Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Deejac schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:13:
[...]

Ik ben echt jaloers. Ik weet niet waarom mijn XZ zoveel verbruikt, maar ik word er echt gek. Gisteravond 100%, in de nacht van de lader af gehad, vanochtend leeg... :(. Echt frustrerend. Tijdens mijn ontbijt nog even aan de lader gehad, maar ik ga vandaag niet doorkomen.
[afbeelding]

Met als hoofdoorzaak; "msm_hsic_host" en "pm8921_eoc" aldus betterbatterystats.
Dit is echt niet normaal verbruik, kan je voor dit soort issues niet gewoon een beroep doen op de garantie?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Maken jullie gebruik van de virusscanner en van welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
nioz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:41:
[...]

Er is hier al vaker wat over langsgekomen:
[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2

Baffie60099 had er ook last van, na het verwijderen van de SD kaart was het volgens mij ' opgelost' (maar niet echt als je een sd wil gebruiken natuurlijk) .
Dan ga ik m'n data van de SD overzetten naar de telefoon, die krijg ik toch nooit vol, eens kijken of dat scheelt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
arnoutzw schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:26:
[...]

Idd ik heb ook een Sharp paneel en de kijkhoeken komen overheen met de JDC in jouw post

@Deejac

die post van mij was wel op wifi accespoint (verbruik van wifi tov 3g is ong factor 10 zuiniger)
Maar stats van jou zien er niet best uit al restore geprobeerd ?
Hier ook een Sharp paneel (13W07) al vind ik het wel lastig in te schatten onder welke hoek ik moet kijken. Ik ben namelijk geneigd om te zeggen dat mijn scherm overeen komt met het slechtere type op de foto. In de praktijk vind ik het scherm "voldoende" en stoort ik me er meestal niet aan. :z

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
De Sharp op die foto's is dan ook de Docomo versie en beschikt dus over andere firmware. Zo is de navigatiebalk en de notificatiebalk zwart ipv grijs. Het is er dus moeilijk mee te vergelijken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:34

HollovVpo1nt

I like gadgets

cordonbleu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:28:
De Sharp op die foto's is dan ook de Docomo versie en beschikt dus over andere firmware. Zo is de navigatiebalk en de notificatiebalk zwart ipv grijs. Het is er dus moeilijk mee te vergelijken eigenlijk.
Zo een vermoeden had ik ook. Alleen het bloemetje in de Japanse versie heeft toch wel een iets beter contrast. Ik denk dat het ook aan de firmware zou kunnen liggen. De Japanse versie heeft namelijk ook een calibratie tool. Ik maak me niet al te veel zorgen. Ik wacht wel op 4.2. Vooralsnog vind ik de kijkhoeken prima. Ik zou er geen aandacht aan hebben geschonken als het niet benoemd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvanpol schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:17:
Maken jullie gebruik van de virusscanner en van welke?
Is totaal niet nodig op Android. Let op welke apps je op je telefoon gooit (zeker qua machtigingen) en er is helemaal geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
Tsjipmanz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Dit is echt niet normaal verbruik, kan je voor dit soort issues niet gewoon een beroep doen op de garantie?
Ik zit er wel aan te denken, ik heb hem ook nog eens verzekerd. Maargoed, eerst proberen of ik het zelf kan oplossen.

@Cyleo; Ik zie op het XDA forum idd veel mensen klagen, vooral met de Nexus 4. En het ziet er naar uit dat de update van android iets helpt, maar niet echt een oplossing is.

@Bassie; Mijn telefoon had dit eerder ook al, toen dacht ik dat het aan de SD-kaart lag. Die er voor de zekerheid uit gehaald en gedurende de eerste nacht maar 3% verloren in 9,5 uur. Ik dacht prima opgelost, maar het probleem bleek dus niet weg te zijn. Het kan dus idd wel. Hoe het met de deepsleep zit weet ik niet want hij is dus net uitgevallen :'( .

@Arnoutzw; Met restore bedoel je een hard reset? In dat geval, dit ga ik direct proberen als ik thuis kom. Ik heb nu een telefoon waar ik gewoon niets mee kan.

Verder ben ik trouwens helemaal tevreden over dit toestel, qua snelheid, looks camera e.d. Maar mijn exemplaar is gemaakt op een brakke maandagochtend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
AmbroosV schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:54:
[...]

Is totaal niet nodig op Android. Let op welke apps je op je telefoon gooit (zeker qua machtigingen) en er is helemaal geen risico.
Dit dus. Net zoals op de computer (Windows en Mac) niet al te veel obscure apps installeren en dan komt het in de meeste gevallen wel goed.

Daarnaast zit in 4.2.2 (volgende firmware) sowieso een blacklist functie van Google ingebouwd en worden er makkelijker apps geblokkeerd wanneer deze potentieel gevaarlijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:42
Hoppaaa! Na een tijd lang deze draad volgen is het eindelijk zo ver. Net besteld en morgen in huis!! Kan niet wachten :)

EDIT:
Kak, twee maanden wachten. Ze melden mij nu ineens dat ik niet mag overstappen van Vodafone naar T-mobile. Dat dat maximaal 60 dagen is ipv de vier maanden die Vodafone aanhoudt. Wat een zure zooi

[ Voor 46% gewijzigd door DeKoetsier op 18-03-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
alex3305 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:57:
[...]

Dit dus. Net zoals op de computer (Windows en Mac) niet al te veel obscure apps installeren en dan komt het in de meeste gevallen wel goed.

Daarnaast zit in 4.2.2 (volgende firmware) sowieso een blacklist functie van Google ingebouwd en worden er makkelijker apps geblokkeerd wanneer deze potentieel gevaarlijk kunnen zijn.
Is er al meer bekend over wanneer deze firmware komt? Hoop dat daarmee ook mijn accuproblemen verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit een update met bugfixes aan te komen, zou er in een van de volgende weken moeten zijn. 4.2.2 gaat nog wat later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
AmbroosV schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:02:
Er zit een update met bugfixes aan te komen, zou er in een van de volgende weken moeten zijn. 4.2.2 gaat nog wat later komen.
Oh ik dacht ergens gelezen te hebben dat 4.2.2 wel eind maart zou komen. Maar begin april zou ik er ook nog steeds tevreden over zijn.

Met betrekking tot accuproblemen in 4.2, dan zal waarschijnlijk alleen het Mediaserver probleem opgelost worden, aangezien dat specifiek is aan 4.0 en 4.1. De wakelocks van de Google services zullen er helaas nog inzitten, aangezien dat momenteel een Maps bug is.

Over het msm_hsic_host-probleem, dat kan meerdere oorzaken hebben. Wat je eigenlijk moet proberen is om eerst eens GPS, NFC, Bluetooth, Data en/of Wifi onafhankelijk van elkaar aan en uit te zetten en eens te testen. Het kan namelijk aan zowel wifi, gps als data (3g) liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een interessantie observatie van iemand op XDA. Schijnbaar maakt de Z mooiere fotos burst mode (omdat hij in burst mode veel post processing overslaat denk ik om sneller fotos te kunnen maken). Verschil is wel enorm:

Normaal:
http://www.abload.de/img/_normalsbyfg.jpg

Burst:
http://www.abload.de/img/burstjgxhj.jpg

Ik hoop dat er in de toekomst een optie komt om post processing uit te schakelen. De burst foto is echt super scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:23:
Een interessantie observatie van iemand op XDA. Schijnbaar maakt de Z mooiere fotos burst mode (omdat hij in burst mode veel post processing overslaat denk ik om sneller fotos te kunnen maken). Verschil is wel enorm:

Normaal:

Burst:

Ik hoop dat er in de toekomst een optie komt om post processing uit te schakelen. De burst foto is echt super scherp.
Inderdaad zeg. Zal hetzelf ook maar is testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:23:

Normaal:

Burst:

Hoe lomp is dat dan! Je zou eerder zeggen dat de burst modus wat "p.p. werk krijgt, maar dan natuurlijk wel het juiste "p.p." werk. De kwaliteit zou precies andersom moeten zijn eigenlijk.
Ik snak echt naar een camera patch.

Overigens... Zijn er nog mensen die nog last hebben van stuck/hot pixels enzo? Ik kamp helaas nu met 3 van die witte hot pixels. Krijg ze overigens niet verwijderd met die deadpixel/stuck pixel tools.

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:41
Kun je geen apart achtergrond selecteren als je een beveiliging hebt, of doe ik iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Don Roberto schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:30:
[...]

Inderdaad zeg. Zal hetzelf ook maar is testen.
Ik ook, misschien leuk om de resultaten hier te laten weten/posten!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sedad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:42:
Kun je geen apart achtergrond selecteren als je een beveiliging hebt, of doe ik iets verkeerd.
Instellingen->Weergave->Vergrendelscherm
Werkt bij mij bij elk vergrendelscherm

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geelco schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:58:
Kak, twee maanden wachten. Ze melden mij nu ineens dat ik niet mag overstappen van Vodafone
naar T-mobile. Dat dat maximaal 60 dagen is ipv de vier maanden die Vodafone aanhoudt. Zure zooi.
Dat is vrij logisch, alleen als je bij VF blijft, kun je vier maanden van te voren al verlengen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:01
krotwijk schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:22:
Leverancier van scherm is pas na een root op te vragen, niet vooraf zichtbaar.
Maar heb nog geen ander scherm dan sharp gezien onder de nl gebruikers
Ik heb geen root, maar ik heb bovenstaande commando gewoon uit kunnen voeren. Ik heb blijkbaar een Sharp scherm, ls050t3sx01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Test: burstmode on en off
Je ziet zeer duidelijk het verschil! (boven burst aan, beneden uit).
Zit blijkbaar toch nog veel potentie in de sensor!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a4ptsKd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SWUhAKw.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 18-03-2013 16:12 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Je zou bijna denken dat ze de burst- en gewone modus verwisselt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Echt wel een bizar verschil! Zodra ze de firmware fixen kan de camera misschien wel met de top meedoen!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:01:
[...]
Ik zal het even vragen op XDA. Ik heb hier gelezen dat de schermen in NL 99% Sharp zijn. Wellicht dat AmbroosV het weet.

By the way (misschien leuk voor TS), voor de mensen zonder root, download Terminal Emulator van de Play Store en typ/kopieer plak deze commands:

cd /sys/devices/platform/mipi_dsi_panel.0
cat panel_id

Daar krijg je een code uit waaruit je kunt zien welk paneel je hebt. Ik heb een Sharp paneel, code: ls050t3sx01. Prima schem. Code voor JDC scherm: mdy70

Ik twijfel of de Sharp schermen nou per definitie beter zijn. Het lijkt van wel, maar op XDA zijn dus een aantal mensen met een prima JDC scherm en een minder Sharp scherm.
Hier een mdy70 oftewel JDC. (t-mobile toestel)
Niks mis met mijn scherm, alles spat er vanaf :)
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:09:
Test: burstmode on en off
Je ziet zeer duidelijk het verschil! (boven burst aan, beneden uit).
Zit blijkbaar toch nog veel potentie in de sensor!

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is ook een best verschil!
Net ook getest maar ik zag zo geen verschil.
Zal zo nog eens testen.

[ Voor 21% gewijzigd door Humma Kavula op 18-03-2013 16:24 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Op scherm van Z is moeilijker te zien, zet ze maar eens over op je pc :)

burst mode, normale instelling (gemiddelde snelheid geloof ik), andere foto super auto mode.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb even van de eerste bewijsfoto een makkelijke vergelijking gemaakt voor de mensen die eventueel geen zin hebben om de gehele plaat te downloaden. Maar hieronder een 100% crop:

Xperia Z Burst comparison

Echt een belachelijk verschil!

Overigens ben ik benieuwd naar de mensen die de schermkalibratie-app hebben geïnstalleerd. Ook dat maakte bij mij namelijk een gruwelijk verschil qua inkijkhoeken. Deze zijn nu een stuk beter. Het lijkt er dus op dat Sony de juiste hardware met niet overal de juiste software heeft gematcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Nog iets om naar uit te kijken, de Xperia SP speelt out of the box 1080p .mkv bestanden af. Hardware accelerated. Hopelijk komt dit in een FW update naar de Z. Correctie, schijnbaar kan de gehele 2013 Xperia lineup dit.

@Hierboven, In de burst shots kun je de individuele takken in de bosjes en bomen zien. In de normale shots is dit een kliederboel.

[ Voor 41% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-03-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
@alex welke settings gebruik jij voor scherm kalibratie?
Ik 9 saturatie en 225 tint.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:37:
@alex welke settings gebruik jij voor scherm kalibratie?
Ik 9 saturatie en 225 tint.
Precies dezelfde. Helaas heb ik geen colorimeter, maar zo blijkt het scherm rond of op de 6500K te zitten met wit. Misschien dat (iemand van) de Tweakers redactie het eventueel kan uittesten met hun apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
waar vind ik die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
  • Laatst online: 11-12-2023
jeetje ik zit nu een weekje op mijn XZ, ben echt blij met de snelheid maar de batterij lijkt met de dag slechter te worden... zelfs stamina geeft me max 9 uur op een 100% charge.
zo ziet mijn dag/conf er vandaag (en alle andere weekdagen) uit.

Scherm helderheid - 20%
Stamina modus - aan
Mobiele data - uit.
wifi aan - in de trein & thuis
Geen SD kaart en geen mp3's / afbeeldingen of foto's.

7:00 - wekker uit / van de lader.
8:00 - 8:20 Naar station / deezer aan (offline MODUS)
8:37 - 8:55 wifi aan en browsen (chrome) emailtjes ophalen etc.
9:00 - 9:30 deezer aan (offline MODUS)
[tegen deze tijd ben ik 33% kwijt.]
Nu staat hij al in sleep gedurende 7 uur met hier en daar. een keertje scherm aan voor notificaties.
het is nu 16:40. en met een screentime van 58m44sec heeft mijn telefoon nog 28% over.
*Diepe zucht*
Elke dag is weer een battery battle en eerlijk gezegd wil ik mijn sgsII maar weer aanzetten maar dan moet ik een nieuwe simkaart aanvragen. dit is toch niet normaal? servicemenu geeft bij alle batterytests groen en ok.

Grote verstokers. : mediaserver, scherm, deezer en chrome.

En dat klopt ook wel volgens mijn dag.
maar hier wordt ik toch wel droevig van... zeker als ik hier iedereen zie pronken met een meer dan accpetabel batterylife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
alex3305 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:33:
Ik heb even van de eerste bewijsfoto een makkelijke vergelijking gemaakt voor de mensen die eventueel geen zin hebben om de gehele plaat te downloaden. Maar hieronder een 100% crop:

[afbeelding]

Echt een belachelijk verschil!

