Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Metalkai schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:05:
[...]

En hoe is het voor de mensen die de DS3 lekker vast vonden houden, en de 360 vreselijk? Daar ben ik dus een beetje bang voor, aangezien ik de 360 controller verschrikkelijk vast vond houden. Als de DS4 dus meer die kant op gegaan is, is het voor mij alleen maar slechter geworden.
Die zullen hem denk minder vinden, denk ik helaas, Ik ging met een vriend die de DS3 wel beter vindt dan de 360 controller en die heeft er een minder lekker gevoel aan over gehouden. Hij vindt dat hij minder grip lijkt te hebben op deze controller. Het grote verschil tussen de 360 controller en de DS3 was in mijn beleving dat de hoorntjes van de 360 echt in je handpalmen gehouden dienen te worden en die van de DS3 eerder in de vingers (lossere grip). Bij de DS4 is dit dus ook in de handpalmen en dat vind ik ideaal.
Ik heb het meest Resogun gespeeld, omdat ik dan ook heel goed de pookjes kon testen. Bij de DS3 vind ik dit een beetje slappe paddestoelen, maar bij deze controller zijn die een stuk strakker en voelen ook gewoon lekker aan. Meer cosmetisch bij deze spellen, maar ik vond het ook leuk om de kleurtjes te zien (rood en blauw) van de verlichtingen in de DS4.

Ook was het erg goed om te constateren dat alles in de booth draaide op PS4's. Dus tegen de wanden waren gewoon plastic doorzichtige kistjes gemonteerd waarin de PS4's zaten, dus je zag ook echt dat het geen PC-werk was.

Ik ben ook bij de Xbox booth geweest en daar was alleen FIFA 14 speelbaar (Project Spark alleen op de Windows 8 touch schermen). Naast dat dat een domper was (ik ben even in Dead Rising rij gaan staan en heb onder het doek gegluurd en bleek dat daar alleen een live presentatie gedaan werd, zelfde verhaal voor KI en Ryse, snel weer vertrokken), zag je ook duidelijk dat de controllers via gaten met borsteltjes naar de kastjes onder de One gingen. Ik vermoed dus ook weer dat we ergens in de loop van deze week Windows 7 crashes en open kastdeurtjes met PCs zullen zien). Naar ons idee had de Kinect ook in deze nieuwe vorm problemen met lag (het waterscooter parcours had echt duidelijk bij het draaien van de speler vertraging) en zelfs resets, omdat objecten niet herkend werden (mensen waren met een klimparcours bezig, maar na herhaaldelijk zwaaien wilde het systeem de spelers/handen niet meer identificeren). Tja...

Anyhoe, terug naar de PS4... Tot mijn verbazing las ik gisteren dus dat op Gamescom devkits gesignaleerd waren. Dat mag misschien bij third parties zo zijn, dat weet ik niet, maar in de Sony booth draaide Knack/Resogun/Driveclub/Playroom netjes van final uitziende systemen die iedereen gewoon kon zien.

Wat ik me alleen afvroeg, bij Sony brandde het lichtje van de demopods (streep midden op de machine) wit. Ik zie op de PR-docs dat dit blauw is. Is dit aanpasbaar? Dat zou wel leuk zijn!

De spellen zagen er goed uit, maar dit waren niet de titels die het meeste grafisch zouden vragen. Resogun deed qua effecten denken aan Geometry Wars voor de 360 (grote bom ging met rimpels door het scherm heen), maar dan met veel en veel meer partikels. Vijandige schepen die je kapot schoot hebben mooie lichteffecten en eenmaal kapotgeschoten slaan ze op de grond, die destructible is. Bij Knack ziet alles er ook keurig uit met de veel bewegende objecten in het hoofdfiguur en de gameplay lijkt erg robuust (ideaal voor Ratchet & Clank fanaten). Driveclub, mja. Het is wel een leuke titel, maar haalt het visueel niet bij Forza. Maar dat ligt wat mij betreft toch wel aan de developer, als je Turn 10 aan deze machine zou zetten dan zou er ook hele andere magie ontstaan...

