Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

johnhere schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:42:
[...]

Best vreemd dan want dat heb ik niet. Met redelijk overdreven kracht (iets wat je nooit zal toepassen )
13W07
Net ook even getest maar ik zie het hier ook niet.
BTW ik heb net het hele forum doorgezocht maar waar vindt je die "13W07" in je telefoon?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 19:43

Roytoch

Nietes

Humma Kavula schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:02:
[...]

BTW ik heb net het hele forum doorgezocht maar waar vindt je die "13W07" in je telefoon?
Onderop, boven de streepjescode.

Overigens kan ik ook flexen wat ik wil, maar geen vlekken in het scherm..

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Roytoch schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:05:
[...]

Onderop, boven de streepjescode.

Overigens kan ik ook flexen wat ik wil, maar geen vlekken in het scherm..
Ah, dank 13W08 AAC

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Humma Kavula schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:02:
[...]

Lijkt me sterk dat het weeknummer en dus de constructie kan verschillen maargoed het kan zomaar zijn dat de LCD iets groter is bij de gevallen die dit hebben.. etc.

@Roytoch - flexen c.q twisten van phone geeft wel vlekjes hier.

[ Voor 15% gewijzigd door johnhere op 17-03-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:28:
Als ik in de telefoon knijp om het volume te regelen ( niet hard) verschijnen er links onderin een soort olie achtige vlekken op het scherm...
Ben ik daarin de enige??
precies, zulke vlekken heb ik ook

ik zag het voor het eerst wanneer ik mijn case van de telefoon af wilde halen.

wanneer ik druk zet zie ik van die vloeiende vlekjes op bepaalde punten van mijn scherm, vooral bij de linker zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YSF schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:38:
[...]

precies, zulke vlekken heb ik ook

ik zag het voor het eerst wanneer ik mijn case van de telefoon af wilde halen.

wanneer ik druk zet zie ik van die vloeiende vlekjes op bepaalde punten van mijn scherm, vooral bij de linker zijkant.
Bij mij gebeurt er niks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Deejac schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:56:
Nette scores qua accu. Ik heb gisteravond de sd kaart verwijderd en tot mijn verbazing in de nacht maar 2% verloren. Ik ga nog geen conclusies trekken en kijk het nog even aan. Het besturingssysteem verbruikt nu ook maar 3%. Zou dit betekenen dat een sd beter niet kan? :?
Hier is al vaker gezegd, blijkbaar moet je telefoon even doorkrijgen hoe hij wat op zijn plaats zet
zodra je een sd kaart hebt geplaatst.

Ik raad je aan eens wat foto's en-of filmpjes te bekijken die op je sd staan, wat muziek te luisteren zodat hij even goed bezig is. Zoals eerder vermeld kan dat een dag of mss wel 2 duren.

Ik had zoals je zag in mijn post ook geen last van gekke drops en of andere issue's, en dat terwijl ik 32GB sd kaart in mn XZ heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vanochtend had ik problemen met AlarmDroid (heb ingesteld dat er een radiostream afspeelt, met sommetjes die je moet oplossen om uit te zetten). Gebruikte dit altijd al met me oude HTC, en had daarmee een backup gemaakt en terug gezet op me Sony. Je zag wel dat de wekker actief was, maar maakte helemaal geen geluid ;s. Had het gevoel dat AlarmDroid helemaal soort van vastliep want kreeg het niet meer goed afgesloten, heb een reboot moeten doen. Vanavond even nog met AlarmDroid spelen, anders wordt het een andere app zoeken.

Over de behuizing, als ik rechtsonder vanaf de onderkant een beetje kracht zet hoor ik een harde knak. Klinkt niet helemaal goed. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Jitsert schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:43:
[...]

Hier is al vaker gezegd, blijkbaar moet je telefoon even doorkrijgen hoe hij wat op zijn plaats zet

Ik raad je aan eens wat foto's en-of filmpjes te bekijken die op je sd staan, wat muziek te luisteren zodat hij even goed bezig is. Zoals eerder vermeld kan dat een dag of mss wel 2 duren.

Ik had zoals je zag in mijn post ook geen last van gekke drops en of andere issue's, en dat terwijl ik 32GB sd kaart in mn XZ heb zitten.
Ik gebruik in de nacht vaak wel rond de 10%. Waar het vandaan komt ben ik nog niet over uit. Iets maakt afentoe mijn telefoon wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:09
Al redelijk gewend aan de Z, kom van IPhone4. Ben al redelijk aan het formaat gewend :P

Iemand een tip om filmpjes te comprimeren om via bijv whattsapp te sturen?
IPhone doet dit automatisch, nu geeft hij aan dat het te groot is om te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:09

tomk94

Developer

Heb eergisteren de Xperia Z gekocht en gisteren binnengekregen :) . En wat een geweldig ding is het. Had hiervoor een iPhone 4, even wennen dus. Maar dat gaat vlot zat. Wil zeker niet meer terug,

Heb alleen een irritatie puntje. De volumeknoppen zitten erg laag op de zijkant, die hadden wel wat meer aan de bovenkant mogen zitten. Ik luister vaak muziek op de fiets en nu wordt het aanpassen van het volume wel lastig.

Weet iemand of er niet al te dure oortjes zijn die het volume van de telefoon zelf kan aanpassen? De iPhone 4 had van die oortjes waarmee je het volume kon aanpassen, kon pauseren en naar het volgende/vorige nummer kont gaan. Het pauzeren en naar het volgende nummer gaan werkt ook op de Xperia Z, alleen de volume knoppen niet :(.
offtopic:
Zie nu dat hier een special topic voor is

[ Voor 5% gewijzigd door tomk94 op 17-03-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Wat een monster is deze phone!! Helemaal blij mee! :-)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oh ja, me ringtone en notificatie geluiden worden niet goed opgeslagen ofzo. Elke keer gaat me ringtone op de standaard ringtone en me WhatsApp notificaties die ik had aangepast gaan op stil.
Ringtone heb ik in interngeheugen/Ringtones
en de notificaties in interngeheugen/Notifications/Nieuwe Map
Het zijn mp3tjes
Ik moet ze elke dag terug veranderen, begint irritant te worden. Iemand een idee waarom ze niet goed opgeslagen blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
  • Laatst online: 28-12-2019
Is er iemand hier de mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik de Black Navigation and Status Bar op mijn geroot Xperia Z krijg?

Van alle threads op xda, met alle nieuwe termen en dergelijke raak ik een beetje de koers kwijt, deodexed, odexed, root, locke, unlocked bootloader, kernel, superuser, etc etc. is me iets teveel als noob. :+

Wat heb ik gedaan?
- easy root script gedownload van Goroh-kan (via thread van Doomlord)
- Xperia Z geroot
- gecontroleerd of mijn Xperia Z is geroot via SuperUser en terminal command prompt (root= # unrooted = $)
- mijn telefoon is dus geroot en heeft nog de locked bootloader

Wat wil ik?
- een duidelijke stap voor stap plan om de black navigation and status bar te krijgen.

Overal zeggen ze ''flash in recovery'' of flash via cwm en dergelijke..... HELP!

[ Voor 4% gewijzigd door AnubisNefer op 17-03-2013 14:14 ]

Somewhere between 192.168.Sevn & Legian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 10:58
Trouwens, ik ging net douchen met mijn toestel. Toen ik uit de douche kwam zag ik dat er condens (zeg maar) in de front cam. Normaal of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Wifi signaal valt me wel tegen.... hopen dat dat nog wordt opgelost.

Ik wil hem ook rooten, ben de stock launcher al beu haha. Wil meer iconen op dit megascherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karimmm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:31:
Trouwens, ik ging net douchen met mijn toestel. Toen ik uit de douche kwam zag ik dat er condens (zeg maar) in de front cam. Normaal of?
Leuk dat dat kan, maar waarom zou je uberhaupt een telefoon mee in de douche nemen? Kan toch wel een paar minuten zonder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:33:
[...]

Leuk dat dat kan, maar waarom zou je uberhaupt een telefoon mee in de douche nemen? Kan toch wel een paar minuten zonder :+
Ze zetten de telefoon marketing technisch op de markt met als 1 van de key-selling features, de waterdichtheid.

kan me voorstellen dat je dat een keer wil uittesten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
AnubisNefer schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:12:
Is er iemand hier de mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik de Black Navigation and Status Bar op mijn geroot Xperia Z krijg?

Van alle threads op xda, met alle nieuwe termen en dergelijke raak ik een beetje de koers kwijt, deodexed, odexed, root, locke, unlocked bootloader, kernel, superuser, etc etc. is me iets teveel als noob. :+

Wat heb ik gedaan?
- Xperia Z geroot
- gecontroleerd of mijn Xperia Z is geroot via SuperUser en terminal command prompt (root= # unrooted = $)

Wat wil ik?
- een duidelijke stap voor stap plan om de black navigation and status bar te krijgen.

Overal zeggen ze ''flash in recovery'' of flash via cwm en dergelijke..... HELP!
Was dat Rooten makkelijk? Al een tijd geleden dat ik een telefoon heb geroot van Sony :/
Is er ergens een stappenplan/rooten for dummies? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:33:
[...]

Omdat het kan :+ . Heb ik ook een paar x gedaan, maar is minder handig dan ik dacht aangezien de touchscreen blijkbaar ook reageert op waterstralen. Dus is lastig te bedienen onder de douche ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
karimmm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:31:
Dat is gewoon transmissie van warmte door het tijdelijke temperatuurverschil buitenkant en binnenkant. Lijkt me geen probleem. Het welbekende beslaan van een bril of beslaan van de autoruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Ja hey mijn telefoon herkende mijn SIM ineens niet meer en hij is nu alleen amar aan het rebooten terwijl ik hem net uit zette....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere

HELP!
Gewoon de tijd nemen en veel lezen op XDA. Dan kun je ook fouten herstellen etc. lees je phone niet bricken...

[ Voor 24% gewijzigd door johnhere op 17-03-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
karimmm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:54:
Ja hey mijn telefoon herkende mijn SIM ineens niet meer en hij is nu alleen amar aan het rebooten terwijl ik hem net uit zette....
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb ik gedaan?
- Xperia Z geroot

Wat wil ik?

Ok dan ben je al aardig op weg.

- PC Companion installeren voor de nodige Sony drivers.
- Rooten: Simpelweg unzippen naar je PC. Dan op je telefoon USB-foutopsporing aanzetten (onder Opties voor ontwikkelaars). Telefoon aansluiten op PC. Runme.bat uitvoeren en instructies exact volgen voor optie 3: New Xperia root.
- CWM Recovery: Simpelweg unzippen naar je PC. Dan op je telefoon USB-foutopsporing aanzetten (onder Opties voor ontwikkelaars). Telefoon aansluiten op PC. Install.bat uitvoeren en paar minuten wachten.
- Black bars: Zip-bestand op de interne sd-kaart van je telefoon zetten (sd0). Telefoon opnieuw opstarten en volume omhoog of omlaag indrukken als ledje groen kleurt. Nu ben je in CWM Recovery en kun je via het menu het zip-bestand selecteren en flashen.

Dat is alles. Maar ik sluit me bij johnhere aan. Als je niet weet wat je doet dan ga je maar eerst inlezen. Support tot aan de deur in dat soort gevallen. Het moet hier of op XDA geen vraagbaak voor dit soort dingen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
@johnhere ja, ik zie dus de hele tijd de SONY logo, dan gaat ie uit, weer SONY, uit, SONY, uit. Niks werkt!

Ik snap het niet, ik deed even uit, (met de bedoeling om te opstarten zodat ie de SIM zou herkennen) en nu alleen reboot

[ Voor 36% gewijzigd door karimmm op 17-03-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
karimmm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:57:
@johnhere ja, ik zie dus de hele tijd de SONY logo, dan gaat ie uit, weer SONY, uit, SONY, uit. Niks werkt!

Ik snap het niet, ik deed even uit, (met de bedoeling om te opstarten zodat ie de SIM zou herkennen) en nu alleen reboot
Nou pff, de rootcause is zorgelijk maar probeer op z'n minst nog even zodra die uit is tijdens boot loop
VOL+ en Powerknop ingedrukt te houden totdat de phone > 1 en daarna 3 keer vibreerd < voor een hard reset.
Daarna toch ff geduld als dit niet lukt en hem laten drogen? :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zojuist m'n bootloader geunlocked en de XZ geroot. Nu blijft de notificatieled wel aan. Steeds als ik een reset uitvoerde was het 1x een knipper van de led en toen weg. Na verschillende whatsapps, mails en smsen werkt de led gelukkig nog! Light Flow en andere apps werkten niet.
Als je de aangepaste usb-driver voor ADB wilt installeren onder Windows 8:
-Klik op Instellingen in de Charms bar (menu dat rechts tevoorschijn komt)
-Klik op PC Instellingen wijzigen (onderaan)
-Klik op Algemeen
-Klik op Nu Opnieuw Opstarten
-Wacht even, nu komt er een menu, kies daar Probleemoplossing (Troubleshoot)
-Kies daarna Geavanceerde opties (Advanced Options)
-Kies dan Opstartmogelijkheden van Windows (Windows Startup Settings)
-Je systeem start opnieuw op, kies dan uit het keuzemenu: Disable driver signature Enforcement (geen handtekening nodig bij drivers installeren)

Nu kun je in Windows de aangepaste driver gewoon installeren. Dat was de sleutel om onder Windows 8 de bootloader te kunnen unlocken.

