Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
XNL073 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:01:
[...]

Ook ik kreeg net deze updatemelding.
Ik kan er tevens nog geen changelog over vinden.

Iemand een idee?
Ik had die versie ook, dus ik vraag me af wat er anders is. Zag alleen zo gauw dat er nu een helptekst op het lockscreen staat.

Hoe stel je overigens in dat je camera de SD kaart gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
jeroendh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:46:

Tevens ook jammer dat je massstorage niet kan gebruiken voor de internal SD
Duurde even voordat ik het ook doorhad maar als je onder Instellingen - Xperia - USB-verbinding - USB-verbindingsmodus kijkt dan kun je twee optie's kiezen:

- Mediaoverdracht (MTP)
- Massaopslag (MSC)

MSC werkt nu in ieder geval voor Linux. :P 8)7 :) 8)

P.s enkel voor je external sdcard1

[ Voor 22% gewijzigd door johnhere op 20-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
XNL073 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:01:
[...]

Ook ik kreeg net deze updatemelding.
Ik kan er tevens nog geen changelog over vinden.

Iemand een idee?
Kan ook geen changelog 123 er van vinden, ik wacht even of met de update.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Melkunie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:06:
[...]

Dat klinkt helemaal niet goed. Kun je er een foto va maken? Als je echt letterlijk naar binnen kunt kijken zou ik misschien met Sony contact opnemen.
ben ook erg benieuwd!! pics?!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:09

tomk94

Developer

Hier ook update melding. Wel raar dat build nummer hetzelfde is gebleven.

Wacht nog even tot er een changelog is, en of ik me root niet kwijt raak(en zo nodig opnieuw kan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:48
Mijn XZ is geleverd met deze firmware (101a1350) , PC Companion geeft ook niets nieuws aan

[ Voor 30% gewijzigd door Cardwizard op 20-03-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
alex3305 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:47:
Dat is een heat gun en zolang het geen kokend water is moet de Xperia Z er volgens mij tegenkunnen. Dit klinkt eerder als een productiefout en ik zou er zsm mee terug naar de winkel gaan.
Ga ik ook zeker doen. en nee, niets met extreme warmte gedaan. Altijd echt voorzichtig mee geweest.
Er is al een filmpje van een XZ in kokend water (soep), dus daar zou hij ook nog wel tegen moeten kunnen.

Ik zal een kijken of ik een foto kan maken.... update volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 22:18
Freeze-Oh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:56:
[...]

Ga ik ook zeker doen. en nee, niets met extreme warmte gedaan. Altijd echt voorzichtig mee geweest.
Er is al een filmpje van een XZ in kokend water (soep), dus daar zou hij ook nog wel tegen moeten kunnen.

Ik zal een kijken of ik een foto kan maken.... update volgt.
YouTube: sonyviet.vn - Xperia Z bị nhúng trong nồi lẩu đang sôi (Xperia Z in boiling water )

Haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
cardwizard schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:26:
Mijn XZ is geleverd met deze firmware (101a1350) , PC Companion geeft ook niets nieuws aan
die stond er bij mij ook al op, maar toch kreeg ik een update met diezelfde versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Dat gezeik over de batterij valt ook wel mee hoor. Wat mij net opvalt is dat de telefoon van 5 % naar 100 % in minder dadn 2 uur doet. De HTC X8 er naast had welgeteld 5 uur nodig.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
hier twee fotos.
sorry voor de slechte kwaliteit, genomen met mijn oude Galaxy S ;-)

http://imgur.com/9MoEjGT,SpEy6Xe#0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:09
Freeze-Oh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:23:
hier twee fotos.

Lijkt me gewoon een DOA. Mee teruggaan naar de winkel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:34

HollovVpo1nt

I like gadgets

migros schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:17:
Dat gezeik over de batterij valt ook wel mee hoor. Wat mij net opvalt is dat de telefoon van 5 % naar 100 % in minder dadn 2 uur doet. De HTC X8 er naast had welgeteld 5 uur nodig.
Sneller laden is wel leuk, maar je doet er je batterij geen plezier mee. Door snelladen bereikt je batterij sneller zijn maximale spanning dan dat hij wordt opegalden. Het gevolg is dat je batterij ook sneller ontlaadt. Slow and steady wins the race.

@Jitsert: De HTC One X heeft ook beats audio en hardwarematige geluidsverbetering. Het is echt hardware omdat het ontbreekt in de HTC 8X want Windows Phone ondersteunt dat nog niet. Ik denk niet dat de XZ aan de geluidskwaliteit van Beats toestellen kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Freeze-Oh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:23:
hier twee fotos.

Niet los geknapt in een strakke spijkerbroek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
HollovVpo1nt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:27:
[...]

Sneller laden is wel leuk, maar je doet er je batterij geen plezier mee. Door snelladen bereikt je batterij sneller zijn maximale spanning dan dat hij wordt opegalden. Het gevolg is dat je batterij ook sneller ontlaadt. Slow and steady wins the race.

@Jitsert: De HTC One X heeft ook beats audio en hardwarematige geluidsverbetering. Het is echt hardware omdat het ontbreekt in de HTC 8X want Windows Phone ondersteunt dat nog niet. Ik denk niet dat de XZ aan de geluidskwaliteit van Beats toestellen kan tippen.
Qua geluidskwaliteit wel, maar wat HTC doet is naast het geluid vervormen met Beats ook nog een hogere spanning op de koptelefoonuitgang zetten. Dat is waardoor hij harder kan en 'zwaardere' koptelefoons kan aansturen. Het geluid van de XZ is veel natuurgetrouwer op de juiste bron. Mocht je echt van die bass dingen houden, knal MegaBASS dan eens omhoog. Mocht je niet zo van de bass zijn maar wel van prettig vervormd geluid, probeer dan die clearaudio eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53
HollovVpo1nt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:27:
[...]

Dat hele "sneller laden", zoals ik eerder al uitlegde, is een NON-issue in dit geval.

De enige manier om dat 'langzaam laden' wat jij beter vindt te bewerkstelligen is door het ding aan een apparaat te hangen wat hij als "USB host" ziet.

Aan de mee geleverde lader en de meeste after market AC of car chargers zal hij default gewoon 'snelladen'. Dat bepaalt namelijk de telefoon en niet de 'lader'.

Waarschijnlijk heeft de Z ook maar 2 standaard laadsterktes: Eentje voor wanneer hij aan een USB-host hangt (en hij niet meer dan 500 mA mag trekken) en eentje voor wanneer hij een AC device ziet en dat zal, gezien de standaard Sony lader, dus wel ergens tussen de 1 en 1,5 A zijn.

Oftewell, als wat jij beweert echt zo'n issue is, dan zou Sony met z'n meegeleverde adapter de batterij standaard mishandelen.

Volges mij zijn Li-XX batterijen ook niet echt zo gevoelig voor snel laden en geldt dat meer bij NiMH batterijen .

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 20-03-2013 15:53 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hoe kom jij erbij dat ik het een issue vind? Jij stelde het feit dat de 8x veel langzamer laadt dan de XZ als een nadeel, of als voordeel voor XZ. Ik zeg alleen dat het niet perse een nadeel hoeft te zijn, omdat dit beter is voor je batterij. De oplaadsnelheid van de 8X is blijkbaar begrensd en van XZ minder tot niet. Het is inderdaad een voordeel voor de XZ dat die snel kán laden. Maar ik zal dat niet gauw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
johnhere schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:08:
[...]

Duurde even voordat ik het ook doorhad maar als je onder Instellingen - Xperia - USB-verbinding - USB-verbindingsmodus kijkt dan kun je twee optie's kiezen:

- Mediaoverdracht (MTP)
- Massaopslag (MSC)

MSC werkt nu in ieder geval voor Linux. :P 8)7 :) 8)

P.s enkel voor je external sdcard1
Was me ook opgevallen. Heb hem ook veel liever op MSC staan (vanwege de timestamps die overschreven worden in MTP modus, waar ik al een aantal keren om gezeurd heb hier ;p). Maarja idd de interne opslag wordt dan niet ondersteund ;s. Gaat een update dit ooit veranderen of is dit technisch niet mogelijk ofzo?

Over de Netwerkmodus, wat is eigenlijk het verstandigst om hem erop te laten staan voor een betere accuduur (want ik merk wel duidelijk als ik op mobiele netwerk zit accu wel veel sneller leeg gaat). Ik heb de volgende keuzes bij instellingen:
-Alleen UMTS
-Alleen GSM
-UMTS (voorkeur)/GSM
-LTE (voorkeur)/WCDMA/GSM

optie 2 lijkt me het zuinigst, maar ook het sloomst ;p. Ik heb een simkaart van hollandsnieuwe (Vodafone netwerk), volgens mij heeft die HSDPA (is volgens mij weer anders dan LTE?) met een maximale downloadsnelheid van 14,4 Mbps. Ik weet niet of het verstandiger is voor mij om optie 3 te kiezen, geeft voor mijn gevoel wel snel genoeg internet.
Via *#*#INFO#*#* heb je een veel grotere lijst met voorkeursnetwerktypes. Geen idee wat de verschil daartussen allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HollovVpo1nt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:57:
Hoe kom jij erbij dat ik het een issue vind? Jij stelde het feit dat de 8x veel langzamer laadt dan de XZ als een nadeel, of als voordeel voor XZ. Ik zeg alleen dat het niet perse een nadeel hoeft te zijn, omdat dit beter is voor je batterij. De oplaadsnelheid van de 8X is blijkbaar begrensd en van XZ minder tot niet. Het is inderdaad een voordeel voor de XZ dat die snel kán laden. Maar ik zal dat niet gauw doen.
Ho wacht, degene die de vergelijking 8x versus XZ een issue vindt was ik niet ;).

Ik probeerde alleen maar aan te geven dat het bij de meeste toestellen geen kwestie is van "wel of niet snelladen" omdat het toestel sowieso helemaal zelf de laadstroom bepaalt. Daarom vind/vond ik de discussie wat betreft wel of niet beter voor de batterij een beetje een non-issue, tenzij je optimale behandeling van je batterij wel belangrijk vindt (dan zou je een toestel evt. ook nog daarop uit kunnen kiezen maar of veel mensen dat doen......).

En blijkbaar maken verschillende fabrikanten daar dan ook weer verschillende keuzes in.