Overigens ben ik benieuwd naar de mensen die de schermkalibratie-app hebben geïnstalleerd. Ook dat maakte bij mij namelijk een gruwelijk verschil qua inkijkhoeken. Deze zijn nu een stuk beter. Het lijkt er dus op dat Sony de juiste hardware met niet overal de juiste software heeft gematcht.
Dat verschil is echt enorm. Hopelijk leest Sony mee, want doe mij die burst foto's maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
XDA topic met CWM pakketje. Je moet dus wel geroot zijn, maar je hoeft niet per se CWM te installeren. Als je hulp erbij wilt, stuur me maar een DM :).

basmuys schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:44:
jeetje ik zit nu een weekje op mijn XZ, ben echt blij met de snelheid maar de batterij lijkt met de dag slechter te worden... zelfs stamina geeft me max 9 uur op een 100% charge.

[...]

maar hier wordt ik toch wel droevig van... zeker als ik hier iedereen zie pronken met een meer dan accpetabele batterylife.
Mediaserver is een bug, daar kun je heel makkelijk vanaf komen via: alex3305 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2". Misschien iets voor in de TS, aangezien zoveel mensen ernaar vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
  • Laatst online: 11-12-2023
alex3305 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:48:
[...]

XDA topic met CWM pakketje. Je moet dus wel geroot zijn, maar je hoeft niet per se CWM te installeren. Als je hulp erbij wilt, stuur me maar een DM :).

[...]

Mediaserver is een bug, daar kun je heel makkelijk vanaf komen via: alex3305 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2". Misschien iets voor in de TS, aangezien zoveel mensen ernaar vragen...
was het maar zo'n feest :'( ... die had ik vrijdag al geprobeerd nadat ik nomediafiles had neergezet om te testen of dit zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
.nomedia en nomedia bestanden hoeven niet direct daarop van invloed te zijn. Stop eens de Album, Walkman, Films en Mediaserver app. Verwijder ook meteen alle app-gegevens (rechtsonderin knopje) en reboot dan eens.

Dan zou het als het goed is verholpen moeten zijn. Een andere oplossing is ook tijdelijk de (interne) SD kaart leeghalen en kijken of je er nog steeds last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
basmuys schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:44:

Scherm helderheid - 20%
Stamina modus - aan
Mobiele data - uit.
wifi aan - in de trein & thuis
Geen SD kaart en geen mp3's / afbeeldingen of foto's.

7:00 - wekker uit / van de lader.
8:00 - 8:20 Naar station / deezer aan (offline MODUS)
8:37 - 8:55 wifi aan en browsen (chrome) emailtjes ophalen etc.
9:00 - 9:30 deezer aan (offline MODUS)
[tegen deze tijd ben ik 33% kwijt.]
Nu staat hij al in sleep gedurende 7 uur met hier en daar. een keertje scherm aan voor notificaties.
het is nu 16:40. en met een screentime van 58m44sec heeft mijn telefoon nog 28% over.
*Diepe zucht*
Elke dag is weer een battery battle en eerlijk gezegd wil ik mijn sgsII maar weer aanzetten maar dan moet ik een nieuwe simkaart aanvragen. dit is toch niet normaal? servicemenu geeft bij alle batterytests groen en ok.

maar hier wordt ik toch wel droevig van... zeker als ik hier iedereen zie pronken met een meer dan accpetabel batterylife.
better battery stats installeren. Dan na een dag de resultaten laten weten (kernel wakelock, partial wakelocks, en percentage deepsleep).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
Humma Kavula schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:58:
[...]

Instellingen->Weergave->Vergrendelscherm
Werkt bij mij bij elk vergrendelscherm
Als ik dit doe dan blijft hij haken op de zeflde afbeelding als de homescreen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sedad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:00:
[...]

Als ik dit doe dan blijft hij haken op de zeflde afbeelding als de homescreen,
Sorry, u heeft gelijk, werkt inderdaad niet bij beveiliging, alleen bij vegen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Laatst online: 21-08 12:09
Wat betreft de burst-mode foto's en de superior auto mode heb ik tot nu toe weinig verschil kunnen zien. Ik heb net de verschillende foto's naar mezelf toegemaild. Eens kijken of ik nu wel het verschil zie :).

Edit 1:Nope, kan aan mij liggen. Heb net binnen een paar foto's geschoten en naar mezelf toegemaild en bekeken op laptop. Zag zelf geen verschil. Zometeen buiten nog eens proberen, kijken of ik de bush bush van de buren erop krijg 8)7 ..

Edit 2: Minimaal verschil, net buiten enkele foto's gemaakt vanaf het balkon naar de straat met wat bos. De superior auto modus maakt gek genoeg nooit dezelfde foto (althans, zo lijkt het) Ik heb net 3 foto's gemaakt, waarvan er 2 in de burst mode net winnen van de superior-auto modus. De andere foto met superior auto modus is een stuk duidelijker. zo kon ik met de burst mode het huisnummer van de overburen net niet lezen, met de superior modus wel.

[ Voor 70% gewijzigd door Jitsert op 18-03-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:06
Ik vind de batterij teleurstellend... 2,5 uur screen on op een lading, medium/intensief gebruik denk ik. Dit is 4de laadcycle.

Hoe kunnen sommige mensen 4-5 uur halen, want dat haal ik never nooit niet. Wat doe ik verkeerd?

Ik ga ook wel mediaopslag stoppen, gegevens verwijderen en rebooten. Vraag me af of het helpt...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/789501/2013-03-18%2015.36.10.png

[ Voor 30% gewijzigd door banaliteit op 18-03-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
banaliteit schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:34:
Ik vind de batterij teleurstellend... 2,5 uur screen on op een lading, medium/intensief gebruik denk ik. Dit is 4de laadcycle.

Hoe kunnen sommige mensen 4-5 uur halen, want dat haal ik never nooit niet. Wat doe ik verkeerd?

Ik ga ook wel mediaopslag stoppen, gegevens verwijderen en rebooten. Vraag me af of het helpt...

[afbeelding]
Door even boven je te kijken. Daar staat het duidelijk in over Mediaserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Laatst online: 21-08 12:09
banaliteit schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:34:

Probeer eens wat al vaker hier is aangegeven, ik ben redelijk ''''hardleers'''' en ben er achtergekomen dat zoeken in een bepaald forum topic toch echt wel wat uit haalt bij het nakijken van problemen.

Er is inmiddels al heel vaak hetzelfde probleem gepost, men denkt dat er bepaalde oorzaken zijn zoals de SD kaart, achtergrond data die verstookt word door bepaalde apps etc.

Zelf ben ik een van de 'sommige mensen' die inderdaad 4/5 uur haalt. Besef je wel dat dit aan een tiental dingen kan liggen qua verbruik.

Voor de mensen die willen weten hoeveel accu percentage bij mij snachts verloren gaat die kunnen dat morgenochtend zien hier op het forum. Ik heb die vraag namelijk nu al enkele keren gekregen. Zelf heb ik het nog niet nagekeken, dit omdat ik hem snachts meestal aan de lader heb hangen. Vanavond zal ik hem tot 100% opladen, uit zetten, aanzetten, opnieuw op laden tot 100% en hem aan laten staan zoals ik hem altijd aan heb.

