Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 93% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-03-2013 13:25 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Even gekeken, de ZL heeft zover ik weet niet zo veel anders dan de Z? Wat is jouw reden om de ZL te halen?CLB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:22:
Sony Xperia ZL - Importeren, levertijden en prijzen
Kwestie van bestellen, betalen en pakketje ontvangen, simple as that... Of 'even' naar Duitsland
Voor mij:Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:25:
[...]
Even gekeken, de ZL heeft zover ik weet niet zo veel anders dan de Z? Wat is jouw reden om de ZL te halen?
- 7.4mm korter (Z is net te groot voor mij)
- Camera knop
- Infrarood
- Mooier
- geen waterdichtklepjes
- mooier notificatieledje
- prijs (maar verschil is nog maar weinig)
Ja dat wel maar het komt niet in een aparte mapB-Art schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:55:
[...]
Nee hoor, kun je bij instellingen in whattsapp gewoon uitzetten.
DaveD
Volgens mij is er namelijk niks verandert... Bij overbrengen van PC naar XZ is er vervolgens weinig tot niks verandert en ik zag ook geen update draaien op de XZ, alleen zegt hij nu wel dat hij up to date is.....
[ Voor 0% gewijzigd door superericje op 21-03-2013 13:53 . Reden: zag ipv zal ]
Verwijderd
me 2... 700 mb update maar weet niet echt wat er verandert is..superericje schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:46:
Wie weet wat er verandert is na de update die ik zojuist heb gedraaid?
Volgens mij is er namelijk niks verandert... Bij overbrengen van PC naar XZ is er vervolgens weinig tot niks verandert en ik zal ook geen update draaien op de XZ, alleen zegt hij nu wel dat hij up to date is.....
tsja volgens mij was het loos alarm ofzo... De versie die zgn. nieuw zou zijn draaide al bij mij... Daarom snapte ik het niet wilde eigenlijk negeren, maar dat icoon kon niet weg gehaald worden uit statusbalk.. en dat vind ik HOOGST irri, daarom gedaanVerwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:48:
[...]
me 2... 700 mb update maar weet niet echt wat er verandert is..
Niet slecht voor een XS. Voor een XZ wel. Ik verlies 0% in 8 uur met wifi & stamina aan, whatsapp, gmail, facebook, airdroid &vlcremote op de whitelist.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Dat zou betekenen dat je XZ maximaal 0.9% batterij verliest in 8uur. Dat is ongeveer 0.1% per uur.laarom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:17:
[...]
Niet slecht voor een XS. Voor een XZ wel. Ik verlies 0% in 8 uur met wifi & stamina aan, whatsapp, gmail, facebook, airdroid &vlcremote op de whitelist.
Je wilt dus beweren dat een XZ minstens 1000uur standby tijd kan halen? oftewel 41 volledige dagen?

Nee, ik beweer dat in de 8 uur dat de XZ en ik slapen, er geen achteruitgang te zien is in het batterystats scherm. Dat jij vervolgens een vergaande conclusie trekt isDoubleYouPee1 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:21:
[...]
Dat zou betekenen dat je XZ maximaal 0.9% batterij verliest in 8uur. Dat is ongeveer 0.1% per uur.
Je wilt dus beweren dat een XZ minstens 1000uur standby tijd kan halen? oftewel 41 volledige dagen?

[ Voor 5% gewijzigd door laarom op 21-03-2013 14:30 ]
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Verwijderd
Mijn Z verliest als ik ga slapen en hij is op 100%, na 8-9 uur ongeveer 1 tot 2 %, netjes toch.laarom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:30:
[...]
Nee, ik beweer dat in de 8 uur dat de XZ en ik slapen, er geen achteruitgang te zien is in het batterystats scherm. Dat jij vervolgens een vergaande conclusie trekt is
Vind ik wel, als je er niks mee doet, hoort ie ook (bijna) niks te verliezen toch? 1 van de key features uiteindelijk voor mij!Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:40:
[...]
Mijn Z verliest als ik ga slapen en hij is op 100%, na 8-9 uur ongeveer 1 tot 2 %, netjes toch.