Ik kan me echt wel voorstellen dat de meeste mensen gewoon graag hun toestel zo snel mogelijk opgeladen willen zien en dat wel of niet de accu 'sparen' een kleinere rol speelt, aangezien de meesten toch binnen 1 tot 2 jaar weer een nieuw toestel halen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
alex3305 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Lijkt me gewoon een DOA. Mee teruggaan naar de winkel dus.
Allesbehalve DOA, Dead on Arrival lijkt me hier geen sprake van. Telefoon is al een tijdje in gebruik. Zeker wel terugbrengen, maar hopen dat je niet "eigen schuld" te horen krijgt. Vreemde "blessure" ;) Lijkt me wel een fabricagefoutje als ie niet gevallen is, of "uitgewrongen" zoals sommige mensen hun XZ tergen.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Ahh balen, net laten vallen. Is me nog nooit gebeurd! Nu heb ik een (?) kras op de achterkant. Nu weet ik niet of dit op het toesel zit of dat het op de achterkant zit (protector). Er waren hier al mensen die de achterkant eraf hadden gehaald toch? ik heb de zwarte variant. Ik heb ook gelezen dat sommigen een bepaalde laag/coating er mee af hadden getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Op de achterkant zit ook een screenprotector, dit kun je zien aan een randje wat op het glas zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Bartjezz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:46:
Op de achterkant zit ook een screenprotector, dit kun je zien aan een randje wat op het glas zit.
Ja klopt, maar is het dan echt alleen de protector, ik heb gelezen dat mensen bepaalde dingen meetrekken als ze deze eraf halen? of is het echt alleen maar een plasticprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jitsert schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:48:
[...]

Ja klopt, maar is het dan echt alleen de protector, ik heb gelezen dat mensen bepaalde dingen meetrekken als ze deze eraf halen? of is het echt alleen maar een plasticprotector?
Op de voorkant is de Sony logo onderdeel van de protector. Weet niet of de Xperia logo op de achterkant ook deel is van de protector. Sommige mensen hebben plakresten na het verwijderen van de protector, maar deze zijn schoon te maken. Ikzelf ga de screenprotector die ik besteld heb over de bestaande protector heen plakken. Dubbele condoom principe, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:51:
[...]

Op de voorkant is de Sony logo onderdeel van de protector. Weet niet of de Xperia logo op de achterkant ook deel is van de protector. Sommige mensen hebben plakresten na het verwijderen van de protector, maar deze zijn schoon te maken. Ikzelf ga de screenprotector die ik besteld heb over de bestaande protector heen plakken. Dubbele condoom principe, maar goed :P
Ja, xperia logo zit er niet op dus dat is veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Het Xperialogo blijft zitten, dit zit in de achterkant geëtst. Ik heb de protectors er nog op, geen krasje te zien. Hoe ik het aan zou pakken: hoekje lospeuteren, dan voorzichtig zo vlak mogelijk naar de andere hoek trekken en niet haaks op het oppervlak gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Jitsert schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:48:
[...]

Bij de witte versie trok iemand hier de lak ofzo mee toch? Heb alleen niet gevolgd hoe dat is afgelopen, bij de zwarte zou het safe moeten zijn. 99% kans dat die kras enkel de protector betreft. Maar stoor je je daar zo erg aan dan?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 22:02
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:59:
[...]

Bij de witte versie trok iemand hier de lak ofzo mee toch? Heb alleen niet gevolgd hoe dat is afgelopen, bij de zwarte zou het safe moeten zijn. 99% kans dat die kras enkel de protector betreft. Maar stoor je je daar zo erg aan dan?
Nee, de lijmresten blijven soms zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:16:
[...]
Was me ook opgevallen. Heb hem ook veel liever op MSC staan (vanwege de timestamps die overschreven worden in MTP modus, waar ik al een aantal keren om gezeurd heb hier ;p). Maarja idd de interne opslag wordt dan niet ondersteund ;s. Gaat een update dit ooit veranderen of is dit technisch niet mogelijk ofzo?
Dit is niet mogelijk. Het interne geheugen is geformatteerd in ext4 en dat werkt om te beginnen natuurlijk niet in Windows. Een groter probleem is dat het interne 'geheugen' eigenlijk gewoon een map op de datapartitie is (waar ook al je settings en apps etc zitten). Voordeel aan deze aanpak is dat je het volledige interne geheugen kan gebruiken zoveel je wil (volledig voor apps bijvoorbeeld). Een enkele map kan echter niet zomaar als mass storage-drive gemount morden. Wanneer ze de hele datapartitie dismounten en als mass-storage laten mounten zou je telefoon in een soort van read-only-staat moeten komen en dat werkt ook niet. En dan zou je vanop je PC ook de interne data kunnen beschadigen.

De enige manier om MSC mogelijk te maken is door een aparte partitie aan te maken voor /sdcard. Nadeel is dan dat je een beperkte opslag voor apps en data hebt op het interne geheugen.

Er is weinig mis met MTP, maar er kunnen inderdaad een paar vreemde dingen ontstaan wanneer je aanpassingen doet op de telefoon omdat de index van MTP niet altijd geweldig snel vernieuwd wordt. Gewoon even je telefoon herstarten is genoeg om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 08:36
Even een vraag.

Weet iemand hoe gespreks kwaliteit en belvolume van de Z staat tov de Xperia S of One X.

Ik vind het volume en kwaliteit van de One X tegenvallen. De Xperia S is beter qua kwaliteit maar liever wil ik iets wat gewoon hard en zuiver kan.

De Motorola Defy die ik hiervoor had kon wat dat betreft best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Garret1410 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:18:
Even een vraag.

Weet iemand hoe gespreks kwaliteit en belvolume van de Z staat tov de Xperia S of One X.

Ik vind het volume en kwaliteit van de One X tegenvallen. De Xperia S is beter qua kwaliteit maar liever wil ik iets wat gewoon hard en zuiver kan.

