Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen, maar ik heb bewust geen pattern/pin/whatever security lockscreen ingesteld. Ik weet dat je 112 kan bellen vanuit je lockscreen, maar mocht ik 'm kwijt raken kan iemand nog m'n ouders/vriendin bellen met mijn telefoon. Een gelocked toestel kan dat niet mee.GH45T schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:31:
Iemand dit artikel op androidauthority al gelezen?
Net als bij een aantal andere android telefoons is de Xperia Z dus te gebruiken zonder dat je de lockscreen code of pattern kent.
Gisteren even geprobeerd en het werkt. Moest mijn telefoon zelfs rebooten om het lockscreen weer terug te krijgen. Hoop dat er snel een oplossing komt. Niet dat ik iets geheims op mijn telefoon heb staan maar ik vind het toch behoorlijk ernstig en slecht dat zoiets mogelijk is.
Je kan bij "Instellingen -> Beveiliging -> Eigenaarsinformatie" informatie zetten en deze op het lockscreen laten zien. Dus bij nood die en die bellen enz.Luco schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:27:
[...]
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen, maar ik heb bewust geen pattern/pin/whatever security lockscreen ingesteld. Ik weet dat je 112 kan bellen vanuit je lockscreen, maar mocht ik 'm kwijt raken kan iemand nog m'n ouders/vriendin bellen met mijn telefoon. Een gelocked toestel kan dat niet mee.
Zelfde geldt voor m'n vriendin. Ze heeft diabetes type 1 en ze vindt het gewoon belangrijk dat mensen (ook die toevallig geen mobiel bij zich hebben) een ICE contact kunnen bellen. Ergo, geen pin of pattern.Luco schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:27:
[...]
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen, maar ik heb bewust geen pattern/pin/whatever security lockscreen ingesteld. Ik weet dat je 112 kan bellen vanuit je lockscreen, maar mocht ik 'm kwijt raken kan iemand nog m'n ouders/vriendin bellen met mijn telefoon. Een gelocked toestel kan dat niet mee.
Het wordt wel tijd (vind ik) dat mobiele platformen zoals Android maar ook providers daar eens voorzieningen voor ingebouwd krijgen. Naast 112 moet het technisch toch redelijk makkelijk zijn om ook 1 of 2 andere nummers zonder pincode of unlock bereikbaar te maken...... desnoods voor een beperkte gespreksduur/beperkt aantal keer om misbruik te voorkomen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb dus al 2 jaar bij elk android apparaat de tekst "heueuueu" op mijn lockscreen staan, en me continu afgevraagd waar ik dat in godsnaam ingevuld had.. Mysterie is eindelijk opgelost!V_DeR schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:29:
[...]
Je kan bij "Instellingen -> Beveiliging -> Eigenaarsinformatie" informatie zetten en deze op het lockscreen laten zien. Dus bij nood die en die bellen enz.

Dank voor de link, alleen komt de optie paypal helemaal niet in het scherm aan het eind van het process, dat is wel jammer aangezien ze wel aangeven paypal te ondersteunen.Jungelman schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:20:
Get em while they are hot!
[afbeelding]
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/
Zullen vast heel snel uitverkocht zijn dus wees er snel bij!!! (Hoort eigenlijk in accessoires topic, maar niet iedereen bezoekt het accessoire topic;)
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
dat is wel bijzonder.. want ik heb er net 1 besteld via PayPal op de sonysite.GokuSsj schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:18:
[...]
Dank voor de link, alleen komt de optie paypal helemaal niet in het scherm aan het eind van het process, dat is wel jammer aangezien ze wel aangeven paypal te ondersteunen.
Oke, dan doe ik het process nog een keer, enige wat ik zie zijn 4 creditcard keuzes.Alcmaria schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:19:
[...]
dat is wel bijzonder.. want ik heb er net 1 besteld via PayPal op de sonysite.
Ik heb net ook zonder problemen besteld via PayPal op de Sony website.
Verwijderd
dag allemaal,
Ik heb juist de nieuwe sony experia z gekocht.
Ik heb denk ik een fout gemaakt!
Ik heb hem geen 30 min geladen voor ik hem voor het eerst heb ingeschakeld.
ik dacht dat hij uit lag maar hij lag aan toenik hem geladen hem.
Hoe schadelijk is dat voor de telefoon ?
KAn er mij ieùand helpen ?
En kan men de sony experia z batterij makkelijk veranderen ?
Waarom zou je je telefoon eerst 30 minuten moeten laden voor je hem aan mag te zetten? Dat heb ik ook niet gedaan hoor en mijn batterijduur is prima. De batterij kan je overigens niet makkelijk vervangen.
Vaag, dan ga ik het thuis nog wel proberen, misschien dat op mijn werk iets geblokeerd word. Heb het proces nu 4 keer doorgelopen, en stap 3 betalen, kan ik 4 opties aankikken, Visa, mastercard, American express en dinersclub. zie geen optie voor paypal.Thijs001 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:20:
Ik heb net ook zonder problemen besteld via PayPal op de Sony website.
Verwijderd
Ten eerste, het is Xperia:Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:26:
dag allemaal,

Doe wat aan je taalgebruik trouwens! Sowieso maakt dat opladen echt helemaal niks uit. Veel plezier met je nieuwe Z!
