Klein offtopic vraagje tussendoor; werkt android lost via push? Indien niet weet iemand dan een dergelijke app die wel via push werkt/niet je hele batterij leeg trekt?
@ Gebakken Peer:
Humma Kavula in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"
Xperia heeft zelf een app waarmee je je telefoon kan vergrendelen en opzoeken e.d.
Geen batterijproblemen daarmee alleen of die via push werkt weet ik niet zeker
Humma Kavula in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"
Xperia heeft zelf een app waarmee je je telefoon kan vergrendelen en opzoeken e.d.
Geen batterijproblemen daarmee alleen of die via push werkt weet ik niet zeker
[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 15:54 ]
behoud je je garantie?AmbroosV schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:12:
Dat is de foute flashtool! De Xperia Z heeft een nieuw formaat van bootloader, er is een betaflashtool die wel werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162907
Die kan je gebruiken om de Generic NL-rom te flashen die op www.xdafileserver.nl te vinden is (bij Xperia Z > Stock roms).
Ik lees verschillende meningen.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
tja dat is gewoon kut. Ik heb ook van dat drama gehad met mijn galaxy s3 van vodafone. Bestel alleen nog bij coolblue die mij tot nu toe altijd snel en goed geholpen hebben.peedee schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:13:
Zoals ik al eerder gemeld heb is binnen een week na constatering van het probleem van het meldingslampje de procedure van die onsympathieke winkel uit Groningen heb doorlopen, waarna het onthutsende bericht mij bekent werd gemaakt dat het toestel opgestuurd was naar Dynafix, na "krassen op de achterkant dus géén DOA". (wat zeker niet het geval was!!), het geld wilde terug hebben.
En toen bovenstaande het gevolg, maar ik ben zeker niet de enige (zie klacht.nl en Radar).
Maar goed je bent eenmaal overgeleverd aan die onsympathieke zaak uit Groningen.
Maar nu mijn vraag, mijn toestel is al een week in behandeling, nou verwacht ik dat het een softwarematig probleem is en het toestel vervangen zal worden?????!!!!.
Maar....ik schrok dat er zelfs soms onderzoekskosten in rekening worden gebracht, moet ik daar ook nog voor vrezen en zijn er meer personen die het toestel hebben opgestuurd na het hebben van het meldingslampje probleem?
Dit is de status:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 13-3-2013 15:57:14
Order - Bevestigd 13-3-2013 16:09:17
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 13-3-2013 16:09:17
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 14-3-2013 22:11:45
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 15-3-2013 15:13:58
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 18-3-2013 8:04:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 18-3-2013 21:10:23
Reparatie ETD - In behandeling 18-3-2013 21:18:30
![]()
Graag reactie, want de spanning loopt behoorlijk op, ik heb geen poot om op te staan....Helaas.
P.S. Hebben jullie gezien wat er nu voor het nieuwe toestel aan marktwaarde is toegezegd: 450euro, en ik heb 627,95 er voor betaald en tot nu toe 6 dagen in huis gehad...Ongelooflijk!
En een tip, maak altijd foto's van zowel voor als achterkant bij opsturen toestel (helaas heb je daar nu niks meer aan)
Ps4/switch gamer
Kan iemand die laatste flashtool op een andere pagina sharen? Ik krijg hem niet gedownload vanaf de link: http://uploaded.net/file/ezhqlxiv
Ik heb wel een pagina gevonden, maar het downloaden gaat daar met 1,2Kb/s, gaat dus nog wel een dag duren...
Ik heb wel een pagina gevonden, maar het downloaden gaat daar met 1,2Kb/s, gaat dus nog wel een dag duren...
Mensen ik heb een t-mobile branded toestel, maar ik gebruik voor t eerst android. Ik zou graag die branding eraf willen zodat ik snel updates binnen krijg. Ik zie dat je het toestel moet flashen kunnen jullie dit wat toelichten, zodat ik mijn toestel ook kan fashen.
Lees de laatste 2 pagina's eens door, en zoek eens op google misschien?sedad schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:38:
Mensen ik heb een t-mobile branded toestel, maar ik gebruik voor t eerst android. Ik zou graag die branding eraf willen zodat ik snel updates binnen krijg. Ik zie dat je het toestel moet flashen kunnen jullie dit wat toelichten, zodat ik mijn toestel ook kan fashen.
Edit: misschien idd tijd voor een XZ Root/flash topic?
[ Voor 6% gewijzigd door Bartjezz op 23-03-2013 16:47 ]
Bedankt voor de reactie maar ik heb nog géé'n reactie op het opsturen van de telefoon, en evt. kosten ondanks garantie!

NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:59:
[...]
tja dat is gewoon kut. Ik heb ook van dat drama gehad met mijn galaxy s3 van vodafone. Bestel alleen nog bij coolblue die mij tot nu toe altijd snel en goed geholpen hebben.