Kortom; ik wilde deze generatie maar voor 1 machine gaan, maar twijfelde behoorlijk aan de controller. Dat is nu echt helemaal weg en met PSN Plus, de overduidelijke voorsprong in kracht in shaders en hUMA, het prijskaartje (al zou ik zo 100 EUR meer betalen) en het feit dat ik ook een Vita heb, is het duidelijk kat in het bakkie.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:40

Oxigeon

En zo is dat!

Mooi verslag gemaakt voor ons. Hier hou ik van. Heb je niet toevallig eens je oor op een kastje gehad liggen om misschien te luisteren hoeveel herrie/geluid de nieuwe console maakt? Zou dat namelijk eigenlijk ook wel eens willen weten :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Thx Armada voor je verslag. Ik heb de PS4 al een hele tijd in pre-order staan en na het lezen van jou verslag ben ik helemaal overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel een tegenvaller zijn als Driveclub grafisch niet helemaal is wat het had moeten en kunnen zijn nal al die interviews met die devs over hoe gedetailleerd de auto's wel niet zijn. jammer dat Forza niet ook op de PS4 uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Ik vind Knack trouwens steeds interessanter worden. Op de reveal in februari vond ik die game maar magertjes, maar nu ziet het er uit als een soort next-gen ratchet & clank met allerlei physics en particles. Ook vet dat die Knack uiteen kan vallen in stukjes en kleiner kan worden en kan veranderen van uiterlijk. Vooral die Gamescom trailer heeft me overtuigd..
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:
Zou wel een tegenvaller zijn als Driveclub grafisch niet helemaal is wat het had moeten en kunnen zijn nal al die interviews met die devs over hoe gedetailleerd de auto's wel niet zijn. jammer dat Forza niet ook op de PS4 uitkomt :)
Ik vrees dat we voor een 'echte' racer op de PS4 moeten wachten op project C.A.R.S. en the Crew. En later walst GT7 of GT7 Prologue over alles heen...

[ Voor 47% gewijzigd door Trishul op 23-08-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Waarom zouden ze ervoor gekozen hebben om geen Gran Turismo uit te brengen als launch game voor de ps4? Dat is toch zacht gezegd nogal lomp? (ik weet zeker dat bepaalde mensen daarom voor een Xbox one gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de ontwikkelaar van GT te weinig tijd heeft gehad om een nieuwe GT uit te brengen.
Als de X1 niet uitgesteld was had ik die genomen vanwege Forza 5 en dan de PS4 later maar gezien de levertijden van de PS4 had het direct niet veel uitgemaakt :) Hopelijk valt Driveclub mee en kun je daar ook lekker racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 09:43

Morenoo91

Flexible Mexican

Rub3s schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:05:
Waarom zouden ze ervoor gekozen hebben om geen Gran Turismo uit te brengen als launch game voor de ps4? Dat is toch zacht gezegd nogal lomp? (ik weet zeker dat bepaalde mensen daarom voor een Xbox one gaan)
Ben ik het mee eens, dat ze GT6 voor de PS4 hadden moeten uitbrengen als launchgame, maar aan de andere kant laat het ook zien dat ze niet gelijk de PS3 gaan dumpen maar die nog gaan voorzien van exclusives en leuke titles! Want 't is duidelijk dat niet iedereen gelijk gaat overstappen!

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Omdat GT5 voor Sony enorm veel gekost heeft om te maken op de PS3. Die gigantische investering proberen ze er echt uit te trekken door GT6 nog eens te releasen op de PS3 (ook verkocht GT5 als een tierelier). Daarnaast, iedere playstation console heeft 2 volwaardige GT's gehad. Ook is de installed base van de PS3 op dit moment bijna 80 miljoen, terwijl de PS4 op dit moment op iets meer dan 1 miljoen zit. Ook is het een mooi gebaar naar de PS3 gebruikers, als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ze dan de GT6 versie voor de PS4 maar snel uitbrengen. Voor de PS3 koop ik hem niet meer, voegt te weinig toe aan GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Oxigeon schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:36:
Mooi verslag gemaakt voor ons. Hier hou ik van. Heb je niet toevallig eens je oor op een kastje gehad liggen om misschien te luisteren hoeveel herrie/geluid de nieuwe console maakt? Zou dat namelijk eigenlijk ook wel eens willen weten :P
Toevallig wel, maar er is te veel herrie in de achtergrond. Maar aangezien de totale doorzichtige plastic box ongeveer twee keer de hoogte van de PS4 had, ongeveer dezelfde oppervlakte als de PS4 zelf en beperkte gaten in de bovenkant, verwacht ik dat de warmteproductie heel erg mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:
Ik hoop nog steeds dat het goed zal komen met Driveclub :) Als je het verschil ziet van de 35% build op E3 en de huidige alpha build van Gamescom, dan kunnen we in ieder geval nog wat verbeteringen verwachten :D Sowieso ga ik ervan uit dat ze nu ook al verder zijn dan wat wij op Gamescom hebben gezien. Zo'n demo draaien ze ten slotte niet de dag ervoor in elkaar.
*fingers crossed* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

nioz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

Ik hoop nog steeds dat het goed zal komen met Driveclub :) Als je het verschil ziet van de 35% build op E3 en de huidige alpha build van Gamescom, dan kunnen we in ieder geval nog wat verbeteringen verwachten :D Sowieso ga ik ervan uit dat ze nu ook al verder zijn dan wat wij op Gamescom hebben gezien. Zo'n demo draaien ze ten slotte niet de dag ervoor in elkaar.
*fingers crossed* :)
Met Motorstorm (van dezelfde makers) op de PS3 gebeurde hetzelfde. Eerste builds waren niet indrukwekkend, maar de game veranderde ook enorm toen de release dichterbij kwam. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het hopen. Het draait natuurlijk vooral om de gameplay maar daar alleen koop je geen next-gen voor. Het oog wil ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Rub3s schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:05:
Omdat de Ps4 al Driveclub heeft, en ze de Ps3 waarschijnlijk ook nog een GT wouden geven. De Ps4 zal in het begin ook nog niet zo'n grote userbase hebben, dus ook vanuit economisch standpunt is het beter om te wachten en in tussentijd een Ps4-waardige versie te maken.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Lees ik hierboven nou dat project cars misschien ook naar PS4 komt? Dat zou ik wel erg mooi vinden!

Als dit echt next gen project cars racing is dan moet ik op zoek naar een next gen playseat!! oOo

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zCJjxq06n4g]

[ Voor 45% gewijzigd door AtlAntA op 23-08-2013 23:54 . Reden: video ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
witeken schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:21:
[...]

Omdat de Ps4 al Driveclub heeft, en ze de Ps3 waarschijnlijk ook nog een GT wouden geven. De Ps4 zal in het begin ook nog niet zo'n grote userbase hebben, dus ook vanuit economisch standpunt is het beter om te wachten en in tussentijd een Ps4-waardige versie te maken.
Daarnaast, zoals vaker aangegeven, hebben studio's - vooral bewezen studio's - erg veel vrijheid. Toen de ontwikkeling van Gran Turismo 6 startte (halverwege 2010 als ik me niet vergis) was de PS4 denk ik nog net niet ver genoeg om overwogen te worden. Dan begin je als ontwikkelaar dus nog met het ontwikkelen van een game voor de PS3. In dit geval zal Sony vast niet hebben geklaagd, immers: grote userbase (dus grotere kans op goede verkopen) + het laat zien dat 'Sony nog om de PS3 geeft'.

Maar een ander voorbeeld: Naughty Dog mocht The Last of Us maken. Niet omdat dat van Sony moest, maar omdat ze dit zelf wilden doen - dat terwijl Sony makkelijk had kunnen zeggen: "Nee, maak maar gewoon Uncharted 4... dan hebben we gegarandeerd hoge verkopen."
Op deze manier houd je goede, creatieve ontwikkelaars voor je eigen platform (in dit geval PlayStation).

Het beleid van Microsoft ben ik minder bekend mee, maar dat zal vast ook wel goed zijn aangezien er nog genoeg ontwikkelaars voor ontwikkelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De ontwikkeling van The Crew, om een voorbeeld te geven, zal zeker ook al in 2010 begonnen zijn, en die komt enkel uit voor de next-gens. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat men jaren op voorhand begint met de ontwikkeling van een next-gen game. Sony is in 2008 begonnen met de ontwikkeling van de Ps4.

