Wie goed doet, die goed ontmoet.
Het zijn gewoon standaard mini USB kabeltjes die kun je op elke straathoek kopen of voor 2 cent op ebayTeunke7 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:08:
[...]
Ik heb er een los gekocht vandaar deze vraag. Het kan ook zijn dat Sony een tweede kabel los verkoopt. Bedankt voor het antwoord.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Weet niet of deze al voorbij gekomen was. Volgens mij wordt het gewoon een PS4 game. Na puppeteer en knack worden de teams samengevoegd, en de expertise van het knack team met de PS4 wordt gebruikt om de game klaar te stomen in een jaar. Komt ie eind 2014 uit.
Ze hadden al aangegeven dat the last guardian al speelbaar was, maar dat er nog technische problemen waren die ze maar niet konden oplossen. Misschien dat ze die problemen niet tegenkomen op de PS4?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Aha daar heb ik zelf nog een hele (pak en beet 100) voorraad van liggen. Komen ze toch nog van pasChaoss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:14:
[...]
Het zijn gewoon standaard mini USB kabeltjes die kun je op elke straathoek kopen of voor 2 cent op ebay
Cyleo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:04:
[...]
En 4k dan? Want die zouden dan echt meerdere TB's kunnen kosten. Mag nog wel een goed algoritme voor komen wil je dat gaan streamen
4K is niet zo groot als je denkt, het verschilt niet zo gek veel hoor, ik geloof dat The Girl With The Dragon Tattoo slechts 250 GB was maar sommige 4K films zijn slechts 120 GB, het hangt puur af wat voor soort film het is denk ik en welke compressie men gebruikt. Bijvoorbeeld wanneer een film 7.1 is dan wordt dat geleverd in een apart pakket van gemiddeld rond de 15 GB.Bartske schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:32:
[...]
Bij ons komen ze een harde schijf langsbrengen met de film erop.
Overigens krijgen wij 99% van de content niet meer via HDD's maar via de Filmkluis en Smartjog. Smartjog is een dienst via de satelliet en de Filmkluis is een dienst van de filmcentrale. De Smartjog heeft een eigen server en de Filmkluis is een soort NAS met een eigen internet verbinding (UPC 120Mbit toen het werd geinstalleerd).
Ja, bioscopen "downloaden" dus hun films ;-). Wanneer de content er op staat wordt het door de servers gecontroleerd en in een map gezet, daarna kopieren wij het naar de "Library" en werken wij de TMS (Theater Management System) bij en kunnen wij de films en trailers verspreiden over de servers. (en dit kan soms uren duren wanneer een server een film aan het afspelen is)
Dus, 4K content hoeft niet zo belachelijk groot te zijn ;-). Zal het makkelijk zijn voor de PS4 om het af te spelen? Ik denk het niet...
Lossless (niet gecomprimeerd) 2 uur 8 bit 2160p24 is ~1440GB
[ Voor 21% gewijzigd door witeken op 27-08-2013 08:54 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
[ Voor 95% gewijzigd door Kooj1980 op 27-08-2013 11:18 ]
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Wipeout HD was voor mij de enige rede dat ik een PS3 kocht
Wipeout 2048 was de enige rede van mijn vita (en damn, wat was dat een teleurstelling)
[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 27-08-2013 11:16 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Adem in en adem uit! Contacteer de producent van de spellen reeks misschien dat ze het wel zien zitten.Gamebuster schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:16:
Helaas nog geen spoor te vinden van een nieuwe Wipeout game![]()
Wipeout 2048 was de enige rede van mijn vita (en damn, wat was dat een teleurstelling)
Een tweede moet je inderdaad los kopen, maar er zit er altijd een bij. Beetje gek al zou dit niet zo zijn, dan kun je je controller dus niet opladen en zo duur is het niet voor Sony om er een bij te doen.Teunke7 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:08:
[...]
Ik heb er een los gekocht vandaar deze vraag. Het kan ook zijn dat Sony een tweede kabel los verkoopt. Bedankt voor het antwoord.
Bedankt voor het ultieme verlossende antwoord.bram1984 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:25:
[...]
Een tweede moet je inderdaad los kopen, maar er zit er altijd een bij. Beetje gek al zou dit niet zo zijn, dan kun je je controller dus niet opladen en zo duur is het niet voor Sony om er een bij te doen.
Wie weet of er nog een Star Wars game uitkomt a la Star Wars the force unleashed? Ik had in die tijd een Xdoos die na de garantieperiode kapot ging
Dat zal helaas niet meer gaan. Ik zou een nieuwe Wipeout ook geweldig vinden overigens, dus een 'doorstart' ergens mag van mijTeunke7 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:18:
[...]
Adem in en adem uit! Contacteer de producent van de spellen reeks misschien dat ze het wel zien zitten.
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Kooj1980 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:30:
[...]
Dat zal helaas niet meer gaan. Ik zou een nieuwe Wipeout ook geweldig vinden overigens, dus een 'doorstart' ergens mag van mij. Ik vind Wipeout HD nog steeds een van de showcasegames van de mogelijkheden van de PS3.
Wipeout HD was inderdaad de enige (3D first person) game die vloeiend 1080p draaide naar mijn idee (zullen vast wel meer zijn, maar ik heb ze niet gezien)
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 27-08-2013 11:38 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Je kan beter in maanden praten, 3 maanden klinkt sneller dan 92 dagen
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Oxigeon schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:27:
[...]
Je kan beter in maanden praten, 3 maanden klinkt sneller dan 92 dagen
Waarschijnlijk heb je dan een secundaire Amerikaanse psn account nodigKatseviool schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:16:
Hoe zit het trouwens met spellen die ik in de US haal. Ik weet dat de PS4 regiovrij is maar ga ik nog problemen krijgen met online gaan of DLC's aanschaffen?