En een tip, maak altijd foto's van zowel voor als achterkant bij opsturen toestel (helaas heb je daar nu niks meer aan)
Je hebt mailBartjezz schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:34:
Kan iemand die laatste flashtool op een andere pagina sharen? Ik krijg hem niet gedownload vanaf de link: http://uploaded.net/file/ezhqlxiv
Ik heb nu iets te doen op mijn luie saaie zondag! ik hoop dat dit wel in een keer lukt danAmbroosV schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:12:
Dat is de foute flashtool! De Xperia Z heeft een nieuw formaat van bootloader, er is een betaflashtool die wel werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162907
Die kan je gebruiken om de Generic NL-rom te flashen die op www.xdafileserver.nl te vinden is (bij Xperia Z > Stock roms).
Hmm, flashen is volgens mij niet zo moeilijk. Download de nieuwe rom en volg de aanwijzingen van de flashtool. Het enige wat ik niet weet is of je je garantie behoudt. Volgens Ambroos wel. Daarnaast vroeg ik me ook af of je al je instellingen en widgets behoudt.
Hoi hoi,
Ik zou graag mijn t-mobile branded van me Z af willen halen..
Ik had eerst de verkeerde flashtool gedownload.. en nu kan ik die beta niet downloaden die op xda staat.
krijg de melding "You have reached the max. number of possible free downloads for this hour, please try again in an hour or purchase one of our premium products." maar dat uur is al voorbij en de 2 uur ook
kan iemand hem ergens droppen???
mijn dank zal groot zijn
Ik zou graag mijn t-mobile branded van me Z af willen halen..
Ik had eerst de verkeerde flashtool gedownload.. en nu kan ik die beta niet downloaden die op xda staat.
krijg de melding "You have reached the max. number of possible free downloads for this hour, please try again in an hour or purchase one of our premium products." maar dat uur is al voorbij en de 2 uur ook
mijn dank zal groot zijn
Ik heb die nieuwe flashtool-0.9.10.2beta4-windows, hier te downloaden 
https://www.box.com/s/88f2flolq9e9tecm5x5a
@ cardwizard: Thnx
[ Voor 40% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 17:30 ]
kan hem downloaden hoorHumma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:25:
Ik heb die nieuwe flashtool, ik weet alleen niet of iedereen hem zo kan uploaden:
Ik hoor graag of dit werkt!
Tnx ken hem ook downloadenHumma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:25:
Ik heb die nieuwe flashtool-0.9.10.2beta4-windows, hier te downloaden
Deze flashtool werkt..
Mijn vinger hangt boven het knopje flash.... doen??
Of ff wachten op juich reacties in dit topic, heb nu de t-mobile branded versie.
Mijn vinger hangt boven het knopje flash.... doen??
Of ff wachten op juich reacties in dit topic, heb nu de t-mobile branded versie.
Het geluid van mijn toestel is ineens heel zacht. Het is zo zacht dat als ik de speaker met mijn vinger afsluit het geluid niet verder dempt. Enig idee? Het volume staat op Max en hij heeft niet in het water gelegen.
[ Voor 9% gewijzigd door MrHans op 23-03-2013 17:55 ]
Bedankt voor de uploads!
Ik heb bij wetransfer even een upload gedaan van de flashtool en de Generic Rom. Totaal is 930,5MB. Ohja, deze upload blijft 30 dagen beschikbaar!
https://www.wetransfer.co...6a4920130323164342/801eeb
Heerlijk dat glasvezel, dit was op 3 minuten geupload
Ik heb bij wetransfer even een upload gedaan van de flashtool en de Generic Rom. Totaal is 930,5MB. Ohja, deze upload blijft 30 dagen beschikbaar!
in het water gehad ?MrHans schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:53:
Het geluid van mijn toestel is ineens heel zacht. Het is zo zacht dat als ik de speaker met mijn vinger afsluit het geluid niet verder dempt. Enig idee? Het volume staat op Max.
Misschien komt het geluid uit je telefoonspeaker komt, die ene bovenin je telefoon. Heb ik in het begin ook gehad, een reboot en het was over.
Edit: zojuist de generic rom geflashed, heerlijk! Geen T-Mobile puinhoop meer erop! Nu weer root-toegang krijgen en daarna de lightmanager en de zwarte statusbalk installeren.
Edit: zojuist de generic rom geflashed, heerlijk! Geen T-Mobile puinhoop meer erop! Nu weer root-toegang krijgen en daarna de lightmanager en de zwarte statusbalk installeren.
[ Voor 38% gewijzigd door Bartjezz op 23-03-2013 17:56 ]
Bij dezeziggymaster schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:52:
Deze flashtool werkt..
Mijn vinger hangt boven het knopje flash.... doen??![]()

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 17:58 ]
backup via pc companion ?Humma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:56:
[...]
Bij dezeAlle meuk weg, en doordat ik backup had ingesteld werden alle apps en homescreen (afbeelding die niet meer op het toestel staat) automatisch teruggeplaatst
Heb net een timer gezet van 10 minuten met de standaard app hiervoor (alarm en klok) maar dat werkt dus niet.
Vond het al lang duren kijk ik staat de timer nog gewoon op 9:43 hij is dus gewoon gestopt met het standby gaan van de telefoon.
Lekker stom.
Heb Stamina mode trouwens uit.
Vond het al lang duren kijk ik staat de timer nog gewoon op 9:43 hij is dus gewoon gestopt met het standby gaan van de telefoon.
Lekker stom.
