Die van CameraMX lijkt op het oog het beste inderdaad. Maar de verschillen zijn zo klein dat het net zo goed aan een kleine auto-instelling of wolkje kan hebben gelegen. De post-processing en compressie lijken niet veel of helemaal niet gereduceerd (het laatste waarschijnlijk). Nog ff wachten op de Sony update of XDA mod.Bartjezz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:03:
Een testje met 3 apps: de originele camera app, Pudding Camera en Camera MX.
[afbeelding]
Voetnootje: de linkse en rechtse foto heb ik 62,5% verkleind. De middelste foto heb ik op de Basic settings van Pudding Camera geschoten en is niet verkleind.
Grootte van de afbeeldingen compleet: links 2081KB, midden 921KB, rechts 5626KB
Ik ga toch Camera MX als standaard app gebruiken denk ik...
Het is indoor, dus een wolkje lijkt me sterk
Trouwens, in de rechtse is het grijze DFG 680 onder Jungheinrich veel beter te lezen. Ook lijken de kleuren net iets echter.
Mij valt op dat de achterwand (eigenlijk wit) in de originele app roze lijkt...
LOL, wederom een bevestiging om Phone Arena nooit te vertrouwen:

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
De S4 krijgt geen support van CM. Ook de rest van XDA is klaar met de houding van Samsung dus voor de tweaker ziet dat er niet goed uit. Zeker na het 1e jaar ben je op XDA aangewezen voor snelle updates. Sony krijgt wat dat betreft alle respect.
Klopt maar als je 2x dezelfde foto maakt met de stock app kun je ook wel een verschillend resultaat krijgen. Ligt een beetje aan de ingebouwde auto-setting threshold. Ik zou gewoon voor de app met de beste gebruikservaring gaan. De verschillen zijn verder minimaal tussen apps hoewel ze bepaalde situaties misschien anders inschatten.Bartjezz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:47:
Het is indoor, dus een wolkje lijkt me sterkTrouwens, in de rechtse is het grijze DFG 680 onder Jungheinrich veel beter te lezen. Ook lijken de kleuren net iets echter.
Waarom zou de houding van Samsung een effect hebben of ze wel of geen CM maken? Ik dacht dat het om populariteit ging en vraag van de community
Alternatief is natuurlijk dat iemand anders juist de poll heeft proberen te riggen in het voordeel van de Xperia Z en Lumia 920 en dat dit nu gecorrigeerd is. Ik geloof niet dat er zo gigantisch veel meer animo is voor deze toestellen.renzo4000 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:51:
[afbeelding]
Fake edit: En zie daar.
Verwijderd
Samsung levert zo goed als geen support. Vooral hun eigen chipsets zijn een probleem. Het komt erop neer dat men bij CM alle drivers zelf moet (om)schrijven wat gigantisch veel werk is. Dat heeft men jaren gedaan door de populariteit van Samsung toestellen. Echter werkte dan uiteindelijk de helft nog niet of niet optimaal. Nu Samsung lekker zo door gaat en HTC en vooral Sony juist steeds meer support geven is men zich tegen Samsung aan het keren binnen de community.DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:57:
Waarom zou de houding van Samsung een effect hebben of ze wel of geen CM maken? Ik dacht dat het om populariteit ging en vraag van de community
Dat valt mij ook op, voor de rest super tevredenGokuSsj schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:06:
Vind het nog steeds een super telefoon, vind het alleen erg jammer dat de wifi zoveel minder is dan mijn oude iphone 4s, heb op mijn werk gewoon moeite om het wifi signaal op te pakken, en thuis als ik in de slaapkamer ben dan heeft hij ook moeite om het signaal uit de woonkamer te halen.
Is dit iets wat voor altijd zo blijft ? of zal een update de wifi nog kunnen verbeteren ?
hopen dat dit met een update verholpen kan worden.
Ik weet niet of het hier al is vermeld, maar als er foto's gemaakt worden in de burst zijn deze vele malen beter dan als deze op de normale manier zijn genomen.
Test het maar!!:D
Test het maar!!:D
HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:23:
Een interessantie observatie van iemand op XDA. Schijnbaar maakt de Z mooiere fotos burst mode (omdat hij in burst mode veel post processing overslaat denk ik om sneller fotos te kunnen maken). Verschil is wel enorm:
Normaal:
http://www.abload.de/img/_normalsbyfg.jpg
Burst:
http://www.abload.de/img/burstjgxhj.jpg
Ik hoop dat er in de toekomst een optie komt om post processing uit te schakelen. De burst foto is echt super scherp.
Als je muziek luisterd gebruik je ook daadwerkelijk de mediaserver.banaliteit schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:26:
Nog steeds problemen met mediaserver proces die mijn batterij draint. De app mediaopslag stoppen, gegevens verwijderen en rebooten werkt af en toe, maar als ik hierna weer muziek ga luisteren dan komt mediaserver weer terug. Als ik klaar ben met muziek luisteren dan verdwijnt het ook niet, maar het blijft hangen rond de 25%. Wat een rot bug. Ik heb ook al .nomedia files geprobeert, maar dat werkte ook niet. Alle systeemgeluiden ook geprobeerd uit te zetten, maar dat werkte ook niet.
Zonder mediaserver proces haal ik ongeveer 20% verbruik per uur bij intensief gebruik, dus dan haal ik de 4 a 5 uur wel. Echter, met mediaserver gaat er wel 30% per uur af.
Iemand nog andere ideeen?
Ik heb ook last van een matige wifi verbinding. Stond de 2e dag dat ik het toestel had te klagen bij de receptie van het hotel dat de wifi steeds wegviel. Ik was toch echt de eerste die kwam klagen verzekerde men mij. En idd, mijn laptop had nergens last van.
Eenmaal thuis heb ik op mijn slaapkamer geen wifi helaas. Iets waar mijn iPad2, iPhone4s, Samsung Galaxy S1 en S2 geen last van hadden.
Opvallend is dat in sommige reviews de wifi verbinding als goed wordt beoordeeld. Hebben ik en oa GoKuSsj een verkeerde serie? Ik ben geneigd Sony te bellen mits er verder weinig klachten zijn.
Tot nu toe zijn alle eerste onaangename verrassingen prima overwonnen door dit forum en AmbroosV in het bijzonder. Dit is de laatste hindernis nog.
Eenmaal thuis heb ik op mijn slaapkamer geen wifi helaas. Iets waar mijn iPad2, iPhone4s, Samsung Galaxy S1 en S2 geen last van hadden.
Opvallend is dat in sommige reviews de wifi verbinding als goed wordt beoordeeld. Hebben ik en oa GoKuSsj een verkeerde serie? Ik ben geneigd Sony te bellen mits er verder weinig klachten zijn.
Tot nu toe zijn alle eerste onaangename verrassingen prima overwonnen door dit forum en AmbroosV in het bijzonder. Dit is de laatste hindernis nog.
WiFi bereik is bij mij ook iets minder dan bij de Galaxy S3, terwijl mobiele data verbindingen (3G en H+) juist beter zijn.
Als je aan de rand van het bereik van een WiFi netwerk zit, kan dat net het verschil zijn tussen wel en geen WiFi ontvangst.
Edit: Ik heb echter een trucje gezien op XDA waarmee dit verbeterd kon worden, een of andere 1/0 waarde moest aangepast worden. Moet je wel geroot voor zijn.
Als je aan de rand van het bereik van een WiFi netwerk zit, kan dat net het verschil zijn tussen wel en geen WiFi ontvangst.
Edit: Ik heb echter een trucje gezien op XDA waarmee dit verbeterd kon worden, een of andere 1/0 waarde moest aangepast worden. Moet je wel geroot voor zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Myedvyed op 19-03-2013 14:28 ]
Heb al mijn mp3 gecheckt of ze corrupt zijn. Laat jullie zo weten of het mediaserver probleem daarmee is opgelost.
Verwijderd
Het kan ook gewoon zo zijn dat ze het per dag bijhouden?renzo4000 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:51:
[afbeelding]
ik heb ook matig wifi bereik. Valt soms weg en pakt hem daarna wel weer op als ik loop naar een andere ruimte waar ik normaal gesproken goed wifi bereik heb met bv een ipad.
Thanks voor de link. Ik weet nu dat het een probleem is met Android bij de nieuwe toestellen, maar ik heb nog steeds geen oplossingTsjipmanz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:16:
[...]
Beantwoordt dit je vraag?
http://android.stackexcha...ce-while-preserving-the-o
Zelfs als je een backup maakt met de software van Sony (PC Companion) kloppen de timestamps niet meer ;s. Ik vind dit echt een ramp.
[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 19-03-2013 17:56 ]
Service tests -> Battery Health test
mijn Actual Batt(uAh) is 2412000, ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, wat is de standaard uAh van de Z?
mijn Actual Batt(uAh) is 2412000, ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, wat is de standaard uAh van de Z?
2300mah = 2300.000uahYSF schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:38:
Service tests -> Battery Health test
mijn Actual Batt(uAh) is 2410000, ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, wat is de standaard uAh van de Z?
Opladen via Xbox 360 backfired hard. Volgens mij zoog de 360 juist energie uit de Z
Hij ging met 12% aan de later (toestel uit [shut down]) en hij startte in de ochtend niet op. Waarschijnlijk 0%. Ik kan mij vaag herinneren dat ik het ook eens met mijn HD2 had geprobeerd, en daar zoog hij de lifeforce uit het toestel. Dat gaan we dus niet meer doen
Verwijderd
Nog een vergelijking tussen burst-mode (boven) en superior auto (onder). Belachelijk groot verschil als je inzoomed. Precies waar de XZ kritiek op krijgt, over-processing, is in burst-mode vele malen minder en beter. Een simpele toggle in het camera menu zou uitkomst bieden.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 15:18 ]
De kleuren in de fotos van de iAutomatic mode vind ik mooier, misschien niet natuurgetrouw maar wel lekker vibrant. De scherpte van burst mode overheerst echter wederom. De kleuren van de normal mode + scherpte van burst mode zou een mooie uitkomst zijn.
Overgins is deze situatie wel wat ik ongeveer 20 paginas terug bedoelde, de Xperia Z heeft de potentie om mooiere fotos te kunnen maken, maar presteert ondermaat (HollovVpo1nt in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2").
Overgins is deze situatie wel wat ik ongeveer 20 paginas terug bedoelde, de Xperia Z heeft de potentie om mooiere fotos te kunnen maken, maar presteert ondermaat (HollovVpo1nt in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2").
Verwijderd
Wow zo even vergelijkend is dat wel zo ja, kan toch wel met een update "geupdate" worden. Hoop dat Sony alle informatie die iedereen heeft over zijn mobiel mee neemt in de volgende update!
Verwijderd
Op automatic gaat die alles blurren om zo ruis te onderdrukken en daardoor verlies je erg veel detail. Kijk maar eens op volledige grootte naar de bomen en verre details. Zoals de burst-mode de details grotendeels in tact laat mag je praten over een goede camera. Kleur is intenser op automatic maar dat is niets meer dan een soort filtertje. Dat zou ook prima over burst heen kunnen. Sony moet gewoon een scherpte optie inbouwen. Scherp=burst-mode. Noise-reduction=zoals nu op automatic. Iedereen tevreden.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:20:
De kleuren in de fotos van de iAutomatic mode vind ik mooier, misschien niet natuurgetrouw maar wel lekker vibrant. De scherpte van burst mode overheerst echter wederom. De kleuren van de normal mode + scherpte van burst mode zou een mooie uitkomst zijn.
Ik gok dat je Xbox een storagedevice ziet en geen charging device ofzo en daarom niet laadt. Of geeft je telefoon wel het laadicoon aan?HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:53:
Opladen via Xbox 360 backfired hard. Volgens mij zoog de 360 juist energie uit de ZHij ging met 12% aan de later (toestel uit [shut down]) en hij startte in de ochtend niet op. Waarschijnlijk 0%. Ik kan mij vaag herinneren dat ik het ook eens met mijn HD2 had geprobeerd, en daar zoog hij de lifeforce uit het toestel. Dat gaan we dus niet meer doen
Is er geen andere camera software die al deze zaken afvangt? Ik neem aan dat hardwarematig alles in orde is.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:29:
[...]
Op automatic gaat die alles blurren om zo ruis te onderdrukken en daardoor verlies je erg veel detail. Kijk maar eens op volledige grootte naar de bomen en verre details. Zoals de burst-mode de details grotendeels in tact laat mag je praten over een goede camera. Kleur is intenser op automatic maar dat is niets meer dan een soort filtertje. Dat zou ook prima over burst heen kunnen. Sony moet gewoon een scherpte optie inbouwen. Scherp=burst-mode. Noise-reduction=zoals nu op automatic. Iedereen tevreden.
In het begin gaat het laad LED wel aan. Ik ben daarna meteen gaan slapen. Wat er zich in de nacht heeft afgespeeld is mij een raadsel. Alsof de Xbox alle energie uit de Xperia heeft gezogen. De Xbox stond overigens gewoon uit. De Xperia ook. Niet standby, maar gewoon uit.418O2 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:31:
[...]
Ik gok dat je Xbox een storagedevice ziet en geen charging device ofzo en daarom niet laadt. Of geeft je telefoon wel het laadicoon aan?
Verwijderd
Nee dat zit in de camera ingebakken want alle apps geven een vergelijkbaar resultaat. Wel zijn ze op XDA nu bezig om dit te omzeilen. Waarschijnlijk door een app of mod te maken die de burst-mode als normal-mode gebruikt. Als je dit zo ziet dan begrijp je Sony niet. Ze konden zien aankomen dat ze kritiek zouden krijgen. Als er nog veel fine-tuning moest gebeuren, wat begrijpelijk is voor een nieuwe generatie sensor, dan is wachten geen probleem. Maar zoals het nu lijkt was er al een betere optie voor handen. Als ze de burst-setting met een kleurenfiltertje als default setting hadden gekozen dan was al het gezeik rondom de camera er niet geweest.Avinash schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:33:
[...]
Is er geen andere camera software die al deze zaken afvangt? Ik neem aan dat hardwarematig alles in orde is.
Jammer dat Sony de camera zelf alleen nooit update. Was ook het geval met de S, hardwarematig een goeie camera, maar problemen met focus en scherpte. Maakt niet veel uit, op xda zijn er genoeg getalenteerde devs.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:26:
Wow zo even vergelijkend is dat wel zo ja, kan toch wel met een update "geupdate" worden. Hoop dat Sony alle informatie die iedereen heeft over zijn mobiel mee neemt in de volgende update!
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Nee, de apps halen meestal hun informatie uit hetzelfde bestand, bijv cameraproperties.xml in het geval van mijn droid 3.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:38:
[...]
Nee dat zit in de camera ingebakken want alle apps geven een vergelijkbaar resultaat.
Sony is sowieso goed bezig met zich aan de design guidelines van Android houden, zowel qua interface als hardware. Daarnaast stonden de binairies van de Z al online voor de launch van het toestel en is het de eerste die telefoons unlocken aanbood. Die houding van Sony is een van de dingen die ze bij mij een streepje voorgeeft op andere fabrikanten.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:54:
De S4 krijgt geen support van CM. Ook de rest van XDA is klaar met de houding van Samsung dus voor de tweaker ziet dat er niet goed uit. Zeker na het 1e jaar ben je op XDA aangewezen voor snelle updates. Sony krijgt wat dat betreft alle respect.
Verwijderd
Ik denk toch dat de XZ anders in de markt staat dan de XS. De XS had een doorontwikkelde versie van de Exmor R terwijl ze waarschijnlijk in die tijd de meeste resources in de RS sensor staken. Niet voor niets dat Apple en Samsung deze sensor (opnieuw?) gebruiken. Dat legt Sony ook geen windeieren dus wat dat betreft is hen er alles aan gelegen om de basis versie van deze sensor weer beter te maken. Qua software hoeft er niet veel te gebeuren zo het lijkt...laarom schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:49:
[...]
Jammer dat Sony de camera zelf alleen nooit update. Was ook het geval met de S, hardwarematig een goeie camera, maar problemen met focus en scherpte. Maakt niet veel uit, op xda zijn er genoeg getalenteerde devs.
Verwijderd
Hehe dat bedoel ik ook, beetje verkeerde woordkeuzeDoubleYouPee1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:55:
[...]
