Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Bartjezz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:46:
Zojuist mijn Xperia Z ook eens uitgepakt en alles een beetje ingesteld. Wat is dit een snel apparaat zeg! Het lijkt wel alsof ik 2 jaar met een ouwe diesel in m'n broekzak heb rondgelopen (Motorola Defy) :)
Heb wel al de notificatie uitgeschakeld dat hij een melding geeft na het laden.
Die heb ik gemist, waar kun je dat eigenlijk uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
alex3305 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:55:
[...]

Die heb ik gemist, waar kun je dat eigenlijk uitzetten?
Ben je die meldingen over het uittrekken van de lader na het opladen beu?
Je kan deze meldingen uitschakelen met deze truc: Instellingen > Apps > twee swipes naar links (categorie Alles) > com.sonyericsson.unplugchargerreminder > "Meldingen weergeven" uitvinken en de meldingen worden niet meer getoond.

Uit de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 21:52
Ondertussen een dagje met de Z kunnen spelen.
Ben wel een beetje aan het zoeken naar de meest energiezuinige modus, zonder dat ik belangrijke whatsappjes e.d. misloop. Ff zoeken hoe en wat in Android, zeker omdat het op iOs toch allemaal anders werkt. Staat nu in stamina mode, heb wat dingen aan of juist uitgevinkt. Is er iemand die mij kan vertellen wat nu de meest zuinige modus en dus instellingen voor dit toestel zijn? Bij batterijverbruik staat wel iedere keer Facebook stipt op één.... best irritant. Iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen?
Ondertussen duik ik nog eens de handleiding in ;-) Morgen aan de slag met backuppen en terugzetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of mijn ledje dan wel correct gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaaikeO schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:29:
Ben wel een beetje aan het zoeken naar de meest energiezuinige modus, zonder dat ik belangrijke whatsappjes e.d. misloop. Ff zoeken hoe en wat in Android, zeker omdat het op iOs toch allemaal anders werkt. Staat nu in stamina mode, heb wat dingen aan of juist uitgevinkt. Is er iemand die mij kan vertellen wat nu de meest zuinige modus en dus instellingen voor dit toestel zijn? Bij batterijverbruik staat wel iedere keer Facebook stipt op één.... best irritant. Iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen?
Ondertussen duik ik nog eens de handleiding in ;-) Morgen aan de slag met backuppen en terugzetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of mijn ledje dan wel correct gaat werken.
Facebook is echt een flut app vind ik, bekijk het liever op mijn computer.

Wat je kan doen in is naar energieverbruik en dan bij stamina mode facebook wegvinken, zorgt ervoor dat als je je mobiel sluit dat facebook dan ook sluit. Vice versa voor apps die je juist open wilt hebben als je mobiel sluit, zoals whatsapp (aanvinken). Of je verwijdert de facebook app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Facebook blijft verschrikkelijk. Ik heb achtergronddata van facebook geristrict (erop klikken bij instellingen>data usage>restrict background data) en hij staat ook niet op mijn whitelist in standby mode. Dit zou wat kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
MaaikeO schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:29:
Het ledje werkt sowieso niet in de stamina mode ;)
Je zou gewoon eens zonder de stamina mode kunnen proberen en als dat teveel tegenvalt qua verbruik dan kun je deze altijd nog inschakelen. Ik gebruik momenteel de stamina mode niet en de accu gaat zo'n 2 a 3 dagen mee.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Eigenlijk praktisch alle opties die jullie noemen heb ik toegepast.
Het beperken van de achtergronddata lukt me niet specifiek alleen toe te passen op Facebook. Via energiebeheer heb ik ingesteld dat in stamina mode enkel whatsapp en email actief zijn. Bij apps-> Facebook heb ik het vinkje weggehaald bij meldingen weergeven. Bij accounts -> Facebook staat synchroniseren uit.
Veel meer opties heb ik niet volgens mij.
Bij batterijverbruik zie ik dat Facebook nog steeds op 33% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Ik snap niet dat iedereen stamina mode gebruikt. Het uitschakelen van de notifications is voor mij onacceptabel, en de winst is heel beperkt (bij mij in ieder geval).

Ik heb dan wel geen facebook op de telefoon staan, maar ben verder toch een redelijke poweruser. Heb bijv. de hele dag bluetooth aanstaan, verbonden met horloge. Telefoon is uit zichzelf uitstekend in staat inactieve processen te killen.

Er zijn bij mij maar twee situaties die voor onnodige drain zorgen:
- In maps location reporting aan hebben staan (staat nu dus gewoon uit)
- Wifi netwerk op het werk, om de een of andere vage reden gaat de telefoon op dat netwerk niet in deep sleep, probeer nog steeds te achterhalen waar dat op slaat.

Verder merk ik dat de telefoon wat sneller leeggaat op 3g, maar zit 90% van de tijd op wifi dus dat zou normaal gesproken geen issue zijn.

Ben gisteren voor het eerst in tijden gaan slapen met batterijlevel onder de 50 procent zonder de lader op te zoeken. Echt een verademing.

Heb btw in ruim twee jaar androidgebruik wel een zwarte lijst van apps opgebouwd. Buienradar is (was?) bijvoorbeeld ook een ziekelijke drainer. Vroeg bij mij destijds iedere paar seconden de locatie van de telefoon op.

[ Voor 10% gewijzigd door Vlemert op 15-03-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Je kan ook gewoon lightflow of ledblinker installeren en uitsluiten in stamina settings

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlemert schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:22:
Ik snap niet dat iedereen stamina mode gebruikt. Het uitschakelen van de notifications is voor mij onacceptabel, en de winst is heel beperkt (bij mij in ieder geval).

Ik heb dan wel geen facebook op de telefoon staan, maar ben verder toch een redelijke poweruser. Heb bijv. de hele dag bluetooth aanstaan, verbonden met horloge. Telefoon is uit zichzelf uitstekend in staat inactieve processen te killen.

Er zijn bij mij maar twee situaties die voor onnodige drain zorgen:
- In maps location reporting aan hebben staan (staat nu dus gewoon uit)
- Wifi netwerk op het werk, om de een of andere vage reden gaat de telefoon op dat netwerk niet in deep sleep, probeer nog steeds te achterhalen waar dat op slaat.

Verder merk ik dat de telefoon wat sneller leeggaat op 3g, maar zit 90% van de tijd op wifi dus dat zou normaal gesproken geen issue zijn.

Ben gisteren voor het eerst in tijden gaan slapen met batterijlevel onder de 50 procent zonder de lader op te zoeken. Echt een verademing.

Heb btw in ruim twee jaar androidgebruik wel een zwarte lijst van apps opgebouwd. Buienradar is (was?) bijvoorbeeld ook een ziekelijke drainer. Vroeg bij mij destijds iedere paar seconden de locatie van de telefoon op.
Stamina mode heb ik ook heel ruim opgezet. Eigenlijk laat hij alles door behalve fun/rotzooi apps. Scheelt toch altijd weer een beetje data/accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:25:
Je kan ook gewoon lightflow of ledblinker installeren en uitsluiten in stamina settings
Sowieso gebruik ik lightflow, kan je lekker instellen welk kleurtje (groen whatsapp, blauw facebook, rood email, paars sms etc.)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightflow krijg ik niet werkend in normal mode, dus alleen met beperkte kleuren. Ik gebruik zelf de gratis app Light Manager. Even naar alternate mode schakelen en je kunt zelf ook apps toevoegen. Werkt verder zonder restricties en vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Is er ook een manier dat ik mijn hotmail account kan syncen met contacten en agenda? Kom er nu pas achter dat Google Apple achterna wil qua streken, maar misschien weet een van jullie het?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
SToRM666 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:50:
[...]

Het ledje werkt sowieso niet in de stamina mode ;)
Je zou gewoon eens zonder de stamina mode kunnen proberen en als dat teveel tegenvalt qua verbruik dan kun je deze altijd nog inschakelen. Ik gebruik momenteel de stamina mode niet en de accu gaat zo'n 2 a 3 dagen mee.
Enig idee waarom dit bij mij wel het geval is? Ondanks dat ik stamina modus gister aan had en geen uitzondering heb toegevoegd bleef de notificatie-led gewoon zijn werk doen.

Ik ben sinds deze ochtend begonnen met een 100% accu. +- 08:30. Ik zal de komende tijd gaan kijken of hij echt zo zuinig is als ik denk dat hij is. Ik heb gister een SD kaart (32GB) erin gedaan met 7GB aan data erop. Nadat de mediaserver zo actief is geweest (waarschijnlijk het indexen etc) is de activiteit in ieder geval flink gezakt. Ik heb nu zonder stamina modus al een paar keer gekeken naar het verbruik + batterijpercentage. Ik heb ook screenshots gemaakt (van homescreen) van de keren dat ik hem heb aangezet en het percentage heb gechecked. Let wel, ik heb verder niks gedaan op de telefoon dan dit. De accu is nu nog steeds 100%. Ik zal op het einde van de dag een screenshot maken en deze hier plaatsen. Hoe ik dat doe moet ik nog even nakijken.

Gister heb ik hem wel intensief gebruikt, en dit was de eerste dag dat ik hem zo gebruikte. Ik heb veel Real Racing 3 gedaan (meerdere malen), wat grafisch echt vrijwel onbeschrijfelijk mooi is voor een game op een telefoon. Ik heb nog wat muziek geluisterd en de SD kaart geplaatst etc.

Ondanks dat ik het natuurlijk nu nog niet kan zeggen, denk ik wel al te weten dat de batterij geen issue zal zijn. Mijn HTC One X moest ik bij een paar uur onscreen tijd s'avonds toch wel aan de lader hangen, al was dat ook echt bij intensief gebruik. Ik denk te weten dat de XZ toch wel langer meegaat, maar daarover later meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
  • Laatst online: 14-07-2024
Vinden julllie ook dat de speaker om gewoon te telefoneren zo stil is? (ja, mijn volume staat helemaal open)

Ten opzichte van mijn xperia ARC een enorm verschil, bij het minste achtergrondgeluid versta ik de andere kant al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marruk schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 09:34:
Is er ook een manier dat ik mijn hotmail account kan syncen met contacten en agenda? Kom er nu pas achter dat Google Apple achterna wil qua streken, maar misschien weet een van jullie het?
Ofwel download je gewoon de (verschrikkelijk slechte) Hotmail-app uit de Play Store (ja, dat Microsoft+SEVEN-ding is de echte), maar de betere oplossing is werken met de ingebouwde apps van Sony.

Je account toevoegen kan zo:
Instellingen > Account toevoegen > Zakelijk (is Exchange, helemaal onderaan) > E-mailadres en wachtwoord ingeven, daarna Handmatig instellen links onderaan (niet volgende)

Bij domein\\gebruikersnaam moet dan \jouwadres@hotmail.com staan (inclusief de \).
Bij wachtwoord gewoon je wachtwoord.
Server is m.hotmail.com (ook voor @outlook.com en @live.nl etc).
SSL aan laten, de twee andere vinkjes uit.

Dan druk je gewoon op volgende en daar kies je zelf wat je wil gebruiken. Controlefrequentie inbox kan best gewoon op Automatisch (push), dan komt je mail onmiddelijk aan. Na het voltooien van die setup komt je mail gewoon in de E-mail-app, die werkt best goed. Contacten en Agenda worden ook netjes aangevuld vanuit Hotmail.
Offender schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:51:
Vinden julllie ook dat de speaker om gewoon te telefoneren zo stil is? (ja, mijn volume staat helemaal open)

Ten opzichte van mijn xperia ARC een enorm verschil, bij het minste achtergrondgeluid versta ik de andere kant al niet meer.
Zeker dat hij niet nat geworden is? Kan daarna wel een hoop uren duren voor alles terug goed klinkt.
Duw op de dialer eens *#*#SERVICE#*#* in en doe bij Service tests de Earphone test, klinkt alles daar wel goed?

[ Voor 18% gewijzigd door AmbroosV op 16-03-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:09
M'n Z ook zojuist binnen gekregen, eerst maar is aan de lader en dan ff spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
Hij is nog nooit nat geweest, maar als ik die service test doe is het echt wel dubbel zo luid dan wanneer ik een echt telefoongesprek voer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wat een top toestel dit, heb hem sinds gisteren maar ik heb al naast wat andere toestellen zoals de galaxy S3 gelegd.. Ha, en of dat scherm van sony een pak beter is. Zelfde foto's op beide toestellen, volle helderheid maar de Xperia Z zag er echt veel beter uit qua natuurlijkere kleuren en scherpte.
Ook de eigenaar van de S3 viel dat gelijk op, contrast is echt fel zat.
Batterijduur moet ik nog even afwachten maar aangezien ik gemiddeld 2/3 dagen met mijn Arc deed moet ik het met de Z toch ook kunnen redden.