@AtlAlntA
Project Cars is being considered for a PlayStation 4 and Xbox One release sometime after the initial release on current generation systems if Slightly Mad Studios gets additional funding from the community.
Aldus Wikipedia.

[ Voor 29% gewijzigd door witeken op 24-08-2013 00:21 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Omdat het ontwikkelen van een nieuwe console best vermoeiend kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Driveclub is meer PGR dan Forza of GT, volgens de aanwezigen op Gamescom. Check ook deze thread:
http://www.neogaf.com/for...read.php?t=658793&page=12

Het doet grafisch echt wel een aantal hele gave dingen, vooral de lighting engine schijnt indrukwekkend te zijn.

Check de reflectie van het dashboard in het raam bij het nemen van de bocht. Blijkbaar een onderdeel van global illumination volgens de devs:

Afbeeldingslocatie: http://a.pomf.se/5Cj7.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:19
First next-gen demo raises concerns.

With the arrival of PlayStation 4 and Xbox One, EA and DICE have promised to bring the Battlefield PC experience to consoles, including ma##ive scale maps, 64 player matches, and 60 frames-per-second gameplay. But up until now, all of the demos we've seen of Battlefield 4 have been running on supercharged PCs, producing jaw-dropping, unsurprisingly gorgeous results. This week at Gamescom, however, I had an opportunity to play Battlefield 4 on a PlayStation 4 development system, and the resulting experience has me worried.

In spite of EA and DICE's emphasis on narrowing the gap between consoles and PC, this week's PS4 demo did not include a full 64-player match or the franchise's beloved vehicular combat. Instead, attendees were treated to a local 16-player match of Domination mode, which limited the play area to a small segment of the game's freshly minted Paracel Storm map. While certainly a demonstration of how the game can be scaled down to satisfy players' need for object-based infantry combat, it's hardly living up to the promise of the "true" Battlefield experience's arrival on consoles.

But what's more concerning is how the game looks.

From the moment I sat down, I was surprisingly underwhelmed by the visuals. Instead of the crisp, detailed textures I've encountered this week on the PC version or other next-gen shooter titles, Battlefield 4 on PS4 looked soft and muddled. Wall textures looked half-finished, lacking some of the smaller material nuances or 3D variation. Environmental destruction was more extensive than Battlefield 3 and explosions would send larger chunks of buildings into the air, but once again, the particles looked dull. Weapon models looked great at the hip, but as soon as I raised them to look down the iron sights or scopes, imperfections became apparent.

Another contributing factor was resolution. While EA and DICE have not confirmed what resolution the game will run at on next-gen consoles, for the purposes of this demo, it was running at a resolution higher than 720p, but not 1080p. Though the difference between the two formats may not be recognizable to more casual players, after spending the week checking out games running natively at 1080p, it was readily apparent to me.

As uninspiring as my demo was visually, it's also important to remember that we are still months away from Battlefield 4's release. It's clearly a work in progress. And most importantly, the game itself is still very much a blast to play. But if today's demonstration is any indication, DICE's commitment to supporting 64-player games and maintaining a solid 60 FPS on next-gen consoles could very well come at the cost of visual fidelity, and as a franchise renowned for its state-of-the-art graphics, it's an unexpected compromise.

http://beat-box.com/?url=...s-graphics-lacking-on-ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hoe meer gameplay ik van Driveclub zie, hoe meer zin ik krijg om dat spel te spelen :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Op mijn xbox 360 heb ik PGR helemaal grijs gespeeld, dus als Driveclub daar op lijkt qua gameplay dan vind ik dat alleen maar goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 24-08-2013 11:06 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hey! IGN die klaagt over iets op de playstation.. how new?

Beetje jammer dat mensen IGN serieus nemen, wat een kansloze bende is dat zeg.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:32:
Driveclub is meer PGR dan Forza of GT, volgens de aanwezigen op Gamescom. Check ook deze thread:

Het doet grafisch echt wel een aantal hele gave dingen, vooral de lighting engine schijnt indrukwekkend te zijn.