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Zelfs in de bioscopen wordt er een compressie gebruikt voor het beeld, JPEG2000 als ik het goed heb.witeken schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:52:
Lossless (niet gecomprimeerd) 2 uur 8 bit 1080p24 is ~360GB
Lossless (niet gecomprimeerd) 2 uur 8 bit 2160p24 is ~1440GB
Bij een game als call of duty kon je altijd gewoon kiezen uit heel verschillende BLES versies voor de DLC, waar je dan de juiste uit moest kiezen en ik neem aan dat dat te maken heeft met verschillende versies.Katseviool schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:16:
Hoe zit het trouwens met spellen die ik in de US haal. Ik weet dat de PS4 regiovrij is maar ga ik nog problemen krijgen met online gaan of DLC's aanschaffen?
DLC kopen beviel me niet zo, en heb het ook maar 1 keer gedaan. Of het bij andere games ook zo werkt weet ik niet.
Je weet dat de wipeout studio is opgeheven he?Gamebuster schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:16:
Helaas nog geen spoor te vinden van een nieuwe Wipeout game![]()
Ps4/switch gamer
Tot vorig jaar augustus waren ze blijkbaar bezig met een wipeout voor de PS4... Misschien dat ze het project doorgegeven hebben aan een andere studio. Zou zonde zijn om zo'n heel project in de prullenbak te gooien...
Zou rockstar ons verRassen met een kerst kadoo?
lol@bram
[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 28-08-2013 17:34 ]
PSN ID: Beest41
Ik hoop zeker niet dat ze ons cremeren.AtlAntA schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 02:02:
Rockstar: Sony's PS4 GTA V Tweet Was Just A Typo [UPDATE] http://news.google.com/ne...as-just-a-typo-1209558424
Zou rockstar ons verassen met een kerst kadoo?
Verwijderd
Sony heeft volgens mij nog een studio in London zitten. Wellicht dat ze het project daar naartoe gezet hebben. Het zal ongetwijfeld wel een keer terugkeren. Op de eerstvolgende E3 zullen we dan ook wel iets te zien krijgen van de activiteiten van Santa Monica Studios en Naughty Dog, verwacht ik. Dat komt, omdat daarvan niets is getoond op de gamescom. Slechts de boodschap dat ze voor de PS4 aan het ontwikkelen zijn.Trishul schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:37:
Wikipedia: Wipeout (series)
Tot vorig jaar augustus waren ze blijkbaar bezig met een wipeout voor de PS4... Misschien dat ze het project doorgegeven hebben aan een andere studio. Zou zonde zijn om zo'n heel project in de prullenbak te gooien...
Ik zie ND eerder iets aankondigen op dat Spike Video Game gebeuren. Dat leert het verleden ons althans.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:47:
[...]
Sony heeft volgens mij nog een studio in London zitten. Wellicht dat ze het project daar naartoe gezet hebben. Het zal ongetwijfeld wel een keer terugkeren. Op de eerstvolgende E3 zullen we dan ook wel iets te zien krijgen van de activiteiten van Santa Monica Studios en Naughty Dog, verwacht ik. Dat komt, omdat daarvan niets is getoond op de gamescom. Slechts de boodschap dat ze voor de PS4 aan het ontwikkelen zijn.
Idem hier.Oxigeon schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:49:
Het zou mij dus echt totaal niets verbazen als GTAV zeer snel naar de PS4 komt. Ik gok dat deze meteen met de PC versie onze kant op zal komen. Uiteraard melden ze dat nu niet omdat de game dan niet verkocht wordt op de PS3. En zeg nou eerlijk. Je krijgt toch liever 2x geld dan maar 1x. 1x voor ps3 en 1x voor PS4. Dat is dan ook de reden dat ik hem voor de PS3 niet haal en gewoon wacht op de launch. Gok dat hij in februari in de winkels ligt voor de ps4
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Krijg ik em dan nog op launchdag? Zo nee , wanneer dan wel?
Staat gewoon op hun site. Zij weten het niet en wij dus ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:46:
Ik heb vandaag een bestelling voor de Playstation 4 met controller bij Bol.com gedaan.
Persoonlijk denk ik dat je geluk hebt als je m voor het einde van het jaar hebt.
Dit lijkt me eerder iets voor het [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen-topic, staat nochtans vermeld in het magenta kadertje als je iets wilt posten...Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:46:
Ik heb vandaag een bestelling voor de Playstation 4 met controller bij Bol.com gedaan.

Ik twijfel nog om m voor de ps3 te halen, en te spelen tot begin/midden november en proberen mn ps3 inclusief controller en spellen te slijten of dat midden oktober al proberen, zonder GTA V gekocht te hebben en hopen op een snelle ps4-versie...Oxigeon schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:49:
Het zou mij dus echt totaal niets verbazen als GTAV zeer snel naar de PS4 komt. Ik gok dat deze meteen met de PC versie onze kant op zal komen. Uiteraard melden ze dat nu niet omdat de game dan niet verkocht wordt op de PS3. En zeg nou eerlijk. Je krijgt toch liever 2x geld dan maar 1x. 1x voor ps3 en 1x voor PS4. Dat is dan ook de reden dat ik hem voor de PS3 niet haal en gewoon wacht op de launch. Gok dat hij in februari in de winkels ligt voor de ps4
Toch wel vette functieShuhei Yoshida on twitter
When you buy a PS4 game on smartphone, it will wake your PS4 up to start downloading the game. PS4 goes back to sleep after that
Sony pakt toch flink uit op die pax.
Tweakblog van de maand
The PC version of Battlefield 4 will look better than the PlayStation 4 and Xbox One versions, executive producer Patrick Bach has suggested, telling VideoGamer.com that DICE is "doing as much as [it] can" with the next-gen versions, "but we need to compromise in some places".