Ik kom zelf van de Xperia S af en de Xperia Z kan harder en klinkt minstens even goed als de S. Ik vind hem persoonlijk fijner telefoneren dan de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Ik was de persoon die de screenprotector er af haalde van de achterkant. Er bleven hardnekkige lijmresten over, die ik met enigszins moeite er af heb kunnen halen. Maar raad niemand aan om het te doen tenzij je wel moet ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Garret1410 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:18:
Even een vraag.

Ik heb ook de Defy gehad, maar daar was volgens mij het speakertje van kapot, moest echt goed luisteren wat de ander zei. Ook het volume extra opschroeven werkte niet meer... Ik vind dit apparaat gewoon goed bellen, heb het volume nieteens harder hoeven zetten. Ook klinkt de persoon aan de andere kant glashelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Iemand ook het probleem dat als je uw XZ op 'stil' zet via de aan/uit knop, dat je die via de aan/uit knop niet terug op 'normaal' kan zetten?
--> gevonden, moest op rechtse icoon klikken ipv geluid stil :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rhox1979 op 20-03-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Rhox1979 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:03:
Iemand ook het probleem dat als je uw XZ op 'stil' zet via de aan/uit knop, dat je die via de aan/uit knop niet terug op 'normaal' kan zetten?
--> gevonden, moest op rechtse icoon klikken ipv geluid stil :)
wat werkt dan niet ? ik kan "gewoon" het speaker icoontje selecteren en klaar

--> dat dus O-)

[ Voor 2% gewijzigd door Cardwizard op 20-03-2013 19:18 . Reden: spatie vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wtf?
De originele oordopjes van de xperia ARC worden niet ondersteund door de Z?
Afbeeldingslocatie: http://i711.photobucket.com/albums/ww115/Heatonme/Screenshot_2013-03-20-19-16-44_zpsa4bb1a12.png
Volgens Sony Mobile:
Er verschijnt een foutbericht als ik mijn bedrade headset aansluit:
Er zijn verschillende normen voor draagbare bedrade headsets. Je Xperia™-telefoon ondersteunt de nieuwere CTIA-norm. Je headset heeft mogelijk een type connector voor een andere norm, bijvoorbeeld OMTP. Als er een headset bij je nieuwe telefoon is geleverd, kun je die headset gebruiken. Eventueel kun je ook een adapter aanschaffen om je headset met je nieuwe telefoon te gebruiken.
Eerlijk gezegd zitten die fijner dan diegene die bij de Z geleverd worden. :(

-edit- zou dit wel gewoon werken met een bluetooth set? Tijd om ebay even af te struinen.

[ Voor 70% gewijzigd door Humma Kavula op 20-03-2013 19:25 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Hier had ik nog nooit van gehoord. Dacht 3.5mm is 3.5mm. Met bluetooth zou het moeten werken, mits die natuurlijk ook de goede norm ondersteunt.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony Ericsson en Nokia waren eigenlijk de enige merken die niet via de CTIA-standaard werkten (maar met OMTP). Alle Sony-smartphones (2012 en later) maken net zoals de iPhone en alle andere grote merken gebruik van CTIA.

Bij de Xperia S werden oortjes geleverd die een CTIA-plug hebben (MH-650C) maar voor de rest identiek waren aan die die bij de Arc zaten (MH-650). Heb zo nog een exemplaar thuis liggen, nooit gebruikt. Kan ze wel opsturen als je die echt liever wil, maar ik kan je wel vertellen dat de oortjes meegeleverd bij de Z (EX300) een pak beter klinken. Denk eraan dat het de bedoeling is dat je de lange draad achter je hoofd door moet laten gaan, dan blijven ze een stuk beter zitten en hangt dat lange stuk niet zo voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

AmbroosV schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:44:
Sony Ericsson en Nokia waren eigenlijk de enige merken die niet via de CTIA-standaard werkten (maar met OMTP). Alle Sony-smartphones (2012 en later) maken net zoals de iPhone en alle andere grote merken gebruik van CTIA.

Bij de Xperia S werden oortjes geleverd die een CTIA-plug hebben (MH-650C) maar voor de rest identiek waren aan die die bij de Arc zaten (MH-650). Heb zo nog een exemplaar thuis liggen, nooit gebruikt. Kan ze wel opsturen als je die echt liever wil, maar ik kan je wel vertellen dat de oortjes meegeleverd bij de Z (EX300) een pak beter klinken. Denk eraan dat het de bedoeling is dat je de lange draad achter je hoofd door moet laten gaan, dan blijven ze een stuk beter zitten en hangt dat lange stuk niet zo voor je.
Bedankt voor de info, DM :P

Nooit geweten dat de "Scandinaviërs" eigenwijs waren daarin, nooit eerder last van gehad met een enkele headset.
Dat van die langere draad weet ik, dat gebruikt sony al wat langer dan de ARC ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-12-2019
[...]

Succes!

Had een complete set besteld via eBay, eenmaal binnen heb ik de protector erop gedaan aan de achterkant rn meteen ook eraf getrokken. Waarom? Het ziet er niet uit.

Kan zijn dat mijn protector van slechte kwaliteit was, het maakte de mooie glazen achterkant heel dof, lelijk dus.

Somewhere between 192.168.Sevn & Legian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Had je toevallig een matte set gekocht? Ik heb een clear screenprotector gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vorige week in het zwembad met een groep mensen en heb gelijk mijn Xperia Z kunnen testen met video kwaliteit in een donkere omgeving en onder water. En hij deed het perfect! Enige minpunt blijft dat je onderwater geen foto kan maken door het ontbreken van een knop (touchscreen werkt dan niet). Het bleef de hele tijd bizar om gewoon met je nieuwe dure telefoon te kunnen gaan zwemmen en in het water te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:48:
Ik was vorige week in het zwembad met een groep mensen en heb gelijk mijn Xperia Z kunnen testen met video kwaliteit in een donkere omgeving en onder water. En hij deed het perfect! Enige minpunt blijft dat je onderwater geen foto kan maken door het ontbreken van een knop (touchscreen werkt dan niet). Het bleef de hele tijd bizar om gewoon met je nieuwe dure telefoon te kunnen gaan zwemmen en in het water te gooien.

[video]
In het donker doet hij het echt prima! Goede kleurweergave ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:48:

[video]
Even een andere camera app installeren waar je volume knoppen kan gebruiken
Prima video zo voor in het donker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Dat zou ik waarschijnlijk ook doen ja :). Zelfs met een toestel dat van zich zelf al best degelijk is doe ik dat nog (huidige telefoon zit in een TPU body en heeft een screenprotector).

Voordeel is dat de door Sony erop geplakte protector vrij van krassen blijft (en de telefoon dus origineel) en dat de gekochte screenprotector gewoon weer een keer vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 10:58
Ik snap eigenlijk niet hoe velen van jullie zo'n superbatterijduur hebben. Ik haal echt net de middag.

Rond 6 uur gaat mijn telefoon uit de lader, ik Twitter en WhatsApp al een beetje in de ochtend (tussen 7 en half 9), aankomend op school heb ik tussen de 70-80% over (en dan is het inmiddels rond kwart over 8).
Als het net 12-13 uur is, is mijn batterij al de 50% gepasseerd. Op de eerste dag/nacht dat ik mijn toestel had verbruikte ie letterlijk 0 procent in standby, Stamina modus helpt niet en batterijbesparing heb ik op 80% gezet (dus bij 80% dat ie zuiniger gaat doen.) De grootste boosdoener is het scherm, waarvan de helderheid op zijn laagst staat (het verbaast mij nog steeds dat het overdag nog goed te lezen is, hulde daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 22:23
Vanavond mijn Xperia Z maar eens even geroot. Daarna titanium backup geinstalleerd en deezer verwijderd.

Nu nog een keer een rom zonder de t-mobile zooi er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
karimmm schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:06:
Ik snap eigenlijk niet hoe velen van jullie zo'n superbatterijduur hebben. Ik haal echt net de middag.

Rond 6 uur gaat mijn telefoon uit de lader, ik Twitter en WhatsApp al een beetje in de ochtend (tussen 7 en half 9), aankomend op school heb ik tussen de 70-80% over (en dan is het inmiddels rond kwart over 8).
Als het net 12-13 uur is, is mijn batterij al de 50% gepasseerd. Op de eerste dag/nacht dat ik mijn toestel had verbruikte ie letterlijk 0 procent in standby, Stamina modus helpt niet en batterijbesparing heb ik op 80% gezet (dus bij 80% dat ie zuiniger gaat doen.) De grootste boosdoener is het scherm, waarvan de helderheid op zijn laagst staat (het verbaast mij nog steeds dat het overdag nog goed te lezen is, hulde daarvoor)
Kan je misschien even aangeven hoelang je scherm aan staat op één accu. Wat heb je daarnaast allemaal aanstaan in je Stamina modus? Maakt vaak heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannr2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 18:32
Wat ik nergens kan vinden: Ondersteund de Xperia Z Mirrorlink? Volgens de MirrorLink site zouden de toestellen MirrorLink 1.0 certified zijn, maar kan er verder nergens iets over vinden of de bijbehorende software ook verkrijgbaar is? Kan iemand voor mij kijken of er een app te vinden is hiervoor van Sony? Ik bedoel dit: www.mirrorlink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sannr2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:44:
Wat ik nergens kan vinden: Ondersteund de Xperia Z Mirrorlink? Volgens de MirrorLink site zouden de toestellen MirrorLink 1.0 certified zijn, maar kan er verder nergens iets over vinden of de bijbehorende software ook verkrijgbaar is? Kan iemand voor mij kijken of er een app te vinden is hiervoor van Sony? Ik bedoel dit: www.mirrorlink.com
Instellingen -> Xperia -> Mirrorlink starten :)

Staat sinds vandaag een Bravia Hx850 hier ( wat een prachtige tv ) maar die throw-functie werkt echt uitstekend! :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:41
Ik kom van ios. Ik loop nu tegen een probleem op, whatsapp slaat afbeeldingen dubbel op als ik een afbeelding doorstuur, komt hij nog een keer voor in de album. Is hier een oplossing voor, en kunnen alle afbeeldingen van whatsapp in een map net als bij samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
sedad schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:07:
Ik kom van ios. Ik loop nu tegen een probleem op, whatsapp slaat afbeeldingen dubbel op als ik een afbeelding doorstuur, komt hij nog een keer voor in de album. Is hier een oplossing voor, en kunnen alle afbeeldingen van whatsapp in een map net als bij samsung?
Volgens mij komen alle afbeeldingen van Whatsapp gewoon netjes in een map. Maar je ziet ze waarschijnlijk twee keer omdat je ook een thumbnail hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:41
alex3305 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:09:
[...]