Check de reflectie van het dashboard in het raam bij het nemen van de bocht. Blijkbaar een onderdeel van global illumination volgens de devs:

[afbeelding]
Ziet er wel sfeervol uit en met PGR was helemaal niets mis. Kan het best een leuke game worden om de tijd door te brengen tot GT7 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
kazuka schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:32:

[afbeelding]
Oh, dat is echt heel bruut. Ziet er echt extreem goed uit. Ik heb er zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd hoe Driveclub met de controller stuurt. Want als ik het op Neogaf lees zullen de Logitech stuurtjes mogelijk niet gaan werken op de PS4 vanwege het ontbreken van de licentie. Alleen Thrustmaster heeft tot nu toe een licentie.
Heb een wheelstand pro maar daar kun je niet elk willekeurig stuur opzetten, dat is dan weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:38:
Benieuwd hoe Driveclub met de controller stuurt. Want als ik het op Neogaf lees zullen de Logitech stuurtjes mogelijk niet gaan werken op de PS4 vanwege het ontbreken van de licentie. Alleen Thrustmaster heeft tot nu toe een licentie.
Heb een wheelstand pro maar daar kun je niet elk willekeurig stuur opzetten, dat is dan weer jammer.
Denk dat we niet bang hoeven te zijn dat die niet gaan werken. Logitech G25 en G27 zijn de meest gebruikte sturen voor Gran Turismo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net dat Logitech geen accessoires voor de console meer maakt sinds begin dit jaar en er daarom ook weinig belang bij heeft om nog een licentie af te nemen voor de PS4. Ze gaan zich op de PC en mobiele markt richten. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Killzone shadowfall voorproefje van ons eigen tweakers.net
reviews: Killzone: Shadow Fall - voorproefje van de multiplayer
Ze hebben 2 potjes multiplayer kunnen spelen, dus over balance et cetera valt weinig te zeggen, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Met name 'warzones' krijgt grote complimenten: dat biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om multiplayer games helemaal zelf in te stellen tot in de kleinste details. Daarmee kan je dus echt een eigen speltype creeeren. Ook de dualshock4 controller heeft grote indruk achter gelaten:
De PlayStation 4-controller werd na verloop van tijd bijna een verlengstuk van onze handen. Het apparaat lag zo lekker en natuurlijk in onze handen dat we betwijfelen of we ooit een betere controller hebben vastgehouden, in elk geval wat de ergonomie betreft.
Mooi om te lezen, ik word er echt enthousiast van :D

[ Voor 16% gewijzigd door nioz op 24-08-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik heb een high-res afbeelding van de map van The Crew gevonden:

http://static9.cdn.ubi.co...me/portal/tc_map_full.jpg
(klik voor groot)

Schaal: het zou 5.000km² groot zijn. Ik heb ook gelezen dat het 120x80 zou zijn, maar dat is het dubbele.

Om het even in perspectief te plaatsen:

http://www.geekosystem.co...rge-Video-Game-Worlds.jpg
http://static.fjcdn.com/l.../2c/e8/2ce84e_2735143.jpg

Een interview met creative director:

Een nog interessanter interview, met gameplay die ik nog niet gezien had:

Een (onofficiële, onvolledige) car list: http://forum.turboduck.ne...in-Progress-UP-2013-08-23

IMG-tags weggehaald... we hadden liever thumbnails gezien! - Uniciteit

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 25-08-2013 11:55 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

nioz schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:50:
Killzone shadowfall voorproefje van ons eigen tweakers.net
reviews: Killzone: Shadow Fall - voorproefje van de multiplayer
Ze hebben 2 potjes multiplayer kunnen spelen, dus over balance et cetera valt weinig te zeggen, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Met name 'warzones' krijgt grote complimenten: dat biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om multiplayer games helemaal zelf in te stellen tot in de kleinste details. Daarmee kan je dus echt een eigen speltype creeeren. Ook de dualshock4 controller heeft grote indruk achter gelaten:

[...]