Misschien wat offtopic maar het xperia z root topic is er nog niet;
Ik heb dus een t-mobile "branded" toestel, is de originele (nederlandse) rom al ergens te vinden zodat ik die er overheen kan flashen?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 13:34

HollovVpo1nt

I like gadgets

[b][message=39933672,noline]

Misschien wat offtopic maar het xperia z root topic is er nog niet;
Ik heb dus een t-mobile "branded" toestel, is de originele (nederlandse) rom al ergens te vinden zodat ik die er overheen kan flashen?
Ik heb ook een T-Mobile branded Z.Ik heb Sony via FB een bericht gestuurd waarin ik vroeg of ik een schone Xperia Z ROM op mijn Z kon flashen zonder dat de garantie vervalt. Dit is hun bericht terug:

"wij leveren telefoons uit aan T-Mobile (en andere providers) met daarop basis Sony software. Vervolgens is het aan T-Mobile om daar applicaties en dergelijke aan toe te voegen. Sony Mobile heeft daar niets mee van doen, dus voor het beantwoorden van je vraag moet je toch echt bij T-Mobile zijn."

Daarna een berichtje naar T-Mobile gestuurd met dit als antwoord:
"Ik ga dit voor je uitzoeken. Ik weet niet hoe T-Mobile / Sony hier tegenover staan. Zodra ik een officieel standpunt heb laat ik je het weten."

Dus ik wacht even af. Ik wil niet her risico lopen dat mijn garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben in het verleden nooit een probleem gemaakt van het flashen van een andere customization, het belangrijkste is dat je je bootloader niet unlocked.

Een Generic NL-ROM heb ik nog niet gezien, moet eens iemand vragen om er eentje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Wanneer ik mijn Xperia Z van de rechterbovenhoek en linkeronderhoek vasthoud en een klein beetje druk zet van de onderkant ontstaat er op een punt in het scherm een donker vloeiend vlekje. Die komen vooral aan de linkerkant van het scherm. Ik vroeg me af of dit normaal is en of het kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

AmbroosV schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:55:
Ze hebben in het verleden nooit een probleem gemaakt van het flashen van een andere customization, het belangrijkste is dat je je bootloader niet unlocked.

Een Generic NL-ROM heb ik nog niet gezien, moet eens iemand vragen om er eentje te maken.
Lijkt mij ook niet dat ze daar moeilijk over gaan doen.
Als jij iemand weet die dat wil/kan doen dan ben ik je zeer dankbaar.
Niet dat ik er nu veel van merk, alle t-mobile apps zijn al weg en ik zie het alleen nog aan het opstartscherm maar dat moet ook weg :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een goede, gratis call recorder? Zodat ik gesprekken van beide kanten op kan nemen en terugluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Ik ben blij dat de XZ waterdicht is als ik Real Racing 3 speel. :) :) 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK

Wat is nou eigenlijk het voordeel van een unlocked bootloader? Zolang je root hebt kan je toch ook bijna alles qua andere roms etc?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
4 uur en 11 minuten om van 100>99 te gaan. 4 screenshots gemaakt, 2 whatsapp berichten gekregen en verstuurd, 1 x facebook status geupdate en verschillende keren activiteit van verschillende processen nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Jitsert schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:05:
4 uur en 11 minuten om van 100>99 te gaan. 4 screenshots gemaakt, 2 whatsapp berichten gekregen en verstuurd, 1 x facebook status geupdate en verschillende keren activiteit van verschillende processen nagekeken.
Dat is wel netjes.
Na wat tips van gisteren heb ik nu de Z op 'gewone' modus staan. Notificatieledje werkt prima nu. Gisteren rond 00:00 bij 2% accu over aan de oplader gehangen. Rond 10:00 van de oplader gehaald.
Wat Wordfeud spelletjes gedaan, op internet gesurft voor zo'n 20 minuten (scherm staat op minimale helderheid), driemaal Facebook vernieuwd en een 15 tal whatsappjes gedaan. Van 100% naar 86%. Als ik de gebruikerservaringen zo lees zou het verbruik van de accu na een aantal maal volledig opladen moeten verbeteren. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08

Ook ik heb wel interesse. Ook een T-mobile toestel. Heb er wel een Vodafone sim in zitten en alle software verder verwijderd maar niet-branded is alsnog beter :)

Custom roms en dergelijke heb ik eigenlijk helemaal nog geen behoefte aan bij deze telefoon. Bij mijn Arc was dat na verloop van tijd om wat performance winst te halen maar ik heb zo'n vermoeden dat de Xperia Z langer snel blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:06
laarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:07:
[...]

Ik had Nova Launcher op mijn Xperia S, ik vond het geniaal! Daar is mijn S het allersnelste mee geworden, je kunt ervoor kiezen om animaties op meerdere niveaus uit te schakelen waardoor je toestel supersnel wordt. Ik was van plan om het weer te installeren op de Z, maar voorlopig wacht ik nog even, zo out-of-the-box met het taakbeheer scherm aan de zijkant en de mini-apps vind ik de Z vooralsnog geweldig.
Mini-apps en taakbeheerscherm gaat toch niet opeens weg als je andere launcher gebruikt? Bedoel je trouwens met taakbeheerscherm de verticale multitask rij aan apps?

Edit: je verliest iig wel Sony Walkman Widget :o

[ Voor 3% gewijzigd door banaliteit op 16-03-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:25:
[...]

Wat is nou eigenlijk het voordeel van een unlocked bootloader? Zolang je root hebt kan je toch ook bijna alles qua andere roms etc?
Andere ROM's die niet gebaseerd zijn op de stock-ROM (zoals Cyanogenmod of MIUI) zijn niet te flashen zonder de bootloader te unlocken want die vereisen meestal een andere kernel.

Nu, zolang die root-exploit werkt en je geen nood hebt aan een ROM die niet stock-based is is er inderdaad geen reden om je bootloader te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
AmbroosV, heb je nog een idee ivm de speaker, als ik die service test doe is het geluid veel luider dan wanneer ik een echt telefoongesprek voer.
Zijn er nog instellingen ergens verborgen ofzo? Of moet ik gewoon al voor een hoorapparaat gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 10:41
Mischien een domme vraag, maar heeft sony iets als itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Nu ga ik het toch hier posten:

Heb inmiddels de Xperia Z een week en het toestel is werkelijk super, alleen:

Die mediaserver blijft 19% usage aangeven bij energiebeheer, kan toch nooit de bedoeling zijn dat dat een week duurt ? Zag wat posts laatst voorbijvliegen hier maar kan ze niet meer vinden. Ik wil geen media enzo kwijtraken als het ff kan...

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
Volgens mij komt die mediaserver er ook bij als je een spel speelt met geluid ofzo.
Ik heb die er ook altijd tussen staan op de tweede of derde plaats, en heb nu eens een dag hem niet gebruikt, en dan stond mediaserver ook maar op 1 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
AmbroosV schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:02:
[...]

Ofwel download je gewoon de (verschrikkelijk slechte) Hotmail-app uit de Play Store (ja, dat Microsoft+SEVEN-ding is de echte), maar de betere oplossing is werken met de ingebouwde apps van Sony.

Instellingen > Account toevoegen > Zakelijk (is Exchange, helemaal onderaan) > E-mailadres en wachtwoord ingeven, daarna Handmatig instellen links onderaan (niet volgende)

Bij domein\\gebruikersnaam moet dan \jouwadres@hotmail.com staan (inclusief de \).

Dan druk je gewoon op volgende en daar kies je zelf wat je wil gebruiken. Controlefrequentie inbox kan best gewoon op Automatisch (push), dan komt je mail onmiddelijk aan. Na het voltooien van die setup komt je mail gewoon in de E-mail-app, die werkt best goed. Contacten en Agenda worden ook netjes aangevuld vanuit Hotmail.

[...]

Zeker dat hij niet nat geworden is? Kan daarna wel een hoop uren duren voor alles terug goed klinkt.
Duw op de dialer eens *#*#SERVICE#*#* in en doe bij Service tests de Earphone test, klinkt alles daar wel goed?
Thx!

Je bent echt een supervraagbaak!

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Socialife werkt trouwens ook nog niet echt geweldig. Krijg in die widget bijna geen updates en ook in de app zelf lopen de berichten van Facebook zwaar achter op de werkelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
AmbroosV schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:02:
[...]

[...]

Hartelijk bedankt. Hotmail werkt nu super op de email app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2ujs5s4.png

ik heb al een paar keer zo een dropdown meegemaakt nadat ik mn telefoon opnieuw startte

waardoor komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisqerT
  • Laatst online: 24-01 00:22
Weet iemand hoe je bij de mail app de email kan schalen naar de breedte? Nu staat het elke keer ingezoomd en moet ik elke mail kris kras lezen. Ik kan ook niet uitzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 08:36
Een poll tussen de grote 3. Alle Sony fans op XZ stemmen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Garret1410 op 16-03-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
YSF schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:59:
[afbeelding]

ik heb al een paar keer zo een dropdown meegemaakt nadat ik mn telefoon opnieuw startte

waardoor komt dit?
Ik heb nog nooit een android telefoon opnieuw gestart zonder dit te zien. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er tijdens het opstarten 10 procent verloren gaat dus ik denk dat de calibratie verward raakt tijdens reboot. Maargoed hoe vaak start je hem opnieuw op? Ik namelijk echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Garret1410 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:41:
Een poll tussen de grote 3. Alle Sony fans op XZ stemmen. :)
ja idd STEMMEN allemaal ! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Heb hem net gehaald en ik moet zeggen dat het een erg mooi toestel is maar ik hem denk toch te groot vind. Wifi doet het erg slecht moet ik zeggen. denk dat ik hem weer terug ga brengen naar de winkel.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
DaveD1109 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:13:
Heb hem net gehaald en ik moet zeggen dat het een erg mooi toestel is maar ik hem denk toch te groot vind. Wifi doet het erg slecht moet ik zeggen. denk dat ik hem weer terug ga brengen naar de winkel.
Formaat is slechts enkele milimeters groter dan average en WiFi zullen ze vast nog wel software matig aan kunnen tweaken.. of dat nou Sony of XDA zal zijn laat ik er even buiten. Kortom weet je het zeker ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
johnhere schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:18:
[...]

Formaat is slechts enkele milimeters groter dan average en WiFi zullen ze vast nog wel software matig aan kunnen tweaken.. of dat nou Sony of XDA zal zijn laat ik er even buiten. Kortom weet je het zeker ??? :)
Nee nog niet! :) toestel is verder wel erg mooi!! :P Kom van de iphone 5 af dus de grote is denk inderdaad even wennen! Wel vreemd trouwens aangezien ik dagelijks iets groots in mijn handen heb! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
DaveD1109 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:39:
[...]

Nee nog niet! :) toestel is verder wel erg mooi!! :P Kom van de iphone 5 af dus de grote is denk inderdaad even wennen! Wel vreemd trouwens aangezien ik dagelijks iets groots in mijn handen heb! 8)7
Hahaha maar idd vast niet zo mooi.... |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb op mijn XZ ook alle T-Mobile apps verwijderd. Sorrie, echt nutteloos... Misschien een tip voor de iets fanatiekere fotomaker, installeer Pudding Camera. Superveel opties en echt een stuk betere foto's. Dat merkte ik op m'n Defy al.
Ook heb ik zojuist de Barely There cover besteld:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT3g0febEpjFukAoFYHfw425ZNxZE5x9feAHfH3Fnfixthae2ofbQ
Ik heb een hekel aan van die flipovers, een hekel aan van die "sokken" en een hekel aan covers die superdik zijn en waardoor je niet meer bij de toetsen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ik heb bijna precies dezelfde cover, erg fijn! Had ook een siliconen hoesje besteld, maar die ging ook over de power knop heen waardoor je die niet makkelijk kon indrukken, irritant!

Nogmaals, voor mensen die normaal nova launcher gebruiken

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403

gebruik deze stock based launcher met flink wat extra opties (nog niet zoveel als nova, maar komt close en is in ontwikkeling), voordeel is dat walkman widget etc. gewoon werken!!!

Ambroos, is die launcher misschien iets voor in startpost? Hij is namelijk nog redelijk onbekend, maar wel erg fijn!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 21:09
Ik had ook een t-mobile branded toestel besteld, maar heb gewoon een
unbranded gekregen :)

Verder top toestelletje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32
Ook heb ik zojuist de Barely There cover besteld:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT3g0febEpjFukAoFYHfw425ZNxZE5x9feAHfH3Fnfixthae2ofbQ
Linkje waar je die vandaan hebt?
Heb zelf ook een cover nu die over de powerknop zit en deze wordt elke keer ingedrukt

(sorry ik weet dat dit eigenlijk in het accessoires topic hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
ComTech schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:09:
[...]

Linkje waar je die vandaan hebt?
Heb zelf ook een cover nu die over de powerknop zit en deze wordt elke keer ingedrukt

(sorry ik weet dat dit eigenlijk in het accessoires topic hoort)
pssst: http://www.telecomtelecom...eria-z-barely-there-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:45:
Heb tijdje terug terug mijn oude micro sd kaart in de telefoon gedaan om oude fotos enzo naar me Xperia te kopiëren (gedaan met ES File Explorer). Maar ik merkte al dat alle datums werden aangepast. En dus veel fotos niet in logische volgorde staan ;s. Probeerde zonet om het via de pc te doen, maar dat gaat ook niet helemaal goed. Hij houdt dan ook de datum van vandaag aan op alle/meeste foto's. Hoe krijg ik dit goed overgezet?
Niemand weet toevallig hoe ik me oude fotos erop krijg zonder dat het invloed heeft op de datum?
Merkte wel als ik met Attribute Changer de "genomen op" datum verander wel invloed heeft. Dat zou ik nog kunnen doen, door alle fotos te selecteren en datum over te laten nemen van wanneer het gewijzigd is. Weet alleen niet of dit ook voor videos werkt.
Iemand een betere oplossing? Wil gewoon alle foto's die ik op mijn microsd had op me HTC overzetten met behoud van de juiste datum. Als ik het zo laat staan alle foto's bij maart 2013 en niet eens in de juiste volgorde -.-

/Edit
Als ik me micro sd erin laat, staan de foto's wel goed, maar ik wil juist de foto's en video's enzo overzetten op me mobiel en sd eruit. Misschien kant dit met een app?

[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 16-03-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 08:06
sedad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:05:
Mischien een domme vraag, maar heeft sony iets als itunes?
Music unlimited maar strikt gesproken is dit hetzelfde als Spotify. Verder kan je alle muziek er gewoon opzetten zonder gebruik te maken van een of andere bizarre app. :)

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Iemand Face Unlock al geprobeerd?
Dat werkt perfect als schermvergrendeling :)
( ik had op de arc geen front cam dus ik weet niet of dit al oud nieuws is)
Staat bij; Instellingen->Schermbeveiliging->Ontgrendeling via gezichtsherkenning

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:59
Mensen hoe bevalt de accu ? ik heb voornamelijk iPhone's gebruikt en nu een Lumia 920 en wil graag naar een XZ maar ik lees zoveel slechte dingen over de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
Zelf iPhone 5 gebruiker geweest en het duurt een dag of 2 en dan is de accu hetzelfde met de Z. Met stamina mode gaat ie zelfs langer mee.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Volgens mij zijn de meeste mensen in dit topic tevreden over de accu!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

cardwizard schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:49:
Mensen hoe bevalt de accu ? ik heb voornamelijk iPhone's gebruikt en nu een Lumia 920 en wil graag naar een XZ maar ik lees zoveel slechte dingen over de accu
Ik kan je nog niet veel vertellen na 1,5 dag bezit maar wel dat hij bij mij sowieso de eerste 24 uur na de eerste oplading heeft doorstaan.
Dit in combinatie met veel gebruik ( nieuw dus alles testen ) zware spellen/video's en wat bellen en berichten.
Ik begrijp dat de accu nog wat moet inwerken maar als de telefoon minimaal 1 dag ( 24 uur ) overeind blijft dan vindt ik dat acceptabel. Zeker met de huidige schermen.
Ik heb ook nog een oudere symbian telefoon, tja dat waren nog eens tijden.. ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Vind em redelijk goed, kan met 1 volle lading er 2 dagen mee doen. Heavy gebruik, tja dan doe ik er maar een dag mee. Scherm slurpt veel van de accu, maar standby oh zo zuinig. Als je de accu echt zo belangrijk vind wellicht een note 2 of iPhone 5 een betere optie. Maar als je de dag met een smartphone door komt vind ik het goed genoeg.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Daarom vraag ik het ook , reviews en dergelijke klagen er behoorlijk over en vergelijkingen laten soms de helft in gebruiksduur zien in vergelijking met een iPhone 5 , daar schrik ik dan behoorlijk van !

Terwijl ik er hier niet zo gek veel over lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, of de helft van de mensen een slechte Z gekregen of mijn Z heeft perongeluk een 3x zo'n grote accu. Mijn Z gaat zo verschrikkelijk lang mee, en daarmee bedoel ik goed lang. Zo ziet mijn dag eruit:

-Wordt wakker met de Z op 100% (perongeluk wifi aan laten staan, geen probleem in stamina mode) 100%
-Ontbijten en richting school met muziek op (oordopjes) en 3G aan. Op school aangekomen toestel [b]98%[/b
-Pauze na 3 uur verliest mijn Z 1, 2 % dus ongeveer 96 %
-In de pauze beast mode aan, half uurtje nieuws checken, gamen op volle helderheid en whatsappen verlies ik ongeveer 7 % dus nu 91 %
-2 uur les, stamina mode nog aan, verlies nu ook 1 % dus 90 %
-Grotere pauze, verlies in een halfuur dit x iets minder (meer sociaal bezig) batterij nu op 86%

Onderweg naar huis weer muziek aan, whapp checken. '
Na 7 uur ben ik in totaal ongeveer 15 % verloren met 3 kwartier volle screen time.

S'avonds kijk ik films op mijn mobiel, wel helderheid iets lager anders doen mijn ogen pijn. Na 2-3 uur verlies ik dan 10-15 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Wanneer het scherm op hoge helderheid aan staat gaat de accu best snel leeg. Wanneer je echter de helderheid laag houdt kan je er bijna 2 dagen mee doen.
Wanner ik hem 8 uur van de lader haal, en 12 uur later thuis ben heb ik vaak nog 60 - 70 procent over. Dit is met gemiddeld 2 uur het scherm aan (laag tot middel helderheid), hele dag whatsappen en fb. Vele malen beter dan mijn SGS1 ooit heeft gepresteerd.

Ik ben dus erg tevreden over de de accu prestaties van de XZ!

(Stamina-mode heb ik nog niet gebruikt.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
cardwizard schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:00:
Daarom vraag ik het ook , reviews en dergelijke klagen er behoorlijk over en vergelijkingen laten soms de helft in gebruiksduur zien in vergelijking met een iPhone 5 , daar schrik ik dan behoorlijk van !

Terwijl ik er hier niet zo gek veel over lees
Dat komt omdat die reviews bijvoorbeeld endless video loops gebruiken, daar is de Z blijkbaar niet zo zuinig mee, daarnaast is de accu van review modellen misschien nog niet ingelopen=

Voor normaal gebruik is het echt gewoon prima! We kunnen er een poll tegenaan gooien :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Een dag is prima , meer hoeft van mij niet , Apple ben ik helemaal klaar mee dus een iPhone gaat het niet meer worden , Samsung begin ik helemaal niet aan dat is niks in mijn ogen (plastic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Daarom de Z en ook de htc one zijn wat dat betreft ideale iphone vervangers!

De Z had zelfs het grootste percentage overstappers van iphone naar een android device ooit.

[ Voor 38% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 16-03-2013 19:05 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
HTC sta ik wel voor open ware het niet dat Sense mij totaal niet aan staat , Sony is mooi clean , bijna stock Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Video op de Z met Bravia Engine aan is een drain. Zet Bravia Engine uit en je videoloop gaat veel langer door. Zeker als je weet dat Bravia Engine actief is voor alle video's die met hardwareversnelling afgespeeld worden (ook YouTube en HTML5 in browser, ...).

Ik heb het nu ook uitstaan. TV-series zien er gewoon leuker uit zonder, de meeste series hebben heel leuke color grading om de sfeer te versterken en Bravia Engine kan dat soms wat verpesten. Being Human was echt een stuk mooier zonder Bravia Engine. The Walking Dead ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardwizard schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:07:
HTC sta ik wel voor open ware het niet dat Sense mij totaal niet aan staat , Sony is mooi clean , bijna stock Android
was ook mijn reden om niet voor de htc one te gaan, sense werkt nog niet zo goed en is niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:18:
Video op de Z met Bravia Engine aan is een drain. Zet Bravia Engine uit en je videoloop gaat veel langer door. Zeker als je weet dat Bravia Engine actief is voor alle video's die met hardwareversnelling afgespeeld worden (ook YouTube en HTML5 in browser, ...).

Ik heb het nu ook uitstaan. TV-series zien er gewoon leuker uit zonder, de meeste series hebben heel leuke color grading om de sfeer te versterken en Bravia Engine kan dat soms wat verpesten. Being Human was echt een stuk mooier zonder Bravia Engine. The Walking Dead ook.
Bedankt voor de tip! Ik bekijk er voornamelijk kleurrijke anime op, zou je kunnen uitleggen wat de bravia engine doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:19:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik bekijk er voornamelijk kleurrijke anime op, zou je kunnen uitleggen wat de bravia engine doet?
Daar heb ik personeel voor:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sLWSBD77N_o]Het komt erop neer dat alles nog veel verzadigder wordt. Contrast is ook dieper. Je kan geen screenshots maken van video, anders zou ik het zo laten zien. Het probleem is dat wanneer je een scene hebt die net niet zo fel moet zijn qua kleuren (bijvoorbeeld in een mistig bos met een wat blauwige zweem) dat Bravia Engine het al snel naar fel groen tilt, en het grijzige gaat naar zwart.

Het is gewoon wat experimenteren. Voor anime kan ik me moeilijk voorstellen dat het slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
AmbroosV schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:22:
[...]

Daar heb ik personeel voor:
Handig :+

Ik heb hem ook al een tijdje uit staan, om andere redenen (het is lastig om foto's/video's te vergelijken als je telefoon ze opleukt, en de zichtbaarheid van het in werking treden van de Bravia Engine is een beetje storend). Maar zelfs zonder Bravia Engine vind ik foto's en video's er op het scherm van de XZ beter uit zien dan op de S3.

Na een dikke twee weken even de stand opmaken: het toestel bevalt nog steeds prima. Scherm, accu, softkeys, en zelfs camera wbt. foto's zijn allemaal prima. En het grote hoekige design vind ik juist geweldig EN ligt bij mij beter in de hand dan een afgeronde telefoon. Dit terwijl ik geen rechthoekige handen heb :P

De enige dingen die voor mij nog missen aan de Xperia Z zijn wat zaken rond video opname. De videos mogen wat scherper, en als ik toch met een wishlist bezig wil, zouden de volgende features ook wel leuk zijn om mee te spelen:
  • slow-motion
  • een soort dual-shot iets (2 camera's tegelijkertijd filmen)
  • foto's met een hogere resolutie maken tijdens filmen, b.v. 6 MP - hoeft niet in HDR modus te werken
  • EV instellen voor video-opnames - is mogelijk via 3rd party app IgCamcorder, maar zou fijn zijn als het ook in de default camera kan
Als LG en Samsung het kunnen, moet Sony dat ook lukken.. tenzij het een chipset beperking is :S

Ohja, en de hele camera mag sneller opstarten. Bij mij verdwijnt hij soms weer uit het geheugen lijkt het, en aangezien reboots niet echt nodig zijn moet ik dus af en toe de camera weer even starten om hem in het geheugen krijgen voor 'dat cruciale moment'. Zijn geloof ik ook apps voor die kunnen 'forceren' dat iets in het geheugen blijft, maar weet niet of het zo verstandig is om die te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de camera start wel wat sloom op heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Z verloor in 5 uur met wifi aan, whatsapp in de achtergrond, soms aan uit zetten voor de lol en 3x iemand opgeseint 2 % verloren! van 100 % naar 98% ! Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
AmbroosV schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:18:

Het was mij nog steeds niet helemaal duidelijk, maar heeft tweakers in hun test de bravia engine aan of uit gezet?

Anders zou ik graag een rundown zien, met het verschil tussen engine aan en uit.

[ Voor 5% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 16-03-2013 22:45 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Op zondag zal er wel geen BelCompany met voorraad Open zijn hier in het oosten , ben behoorlijk overtuigd nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben nog niet zo te spreken over de accuduur. Zonet ongeveer telefoon 3 uur van de lader, scherm wel bijna 2 uur aangehad. Van 100 naar 20 % gegaan. Had geen zware dingen draaien zover ik weet, alleen beetje surfen met chrome en wat WhatsAppen en heb me oude micro sd kaart erin gedaan. Telefoon werd wel heel heet moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voidmage
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-10-2020

voidmage

ad maiora natus sumus

Iemand bekend met het fenemoon dat je batterij tijdens gebruik sneller leegloopt dan de originele oplader opladen kan? Batterij gaat bij mij achteruit terwijl hij in de oplader zit en ik realracing speel of aan het skypen ben... erg vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
xileS schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:02:
Ik ben nog niet zo te spreken over de accuduur. Zonet ongeveer telefoon 3 uur van de lader, scherm wel bijna 2 uur aangehad. Van 100 naar 20 % gegaan. Had geen zware dingen draaien zover ik weet, alleen beetje surfen met chrome en wat WhatsAppen en heb me oude micro sd kaart erin gedaan. Telefoon werd wel heel heet moet ik zeggen.
Misschien betreft het een bug, met het scannen van de sd kaart? Ik zou zeggen haal die er eens uit en doe dan precies hetzelfde.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
XZ rulez, even stemmen natuurlijk. Maar ik heb last van een soort bug. Mijn telefoon voelt opeens als een kookplaat in mijn broekzak, als ik dan kijk bij energiebeheer zie ik dat het besturingssysteem veel vraagt. Ik weet dat de XZ echt een zuinig toestel kan zijn in standby, maar die van mij dus niet. Als ik de grafiek moet geloven heeft het eerste uur energie verbruikt zoals het hoort, maar daarna loopt het echt bergafwaarts (zonder iets te doen). Een opnieuw aan en uit schakelen (zwart streepje) heeft ook niet echt het gewenste effect.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/5144f006181eb/5144f006162aa-Screenshot_2013-03-16-16-57-50_klein.png

Als iemand maar enig idee heeft wat ik hieraan gedaan kan worden; je suggestie is meer dan welkom. Ik heb, zoals renzo4000 voorstelde, betterbatterystats geinstalleerd. Maar ik word daar niet echt wijzer van.

[ Voor 4% gewijzigd door Deejac op 16-03-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Wat geeft bbs aan, welke apps houden je telefoon wakker?

En heb je ook een sd kaart in de telefoon zitten, haal deze er eens uit? Ik blijf namelijk toch regelmatig lezen dat dit regelmatig problemen geeft, oa. door oneindig scannen van de kaart etc.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:15:
[...]

Misschien betreft het een bug, met het scannen van de sd kaart? Ik zou zeggen haal die er eens uit en doe dan precies hetzelfde.
Dacht ik idd ook al aan, want vond vond de accu zonet wel heel extreem snel leeg gaan. Heb de sd weer erin gedaan en me oude foto's weer verwijderd, omdat veel van de foto's en video's die ik gekopieerd had naar de interne geheugen niet meer klopten qua datum zoals ik hierboven ook al zei. Hier erger ik me dus best wel aan, lijkt alsof ik de enige ben omdat ik verder niemand hierover zie klagen xD.
Dus als ik me sd kaart zo inlaat staat me oude documenten gewoon goed, maar zodra ik ze kopieer naar de telefoon wordt de datum overschreven met de datum van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
op zich snap ik de logica er wel van (als ik jou een foto van paar weken oud stuur, komt hij daardoor toch bovenin je album app). Maar als je je eigen oude fotos er wilt opzetten klopt het niet meer.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:23:
Wat geeft bbs aan, welke apps houden je telefoon wakker?

En heb je ook een sd kaart in de telefoon zitten, haal deze er eens uit? Ik blijf namelijk toch regelmatig lezen dat dit regelmatig problemen geeft, oa. door oneindig scannen van de kaart etc.
Bbs geeft op dit moment niets aan omdat hij aan de lader zit, heb ook nog geen screenshot gemaakt 8)7. Maar bij de aankomende ontlading hou ik alles goed in de gaten.

Ja, ik heb er een SD-kaart in zitten 32Gb - Samsung class 6, zoals in het accessories forum veel geadviseerd. Maar ik zal deze kaart er voor de zekerheid uit halen, eigenlijk wil ik deze natuurlijk wel kunnen blijven gebruiken. Bedankt alvast voor je suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja als ik ze op de sd kaart laat klopt alles prima, maar zodra ik kopieer naar de telefoon niet meer dus ;s. Neemt dus bij het kopiëren blijkbaar niet alle (datum)gegevens goed over. Volgens mij was dat bij me oude HTC niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:01:
[...]
S'avonds kijk ik films op mijn mobiel, wel helderheid iets lager anders doen mijn ogen pijn. Na 2-3 uur verlies ik dan 10-15 %
Dat ga je natuurlijk nooit redden. In het meest optimistische geval haal jij dan 30 uur video tijd uit je Xperia Z (kom maar op met die screenshots van je batterij). In het meest pessimistische geval haal je 13 uur video tijd en ook dat ga je van zijn lang zal ze leven niet halen op deze mobiel. De helft, maximaal, en dan met hele lage helderheid. Mijn Xperia Z wordt er niet beter op moet ik zeggen qua batterijduur (verder ben ik een enorm tevreden gebruiker!), zie bijvoorbeeld mijn huidige cyclus (helderheid op automatisch en in het midden, stamina modus aan):

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8390/8563950334_3b7a515aa0.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8518/8563950338_acb54638cd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Misschien dat een update het heeft verholpen?
Heikum zei al eerder:
Btw, net via pc voor mijn xperia z een update gedaan van ongeveer 700 mb, lette niet echt op maar weet iemand wat er verandert?
Verwijderd in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"
Kan het zijn dat die update wat veranderd heeft?
Ik heb een "branded" t-mobile versie en wacht op een generic rom om ook de eerste updates binnen te krijgen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Even een paar dingetjes, ik had ook het probleem dat mijn notificatieled niet goed werkte. Verschillende keren een fabrieksreset uitgevoerd, geen resultaat. Voor mij was de oplossing om een fabrieksreset uit te voeren, en dan de eerste 5 stappen (die witte schermpjes van Sony, waarin gevraagd wordt voor wifi en welke accounts gesynced moeten worden) helemaal niets invullen, alleen een vinkje op het eerste scherm en dan 4x op volgende tikken.
Dan even testen met een sms naar jezelf of de witte led gaat knipperen. Daarna handmatig alle instellingen en accounts instellen en gaan. Dit staat niet echt duidelijk in TS beschreven. Detail is ook dat je daarna géén backup terug mag zetten!

Wat betreft de camera: Google Play: Pudding Camera

@Heatonme: ik heb ook een branden T-Mobile toestel en zit ook te wachten op een update... Ook Sony PC Companion geeft aan dat ik de laatste versie heb: 10.1.A.1.350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
ormagon schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:12:
[...]

Dat ga je natuurlijk nooit redden. In het meest optimistische geval haal jij dan 30 uur video tijd uit je Xperia Z (kom maar op met die screenshots van je batterij). In het meest pessimistische geval haal je 13 uur video tijd en ook dat ga je van zijn lang zal ze leven niet halen op deze mobiel. De helft, maximaal, en dan met hele lage helderheid. Mijn Xperia Z wordt er niet beter op moet ik zeggen qua batterijduur (verder ben ik een enorm tevreden gebruiker!), zie bijvoorbeeld mijn huidige cyclus (helderheid op automatisch en in het midden, stamina modus aan):

[afbeelding] [afbeelding]
Word voor mij de eerste keer dat ik iets post met foto/screenshot, ik hoop dus dat 't goed gaat!.
Ik ben gisteren gestart met een volle accu en ik heb best veel gedaan op het toestel.

Zo'n klein uur gegamed, facebook, whatsapp, gebeld, gebeld geworden, foto's gemaakt (+- 10), boek gelezen en wat zitten browsen. Ik heb zo'n kleine 5 uur onscreen-tijd gehad. Nu is de onscreen-tijd natuurlijk ook afhankelijk van wat je doet en welke achtergrond processen je hebt lopen + de helderheid van je scherm. De laatste had ik op auto staan en ik heb verder alles gewoon laten syncen as it pleased. Dus ik heb gewoon whatsapp + facebook + sms berichten + mails binnen gekregen. Ik heb trouwens ook een sd kaart erin zitten die ik eergisteren voor een deel heb volgepropt met foto's/filmpjes en boeken. Ik kan niet zeggen dat ik last heb van het mediaserver-process. De dag dat ik de kaart erin heb gedaan was de activiteit van de mediaserver wel aanzienlijk hoger, maar dat heeft vast te maken gehad met de eerder genoemde dingen.

Dit gebruik haalde ik met mijn htc one x nooit. Dus hoe de One en de S4 ook gaan presteren, i don't care. Ik ben zeer tevreden met mijn aanschaf en ik weet dat anderen dat ook zullen zijn.

(let wel, dit was met Stamini-modus UIT)

[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xperia Z is mijn eerste android phone hiervoor had ik een Sony Ericsson satio met symbian verouderd dus maar daar wist ik hoe ik mijn apps moest sluiten. Bij mijn xperia Z draaien al de apps nog op de achtergrond. Hoe kan ik deze sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:32:
De Xperia Z is mijn eerste android phone hiervoor had ik een Sony Ericsson satio met symbian verouderd dus maar daar wist ik hoe ik mijn apps moest sluiten. Bij mijn xperia Z draaien al de apps nog op de achtergrond. Hoe kan ik deze sluiten ?
Met de multitask knop en dan veeg je de app weg en is ie afgesloten. Maar dat hoeft in principe niet want Android pauzeerd/freezed de apps en je hebt niet voor niets 2gb geheugen ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Jitsert schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:32:
[...]

Word voor mij de eerste keer dat ik iets post met foto/screenshot, ik hoop dus dat 't goed gaat!.
Ik ben gisteren gestart met een volle accu en ik heb best veel gedaan op het toestel.

Zo'n klein uur gegamed, facebook, whatsapp, gebeld, gebeld geworden, foto's gemaakt (+- 10), boek gelezen en wat zitten browsen. Ik heb zo'n kleine 5 uur onscreen-tijd gehad. Nu is de onscreen-tijd natuurlijk ook afhankelijk van wat je doet en welke achtergrond processen je hebt lopen + de helderheid van je scherm. De laatste had ik op auto staan en ik heb verder alles gewoon laten syncen as it pleased. Dus ik heb gewoon whatsapp + facebook + sms berichten + mails binnen gekregen. Ik heb trouwens ook een sd kaart erin zitten die ik eergisteren voor een deel heb volgepropt met foto's/filmpjes en boeken. Ik kan niet zeggen dat ik last heb van het mediaserver-process. De dag dat ik de kaart erin heb gedaan was de activiteit van de mediaserver wel aanzienlijk hoger, maar dat heeft vast te maken gehad met de eerder genoemde dingen.

Dit gebruik haalde ik met mijn htc one x nooit. Dus hoe de One en de S4 ook gaan presteren, i don't care. Ik ben zeer tevreden met mijn aanschaf en ik weet dat anderen dat ook zullen zijn.

(let wel, dit was met Stamini-modus UIT)

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad het gebruik dat ik ongeveer verwacht (realistisch, dus niet de tot 30 uur on screen time die Heikum claimt). Heb dus toch het gevoel dat er een bugje in mijn Xperia Z zit. Vannacht in stamina modus gehad met enkel Mail en SMS als uitzonderingen (ben even het één en ander aan het testen) en toch 4% verloren. Terwijl ik bij mijn eerste cycli netjes 0-1% verloor bij een nachtje slapen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8085/8563725887_4665cda60d.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8521/8563725903_7b25a1230a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 21:17
voidmage schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:03:
Iemand bekend met het fenemoon dat je batterij tijdens gebruik sneller leegloopt dan de originele oplader opladen kan? Batterij gaat bij mij achteruit terwijl hij in de oplader zit en ik realracing speel of aan het skypen ben... erg vervelend :(
Haha, heb precies hetzelfde, ik was ook realracing aan het spelen en mijn oplader trok het ook niet.
En hij wordt ook vrij heet dan aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
Nette scores qua accu. Ik heb gisteravond de sd kaart verwijderd en tot mijn verbazing in de nacht maar 2% verloren. Ik ga nog geen conclusies trekken en kijk het nog even aan. Het besturingssysteem verbruikt nu ook maar 3%. Zou dit betekenen dat een sd beter niet kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Vannacht telefoon op stamina gezet, met als uitzondering hierin mail en whatsapp.
Verlies dan 13%. De komende nachten even verder zien en hopen dat het steeds beter wordt.
Als ik dan bij batterijverbruik kijk staat Facebook op één (?!) en hieronder scherm. Vanaf vanochtend weer in normale modus, wat gegevens van iPhone overgezet waarbij verbruik scherm nu op 27% staat en hieronder mediaserver met 14%.

Na wat testjes blijkt dat wanneer ik de telefoon in staminamodus zet Facebook vwb verbruik steeds weer bovenaan komt te staan. Snap er bar weinig van :?

[ Voor 54% gewijzigd door MaaikeO op 17-03-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in de telefoon knijp om het volume te regelen ( niet hard) verschijnen er links onderin een soort olie achtige vlekken op het scherm...
Ben ik daarin de enige??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:28:
Als ik in de telefoon knijp om het volume te regelen ( niet hard) verschijnen er links onderin een soort olie achtige vlekken op het scherm...
Ben ik daarin de enige??
Nee daarin ben je niet de enige, ik krijg het dan ook links op het scherm. Op de rand in het midden ongeveer. Ik heb het normaal gesproken niet bij het bedienen van de volume knoppen (net wel even voor je geprobeerd), maar zie het af en toe wel eens gebeuren.

Dus inderdaad, als je wat kracht zet op bepaalde punten (niet overdreven veel) dan krijg je van die vlekken op het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Repsect op 17-03-2013 11:34 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjRik schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:32:
[...]

Nee daarin ben je niet de enige, ik krijg het dan ook links op het scherm. Op de rand in het midden ongeveer. Ik heb het normaal gesproken niet bij het bedienen van de volume knoppen (net wel even voor je geprobeerd), maar zie het af en toe wel eens gebeuren.

Dus inderdaad, als je wat kracht zet op bepaalde punten (niet overdreven veel) dan krijg je van die vlekken op het scherm.
Ok... dan ligt dat dus gelukkig niet aan 1 exemplaar, maar is het blijkbaar algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:36:
[...]

Ok... dan ligt dat dus gelukkig niet aan 1 exemplaar, maar is het blijkbaar algemeen...
Best vreemd dan want dat heb ik niet. Met redelijk overdreven kracht (iets wat je nooit zal toepassen )
13W07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

johnhere schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:42:
[...]

Best vreemd dan want dat heb ik niet. Met redelijk overdreven kracht (iets wat je nooit zal toepassen )
13W07
Ik heb dit probleem ook niet. Dus zou het zeker geen algemeen probleem noemen.
Pagina: 1 ... 23 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.