Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
kbloem schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:13:
Is dit niet de reclame waar ze op doelde?
Waarschijnlijk wel.
Overigens werd er gister in de Britse Metro ook geadverteerd, wederom de zin: "coming 2013" en het ps4 logo.
Ik ben er wel zeker van dat Sony hier mee wil zeggen dat deps4 dit jaar nog in europa uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EMcNHod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
kbloem schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:17:
Bij mij is het qua tijdsbesteding echt met stip fifa. Maar ik vind de film ervaring zo bizar goed bij Mass Effect. De keuzes die je maakt zijn soms ook echt moeilijk, nu in deeltje drie helemaal. Maar ik ben nog niet klaar dus geen spoilers aub :)

Volgens gamerankings is het de beste trilogy ooit...
Ik heb eerder dit jaar de Mass Effect trilogie voor PS3 gekocht (dus deeltjes 1, 2 en 3 in één), want ik dacht: nu ze allemaal voor een redelijke prijs beschikbaar zijn voor de PS3, moet ik ze hebben :9

Ik vond de games ook geweldig, alhoewel ik dat van te voren niet echt had verwacht :9

Nog een tip: als je van deze 'cinematic games' houdt, zoals Mass Effect wel een beetje is, dan raad ik je The Walking Dead door Telltale Games aan. De game kwam oorspronkelijk alleen digitaal uit op PSN en XBLA, maar na een redelijk groot digitaal succes is de game deze maand ook fysiek uitgebracht.

Het is net zoals bij Mass Effect een beetje: je krijgt een aantal dialoog opties en vervolgens moet je een keuze maken - binnen een bepaalde tijdslimiet (dus je kan niet een half uur lang twijfelen, je moet snel reageren!). IJzersterk verhaal en van alle keuzes die je maakt merk je verderop in de game nog iets (of juist niets :P).

Het gaat wel over zombies, maar het is niet alsof je continue zombies moet neerknallen (af en toe wel, maar dan is het vaak goed uitgewerkt waarom je het moet doen).

Normaal ben ik niet zo van de zombie games, maar gezien het ijzersterke verhaal kon ik hier wel van genieten. :)

http://www.budgetgaming.n...ale+games+series_PS3.html

Adviesprijs is €29, maar je hebt 'm al voor ongeveer €20. Da's flink goedkoper dan een adviesprijs van €59 voor de meeste nieuwe games, haha :P

Verder nog veel plezier met Mass Effect 3 :9

Edit: oh, en het einde van Mass Effect 3 vond ik wel geniaal (in tegenstelling tot vele andere gamers :P).

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb The Walking Dead een tijd geleden op PSN gekocht voor iets meer dan 10 euro, op zich zeker een goed spel voor die prijs.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kbloem schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:25:
En wat is voor jullie nu de beste game of reeks geweest van de afgelopen generatie? Ik twijfel tussen Mass Effect en de Elder Scrolls. Ik hoop zo op een E3 verassing mbt een van deze twee... Of een nieuwe reeks van Bioware. Ze hebben nog wat recht te zetten na Dragon Age...
Uncharted, R&C en Red Dead Redemption vooral van die laatste hoop ik nog eens op een deel 2 (van die andere 2.gaan nog genoeg vervolgen komen), RDR was echt een onverwachte hit voor mij, wat een sfeervolle game is dat.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Chaoss schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:26:
[...]
Uncharted, R&C en Red Dead Redemption vooral van die laatste hoop ik nog eens op een deel 2 (van die andere 2.gaan nog genoeg vervolgen komen), RDR was echt een onverwachte hit voor mij, wat een sfeervolle game is dat.
RDR was ik helemaal vergeten (is alweer een tijdje geleden), maar dat was inderdaad een onverwacht juweeltje. Daar mag van mij inderdaad wel een deeltje 2 van komen op de PS4.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:53:
[...]

Klopt, is een Europese finale maar ook in Zuid Amerika en Azië wordt er gekeken.

Kan me niet voorstellen dat er nu nog reclame komt of ze hebben alleen in de UK en Duitsland zendtijd ingekocht. Na de wedstrijd is mosterd na de maaltijd want dan zapped iedereen weg.
Ja boeiend. Je gaat toch niet Coming 2013 tijdens een Europese finale roepen, als je bedoelt dat dit alleen voor Afrika of Azië geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd dat hele geouwehoer wanneer de PS4 in Europa uitkomt lijkt me nu wat overbodig, volgens mij zijn de intenties van Sony wel duidelijk en gaat de PS4 gewoon wereldwijd tegelijk uitgebracht worden, Nu maar hopen dat ze een beetje voorraad hebben anders krijg je van die Wii taferelen dat iedereen zo'n ding wil maar de winkels er maar 10 per week krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Inderdaad grappige reactie op Microsoft's reveal. Het geeft in elk geval aan waar Sony de focus op legt met de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Jackal131 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:32:
[...]

RDR was ik helemaal vergeten (is alweer een tijdje geleden), maar dat was inderdaad een onverwacht juweeltje. Daar mag van mij inderdaad wel een deeltje 2 van komen op de PS4.
Wel grappig, ik kreeg het enorm aangeraden van vrienden, maar heb helemaal niets met Westerns. Uiteindelijk eens opgepikt in de uitverkoop en toen bleek het een van mijn favoriete games van de generatie te zijn :P

Over de DS4 controller; Nu ik de berichten om de XO controller lees, met feedback op de triggers, denken jullie dat Sony dat nog in de DS4 ingebakken heeft/krijgt? Ik zou het met name voor racegames wel een coole functie vinden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 02:27:
[...]

Ja boeiend. Je gaat toch niet Coming 2013 tijdens een Europese finale roepen, als je bedoelt dat dit alleen voor Afrika of Azië geldt.
Klopt. Afrika lijkt me sowieso commercieel niet aantrekkelijk maar laten we eerst maar eens afwachten of het in 2013 voor ons ook zover is. Kan best dat het alleen bij de grote landen in Europa zo is en wij pas ergens in januari of zo. Er is nog niets zeker en na de introductie heeft Sony zelf gezegd dat ze hun best zouden gaan doen voor een wereldwijde release maar dat ze niets kunnen garanderen.
Sony kijkt sowieso wat MS doet. Komen die in december dan kan Sony ook rustiger aan doen. Paar maandjes slapen en we weten het.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik denk juist niet dat Sony gaat wachten als Microsoft pas in december met de XO gaat komen en ze zelf al voldoende voorraad en productie hebben. Als ze 2 maand eerder met een console op de markt komen is er alleen maar kans dat ze meer klanten van Microsoft afsnoepen.

En ik geloof ook niet dat ze de PS4 eerst alleen in "grote" europese landen gaan verkopen dan gaan ze eerder over op de taktiek om hele kleine voorraden naar de winkels te sturen dat is ook nog goed voor de hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
De focus van Sony ligt goed en ik ben benieuwd naar de campagne, vaak heeft Sony wel leuke spotjes en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:06
Chaoss schreef op zondag 26 mei 2013 @ 08:35:
idd dat hele geouwehoer wanneer de PS4 in Europa uitkomt lijkt me nu wat overbodig, volgens mij zijn de intenties van Sony wel duidelijk en gaat de PS4 gewoon wereldwijd tegelijk uitgebracht worden, Nu maar hopen dat ze een beetje voorraad hebben anders krijg je van die Wii taferelen dat iedereen zo'n ding wil maar de winkels er maar 10 per week krijgen :+
Optijd pre-orderen dus O-) Ik denk dat ik na de E3 mijn pre-order ga maken. Eerst eens even kijken hoe duur hij echt word, en wie weet redeemd Microsoft zichzelf wel :P Hoewel ik waarschijnlijk gewoon voor een PS4 ga, ben toch altijd meer PS fan geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik denk dat dit de meest up-to-date lijst voor PS4 games tot dusver is:
  1. Assassin's Creed 4: Black Flag
  2. Battlefield 4
  3. Beyond Good & Evil 2
  4. Blacklight: Retribution
  5. Call of Duty: Ghosts
  6. Carmageddon: Reincarnation
  7. Cyberpunk 2077
  8. Deep Down
  9. Destiny
  10. Diablo III
  11. Doki-Doki Universe
  12. DriveClub
  13. Dying Light
  14. EA Sports UFC
  15. FIFA 14
  16. Final Fantasy (next-gen, volledige onthulling tijdens E3)
  17. Human Element
  18. Hokokum
  19. Infamous: Second Son
  20. Killzone: Shadow Fall
  21. Knack
  22. Lords of the Fallen
  23. Madden NFL 25
  24. NBA Live 14
  25. Need for Speed: Rivals[/b]
  26. Primal Carnage: Genesis
  27. Pro Evolution Soccer 2014
  28. Rocketbirds 2: Evolution
  29. Silent Enemy
  30. Sniper Elite 3
  31. The Evil Within
  32. The Pinball Arcade
  33. The Walking Dead: Season 2
  34. The Witcher 3: Wild Hunt
  35. The Witness
  36. Thief
  37. War Thunder
  38. Watch_Dogs
  39. Whore of the Orient
  40. Wolfenstein: The New Order
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:56
Zou iemand mij kunnen vertellen of Killzone shadow fall op 1080p draait ?
Ik overweeg een PS4 te halen, maar moet nog een aantal dingen afwachten, ook de E3 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Mosin schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:58:
Zou iemand mij kunnen vertellen of Killzone shadow fall op 1080p draait ?
Ik overweeg een PS4 te halen, maar moet nog een aantal dingen afwachten, ook de E3 dus.
Yep, de demo draaide op 1080p resolutie á 30 frames per seconde. 1080p30fps is overigens ook hun 'target' voor al hun toekomstige PS4 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:04:
[...]

Yep, de demo draaide op 1080p resolutie á 30 frames per seconde. 1080p30fps is overigens ook hun 'target' voor al hun toekomstige PS4 games.
Neen, 1080p en 60 is hun target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
mystiqu schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:11:
[...]

Neen, 1080p en 60 is hun target.
http://www.guerrilla-game..._Fall_Demo_Postmortem.pdf

30 frames per second is de target van Guerilla Games (de ontwikkelaar van Killzone: Shadow Fall). Zie bovenstaande officiële link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:25:
[...]

http://www.guerrilla-game..._Fall_Demo_Postmortem.pdf

30 frames per second is de target van Guerilla Games (de ontwikkelaar van Killzone: Shadow Fall). Zie bovenstaande officiële link.
Daar zeggen ze daar helemaal niks over. Het enige wat ze daar vertellen is dat ze voor het Playstation event 1080p op 30FPS als target hadden.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/31H8B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
AMARONE schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Daar zeggen ze daar helemaal niks over. Het enige wat ze daar vertellen is dat ze voor het Playstation event 1080p op 30FPS als target hadden.

[afbeelding]
Er wordt niet gezegd:

- Bij het PlayStation event willen we een demo hebben die op 1080p30fps draait

Maar:

- De demo moet op PlayStation 4 hardware draaien (op 1080p30fps) op tijd voor het PlayStation event

Een klein maar subtiel verschil. :P Zo interpreteer ik het tenminste.

Om m'n standpunt 'kracht' bij te zetten haal ik ook nog Eurogamer.net als bron aan
30FPS is the target for Killzone: Shadow Fall, and we don't detect a single dip in performance from this based on the uploaded gameplay feed - a fact mirrored in the 1080p trailer we also have available.
Ik kan in ieder geval nergens iets vinden dat ook maar suggereert dat 60 frames per seconde de target is voor Guerilla Games, terwijl er genoeg te vinden is wat in ieder geval suggereert dat 30 fps de target is. :)

Trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k8L1DTt.jpg
15 days left... :)[

Plaatje door AmanoBuff

[ Voor 26% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:46:
[...]

Er wordt niet gezegd:

- Bij het PlayStation event willen we een demo hebben die op 1080p30fps draait

Maar:

- De demo moet op PlayStation 4 hardware draaien (op 1080p30fps) op tijd voor het PlayStation event

Een klein maar subtiel verschil. :P Zo interpreteer ik het tenminste.

Om m'n standpunt 'kracht' bij te zetten haal ik ook nog Eurogamer.net als bron aan

[...]

Ik kan in ieder geval nergens iets vinden dat ook maar suggereert dat 60 frames per seconde de target is voor Guerilla Games, terwijl er genoeg te vinden is wat in ieder geval suggereert dat 30 fps de target is. :)

Trouwens:

[afbeelding]
15 days left... :)
Nice! Trouwens, heb je die laatste zelf gemaakte?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

15 dagen tot de Last Guardian footage/nieuws op E3? :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik weet niet wat ervan klopt. Maar als ik op Bol.com kijk kan ik een PS4 preorderen. Ik zie daarbij staan "Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar. Beschikbaar op 13.11.2013". Ik weet niet of dat al bekend was.

EDIT: zie er trouwens ook bijstaan "fictieve prijs en releasedatum" dus hoeft helemaal niet te kloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door dangerpaki op 26-05-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
AMARONE schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:36:
[...]

[afbeelding]
En tijdens het Playstation event kregen ze te horen dat ze geen 4 GB maar 8GB tot hun beschikking hebben. Killzone is ontwikkeld voor 4GB. Ze hebben dus nog even om 1080p op 60 fps voor elkaar te krijgen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
dangerpaki schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:19:
Ik weet niet wat ervan klopt. Maar als ik op Bol.com kijk kan ik een PS4 preorderen. Ik zie daarbij staan "Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar. Beschikbaar op 13.11.2013". Ik weet niet of dat al bekend was.

EDIT: zie er trouwens ook bijstaan "fictieve prijs en releasedatum" dus hoeft helemaal niet te kloppen.
Ik vermoed dat ze gewoon iets moeten invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat die datum og wel eens aardig kan kloppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ga er toch een beetje vanuit dat we over 2 weken op de E3 een concrete datum te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Verwacht ik ook. Datum, prijs en eventuele uitvoeringen / combinaties van paketten.
Mede door dat laatste wacht ik met het plaatsen van een pre-order.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:18

Oxigeon

En zo is dat!

