Hoe krijg je dat voor elkaar?Humma Kavula schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:22:
Als de accuduur het zo volhoudt![]()
http://i711.photobucket.c...-22-16-44_zps653221a1.png
http://i711.photobucket.c...-22-16-50_zpsc0078e16.png
* Stamina uit
* Schermhelderheid op 65% ( zonder aanpassen aan lichtomstandigheden )
* Bravia engine uit
3 dagen met 3 uur schermtijd.
Moet je eerst een media-renderer opstarten. Met Windows Media Player kan dat bijvoorbeeld erg makkelijk.
Gewoon open zetten op je PC, als je instellingen juist staan zou je daar dan naar moeten kunnen throwen.
VScreens is ook interessant. Deze app even installeren op je telefoon en dan op je pc naar vscreens.com surfen
Gewoon open zetten op je PC, als je instellingen juist staan zou je daar dan naar moeten kunnen throwen.
VScreens is ook interessant. Deze app even installeren op je telefoon en dan op je pc naar vscreens.com surfen
[ Voor 31% gewijzigd door AmbroosV op 21-03-2013 22:45 ]
Geen idee, draai gewoon spellen, youtube, muziek, whatsapp etc..
Misschien juist omdat ik stamina, automatisch licht dimmen en bravia engine uitgezet heb.
Maar goed, dit is de eerste week pas dus over een tijdje weet ik het pas echt
[ Voor 11% gewijzigd door Humma Kavula op 21-03-2013 22:50 ]
Leuk idee, weet niet of ik het echt zou gebruiken maar het hele idee van telefoon en desktop verbonden is altijd cool. Kijk bijvoorbeeld http://chrome.com/maze maar eensAmbroosV schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:44:
Moet je eerst een media-renderer opstarten. Met Windows Media Player kan dat bijvoorbeeld erg makkelijk.
Die qr code is btw veel te groot, moet echt een meter achteruit voor hij hem pakt. Ter vergelijking, heb afgelopen weekend een fabrieks qr op de bodem van een pak hagelslag gescanned en dat ding was echt gruwelijk klein. (vraag me niet waarom ik me daar mee bezig hou

80% met bijna anderhalf uur screen on time (vooral door whatsapp).
[ Voor 11% gewijzigd door YSF op 21-03-2013 23:41 ]
Verwijderd
Kreeg een melding op mijn Z voor de update naar dezelfde .350 die ik al had. Net even aan SUS gehangen en ik heb nu de .434 versie
Iemand weet welke bugfixes?
Mijn telefoon heeft trouwens vandaag wel heel netjes gedraaid! Uitzonderlijk prachtig (ook al vind ik dat ie vroeg in de middag (rond 2-3 uur) leeg ging)
- Stamina aan (met geen uitzonderingen)
- schermhelderheid laag met omgeving aan
- WiFi automatisch aan/uit heb ik ook uitgezet omdat ik het amper vind werken en ik heb een gevoel dat ie batterij kan slurpen.
- Ik kwam in de middag achter (toen was mijn mobiel al rond de 3% maar oke) dat Google Now ook aardig wat kan verbruiken, dus die gelijk uitgezet. Morgen zal ik het effect wel merken hoop ik.
Ik heb zo rond de 7,5-8,5 uur gehaald met bijna 3 uur screen time. Ik heb voor mijn doen mijn toestel vandaag aardig veel gebruikt (Ik gebruik trouwens Tweedle als Twitter client, mochten jullie leuke alternatieven weten, let me know aangezien Tweedle soms niet wilt refreshen en ik Twitter niet zo harstikke fijn vind
en WhatsApp. Ook heb ik veel gebrowsed op Chrome en af en toe Feedly (RSS reader, dikke aanrader het is echt prachtig!) checken. Hier en daar ook wat foto's gemaakt (de camera is echt prachtig jezus)
Maar ja oke, dit is mijn verbruik vandaag
- Stamina aan (met geen uitzonderingen)
- schermhelderheid laag met omgeving aan
- WiFi automatisch aan/uit heb ik ook uitgezet omdat ik het amper vind werken en ik heb een gevoel dat ie batterij kan slurpen.
- Ik kwam in de middag achter (toen was mijn mobiel al rond de 3% maar oke) dat Google Now ook aardig wat kan verbruiken, dus die gelijk uitgezet. Morgen zal ik het effect wel merken hoop ik.
Ik heb zo rond de 7,5-8,5 uur gehaald met bijna 3 uur screen time. Ik heb voor mijn doen mijn toestel vandaag aardig veel gebruikt (Ik gebruik trouwens Tweedle als Twitter client, mochten jullie leuke alternatieven weten, let me know aangezien Tweedle soms niet wilt refreshen en ik Twitter niet zo harstikke fijn vind
Maar ja oke, dit is mijn verbruik vandaag
Er is nog niet erg veel info tot nu toe.An1mA schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 00:02:
2dagen de topic niet bij gehouden, maar raden jullie mij de update gewoon aan of toch niet?
Trekt jouw XZ nu minder stof aan omdat je plastic protectors er af zijn?An1mA schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:32:
Ik was de persoon die de screenprotector er af haalde van de achterkant. Er bleven hardnekkige lijmresten over, die ik met enigszins moeite er af heb kunnen halen. Maar raad niemand aan om het te doen tenzij je wel moet
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1984322418O2 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:58:
Muziek, films?
wat ik nu ERG klote vindt, is dat ik Spotify niet naar mijn SD kaart kan kopieren, waardoor ik al mijn muziek met spotify download op mijn interne SD wat erg veel ruimte kost
Voor de mensen met verkleurde vochtindicators; vroeger hielp het vaak om met een wattenstaafje gedoopt in ammonia voorzichtig over de indicator te wrijven. Voorheen werd die dan weer stralend wit
Het is uiteraard geen garantie bij de nieuwere indicators, maar it's worth a try
Hebben jullie wel eens de standaard screenprotectors van Samsung gezien? Als je een Samsung uit zijn doos haalt zit er een protector op waar alle features in gedrukt staan: Groot Super Amoled, Android etc. Wij zitten hier te zeuren over die proctors op onze Z, maar deze chick in e trein heeft gewoon jaar Samsung protector nog op zitten, ziet er niet uit
Appels met peren... Dat is geen echte screenprotector.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:48:
Hebben jullie wel eens de standaard screenprotectors van Samsung gezien? Als je een Samsung uit zijn doos haalt zit er een protector op waar alle features in gedrukt staan: Groot Super Amoled, Android etc. Wij zitten hier te zeuren over die proctors op onze Z, maar deze chick in e trein heeft gewoon jaar Samsung protector nog op zitten, ziet er niet uit
Verwijderd
Gisteren wilde ik in de auto Handsfree bellen (met de handsfree functie op de telefoon). Maar ik kon de andere persoon totaal niet verstaan, de handsfree functie gaat niet hardt genoeg. Met mijn oude smartphone had ik daar nooit last van. Is de handsfree van de xz gewoon zo zacht? en dus onbruikbaar?
Bovendien heb je zoiets ook op je Z zitten als ie nieuw is, die haal je uiteraard wel meteen erafxminator schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:57:
[...]
Appels met peren... Dat is geen echte screenprotector.
