Metalkai schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:50:
Ik verwacht dezelfde prijs voor de PS4. Als ze hem goedkoper aanbieden (€459 of zelfs €399), dan begint Sony in ieder geval met een flinke voorsprong op Microsoft. Die kans lijkt me echter maar klein.
Waarom? vergeet niet dat MS er een kinect 2.0 bij levert en ook noggal wat te verliezen heeft na de verhalen over de lage yields bij de chipfabricage.
Ik denk dat € 399,- de prijs gaat worden voor de PS4. Maar dan de games... Ik vind dat MS een ouderwets sterke lineup heeft neergezet. Uiteindlijk zie ik de one als een voortzetting van de 360 waarbij grote games met grote budgetten de trend waren. PS heeft toch wat meer kunst (journey, flow) laten zien terwijl de MP games beter liepen op de 360.
Met de gelijkwaardige achitectuur en de superiere hardware van de ps4 aan de horizon lijkt iig dat MP voordeel van de 360 te gaan verdwijnen. Dan houd je de speciale exclusive games en met een veel opener beeld naar ontwikkelaars kunnen veel pc games hun weg makkelijk naar de ps4 gaan vinden.
Maargoed ik zit even de denken welke games PS4 moet gaan tonen straks om de show van MS te counteren? Battlefield en COD komen ook naar de ps4 en die zullen ze niet mogen tonen en dat zijn sterke troeven in het kamp van MS.
Uncharted 4 maakt tongen los en ook meer gameplay van killzone is niet verkeerd. Infamous lost son hebben we al gezien.... ik denk dat Sony een uitdaging heeft.
En terug naar de prijs, als sony ook met €499 launched liggen de ballen weer in het kamp van MS die bied dan met de window 8 zaken etc gewoon meer en je hebt een een kinect bij. Tuurlijk allways online dingen zijn een pain naar ik denk dat bijna iedereen zich er erg snel overheen zet bij het spelen van halo, forza en gears of war.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop