Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hier is het E3 programma van Gamekings.tv
Maandag 10 juni
7:00 – Gamekings in L.A.: Voorbeschouwing E3
16:00 – E3 2013 Brievenmaandag

18:00 – Start E3 2013 livestream: Voorbeschouwing Persconferentie Microsoft
18:30 – Persconferentie Microsoft
T.b.a. – Nabespreking Persconferentie Microsoft

21:30 – Voorbespreking Persconferentie EA
22:00 – Persconferentie EA
T.b.a. – Nabespreking Persconferentie EA

23:30 – Voorbespreking Persconferentie Ubisoft
0:00 – Persconferentie Ubisoft
T.b.a. – Nabespreking Persconferentie Ubisoft

2:30 – Voorbespreking Persconferentie Sony
3:00 – Persconferentie Sony
T.b.a. – Nabespreking Persconferentie Sony

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
De TS is volgens mij een beetje tegenstrijdig over Deep Down. Is het nu een exclusieve titel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Trishul schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:45:
De TS is volgens mij een beetje tegenstrijdig over Deep Down. Is het nu een exclusieve titel of niet?
Voor zover aangekondigd, enkel en alleen voor PS4, maar dat kan met de E3 veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Deep Down gaat no way een echte game worden. Leek me meer een tech demo (maar goed je weet het nooit).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

YouTube: Deep Down Trailer 1080p PS4 Playstation 4 game gameplay graphics not CG - de suggestie doet zich voor een game te zijn. Zeker op het einde waarin een van de feats naar voren komt van iemand te hulp komen voor een klein moment :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:13:
Deep Down gaat no way een echte game worden. Leek me meer een tech demo (maar goed je weet het nooit).
Denk wel dat het een game wordt. Zag er iig ongelooflijk bruut uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:09:
[...]

Daarnaast wat ook niet vergeten dient te worden, veel mensen hebben al een console staan. En veel van de titels welk zullen komen voor de PS4 en Xbox One worden de komende jaren ook nog gewoon uitgegeven voor de huidige generatie consoles.

Qua graphics zit daar wel wat verschil in, maar voor een hoop zijn de huidige graphics vaak ook al voldoende. En dan is zelfs 400 euro al een hoop geld om uit te geven. Je kunt daar bijv. ook 7 spellen voor kopen, iets waar voldoende mensen ruim een jaar plezier aan hebben.

Het zal interessant zijn om te zien wat de sales figures zullen worden, maar ik denk ergens dat deze toch in de ogen van zeker sommige mensen aardig tegen kunnen gaan vallen. In het 1e half jaar na release waren er zo'n 3.5 miljoen 360's over de toonbank gegaan en zo'n 4 miljoen ps3's. Dit werd destijds al als ongunstig ervaren. De Wii U heeft ook ruim 3.5 miljoen verkocht momenteel, en de sales worden als desastreus beschouwd. De verwachtingen voor hoge aantallen, ligt erg hoog. Waarschijnlijk veel hoger dan wat we zullen gaan zien.
Ben het met je eens. Heb al vaker op fora gezegd dat het afwachten is wat de nieuwe generatie van Sony en MS gaat doen als de Wii U al dood verklaard werd. Want waarom zou je meteen een PS4 of X1 gaan halen als CoD, GTA V, Fifa en GT6 ook op de huidige generatie uitkomt? En gisteren is voor begin 2014 Tales of Symphonia aangekondigd voor de PS3.
Ik sta er niet van te kijken als er een langzame start is voor beide consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Komt nog bij dat je in geval van Sony gewoon weet dat er nog lange tijd games gaan uitkomen voor de PS3 dat heeft de geschiedenis ons met de PS2 wel geleerd. Tzou mij allemaal niets verbazen als de PS3 gewoon nog 4-5 jaar verkocht gaat worden, waarbij er zelfs nog een ultra-ultra slim versie gaat komen en een verkoopprijs die uiteindelijk tot 99-149 euro zal dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:08:
Komt nog bij dat je in geval van Sony gewoon weet dat er nog lange tijd games gaan uitkomen voor de PS3 dat heeft de geschiedenis ons met de PS2 wel geleerd. Tzou mij allemaal niets verbazen als de PS3 gewoon nog 4-5 jaar verkocht gaat worden, waarbij er zelfs nog een ultra-ultra slim versie gaat komen en een verkoopprijs die uiteindelijk tot 99-149 euro zal dalen.
Dit geldt niet enkel voor Sony. EA gaf tijdens de X1 reveal namelijk al aan op continued support voor de current generation tot... 2016 of 2017. In ieder geval nog een flink aantal jaren. En ik denk dat dit voor veel andere grotere publishers niet anders zal zijn.

Het is en blijft namelijk een zeer grote afzetmarkt. En reeds in PC gaming hebben we al geleerd dat uitgevers toch wel de allerlaatste drijfveer zullen worden tot de aanschaf van nieuwe hardware. Net als voor hun 50 Eur hetzelfde is voor een DX9 of DX11 game, zal het hun ook worst wezen of het een PS3 of PS4 verkoop is. Deze push zal vrijwel volledig vanuit Microsoft en Sony moeten komen, door een zeer gunstige prijsstrategie te handhaven. En eventueel geld toe te leggen tot de ontwikkeling van next-gen only titels.

[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 04-06-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
psychodude schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:37:
[...]

Dit geldt niet enkel voor Sony. EA gaf tijdens de X1 reveal namelijk al aan op continued support voor de current generation tot... 2016 of 2017. In ieder geval nog een flink aantal jaren. En ik denk dat dit voor veel andere grotere publishers niet anders zal zijn.
Sterker nog, tot dusver zijn alle FIFA's die voor de PS3 zijn uitgekomen, ook voor de PS2 uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:55:
[...]

Want waarom zou je meteen een PS4 of X1 gaan halen als CoD, GTA V, Fifa en GT6 ook op de huidige generatie uitkomt?
Ze zullen er ongetwijfeld wat beter uit zien op een nextgen console dan op de PS3. Bovendien gok ik dat er wel iets van exclusives uitkomen voor de PS4. Marketingafdeling heeft vast een prima plan klaarliggen voor de introductie. Ze gaan geen nieuwe console introduceren zonder dat men de meerwaarde t.o.v. z'n voorganger ziet.
Ik zie eigenlijk geen reden om af te wachten. Zal die PS4 echt niet de eerste dag halen, maar ik weet dat ik er uiteindelijk toch wel één ga kopen dus waar zou ik dan op wachten? Enige reden is op een prijsverlaging, maar in dat geval ben ik met een goede aanbieding wel over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ach, ik heb geen haast met een nieuwe console. Maar ik wil er op zijn minst één titel (naar mijn liking) bij krijgen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Michael Pachter is een analyst die zijn geld verdient met open deuren intrappen.

"Ik vermoed dat de PS4 deze generatie gaat winnen"
"Ik denk dat de PS4 niet zo duur zal zijn als de PS3 bij de lancering"
"Mogelijk overstijgen de pre-orders van deze generatie de vorige"

We kijken toch allemaal nieuws dus deze flapdrol heeft voor mij niets toe te voegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:06:
precies die X1 voor (weer) 399,- vind ik geloofwaardig maar een PS4 voor 349,- zou ik me echt over verbazen... then again dat zou voor mij (en wss heel veel mensen) wel een instant buy/reservering zijn.
Het hangt er natuurlijk vanaf of dat het enige PS4 pakket in de markt is. Het kan natuurlijk best zijn dat er een tweede pakket komt met PS4 Camera, grote HDD en betere headset voor 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:31:
Ach, ik heb geen haast met een nieuwe console. Maar ik wil er op zijn minst één titel (naar mijn liking) bij krijgen.
Tjah mijn PS3 is 3 maand geleden kapot gegaan :P speelde op dat moment geen prangende games en omdat ik toen net een Vita had gekocht was ik daar vooral mee bezig. Ik zit er al steeds tegenaan te hikken om een PS3 te halen maar om een of andere reden heb ik het gevoel dat ik daar mee moet wachten tot de PS4 er is of omdat ik dan gelijk een PS4 ga halen (maar dan heb ik 10-15 PS3 titels voor niets in de kast staan) of omdat de prijzen van nieuwe en 2'de hands PS3's gaan dalen na de PS4 introductie.

Dilemma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PS3 startte op $499 voor een basisversie, maar dat was 6-7 jaar geleden. Ik ga er een beetje vanuit dat de PS4 ook rond dat bedrag te koop zal zijn. Voor zoveel jaar verder is dat wel goedkoper.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:52

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:46:
[...]

Tjah mijn PS3 is 3 maand geleden kapot gegaan :P speelde op dat moment geen prangende games en omdat ik toen net een Vita had gekocht was ik daar vooral mee bezig. Ik zit er al steeds tegenaan te hikken om een PS3 te halen maar om een of andere reden heb ik het gevoel dat ik daar mee moet wachten tot de PS4 er is of omdat ik dan gelijk een PS4 ga halen (maar dan heb ik 10-15 PS3 titels voor niets in de kast staan) of omdat de prijzen van nieuwe en 2'de hands PS3's gaan dalen na de PS4 introductie.

Dilemma :P
Ik heb ook nog een PS3 liggen met een 15-tal games waar ik nog op speel. Echter zodra de PS4 officieel aangekondigd is duurt het niet meer lang (na de zomervakantie) voordat ik hem en de games de deur uit doe.

Heb laatst ook al mijn xbox-games naar de game-mania gebracht... Daar brachten ze nog een kleine €200,- op. Dus eventueel gaan daar dan mijn games nog naartoe. Daarna moet ik uiteraard wel zorgen dat ik als een van de eerste een PS4 in mijn bezit heb omdat ik anders niets te gamen heb :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Free-to-Play Shooter Warframe Coming to PS4!
Bron

Mooi om te horen dat er meerdere free-to-play games naar PS4 komen. Even op PC gespeeld en voor een f2p-game toch zeer vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:01:
Er gaan al een tijdje geruchten dat de PS4 350 dollar en de X1 400 dollar zouden gaan kosten, een voorspelling van Pachter volgens mij. Dit kan natuurlijk ook de grootste onzin zijn, dat zullen we binnenkort wel te horen krijgen. Maar een PS4 die al te koop zou zijn voor een bedrag van rond de 400euro, dat vind ik persoonlijk een zeer aantrekkelijke prijs.
Ik heb nog even wat gegoogled en het is inderdaad een uitspraak van Michael Pachter nu heft die man wel vaker zeer opmerkelijke uitspraken gedaan maar ik kon zo niet terugvinden of hij eerder correcte voorspellingen heeft gedaan m.b.t console prijzen.

Nu is het wel een Amerikaan en die spreken altijd over ex-btw prijzen als je van 349,- + 20% = €419,- uitgaat dan is dat best een realistische prijs maar dan ga ik er ook bijna vanuit dat de prijs in Europa "geupgrade" wordt naar 449,- aangezien we hier in Europa vaak meer betalen (buiten de BTW om).

Nu is het zo dat in de geschiedenis van de E3 pers conferenties volgens mij nog nooit over pakketten en prijzen gesproken is dus ik ben bang dat we daar volgende week nog niets over te weten komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 05-06-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:48:
[...]
Nu is het wel een Amerikaan en die spreken altijd over ex-btw prijzen als je van 349,- + 20% = €419,- uitgaat dan is dat best een realistische prijs maar dan ga ik er ook bijna vanuit dat de prijs in Europa "geupgrade" wordt naar 449,- aangezien we hier in Europa vaak meer betalen (buiten de BTW om).
En die upgrade zou eigenlijk een reden moeten zijn om iedereen die zo werkt te boycotten en gewoon die shit niet meer te kopen. Maar helaas kan ook ik die apparatuur niet negeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik vergeet de koers zelfs helemaal :P 349usd = € 270,- + 20% = €327 zitten we theoretisch nog goedkoop door de lage dollar, maar goed de geschiedenis heeft wel geleert dat er vaak wordt gewerkt met 349usd = 349eur + btw + afronden naar boven.

En idd het slaat nergens op, we betalen al veel btw en dan moeten fabrikanten ook nog zo nodige andere toeslagen gaan toepassen.

Wat was destijds de prijs van de PS3 in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:01:
Ik vergeet de koers zelfs helemaal :P 349usd = € 270,- + 20% = €327 zitten we theoretisch nog goedkoop door de lage dollar, maar goed de geschiedenis heeft wel geleert dat er vaak wordt gewerkt met 349usd = 349eur + btw + afronden naar boven.

En idd het slaat nergens op, we betalen al veel btw en dan moeten fabrikanten ook nog zo nodige andere toeslagen gaan toepassen.

Wat was destijds de prijs van de PS3 in Amerika?
Hieronder de link waar veel staat over de release prijzen van de PS3 destijds. Er zijn veel verschillende console uitgebracht dat ik het niet echt kan noemen. Even scrollen naar Release data and pricing

Wikipedia: PlayStation 3 launch
maar als ik kijk naar de 60GB versie is die exact even duur. Ofja, eigenlijk niet.
599EUR hier tegen 599USD daar. Dus de prijs wordt gewoon omgezet van een dollarteken naar een euroteken. Raar maar waar. Ze zouden het eigenlijk hetzelfde moeten houden naar mijn mening. Stelletje afzetters :P

[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 05-06-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer goed nieuws: Ook DC Universe Online en PlanetSide 2 komen naar de PlayStation 4! :) beiden zijn f2p-titels.

Als PlanetSide 2 net zo grootschalig is als op de PC, zou helemaal geweldig zijn. Benieuwd of dit haalbaar is op de PS4.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oxigeon schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:08:
[...]

Hieronder de link waar veel staat over de release prijzen van de PS3 destijds. Er zijn veel verschillende console uitgebracht dat ik het niet echt kan noemen. Even scrollen naar Release data and pricing

Wikipedia: PlayStation 3 launch
maar als ik kijk naar de 60GB versie is die exact even duur. Ofja, eigenlijk niet.
599EUR hier tegen 599USD daar. Dus de prijs wordt gewoon omgezet van een dollarteken naar een euroteken. Raar maar waar. Ze zouden het eigenlijk hetzelfde moeten houden naar mijn mening. Stelletje afzetters :P
Je vergeet alleen te melden dat in Europa je te maken hebt met de prijs incl. BTW, lokalisatiekosten, importheffing. Kortom ik betwijfel of dat sommetje wel op gaat. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:47:
Nog meer goed nieuws: Ook DC Universe Online en PlanetSide 2 komen naar de PlayStation 4! :) beiden zijn f2p-titels.

Als PlanetSide 2 net zo grootschalig is als op de PC, zou helemaal geweldig zijn. Benieuwd of dit haalbaar is op de PS4.
Damn, de laatste dagen zijn zoveel games aangekondigd voor de PlayStation 4 :9

Ik hoop dat al deze aankondigingen betekenen dat Sony's show zo vol zit wat betreft het showen van de PlayStation 4 (+ DualShock 4/PS4 camera, software (besturingssysteem, misschien wat multimedia) en gewoon games), dat de titels die de laatste dagen zijn aangekondigd simpelweg niet 'in de show passen' vanwege een gebrek aan tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:47:

DC universe Online is er natuurlijk al voor de playstation 3.

Dit vond ik interessanter:
http://www.gamer.nl/nieuw...me-is-launchgame-voor-ps4

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 05-06-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Planetside 2 op de PS4 lijkt me wel heel gaaf. Zou wel een primeur zijn toch, een console game met 2000 spelers op een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker ook interessant, maar dat was al gepost. De line-up komt er in ieder geval steeds beter uit te zien. Gelukkig dat deze games gratis worden, anders werd het nog moeilijker kiezen welke te kopen bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:25:
[...]

Zeker ook interessant, maar dat was al gepost. De line-up komt er in ieder geval steeds beter uit te zien. Gelukkig dat deze games gratis worden, anders werd het nog moeilijker kiezen welke te kopen.
Inderdaad.

Na al die kritiek op de XBox one lijkt Sony op het eerste gezicht toch te gaan winnen.
Maar vergis je, niet want in de VS ondersteunt Microsoft's console wel alle functies. En die zal daar dan ook veel over de toonbank gaan.
In het thuisland van Sony, Japan, wint Sony zoiezo. Die kopen massaal Playstation.
In china, waar de consoles gemaakt worden, worden ze echter niet verkocht. Verboden door de overheid. slecht voor de gezondheid van kinderen noemen ze dat. Werken houdt je natuurlijk wel gezond en fit :+.
In de rest van Azië weet ik niet hoe de huidige console verkoopt.
Europa is de middenweg.
Daar kiezen mensen toch eerder voor "welke is beter" dan het klakkeloos volgen van je favoriete thuismerk.
En daar lijkt me dan ook dat voor Microsoft en Sony het meeste te halen valt.
Voor nu hecht ik me (opnieuw) vast aan Sony, waar ik nu een Playstation 3 heb.

Maar Microsoft gaat los op de E3 volgende week, net als Sony.
Pas als alles duidelijk is kan je een oordeel vellen, want waar Microsoft nu kritiek krijgt vanwege "bijna-always-on" en het tegengaan van de 2e hands handel, blijft het bij Sny hier stil over.
Noch bevestigd noch ontkracht laat de optie open, dus het kan zo weer gelijk staan.
Maar voor nu geeft Sony voor mij de doorslag.
Volgende week kan dat heel anders zijn.
Zolang ze nog niet te koop zijn kun je vrij makkelijk van mening wisselen, daarna wordt het pas spannend.
Ik koop er maar èèn van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Uniciteit schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:10:
[...]

Damn, de laatste dagen zijn zoveel games aangekondigd voor de PlayStation 4 :9

Ik hoop dat al deze aankondigingen betekenen dat Sony's show zo vol zit wat betreft het showen van de PlayStation 4 (+ DualShock 4/PS4 camera, software (besturingssysteem, misschien wat multimedia) en gewoon games), dat de titels die de laatste dagen zijn aangekondigd simpelweg niet 'in de show passen' vanwege een gebrek aan tijd :P
Als ze niet in de show van Sony passen, dan komen ze wel in de show van de verschillende uitgevers...hoop ik. Ik neem toch aan dat ze alleen aandacht gaan besteden aan de exclusives, anders zijn ze nog wel even bezig, hehe.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jackal131 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:41:
[...]

Als ze niet in de show van Sony passen, dan komen ze wel in de show van de verschillende uitgevers...hoop ik. Ik neem toch aan dat ze alleen aandacht gaan besteden aan de exclusives, anders zijn ze nog wel even bezig, hehe.
EA en Ubisoft hebben hun persconferentie voor die van Sony dus ik denk dat die niet zoveel PS4 content mogen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
dutchgio schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:38:
[...]

Inderdaad.

Na al die kritiek op de XBox one lijkt Sony op het eerste gezicht toch te gaan winnen.
Maar vergis je, niet want in de VS ondersteunt Microsoft's console wel alle functies. En die zal daar dan ook veel over de toonbank gaan.
In het thuisland van Sony, Japan, wint Sony zoiezo. Die kopen massaal Playstation.
In china, waar de consoles gemaakt worden, worden ze echter niet verkocht. Verboden door de overheid. slecht voor de gezondheid van kinderen noemen ze dat. Werken houdt je natuurlijk wel gezond en fit :+.
In de rest van Azië weet ik niet hoe de huidige console verkoopt.
Europa is de middenweg.
Daar kiezen mensen toch eerder voor "welke is beter" dan het klakkeloos volgen van je favoriete thuismerk.
En daar lijkt me dan ook dat voor Microsoft en Sony het meeste te halen valt.
Voor nu hecht ik me (opnieuw) vast aan Sony, waar ik nu een Playstation 3 heb.

Maar Microsoft gaat los op de E3 volgende week, net als Sony.
Pas als alles duidelijk is kan je een oordeel vellen, want waar Microsoft nu kritiek krijgt vanwege "bijna-always-on" en het tegengaan van de 2e hands handel, blijft het bij Sny hier stil over.
Noch bevestigd noch ontkracht laat de optie open, dus het kan zo weer gelijk staan.
Maar voor nu geeft Sony voor mij de doorslag.
Volgende week kan dat heel anders zijn.
Zolang ze nog niet te koop zijn kun je vrij makkelijk van mening wisselen, daarna wordt het pas spannend.
Ik koop er maar èèn van beide.
Weet iemand eigenlijk wat het marktaandeel PS2 versus Xbox was in Amerika indertijd?

Ik wil geen fanboywar starten... maar ik dacht altijd dat de enigste reden dat de Xbox 360 zoveel marktaandeel heeft behaald, was omdat ze ver een jaar eerder hun console uitbrachten?

Ik vraag me af hoe Sony er nu voor zou gestaan hebben met hun PS3 als ze toch op tijd waren. Je leest her en der artikels dat de PS3 dan weer wel, dan weer niet de Xbox 360 heeft ingehaald qua worldwide sales.
Feit is dat ze wel nek-aan-nek zijn momenteel, wat toch zeer mooi werk is van Sony: een jaar later releasen was namelijk wel heel gewaagd, wetende dat de evolutie van PS2/Xbox naar next-gen groot zou zijn en dat vele mensen gewoon de console kopen die het eerste uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:07:
[...]

EA en Ubisoft hebben hun persconferentie voor die van Sony dus ik denk dat die niet zoveel PS4 content mogen laten zien.
Je weet maar nooit: EA lijkt een partnership met Microsoft te zijn aangegaan, want EA's contract met Sony lag sinds januari dit jaar open. Ubisoft, aan de andere kant, lijkt een contract te hebben getekend met Sony.

Games als Watch_Dogs en Assassin's Creed IV: Black Flag krijgen exclusieve gameplay, dus het mogelijke Sony-Ubisoft contract lijkt al veel verder te gaan dan 'een paar weken/een maand eerder DLC'.

EA of Ubisoft kan dus makkelijk zeggen: "And here is... (game title) running on a PlayStation 4. *demo* Coming to Xbox One, PlayStation 4 and current-gen consoles later this year/next year."

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 05-06-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Asgaro schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Weet iemand eigenlijk wat het marktaandeel PS2 versus Xbox was in Amerika indertijd?

Ik wil geen fanboywar starten... maar ik dacht altijd dat de enigste reden dat de Xbox 360 zoveel marktaandeel heeft behaald, was omdat ze ver een jaar eerder hun console uitbrachten?

Ik vraag me af hoe Sony er nu voor zou gestaan hebben met hun PS3 als ze toch op tijd waren. Je leest her en der artikels dat de PS3 dan weer wel, dan weer niet de Xbox 360 heeft ingehaald qua worldwide sales.
Feit is dat ze wel nek-aan-nek zijn momenteel, wat toch zeer mooi werk is van Sony: een jaar later releasen was namelijk wel heel gewaagd, wetende dat de evolutie van PS2/Xbox naar next-gen groot zou zijn en dat vele mensen gewoon de console kopen die het eerste uitkomt. :)
De cijfers van de werkelijke verkopen van de ps3 zijn niet bekend gemaakt.
De laatste keer dat Sony cijfers gaf zaten de verkoopcijfers van de ps2 er ook bij in meende ik hebben gelezen.
Verder zijn het puur analisten die een schatting maken van hoeveel er ongeveer verkocht zijn.
Ik denk dat het niet veel scheelt, het ligt vlak bij elkaar, maar wie er echt meer heeft verkocht is niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Asgaro schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Het meest, naar mijn mening, accurate artikel komt van Joystiq (klik). Geschreven in november 2005, dus precies in de maand dat de Xbox 360 uitkwam en next-gen pas echte startte.

Het bericht heeft het over de schattingen van Gartner - ik vermoed dat die schattingen over de VS gaan - en over eigen gemaakte schattingen d.m.v. wereldwijd aantal verkochte units.

Uit het bericht:

- Volgens Gartner 51% PS2, Xbox 34% en GameCube (15%)

Destijds waren er wereldwijd 100 miljoen PS2s verkocht, ruwweg 20 miljoen Xbox'en en ruwweg 20 miljoen GameCube's.

- Schatting op basis van verkoopcijfers wereldwijd: PS2 70%, Xbox 15%, GameCube 15%.

------------------
Aangezien de nummers van Gartner dichter bij elkaar liggen, neem ik aan dat de cijfers van Gartner schattingen voor de Verenigde Staten zijn. Het lag destijds dus al redelijk dicht bij elkaar, maar wereldwijd zeker niet.

Maar goed, aan het einde van de vorige generatie (PS2/Xbox/GameCube) waren er in totaal 140 miljoen consoles verkocht. Op dit moment, in de huidige generatie, zijn er volgens VGChartz bijna 260 miljoen consoles verkocht, met verdeling:

- Nintendo Wii 100 miljoen
- Sony PlayStation 3 80 miljoen
- Microsoft Xbox 360 80 miljoen

Nintendo en Microsoft zijn dus de grote winnaars (want stijgingen van respectievelijk 400% en 300% in verkopen) en Sony de grote verliezer -20%.
Aan de andere kant geven de cijfers wel aan hoe groot Sony de vorige generatie al was.

Laatste kanttekening: deze generatie heeft wel langer geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Volgens NeoGAF is Microsoft niet blij met alle negatieve pers over de Xbox One en alle positieve pers over de PS4. Vooral dat de PS4 'voor gamers' is en de Xbone niet, zit Microsoft dwars.
Nu wordt er dus gezegd dat Microsoft een gedeelte van hun marketingbudget gaat inzetten om ervoor te zorgen dat ontwikkelaars de PS4 versie voor multiplatform games niet vermelden tijdens de E3, om zo een beeld te creëren dat Xbox meer en PlayStation minder games krijgt.

Hmm, als het waar is... jammer. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Two of our most trusted neoGAF insiders have said that Microsoft is reacting hard to what has went down, and so they're going to try to dismantle PS4's image as a "for gamers" console by paying publishers and devs to not show their multiplatform titles during E3 on a PS4. In other words, even if the multiplatform version is coming out for the PS4, they won't be able to show them at E3, thus contributing to the perception that somehow Sony is getting significantly less support for PS4 than Microsoft is "for gamers."

Of course, I'm sure multiplatform games will slip through - they can't possibly pay everyone - but it's extremely telling how they're choosing to spend their money. Rather than do the thing everyone wants, which is end the anti-consumer nonsense, they'll spend their time trying to deceive everyone instead. That should say it all about Microsoft since this year started.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Trailer Warframe op PS4:

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Ik heb wat gameplay beelden gezien van bekende youtubers, maar ben niet onder de indruk.

Not my cup of tea.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Uniciteit schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:13:
Volgens NeoGAF is Microsoft niet blij met alle negatieve pers over de Xbox One en alle positieve pers over de PS4. Vooral dat de PS4 'voor gamers' is en de Xbone niet, zit Microsoft dwars.
Nu wordt er dus gezegd dat Microsoft een gedeelte van hun marketingbudget gaat inzetten om ervoor te zorgen dat ontwikkelaars de PS4 versie voor multiplatform games niet vermelden tijdens de E3, om zo een beeld te creëren dat Xbox meer en PlayStation minder games krijgt.

[...]
offtopic:
http://www.neogaf.com/for...p?p=61504857#post61504857 (volgende keer ff linkje d'r bij misschien? ;) )

Zielig. Hadden ze het maar meteen goed aan moeten pakken en nu moeten ze zich heel goed gaan beseffen dat veel mensen dit kinderachtig gaan vinden. Je graaf jezelf potentieel nog dieper de grond in op deze manier ten opzichte van de PS4 EN de WU.

Maar, het is nog niet feitelijk gezegd, dus mja. Alhoewel dit zo'n type gerucht is wat heel erg heel snel kan uitlopen op een fiasco als dit ook naar de sociale media gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 06-06-2013 08:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:49
SkyStreaker schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:30:
[...]

offtopic:
http://www.neogaf.com/for...p?p=61504857#post61504857 (volgende keer ff linkje d'r bij misschien? ;) )

Zielig. Hadden ze het maar meteen goed aan moeten pakken en nu moeten ze zich heel goed gaan beseffen dat veel mensen dit kinderachtig gaan vinden. Je graaf jezelf potentieel nog dieper de grond in op deze manier ten opzichte van de PS4 EN de WU.

Maar, het is nog niet feitelijk gezegd, dus mja. Alhoewel dit zo'n type gerucht is wat heel erg heel snel kan uitlopen op een fiasco als dit ook naar de sociale media gaat.
Is het nog te vroeg voor dit gezegde?: Een kat in het nauw maakt gekke sprongen.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Daarom zeg ik ook: "nog niet feitelijk gezegd". Insiders kan je hebben, betrouwbaarheid valt niet te controleren. Het is wel de wereld in geholpen, dus op de E3 zal er ongetwijfeld wat met argusogen gekeken "kunnen" worden. Ik zou al de twijfel, onwelwillende, in mijn hoofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe info over de game Drive Club uit Play Magazine:
- Tries to showcase many PS4 features and strengths
- Not about smashing others off the road, but not exactly a sim either
- Lighting and reflections off of car are "spectacular"
- Heavy social integration
- Emphasis on team helps bring accessibility as opposed to outright competition for top spot

Q&A with Matt Southern, Col Rodgers, and technical director Scott Kirkland
- They talk about their roots as a sim developer with WRC and Eurofighter Typhoon
- Evolutions first involvement with the PS4 started in 2008
- Dualshock 4 started development in 2010
- High speed in DS4 gyros allow extremely accurate steering in racing games
- Photorealism is a huge goal for Drive Club
- Massive amounts of particles, realistic atmospheric effects, high attention to detail
- Focus on owning and being a part of a racing team, owning very valuable carst
- "Powerful low level access" of GPU
- Material based lighting engine
- "Flecked" metallic paint.
- Woven carbon fiber, as opposed to just a texture.
- "...diverse array of rich environments"
- Detailed driving surfaces
- Environment examples: roadside grass, scrub, memorable landmarks, stunning skies, staggering vistas
- Extensive driver animation
- Fully dynamic lighting for time of day effects
- Streaming and spectating is in
- Regarding DS4 again stiffer trigger springs smaller deadzones
- Improved rumble
- Touchpad used for navigating UI easily
-Evolution Studios compared PD to a 106-piece orchestra while and themselves to a rockband. Dedicated to uniting people in bringing speed on "roads in the real world."
- When asked about Forza and other MS franchises, they respond "If we aren't first or best, we aren't happy."
- Sights of inspiration come from movies like Senna and Drive
Bron: NeoGAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Sony heeft het gewoon slim aangepakt. Ook met bijvoorbeeld de F2P games. Misschien niet altijd hoogstaande games maar de media erom heen is natuurlijk goed.

MS heeft het verkeerd aangepakt en doen dat nu dus nogmaals (als het bericht uberhaupt klopt). Nu dit zo in de buitenwereld bekend wordt (of het nou waar is of niet) gaat het zich nog meer in het nadeel van MS werken.

Maar als het waar zou zijn vind ik het diep triest van MS maar ook van die ontwikkelaars die daarin mee gaan. Dat zou dan weer laten zien hoe het ze alleen maar om geld draait en niet om de kopers. Zelfs als ze daar een grote platform/markt voor zichzelf mee benadelen kiezen ze voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Uniciteit schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:13:

[...]
Het zou mij niets verbazen, MS is nooit te beroerd geweest om geld neer te leggen. Zie ook hun exclusieve DLC etc. Sony doet daar liever niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sony ziet dat ze met de PS4 eerst een installbase moeten hebben voordat het apparaat echt interessant wordt. Strategie is eerst de hardcore gamers en mensen die een console al vroeg willen hebben. De casual hobbelt er meestal toch achteraan of is nu nog tevreden met een PS3/360, dus ik denk dat ze dit goed inschatten.

MS lijkt vooralsnog vanaf de start een bredere doelgroep aan te willen spreken. Vraag is of die al op iets nieuws zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dit soort berichten komen gewoon van de mods en insiders op neogaf:
http://www.neogaf.com/for...p=61504857&postcount=3110

Vind het toch echt behoorlijk triest hoe het er op dit moment aan toe gaat, begin het steeds minder respect te krijgen voor het bedrijf.

edit: Uniciteit was me al voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 06-06-2013 10:09 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:59:
[...]

Het zou mij niets verbazen, MS is nooit te beroerd geweest om geld neer te leggen. Zie ook hun exclusieve DLC etc. Sony doet daar liever niet aan.
Je bedoelt dat Sony zich zulke uitgaven niet zo gemakkelijk kan permitteren als Microsoft? ;)

Ik denk dat MS het negatieve tij probeert te keren door nu een shitload aan games te tonen en eerlijk is eerlijk, dat zal ook zeker effect hebben. Sony heeft daarentegen al veel eigen studio's, al moet gezegd worden dat die ook deels worden ingezet voor de PS3 (Beyond: Two Souls?) en PSVita games. Daar zal ook aandacht voor zijn tijdens de E3 persconferentie om niemand uit te sluiten. Door nu alvast wat games te lekken, die wellicht minder interessant zijn, blijven de echte toppers over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik vind 'moneyhatting' altijd een beetje lame. Exclusieve DLC daar kan ik nog wel mee leven, dat stelt over het algemeen toch weinig voor. Timed exclusives vind ik al iets dommer. Er wordt namelijk geld uitgegeven om de concurrent expres te hinderen. In plaats daarvan zouden ze het geld ook in het eigen platform kunnen investeren. En gekochte exclusives... het hangt er een beetje vanaf hoe het opgezet is. Als Microsoft of Sony met een zak geld naar een bedrijf gaat en het spel vanaf het concept financiert en daarmee ook het risico draagt, dan heb ik er weinig op tegen. Zonder zo'n investering was het spel misschien nooit gemaakt. Als het spel al flink op weg is of zo goed als af is, en er een zak geld wordt neergelegd om enkel te zorgen dat het niet op het platform van de concurrent verschijnt... :/

oftewel: investering in (content voor) het eigen platform is goed, geld uitgeven om de concurrent te naaien is lame ^_^

Ik ben benieuwd wat Sony op de E3 aan exclusives gaat tonen, maar ik ben deze generatie echt zwaar onder de indruk van hun output (vorige 2 console generaties heb ik overigens maar half-half mee gedaan, was destijds meer op de PC aan het gamen). Vooral het feit dat er ook dit jaar nog een hoop kwaliteit uitkomt, vind ik een sterk gebaar naar hun klanten. (Uiteraard heeft dit ook een commerciële kant, omdat de installed base gewoon groter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Microsoft heeft echt veel minder studios dan Sony, ze moeten dus exclusiviteit bij 3rd parties kopen, Sony hoeft dat minder. Dat er geruchten gaan dat Microsoft 3rd parties betaalt om net te doen of ze niet uitkomen op de PS4 lijkt me niet echt waar: Sony hoeft maar 1 keer te roepen dat de game ook uitkomt op de PS4 en Microsoft's plan is dan meteen ondergraven maar ze zijn wel het geld kwijt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik dacht dat Microsoft in het afgelopen jaar (of laatste paar jaren) wel bezig was geweest om flink wat nieuwe studio's op te zetten?

Daarnaast zijn niet alles studio's die exclusives voor de PS3 gemaakt hebben echt eigendom van Sony. Insomniac (Ratchet & Clank, Resistance) bijvoorbeeld niet en Quantic Dream (Heavy Rain, Beyond 2 souls) ook niet.

Microsoft lijkt er zelfs meer te hebben als ik even snel kijk op wikipedia. Alhoewel daar wel enkele studio's bij zitten die volgens mij enkel kleinere dingen produceren of zich concentreren op onderzoek.
Wikipedia: Microsoft Studios
Wikipedia: Sony Computer Entertainment

@hieronder:
Gelukkig kom jij dan wel met een mooie inhoudelijke toevoeging ;w

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 06-06-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Lekker boeiend wat ze met het geld doen. Het gaat om de games die er uitgebracht worden. Wat een fanboy gezwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah dat is wel boeiend, als ik geld uitgeef aan een console en games dan doe ik dat met de verwachting dat er van dat geld meer goede producten gemaakt gaan worden. Als een gedeelte van dat geld alleen maar wordt gebruikt om de concurrentie te dwarsbomen dan is dat voor mij als consument nadelig. Voor consumenten is concurrentie nu eenmaal belangrijk omdat het fabrikanten dwingt tot maken van kwaliteit en betaalbare producten, het zou een ramp zijn als er over x jaar maar 1 console op de markt zou zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meer Sony voordeel: Microsoft zit nu echt met 2 voeten in 1 PR kous, zo lijkt het.

Microsoft Cancels E3 Post-Press Conference Roundtable with Media: http://www.gameranx.com/u...ce-roundtable-with-media/

Lage yields van eSRam op XBox one gpu, downclocks lijken onvermijdelijk: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

Lijkt er steeds meer op dat Sony alleen maar het podium op hoeft te lopen bij de E3 presentatie.

Over de studio's: MS lijkt wellicht 'meer' te hebben, maar dat is maar schijn. Sony heeft veel meer 1st party studios die zelfstandig een AAA titel kunnen uitbrengen. Microsoft had er een aantal, maar heeft er een aantal verkocht deze console generatie. Op zich hoeft het geen nadeel voor ze op te leveren, maar dan moet je wel een goed team vinden bij een publisher die precies doet wat je wil. Een echte 1st party zoals de Sony studios staan toch dichter bij de console, en omdat ze tot Sony behoren zijn ze eerder bereid om 'the extra mile' te gaan.

Het wordt een leuke E3 :) Hopelijk heeft Sony geen problemen met het op grote schaal verkrijgen van GDDR5, ik ben er nog niet gerust op.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

EfBe schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:13:
Meer Sony voordeel: Microsoft zit nu echt met 2 voeten in 1 PR kous, zo lijkt het.

Microsoft Cancels E3 Post-Press Conference Roundtable with Media: http://www.gameranx.com/u...ce-roundtable-with-media/

Lage yields van eSRam op XBox one gpu, downclocks lijken onvermijdelijk: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

Lijkt er steeds meer op dat Sony alleen maar het podium op hoeft te lopen bij de E3 presentatie.

Over de studio's: MS lijkt wellicht 'meer' te hebben, maar dat is maar schijn. Sony heeft veel meer 1st party studios die zelfstandig een AAA titel kunnen uitbrengen. Microsoft had er een aantal, maar heeft er een aantal verkocht deze console generatie. Op zich hoeft het geen nadeel voor ze op te leveren, maar dan moet je wel een goed team vinden bij een publisher die precies doet wat je wil. Een echte 1st party zoals de Sony studios staan toch dichter bij de console, en omdat ze tot Sony behoren zijn ze eerder bereid om 'the extra mile' te gaan.

Het wordt een leuke E3 :) Hopelijk heeft Sony geen problemen met het op grote schaal verkrijgen van GDDR5, ik ben er nog niet gerust op.
Dat Microsoft problemen heeft met Esram had ik ook al op verschillende sites gelezen. Ik hoop voor Microsoft dat ze het probleem perfect opgelost krijgen. En hoop ook eigenlijk dat beide consoles op volle sterkte gaan uitkomen. Denk dat dat namelijk de gamingindustrie ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Eerlijk gezegd denk ik dat het alleen maar slechter voor Sony kan worden. Als je nu rondkijkt lijkt zowat 90% PlayStation te kiezen en 10% Xbox.

En op basis waarvan? Één goede Sony persconferentie en één slechte Microsoft persconferentie - en we zijn nog zeker maanden van launch.

Sony heeft nu een voordeel en misschien houden ze wel de meerderheid voor zich maar niet met een 90/10 ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
EfBe schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:13:

[...]

Al die productieproblemen :/ maar het blijven toch geruchten, zelfs al komen ze uit een 'betrouwbare bron'. "The proof is in the pudding", zeggen ze dan.
Zolang ze dit zelf maar niet beseffen :P De PS3 introductie was echt rampzalig arrogant. Overigens heeft Sony nu wellicht een streepje voor bij veel 'gamers', maar vergeet niet dat een groot deel echt geen presentaties volgt et cetera. Ik ken er een aantal voor wie hun console gewoon een Fifa-box is, die hebben deze generatie een Xbox360 en die kopen volgende generatie zo weer een Xbox, gewoon omdat de 360 ook beviel. Het is maar afwachten of de early adopters daadwerkelijk in grote aantallen voor de PS4 kiezen in plaats van de XBone en of dit zich vervolgens doorzet naar de 'volgers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach ik denk eerlijk gezegd dat net als met de huidige consoles de verkoop aantallen na een paar jaar gewoon heel dicht bij elkaar zitten. Of een van beide fabrikanten moet nu met de E3 heel erg falen of een van de 2 producten blijkt na de launch gewoon enorm slecht te zijn dan laten consumenten zo'n merk keihard vallen.

En Sony moet er nu erg slim mee omgaan en gewoon met een geloofwaardig verhaal komen ze hebben in het vlereden genoeg imago schade gehad, Als ze bijvoorbeeld tijdens de E3 met een of ander vaag verhaal rondom DRM komen waaruit je niet echt een visie voor de toekomst kunt opmaken dan zijn ze de sjaak want iedereen weet hoe handig Sony is met het aanpassen van functionaliteit door middel van firmware updates.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 06-06-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik denk ook dat het weer dicht bij elkaar komt te liggen, zolang er op beide platformen exclusives zijn die het spelen waard zijn. Ik heb nu ook een PS3 en Xbox360 staan.

Wat betreft aanpassen van firmware hebben zowel Microsoft als Sony een slechte track record... Sony met otherOS en Microsoft met ads op je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Microsoft Nederland post Killzone: Shadow Fall op hun Facebook! LOL:

https://www.facebook.com/...5352401828&type=1&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
nioz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:41:
Ik dacht dat Microsoft in het afgelopen jaar (of laatste paar jaren) wel bezig was geweest om flink wat nieuwe studio's op te zetten?

Daarnaast zijn niet alles studio's die exclusives voor de PS3 gemaakt hebben echt eigendom van Sony. Insomniac (Ratchet & Clank, Resistance) bijvoorbeeld niet en Quantic Dream (Heavy Rain, Beyond 2 souls) ook niet.

Microsoft lijkt er zelfs meer te hebben als ik even snel kijk op wikipedia. Alhoewel daar wel enkele studio's bij zitten die volgens mij enkel kleinere dingen produceren of zich concentreren op onderzoek.
Wikipedia: Microsoft Studios
Wikipedia: Sony Computer Entertainment

@hieronder:
Gelukkig kom jij dan wel met een mooie inhoudelijke toevoeging ;w
Hier vallen ook studios onder die avatars ontwikkelen. Qua tripple A titels uit eigen huis loopt Sony mijlenver voor. Punt is wel dat Sony bijna alleen nog maar op hun bek kan gaan tijdens de E3, terwijl juist de underdog kan aannemen. De xbone is ook niet extreem slecht of zo, alleen door social media is gewoon het hele beld rondom die console al geschapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
En toch verwacht ik dat MS op de E3 met een of meerdere vrij grote aankondigingen gaat komen die Sony een hak zetten. De laatste jaren hebben ze dit wat minder gedaan en vond ik de conferences van MS vrij zwak, maar toch ben ik er nog niet gerust op :P
Aan de andere kant had ik van MS verwacht dat ze Sony gingen proberen te overtreffen met de conference van een tijd terug, maar die viel dus zwaar tegen.
Shiver23 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:03:
Sony ziet dat ze met de PS4 eerst een installbase moeten hebben voordat het apparaat echt interessant wordt. Strategie is eerst de hardcore gamers en mensen die een console al vroeg willen hebben. De casual hobbelt er meestal toch achteraan of is nu nog tevreden met een PS3/360, dus ik denk dat ze dit goed inschatten.

MS lijkt vooralsnog vanaf de start een bredere doelgroep aan te willen spreken. Vraag is of die al op iets nieuws zitten te wachten.
Ik denk dat dit ook vooral komt door de prijs. In het begin als een console nog relatief duur is, zullen minder casual gamers deze kopen en is het dus verstandiger om je als console-bouwer op de hardcore gamers te richten. Als na verloop van jaren de console in prijs daalt, dan kun je je ook beter richten op een bredere markt.
De Wii is hierop een uitzondering, aangezien deze al direct bij release een zodanig lage prijs had dat die ook voor de casual markt al interessant was.

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 06-06-2013 12:56 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
baronruud schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:12:
Microsoft Nederland post Killzone: Shadow Fall op hun Facebook! LOL:

https://www.facebook.com/...5352401828&type=1&theater
Of zij weten iets dat wij nog niet weten, of iemand is zojuist ontslagen :P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:54:
Of zij weten iets dat wij nog niet weten, of iemand is zojuist ontslagen :P
Het verbaast me dat die post nog niet offline is gehaald. 21uur geleden, in die tijd mogen ze een dergelijk foutje toch wel kunnen achterhalen en herstellen. Tenzij het inderdaad geen foutje is... (Kan het me niet voorstellen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:21:
[...]

Het verbaast me dat die post nog niet offline is gehaald. 21uur geleden, in die tijd mogen ze een dergelijk foutje toch wel kunnen achterhalen en herstellen. Tenzij het inderdaad geen foutje is... (Kan het me niet voorstellen :P)
nee daar zit gewoon zo'n marketing miep die denkt "348 reacties, gaat lekkurrrrrr!"

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Meekoh schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:24:
[...]

nee daar zit gewoon zo'n marketing miep die denkt "348 reacties, gaat lekkurrrrrr!"
ja klopt, er loopt een actieve thread op neogaf erover haha

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Robkazoe schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:59:
Lekker boeiend wat ze met het geld doen. Het gaat om de games die er uitgebracht worden. Wat een fanboy gezwam.
Je hebt enthousiastelingen voor wie dergelijke informatie er toe doet en je hebt de fanboy die alles zwart/wit ziet en absoluut. Nogal een verschil, je denkt enorm kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Mag ik iedereen erop wijzen dat dit het PS4 topic is en niet het Microsft of het Xbox one topic is? ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conversations with Creators on Drive Club:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Wordt dat driveclub nou een soort test drive of meer gran turismo lite?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Polycom

Poes van goud

Wat een propaganda zeg. Die beelden die ik zie van die game vind ik echt ver van bijzonder btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:49:
Wordt dat driveclub nou een soort test drive of meer gran turismo lite?
Wachten is op gameplay, maar auto's verzamelen zou een onderdeel zijn van de game.
- Not about smashing others off the road, but not exactly a sim either.
- Focus on owning and being a part of a racing team, owning very valuable cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Beelden die ze laten zien word ik niet heel warm van. Wat een fletse en saaie bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Shiver23 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:14:
Beelden die ze laten zien word ik niet heel warm van. Wat een fletse en saaie bedoeling.
Het gaat ook meer om de beleving 8)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Killzone eheeft de berichten over een mogelijke release van Killzone:Shadowfall op de xbox one na een domme fout van Micorpsoft nederland op facebook, ontkracht.
Op twitter meldden ze dat Shadowfall toch echt een ps4 launchtitel en exclusive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Zou Guerrilla Games wel geweten hebben dat de Ps4 8GB gddr5 zou hebben?

PS4 isn’t just a high-end PC, says Guerrilla Games

Edit: Someone is wrong on the internet, lol: YouTube: Killzone: Shadow Fall on PS4 | Conversations with Creators | Exclusive video

Top comment:
"dont forget KILLZONE SHADOW FALL use only 2GB of the PS4 possible are 8GB so there is so much power more, after KILLZONE SHADOW FALL Naughty Dog will show us how much power the PS4 has."

[ Voor 48% gewijzigd door witeken op 06-06-2013 21:28 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

PuDy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:56:
Wat een propaganda zeg. Die beelden die ik zie van die game vind ik echt ver van bijzonder btw.
Dat vond ik ook... zie ook niet helemaal in waarom dat social nou zo speciaal is, dat hebben de meeste multiplayergames al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Stukje van gamekings:
De E3 staat voor de deur, en dat houdt in dat er een half jaar voor Sinterklaas al speculaas op tafel verschijnt. De één geeft nadrukkelijk zijn mening, de ander laat deze overkomen alsof het een feit betreft, het is duidelijk dat er nog veel vragen zijn op dit moment. Hoe gaan Sony en Microsoft om met tweedehands games in de toekomst? Komen er prijsdalingen vanwege de slechte verkopen van de PlayStation Vita en de Wii U? Volgens Doug Creutz van analistenbureau Cowen & Company worden niet alle op dit moment openstaande vragen tijdens de aankomende E3 beantwoord. Er komt geen prijsvermelding van de Xbox One en PS4 op de E3 volgens analist Creutz.

De gamers onder ons die sparen hoeven dus niet te verwachten dat ze na volgende week maandag weten hoeveel euro’s er eind dit jaar in de spaarpot moeten zitten. Wel denkt de man dat het niet onwaarschijnlijk is dat de noodlijdende PlayStation Vita een drastische prijsverlaging krijgt, en vindt dit ook een goed idee voor de Wii U. Ook sluit de man niet uit dat Sony de PlayStation Vita heel anders in de markt gaat zetten. Hierbij kun je denken aan een focus op Remote Play met de PlayStation 4, waarbij het waarschijnlijk mogelijk gaat zijn om PlayStation 4 games af te spelen op je Vita, door middel van een Wi-Fi verbinding.

Ook denkt analist Doug Creutz dat Sony zich op haar eigen persconferentie moet onderscheiden van Microsoft, aangezien de verkoopcijfers van de PlayStation 3 redelijk zijn ingekakt tegenover de verkoopcijfers van de Xbox 360. Voor Microsoft wordt het echter ook bikkelen volgens de man, omdat zij zich teveel op het multimedia gebeuren hebben gericht tijdens de Xbox Reveal, terwijl gamers nog altijd gewoon games willen spelen.

Het gaat hier natuurlijk om uitspraken en niet om feiten, maar Creutz heeft van het speculeren wel zijn beroep weten te maken. De kans dat bovenstaande beweringen bestempeld kunnen worden als klinkklare onzin is aanwezig, maar niet groot. Maandag, dan weten we het pas echt. Man, we hebben er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12

PBP

Ik neem analisten niet serieus meer, die lullen maar wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik ben bang dat de Sony persconf een beetje gaat tegenvallen.. Niet om het gebrek aan content maar meer omdat wij eigenlijk gewoon twee uur gelul en beelden over de PS4 willen zien... Maar Sony heeft ook nog en vita en PS3 lopen. De ps3 krijgt dit jaar gewoon nog enorme support en dat zullen ze willen laten zien. De vita heeft ook broodnodig aandacht nodig en dat zullen ze het gaan geven. dat houd niet veel tijd over voor de PS4.

Op PS3 komen dit jaar nog minstens 3 AAA titels van Sony zelf:
- Last of Us

- Beyond: Two Souls
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JuDNpGvmGCQ]
- Gran Turismo 6

En nog een kunststukje met te weinig aandacht:
Puppeteer:

Deze zullen ze absoluut willen laten zien.

Voor de vita:
- Killzone: Mercenary

- Tear Away

Uiteindelijk ben ik benieuwd naar de hoeveelheid nieuwe PS4 gameplay die we te zien gaan krijgen. Met Killzone en Drive Club als launchgames zullen nu toch meer ingame footage kunnen laten zien? Natuurlijk hebben we COD en AC en FIFA maar die game "geloof ik wel" Krijgen we de team ICO game nog te zien? The Last Guardian? En voor welk systeem zal deze nou zijn PS3 of PS4?

Ik denk dat als je een xbox 360 hebt je dit jaar sneller geneigd bent naar de one over te stappen dan dat je van PS3 naar PS4 wilt. De Ps3 lijkt eigenlijk steeds meer steam op te pikken...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:01

Edd

swopdark schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:39:
Uiteindelijk ben ik benieuwd naar de hoeveelheid nieuwe PS4 gameplay die we te zien gaan krijgen.
Eigenlijk ben ik niet zo geinteresseerd in de PS4 gameplay, maar wel in de console zelf!
Dus ik hoop eigenlijk wel dat ze hem tijdens de pers conf revealen.. ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Edd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:46:
[...]

Eigenlijk ben ik niet zo geinteresseerd in de PS4 gameplay, maar wel in de console zelf!
Dus ik hoop eigenlijk wel dat ze hem tijdens de pers conf revealen.. ;)
Gaan ze ook doen. Is al aangekondigd. Denk dat het wel meevalt met de tijd voor PS3 en Vita. Ze hebben destijds met PSP ook het vrij kort gehouden. Tuurlijk gaat er wat tijd af maar er is nog genoeg tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Wie zijn PS4 bingo kaart is dit? Of is dit echt een lek? :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PNp7ZIC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Is fake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PBP schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:48:
[...]

Gaan ze ook doen. Is al aangekondigd. Denk dat het wel meevalt met de tijd voor PS3 en Vita. Ze hebben destijds met PSP ook het vrij kort gehouden. Tuurlijk gaat er wat tijd af maar er is nog genoeg tijd over.
Je kunt er wel vanuit gaan dat de PS4 idd de hoofdmoot is van de persconf, ben verder wel benieuwd of ze wat echte remote play met de Vita laten zien of andere crossplatform functionaliteit. Verder denk ik dat er een prijs verlaging voor de Vita bekend wordt gemaakt en zullen ze het apparaat nog wat proberen te promoten door wat integratie met de PS4 te laten zien.

Voor de PS3 zullen ze iig duidelijk maken dat ze deze nog goed ondersteunen en welke titels daar nog voor uitkomen. Lijkt me niet meer dan redelijk dat ze vooral de Vita maar ook zeker de PS3 nog wat aandacht geven, mijn verwachtingen liggen ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Nu Microsoft alle (redelijk anti) tweedehands maatregelen heeft aangekondigd + elke 24 uur minstens éénmaal online, krijgen we opeens deze tweet (van Nick Accordino, Sony Computer Entertainment ISD).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yTulCyw.png

Geen bevestiging natuurlijk, maar het geeft wel hoop dat Sony het anders gaat doen.
Het kan natuurlijk ook een teken zijn voor een een Parappa game :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

PuDy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:56:
Precies! Ook die hevige nadruk op "social, Social, SOCIAL" gaat me te ver. Wat ik nog vind ontbreken is hoe de wereld in elkaar zit. Hopelijk hebben ze geleerd van Forza Horizon, waar je een prachtige open wereld hebt zonder echt leven, ofwel geen MP integratie.

Maar eerst zien dan geloven. Tot nog toe erg inspiratieloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Tom schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:46:
[...]

Dat vond ik ook... zie ook niet helemaal in waarom dat social nou zo speciaal is, dat hebben de meeste multiplayergames al jaren.
Tevens heb ik ergens gelezen dat de game Drive Club alleen in first-person mode gespeeld kan worden (vanauit de cockpit dus). Als dit werkelijk zo is laat ik deze game direct mooi liggen. Ik speel games veel liever vanuit achter de auto (sims daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sony nederland is ook lekker bezig en speelt in op de blunder van microsoft van gisteren:
"Vier topgames, wie herkent ze:
(Tip: 100% PS4 exclusives)

Met daarin 4 foto's onder elkaar, waarvan de tweede dezelfde is als die Microsoft gisteren toonde, Killzone.
De andere foto's zijn Infamous, Driveclub en Knack.

Niet origineel, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
CryEngine 3 PlayStation 4 support confirmed:

http://www.vg247.com/2013...tion-4-support-confirmed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
witeken schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:27:
Zou Guerrilla Games wel geweten hebben dat de Ps4 8GB gddr5 zou hebben?

PS4 isn’t just a high-end PC, says Guerrilla Games

Edit: Someone is wrong on the internet, lol: YouTube: Killzone: Shadow Fall on PS4 | Conversations with Creators | Exclusive video

Top comment:
"dont forget KILLZONE SHADOW FALL use only 2GB of the PS4 possible are 8GB so there is so much power more, after KILLZONE SHADOW FALL Naughty Dog will show us how much power the PS4 has."
Dat klopt niet. De demo die ze getoond hadden gebruikte iets meer dan 4GB. Check dit voor meer (technische) Killzone informatie: http://www.guerrilla-game..._Fall_Demo_Postmortem.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Chester op 07-06-2013 11:33 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De uitspraken van die analist gaan echt nergens over en zijn puur giswerk. Ook de bewering dat de PS3 verkopen ingekakt zouden zijn t.o.v. de 360 slaat nergens op, de PS3 verkoopt momenteel namelijk elke week wereldwijd 40.000+ stuks meer dan de 360.

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 07-06-2013 11:47 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:44:
[...]

De uitspraken van die analist gaan echt nergens over en zijn puur giswerk. Ook de bewering dat de PS3 verkopen ingekakt zouden zijn t.o.v. de 360 slaat nergens op, de PS3 verkoopt momenteel namelijk elke week wereldwijd 40.000+ stuks meer dan de 360.
Vanaf 9:00 in dit filmpje wordt het ook wat genuanceerd: http://www.gamekings.tv/v...al-over-de-ouya-en-wii-u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:17
Ben ook wel benieuwd naar die free to play games die uitgaan komen op de PS4. Trailers zien er wel leuk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje terug aangekondigd maar hier dan ook de Blacklight: Retribution E3 PS4 Reveal Trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xEzXFBTgXn4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bovenstaande lijkt een beetje op Unreal. Ik zit meer te wachten op World of Tanks. Op de pc bewezen een goede "shooter" te zijn. Ben benieuwd hoe die gaat worden op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lol, "Fast paced" om met het eerstvolgende shot een sniper rifle scene te starten... ;(
Leuk concept, maar ik denk dat in 'fast paced' combat CoD/MW vrijwel alle concurrentie alleen op naam al wegdrukt. Daarnaast komt Free to Play in de meeste gevallen neer op Pay to Win...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Uniciteit schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:21:
Eerlijk gezegd denk ik dat het alleen maar slechter voor Sony kan worden. Als je nu rondkijkt lijkt zowat 90% PlayStation te kiezen en 10% Xbox.

En op basis waarvan? Één goede Sony persconferentie en één slechte Microsoft persconferentie - en we zijn nog zeker maanden van launch.

Sony heeft nu een voordeel en misschien houden ze wel de meerderheid voor zich maar niet met een 90/10 ratio.
Ik denk dat het wel meevalt. Sony ging de mist in bij de PS3 en die route lijkt Microsoft nu te bewandelen. Als Sony een helder verhaal heeft over de functies en games dan denk ik dat Microsofot het heel moeilijk gaat krijgen.

Playstation is en blijft een ijzersterk merk en helemaal als ze tegelijk uitkomen voor dezelfde prijs dan lijkt mij nu al dat de PS4 als winnaar uit de bus gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Op gametrailers hebben ze een soort van preview op de E3 met een aantal exclusieve aankondigingen. Hier zitten wel een aantal interessante games tussen.
http://www.gametrailers.c...-tv-e3-first-look-special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

AMARONE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt. Sony ging de mist in bij de PS3 en die route lijkt Microsoft nu te bewandelen. Als Sony een helder verhaal heeft over de functies en games dan denk ik dat Microsofot het heel moeilijk gaat krijgen.

Playstation is en blijft een ijzersterk merk en helemaal als ze tegelijk uitkomen voor dezelfde prijs dan lijkt mij nu al dat de PS4 als winnaar uit de bus gaat komen.
woa Sony heeft atm een vrij goed imago nav de laatste pers conferentie iedereen loopt nu met het idee dat de PS4 DE console is voor echte gamers. Wat nu als Sony tijdens de E3 bekend maakt dat de PS4 ook DRM heeft, dat je ook verplicht een internet verbinding nodig en dat er ook restricties voor 2'de hands games komen? dan valt Sony van grote hoogte... en dus hard :P

Eigenlijk is maar 1 ding zeker na de vorige pers conferentie Sony doet iig een poging om echt een gamers console te maken en ze creëren een mooi en toegankelijk platform voor indy developers. Dat zijn psotieve ontwikkelingen maar er is nog genoeg wat kan tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eerlijk gezegd verwacht ik een soortgelijk DRM verhaal bij de PS4 als bij de X1, echter Sony is zo handig om MS het woord als eerste te laten doen omdat er al zoveel ophef om was na hun presentatie en interne tegenstrijdigheden. Ik verwacht de men dezelfde afspraken heeft gemaakt met de grote uitgevers als Microsoft en dat Sony dit nog wel zal vermelden. De grootste shitstorm is dan echter al geweest en heeft zich vrijwel alleen op de X1 gericht, terwijl het denk ik toch echt de uitgevers zijn die dit DRM verhaal willen.

Veel blijft echter toch speculatie dus we zullen moeten afwachten tot maandag.

Er hoeft van mij overigens geen "winnaar" te zijn tussen de 2 consoles. Heb liever 2 gelijkwaardige partijen, daar profiteren wij als gamers het meest van.

[ Voor 11% gewijzigd door kazuka op 07-06-2013 14:46 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.