Discussing the differences between the PC and next-gen versions of Battlefield 4, Bach said that "from a CPU/GPU perspective, no, [PS4 & Xbox One cannot match PC].
"PC will always be... You can just add more to a PC. There's always more. The game supports to a big extent better hardware, but not completely, so it won't be night and day."
The PS4 demo of Battlefield 4 on display at Gamescom last week appeared to be somewhat lacking in comparison to previous PC demos, with IGN calling the visuals "soft and muddled" and outfitted with wall textures that "looked half-finished, lacking some of the smaller material nuances or 3D variation".
Whether the final game will look as good on next-gen consoles as the 'Fishing in Baku' footage shown during the initial reveal still isn't certain, however.
"I try to remember what it looked like back then," Bach adds. "To me it's back then! It has come a long way. This is why I'm not completely sure on how to answer the question, because some people might not see the difference. When they look at it, [they'll say,] 'Yes, it looks exactly the same.' To me, I will see the difference because there are so many levels of fidelity that is for some people hard to spot. The experience will be very, very similar, but then what it is might not be the same."
Asked whether he was happy with the final system specs of PS4 and Xbox One, Bach said: "I'm never happy. I always feel like there's more that we can do [and] there's always more that other people could do."
But does he wish they offered more?
"Of course I do. I want PCs to be twice as fast as well. I think [PS4 & Xbox One] will do what they are supposed to do. They will move console gaming farther. It will take console gaming into a new generation. Then the question is, could they have done more? Yes. Would it cost the same? No. It would be twice the price. Would that be a reasonable thing to sell to consumers? Probably not.
"But then again, there's always a balance, and the same for us. There's always a balance. 'You should have done more with Battlefield 4.' It's like, well, we do as much as we can but we need to compromise in some places, and in other places we don't compromise at all, and you think we should have done the opposite. Sorry, that's our creative choice. I think that both Microsoft and Sony, they probably have very clever people finding the right balance where you get the most bang for the right buck. And I think looking at that and looking at from what I understand when it comes to pricing that they are hitting a very good target."
Despite the differences between the PC and PS4/Xbox One versions, though, Bach believes that the next-gen release of Battlefield 4 marks an exciting milestone for the series.
"I think the cool thing that we are extremely excited about is that you will, for the first time, get a full Battlefield experience on a console," he adds. "It's the same core, it's the same game, it's the same feature set, there's nothing left out, so to speak. But there's also the 64 players, 60FPS experience that you haven't really seen on a console previously which will move it up a big notch and eliminate some of the gap between PC and console.
"Then it's more of a question on graphical fidelity, graphical detail and stuff like that. But then on the other hand, [PS4 & Xbox One] have some cool features that [benefit] it being a console game. You know, how Battlelog is integrated into the game in a much better way, you have the second screen features, you have the whole friends network which is super nifty on the consoles, and stuff like that."
Battlefield 4 launches on Xbox 360, PlayStation 3 and PC on November 1, with Xbox One and PlayStation 4 versions expected to follow at each console's launch.
The PC version of Battlefield 4 will look better than the PlayStation 4 and Xbox One versions, executive producer Patrick Bach has suggested, telling VideoGamer.com that DICE is "doing as much as [it] can" with the next-gen versions, "but we need to compromise in some places".
Discussing the differences between the PC and next-gen versions of Battlefield 4, Bach said that "from a CPU/GPU perspective, no, [PS4 & Xbox One cannot match PC].
"PC will always be... You can just add more to a PC. There's always more. The game supports to a big extent better hardware, but not completely, so it won't be night and day."
The PS4 demo of Battlefield 4 on display at Gamescom last week appeared to be somewhat lacking in comparison to previous PC demos, with IGN calling the visuals "soft and muddled" and outfitted with wall textures that "looked half-finished, lacking some of the smaller material nuances or 3D variation".
Whether the final game will look as good on next-gen consoles as the 'Fishing in Baku' footage shown during the initial reveal still isn't certain, however.
"I try to remember what it looked like back then," Bach adds. "To me it's back then! It has come a long way. This is why I'm not completely sure on how to answer the question, because some people might not see the difference. When they look at it, [they'll say,] 'Yes, it looks exactly the same.' To me, I will see the difference because there are so many levels of fidelity that is for some people hard to spot. The experience will be very, very similar, but then what it is might not be the same."
Asked whether he was happy with the final system specs of PS4 and Xbox One, Bach said: "I'm never happy. I always feel like there's more that we can do [and] there's always more that other people could do."
But does he wish they offered more?
"Of course I do. I want PCs to be twice as fast as well. I think [PS4 & Xbox One] will do what they are supposed to do. They will move console gaming farther. It will take console gaming into a new generation. Then the question is, could they have done more? Yes. Would it cost the same? No. It would be twice the price. Would that be a reasonable thing to sell to consumers? Probably not.
"But then again, there's always a balance, and the same for us. There's always a balance. 'You should have done more with Battlefield 4.' It's like, well, we do as much as we can but we need to compromise in some places, and in other places we don't compromise at all, and you think we should have done the opposite. Sorry, that's our creative choice. I think that both Microsoft and Sony, they probably have very clever people finding the right balance where you get the most bang for the right buck. And I think looking at that and looking at from what I understand when it comes to pricing that they are hitting a very good target."
Despite the differences between the PC and PS4/Xbox One versions, though, Bach believes that the next-gen release of Battlefield 4 marks an exciting milestone for the series.
"I think the cool thing that we are extremely excited about is that you will, for the first time, get a full Battlefield experience on a console," he adds. "It's the same core, it's the same game, it's the same feature set, there's nothing left out, so to speak. But there's also the 64 players, 60FPS experience that you haven't really seen on a console previously which will move it up a big notch and eliminate some of the gap between PC and console.