Verwijderd
Het is en blijft een batterij, als jij niks wilt verliezen zul je bij ELKE mobiel het toestel uit moeten gaan zetten. Mijn vorige android telefoon was hier niks bij, verloor 10-15 % in een nachtlaarom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:42:
[...]
Vind ik wel, als je er niks mee doet, hoort ie ook (bijna) niks te verliezen toch? 1 van de key features uiteindelijk voor mij!
Succes met zoeken naar een telefoon die aan die (zeer onrealistische) eis voldoetlaarom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:42:
[...]
Vind ik wel, als je er niks mee doet, hoort ie ook (bijna) niks te verliezen toch? 1 van de key features uiteindelijk voor mij!

IEDERE telefoon, zelfs een simpel DECT toestel verliest accu als hij aan staat, ookal doe je er verder niks mee. En dan zit er in een DECT toestelletje meestal een chipset met een power van niks.
1-2% in uren is gewoon zeer netjes en ga je nergens beter vinden, behalve bij een telefoon die uit staat.
Of denk jij ook dat je PC niets verbruikt als je er ook niets mee doet maar hij wel aan staat?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Pfft mijn telefoon verliest zelfs 1-2% als ie uitstaat door het afsluiten en opnieuw opstarteneymey schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Succes met zoeken naar een telefoon die aan die (zeer onrealistische) eis voldoet
IEDERE telefoon, zelfs een simpel DECT toestel verliest accu als hij aan staat, ookal doe je er verder niks mee. En dan zit er in een DECT toestelletje meestal een chipset met een power van niks.
1-2% in uren is gewoon zeer netjes en ga je nergens beter vinden, behalve bij een telefoon die uit staat.
Of denk jij ook dat je PC niets verbruikt als je er ook niets mee doet maar hij wel aan staat?
Succes met lezen! Ik heb m'n toestel allang gevonden hoor! De XZ (daar gaat dit forum over)!eymey schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Succes met zoeken naar een telefoon die aan die (zeer onrealistische) eis voldoet
Ehm, zo'n standaard lader is nooit geaard. Dat gaat namelijk niet met een stekker die maar 2 pinnen heeft.alex3305 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 02:52:
Dat soort gedrag zie je overigens ook als er een lader inzit welke niet geaard is. Of niet de originele lader gebruikte. Dat was vooral bij de Galaxy Note het geval. Als je de lader er dan uithaalde was het probleem compleet opgelost.
Ik heb de Z ook sinds vandaag, ook bij mij geen werkend notificatieledje. Alleen voor de accu, zoals bij zovelen. Fabrieksinstellingen herstellen (incl alles wissen) hielp niet.
Maakt het nog uit welke app ik daarvoor pak? Qua kleuren of iets dergelijks?
1 kleur is ook al genoeg trouwens, als het maar werkt. Stamina en dergelijke staan trouwens uit.
[ Voor 28% gewijzigd door MadMan op 21-03-2013 15:29 ]
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
Dit gaat echt helemaal nergens over, mocht mn XZ het op een dag niet meer doen, dan zal Sony het wel weer op vochtschade gooien. Dit grenst aan oplichting.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Heel gek dat vochtindicatoren aangeven dat ze in contact zijn geweest met vocht als er vocht in de buurt is geweest.Tsjipmanz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:35:
Die vochtincidatoren zijn echt lachwekkend, die onder het koptelefoonklepje bij mij is nu al roze gekleurd terwijl het toestel niet eens nat is geweest. Vermoedelijke oorzaak: enige condensvorming in keuken door pan kokend water op het gasstel, en klepje niet helemaal dicht.
Dit gaat echt helemaal nergens over, mocht mn XZ het op een dag niet meer doen, dan zal Sony het wel weer op vochtschade gooien. Dit grenst aan oplichting.

Mijn ervaring met Sony ivm garantie is dat ze heel coulant zijn btw.
[ Voor 5% gewijzigd door laarom op 21-03-2013 15:44 ]
Ik denk dat mn punt een beetje aan je voorbij gaatlaarom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:42:
[...]
Heel gek dat vochtindicatoren aangeven dat ze in contact zijn geweest met vocht als er vocht in de buurt is geweest.
Mijn ervaring met Sony ivm garantie is dat ze heel coulant zijn btw.
Met andere woorden: als je (bij wijze van spreken) ooit een keer in de kou hebt uitgeademd in de buurt van je toestel, zou een reparatiebedrijf elk toekomstig defect op vochtschade kunnen gooien, omdat de vochtincidatoren ooit zijn uitgeslagen door deze minimale hoeveelheid condens. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
- Soulseek rulez -
http://tech2.in.com/news/...a-owners-into-2013/631662
Gratis 50 GB box.com opslag
Je zegt dat ze nu (licht) roze zijn? Mijn ervaring: Arc onder water voor ongeveer 5 seconden -> stickers knalrood.
Maar goed, helaas zijn er nog geen garantie verhalen op internet dus het is even afwachten hoe sony daar eventueel op zou reageren.
Ik ga in ieder geval een buetooth setje halen, dan hoef ik geen klepjes meer te openen.
Oeh nice, en die is dus voor je hele leven geldig.xileS schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:02:
Ik weet niet of dit al bekend was:
Zo even proberen
-edit- Werkt perfect, 50 GB
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Jup, alleen 50 GB is wel de max geloof ik, kan denk ik geen 2 x gebruik maken van de actie en 100 GB krijgen met 1 account. Dus beter verschillende accounts aanmaken als je meerdere Xperias hebt.Humma Kavula schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:03:
[...]
Oeh nice, en die is dus voor je hele leven geldig.
Zo even proberen
Jammer dat het geen dropbox is zoals bij HTCxileS schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:02:
Ik weet niet of dit al bekend was:
Verwijderd
Waarom is dit?
En er zitten dus krassen op die screenprotector, maar ik ben geen ster in screenprotectors verwijderen, of een normale er overheen doen, want altijd houd je belletjes. En dit zie je tenminste niet. Behalve nu in de zon die krasjes..
Ik heb een tijdje de zwarte versie, ben best wel benieuwd naar de paarse eigenlijk. Twijfelde toen wel tussen zwart en paars maar kon niet wachten
Batterij duur is echt netjes vind ik.
Je kunt via "Sony Bridge for Mac" je XZ updaten. Maar volgens mij voegt deze update niks toe. Buildnummer is ook hetzelfde. Lijkt eerder een verkeerd klaargezette update.Chiron schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:03:
Kreeg net een melding dat er een systeemupdate was, 10.1.A.1.350. Maar daar heb ik een computer voor nodig, gaat dat ook werken op OS X? Of is er een windows hok nodig?
Houden ze dat bij in een dossier dan ofzo? Ik zit namelijk ook bij T-mobile, dus wellicht is dit een idee.HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:09:
Als ik ook maar de lichtste verkleuring krijg zonder aanraking met vocht, dan neem ik gelijk contact op met Sony/ T-Mobile om ze daar op de hoogte van te brengen en ga ik langs de winkel om te laten zien dat het toestel perfect werkt. Als er daarna iets gebeurt weten ze in ieder geval dat het toestel het nog deed terwijl de indicatoren verkleurd waren.
- Soulseek rulez -
Maar nu ineens staat Chrome beta na 15 minuten browsen ineens prominent bovenaan in het batterij gebruik overzicht en verbruikt dus ineens veel stroom. Heb hem al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar hetzelfde probleem kwam weer terug. Eerst stond Chrome beta na een dag altijd rond zo'n 4%. Nu staat hij zelfs ineens boven het scherm met rond de 30%.
Dolphin is alleen niet compatible met Android Beam (NFC), mocht iemand dat een bips interesseren
Voor zo ver ik weet zijn dat de touch sensoren. Had mijn oude toestel ook.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:14:
Het zal vast al een keer gemeld zijn, maar wie heeft dat ook als ie zn telefoon in de zon gebruikt dat er over het hele scherm blauwe stippen in rechte lijnen komen.. (Ligt er aan hoe je je telefoon houd, haha)
Waarom is dit?