Volgens mij komen alle afbeeldingen van Whatsapp gewoon netjes in een map. Maar je ziet ze waarschijnlijk twee keer omdat je ook een thumbnail hebt.
Ja ik zie nu pas die map, maar over die thumbnail gedeelte kan je dat verder toelichten begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Als je iets doorstuurt krijg je het inderdaad dubbel! Dit komt omdat je hem bijvoorbeeld in je camera album hebt staan, maar door het doorsturen komt hij ook in de whatsapp map te staan.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handsets dropping dead

En de calibratie-software is uit de ZL gehaald en geport naar de Z: volg het hier niet meer zo dus...

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 21-03-2013 00:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:15:
Als je iets doorstuurt krijg je het inderdaad dubbel! Dit komt omdat je hem bijvoorbeeld in je camera album hebt staan, maar door het doorsturen komt hij ook in de whatsapp map te staan.
Iets met .Nomedia plaatsen in dei whatsapp map zorgt ervoor dat die zooi niet in je album app te zien is?

Ze moeten die album app wat uitbreiden met dat soort opties eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Dat had ik al lang gedaan, maar vooral om debiele foto's te weren :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Daar heb ik al meerdere reports van gezien inderdaad. Ik ben benieuwd wat het probleem is.
En de calibratie-software is uit de ZL gehaald en geport naar de Z: volg het hier niet meer zo dus...
[video]
Dat stond een paar pagina's al eerder in dit topic. Het verschil is best wel groot moet ik zeggen. Met de aanbevolen settings uit het XDA topic is de inkijkhoek drastisch verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
Net even iets raars gehad. Mijn scherm reageerde namelijk niet op inputs nadat ik mijn patroon had ingegeven om te unlocken. Ik kon hem dus wel gewoon normaal unlocken, maar daarna kon ik niks met het scherm doen. Geen apps openen, scrollen op homescreen, app drawer openen, notificatie scherm naar beneden halen. Niks deed het. Paar keer scherm uit en aan gedaan en dus paar keer opnieuw unlocked. Op een gegeven moment begon het scherm een eigen leven te leiden en zelf apps te openen en dergelijke. Net alsof er water op het scherm kwam en hij daardoor inputs registreerde. Na nog een paar keer het scherm uit en aan doen was het probleem weg en deed het scherm het weer normaal. Daarna maar even reboot gedaan en sindsdien (4 uur geleden) is het niet meer gebeurd.
Toch wel vreemd. Erg onhandig als je hem echt dringend nodig hebt op dat moment. En ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Dat soort raar gedrag zie je meestal enkel met custom roms. Raar!

Anyways, ik ga nu zeker geen breuken in mijn scherm krijgen, stel je voor dat je dan een sudden death krijgt (had dit probleem al met de s3 wat nog steeds niet is afgehandeld)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dat soort gedrag zie je overigens ook als er een lader inzit welke niet geaard is. Of niet de originele lader gebruikte. Dat was vooral bij de Galaxy Note het geval. Als je de lader er dan uithaalde was het probleem compleet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
alex3305 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 02:52:
Dat soort gedrag zie je overigens ook als er een lader inzit welke niet geaard is. Of niet de originele lader gebruikte. Dat was vooral bij de Galaxy Note het geval. Als je de lader er dan uithaalde was het probleem compleet opgelost.
Ja klopt inderdaad! Bij de galaxy s1 had ik hier namelijk last van.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 10:58
Don Roberto schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:34:
[...]

Kan je misschien even aangeven hoelang je scherm aan staat op één accu. Wat heb je daarnaast allemaal aanstaan in je Stamina modus? Maakt vaak heel veel verschil.
The irony: niks! En ik haal een schermtijd van 2-4 uur
Denk ik! Ik zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weet iemand trouwens al wat die update nou doet?

Oh en generieke Duitse ROM staat op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Oeps, nvm

[ Voor 92% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-03-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
alex3305 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 02:52:
Mijn desire was hier ook erg gevoelig voor.

Over de update: welke versie is dat? Ik zit op de unbranded nl, build 101.A.1.350 en heb geen update melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ondertussen al bekend of Sony nog wat aan de batterijduur gaat doen (een aantal van de problemen zijn duidelijk softwarematig)? Het wordt bij mij steeds iets gortiger! Vannacht in staminamodus, Wi-fi uit, enkel mail en whatsapp als uitzondering. In 7 uur tijd toch weer 8% verloren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2155145&page=44

Dit verklaart wel waarom er zulke grote verschillen zijn over hoe mensen het scherm beoordelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
ormagon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:56:
Ondertussen al bekend of Sony nog wat aan de batterijduur gaat doen (een aantal van de problemen zijn duidelijk softwarematig)? Het wordt bij mij steeds iets gortiger! Vannacht in staminamodus, Wi-fi uit, enkel mail en whatsapp als uitzondering. In 7 uur tijd toch weer 8% verloren!
Mijn ervaring is dat 3g altijd meer verbruikt dan wifi. Zit op vodafone netwerk en die wisselt om de haverklap tussen 3g en H. Ik laat wifi dus aan en verlies in een nacht tijd hooguit enkele procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ormagon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:56:
dat is echt niet slecht hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
418O2 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:40:
[...]

dat is echt niet slecht hoor...
Inderdaad dat is 100uur standby tijd of te wel 4 volle dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

renzo4000 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:22:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2155145&page=44

Dit verklaart wel waarom er zulke grote verschillen zijn over hoe mensen het scherm beoordelen.
Interessant, maar hoe weet ik nu wanneer mijn XZ gemaakt is en wat er voor scherm in is gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mystic Spirit schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:13:
[...]

Interessant, maar hoe weet ik nu wanneer mijn XZ gemaakt is en wat er voor scherm in is gebouwd?
HollovVpo1nt in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2" :)
voor de mensen zonder root, download Terminal Emulator van de Play Store en typ/kopieer plak deze commands:

cd /sys/devices/platform/mipi_dsi_panel.0
cat panel_id

Daar krijg je een code uit waaruit je kunt zien welk paneel je hebt. Ik heb een Sharp paneel, code: ls050t3sx01. Prima schem. Code voor JDC scherm: mdy70
Je bouwweek staat onderop het toestel, bij de streepjescode 13Wxx ( jaartal/weeknummer )

-edit- Ik heb een JDC scherm ook 13 week 7

[ Voor 33% gewijzigd door Humma Kavula op 21-03-2013 11:31 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Humma Kavula schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:17:
[...]

HollovVpo1nt in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2" :)

[...]

Je bouwweek staat onderop het toestel, bij de streepjescode 13Wxx ( jaartal/weeknummer )
Thnx! even gecontroleerd met het bericht van hollowpoint in de terminal emulator krijg ik de code ls050t3sx01 en daarmee dus een Sharp paneel en bouwweek is week 7 van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Jeetje, ik heb de Muvit Slim Stand Case Wallet Book er nu om zitten en op zich bevalt ie prima, maar doordat de voorkant van de XZ nu niet meer wordt 'schoongeveegd' als ik 'm in een jas/broekzak stop, is het nu echt een stofnest aan het worden :/

Ik vind de Xperia Z op zich geen slechte telefoon, maar grote kans dat ik straks toch overstap op de HTC One.

Pluspunten:
+ Mooi scherm
+ Mooi en goed materiaal
+ Goede Camera
+ Snel!
+ water- en stof dicht

Minpunten:
- Ligt door het hoekige ontwerp niet lekker in de hand
- Pink op speaker bij linkshandig gebruik
- Accessoires niet leverbaar :(
- Warmte ontwikkeling
- Speaker is wat minder
- Stofmagneet + ophoping tussen glas en behuizing.
- Krasgevoelige screen protector
- Geen Infrarood

Dat er geen IR op zit wist ik uiteraard vantevoren, maar als ik dan toch aan het klagen ben :+

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 21-03-2013 11:50 . Reden: + water- en stof dicht ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 09:15

S2K

Je vergeet dat de XZ een SD-card slot heeft en de One niet. Voor mij de belangrijkste reden om niet voor de HTC One te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

^ Jammer, maar begrijpelijk. Vind het overigens wel grappig dat je linkshandig bent en nóch de speaker weet te bedekken me je pink. Rechtshandigen bedekken hem met de handpalm :P Niet echt een handige plek voor een speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Apie! schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:32:

- Warmte ontwikkeling
- Stofmagneet + ophoping tussen glas en behuizing.
En je vergeet nog een heel belangrijk pluspunt om bovenstaand op te lossen:
- Waterdicht dus afspoelen maar :)

Verder vindt ik die speaker ook onhandig geplaatst, herken hetzelfde: linkshandig dus valt inderdaad de pink er elke keer over.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Het gebrek van een SD-card slot maakt me niet zo uit. 32Gb is meer dan genoeg voor mij en m'n mp3tjes. In m'n Note had ik een kaartje van 32Gb gestopt en ik vraag me nog steeds af waarom :+ Als ik video wil kijken doe ik dat wel op een tablet. Wat zet je eigenlijk op een SD kaart dat je zoveel ruimte nodg hebt op je telefoon? Moet ik bepaald gebruik nog ontdekken ofzo?

Overigens ben ik renkshandig - nee geen typo :) Van nature links, maar heb vroeger gedwongen met rechts leren schrijven. Ik doe dus voornamelijk veel met rechts, maar ook veel met links. En sinds ik me er weer bewust van ben dat ik eigenlijk linkshandig ben, probeer ik steeds meer met links te doen.

Het waterdichte aspect, ja dat is leuk, maar als ik kijk naar hoe vaak mijn vorige telefoons in het water hebben gelegen? Of hoe vaak ik m'n telefoon echt-echt-echt in de stromende regen nodig had? Het is echt een plusplunt dat je je geen zorgen hoeft te maken over waterschade, maar weegt voor mij niet op tegen de minpunten. Zeker niet als afspoelen een must wordt als gevolg van opgehoopt stof :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Muziek, films?

wat ik nu ERG klote vindt, is dat ik Spotify niet naar mijn SD kaart kan kopieren, waardoor ik al mijn muziek met spotify download op mijn interne SD wat erg veel ruimte kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
[b][message=39960167,noline] Wat zet je eigenlijk op een SD kaart dat je zoveel ruimte nodg hebt op je telefoon? Moet ik bepaald gebruik nog ontdekken ofzo?
Muziek: 7.5GB
Series: (heel seizoen bijv, helemaal als je op reis gaat): 15GB (720p MKVs)
Offline navigatie voor in het buitenland: zo 5GB

Zit je 32GB stickje al bijna vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:27
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Muziek: 7.5GB
Series: (heel seizoen bijv, helemaal als je op reis gaat): 15GB (720p MKVs)
Offline navigatie voor in het buitenland: zo 5GB

Zit je 32GB stickje al bijna vol :)
Neem je nog een sd kaartje mee, met de rest van je series, problem solved.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
appelthee schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:05:
[...]