"Then it's more of a question on graphical fidelity, graphical detail and stuff like that. But then on the other hand, [PS4 & Xbox One] have some cool features that [benefit] it being a console game. You know, how Battlelog is integrated into the game in a much better way, you have the second screen features, you have the whole friends network which is super nifty on the consoles, and stuff like that."
Battlefield 4 launches on Xbox 360, PlayStation 3 and PC on November 1, with Xbox One and PlayStation 4 versions expected to follow at each console's launch
.
http://www.videogamer.com...ome_places_says_dice.html
Die man doet net alsof ze het maximale al uit de console hebben gehaald.. Ik neem dat even met een korreltje zout.
Verwijderd
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 03:43 ]
NmVerwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 03:42:
Ik kan niet wachten tot ik de PS4 heb , net mijn ps3 met alle meuk aan mijn neefjes verkocht.
[ Voor 10% gewijzigd door AtlAntA op 29-08-2013 06:27 ]
Verwijderd
Ik zag dat Naughty Dog erheen gaat (via Twitter). Zij gaan nieuwe dingen uit de doeken doen voor de multiplayer van The Last of Us.Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:59:
Ken dat hele PAX verder niet maar ik ben wel benieuwd of we nog nieuwtjes krijgen, die beurs is dit weekend?
TLOU heb ik eens geleend van mijn broertje om te kijken wat het voor spel is. Maar persoonlijk vind ik het niet zo heel erg leuk. Hopelijk komen ze met iets compleet nieuws voor de PS4. Verder ben ik me nog compleet aan het orrienteren wat ik me als launchgame gaan halen. Ik ben echt aan het denken tussen 1 of 2 games. Worden het er 2 dan zal FIFA14 er sowieso bij zitten. Wordt het er 1 ben ik echt zwaar aan het twijfelen.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:38:
[...]
Ik zag dat Naughty Dog erheen gaat (via Twitter). Zij gaan nieuwe dingen uit de doeken doen voor de multiplayer van The Last of Us.
Verschillende opties:
- Battlefield 4 (voor het online vermaak)
- Watch Dogs (gewoon omdat hij zeer vet uitziet, en compleet nieuw is)
- Black Flag (gewoon omdat ik wel van deze setting hou)
Uit bovenstaande zal ik er 1 kieze. De andere zouden daarna uit de budgetbak/mooie aanbieding komen als deze onder de €30,- zit. Al weet ik niet of dat al is na ongeveer een half jaar na de launch.
Beetje ook mijn punt. Ik vind de launch line-up nou niet dusdanig sterk, is natuurlijk maar net wat je leuk vind. Heb me altijd vermaakt met AC, maar dat laatste deel.. man man. Moet zeggen ik dat gevoel ook heb bij Black Flag. Die boot-sessies storen me enorm. Die pik ik dan wel op met PS+ (aangezien alle delen daar ook al op zijn verschenen).Oxigeon schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:43:
[...]
TLOU heb ik eens geleend van mijn broertje om te kijken wat het voor spel is. Maar persoonlijk vind ik het niet zo heel erg leuk. Hopelijk komen ze met iets compleet nieuws voor de PS4. Verder ben ik me nog compleet aan het orrienteren wat ik me als launchgame gaan halen. Ik ben echt aan het denken tussen 1 of 2 games. Worden het er 2 dan zal FIFA14 er sowieso bij zitten. Wordt het er 1 ben ik echt zwaar aan het twijfelen.
Verschillende opties:
Uit bovenstaande zal ik er 1 kieze. De andere zouden daarna uit de budgetbak/mooie aanbieding komen als deze onder de €30,- zit. Al weet ik niet of dat al is na ongeveer een half jaar na de launch.
Watch dogs geeft me een gemengd gevoel. Zit er erg vet uit, maar ben bang dat het repetitief wordt.
Daarnaast heb ik dan eventueel nog killzone en bf4, maar ook hierbij konden de vorige delen mij niet zo erg meer boeien. Wacht eigenlijk op een goeie rpg.. maar dat wordt pas de Witcher ergens in 2014.
Heb nu wel een pre-order staan bij gamemania welke ik moet bevestigen voor 14 september. Kijk echt uit naar de PS4 (m'n ps3 is al een tijdje de deur uit).. maar weet niet of ik het wachten maar uit moet stellen. Je ziet bij de Wii U dat deze binnen een jaar ook al in de prijs gaat zakken.. hoe zal dit bij de PS4 gaan? Dat weten we natuurlijk nooit..
keuzes keuzes..
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Zakken in prijs zal hij denk ik zeker niet gaan doen het eerste jaar.Ik heb nog een 3 maanden om te kijken welke game ik erbij ga halen. Na heel wat filmpjes kijken etc zal ik er dan ook wel achter zijn. Mocht ik echt geen keuze maken tussen die 3 dan zal het denk ik echt fifa worden. Aangezien dat toch wel de game is waar ik de meeste uren insteek elke jaar. Daarbij komt DriveClub ook nog eens erbij en kan ik me denk ik wel even amuseren.Ralf Bimbo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:54:
[...]
Beetje ook mijn punt. Ik vind de launch line-up nou niet dusdanig sterk, is natuurlijk maar net wat je leuk vind. Heb me altijd vermaakt met AC, maar dat laatste deel.. man man. Moet zeggen ik dat gevoel ook heb bij Black Flag. Die boot-sessies storen me enorm. Die pik ik dan wel op met PS+ (aangezien alle delen daar ook al op zijn verschenen).
Watch dogs geeft me een gemengd gevoel. Zit er erg vet uit, maar ben bang dat het repetitief wordt.
Daarnaast heb ik dan eventueel nog killzone en bf4, maar ook hierbij konden de vorige delen mij niet zo erg meer boeien. Wacht eigenlijk op een goeie rpg.. maar dat wordt pas de Witcher ergens in 2014.
Heb nu wel een pre-order staan bij gamemania welke ik moet bevestigen voor 14 september. Kijk echt uit naar de PS4 (m'n ps3 is al een tijdje de deur uit).. maar weet niet of ik het wachten maar uit moet stellen. Je ziet bij de Wii U dat deze binnen een jaar ook al in de prijs gaat zakken.. hoe zal dit bij de PS4 gaan? Dat weten we natuurlijk nooit..
keuzes keuzes..
Hoe zit het met PS+ op de PS4.... Gaat de snelheid van het downloaden omhoog? Denk tevens dat op de launchdag iedereen DriveClub gaat downloaden en die echt tergend langzaam binnen zal komen.
Wat vind je er niet leuk aan precies? Kan het me niet voorstellen. Besturing en animaties zijn echt top notch, het verhaal is briljant, de voice acting is van een andere planeet, en de gameplay is extreem lang houdbaar. Ook de stukken met infected zijn er dusdanig weinig, dat je niet eens echt van een horror game kan spreken.Oxigeon schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:43:
[...]
TLOU heb ik eens geleend van mijn broertje om te kijken wat het voor spel is. Maar persoonlijk vind ik het niet zo heel erg leuk. Hopelijk komen ze met iets compleet nieuws voor de PS4. Verder ben ik me nog compleet aan het orrienteren wat ik me als launchgame gaan halen. Ik ben echt aan het denken tussen 1 of 2 games. Worden het er 2 dan zal FIFA14 er sowieso bij zitten. Wordt het er 1 ben ik echt zwaar aan het twijfelen.
Verschillende opties:
- Horror vind ik perfectbram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:59:
[...]
Wat vind je er niet leuk aan precies? Kan het me niet voorstellen. Besturing en animaties zijn echt top notch, het verhaal is briljant, de voice acting is van een andere planeet, en de gameplay is extreem lang houdbaar. Ook de stukken met infected zijn er dusdanig weinig, dat je niet eens echt van een horror game kan spreken.
- Besturing niets mis mee
- Animaties top
Denk gewoon dat de "zombies/clickers" me niet aanstaan. Vind het eigenlijk ook net te zeer dat ik een "pad" moet aflopen om bij mijn doel te komen. Zou leuker zijn als ze een soort van Sand-box zouden maken. Dat je dus kan kiezen hoe je naar je objective loopt. Maar dat is in zoon game praktisch onmogelijk om te maken
Maar het zou me niet verassen als sony nét voordat de Xbone uitkomt, of rond die tijd, er een gratis PSN voucher, game of controller bij knalt, of een eye bijvoorbeeld. Wie weet snoepen ze dan toch nog wat af van het marktaandeel van de Xbox.Oxigeon schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:59:
Zakken in prijs zal hij denk ik zeker niet gaan doen het eerste jaar.Ik heb nog een 3 maanden om te kijken welke game ik erbij ga halen. Na heel wat filmpjes kijken etc zal ik er dan ook wel achter zijn. Mocht ik echt geen keuze maken tussen die 3 dan zal het denk ik echt fifa worden. Aangezien dat toch wel de game is waar ik de meeste uren insteek elke jaar. Daarbij komt DriveClub ook nog eens erbij en kan ik me denk ik wel even amuseren.
Zo zou ik het in ieder geval spelen als ik sony was, zorgen voor nóg meer bang for the buck in plaats van minder buck.
Hoelang zouden ouders twijfelen tussen een Xbone met 1 controller en kinect, en bv. een PS4, met eye en een controller, voor 100€ minder? Weten zij veel wat de eye en wat kinect kunnen doen en wat de verschillen/voordelen zijn
De geruchten gaan dat de Xbox voor de playstation uitkomt. Dus dan zouden we daar al een melding van gehad moeten hebben. Tevens is en blijft de PS4 nog altijd goedkoper dan de XBOXONE. Dus dat zal sowieso al mensen over de streep trekken.vaagisdenaam schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:00:
[...]
Maar het zou me niet verassen als sony nét voordat de Xbone uitkomt, of rond die tijd, er een gratis PSN voucher, game of controller bij knalt, of een eye bijvoorbeeld. Wie weet scnoepen ze dan toch nog wat af van het marktaandeel van de Xbox.
Zo zou ik het in ieder geval spelen als ik sony was, zorgen voor nóg meer bang for the buck in plaats van minder buck.
Hoelang zouden ouders twijfelen tussen een Xbone met 1 controller en kinect, op bv. een PS4, met eye en een controller, voor 100€ minder? Weten zij veel wat de eye en wat kinect kunnen doen en wat de verschillen/voordelen zijn
Ik bedoel in februari ergens...Oxigeon schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:02:
[...]
De geruchten gaan dat de Xbox voor de playstation uitkomt. Dus dan zouden we daar al een melding van gehad moeten hebben. Tevens is en blijft de PS4 nog altijd goedkoper dan de XBOXONE. Dus dat zal sowieso al mensen over de streep trekken.
Dan hebben de fans hun pre order allang uit Duitsland, en berusten de verkopen wat meer op de main stream mensen. Die kan sony naar zich toe trekken met een extra'tje.
Ik heb geen kristallen bol hoor, maar het zou me niet verassen, dat bedoel ik alleen te zeggen...