Nee, de apps halen meestal hun informatie uit hetzelfde bestand, bijv cameraproperties.xml in het geval van mijn droid 3.
Zonder SD lijkt de telefoon idd langer mee te gaan. Heb al mijn muziek naar de telefoon gekopieert en ongeveer hetzelfde gedaan als gisteren. De Mediaserver is van 42% naar 35% gegaan. Zal komende dagen nog wel zakken ivm gemiddelde van de statistieken.
Verwijderd
hallo ik heb de experia z nu een weekje in gebruik maar vind het ivm de accu toppic echt bullshit ik ga nog geen dag mee met een volle accu of ik zou iets verkeerd doen maar in het filmpje van sony stamia mode 5 dagen en zoveel uur bij mij geeft ie echter alleen maar uren aan en na de tel ff gebruikt te hebben voelt ie ook heel erg warm aan erg vaag allemaal dit
Verwijderd
Mensen ik vroeg me iets af! Ik heb aan de bovenkant van het glas aan de voorkant een redelijk grote ruimte zitten van een milimeter ofzo tussen het glas en de bezel. Aan de onderkant en de zijkanten heb ik dat eigenlijk niet. Daar gaat dus kei veel stof en prut tussen zitten :[ Meer mensen die dit hebben of hoort dit echt niet? dacht dat het precision engineered was
Er zit aan alle kanten wel een millimetertje tussen bij mij, niet meer dan normaal.
Nog even wat screenshot's van mijn accuduur van de Xperia Z. Ik ben er erg tevreden mee!

[ Voor 29% gewijzigd door Marc_87 op 19-03-2013 18:18 ]
Ik heb dat ook. Er moet gewoon een bepaalde tolerantie zitten daar. Daarmee kun je uitzet/krimp opvangen. Het komt volgens mij nooit voor dat er iets naadloos aan elkaar wordt bevestigd. Besides, als het echt te stoffig begint te worden spoel je het afVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:51:
Mensen ik vroeg me iets af! Ik heb aan de bovenkant van het glas aan de voorkant een redelijk grote ruimte zitten van een milimeter ofzo tussen het glas en de bezel. Aan de onderkant en de zijkanten heb ik dat eigenlijk niet. Daar gaat dus kei veel stof en prut tussen zitten :[ Meer mensen die dit hebben of hoort dit echt niet? dacht dat het precision engineered was
Ben ik niet met je eens, dit is niet normaal. Ik heb het op andere telefoons niet meegemaakt. Misschien is het geen productiefout of iets dergelijks, maar die millimeter irriteert mij ook. Er gaan veel kruimels, stof en andere viezigheden in zitten.AmbroosV schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:53:
Er zit aan alle kanten wel een millimetertje tussen bij mij, niet meer dan normaal.
Gevolg van het exoskelet, wat je telefoon beschermt. Grote voordelen, klein nadeel.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Onder de kraan houden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:51:
Ik heb het idee dat dit ook gedeeltelijk door de screenprotector komt.
Ps4/switch gamer
Voordeel is wel dat als hij valt op een rand de klap niet direct doorgegeven wordt aan het glas. Denk ook dat dat de reden is dat er wat ruimte tussen zit.
Eens zitten kutten met Light Manager enzo, ben er nu uit, alleen nog even testen overdag morgen.
Je moet root-toegang hebben vanaf JB roms. Aangezien root-toegang gemakkelijker te krijgen is met een geunlockte XZ, heb ik dat beide gedaan. Bij mij werkte de led alleen juist als ik direct na het sluiten van het scherm een whatsapp/mail/whatever kreeg, maar na meer dan 1 minuut slaapstand werkte de led niet meer. Alleen met laden (heb een blauwe led elke 5 seconden en een groene als ie vol is).
Het geëikel zit hem in de stamina mode. Die moet uit staan, wilt LightManager er na een minuut slaapstand nog een kleurtje uit persen. Alleen morgen eens kijken hoe de XZ zich houdt zonder stamina mode.
Wat betreft de rand: ik heb ook een klein richeltje, maar daar komt bij mij niet echt noemenswaardige rotzooi tussen zitten.
Ook heb ik vandaag m'n Barely There van CaseMate gekregen, dat ding krijg je redelijk makkelijk om je XZ heen, maar eraf is een ander verhaal
De achterkant is iets zacht uitgevoerd, zodat het niet gaat krassen (let op zandkorreltjes e.d.!!) Er zit een klepje uitsparing voor de usb-klep en voor de buttons. De boven/onderkant zijn niet beschermd, maar de cover steekt 2mm naar boven en onder uit. Mocht je telefoon op een plat oppervlak vallen, dan heb je geen kans dat de telefoon zelf het oppervlak raakt omdat de randen overal wel uitsteken.
@jonnie84: heb je muziek op je SD staan? Heb je uberhaupt wel een sd erin? Ik heb m'n SD eruit gehaald en de mediaserver zakt al gelijk met procenten in batterijverbruik.
Je moet root-toegang hebben vanaf JB roms. Aangezien root-toegang gemakkelijker te krijgen is met een geunlockte XZ, heb ik dat beide gedaan. Bij mij werkte de led alleen juist als ik direct na het sluiten van het scherm een whatsapp/mail/whatever kreeg, maar na meer dan 1 minuut slaapstand werkte de led niet meer. Alleen met laden (heb een blauwe led elke 5 seconden en een groene als ie vol is).
Het geëikel zit hem in de stamina mode. Die moet uit staan, wilt LightManager er na een minuut slaapstand nog een kleurtje uit persen. Alleen morgen eens kijken hoe de XZ zich houdt zonder stamina mode.