Ralf Bimbo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:22:
Verwacht ik ook. Datum, prijs en eventuele uitvoeringen / combinaties van paketten.
Mede door dat laatste wacht ik met het plaatsen van een pre-order.
In een of ander nieuwsartikel op een of andere site heb ik ergens gelezen dat in juni de gegevens etc van de PS4 naar de winkeliers gemaild/verstuurd zou worden. Ik neem dus aan dat dit tijdens of na de E3 zal zijn. En dat we dan eigenlijk ook alle informatie die we moeten weten dan ondertussen ook weten. Zal eens eventjes zoeken naar het betreffende artikel

EDIT: helaas door het vele ps4 nieuws niet meer te vinden. Ik ben door de bomen het bos kwijt. Maar meen dat het 9lives of 4gamers was.

[ Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 27-05-2013 09:50 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/2438/ps4mock.jpg

De "3e" 4e sectie, vindt ik wel een hele goed mock-up aan de hand van de teaser.
In dat opzicht, is hij voor mij heel mooi :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Chaoss schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:19:
Ik ga er toch een beetje vanuit dat we over 2 weken op de E3 een concrete datum te horen krijgen.
Vergeet het Japanse TGS in augustus niet. Daar zal ook het een en ander aangekondigd moeten worden. Zou mij juist niet verbazen dat dat we op de E3 een teaser voor datum en prijs krijgen met de vermelding dat deze in augustus bekend gemaakt gaat worden. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

lol, wat is dat wolle ding? de mic die we erbij krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Oxigeon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:24:
lol, wat is dat wolle ding? de mic die we erbij krijgen?
Een grap gebaseerd op het wazige vierkante ding wat je in de teaser trailer ziet XD

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-08 20:25

his.dudeness

The Dude Abides.

Doen jullie hier ook aan ? Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k8ezjTs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps3gamer91 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:
Mensen die de PS4 halen. Wachten jullie tot eventuele kinderziektes verholpen zijn of kopen jullie gelijk tijdens de launch?
Ik heb het nog nooit uitgesteld ivm kinderziektes. Het punt is wel dat ik vaak drie keer mijn mening wijzig in de aanloop naar een nieuwe console. Lange tijd denk ik hem niet aan te schaffen, maar dan in de laatste weken ervoor begint het toch te kriebelen. Je bent toch een van de eersten die hem heeft. Een nieuwe console heeft altijd iets magisch, nietwaar? In het begin betaal je natuurlijk de volle mep. In principe heb je een console met toebehoren en een controller en dan wil je toch ook een game (misschien twee) en een tweede controller. Afhankelijk van de initiële prijs, zie ik de grens van 600 euro al snel naderen en dat is een boel geld.

Eerlijk gezegd heb ik voor volgend jaar een dure reis naar Japan gepland staan, dus ik moet keuzes maken. Daarnaast heb ik nog genoeg games liggen voor de PS3, die mijn aandacht verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Ik heb het nog nooit uitgesteld ivm kinderziektes. Het punt is wel dat ik vaak drie keer mijn mening wijzig in de aanloop naar een nieuwe console. Lange tijd denk ik hem niet aan te schaffen, maar dan in de laatste weken ervoor begint het toch te kriebelen. Je bent toch een van de eersten die hem heeft. Een nieuwe console heeft altijd iets magisch, nietwaar? In het begin betaal je natuurlijk de volle mep. In principe heb je een console met toebehoren en een controller en dan wil je toch ook een game (misschien twee) en een tweede controller. Afhankelijk van de initiële prijs, zie ik de grens van 600 euro al snel naderen en dat is een boel geld.

Eerlijk gezegd heb ik voor volgend jaar een dure reis naar Japan gepland staan, dus ik moet keuzes maken. Daarnaast heb ik nog genoeg games liggen voor de PS3, die mijn aandacht verdienen.
Je hebt volkomen gelijk. Zo denk ik ook altijd. Echter op de een of andere manier nu bij de PS4 wil ik hem zo graag dat ik hem nu al perse wil hebben. En idd stel hij kost 450€. De eerste 2 dagen denk je al snel van met 1 controller heb ik genoeg. En dan wil een vriend komen en heb je probleem 1. Nieuwe controller erbij +80€. En dan nog een extra game omdat je de andere moe bent. Denk ook nog een €60 of €70. Komt dan idd neer op €140- a €150. Komt bij elkaar dus op €600. Scheelt wel al dat je een gratis headset erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Hoop wel dat die headset een beetje fatsoenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht een controller echt 80euro gaan kosten, dan moet ik toch nog even nadenken of het voor mij wel verstandig is de PS4 te halen, aangezien ik geregeld een nieuwe controller koop. Of gewoon wat voorzichtiger doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Johan tb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:29:
Hoop wel dat die headset een beetje fatsoenlijk is.
Zal denk ik zoiets hetzelfde zijn als de Xbox360 had toendertijd. Maar hoop eigenlijk dat ik mijn sony headset kan blijven gebruiken van mijn PS3. En daarmee bedoelde ik de originele headset wat lijkt op die van een Nokia :P. Wat je aan 1 oor moet pluggen :P
Mocht een controller echt 80euro gaan kosten, dan moet ik toch nog even nadenken of het voor mij wel verstandig is de PS4 te halen, aangezien ik geregeld een nieuwe controller koop. Of gewoon wat voorzichtiger doen
Iets zegt me dat de controller duurder wordt dan de huidige controller. Want dat we allemaal in een crisis zitten heeft Sony noch Microsoft schijt aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Oxigeon op 27-05-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Volgens mij is de controller geen 80 euro. Ik denk eerder 60 euro en dat ie binnen enkele maanden naar 50 is gedaald. Niet dat je niet gelijk hebt. Nog steeds veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik hoop dat mijn wireless PS3 (org. sony) headset voor de Ps3 kan blijven gebruiken .... voor de One zal ik wss wel een nieuwe moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:31:
Mocht een controller echt 80euro gaan kosten, dan moet ik toch nog even nadenken of het voor mij wel verstandig is de PS4 te halen, aangezien ik geregeld een nieuwe controller koop. Of gewoon wat voorzichtiger doen :P
In het Communistische China verkrijgbaar zijn ze voor de PS3 beschikbaar voor een eurotje of 8 tot 10. Inclusief "freeshipping" ;)
Enige verschil is het dat er geen logo van Sony op zit, maar functioneerd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

PBP

Johan tb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:40:
Ik hoop dat mijn wireless PS3 (org. sony) headset voor de Ps3 kan blijven gebruiken .... voor de One zal ik wss wel een nieuwe moeten hebben.
Reken er maar op dat je die gewoon kan gebruiken. Zou niet weten waarom niet, PS4 heeft usb en bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ga zelf helemaal stuk om de review van RoyB28 op Bol.com:
http://www.bol.com/nl/p/s...13539792/?featuredProduct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Haha, het koste mij echt teveel tijd om door dat "Nederlands" heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:03:
In het Communistische China verkrijgbaar zijn ze voor de PS3 beschikbaar voor een eurotje of 8 tot 10. Inclusief "freeshipping" ;)
Enige verschil is het dat er geen logo van Sony op zit, maar functioneerd prima.
Enkele keer zo'n controller gekocht, maar ik vond het (helaas) lang niet zo fijn spelen als de originele. Knoppen die niet altijd even goed reageerden, matige joysticks. Maar dat is alleen mijn ervaring
Ook heeft de PS4 controller natuurlijk een aantal nieuwe functies zoals het touchscreen/pad, waarvan ik dan wel weer wil dat het gewoon goed werkt. Een andere controller dan de originele PS4-controller zal het voor mij dus waarschijnlijk niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:41:
[...]

Enkele keer zo'n controller gekocht, maar ik vond het (helaas) lang niet zo fijn spelen als de originele. Knoppen die niet altijd even goed reageerden, matige joysticks. Maar dat is alleen mijn ervaring
Ook heeft de PS4 controller natuurlijk een aantal nieuwe functies zoals het touchscreen/pad, waarvan ik dan wel weer wil dat het gewoon goed werkt. Een andere controller dan de originele PS4-controller zal het voor mij dus waarschijnlijk niet worden.
Ik vind ze prima werken, op de koop toenemend dat je ongeveer een zesde deel van de aanschafprijs van een originele controller betaald, moet je natuurlijk ook niet exact dezelfde kwaliteit verwachten.
Heb ook een echte "call-of-duty" controller, voor een meerprijs van 5 euro gratis bij call of duty modern warfare 3, maar dat is helemaal waardeloos. Knoppen reageren niet of nauwelijks en de L2/R2 knop indrukken gaat al snel pijntjes opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Och hij heeft wel nog 4 sterren gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Oxigeon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Och hij heeft wel nog 4 sterren gegeven.
Ja dat vind ik wel tegenstrijdig van hem haha, foutje misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Fleximex schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:32:
Volgens mij is de controller geen 80 euro. Ik denk eerder 60 euro en dat ie binnen enkele maanden naar 50 is gedaald. Niet dat je niet gelijk hebt. Nog steeds veel geld.
Op bol.com kan je al een ps4 controller pre-orderen voor 85! euro, dus ik denk wel dat het eerder tegen de 80 dan de 60 euro zal liggen. (zal wel met het touchscreen / PsMove te maken hebben)

-> wel een fictieve prijs, maar als ze zoiets denken.. (kan natuurlijk ook zijn zodat ze meer geld krijgen dan nodig ipv omgekeerd bij pre-order, geld terugsturen is altijd makkelijker voor hen dan vragen om de rest op te sturen..)

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mjah denk dat Bol.com de prijs bewust aan de hoge kant heeft gehouden om idd problemen te voorkomen. 85 euro euro voor een controller is idd behoorlijk duur... sowieso vindt ik dat er bij launch gewoon een pack met 2 controllers moet komen... wie heeft er nu geen behoefte aan een 2'de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Met één controller is de aanschaf drempel lager, maar inderdaad een pack met twee controllers is welkom!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Uiteraard maar die instap modellen hebben vooral een marketing functie: "Playstation 4 verkrijgbaar vanaf 399,- !!!" en dan heb je een PS4 met 400GB en 1 controller, terwijl 90% van de gamers dan toch de duurdere versie van 499,- gaat halen met 600gb en 2 controllers. Alleen moeders die voor hun kids een console halen en de toegevoegde waarde niet snappen trappen er in om het instap model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

2e controller pack is nooit met de lancering van een console. Logisch ook daar verdienen ze juist aan. De prijs van de controllers zal wel weer gewoon rond de 60-65 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-08 20:25

his.dudeness

The Dude Abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:00:
Uiteraard maar die instap modellen hebben vooral een marketing functie: "Playstation 4 verkrijgbaar vanaf 399,- !!!" en dan heb je een PS4 met 400GB en 1 controller, terwijl 90% van de gamers dan toch de duurdere versie van 499,- gaat halen met 600gb en 2 controllers. Alleen moeders die voor hun kids een console halen en de toegevoegde waarde niet snappen trappen er in om het instap model te kopen.
Het is net omgekeerd .. je trapt er nu zelf in ;)

Ze laten die van 499 euro er zo veel beter uitzien. Ondertussen hebben ze wel een 500 euro pakket verkocht ipv 400 euro. (die extra hdd is praktisch niets voor hen)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Dat is een parodie account

[ Voor 5% gewijzigd door Euphanasia op 27-05-2013 17:19 ]

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Dat weet ik ook wel.. maar daarom is het wel grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SmokingCrop schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:17:
[...]

Het is net omgekeerd .. je trapt er nu zelf in ;)

Ze laten die van 499 euro er zo veel beter uitzien. Ondertussen hebben ze wel een 500 euro pakket verkocht ipv 400 euro. (die extra hdd is praktisch niets voor hen)
Nee het is en blijft marketing om een zo laag mogelijke vanaf prijs te kunnen vermelden, zeker als je concurrent rond dezelfde periode ook een console op de markt brengt. Sony kan dit keer echt niet met een prijs van 599,- gaan komen als de XO vanaf 399, in de winkels ligt.

In geval van de PS3 heb ik gewacht tot de eerste prijsdaling omdat ik 599,- sowieso te duur vond.Bij die prijsdaling heb ik toen een pack gekocht met R&C en U1 omdat dat op dat moment de beste PS3 games waren en die wou ik sowieso hebben en dat was in een pack flink goedkoper.

HD grote heb ik nooit naar gekeken omdat die bij de Ps3 gemakkelijk zelf vervangen kon worden, maar ik heb het gevoel dat de PS4 geen verwisselbare HD gaat krijgen terwijl er steeds meer content op de HD komt te staan.... dus ik hoop dat ze bij launch al flinke HD's hebben want eigenlijk is 500gb al klein.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 27-05-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:41:
[...]
Nee het is en blijft marketing om een zo laag mogelijke vanaf prijs te kunnen vermelden, zeker als je concurrent rond dezelfde periode ook een console op de markt brengt. Sony kan dit keer echt niet met een prijs van 599,- gaan komen als de XO vanaf 399, in de winkels ligt.

In geval van de PS3 heb ik gewacht tot de eerste prijsdaling omdat ik 599,- sowieso te duur vond.Bij die prijsdaling heb ik toen een pack gekocht met R&C en U1 omdat dat op dat moment de beste PS3 games waren en die wou ik sowieso hebben en dat was in een pack flink goedkoper.

HD grote heb ik nooit naar gekeken omdat die bij de Ps3 gemakkelijk zelf vervangen kon worden, maar ik heb het gevoel dat de PS4 geen verwisselbare HD gaat krijgen terwijl er steeds meer content op de HD komt te staan.... dus ik hoop dat ze bij launch al flinke HD's hebben want eigenlijk is 500gb al klein.
Nee, het is marketing om de voor hen voordeligste pack zoveel mogelijk te verkopen.. (moest dat te realiseren zijn op een lachwekkende 5000 euro, dan zouden ze dat ook doen..)

Je springt nu opeens naar een heel ander voorbeeld waar dit niet van toepassing is wat ik zei..