Dat is dus voor iedereen persoonlijk. In principe is ie officieel niet bedoeld om eraf te halen (en is er zover ik weet ook nog geen statement van Sony geweest over garantiekwesties in dat geval). Als je deze mooi wil houden kan het dus nog steeds lonen er een andere protector op te doen.....Sick Nick schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:51:
[...]
Bovendien heb je zoiets ook op je Z zitten als ie nieuw is, die haal je uiteraard wel meteen eraf
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Is er wel van Sony Canada ofzo, niet doen zeggen ze daar... Kwam voorbij in een Tweet hier...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het gaat om twee lagen mensen. De screenprotector en daarover nog een bedrukte beschermfolie, deze moet er uiteraard af. De screenprotector kan je er ook af halen, dit wordt echter niet aangeraden maar heeft ook geen invloed op de garantie.
[quote]chevchelios schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:44:
[quote]AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54:
Ben je die meldingen over het uittrekken van de lader na het opladen beu?
Je kan deze meldingen uitschakelen met deze truc: Instellingen > Apps > twee swipes naar links (categorie Alles) > com.sonyericsson.unplugchargerreminder > "Meldingen weergeven" uitvinken en de meldingen worden niet meer getoond.
Bedankt voor deze!
Kan je ook mogelijk het uitschakelen van dat scherm wat je krijgt wanneer je je telefoon inplugged.
Deze melding krijg ik namelijk ook als ik mijn telefoon inplug (Sony Xperia T)
[quote]AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54:
Ben je die meldingen over het uittrekken van de lader na het opladen beu?
Je kan deze meldingen uitschakelen met deze truc: Instellingen > Apps > twee swipes naar links (categorie Alles) > com.sonyericsson.unplugchargerreminder > "Meldingen weergeven" uitvinken en de meldingen worden niet meer getoond.
Bedankt voor deze!
Kan je ook mogelijk het uitschakelen van dat scherm wat je krijgt wanneer je je telefoon inplugged.
Deze melding krijg ik namelijk ook als ik mijn telefoon inplug (Sony Xperia T)
Ik heb de screenprotector er aan de voorkant afgehaald. Die screenprotector trekt echt een bak stof aan waar je U tegen zegt. Het Sony logo wordt inderdaad hiermee verwijderd. Ik moet zeggen, sexy sexy..
Amper meer stof op mijn scherm. Vingerafdrukken gaan er in het begin moeilijker af. Poets een paar keer, houd 'm een paar keer onder de kraan. En het gaat al een stuk makkelijker! Ik heb de screenprotector er aan de achterkant op laten zitten. Omdat je 99/100 keer je telefoon op de achterkant weglegt, ookal beschermt de omlijsting hier een klein beetje, er komen toch krasjes op.
Amper meer stof op mijn scherm. Vingerafdrukken gaan er in het begin moeilijker af. Poets een paar keer, houd 'm een paar keer onder de kraan. En het gaat al een stuk makkelijker! Ik heb de screenprotector er aan de achterkant op laten zitten. Omdat je 99/100 keer je telefoon op de achterkant weglegt, ookal beschermt de omlijsting hier een klein beetje, er komen toch krasjes op.
Heb even mijn Customization version even bekeken: 1270-3839_R9A (T-Mobile branded versie)
Ik wacht toch even af of er niet degelijke bugfixes zijn voordat ik ga updaten, heb nu versie .350, maar ook geroot... Ik knijp mijn billetjes toch altijd weer even samen als ik een flash heb uitgevoerd waardoor er root-toegang mogelijk is, vooral tijdens het booten, dan sla ik altijd weer een zucht van opluchting als ik m'n pin weer in mag voeren
Wat betreft de batterij, ik heb al een paar dagen de stamina mode uitstaan, maar merk niet echt verschil of dat hij nu in of uit is geschakeld. De mediaserver is ondertussen naar een bescheiden 8% gezakt in het lijstje, het scherm vreet met 41% nog het meeste. Ver daaronder met 10% komt mobiel standby.
Ik wacht toch even af of er niet degelijke bugfixes zijn voordat ik ga updaten, heb nu versie .350, maar ook geroot... Ik knijp mijn billetjes toch altijd weer even samen als ik een flash heb uitgevoerd waardoor er root-toegang mogelijk is, vooral tijdens het booten, dan sla ik altijd weer een zucht van opluchting als ik m'n pin weer in mag voeren
Wat betreft de batterij, ik heb al een paar dagen de stamina mode uitstaan, maar merk niet echt verschil of dat hij nu in of uit is geschakeld. De mediaserver is ondertussen naar een bescheiden 8% gezakt in het lijstje, het scherm vreet met 41% nog het meeste. Ver daaronder met 10% komt mobiel standby.
Hebben jullie ook "last" van de postcode notatie in "contacts" / "contacten" applicatie van sony?
Bij de postcode kan ik alleen maar de cijfers, en niet de letters noteren.
De voertaal van m'n telefoon is nederlands, dus mijn inziens lijkt het niet op een talen kwestie.
De voertaal van m'n telefoon is nederlands, dus mijn inziens lijkt het niet op een talen kwestie.
Dat is bar slecht, mijn eerste 2 laadcycli verloor ik hooguit 1% bij een nacht slapen, dat is nu 8% geworden. Juist doordat je echt niets aan batterij verliest als je de mobiel niet gebruikt is de batterijduur acceptabel, nu dat wegvalt is hij matig imho.
Klopt heb ik ook.Juncto schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:19:
Hebben jullie ook "last" van de postcode notatie in "contacts" / "contacten" applicatie van sony?
*
Ben update 10.1.A.1.434 nu aan het installeren via pc companion
[ Voor 8% gewijzigd door GVR op 22-03-2013 12:23 ]
Ik denk dat je niet blind moet staren op die percentages, zeker niet als ze marginaal zijn. Het kan nl ook te maken hebben met de calculatie software die zich bijstelt na verloop van tijd.ormagon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:09:
[...]
Dat is bar slecht, mijn eerste 2 laadcycli verloor ik hooguit 1% bij een nacht slapen, dat is nu 8% geworden. Juist doordat je echt niets aan batterij verliest als je de mobiel niet gebruikt is de batterijduur acceptabel, nu dat wegvalt is hij matig imho.
M.i. moet je uitgaan van je gemiddelde gebruik op een dag en nagaan of dat acceptabel is. Ik heb zelf diverse android toestellen gehad (HTC's, S3, S3, etc) en de XZ presteert tot nu toe het beste. Bij de S3 mocht ik blij zijn als ik de einde van de dag haalde (de s2 was beter overigens). Mijn XZ komt nu gemiddeld aan het einde van de dag uit op 40/50% dit bij ongeveer 2 uur screen time. Daarnaast staan alle sync opties op push (whatsapp, exchange, gmail) en wifi aan.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
In deel 1 van dit topic had ik gevraagd of de Walkman app wel of geen gaps zou laten horen tussen 2 mp3's.
Verschillende users van vorige Xperia toestellen bevestigden dat dit idd niet het geval hoefde te zijn. Maar ik krijg helaas wel een gap, en kan niet vinden waar ik dit in kan stellen.
Verschillende users van vorige Xperia toestellen bevestigden dat dit idd niet het geval hoefde te zijn. Maar ik krijg helaas wel een gap, en kan niet vinden waar ik dit in kan stellen.