-3g aan
-wifi aan
-stamina modus uit
-stil-stand
-wekker aan!
- mail/whatsapp/fb ongewijzigd

Ik zal dan smorgens een screenshot plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
Heb de telefoon naast me liggen en net zag ik dat de telefoon spontaan rebootte. Dit was de eerste keer dat ik het zag, maar vond het wel erg raar.
Hoefde daarna ook geen code in te voeren, maar hij kwam gelijk in het lockscreen. Hoop dat dit niet te vaak gaat gebeuren, want de accu gaat dan sneller leeg en je bent zonder reden een halve minuut onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Bij mij heeft hij 's nachts 0% verbruik. Als ik wifi aan laat gaat er ongeveer 1% per uur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Deed gisteravond een test met AlarmDroid voor het slapen gaan, en alles werkte prima. Vanochtend ging me alarm, maar ik deed nog een snooze. En daarna maakt hij geen geluid meer ;(

Over de accu, ik heb op een dag me scherm best veel uren aan. Vaak wel iets tussen de 3-5 uur, dus ben dan al blij als ik er 12 uurtjes mee haal. Probeer dan zo vaak mogelijk op te laden, zoals tussendoor op werk en sowieso 's avonds als ik slaap. En probeer als ik de deur uit ga wel zo veel mogelijk opgeladen te hebben, want anders haalt hij einde van de dag echt niet bij mij.
Merk wel dat afgelopen week me accu wel heel erg wisselt, maar als ik op wifi thuis of op werk zit heb ik toch het minst problemen met de accu. Als ik eenmaal buiten ben en op 3G zit, dan gaat het soms echt hard. Denk vooral omdat op sommige plekken slecht bereik is en daardoor constant blijft scannen. Hier had ik met me vorige telefoons ook al last van. Weet niet of van provider switchen betere resultaten geeft (maar zit hier nog een jaar aan vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Heb burst mode ook geprobeerd, en inderdaad, een 9 MP burst plaatje is bijna scherper dan een 13 MP 'normal' plaatje. Onvoorstelbaar hoe zwaar de postprocessing is. En ja, de 13 MP variant heeft iets meer ruis, maar dat neem ik graag op de koop toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:47
Vraagje over Stamina-mode en notificaties.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u0hnU3fl.png

Maar Spotify staat gewoon in mijn uitzonderingen lijst bij Stamina-mode. Ik krijg deze melding ook wel eens over Maps, maar die staat ook als uitzondering. Ook staat er dan onder die 'knop', 'Ik snap het. Niet meer weergeven.' maar die doet helemaal niets? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:25
Iemand enig idee hoe krachtig een lader moet zijn om de XZ fatsoenlijk op te laden ?

via laptop en een USB lader die ik nog heb komt er zo goed als niks bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Met de lader die je meegeleverd krijgt laadt hij van 0 tot 100 binnen anderhalf uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het in de film app mogelijk is om mapjes te maken waar ik de films in kan rangschikken naar bijvoorbeeld genre?, ipv dat alles rommelig door elkaar staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:59:
Weet iemand of het in de film app mogelijk is om mapjes te maken waar ik de films in kan rangschikken naar bijvoorbeeld genre?, ipv dat alles rommelig door elkaar staat...
Kan niet, het is Films en Series, meer onderverdeling is er niet.

Als je ziet dat je je series de bestandsnaam "Serienaam S00E00" geeft (bijvoorbeeld Doctor Who S02E13.mkv) gaat 'm ze vanzelf ordenen op serie en aflevering. Films komen altijd gewoon op naam.

Je kan ook gewoon MX Player gebruiken. Met de HW+ decoder (in te schakelen bij instellingen) heb je dan HWA (en dus ook Bravia Engine) bij vrijwel alle filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
AmbroosV schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:03:
[...]

Kan niet, het is Films en Series, meer onderverdeling is er niet.

Als je ziet dat je je series de bestandsnaam "Serienaam S00E00" geeft (bijvoorbeeld Doctor Who S02E13.mkv) gaat 'm ze vanzelf ordenen op serie en aflevering. Films komen altijd gewoon op naam.

Je kan ook gewoon MX Player gebruiken. Met de HW+ decoder (in te schakelen bij instellingen) heb je dan HWA (en dus ook Bravia Engine) bij vrijwel alle filmpjes.
Videos komen bij mij ook in het album terecht, kan dat worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sedad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:05:
[...]

Videos komen bij mij ook in het album terecht, kan dat worden aangepast?
Nope... Je kan in Album best per map browsen ipv de overzichtsweergave.

[ Voor 13% gewijzigd door AmbroosV op 18-03-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
cardwizard schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:47:
Iemand enig idee hoe krachtig een lader moet zijn om de XZ fatsoenlijk op te laden ?

via laptop en een USB lader die ik nog heb komt er zo goed als niks bij
Usb = 500mA, lader van Sony is dacht ik 1500mA. Lijkt me duidelijk ;)
Ik heb ook een lader van Samsung geprobeerd, maar die begrensd de stroom op 500mA denk ik, omdat het bij dat ding net zolang duurt als de usb-poort. Zal wel zijn omdat er dan een non-Samsung device opgeladen moet worden. M'n oude Motorola lader (850mA) laadt wel met volle snelheid op, die heb ik dus ook in m'n werktas zitten.
De autolader die ik heb doet 2A, gaat nog harder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Dat schint weer niet echt lekker voor je accu te zijn, zoveel stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:25
Bartjezz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook een lader van Samsung geprobeerd, maar die begrensd de stroom op 500mA denk ik, omdat het bij dat ding net zolang duurt als de usb-poort. Zal wel zijn omdat er dan een non-Samsung device opgeladen moet worden. M'n oude Motorola lader (850mA) laadt wel met volle snelheid op, die heb ik dus ook in m'n werktas zitten.
Net een andere kabel geprobeerd en nu gaat het wel wat vlotter via de laptop , heb maar een paar 1A laders besteld dat lijkt me voldoende dan , de originele gaat dan mee in de tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:09
HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:53:
Met de lader die je meegeleverd krijgt laadt hij van 0 tot 100 binnen anderhalf uurtje.
Dat lukt die meegeleverde lader van mij niet, duurt minimaal 1,5u om van 20 naar 100 te gaan.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:53:
Bij mij niet hoor. Van 30 naar 78 doet hij nu toch al een tijdje over. (Ik denk toch al meer dan een uur.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien kan Ambroos uitsluitsel geven over de ampères van de lader? Hoeveel mA mag er gebruikt worden zonder dat de Z kapot gaat. Zou zonde zijn namelijk. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een telefoon is daar gewoon in gelimiteerd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic

sysmatic

Freelance Digital Artist

Ik heb niet echt geluk met mijn Z zo te zien.
Ik zat hier net een paar uur geleden nog te typen dat ik last had van een paar hotpixels op mijn display, ben ik er nu nog 1 tegen gekomen. Heb nu 4 hotpixels.

1 helemaal links bovenin het randje van het scherm, 1 onderin het display menu, net naast het multitask icoontje. En dan nog 2 verspreid in het display. Ze zijn enkel op een zwart achtergrond met de helderheid omhoog gekrikt goed te zien.

Woensdag word ie opgehaald door me provider. Hopelijk doen ze niet te moeilijk.