Offtopic: Die standaard Xperia achtergronden zien er super uit op de laptop/desktop. Gebruik het standaard achtergrond ook op mijn laptop.
[ Voor 14% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-03-2013 16:30 ]
correct, het is mij nog niet opgevallen maar nog niet veel in de zon gezeten.HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:28:
[...]
Voor zo ver ik weet zijn dat de touch sensoren. Had mijn oude toestel ook.
Ps4/switch gamer
Nee je punt gaat niet aan me voorbij. Ik vind het gewoon niet erg snugger, als je weet dat er vochtindicatoren op je toestel zitten, verborgen onder klepjes, dat je dan, met het klepje open, je toestel naast een vochtbron legt. Is wel iets anders dan in de buurt van je toestel uitademen.Tsjipmanz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:50:
[...]
Ik denk dat mn punt een beetje aan je voorbij gaatDe indicatoren worden gebruikt als graadmeter om te kijken of het toestel vochtschade heeft opgelopen. Maar ze verkleuren al bij hoeveelheden vocht die zo minimaal zijn dat het totaal geen invloed heeft op je toestel.
Met andere woorden: als je (bij wijze van spreken) ooit een keer in de kou hebt uitgeademd in de buurt van je toestel, zou een reparatiebedrijf elk toekomstig defect op vochtschade kunnen gooien, omdat de vochtincidatoren ooit zijn uitgeslagen door deze minimale hoeveelheid condens. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
**off-topic** goh vreemdNinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:29:
[...]
correct, het is mij nog niet opgevallen maar nog niet veel in de zon gezeten.
[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 21-03-2013 17:24 ]
Verwijderd
Hmm oke, het is wel vervelend want komt over heel het scherm.. En ik wil dan gewoon kunnen lezen ipv afgeleid te worden door die bolletjes..HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:28:
[...]
Voor zo ver ik weet zijn dat de touch sensoren. Had mijn oude toestel ook.
Offtopic: Die standaard Xperia achtergronden zien er super uit op de laptop/desktop. Gebruik het standaard achtergrond ook op mijn laptop.
Huh. Ik ben mangopango gewoon hoor, maar waarom zegt hij ineens een nieuw tweakers account te hebben aangemaakt. Wat is dit nou ?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 17:42 ]
Verwijderd
13 week 6. Mijn engels is niet goed, dus kan er niet uithalen wat het nou betekentHumma Kavula schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:17:
[...]
HollovVpo1nt in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"
[...]
Je bouwweek staat onderop het toestel, bij de streepjescode 13Wxx ( jaartal/weeknummer )
-edit- Ik heb een JDC scherm ook 13 week 7
YouTube: Xperia Z in the Caribbean sea :-)
Ps4/switch gamer
Trekt jouw XZ nu minder stof aan omdat je plastic protectors er af zijn?An1mA schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:32:
Ik was de persoon die de screenprotector er af haalde van de achterkant. Er bleven hardnekkige lijmresten over, die ik met enigszins moeite er af heb kunnen halen. Maar raad niemand aan om het te doen tenzij je wel moet
Bij mij is er dus ookal 1 half orange, niet helemaal, gelukkig. Is gewoon van buiten lopen met een headset in waarom het klepje dus openstond terwijl het toestel in mijn binnenzak zat. Geen regenbui etc.laarom schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:36:
[...]
Nee je punt gaat niet aan me voorbij. Ik vind het gewoon niet erg snugger, als je weet dat er vochtindicatoren op je toestel zitten, verborgen onder klepjes, dat je dan, met het klepje open, je toestel naast een vochtbron legt. Is wel iets ander dan in de buurt van je toestel uitademen.
Dit baart me overigens wel zorgen http://www.xperiablog.net...a-fix-is-coming/#comments
Iemand die probleem al gehad?
https://www.dropbox.com/s...t_2013-03-21-18-20-54.png
https://www.dropbox.com/s...t_2013-03-21-18-21-07.png
Je kunt zo van Sony de Emma Flashtool downloaden, je moet dan nog een config.ini (ofzoiets) bestandje kopieren naar je Program Files map, en dan zou alles moeten werken, niet dus.