Het ging er om dat je meerdere packs hebt met verschillende prijzen, dan zullen ze nooit de goedkoopste er het beste uit laten zien ;)
Ze zullen proberen je toch de net niet goedkoopste te laten kopen, ondertussen hebben ze wel een pack die even duur is als bv de xbox, maar toch heeft de meerderheid van de consument voor de net iets duurdere pack gekozen (win win situatie)

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Fleximex schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:32:
Na de presentatie is in een aftershow gezegd dat ie dezelfde prijs als de DS3 zou krijgen. Dus 60 euro en later een tientje goedkoper kan aardig kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 18:56
Ik denk dat de verwisselbare harde schijf bij de PS3 toch wel een van zijn sterke punten is. Ik herinner me nog namelijk een filmpje op youtube waarop iemand een SSD erin gooit en het voordeel was voornamelijk het laden van textures (?) getest met Rage en het was opzich wel een leuk voordeeltje, want met de SSD was alles al geladen en zag je niks, nu zal het geen verandering geven aan de performance van een spel, maar snellere laad tijden en sneller geladen textures zullen sommige mensen wel fijn vinden, dus beter houden ze die optie open.
Sony moet gewoon slim zijn en MS hard naaien op hun slappe punten + hun eigen technieken. Die hele Xbox One schrikt me af met z,n gezeur allemaal, dus mijn voorkeur gaat uit naar PS4. Het liefste zie ik nog dat veel mensen dat ding gaan boycotten, puur om het feit dat ze zichzelf geweldig vinden met eerste content. Heb gewoon geduld zou ik zeggen.
Ik gun het Sony gewoon meer. Ik doe dit trouwens niet om een war te starten, maar een console is er voor te gamen en niet voor andere fratsen...

Voel jij je als Xbox fanaat aangesproken ? Hou dit topic maar lekker schoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Misschien een domme vraag. Maar ik wil ook geen ruzie of flame of hoe je zoiets dergelijks ook noemt creeeren. Maar waarom bestaat het XBOX topic nu uit ruim 60 paginas en dit topic maar uit 23 paginas?? Ligt dat eraan dat daar iedereen elkaar aan het bashen is? Of dat Microsoft het gewoon zoveel "slechter" heeft gedaan tijdens de persco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oxigeon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:01:
Misschien een domme vraag. Maar ik wil ook geen ruzie of flame of hoe je zoiets dergelijks ook noemt creeeren. Maar waarom bestaat het XBOX topic nu uit ruim 60 paginas en dit topic maar uit 23 paginas?? Ligt dat eraan dat daar iedereen elkaar aan het bashen is? Of dat Microsoft het gewoon zoveel "slechter" heeft gedaan tijdens de persco
Waarom zou je een topic willen hebben met veel pagina's? Dat komt de overzichtelijkheid niet ten goede. Als alle info genoemd is, is het prima.

Waarschijnlijk gaat het in het Xbox topic (ik kijk daar niet) veel over welles/nietes met betrekking tot de tweedehands markt voor spellen, always on DRM, always on camera, ontwerp van de camera, het ontbreken van grote exclusives (de enkele daargelaten), de kennelijke achterstand op de PS4 etc.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik denk (maar dat is mijn idee) dat er vele malen meer reacties in het Xbox One-topic zijn, omdat Microsoft veel van zijn console heeft onthuld, ook veel dingen waar discussies over zijn ontstaan (2e hands games e.d.).
Sony heeft in verhouding met Microsoft nog niet zo gek veel onthuld over zijn console, dit maakt denk ik dat de Xbox One nu dus nog het middelpunt van discussie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik denk dat de onduidelijke statements van Microsoft met betrekking tot de online check (is die nu elke 24uur?), verplicht aangesloten kinect en 2e hands games daar vooral voor gezorgd hebben. De meeste interviews met Microsoft daarover zijn ook echt belachelijk, met pr antwoorden die de vraag ontwijken. Daarmee maken ze het alleen maar erger. Gelukkig is de e3 er bijna, kunnen ze het even over doen :)
Sony is ook nog niet 100% duidelijk geweest over 2e hands games, maar zij hadden van te voren ook minder negatieve publiciteit. Microsoft had deze wel (always online o.a. - "deal with it"), waardoor mensen daar extra op gefocust waren. Daarnaast was de presentatie naar mijn mening een flinke mismatch met het publiek dat zo'n stream van een presentatie bekijkt.

Edit:
@haakontje: met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Sony heeft bijvoorbeeld meer over de specs vrijgegeven dan Microsoft. De belangrijkste details hebben ze beide verzwegen: prijs, releasedate, online abonnementsvormen, 2e hands games/drm.

[ Voor 14% gewijzigd door nioz op 28-05-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

De Sony PSx topics hebben het op Tweakers altijd wel rustig aan gedaan, eerlijk gezegd. Althans, in mijn beleving dan. Ik denk ook dat het komt omdat er weinig negatiefs te melden valt waarover doorgeemmerd wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 28-05-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Grootschalig Twitter-offensief gelanceerd om Sony ervan te weerhouden DRM in de PS4 te bouwen:

http://www.psx-sense.nl/1...-drm-in-de-ps4-te-bouwen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah de eerste 15 pagina's zijn alleen al slow-chat van tijdens de presentatie, tijdens de PS4 presentatie zat iedereen nog in het algemene next gen topic te slow chatten.

En de XO heeft gewoon veel stof op doen waaien met een camera/microfoon die altijd aanstaat, 2'de hands games waarbij je moet betalen om deze te activeren (waardoor je de nieuwprijs blijft betalen), DRM fratsen waarbij je xbox elke 24uur en bij het opstarten van elke game connectie maakt, dus idd genoeg negatieviteit om over te lullen.

Als sony slim is kunnen ze nu genoeg klanten van Microsoft afpakken, geen spionage in je woonkamer is al een pluspunt. Als ze daar aan toevoegen dat je zonder extra kosten 2de hands games kunt spelen denk ik dat genoeg mensen al om zijn. Als ze dan ook nog eens hun DRM met verplichte internet connectie schrappen is het helemaal klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:35

Sandyman538

SandstorM [148839]

Chaoss schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:54:
Als ze daar aan toevoegen dat je zonder extra kosten 2de hands games kunt spelen denk ik dat genoeg mensen al om zijn.
Ik denk dat dit maar voor een hele kleine groep een heet hangijzer is. Vroeger verkocht ik nog wel eens spellen 2e hands, maar die zijn op een paar handen te tellen. Afgelopen jaren dat niet meer gedaan omdat het verkopen van spellen niks opleverde. Ik denk ook meer dat dit iets is van de jonge gamers die van een krantewijk een nieuw spel moeten kopen en laat dat nou net niet de grote doelgroep zijn waar Sony echt aan verdiend. Ik snap dat het voor de gasten die vaak voor een dubbeletje op de eerste rang willen zitten een tegenvaller is, maar mij zou het echt niet uitmaken. Dan wacht je toch gewoon op de platinum (or whatever) varianten om goedkoper te gamen. Dus die markt wordt op die manier al door Sony zelf vervult.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sandyman538 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:23:
[...]

Ik denk dat dit maar voor een hele kleine groep een heet hangijzer is. Vroeger verkocht ik nog wel eens spellen 2e hands, maar die zijn op een paar handen te tellen. Afgelopen jaren dat niet meer gedaan omdat het verkopen van spellen niks opleverde. Ik denk ook meer dat dit iets is van de jonge gamers die van een krantewijk een nieuw spel moeten kopen en laat dat nou net niet de grote doelgroep zijn waar Sony echt aan verdiend. Ik snap dat het voor de gasten die vaak voor een dubbeletje op de eerste rang willen zitten een tegenvaller is, maar mij zou het echt niet uitmaken. Dan wacht je toch gewoon op de platinum (or whatever) varianten om goedkoper te gamen. Dus die markt wordt op die manier al door Sony zelf vervult.
En wat als je een game wilt weggeven die je zelf al hebt uitgespeeld? Dat kan ook niet meer. Niet gratis in ieder geval.

Ik koop zelf m'n games eigenlijk altijd nieuw, maar ik zie zeker wel de nadelen in wat Microsoft van plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Uniciteit schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:44:
[...]

En wat als je een game wilt weggeven die je zelf al hebt uitgespeeld? Dat kan ook niet meer. Niet gratis in ieder geval.

Ik koop zelf m'n games eigenlijk altijd nieuw, maar ik zie zeker wel de nadelen in wat Microsoft van plan is.
Er zijn absoluut nadelen, zoals jij beschrijft en het niet meer kunnen verkopen van 2e hands games. Maar ik denk dat dit 'probleem' behoorlijk opgeblazen wordt en maar voor een kleine groep mensen van toepassing is. Het betekent niet dat ik er een voorstander voor ben, maar de grootse paniek die er nu heerst vind ik dan wel weer wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb toch wel een paar games 2'de hands gekocht, en als ik het aanbod op marktplaats zie dan wordt er genoeg in 2'de hands spellen gehandeld, er zijn ook winkels/webshops die een redelijk groot aandeel gebruikte games hebben. Van je eigen situatie uitgaan is niet echt een valide argument en het heeft ook niet zoveel met "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" te maken. Sommige games heb ik gewoon geen FR prijs van 50-60 euro voor over, na een paar weken/maanden staan deze games al voor veel minder op marktplaats terwijl ze in de winkel nog de normale prijs hebben.

En buiten dat is het gewoon niet correct dat die fabrikant mij verbied om een product/licentie door te verkopen, de volgende stap is dat de console zelf niet door verkocht kan worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Sandyman538 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:23:
[...]

De verkoop van 2e hands spellen schijnt in Amerika toch wel big business te zijn. Ik ben wel benieuwd hoe retailers reageren die veel verdienen aan 2e hands verkoop. Ik kan me voorstellen dat zij graag het platform zullen pushen waar zij het meeste kunnen verdienen aan de verkoop van (2e hands) spellen. Wat dat betreft zou het Sony niet alleen goodwill bij consumenten opleveren als spellen gewoon door te verkopen zijn, zonder extra toeslagen.

Ik koop mijn games altijd nieuwe en verkoop ze nooit, dus wat dat betreft maakt het voor mij niet uit. Ik vind het alleen wel handig om af en toe een spel uit te kunnen lenen of mee te nemen als ik bij een vriend langs ga. Met name uitlenen lijkt iets lastig te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Chaoss schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:53:
Ik heb toch wel een paar games 2'de hands gekocht, en als ik het aanbod op marktplaats zie dan wordt er genoeg in 2'de hands spellen gehandeld, er zijn ook winkels/webshops die een redelijk groot aandeel gebruikte games hebben. Van je eigen situatie uitgaan is niet echt een valide argument en het heeft ook niet zoveel met "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" te maken. Sommige games heb ik gewoon geen FR prijs van 50-60 euro voor over, na een paar weken/maanden staan deze games al voor veel minder op marktplaats terwijl ze in de winkel nog de normale prijs hebben.

En buiten dat is het gewoon niet correct dat die fabrikant mij verbied om een product/licentie door te verkopen, de volgende stap is dat de console zelf niet door verkocht kan worden etc.
Je zit bij beide consoles, zelfs in de huidige generatie) sowieso al aan een licentie model vast aangezien je geen enkele DLC kan door verkopen of zelfs maar de digitale versies die je in de stores aanschaft.
nioz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:54:
[...]

De verkoop van 2e hands spellen schijnt in Amerika toch wel big business te zijn. Ik ben wel benieuwd hoe retailers reageren die veel verdienen aan 2e hands verkoop. Ik kan me voorstellen dat zij graag het platform zullen pushen waar zij het meeste kunnen verdienen aan de verkoop van (2e hands) spellen. Wat dat betreft zou het Sony niet alleen goodwill bij consumenten opleveren als spellen gewoon door te verkopen zijn, zonder extra toeslagen.

Ik koop mijn games altijd nieuwe en verkoop ze nooit, dus wat dat betreft maakt het voor mij niet uit. Ik vind het alleen wel handig om af en toe een spel uit te kunnen lenen of mee te nemen als ik bij een vriend langs ga. Met name uitlenen lijkt iets lastig te gaan worden.
Ook in de UK was 2de hands markt nogal groot CeX draaide alleen maar op tweede hands spullen en dat ging van PC's tot DVD's en games. Het is niet enkel de US waar deze markt zo groot is en waarom Publishers en Platform owners graag een graantje mee zouden pikken van deze markt. Ik hoop alleen dat door dit soort acties de prijzen van nieuwe copien eindelijk een omlaag gaan van 50-60 euro naar 35-45 euro.

[ Voor 36% gewijzigd door NC83 op 28-05-2013 11:38 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

NC83 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:33:
[...]

Je zit bij beide consoles, zelfs in de huidige generatie) sowieso al aan een licentie model vast aangezien je geen enkele DLC kan door verkopen of zelfs maar de digitale versies die je in de stores aanschaft.
Uiteraard, maar bij AAA titels heb je gewoon de keuze om een "offline" versie te halen iedereen weet dat je een digitale versie niet door kunt verkopen (opzich zou dat technisch ook best mogelijk kunnen zijn).

En bij PSN / XLA titels van 5-15 euro is er veel minder de behoefte om games door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Tegenwoordig dalen de prijzen van games zo hard, dat 2de hands kopen bijna geen nut meer heeft.
Ik heb bijvoorbeeld een week geleden GoW Ascension binnen gekregen via WowHD voor 23 euro, welke nu op marktplaats nog rond de 25 a 30 euro kost.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

iit de neppe tweet op de anti drm campagne ook een echte tweet.
http://www.insidegamer.nl...ert-op-campagne-tegen-drm

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ik ben van mening dat het probleem helemaal niet opgeblazen is. Het is een vrij ernstig probleem dat behoorlijk onderschat wordt naar mijn mening.
MS (en andere bedrijven) proberen je het recht te ontnemen wat jij hebt als je iets koopt. Namelijk dat het van jou is en dat je ermee kan doen en laten wat je wilt. Bijvoorbeeld verkopen.

Nu kunnen ze elke keer een mooi verhaal ophangen over dat je niet het fysieke product maar een licentie koopt en bla bla. Maar feit is dat je het KOOPT. Dus mijns inziens is het allemaal dure woorden om hun zin door te drijven. Wat ik ook koop dat zou ik door moeten kunnen verkopen. Dat lijkt mij een normaal iets.

De hele discussie over dat het de markt zou schaden, dat mensen het niet doen, dat de markt ervoor klein is etc etc is dan ook volledig nutteloos in mijn opinie. Het is een recht wat bepaald is en daar mag niet aan geknutseld worden. Ook al wordt daar met allemaal dure termen gegooid.

Om nog aan te vullen, men doet alsof het wettelijk niet zou mogen het doorverkopen van games. Maar laten we nou allen even serieus denken. Zou MS niet wettelijke stappen nemen als ze echt wisten dat ze dat konden afdwingen om marktplaats (en soortgelijke sites) te verbieden games aan te bieden online? Bedoel als ze denken dat ze in hun recht staan wettelijk met hun teksten over 'je huurt een licentie en koopt niet' dan zouden ze dat toch doen? Dan zouden ze toch niet van die idiote praktijken hoeven uit te voeren met keys en online passes???

Maar goed. Weet back to the PS4:
Ik was sowieso al overgestapt naar de PS3 en van plan om de PS4 te kopen omdat de exclusives mij daar toch meer aanspreken. Maar de presentatie van de Xbox heeft niet eens een klein beetje twijfel veroorzaakt. Tot nu toe is het een boxje met HDMI overlay en een cameratje (wat ik persoonlijk toch niets vind)

[ Voor 10% gewijzigd door dangerpaki op 28-05-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik hoop dat winkels/webwinkels ook ps4 gamekeys gaan verkopen. die je dan op je ps4 kan activeren. Zo kun je per spel kijken waar je het kunt aanschaffen voor een goede prijs. Zo blijven de prijzen laag. Dan hoef je in principe ook geen 2e hands spellen door te verkopen, je hebt immers de spellen al voor een aantrekkelijke prijs kunnen bemachtigen. Ik denk niet dat het zover gaat komen maar het zou wel tof zijn. trouwens ongeacht ps4 of xbox one, zou dit voor alle platformen mijn inziens een uitkomst bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Spellen kopen voor een schappelijke prijs zit er zeker niet meer in dezer tijden. Ik weet vrijwel voor 80% zeker dat de prijs op een console nooit meer onder de €50-€60 komt als hij net uit is. Die bedrijven maken volgens hunzelf nu al geen winst. Dus die prijs zal echt zeer zeker niet omlaag gaan.

Hoop uiteraard wel zeker dat een game niet veel meer gaat kosten dan €30,- in de toekomst. Maar zie dit echt niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

@dangerpaki Wat een onzin verkoop jij. Als je games op steam speelt en wil ze daarna doorverkopen, gaat dat? als je een spelletje op je telefoon koopt, (android of ios maakt niets uit) kun je dit dan doorverkopen?
Nee helaas. Dat KOOP je toch ook dan? Verder maak je bij online games gebruik van hun servers. Nee die koop je inderdaad niet mee. Maar je mag er wel gebruik van maken. Eigenlijk wil je dus alleen maar microsoft en de xbox bashen terwijl er ook nog niet echte heldere informatie is hoe dit op de ps4 is geregeld. Ik wil geen war starten maar als ik naar de huidige generatie consoles kijk zijn er inderdaad vettere exclusives voor de ps3, zelf speel ik voornamelijk fifa 13 en heb ze op beide consoles (een helft van de vrienden heeft xbox andere helft ps3) maar op de xbox loopt alles toch echt vloeiender (alleen de menu's al) dat wordt voor MIJ dan ook de afweging welke console ik aanschaf. moraal van het verhaal. Hou op met bashen en vertel wat je zo aantrekt aan de ps4

toevoeging: Je koopt neem ik aan een console voor de games. Microsoft zet meer in op entertainment, Sony meer op gaming. De prijs en games bepalen uiteindelijk welke console je aanschaft (tenminste denk ik).
Stel: Als je bij de ps4 geen games kan doorverkopen ga je dan al die vette exclusives niet spelen enkel omdat je ze daarna niet kan doorverkopen? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Zelfde geldt voor de xbox. Zolang je niet 100 euro meer moet betalen voor de xbox (door kinect etc.) dan voor de ps4 kies je de console waarbij je voorkeur aan games zich aansluit

[ Voor 22% gewijzigd door Chrosser op 28-05-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

@Oxigeon, Ja je hebt gelijk. Ik zie het inderdaad ook somber in. Maar als meerdere webshops keys van een ps4 spel gaan verkopen zou door concurrentie de prijs omlaag kunnen gaan (zelfde als gamekeys voor pc) denk alleen niet dat sony dit zal laten gebeuren. Hopen kan echter geen kwaad. Op de E3 zullen we vast meer horen over de PS store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chrosser schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:15:
@dangerpaki Wat een onzin verkoop jij. Als je games op steam speelt en wil ze daarna doorverkopen, gaat dat? als je een spelletje op je telefoon koopt, (android of ios maakt niets uit) kun je dit dan doorverkopen?
Nee helaas. Dat KOOP je toch ook dan? Verder maak je bij online games gebruik van hun servers. Nee die koop je inderdaad niet mee. Maar je mag er wel gebruik van maken. Eigenlijk wil je dus alleen maar microsoft en de xbox bashen terwijl er ook nog niet echte heldere informatie is hoe dit op de ps4 is geregeld. Ik wil geen war starten maar als ik naar de huidige generatie consoles kijk zijn er inderdaad vettere exclusives voor de ps3, zelf speel ik voornamelijk fifa 13 en heb ze op beide consoles (een helft van de vrienden heeft xbox andere helft ps3) maar op de xbox loopt alles toch echt vloeiender (alleen de menu's al) dat wordt voor MIJ dan ook de afweging welke console ik aanschaf. moraal van het verhaal. Hou op met bashen en vertel wat je zo aantrekt aan de ps4
Steam?? Ja je kan games doorverkopen/ruilen als je wil. Verder meldr Dangerpaki toch dat hij voor een PS4 kiest waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ja als je ze als gift koopt niet als je ze al gespeeld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chrosser schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:26:
Ow haha... dacht dat je ze ook kon ruilen als je ze al gespeeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chrosser schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:26:
Maar daar is het laatste woord volgens de EU nog niet over gezegd. Die hebben namelijk beslist dat het in Europa mogelijk moet zijn om ook die spellen onderhands te verkopen. En technisch is dat natuurlijk ook goed mogelijk. Je moet alleen de mogelijkheid aan de gebruikers bieden om een spel te un-registreren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Oxigeon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:07:
Spellen kopen voor een schappelijke prijs zit er zeker niet meer in dezer tijden. Ik weet vrijwel voor 80% zeker dat de prijs op een console nooit meer onder de €50-€60 komt als hij net uit is. Die bedrijven maken volgens hunzelf nu al geen winst. Dus die prijs zal echt zeer zeker niet omlaag gaan.

Hoop uiteraard wel zeker dat een game niet veel meer gaat kosten dan €30,- in de toekomst. Maar zie dit echt niet gebeuren
Ik verwacht ook niet dat de prijs veranderd hoop er alleen maar op, toen ik nog in de UK woonde was het wel prettig om games voor 40 pond aan te schaffen das ongeveer 45 Euro en dat is de RRP voor games daar. Pre orders via amazon waren vaker goedkoper rond de 30-35 pond zelfs :).

