Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Als Sony dezelfde DRM zou hebben als MS, waarom is daar dan nog niets over bekend? Ik sluit niet uit dat Sony gaat komen met een dergelijk systeem, maar aangezien Sony zelf al heeft aangegeven dit niet te doen schat ik de kans toch vrij klein in.

Mocht het dus uiteindelijk echt zo zijn dat alles bij Sony zo blijft als het nu is dan pakken ze waarschijnlijk al direct een grote voorsprong op MS.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:11

beuker19

Killerbeuker is so OP

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:36:
Lol, "Fast paced" om met het eerstvolgende shot een sniper rifle scene te starten... ;(
Leuk concept, maar ik denk dat in 'fast paced' combat CoD/MW vrijwel alle concurrentie alleen op naam al wegdrukt. Daarnaast komt Free to Play in de meeste gevallen neer op Pay to Win...
Wel raar dat de meest epische momenten uit COD juist slow paced zijn.
CoD mw1 die sniper missie.
CoD mw2 op het vliegveld.
En dat pay2win gaat niet altijd op kijk naar
LoL ,Dota 2 en Team fortres

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:18

Oxigeon

En zo is dat!

Heeft iemand trouwens die E3 trailer gezien van Sony. Zie hem eigenlijk net pas voor het eerst. Maar lijkt wel of op 37 seconden een headset voorbij komt in het beeld. Heb die paar seconden een paar keer teruggekeken maar het lijkt er in elk geval op.

YouTube: PlayStation E3 2013 Press Conference Live Stream and LiveCast Show

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:55:
Als Sony dezelfde DRM zou hebben als MS, waarom is daar dan nog niets over bekend? Ik sluit niet uit dat Sony gaat komen met een dergelijk systeem, maar aangezien Sony zelf al heeft aangegeven dit niet te doen schat ik de kans toch vrij klein in.

Mocht het dus uiteindelijk echt zo zijn dat alles bij Sony zo blijft als het nu is dan pakken ze waarschijnlijk al direct een grote voorsprong op MS.
Zoals ik zeg, ze laten MS eerst alle kritiek verwerken en komen vermoedelijk later dan met een zelfde soort DRM statement. Ze hebben tot op heden ook nog niet ontkracht dat ze geen enkele vorm van DRM hebben.

De macht ligt denk ik wat dat betreft niet bij Sony en MS maar bij de 3rd part uitgevers. Wil Sony hun (multiplatform)games op de PS4 hebben tegen dezelfde prijs als de MS X1 versie, zullen ze akkoord moeten gaan met hun DRM wensen. Doen ze dat niet, worden de PS4 games wellicht een paar euro duurder ter compensatie, met als voordeel dat je games wel zelf kunt uitlenen of doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
En weer een nieuwe PS4 game,

Dying Light
The city, devastated by a deadly outbreak, is a battleground. Witness the survivors' desperate race to a cache of supplies. Free running from here to there is only a part of the challenge. The real test is trying to stay alive through the night, when the infected become more active and even more deadly. This is your world now, every day and every night, so run! Good night, good luck!

[ Voor 64% gewijzigd door Vinand op 07-06-2013 20:36 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Toen de persoon in dat filmpje dat wapen elektrificeerde, moest ik meteen aan Cole van InFamous denken.
Heeft nog dezelfde rugzak en t-shirt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik dacht inderdaad ook even dat ik naar een trailer van een nieuwe infamous zat te kijken.

Ik heb het niet zo op zombie films, maar deze ga ik wel even in de gaten houden.

@Oxigeon: ik heb een paar keer gekeken, maar ik zie het niet. Enige wat ik rond die 37 seconden zie is de O van Sony op de achtergrond (wat misschien lijkt op de oorschelp van een headset.)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:55:

Sony heeft helemaal nog geen statement uitgebracht over het hele DRM verhaal, tijdens de vorige playstation conferentie is er niets over gezegd. En de reacties van Sony op de drm twitter actie zijn uiterst vaag, ze hebben het er alleen maar over dat ze het zo fantastisch vinden dan Playstation fans zo betrokken en "passionate" zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Titanfall komt hoogstwaarschijnlijk ook naar PS4, na een jaar.

Tweede regel onder de cover:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=578141

[ Voor 12% gewijzigd door Asgaro op 08-06-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Iemand van Sony heeft ook een afbeelding gepost op Twitter van een spel met afkorting 'DRM'. Het feit dat ze die grapjes maken en opmerkingen geven lijkt me een teken dat er geen DRM komt ;).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik dacht net dat ik de Ps4 console zag :O. Toen ik pauzeerde zag ik een erg inspiratieloos design, aka de Playstation 3 :+. Nogal verwarrend als je de Ps3 console toont met de Ps4 Dualshock...

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
witeken schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:52:
Iemand van Sony heeft ook een afbeelding gepost op Twitter van een spel met afkorting 'DRM'. Het feit dat ze die grapjes maken en opmerkingen geven lijkt me een teken dat er geen DRM komt ;).
Was dat niet een parodie account?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Sony niet altijd gezegd dat je gewoon tweedehands games kunt spelen op de PS4? Dat sluit DRM niet uit maar ik hoop niet dat het zo'n verhaal wordt als op de X1 waar je je games gewoon kunt verkopen mits, tenzij, maar, behalve, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat zou echt het domste zijn wat Sony zou kunnen doen. Door alleen dat al lekker zoals nu te laten, samen met goede backwards compatibility via Gaikai, zal Sony de strijd al gewonnen hebben voordat de consoles überhaupt in de winkels liggen. Met de games zal het wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best zijn dat uitgevers druk uitoefenen op Sony en MS om dit te doen omdat ze al langer vinden dat ze onrecht aangedaan wordt als je als gamer je eigen zelf gekochte game doorverkoopt.
Dinsdag (woensdag) weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Volgens mij is het al min of meer bekend dat het zo blijft zoals nu. Ik meen gelezen te hebben dat bij de PS4, de publisher zelf kan kiezen of je de games door kunt verkopen. Wat dus nu ook het geval is (en word vaak geregeld door een online-pass of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het blijft zoals nu met alleen een nieuwe online pas voor een tientje dan is er niets aan de hand. Dat tientje vind ik acceptabel voor het gebruik van de server.
Ben wel benieuwd wat dat gaat doen met de verkopen van beide consoles en of bv de Wii U daar ook extra verkopen door gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Metalkai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:31:
Ik meen gelezen te hebben dat bij de PS4, de publisher zelf kan kiezen of je de games door kunt verkopen.
Het gene waar ik benieuwd naar ben is wie de infrastructuur en/of procedures gaat opstellen. Gaat dat de consolemaker doen, zoals bij de Xbox One/Microsoft of zal de publisher zelf met een oplossing moeten komen? Dus via bijv. dmv een pass (online of offline is dan om het even).

Stiekem hoop ik eigenlijk dat Sony hier niets voor zal doen en alles overlaat aan de publisher.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik hoop daar ook op. Als de publisher zo graag used-games wil beperken, dan mogen ze dat helemaal zelf uit gaan zoeken. Anders komt het bij mij over op een manier van, ze willen het maar al te graag, zolang ze er zelf maar geen moeite voor hoeven te doen, en het hun niks kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan schaft EA net de Online Pass af omdat Microsoft tweede hands games niet zomaar toelaat. Moeten ze het binnenkort misschien voor de PS4 herintroduceren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Daar zat ik laatst ook nog aan te denken ja :P Als ze het weer introduceren voor de PS4 gaan ze toch wel last krijgen van wat imagoschade (voor zover dat nog mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zoals ik het begrijp (en ergens ook wel verwacht) leveren Sony en Microsoft op verzoek/aandringen van de publishers de DRM tools maar is het aan de publishers zelf om er wel of niet iets mee te doen. De eindbeslissing ligt dus bij hen en niet bij Sony en MS.

Het feit dat geen enkele grote publisher reageert op vragen vanuit de game pers hoe het nu zit met het hele DRM verhaal op de next-gen consoles zegt ook wel iets:

http://www.giantbomb.com/...used-game-poli/1100-4659/

Uiteindelijk verwacht ik ongeveer eenzelfde DRM opzet bij beide consoles. Niet omdat Sony en MS het zelf willen maar omdat publishers het perse willen.

Patrick Klepek van Giantbomb heeft een afspraak staan met een exec. van Sony tijdens de E3, dan zullen we het zeker gaan horen. Z'n Microsoft afspraken waren helaas wel gecanceld...

[ Voor 11% gewijzigd door kazuka op 08-06-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bij de X1 staat het echter wel vast dat het ingebouwd is in hun systeem. Dit komt vooral doordat ze de gamedisks overbodig hebben gemaakt voor het spelen van games.
Bij de PS4 heb je altijd nog de disk nodig, dus zal hier toch een ander systeem voor ontwikkeld moeten worden. Een disk is namelijk makkelijker door te verkopen dan een virtuele licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

kazuka schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:09:
Uiteindelijk verwacht ik ongeveer eenzelfde DRM opzet bij beide consoles. Niet omdat Sony en MS het zelf willen maar omdat publishers het perse willen.
Toch hoop/denk ik dat die gekke japanners niet zo snel zullen zwichten voor de druk van de publishers, ik zie Microsoft hier namelijk veel sneller toegeven.

In de afgelopen paar dagen zie je toch dat beide bedrijven andere wegen hebben bewandeld mbt de ontwikkeling van de consoles. Ik krijg het idee dat Microsoft meer tijd en energie heeft gestoken in partnerships met publishers, tv-zenders en sport clubs. Hierdoor zijn ze natuurlijk ook eerder bereid om systemen te ontwikkelen die deze partnerships mogelijk maken, dus bijv heftigere DRM.

Sony heeft hun energie gestoken in de developers. Dat zie je terug in de f2p games en ondersteuning van indie-games. Devs zijn eigenlijk ook gewoon gamers en willen niets liever dan dat zoveel mogelijk mensen hun spel spelen. Sommigen zullen DRM dan ook eerder als een noodzakelijk kwaad zien, maar zullen niet zoveel problemen hebben met de 2e hands markt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
witeken schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:07:
[...]

Ik dacht net dat ik de Ps4 console zag :O. Toen ik pauzeerde zag ik een erg inspiratieloos design, aka de Playstation 3 :+. Nogal verwarrend als je de Ps3 console toont met de Ps4 Dualshock...
?

Dit filmpje is duidelijk hoor. Sony laat de producten zien welke ze nog ondersteunen..PS3 + Vita en PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Benieuwd wat er met Singstar content gebeuren zal; heb een disc of 6 en 5 voor de PS2, welke backwards compatible zijn..maar de 200 gedownloade nummers heb ik straks liever wel op de PS4 overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

witeken schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:07:
[...]

Lekker naïef om te denken dat Sony de PS4 in beeld zou brengen in een E3 promo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

dutchgio schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:11:
Was dat niet een parodie account?!
Die heeft daar inderdaad een paar grapjes rond gemaakt, maar Sony heeft ook een plaatje gepost.

Dit: https://twitter.com/yosp/status/339714952485036032
"Death Ray Manta" coming to PlayStation Vita! #DRMPSVita"

Afbeeldingslocatie: http://arcantia.net/www/arcantia/files/2013/05/0fa467cfa0n-Vita.jpg-530x306.jpg

Hier is een ander plaatje van Sony:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/941982_495645287169744_1667075266_n.jpg

Als ik even Google kom ik dit interessant artikel tegen. Het was eigenlijk al heel lang bekend dat Sony geen built-in DRM zou hebben, maar blijkbaar is men dat vergeten :p.
Kotaku contacted Sony directly and a representative for Sony pointed Kotaku back to one of their own articles, reiterating statements made by Sony's top dog studio chief, Shuhei Yoshida, where Kotaku originally published this info back in February...

"At a roundtable this morning, Sony's game studios chief, Shuhei Yoshida, told reporters that any requirement for users to register a game online in order to play it would be left to game publishers. Sony won't require that." (Emphasis added.)
En:

This clears up a few things:
1.) The PlayStation 4 can play games offline without having to be online. This was clarified the day of the PS4's reveal back on February 20th.
2.) Sony will not have any mandatory DRM for used games. You can buy, play, trade used games on the PlayStation 4 just as usual. No additional registration fees, pay-walls or internet registration required.
3.) If you so choose, you can play games from disc, download them from the digital store or remote load them. Sony doesn't mandate any method over the other for multi-format titles.
4.) Just for extra clarification the PlayStation 4 does not and will not require a constant always-on internet connection.

Er zijn dus geen wijzigingen t.o.v. de Ps3. Uitgevers kunnen er wel voor kiezen om drm in te voeren, maar dat kan op de Ps3 ook al (?), en heeft niets met Sony te maken.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
kazuka schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:09:
Zoals ik het begrijp (en ergens ook wel verwacht) leveren Sony en Microsoft op verzoek/aandringen van de publishers de DRM tools maar is het aan de publishers zelf om er wel of niet iets mee te doen. De eindbeslissing ligt dus bij hen en niet bij Sony en MS.

Het feit dat geen enkele grote publisher reageert op vragen vanuit de game pers hoe het nu zit met het hele DRM verhaal op de next-gen consoles zegt ook wel iets:

http://www.giantbomb.com/...used-game-poli/1100-4659/

Patrick Klepek van Giantbomb heeft een afspraak staan met een exec. van Sony tijdens de E3, dan zullen we het zeker gaan horen. Z'n Microsoft afspraken waren helaas wel gecanceld...
Dat denk ik ook, ik verwacht niet dat Sony op dat punt veel zal gaan afwijken van MS. Puur omdat games maken gewoon erg duur is, en met deze generatie vast nog weer duurder zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah dat is een discussie punt maar de industrie gaat er blijkbaar vanuit dat er meer nieuwe games verkocht worden als je ze 2'de hands niet kunt spelen. Het is natuurlijk maar de vraag of dit waar is want er worden misschien wel veel minder games voor de volle prijs verkocht omdat mensen op een prijsverlaging gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het laatste.
Ik heb zelf getwijfeld of dat Assasins Creed wat voor mij zou zijn en heb daarom de game voor een tientje gekocht. Nieuw zal ik een game waar ik over twijfel zeker niet kopen, dus dat wordt dan wachten op een prijsverlaging of de budgetbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het zou wel heel tof zijn als Sony gewoon 'in opstand' kwam tegen de publishers en zoiets heeft van: "Dit is allemaal mooi voor ons (manufacturer + publishers), maar er moeten gewoon duidelijke voordelen aan het systeem zitten voor consumente. Zolang dit niet het geval is, gaan we hier niet aan meedoen."

Sony heeft nu echter niet een geweldige financiële positie en ze hebben eigenlijk zoveel mogelijk support nodig van publishers. De enige reden waarom er denk ik nog een kans is dat Sony het systeem schrapt of 'verwatert' (minder impact), is omdat de Xbox One nu ongelooflijk veel negatieve media aandacht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Cyleo schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:02:
[...]

Dat denk ik ook, ik verwacht niet dat Sony op dat punt veel zal gaan afwijken van MS. Puur omdat games maken gewoon erg duur is, en met deze generatie vast nog weer duurder zal worden.
Je ziet de post hierboven toch? Sony zal niets veranderen, terwijl M$ wilt dat je altijd online bent en het verkopen, uitlenen, huren,... van games aan banden legt.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

witeken schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:40:
Je ziet de post hierboven toch? Sony zal niets veranderen, terwijl M$ wilt dat je altijd online bent en het verkopen, uitlenen, huren,... van games aan banden legt.
Het is nog stevig afwachten wat Sony gaat doen. Feitelijk kan MS namelijk ook nog steeds zeggen dat je niet altijd online hoeft te zijn om te kunnen gamen. Slechts eenmaal per 24 uur.

Indien Sony hetzelfde systeem heeft liegen ze niet wanneer ze zeggen dat hun console geen allways online connectiviteit heeft. Zelf Microsoft kan het nu nog gewoon zeggen zonder te liegen.

Hetzelfde kan gezegt worden van tweedehands games beleid: MS Heeft altijd gezegt: "Wij ondersteunen tweedehands games". En met de info van nu blijkt dat niet gelogen. Al zou Sony een fee van wel 50 euro per doorverkochte game vragen kunnen ze nog steeds stellen dat de PS4 tweedehands games ondersteund.

Het zijn de voorwaarden die de muziek maken. MS heeft zijn wijsje nu gespeeld en en bij Sony gaan we het hopelijk binnenkort horen. Laten we allen hopen dat ze het model PS3 en Wii-u volgen. De PS3 heeft piracy lang buiten de deur gehouden en als ze dit trucje nog een keer kunnen op de PS4 met herwonnen wijsheid door het hacker debacel dan is het best mogelijk.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
gezegd, misschien even de smurfenregel opzoeken, erg handig :)

Wat je verder zegt is natuurlijk een beetje onzinnig. Natuurlijk ondersteunt Xbox 2e hands games. Wat had je dan gedacht, dat die mogelijkheid er helemaal niet meer zou zijn? Niemand zegt verder toch dat ze dat gelogen hebben? Het is alleen een ontzettend kutsysteem, zoals het er nu naar uitziet. Is er verder überhaupt ergens gezegd dat 2e hands niet ondersteund zou worden?

Piracy zie je sowieso erg weinig met Blu-ray discs, dus ik verwacht dat het op de X1 ook een stuk minder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Het hele systeem heeft eigenlijk weinig te maken met piracy. Het is voor het grootste gedeelte bedoeld om geld te blijven verdienen aan de tweedehands verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Uniciteit schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:11:
Het zou wel heel tof zijn als Sony gewoon 'in opstand' kwam tegen de publishers en zoiets heeft van: "Dit is allemaal mooi voor ons (manufacturer + publishers), maar er moeten gewoon duidelijke voordelen aan het systeem zitten voor consumente. Zolang dit niet het geval is, gaan we hier niet aan meedoen."

Sony heeft nu echter niet een geweldige financiële positie en ze hebben eigenlijk zoveel mogelijk support nodig van publishers. De enige reden waarom er denk ik nog een kans is dat Sony het systeem schrapt of 'verwatert' (minder impact), is omdat de Xbox One nu ongelooflijk veel negatieve media aandacht krijgt.
Ik vind het een beetje lastig om precies op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkeling, maar volgens mij hebben zowel Microsoft als Sony nu gezegd dat de keuze aan de publishers is? (alhoewel dit waarschijnlijk tot verschillende systemen zal leiden, omdat de XBone een 24h online check heeft, en de PS4 ook offline gewoon werkt). Of is het al weer veranderd? :)

Ik denk dat het Sony en Microsoft het zich (onafhankelijk) moeilijk kunnen permitteren om echt tegen publishers in opstand te komen. Die kunnen namelijk zomaar besluiten om hun spellen voorlopig niet op een van de platformen uit te brengen. Het eerste jaar is er toch een kleine installed base, en ze kunnen later altijd weer besluiten om wel wat uit te brengen als de console ondanks 3rdparty support goed verkoopt. Het is echter wel merkbaar dat Microsoft en Sony bang zijn voor alle negativiteit onder potentiële consumenten op dit moment. Dat zou in ieder geval wel verklaren waarom Microsoft nu iets terugkrabbelt en de verantwoordelijkheid voor tweedehands verkoop nu bij publishers legt. Dan hoeven zij zelf geen verantwoordelijkheid te nemen en krijgen publishers toch wat ze wilden. Wat ik me nu eigenlijk vooral afvraag, is hoe publishers hier nu mee om zullen gaan. Voor hun was het natuurlijk makkelijk geweest als het gewoon allemaal standaard in het OS was meegebakken, dan is het eenvoudig om te doen alsof je er niets aan kan doen. Nu kunnen consumenten de publishers echter ook verantwoordelijk houden voor hun DRM keuzes en actief per spel stemmen met hun portemonnee. Ik denk dat dit best positief uit kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Morten weten we het! Ik kan alleen morgen avond geen tijd vrij maken om de conferenties te zien :(. Weet iemand een plek waar ze (snel) de full conference plaatsten voor terug kijken? Op IGN en zo hebben ze eerst altijd losse delen en dan pas de volledige conference enkele dagen later..

Ben enorm benieuwd hoe de PS4 eruit gaat zien :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Op Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Tiwazz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:35:
Morten weten we het! Ik kan alleen morgen avond geen tijd vrij maken om de conferenties te zien :(. Weet iemand een plek waar ze (snel) de full conference plaatsten voor terug kijken? Op IGN en zo hebben ze eerst altijd losse delen en dan pas de volledige conference enkele dagen later..

Ben enorm benieuwd hoe de PS4 eruit gaat zien :).
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=62122327

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Dit zocht ik! Super bedankt :). Die link staat op mijn leeslijst, kan niet wachten :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
In de OP heb ik hetvolgende helemaal bovenaan neergezet. Ik dacht, ik post het ook maar even hier. Waar het om gaat?

1) Tweakers IRC chat: http://irc.tweakers.net/E3
2) Tabel met persconferenties + link naar livestream

Tweakers' E3 Live Chat
Deze week vindt de Electronic Entertainment Expo (E3) plaats in Los Angeles. Chat LIVE mee met andere Tweakers tijdens de persconferenties van Sony en Microsoft.

Klik hier om naar de Tweakers E3 livechat te gaan!

BedrijfOfficiële websiteTijdstip (Nederland)Officiële livestream
Microsoft (Xbox One)Xbox NLMaandag 10 juni 2013
18:30
E3 2013
Electronic ArtsEA NLMaandag 10 juni 2013
22:00
E3 2013
UbisoftUbisoft NLDinsdag 11 juni 2013
00:00
E3 2013 (via Gamespot)
Sony (PlayStation 4)PlayStation NLDinsdag 11 juni 2013
03:00
E3 2013
Nintendo (Wii U)Nintendo NLDinsdag 11 juni 2013
16:00
E3 2013 (Nintendo Direct uitzending)
Bezoek ook het Tweakers E3 topic voor meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
PS4 Graphical User Interface?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/psgkZ6M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik denk nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het echt is, want Sony had al iets vergelijkbaars gepubliceerd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/barMgX7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

PBP

Volgens mij dook die een paar maanden geleden ook al eens op. Meen me te herinneren dat die nep was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Uniciteit schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:38:
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het echt is, want Sony had al iets vergelijkbaars gepubliceerd:

[afbeelding]
Inderdaad, dat lijkt er sprekend op.
Onderin is een Vita te zien?
En een ps3-controller, en de ps4, naast de tv?!
Zal wel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik vraag me af waar jij dan een PS4 meent te zien naast de tv. Ik zie 2 geluidsboxen (links en rechts).

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Jackal131 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:41:
Ik vraag me af waar jij dan een PS4 meent te zien naast de tv. Ik zie 2 geluidsboxen (links en rechts).
Dat hele kleine apparaatje aan de rechterkant, tussen de geluidsspreker en tv in. Zal wel een videospeler oid zijn, het was ook sarcastisch bedoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Waarom denk je dat? Ik zie nergens obvious fouten oid en het lijkt idd om wat ze al een hebben getoont. Maargoed....

Ik vind het zowiezo knap dat ze de hardware zo lang geheim weten te houden... plaatje van de vita, controller, PSP, ps3 slim etc waren al een paar weken voor de onthulling te vinden op internet... nu is er gewoon niks...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Het is nep, een NeoGAF member heeft die gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nep of niet, zo zal het eruit gaan zien, prima. Overzichtelijker dan het huidige PS3 menu, en al helemaal beter dan Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Over speculatie gesproken, ik vind deze render van een NeoGaf'er erg geslaagd, en kan het vinden met zijn design keuzes: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lJZz9ygh.jpg

http://imgur.com/a/AsXLM#lJZz9yg

Iemand anders nog favorieten? :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jammer dat 'ie 'm niet gewoon van voren laat zien. Het enige wat je nu ziet is een zwart vierkant met een blauw streepje door het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Idd wel een beetje erg voor de hand liggende render, er was in de sneak preview een vaag zwart vierkant te zien dus dan maak je een render van een zwart vierkant :P

Ik zou zoiets wel mooi vinden: Afbeeldingslocatie: http://i2.cdnds.net/13/02/618x391/tech-sony-blu-ray-player-bdp-s4100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2013/06/dsc03809.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Uniciteit op 09-06-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Zie nog een eerder interview opduiken met Shuhei Yoshida (President Sony Computer Entertainment)
Shuhei Yoshida: You can play offline, but you may want to keep it connected. The system has the low-power mode - I don't know the official term - that the main system is shut down but the subsystem is awake. Downloading or updating or you can wake it up using either the tablet, smartphone or PS Vita.

Eurogamer: Are all of those things optional? For people who have broadband data limits, for example? They can customise everything?

Shuhei Yoshida: Oh yes, yes, you can go offline totally. Social is big for us, but we understand there are some people who are anti-social! So if you don't want to connect to anyone else, you can do that.

Eurogamer: One of the questions my readers really want an answer to is whether you're going to block the use of second-hand or 'used' games, because it's a huge concern for them.

Shuhei Yoshida: Do you want us to do that?

Eurogamer: No. I think if you buy something on a disc you have a kind of moral contract with the person you've bought it from that you retain some of that value and you can pass it on. Do you agree?

Shuhei Yoshida: Yes. That's the general expectation by consumers. They purchase physical form, they want to use it everywhere, right? So that's my expectation.
Lijkt me toch duidelijk dat ze niet met dezelfde shit als Microsoft aankomen als een online connectie al niet vereist is. Hoe willen ze anders checken of je een spel uitleent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of ze de PS4 en PSVita connectiviteit ook aandacht gaan geven. Lijkt me tof wanneer de nieuwe Killzone live gespeeld wordt

"Raise the curtains.....enter Guerrilla employee playing on PSVita".

Daarnaast zou het ook geen gek idee zijn om de PSVita in prijs te verlagen en een PS4 + PSVita bundel te maken voor een prijs van...500 euro? Dat lijkt me overigens wel erg goedkoop en daarmee misschien iets te veel wishfull thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zo'n bundel zie ik er wel komen maar dan over 1-2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Die bundel zie ik momenteel ook wel als wishfull thinking. Maar eerlijk gezegd verwacht ik wel een prijsverlaging in de nabije toekomst. Dan kan iedereen alvast een Vita kopen voor de PS4 ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

En de nieuwe E3 trailer van Watch_Dogs is gelekt.

http://wiiu.4gamers.be/tr...trailer-Watch_Dogs-gelekt

Zeer mooie beelden. Vooral vet als ik die politiemensen zie. Dan denk ik echt dat ik naar een film aan het kijken ben

[ Voor 33% gewijzigd door Oxigeon op 10-06-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ziet er wel akelig echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ja het is ook CGI :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ja maar of dit PS4/X1/PS3 of 360 is weet ik niet. Maar dat maakt voor deze filmpjes volgens mij niet echt uit. Want in principe kost een filmpje/intro van een game niet meer energie dan een bluray disk of iets dergelijks. (lomp uitgelegd maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou Naughty Dog aanwezig zijn deze E3? Er lekt echt helemaal niks uit bij het Sony kamp. En hints heeft men ook niet qua games. Houd het wel spannend natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ze houden het bij Sony inderdaad verrassend stil. Meestal zijn er wel een paar leaks tegen deze tijd, maar dit jaar is er helemaal niks te horen. Naughty Dog zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn, al weet ik niet of ze alleen maar een beetje reclame voor The Last of Us gaan maken, of een nieuwe game laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:57:
Zou Naughty Dog aanwezig zijn deze E3? Er lekt echt helemaal niks uit bij het Sony kamp. En hints heeft men ook niet qua games. Houd het wel spannend natuurlijk, maar toch.
Ik heb wel ergens een lijst gezien met games die ze laten zien. Op die lijst stonden dan namen met de release datum erbij. Maar of die lijst klopt weet ik niet. Stond bijvoorbeeld Driveclub op met een releasejaar van 2014 (ik dacht dat deze met de release van de PS4 erbij zou zijn. Zal eens kijken of ik die lijst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:57:
Nou als je de volledige PS4 reveal tijdje terug hebt bekeken, dan kunnen we in ieder geval een nieuwe Final Fantasy verwachten.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds tussen een X1 en PS4, als Naughty Dog Uncharted 4 laat zien of misschien wel iets heel nieuws, en als de controller van de PS4 echt gewoon goede triggers heeft, dan ben ik er wel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

En we hebben een lijst gevonden van alle E3-games die er zijn. Bron: 9Lives
Een melding toonde ons een gelekte lijst van games die op de E3 getoond zouden moeten worden. Een paar titels vallen op zoals bijvoorbeeld Fallout 4.

Op de lijst staat dat de game een release zal krijgen in 2015. Zou Bethesda de game officieel aankondigen op de E3? Het zou in ieder geval meteen een goede reden zijn om een next-gen-console aan te schaffen.

Hieronder vind je de volledige lijst games die men zogezegd op de E3 zou tonen:

Destiny [2013]
Dragon Age 3 – Inquisition [2014]
Dying Light [2013-11-30]
EA Sports NBA Live [2014]
EA Sports UFC [2013]
FIFA 14 [2013]
Forza 5 [2013]
Madden NFL 25 [2014]
Mass Effect 4 [2014]
Mirror's Edge 2 [2015]
Need For Speed Rivals [2013]
Project Gotham Racing 5 [2014]
Quantum Break [2014]
Ryse [Kinect 2013]
Sniper Elite 3 [2014]
The Evil Within [2014]
Need For Speed [2014]
Persona 5 [2015]
Red Dead Redemption 2 [2015]
Saints Row 5 [2015]
Sleeping Dogs 2 [2014]
SOCOM [2015]
Star Wars 1313 [2014]
Tekken [2015]
The Last Guardian [2014]
The Witness [2014]
Thief [2013]
Uncharted 4 [2015]
Unreal Tournament [2015]
Watch Dogs [2013]
Whore of the Orient [2013]
Fallout [2015]
Final Fantasy XV [2013]
God of War [2013]
Gran Turismo 6 [2014]
Human Element [2014]
Infamous Second Son [2014]
Just Cause 3 [2014]
Killzone Shadow Fall [2014]
Knack [2014]
Legacy of Kane [2014]
Little Big Planet 3 [2014]
Metal Gear Solid V [2014]
Motorstorm [2014]
Naruto [2015]
Agent [2015]
Assassin’s Creed IV: Black Flag [2013]
Batman Arkham 3 [2015]
Battlefield 4 [2014]
Beyond Good and Evil 2 [2014]
Borderlands 3 [2015]
Call of Duty – Ghosts [2013]
Castlevania [2014]
Deep Down [2014]
Demon's Souls 2 [2014]
Deus Ex: Human Revolution 2 [2015]
Diablo 3 [2014]
Dragon's Dogma 2 [2014]
Driveclub [2014]
Evolve [2014]
F1 2014 [2014]
The Witcher 3 – Wild Hunt [2014]
Wolfenstein – The New Order [2013]
Yakuza 6 [2015]

Een hele boterham dus en misschien wel iets te mooi om waar te zijn. Een mens mag dromen, toch?
maar of deze lijst klopt is voor mij nog een raadsel. Zoals gezegd dus DriveClub in 2014. En Gran Turismo 6 ook in 2014. Terwijl deze eigenlijk dit jaar zou uitkomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 10-06-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Voor mij ligt de X1 er al bijna gegarandeerd uit. Ze moeten deze E3 wel met iets heel speciaals komen om mij over te halen. Zoals het nu staat zal ik de PS4 wel halen, maar dat zal ook liggen aan wat ze bij de E3 aankondigen.
Als Sony ook een online-check systeem invoert, met ook zo'n vage used-game policy, zal de PS4 bij mij ook afvallen. Dan blijf ik wel bij de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die lijst hoef je niet echt serieus te noemen.. Red Dead Redemption 2? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Oxigeon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:05:

[...]
Lijkt me bullshit, zie zo een paar games die er niet tussen horen. Rockstar is niet eens aanwezig op de E3 dus Red Dead 2 lijkt me sterk. Zijn bijna allemaal toptitels, die gaan ze niet op 1 E3 allemaal aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:03:
Ik twijfel nog steeds tussen een X1 en PS4, als Naughty Dog Uncharted 4 laat zien of misschien wel iets heel nieuws, en als de controller van de PS4 echt gewoon goede triggers heeft, dan ben ik er wel uit..
Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat er een Uncharted 4 komt op de PS4. Ik acht de kans redelijk dat we op de E3 meer zullen horen. Ze zijn volgens mij aanwezig, met sowieso The Last Of Us. Maar aangezien alles over die game al bekend is en hij over een paar dagen al uit is, kan ik me niet voorstellen dat ze niet nog iets gaan laten zien.

De triggers van de DS3 (en straks ook de DS4) kun je gewoon verlengen hoor, en daarnaast zijn er ook alternatieve controllers verkrijgbaar. Met wat we nu weten, kan ik me niet voorstellen dat iemand op dit moment tussen de 2 twijfelt, tenzij je echt een Forza (of Lococylce ;) ) adept bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

De PlayStation 4 staat in de pre-order maar of die blijft staan hangt af van de launchgames. Ik ga natuurlijk geen systeem aanschaffen waar ik nog geen voor mij boeiende games op kan spelen natuurlijk. Benieuwd of het online. Aan de controller zal ik vast wel wennen, daar ben ik niet bang voor.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja ik snap dat je je dat niet kan voorstellen, maar heb zowel de eerste Xbox als de Xbox360 gehad dusja dan blijf je wat langer twijfelen. Voor mij is dat always online geen probleem en dat Kinect altijd aan staat vind ik ook geen probleem.
Maarja de PS4 heeft gewoon de beste ontwikkelstudio's en brengen zelfs nu nog toppers naar de PS3 (Last of Us, Beyond: Two Souls). Van Microsoft was Halo 4 de laatste echte topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:07:
Nou die lijst hoef je niet echt serieus te noemen.. Red Dead Redemption 2? :?
Is begin dit jaar bevestigd door Rockstar en we zouden er "binnenkort" meer van horen.

en en waarom zo verbaasd? RDR was een game met erg hoge cijfers en heeft goed verkocht, imho een van de PS3 toppers. ik kan niet wachten op een RDR2 :9~
PBP schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:07:
[...]

Lijkt me bullshit, zie zo een paar games die er niet tussen horen. Rockstar is niet eens aanwezig op de E3 dus Red Dead 2 lijkt me sterk. Zijn bijna allemaal toptitels, die gaan ze niet op 1 E3 allemaal aankondigen.
Dus jij hebt nog nooit beelden van GTA op een E3 gezien? ;) Microsoft/Sony kan zomaar GTA5 of RDR2 beelden tijdens hun presentatie laten zien.

[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 10-06-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Een next-gen Motorstorm lijkt mij wel erg leuk :P
nioz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:02:
Ik denk dat het Sony en Microsoft het zich (onafhankelijk) moeilijk kunnen permitteren om echt tegen publishers in opstand te komen. Die kunnen namelijk zomaar besluiten om hun spellen voorlopig niet op een van de platformen uit te brengen. Het eerste jaar is er toch een kleine installed base, en ze kunnen later altijd weer besluiten om wel wat uit te brengen als de console ondanks 3rdparty support goed verkoopt.
Tja, stel dat Sony echt zou weigeren om mee te werken aan die DRM regels, dan denk ik toch dat een publisher niet zomaar zal beslissen om hun spellen niet te releasen op de PS4. Dan missen ze gewoon een enorm stuk van de inkomsten. En juist in het begin als de userbase nog klein is, is elke extra verkoop die je mee kunt pakken belangrijk.
In het begin van de PS3 had je ongeveer hetzelfde verhaal toen Sony in de knoop lag met Immersion (rumble in de controllers). Op den duur heeft Immersion waarschijnlijk de eisen moeten bijstellen omdat ze toch afhankelijk waren van de licentie-inkomsten van de PS3 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

PBP schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:07:
[...]

Kan natuurlijk ook dat ze die game misschien gebruiken met iets bij de Sony persco? Van deze game is volledig ontwikkeld voor de PS4 en ziet er zo en zo uit met +/- 10 seconden beelden ervan? en dat de One editie gedowngrade wordt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 10-06-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
Studio Liverpool is gesloten eerder dit jaar. Toch zou het een aangename verrassing zijn als Sony de aankondiging deed van een nieuwe Wipeout voor de PS4 op deze E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Oxigeon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Kan natuurlijk ook dat ze die game misschien gebruiken met iets bij de Sony persco? Van deze game is volledig ontwikkeld voor de PS4 en ziet er zo en zo uit met +/- 10 seconden beelden ervan? en dat de One editie gedowngrade wordt :P
Lijkt me niet waarschijnlijk. Echte exclusives zijn er niet veel meer. Rockstar loopt veel geld mis als ze hem niet multiplatform uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockstar gaat echt niks laten zien op deze E3. Ze hebben een hele andere strategie wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52
Oxigeon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:05:

[...]

maar of deze lijst klopt is voor mij nog een raadsel. Zoals gezegd dus DriveClub in 2014. En Gran Turismo 6 ook in 2014. Terwijl deze eigenlijk dit jaar zou uitkomen?
Star Wars 1313 is naar laatste woorden cancelled. Dus kunt i.d.d. grote vraagtekens zetten bij deze lijst.

Maar met de E3 slechts uren van ons af, zullen we heel snel een overload aan info krijgen. Dit soort lijsten doen er nog weinig meer toe :p. Moet wel zeggen, ben erg benieuwd dit jaar. En als er iets mag kloppen van de lijst, is dat wel een final fantasy XV voor 2013 voor mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
psychodude schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:31:
[...] En als er iets mag kloppen van de lijst, is dat wel een final fantasy XV voor 2013 voor mij ;).
Er komt sowieso info over een nieuwe Final Fantasy deze E3.
Dat heeft SE al bekend gemaakt. ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

psychodude schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Star Wars 1313 is naar laatste woorden cancelled. Dus kunt i.d.d. grote vraagtekens zetten bij deze lijst.

Maar met de E3 slechts uren van ons af, zullen we heel snel een overload aan info krijgen. Dit soort lijsten doen er nog weinig meer toe :p. Moet wel zeggen, ben erg benieuwd dit jaar. En als er iets mag kloppen van de lijst, is dat wel een final fantasy XV voor 2013 voor mij ;).
Heb ergens gezien dat er een website onthuld is over Final Fantasy voor de PS4. Ook een of andere gamesite

OWnee, is iets anders:
http://www.9lives.be/game...ntasy-xiii-3-toch-naar-pc

[ Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 10-06-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:42
Hier ook hoor samen met een vriend van me , en we zijn wat dat betreft altijd wel X360 minded geweest ..maar die Xbox (N)One komt er hier zeker niet in.. zoals het er nu voor staat 75% PS4 25% X1

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LittleBigPlanet 3 is gespot op internet..

http://www.pu.nl/artikelen/nieuws/littlebigplanet-3-gespot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 22:28
Over Naughty Dog gesproken, was het niet zo dat ze met twee teams werken? Tijdens de onthulling van The Last of Us eind 2011 zei Naughty Dog ook dat die game ontwikkeld is door een apart team van 80 man. De rest werkte dus aan Uncharted 3, en het team dat The Last of Us heeft gemaakt is dus het Uncharted 2 team.

Nu is The Last if Us al een tijdje klaar, of beter nog, Uncharted 3 is alweer van eind 2011. Waar zou dat team al die tijd aan gewerkt hebben..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Trishul schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:33:
Nu is The Last if Us al een tijdje klaar, of beter nog, Uncharted 3 is alweer van eind 2011. Waar zou dat team al die tijd aan gewerkt hebben..... :9~
Alvast een Last of Us sequel, genaamd A Few More of Us :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Metalkai schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:35:
[...]

Ik moest wel even lachen _/-\o_

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 22:28
Metalkai schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:35:
[...]

Ik denk eerder dat er toch een Uncharted 4 komt, omdat dat ook gewoon verkoopt als een tierelier. Een eventueel vervolg op The Last of Us zou dan eind 2014 moeten komen. Zo pompen ze ieder jaar een game uit, omdat ze toch twee teams hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hoewel Uncharted zal verkopen als een tierelier hebben ze bij Naughty Dog vaak per generatie een hele nieuwe game. Crash Bandicoot, Jak&Daxter, Uncharted. Als ze zich hier aan houden komt er mogelijk heel iets nieuws.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Uncharted Racing zou eigenlijk de volgende Uncharted moeten zijn, als je kijkt naar de vorige Naughty Dog games.
Na elke 3de game in de serie, kwam er een racing game (bij Crash Bandicoot en Jak & Daxter in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik verwacht een nieuwe uncharted van naughty dog voor de ps4. Als je naar deze generatie kijkt, dan is het duidelijk dat veel publishers/devs (vanwege de hoge kosten) extra inzetten op ip's die zich al bewezen hebben. Guerilla blijft bijvoorbeeld ook killzone maken voor de ps4 en ontwikkelt daarnaast een nieuw ip. Ik denk dat deze insteek ook bij naughty dog gevolgd zal zijn. 1 nieuw ip (last of us) en 1 save bet (uncharted). Maar dit denk ik ook omdat ik gewoon heel graag een nieuwe uncharted game zie verschijnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De Uncharted games hebben volgens mij sowieso een heel stuk meer verkocht dan de games die Naughty Dog had tijdens de PS2 generatie. De Uncharted spellen behoren ook tot een van de beste spellen voor de PS3, dus Sony zou wel gek zijn als ze dat niet zouden blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Volgens Engadget.com (grote Amerikaanse techsite) duurt Sony's persconferentie 3 (!) uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Uniciteit schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:37:
Volgens Engadget.com (grote Amerikaanse techsite) duurt Sony's persconferentie 3 (!) uur.
geloof ik geen fuck van :P E3 persconferenties zijn altijd zo tegen de 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Chaoss schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:54:
[...]

geloof ik geen fuck van :P E3 persconferenties zijn altijd zo tegen de 1,5 uur.
2 persconferenties van 1,5 uur dan, de eerste over de PS3 en Vita en de 2e over de PS4 :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de prijs nu de xbox one 499 kost.. denk niet dat de ps4 goedkoper gaat worden dan. Zou wel heel mooi zijn en echt een grote klap voor microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik verwacht dezelfde prijs voor de PS4. Als ze hem goedkoper aanbieden (€459 of zelfs €399), dan begint Sony in ieder geval met een flinke voorsprong op Microsoft. Die kans lijkt me echter maar klein.
Pagina: 1 ... 9 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.