Toch ga ik nog kloten met Light Flow, eens kijken of ik dat ledje ook vaker dan 1x per 5 seconden kan laten knipperen... Dat valt overdag gewoon niet op :S

Edit:
johnhere schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:42:
Best vreemd dan want dat heb ik niet. Met redelijk overdreven kracht (iets wat je nooit zal toepassen )
13W07
Ik heb een 13W09 en heb dit probleem ook niet. Pas als ik de telefoon met aardig wat kracht tordeer (bovenkant ten opzichte van de onderkant draaien), krijg ik iets van vlekjes, verder totaal niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjezz op 17-03-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
johnhere schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:04:
[...]

Nou pff, de rootcause is zorgelijk maar probeer op z'n minst nog even zodra die uit is tijdens boot loop
VOL+ en Powerknop ingedrukt te houden totdat de phone > 1 en daarna 3 keer vibreerd < voor een hard reset.
Daarna toch ff geduld als dit niet lukt en hem laten drogen? :X 8)7
Done! hij trilde drie keer, nu? Ik vind het maar eng aangezien die vochtindicators nu rood zijn, dat betekent dus dat er water naar binnen is gekomen. Terwijl de klepjes dicht waren? (alleen die van audio is wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Dan lijkt het me verstandig om eerst naar een reparateur te gaan die je indicators vervangt voordat je je telefoon opstuurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Bartjezz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:08:
Dan lijkt het me verstandig om eerst naar een reparateur te gaan die je indicators vervangt voordat je je telefoon opstuurt ;)
Het rare is alleen maar dat het kurkdroog is daarbinnen. Misschien is er gewoon stoom binnengedrongen? douche was niet eens heet en ik hield hem ook niet echt onder de douche maar oke.

Dit is sowieso best naar, vooral als ik straks een feestje heb waar ik voor een vriendin foto's zou schieten :(

[ Voor 11% gewijzigd door karimmm op 17-03-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
karimmm schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Done! hij trilde drie keer, nu? Ik vind het maar eng aangezien die vochtindicators nu rood zijn, dat betekent dus dat er water naar binnen is gekomen. Terwijl de klepjes dicht waren? (alleen die van audio is wit)
Klinkt als drogen en idd terug naar de tekentafel maar als ie door de de hard reset nu niet meer in boot loop zit dan zou je hem (of later) misschien weer kunnen starten. _/-\o_ doe je vriendin de groeten.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door johnhere op 17-03-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:56:
[...]

Ok dan ben je al aardig op weg.

- PC Companion installeren voor de nodige Sony drivers.
- Rooten: Simpelweg unzippen naar je PC. Dan op je telefoon USB-foutopsporing aanzetten (onder Opties voor ontwikkelaars). Telefoon aansluiten op PC. Runme.bat uitvoeren en instructies exact volgen voor optie 3: New Xperia root.
- CWM Recovery: Simpelweg unzippen naar je PC. Dan op je telefoon USB-foutopsporing aanzetten (onder Opties voor ontwikkelaars). Telefoon aansluiten op PC. Install.bat uitvoeren en paar minuten wachten.
- Black bars: Zip-bestand op de interne sd-kaart van je telefoon zetten (sd0). Telefoon opnieuw opstarten en volume omhoog of omlaag indrukken als ledje groen kleurt. Nu ben je in CWM Recovery en kun je via het menu het zip-bestand selecteren en flashen.

Dat is alles. Maar ik sluit me bij johnhere aan. Als je niet weet wat je doet dan ga je maar eerst inlezen. Support tot aan de deur in dat soort gevallen. Het moet hier of op XDA geen vraagbaak voor dit soort dingen worden.
Idd, :+ Echter ben ik geen noob... ik zie alleen even door alle bomen het bos niet meer.

En aangezien er geen Root topic is voor de Xperia Z, heb ik het maar hier gevraagd. Het lijkt me meer dan duidelijk dat er meerdere mensen zijn die dit graag willen, en natuurlijk is het belangrijk om je eerst in te lezen, maar als je de mensen op weg kan helpen door stap voor stap uit te leggen waar ze zich in moeten verdiepen, ipv gewoon voor de leeuwen gooien, dan bereiken die mensen hun doel efficienter, makkelijker en begrijpen ze de materie sneller.

Zojuist alles gefixt en ik heb de black nav en status bar mod werkend, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
johnhere schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:22:
[...]

Klinkt als drogen en idd terug naar de tekentafel maar als ie door de de hard reset nu niet meer in boot loop zit dan zou je hem (of later) misschien weer kunnen starten. _/-\o_ doe je vriendin de groeten.. :+
Naja die hard reset zorgt alleen maar voor dat mijn telefoon uit is! Nog tips over hoe die vocht eruit zou kunnen gaan? en ik zal het doen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Sorry maar ik begrijp niet helemaal hoe hier soms met de waterdichtheid van het toestel omgegaan wordt. Ik heb op dag 1 de telefoon onder de kraan gehouden om te bevestigen dat de klepjes waterdicht zijn. Ik had geen zin om een half jaar later voor verrassingen te komen staan.

Ze waren netjes waterdicht, vanaf dat moment weet ik dus dat ik veilig met natte handen / in de regen dingen met de telefoon kan doen. Daar blijft het bij, onder een warme douche gaan staan (temperatuurswisselingen, stoom) lijkt mij niet de way to go.

Ja ze adverteren ermee (en dat is belachelijk, want die waterdichtheid is er alleen maar om waterschade te voorkomen bij normaal gebruik), maar je wilt niet met dit soort bedrijven in een welles nietes situatie terecht komen waarbij jij zegt dat de klepjes niet waterdicht zijn en zij zeggen dat je ze uberhaubt niet goed dicht had...

Nogmaals ik vind het belachelijk dat Sony doet alsof je ermee kan zwemmen / douchen. Slimme marketing maar als mensen massaal met de Z gaan doen wat zij voorstellen dan denk ik dat dit nog wel eens heel wat RMA'tjes op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
edit: mobiel start op! harstikke bedankt iedereen die mij hielp. Jullie zijn geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
AnubisNefer schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:27:
[...]

Idd, :+ Echter ben ik geen noob... ik zie alleen even door alle bomen het bos niet meer.
Ben het met je eens hoor. XDA en in het algemeen forums. Er zijn op dit moment enkele ROM ontwikkelaars zoals cynamogen en uit zulke installatie stappen haal ik meestal de basis enzo die jij ook nodig had. Ik werk met Linux dus vandaar dat ik wat moeilijker erover dacht dan bassie112 :)

By the way - gaaf heh die black add-on ! echt superstrakkos. 8)

@ Karimmm super ! snel douchen dan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door johnhere op 17-03-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
B-Art schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:31:
Wifi signaal valt me wel tegen.... hopen dat dat nog wordt opgelost.

Ik wil hem ook rooten, ben de stock launcher al beu haha. Wil meer iconen op dit megascherm :P
Je hoeft nieteens te rooten voor een andere launcher met meer iconen op het scherm - zie dit topic (gebruik ik zelf ook): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
Jitsert schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:43:
[...]

Plotseling voelt mijn telefoon weer als een kookplaat, ook zonder SD-kaart. Even beter bekeken in betterbatterystats en wat blijkt veel wakelocks door "msm_hsic_host". Zie link:

http://www.imgdumper.nl/u...2013-03-17-16-04-35-g.png

Inmiddels wat rond gezocht op internet en de Nexus 4 schijnt hier ook problemen mee te hebben. Een aantal mensen roepen dat het iets met de Qualcomm processor te maken heeft. Op XDA kan ik geen oplossing vinden, tenminste niet voor de XZ. Hopelijk heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Deejac schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:16:
[...]

Plotseling voelt mijn telefoon weer als een kookplaat, ook zonder SD-kaart. Even beter bekeken in betterbatterystats en wat blijkt veel wakelocks door "msm_hsic_host". Zie link:

http://www.imgdumper.nl/u...2013-03-17-16-04-35-g.png

Inmiddels wat rond gezocht op internet en de Nexus 4 schijnt hier ook problemen mee te hebben. Een aantal mensen roepen dat het iets met de Qualcomm processor te maken heeft. Op XDA kan ik geen oplossing vinden, tenminste niet voor de XZ. Hopelijk heeft iemand van jullie een idee?
Kortom, snel de upgrade naar 4.2.2 SONY !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Myedvyed schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:57:
[...]

Je hoeft nieteens te rooten voor een andere launcher met meer iconen op het scherm - zie dit topic (gebruik ik zelf ook): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403
Thanks, die ga ik proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10

Sick Nick

Drop the top!

johnhere schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:26:
[...]

Kortom, snel de upgrade naar 4.2.2 SONY !!
Heb het zelf niet, maar als het iets is waar ook de Nexus last van heeft gaat een update naar 4.2 natuurlijk niet helpen want daar draait de Nexus al op en die heeft het blijkbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Sick Nick schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:02:
[...]

Heb het zelf niet, maar als het iets is waar ook de Nexus last van heeft gaat een update naar 4.2 natuurlijk niet helpen want daar draait de Nexus al op en die heeft het blijkbaar ook.
4.2.[2] en het is idd niet opgelost maar wel verminderd meen ik te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 13:34

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik was gisteren ook een beetje aan het browsen, niets bijzonders, en het gebied tussen de camera en NFCsticker werd toch wel behoorlijk warm. Normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Mijn XZ wordt ook steeds warm met gebruik, bij RealRacing wordt het echt een handwarmertje, maargoed, daar zal die Qualcomm wel zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Aan de bovenkant van het toestel zit het gehele hart van de telefoon, De CPU, GPU etc. Daarom wordt het op die locatie zo warm. Erg knap hoe ze zoveel in dat hoekje hebben weten te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het kan dan wel knap zijn, maar aanzienelijke warmteontwikkeling tijdens browsen lijkt mij nog steeds buitengewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Glas geeft vrij snel warmte door. Wat geen probleem is alleen je voelt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32
De mijne wordt ook best warm ook bij gewoon browsen ach gewoon even onder de koude kraan koelt hij wel af :)
Vind dat mijn s3 ook aardig warm werd op een bepaalde plek alleen die doe ik maar niet onder de koude kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb zelf een hoesje er om heen, dus dan heb je er sowieso geen last van :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
En de led werkt alweer niet meer.... Zit nu te kutten met Light Flow, maar die werkt alleen in testmodus :S als ik een mail ontvang gebeurt er weer niets...
Telefoon is geroot en bootloader is geunlocked, dus heb met Light Flow ook root-toegang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, zag net in CPUspy dat mijn telefoon moeite had met in deepsleep komen. Na Stamina-modes uit te hebben geschakeld is die weer supersnel in deepsleep. Toch maar uit laten dan...
Bartjezz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:30:
En de led werkt alweer niet meer.... Zit nu te kutten met Light Flow, maar die werkt alleen in testmodus :S als ik een mail ontvang gebeurt er weer niets...
Telefoon is geroot en bootloader is geunlocked, dus heb met Light Flow ook root-toegang...
Klopt. Installeer eens Light Manager. Echter meot je wel eerst van root-manager app wisselen. Superuser werkt namelijk niet met die app om de een of andere reden. Dus eerst SuperSU installeren en dan Light Manager. Daarna kun je Superuser verwijderen als SuperSU alle root requests afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een probleem met de Sony Walkman app. Om de een of andere reden weergeeft Walkman meerdere nummers dubbel weer, terwijl ze op de SD kaart toch echt slechts een keer voorkomen.

Ik heb al geprobeerd de Walkman app data te verwijderen en vervolgens rebooten, maar dat heeft niet geholpen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de app opnieuw de library indexeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:40:
Hmm, zag net in CPUspy dat mijn telefoon moeite had met in deepsleep komen. Na Stamina-modes uit te hebben geschakeld is die weer supersnel in deepsleep. Toch maar uit laten dan...

[...]

Klopt. Installeer eens Light Manager. Echter meot je wel eerst van root-manager app wisselen. Superuser werkt namelijk niet met die app om de een of andere reden. Dus eerst SuperSU installeren en dan Light Manager. Daarna kun je Superuser verwijderen als SuperSU alle root requests afwerkt.
Duizendmaal dank! _/-\o_ het werkt geweldig! Mn telefoon lijkt wel een disco nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 10:41
Kun je binnen een app van nummer wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
sedad schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:26:
Kun je binnen een app van nummer wisselen?
Ja, op 2 minstens manieren:
  1. Zolang je de notification balk ziet vanuit de app kun je die openklappen en naar de volgende of vorige track wisselen.
  2. Via sommige Bluetooth headsets kun je altijd naar de volgende of vorige track wisselen, ongeacht of je in een app zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
banaliteit schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:05:
Ik heb een probleem met de Sony Walkman app. Om de een of andere reden weergeeft Walkman meerdere nummers dubbel weer, terwijl ze op de SD kaart toch echt slechts een keer voorkomen.

Ik heb al geprobeerd de Walkman app data te verwijderen en vervolgens rebooten, maar dat heeft niet geholpen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de app opnieuw de library indexeerd?
Appdata van Mediaopslag wissen en je telefoon herstarten. Kan wel een tijdje duren voor alles dan terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, met die xperia launcher draait hij wel automatisch, zonder dock. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403) alleen hoe stel ik een achtergrond in voor de app drawer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 13:05
Nog voor Ambroos
13W08 AAC
SI: 1272-2830.2
Customization: 1270-8442_R11A
Telefoon heeft een aantal apps van Vodafone erop staan (niet te verwijderen) Het ergste is alleen dat ik geen LTE kan selecteren bij verbindingstype :(

Is er al nieuws over het flashen van een generic NL rom? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Heeft er hier iemand al met NFC (Android Beam), File Beam, en WiFi Direct gespeeld?
Ik heb mijn ervaringen aan m'n review toegevoegd: productreview: Sony Xperia Z Zwart review door Myedvyed

Het blijft allemaal een beetje gehannes maar we komen er ooit wel.

En mijn vermoeden werd inderdaad bevestigd: bij een WiFi-Direct verbinding (die ook voor Miracast wordt gebruikt) wordt de standaard WiFi adapter van de Xperia Z uitgeschakeld. Dit schijnt echter normaal te zijn: dat de Galaxy S3 WiFi-Direct en WiFi tegelijkertijd kan draaien is een positieve uitzondering. En daar zal ik nu van moeten afkicken vrees ik, dus geen YouTube via Miracast. Dat is wel jammer, want juist de Xperia Z met z'n klepjes zou baat hebben bij een volledig draadloze methode om een groot scherm aan te sturen zonder de WiFi-verbinding kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:46:
Cool, met die xperia launcher draait hij wel automatisch, zonder dock. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403) alleen hoe stel ik een achtergrond in voor de app drawer?
Volgens mij hou je dezelfde achtergrond als op je homescreen. Wel kan je zelf de doorzichtigheid aanpassen, en je kan hem ook helemaal zwart maken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 23:44
Ik ben sinds gister trotse eigenaar van een xperia z:D Wat een geweldig toestel! De problematische kijkhoeken vallen heel erg mee vind ik. Wel verschillende tinten wit/grijs worden minder goed te onderscheiden onder grotere hoek. Jammer voor de mensen om me heen als ze meegenieten van mijn toestel, maar geen probleem voor mij;) Accuduur lijkt nu nog kort, maar over een week kan ik daar pas iets over zeggen.

Verder maar 2 kleine handigheidjes die ik nog mis vanuit mijn galaxy s2: een snelle knop om de rotatie aan en uit te schakelen, en een knop om snel volumes voor ook media aan te passen, ipv pas nadat je een spel hebt gestart en het geluid al hebt gehoord.

Nog 1 dingetje, hebben jullie soms ook het idee dat het klepje voor de lader nog ietsjes meer uit steekt dan de rest? Het kan ook zo lijken omdat hij op de hoek zit, maar soms lijkt het bijna alsof hij niet goed dicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Voor die rotation, download notification goggle, deze heeft veel opties en ziet er goed uit (heb zelf rotatie, zaklamp, gps, brightness en syncing toegevoegd).

Klepje heb ik ook wel eens idee dat ie niet helemaal goed dichtzit, maar kijk maar vanaf de zijkant, dan zie je alleen het naadje zitten waaraan je hem kan opennmaken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik was ook op zoek naar die rotatie-opties, maar notification goggle kan ik niet vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Bartjezz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:07:
Ik was ook op zoek naar die rotatie-opties, maar notification goggle kan ik niet vinden :S
Ik gok dat hij Notification Toggle bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
Type fout van NinTeNdO_FrEaK, moet zijn Notification Toggle
Zelf gebruik ik deze voor de rotatie: AutoRotate OnOff
Vindt dat die Notification Toggle te veel ruimte inneemt bij de notificaties.
had liever gezien dan de toggles bovenaan werden aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Nog iets, waar is die f*cking Mediaserver voor? Ik gebruik die service niet... Verbruikt wel ff lekker 42% van alle energie die uit de batterij wordt getrokken :S Kan hem niet vinden bij alle apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 23:44
@hulp hierboven, bedankt! uiteindelijk ben ik voor power toggles gegaan, met een widget. Nu kan ik zowel volume, als wifi, als snel rotatie aanpassen

Edit: ohja, horen jullie de tril trouwens ook heel duidelijk? Ik las hier ergens dat deze geheel stil zou moeten zijn, maar dat is deze bij mij alles behalve. Dus als mijn mobiel trilt hoor ik duidelijk bzzzz

[ Voor 41% gewijzigd door iklucas op 18-03-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ok...half uur geleden staat mn telefoon prima te werken, kijk net of ik een bericht heb van iemand en is het uitgevallen. Wil ik hem opnieuw aandoen en nou doet ie gewoon helemaal niets meer! Als ik het aan de lader doe gaat er ook geen lampje branden. Heb ik dan weer het geluk dat ik een klote exemplaar heb of kan ik hier nog iets mee doen?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
@iklucas, ik hoor m'n telefoon ook redelijk trillen, maar dat boeit me niet zo. Deed m'n vorige nog veel erger, ben al blij dat het minder is :P

@Marruk: misschien is android vastgelopen, hou je powerbutton en vol up 15 seconden in, als binnen die tijd niet 3x achter elkaar getrilt is dan is je telefoon echt uit. Als dat wel gebeurt dan zul je hem waarschijnlijk weer gewoon kunnen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Bartjezz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:52:
@iklucas, ik hoor m'n telefoon ook redelijk trillen, maar dat boeit me niet zo. Deed m'n vorige nog veel erger, ben al blij dat het minder is :P

@Marruk: misschien is android vastgelopen, hou je powerbutton en vol up 15 seconden in, als binnen die tijd niet 3x achter elkaar getrilt is dan is je telefoon echt uit. Als dat wel gebeurt dan zul je hem waarschijnlijk weer gewoon kunnen opstarten.
Bedankt, werkte. Had het ook zojuist gelezen in de OP waar het natuurlijk ook in staat :F
Maar kreeg het even te warm om alles rustig door te lezen :p

Maar hoop wel dat het niet vaker gebeurt zeg. Niet echt een goede indruk als het op de 3e dag al spontaan uitvalt.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:35
Na alles gelezen te hebben, gaat dit toch niet mijn nieuwe mobiel worden.

Sony, leer wat van de concurrentie. Zo'n belachelijk scherm met een screenprotector... En dan nog 550+ euro durven te vragen. Ik wacht wel op de HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Hoezo een belachelijk scherm met screenprotector? Je ziet er werkelijk niets van, ik had het ding 2 dagen vast eer ik in de gaten kreeg dat er een extra laagje overheen zat. Ook de kijkhoeken waar iedereen over klaagt zijn bij mij echt niet te zien. Tuurlijk worden de kleuren iets valer als je er bijna vanaf de zijkant op kijkt, maar dat doe je toch nooit... Trouwens, het scherm blijft dan wel superscherp, het is niet dat de lijnen verschuiven ofzo, snap echt niet waar je het over hebt.
Er zijn inderdaad wat dingetjes die beter hadden gekund, maar die kunnen allemaal softwarematig opgelost worden. Voor alles wat je tegen kunt komen zijn er wel workarounds te krijgen, ik heb tot nu toe echt niets negatiefs aan het toestel op te merken. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n snel toestel met zo'n resolutie vastgehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Ach mensen hebben altijd wel wat te zeiken.

Ik vindt de camera niet goed genoeg, me screenprotector is na 3 weken vol met krassen etc etc maar damn wat een mooi toestel. Alles klopt aan dit ding en samen douchen gaat geweldig.

Dus alom een super toestel, vergeleken met een S4 of een HTC toestel.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
migros schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:39:
... samen douchen gaat geweldig. ...
Ik ga meestal met m'n vrouw samen douche, klinkt heel intiem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Toch vind ik dit voor zo'n toptoestel (aka flagship) niet kunnen. Na een aantal maanden zitten er ongetwijfeld krassen op deze protector.. moet ik dan met messen aan de slag om deze er eerst af te halen? Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Die protector kun je er volgens mij ook met je nagels er vanaf trekken, een hoekje los en langzaam verder lostrekken. Ik vind het juist goed dat een toptoestel al een screenprotector erop heeft zitten! 99% van de mensen gaat pas na het ontvangen van het toestel op zoek naar een cover/hoesje/pouch en screenprotector. Die paar dagen dat het toestel dus los danst in de broekzak en op tafel is het dus wel beschermd. Tevens is het mij nog nooit gelukt een screenprotector exact midden op het scherm EN zonder luchtbellen EN zonder stof eronder te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tremio schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:45:
Toch vind ik dit voor zo'n toptoestel (aka flagship) niet kunnen. Na een aantal maanden zitten er ongetwijfeld krassen op deze protector.. moet ik dan met messen aan de slag om deze er eerst af te halen? Dacht het niet.
Wat? Je punt van kritiek op de kijkhoeken van het scherm zijn valide, daarin zijn concessies gedaan. Echter is jouw kijk op wat in een smartphone (toptoestel) kan en niet kan bijzonder krom. Het slaat he-le-maal nergens op dat je zo pissig bent over een screenprotector die er fabrieksmatig op zit. Deze is er relatief makkelijk af te halen, zie het als een extra service van Sony.

En helemaal ironisch dat je vanwege een screenprotector de Xperia Z een mindere toptoestel vindt, maar wel lekker "op de HTC One wacht", die geen eens een micro-sd slot heeft. Daaruit blijkt wel waar jouw prioriteiten liggen in een flagship.

Ik hoop dat je begrijpt dat je door dit soort oneliners bijzonder onbetrouwbaar overkomt hier en menig Xperia Z eigenaar je totaal niet serieus kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Voor mij is opslag niet van belang. En daarnaast kan je zelf wat doen als er geen SD kaart in kan (bijv minder mp3s of videos erop).. maar een scherm kan je zelf niks aan doen. Tot nu toe heb ik nooit een screenprotector gebruikt, en altijd heel weinig krasjes op mijn scherm gehad (daarom is er ook Gorilla glas). Daarom hadden ze concessies kunnen doen op zo'n slot ipv op het beeldscherm.

Daarnaast is deze screenprotector ook Oleophobic en zit deze laag niet op het beeldscherm zelf. Dus als het eraf haalt... allemaal vette vingers op je scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Tremio op 18-03-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
Tremio schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:45:
Mijn Xperia Arc had ook fabrieksmatig al een screenprotector en die is na een kleine 2 jaar gebruik nog hardstikke netjes. Er zit 1 enkel klein krasje op. En ik ga niet bepaald zuinig met mijn telefoon om.

Dit weekend met een hike in een tentje overnacht. Aangezien alles op de rug mee ging heb ik een klein en licht tentje meegenomen. Resultaat is dat die niet zo weerbestendig zijn. Gisterenochtend werd ik wakker, ligt mijn Xperia Z in een plas water te zwemmen. Opgestaan, afgedroogd en er verder om lachen. Voor mij echt een uitkomst dat het ding waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 18:11
Damn nu mijn batterij beetje gekalibreerd is dit standby verbruik gekregen (met bluetooth,nfc, gps aan) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vmsh9u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:34:
[...]

Wat? Je punt van kritiek op de kijkhoeken van het scherm zijn valide, daarin zijn concessies gedaan. Echter is jouw kijk op wat in een smartphone (toptoestel) kan en niet kan bijzonder krom. Het slaat he-le-maal nergens op dat je zo pissig bent over een screenprotector die er fabrieksmatig op zit. Deze is er relatief makkelijk af te halen, zie het als een extra service van Sony.

En helemaal ironisch dat je vanwege een screenprotector de Xperia Z een mindere toptoestel vindt, maar wel lekker "op de HTC One wacht", die geen eens een micro-sd slot heeft. Daaruit blijkt wel waar jouw prioriteiten liggen in een flagship.

Ik hoop dat je begrijpt dat je door dit soort oneliners bijzonder onbetrouwbaar overkomt hier en menig Xperia Z eigenaar je totaal niet serieus kan nemen.
Beste man, vriend, mede xperia z bezitter... op dit soort gasten ga ik al helemaal niet in. Ik begrijp je reactie wel, maar ik word echt altijd zoooooo moe van dit soort non-onderbouwde opmerkingen dat ik geeneens reageer :O .

Het ergste vind ik dat mensen nu al bevooroordeeld zijn door dit soort opmerkingen over het scherm zonder dat ze het gezien hebben.

Het scherm is prachtig, echt, mooiste dat ik tot nu toe gezien heb op een telefoon. Full hd film erop gezet en deels gekeken. Abnormaal mooi. Die kijkhoeken die al door veel genoemd zijn. Ik begrijp het niet, ze zijn inderdaad niet zo goed als de huidige high-end smartphones maar ze OVERDRIJVEN (understatement) zooo erg he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tremio schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:59:
Voor mij is opslag niet van belang. En daarnaast kan je zelf wat doen als er geen SD kaart in kan (bijv minder mp3s of videos erop).. maar een scherm kan je zelf niks aan doen. Tot nu toe heb ik nooit een screenprotector gebruikt, en altijd heel weinig krasjes op mijn scherm gehad (daarom is er ook Gorilla glas). Daarom hadden ze concessies kunnen doen op zo'n slot ipv op het beeldscherm.
De ironie gaat zelfs een stapje verder. In principe beschrijf jij al concessies ten gevolge van het niet uitbreidbaar geheugen: minder mp3's een videos. Als een screenprotjectortje de term toptoestel voor jouw doet wankelen, dan snap ik niet hoe de consessies die jij opnoemt dat niet doen.
Daarnaast laat jij het klinken alsof de screenprotector de oorzaak is de mindere kijkhoeken. Die screenprotector is een non-issue. Leuk dat die er is, geen ramp als je er geen wil want hij is makkelijk eraf te halen. Het scherm van de Xperia Z is trouwens, op een bepaald model na, gewoon prima. Maar goed, jouw prioriteiten liggen gewoon ergens anders. Jij vind het schijnbaar belangrijker om vanuit buitengewone hoeken volledig contrast op je scherm te zien dan uitbreidbaar geheugen. Dat is je goed recht, maar zet je mening niet neer als feit.
Jitsert schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:02:
[...]

Beste man, vriend, mede xperia z bezitter... op dit soort gasten ga ik al helemaal niet in. Ik begrijp je reactie wel, maar ik word echt altijd zoooooo moe van dit soort non-onderbouwde opmerkingen dat ik geeneens reageer :O .

Het ergste vind ik dat mensen nu al bevooroordeeld zijn door dit soort opmerkingen over het scherm zonder dat ze het gezien hebben.

Het scherm is prachtig, echt, mooiste dat ik tot nu toe gezien heb op een telefoon. Full hd film erop gezet en deels gekeken. Abnormaal mooi. Die kijkhoeken die al door veel genoemd zijn. Ik begrijp het niet, ze zijn inderdaad niet zo goed als de huidige high-end smartphones maar ze OVERDRIJVEN (understatement) zooo erg he!
Misschien ziet hij het licht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
Nou, nu begin ik weer te twijfelen. Ik lees op heel veel plekken dat het scherm niet goed is, vergeleken met de andere toptoestellen. Jullie zeggen weer het tegenovergestelde. Ik ga maar denk ik zelfs eens met het toestel spelen.. Maar klopt het dat het scherm zelf niet oleophobic is?

[ Voor 7% gewijzigd door Tremio op 18-03-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Jahoor, na 12 uur weigert de led weer dienst... Hebt Lightmanager draaien met root-toegang, krijg de led nieteens aan bij een test :S
Denk dat ik eens dieper ga graven over dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tremio schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:25:
Nou, nu begin ik weer te twijfelen. Ik lees op heel veel plekken dat het scherm niet goed is, vergeleken met de andere toptoestellen. Jullie zeggen weer het tegenovergestelde. Ik ga maar denk ik zelfs eens met het toestel spelen.. Maar klopt het dat het scherm zelf niet oleophobic is?
Laat ik duidelijk zijn, de kijkhoeken van het scherm zijn minder dan de kijkhoeken die wij gewend zijn van de IPS panelen. En op zicht heb jij ook gelijk, de kijkhoeken van het scherm zijn ook minder ("niet goed" vind ik te extreem) vergeleken met andere toptoestellen. Maar dat neemt niet weg dat het alsnog prima schermen zijn. Er wordt gedaan alsof het scherm onzichtbaar wordt als je hem een beetje kantelt. Je kunt het vergelijken met een wedstrijd waar iemand tweede eindigd. Het is een mindere prestatie dat eerste, maar alsnog een prima prestatie. Tweakers was nog heel lovend over het scherm, vanaf 1 minuut gaat het over het scherm: reviews: Sony's nieuwe 5"-smartphone: de Xperia Z

Maar goed, zoals ik zei zijn er twee scherm leveranciers en het verschil in kwaliteit is enorm:
Afbeeldingslocatie: http://ivisa.org/images/XZ-ABC.jpg

JDC[A] is ronduit onacceptabel, JDC[B] is ook slecht maar de Sharp panelen zijn gewoon prima.

Ik heb geen idee op het scherm zelf oleophobic is, heb mijn matte screenprotector er nog eens af gehaald :P

[ Voor 12% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-03-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Bartjezz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:25:
Nog iets, waar is die f*cking Mediaserver voor? Ik gebruik die service niet... Verbruikt wel ff lekker 42% van alle energie die uit de batterij wordt getrokken :S Kan hem niet vinden bij alle apps...
Er is hier al vaker wat over langsgekomen:
[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2

Baffie60099 had er ook last van, na het verwijderen van de SD kaart was het volgens mij ' opgelost' (maar niet echt als je een sd wil gebruiken natuurlijk) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:47
Ik las een stukje terug over dat wat mensen een auto-rotatie knopje missen bij die knoppenwidget. Bij de mini-apps zit wel eentje, werkt prima. Moet je alleen nog even handmatig toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Melkunie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:43:
Ik las een stukje terug over dat wat mensen een auto-rotatie knopje missen bij die knoppenwidget. Bij de mini-apps zit wel eentje, werkt prima. Moet je alleen nog even handmatig toevoegen :)
Daar heb ik alleen maar: notities, recorder, rekenmachine en timer staan.
Ook als ik andere wil toevoegen kan ik alleen kiezen uit die 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
playstore link klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 16:26

Gmount

Ecorunner lid

@HollovVpo1nt
Weet je ook of er een manier is om er voor de aankoop achter te komen welk scherm er in zit?

/edit:
En voor iedereen die de z te duur vindt of Full HD overkill ;) is er nu de SP en L:
[url]"http://blogs.sonymobile.com/press_release/sony-mobile-adds-two-new-xperia-smartphones-to-its-spring-line-up-bringing-best-of-sony-experiences-to-a-broader-device-range/[/url]

[ Voor 58% gewijzigd door Gmount op 18-03-2013 12:13 ]

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gmount schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:59:
@HollovVpo1nt
Weet je ook of er een manier is om er voor de aankoop achter te komen welk scherm er in zit?
Ik zal het even vragen op XDA. Ik heb hier gelezen dat de schermen in NL 99% Sharp zijn. Wellicht dat AmbroosV het weet.

Edit: Op XDA is er iets raars aan de hand. Sommige stellen dat hun JDC scherm prima is en andere dat hun Sharp scherm prima is. Het lijkt wel op een scherm loterij xD

By the way (misschien leuk voor TS), voor de mensen zonder root, download Terminal Emulator van de Play Store en typ/kopieer plak deze commands:

cd /sys/devices/platform/mipi_dsi_panel.0
cat panel_id

Daar krijg je een code uit waaruit je kunt zien welk paneel je hebt. Ik heb een Sharp paneel, code: ls050t3sx01. Prima schem. Code voor JDC scherm: mdy70

Ik twijfel of de Sharp schermen nou per definitie beter zijn. Het lijkt van wel, maar op XDA zijn dus een aantal mensen met een prima JDC scherm en een minder Sharp scherm.