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
sysmatic schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:47:
Ik heb niet echt geluk met zijn Z zo te zien.
Ik zat hier net een paar uur geleden nog te typen dat ik last had van een paar hotpixels op mijn display, ben ik er nu nog 1 tegen gekomen. Heb nu 4 hotpixels.

1 helemaal links bovenin het randje van het scherm, 1 onderin het display menu, net naast het multitask icoontje. En dan nog 2 verspreid in het display. Ze zijn enkel op een zwart achtergrond met de helderheid omhoog gekrikt goed te zien.

Woensdag word ie opgehaald door me provider. Hopelijk doen ze niet te moeilijk.
Ik denk dat ik er 1 heb, maar ik kan zweren dat 2 dage terug er niks te vinden was raar |:( . Maar voor 1tje die nauwelijks te zien is heb ik geen zin om m op te sturen straks komt er een die meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Als je interesse hebt in hoe je een batterij het beste kunt onderhouden zou ik hier een kijkje nemen:

http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries

Het schijnt dat langzaam laden inderdaad beter is voor je batterij. De gedachte erachter is dat bij snelladen een batterij sneller laadt dan hij eigenlijk aan kan, waardoor hij ook sneller ontlaadt. Ik ga denk ik een slowcharger bestellen van ebay. Weet iemand hoeveel mA de USB poortjes van de Xbox 360 zijn? De USB poortjes van de 360 geven stroom als de 360 uit staat, en mijn 360 is een kabelafstand van mijn nachtkastje verwijderd.

[ Voor 58% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-03-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic

sysmatic

Freelance Digital Artist

sedad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:51:
[...]

Ik denk dat ik er 1 heb, maar ik kan zweren dat 2 dage terug er niks te vinden was raar |:( . Maar voor 1tje die nauwelijks te zien is heb ik geen zin om m op te sturen straks komt er een die meer heeft.
Vorige week had ik er nog maar 1. Die naast mijn multitask knopje. En die was over het algemeen niet heel erg zichtbaar. Dus daar kon ik wel mee leven. Maar sinds afgelopen weekend had ik er ineens 2 bij... en dan nu net een paar uur geleden nadat ik wat dingen heb geprobeerd zag ik er nog 1 :/

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sysmatic schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:47:
Heb nu 4 hotpixels.

Ze zijn enkel op een zwart achtergrond met de helderheid omhoog gekrikt goed te zien.
En bedankt :P
Heb even de service test gedaan op volle helderheid en alle kleuren... Gelukkig geen defecte pixels maar wel pijn aan mijn ogen. Damn wat is dat fel.
HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:52:
Als je interesse hebt in hoe je een batterij het beste kunt onderhouden zou ik hier een kijkje nemen:

Het schijnt dat langzaam laden inderdaad beter is voor je batterij. De gedachte erachter is dat bij snelladen een batterij sneller laadt dan hij eigenlijk aan kan, waardoor hij ook sneller ontlaadt. Ik ga denk ik een slowcharger bestellen van ebay.
Hmm, als dat zo is dan is mijn eigen gemaakte dock perfect volgens banaliteit

@ HollovVpo1nt: Thnx, hij is absoluut niet mooi maar wel functioneel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Humma Kavula op 18-03-2013 20:04 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Die dock is nice man :)

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-03-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Trouwens... ScreenRotate (Small app), die is geweldig! Dan kun je in elk venster snel even autorotate aanzetten zonder helemaal terug te gaan naar een toggle widget bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:09
banaliteit schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:28:
Trouwens... ScreenRotate (Small app), die is geweldig! Dan kun je in elk venster snel even autorotate aanzetten zonder helemaal terug te gaan naar een toggle widget bijv.
Met andere launcher heb je deze niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Humma Kavula schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:59:
[...]

En bedankt :P
Heb even de service test gedaan op volle helderheid en alle kleuren... Gelukkig geen defecte pixels maar wel pijn aan mijn ogen. Damn wat is dat fel.

[...]

Hmm, als dat zo is dan is mijn eigen gemaakte dock perfect volgens banaliteit

@ HollovVpo1nt: Thnx, hij is absoluut niet mooi maar wel functioneel ;)
Waar is bevestigd dat er een lithium ion accu in zit? Lijtk me eerder een lithium polymer accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik heb vandaag eens stamina mode uitgezet en ik heb nog evenveel accu percentage over .
Omdat de notificatieled niet werkt in stamina mode heb ik het idee dat die stamina mode gewoon niet uitgaat en dat daarom de led niet brand. (zeg maar wat).
Misschien dat dat de bug is.
Hopelijk snel de softwareupdate mis dat stomme ledje enorm.

Wat ik hier ook al vaker bij enkele gebruikers heb gezien is dat men slechte internetverbinding heeft.
Ik heb hier ook wel eens last van. (alleen op 3g H+).
Als ik bijvoorbeeld de mobiele website van de telegraaf pak of nu.nl en ik open een artikel dan duurt het lang en geeft hij een error niet gevonden aan.Druk ik gelijk op refresh in chrome laadt hij de pagina direct.
Dit gebeurt ook regelmatig in facebook twitter playstore zeg maar meerdere apps die internet nodig hebben.
Heb ook een paar snelheidstests gedaan met de app speedtest, en deze werd halverwege afgebroken (verbinding mislukt).
Heb het idee dat de 3g hspda verbindingen niet lekker stabiel zijn.
(zit op vodafone netwerk trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Bartjezz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:08:
[...]

Mensen, met alle respect, maar wat lopen jullie nou allemaal te bazelen over mA's en A's en wat harder gaat? :s
CLB schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:41:
Een telefoon is daar gewoon in gelimiteerd :)
Precies zoals jij zegt. En dat geldt niet alleen voor telefoons, maar ieder elektrisch apparaat. Een apparaat (of bv. een lamp) werkt bij een bepaalde spanning (V). De stroom die er gaat lopen (A) hangt af van de weerstand van het apparaat. Je kan dus nooit stroom een apparaat "in duwen", wat sommigen hier lijken te suggereren ;). Vergelijk het met je elektrische installatie thuis met 16A zekeringen. Je hangt een X aantal verbruikers van 230V aan 1 groep en afhankelijk van het opgenomen vermogen van deze verbruikers gaat de maximaal lopende stroom op een gegeven moment over de 16A heen. Pof, zekering slaat eruit. De afnemer van de stroom bepaalt dus hoe veel A er gaat lopen.

Het aantal Amperes dat aangegeven staat op je lader is een MAXIMALE hoeveelheid stroom die de betreffende lader (of adapter) bij een bepaald voltage aan kan zonder stuk te gaan. Eigenlijk is het ding dat iedereen een "lader" noemt gewoon een voedingsadapter. Net als de adapter bij je laptop.

Je apparaat (in dit geval de Xperia Z) verwacht primair een bepaald ingangsvoltage. In dit geval 5 V. En het laadcircuit in je telefoon bepaalt hoeveel vermogen er gebruikt wordt (en daarmee hoe veel stroom er gaat lopen).

De standaard gespecificeerde maximale stroom bij een USB aansluiting is inderdaad 500 mA (0,5 A). Zodra je telefoon merkt dat hij aan een "USB host" hangt zal hij daarom inderdaad standaard slechts 500 mA vragen en dus langzamer laden.

De standaard laders die bij de meeste toestellen geleverd worden (Motorola, HTC, Samsung, Sony) hebben een 'trucje' uitgehaald met de data pinnen van de USB-poort waardoor je telefoon 'denkt' dat hij aan een AC-lader hangt. Daardoor zal hij meer stroom pakken. Dit kan je ook zien in het accu scherm in Android, als je telefoon aan de USB hangt.

De hoeveelheid stroom die hij pakt bepaalt hij zelf. Of je nou dus de standaard 1,5A lader van Sony pakt of een 2A autolader, tussen beiden zit echt geen seconde verschil in laadsnelheid.

Voor zo ver ik weet bestaat er ook nog geen ' standaard' waarin een lader boven de 500 mA aan het aangesloten apparaat kan 'doorgeven' hoeveel A deze mag vragen.

Je moet je zelf dus overigens wel afvragen (of onderzoeken) hoeveel je XZ werkelijk zal vragen van een lader die hij als AC lader ziet. De kans bestaat wel dat de 850 mA lader van Samsung te 'licht' is. Ik heb dit een keer met mijn HTC gezien, die met gemak 1A kan vragen van de lader (dit is ook de maximale stroom van de standaard HTC laders).

Stelregel is dus: Verbinden aan een USB host = maximaal 500 mA. Verbinding aan een AC Adapter = wat de telefoon vraagt. Veiligheidshalve gebruik je altijd een lader die hetzelfde of meer kan leveren als de lader die bij je XZ geleverd is.

A mag dus altijd meer zijn, maar dit wil niet zeggen dat je apparaat dit altijd pakt.

Overigens, bij de apparaten van Apple werkt dat "fast charging" weer anders (hoe? Dat weet ik niet). Dit heb ik zelf ondervonden met veel "after market usb-laders" die beweren 1 of 2A te kunnen leveren voor "fast charging". Blijk ik ze aan m'n Android apparaat te hangen, dan ziet deze ze gewoon als "USB" host en gaat dus maximaal 500 mA trekken.

Bij een Tom Tom autolader (waar zowel de 12V rds-tmc van de Tom Tom in kan als twee USB apparaten) ziet m'n HTC de "fast charge" poort als een USB-host en de "niet fast charge" poort die echter ook gewoon 1A mag leveren juist weer wel als een AC-lader 8)7

Het schijnt dat langzaam laden inderdaad beter is voor je batterij. De gedachte erachter is dat bij snelladen een batterij sneller laadt dan hij eigenlijk aan kan, waardoor hij ook sneller ontlaadt. Ik ga denk ik een slowcharger bestellen van ebay. Weet iemand hoeveel mA de USB poortjes van de Xbox 360 zijn? De USB poortjes van de 360 geven stroom als de 360 uit staat, en mijn 360 is een kabelafstand van mijn nachtkastje verwijderd.
Volgens mij geldt dit meer voor NiMH batterijen. Bij deze batterijen geldt over het algemeen de vuistregel dat de aanbevolen laadsterkte 1/3 is van de capaciteit van de batterij. Maar volgens mij gelden bij Li-ION of Li-PO hele andere regels. Maar ik ben ook weer niet zo'n batterij expert.

Overigens, voor ik daar opmerkingen over krijg: Hier heb ik het wel over "een hoeveelheid stroom ergens in duwen". Maar dat gaat dus over het opladen van een accu, waarbij 1 circuit echt actief energie in een accu " duwt". Bij een 'losse' lader stopt deze dus energie in de accu.

Echter, in de 'gewone' situatie is jouw telefoon ook tevens de 'batterijlader'. En deze bepaalt in principe dus de laadstroom die de accu in gaat. Deze wordt echt niet meer als je een 1A, 1,5A of 2A lader gebruikt. Hij zal waarschijnlijk wel minder zijn als je hem aan een 500 mA usb-host hangt.

Pin me er niet op vast, maar ik verwacht overigens dat je Xbox 360 dus ook maximaal 500 mA zal leveren.....

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 18-03-2013 22:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Sn0wblind schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:01:
[...]

Waar is bevestigd dat er een lithium ion accu in zit? Lijtk me eerder een lithium polymer accu?
Nergens maar ik reageer op die reactie. Ik heb ook nergens bevestigd gezien dat het daadwerkelijk Li-Po is.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Accuduur blijft toch een apart gevalletje. De eerste dag heb ik zo'n 48uur erover gedaan om mijn batterij leeg te trekken, waarvan zo'n vier uur schermtijd. Dat is daarna eigenlijk alleen maar minder geworden. Vandaag zat ik na 24uur op 20% resterend en slechts 1uur en 23min schermtijd.
In standby was er volgens mij geen probleem, maar bij gebruik (browsen, whatsapp en powermanagement checken) zag ik er letterlijk elke 2-2,5minuut er weer een procent vanaf gaan.

Android System stond op 1 met 39% verbruik (scherm op 2 met 17% geloof ik). Ik vraag me af welke processen Android system draait die daarvoor verantwoordelijk zijn, die de eerste dag blijkbaar nog niet draaiden. Morgen maar even cpu spy oid installeren. Ik ben ook wel benieuwd naar de reden dat Facebook steeds weer tussen de 'running' apps staat, als ik deze toch echt steeds stop en ook zelf niet opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 02:55
Voor de gene die problemen hebben met de accu:
- Laad de accu op tot 100% of tot de LED groen gaat branden
- Schakel de telefoon uit (Geen herstart, maar echt uitschakelen)
- Schakel de telefoon weer aan na een minuut
- Shakel WIFI uit en zet mobiele data aan

Het bovenstaande geldt alleen wanneer je de telefoon overnacht in deep sleep probeert te laten gaan.
Ik kom van Samsung en daar is het gebruikelijk om na het opladen van de telefoon het toestel uit te zetten en de accu uit het toestel te halen, sinds je de accu niet uit de XZ kan helen, kan je het toestel dus alleen maar uit zetten. Dit word gedaan om van een aantal wake-locks af te komen

WIFI kan voor een aantal wake-locks zorgen dus kan je die beter uit zetten en overschakelen op 2g/3g/LTE, sinds je dan toch aan het slapen ben zal je haast geen data gebruiken.
WIFI verbuikt vooral 'veel' wanneer het toestel iets te ver van de draadloze router af zit, daardoor moet de telefoon harder werken om de connectie in leven te houden.

Kan je eigenlijk het beste testen door de telefoon een keer te laten slapen met WIFI aan en de telefoon naast de router te zetten en de volgende dag verder van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hmm, het is niet eens de accuduur, maar vooral de enorme uitschieters naar de verkeerde kant die me toch even doen afhaken. Was deels ook impulsief (tweaker hea :+) aan het rondkijken op zoek naar iets anders dan Samsung maar dit kan ik niet gebruiken dat je spontaan in eens zonder zit. Hopen dat het nog gaat verbeteren met een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Liet net mijn XZ vallen op een stalen rooster, landt hij precies met de hoek op een richeltje. Nu zit er een deukje in het matte gedeelte :'( Verder gelukkig helemaal niets! Schrok me kapot toen hij viel van +- 120cm zonder enige bescherming.

Erg degelijke telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-04 19:27

Thx! Handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEFuture schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:37:
Liet net mijn XZ vallen op een stalen rooster, landt hij precies met de hoek op een richeltje. Nu zit er een deukje in het matte gedeelte :'( Verder gelukkig helemaal niets! Schrok me kapot toen hij viel van +- 120cm zonder enige bescherming.