Bron:
http://playfront.de/sony-ps4-bundle-killzone-shadow-fall/
Kon zo vroeg ff geen engelstalige bron vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door AtlAntA op 29-08-2013 09:16 . Reden: bron toegevoegd ]
Als ik de eye had gekocht had ik een vergelijkbare set. Alleen was deze set € 65 duurder, ik vind het een goede zet. Alleen vind ik het ook wel een trap na voor de eerste kopersAtlAntA schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:08:
Ik heb vanmorgen vroeg gelezen over een officiele sony bundel van een console + 2controllers +PSeye +(een game waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren) voor 500 euro. Komt er op neer dat de game gratis is dus.
Bron:

Nu wil ik Shadow Fall wel, maar ik zit echt totaal niet op een camera te wachten, dus jammer als ze niet ook met bundels zonder camera komen voor € 450,- ofzo. Of desnoods € 500,- met 2 controllers en een game.AtlAntA schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:08:
Ik heb vanmorgen vroeg gelezen over een officiele sony bundel van een console + 2controllers +PSeye +(een game waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren) voor 500 euro. Komt er op neer dat de game gratis is dus.
Bron:
Die wil ik wel. Enig idee of die bij launch beschikbaar is?AtlAntA schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:08:
Bron:
@Bram. Als je ook €500 voor de bundel wilt betalen zonder camera, waarom laat je die camera dan niet gewoon in de doos zitten? Of je verkoopt hem door voor € 40.
[ Voor 13% gewijzigd door Shiver23 op 29-08-2013 09:40 ]
PSN: Shiver23
Ik kijk na de launch wat voor bundels er te koop gaan zijn, liefst met 2 controllers en een game (KZ of BF4).
PS eye heb ik al; nooit gebruikt lol
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Even een ander vraagje: Ik heb AC3 op de PC even geprobeerd met alle graphics op high/ultra etc. 1080P. Heb ik nu grof vergelijkingsmateriaal met hoe AC4 er op de ps4 ongeveer uit ziet?
Ik kan me voorstellen (weten doe ik het niet) dat ac3 er op de pc veel beter uit ziet dan op de ps3. Ik probeer voor mezelf een beetje een idee van de gfx te krijgen omdat die youtube filmpjes zon vertekend beeld (kunnen) geven.
Daarom zeg ik ook "met 2 controllers". En als ik 'm al door zou verkopen voor € 40,-? Dan betaal ik uiteindelijk vrijwel hetzelfde voor een losse PS4 met een losse game, en dan moet ik nog moeite doen om de Eye te verkopen ook. Nee, dan haal ik het spulletje wel "kaal".Shiver23 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:39:
[...]
Die wil ik wel. Enig idee of die bij launch beschikbaar is?
@Bram. Als je ook €500 voor de bundel wilt betalen zonder camera, waarom laat je die camera dan niet gewoon in de doos zitten? Of je verkoopt hem door voor € 40.
Ik heb zelf een midrange game PC van ik denk ruim twee jaar uit, maar eigenlijk speel ik liefst nu bijna alles op PC nu (wel vaak gewoon op de TV met controller). De verschillen zijn in de loop der jaren toch wel heel erg groot geworden. 1080p en rond de 60fps scheelt gewoon heel veel met wat we nu gewend zijn op consoles (met moeite 720p en 30fps).AtlAntA schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:46:
Ik heb geen idee wanneer die bundel beschikbaar is maar het zou me niks verbazen dat het een paar dagen voor kerst zou zijn.
Even een ander vraagje: Ik heb AC3 op de PC even geprobeerd met alle graphics op high/ultra etc. 1080P. Heb ik nu grof vergelijkingsmateriaal met hoe AC4 er op de ps4 ongeveer uit ziet?
Ik kan me voorstellen (weten doe ik het niet) dat ac3 er op de pc veel beter uit ziet dan op de ps3. Ik probeer voor mezelf een beetje een idee van de gfx te krijgen omdat die youtube filmpjes zon vertekend beeld (kunnen) geven.
Ik verwacht dat de nieuwe consoles toch zeker wel minimaal even goed preseteren als mijn PC, anders zou ik zeer terleurgesteld zijn. Dus ik ga er toch wel vanuit dat AC4 toch minimaal even goed eruit ziets als AC3 op 1080p en 'high' settings'. Zeker weten doe ik het niet.
Weet iemand trouwens waarom een console game altijd OF 30 fps OF 60 fps is? Waarom niet bijvoorbeeld 40fps of 50fps als de 60fps net niet haalbaar is?
Is dat echt?AtlAntA schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:08:
Bron:
Want ik weet wel dat fnac (franse 'media markt') deze deal inderdaad aanbood, maar dat was volgens mij gelimiteerd tot 5000 bundels. Het leek dus meer op een eigen publiciteits-actie. Zij gebruikten ook dezelfde afbeelding voor de bundel, maar er stond bij dat het een 'mock-up' was oid.
Edit:
Blijkbaar hebben micromania en boulanger in frankrijk dezelfde bundel... Ben benieuwd of hij ook naar ons komt.
Edit2: Amazon.fr heeft hem ook http://www.amazon.fr/Cons...TF8&qid=1377675458&sr=1-3
@seamus:
TV's hebben traditioneel ondersteuning voor 30hz en 60hz in de US en 25hz/50hz in de eu. Nou konden onze tv's vaak ook wel 60hz, vandaar dat je dit bij oude consoles soms ook kon instellen (o.a. Gamecube, dreamcast uit mijn hoofd) en tegenwoordig kunnen alle plasma's en lcd's dat volgens mij wel. Als je beeld met 60hz ververst en je 45fps hebt, dan moet sommige frames dus herhaald worden (1 op de 3 wordt dan twee keer gebruikt) wat resulteert in judder/stutter.
Volgens mij is dat het
Overigens adverteren veel tv fabrikanten met valse hz waarden. Dan roepen ze dat hun paneel 300hz is, maar dat is dan via rare truukjes.