[ Voor 53% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-03-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Laatst online: 23-09 12:21
Leverancier van scherm is pas na een root op te vragen, niet vooraf zichtbaar.
Maar heb nog geen ander scherm dan sharp gezien onder de nl gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:45
IK heb de Z nu een paar weekjes in gebruik en ben er ontzettend tevreden over maar er zijn een paar dingen waar ik me aan stoor die hopelijk verholpen kunnen worden.

Als ik geen wifi heb zijn de browser en bijvoorbeeld de facebook app echt onbruikbaar. De notificatiebalk geeft aan dat ik vol bereik heb (H+) maar internetpagina's laden niet of nauwelijks en de facebook app geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met de server.Soms werkt de app wel gewoon maar dan worden foto's en reacties niet geladen. Whatsapp werkt wel gewoon dus je zou denken dat ik gewoon internet verbinding heb.

De .nomedia file lijkt niet te werken.
Ik heb in de video en afbeeldings mappen van whatsapp een .nomedia file geplaats en na het missen van de mediainfo komen deze ook niet meer voor de galerij als er echter weer een nieuwe foto word gestuurd verschijnt deze wel weer in de galerij.

Sinds gisteren lijkt de powerbutton los te zijn gekomen.
De button zit natuurlijk nog wel vast aan het toestel maar waar je eerst één klik voelde bij het indrukken voel ik er nu twee. Het lijkt of je hem nu eerst door een rubber heen moet duwen. Ik stoor me hier ontzettend aan omdat het nu erg gammel aanvoelt.

Iemand die deze problemen herkent of misschien een oplossing weet?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Merijn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:08:
IK heb de Z nu een paar weekjes in gebruik en ben er ontzettend tevreden over maar er zijn een paar dingen waar ik me aan stoor die hopelijk verholpen kunnen worden.

Als ik geen wifi heb zijn de browser en bijvoorbeeld de facebook app echt onbruikbaar. De notificatiebalk geeft aan dat ik vol bereik heb (H+) maar internetpagina's laden niet of nauwelijks en de facebook app geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met de server.Soms werkt de app wel gewoon maar dan worden foto's en reacties niet geladen. Whatsapp werkt wel gewoon dus je zou denken dat ik gewoon internet verbinding heb.

De .nomedia file lijkt niet te werken.
Ik heb in de video en afbeeldings mappen van whatsapp een .nomedia file geplaats en na het missen van de mediainfo komen deze ook niet meer voor de galerij als er echter weer een nieuwe foto word gestuurd verschijnt deze wel weer in de galerij.

Sinds gisteren lijkt de powerbutton los te zijn gekomen.
De button zit natuurlijk nog wel vast aan het toestel maar waar je eerst één klik voelde bij het indrukken voel ik er nu twee. Het lijkt of je hem nu eerst door een rubber heen moet duwen. Ik stoor me hier ontzettend aan omdat het nu erg gammel aanvoelt.

Iemand die deze problemen herkent of misschien een oplossing weet?
1. bij facebook klagen. blijft een belachelijk slecht gemaakte app voor zo'n groot bedrijf
2. moet werken. gebruik bv deze app om je geblockte mappen te beheren. misschien moet je nog de media oplsag cache wissen. staat wel ergens in dit topic.
3. dat is niet normaal. zal hem zsm laten omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
arnoutzw schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:01:
Damn nu mijn batterij beetje gekalibreerd is dit standby verbruik gekregen (met bluetooth,nfc, gps aan) _/-\o_

[afbeelding]
Ik ben echt jaloers. Ik weet niet waarom mijn XZ zoveel verbruikt, maar ik word er echt gek. Gisteravond 100%, in de nacht van de lader af gehad, vanochtend leeg... :(. Echt frustrerend. Tijdens mijn ontbijt nog even aan de lader gehad, maar ik ga vandaag niet doorkomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/5147043f00e75/5147043eeef09-verkleind.png

Met als hoofdoorzaak; "msm_hsic_host" en "pm8921_eoc" aldus betterbatterystats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Deejac schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:13:
[...]

Ik ben echt jaloers. Ik weet niet waarom mijn XZ zoveel verbruikt, maar ik word er echt gek. Gisteravond 100%, in de nacht van de lader af gehad, vanochtend leeg... :(. Echt frustrerend. Tijdens mijn ontbijt nog even aan de lader gehad, maar ik ga vandaag niet doorkomen.
[afbeelding]

Die msm_hsic_host is een bekende in android: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1999368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deejac schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:13:
[...]

[afbeelding]

hoeveel % van je screen-off time zit die in deep sleep. lijkt erop dat hij daar niet in komt inderdaad. bij volledige sync zit die bij screen-off voor 90% in deep sleep en 10% in 384mhz. Hiervoor had ik stamina mode aan staan en kwam die niet verder dan 25% deep sleep bij screen-off. misschien dat jij hetzelfde hebt. In deep sleep verbruikt de XZ zo goed als niets dus met jouw aangegeven gebruik zou die rond de 95% batterij over moeten hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 18:11
HollovVpo1nt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Ik zal het even vragen op XDA. Ik heb hier gelezen dat de schermen in NL 99% Sharp zijn. Wellicht dat AmbroosV het weet.

Edit: Op XDA is er iets raars aan de hand. Sommige stellen dat hun JDC scherm prima is en andere dat hun Sharp scherm prima is. Het lijkt wel op een scherm loterij xD

By the way (misschien leuk voor TS), voor de mensen zonder root, download Terminal Emulator van de Play Store en typ/kopieer plak deze commands:

cd /sys/devices/platform/mipi_dsi_panel.0
cat panel_id

Daar krijg je een code uit waaruit je kunt zien welk paneel je hebt. Ik heb een Sharp paneel, code: ls050t3sx01. Prima schem. Code voor JDC scherm: mdy70

Ik twijfel of de Sharp schermen nou per definitie beter zijn. Het lijkt van wel, maar op XDA zijn dus een aantal mensen met een prima JDC scherm en een minder Sharp scherm.
Idd ik heb ook een Sharp paneel en de kijkhoeken komen overheen met de JDC in jouw post

@Deejac

die post van mij was wel op wifi accespoint (verbruik van wifi tov 3g is ong factor 10 zuiniger)
Maar stats van jou zien er niet best uit al restore geprobeerd ?

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 18-03-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Gmount schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:59:
@HollovVpo1nt

/edit:
En voor iedereen die de z te duur vindt of Full HD overkill ;) is er nu de SP en L:
[url]"http://blogs.sonymobile.com/press_release/sony-mobile-adds-two-new-xperia-smartphones-to-its-spring-line-up-bringing-best-of-sony-experiences-to-a-broader-device-range/[/url]
Die live wallpaper van de SP (die in de demo te zien is) ziet er wel heel chique uit, die mag van mij ook wel naar de Z komen ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.