Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Mensen, de regels van de EU schrijven voor dat als de licentie voor software eenmaal betaald is door de eerste eigenaar, deze licentie afgekocht is. Deze consumentbescherming kennen ze niet in de VS en Japan. Mogelijk moet er een nieuw ticket betaald worden om gebruik te mogen maken van online diensten maar voor singleplayer games gaat dit niet op.

edit: wat ik nu zit te bedenken is waarom ze niet voor het meer voor minder principe gaan. Waarom niet games digitaal aanbieden voor €50 euro als ze in de winkel €60 kosten? Downloaden en om 00:00 op releasedag kunnen spelen. Mensen kunnen er dus eerder mee aan de bak, hoeven niet om 9:00 als een gek alle winkels langs te bellen of ie er is dus zullen imo echt wel de game pre-loaden en de drempel om te kopen is veel lager....

[ Voor 39% gewijzigd door Kenny_026 op 29-05-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:52

Oxigeon

En zo is dat!

Zoals iemand daar al in de reacties zet. Als deze informatie naar buiten komt heeft niemand meer wat aan de E3 wat betreft de nieuwe consoles want dan weten we uiteindelijk alles al. Neem ook aan dat deze informatie niet in 2 weken tijd naar buiten gaat komen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kbloem schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 06:59:

edit: wat ik nu zit te bedenken is waarom ze niet voor het meer voor minder principe gaan. Waarom niet games digitaal aanbieden voor €50 euro als ze in de winkel €60 kosten? Downloaden en om 00:00 op releasedag kunnen spelen. Mensen kunnen er dus eerder mee aan de bak, hoeven niet om 9:00 als een gek alle winkels langs te bellen of ie er is dus zullen imo echt wel de game pre-loaden en de drempel om te kopen is veel lager....
Digitaal goedkoper aanbieden zal geen enkele winkelketen/retailer accepteren en zolang console fabrikanten deze winkels nog wel nodig hebben willen ze die niet tegen hun haren in strijken door games via hun eigen netwerk goedkoper aan te bieden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Oxigeon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:02:
[...]

Zoals iemand daar al in de reacties zet. Als deze informatie naar buiten komt heeft niemand meer wat aan de E3 wat betreft de nieuwe consoles want dan weten we uiteindelijk alles al. Neem ook aan dat deze informatie niet in 2 weken tijd naar buiten gaat komen.
Ik ben daar dan ook echt van overtuigd en hou mijn hart vast. Zie het liever op de E3 gebeuren _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 29-05-2013 10:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
lol, dat ze gewoon zen twitter account op non-actief zetten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:53:
Digitaal goedkoper aanbieden zal geen enkele winkelketen/retailer accepteren en zolang console fabrikanten deze winkels nog wel nodig hebben willen ze die niet tegen hun haren in strijken door games via hun eigen netwerk goedkoper aan te bieden.
Misschien iets in de zin van, digitaal 30(40) euro en niet te ruilen/doorverkopen vs. in de winkel 50(60) en wel te ruilen/doorverkopen? Ik ben zelf ook geen voorstander van het niet mogen doorverkopen van je eigen games, maar moest er per se zoiets komen lijkt me dit (persoonlijk) niet een hele slechte oplossing. Nog een dikke twee weken en dan weten we hopelijk definitief wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Misschien iets in de zin van, digitaal 30(40) euro en niet te ruilen/doorverkopen vs. in de winkel 50(60) en wel te ruilen/doorverkopen? Ik ben zelf ook geen voorstander van het niet mogen doorverkopen van je eigen games, maar moest er per se zoiets komen lijkt me dit (persoonlijk) niet een hele slechte oplossing. Nog een dikke twee weken en dan weten we hopelijk definitief wat het gaat worden.
Als dit zo gaat worden denk ik dat vele winkels geen games meer zullen verkopen. Omdat dan het verschil te groot zal zijn. Een euro of 5 denk ik dat er max in gaat zitten (consumentenadviesprijs en digitale versie). Al is dit geen slecht idee denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Bizar verhaal, maar voor zover ik het begrijp vooral schadelijk voor Epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Cyleo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:09:
[...]

Bizar verhaal, maar voor zover ik het begrijp vooral schadelijk voor Epic.
offtopic:
Zit net ff op zijn FTP, encrypted bestandje van 109GB.... :+ Zal wel grappig zijn als je yolo.jpg download, hernoemt naar .txt, openen -> c/p als sleutel voor de encryptie. :P :+

[ Voor 20% gewijzigd door SkyStreaker op 29-05-2013 13:14 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Mooi bericht over 'Remote Play' icm de Vita.. Kans is klein dat ik dit thuis zal doen, maar toch, het feit dat het kan is altijd mooi meegenomen :)

http://uk.ign.com/article...te-play-for-all-ps4-games

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Bevestiging! DRM komt naar de PlayStation...

Afbeeldingslocatie: http://i.picpar.com/Gwp.jpg

:9

EDIT Nog ééntje :P

Afbeeldingslocatie: http://i.picpar.com/Hwp.jpg

Deze twee personen hebben best wel belangrijke posities bij Sony, dus dat ze er zo 'luchtig' mee omgaan geeft me eigenlijk wel goede hoop :9

EDIT2 op reactie hieronder
Chester schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:45:
Ik kan zo ook wel bevestigen dat er DRM op zal zitten. Er zit een blu-ray speler op waarmee je blu-ray films kunt kijken, dat komt dus inc. DRM.
Maar dan neem je het wel heel letterlijk. Met de #PS4NoDRM 'Twitter actie' wordt meer bedoeld dat je niet met het internet moet verbinden om games te spelen (zoals bij de Xbox One, waarbij je minstens ééns in de 24 uur moet verbinden en mogelijk ook elke keer als je de game opstart [maar dat kan nog veranderen]).

Ik zou al helemaal tevreden zijn als ze iets zeggen van: weet je wat, digitaal gedownloade titels, daarvoor moet je eens in de 24 uur verbinding maken met het internet (om te controleren of je de game nog bezit en bijv. niet digitaal hebt doorverkocht), maar je kan je games altijd spelen als je een disk hebt die in de PS4 zit.

Zo neem je eigenlijk het grootste probleem weg. Mensen die titels online downloaden hebben waarschijnlijk sowieso een goede internetverbinding dus die zijn denk ik vaker bereid om het risico te nemen dat ze een keertje geen internet hebben (en dus geen spel kunnen spelen). Mensen die 'm fysiek kopen hebben mogelijk ook vaker een slechtere internetverbinding en dankzij de disk zijn ze er dus van verzekerd dat ze het spel kunnen spelen.

[ Voor 116% gewijzigd door Uniciteit op 29-05-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kan zo ook wel bevestigen dat er DRM op zal zitten. Er zit een blu-ray speler op waarmee je blu-ray films kunt kijken, dat komt dus inc. DRM.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik snap het de hele ophef rond DRM niet. Ik heb nu ook al verbinding met het internet als ik aan het spelen ben. Altijd. Maakt geen verschil of het SP is of MP.
Het wordt alleen een probleem als het PSN netwerk er uit ligt.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En dat is precies het punt, als ik een game koop wil ik die altijd kunnen spelen ook als mijn internetverbinding eruit ligt of als PSN storing of onderhoud heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net met de PS helpdesk aan de lijn gehangen voor een probleem met een update voor mijn PS3. Heb ze de tip gegeven voor de PS4 om de patches in een aparte map onder te brengen zodat ze makkelijk verwijderd kunnen worden als ze corrupt zijn net zoals je dat bij een PC heel makkelijk kunt doen.
Heb nu een corrupte patch voor GT5 en de enige oplossing die Sony mij kan bieden is om mijn HDD te formateren. Lekker handig....
Hopelijk wordt het met de PS4 wat klantvriendelijker als een verplichte update niet werkt want je hebt nu niet eens de keuze of je de patch wel of niet wilt installeren. Zelfs niet als je offline speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
Ik hoop wel dat Sony ondnaks dat het een GAMEconsole is wel iets met uitzendinggemist, RTLgemist doet en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ubisoft komt mogelijk met een Gran Turismo/Forza competitor: The Crew.

http://www.examiner.com/a...alled-the-crew-at-e3-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Uniciteit schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:55:
Ubisoft komt mogelijk met een Gran Turismo/Forza competitor: The Crew.

http://www.examiner.com/a...alled-the-crew-at-e3-2013
Een tijdje geleden zag ik ook C.A.R.S. langskomen. Misschien dat deze ook nog naar de Ps4 komt.

C.A.R.S. (Racesim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

YouTube: Unreal Engine 4: PlayStation 4 VS PC

Episch. Indrukwekkend, dan. :P

[ Voor 48% gewijzigd door SkyStreaker op 30-05-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Deze video heb ik volgens mij een dag na PS4 presentatie al gezien. Maar dit zegt mij niet zoveel. Ik zie maar een zeer klein verschil. Sommige punten denk ik PS4 is mooier. Andere keer denk ik PC is mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het zegt mij zoveel in zoverre dat de PS4 zich zal kunnen meten met de huidige generaties in PC's (en dan bedoel ik die iedereen een beetje kan kopen met een budget van 750 tot 1000 Euro) en bij ervaring/optimalisering nog mee kan met daaropvolgend voor een tijdje. Dat is niet te min, wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

precies vindt het niet zo'n episch filmpje, wat me vooral opvalt is dat de PS4 hier en daar overbelicht is zodat je bepaalde dingen simpelweg niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ff een ander vraagje voor tussendoor. Stel, tijdens de E3 maakt Sony en Microsoft (maar omdat we hier in he PS4 topic zitten spreek ik verder over Sony) bekend dat hun console uitkomt op 31 december en €500,- gaat kosten. Uiteraard krijgen de winkeliers hier ook informatie etc over. Maar hoe gaat het dan verder in zijn werk.

Ik wil nadat ik die gegevens weet ergens een pre-order gaan plaatsen zodat ik zeker weet dat ik de PS4 op de dag van de release in huis heb. Hoe zit dit dan met de prijs van de PS4? Wordt die werkelijk in elke winkel op €500 gezet? Of zijn er ook winkels die bijvoorbeeld hem voor €400 of €450 verkopen? Ik bedoel eigenlijk... Zijn er bedrijven die er zeer grote aanbiedingen tegenaan gooien die een console daar dan redelijk goedkoper aanbieden? Of hoe moet ik dit zien? Of zit er voor de winkeliers vrijwel 0 marge op een console die net uitkomt?
Waardoor het verschil nauwelijks of niets is. Want neem aan dat die €500,- de consumenten adviesprijs is?

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 30-05-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Zoiezo op releasedag van de console ga je geen aanbiedingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

TheRealRMike schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:26:
Dus jij zegt.. Elke winkel bied hem aan voor €500,-. En er is geen MediaMarkt die hem dan voor €475 of €450 aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Oxigeon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Dus jij zegt.. Elke winkel bied hem aan voor €500,-. En er is geen MediaMarkt die hem dan voor €475 of €450 aanbied.
Dat is niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het is onwaarschijnlijk dat je een goede aanbieding zult vinden @ launch.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
TheRealRMike schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:26:
Sowieso.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
Ik denk eerlijk gezegd wel dat Mediamarkt of Saturn met zo'n aanbieding komt. Of in ieder geval dat je er 2de spel voor de helft van de prijs bij krijgt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:09
Het is echter niet uit te sluiten. De Psvita kocht ik bij de release voor 188 euro bij de MM. Dus wie weet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
:/
Oxigeon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Dat denk ik niet nee inderdaad.

[ Voor 49% gewijzigd door TheRealRMike op 30-05-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
De XBOX 360 was bij launch op Marktplaats zelfs duurder dan in de winkel. Deze was zo schaars, dat mensen er € 100,00 to € 200,00 op konden verdienen als ze hem meteen weer verkochten. Bij de PS3 was dit minder, de aanschaf prijs was dan ook € 599,00 en wat later voor een Starter Pack € 699,00.

Aanbiedingen voor de Playstation 4 bij introductie verwacht ik dus niet, of ze moeten er meteen heel veel kunnen leveren.

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 30-05-2013 11:27 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
yassiro schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:55:
Het is echter niet uit te sluiten. De Psvita kocht ik bij de release voor 188 euro bij de MM. Dus wie weet,
Vanwege die aanbieding ga ik nu ook nog niet reserveren en afwachten wat de verschillende winkels gaan aanbieden.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
yassiro schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:55:
De MM R'dam verkocht de Wii U Zombi U editie ook voor iets van 50 E goedkoper dan de rest. Launch aanbiedingen zijn dan ook zeker niet langer ongehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

psychodude schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:36:
[...]

De MM R'dam verkocht de Wii U Zombi U editie ook voor iets van 50 E goedkoper dan de rest. Launch aanbiedingen zijn dan ook zeker niet langer ongehoord.
Mja het punt is natuurlijk dat de "grote" winkels zoals MM en GM voorrang hebben op kleine webwinkels lijkt me (indien er te weinig consoles zouden zijn). Maar punt bij Media-Markt en Game-Mania zal waarschijnlijk zijn dat de pre-order prijzen hoger liggen dan waar ze uiteindelijk voor verkocht worden.

Dat heb ik namekijk vaker bij games gezien (al pre-order ik die nooit). Prijs pre-order bij MM €55,-. Ga je op de dag van release naar de MM toe kost diezelfde game in de schappen €44,-. Echter denk ik dat ze dit bij Game-Mania niet zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:20:
Ff een ander vraagje voor tussendoor. Stel, tijdens de E3 maakt Sony en Microsoft (maar omdat we hier in he PS4 topic zitten spreek ik verder over Sony) bekend dat hun console uitkomt op 31 december en €500,- gaat kosten. Uiteraard krijgen de winkeliers hier ook informatie etc over. Maar hoe gaat het dan verder in zijn werk.

Ik wil nadat ik die gegevens weet ergens een pre-order gaan plaatsen zodat ik zeker weet dat ik de PS4 op de dag van de release in huis heb. Hoe zit dit dan met de prijs van de PS4? Wordt die werkelijk in elke winkel op €500 gezet? Of zijn er ook winkels die bijvoorbeeld hem voor €400 of €450 verkopen? Ik bedoel eigenlijk... Zijn er bedrijven die er zeer grote aanbiedingen tegenaan gooien die een console daar dan redelijk goedkoper aanbieden? Of hoe moet ik dit zien? Of zit er voor de winkeliers vrijwel 0 marge op een console die net uitkomt?
Waardoor het verschil nauwelijks of niets is. Want neem aan dat die €500,- de consumenten adviesprijs is?
Ik kan me voorstellen dat winkels evt. een bundelaanbieding doen om klanten te lokken. Bij aanschaf van de PS4 (tegen de volle mep) een game voor de halve prijs. Echte stuntaanbiedingen verwacht ik verder niet. Als ze wereldwijd releasen tegen een goede prijs, kan er best nog schaarste ontstaan. Dat geldt natuurlijk ook voor de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
Ik ga hem ook niet preroderen denk ik. Ga wel bij een mediamarkt kijken. Nu heb ik de PS3 niet op de release gekocht. Dus weet niet hoe dat allemaal verliep. Maar lijkt me toch vrij sterk dat ik een leeg schap aan tref als ik ochtend een winkel in loop.. Wieweet is er wel een leuk evenement met een nachtverkoop! Ben ik ook wel voor te porren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gok op een Killzone bundel. Zo heb ik mn PS2 en PS3 tenslotte ook gekocht. Pure nostalgie dus :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

killzone is een release titel dus je kunt er idd bijna wel vanuit gaan dat die als bundel komt.

Verder verwacht ik weinig (geen) acties met de PS4 bundels zelf, het lijkt erop dat er een wereldwijde release gaat komen, harstikke mooi natuurlijk maar het zou mij verbazen als Sony zoveel voorraad opgebouwd heeft dat de PS4 ook overal goed verkrijgbaar is. Er zal wel schaarste komen, gedoe met reserveerlijsten bij winkels etc dus geen enkele winkelier ziet dan de noodzaak om de PS4 in de aanbieding te gooien.

Als er aanbiedingen komen dan is het met zaken die volop leverbaar zijn zoals release games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
http://www.e3insider.com/.../the-last-guardian/29581/

The Last Guardian staat er ook bij voor de E3. Ik ben benieuwd of we dan eindelijk eens wat meer gaan zien van die game en of die daadwerkelijk voor de PS4 ontwikkeld wordt.

Edit: bij platform staat wel nog altijd PS3...

[ Voor 37% gewijzigd door SToRM666 op 03-06-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

AllSeeyinEye schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:31:
Ik gok op een Killzone bundel. Zo heb ik mn PS2 en PS3 tenslotte ook gekocht. Pure nostalgie dus :+
Ik gok op geen bundel :+
Ben toch echt bang dat er geen bundels komen bij de eerste release en dat je de games erbij moet kopen.
Ik kan me anders ook niet heugen dan dat dit het geval was.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb inderdaad ook nog nooit een bundel gezien bij de release van een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
SToRM666 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:13:
Ik heb inderdaad ook nog nooit een bundel gezien bij de release van een console.
Bij de PS3 release was toch ook de bundle met Resistance the fall of man en Motorstorm of was die later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
SkyStreaker schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:56:
Het zegt mij zoveel in zoverre dat de PS4 zich zal kunnen meten met de huidige generaties in PC's (en dan bedoel ik die iedereen een beetje kan kopen met een budget van 750 tot 1000 Euro) en bij ervaring/optimalisering nog mee kan met daaropvolgend voor een tijdje. Dat is niet te min, wat mij betreft :)
Ik kan hier nog een flink schepje bovenop doen. Ik ken echt game developers die onder andere voor studio's als Guerilla Games werken. Die hadden mij het volgende weten te vertellen over hoe de performance van de PS4 daadwerkelijk in elkaar zit.

De Unreal engine die je in dat filmpje had genomen is ook gebaseerd op de oorspronkelijke devkit. Oftewel die devkit ongeveer 2GB aan Vram bevat ten opzichte van de 8GB Vram die de huidige PS4 in het uiteindelijk ontwerp kreeg.

Daarnaast is de unreal engine schijnbaar totaal niet optimaal geoptimaliseerd en hebben ze gewoon een PC versie genomen, en op zoverre mate aangepast en gedemonstreerd. Dat ging ook zeer makkelijk vanwege het ontwerp van de Playstation wat in principe een zeer moderne PC is. De balans tussen de GPU kracht en de CPU kracht is schijnbaar dus totaal niet optimaal.

Het feit dat de console GPU zich in rauwe kracht niet kan meten met de PC klopt inderdaad (bijvoorbeeld de Nvidea Titan). Het feit wat veel mensen vergeten is dus alleen dat de software op de PC never nooit die potentiële kracht kan benutten aangezien deze voor universele hardware ontworpen moet worden waarbij op de Playstation zeer zeker alle potentiële kracht tot op de laatste procent uitstekend benut word omdat de games specifiek voor de hardware ontworpen word. Dit scheelt gigantisch in het kunnen en doen van de Playstation. Dus het feit dat de GPU krachtiger is dan de PS4 GPU ga je verlopig alleen maar merken in 1 zaak: Benchmark scores... 8)7

Wat ook vaak vergeten word: Het gaat niet alleen om de gpu maar ook om het moederbord ontwerp, chipset ontwerp en het hele idee van chip stacking waar de PS4 zich compleet focused op 1 purpose: efficiënt gamen. Waar de PC een ontwerp heeft die gebouwd is volgens een "all purpose" principe ontworpen is. Het moederbord ontwerp van de PC moet daarnaast ook nog eens consumentvriendelijk zijn voor bijvoorbeeld achteraf kunnen aanpassen, wat ervoor zorgt dat er efficiency in het ontwerp verloren gaat ten opzichte van de playstation. Zo zijn er nog heel wat andere details die mensen over het hoofd zien.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 22:00

OMD

Lekkerboeie86 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:21:
Ik ga hem ook niet preroderen denk ik. Ga wel bij een mediamarkt kijken. Nu heb ik de PS3 niet op de release gekocht. Dus weet niet hoe dat allemaal verliep. Maar lijkt me toch vrij sterk dat ik een leeg schap aan tref als ik ochtend een winkel in loop.. Wieweet is er wel een leuk evenement met een nachtverkoop! Ben ik ook wel voor te porren
Ik werkte bij Dixons ten tijde van de lancering van de PS3 en ik kan je vertellen, de wachtlijsten waren laaaaaang.

We kregen 40 PS3's binnen en die waren om 12 uur allemaal weg :+
Daarna hadden we een wachtlijst van meer dan 90 mensen.

Ik weet niet of het dit keer zo een vaart zal lopen maar dat was toch een vrij bijzondere ervaring kan ik je vertellen...

Ik pre-order hem dus gewoon :o

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Tripwire999 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:34:
[...]

Bij de PS3 release was toch ook de bundle met Resistance the fall of man en Motorstorm of was die later?
Ik heb hier gewoon een aankoopbon liggen van 599 euro voor alleen de console. De echte goede spellen die toen tijdens de release beschikbaar waren, waren motorstorm en resistance. Die er allebei bij gekocht. Maar er was wel schaarste in het begin. Ik verwacht dus ook geen bundel met prachtige actiekortingen, al hoop ik wel dat de kale console iets goedkoper wordt dan 600 euro (wishful thinking).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
SToRM666 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:13:
Wii en Wii U hadden bij de launch al bundles...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:01

Edd

Meekoh schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Wii en Wii U hadden bij de launch al bundles...
De Wii met Wii Sports en de Wii U met Nintendo Land bedoel je dan? Vind ik eerlijk gezegd niet noemenswaardig. Het is voor mij eerder vergelijkbaar met de Kinect en de PS Move waar ook een game bijzat.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Vinand schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Ik kan hier nog een flink schepje bovenop doen. Ik ken echt game developers die onder andere voor studio's als Guerilla Games werken. Die hadden mij het volgende weten te vertellen over hoe de performance van de PS4 daadwerkelijk in elkaar zit.

De Unreal engine die je in dat filmpje had genomen is ook gebaseerd op de oorspronkelijke devkit. Oftewel die devkit ongeveer 2GB aan Vram bevat ten opzichte van de 8GB Vram die de huidige PS4 in het uiteindelijk ontwerp kreeg.

Daarnaast is de unreal engine schijnbaar totaal niet optimaal geoptimaliseerd en hebben ze gewoon een PC versie genomen, en op zoverre mate aangepast en gedemonstreerd. Dat ging ook zeer makkelijk vanwege het ontwerp van de Playstation wat in principe een zeer moderne PC is. De balans tussen de GPU kracht en de CPU kracht is schijnbaar dus totaal niet optimaal.

Het feit dat de console GPU zich in rauwe kracht niet kan meten met de PC klopt inderdaad (bijvoorbeeld de Nvidea Titan). Het feit wat veel mensen vergeten is dus alleen dat de software op de PC never nooit die potentiële kracht kan benutten aangezien deze voor universele hardware ontworpen moet worden waarbij op de Playstation zeer zeker alle potentiële kracht tot op de laatste procent uitstekend benut word omdat de games specifiek voor de hardware ontworpen word. Dit scheelt gigantisch in het kunnen en doen van de Playstation. Dus het feit dat de GPU krachtiger is dan de PS4 GPU ga je verlopig alleen maar merken in 1 zaak: Benchmark scores... 8)7

Wat ook vaak vergeten word: Het gaat niet alleen om de gpu maar ook om het moederbord ontwerp, chipset ontwerp en het hele idee van chip stacking waar de PS4 zich compleet focused op 1 purpose: efficiënt gamen. Waar de PC een ontwerp heeft die gebouwd is volgens een "all purpose" principe ontworpen is. Het moederbord ontwerp van de PC moet daarnaast ook nog eens consumentvriendelijk zijn voor bijvoorbeeld achteraf kunnen aanpassen, wat ervoor zorgt dat er efficiency in het ontwerp verloren gaat ten opzichte van de playstation. Zo zijn er nog heel wat andere details die mensen over het hoofd zien.
Mjah een console heeft een hoop efficientievoordelen, maar qua brute kracht valt het nu wat tegen, terwijl de xbox360 en ps3 echte powerhouses waren toen ze uitkwamen.
Het zou ook vrij lastig worden je te gaan meten met de snelste pc's, heb je een console van 1000+ euro die 500W verstookt :+
Je zegt dat je het alleen gaat merken in benchmark scores, maar goed, er zijn geen cross platform benchmarks. Op twitter staat een quote van carmack dat een console grofweg 2x zo goed loopt als een pc, dat is leuk, maar pc's die 2x zo veel power hebben kan je nu al vrij makkelijk bouwen en je hoeft niet eens kunstgrepen a la multigpu te doen. Ik verwacht dat de 1e nextgen titels nogal underwhelming gaan zijn, killzone zag er leuk uit, maar de demo was weer gangetje gangetje, beetje schieten, kleinschalig schieten met fancy graphics kan nu ook al met crysis 3.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

OMD schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:03:
Ik weet niet of het dit keer zo een vaart zal lopen maar dat was toch een vrij bijzondere ervaring kan ik je vertellen...

Ik pre-order hem dus gewoon :o
er komt een wereldwijde release, dus wat denk je zelf? kan Sony zo gigaveel voorraad opbouwen (willen ze dat überhaupt ivm de kosten) om voor de release datum alle winkels te voorzien van plenty voorraad?

Ik ga iig eerst de E3 afwachten, de prijs is bij mij doorslag gegevens, ik ga geen 599,- voor een console neertellen dan wacht ik net als de vorige keer op de eerste prijsverlaging om veel goedkoper een bundel met goede games aan te schaffen.

Ik hoop wel dat de PS4 goedkoper wordt ze moeten dit keer nog meer/directer concurreren met de X1 en ik verwacht dat die gewoon weer 399,- gaat kosten. En dan is een prijsverschil van 200,- gewoon te groot.

Mochten er tijdens de E3 prijzen bekend worden, en die mochten echt laag zijn (dan heb ik het over 399,-) dan pre-order ik gelijk :P anders afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
haarbal schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:41:
[...]
killzone zag er leuk uit, maar de demo was weer gangetje gangetje, beetje schieten, kleinschalig schieten met fancy graphics kan nu ook al met crysis 3.
Gigantische low res textures en low res models:
http://www.fleximex.com/game/Killzone_1.png
http://www.fleximex.com/game/Killzone_2.png

Toen ik de Killzone trailer voor het eerst zag dacht ik nog vet en wat ziet het er mooi uit. Echter toen ik voor de tweede keer er naar keek en ging relativeren zag ik de bovenstaande dingen.
Je kan zeggen dat je toch niet op die plekken komt en dat ze er niet mooi uit hoeven te zien, maar mij viel het de tweede keer toch op en dan ga je er op letten. Dat doet dan opeens toch wel afbreuk aan de trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, als jij verwacht dat je minimaal 2 jaar met een console doet, dan is een prijsverschil van 200 euro tussen PS4 en X1 te rechtvaardigen. Dat ben je voor de X1 namelijk ook kwijt als je online wil spelen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zijn vast dingen die op de 8GB versie beter kunnen, vraag me af in hoeverre guerilla nog aanpassingen gaat doen voor de "snellere" PS4 uitvoering.

Verder waar hebbenw e het over, dit zijn dingen die mij nooit en te nimmer zouden opvallen ik wil gewoon leuke en meeslepende games als Uncharted, RDR, R&C spelen op een console met hedendaagse graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:40:
[...]

De Wii met Wii Sports en de Wii U met Nintendo Land bedoel je dan? Vind ik eerlijk gezegd niet noemenswaardig. Het is voor mij eerder vergelijkbaar met de Kinect en de PS Move waar ook een game bijzat.
Wii U met Zombi U wel noemenswaardig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Edd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:40:
[...]

De wii met Wii Sports inderdaad. Echter van de Wii U was ook de bundle met Zombie U vanaf launch beschikbaar. En Zombie U vind ik toch echt wel een volwaardige game ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 22:28
haarbal schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Mjah een console heeft een hoop efficientievoordelen, maar qua brute kracht valt het nu wat tegen, terwijl de xbox360 en ps3 echte powerhouses waren toen ze uitkwamen.
Het zou ook vrij lastig worden je te gaan meten met de snelste pc's, heb je een console van 1000+ euro die 500W verstookt :+
Je zegt dat je het alleen gaat merken in benchmark scores, maar goed, er zijn geen cross platform benchmarks. Op twitter staat een quote van carmack dat een console grofweg 2x zo goed loopt als een pc, dat is leuk, maar pc's die 2x zo veel power hebben kan je nu al vrij makkelijk bouwen en je hoeft niet eens kunstgrepen a la multigpu te doen. Ik verwacht dat de 1e nextgen titels nogal underwhelming gaan zijn, killzone zag er leuk uit, maar de demo was weer gangetje gangetje, beetje schieten, kleinschalig schieten met fancy graphics kan nu ook al met crysis 3.
PC bouwen die 2 keer zoveel ruwe power heeft als een PS4 is idd niet zo lastig op dit moment. Echter, je hebt het dan wel over een HD7950/HD7970 (=1152 shaders @ 800Mhz vd. PS4 x 2 ong.) icm een core i5/i7 die je nodig hebt. Ik hoef je niet te vertellen wat dat kost, en wat dat aan energie verbruikt en warmte genereert. We hebben het dan over PC's die minimaal 700 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Trishul schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:00:
[...]

PC bouwen die 2 keer zoveel ruwe power heeft als een PS4 is idd niet zo lastig op dit moment. Echter, je hebt het dan wel over een HD7950/HD7970 (=1152 shaders @ 800Mhz vd. PS4 x 2 ong.) icm een core i5/i7 die je nodig hebt. Ik hoef je niet te vertellen wat dat kost, en wat dat aan energie verbruikt en warmte genereert. We hebben het dan over PC's die minimaal 700 euro kosten.
Mjah, met windows erop, muis en toetsenbord erbij eerder richting de 1000.

Hoewel een 8350 een stuk goedkoper is en dezelfde power in huis heeft als een developer de 8 cores weet te benutten, zoals bij battlefield. fx6300 voor een nog betere bang/buck.

[ Voor 13% gewijzigd door haarbal op 03-06-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
haarbal schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Mjah, met windows erop, muis en toetsenbord erbij eerder richting de 1000.

Hoewel een 8350 een stuk goedkoper is en dezelfde power in huis heeft als een developer de 8 cores weet te benutten, zoals bij battlefield. fx6300 voor een nog betere bang/buck.
Een toetsenbord en muis hoeven echt niet duur te zijn. Je kan al een Windows 7/8 upgrade kopen voor 20 euro. Kan je gewoon legale volledige versie van Windows installeren. Console als je echt de volledige ervaring wil hebben koop je er PS Plus en Xbox Live (zelfs verplicht). Bij PC is Steam, Origin, online gaming, gratis.
Ik heb pas Grid 2 (net uit; valt trouwens een beetje tegen :/) voor 20 euro gekocht. Probeer dat eens op een console.

Ik wil niet haten op de consoles, maar het argument dat een console veel goedkoper is dan een PC is toch wel achterhaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 03-06-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
wat heeft dat met dit topic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Fleximex schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:52:
[...]

Een toetsenbord en muis hoeven echt niet duur te zijn. Je kan al een Windows 7/8 upgrade kopen voor 20 euro. Kan je gewoon legale volledige versie van Windows installeren. Console als je echt de volledige ervaring wil hebben koop je er PS Plus en Xbox Live (zelfs verplicht). Bij PC is Steam, Origin, online gaming, gratis.
Ik heb pas Grid 2 (net uit; valt trouwens een beetje tegen :/) voor 20 euro gekocht. Probeer dat eens op een console.

Ik wil niet haten op de consoles, maar het argument dat een console veel goedkoper is dan een PC is toch wel achterhaald.
Nou PS Plus heb je echt niet nodig voor een volledige game ervaring hoor. Alleen maar voor de maandelijkse games...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Feedback nodig!
Momenteel ben ik bezig om de OP hier en daar wat aan te passen. De OP die er eerst stond had ontzettend veel, geschreven informatie. Dat is aan de ene kant wel goed, maar aan de andere kant werd de OP wel erg lang en - als gevolg - steeds minder overzichtelijk.

Ik probeer de OP nu een beetje te 'versimpelen' en overzichtelijker te maken, door onder andere gebruik te maken van overzichtelijke tabellen.
Het Xbox One topic hanteert dit principe al enigszins en vind ik persoonlijk dan ook best wel overzichtelijk. :)

Een voorbeeld vind je hieronder. Het bovenste plaatje is het oude gedeelte dat over de release gaat. Het onderste plaatje is hoe het er nu uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eXvlYWr.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sX1w4eG.png

Naar mijn mening is dit een stuk beter. Niet alleen wordt de OP korter, waardoor het ook direct 'toegankelijker' wordt, maar daarnaast is het ook gewoon een stuk overzichtelijker: voor iemand die snel informatie zoekt is dit erg overzichtelijk, want je hoeft niet door lappen tekst heen te lezen.

Desalniettemin, voordat ik er mee doorga wil ik graag jullie mening horen. Moet ik deze stappen doorzetten? Wat kan er eventueel nog beter? Ik hoor het graag! :)

------
Extra voorbeelden
Om nog wat extra voorbeelden te laten zien voor deze 'nieuwe stijl', ga naar de openingspost (hier) en scroll naar de Specificaties. Direct daaronder vind je ook Launch Games op die manier wil ik ook een lijst van games maken. :)

Nogmaals, ik krijg graag feedback binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik vind het er allemaal veel beter uitzien :). Misschien eventueel voor de mooigheid nog de banner aanpassen zondat het witte "blokje" wegvalt. Dus de tekst in het blauw zetten ipv een wit venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ja, een stuk beter. Minder lezen in de OP = minder vragen in het topic die in de OP staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Inderdaad een stuk duidelijker, minder is in dit geval toch zeer zeker meer :). In het kader van de puntjes op de i, prioriteren is gangbaar Nederlands (i.p.v. priotiseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
en najaar 2013 voor europa staat ook al vast toch (borden bij CL finale)?

ziet er verder goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
El_V schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:30:
en najaar 2013 voor europa staat ook al vast toch (borden bij CL finale)?

ziet er verder goed uit
Hoewel zeer suggestief, is het nog geen officiële bevestiging. Zit er natuurlijk wel zeer dik in dat het gericht was op Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Oxigeon schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:07:
Ik vind het er allemaal veel beter uitzien :). Misschien eventueel voor de mooigheid nog de banner aanpassen zondat het witte "blokje" wegvalt. Dus de tekst in het blauw zetten ipv een wit venster
+1

Voor de rest ziet het er puik uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Bedankt voor de feedback! :) Ik ga verder in deze stijl. :)
psychodude schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:41:
Inderdaad een stuk duidelijker, minder is in dit geval toch zeer zeker meer :). In het kader van de puntjes op de i, prioriteren is gangbaar Nederlands (i.p.v. priotiseren).
Woops! Da's wel een stomme fout... ik denk dat ik in m'n gedachten bij het Engelse woord "prioritise" zat. Ik pas 'm meteen aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Twijfel, twijfel. In verband met de vele game aankondigingen en nog mogelijke wijzigingen in releasedata, was ik - voor mijzelf - alvast begonnen met een webpagina te bouwen (met gebruik van HTML, PHP en MySQL).

Het doel, voor mijzelf, was simpel: makkelijk en snel games kunnen toevoegen en wijzigen en vervolgens direct een stuk code krijgen wat ik hier op Tweakers kan gebruiken. Het gevolg? Makkelijk aanpassingen en wijzigingen kunnen doorvoeren, zonder dat ik door de OP moet pluizen en alles nauwkeurig moet aanpassen.

Nu overweeg ik om andere Tweakers hier ook mee te laten helpen (als daar tenminste animo voor is). Hieronder twee screenshots van hoe het nu, voor mijzelf, is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/06NHrz1.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Uxay7ZT.png

Het idee erachter is simpel: je vult de gegevens in, je klikt op verstuur en _bam_ de gegevens zitten in een (My)SQL database. Op de tweede screenshot zie je vervolgens hoe die gegevens uit de database worden gehaald en netjes op releasedatum - en indien niet beschikbaar op alfabetische volgorde - worden gesorteerd.

Daaronder volgt de code voor Tweakers, waardoor ik dus gemakkelijk kan copy & pasten om dit te krijgen: :)

LAUNCH GAMES
Alle games die tegelijkertijd met de PS4 of in ieder geval vóór kerstmis worden uitgebracht.
GameOntwikkelaar
Uitgever
ReleasedatumExclusief?YouTube trailer
Assassin's Creed IV: Black FlagUbisoft Montreal
Ubisoft
PS4 launchExclusieve content
PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC
X
Killzone: Shadow FallGuerilla Games
Sony Computer Entertainment
PS4 launchOnly on PS4X
Watch_DogsUbisoft Montreal
Ubisoft
PS4 launchExclusieve content
PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC
X

Dus waarom overweeg ik 't open te stellen? Het toevoegen van de games die tot nu toe zijn aangekondigd, lukt mij nog wel, maar tijdens de E3 zullen er ongetwijfeld een hoop games bijkomen en dan is in ieder geval wat hulp handig.

Het grote voordeel is gewoon dat het helemaal geautomatiseerd is: je vult een formuliertje in en de rest gebeurt eigenlijk vanzelf.

Maar goed, da's alleen als er animo voor is, want als er animo voor is, dan moet ik eerst nog wel wat aanpassingen doorvoeren (o.a. enkele counter-measures om bijv. 'valse meldingen' tegen te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mooie optie die je "bijbouwt" via je eigen site. Kijk wel dat niet willekeurige personen idiote games gaan toevoegen die niet bestaan :P. Maar dat kan geloof ik niet omdat je uiteindelijk zelf de code moet ingeven toch?

ONTOPIC: Het is toch een dag eerder de beurt aan Microsoft om hun gedeelte van de console te laten zien toch (tijdens de E3)? Zou Microsoft met een prijs komen dan lijkt het me toch vrijwel zeker dat PS4 diezelfde dag nog een spoedberaad heeft of de prijs van de PS4 goed is of eventueel de prijs omlaag of omhoog moet om met de X1 te kunnen concureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 23:00
Oxigeon schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:46:
ONTOPIC: Het is toch een dag eerder de beurt aan Microsoft om hun gedeelte van de console te laten zien toch (tijdens de E3)? Zou Microsoft met een prijs komen dan lijkt het me toch vrijwel zeker dat PS4 diezelfde dag nog een spoedberaad heeft of de prijs van de PS4 goed is of eventueel de prijs omlaag of omhoog moet om met de X1 te kunnen concureren.
Sony kan ook gewoon bij de press conference zeggen dat ze nog niet helemaal erover uit zijn over de prijs maar dat deze concurrerend is met X1. Gewoon politiek correct antwoord geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij zijn de persconferenties op dezelfde dag maar is Sony later dan Microsoft. Maar ik vraag me af in hoeverre een van beide fabrikanten in dit stadium nog hun prijsstrategie kan en wil aanpassen. Ik hoop iig van beide consoles een prijs te horen te krijgen :).

wel pech dat de Sony persconferentie om 3 uur 's nachts is.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 04-06-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:02:
Volgens mij zijn de persconferenties op dezelfde dag maar is Sony later dan Microsoft. Maar ik vraag me af in hoeverre een van beide fabrikanten in dit stadium nog hun prijsstrategie kan en wil aanpassen. Ik hoop iig van beide consoles een prijs te horen te krijgen :).
Dat zal sterk afhangen van de deals welk ze hebben met publishers. Hoeveel van de verkochte games, verdwijnt in het laatje bij Microsoft en Sony? En hoeveel games moet je daar vervolgens bij verkopen, om ondanks verlies op de hardware, toch nog winstgevend te zijn?

Die inschatting is voor ons totaal niet te maken, en aan de andere kant denk ik ook niet dat we er teveel van moeten verwachten. Het aantal games per console ligt namelijk altijd vrij laag, zeker in het 1e jaar. Indien Sony €10 per game opstrijkt, en de gemiddelde aanschaf is 4 games? Dan kan Sony eigenlijk niet heel veel meer dan €30 onder de hardware prijs gaan zitten.

De factor welk de prijs het meeste zal kunnen beïnvloeden is massa productie, maar gezien de toch vrij snel aanstaande release denk ik niet dat ook daarin voor de 1e batches i.i.g. veel zal gaan veranderen.

Wat qua hardware uiteraard wel goed in hun voordeel werkt is dat i.t.t. 6 jaar geleden bijv. de BluRay drive nu een stuk voordeliger is, de GPU welk bij Xbox 360/PS3 nog op het niveau van high-end/enthusiast PC gaming was het nu voor zowel de PS4 als de X1 al een stuk achter bijv. de Titan loopt. En daarmee de prijs dus ook verder gedrukt kan worden. Ook qua HDD opslag, de benoemde 500GB's bijv. is qua prijs vrijwel niets meer hedendaags; ik ga er namelijk niet van uit dat dat bijv. SSD opslag zal betreffen.

Hardware technisch zijn beide consoles dan ook niet zeer indrukwekkend, maar prijs technisch kan dat juist wel weer erg in ons voordeel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Fleximex schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:50:
[...]

Gigantische low res textures en low res models:
http://www.fleximex.com/game/Killzone_1.png
http://www.fleximex.com/game/Killzone_2.png

Toen ik de Killzone trailer voor het eerst zag dacht ik nog vet en wat ziet het er mooi uit. Echter toen ik voor de tweede keer er naar keek en ging relativeren zag ik de bovenstaande dingen.
Je kan zeggen dat je toch niet op die plekken komt en dat ze er niet mooi uit hoeven te zien, maar mij viel het de tweede keer toch op en dan ga je er op letten. Dat doet dan opeens toch wel afbreuk aan de trailer.
Killzone is ook niet echt een sterk voorbeeld als next gen game. Deze game maakt gebruik van brute force dmv de cpu ipv efficient gebruik maken van de ijzersterke gpu en daarnaast gebruikt de game maar 4gb van de totale ram. Dus er kan nog veel meer uit de ps4 gehaald worden dan er nu gebeurd. Hou er rekening mee dat dit launch game is die een deadline heeft. Hiervan moet je niet verwachten dat deze dus alle tijd heeft gehad om een ideale engine te gebruiken, volledig geoptimaliseerd is met de juiste balance tussen de gpu en de cpu en daarnaast alle tijd heeft gehad om de textures helemaal uit te werken. Ook is killzone oorspronkelijk op de devkit die een flink slagje zwakker was: lager geklokte cpu + helft van de ram.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat niet alleen, Killzone is toch ook nog echt enorm WIP? Hoe kan je in vredesnaam nou oordelen op een WIP? Wat ze wellicht op de E3 laten zien zal of een stuk verder zijn of alsnog een proof of concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

psychodude schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:18:

Die inschatting is voor ons totaal niet te maken, en aan de andere kant denk ik ook niet dat we er teveel van moeten verwachten. Het aantal games per console ligt namelijk altijd vrij laag, zeker in het 1e jaar. Indien Sony €10 per game opstrijkt, en de gemiddelde aanschaf is 4 games? Dan kan Sony eigenlijk niet heel veel meer dan €30 onder de hardware prijs gaan zitten.
Maar toch doen ze dat wel, kijk maar naar het verleden de PS3 was met zijn 599,- een duur apparaat maar destijds koste een stand-alone BR speler evenveel of meer. Als ik mij goed herinner was de geschate hardware prijs van een PS3 toen iets van 900,-. de Xbox 360 had geen BR-drive maar wel vergelijkbare hardware en de goedkope versie koste maar 299,- daar koop je die hardware normaal niet voor. Maar een console wordt jaren lang in bijna dezelfde configuratie verkocht, de PS2 is iets van 10 jaar lang verkocht dan kun je wel nagaan dat de winsten steeds groter worden.

Consoles worden in het begin altijd voor ver onder de hardware prijs verkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 04-06-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ TS, Haakontje & Uniciteit wellicht een idee om de link naar de livestream van komende E3 ook op te nemen in de OP.

http://e3.eu.playstation.com/nl_NL

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 04-06-2013 12:36 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
Info die iemand op Reddit heeft geplaatst na een gesprek met een ontwikkelaar.
  • The dualshock 4 controllers analogues sticks are far tighter than the 3 leading to greater accuracy.
  • move and it's camera are loads more accurate, they are most probably not going to be obligatory.
  • the touch pad is very accurate and has two buttons.
  • the IR sensor has only been used so far for player positioning purposes.
  • Sony were/are developing a VR headset, it's not ready at all.
  • biometrics were also dabbled with, but dripped early on.
  • he hasn't seen a production ps4 yet and doesn't know anyone who has.
  • media molecule have something amazing up their sleeves, based around move. I know nothing more than this!
  • the development community, especially smaller app and mobile developers have really been pandered too. There is a very strong commitment to indie/smaller developers.
  • Oh and as a side note his whole office have been playing and raving about the last of us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
mavi schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:34:
Sony were/are developing a VR headset, it's not ready at all.
Klinkt goed allemaal, maar als ze het bovenstaande aankondigen dan spring ik een gat in de lucht denk ik :D
Een goeie VR headset is nou iets waar ik al jaren op zit te wachten wat in mijn ogen echt een volgende stap is op het vlak van de beleving van een game. Ze hebben wel al een model op de markt, maar deze is nog wat te zwaar, heeft geen bewegings sensoren en is ook niet FullHD.
Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:02:

wel pech dat de Sony persconferentie om 3 uur 's nachts is.
Dat vind ik ook erg jammer ja. Ik ga waarschijnlijk vroeg naar bed en dan de volgende dag extra vroeg eruit om alles te bekijken. MS heeft wel een beetje pech, want tijdens hun conference komt Apple ook met een conference.

[ Voor 52% gewijzigd door SToRM666 op 04-06-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ben benieuwd of je de oude Move controller kan blijven gebruiken of dat ze (uiteraard) met geldklopperij beginnen en ze je weer een nieuwe laten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 22:28
Ik hoop zo erg dat ze op de E3 een next-gen ratchet & clank aankondigen op de PS4... Maar dat zal wel niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
OP update
De soort van 'redesign' is nu min of meer af. De komende tijd ga ik enkele onderdelen nog herschrijven en informatie toevoegen, maar vergelijk hieronder de 'oude stijl' vs de 'nieuwe stijl'.
Zoals eerder gezegd: feedback is welkom! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eXvlYWr.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pRxlN6F.png
Oxigeon schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:21:
Ben benieuwd of je de oude Move controller kan blijven gebruiken of dat ze (uiteraard) met geldklopperij beginnen en ze je weer een nieuwe laten aanschaffen.
Yep, oude Move controllers lijken - van wat we nu weten - gewoon op de PS4 te werken.
Trishul schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:29:
Ik hoop zo erg dat ze op de E3 een next-gen ratchet & clank aankondigen op de PS4... Maar dat zal wel niet denk ik.
Ik heb er zelf geen geruchten over gelezen... en meestal begint het toch wel te rommelen in het geruchtencircuit als er iets zit aan te komen. Ik zou er dus niet teveel van verwachten, maar goed, je weet maar nooit... :9

[ Voor 50% gewijzigd door Uniciteit op 04-06-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:39:
[...]

Klinkt goed allemaal, maar als ze het bovenstaande aankondigen dan spring ik een gat in de lucht denk ik :D
Een goeie VR headset is nou iets waar ik al jaren op zit te wachten wat in mijn ogen echt een volgende stap is op het vlak van de beleving van een game. Ze hebben wel al een model op de markt, maar deze is nog wat te zwaar, heeft geen bewegings sensoren en is ook niet FullHD.

[...]

Dat vind ik ook erg jammer ja. Ik ga waarschijnlijk vroeg naar bed en dan de volgende dag extra vroeg eruit om alles te bekijken. MS heeft wel een beetje pech, want tijdens hun conference komt Apple ook met een conference.
Of Apple heeft pech :) Wel ontzettend dom ingepland want je weet dat je nu als Apple je aandacht met MS moet gaan delen. Had het dan een week uitgesteld of desnoods twee dagen later gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:30:
Consoles worden in het begin altijd voor ver onder de hardware prijs verkocht.
maar deze generatie is een stuk goedkoper te produceren dan de vorige.

Ik zie het best gebeuren dat ze bijna op kostprijs verkocht worden. Een hoop mensen zitten op nieuwe consoles te wachten en zijn best bereid om 500,- neer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

haarbal schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:40:
[...]

maar deze generatie is een stuk goedkoper te produceren dan de vorige.

Ik zie het best gebeuren dat ze bijna op kostprijs verkocht worden. Een hoop mensen zitten op nieuwe consoles te wachten en zijn best bereid om 500,- neer te tellen.
Microsoft moet wel met een heel goed en overtuigend verhaal komen willen ze het voor elkaar krijgen de X1 veel duurder aan de man te brengen dan de 360, de budget 360 koste 299,- en de normale 399,- zou mij niet verbazen als de X1 399, of 449,- gaat kosten (en dan misschien nog een budget versie) maar veel duurder verwacht ik niet.

Ten tijde van de PS3 was toch wel duidelijk dat 599,- gewoon te duur was boor een console want in verhouding verkocht de PS3 gewoon slecht, pas na de eerste prijsverlaging toen je een 40GB met 2 goede games kon kopen voor 399,- ging de PS3 goed verkopen. Ik denk dat voor veel consumenten de "veel waar voor je geld" grens ongeveer op die 400 euro ligt.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Of Apple heeft pech :) Wel ontzettend dom ingepland want je weet dat je nu als Apple je aandacht met MS moet gaan delen. Had het dan een week uitgesteld of desnoods twee dagen later gedaan.
tjah het zijn toch totaal andere producenten/merken? iemand die geïnteresseerd is in gaming zal de pers conf. van MS volgens geen enkele game journalist zal belangstelling hebben voor die van Apple. Mensen die dan weer belangstelling hebben in nieuwe gadgets zonder vernieuwing gaan wel naar Apple :P

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 04-06-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@uniciteit, het woordje "release" iets meer naar links voor wat ruimte :) En vervolgens de hoofdletters goed :>

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 04-06-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan al een tijdje geruchten dat de PS4 350 dollar en de X1 400 dollar zouden gaan kosten, een voorspelling van Pachter volgens mij. Dit kan natuurlijk ook de grootste onzin zijn, dat zullen we binnenkort wel te horen krijgen. Maar een PS4 die al te koop zou zijn voor een bedrag van rond de 400euro, dat vind ik persoonlijk een zeer aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

precies die X1 voor (weer) 399,- vind ik geloofwaardig maar een PS4 voor 349,- zou ik me echt over verbazen... then again dat zou voor mij (en wss heel veel mensen) wel een instant buy/reservering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Een ps4 voor 400,- is gelijk uitverkocht, tenzij er amper spellen zijn natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door haarbal op 04-06-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Tja, in beide gevallen zul je toch wel mensen hebben die beide interessant vinden. Het WWDC vindt trouwens al jaren in de eerste of tweede week van juni plaats, met een keynote op maandag.
SkyStreaker schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:01:
@uniciteit, het woordje "release" iets meer naar links voor wat ruimte :) En vervolgens de hoofdletters goed :>
Ja, dat zit nog een beetje tegen (de ruimte aan de rechterkant). Het is namelijk geen plaatje, maar een tabel. :9 De hoofdletters, tja, jij bedoelt dus "De release". We hebben destijds in februari besloten om met titels als "de (Hoofdletter)(restvanhetwoord)" te gaan. Waarom? Ik weet 't eigenlik niet meer :9
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:01:
Er gaan al een tijdje geruchten dat de PS4 350 dollar en de X1 400 dollar zouden gaan kosten, een voorspelling van Pachter volgens mij. Dit kan natuurlijk ook de grootste onzin zijn, dat zullen we binnenkort wel te horen krijgen. Maar een PS4 die al te koop zou zijn voor een bedrag van rond de 400euro, dat vind ik persoonlijk een zeer aantrekkelijke prijs.
€349 lijkt mij eigenlijk gewoon uitgesloten. Sony zit nu in een situatie waarin ze de afgelopen jaren al hun verliezen hebben zien verdwijnen en ze beginnen het nu pas weer een beetje goed te doen. Sony kan zich geen grote financiële risico's veroorloven, wat ze bij de PlayStation 3 wel hebben gedaan.

Ze zullen zeker niet voor $599 gaan, maar $499 vind ik al realistisch - en ik denk dat veel mensen dat ook wel acceptabel vinden in een wereld waar men premium tablets koopt voor €500+ en nieuwe, premium smartphones voor €600+.

Ik zeg: best-case scenario, $399. Worst-case scenario, $499. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€349 lijkt inderdaad erg goedkoop te zijn. Echter heb ik wel een artikel gelezen waarin stond dat de kostprijs van de PS4 275 dollar zou zijn en die van de X1 325 dollar. Op deze manier zouden ze dus niet meteen verlies maken zoals ze bij de PS3 wel deden.
Daarbij zou de X1 geleverd worden met Kinect, en de PS4 zonder de PS Eye, wat ook weer het verschil in prijs zou kunnen rechtvaardigen.

Ik zal ff proberen het artikel te vinden. Het is natuurlijk allemaal speculatie en pas binnenkort zal duidelijk worden hoe betrouwbaar deze geruchten waren :P

Edit:
For the Xbox One, if there are in fact no meaningful subsidies, we believe a starting price of $399 makes sense given that the Xbox 360
Pro debuted at that price point in November 2005. Our estimate of the bill of materials for the Xbox One (based upon speculation
regarding many of the specs) is around $325, suggesting that Microsoft could make a modest profit at the $399 price point. For the
PS4, we remain confident that the new console will have a lower initial MSRP than the PS3, which had a lofty starting price of $599 that
we believe negatively impacted its long-term popularity. We expect the PS4 to debut at $349, as our estimate of the bill of materials is
$275.
Bron met daarin de link naar het rapport van Pachter. De quote staat op pagina 2. Zo dat was weer ff lekker ingewikkeld :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat perspectief van "prijsniveau" is wel interessant. je maakt nu de vergelijking met tablets van 500,- maar ik denk dat het op gebied van gaming juist andersom is. We zijn de laatste jaren steeds meer gewend geraakt aan steeds goedkopere manieren van gaming, op smartphones en tablets worden we overspoeld door (iig op Android) gratis games of games voor een paar euro en dat op een device wat we toch al in ons bezit hebben en niet eens hebben gekocht voor gaming als primair doel maar waar gaming steeds beter op gaat.

Ook door de opkomst van goedkopere games op PSN en de absolute perfecte deal van PS+ is ons perspectief van wat een game mag kosten veranderd, er zullen steeds minder mensen zijn die zonder twijfel 60 euro voor een PS4 game gaan betalen. En als we onze console vooral voor gratis (PS+) of games van 3-15 euro gebruiken zijn we dan nog wel bereid om 500-600 euro voor het apparaat opzich te betalen?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 04-06-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:18:
dat perspectief van "prijsniveau" is wel interessant. je maakt nu de vergelijking met tablets van 500,- maar ik denk dat het op gebied van gaming juist andersom is. We zijn de laatste jaren steeds meer gewond geraakt aan steeds goedkopere manieren van gaming, op smartphones en tablets worden we overspoeld door (iig op Android) gratis games of games voor een paar euro en dat op device die we toch al in ons bezit hebben en waar gaming steeds beter op gaat.

Ook door de opkomst van goedkopere games op PSN en de absolute perfecte deal van PS+ is ons perspectief van wat een game mag kosten veranderd er zullen steeds minder mensne zijn die zonder twijfel 60 euro voor een PS4 game gaan betalen. En als we onze console vooral voor gratis (PS+) of games van 3-15 euro gebruiken zijn we dan nog wel bereid om 500-600 euro voor het apparaat opzich te betalen?
Dat is inderdaad een interessant punt en daar heb ik eigenlijk niet zo 1, 2, 3 een antwoord op. Daar moet ik nog even verder over nadenken. :9
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:15:
€349 lijkt inderdaad erg goedkoop te zijn. Echter heb ik wel een artikel gelezen waarin stond dat de kostprijs van de PS4 275 dollar zou zijn en die van de X1 325 dollar. Op deze manier zouden ze dus niet meteen verlies maken zoals ze bij de PS3 wel deden.
Daarbij zou de X1 geleverd worden met Kinect, en de PS4 zonder de PS Eye, wat ook weer het verschil in prijs zou kunnen rechtvaardigen.

Ik zal ff proberen het artikel te vinden. Het is natuurlijk allemaal speculatie en pas binnenkort zal duidelijk worden hoe betrouwbaar deze geruchten waren :P
Je vergeet daarbij wel allerlei extra kosten zoals verpakking, manufacturing (elektriciteit, arbeidskosten, veiligheid), verscheping, marketing, een gedeelte van de verkoopprijs gaat ook nog eens naar de retailers. Apparaten worden vaak ook nog op krediet geleverd, waardoor winkels pas later hoeven te betalen: dit neemt een financieel risico met zich mee.

Daarnaast wordt de PS4 trouwens wél geleverd met de PlayStation 4 Camera/PS4 Eye, dus dat voegt ook weer extra kosten toe (maar goed: de PS4 Camera zijn, van wat we nu weten, in principe gewoon twee 1 megapixel camera's + een microphone array, dus dat hoeft niet zo heel duur te zijn) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:24:
Daarnaast wordt de PS4 trouwens wél geleverd met de PlayStation 4 Camera/PS4 Eye, dus dat voegt ook weer extra kosten toe (maar goed: de PS4 Camera zijn, van wat we nu weten, in principe gewoon twee 1 megapixel camera's + een microphone array, dus dat hoeft niet zo heel duur te zijn) :9
De volgende video suggereert anders:

Op het einde staat het volgende: "*Dualshock 4 features may not be supported by all software titles. Playstation4 camera may be required and is sold separately"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:30:
[...]

De volgende video suggereert anders:
[video]
Op het einde staat het volgende: "*Dualshock 4 features may not be supported by all software titles. Playstation4 camera may be required and is sold separately"
Dat betekent: als je los een DualShock 4 koopt, dan krijg je er geen PlayStation 4 Camera bij ook al heb je de PS4 Camera wel in dit filmpje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:47:

Dat betekent: als je los een DualShock 4 koopt, dan krijg je er geen PlayStation 4 Camera bij ook al heb je de PS4 Camera wel in dit filmpje gezien.
Zo kun je het inderdaad ook lezen :P je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Zo kun je het inderdaad ook lezen :P je hebt gelijk.
Hey, misschien zit ik wel fout, maar zo vat ik het tenminste op want zo gaat het in bijna alle reclame filmpjes waarin meerdere producten te zien zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:27:
[...]

Hey, misschien zit ik wel fout, maar zo vat ik het tenminste op want zo gaat het in bijna alle reclame filmpjes waarin meerdere producten te zien zijn :9
Nog een weekje, hopelijk weten we het dan zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week ook gelezen dat de PS4 van PS Eye voorzien zou zijn bij aanschaf, weet helaas niet meer waar. Als dat ding dan maar niet verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:18:
Dat perspectief van "prijsniveau" is wel interessant. je maakt nu de vergelijking met tablets van 500,- maar ik denk dat het op gebied van gaming juist andersom is. We zijn de laatste jaren steeds meer gewend geraakt aan steeds goedkopere manieren van gaming, op smartphones en tablets worden we overspoeld door (iig op Android) gratis games of games voor een paar euro en dat op een device wat we toch al in ons bezit hebben en niet eens hebben gekocht voor gaming als primair doel maar waar gaming steeds beter op gaat.

Ook door de opkomst van goedkopere games op PSN en de absolute perfecte deal van PS+ is ons perspectief van wat een game mag kosten veranderd, er zullen steeds minder mensen zijn die zonder twijfel 60 euro voor een PS4 game gaan betalen. En als we onze console vooral voor gratis (PS+) of games van 3-15 euro gebruiken zijn we dan nog wel bereid om 500-600 euro voor het apparaat opzich te betalen?
Daarnaast wat ook niet vergeten dient te worden, veel mensen hebben al een console staan. En veel van de titels welk zullen komen voor de PS4 en Xbox One worden de komende jaren ook nog gewoon uitgegeven voor de huidige generatie consoles.

Qua graphics zit daar wel wat verschil in, maar voor een hoop zijn de huidige graphics vaak ook al voldoende. En dan is zelfs 400 euro al een hoop geld om uit te geven. Je kunt daar bijv. ook 7 spellen voor kopen, iets waar voldoende mensen ruim een jaar plezier aan hebben.

Het zal interessant zijn om te zien wat de sales figures zullen worden, maar ik denk ergens dat deze toch in de ogen van zeker sommige mensen aardig tegen kunnen gaan vallen. In het 1e half jaar na release waren er zo'n 3.5 miljoen 360's over de toonbank gegaan en zo'n 4 miljoen ps3's. Dit werd destijds al als ongunstig ervaren. De Wii U heeft ook ruim 3.5 miljoen verkocht momenteel, en de sales worden als desastreus beschouwd. De verwachtingen voor hoge aantallen, ligt erg hoog. Waarschijnlijk veel hoger dan wat we zullen gaan zien.
Pagina: 1 ... 7 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.