Je hebt gelijk, werkt hier ook niet. Ook zijn sommige nummers dubbel (volgens mij door facebook sync).Juncto schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:19:
Mwoah, ik denk dat je je vergist .. hij start nog even snel(traag) op als voor de update. Feit is wel dat wanneer hij eenmaal geladen is "direct" start. Ik vermoed dat dit gewoon een ontwerp keuze (of fout) is van Sony. Wellicht dat andere toestellen de camera app bij het booten standaard in het geheugen zet waardoor nu de Sony camera traag opstart in verhouding.418O2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:50:
Heb de 434 geinstalleerd. Camera lijkt sneller op te starten (gelukkig)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Daar is geen instelling van, wat ik weet. Die gap is vooral irritant bij dance-cds.Stpan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:57:
In deel 1 van dit topic had ik gevraagd of de Walkman app wel of geen gaps zou laten horen tussen 2 mp3's.
Wat ik zelf heb gedaan is POWERAMP en/of Winamp gedownload en dat werkt perfect. Helaas werkt het niet in de native walkman app van Sony, en dat is vooral jammer omdat ik vind dat de UI van Walkman geweldig is.
Somewhere between 192.168.Sevn & Legian
Snap ik uiteraard, maar mijn batterijprestaties zijn gewoon duidelijk achteruit gegaan, ik merk het ook. Waar ik eerder c.a. 4 uur schermtijd haalde voordat de fut eruit was, is dat tegenwoordig 2. Waar de accu eerst amper terugliep in standby is dat nu best veel. Als deze sessie klaar is zal ik is een vergelijking posten met een aantal weken terug en nu. Gebruik is niet gewijzigd, Spotify, Facebook, Browser, Whatsapp, Gmail, Camera. Nog steeds dezelfde uitzonderingen in mijn Staminalijst (Mail & Whatsapp).renzo4000 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:36:
[...]
Ik denk dat je niet blind moet staren op die percentages, zeker niet als ze marginaal zijn. Het kan nl ook te maken hebben met de calculatie software die zich bijstelt na verloop van tijd.
M.i. moet je uitgaan van je gemiddelde gebruik op een dag en nagaan of dat acceptabel is. Ik heb zelf diverse android toestellen gehad (HTC's, S3, S3, etc) en de XZ presteert tot nu toe het beste. Bij de S3 mocht ik blij zijn als ik de einde van de dag haalde (de s2 was beter overigens). Mijn XZ komt nu gemiddeld aan het einde van de dag uit op 40/50% dit bij ongeveer 2 uur screen time. Daarnaast staan alle sync opties op push (whatsapp, exchange, gmail) en wifi aan.
[ Voor 6% gewijzigd door ormagon op 22-03-2013 13:15 ]
Nou, als ik uit Whatsapp de camera startte duurde dat aanmerkelijk langer eerst.renzo4000 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:08:
[...]
Mwoah, ik denk dat je je vergist .. hij start nog even snel(traag) op als voor de update. Feit is wel dat wanneer hij eenmaal geladen is "direct" start. Ik vermoed dat dit gewoon een ontwerp keuze (of fout) is van Sony. Wellicht dat andere toestellen de camera app bij het booten standaard in het geheugen zet waardoor nu de Sony camera traag opstart in verhouding.
toch better battery stats gaan gebruiken, zo had ik plotsklap ook last van de sd kaart battery drain bug (android was ongeveer 40 procent van verbruik). Dus kijk daar even naar, kan je ook je wakelocks etc. zien.ormagon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:14:
[...]
Snap ik uiteraard, maar mijn batterijprestaties zijn gewoon duidelijk achteruit gegaan, ik merk het ook. Waar ik eerder c.a. 4 uur schermtijd haalde voordat de fut eruit was, is dat tegenwoordig 2. Waar de accu eerst amper terugliep in standby is dat nu best veel. Als deze sessie klaar is zal ik is een vergelijking posten met een aantal weken terug en nu. Gebruik is niet gewijzigd, Spotify, Facebook, Browser, Whatsapp, Gmail, Camera. Nog steeds dezelfde uitzonderingen in mijn Staminalijst (Mail & Whatsapp).
Ps4/switch gamer
Verwijderd
Waarom zegt pc companion dat ik de laatste verise al op mijn toestel heb staan het is de 350 en zag juist dat jullie over de 434 hebben. Of is deze in Belgie nog niet beschikbaar ??
Same here,Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:46:
Waarom zegt pc companion dat ik de laatste verise al op mijn toestel heb staan het is de 350 en zag juist dat jullie over de 434 hebben. Of is deze in Belgie nog niet beschikbaar ??
ik ging ervanuit dat het is vanwege de T-mobile brand?
Verwijderd
ja bij mij is hij niet gebrand. Gekocht in Media Markt. en is simlock free.Pseudoc schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:47:
[...]
Same here,
ik ging ervanuit dat het is vanwege de T-mobile brand?
op website staat er ook laatste verise is 350 ook op nederlandse site dus zal wel even wachten zijn.
Maarja ik las dat het enkel de screen of death is dat gefixt is heb dit nog niet tegengekomen. Ik heb vooral problemen met stamina mode omdat mijn led dan niet knippert en de kwaliteit van de camera zou met een update ook nog verbeterd kunnen worden
Verwijderd
Zou kunnen. Sowieso probeer je telefoon gewoon altijd te updaten met SUS ( Sony Update Service ). Dat programma van Sony is veel stabieler, veroorzaakt minder fouten bij mij en de update krijg ik daar eerder mee. Ik heb wel een Generic toestel dus als je een branded toestel hebt is de kans groot dat je nog even geduld moet hebben ( is nu geen probleem want zoveel verschil merk je niet ).Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:46:
Waarom is het trouwens dat als je een foto maakt in whatsapp dat deze foto niet in je fotowidget komt maar als je een foto deelt dan heb je hem wel dubbel?
Zie je al die lijntjes bij "ingeschakeld"? Dat is je probleem, telefoon wordt iedere paar minuten wakker om 'iets' te doen, en dat drained als een gek.ormagon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:06:
Tweede laadcyclus ooit
[afbeelding] [afbeelding]
Een aantal weken later
Met betterbatterystats ben je er snel genoeg achter wie die wakelocks veroorzaakt..
Edit: en hetgene wat je telefoon uit slaap haalt triggerd zo te zien ook dat wifi aan gaat, aangezien die gelijk op lopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Vlemert op 22-03-2013 14:34 ]
Ik heb de eerste tijd met Stamina gewerkt. Nu is de BatteryGuru ingeleerd en ga ik die even gebruiken, kijken wat het uitmaakt
Inderdaad, er drained iets als een malle. Ik kan helaas momenteel nietinkopen bij de Play Store. Ga even zoveel mogelijk zaken uitschakelen in de apps instellingen.Vlemert schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:30:
[...]
Zie je al die lijntjes bij "ingeschakeld"? Dat is je probleem, telefoon wordt iedere paar minuten wakker om 'iets' te doen, en dat drained als een gek.
Met betterbatterystats ben je er snel genoeg achter wie die wakelocks veroorzaakt..
Edit: en hetgene wat je telefoon uit slaap haalt triggerd zo te zien ook dat wifi aan gaat, aangezien die gelijk op lopen.
[ Voor 10% gewijzigd door ormagon op 22-03-2013 15:08 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809ormagon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:59:
[...]
Inderdaad, er drained iets als een malle. Ik kan helaas momenteel nietinkopen bij de Play Store. Ga even zoveel mogelijk zaken uitschakelen in de apps instellingen.
Top, hartstikke bedankt, dat had ik zelf ook gevonden moeten hebben.
weet iemand of het glas van de XZ een oleophobische laag heeft ? er zit een krasje op de folie en zou deze willen verwijderen , maar als het glas die laag niet heeft dan gaat het een vlekken magneet worden
Ik kan zo de bron even niet vinden maar van wat ik gelezen heb wel, echter is het scherm de eerste paar keren na het eraf halen van de protector wat stofgevoelig wat na een paar keer wassen/gebruik verdween.
Zal wel door de lijmlaag van de protector komen.
Zal wel door de lijmlaag van de protector komen.
productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagoncardwizard schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:47:
weet iemand of het glas van de XZ een oleophobische laag heeft ? er zit een krasje op de folie en zou deze willen verwijderen , maar als het glas die laag niet heeft dan gaat het een vlekken magneet worden
thx , was even aan het verder zoeken en lees behoorlijk tegenstrijdige verhalen , lekker duidelijk allemaal
** Sony logo gaat er af maar die lelijke logo's achterop niet

[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 22-03-2013 16:10 ]
Hallo..
Ik heb een xperia z gekocht, Ik heb een benchmark gedraaid en die vergeleken met mijn SGS2.. De xperia z was natuurlijk veel sneller..
Als ik benchmarks opzoek van de xperia z op youtube.. zijn ze allemaal veel hoger..
Hoe kan dat?
Gr Jelte
Ik heb een xperia z gekocht, Ik heb een benchmark gedraaid en die vergeleken met mijn SGS2.. De xperia z was natuurlijk veel sneller..
Als ik benchmarks opzoek van de xperia z op youtube.. zijn ze allemaal veel hoger..
Hoe kan dat?
Gr Jelte
Ik heb 'hetzelfde' probleem wat accuduur betreft. De eerste dag 3,5uur schermtijd gehaald met bijna 48uur totaal (langleve standby \o/ ), maar het wordt steeds minder. Ik ben er nu al enkele dagen mee bezig, maar ik wordt er niet vrolijk van... het lijkt ook steeds iets anders te zijn.ormagon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:06:
Tweede laadcyclus ooit
Een aantal weken later
Gisteren dropten de percentages ineens hard (ook in standby) en stond Google Services bovenaan bij powermanagement. Better battery stats liet zien dat 'event log services' verantwoordelijk was voor partial wakelocks, wat volgens XDA op te lossen is door je Google syncs uit te zetten... Heel leuk en aardig, maar niet echt fijn als je wel wil syncen ^_^ Toch de Google syncs maar uitgezet en inderdaad, geen batterydrain meer.... tot vanacht. Ik werd vanochtend wakker met 10% minder en ja hoor, weer een ander proces dat de boel wakker blijkt te houden.
Hier heb ik ook last van. Ik heb zelf het idee dat het een bug is en dus niet aan de hardware ligt.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:22:
shit ben erachter gekomen dat mijn micro sd poort kapot is, houd het kaartje niet meer vast pfftt.... kan hem erin duwen maar krijg dan soms onverwachts verwijderd error
Aangezien er momenteel toch een bug zit in het indexeren van sdkaartjes wacht ik nog even tot dat opgelost is. Hopelijk lossen ze die bug dan ook op.

Scheelt gigantisch veel, die protectors worden bij gebruik gewoon statisch. Toen ik ze er af haalde sprongen alle losse stofjes en haartjes van m'n mouwen meteen op de protectorlaarom schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 01:36:
Trekt jouw XZ nu minder stof aan omdat je plastic protectors er af zijn?

Zit er wel of geen coating op het glas ? , zijn vingervlekken erger of minder zonder de protectors ? en is het glas goed glad of stroef ? (in vergelijking met de protector)Larsie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:52:
[...]
[...]
Scheelt gigantisch veel, die protectors worden bij gebruik gewoon statisch. Toen ik ze er af haalde sprongen alle losse stofjes en haartjes van m'n mouwen meteen op de protector
Ben ook nog niet geheel tevreden met de accu, haal nu na een week zo'n 23u met 105min schermtijd. ..
Iets stroever in het begin door he tlijm dat er zat. Er blijft vooral op de achterkant aardig wat achter. Heb het zelf met alcohol (op eigen risico) verwijderd. Na verloop van tijd is het even smooth als ervoor. Vingerafdrukken komen er naar mijn mening net zo snel op. Maar die oleophobic coatings werken sowieso maar beperkt. Merkte het ook maar nauwelijks op de Iphone4,4s en 5 toestellen.cardwizard schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:56:
[...]
Zit er wel of geen coating op het glas ? , zijn vingervlekken erger of minder zonder de protectors ? en is het glas goed glad of stroef ? (in vergelijking met de protector)
Zonder shatterproof sheet vind ik dat vingerafdrukken minder zichtbaar zijn; kleuren zijn naar mijn mening ook iets mooier. Vlekt echter wel net zo makkelijk. Ik ga zelf een oleophobic coating aanbrengen (even iets op ebay scoren daarvoor); na pakweg 3 a 6 maanden is je coating er weer af trouwens.
zoiets ?Amdk6II schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:56:
Zonder shatterproof sheet vind ik dat vingerafdrukken minder zichtbaar zijn; kleuren zijn naar mijn mening ook iets mooier. Vlekt echter wel net zo makkelijk. Ik ga zelf een oleophobic coating aanbrengen (even iets op ebay scoren daarvoor); na pakweg 3 a 6 maanden is je coating er weer af trouwens.
http://www.dynaflousa.com/ en http://www.crystalusion.com/
Yup, idd zoiets.
Check ook: YouTube: Fusso SmartPhone™ Coating Effects
Dus als iemand zijn Xperia Z zonder shatterproof sheet met een permanent marker wil testen?
Protip van de dag: gebruik de unmount functie als je de SD kaart uit je ingeschakelde Xperia Z wil halen
Dat deed ik gisteren dus eens een keer niet. Mijn 32GB Sandisk ultra kaart stuk. Nog geprobeerd te formatteren met allerlei tools maar zelfs de cardreaders gaan gek doen als het kaartje geplaatst is.
Net maar even een nieuwe gehaald. Gelukkig pas geleden nog een backup gemaakt van de SD kaart dus al mijn foto's en dergelijke heb ik nog

Dat deed ik gisteren dus eens een keer niet. Mijn 32GB Sandisk ultra kaart stuk. Nog geprobeerd te formatteren met allerlei tools maar zelfs de cardreaders gaan gek doen als het kaartje geplaatst is.
Net maar even een nieuwe gehaald. Gelukkig pas geleden nog een backup gemaakt van de SD kaart dus al mijn foto's en dergelijke heb ik nog
Ik gebruik ultimate quick detailer op het scherm, veel minder last van vlekken en dergelijke, het legt een soort tijdelijke coating op je scherm/protector.
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Verwijderd
Het scherm kan echt zò vies worden van vingerafdrukken, dat het grijs wordt ipv zwart bij gebruik...
Verwijderd
Ik heb net een nieuwe Xperia Z, een paar vragen:
- Raden jullie een verzekering aan?
- Ik heb verschillende soorten hoesjes gezien, welke vinden jullie handig?
- Kan ik het lettertype wijzigen? (ik kan alleen lettergrootte vinden)
- Wat zijn een paar 'must have' apps? Ik heb nu Whatsapp, 9292ov, en Spotify.
- Ik kreeg direct voor de eerste keer toen ik de mobiel opstartte een 'Talk' uitnodiging van iemand die ik niet ken. Niet geaccepteerd maar hoe kan dat?
- Waar kan ik de homepage voor internet instellen?
- Is het mogelijk om de navigatie-bar te veranderen?
- Ik kreeg direct voor de eerste keer toen ik de mobiel opstartte een 'Talk' uitnodiging van iemand die ik niet ken. Niet geaccepteerd maar hoe kan dat?
Ik heb sinds donderdag een xperia Z (gebruik gemaakt van de T-mobile aanbieding in Leeuwarden)
Had hiervoor een xperia Ray en ben zeer tevreden met deze upgrade. Super snel toestel. Ik heb volgens mij twee kleine pixeltjes die het niet doen. Dit was mij bij normaal gebruik nog niet opgevallen maar ik zag een testje voorbij komen en toe viel het wel op bij het blauwe, rode en zwarte scherm.
Ben nog van plan om er een hoesje bij te zoeken alleen staat er bij elke webshop dat het product nog niet op voorraad is. Ga denk ik maar bij Mediamarkt kijken of even op Ebay.
edit. De pixels kleuren dus wit op bij het blauwe scherm. Dit zijn dus hot pixels?
Had hiervoor een xperia Ray en ben zeer tevreden met deze upgrade. Super snel toestel. Ik heb volgens mij twee kleine pixeltjes die het niet doen. Dit was mij bij normaal gebruik nog niet opgevallen maar ik zag een testje voorbij komen en toe viel het wel op bij het blauwe, rode en zwarte scherm.
Ben nog van plan om er een hoesje bij te zoeken alleen staat er bij elke webshop dat het product nog niet op voorraad is. Ga denk ik maar bij Mediamarkt kijken of even op Ebay.
edit. De pixels kleuren dus wit op bij het blauwe scherm. Dit zijn dus hot pixels?
[ Voor 6% gewijzigd door Pos2007 op 23-03-2013 13:15 ]
Dit valt mogelijk onder Sandisk garantie! Ik heb namelijk pas een nieuwe mogen ontvangen, aangezien mijn Galaxy S3 het oorspronkelijke Sandisk 32GB UHS-1 kaartje op een gegeven moment bleef 'uitwerpen' en herladen, waarna uiteindelijk het hele kaartje onleesbaar was in alle readers. Dit was niet fysiek, puur de software kon er na een paar maanden niet meer mee overweg. Dit schijnt een algemener probleem te zijn overigens.GH45T schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:33:
Protip van de dag: gebruik de unmount functie als je de SD kaart uit je ingeschakelde Xperia Z wil halen![]()
Beste mede-tweakers,
Ik heb een probleempje met mijn Z.
Laatst heb ik de inhoud encrypted gemaakt, zonder te weten dat je hiervoor verplicht een wachtwoord moet gebruiken bij het unlocken. Fijn is anders, maar dit is niet direct het probleem.
Wanneer ik nu mijn telefoon unlock, kan ik een willekeurig wachtwoord invoeren, zelfs gewoon op ok drukken, en de telefoon unlocked. Een reboot werkt niet, en als ik het wachtwoord wil veranderen, accepteert hij geen enkel wachtwoord.. Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een probleempje met mijn Z.
Laatst heb ik de inhoud encrypted gemaakt, zonder te weten dat je hiervoor verplicht een wachtwoord moet gebruiken bij het unlocken. Fijn is anders, maar dit is niet direct het probleem.
Wanneer ik nu mijn telefoon unlock, kan ik een willekeurig wachtwoord invoeren, zelfs gewoon op ok drukken, en de telefoon unlocked. Een reboot werkt niet, en als ik het wachtwoord wil veranderen, accepteert hij geen enkel wachtwoord.. Iemand bekend met dit probleem?
Mijn oude kaartje was nog een class 10 kaartje zonder de UHS-1 vermelding. Volgens mij zijn ze verder identiek op de opdruk UHS-1 na, daar niet van.Myedvyed schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:40:
[...]
Dit valt mogelijk onder Sandisk garantie! Ik heb namelijk pas een nieuwe mogen ontvangen, aangezien mijn Galaxy S3 het oorspronkelijke Sandisk 32GB UHS-1 kaartje op een gegeven moment bleef 'uitwerpen' en herladen, waarna uiteindelijk het hele kaartje onleesbaar was in alle readers. Dit was niet fysiek, puur de software kon er na een paar maanden niet meer mee overweg. Dit schijnt een algemener probleem te zijn overigens.
Zal eens informeren. Vorig jaar via ibood gekocht. Is nog geen jaar oud. Verwacht wel dat dit enige tijd gaat duren met garantie maar ach, heb toch geen haast.
goede ervaringen met sandisk,
Vorig jaar stopte mijn sandisk mp3 speler ermee (na intensief gebruik van 1,5 jaar).
De winkel gaf geen thuis, en heb toen product direct naar sandisk in tjechië gestuurd in een envoloppe met 3 postzegels. 1,5 week later lag er een nieuwe op de stoep. Dikke plus dus.
Sowieso even contact opnemen, en mischien heb je voor paar postzegels een nieuw kaartje
Vorig jaar stopte mijn sandisk mp3 speler ermee (na intensief gebruik van 1,5 jaar).
De winkel gaf geen thuis, en heb toen product direct naar sandisk in tjechië gestuurd in een envoloppe met 3 postzegels. 1,5 week later lag er een nieuwe op de stoep. Dikke plus dus.
Sowieso even contact opnemen, en mischien heb je voor paar postzegels een nieuw kaartje
[ Voor 13% gewijzigd door Pseudoc op 22-03-2013 22:21 ]
- weeg zelf de kosten en de baten af, met een hoesje is de kans op schade redelijk minimaal (maar verzekering is ook tegen diefstal etc.)Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:05:
- fijnste vind ik een hoesje die je niet open hoeft te maken, heb zelf een harde case om achterkant en zijkant die een klein beetje hoger ligt dan het scherm zodat dat ook beschermd wordt bij een val
- volgens mij niet? Misschien met een ander thema (bij galaxy kon dat altijd wel, eigenlijk nooit zo op gelet).
- must have apps http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2106719
- apart, nog nooit gehad? Misschien iemand die je in het verleden heeft toegevoegd, maar dat je dat nu pas ziet doordat je voor het eerst talk hebt?
- volgens mij kan dat niet, gebruik bladwijzers en de bladwijzer widget
- wat wil je er aan veranderen? Is mogelijk op een telefoon met root.
Ps4/switch gamer
Voor de mensen met een T-Mobile branded phone, ik heb net web 'n' walk gestart en bovenin het startscherm kreeg ik een 18+ banner. Dit kreeg ik ook na mijn eerste boot, zonder browsegeschiedenis of wat dan ook. Hebben jullie dit ook? Raar..
Die, en alle andere bloat apps, heb ik er gelijk af gegooid dus daar kan ik je niet mee helpen
Ik heb m'n Sony Xperia Z eindelijk binnen!
Mijn eerste reactie bijna alleen het zien van het doosje dacht ik al WOW!
Doosje open en mn mond ging van WOW! naar Blijdschap met een grote glimlach, was een mooi ding is deze mobiel zeg!
Ik ging gelijk aan de slag! mijn batterij staat op 40% en kan zonder stamina mode 1 dag in standby uithouden, wat al vrij bijzonder is voor iemand die van een snel leeggaande Sony Ericcson Xperia Arc kwam.
Met stamina mode aan staat hij op 1 dag en 23 uur! dus afgerond 2 dagen standby tijd! erg netjes gedaan Sony!
Ook verloopt alles zo veel soepeler over het scherm dan mijn Xperia Arc wat ik ook had verwacht, het is gewoon een verademing!
Het toetsenboord is ook een stukje groter waardoor ik beter kan typen in ?portait? mode (dus niet landscape )
Bij het beeldscherm aankomende, wat ongeloofelijk, tsja... prachtig! De mobile Bravia Engine 2 doet ook goed zijn werk
Geluid via speaker vindt ik goed, gewoon wat je van speakers in mobieltjes verwacht.
Via de meegeloverde oordopjes, WOW! Ik had niet verwacht dat megeleverde oordopjes bij sulke mobieltjes zo'n goede kwaliteit kunnen leveren!
Ik wist niet of een mobiel daar in verschil kon maken maar mijn Xperia Z browsed veel sneler zowel via 3g/h en WiFi dan mijn Xperia Arc.
Bellen moet ik nog eventjes doen dus kan ik niets over zeggen.
Foto's maken moet ik ook nog eens proberen, dat doe ik morgen waarschijnlijk.
Voor de rest denk ik dat ik nog veel moet ontdekken, dus daar kijk ik al naar uit!
Al om al, Sony heeft me alweer niet teleurgesteld, en ik verwacht ook niet dat er vervelende dingen gaan gebeuren
THX SONY voor alweer een prachtig apparaat!
Mijn eerste reactie bijna alleen het zien van het doosje dacht ik al WOW!
Doosje open en mn mond ging van WOW! naar Blijdschap met een grote glimlach, was een mooi ding is deze mobiel zeg!
Ik ging gelijk aan de slag! mijn batterij staat op 40% en kan zonder stamina mode 1 dag in standby uithouden, wat al vrij bijzonder is voor iemand die van een snel leeggaande Sony Ericcson Xperia Arc kwam.
Met stamina mode aan staat hij op 1 dag en 23 uur! dus afgerond 2 dagen standby tijd! erg netjes gedaan Sony!
Ook verloopt alles zo veel soepeler over het scherm dan mijn Xperia Arc wat ik ook had verwacht, het is gewoon een verademing!
Het toetsenboord is ook een stukje groter waardoor ik beter kan typen in ?portait? mode (dus niet landscape )
Bij het beeldscherm aankomende, wat ongeloofelijk, tsja... prachtig! De mobile Bravia Engine 2 doet ook goed zijn werk
Geluid via speaker vindt ik goed, gewoon wat je van speakers in mobieltjes verwacht.
Via de meegeloverde oordopjes, WOW! Ik had niet verwacht dat megeleverde oordopjes bij sulke mobieltjes zo'n goede kwaliteit kunnen leveren!
Ik wist niet of een mobiel daar in verschil kon maken maar mijn Xperia Z browsed veel sneler zowel via 3g/h en WiFi dan mijn Xperia Arc.
Bellen moet ik nog eventjes doen dus kan ik niets over zeggen.
Foto's maken moet ik ook nog eens proberen, dat doe ik morgen waarschijnlijk.
Voor de rest denk ik dat ik nog veel moet ontdekken, dus daar kijk ik al naar uit!
Al om al, Sony heeft me alweer niet teleurgesteld, en ik verwacht ook niet dat er vervelende dingen gaan gebeuren
THX SONY voor alweer een prachtig apparaat!
[ Voor 5% gewijzigd door cirflexx op 22-03-2013 23:27 ]
idd, ze zijn kwa uiterlijk ook gewoon mooi, haha. een goed design geven aan kleine oordopjes. Sony denk echt aan elk detail met deze telefoonVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:38:
Die oortjes zijn ook wel echt gewoon beter dan standaart dingen jaheel mooi.
Offtopic: mensen.. Standaart? Kwa? De kwaliteit van dit topic is sterk achteruit gegaan.. De serieuze vragen worden niet meer beantwoord. Tweakers onwaardig.cirflexx schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:39:
[...]
idd, ze zijn kwa uiterlijk ook gewoon mooi, haha. een goed design geven aan kleine oordopjes. Sony denk echt aan elk detail met deze telefoon
Ontopic: Zou iemand op de vragen van bijvoorbeeld Nintendo freak en van mij kunnen ingaan?
Verwijderd
Het is niet aan jou om to oordelen of iets "tweakers" waardig is of niet, en met zo'n instelling kun je het wel vergeten dat je geholpen zult worden.Danner001 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:07:
[...]
Offtopic: mensen.. Standaart? Kwa? De kwaliteit van dit topic is sterk achteruit gegaan.. De serieuze vragen worden niet meer beantwoord. Tweakers onwaardig.
Ontopic: Zou iemand op de vragen van bijvoorbeeld Nintendo freak en van mij kunnen ingaan?
Wat bedoel je met encrypted? Ik heb daar nog nooit van gehoord of bedoel je gewoon een schermvergrendeling?Danner001 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:20:
En welke vraag van Nintendo?Zou iemand op de vragen van bijvoorbeeld Nintendo freak
Verwijderd
Hij bedoelt dat denk ik ja. De enig eervaring die ik heb daarmee is ten tijde van de X10 waarbij ik door 3x een fout wachtwoord in de modus kwam waarbij je alleen nog met je gmail kon inloggen wat toen niet werkte. Uiteindelijk kon je door 'NULL' in te voeren weer unlockenHumma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:16:
[...]
Wat bedoel je met encrypted? Ik heb daar nog nooit van gehoord of bedoel je gewoon een schermvergrendeling?
[...]
En welke vraag van Nintendo?
Kan je dus niet helpen verder. Misschien via SUS helemaal opnieuw herstellen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 00:18 ]
Dit topic heet toch Ervaringen en discussie?. Ik vertelde wat mijn ervaringen zijn met het toestel +accesoires.Danner001 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:07:
[...]
Offtopic: mensen.. Standaart? Kwa? De kwaliteit van dit topic is sterk achteruit gegaan.. De serieuze vragen worden niet meer beantwoord. Tweakers onwaardig.
Dus omdat ik of andere mensen even jou vragen niet beantwoorden is het tweakers onwaardig?
Ik weet geen reet vaan encrypten o.i.d. dus ik kan je geen antwoord geven, voor de rest heb geduld als je een vraag stelt, er zitten hier geen robots die iedere vraag meteen en goed kunnen antwoorden.
Je kan ook heel je telefoon encrypten (dan wordt al je data encrypted)! Dus dan gaat het niet over het lockscreen.
Ps4/switch gamer
De meeste problemen waarmee nog niemand ervaring heeft zijn gewoon bugs die zelden of nooit voorkomen.
Dat soort dingen zijn meestal op te lossen door gewoon een factory reset te doen (met Sony Update Service). Kans is klein dat je er daarna nog last van hebt.
Dat soort dingen zijn meestal op te lossen door gewoon een factory reset te doen (met Sony Update Service). Kans is klein dat je er daarna nog last van hebt.
Verwijderd
De laagste kwaliteit post komt toch echt van jou zelf.Danner001 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:07:
[...]
Zou het nog uitmaken of je een class 4 of 10 sd kaartje gebruikt met het oog op HD filmen en foto's maken?
foto's en video's komen afaik altijd op je interne geheugen te staan (waarschijnlijk wel in te stellen in 3rd party apps). Volgens mij zijn ze sowieso snel genoeg.SaN schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:56:
Zou het nog uitmaken of je een class 4 of 10 sd kaartje gebruikt met het oog op HD filmen en foto's maken?
ps: heb dit nog niet echt voorbij zien komen, maar chrome is echt zwaar irritant om op forums te lezen. Kleine posts houdt hij normaal, langere posts worden gezoomd, waardoor je constant moeten lopen in en uit zoomen.

[ Voor 26% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 23-03-2013 01:48 ]
Ps4/switch gamer
Ik heb er een 32Gb Sandisk class 4 kaartje in zitten en de camera schakelt met het maken van burst foto's automatisch terug van Hi naar Mid kwaliteit. Wel met melding dat je een snellere kaart in moet stoppen (ofzoiets) Met het foto's/filmen in de hoogste kwaliteit slaat ie gewoon op op het externe class 4 kaartje.SaN schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:56:
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Mijn bevindingen zijn dat stamina mode aan of uit niet veel verschil maakt. Ik heb niet veel apps die internet nodig hebben, dus daar ligt het misschien aan... De mediaserver zakt iedere lading weer een paar procentjes in gebruik.
Het encrypten heb ik ook over gedacht, maar om bij iedere keer ontgrendelen een passwoord in te voeren, daar voel ik niets voor.
ik ga vandaag eens de diepzwarte notificatiebalk eens instellen.
Het encrypten heb ik ook over gedacht, maar om bij iedere keer ontgrendelen een passwoord in te voeren, daar voel ik niets voor.
ik ga vandaag eens de diepzwarte notificatiebalk eens instellen.
Dit heb ik ook in mijn product review beschreven, en is de reden dat ik Dolphin browser gebruik.NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:57:
[...]
foto's en video's komen afaik altijd op je interne geheugen te staan (waarschijnlijk wel in te stellen in 3rd party apps). Volgens mij zijn ze sowieso snel genoeg.
ps: heb dit nog niet echt voorbij zien komen, maar chrome is echt zwaar irritant om op forums te lezen. Kleine posts houdt hij normaal, langere posts worden gezoomd, waardoor je constant moeten lopen in en uit zoomen.
[afbeelding]
Je kunt het effect in Chrome wel beperken door bij Settings -> Accessibility -> Text scaling op 50% te zetten, dan is het in ieder geval minder extreem dan in deze screenshot. Maar ik blijf het lelijk vinden! Het ergste is dat het ook invloed heeft op alle apps die eigenlijk web-wrappers zijn, zoals de NU.nl app. Zelfs met een andere standaardbrowser kom je daar niet vanaf, want Chrome is nu de systeembrowser.
Om deze reden gebruik ik ook Dolphin op mn Nexus 7 en ik had het dus ook geïnstalleerd op mn Xperia Z. Maar na een dag gebruik van de Z met oa browsen via Dolphin merkte ik dat mijn batterij een stuk eerder leeg was dan met Chrome. Bij batterij info stond Android besturingssysteem ook bovenaan, zelfs nog boven het scherm terwijl ik 3 uur scherm tijd had. Dit lijkt mij natuurlijk niet helemaal in orde. Met Chrome had ik hier geen last van. Scherm staat dan gewoon bovenaan en Android systeem en Android besturingssysteem daaronder met een stuk lager percentage. Het rare is dat ik op mijn Nexus 7 geen last heb van drain door Dolphin. Dus toch Dolphin maar weer verwijderd van de Z en het slome Chrome maar weer in gebruik genomen. Wel jammer, maar batterij gaat nu wel weer langer mee.Myedvyed schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 08:55:
[...]
Dit heb ik ook in mijn product review beschreven, en is de reden dat ik Dolphin browser gebruik.
Je kunt het effect in Chrome wel beperken door bij Settings -> Accessibility -> Text scaling op 50% te zetten, dan is het in ieder geval minder extreem dan in deze screenshot. Maar ik blijf het lelijk vinden! Het ergste is dat het ook invloed heeft op alle apps die eigenlijk web-wrappers zijn, zoals de NU.nl app. Zelfs met een andere standaardbrowser kom je daar niet vanaf, want Chrome is nu de systeembrowser.
http://www.imgur.com/7YOKp0t.png
Bij mij slurpt het android besturingssysteem veel van de batterij, maar is kijken waar dat aan ligt!
Bij mij slurpt het android besturingssysteem veel van de batterij, maar is kijken waar dat aan ligt!
Zoals ik al eerder gemeld heb is binnen een week na constatering van het probleem van het meldingslampje de procedure van die onsympathieke winkel uit Groningen heb doorlopen, waarna het onthutsende bericht mij bekent werd gemaakt dat het toestel opgestuurd was naar Dynafix, na "krassen op de achterkant dus géén DOA". (wat zeker niet het geval was!!), het geld wilde terug hebben.
En toen bovenstaande het gevolg, maar ik ben zeker niet de enige (zie klacht.nl en Radar).
Maar goed je bent eenmaal overgeleverd aan die onsympathieke zaak uit Groningen.
Maar nu mijn vraag, mijn toestel is al een week in behandeling, nou verwacht ik dat het een softwarematig probleem is en het toestel vervangen zal worden?????!!!!.
Maar....ik schrok dat er zelfs soms onderzoekskosten in rekening worden gebracht, moet ik daar ook nog voor vrezen en zijn er meer personen die het toestel hebben opgestuurd na het hebben van het meldingslampje probleem?
Dit is de status:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 13-3-2013 15:57:14
Order - Bevestigd 13-3-2013 16:09:17
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 13-3-2013 16:09:17
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 14-3-2013 22:11:45
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 15-3-2013 15:13:58
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 18-3-2013 8:04:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 18-3-2013 21:10:23
Reparatie ETD - In behandeling 18-3-2013 21:18:30
Graag reactie, want de spanning loopt behoorlijk op, ik heb geen poot om op te staan....Helaas.
P.S. Hebben jullie gezien wat er nu voor het nieuwe toestel aan marktwaarde is toegezegd: 450euro, en ik heb 627,95 er voor betaald en tot nu toe 6 dagen in huis gehad...Ongelooflijk!
En toen bovenstaande het gevolg, maar ik ben zeker niet de enige (zie klacht.nl en Radar).