Neem je nog een sd kaartje mee, met de rest van je series, problem solved.. :p
Dat kan dus niet met een One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

USB OTG kabel, root, NTFS formatted usbstick/cardreader mounten is 'ok', maar intern µSD is toch handiger in mijn ervaring.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook nog mogelijkheden om zonder die Terminal-app te bekijken wat voor scherm je hebt?
Kan in de winkel niet echt een applicatie installeren, of ik moet 'm mailen, bluetoothen ofzo...

Kan ook wel in de TS denk ik?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Sorry verkeerd gelezen, je bedoelt zonder app..

[ Voor 88% gewijzigd door Humma Kavula op 21-03-2013 12:22 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm ja?

EDIT: Oja ik ben zelf TS :+

[ Voor 79% gewijzigd door CLB op 21-03-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik denk niet dat het kan. De meeste display toestellen zitten op WiFi of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het echt moet, kan ik tetheren met mn eigen telefoon en 'm dan mailen ofzo maar toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
CLB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:18:
Ook nog mogelijkheden om zonder die Terminal-app te bekijken wat voor scherm je hebt?
Kan in de winkel niet echt een applicatie installeren, of ik moet 'm mailen, bluetoothen ofzo...

Zou dit zelf ook willen weten. Heb namelijk een tmobile branded toestel en iemand anders had daar al geen sharp paneel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:31:
[...]

Iets met .Nomedia plaatsen in dei whatsapp map zorgt ervoor dat die zooi niet in je album app te zien is?

Ze moeten die album app wat uitbreiden met dat soort opties eigenlijk!
Whattsapp van android is wat dat betreft een pak slechter als van ios. Daar zitten die opties standaard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Wat ik mij ondertussen aan het afvragen was, ik las ergens op het wijde web dat een XZ met unlocked bootloader geen updates kan ontvangen.
1=is dit waar?
2=zo ja, hoe kan ik dan mijn bootloader weer locken? Ik heb ff gezocht en kom uit op websites waar je een gelockte bootloader kunt downloaden voor andere Xperia modellen, maar nog niet voor de XZ.

Wat betreft batterijgebruik: ik zat te kloten met het ledje, mijn methode werkt voor mij nu definitief en betrouwbaar. Tevens komt bij die methode kijken dat je stamina mode uit staat. De mediaserver staat nu nog op 17%, ver onder het verbruik van het scherm en andere apps (geen sd-kaart meer). Ik doe gemakkelijk een dag met een lading, doe er overdag regelmatig mee mailen/internetten/games in de pauze.

Over hoe ik mijn ledje aan de praat heb gekregen: bootloader unlocken (staat op website van Sony), root-toegang verschaffen, Light Manager installeren en root-toegang laten vragen, dan Stamina mode uitschakelen en een reboot. Belangrijk is dat je als root-app SuperSU gebruikt in plaats van Super User!
Dan kun je van je telefoon een echte disco maken!

Mijn scherm op m'n t-mobile branded toestel uit 13W09: mdy70, een JDC panel dus. Ik kan me niet voorstellen dat dit een "slecht"scherm is, alles is haarscherp, ook de kijkhoeken heb ik niets op aan te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
B-Art schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:47:
[...]

Whattsapp van android is wat dat betreft een pak slechter als van ios. Daar zitten die opties standaard in
In iOS??? Nou echt niet! Komt gewoon in je filmrol bij al je andere media

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 23:14
DaveD1109 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:52:
[...]

In iOS??? Nou echt niet! Komt gewoon in je filmrol bij al je andere media
Nee hoor, kun je bij instellingen in whattsapp gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Bartjezz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:51:
Wat ik mij ondertussen aan het afvragen was, ik las ergens op het wijde web dat een XZ met unlocked bootloader geen updates kan ontvangen.
1=is dit waar?
2=zo ja, hoe kan ik dan mijn bootloader weer locken? Ik heb ff gezocht en kom uit op websites waar je een gelockte bootloader kunt downloaden voor andere Xperia modellen, maar nog niet voor de XZ.

Wat betreft batterijgebruik: ik zat te kloten met het ledje, mijn methode werkt voor mij nu definitief en betrouwbaar. Tevens komt bij die methode kijken dat je stamina mode uit staat. De mediaserver staat nu nog op 17%, ver onder het verbruik van het scherm en andere apps (geen sd-kaart meer). Ik doe gemakkelijk een dag met een lading, doe er overdag regelmatig mee mailen/internetten/games in de pauze.
Met unlocked bootloader kun je handmatig updaten met Flashtool, waar de updates nog sneller op staan ook. Voor root had je je bootloader niet hoeven unlocken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
sdk16420 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:00:
[...]

Met unlocked bootloader kun je handmatig updaten met Flashtool, waar de updates nog sneller op staan ook. Voor root had je je bootloader niet hoeven unlocken overigens.
Danku, dat moest ik weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Bartjezz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:01:
[...]

Danku, dat moest ik weten ;)
relocken kan overigens wel dacht ik, maar ik zie er persoonlijk het nut niet van in, tenzij je de telefoon terugstuurt voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CLB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:18:

Wil je dan per se het showmodel meenemen uit de winkel? Want anders is het toch een 'loterij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga niet voor een Z, eventueel voor een ZL, die hebben allemaal Sharp-panelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:18:
Ik ga niet voor een Z, eventueel voor een ZL, die hebben allemaal Sharp-panelen ;)
Ga je de ZL importeren? Word toch weer een hele omweg..
Pagina: 1 ... 27 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.