Die zullen hem denk minder vinden, denk ik helaas, Ik ging met een vriend die de DS3 wel beter vindt dan de 360 controller en die heeft er een minder lekker gevoel aan over gehouden. Hij vindt dat hij minder grip lijkt te hebben op deze controller. Het grote verschil tussen de 360 controller en de DS3 was in mijn beleving dat de hoorntjes van de 360 echt in je handpalmen gehouden dienen te worden en die van de DS3 eerder in de vingers (lossere grip). Bij de DS4 is dit dus ook in de handpalmen en dat vind ik ideaal.Metalkai schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:05:
[...]
En hoe is het voor de mensen die de DS3 lekker vast vonden houden, en de 360 vreselijk? Daar ben ik dus een beetje bang voor, aangezien ik de 360 controller verschrikkelijk vast vond houden. Als de DS4 dus meer die kant op gegaan is, is het voor mij alleen maar slechter geworden.
Ik heb het meest Resogun gespeeld, omdat ik dan ook heel goed de pookjes kon testen. Bij de DS3 vind ik dit een beetje slappe paddestoelen, maar bij deze controller zijn die een stuk strakker en voelen ook gewoon lekker aan. Meer cosmetisch bij deze spellen, maar ik vond het ook leuk om de kleurtjes te zien (rood en blauw) van de verlichtingen in de DS4.
Ook was het erg goed om te constateren dat alles in de booth draaide op PS4's. Dus tegen de wanden waren gewoon plastic doorzichtige kistjes gemonteerd waarin de PS4's zaten, dus je zag ook echt dat het geen PC-werk was.
Ik ben ook bij de Xbox booth geweest en daar was alleen FIFA 14 speelbaar (Project Spark alleen op de Windows 8 touch schermen). Naast dat dat een domper was (ik ben even in Dead Rising rij gaan staan en heb onder het doek gegluurd en bleek dat daar alleen een live presentatie gedaan werd, zelfde verhaal voor KI en Ryse, snel weer vertrokken), zag je ook duidelijk dat de controllers via gaten met borsteltjes naar de kastjes onder de One gingen. Ik vermoed dus ook weer dat we ergens in de loop van deze week Windows 7 crashes en open kastdeurtjes met PCs zullen zien). Naar ons idee had de Kinect ook in deze nieuwe vorm problemen met lag (het waterscooter parcours had echt duidelijk bij het draaien van de speler vertraging) en zelfs resets, omdat objecten niet herkend werden (mensen waren met een klimparcours bezig, maar na herhaaldelijk zwaaien wilde het systeem de spelers/handen niet meer identificeren). Tja...
Anyhoe, terug naar de PS4... Tot mijn verbazing las ik gisteren dus dat op Gamescom devkits gesignaleerd waren. Dat mag misschien bij third parties zo zijn, dat weet ik niet, maar in de Sony booth draaide Knack/Resogun/Driveclub/Playroom netjes van final uitziende systemen die iedereen gewoon kon zien.
Wat ik me alleen afvroeg, bij Sony brandde het lichtje van de demopods (streep midden op de machine) wit. Ik zie op de PR-docs dat dit blauw is. Is dit aanpasbaar? Dat zou wel leuk zijn!
De spellen zagen er goed uit, maar dit waren niet de titels die het meeste grafisch zouden vragen. Resogun deed qua effecten denken aan Geometry Wars voor de 360 (grote bom ging met rimpels door het scherm heen), maar dan met veel en veel meer partikels. Vijandige schepen die je kapot schoot hebben mooie lichteffecten en eenmaal kapotgeschoten slaan ze op de grond, die destructible is. Bij Knack ziet alles er ook keurig uit met de veel bewegende objecten in het hoofdfiguur en de gameplay lijkt erg robuust (ideaal voor Ratchet & Clank fanaten). Driveclub, mja. Het is wel een leuke titel, maar haalt het visueel niet bij Forza. Maar dat ligt wat mij betreft toch wel aan de developer, als je Turn 10 aan deze machine zou zetten dan zou er ook hele andere magie ontstaan...
Kortom; ik wilde deze generatie maar voor 1 machine gaan, maar twijfelde behoorlijk aan de controller. Dat is nu echt helemaal weg en met PSN Plus, de overduidelijke voorsprong in kracht in shaders en hUMA, het prijskaartje (al zou ik zo 100 EUR meer betalen) en het feit dat ik ook een Vita heb, is het duidelijk kat in het bakkie.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id