Hebben hier mensen problemen met WhatsApp? Bij mij komen berichten vaak pas 10 minuten later binnen. Ik heb stamina modus aanstaan maar met WhatsApp als uitzondering. Keep Wi-Fi on during sleep staat op always.
[ Voor 13% gewijzigd door tomk94 op 23-03-2013 18:08 ]
Nee, gewoon backup wat op de telefoon zit ( google geloof ik? ) Uiteraard was alles verder gewist maar wel grappig dat je al je apps en je homescreen weer terug krijgt.
Net getest en ik heb ook stamina modus uit, werkt prima. Misschien een keer een reset doen?ComTech schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:02:
Heb net een timer gezet van 10 minuten met de standaard app hiervoor (alarm en klok) maar dat werkt dus niet.
Lekker stom.
[ Voor 43% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 18:06 ]
Is het überhaupt mogelijk om een backup terug te plaatsen met behoud van instellingen en dergelijke ?
Ik heb mijn defy een keer gebricked, door een fout tijdens het flashen. Kreeg er met moeite nog een rom op. Uiteindelijk bleef mijn telefoon zwart (functioneerde buiten CWM helemaal niet meer), opgestuurd en werd kostenloos gerepareerd. Nieuw moederbordje erin en gaan met die banaanPos2007 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:57:
[...]
Weet jij ook hoe het met de garantie zit bij een flash van een T-mobile toestel?
Ben as we speak een backup vanuit PC-Companion terug aan het plaatsen, alles lijkt tot nu toe goed te gaan.cardwizard schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:06:
Is het überhaupt mogelijk om een backup terug te plaatsen met behoud van instellingen en dergelijke ?
[ Voor 24% gewijzigd door Bartjezz op 23-03-2013 18:07 ]
Bedoel je terugzetten naar fabriekinstellingen? Aan en uitzetten helpt in ieder geval niets.Bartjezz schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:55:
Misschien komt het geluid uit je telefoonspeaker komt, die ene bovenin je telefoon. Heb ik in het begin ook gehad, een reboot en het was over.
Haha ja dat is een ontzettend domme bugComTech schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:02:
Lekker stom.

M'n backup is teruggezet, alleen alle apps die ik had geïnstalleerd zijn niet mee teruggekomen. De pc geeft wel netjes een lijstje aan van alle apps die niet geïnstalleerd worden, dus aan de hand van dat lijstje ben ik ze weer aan het installeren.
Ohja, PC-Companion ligt nu ineens te zeuren om de update
Sluit m'n telefoon aan, krijg een melding dat er een update voor dat ding klaar staat, die heb ik al, trut!
Root toegang was appeltje eitje, Lightmanager en SuperSU weer draaiend.
Ohja, PC-Companion ligt nu ineens te zeuren om de update
ik heb voor het flashen wipe data uit gevinkt in flashtool
alles stond er na het flashen nog op !
alles stond er na het flashen nog op !
Heb je versie .434 geflasht? Ik kan zo even niet vinden of deze versie daar ook op werktBartjezz schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:20:
Edit: Anders lees ik even de laatste post

Even puzzelen maar root zonder de bootloader te unlocken
[ Voor 15% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 19:19 ]
Whatsapp heeft de laatste tijd wat probleempjes, ligt niet aan je toestel.tomk94 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:02:
Hebben hier mensen problemen met WhatsApp? Bij mij komen berichten vaak pas 10 minuten later binnen. Ik heb stamina modus aanstaan maar met WhatsApp als uitzondering. Keep Wi-Fi on during sleep staat op always.
Ik weet niet exact wat je bedoeld, maar ik heb deze manier gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2154310 5 minuutjes hoogstens...Humma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:38:
[...]
Heb je versie .434 geflasht? Ik kan zo even niet vinden of deze versie daar ook op werkt
Edit: Anders lees ik even de laatste post
het flashen was een piece of cake , maar het rooten lijkt erg ingewikkeld ? zie weer flashen staan bijvoorbeeld
kan en wil iemand dit uitleggen ?
(dit is de juiste manier volgens mij? - stap 2 begrijp ik dan niet) http://forum.xda-develope...p?p=38154110#post38154110
Steps:
1.Download the: SuperSU-1.25-Busybox-1.20.2-UPDATE.zip and save it on phone (external sdcard)
2.Just flash any kernel which contains recovery (for stock based ROM) [e.g.: Advanced Stock Kernel]
3.Boot into recovery and flash that file "SuperSU-1.25-Busybox-1.20.2-UPDATE.zip"
4.now reboot and the firmware will be fully rooted with SuperSU and Busybox installed!!!
(dit is de juiste manier volgens mij? - stap 2 begrijp ik dan niet) http://forum.xda-develope...p?p=38154110#post38154110
Steps:
1.Download the: SuperSU-1.25-Busybox-1.20.2-UPDATE.zip and save it on phone (external sdcard)
2.Just flash any kernel which contains recovery (for stock based ROM) [e.g.: Advanced Stock Kernel]
3.Boot into recovery and flash that file "SuperSU-1.25-Busybox-1.20.2-UPDATE.zip"
4.now reboot and the firmware will be fully rooted with SuperSU and Busybox installed!!!
[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 23-03-2013 19:15 ]
+1tomk94 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:02:
ik heb sowieso het idee dat mijn appjes later binnen komen
ongeacht ik nou stamina modus heb aan staan of niet
ook het idee dat me telefoon amper of niet trilt mocht het geval wel zijn ik er 1 binnen krijg
Ja, me vibratie werkt gewoon, ook ingesteld bij whatsapp (en me mobiel)
als ik stamina modus aan hebt staan, staat whatsapp als uitzondering
Whatsapp en Wi-Fi is bij mij geen zekere combinatie helaas. Berichten komen dan heel laat binnen, waarbij mobiel internet geen problemen geeft.
Ik heb het toestel aangeschaft bij T-Mobile, maar ik heb het idee dat deze op het bootscreen na niet gebranded is. Ik kan alle T-Mobile apps gewoon verwijderen en ik zie het ook niet terug in de software versie, maar kan aan mij liggen uiteraard.
Maar wat een fantastisch toestel zeg, ik hoop alleen dat de accu nog wel wat beter gaat presteren, maar ook dat lijkt steeds beter te gaan.
Maar wat een fantastisch toestel zeg, ik hoop alleen dat de accu nog wel wat beter gaat presteren, maar ook dat lijkt steeds beter te gaan.
Bartjezz schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:53:
Bedankt voor de uploads!
Ik ga ook via pc companion backup en dan flashen. Alleen de apps moet je dus handmatig weer installeren.
[ Voor 9% gewijzigd door banaliteit op 23-03-2013 19:46 ]
En ook gelukt!Viel niet mee, probleem was dat de firmware perse in c:\ moest staan?Humma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:56:
[...]
Bij dezeAlle meuk weg, en doordat ik backup had ingesteld werden alle apps en homescreen (afbeelding die niet meer op het toestel staat) automatisch teruggeplaatst
Was wel ff zweten een half uur tegen een dode XZ

Hoe hebben jullie in de flashtool de telefoon in flash mode gekregen? Volgens de animatie moet ik terugknop ingedrukt houden en dan USB kabel aansluiten. Als ik dat echter doe dan gebeurd er niks.
Ik ga er vanuit dat Xperia Z niet standaard in MTP mode zit. USB-foutopsporing heb ik ook al aangezet.
Ik ga er vanuit dat Xperia Z niet standaard in MTP mode zit. USB-foutopsporing heb ik ook al aangezet.
Heb ik ook mee getobt;banaliteit schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:24:
Hoe hebben jullie in de flashtool de telefoon in flash mode gekregen? Volgens de animatie moet ik terugknop ingedrukt houden en dan USB kabel aansluiten. Als ik dat echter doe dan gebeurd er niks.
Telefoon uit.. , volume down, en dan pas je usb kabel inprikken
Bij mij in ieder geval niet, met of zonder Stamina geen enkele led notificatieWerkt STAMINA nou zonder led problemen bij .434?
En inmiddels de 1e zichtbare kras te pakken op het scherm.
En ik doe erg voorzichtig met mijn telefoon.
Had hiervoor een desire hd die heb ik 2 jaar zonder enige bescherming gehad geen enkele kras.
Je weet dat die kras op de screenprotector zit en niet op het scherm?ComTech schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:51:
[...]
Had hiervoor een desire hd die heb ik 2 jaar zonder enige bescherming gehad geen enkele kras.
De screenprotector is helaas wat gevoelig voor krassen maar die kan eraf eventueel.
Verwijderd
Oke, dan laat ik STAMINA nog even uitstaan. Ik heb ook 2 minscule krasjes op de achterkant maar ik wacht altijd een half jaar voordat ik die shatter proof laag eraf trek. Leg het scherm sowieso nooit naar beneden, ja op de bankComTech schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:51:
[...]
Bij mij in ieder geval niet, met of zonder Stamina geen enkele led notificatie![]()

mijn xz is een beetje in de war
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Heb mijn geluidsprobleem opgelost. Bleek dat er na een week (!) toch nog steeds water in de speaker zat. Heb de stofzuiger op de speaker gezet en daarna werkte de speaker weer normaal.
Ik weet zo net nog niet of dit echt Xperia Z gerelateerd is.7th-son schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:19:
[...]
+1
ik heb sowieso het idee dat mijn appjes later binnen komen
ongeacht ik nou stamina modus heb aan staan of niet
ook het idee dat me telefoon amper of niet trilt mocht het geval wel zijn ik er 1 binnen krijg
Ja, me vibratie werkt gewoon, ook ingesteld bij whatsapp (en me mobiel)
als ik stamina modus aan hebt staan, staat whatsapp als uitzondering
Ik gebruik zelf een HTC Incredible S en m'n vriendin een Samsung Galaxy Ace 2, maar ook hier is het hit or miss met hoe lang het duurt voor berichten door komen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Check. Vocht is soms idd echt niet met een paar uur weg, mijn speaker heeft ook meerdere dagen slecht geklonken.MrHans schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:32:
Heb mijn geluidsprobleem opgelost. Bleek dat er na een week (!) toch nog steeds water in de speaker zat. Heb de stofzuiger op de speaker gezet en daarna werkte de speaker weer normaal.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Ik heb wel gemerkt dat mijn WiFi verbinding soms gewoon gesloten wordt als m'n telefoon op standby staat (dwz. scherm uit, maar geen Stamina modus), ondanks het feit dat het op 'Always on' staat ingesteld en ik location-based WiFi heb uitgeschakeld. Soms krijg ik wel berichten relatief tijdig binnen met Gmail, Whatsapp, LINE, etc., soms pas na een paar uur, maar meestal krijg ik ze pas zodra ik het scherm weer aanzet.
Always on uitschakelen en na een tijdje weer inschakelen hielp ook niet, en een reboot lost het ook niet op. Lijkt wel alsof hij standaard op een soort Stamina mode zit, wat wellicht ook verklaart waarom Stamina mode bij mij geen verschil maakt in batterijduur.
Maar goed, ik hoef ook niet elke seconde van de dag lastiggevallen te worden
Always on uitschakelen en na een tijdje weer inschakelen hielp ook niet, en een reboot lost het ook niet op. Lijkt wel alsof hij standaard op een soort Stamina mode zit, wat wellicht ook verklaart waarom Stamina mode bij mij geen verschil maakt in batterijduur.
Verwijderd
Same here, wapp berichten komen pas aan als ik mijn Z uit vergrendel haal.Myedvyed schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:53:
Ik heb wel gemerkt dat mijn WiFi verbinding soms gewoon gesloten wordt als m'n telefoon op standby staat (dwz. scherm uit, maar geen Stamina modus), ondanks het feit dat het op 'Always on' staat ingesteld en ik location-based WiFi heb uitgeschakeld. Soms krijg ik wel berichten relatief tijdig binnen met Gmail, Whatsapp, LINE, etc., soms pas na een paar uur, maar meestal krijg ik ze pas zodra ik het scherm weer aanzet.
Bij mij werkt de light flow test niet. Betekent dit dat ik ook last heb van de LED-bug? Of ligt het aan mijn instellingen?
En hebben meer mensen het dat je de usb-kabel een beetje heen en weer kunt bewegen? Er zit bij mij wat speling in.
En hebben meer mensen het dat je de usb-kabel een beetje heen en weer kunt bewegen? Er zit bij mij wat speling in.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Test werkt pas als het scherm uit isJorgen schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:03:
Bij mij werkt de light flow test niet. Betekent dit dat ik ook last heb van de LED-bug? Of ligt het aan mijn instellingen?
En hier kan ik de usb inderdaad ook een beetje heen en weer bewegen.
Rooten van xperia's is erg eenvoudig, je moet alleen iets flash en wat al geroot is (pre-rooted). Maar hebt dan nog geen recovery, daarom moet je nog een keer een Irene flash en die dat wel heeft.cardwizard schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:13:
het flashen was een piece of cake , maar het rooten lijkt erg ingewikkeld ? zie weer flashen staan bijvoorbeeld
Steps:
Misschien tijd om een root en custom rom topic te starten?
Verwijderd
Ja graag, heb geen idee hoe ik moet rooten, flashen op mijn Z, wil graag zwarte balk ipv een grijze..Cyleo schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:58:
[...]
Rooten van xperia's is erg eenvoudig, je moet alleen iets flash en wat al geroot is (pre-rooted). Maar hebt dan nog geen recovery, daarom moet je nog een keer een Irene flash en die dat wel heeft.
Misschien tijd om een root en custom rom topic te starten?
Zoiets heb ik ook al gehad. Mijn XZ zei dat 'ie al voor 52% volzat, terwijl ik nog maar een kleine 200MB aan data en apps had gebruikt

Dat niet alleen, licht flow werkt bij mij niet meer als de telefoon in deel sleep gaat. Light manager wegblijf wel werken dan... Het is ook belangrijk dat je SuperSU gebruikt ipv superuser.jeroendh schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:18:
[...]
Test werkt pas als het scherm uit is![]()
En hier kan ik de usb inderdaad ook een beetje heen en weer bewegen.
Edit: vreemd... Probeer weer Sygic te installeren, zegt ie: Onvoldoende geheugenruimte. Terwijl andere apps probleemloos installeren (RealRacing 3 en Astro bijvoorbeeld...) Ook heb ik nog minsten 8GB vrij
[ Voor 20% gewijzigd door Bartjezz op 24-03-2013 09:45 . Reden: typo ]
Als ik niet wil rooten en dergelijke, werkt Lightflow dan überhaubt niet goed?
Light flow werkt prima hier zonder root.Jorgen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:36:
Als ik niet wil rooten en dergelijke, werkt Lightflow dan überhaubt niet goed?
Echt een top programma
OK, fijn. Dan moet ik er gewoon dus nog verder mee rommelen.
Ik heb sinds vrijdag deze telefoon en ik ben er wel aardig tevreden mee, maar ik zie helaas dat androidsystem mijn gehele databundel aan het verstoken is, en ik kan er niet achter komen waaraan, heb de T-Mobile versie van de Z en er is naar mijn weten nog geen update beschikbaar, weet iemand wat ik kan doen, zal vast en zeker een hardreset worden niet?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ja dit viel mij ook al op, op wifi en 3g. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit (4gb limiet) maar kan me voorstellen dat anderen hier niet vrolijk van worden...netblade schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:24:
Ik heb sinds vrijdag deze telefoon en ik ben er wel aardig tevreden mee, maar ik zie helaas dat androidsystem mijn gehele databundel aan het verstoken is, en ik kan er niet achter komen waaraan, heb de T-Mobile versie van de Z en er is naar mijn weten nog geen update beschikbaar, weet iemand wat ik kan doen, zal vast en zeker een hardreset worden niet?
[afbeelding]
Ik wordt er allerminst vrolijk van ja, maar dit is dus de standaard gang van zaken? Ik ga XDA even doorzoeken, heb echt geen zin om binnen een week door m'n 2GB bundel heen te gaan voor terwijl ik er nagenoeg geen data van gebruikVlemert schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:48:
[...]
Ja dit viel mij ook al op, op wifi en 3g. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit (4gb limiet) maar kan me voorstellen dat anderen hier niet vrolijk van worden...
Over mediaserver bug.... Als die bug niet optreedt dan haal ik makkelijk 4 a 5 uur screen on, dus ong 20% per uur. Ik heb dit getest door mijn externe SD kaart uit telefoon te halen, want dan heb ik geen last van die bug. Als ik hem echter weer toevoeg dan stijgt het verbruik per uur naar 25-35% per uur, vaak haal ik de vier duur dan nauwelijks.
Ik ga binnenkort proberen om muziek te verplaatsen naar intern geheugen. Wellicht dat dit het probleem oplost. Ik heb alle muziek trouwens ook getest op beschadiging, maar het mocht niet baten.
Ik ga binnenkort proberen om muziek te verplaatsen naar intern geheugen. Wellicht dat dit het probleem oplost. Ik heb alle muziek trouwens ook getest op beschadiging, maar het mocht niet baten.
Ok heb er nog eens naar gekeken (was alweer even geleden) en lijkt erop dat rond 10/11 maart naar 160 a 170 mb is gegaan en daarna amper meer toegenomen is... (plusminus 7mb per week nu)netblade schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:55:
[...]
Ik wordt er allerminst vrolijk van ja, maar dit is dus de standaard gang van zaken? Ik ga XDA even doorzoeken, heb echt geen zin om binnen een week door m'n 2GB bundel heen te gaan voor terwijl ik er nagenoeg geen data van gebruik
Zelfde proces gebruikt op wifi minstens 256mb (background data) per week. Ik denk dat het verbruik van een andere app hieronder geschoven wordt..
Hmm hardreset gedaan, ben benieuwd of dit het oplost, rooten die ik voorlopig nog niet aan omdat ik geen idee heb hoe T-Mobile en Sony daar tegenwoordig mee omgaan. (alhoewel ik wel een beetje moe wordt van die bloat die T-Mobile er op heeft gezet)Vlemert schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:10:
[...]
Ok heb er nog eens naar gekeken (was alweer even geleden) en lijkt erop dat rond 10/11 maart naar 160 a 170 mb is gegaan en daarna amper meer toegenomen is... (plusminus 7mb per week nu)
Zelfde proces gebruikt op wifi minstens 256mb (background data) per week. Ik denk dat het verbruik van een andere app hieronder geschoven wordt..
Maar je hoeft toch niet te rooten om de schone rom er op te gooien?netblade schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:13:
[...]
Hmm hardreset gedaan, ben benieuwd of dit het oplost, rooten die ik voorlopig nog niet aan omdat ik geen idee heb hoe T-Mobile en Sony daar tegenwoordig mee omgaan. (alhoewel ik wel een beetje moe wordt van die bloat die T-Mobile er op heeft gezet)
Vraagje, krijg je vanaf nieuwe rom ook updates? Op XDA lees ik dat NFC wel werkt mar logo N niet in scherm komt te staan, hoe zijn de ervaringen hier?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Hmm nee maar als dit probleem na een hardreset blijft bestaan heb ik liever een clean non bloated t-mobile romKees_frl schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:25:
[...]
Maar je hoeft toch niet te rooten om de schone rom er op te gooien?
Vraagje, krijg je vanaf nieuwe rom ook updates? Op XDA lees ik dat NFC wel werkt mar logo N niet in scherm komt te staan, hoe zijn de ervaringen hier?
Ik heb nu iets meer dan een weekje de xperia z via t-mobile en nu valt mij op dat ik iets hoor tikken alsof er iets los zit in de buurt van de camera zodra ik licht tegen de achterkant aan tik. Ik dacht eerst dat er een klepje niet goed vast zat of misschien dat ik de simkaart niet goed had bevestigd maar het zit blijkbaar ergens anders. Iemand anders met dit probleem?
is al eens langs geweest, is het camerasysteemthomascsmits schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:31:
Ik heb nu iets meer dan een weekje de xperia z via t-mobile en nu valt mij op dat ik iets hoor tikken alsof er iets los zit in de buurt van de camera zodra ik licht tegen de achterkant aan tik. Ik dacht eerst dat er een klepje niet goed vast zat of misschien dat ik de simkaart niet goed had bevestigd maar het zit blijkbaar ergens anders. Iemand anders met dit probleem?
is geheel normaal
maar is dat ook de bedoeling? op xda lees ik van niet,.banaliteit schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:30:
Dat N logo komt er nooit meer in te staan.
Weet ik niet. Op mijn Xperia S zag ik het wel altijd. Toen ik mijn telefoon ontving werkte het ook al niet en die was Vodafone branded. Gisteren unbranded ROM geinstalleerd en het werkt nog steeds niet. Vind het ook beter, want dat N logo heeft geen toegevoegde waarde voor mij.
Dan weet ik nu wat het is, was effe bang dat hij al terug gestuurd moest worden. Toch vreemd dat hij dat eerst niet deed.diver99 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:33:
[...]
is al eens langs geweest, is het camerasysteem
is geheel normaal
Verder bevalt de xperia z mij prima, het is een hele stap vooruit tov mijn oude blackberry. Wel jammer dat veel zaken als hoesjes nog vrij schaars zijn in de winkels. Ik zit nog te wachten tot mijn flipcase die ik via ebay heb besteld arriveert en ik zit ook te overwegen om de factory screen protector te vervangen gezien die vrij kras gevoelig is.
Is er al een generic NL rom beschikbaar? Ik heb nu de T-mobile versie en heb toch wat bugjes erin zitten, zo valt de telefoon regelmatig uit (2-3x per dag), valt de verbinding vaak een paar minuten weg (10x per dag) en verbruikt media (dus niet de media server) behoorlijk veel stroom, vaak toch wel 30-40% van mijn batterij.
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Bij de Xperia S hielp het wel eens om via SUS de zaak opnieuw te installeren, vooral na flashtool te hebben gebruikt. Vele bugjes waren er dan opeens uit.
Misschien kun je hier naar kijken:crepsly schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:22:
Is er al een generic NL rom beschikbaar? Ik heb nu de T-mobile versie en heb toch wat bugjes erin zitten, zo valt de telefoon regelmatig uit (2-3x per dag), valt de verbinding vaak een paar minuten weg (10x per dag) en verbruikt media (dus niet de media server) behoorlijk veel stroom, vaak toch wel 30-40% van mijn batterij.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2200945
Ja ik weet dat die eraf kan alleen dat wil ik niet om meedere redenen.Heatonme schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:55:
Je weet dat die kras op de screenprotector zit en niet op het scherm?
De screenprotector is helaas wat gevoelig voor krassen maar die kan eraf eventueel.
Het logo gaat eraf die speciale laag (obelic coating?) zit niet op het glas, en hoe krijg je hem er zonder de rest van je toestel te beschadigen eraf?
Vind het gewoon jammer dat zo'n dure telefoon eigenlijk heel slecht is beschermd tegen krassen.
Heb speciaal deze gekozen omdat hij steviger is en stof en waterdicht en dan heb ik de 1e maand al krasjes
Verder ben ik over het algemeen wel tevreden met deze telefoon hoor
[ Voor 3% gewijzigd door ComTech op 24-03-2013 15:16 ]
Hardreset uitgevoerd en die android-besturingssysteem hangt nu rond de 18MB aan dataverbruik. Ik zal het eens in de gaten houden, vreemd dat niemand dit als bezwaar ziet overigens. Ik kom zelf van een HTC af en die had dit soort gekkigheid niet. Verder leuk toestel, wat meer real android dan Sense, ben wel wat langer bezig voordat ik alles op orde heb maar dan werkt het wel erg smooth
Verwijderd
De bedoeling van sony is dat je al je apparatuur gebruikt met NFC waardoor je hem altijd aan hebt. Dan hoeft dat lelijke logo niet in beeld bovenin..Kees_frl schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:35:
[...]
maar is dat ook de bedoeling? op xda lees ik van niet,.
Is bij jullie je homescreen ook retetraag in dock mode? Hapert enorm als ik van tabbladen wissel.
SO-02 DoCoMo Status Bar & Task Switcher.
Oftewel de Japanse versie van de status/notification bar. Meerdere knoppen
. En verder ook nog een transparante task switcher
Oftewel de Japanse versie van de status/notification bar. Meerdere knoppen
Verwijderd
1,5 gb bundel hier, na bijna een maand zit ik op 300 mb.... en dat is van echt alles, android besturingssysteem heb ik op 0,97 mb in al die tijd.netblade schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:55:
[...]
Ik wordt er allerminst vrolijk van ja, maar dit is dus de standaard gang van zaken? Ik ga XDA even doorzoeken, heb echt geen zin om binnen een week door m'n 2GB bundel heen te gaan voor terwijl ik er nagenoeg geen data van gebruik
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 17:24 ]
Wat me opvalt aan de battery is dat toen ik hem net had branded t-mobile de eerst week met 18 uur battery uit kon.. gewoon wezen FB'en, twitteren, whatsapp, bellen over heel de dag door.. Na ongeveer 2 weken kon kwam ik de dag niet door hoogstens 4a6 uur op een battery.. Nu ik heb geflasht met stock rom zit ik weer aan de 18uur battery... nog meer mensen opgevallen?? heb weer dezelfde apps erop staan zoals bij t-mobile branded software...
Weet hier iemand toevallig hoe het komt dat ik Sygic navigatie nier meer kan installeren? Krijg steeds de melding dat ik te weinig geheugen vrij zou hebben, terwijl ik nog meer dan 8GB vrij heb... Alle andere apk's (ja, werkelijk alles) krijg ik wel geïnstalleerd, ook apk's die veel grote zijn dan die van Sygic
De XPeria Z Revolution ROM heeft dit ook sinds laatste update KA03. Geen reclame maar ik het is een super ROM 100% werkend en snel met alle add-ons beschikbaar die er zijn zoals zwarte notif en menu balk etc.Luco schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:08:
SO-02 DoCoMo Status Bar & Task Switcher.
Oftewel de Japanse versie van de status/notification bar. Meerdere knoppen. En verder ook nog een transparante task switcher
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2175903
Just hate to quote myselfcrepsly schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:22:
Bartjezz schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:53:
Bedankt voor de uploads!
Verwijderd
Is er een linkje ergens over wat ik allemaal moet doen om te flashen/rooten of wat ik er ook voor nodig heb om zulke rom's te installeren? Geen computer noob hier maar wel als het gaat om telefoons rooten etc.johnhere schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:39:
[...]
De XPeria Z Revolution ROM heeft dit ook sinds laatste update KA03. Geen reclame maar ik het is een super ROM 100% werkend en snel met alle add-ons beschikbaar die er zijn zoals zwarte notif en menu balk etc.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2175903
Beiden bedankt!tomk94 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Misschien kun je hier naar kijken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2200945

[ Voor 17% gewijzigd door crepsly op 24-03-2013 17:46 ]
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Ik heb mijn t-mobile branded toestel geflasht, hij zit nu op 434. Ik had user data behouden gedaan alles zit er nog op maar ook de t-mobile apps. Ik zie geen t-mobile meer op het bootscherm kan ik ervan uitgaan dat hij gewoon goed is geflasht?
Ja is wel goed , maar omdat je de data behouden hebt zijn er geen apps verwijderd ook die van t mobile niet , je kunt die nu met titanium backup verwijderen als ik me niet vergissedad schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:03:
Ik heb mijn t-mobile branded toestel geflasht, hij zit nu op 434. Ik had user data behouden gedaan alles zit er nog op maar ook de t-mobile apps. Ik zie geen t-mobile meer op het bootscherm kan ik ervan uitgaan dat hij gewoon goed is geflasht?
Ow oke tnxcardwizard schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:05:
[...]
ja is wel goed maar omdat je de data behouden hebt zijn er geen apps verwijderd ook die van t mobile niet , je kunt die nu met titanium back up verwijderen als ik me nietvergis
Is het normaal dat met burst modus de low een lagere resolutie heeft als de mid? En dus ook kleiner qua grote.
Hi/Mid/Low staat voor de burst-snelheid.
Burst modus:
Hi: 1280x720 (16:9) gemiddeld 180kb
Mid: 3920x2204 (16:9) gemiddeld 2mb
Low:1920x1080 (16:9) gemiddeld 400kb
Hi/Mid/Low staat voor de burst-snelheid.
Burst modus:
Hi: 1280x720 (16:9) gemiddeld 180kb
Mid: 3920x2204 (16:9) gemiddeld 2mb
Low:1920x1080 (16:9) gemiddeld 400kb
[ Voor 8% gewijzigd door jeroendh op 24-03-2013 18:43 ]
Ik zou het wel als bezwaar zien, maar bij mij gebeurd het niet. Android systeem heeft bij mij niet eens 3mb aan mobiele data verstookt in een paar weken. Dat zie ik niet als probleem, dat lijkt me vrij normaal.netblade schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:25:
Hardreset uitgevoerd en die android-besturingssysteem hangt nu rond de 18MB aan dataverbruik. Ik zal het eens in de gaten houden, vreemd dat niemand dit als bezwaar ziet overigens. Ik kom zelf van een HTC af en die had dit soort gekkigheid niet. Verder leuk toestel, wat meer real android dan Sense, ben wel wat langer bezig voordat ik alles op orde heb maar dan werkt het wel erg smooth
Sluit me hier bij aan. Slechts enkele kb's de laatste weken. Datum code is bij mij 13W07 en is unbranded dus los gekocht.Mystic Spirit schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:45:
[...]
Ik zou het wel als bezwaar zien, maar bij mij gebeurd het niet. Android systeem heeft bij mij niet eens 3mb aan mobiele data verstookt in een paar weken. Dat zie ik niet als probleem, dat lijkt me vrij normaal.
Oh dit is trouwens via wifi, ik zal hem nu eens op 3G zetten om te kijken of die dan stable blijftMystic Spirit schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:45:
[...]
Ik zou het wel als bezwaar zien, maar bij mij gebeurd het niet. Android systeem heeft bij mij niet eens 3mb aan mobiele data verstookt in een paar weken. Dat zie ik niet als probleem, dat lijkt me vrij normaal.
Verwijderd
Sinds gisteren in het bezit van een Xperia Z, heb 2 probleempjes, ik krijg constant van die meldingen om apps te downloaden en het lukt niet om candy crush te downloaden.
Wie oh wie kan mij hier mee helpen, had al met de zoekfunctie gezocht, maar kwam daar niet verder mee.
Wie oh wie kan mij hier mee helpen, had al met de zoekfunctie gezocht, maar kwam daar niet verder mee.
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.