[ Voor 36% gewijzigd door nioz op 29-08-2013 11:26 ]
En mijn PC games hebben ook geen probleem als ik (via lange HDMI) op TV speel...
Ik snap je niet. Deze bundel heeft: PS4, 2 controllers, PS EYE en KZ. Als de camera er niet bij zit zou je hem ook halen, maar omdat de camera er bij zit vind je het een oninteressante bundel?bram1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:37:
[...]
Daarom zeg ik ook "met 2 controllers". En als ik 'm al door zou verkopen voor € 40,-? Dan betaal ik uiteindelijk vrijwel hetzelfde voor een losse PS4 met een losse game, en dan moet ik nog moeite doen om de Eye te verkopen ook. Nee, dan haal ik het spulletje wel "kaal".
PSN: Shiver23
Ik hoef ook geen eye erbij, dus wacht ik ook wel op een bundel met 2 controllers en eventueel een game.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er zijn in ieder geval 2 verklaringen te bedenken. De simpelste: misschien merk je het nietSeamusXanthus schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:32:
Maar op een monitor is dit geen probleem? Daar zit je ook niet met locked 30/60fps en dat gaat prima?
En mijn PC games hebben ook geen probleem als ik (via lange HDMI) op TV speel...
Daarnaast vermoed ik dat het een minder groot probleem is als je meer frames per seconde hebt. Dus 100fps op 120hz lijkt me minder opvallen dan 40fps bij 60hz.
Maar ik weet er zelf ook weinig vanaf, heb dit ook maar weer eens gelezen
http://electronics.howstuffworks.com/refresh-rate2.htm
Hier wordt het uitgelegd met betrekking tot 24fps films op tv.
[ Voor 7% gewijzigd door nioz op 29-08-2013 11:55 ]
Films en tv is inderdaad weer een ander verhaal. Die lopen vloeiend op 24 fps omdat er gebruik wordt gemaakt van Motion Blur.
Excuses, ik keek over de 2e controller heen. In dat geval is het wel een briljante bundel ja, dan zou ik die camera voor lief nemen.Shiver23 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:38:
[...]
Ik snap je niet. Deze bundel heeft: PS4, 2 controllers, PS EYE en KZ. Als de camera er niet bij zit zou je hem ook halen, maar omdat de camera er bij zit vind je het een oninteressante bundel?
Eye = 60
KZ = 60
ps4 = 400
--------------------+
580, maar dan in de bundel 500
Mooie deal
Zelf vind ik het niet interessant omdat ik KZ niet (direct) ga spelen en de camera al niet mijn ding is, enige wat over blijft is dan de controller
Liefhebber van Tweakers
Erg lang artikel over the Order:1886. Lijkt een soort Uncharted te worden maar dan in een twisted industrial era...
Ps4/switch gamer
Ik juich mensen toe die de ps4 gepre-ordred hebben bij de Mediamarkt te Roermond te wisselen!NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:45:
Dat zuigt alleen, ik zou die bundel wel willen. Maar heb de ps4 al gereserveerd bij bol.com, als ik zou cancelen en een eventuele bundel zou bestellen sta je weer achteraan de rij natuurlijk.
Verwijderd
Nee hoor, de Wii U had ook 2 verschillende bundels bij de launch.uchiha tijntje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:56:
Wel apart dat je nu ook al launch bundels krijgt. Is volgens mij voor het eerst bij een launch van de laatste generaties?
Dus stel ik bestel dalijk zodra mogelijk is die bundel sta je dan achteraan ?!? Lijkt me niet te kloppen want dit was eerder niet te bestellen(ja los).
(ben btw heel erg geintresseerd in deze bundel, verkoop die eye wel weer via marktplaats voor 40 euro ofzo
[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 29-08-2013 18:08 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Uit het artikel:
Hij is dus nog niet officieel bevestigdKillzone: Shadow Fall is een launchgame voor de PlayStation 4 en er is bij Amazon Frankrijk een bundel opgedoken [...] Sony heeft deze bundel min of meer tegenover Videogamer.com bevestigd door aan te geven dat dit één van de eerste bundels zou kunnen zijn die Sony heeft gepland.
Zodra we wat vernemen over een release van deze bundel in de Benelux dan lees je het hier.
En tot nu toe ook alleen te koop in frankrijk.
Verwijderd
Maar als het later komt zoals hierboven gezegd bv voorjaar mja dat is gewoon te laat, wie het spel wil heeft hem dan al denk ik zo.
Maja ik blijf het volgen
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Sony heeft nu al een tekort aan PS4's. Ze hebben dus geen enkele reden om een pakket samen te gaan stellen waar ze minder op verdienen dan ze zouden doen als de mensen het los kopen.v8power67 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:22:
Ik zou als ik sony was deze meteen leveren bij release, zeker als je de strijd nog harder aan wilt gaan met xbone. Beide nu een camera maar deze dan 2 controllers en een game, en zelfde prijs.
Maar als het later komt zoals hierboven gezegd bv voorjaar mja dat is gewoon te laat, wie het spel wil heeft hem dan al denk ik zo.
Maja ik blijf het volgenwil die bundel wel als hij komt
Zoals het er nu uitziet zijn de 'day one' pre-orders allemaal al uitverkocht. Dus wat dat betreft heeft zo'n bundel weinig zin, ze zullen er in 2013 niet meer door verkopen*. Maar misschien helpt het om te zorgen dat twijfelaars alsnog pre-orderen voor levering in begin 2014?
Bij Fnac konden day one pre-orders vreemd genoeg wel upgraden naar deze bundel zonder hun plaats in 'de rij' te verliezen. Wat ik dus vreemd vind, aangezien deze mensen sowieso al een PS4 zouden kopen. Ze schieten zo dus niet heel veel op met deze bundel. Maar misschien zijn er andere motieven?