Maar het is een feit dat publishers niet veel winst maken als een game niet aanslaat bij het grote publiek, ik heb publisher presentaties hier over gezien en ook gezien hoe je die doel groep aanspreekt. Helaas is die doelgroep 12-26 jarige mannen en niks anders vandaar ook waarom de huidige games zijn wat ze zijn.
Als je die doelgroep mist maak je geen winst, en in de US is het zelfs erg als je daar geen marketing campaign neerzet verkoop je bijna niks. Tussen de Tier 1 en 2 games zit een winst gap van bijna 100-75 Milljoen USD. Tier 2 zijn net of net niet winstgevend, dit is waarom publishers zo hard zeuren en de second hand market een halt willen toe roepen, ik zeg niet dat ik het hiermee eens ben maar ik snap het wel.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het aanpakken van de tweedehands markt gaat geen oplossing geven voor de beperkte winstgevendheid. Kunnen games niet tweedehands gekocht worden dan worden ze niet gekocht, of pas als nieuw gekocht als ze voor meer dan 50% afgeprijsd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Chrosser schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:15:

toevoeging: Je koopt neem ik aan een console voor de games. Microsoft zet meer in op entertainment, Sony meer op gaming. De prijs en games bepalen uiteindelijk welke console je aanschaft (tenminste denk ik).
Stel: Als je bij de ps4 geen games kan doorverkopen ga je dan al die vette exclusives niet spelen enkel omdat je ze daarna niet kan doorverkopen? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Zelfde geldt voor de xbox. Zolang je niet 100 euro meer moet betalen voor de xbox (door kinect etc.) dan voor de ps4 kies je de console waarbij je voorkeur aan games zich aansluit
Gast, je reageert echt veel te opgefokt voor niets. Dit is gewoon een discussieforum waar iedereen zijn ideeën en meningen deelt. De Xbox is niets voor mij en het maakt mij ook geen r**t uit of het wel wat is voor iemand anders. Bashen doe ik niet aan. Ik zou hetzelfde zeggen als Sony morgen zo'n plan presenteert.

Dat je op een aantal platformen je spellen niet kan verkopen betekent niet dat dat de standaard is of dat dat volgens de normen is. Iedereen staat vrij om wel of niet te kopen en wel of niet afstand te doen van zijn/haar rechten. Echter consumenten worden steeds bewuster wat betreft hun rechten. Dus binnen afzienbare tijd zullen dit soort bedrijven verplicht worden om doorverkoop van software mogelijk te maken.

En jij denkt toch niet dat er bedrijven in de game industrie zouden zitten als ze er niet aan verdienden? Denk jij echt dat ze servers of andere kosten uit hun eigen zak betalen? Nee die kosten zijn altijd gedekt en worden altijd verhaald op de eindgebruiker. Het enige waar ze om gaat is nog meer winst maken.
Desnoods offeren ze daar rechten van eindgebruiker voor op. Of het nou MS is of Sony. Kijk maar eens hoe schaamteloos Sony onder het mom van beveiliging iedere gebruiker van de PS3 phat heeft genaaid door de OtherOS functie eruit te slopen. Compensatie ervoor??? Nee hoor.

Het punt is dat het niet uitmaakt of het Sony of MS is. Ze doen er niet slim aan als ze de consument gaan proberen te naaien voor een beetje extra winst. Dat is negatief voor het bedrijf, ook al is dat niet altijd in financiële cijfers uit te drukken. Kijk maar eens hoe populair Sony zich bij de gamers ZOU maken ALS ze morgen keihard zeggen dat elke game op de PS4 zeker doorverkocht kan worden zonder extra kosten. Gewoon puur omdat ze daarmee laten zien dat ze voor de gamer kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 28-05-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik al eens eerder aangegeven in dit topic dat ik er geen probleem mee heb om nieuwe licentiekosten te betalen voor een 2e hands spel, als dat hele bedrag meteen naar de developers gaat. Maximaal 10 a 12 Euro (naar gelang mijn huidige mening), hoogte afhankelijk van datum release natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 28-05-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 14:11

beuker19

Killerbeuker is so OP

SkyStreaker schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:30:
Ik al eens eerder aangegeven in dit topic dat ik er geen probleem mee heb om nieuwe licentiekosten te betalen voor een 2e hands spel, als dat hele bedrag meteen naar de developers gaat. Maximaal 10 a 12 Euro (naar gelang mijn huidige mening), hoogte afhankelijk van datum release natuurlijk.
Kijk dat snap ik nu niet EA/Ubisoft brengen een online pass uit en de wereld staat op zijn kop.
Maar iedereen wel roepen dat ze de ontwikkelaar willen steunen 8)7

ps. niet dat het op jou slaat maar dit was een goed voorbeeld.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Het heeft ook niet enkel te maken met de vergelijking van de consoles onderling, als er met keys en niet doorverkoopbare games gewerkt gaat worden dan komt de PC ook weer extra boven als concurrent.

In onze vriendenkring worden nogal veel ps3 spelen onderling uitgeleend waardoor je veel verschillende games kan spelen zonder alles zelf te moeten kopen. Ik heb geen ps3 maar een x360, en omwille van het immense bovenstaande voordeel zou ik dan voor een ps4 gaan (en ook het online samen kunnen gamen uiteraard).

Mocht dat nu niet meer kunnen dan zou ik er toch echt hard over twijfelen om nog een console te kopen, dan is het waarschijnlijk (zoals nu) veel goedkoper te gamen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Woops, verkeerde topic, maar was eerlijk gezegd wel pro-PS4... :)
Ik zal hem in het Xbox One topic posten.

[ Voor 96% gewijzigd door Armada op 28-05-2013 18:41 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

@dangerpaki, excuses had niet de de bedoeling om opgefokt over te komen. Nu ik het terug lees komt het heftiger over dan toen ik aan het typen was. Ik probeerde gewoon aan te geven dat uiteindelijk de games waarbij je voorkeur ligt en de prijs bepaalt welke console je koopt? Natuurlijk ook je vrienden als je daarmee vaker gamed. Het kwam op mij over om alleen microsoft te bashen terwijl over de ps4 ook nog niet echt veel helder is en dit dus niet echt info was om een keuze op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

dangerpaki schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:26:
Dat je op een aantal platformen je spellen niet kan verkopen betekent niet dat dat de standaard is of dat dat volgens de normen is. Iedereen staat vrij om wel of niet te kopen en wel of niet afstand te doen van zijn/haar rechten. Echter consumenten worden steeds bewuster wat betreft hun rechten. Dus binnen afzienbare tijd zullen dit soort bedrijven verplicht worden om doorverkoop van software mogelijk te maken.
Mocht zoiets uiteindelijk waarheid worden, dan gaan ze gewoon achter adobe photoshop aan en kun je straks niet meer FIFA15 kopen, maar een abonnement op FIFA15 wat je 8 euro per maand kost. Dus je kunt er hoog op inzetten, one way, or another krijgen de game ontwikkelaars (en console ontwikkelaars) hun geld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Maar is het ook echt zo dat je het recht hebt om bezittingen te verkopen? afstand er van doen is iets anders dan verkopen? Ik heb werkelijk geen idee eerlijk gezegd. Ik ben inderdaad bang dat ze ook op bovenstaande constructies zullen over gaan. Laten we het niet hopen in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Pagina: 1 ... 6 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.