Raar, ik heb net nog eens gekeken en ik zie gewoon als 5e optie pay-pal staan (staat achter dinnersclub). Dus het zou gewoon moeten kunnen. Wellicht heb je thuis meer geluk.GokuSsj schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:39:
[...]
Vaag, dan ga ik het thuis nog wel proberen, misschien dat op mijn werk iets geblokeerd word. Heb het proces nu 4 keer doorgelopen, en stap 3 betalen, kan ik 4 opties aankikken, Visa, mastercard, American express en dinersclub. zie geen optie voor paypal.
En je hebt hem besteld via de link van Jungelman ?. of via een andere link ?.Thijs001 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:44:
[...]
Raar, ik heb net nog eens gekeken en ik zie gewoon als 5e optie pay-pal staan (staat achter dinnersclub). Dus het zou gewoon moeten kunnen. Wellicht heb je thuis meer geluk.
Ps, sorry dat ik offtopic ga ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door MarcHealthy op 26-03-2013 10:51 ]
Heb besteld via deze link: http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/
Hmm die van mij ga ik weer in de verkoop doen, kan niet echt wennen aan de Sony interface en vind het toestel toch net een maatje te groot, verder prima toestel hoor, maar voor iemand die al sinds de start van Android met Sense telefoons van HTC werkt is het toch een flink ander toestel.(En ik kom van 3,7" misschien is 5" dan gewoon wat teveel in 1x)
[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 26-03-2013 11:06 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Vlemert schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:18:
[...]
Ik heb dus al 2 jaar bij elk android apparaat de tekst "heueuueu" op mijn lockscreen staan, en me continu afgevraagd waar ik dat in godsnaam ingevuld had.. Mysterie is eindelijk opgelost!
Uiteindelijk toch gelukt via mijn mobiel :-), daar kreeg ik de optie paypal wel.Thijs001 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:53:
Heb besteld via deze link: http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/
krijg net de witte dock binnen (DK26) , wat een prul voor dat bedrag eigenlijk ! de verpakking doet luxer aan dan het dock zelf
Hoe hoog is dit aantal volgens jou dan? Volgens mij valt het reuze mee namelijk. Een dode of hot pixel is vrij normaal, de meeste mensen merken het niet eens op, tenzij je er naar gaat zoeken. Ik had op mijn XS 1 hot pixel en op mijn XZ ook, maar heb er nog geen moment last van gehad. Zeurpieten die m meteen willen omruilen om iets waar je in de praktijk geen last van hebt.krotwijk schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:24:
Wat me toch wel opvalt bij dit high end toestel is het aantal mensen met defecte pixels.
Vind dit toch ongebruikelijk hoog voor een toestelfabrikant die zegt het beste toestel en scherm te hebben.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
cardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:14:
krijg net de witte dock binnen (DK26) , wat een prul voor dat bedrag eigenlijk ! de verpakking doet luxer aan dan het dock zelf
Tenminste iemand die het zegt. €29 voor een stukje plastic vind ik ook vrij hoog, zeker aangezien je er niet eens een laadkabel bij krijgt. Beter bij DX bestellen.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
en laden via het dock met USB kabel aan de pc doet niet eens......laarom schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:17:
[...]
![]()
Tenminste iemand die het zegt. €29 voor een stukje plastic vind ik ook vrij hoog, zeker aangezien je er niet eens een laadkabel bij krijgt.
Laad het tenminste wel een beetje snel op?cardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:14:
Sinds gisteren heb ik opgemerkt dat er een "vuiltje" in mijn cameralens zit, wat erg raar is. Hij is toch water- en stof dicht? Eerst dacht ik dat het een vuiltje was op de lens aan de buitenkant of een dode pixel op mijn scherm. Na hevig poetsen is het er nog steeds. ik heb zelfs geprobeerd om met mijn telefoon te schudden, maar dat werkte ook niet
Ik heb gekeken naar foto's die ik eerder heb gemaakt. Die waren allemaal prima. Het vuiltje zit er pas sinds gisteren..

Dus tijd om naar de T-mobile store te gaan..

Ik heb gekeken naar foto's die ik eerder heb gemaakt. Die waren allemaal prima. Het vuiltje zit er pas sinds gisteren..

Net te laat om het dock te kunnen bestellen. Hij is alweer uitverkocht 
De eerste keer kon ik nog op bestellen klikken, maar kreeg ik bij het overzicht dat die niet op voorraad is en nu is de knop om te kunnen bestellen al helemaal weg.
De eerste keer kon ik nog op bestellen klikken, maar kreeg ik bij het overzicht dat die niet op voorraad is en nu is de knop om te kunnen bestellen al helemaal weg.
[ Voor 58% gewijzigd door SToRM666 op 26-03-2013 13:08 ]
PSN id: NL_SToRM
Zit er geen vuiltje op de tafel?Socrus schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:54:
Sinds gisteren heb ik opgemerkt dat er een "vuiltje" in mijn cameralens zit, wat erg raar is. Hij is toch water- en stof dicht? Eerst dacht ik dat het een vuiltje was op de lens aan de buitenkant of een dode pixel op mijn scherm. Na hevig poetsen is het er nog steeds. ik heb zelfs geprobeerd om met mijn telefoon te schudden, maar dat werkte ook niet![]()
[afbeelding]
de witte is er nog wel !SToRM666 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:06:
Net te laat om het dock te kunnen bestellen. Hij is alweer uitverkocht
is het niet mogelijk om het vergrendeling scherm automatisch te kantelen ? staat wel zo netjes in het dock ?
De zwarte is er nog hoor: http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/cardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:27:
[...]
de witte is er nog wel !
is het niet mogelijk om het vergrendeling scherm automatisch te kantelen ? staat wel zo netjes in het dock ?
Toch niet, tijdens het bestellen wordt er aangegeven dat hij niet op voorraad isappelthee schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:35:
[...]
De zwarte is er nog hoor: http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Als ik op de link klik zie ik bij zwart al gelijk: Niet op voorraad, Klik ik op paars krijg ik: Binnenkort. En klik ik op Wit staat er: Op voorraad.Tsjipmanz schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:41:
[...]
Toch niet, tijdens het bestellen wordt er aangegeven dat hij niet op voorraad is
Gelukkig was ik vanochtend dan net op tijd, al heb ik nog geen officieele mail gekregen van sony dat mijn paypal betaling goed is gegaan.
op het moment van mijn schrijven kreeg ik hem nog in mijn bestelmandje...GokuSsj schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:29:
[...]
Als ik op de link klik zie ik bij zwart al gelijk: Niet op voorraad, Klik ik op paars krijg ik: Binnenkort. En klik ik op Wit staat er: Op voorraad.
Gelukkig was ik vanochtend dan net op tijd, al heb ik nog geen officieele mail gekregen van sony dat mijn paypal betaling goed is gegaan.
Excuus heren!
Heren! Even ontopic blijven. Discussie over accessoires kan in het desbetreffende topic!
Ik heb er even mee gespeeld en als Apple fan was ik helemaal verkocht haha. Ik ga hem donderdag halen als echt de opening is in Beverwijk. Zo niet, dan schaf ik hem los aan.
Ik heb er even mee gespeeld en als Apple fan was ik helemaal verkocht haha. Ik ga hem donderdag halen als echt de opening is in Beverwijk. Zo niet, dan schaf ik hem los aan.
Je kan een tekst op je lockscreen zetten, heb daar zelf mijn naam en huistelefoon opgezet.Luco schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:27:
[...]
Ps4/switch gamer
Verwijderd
Binnenkort kunnen we via de website van sony precies zien waar ons toestel is, hem resetten en nog veel meerNinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:01:
[...]
Je kan een tekst op je lockscreen zetten, heb daar zelf mijn naam en huistelefoon opgezet.
Dat kan, maar dan moet iemand dus nog steeds zelf een eigen 'bel middel' bij zich hebben....NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:01:
[...]
Je kan een tekst op je lockscreen zetten, heb daar zelf mijn naam en huistelefoon opgezet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Volgens je signature kom je van een iphone 5, wat is je reden om een Z aan te schaffen?Appleman schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:52:
Heren! Even ontopic blijven. Discussie over accessoires kan in het desbetreffende topic!
ik gok Apple moe , dat "probleem" had ik ook , nog geen enkele spijt van de overstap !Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:14:
[...]
Volgens je signature kom je van een iphone 5, wat is je reden om een Z aan te schaffen?
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik had een iPhone 3G, 3GS, 4 en een 5. Ik vind Apple niet meer zo interessant als het neerkomt op de software. Ze beginnen nu achter de feiten aan te lopen. Hardwarematig blijven ze koning en heerser. Je krijgt echt waar voor je geld en de schermen van Apple zijn altijd om van te smullen. Maar dat hele iOS gebeuren is niets aan verandert. Hier en daar een optie bij. Dat terwijl ik Android grote stappen zie maken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:14:
[...]
Volgens je signature kom je van een iphone 5, wat is je reden om een Z aan te schaffen?
Ook is de Xperia Z eindelijk een toestel die een beetje luxe uitstraalt. Dit samen met de HTC One maar de HTC One vind ik de Beats by audio logo zo spuuglelijk dat het voor mij het hele toestel verpest. Hij voelt ook lekker aan in de hand. Eindelijk een toestel dat in de buurt komt van de premium kwaliteit die Apple mij altijd biedt.
Niet zozeer Apple moe maar iOS moe. Mijn iPhone 5 blijf ik houden naast mijn Xperia Z. Reden hiervoor is natuurlijk het hele iCloud gebeuren. Werkt gewoon naadloos met mijn iPad, Apple TV & Macbook air.cardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:17:
[...]
ik gok Apple moe , dat "probleem" had ik ook , nog geen enkele spijt van de overstap !
[ Voor 17% gewijzigd door Khayma op 26-03-2013 15:20 ]
Verwijderd
Je krijgt zeker geen waar voor je geld bij Apple. Zeker nu Android echt volwassen aan het worden is. Uit een goede dual-core android telefoon uit 2012 haal je meer dan uit iOS. Op alle fronten, ook de beleving. Als jij straks de overstap maakt naar een 2013 model en gewend bent dan zul je dat snel genoeg zien. Veel mensen zijn bang voor verandering en blijven daardoor onnodig lang hangen. Apple weet dat goed uit te buiten maar feit is dat door de openheid van Android er geen enkele reden is om vast te zitten aan iOS. Het verhaal van jou hoor ik van veel mensen en iedereen die nu de overstap maakt, en dat zijn er erg veel, is er positief over. Apple is te lang doorgegaan met uitmelken en als ze pas over 1,5jaar met een light-variant van Android komen dan is het waarschijnlijk te laat.Appleman schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:19:
[...]
Ik had een iPhone 3G, 3GS, 4 en een 5. Ik vind Apple niet meer zo interessant als het neerkomt op de software. Ze beginnen nu achter de feiten aan te lopen. Hardwarematig blijven ze koning en heerser. Je krijgt echt waar voor je geld en de schermen van Apple zijn altijd om van te smullen. Maar dat hele iOS gebeuren is niets aan verandert. Hier en daar een optie bij. Dat terwijl ik Android grote stappen zie maken.
Ook is de Xperia Z eindelijk een toestel die een beetje luxe uitstraalt. Dit samen met de HTC One maar de HTC One vind ik de Beats by audio logo zo spuuglelijk dat het voor mij het hele toestel verpest. Hij voelt ook lekker aan in de hand. Eindelijk een toestel dat in de buurt komt van de premium kwaliteit die Apple mij altijd biedt.
[...]
Niet zozeer Apple moe maar iOS moe. Mijn iPhone 5 blijf ik houden naast mijn Xperia Z. Reden hiervoor is natuurlijk het hele iCloud gebeuren. Werkt gewoon naadloos met mijn iPad, Apple TV & Macbook air.
Wie heeft er nou geen telefoon? Desnoods weer van iemand lenen of als diegene thuiskomt, plus je kan worden opgezocht via facebook oid.eymey schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:13:
[...]
Dat kan, maar dan moet iemand dus nog steeds zelf een eigen 'bel middel' bij zich hebben....
Ps4/switch gamer
Ik vind zeker dat ik waar voor mijn geld krijgt. Elke laptop die in de buurt komt van mijn Macbook Air is even duur danwel niet duurder. Tel daarbij op dat er weinig laptops zijn met een resolutie van 1440*900 op een 13" scherm. Merendeels heeft 1366*768. Ook bij de telefoon krijg ik waar voor mijn geld. Het is en blijft een gelikt ding met een mooi scherm. Als je kijkt naar de prijzen van concurrenten is hij zeker niet duur.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:39:
[...]
Je krijgt zeker geen waar voor je geld bij Apple. Zeker nu Android echt volwassen aan het worden is. Uit een goede dual-core android telefoon uit 2012 haal je meer dan uit iOS. Op alle fronten, ook de beleving. Als jij straks de overstap maakt naar een 2013 model en gewend bent dan zul je dat snel genoeg zien. Veel mensen zijn bang voor verandering en blijven daardoor onnodig lang hangen. Apple weet dat goed uit te buiten maar feit is dat door de openheid van Android er geen enkele reden is om vast te zitten aan iOS. Het verhaal van jou hoor ik van veel mensen en iedereen die nu de overstap maakt, en dat zijn er erg veel, is er positief over. Apple is te lang doorgegaan met uitmelken en als ze pas over 1,5jaar met een light-variant van Android komen dan is het waarschijnlijk te laat.
Maar laten we van dit topic geen apple discussie maken want ik moet toegeven; ik blijf een Apple fanboy
Dat kan al. Ergens in dit topic heeft iemand de apk van MyXperia geplaatst. Heb het geprobeerd en werkt perfectVerwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:13:
[...]
Binnenkort kunnen we via de website van sony precies zien waar ons toestel is, hem resetten en nog veel meer
Je bedoeld net zoals bij de Xperia Z, tablet Z en Sony Bravia?Appleman schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:19:
[...]
Niet zozeer Apple moe maar iOS moe. Mijn iPhone 5 blijf ik houden naast mijn Xperia Z. Reden hiervoor is natuurlijk het hele iCloud gebeuren. Werkt gewoon naadloos met mijn iPad, Apple TV & Macbook air.
(of welke combinatie dan ook eigenlijk, alleen moet je dan wat meer apps gaan installeren)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:13:
Binnenkort kunnen we via de website van sony precies zien waar ons toestel is, hem resetten en nog veel meer
*Kuch*Melkunie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:58:
Dat kan al. Ergens in dit topic heeft iemand de apk van MyXperia geplaatst. Heb het geprobeerd en werkt perfect
Verwijderd
Bij diefstal moet ik het nog maar zien maar soms raak ik hem op mijn kamer kwijt en dan staat die in stille modus en in het donker bellen ernaar ook niks te zien. Even MyXperia en hoppa
Hij zal niet op de meter nauwkeurig aangeven waar dat ding ligt volgens mij dus het wordt alsnog een zoektocht op je kamer.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:15:
[...]
Bij diefstal moet ik het nog maar zien maar soms raak ik hem op mijn kamer kwijt en dan staat die in stille modus en in het donker bellen ernaar ook niks te zien. Even MyXperia en hoppa
Ik krijg het niet voor elkaar om Whatsapp mee te laten trillen als ik een berichtje krijg. Dat gebeurd uiteraard wel op trilstand, maar niet als ik de telefoon op geluid heb. Er gaat dan wel een notificatie geluid af, maar zonder tril. Al meerdere keren gemist daardoor. In whatsapp staat de instelling goed, maar in de telefoon kan ik verder niets vinden over trillen bij notificatie. Iemand enig idee?
Verwijderd
Je kan een alarmbel laten rinkelen ondanks dat hij op stil staat, de locatie bepalen en je toestel vergrendelen met een bericht erbij.Thijs001 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:17:
[...]
Hij zal niet op de meter nauwkeurig aangeven waar dat ding ligt volgens mij dus het wordt alsnog een zoektocht op je kamer.
Idd, myxperia works like a dream!! Je krijgt zelf een mailtje als je device is gelokaliseerd met een adres.
Ook maar even geïnstaleerd, en idd werkt super!Bartjezz schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:33:
Idd, myxperia works like a dream!! Je krijgt zelf een mailtje als je device is gelokaliseerd met een adres.
Wel grappig die bel ook
[ Voor 9% gewijzigd door ziggymaster op 26-03-2013 16:48 ]
Dat is jouw mening, maar je kunt (buiten de Nexus serie) nergens een meer kalere Android telefoon krijgen. De functies die Sony erbij heeft gebakken zijn echt puur toevoegingen, geen schil er omheen, zoals Samsung doet.netblade schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:03:
Hmm die van mij ga ik weer in de verkoop doen, kan niet echt wennen aan de Sony interface en vind het toestel toch net een maatje te groot, verder prima toestel hoor, maar voor iemand die al sinds de start van Android met Sense telefoons van HTC werkt is het toch een flink ander toestel.(En ik kom van 3,7" misschien is 5" dan gewoon wat teveel in 1x)
Ik kan me wel voorstellen dat je de 5" wat groot vind, heb zelf een 3,8" Defy gehad en als ik die in weer vastheb vraag ik me werkelijk af hoe ik 2 jaar heb kunnen werken op zo'n prulschermpje
Verwijderd
MyExperia werkt perfect maar is toch wat beperkt. Avast is ook gratis maar heeft veel meer opties. Zelfs bij een hard reset blijft tracking werken (root nodig). Ik heb de andere toeters en bellen van Avast uitgeschakeld want een virusscanner of firewall vind ik niet bepaald nuttig als je weet wat je doet. Maar sms commando's, 2e telefoonnummer en verberg opties vind ik wel nuttig.
Het verbaase mij zelf hoe snel ik wende aan het 5" scherm, en ik zou het nu echt moeilijk vinden om naar kleiner terug te gaanBartjezz schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:48:
[...]
Dat is jouw mening, maar je kunt (buiten de Nexus serie) nergens een meer kalere Android telefoon krijgen. De functies die Sony erbij heeft gebakken zijn echt puur toevoegingen, geen schil er omheen, zoals Samsung doet.
Ik kan me wel voorstellen dat je de 5" wat groot vind, heb zelf een 3,8" Defy gehad en als ik die in weer vastheb vraag ik me werkelijk af hoe ik 2 jaar heb kunnen werken op zo'n prulschermpje
Same here, zelfs de galaxy nexus oogt klein.Cyleo schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:12:
[...]
Het verbaase mij zelf hoe snel ik wende aan het 5" scherm, en ik zou het nu echt moeilijk vinden om naar kleiner terug te gaanIk denk dat het mij 1-2 dagen heeft gekost (vooral vanwege de broekzakken, in mijn hand voelde het na een uurtje al normaal).
Vreemd, en als je Whatsapp opnieuw installeert?Boyd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:19:
Ik krijg het niet voor elkaar om Whatsapp mee te laten trillen als ik een berichtje krijg. Dat gebeurd uiteraard wel op trilstand, maar niet als ik de telefoon op geluid heb. Er gaat dan wel een notificatie geluid af, maar zonder tril. Al meerdere keren gemist daardoor. In whatsapp staat de instelling goed, maar in de telefoon kan ik verder niets vinden over trillen bij notificatie. Iemand enig idee?
Inderdaad dat is ook mijn meningBartjezz schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:48:
[...]
Dat is jouw mening, maar je kunt (buiten de Nexus serie) nergens een meer kalere Android telefoon krijgen. De functies die Sony erbij heeft gebakken zijn echt puur toevoegingen, geen schil er omheen, zoals Samsung doet.
Voor ieder wat wils toch? Iig allemaal veel plezier met jullie toptoestel want qua scherm en snelheid is dat het zeker!
[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 26-03-2013 18:13 ]
YouTube: Sony Xperia Z repair, disassembly manual
Een gast haalt de achterkant eraf door t te verwarmen en vervangt de batterij.
Een gast haalt de achterkant eraf door t te verwarmen en vervangt de batterij.
Ik heb bij Sony ui nog geen extra widget tov Sense hoeven te downloaden. Eerlijk gezegd vind ik de Sony apps beter dan de HTC apps zoals bijv. De walkman app, camera app, wekker alarm app en zo nog wat kleine dingetjes.
Wat ik van HTC beter vind is de stock browser.
wat betreft grootte vind 5" ideaal. Vind de Z helemaal niet groot. Als ik dan terug ga naar 4,3" dan denk ik wat een klein schermpje.
wat betreft grootte vind 5" ideaal. Vind de Z helemaal niet groot. Als ik dan terug ga naar 4,3" dan denk ik wat een klein schermpje.
sedad schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:15:
YouTube: Sony Xperia Z repair, disassembly manual
Een gast haalt de achterkant eraf door t te verwarmen en vervangt de batterij. en ontmantelt de onderdelen.
Verwijderd
Ik vind 5 inch perfect om snachts films / anime op tv kijken zoals ik altijd doe danGarret1410 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:17:
Ik heb bij Sony ui nog geen extra widget tov Sense hoeven te downloaden. Eerlijk gezegd vind ik de Sony apps beter dan de HTC apps zoals bijv. De walkman app, camera app, wekker alarm app en zo nog wat kleine dingetjes.
Is het ook mogelijk om in de walkman app terug te gaan naar de lijst met nummers als je er 1 hebt aangeklikt. net zoals op mij SGS2.
Dus walkman -> albums -> selecteer map -> selecteer nummer -> (nummer speelt nu af).
En dan dus met een knop terug naar de lijst van de map, waar je het nummer had aangeklikt.
Dus walkman -> albums -> selecteer map -> selecteer nummer -> (nummer speelt nu af).
En dan dus met een knop terug naar de lijst van de map, waar je het nummer had aangeklikt.
De melding om de lader te verwijderen kan toch uit? Kan het alleen nergens vinden 
ook trilt de XZ als ik deze in zijn dock plaatst zou dat ook uit kunnen?
Voor melding van lader zie OPcardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:47:
De melding om de lader te verwijderen kan toch uit? Kan het alleen nergens vinden
[ Voor 13% gewijzigd door jeroendh op 26-03-2013 18:48 ]
Zo makkelijk kan het zijn, zelfs Swype begin ik onder de knie te krijgen
Nu die tril nog weg krijgen bij het docken en ik ben weer happy
Hmm, dat heb ik ergens uitgezet maar ik moet even zoeken waar ook alweer..cardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:57:
Nu die tril nog weg krijgen bij het docken en ik ben weer happy
-edit- @ Bartjezz
[ Voor 36% gewijzigd door Humma Kavula op 26-03-2013 19:21 ]
Psst: instellingen>apps>2x swipe naar links>com.sonyericsson.unplugcharger>meldingen uitschakelencardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:47:
Weet iemand hoe ik in CWM mijn internal sdcard gemount krijg? Heb al vanalles geprobeerd, maar niets werkt... Mijn gedachte was om de bestanden voor de black bars maar te gaan flashen, maar CWM vind alleen de external SD
Ook weer iets vreemds, kan wel de zip van de interne sdcard lezen, maar als ik bij mounts and storage kijk, staat de sdcard op unmounted... De external sdcard kan ik wel mounten en unmounten
[ Voor 13% gewijzigd door Bartjezz op 26-03-2013 19:32 ]
Niks te vinden daar, moet wel kunnen dus?Humma Kavula schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:10:
[...]
Hmm, dat heb ik ergens uitgezet maar ik moet even zoeken waar ook alweer..
-edit- @ Bartjezz
ook start tune-in radio op als ik de XZ in de Dock plaats, staat ook niet in smart connect
Moet kunnen, althans ik kreeg het ook met mijn zelf geknutselde dock maar uitgezet want anders trilde hij elke keer los van de connectorcardwizard schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:19:
[...]
Niks te vinden daar, moet wel kunnen dus?
ook start tune-in radio op als ik de XZ in de Dock plaats, staat ook niet in smart connect
Pest is dat ik nu dus niet meer weet hoe, ik zoek verder voor je
-edit- het is wel smartconnect, je moet alle lader/docking opties uit hebben. Ik weet zeker dat het bij mij dat was. Net getest middels smartconnect alleen de docking aan te vinken zonder gebeurtenis
[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 26-03-2013 19:30 ]
klopt inderdaad , kwam er net achter , dan maar geen gebruik van smartconnect makenHumma Kavula schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:23:
[...]
Moet kunnen, althans ik kreeg het ook met mijn zelf geknutselde dock maar uitgezet want anders trilde hij elke keer los van de connector![]()
Pest is dat ik nu dus niet meer weet hoe, ik zoek verder voor je
-edit- het is wel smartconnect, je moet alle lader/docking opties uit hebben. Ik weet zeker dat het bij mij dat was. Net getest middels smartconnect alleen de docking aan te vinken zonder gebeurtenis
nu nog uitvogelen waarom tune-in op start tijdens het docken en iets vinden zodat de XZ geheel stil is behalve bij oproepen (kan ik ook maar niks voor vinden)
Net mijn T-mobile branded toestel geflasht met de firmware welke op XDA staat.
Mijn telefoon herkende de 434 update niet, waarschijnlijk door de T-mobile branding. Had alle T-mobile apps al verwijderd, alleen bootscreen stond er nog op. Nu ben ik ook van het T-mobile bootscreen af en zie ik de LTE instelling in het settings menu terug.
Ben nu benieuwd of ik de volgende updates ook sneller ga krijgen. Tijd zal het leren
Edit: En ook maar weer even geroot
Edit 2: Maar even doorgepakt, CWM recovery geinstalleerd en de black navigation en status bars geinstalleerd. Heb wel nog de locked bootloader, voorlopig ook van plan om dat zo te houden. Op het moment nog geen behoefte aan andere kernels.
Mijn telefoon herkende de 434 update niet, waarschijnlijk door de T-mobile branding. Had alle T-mobile apps al verwijderd, alleen bootscreen stond er nog op. Nu ben ik ook van het T-mobile bootscreen af en zie ik de LTE instelling in het settings menu terug.
Ben nu benieuwd of ik de volgende updates ook sneller ga krijgen. Tijd zal het leren
Edit 2: Maar even doorgepakt, CWM recovery geinstalleerd en de black navigation en status bars geinstalleerd. Heb wel nog de locked bootloader, voorlopig ook van plan om dat zo te houden. Op het moment nog geen behoefte aan andere kernels.
[ Voor 22% gewijzigd door GH45T op 26-03-2013 20:44 ]
Net mijn telefoon uitgezet, wou hem weer aanzetten en wat blijkt: hij wil niet meer aan, ook niet aan de lader...
Weet iemand of het mogelijk is om een hard boot of reboot ofzo te geven?
Damn! Kloten ding
Damn! Kloten ding
Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Verwijderd
aan knop inhouden en volume up of down for 4 sec inhouden?lauyylauyy schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:26:
Net mijn telefoon uitgezet, wou hem weer aanzetten en wat blijkt: hij wil niet meer aan, ook niet aan de lader...
Damn! Kloten ding
http://www.imgur.com/r5SLL3h.png
http://www.imgur.com/LQ4OemF.png
http://www.imgur.com/ltyDdvs.png
Dit red ik gemiddeld op de accu, valt wel tegen als ik zie wat ze bij XDA halen...
Wat kan er verkeerd zijn?
Heb Auto synchroniseren uit, stamina mode aan met alleen wwhattsapp.
Helderheid scherm laag. Z is niet geroot.
Dit red ik gemiddeld op de accu, valt wel tegen als ik zie wat ze bij XDA halen...
Mijn Z liep net ook vast. Bij het opnieuw opstarten bleef hij hangen op wit scherm, dit heb ik na 10 min. ''opgelost'' door volume up+power ingedrukt te houden.
Verwijderd
android zelf gebruikt heel veel energie bij jou, dat hoort niet.B-Art schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:31:
http://www.imgur.com/r5SLL3h.png
Hoi mensen. Ik ging vandaag even langs bij de PhoneHouse en ik kwam daar een dummy tegen van de Xperia Z. Ik hield hem vast en het eerste wat mij opviel, was dat de randjes nogal scherp waren. Dit was vanzelsprekend een plastic dummy, maar zijn de randjes op het echte toestel ook scherp of valt dat mee?
Gelieve te reageren, ik zal het erg op prijs stellen.
Nee die zijn niet scherp, zal wel aan de dummy liggen, ik heb iig mijn handen er niet aan opengehaald.Dattack schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:54:
Hoi mensen. Ik ging vandaag even langs bij de PhoneHouse en ik kwam daar een dummy tegen van de Xperia Z. Ik hield hem vast en het eerste wat mij opviel, was dat de randjes nogal scherp waren. Dit was vanzelsprekend een plastic dummy, maar zijn de randjes op het echte toestel ook scherp of valt dat mee?
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie, dit moet hem dan worden.
Het klopt dat de randen niet scherp zijn. In vergelijking met wat andere telefoons kan het echter wel "scherper" aanvoelen. De randjes liggen iets omhoog om het aantal krassen of de val/stootschade wat te verminderen. Persoonlijk vind ik het niet echt een groot probleemDattack schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:57:
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie, dit moet hem dan worden.
Zijn er trouwens meer mensen met het probleem dat als je het scherm aanzet met powerknop dat dan enkel de backlight aangaat, en dan een aantal seconden duurt voordat daadwerkelijk de telefoon weer actief wordt.
Ps4/switch gamer
Heb ik ook, irriteer me eigenlijk er wel aan.NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:02:
Zijn er trouwens meer mensen met het probleem dat als je het scherm aanzet met powerknop dat dan enkel de backlight aangaat, en dan een aantal seconden duurt voordat daadwerkelijk de telefoon weer actief wordt.
Dat is volgens mij een 'feature' van stock Android. Heeft mijn huidige Nexus build op mijn HD2 ook.NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:02:
De wekker app leek wel stock, of was dit echt een aparte app?Garret1410 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:17:
De walkman app is wel superieur maar ik had van Sony ook niets anders verwacht gezien kun kennis en ervaring op dat gebied, de geluidskwaliteit over een degelijke headphone is subliem.
Paar kleine nadelen die ik dan heb zijn dat die 5" is (net iets te groot voor mij om relaxed een treinreis vast te kunnen houden) en dat hij op de een of andere manier niet naar mijn Sony Bravia wil streamen via DLNA, gekke is dat die bij mijn zwager met Samsung TV wel flawlessly kon streamen,
Verder wil ik echt niks afdoen aan het toestel hoor, het is een prachtapparaat alleen helaas niet geschikt voor mijn persoonlijke voorkeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door netblade op 26-03-2013 23:45 ]
Verwijderd
Dat eerst de verlichting aangata misschien wel maar dan verschijnt daarnaa meteen het lockscreen. Heel soms komt dat lockscreen niet en moet je wachten of weer op die knop drukken, lijkt een kleine bug.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:35:
[...]
Dat is volgens mij een 'feature' van stock Android. Heeft mijn huidige Nexus build op mijn HD2 ook.
Douchen met de Z gaat prima eigenlijk, je moet alleen met je kin zorgen dat het water niet op het scherm komt omdat je dan de knoppen 'indrukt'.
Dat vond ik ook al! Enig idee hoe ik dat kan stoppen?Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:49:
[...]
android zelf gebruikt heel veel energie bij jou, dat hoort niet.
Dit wil ik ook nog doen (nieuwe firmware en rooten heb ik al gedaan)GH45T schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:13:
.
De rest lukt me nog niet, of ik snap het niet helemaal....
bbs installeren en kijken welke wake locks je hebtB-Art schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:41:
[...]
Dat vond ik ook al! Enig idee hoe ik dat kan stoppen?
Ps4/switch gamer
Ik vind het juist niet scherp vanwege de rubberen randjes. De Iphone is pas scherp.Dattack schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:54:
Wat ik eigenlijk zoek is dat de notification led NIET gaat branden als hij in het DOCK zit.. het dock staat naast mijn bed, en ik vind het irritant dat als ik een mailtje krijg hij gaat knipperen.. dat is best fel in een donkere kamer.. Via Smart-Connect kan ik niks vinden.. Iemand een idee?
Wekker is redelijk standaard, maar wat mij hekelde bij HTC is het snoozen en uitschakelen van het alarm. Bij Sony vind ik dit makkelijker werken, en hoefde ik geen apparte app te downloaden.netblade schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:40:
[...]
De wekker app leek wel stock, of was dit echt een aparte app?
De walkman app is wel superieur maar ik had van Sony ook niets anders verwacht gezien kun kennis en ervaring op dat gebied, de geluidskwaliteit over een degelijke headphone is subliem.
Paar kleine nadelen die ik dan heb zijn dat die 5" is (net iets te groot voor mij om relaxed een treinreis vast te kunnen houden) en dat hij op de een of andere manier niet naar mijn Sony Bravia wil streamen via DLNA, gekke is dat die bij mijn zwager met Samsung TV wel flawlessly kon streamen,
Verder wil ik echt niks afdoen aan het toestel hoor, het is een prachtapparaat alleen helaas niet geschikt voor mijn persoonlijke voorkeuren.
Ook kreeg ik het niet voor elkaar om profielen aan te maken met een profile scheduler app, wat bij Sony wel lukt. Kreeg het niet voor elkaar om tril functie uit te schakelen bij binnenkomed sms tussen bepaalde tijden. Heb een aantal apps geprobeerd en was er toen klaar mee. Zal vast een oplossing voor zijn, maar ik heb liever dat iets in gewoon goed werkt.
Qua grootte zit er weinig verschil tussen 5"of 4,7", dus dat heeft Sony goed voor elkaar gekregen.
Wat me verder opvalt is dat de accu het tot nog toe redelijk goed volhoudt. Was bang dat ik de dag niet door zou komen maar haal nu anderhalve dag, dus dat is boven verwachting. (screen tijd is 4uur)
[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 27-03-2013 08:17 ]
Goedemorgen allemaallauyylauyy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:32:
[...]
Jep, Instellingen -> weergave --> Vergendeld scherm --> Achtergrond .
Ik heb zojuist de laatste update gedraaid (omdat het hiervoor niet werkte...maar nu nog steeds niet, ik loop deze instellingen na, kies een foto uit een album(kies bijsnijden) zet de telefoon in standby maar als ik het scherm weer start (lockscreen) heb ik nog steeds dezelfde wallpaper die ik ook zie als ik in de menu's bezig ben.
Misschien niet onbelangrijk, ik gebruik geen pincode lock maar de "gesture lock"
Doe ik iets verkeerd ?
Het vergrendelscherm kan je alleen aanpassen bij de vergrendeling "vegen". Bij alle ander lockscreens krijg je je achtergrond te zien iddrufus666 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:29:
[...]
Misschien niet onbelangrijk, ik gebruik geen pincode lock maar de "gesture lock"
Doe ik iets verkeerd ?
Walkman app is superieur, behalve bij wifi van bijvoorbeeld de RUG (eduroam), dan ontvangt de walkman app zoveel apparaten, dat de muziek stottert.netblade schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:40:
[...]
De wekker app leek wel stock, of was dit echt een aparte app?
Thanks, gelukt !Humma Kavula schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:45:
[...]
Het vergrendelscherm kan je alleen aanpassen bij de vergrendeling "vegen". Bij alle ander lockscreens krijg je je achtergrond te zien idd
Heb je al eens geprobeerd de apparaten uit te zetten (of onzichtbaar te maken)? Bij "zichtbare items" in het menu bij mijn muziek zou je dat moeten kunnen uitzetten.masterjorie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:46:
[...]
Walkman app is superieur, behalve bij wifi van bijvoorbeeld de RUG (eduroam), dan ontvangt de walkman app zoveel apparaten, dat de muziek stottert.
Normaal zou je op eduroam ook client/AP isolation moeten hebben, dan zijn andere clients niet zichtbaar en zou er geen probleem mogen zijn. Eduroam doet het hier in ieder geval altijd goed. Misschien de netwerkbeheerder eens een mail sturen? (is trouwens ook een beveiligingsrisico, zeker op scholen met wat meer ICT-vaardige studenten)
ALs je toch bezig bent, gooi dan meteen de DoCoMo status bar erop :)! Meer toggles in je notification barGH45T schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:13:
Net mijn T-mobile branded toestel geflasht met de firmware welke op XDA staat.
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.