Ik heb mijn toestel niet geroot, maar onderin staat 13W08, als ik een zwarte achtergrond in de hoogste helderheid bekijk is het gewoon super zwart. De contrast ik gewoon goed, de kijkhoeken zijn niet super maar daar stoor ik me niet aan. Maar het is wel beu, als je een mindere scherm krijgt.renzo4000 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:22:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2155145&page=44
Dit verklaart wel waarom er zulke grote verschillen zijn over hoe mensen het scherm beoordelen.
[ Voor 7% gewijzigd door patrick1988 op 21-03-2013 18:55 ]
Sn0wblind schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:18:
[...]
Dit baart me overigens wel zorgen http://www.xperiablog.net...a-fix-is-coming/#comments
De fix voor het 'dead phone' issue kan ik natuurlijk niet echt testen.. hoop ik
Edit:

- Had de video modus van de camera al 'scenes'? Zo nee, dan zijn die toegevoegd.
- Idem voor focus modi Object tracking en Face detection?
- Ik heb het idee dat de camera nu standaard iets lichtere resultaten levert bij zowel video als foto, maar kan dat niet 100% zeker bevestigen omdat ik geen accuraat voor/na materiaal heb.
- Hier ben ik wel zeker van: Er zijn verschillende systeemtalen bijgekomen, waaronder drie varianten Chinees (op sommige modellen zaten die al, maar op mijn telefoon ontbraken ze) - leuk detail, als ik Chinees kies activeert hij automatisch het Xperia Chinese keyboard
- MovieStudio werkt (weer) - kan toeval zijn natuurlijk, maar ik kon voorheen geen videos erin laden, alleen plaatjes
[ Voor 84% gewijzigd door Myedvyed op 21-03-2013 19:44 ]
Ik heb in mijn salon geen ontvangst... met de samsung galaxy note had ik ook slechte ontvangst daar (nogal veel staal en beton in het plafond denk ik) maar nog wel IETS.
Met de XZ kan ik zelfs geen sms verzenden daar.
Een huisgenoot van me met een gsm van 60€ kan wel smsen daar
Verwijderd
Gaat het met de Xperia Z lukken om de avond te redden?
Raar opzich, heb dat niet eerder gezien.
Omdat je huisgenoot waarschijnlijk op het GSM/GPRS (2G) netwerk zit en jij op het 3G netwerk, wat iets storingsgevoeliger is. Ik denk persoonlijk dat je gewoon pech hebt en misschien wel in een kooi van Faraday probeert je telefoon te gebruiken.CedricV schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:32:
Heeft iemand anders ook last van slechte ontvangst?
Ik heb in mijn salon geen ontvangst... met de samsung galaxy note had ik ook slechte ontvangst daar (nogal veel staal en beton in het plafond denk ik) maar nog wel IETS.
Met de XZ kan ik zelfs geen sms verzenden daar.
Een huisgenoot van me met een gsm van 60€ kan wel smsen daar
Ja, ik schrok me ook even kapot joh! Mijn pincode ingevoerd en 0,0 ontvangst. NFC kon ik ook ineens niet meer activeren en kreeg al lichtelijk buikpijn. Maar na een reboot deed gelukkig alles het weerVlemert schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:44:
Zojuist de update uitgevoerd. Lijkt wel de instellingen om te verbinden met 3g te wissen. Was even bang dat de radio het niet meer deed, maar kreeg na een minuutje een sms over de instellingen van vodafone.
Raar opzich, heb dat niet eerder gezien.
Alleen ben ik nu wel mijn white balance app kwijt samen met de roottoegang
Hoopte eigenlijk dat dat niet zou gebeuren. Zou ook jammer zijn als ze nu de exploit voor root hebben gefixed.. Zometeen inderdaad maar weer even klungelen..alex3305 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:48:
[...]
Alleen ben ik nu wel mijn white balance app kwijt samen met de roottoegang. Straks even kijken of ik dat terug kan krijgen
.
Verwijderd
JaMyedvyed schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:13:
Heb em geinstalleerd, eens kijken of ik verschillen kan vinden.
De fix voor het 'dead phone' issue kan ik natuurlijk niet echt testen.. hoop ik
Edit:
[afbeelding]De camera start in ieder geval niet sneller, en het contrast is in burst mode nog steeds beter dan in normal mode. Misschien is er helemaal niks veranderd aan de camera en zie ik spoken / placebo effect
- Had de video modus van de camera al 'scenes'? Zo nee, dan zijn die toegevoegd.
- Idem voor focus modi Object tracking en Face detection?
- Ik heb het idee dat de camera nu standaard iets lichtere resultaten levert bij zowel video als foto, maar kan dat niet 100% zeker bevestigen omdat ik geen accuraat voor/na materiaal heb.
- Hier ben ik wel zeker van: Er zijn verschillende systeemtalen bijgekomen, waaronder drie varianten Chinees (op sommige modellen zaten die al, maar op mijn telefoon ontbraken ze) - leuk detail, als ik Chinees kies activeert hij automatisch het Xperia Chinese keyboard
- MovieStudio werkt (weer) - kan toeval zijn natuurlijk, maar ik kon voorheen geen videos erin laden, alleen plaatjes
Ja
Geen idee
Klopt
Werkte al prima
Op het oog dus geen nieuwe features.

Omdat ik nu tijdje root heb nu ook maar even wat tweaks geflasht de zwarte nav en statusbar bevallen me toch stukken beter dan dat lelijke grijs(het scherm ziet er nu meteen 10x beter uit op eerste gezicht)
Verder ben ook gelijk van 48dpi naar 36dpi voor de navbar gegaan, want standaard zijn die buttons wel erg groot. Whitebalance app ook nog geprobeerd maar stock beviel me toch het best.
Verwijderd
Welke mod heb je voor de kleinere nav-buttons gebruikt? Ik zag dat veel bestanden hetzelfde waren als voor het zwarte thema dus was bang het zwarte thema weer te verliezen.arnoutzw schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:58:
[afbeelding]
Omdat ik nu tijdje root heb nu ook maar even wat tweaks geflasht de zwarte nav en statusbar bevallen me toch stukken beter dan dat lelijke grijs(het scherm ziet er nu meteen 10x beter uit op eerste gezicht)
Verder ben ook gelijk van 48dpi naar 36dpi voor de navbar gegaan, want standaard zijn die buttons wel erg groot. Whitebalance app ook nog geprobeerd maar stock beviel me toch het best.
Ik kan 'm zelf ook nog niet updaten, heb geen retailtoestel en kan zelfs niet recoveren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2171768Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:02:
[...]
Welke mod heb je voor de kleinere nav-buttons gebruikt? Ik zag dat veel bestanden hetzelfde waren als voor het zwarte thema dus was bang het zwarte thema weer te verliezen.
Die, zwart bleef gewoon behouden
ps: de download is trouwens een zip in een zip nadat je hem 1 keer unzipt kan je de tweede zip flashen in cwm
[ Voor 12% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 21-03-2013 20:05 ]
Valt tegen dus, zal inderdaad wel een hotfix zijn voor dat dead phone issueVerwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:55:
[...]
Ja
Ja
Geen idee
Klopt
Werkte al prima
Op het oog dus geen nieuwe features.
Maar goed, dankzij deze update is het aantal potentiële klanten voor een doorverkoop van dit toestel vergroot met 1 miljard, waarvoor dank aan Sony
Edit: de kernel en baseband versie zijn wel iets verhoogd, afgaande op jouw eerdere screenshot.
Kernel is van een versie van 13 januari geupdate naar een versie van 20 februari, baseband is van versie -06 naar -11 gegaan (en de 'zz' is verdwenen). Eens kijken of ik veranderingen in wifi/mobiel bereik merk.
[ Voor 26% gewijzigd door Myedvyed op 21-03-2013 20:10 ]
erg mooi !! , als Android noob heb ik echt nog geen flauw benul van root en dergelijke en ben eigenlijk een beetje bang het toestel te verstieren (en dat na 6 jaar iPhone's jailbreaken....)arnoutzw schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:58:
[afbeelding]
Voor Generic NL zou dat het onderstaande moeten zijn. Waar heb je je tel gekocht?
SI: 1270-4181.2
Customization Version: 1270-4975_R7A
Verwijderd
Klopt. Maar je moet wel eerst ff de soft-button mod installeren en daarna de black-theme want anders wordt die weer grijs. Werkt prima. De 25-button vind ik te klein, 48 te groot en 36 is perfect voor mijarnoutzw schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:04:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2171768
Die, zwart bleef gewoon behouden
ps: de download is trouwens een zip in een zip nadat je hem 1 keer unzipt kan je de tweede zip flashen in cwm
Is toch anders hier , overgenomen van iemand (aangezien er geen aangepaste software en of logo's op staan dacht ik dat deze unbranded was)AmbroosV schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:37:
cardwizard, wat zijn je SI (op de doos) en customization-nummer (*#*#SERVICE#*#* op dialer > service info > software info > active customization)?
Voor Generic NL zou dat het onderstaande moeten zijn. Waar heb je je tel gekocht?
Customization Version: 1270-4975_R7A
SI: 1270-4184.3
Customization Version: 1270-4964_R5A
en dat is een probleem ? (sorry heb echt geen idee nog)
Heb je hier ergens een lijstje van? Die van mij eindigt op R8A in ieder geval.
Customization Version: 1270-4975_R8A
13W09
Los gekocht via Saturn.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroendh op 21-03-2013 20:57 ]
Mijn SI is 1270-4183.2 NL met als Customization 1270-4975_R7A.AmbroosV schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:51:
Heb nog geen lijst gemaakt, zou ik eens moeten doen. Ben er denk ik nog geen met R8A tegengekomen, maar ik sla dat stuk meestal niet op. Wat is de rest (SI of Customization)?
Heb wel de update binnen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 21-03-2013 21:04 ]
Verder hetzelfde:AmbroosV schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:51:
Heb nog geen lijst gemaakt, zou ik eens moeten doen. Ben er denk ik nog geen met R8A tegengekomen, maar ik sla dat stuk meestal niet op. Wat is de rest (SI of Customization)?
Customization Version: 1270-4975_R8A
13W07
Preorder met vodafone abbo bij coolblue. En update dus al binnen..
1270-4964 is KPN/Hi.
T-Mo en Vodafone moet ik nog even opzoeken.
Een evt root raak je overigens kwijt door de update. Maar ik heb hem gewoon weer terug kunnen zetten. Lijkt weer goed te werken na een snelle test in de terminal app.
[ Voor 2% gewijzigd door tomk94 op 21-03-2013 21:12 . Reden: typo ]
Dat staat er alleen de eerste vier keer na opstartenVlemert schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:31:
Bij mij staat nu "swipe up or down" op het lockscreen. Volgens mij was dat eerst nog niet.
Ok raar dat ik dat tot nu toe nog niet eerder gezien hebAmbroosV schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:33:
[...]
Dat staat er alleen de eerste vier keer na opstartenSubtiele hint voor nieuwe gebruikers die verdwijnt wanneer je 't wel snapt, dat is het dynamic minimalism van de UI van Sony!

Maar inderdaad na 4 keer ineens weg, opzich best goed over nagedacht kan je wel zeggen ja.

[ Voor 73% gewijzigd door Marc_87 op 21-03-2013 21:51 ]
Ik moet zeggen dat ik nu wel erg tevreden ben met de accu, dag werken en avond ergens anders, met tussendoor bluetooth/navigatie in de auto en dan alsnog 50% accu over hebben na een dag. Op een normale werkdag heb ik voor het slapengaan zelfs nog 75% over. al is dat wel met maar 30min schermtijd.
Ik heb alsnog wel last van android besturingsysteem (msic hsic host) die toch 30% pakt
[ Voor 8% gewijzigd door Nutral op 21-03-2013 21:44 ]
Ik heb met IFA vorig jaar wat zitten praten met de interaction designer van Sony (David de Leon) en hij heeft een hele uitleg erover gegeven, er zit echt wel wat in.Vlemert schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:36:
[...]
Ok raar dat ik dat tot nu toe nog niet eerder gezien heb![]()
Maar inderdaad na 4 keer ineens weg, opzich best goed over nagedacht kan je wel zeggen ja.
Eigenlijk beginnen ze bij het ontwerpen van de UI enkel met de meest belangrijke acties in een héél cleane, simpele UI. Daarna voegen ze de extra functionaliteit toe, stap voor stap, zonder de simpliciteit uit het oog te verliezen. Walkman bijvoorbeeld is erg geslaagd op die manier. Alles wat je dikwijls doet is erg makkelijk te bereiken, maar eens je in de menu's gaat kijken kan je héél veel doen.
Zo gaan bijvoorbeeld ook de throw-icoontjes voor DLNA weg wanneer er geen compatibele apparaten in de buurt zijn. Dan heb je ze toch niet nodig
Dat hele idee is wat me zo aanspreekt aan Xperia's. Een UI die krachtig is en veel mogelijkheden geeft zonder in de weg te zitten.
Verwijderd

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 22:23 ]
http://i711.photobucket.c...-22-16-44_zps653221a1.png
http://i711.photobucket.c...-22-16-50_zpsc0078e16.png
* Stamina uit
* Schermhelderheid op 65% ( zonder aanpassen aan lichtomstandigheden )
* Bravia engine uit
3 dagen met 3 uur schermtijd.
Verwijderd
er is heel veel gekoppeld aan je google account, lekker handig. En als je zeker weet dat ie het huis niet uit is geweest moet het wel zo zijn,HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:25:
Hmm.. een vraagje. Het is mij opgevallen dat vrijwel alle WiFi toegangspunten die ik op mijn oude toestel had, ook op mijn Z beschikbaar zijn. En dat terwijl hij het huis nog niet uit is geweest. Is dit een feature van Android dat gekoppeld is aan je google account? Best handig, maar ook wel eng dat zij dit allemaal weten.
Wow inderdaad erg goed. Ik heb vandaag 6 uur spotify aangehad en in die tijd bleef verbruik onder 3% per uur, vond dat ook al een aardige prestatieHumma Kavula schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:22:
Als de accuduur het zo volhoudt![]()
http://i711.photobucket.c...-22-16-44_zps653221a1.png
http://i711.photobucket.c...-22-16-50_zpsc0078e16.png
* Stamina uit
* Schermhelderheid op 65% ( zonder aanpassen aan lichtomstandigheden )
* Bravia engine uit
3 dagen met 3 uur schermtijd.
@HollovVpo1nt: Jep dat is een feature van android, als je voor het eerst inlogt vragen ze ook of je wilt syncen he
dit heeft trouwens ontzettend lang maar half/niet gewerkt
[ Voor 4% gewijzigd door Vlemert op 21-03-2013 22:28 ]
Het is niet zo dat alles wat opgeslagen is zij ook per definitie inkijken.Al het digitale is natuurlijk wel in te zien maar er moet wel toestemming voor gegeven worden.HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:25:
Hmm.. een vraagje. Het is mij opgevallen dat vrijwel alle WiFi toegangspunten die ik op mijn oude toestel had, ook op mijn Z beschikbaar zijn. En dat terwijl hij het huis nog niet uit is geweest. Is dit een feature van Android dat gekoppeld is aan je google account? Best handig, maar ook wel eng dat zij dit allemaal weten.
Dat is de backup-optie bij Instellingen zelf, veel meer dan dat, een paar random instellingen en de gesprekkenlijst synced die niet echt...HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:29:
Normaal gesproken ben ik wel goed op de hoogte van wat er allemaal met mijn account gesyncht wordt, maar toen ik die WiFi toegangspunten zag wat het wel een wtf moment voor mij. Ben aangenaam verrast.
Even een vraagje over Throw, ik probeer een foto op mijn laptop te bekijken die op dezelfde WiFi netwerk als mijn Z zit, maar hij is niet te zien als een beschikbaar apparaat. In de Xperia Z handleiding staat ook niet in detail hoe je de apparaten met elkaar moet koppelen.
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
[ Voor 57% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-03-2013 22:36 ]
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.