Wat betreft de rand: ik heb ook een klein richeltje, maar daar komt bij mij niet echt noemenswaardige rotzooi tussen zitten.
Ook heb ik vandaag m'n Barely There van CaseMate gekregen, dat ding krijg je redelijk makkelijk om je XZ heen, maar eraf is een ander verhaal
@jonnie84: heb je muziek op je SD staan? Heb je uberhaupt wel een sd erin? Ik heb m'n SD eruit gehaald en de mediaserver zakt al gelijk met procenten in batterijverbruik.
Verwijderd
@Bartjezz
ik heb er geen sd in zitten gebruik ik ook niet ik ben apple gewend met 8 gig dus dit is al een uitzondering
maar ik moet denk ik de juiste instelling nog vinden om mn accu echt uit te sparen mn beeldscherm op donker staan en al en nog geefd ie bij volle accu nog maar uren aan het deed het ook dat ik eindelijk een tel had die langer mee zou gaan maar tot nu toe net zo snel als een 2,5 jaar oude tel
ik heb er geen sd in zitten gebruik ik ook niet ik ben apple gewend met 8 gig dus dit is al een uitzondering
maar ik moet denk ik de juiste instelling nog vinden om mn accu echt uit te sparen mn beeldscherm op donker staan en al en nog geefd ie bij volle accu nog maar uren aan het deed het ook dat ik eindelijk een tel had die langer mee zou gaan maar tot nu toe net zo snel als een 2,5 jaar oude tel
Er zitten gewoon een paar bugs/processen in Android die de boel wat accuduur gewoon flink kunnen verzieken. Waaronder de mediaserver/SD kaart bug.
Ik had gisteren iets waardoor mijn accu wanneer de telefoon in gebruik was elke 2minuten met een procent naar beneden ging (in standy was er weinig mis). Uiteindelijk wel 24uur gehaald, maar dat was met maar 1uur26min schermtijd. In de grafiek bij power management ging de lijn ook echt stijl naar beneden op de momenten dat de telefoon gebruikt werd.
Vandaag better battery stats geïnstalleerd om te achterhalen wat het was... is er uiteraard ineens geen probleem ^_^ Nu na 3uur pas 5% accu verbruikt waarvan 24min schermtijd (dat alleen had me gisteren dus al zo'n 12% gekost).
@jonnie-84:
Misschien even een keer proberen om hem op te laden, uit en aan te zetten en dan proberen niet te veel erop te doen (dus bijv. proberen te beperken tot bellen, mail, sms en whatsapp.. beperken tot de noodzakelijke communicatie zeg maar) en eens zien hoe de batterij na een paar uur is.
Ik had gisteren iets waardoor mijn accu wanneer de telefoon in gebruik was elke 2minuten met een procent naar beneden ging (in standy was er weinig mis). Uiteindelijk wel 24uur gehaald, maar dat was met maar 1uur26min schermtijd. In de grafiek bij power management ging de lijn ook echt stijl naar beneden op de momenten dat de telefoon gebruikt werd.
Vandaag better battery stats geïnstalleerd om te achterhalen wat het was... is er uiteraard ineens geen probleem ^_^ Nu na 3uur pas 5% accu verbruikt waarvan 24min schermtijd (dat alleen had me gisteren dus al zo'n 12% gekost).
@jonnie-84:
Misschien even een keer proberen om hem op te laden, uit en aan te zetten en dan proberen niet te veel erop te doen (dus bijv. proberen te beperken tot bellen, mail, sms en whatsapp.. beperken tot de noodzakelijke communicatie zeg maar) en eens zien hoe de batterij na een paar uur is.
[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 19-03-2013 19:48 ]
Hou er wel rekening mee dat het leeglopen van de accu absoluut niet lineair hoeft te zijn. Heb eergisteravond een half uur youtube video gekeken en telefoon was nog steeds op 100%. Bij mij loopt hij daarna vrij snel richting 70% waarna het weer een stuk langzamer lijkt te gaan. Van 20 naar 0 is vervolgens weer wat sneller.
Is ook zo, maar als het er de ene dag als volgt uitziet (en de volgende dag niet), dan klopt er iets niet:Vlemert schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:50:
Hou er wel rekening mee dat het leeglopen van de accu absoluut niet lineair hoeft te zijn. Heb eergisteravond een half uur youtube video gekeken en telefoon was nog steeds op 100%. Bij mij loopt hij daarna vrij snel richting 70% waarna het weer een stuk langzamer lijkt te gaan. Van 20 naar 0 is vervolgens weer wat sneller.

Je kan niet zomaar die 2 grafieken met elkaar vergelijken aangezien de Y-as( verticale as) een andere verhouding weergeeft in beide grafieken, het zijn ook 2 verschillende schermen die je vergelijkt met elkaar,nioz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:06:
[...]
Is ook zo, maar als het er de ene dag als volgt uitziet (en de volgende dag niet), dan klopt er iets niet:
[afbeelding]
[afbeelding]
het enige wat hetzelfde is is de tijd van 1 dag en een beetje. Als je de grote grafiek een beetje platdrukt zie je dat hij best wel op de kleine grafiek lijkt
Fijn dat het even uitlegt, maar het is ook dezelfde grafiek
[ Voor 41% gewijzigd door nioz op 19-03-2013 20:13 ]
auch! 
edit: blijkbaar is bovenstaande video zonder shatterproof protector
edit2: ok, blijkbaar komt de eerste video van een echte xperia z hater
edit: blijkbaar is bovenstaande video zonder shatterproof protector
edit2: ok, blijkbaar komt de eerste video van een echte xperia z hater
[ Voor 75% gewijzigd door geusie op 19-03-2013 20:21 ]
Wat bedoel je dan met de zin:Is ook zo, maar als het er de ene dag als volgt uitziet (en de volgende dag niet), dan klopt er iets nietnioz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:12:
Fijn dat het even uitlegt, maar het is ook dezelfde grafiek
Verwijderd
volgens mij is het een klein beetje verkoop trucjes om de Z te kopen ivm accu duur en in praktijk BullShit!!!
Post dan eens een screenshot van zowel het batterijverbruik scherm als de screen-on tijd. Ik haal namelijk op één lading wel gewoon de twee dagen met 3 - 4 uur scherm aan.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:17:
volgens mij is het een klein beetje verkoop trucjes om de Z te kopen ivm accu duur en in praktijk BullShit!!!
Powerknop indrukken ---> screenshot maken
uploaden naar imgur oid of je tweakers album en hier posten?!
uploaden naar imgur oid of je tweakers album en hier posten?!
Ps4/switch gamer
Verwijderd
heb de foto nu wel maar kan m niet uploaden naar tweakers album geen idee hoe dat werkt ben nieiw hier
Laat die battery stats dan ook maar achterwege. 4 uur screen-on 2 dagen stand-by is gewoon haalbaar voorVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:45:
heb de foto nu wel maar kan m niet uploaden naar tweakers album geen idee hoe dat werkt ben nieiw hier
8 van 10 personen hier.
Verwijderd
bij mij staad 8uur en 22 min en de accu is 14 % maar mijn scherm geeft wel aan dat 38% verbruikt en androit 13%
terwijl ik bravia uit heb en het beeld op het donkerst en de timeout op 15 sec staan snap het niet hoor
terwijl ik bravia uit heb en het beeld op het donkerst en de timeout op 15 sec staan snap het niet hoor
De Experia Z bevalt me prima.
Veel fijnere telefoon dan de HTC One Xplus die ik had.
Alleen onbegrijpelijk dat Sony geen carkit levert.
Weten ze bij Sony niet dat je zo'n ding ook in de auto gebruikt??
Nu zit ik weer met een losse houder en kabeltje te knoeien.
Dat heeft HTC dan weer heel wat professioneler geregeld voor hun One serie.
En dat oplaadstation voor thuis (DK26) die ze verkopen ziet er uit als een prul van 2,95..
Nee, Sony levert een top telefoon maar verder....
Is voor mij reden om te overwegen toch maar een andere telefoon te nemen!
En dat oplaadstation voor thuis (DK26) die ze verkopen ziet er uit als een prul van 2,95..
Nee, Sony levert een top telefoon maar verder....

imgur app downloaden in play store, daarmee kan je makkelijk afbeeldingen uploaden zodat je hier de link kunt posten.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:45:
Ps4/switch gamer
Hahaha geweldige text. Off-topic maar ik ben het wel met je eens !hanskadans schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:54:
Nee, Sony levert een top telefoon maar verder....![]()
P.s Accessoires voor de Sony Xperia Z
Gewoon even geduld tot die accessoires voor de Z leverbaar worden.hanskadans schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:54:
HTC doet het professioneler??? Oja, de One is natuurlijk ook al lang en breed overal leverbaar......
Haha, vanwege de accesoires? Brodit komt binnekort met een houder die gebruik maakt van de plugs op de Z, dus dat moet goed komen.hanskadans schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:54:
Ik gebruik de Xperia Z ook in de auto, maar hou em gewoon lekker in m'n broekzak. Lang leve Bluetooth!
Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je rijdt/belt, als je de hele dag onderweg bent en aan het telefoneren kan ik me voorstellen dat je dat ding aan een lader wil hangen
Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je rijdt/belt, als je de hele dag onderweg bent en aan het telefoneren kan ik me voorstellen dat je dat ding aan een lader wil hangen
Even een vraag aan de gebruikers van de gmail app , krijgen jullie wel een label met aantal ongelezen mails op het icoontje ? Dacht dat ik dat eerst wel had maar nu niet meer
Klopt inderdaad , maar geen label dus ? erg jammerVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:40:
je krijgt een popup als je een nieuw mailtje krijgt
Ja en hoe lang is je scherm aangeweest dan?Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:09:
@ nintendo freak hier is de link let me know
http://www.imgur.com/8S4teEJ.png
Is nooit geweest, behalve bij custom roms.cardwizard schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:41:
[...]
Klopt inderdaad , maar geen label dus ? erg jammer
Nog 1 vraag dan , ik zie soms op Android lock screens veel info , mail , whatsapp kalender etc etc
Op mijn XZ is er wel een optie vergrendeld scherm (met als info : Wijzigen welke informatie wordt weergegeven op vergrendeld scherm) maar kan daar niets doen verder ?
Op mijn XZ is er wel een optie vergrendeld scherm (met als info : Wijzigen welke informatie wordt weergegeven op vergrendeld scherm) maar kan daar niets doen verder ?
Verwijderd
Mijn nieuwe xpeia z gaat niet meer aan
. Iemand een idee? Lampje van opladen brandt wel als ik hem oplaadt, maar gaat niet meer aan.
MIsschien staat hij aan maar is hij vastgelopen? Was power + volume up ingedrukt houden dacht ik om opnieuw op te starten. Of volume down, not sure:P anyways, misschien als je beiden probeert dat je telefoon gewoon opnieuw opstart.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:10:
Mijn nieuwe xpeia z gaat niet meer aan. Iemand een idee? Lampje van opladen brandt wel als ik hem oplaadt, maar gaat niet meer aan.
[ Voor 9% gewijzigd door iklucas op 19-03-2013 22:21 ]
Dat zal dan ook met third party software worden geregeld, bijvoorbeeld met WidgetLocker ofzocardwizard schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:00:
Nog 1 vraag dan , ik zie soms op Android lock screens veel info , mail , whatsapp kalender etc etc
Op mijn XZ is er wel een optie vergrendeld scherm (met als info: Wijzigen welke
informatie wordt weergegeven op vergrendeld scherm) maar kan daar niets doen verder ?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hij krijgt standaard het label unread, als je zoekt op label:unread komen ze naar vorencardwizard schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:39:
Even een vraag aan de gebruikers van de gmail app , krijgen jullie wel een label met aantal ongelezen mails op het icoontje ? Dacht dat ik dat eerst wel had maar nu niet meer
Ik blijf Problemen houden met random niet te herleiden crashes binnen whatsapp.
Ik sluit mijn programma's altijd af, dus een memory probleem kan het niet zijn.
Ik heb de laatste versie van whatsapp, met de vorige ook problemen.
ik heb al een herinstalatie geprobeerd, maar het blijft herhaaldelijk crashen.
Iemand dit probleem ook? of gehad?
Ik sluit mijn programma's altijd af, dus een memory probleem kan het niet zijn.
Ik heb de laatste versie van whatsapp, met de vorige ook problemen.
ik heb al een herinstalatie geprobeerd, maar het blijft herhaaldelijk crashen.
Iemand dit probleem ook? of gehad?
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Hoeveel schermtijd heb je? Gezien het percentage zou dit zeer hoog moeten liggen (even op klikken dan kan je het zien).Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:09:
@ nintendo freak hier is de link let me know
http://www.imgur.com/8S4teEJ.png
Ps4/switch gamer

(veel whatsapp, daarnaast messageme/e-mail, af en toe chrome, hier en daar spelen met thema's, menu's en instellingen, stuk of 20 foto's gemaakt etc)
[ Voor 3% gewijzigd door YSF op 19-03-2013 23:09 ]
Edit: Ik neem mijn woorden terug (@Rin: Ja, ik weet het, maar meestal staan men afbeeldingen in chrome direct goed, nu blijkbaar niet)YSF schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
(veel whatsapp, daarnaast messageme/e-mail, af en toe chrome, hier en daar spelen met thema's, menu's en instellingen, stuk of 20 foto's gemaakt etc)

Overigens, 4u20 lijkt me gezien de andere ervaringen toch een nette screentime, niet? Misschien valt er nog wat meer uit te halen door de helderheid te verlagen, maar meer kun je niet doen denkek
[ Voor 44% gewijzigd door Artois op 19-03-2013 23:17 . Reden: wijziging*2 + aanvulling ]
Moet je ze even in een nieuw tabblad openen, komt namelijk door de forum layout.
Powerbutton en volume up 15 seconden inhoiden. Als je telefoon 3x snel achter elkaar trilt stond ie nog aan.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:10:
Mijn nieuwe xpeia z gaat niet meer aan. Iemand een idee? Lampje van opladen brandt wel als ik hem oplaadt, maar gaat niet meer aan.
Goedemorgen peepz
Gister opnieuw (ruim) 5 uur screentijd weten te behalen uit 1 lading.
Ik vraag me iets af
... is er geen klein versterktje dat ik tussen mijn XZ en mijn hoofdtelefoon in kan doen?
Zelf ben ik echt enorm tevreden over de snelheid van het toestel, eigenlijk ben ik tevreden over alles.. op 1 ding na. Het geluid via headphones/oortjes (dat heeft waarschijnlijk niks met het toestel zelf te maken)
Ik ben het harde 'beats' geluid van mijn HOX gewend en ondanks dat ik weet dat veel mensen dit overgedreunde herrie vinden, ben ik er eigenlijk best wel op gesteld geraakt. Als ik muziek luister op mijn HTC One X knalt dat ook daadwerkelijk en bass is echt BASS. Ik mis dit op mijn Xperia Z.
Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd met de equalizer etc, maar ik zie niet hoe ik het op het gewenste volume krijg.
Ideas anyone?
Ik vraag me iets af

Zelf ben ik echt enorm tevreden over de snelheid van het toestel, eigenlijk ben ik tevreden over alles.. op 1 ding na. Het geluid via headphones/oortjes (dat heeft waarschijnlijk niks met het toestel zelf te maken)
Ik ben het harde 'beats' geluid van mijn HOX gewend en ondanks dat ik weet dat veel mensen dit overgedreunde herrie vinden, ben ik er eigenlijk best wel op gesteld geraakt. Als ik muziek luister op mijn HTC One X knalt dat ook daadwerkelijk en bass is echt BASS. Ik mis dit op mijn Xperia Z.
Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd met de equalizer etc, maar ik zie niet hoe ik het op het gewenste volume krijg.
Ideas anyone?
Ik zou proberen te wennen aan de minder overstuurde herrie, dit vanwege de toekomst die je oortrommels tegemoet zien... Gewoon een weekje zonder bass en dan een beetje opschroeven tot hij weer lekker klinkt. Je zult zien dat dit maar een fractie is van wat het was.
Zelfde probleem hier, zelfs met de 'bass' in de equalizer op maximum is er nauwelijks bass te horen...Jitsert schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:03:
Goedemorgen peepzGister opnieuw (ruim) 5 uur screentijd weten te behalen uit 1 lading.
