Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
krotwijk schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:18:
Ook lekker om de zwartwaarde zo te testen.
http://www.gsmarena.com/t..._and_s_iii-news-5701.php#

Vind zelf het zwart echt veel beter dan op de foto eruit zien
Volgens gsmarena heeft die reviewer een dslr camera gebruikt met 15seconden sluitertijd. Dit is dus een extreem overdreven foto. Het verbaast mij zelfs dat de S3 niet inktzwart is. Dus ik denk dat het eerder een test was om te laten zien dat de S4 een nog zwarter beeld kan reproduceren dan de S3.

In de Chinese review van de S4 presteert de exynos hetzelfde als de S600 van qualcomm. Straks eens zien naar de live stream wat er allemaal van waar is.

[ Voor 28% gewijzigd door Infinity88 op 14-03-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Zo, ik heb mijn review van de Z af:
productreview: Sony Xperia Z Zwart review door Cyleo

Commentaar/verzoekjes zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Myedvyed schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:00:
Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om wat vergelijkende video-opnames te maken tussen m'n S3 en m'n XZ:
YouTube: Sony Xperia Z vs. Samsung Galaxy S3: Video Camera [afbeelding]
(wel op full HD kijken)

Let dus wel: dit gaat over video, niet over foto. De 'foto's' die te zien zijn, zijn snapshots uit video-opnames.

Algemeen oordeel (deels subjectief, maar wie zegt dat de XZ scherper is dan de S3 is gewoon blind :+ ):
  • Galaxy S3 levert scherper beeld
  • Galaxy S3 levert helderder beeld (als in: meer licht)
  • Xperia Z heeft beter geluid, minder schel
  • Zoom van Xperia Z is belachelijk, maximale zoom waarde is compleet onbruikbaar en kan te makkelijk per ongeluk worden 'behaald', hadden ze beter conservatiever kunnen instellen
  • Alleen in bepaalde specifieke situaties (b.v. HDR-waardige situaties en bij het opnemen van beeldschermen) presteert de video-camera van de XZ beter dan die van de S3
Waar voor foto's er nog goede prestaties uit te persen zijn door handmatig de EV waarde te compenseren, en foto's dan beter zijn dan die van de S3 (of minstens gelijkwaardig), zit zoiets er bij de video niet in helaas.

En nu dit nog even in m'n product review verwerken :P
Top, leuk filmpje. Ik heb wel het idee dat de kleuren van de Z beter zijn (Eerste twee filmpjes en zeker bij tomb raider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er wel werk van gemaakt :). Meer dan de meeste andere reviewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krotwijk schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:18:
Ook lekker om de zwartwaarde zo te testen.
http://www.gsmarena.com/t..._and_s_iii-news-5701.php#

Vind zelf het zwart echt veel beter dan op de foto eruit zien
Die zwartwaarden test gaat nergens over met zo'n lange sluitertijd aangezien de S3 in de praktijk als pikzwart is. De andere tests echter wel. Het kan aan mijn ongetrainde oog liggen maar daar vind ik toch echt de Z er het beste uitkomen... Contrast is prima en de kleuren zijn het beste in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Nu vrijwel alles over gezet van One X naar Z, tot nu toe nog niks geks tegen gekomen. Behalve het volgende, maar dat zal beslist niet toestel gerelateerd zijn.

Ik zit redelijk in het zuiden van limburg, zo'n 20km van maastricht waar ik met iedere provider goed bereik heb. Met kpn netwerk haal ik zo'n 7mb/s op mn XZ. Met vodafone waar ik 'theoretisch' 14.4 moet behalen haal ik slechts 1/2mb/s.

Hebben meerdere mensen hier last van? Gek genoeg zie ik ook niet de optie 4G in het rijtje staan bij de verbindingen. Ik zie ook alleen:

- Alleen Umts.
- Alleen GSM.
- Umts (voorkeur/GSM)

Ik heb hier al eerder iets over gelezen, maar zoeken in dit topic heeft geen zin. Ik kan me trouwens ook niet herinneren gezien te hebben bij mn vorige XZ, ik weet ook niet of ik er naar gekeken heb.

@ Hieronder: Same shit, different customer :P De rotzooi die VF erop heeft gezet vind ik nog wel meevallen t.o.v de rotzooi die T-Mob erop had gezet. Ik heb trouwens ook de 4G variant. De 6603.

[ Voor 10% gewijzigd door Jitsert op 14-03-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:24:
Naast root werkt nu ook CWM recovery perfect voor locked bootloaders :). Nog ff wachten tot vanavond op een display calibration poort.
Geroot, cwm, en black nav en status bar, ziet er goed uit en werkt gewoon allemaal op stock rom!

display calibration zou erg nice zijn.

Ik moet wel zeggen dat het zwart in de de nav bar het bij lange na niet haalt bij amoled zwart wat ik gewend was (dan blend het echt in met behuizing), maar het ziet er beter uit!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 13:05
Zo, vanmiddag eindelijk mijn XZ ontvangen :)
ik ben erg tevreden, behalve dan dat er door Vodafone toch rotzooi op gezet is :( Het ergste is alleen dat ik geen LTE bij verbindingsmogelijkheid kan selecteren... Ligt dat aan restricties die erop zijn gezet door Vodafone? Dan hebben ze morgen namelijk een boze klant aan de telefoon; wel ermee adverteren, maar er geen gebruik van.kunnen maken :s Ik heb tenslotte de C6603 en die is er wel geschikt voor. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitsert schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:58:
Nu vrijwel alles over gezet van One X naar Z, tot nu toe nog niks geks tegen gekomen. Behalve het volgende, maar dat zal beslist niet toestel gerelateerd zijn.

Ik zit redelijk in het zuiden van limburg, zo'n 20km van maastricht waar ik met iedere provider goed bereik heb. Met kpn netwerk haal ik zo'n 7mb/s op mn XZ. Met vodafone waar ik 'theoretisch' 14.4 moet behalen haal ik slechts 1/2mb/s.

Hebben meerdere mensen hier last van? Gek genoeg zie ik ook niet de optie 4G in het rijtje staan bij de verbindingen. Ik zie ook alleen:

- Alleen Umts.
- Alleen GSM.
- Umts (voorkeur/GSM)

Ik heb hier al eerder iets over gelezen, maar zoeken in dit topic heeft geen zin. Ik kan me trouwens ook niet herinneren gezien te hebben bij mn vorige XZ, ik weet ook niet of ik er naar gekeken heb.
Praktijk en theorie zijn wat anders. Hangt van zoveel dingen af. Wat ik wel raar vind is dat je LTE zou moeten kunnen kiezen als optie 4... Hoewel ik nu op KPN zit en mijn VF sim nog niet kan gebruiken. Branded versie of misschien oude simkaart?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Nieuwe simkaart maar wel een branded version van VF. Wellicht dat dat 't 'probleem' is voor de 4G optie (deze niet te kunnen selecteren).

Ik vraag me echter af waarom ik geen hogere snelheid haal. @ Durazno.. wat haal je voor snelheid?

Ik heb btw Bel + sms + web Altijd abo van VF (geen RED abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:14
LTE = H+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 12:21
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Geroot, cwm, en black nav en status bar, ziet er goed uit en werkt gewoon allemaal op stock rom!

display calibration zou erg nice zijn.

Ik moet wel zeggen dat het zwart in de de nav bar het bij lange na niet haalt bij amoled zwart wat ik gewend was (dan blend het echt in met behuizing), maar het ziet er beter uit!
Volgens xda is de display calibration ook bijna klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitsert schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:07:
[...]

Nieuwe simkaart maar wel een branded version van VF. Wellicht dat dat 't 'probleem' is voor de 4G optie (deze niet te kunnen selecteren).

Ik vraag me echter af waarom ik geen hogere snelheid haal. @ Durazno.. wat haal je voor snelheid?

Ik heb btw Bel + sms + web Altijd abo van VF (geen RED abo)
Alleen KPN is op het moment actief. Komt in de zomer voor VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Bedankt voor de link, al was ik hiervan op de hoogte. Ik meen me te herinneren dat er VF klanten waren hier die de optie wel konden selecteren, maar dan zal ik me vergist hebben. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitsert schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:10:
[...]

Bedankt voor de link, al was ik hiervan op de hoogte. Ik meen me te herinneren dat er VF klanten waren hier die de optie wel konden selecteren, maar dan zal ik me vergist hebben. My bad.
Geen idee. Op zich logisch dat je de optie niet hebt als het niet actief is voor je abbo. Kost alleen maar accu om de antenne dan aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Als ik mijn locatie wil vinden in Maps staat er: Schakel locatietoegang voor Google-apps in. Dit heb ik volgens mij al ingeschakeld... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Jitsert schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:10:
[...]

Je hebt je niet vergist want ik heb als VF klant gewoon de 4e optie " LTE(voorkeur)/WCDMA/GSM "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
@jitsert dat we die optie niet kunnen selecteren ligt denk ik echt bij vodafone, SIM lijkt mij daar weinig mee te maken hebben.... Zelf haalde ik binnenshuis 3,7 Mbit ongeveer. Ik denk dat bij jou in de buurt Vodafone helaas wat minder goed bereik biedt :( Vodafone geeft zelf aan dat 14.4 in de praktijk neerkomt op 3 à 4 Mbit. Zelf haalde ik met mijn S2 de 11 Mbit, ga ik morgen even met XZ uittesten. Over het algemeen heeft de XZ beter bereik met mobiel netwerk dan de S2, wel laat de XZ t.o.v. de S2 de wifiverbinding sneller vallen, hoewel ze volgens wifi analyzer dezelfde signaalsterkte hebben.
Ik moet alleen wel zeggen dat ik echt schrok van de foto compressie :s Foto's zijn een stuk slechter dan die van de S2.
Iemand al een idee of en wanneer de originele software te flashen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
johnhere schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:17:
[...]

Je hebt je niet vergist want ik heb als VF klant gewoon de 4e optie " LTE(voorkeur)/WCDMA/GSM "
Ik heb een VF los toestel. Niet van de eerste week. Ik kan alleen kiezen: UMTS(voorkeur)/GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
banaliteit schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:19:
[...]

Ik heb een VF los toestel. Niet van de eerste week. Ik kan alleen kiezen: UMTS(voorkeur)/GSM
Ik heb ook een los toestel by the way... :) week 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Vodafone heeft dus besloten de LTE modus uit te zetten en ons te verblijden met hun rotzooi. Ik heb de webcare inmiddels getwitterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 22:10
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:09:
[...]

sorry maar the verge is wel erg anti sony. Vergelijken we bijvoorbeeld de design score, waarom maar een 7 voor de xperia z en een 9 voor de one. Behalve het scherm, waar is de one nou echt beter in?
Op zich is HTC met het design inoverender dan Sony, voor het eerst is het gelukt om een toestel compleet van aluminium te maken, terwijl de antennes wel gewoon ontvangst hebben. Het design van de Sony is, het gebruik van glas, is al eerder toegepast (Nexus, iphone). Daarom kan ik op zich wel begrijpen dat de One een hogere score heeft gekregen voor design, hoewel dat natuurlijk puur persoonlijk is.

Daarnaast is de One wel degelijk beter op sommige gebieden: hij is vaak sneller in de benchmarks, kan worden gebruikt als afstandsbediening, betere speakers en in de meeste omstandigheden een betere camera (vooral bij weinig licht) en bovenal, heeft de One een superieure accu! Waar is de Z dan beter in volgens jou? Oké, je kunt SD kaartjes gebruiken, en hij is waterdicht. Maar verder kan ik niks bedenken waar de Z beter is dan de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Cyleo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:44:
Top, leuk filmpje. Ik heb wel het idee dat de kleuren van de Z beter zijn (Eerste twee filmpjes en zeker bij tomb raider).
Dank je! Bij het 2e filmpje en Tomb Raider zijn de kleuren zeker beter, bij het eerste filmpje kan ik niet door het verschil in scherpte en helderheid heen kijken om de een of andere reden :P Maar zolang je er geen andere camera naast legt is het prima.

Wat me wel opvalt is dat de filmpjes er veel mooier uitzien als ik ze op de XZ kijk dan wanneer ik ze op de S3 kijk. En dat is zonder Bravia Engine 2!

De HTC One en Galaxy S IV vind ik totaal niet interessant eerlijk gezegd, en dat had ik niet verwacht. Dus goed gedaan Sony! Nu alleen die camera firmware even updaten he, jongens! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Laatst online: 23-09 12:21
CanonBoy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:26:
[...]

Op zich is HTC met het design inoverender dan Sony, voor het eerst is het gelukt om een toestel compleet van aluminium te maken, terwijl de antennes wel gewoon ontvangst hebben. Het design van de Sony is, het gebruik van glas, is al eerder toegepast (Nexus, iphone). Daarom kan ik op zich wel begrijpen dat de One een hogere score heeft gekregen voor design, hoewel dat natuurlijk puur persoonlijk is.

Daarnaast is de One wel degelijk beter op sommige gebieden: hij is vaak sneller in de benchmarks, kan worden gebruikt als afstandsbediening, betere speakers en in de meeste omstandigheden een betere camera (vooral bij weinig licht) en bovenal, heeft de One een superieure accu! Waar is de Z dan beter in volgens jou? Oké, je kunt SD kaartjes gebruiken, en hij is waterdicht. Maar verder kan ik niks bedenken waar de Z beter is dan de One.
De sony is stof en waterdicht, ook een positief design punt. Durf nu eindelijk in de regen te bellen.
Accu betwijfel ik nog of die veel beter is, de stamina mode verlaagt niet de display helderheid en dat zie je bij de bespaarmode op de one wel gelijk gebeuren.
De HTC One is ook niet geheel aluminium, aan de achterkant zijn er wel degelijk 2 sleuven van kunststof om het signaal door te laten.
Bij de xperia z kan ik de powerknop bedienen met 1 hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
[...]

Kijk het ligt er natuurlijk maar precies aan waar je waarde aan hecht. Camera lijkt me een gelijkspel (meeste reviews waren bij normaal licht niet echt te spreken over de one camera).
Ik vind Sony juist innoverend met design, een water/stof dicht toestel maken wat erg dun is en er goed uitziet, volgens mij zijn ze daar ook zo'n beetje de eerste mee!

Ik gebruik een telefoon nooit als afstandsbediening (overigens sowieso irritant dat hiervoor nog steeds geen bluetooth wordt gebruikt door tv fabrikanten).
Bij de htc one zou ik me bijvoorbeeld mateloos irriteren aan Sense, aan de locatie van de powerknop en het maar hebben van twee (niet on screen) buttons, waardoor je allemaal moet gaat dubbeldrukken op de homeknop om bijvoorbeeld naar het multitask menu te gaan. Daarnaast is de one wel sneller in synthetische benchmarks, maar dit heeft in de praktijk vrijwel 0 effect.

De Z heeft persoonlijk voor mij geen enkel minpunt wat een dealbreaker zou kunnen zijn.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

-Camera zit je naast.
-Design is meer dan materiaalkeuze. Of het nu gemakkelijk of moeilijk is om uit 1 blok aluminium iets te maken is niet van belang voor de consument. Het gaat om het apparaat wat je in je hand hebt uiteindelijk. De Z en One verschillen wat dat betreft nogal maar zijn beiden van hoge kwaliteit. Persoonlijke voorkeur meer is het niet. Reviewers (en gebruikers) zijn nooit objectief maar 2 punten meer geven is ronduit krom.
-Een afstandsbediening app is leuk maar de meerwaarde is nihil. Je hebt overal al een afstandsbediening voor en genoeg apps doen hetzelde tegenwoordig (via internet). Dat mag niet eens een argument zijn.
-Accu moet nog blijken in de praktijk. Het scherm is kleiner dus hij zal wel wat langer mee gaan maar een dagelijkse lading bij veel gebruik blijft nodig. Superieur is in ieder geval niet het juiste woord, hooguit misschien beter.
-Benchmarks moet je ding zijn. Tweakers hechten er waarde aan, 99% van de andere mensen niet zoalng geen verschil merkt.
=Afweging. Voor jou de One, anderen de Z en weer anderen de S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Mijn homescreen...lekker vol op dit moment. Hoop dat de launcher binnenkort andere icons voor mapjes ondersteunt .Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/BTtyQcX.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 14-03-2013 21:51 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:37:
[...]

-Camera zit je naast.
-Design is meer dan materiaalkeuze. Of het nu gemakkelijk of moeilijk is om uit 1 blok aluminium iets te maken is niet van belang voor de consument. Het gaat om het apparaat wat je in je hand hebt uiteindelijk. De Z en One verschillen wat dat betreft nogal maar zijn beiden van hoge kwaliteit. Persoonlijke voorkeur meer is het niet. Reviewers (en gebruikers) zijn nooit objectief maar 2 punten meer geven is ronduit krom.
-Een afstandsbediening app is leuk maar de meerwaarde is nihil. Je hebt overal al een afstandsbediening voor en genoeg apps doen hetzelde tegenwoordig (via internet). Dat mag niet eens een argument zijn.
-Accu moet nog blijken in de praktijk. Het scherm is kleiner dus hij zal wel wat langer mee gaan maar een dagelijkse lading bij veel gebruik blijft nodig. Superieur is in ieder geval niet het juiste woord, hooguit misschien beter.
-Benchmarks moet je ding zijn. Tweakers hechten er waarde aan, 99% van de andere mensen niet zoalng geen verschil merkt.
=Afweging. Voor jou de One, anderen de Z en weer anderen de S4
Ik heb zeker niet gezegd dat ik voor de One ga kiezen. ;) Wat ik uit reviews heb begrepen dat de One aangenamer in de hand ligt dan bijvoorbeeld de Z... maar dat is puur eigen mening. Ben het niet eens dat je vind dat de afstandsbediening slechts een nihil pluspunt is: je kunt praktisch elk apparaat ermee bedienen en anders kun je het de One leren wat hij moet doen bij een bepaald commando. Ik heb iig nog geen televisie die ik via internet kan bedienen. :)
Check de review van Tweakers even betreffende de accu van de One, in vergelijking tot de Z. In de praktijk moet nog gaan blijken hoe groot het verschil is daadwerkelijk is, maar uit de tests tot nu toe blijkt dat de One wel degelijk superieur is aan de Z.
Kijk het ligt er natuurlijk maar precies aan waar je waarde aan hecht. Camera lijkt me een gelijkspel (meeste reviews waren bij normaal licht niet echt te spreken over de one camera).
Ik vind Sony juist innoverend met design, een water/stof dicht toestel maken wat erg dun is en er goed uitziet, volgens mij zijn ze daar ook zo'n beetje de eerste mee!

Ik gebruik een telefoon nooit als afstandsbediening (overigens sowieso irritant dat hiervoor nog steeds geen bluetooth wordt gebruikt door tv fabrikanten).
Bij de htc one zou ik me bijvoorbeeld mateloos irriteren aan Sense, aan de locatie van de powerknop en het maar hebben van twee (niet on screen) buttons, waardoor je allemaal moet gaat dubbeldrukken op de homeknop om bijvoorbeeld naar het multitask menu te gaan. Daarnaast is de one wel sneller in synthetische benchmarks, maar dit heeft in de praktijk vrijwel 0 effect.
Camera is géén gelijkspel. Check de volgende link even: http://www.technobuffalo....phones-camera-comparison/. De One komt hier wel degelijk beter uit de test.

Maar genoeg gezeik over of de One of Z nu beter is; het is maar te hopen dat beide bedrijven er eens in slagen tegen Samsung op te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Weet je wat het probleem is, elke review zegt wat anders. Bij the verge komt de one er juist slecht af wat betreft de accu.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:59:
Weet je wat het probleem is, elke review zegt wat anders. Bij the verge komt de one er juist slecht af wat betreft de accu.
Dat komt waarschijnlijk doordat The Verge geen goede baterijtest hebben. Ze doen maar wat, daardoor is de test die Tweakers bijvoorbeeld doet ook veel betrouwbaarder. Is ook erg veel kritiek gekomen op de review van The Verge.

Maar weer OT, terug naar de Z...

[ Voor 3% gewijzigd door Óglaigh op 14-03-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:54
Ik vind de One wel mooi maar eerlijk gezegd lijkt hij sterk op een Oppofind 5 of Xperia S. Niks mis mee.
Verder is de powerbutton niet goed geplaatst. Geen drie homescreen buttons. Accu is volgens andere reviews juist niet goed. Blinkfeed moet je van houden. Wat ik zo lees glijd hij makkelijk uit de hand door dat gladde aluminium icm de powerbutton indrukken.

En dat je hem als afstandsbediening kan gebruiken is leuk, maar dat kan de ZL ook.

Kan iemand mij vertellen waar de One veel beter in is, afgezien van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonBoy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:55:
[...]
Camera is géén gelijkspel. Check de volgende link even: http://www.technobuffalo....phones-camera-comparison/. De One komt hier wel degelijk beter uit de test.
TechnoBuffalo heeft er een potje van gemaakt. In de eerste vergelijking was de One veruit de minste. Toen heeft hij alles offline gehaald en de One test alleen opnieuw gedaan onder verschillende omstandigheden en ook nog op een andere plek. Dan weet je direct op wat voor niveau die review is gedaan.

Kijk eens naar de meer gerespecteerde sites zou ik zeggen. Dan zie je een ander verhaal. De One heeft marginaal betere prestaties in het donker (lang niet in elke situatie). In het licht of zwak licht is het een compleet ander verhaal. Dan kan de One niet eens tippen aan de modellen van vorig jaar. GSMArena laat trouwens ook geen spaan heel van One in hun korte preview. Dat zie ik toch wel als de meest toonaangevende site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:54
CanonBoy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:55:

Maar genoeg gezeik over of de One of Z nu beter is; het is maar te hopen dat beide bedrijven er eens in slagen tegen Samsung op te kunnen.
Er zijn genoeg sites die weer het tegendeel bewijzen. Op Hardware Info hebben ze een hele simpele test van de One maar de foto's zijn echt niet zo goed. Kijk eens naar het contrast en de exposure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:06:
[...]

TechnoBuffalo heeft er een potje van gemaakt. In de eerste vergelijking was de One veruit de minste. Toen heeft hij alles offline gehaald en de One test alleen opnieuw gedaan onder verschillende omstandigheden en ook nog op een andere plek. Dan weet je direct op wat voor niveau die review is gedaan.

Kijk eens naar de meer gerespecteerde sites zou ik zeggen. Dan zie je een ander verhaal. De One heeft marginaal betere prestaties in het donker (lang niet in elke situatie). In het licht of zwak licht is het een compleet ander verhaal. Dan kan de One niet eens tippen aan de modellen van vorig jaar. GSMArena laat trouwens ook geen spaan heel van One in hun korte preview. Dat zie ik toch wel als de meest toonaangevende site...
Overdrijven is ook een vak Bassie: GSMArena is niet zo negatief over de One als jij voorstelt. Ze zetten enkele vraagtekens bij de veranderingen en 'innovaties' die HTC heeft doorgevoerd, dit is niet hetzelfde als geen spaan over laten van. Ik moet inderdaad erkennen dat de vergelijking van TechnoBuffalo niet erg profesioneel overkomen, maar in ieder geval twee van de foto's bij de vergelijking met de One zijn wel degelijk in dezelfde omstandigheden gemaakt, en daar komt de One beter uit de verf.
Garret1410 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:09:
[...]

Er zijn genoeg sites die weer het tegendeel bewijzen. Op Hardware Info hebben ze een hele simpele test van de One maar de foto's zijn echt niet zo goed. Kijk eens naar het contrast en overexposure.
En daarnaast zijn er ook genoeg websites die het tegendeel van het tegendeel aanwijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Laten we het maar op houden dat het allebei toptelefoons zijn, en dat het vooral een persoonlijke voorkeur zal zijn welke je kiest.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:14:
Laten we het maar op houden dat het allebei toptelefoons zijn, en dat het vooral een persoonlijke voorkeur zal zijn welke je kiest.
Precies, het is een discussie waar we nooit uit gaan komen. :) Zolang ze beide maar beter zijn dan de waarschijnlijk plastic-fantastic S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Thats something i can agree on :D

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonBoy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:11:
[...]

Overdrijven is ook een vak Bassie: GSMArena is niet zo negatief over de One als jij voorstelt. Ze zetten enkele vraagtekens bij de veranderingen en 'innovaties' die HTC heeft doorgevoerd, dit is niet hetzelfde als geen spaan over laten van. Ik moet inderdaad erkennen dat de vergelijking van TechnoBuffalo niet erg profesioneel overkomen, maar in ieder geval twee van de foto's bij de vergelijking met de One zijn wel degelijk in dezelfde omstandigheden gemaakt, en daar komt de One beter uit de verf.
[...]

En daarnaast zijn er ook genoeg websites die het tegendeel van het tegendeel aanwijzen. ;)
Niet in het artikel. Maar als je de comments van de reviewer leest eronder dat weet je wel hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-nvm-

[ Voor 102% gewijzigd door Humma Kavula op 15-03-2013 00:33 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Waar ik enkel nog benieuwd naar ben na mijn zekere keuze voor de XZ is de DUURTEST van al deze high-end smartphones. HTC heb ik vanuit het verleden iig geen goede ervaringen mee. Schermen, vocht, stof achter het glas, piepjes en kraakjes en massa problemen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
^ Helaas maakt dat voor de gemiddelde consument vrij weinig uit. Als dit de echte S4 is, wat ik overigens betwijfel, dan steekt Samsung gewoon wat miljoenen in de marketing en het achterlijke, ahum volk koopt het wel.
Dat is dan ook de enige reden dan HTC en Sony er niet meer in slagen grote aantallen telefoons te verkopen, ze hebben gewoon niet het geld om grote marketingcampagnes te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
De HTC One en de Xperia Z hebben beide een totaal verschillend uiterlijk. De Xperia Z is echt Japans qua vormgeving en waarschijnlijk in het thuisland ook daarom een hit. In Europa zijn mensen verzot op aluminium. Ik vind beide erg mooi. Mooier dan welk Samsung toestel dan ook. Waar Sony zichzelf wel mee in de vinger snijd. De shatterproof sheets over de schermen die extreem snel krassen. Het is niet het makkelijkst te verwijderen stukje plastic en de kans is groot dat onervaren gebruikers ermee de fout in gaan.

De Xperia had daarintegen wel een grotere accu kunnen gebruiken. Maak het toestel anderhalve mm dikker en je hebt al een stuk meer capaciteit.

Vergeet niet dat de Xperia Z goedkoper is dan de HTC one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
Sn0wblind schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:44:

Uhm, 16GB Xperia Z: €605; 32GB One (die pas over een maand wordt geleverd waarschijnlijk) €656. Dus goedkoper is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
Sn0wblind schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:44:
De HTC One en de Xperia Z hebben beide een totaal verschillend uiterlijk. De Xperia Z is echt Japans qua vormgeving en waarschijnlijk in het thuisland ook daarom een hit. In Europa zijn mensen verzot op aluminium. Ik vind beide erg mooi. Mooier dan welk Samsung toestel dan ook. Waar Sony zichzelf wel mee in de vinger snijd. De shatterproof sheets over de schermen die extreem snel krassen. Het is niet het makkelijkst te verwijderen stukje plastic en de kans is groot dat onervaren gebruikers ermee de fout in gaan.

De Xperia had daarintegen wel een grotere accu kunnen gebruiken. Maak het toestel anderhalve mm dikker en je hebt al een stuk meer capaciteit.

Die sheets zijn vrij makkelijk te verwijderen hoor ben ik vanmiddag achter gekomen. ;) Gewoon met je vingernagel beginnen met pulken aan 1 hoekje. Dit duurt eventjes voor je een groot genoeg stuk los hebt om vervolgens de hele sheet los te trekken. Dit gaat heel snel. Ik had ze allebei in 2 minuten los.
Het voelt nu veel beter, smooth glas ipv ruw en krasbaar plastic. Het scherm lijkt mij er ook iets beter uit te zien. Beter zichtbaar in de zon, contrast lijkt ietsje beter (weet niet of het echt zo is) en de kijkhoeken zijn ietsje groter geworden.

Over de accu ben ik het volledig met je eens. Een paar millimeter dikker en dan gewoon een grotere accu had ik echt geen probleem gevonden. Hij is al zo dun. Al heb ik geen problemen met de accu, maar extra capaciteit is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

CanonBoy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:03:
[...]

Uhm, 16GB Xperia Z: €605; 32GB One (die pas over een maand wordt geleverd waarschijnlijk) €656. Dus goedkoper is het niet.
*kuch* Belcompany €539,- *kuch*

Maar dit is meer voor het levertijden topic :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
CanonBoy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:03:
[...]

Misschien niet puur betreft geheugen wat je ervoor terug krijgt. Toch heb je voor iets minder een Xperia Z waarbij je het geheugen kan uitbreiden.
cordonbleu schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:04:
[...]

Die sheets zijn vrij makkelijk te verwijderen hoor ben ik vanmiddag achter gekomen. ;) Gewoon met je vingernagel beginnen met pulken aan 1 hoekje. Dit duurt eventjes voor je een groot genoeg stuk los hebt om vervolgens de hele sheet los te trekken. Dit gaat heel snel. Ik had ze allebei in 2 minuten los.
Het voelt nu veel beter, smooth glas ipv ruw en krasbaar plastic. Het scherm lijkt mij er ook iets beter uit te zien. Beter zichtbaar in de zon, contrast lijkt ietsje beter (weet niet of het echt zo is) en de kijkhoeken zijn ietsje groter geworden.

Over de accu ben ik het volledig met je eens. Een paar millimeter dikker en dan gewoon een grotere accu had ik echt geen probleem gevonden. Hij is al zo dun. Al heb ik geen problemen met de accu, maar extra capaciteit is altijd welkom.
Ik had er wel wat langer voor nodig om die sheets los te krijgen. Had uiteindelijk maar een gitaar plectrum gebruikt. Kreeg tmijn nagels er gewoon niet onder. Daarnaast bleef er een heel hoop lijmrest achtig materiaal op de achterkant over wat ik met alcohol alleen kon verwijderen op een wattenschijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09
Zullen we nu stoppen over de HTC One versus Xperia Z discussie? Dat lijkt me meer voor in een ander topic.

Dit topic gaat voor zover ik uit de subject kan opmaken over ervaringen met de xperia Z.

De HTC One zal ongetwijfeld een fantastisch toestel worden en op heel wat technische punten beter dan de Xperia Z. Op andere punten weer slechter.

Bouw en design zijn gewoon een kwestie van smaak.

Ik ben benieuwd naar verder ervaringen met de Z :). Na 1,5 jaar klungelen met een slechte HTC (de Incredible S, waar HTC ooit ook hoge verwachtingen van had maar die ze nu met slechte stock firmware compleet hebben laten vallen) ben ik in de race voor een (los aan te schaffen) top toestel, waar ik voor aan het sparen ben.

En de Xperia Z staat op dit moment top of list :)

Zorgen die ik tot nu toe dus echt m.b.t. de Z heb:

* Op z'n best matige foto's ten opzichte van wat de hardware potentieel zou moeten kunnen leveren (dus hopelijk snel een software update)

* Toch wel teleurstellende puntjes omtrent de bouw, zoals de krasgevoelige plastic voor- en achterkant (hoewel ik ze er zelf wrs. wel op zou laten zitten, anders heb ik 'm zo weer in een TPU hoes zitten :X

Maar verder blijft ondanks deze puntjes de Z toch wel top of mind. In ieder geval wil ik zeker eens wat anders dan HTC of Samsung.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik moderator zou zijn zou ik zeggen:

graag inhoudelijk over Xperia Z, en hier geen geneuzel over HTC s3 s4 of wat dan ook...

Ik lees dit toppic graag om wat op te steken over mn nieuwe toestel... Niet om welles nietes verhaaltjes en vergelijkingen... die andere toestellen interesseren me namelijk geen reet!

Als moderator zeg ik dat vergelijken gerust mag, zolang het om vergelijken blijft gaan. Bashen en toestellen ophemelen/de grond in boren is niet de bedoeling.

[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 15-03-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens een manier om slow motion videos te nemen? De hardware zou gemakkelijk 60fps @ 720p moeten kunnen maar lijkt gelocked op 30fps. Met LGcamera krijg ik het namelijk niet voor elkaar terwijl die app vrijwel oneindig opties heeft qua formaten.

Weet iemand trouwens wat de default VM Heapsize van de XZ is? Ik was een beetje aan het rondkijken in de Pimp My Rom app (erg handig, net zoals ROM Toolbox) en heb per ongeluk de slider aangepast onder Tweaks -> Dalvik VM. Kon beter eerst rescue package maken :) hoewel alles nog wel extreem goed loopt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:35:
Zullen we nu stoppen over de HTC One versus Xperia Z discussie? Dat lijkt me meer voor in een ander topic.

Dit topic gaat voor zover ik uit de subject kan opmaken over ervaringen met de xperia Z.

De HTC One zal ongetwijfeld een fantastisch toestel worden en op heel wat technische punten beter dan de Xperia Z. Op andere punten weer slechter.

Bouw en design zijn gewoon een kwestie van smaak.

Ik ben benieuwd naar verder ervaringen met de Z :). Na 1,5 jaar klungelen met een slechte HTC (de Incredible S, waar HTC ooit ook hoge verwachtingen van had maar die ze nu met slechte stock firmware compleet hebben laten vallen) ben ik in de race voor een (los aan te schaffen) top toestel, waar ik voor aan het sparen ben.

En de Xperia Z staat op dit moment top of list :)

Zorgen die ik tot nu toe dus echt m.b.t. de Z heb:

* Op z'n best matige foto's ten opzichte van wat de hardware potentieel zou moeten kunnen leveren (dus hopelijk snel een software update)

* Toch wel teleurstellende puntjes omtrent de bouw, zoals de krasgevoelige plastic voor- en achterkant (hoewel ik ze er zelf wrs. wel op zou laten zitten, anders heb ik 'm zo weer in een TPU hoes zitten :X

Maar verder blijft ondanks deze puntjes de Z toch wel top of mind. In ieder geval wil ik zeker eens wat anders dan HTC of Samsung.
De grap/paradox/cru is dat de xperia Z eigenlijk helemaal niet krasgevoelig gebouwd is maar dat ze er een protector over heen hebben geplakt die dat wel is :P

Overigens verwacht ik dat Sony de camera nog wel gaat fixen, dit is de allereerste generatie nieuwe Exmor sensoren en Sony heeft een naam hoog te houden in dat domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 01:16:
[...]

De grap/paradox/cru is dat de xperia Z eigenlijk helemaal niet krasgevoelig gebouwd is maar dat ze er een protector over heen hebben geplakt die dat wel is :P

Overigens verwacht ik dat Sony de camera nog wel gaat fixen, dit is de allereerste generatie nieuwe Exmor sensoren en Sony heeft een naam hoog te houden in dat domein.
Ik weet het niet. SE was in de tijd van de Arc ook de eerste met de Exmor R en die is naar mijn weten bijna niet geupdate qua camera (was ook niet echt nodig). Uiteraard is Sony er alles aan gelegen om dit een succes te maken dus wat dat betreft heb ik wel wat meer hoop. Helemaal omdat ze nooit zulke goede papieren hebben gehad. De (on)wetende consument kunnen ze met een Samsung/Apple Lite campagne ook strikken voor het design/13MP camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 01:20:
[...]

Ik weet het niet. SE was in de tijd van de Arc ook de eerste met de Exmor R en die is naar mijn weten bijna niet geupdate qua camera (was ook niet echt nodig). Uiteraard is Sony er alles aan gelegen om dit een succes te maken dus wat dat betreft heb ik wel wat meer hoop. Helemaal omdat ze nooit zulke goede papieren hebben gehad. De (on)wetende consument kunnen ze met een Samsung/Apple Lite campagne ook strikken voor het design/13MP camera.
Als een update niet echt nodig is, moet je er ook geen verwachten denk ik. Bij de XZ lijkt het me dat er softwarematig zeker nog verbeteringen mogelijk zijn. Nu maar hopen dat Sony luistert naar de gebruikers en op basis van hun ervaringen de nodige updates uitbrengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is wel waterdicht geloof ik. :P

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage2.instagram.com/06bb7b108d4111e2a7d622000a9e298f_7.jpg

Maar even serieus: Gister binnen gekregen en ik was niet direct van plan 'm te houden. Maar als ik het scherm 1-op-1 vergelijk met mijn Note II moet ik toegeven dat de Sony veel natuurlijker kleuren weergeeft. Het wit op mijn Note II lijkt bijvoorbeeld wel haast geel te zijn, bah.

Geluid, voor mij een heel belangrijk punt, is nog best goed te noemen. De bass heeft niet de punch zoals op mijn oude Galaxy S of Note II (beiden met Voodoo mods), maar een stuk beter dan ik had verwacht! Met PowerAMP is best wat te klooien met de EQ. Op mijn Yamaha EPH-100SL in ears klinkt het gewoon goed.

Moet wel zeggen dat het op die meegeleverde Sony headphone (de MDR1 ofzo?) een stuk minder is. Ziet er leuk uit, maar geluid is niet mijn ding.

Van het weekend maar eens verder optimaliseren qua batterijverbruik, root, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 09:15

S2K

Sinds gisteren de XZ binnen op Vodafone. Hiervoor had ik een S3 ook op Vodafone. Zowel thuis als op het werk was mijn ontvangst altijd moeizaam, maar ik heb zelf de indruk dat de XZ op dat terrein beter werkt dan de S3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:17
Helaas kunnen onze japanse vrienden nog niet zo goed spellen:
Afbeeldingslocatie: http://i115.photobucket.com/albums/n316/szilvertib/Screenshot_2013-03-15-09-37-00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Krullebol.nl schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:07:
[...]

Volgens mij (kwam ik net achter) is het LEDje uitgeschakeld als je in Stamina Mode zit, misschien is dat het per ongeluk?
Helaas maakt dat geen verschil bij mij. Had het al meerdere keren gelzen in dit topic. Misschien na een update doet ie weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
JediUberknaft schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:12:
[...]

Helaas maakt dat geen verschil bij mij. Had het al meerdere keren gelzen in dit topic. Misschien na een update doet ie weer normaal.
Wat betreft de notificatie led problemen, daar is al eea over geschreven. Dit kun je (zolang er nog geen update is) met een workaroud oplossen: renzo4000 in "[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:21:
[...]

Wat betreft de notificatie led problemen, daar is al eea over geschreven. Dit kun je (zolang er nog geen update is) met een workaroud oplossen: renzo4000 in "[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen"
Thanks voor de workaround tip, maar op 1 of andere vage manier zie ik zojuist dat het ledje het nu wel weer goed doet ?!! Gisteren en deze hele ochtend niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Bij mij viel het ook even weg, maar een paar uur later deden de notifications het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Sn0wblind schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:48:
Bij mij viel het ook even weg, maar een paar uur later deden de notifications het weer.
Ok, dacht al even dat ik gek aan t worden was ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:50
Net een trotse eigenaar van de XZ, hebben julie tips voordat ik opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Nu de SGS4 er na de HTC One ook is, bedenk ik me dat Sony wel leuke features heeft laten liggen bij de Xperia Z:
  • Bediening met handschoenen: had gekund, hadden ze al op de Xperia Sola
  • IR-zender: zit wel op de ZL, maar niet op de Z
  • Whitemagic lijkt me hier niet nuttig, gezien de slechtere kleurweergave
Er zal vast nog veel meer zijn, maar qua features loopt het toestel echt achter.

Qua software is Sony wat mij betreft wel superieur, ik heb gister die presentatie van Samsung bekeken, en hoeveel zinloze, alleen al nieuwe, 'functies' worden toegevoegd is echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
sdk16420 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:35:
Nu de SGS4 er na de HTC One ook is, bedenk ik me dat Sony wel leuke features heeft laten liggen bij de Xperia Z:
  • Bediening met handschoenen: had gekund, hadden ze al op de Xperia Sola
  • IR-zender: zit wel op de ZL, maar niet op de Z
  • Whitemagic lijkt me hier niet nuttig, gezien de slechtere kleurweergave
Er zal vast nog veel meer zijn, maar qua features loopt het toestel echt achter.

Qua software is Sony wat mij betreft wel superieur, ik heb gister die presentatie van Samsung bekeken, en hoeveel zinloze, alleen al nieuwe, 'functies' worden toegevoegd is echt belachelijk.
Ik vind dat allemaal features om maar features toe te voegen, en niet erg nuttig (alleen die handschoenbediening is wat voor te zeggen). Ik heb liever dat de software in orde is en niet te bloated. Op de Z zitten maar 3 apps die ik niet wil, en 2 ervan zijn te verwijderen (alleen Sony Select niet) wat echt een prima score is. Sony telefoons zijn de enige telefoons waarvan ik stock prefereer boven CM. Bij de Xperia S die ik hiervoor heb gehad en geroot heb had ik ook even CM geinstalleerd maar toch weer teruggegaan naar de Sony firmware. Ze maken gewoon nuttige toevoegingen, hun skin is licht en ze houden zich aan de Android voorwaarden. Voor mij zijn de Sony telefoons een soort Nexus+ en dat was voor mij de belangrijkste redenen om voor de Sony te gaan (het was deze of de Nexus 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-03-2024
Sn0wblind schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:48:
En ook bij mij! Ik schrok even, want had echt geen zin in een reset, ik had wat zitten kloten met de kleur van de notificatie led in whatsapp en toen deed ie het niet meer, maar wat later deed ie het weer wel..

En nee, geen stamina modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-04 19:27
allen bedankt voor de nuttige opmerkingen!
ik had een HTC Desire, en nu trotse eigenaar van een Xperia Z 10.1.A.1.350.
Prachtig apparaat!

Nu maar eens een how to root for dummy’s gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
sedad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:32:
Net een trotse eigenaar van de XZ, hebben julie tips voordat ik opstart.
De TS doorlezen, daar staan wel wat handige tips :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 02:17:
[...]

Mijn dank is groot :)

Ben namelijk van plan voorlopig lekker op stock te blijven.

Mijn enige twee wensen zijn nu nog, zwarte ipv grijze achtergrond in menu en bij de knoppen. De multitask knop en terug toets omwisselen (ben namelijk erg gewend aan de terugknop rechts bij s1 en s3.
Iemand hiervoor al een oplossing? moet niet mogelijk zijn, is een software stukje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

le dj schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Iemand hiervoor al een oplossing? moet niet mogelijk zijn, is een software stukje...
Omwisselen denk ik (nog) niet. Zwarte balken kun je flashen als je root hebt. Er is ook een theme met meer zwarte delen buiten de balken om maar die bevat aardig wat gemodde files. Meer kans dat er dus iets fout gaat of niet goed werkt itt de enkel gemodde file van de eerste link.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 12:05
Ik heb een vraag m.b.t. de waterdichtheid.
Kan iemand mij een indicatie geven in hoeverre de Xperia Z waterdicht is als de USBkabel aangesloten is?
Eén van de redenen dat ik de Xperia Z zou kiezen ipv de One is dat ik mijn mobiel dan op mijn motor kan gebruiken als GPS (heb nu zo'n irritant hoesje i.v.m. eventuele regen).
Met de Xperia Z zou ik hem zo zonder tasje kunnen monteren, alleen hangt hij dan wel aan de Micro-USB lader.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:04:
Kan iemand mij een indicatie geven in hoeverre de Xperia Z waterdicht is als de USBkabel aangesloten is?
Eén van de redenen dat ik de Xperia Z zou kiezen ipv de One is dat ik mijn mobiel dan op mijn motor kan gebruiken als GPS (heb nu zo'n irritant hoesje i.v.m. eventuele regen).
Met de Xperia Z zou ik hem zo zonder tasje kunnen monteren, alleen hangt hij dan wel aan de Micro-USB lader.
Iemand een idee?
Dan is ie niet waterdicht ... er is dan voldoende ruimte om vocht binnen te krijgen. Wellicht gaat het goed maar ik zou het er niet op wagen. Daarnaast zitten er vocht stickers die hoogswaarschijnlijk roze zullen worden en heb je geen garantie meer.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Iemand een idee?
Misschien iets met het dock te doen? Of zelf iets knutselen met draadjes naar de dock connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee?
Niet. Als het beeldscherm aan staat zie ik licht uit de openstaande connector komen. Dus water kan dan ook binnendringen. Ook wordt de vochtsticker (witte vierkantje achter klepje) 100% getriggered. Dan kan je dus problemen geven als je een claim wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:06:
[...]

Dan is ie niet waterdicht ... er is dan voldoende ruimte om vocht binnen te krijgen. Wellicht gaat het goed maar ik zou het er niet op wagen. Daarnaast zitten er vocht stickers die hoogswaarschijnlijk roze zullen worden en heb je geen garantie meer.
Hmm.. dat zou trouwens wel een gat in de markt zijn.. een USB aansluiting of koptelefoonaansluiting die bij de aansluiting zelf even groot zijn (met een rubberring oid) als beschermtabjes van de XZ, waardoor je dus, als een van de twee (of alletwee aangesloten zijn, je waterdichtheid behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Alcmaria schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:10:
[...]

Hmm.. dat zou trouwens wel een gat in de markt zijn.. een USB aansluiting of koptelefoonaansluiting die bij de aansluiting zelf even groot zijn (met een rubberring oid) als beschermtabjes van de XZ, waardoor je dus, als een van de twee (of alletwee aangesloten zijn, je waterdichtheid behoudt.
Ik ruik een nieuwe 20+ EUR accessoire van Sony :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
[...]

Voor mij hoeft het niet. Het zou eerder een gat in de markt zijn als het toestel waterdicht zou zijn zonder klepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:06:
[...]

Ik snap dat je em dan niet meer onderwater moet gaan gebruiken, maar ik had gehoopt dat de waterdichtheid niet volledig gebasseerd was op de klepjes maar dat er intern qua design ook rekening mee gehouden was.
Als de waterdichtheid volledig vertrouwd op de klepjes dan voorzie ik heel veel problemen met versleten klepjes die onderwater dan zo water doorlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is te omslachtig. tegenwoordig gebruik je in zo'n geval simpelweg bluetooth/wifi om een verbinding te maken en kun je de pogo connector gebruiken om een laadstation te maken. Komt vast nog wel een auto/motor houder die daar gebruik van maakt. Als het er nog niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
sdk16420 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Misschien iets met het dock te doen? Of zelf iets knutselen met draadjes naar de dock connector.
Je bedoeld omdat bij aansluiting op de dock geen snoer in de xperia Z zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:13:
[...]

Dat is te omslachtig. tegenwoordig gebruik je in zo'n geval simpelweg bluetooth/wifi om een verbinding te maken en kun je de pogo connector gebruiken om een laadstation te maken. Komt vast nog wel een auto/motor houder die daar gebruik van maakt. Als het er nog niet is...
Ach ja.. natuurlijk is er voor alles iets te verzinnen.. zit gewoon hardop te brainstormen :-)
het is vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets dus maar dan voor de Z. Alleen beetje aan de prijs. Kunnen ze in China vast beter :)

http://www.amazon.com/Hol.../B006GJ5S2E/ref=de_a_smtd

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ik zie inderdaad dat er een aparte aansluiting is voor de dock en daar dus geen kabel in hoeft.
Alleen kan er door de vorm van de dock zo water in regenen
http://api.sonymobile.com...dockDK26-1240x840-PSI.png

Ik vraag me af in hoeverre de dock i.c.m de xperia Z waterdicht is.
Ik heb ooit gehoord dat je bijv USB aansluiting gewoon onderwater kan houden door lage spanning

[ Voor 27% gewijzigd door DoubleYouPee op 15-03-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:00
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:35:
Ik zie inderdaad dat er een aparte aansluiting is voor de dock en daar dus geen kabel in hoeft.
Alleen kan er door de vorm van de dock zo water in regenen
http://api.sonymobile.com...dockDK26-1240x840-PSI.png

Ik vraag me af in hoeverre de dock i.c.m de xperia Z waterdicht is.
Ik heb ooit gehoord dat je bijv USB aansluiting gewoon onderwater kan houden door lage spanning
Dus is het wachten op een derde partij die een motor/autohouder maakt waarbij die pogo-pins afgeschermd worden door een rubberen randje en zo je connectoren niet vochtig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Iemand een idee?
Ik heb nog even zitten denken ... Komt het voor dat je langer dan 6 achter elkaar in de regen rijdt met je motor? Anders kan je hem natuurlijk bij droog weer sowieso via usb aansluiten. Als het gaat regenen, usb eruit en klep je dicht ... niks aan de hand! Of is dit te simpel gedacht van mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Iemand een idee?
Brodit heeft aangegeven bezig te zijn om een autohouder te maken die gebruikt maakt van de plugs van de Xperia Z aan de zijkant ipv de usb aansluiting. Zo blijven je klepjes dicht. Dan heb je dus een waterdichte navigatie op je motor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 15-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Cyleo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:44:
[...]

Brodit heeft aangegeven bezig te zijn om een autohouder te maken die gebruikt maakt van de plugs van de Xperia Z aan de zijkant ipv de usb aansluiting. Zo blijven je klepjes dicht. Dan heb je dus een waterdichte navigatie op je motor ;)
Dat zou ik echt heeeel relaxed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:31:
[...]

En ik 40 zonder stamina. Screen-on tijd van ongeveer 2u.

Nogmaals kijk even naar de batterijverbruik, want het kan zijn dat je last heb van zowel de Mediaserver-bug als de Maps-bug in Jelly bean. alex3305 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"
Idd, Mediaserver stond bovenaan gisteren.
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:48:
Mijn homescreen...lekker vol op dit moment. Hoop dat de launcher binnenkort andere icons voor mapjes ondersteunt .[afbeelding]
Die klok met weer (HTC stijl) is zeker een app? Want zie hem niet tussen de widgets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week een XZ en vind het een geweldig apparaat. Ik vind alleen dat de volumeknop een beetje fragiel aanvoelt? Je kunt 'm een beetje heen en weer wiebelen. Hebben meerdere mensen dit en hoort dit?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
xileS schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:00:
[...]

Idd, Mediaserver stond bovenaan gisteren.

[...]

Die klok met weer (HTC stijl) is zeker een app? Want zie hem niet tussen de widgets staan.
fancy widgets :) die biedt heel veel mogelijkheden en is makkelijk om in te stellen.
Ook klikbaar (datum gaat naar agenda, klikken op tijd naar klok/alarm, klikken op weer naar buienradar)

Ik vraag me trouwens nog steeds af waarom fabrikanten zo weinig opties bieden in hun launcer (zou fijn zijn om meer shortcuts te kunnen plaatsen in notificatiebalk, grid-size aan te passen, en gestures (vooral naar beneden swipen om je notificatiebalk naar beneden te krijgen is erg fijn, doordat je er met 1 hand vaak moeilijk bij kan door het grote scherm).

[ Voor 28% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 15-03-2013 14:29 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die witbalans app werkt nu ook. Bij 75% brightness, 9.0 saturatie en 255.0 tint heb je schijnbaar 65k (wit=wit).

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
bassie, ik gebruik zelf de setting 50% brightness (dit is sowieso mijn standaard, dus ga daar liever van uit), 9.0 saturatie 225 tint, dat ziet er ook goed uit! (bravia engine uit overigens, irriteer me mateloos aan als je foto selecteert je de kleuren ziet veranderen, en het ziet er veels te vaak niet mooier uit).

trouwens bassie, bij mij rebootte mijn xperia z automatisch na het kopieren van elke file (dus 3 reboots in totaal). irritant! bij jou ook?

[ Voor 18% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 15-03-2013 15:05 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:33
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:04:
(bravia engine uit overigens, irriteer me mateloos aan als je foto selecteert je de kleuren ziet veranderen, en het ziet er veels te vaak niet mooier uit).
Daar stoorde ik me ook zo aan. Bekijk je een foto, zie je de Bravia Engine aan knipperen. Hup meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:04:
bassie, ik gebruik zelf de setting 50% brightness (dit is sowieso mijn standaard, dus ga daar liever van uit), 9.0 saturatie 225 tint, dat ziet er ook goed uit! (bravia engine uit overigens, irriteer me mateloos aan als je foto selecteert je de kleuren ziet veranderen, en het ziet er veels te vaak niet mooier uit).

trouwens bassie, bij mij rebootte mijn xperia z automatisch na het kopieren van elke file (dus 3 reboots in totaal). irritant! bij jou ook?
Ja ik ook. Overdag 50% en 's avonds 1%. Bravia wel aan maar ik gebruik Quickpic voor galerij en daar werkt het niet. Voor video's (youtube) werkt Bravia wel prettig. Wel even wennen maar als ik nu terug naar default ga lijkt het wit wat gelig.

Ik heb de file geflashed via CWM recovery (locked bootloader). Geen problemen dus. Anders zou je reboots kunnen hebben. Heb zelf aardig wat aan theming gedaan op de Arc en daar had je dat ook vaak als je file-voor-file gaat kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Trouwens weer problemen met de email app (hotmail/outlook), al twee keer vandaag dat al mijn emails als nieuw worden bestempeld (25 nieuwe emails). Misschien toch maar even overstappen naar k9 ofzo.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:19:
Trouwens weer problemen met de email app (hotmail/outlook), al twee keer vandaag dat al mijn emails als nieuw worden bestempeld (25 nieuwe emails). Misschien toch maar even overstappen naar k9 ofzo.
Ik kan je deze app aanraden: Google Play: Aqua Mail - new email app

Echt belachelijk dat je niet alles in een keer als gelezen kan markeren in de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
kan wel. 1 mail selecteren, dan kan je bovenaan een dropdown box selecteren met selecteer alles. En dan onderin het scherm op het envelopje drukken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 21:17
Eindelijk mijn xperia z binnen.
Alleen binnen een uur al een dode pixel (witte) bovenin de notificatiebalk.
Nu ik weet waar hij zit erger ik mij er al dood aan, dus morgen gelijk weer terugsturen, en hopen dat ik snel weer een nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 02-10 21:09
Weet iemand hoe ik de notificatie geluiden die ik op mijn S2 gebruikte kan overzetten naar de XZ?
Heb al geprobeerd ze te kopieeren naar de notification map in de root van de SD kaart.
Alleen whatsapp ziet ze dan niet.
Het zijn .ogg bestanden.

Edit: Het is gelukt.
Moest in de map media/audio/notifications

[ Voor 11% gewijzigd door jeroendh op 15-03-2013 17:31 . Reden: Gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:50
Zijn de toestellen van t-mobile simlockvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
jeroendh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:38:
Weet iemand hoe ik de notificatie geluiden die ik op mijn S2 gebruikte kan overzetten naar de XZ?
Heb al geprobeerd ze te kopieeren naar de notification map in de root van de SD kaart.
Alleen whatsapp ziet ze dan niet.
Het zijn .ogg bestanden.

Edit: Het is gelukt.
Moest in de map media/audio/notifications
in Notifications in root kan ook. Heb daarin een aparte folder gemaakt met me oude HTC notifications.

Heb tijdje terug terug mijn oude micro sd kaart in de telefoon gedaan om oude fotos enzo naar me Xperia te kopiëren (gedaan met ES File Explorer). Maar ik merkte al dat alle datums werden aangepast. En dus veel fotos niet in logische volgorde staan ;s. Probeerde zonet om het via de pc te doen, maar dat gaat ook niet helemaal goed. Hij houdt dan ook de datum van vandaag aan op alle/meeste foto's. Hoe krijg ik dit goed overgezet?

[ Voor 40% gewijzigd door xileS op 15-03-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zojuist mijn Xperia Z ook eens uitgepakt en alles een beetje ingesteld. Wat is dit een snel apparaat zeg! Het lijkt wel alsof ik 2 jaar met een ouwe diesel in m'n broekzak heb rondgelopen (Motorola Defy) :)
Heb wel al de notificatie uitgeschakeld dat hij een melding geeft na het laden.
Pagina: 1 ... 22 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.