Het begin van het einde :o Bij mij is het vaak dat als die eenmaal 1x gevallen is het daarna gewoon steeds vaker kan gebeuren. Daarom stel ik dat vallen uit tot 6 maanden :P Daarna is het aftellen naar het volgende toestel :7

( bij mijn S niet gelukt, na 3 weken laten vallen op koninginnedag vlakbij de gracht :') hele onderkant in stukken ).

Ik hoop wel dat de apps snel rekening gaan houden met deze resolutie. Nu.nl bijvoorbeeld ziet er iet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Humma Kavula schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:22:
[...]

Nergens maar ik reageer op die reactie. Ik heb ook nergens bevestigd gezien dat het daadwerkelijk Li-Po is.
Kan bijna niet anders. Het is een extreem platte rechthoekige accu. Li-ion is gekenmerkt tot echte cellen om de inhoud te beschermen tegen schokken etc van buitenaf en mogen niet lekken. Alleen die behuizing neemt al bijna teveel ruimte in de telefoon. Sony gebruik al li-polymer sinds de walkman serie toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
jip_86 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:24:
Hmm, het is niet eens de accuduur, maar vooral de enorme uitschieters naar de verkeerde kant die me toch even doen afhaken. Was deels ook impulsief (tweaker hea :+) aan het rondkijken op zoek naar iets anders dan Samsung maar dit kan ik niet gebruiken dat je spontaan in eens zonder zit. Hopen dat het nog gaat verbeteren met een update :)
Tja, hier geen problemen met de accu. Sterker nog, werkt eigenlijk gewoon als intended. Alleen zitten er bugs in vooral Android die de accu snel drained. Dat kan voor een heel groot gedeelte opgelost worden door zowel 4.2 als eventuele firmware-updates van Sony.

Zelf kom ik van de eerste Galaxy Note af en heb ik eigenlijk geen last van accudrain. Dat had ik alleen de eerste dag, maar bleek de Mediaserver-bug te zijn die in 4.2 en hoger als het goed is verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:45:
Heb tijdje terug terug mijn oude micro sd kaart in de telefoon gedaan om oude fotos enzo naar me Xperia te kopiëren (gedaan met ES File Explorer). Maar ik merkte al dat alle datums werden aangepast. En dus veel fotos niet in logische volgorde staan ;s. Probeerde zonet om het via de pc te doen, maar dat gaat ook niet helemaal goed. Hij houdt dan ook de datum van vandaag aan op alle/meeste foto's. Hoe krijg ik dit goed overgezet?
Hoor er nog steeds niemand over klagen, maar ik irriteer me er nog steeds aan. Wil graag al me oude foto's met de correcte datums behouden. Ik heb zonet weer hiermee zitten te spelen. En heb een paar conclusies kunnen trekken.
Zelfgemaakte foto's, die dus een "genomen op" datum hebben, behouden vaak wel hun originele datum. Maar gedownloade foto's, zoals die van WhatsApp hebben dat dus niet. Die worden gesorteerd op hun "gewijzigd op" datum. Bij het kopieren gaat dit dus fout, want het gewijzigd op datum wordt dan veranderd in de datum van vandaag.
Ik heb ook een verschil gemerkt tussen de MTP modus en de MSC modus. Als ik met de MTP modus tussen de interne opslag en de SD kaart kopieer wordt de gewijzigd op datum dus altijd aangepast naar de datum van vandaag, dus ook als ik van de interne opslag naar de SD kaart kopieer. Als ik de fotos gewoon naar me computer kopieer zie ik dat de datums wel goed staan. Dus heb als test een paar fotos eerst naar mijn computer gekopieerd vanaf de interne opslag en daarna de telefoon in MSC modus gezet en de bestanden gekopieerd naar de SD card vanaf de computer. En dat werkt wel, alle datums blijven volgens mij goed.

In MSC modus werkt alles dus wel normaal, alleen het probleem is... In MSC modus kan je niet op de interne opslag komen -.-. Dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost ;(. Wil me telefoon graag gebruiken zonder de SD kaart.
Heb daarnaast ook nog geprobeerd om zip/rar bestanden te maken van de fotos en daarna op de telefoon uit te pakken, maar dat had ook geen effect als ik ze eenmaal uitgepakt had (dit moest wel via een explorer app op de telefoon, want in MTP modus kon ik geen zip/rar bestanden uitpakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:18

MadMan

What the....

Sn0wblind schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:01:
[...]

Sony gebruik al li-polymer sinds de walkman serie toestellen.
Sterker nog, dat doen ze als sinds de t28s :)

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Li-po is niet per definitie beter dan Li-ion. Beiden hebben voor- en nadelen. Li-po is waarschijnlijk toegepast in se Z vanwege de relatieve vormvrijheid van de batterij. Li-po kun je relatief dun maken.

Een van de nadelen van Li-Po is dat het relatief explosief is bij acute vormverandering. Als er bijvooreld een deuk in komt of als je hem laat vallen. Hmm.. dit zou kunnen verklaren waarom toestellen met deze type batterij geen verwisselbare batterij hebben, ze willen blootstelling wellicht voorkomen. De Galaxy S4 heeft bijvoorbeeld een Li-ion batterij, maar wel verwisselbaar.

[ Voor 48% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-03-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

xileS schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:16:
[...]

Hoor er nog steeds niemand over klagen, maar ik irriteer me er nog steeds aan. Wil graag al me oude foto's met de correcte datums behouden. Ik heb zonet weer hiermee zitten te spelen. En heb een paar conclusies kunnen trekken.
Zelfgemaakte foto's, die dus een "genomen op" datum hebben, behouden vaak wel hun originele datum. Maar gedownloade foto's, zoals die van WhatsApp hebben dat dus niet. Die worden gesorteerd op hun "gewijzigd op" datum. Bij het kopieren gaat dit dus fout, want het gewijzigd op datum wordt dan veranderd in de datum van vandaag.
Ik heb ook een verschil gemerkt tussen de MTP modus en de MSC modus. Als ik met de MTP modus tussen de interne opslag en de SD kaart kopieer wordt de gewijzigd op datum dus altijd aangepast naar de datum van vandaag, dus ook als ik van de interne opslag naar de SD kaart kopieer. Als ik de fotos gewoon naar me computer kopieer zie ik dat de datums wel goed staan. Dus heb als test een paar fotos eerst naar mijn computer gekopieerd vanaf de interne opslag en daarna de telefoon in MSC modus gezet en de bestanden gekopieerd naar de SD card vanaf de computer. En dat werkt wel, alle datums blijven volgens mij goed.

In MSC modus werkt alles dus wel normaal, alleen het probleem is... In MSC modus kan je niet op de interne opslag komen -.-. Dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost ;(. Wil me telefoon graag gebruiken zonder de SD kaart.
Heb daarnaast ook nog geprobeerd om zip/rar bestanden te maken van de fotos en daarna op de telefoon uit te pakken, maar dat had ook geen effect als ik ze eenmaal uitgepakt had (dit moest wel via een explorer app op de telefoon, want in MTP modus kon ik geen zip/rar bestanden uitpakken).
Beantwoordt dit je vraag?

http://android.stackexcha...ce-while-preserving-the-o

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43
MadMan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:20:
[...]