Maar goed je bent eenmaal overgeleverd aan die onsympathieke zaak uit Groningen.
Maar nu mijn vraag, mijn toestel is al een week in behandeling, nou verwacht ik dat het een softwarematig probleem is en het toestel vervangen zal worden?????!!!!.
Maar....ik schrok dat er zelfs soms onderzoekskosten in rekening worden gebracht, moet ik daar ook nog voor vrezen en zijn er meer personen die het toestel hebben opgestuurd na het hebben van het meldingslampje probleem?
Dit is de status:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 13-3-2013 15:57:14
Order - Bevestigd 13-3-2013 16:09:17
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 13-3-2013 16:09:17
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 14-3-2013 22:11:45
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 15-3-2013 15:13:58
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 18-3-2013 8:04:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 18-3-2013 21:10:23
Reparatie ETD - In behandeling 18-3-2013 21:18:30
Graag reactie, want de spanning loopt behoorlijk op, ik heb geen poot om op te staan....Helaas.
P.S. Hebben jullie gezien wat er nu voor het nieuwe toestel aan marktwaarde is toegezegd: 450euro, en ik heb 627,95 er voor betaald en tot nu toe 6 dagen in huis gehad...Ongelooflijk!
[ Voor 5% gewijzigd door peedee op 23-03-2013 12:21 . Reden: Re: Géén Doa-geld teruggarantie en mogelijke kosten?? ]
Verwijderd
Hoe gaan ze het repareren dan? Ik dacht dat Ambroos zei dat dit toestel bijna niet uit elkaar te halen is en dan weer goed waterdicht te krijgen bij het in elkaar zetten?
Verwijderd
Heb het toestel nu een dikke week en mijn ervaringen zijn!
Batterij:
Ene moment goed ander moment slecht en de percentage wordt niet altijd juist weergegeven, soms loopt het magisch op van 98 procent naar 100 procent, vermoed dat dit een android bug is want dit had ik ook op mijn nexus.
Software:
Ruimte voor verbetering, soms toch kleine lags op het homescreen, de widgets zouden hier niet de oorzaak van mogen zijn gezien de kracht van het toestel; third party launchers weten hier wel moeiteloos mee om te gaan! Heb geen last van led bugs of sd kaart problemen
Scherm:
Meer dan prima, de kijkhoeken ondervindt ik geen hinder van bij normaal gebruik! Moet er wel ff bij vermelden dat mijn eerste xperia z wel een defecte pixel had dus omgeruild!
Bouwkwaliteit:
Top, Speaker is ook meer dan prima, camera mag ook de nodige software tweaks hebben, start de eerste keer langzaam op en de kwaliteit van de foto's kan veel beter!
Batterij:
Ene moment goed ander moment slecht en de percentage wordt niet altijd juist weergegeven, soms loopt het magisch op van 98 procent naar 100 procent, vermoed dat dit een android bug is want dit had ik ook op mijn nexus.
Software:
Ruimte voor verbetering, soms toch kleine lags op het homescreen, de widgets zouden hier niet de oorzaak van mogen zijn gezien de kracht van het toestel; third party launchers weten hier wel moeiteloos mee om te gaan! Heb geen last van led bugs of sd kaart problemen
Scherm:
Meer dan prima, de kijkhoeken ondervindt ik geen hinder van bij normaal gebruik! Moet er wel ff bij vermelden dat mijn eerste xperia z wel een defecte pixel had dus omgeruild!
Bouwkwaliteit:
Top, Speaker is ook meer dan prima, camera mag ook de nodige software tweaks hebben, start de eerste keer langzaam op en de kwaliteit van de foto's kan veel beter!
Voor de mensen die van hun "branding" af willen:
[Xperia Z] Stock 10.1.A.1.434 Generic NL firmware
Zo even flashen, ben ik mooi van die t-mobile branding af
Op de site van Sony staat dat de flashtool allene te gebruiken is bij toestellen met een unlocked bootloader. Enig idee hoe ik deze software erop kan krijgen zonder unlocked bootloader en root?Humma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:22:
Voor de mensen die van hun "branding" af willen:
Je moet deze flashtool hebben: http://androxyde.github.com/index.html?1364043308000#faq2HollovVpo1nt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:41:
[...]
Op de site van Sony staat dat de flashtool allene te gebruiken is bij toestellen met een unlocked bootloader. Enig idee hoe ik deze software erop kan krijgen zonder unlocked bootloader en root?
Niet de unlocker tool van de Sony site.
Ik raad ook een app zoals andriodlost.com aan, mocht je de tel ooit terug willen vindenVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:05:
Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!
Ik heb de flashtool van Cycleo geprobeerd, maar als er op het s4chermpje komt: Flashing data, gebeurt er vervolgens helemaal niets. De telefoon gaat uit en na 10 min staat het balkje nog gewoon op 0%.
Draai Win8 pro, x64, heb het progje als admin geopend.
Edit: ja heb de telefoon in flashmode gestart.
[ Voor 8% gewijzigd door Bartjezz op 23-03-2013 14:50 ]
Bingo, daar loop ik dus ook tegenaanBartjezz schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:49:
Ik heb de flashtool van Cycleo geprobeerd, maar als er op het s4chermpje komt: Flashing data, gebeurt er vervolgens helemaal niets. De telefoon gaat uit en na 10 min staat het balkje nog gewoon op 0%.
Twijfel nu of ik de bootloader ga unlocken en dan nog vraag ik mij af of ik niet ergens tegenaan loop.
Dat is de foute flashtool! De Xperia Z heeft een nieuw formaat van bootloader, er is een betaflashtool die wel werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162907
Die kan je gebruiken om de Generic NL-rom te flashen die op www.xdafileserver.nl te vinden is (bij Xperia Z > Stock roms).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162907
Die kan je gebruiken om de Generic NL-rom te flashen die op www.xdafileserver.nl te vinden is (bij Xperia Z > Stock roms).
Dank Ambroos, ik ga die gelijk proberen 
Tijd voor een Root topic?
-edit-
en weg is alle t-mobile meuk, welkom nieuwste updates 
Trouwens wel humor, omdat ik backup gebruikte staan ook alle apps en het oude homescreen gewoon weer terug zonder dat ik er iets voor hoefde te doen.
Tijd voor een Root topic?
-edit-

Trouwens wel humor, omdat ik backup gebruikte staan ook alle apps en het oude homescreen gewoon weer terug zonder dat ik er iets voor hoefde te doen.
[ Voor 70% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 17:46 ]
Wat is het eerste icoontje boven in de notificatiebalk. Het lijkt mij een batterijtje dat door twee handjes wordt vastgehouden. Maar kan niet vinden wat het betekend.
Tevens heb ik een probleempje met mijn GPS. Deze blijft constant actief. Ik vermoed dat Google Now dit doet.Maar wil eigenlijk wel van deze dienst gebruik blijven maken, zonder dat mijn GPS constant actief is.
Dat icoontje betekent dat stamina mode aan staat.Eddie G. schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:34:
[...]
Wat is het eerste icoontje boven in de notificatiebalk. Het lijkt mij een batterijtje dat door twee handjes wordt vastgehouden. Maar kan niet vinden wat het betekend.
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.