Edit2
Ik vind trouwens dat de kale PS4 voor 399,- aantrekkelijker klinkt op papier ten opzichte van de XOne dan deze bundel.
XOne: 499,- Camera, 1 Controller, 1 Spel (FIFA)
PS4 kaal: 399,- (scheelt 100 euro.. je krijgt natuurlijk ook minder, maar 399,- ziet er leuk uit
PS4 bundel: 499,- Camera, 2 Controllers, 1 Spel (Killzone)
Het scheelt dus maar 1 Controller. Het voordeel van de kale PS4 is dat je ook niet betaalt voor dingen die je misschien niet wilt. Maar een bundel is natuurlijk mooi, hij is uiteindelijk voordeliger als je die dingen ook wilt... keus is altijd mooi.
[ Voor 33% gewijzigd door nioz op 29-08-2013 18:39 ]
Aan de andere kant kan Sony al niet genoeg PS4's produceren voor de release waarom zouden ze dan in vredesnaam een bundel uitbrengen. Consoles zijn juist in het begin zonder bundel omdat de producent zoveel mogelijk moet verdienen aan de verkoop van losse accesoires en games. Zo'n bundel is meer iers voor na een jaar om de verkopen een nieuwe boost te geven.
[ Voor 58% gewijzigd door Chaoss op 29-08-2013 20:16 ]
Verwijderd
Op Twitter zag ik direct mensen vragen stellen aan Gamemania over deze Franse bundel, maar helaas er is niets bekend over een bundel in Nederland. Ik vind het overigens een prima deal voor 500 euro, want ik wilde evt. toch al de console + Killzone en extra controller kopen. Wanneer dat kan in een bundel met als bonus de camera, dan hoor je mij niet klagen.Chaoss schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:11:
Als het echt is en die bundel is bij de release beschikbaar dan hoop ik dat ik mijn reservering bij Gamemania kan upgraden...
Aan de andere kant kan Sony al niet genoeg PS4's produceren voor de release waarom zouden ze dan in vredesnaam een bundel uitbrengen. Consoles zijn juist in het begin zonder bundel omdat de producent zoveel mogelijk moet verdienen aan de verkoop van losse accesoires en games. Zo'n bundel is meer iers voor na een jaar om de verkopen een nieuwe boost te geven.
Verwijderd
Zo zou bij MediaMarkt ook het geval zijn werd me verteld bij mijn pre-order. De meeste mensen die een bonnetje hebben gekregen menen dat ze bij batch A horen. Dit geeft echter pakket A aan volgens mijn verkoper.Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:35:
de bundel is nog niet bevestigd volgens gamemania .. wanneer deze bevestigd wordt door sony worden de mensen met pre-order op volgorde gebeld of ze willen upgraden naar een evt. bundel.
Pakket A is het meest standaard pakket (dus zoals iedereen het nu kent).
Als er meerdere versies zouden verschijnen zouden alle pre-orders afgebeld worden om eventueel je keus aan te passen. Echter weet ik niet waar je dan geplaatst wordt op de lijst. Omdat ik dan wel het vermoeden krijg dat er eventueel bv minder killzone paketten zijn dan gewone paketten en je daardoor misschien in batch 2 valt
Ben nummer 19 bij gamemania, 8 maart gereseveerd, zou dan een redelijke kans maken denk ik zelfVerwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:35:
de bundel is nog niet bevestigd volgens gamemania .. wanneer deze bevestigd wordt door sony worden de mensen met pre-order op volgorde gebeld of ze willen upgraden naar een evt. bundel.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Is deze hier trouwens al langsgekomen?
https://twitter.com/GameO...73173746170744832/photo/1
Foto (geen screenshot, maar foto van TV) van Infamous: SS
phuup! Is dat ja? Ziet er wel erg dik uit!nioz schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:46:
Zullen we de levertijden, pre-orders en misschien de bundel-discussies maar naar het levertijden topic verhuizen?
Is deze hier trouwens al langsgekomen?
https://twitter.com/GameO...73173746170744832/photo/1
Foto (geen screenshot, maar foto van TV) van Infamous: SS
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Hier staat nog een mooie gif (wel 12,5mb
http://www.neogaf.com/for...?p=79000569&postcount=204
Staan wel interresante dingen/uitgevers tussen.
http://thriftynerd.com/20...-2013-titanfall-hands-on/
Misschien meer iets voor de algemene nextgen topic dan, maar toch bedanktuchiha tijntje schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:39:
Aangezien het X1 topic op wonderbaarlijke wijze weer dicht is en volgens velen hier Titanfall ook wel een keer naar de PS4 komt is het volgende artikel relevant en leuk om te lezen!
Het spel ziet er goed uit. Wat ik trouwens wel opvallend vind is dat iedereen zo enthousiast is over de snelheid, terwijl consoleshooters juist traditioneel iets langzamer dan pc fps waren (Q3, UT etc) vanwege de controls. Althans ik dacht dat dit de reden was en ook deels de basis voor het succes van o.a. Halo.
Ik ben daarom heel benieuwd hoe titanfall straks met een controller speelt.
Had je ook in het 2e Xbox One topic kunnen posten, nl [PS4 / Xbox One] Volgende generatie consoles. Immers, iets positiefs zeggen daar over de PS4 of de Xbots uitleggen dat ze er niets van begrijpen mag niet, dan zeur je. Ik denk dat dat een betere plek geweest om te praten over een XBox One exclusive dan het PS4 topic.uchiha tijntje schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:39:
Aangezien het X1 topic op wonderbaarlijke wijze weer dicht is en volgens velen hier Titanfall ook wel een keer naar de PS4 komt is het volgende artikel relevant en leuk om te lezen!
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen