Ik ben van mening dat het probleem helemaal niet opgeblazen is. Het is een vrij ernstig probleem dat behoorlijk onderschat wordt naar mijn mening.
MS (en andere bedrijven) proberen je het recht te ontnemen wat jij hebt als je iets koopt. Namelijk dat het van jou is en dat je ermee kan doen en laten wat je wilt. Bijvoorbeeld verkopen.
Nu kunnen ze elke keer een mooi verhaal ophangen over dat je niet het fysieke product maar een licentie koopt en bla bla. Maar feit is dat je het KOOPT. Dus mijns inziens is het allemaal dure woorden om hun zin door te drijven. Wat ik ook koop dat zou ik door moeten kunnen verkopen. Dat lijkt mij een normaal iets.
De hele discussie over dat het de markt zou schaden, dat mensen het niet doen, dat de markt ervoor klein is etc etc is dan ook volledig nutteloos in mijn opinie. Het is een recht wat bepaald is en daar mag niet aan geknutseld worden. Ook al wordt daar met allemaal dure termen gegooid.
Om nog aan te vullen, men doet alsof het wettelijk niet zou mogen het doorverkopen van games. Maar laten we nou allen even serieus denken. Zou MS niet wettelijke stappen nemen als ze echt wisten dat ze dat konden afdwingen om marktplaats (en soortgelijke sites) te verbieden games aan te bieden online? Bedoel als ze denken dat ze in hun recht staan wettelijk met hun teksten over 'je huurt een licentie en koopt niet' dan zouden ze dat toch doen? Dan zouden ze toch niet van die idiote praktijken hoeven uit te voeren met keys en online passes???
Maar goed. Weet back to the PS4:
Ik was sowieso al overgestapt naar de PS3 en van plan om de PS4 te kopen omdat de exclusives mij daar toch meer aanspreken. Maar de presentatie van de Xbox heeft niet eens een klein beetje twijfel veroorzaakt. Tot nu toe is het een boxje met HDMI overlay en een cameratje (wat ik persoonlijk toch niets vind)
[
Voor 10% gewijzigd door
dangerpaki op 28-05-2013 14:43
]