Sterker nog, dat doen ze als sinds de t28s :)
Mis dat toestel nog elke dag.
Was er zo blij me, maar is uiteindelijk gesneuveld door een overenthousiaste labrador pup.

on topic: Top telefoon!
Heb nog steeds geen hoesje, maar heb wel langzamer hand het idee dat ik dat beter wel kan doen.
Volgens mij is het toestel niet bepaald stevig gezien de flex en daardoor schermverkleuringinegn (13W07)

Batterij gaat makkelijk twee dagen mee met alle syncs op manueel en whatsapp als enige app actief in stamina mode. (en ja heb werkmail en agenda ook op dit toestel maar hoef geen continue pingetjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Lynx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:38:
[...]

Mis dat toestel nog elke dag.
Was er zo blij me, maar is uiteindelijk gesneuveld door een overenthousiaste labrador pup.

on topic: Top telefoon!
Heb nog steeds geen hoesje, maar heb wel langzamer hand het idee dat ik dat beter wel kan doen.
Volgens mij is het toestel niet bepaald stevig gezien de flex en daardoor schermverkleuringinegn (13W07)

Batterij gaat makkelijk twee dagen mee met alle syncs op manueel en whatsapp als enige app actief in stamina mode. (en ja heb werkmail en agenda ook op dit toestel maar hoef geen continue pingetjes.)
Die verkleuringen zie ik ook, al moet je daar wel moeite voor doen. Bij normaal gebruik heb je daar geen last van. Overigens zie ik dat eerder als een vorm van "stevigheid". Het glas en de behuizing is hierdoor beter in staat om (flexibel) klappen op te kunnen vangen. Op youtube zie je behoorlijk wat droptesten waarbij de XZ er ongeschonden uit komt. Soortgelijke testen lopen bij een S3/4 Iphone etc heel anders af.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Vind het nog steeds een super telefoon, vind het alleen erg jammer dat de wifi zoveel minder is dan mijn oude iphone 4s, heb op mijn werk gewoon moeite om het wifi signaal op te pakken, en thuis als ik in de slaapkamer ben dan heeft hij ook moeite om het signaal uit de woonkamer te halen.

Is dit iets wat voor altijd zo blijft ? of zal een update de wifi nog kunnen verbeteren ?

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Nog steeds problemen met mediaserver proces die mijn batterij draint. De app mediaopslag stoppen, gegevens verwijderen en rebooten werkt af en toe, maar als ik hierna weer muziek ga luisteren dan komt mediaserver weer terug. Als ik klaar ben met muziek luisteren dan verdwijnt het ook niet, maar het blijft hangen rond de 25%. Wat een rot bug. Ik heb ook al .nomedia files geprobeert, maar dat werkte ook niet. Alle systeemgeluiden ook geprobeerd uit te zetten, maar dat werkte ook niet.

Zonder mediaserver proces haal ik ongeveer 20% verbruik per uur bij intensief gebruik, dus dan haal ik de 4 a 5 uur wel. Echter, met mediaserver gaat er wel 30% per uur af.

Iemand nog andere ideeen?

[ Voor 17% gewijzigd door banaliteit op 19-03-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:29
Volgens mij is het al eens gevraagd maar ik kan het niet meer terug vinden in dit topic. Maar kan ik ervoor zorgen dat mijn afbeeldingen die ik via whatsapp krijg in een aparte map in mijn album komen? Wordt nu namelijk een tamelijke zooi in mijn album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Voor ik ging slapen gisteren was de batterij voor 72 % vol en vanochtend toen ik wakker werd was ie ineens 75 %. Heeft niet aan de lader gelegen. Blijkbaar kan het ook de andere kant op gaan :)

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
renzo4000 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:56:
[...]

Die verkleuringen zie ik ook, al moet je daar wel moeite voor doen. Bij normaal gebruik heb je daar geen last van. Overigens zie ik dat eerder als een vorm van "stevigheid". Het glas en de behuizing is hierdoor beter in staat om (flexibel) klappen op te kunnen vangen. Op youtube zie je behoorlijk wat droptesten waarbij de XZ er ongeschonden uit komt. Soortgelijke testen lopen bij een S3/4 Iphone etc heel anders af.
Doet me denken aan deze pijnlijke foto van een Vaio Z (2008 model):
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/8506/vaiotest2fotoji1.jpg

Kracht door flexibiliteit (het scherm buigt ipv. dat het breekt), maar ik durft het niet zelf uit te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Vandaag eens zonder SD proberen. Ben trouwens ook een beetje verschillende camera-apps aant proberen of er misschien eentje tussen zit die de zogenaamde "burst" kwaliteit heeft van de standaard app.
Mijn ledje werkt ondertussen weer, was vergeten de root-toegang permanent te maken. Keertje SuperSU starten en Light Manager toestemming geven was de truuk. Wel handig progje, alleen moet ik nog eens op zoek naar fatsoenlijke notificatiegeluiden voor de verschillende apps... (mijn vrouw wordt er gek van, het lijkt op haar geluid en springt steeds op als mijn telefoon gaat :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:31
banaliteit schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:26:
Nog steeds problemen met mediaserver proces die mijn batterij draint. De app mediaopslag stoppen, gegevens verwijderen en rebooten werkt af en toe, maar als ik hierna weer muziek ga luisteren dan komt mediaserver weer terug. Als ik klaar ben met muziek luisteren dan verdwijnt het ook niet, maar het blijft hangen rond de 25%. Wat een rot bug. Ik heb ook al .nomedia files geprobeert, maar dat werkte ook niet. Alle systeemgeluiden ook geprobeerd uit te zetten, maar dat werkte ook niet.

Zonder mediaserver proces haal ik ongeveer 20% verbruik per uur bij intensief gebruik, dus dan haal ik de 4 a 5 uur wel. Echter, met mediaserver gaat er wel 30% per uur af.

Iemand nog andere ideeen?
Zelfde probleem en vind nergens een oplossing. Alleen wat suggesties waar het mee te maken kan hebben.
Hopelijk verhelpen ze het probleem in een update, al vind ik ook andere telefoons die met hetzelfde probleem kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 22:02
SOEFuture schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:37:

Kan je even een fototje delen? Ben wel nieuwsgierig wat een "deukje" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 22:18
Kan je met de standaard camera app eigenlijk de -+volume knoppen gebruiken voor AF/Shot?
Als er geen cameraknop op zit lijkt me dit toch wel noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:19
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:58:
Kan je met de standaard camera app eigenlijk de -+volume knoppen gebruiken voor AF/Shot?
Als er geen cameraknop op zit lijkt me dit toch wel noodzakelijk
zocht ik ook al naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 22:18
Camera JB+ heeft deze optie en ik snap niet waarom dit niet in elke standaard camera app zit.
Geef dan op zn minst de mogelijkheid om het zelf te bepalen.
Vind alleen dat grijze vak aan de rechterkant bij Camera JB erg storend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Luco schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:51:
[...]

Kan je even een fototje delen? Ben wel nieuwsgierig wat een "deukje" is.
Maar natuurlijk!
foto1
foto2

Helaas geen betere camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Een testje met 3 apps: de originele camera app, Pudding Camera en Camera MX.
Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/9480/testje.png
Voetnootje: de linkse en rechtse foto heb ik 62,5% verkleind. De middelste foto heb ik op de Basic settings van Pudding Camera geschoten en is niet verkleind.
Grootte van de afbeeldingen compleet: links 2081KB, midden 921KB, rechts 5626KB

Ik ga toch Camera MX als standaard app gebruiken denk ik...

[ Voor 20% gewijzigd door Bartjezz op 19-03-2013 12:05 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.