Ik vraag me iets af... is er geen klein versterktje dat ik tussen mijn XZ en mijn hoofdtelefoon in kan doen?
Ideas anyone?
heb ik geen last van.Fentek schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:19:
[...]
Zelfde probleem hier, zelfs met de 'bass' in de equalizer op maximum is er nauwelijks bass te horen...
Je zou even naar een Fiio kunnen kijken
http://www.mp4nation.net/...?limit=30&manufacturer=21
Of een andere koptelefoonversterker/DAC
Is dat niet gewoon een eigenschap van de bijgeleverde "koptelefoon" (ga er van uit dat jullie die gebruiken ?) mijn in ears van Jamo klinken niet anders dan op een HOX
[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 20-03-2013 09:37 ]
Dat ook. Mijn inears geven genoeg bass, de MDR1R klinkt wat minder "vol" door de Z, via de PC klinkt hij wel goed. De Z kan hem gewoon niet vol aansturen, maar dat is met een DAC op te lossencardwizard schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:37:
Is dat niet gewoon een eigenschap van de bijgeleverde "koptelefoon" (ga er van uit dat jullie die gebruiken ?) mijn in ears van Jamo klinken niet anders dan op een HOX
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 20-03-2013 09:40 ]
never mind
[ Voor 101% gewijzigd door Cardwizard op 20-03-2013 12:31 ]
Wordt een beetje gek van de bestandsbeheer.
Als ik een file via de pc erop zet, en later via de app OI bestandsbeheer verwijder, zie ik hem op de pc weer staan als ik de usb aansluit.
Net een file (.ogg) naar met rootexplorer naar de internal sd gekopieerd. OI ziet hem ook, maar op de pc zie ik het bestand nergens staan
Tevens ook jammer dat je massstorage niet kan gebruiken voor de internal SD
Als ik een file via de pc erop zet, en later via de app OI bestandsbeheer verwijder, zie ik hem op de pc weer staan als ik de usb aansluit.
Net een file (.ogg) naar met rootexplorer naar de internal sd gekopieerd. OI ziet hem ook, maar op de pc zie ik het bestand nergens staan

Tevens ook jammer dat je massstorage niet kan gebruiken voor de internal SD
Er is meer dan genoeg echte bass te horen hoor. He tis alleen geen kunstmatig toegevoegde oomf wat de rest wegdrukt waar beats om bekend staat.Fentek schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:19:
[...]
Zelfde probleem hier, zelfs met de 'bass' in de equalizer op maximum is er nauwelijks bass te horen...
Bedankt voor de tip418O2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:40:
[...]
Dat ook. Mijn inears geven genoeg bass, de MDR1R klinkt wat minder "vol" door de Z, via de PC klinkt hij wel goed. De Z kan hem gewoon niet vol aansturen, maar dat is met een DAC op te lossen
Wat ik graag wil is het geluid dat ik op mijn HTC one X heb op mijn XZ, het is namelijk gewoon een stuk harder en de bass lijkt meer aanwezig. Terwijl ik dit typ moet ik wel bekennen dat ik geen expert ben in dit soort dingen. Ik heb wel meerdere headphones geprobeerd, en alles klinkt gewoon (naar mijn idee) beter op de HOX dan op de XZ. Ik ben gewoon gek op het harde geluid en de bass.
Dus nogmaals, bedankt voor de tip. Ik zal zodra ik hem binnen heb mijn ervaringen delen.
Ik hoor wel degelijk bass, alleen zoals je zegt.. niet zoals ik hem wil horen.Fentek schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:19:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Jitsert op 20-03-2013 11:24 ]
Oeh,
probleempje.... de hele achterkant van mijn XZ laat los!
ik kan gewoon naar binnen kijken.... Lijkt me niet helemaal goed voor de waterdichtheid van het toestel..
Dit komt echt uit het niets... Heb hem nog helemaal niet laten vallen, altijd voorzichtig op geweest.
Merkte het op toen ik hem op de tafel legde en ik wat speling voelde aan de achterkant...
Iemand dit al gehad?
ik kan gewoon naar binnen kijken.... Lijkt me niet helemaal goed voor de waterdichtheid van het toestel..
Dit komt echt uit het niets... Heb hem nog helemaal niet laten vallen, altijd voorzichtig op geweest.
Merkte het op toen ik hem op de tafel legde en ik wat speling voelde aan de achterkant...
Iemand dit al gehad?
Verwijderd
700 MB418O2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:00:
101a1350 krijg ik een updatemelding van, grote update? Er is een computer vereist..
Dat klinkt helemaal niet goed. Kun je er een foto va maken? Als je echt letterlijk naar binnen kunt kijken zou ik misschien met Sony contact opnemen.Freeze-Oh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:58:
Oeh,
Iemand dit al gehad?
Heeft de telefoon op een warme plek gelegen? (je ziet in van die demonteerfilmpjes altijd dat ze de lijm losmaken met een föhn)Freeze-Oh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:58:
Oeh,
Iemand dit al gehad?
Telefoon ook niet gewassen met te warm water?Freeze-Oh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:58:
Oeh,
Iemand dit al gehad?
Dat is een heat gun en zolang het geen kokend water is moet de Xperia Z er volgens mij tegenkunnen. Dit klinkt eerder als een productiefout en ik zou er zsm mee terug naar de winkel gaan.
Ook ik kreeg net deze updatemelding.418O2 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:00:
101a1350 krijg ik een updatemelding van, grote update? Er is een computer vereist..
Ik kan er tevens nog geen changelog over vinden.
Iemand een idee?
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.