Mooi om te lezen, ik word er echt enthousiast van :D
Same here alleen omdat ik wat kleinere handen heb hoop ik ook dat aangezien hij groter is geworden hij me alsnog goed zal bevallen,zal even afwachten zijn aangezien ik niet naar de gamescom ben gegaan, wellicht dat op firstlook de kans er is om ze even te testen.

@ Witeken,

Interessante map inderdaad en groot :) ! die gameplay had ik ook nog niet gezien, dus ik ga hem even verder checken.

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 19:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ign en videogamer hebben beide duidelijk de xbone als "winnaar" van gamescom uitgesproken maar gametrailers schrijft dit:

Sony's impressive strategy stole the show at Gamescom
http://m.gamespot.com/fea...show-at-gamescom-6413509/

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 18:22
Voor mij is de PS4, ook bij de Gamescom, de winnaar!

Sony: van harte gefeliciteerd met je prijs

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

En de prijs is een pre-order? :P

Trouwens, Swopdark, het is gamespot ipv gamestrailer

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:25:
En de prijs is een pre-order? :P

Trouwens, Swopdark, het is gamespot ipv gamestrailer
Nee, mij als klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mij hebben ze reeds verloren als klant. Heb een PS3 gehad, maar een PS4 zie ik meer als een grafische update. De games zijn nog niet echt van het kaliber triple A, maar misschien dat dat nog komt.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Spacey23 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:35:
Mij hebben ze reeds verloren als klant. Heb een PS3 gehad, maar een PS4 zie ik meer als een grafische update. De games zijn nog niet echt van het kaliber triple A, maar misschien dat dat nog komt.
Überhaupt geen interesse in next-gen?

Of is de One wel revolutionair? ( slightly offtopic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Ps3gamer91 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Überhaupt geen interesse in next-gen?

Of is de One wel revolutionair? ( slightly offtopic )
Tuurlijk.
Het is natuurlijk "the One"
En als je het uitspreekt op zn amerikaans is het 'xbox won' ;)
Daar is al erg lang over nagedacht natuurlijk.

"What's in a name."

Maarja, op die naam na is het dan ook een niet erg geslaagd product(tot nu toe) want zn tegenganger is (in nederland) 3 tot 4 keer meer besteld, en komt nog eerder uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wel wat offtopic aangezien het nu ook over de xbox one gaat maar hopelijk dat de mod het me toe staat, zo niet my bad wellicht dat het dan verplaatst kan worden naar xbox/ps4 topic met de reactie(s) waar ik boven mij op reageerde.

Of iets geslaagd is kan je pas vast stellen over enkele jaren of sterker nog pas aan het einde van de cyclus, dat iets in ons kleine landje( ook kwa procenten) kwa pre-orders onderdoet of op dit moment überhaupt minder pre-orderd is zegt mij niet direct dat het geen geslaagd product is, dit hangt van zo veel randzaken af.
Waar ik benieuwd naar ben maar dat weten we pas over bv 1 jaar hoe het gaat gesteld zijn met de uitvallen /reparaties etc bij bv de PS4 maar ook de concurrentie en hoe groot de verschillen gaan zijn, dit soort zaken tellen bij mij ook zeker mee bij of een product geslaagd gaat zijn ja of te nee maar wederom maak ik de balans het liefste pas op aan het einde van de cyclus en niet voordat de consoles op de markt zijn gekomen maar goed zo zie ik dat dan.

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 23:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

witeken schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:24:
Ik heb een high-res afbeelding van de map van The Crew gevonden:

[afbeelding]
(klik voor groot)
Ik dacht dat het ook eens leuk zou zijn om "de hele Verenigde Staten" van The Crew eens in perspectief te zetten met de echte USA :D. Dus ik heb Google Earth geopend, en dit is het resultaat:

http://img268.imageshack.us/img268/838/17y.png IMG tag weggehaald! - Uniciteit

Het is waarschijnlijk ook iets te groot (ca. 110x60km of 6.600km²) Ik heb op een forum gelezen dat The Crew zo'n 0.05% van de VS zou zijn.

Maar goed, dat gaat de pret natuurlijk niet bederven! Is gewoon leuk ter vergelijking. Ik heb gelezen op een forum dat een ritje anders al gauw 30 uur zou kunnen worden in de echte VS :D. En als je dan filmpjes op Youtube ziet waar men in Fuel van rechtsboven naar linksonder gaat, zie je dat dit meer dan genoeg is: YouTube: Let's Play Fuel :).

[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 25-08-2013 23:51 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het moet natuurlijk ook gewoon nog leuk blijven en voldoende afwisseling kennen :). Een rechte weg door de middle of nowhere van tientallen kilometers, zoals gebruikelijk is in de US is natuurlijk niet boeiend :).

Vond de grootte van Test Drive Unlimited al aardig :). Daar gaat The Crew al ver over heen.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-08-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Je kunt wel merken naar welk spel jij het meeste uitkijkt :P Klinkt allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

swopdark schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:24:
Ign en videogamer hebben beide duidelijk de xbone als "winnaar" van gamescom uitgesproken maar gametrailers schrijft dit:

Sony's impressive strategy stole the show at Gamescom
http://m.gamespot.com/fea...show-at-gamescom-6413509/
Edge is ook dezelfde mening toegedaan.

http://www.edge-online.co...s-again-with-playstation/

Maar goed, als de consolewar tussen de PS4 en de Xbox None nu al over zou zijn, dan zou daar ook geen 'clicks' meer op af komen en daar gaat het deze websites toch allemaal om... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:14:
Het moet natuurlijk ook gewoon nog leuk blijven en voldoende afwisseling kennen :). Een rechte weg door de middle of nowhere van tientallen kilometers, zoals gebruikelijk is in de US is natuurlijk niet boeiend :).

Vond de grootte van Test Drive Unlimited al aardig :). Daar gaat The Crew al ver over heen.
Een Route 66 1:1 zou anders niet verkeerd zijn :)

Nog wat gameplay van Knack op Gamescon. Erg sfeervol.

http://ps4daily.com/2013/...-gamescom-gameplay-video/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Laten we nou weer geen PS4 vs Xbox one discussie starten in dit topic.

[ Voor 107% gewijzigd door Sn0wblind op 25-08-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

knip

Anyway. Lees hier dat sommige al de pre-order brief van GameMania hebben gehad. Nu zou ik volgens de site ook bij de eerste batch zitten maar verder nog niets gehoord. Andere in dezelfde situatie?

Watch Dogs hands-on op gamer, klinkt goed. Zeker een day1 buy voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Sn0wblind op 25-08-2013 11:51 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Phydomir schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:48:
knip

Anyway. Lees hier dat sommige al de pre-order brief van GameMania hebben gehad. Nu zou ik volgens de site ook bij de eerste batch zitten maar verder nog niets gehoord. Andere in dezelfde situatie?

Watch Dogs hands-on op gamer, klinkt goed. Zeker een day1 buy voor mij.
Ik zou toch maar even langs gaan, naar mijn weten moet iedereen een klein bedrag betalen voor het confirmen van de preorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 19-09 15:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dit topic had ik een tijdje over het hoofd gezien, maar voor wie het interesseert heb ik een PS4 op de kop kunnen tikken voor 320 pegels bij de Sony online store 8) .

Maar wat ik me afvroeg is: zou ik er meteen een pricewatch: Samsung 840 EVO 500GB in kunnen zetten of is dit toch wel een stukje moeilijker dan bij de PS4? Ik weet namelijk dat het kan, maar misschien is de software nu moeilijker of makkelijker over te zetten. Niet dat ik bang ben dat hij niet snel genoeg is, maar als ik me ergens aan ergerde bij de PS3 dan was het wel het irritante geluid van de HDD (de console stond naast mijn hoofd :-( ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
RoofTurkey schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:32:
Dit topic had ik een tijdje over het hoofd gezien, maar voor wie het interesseert heb ik een PS4 op de kop kunnen tikken voor 320 pegels bij de Sony online store 8) .
Leg het vooral ook niet uit waarom je een korting hebt gekregen van 80 euro.

En: --> [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57

Maar wat ik me afvroeg is: zou ik er meteen een pricewatch: Samsung 840 EVO 500GB in kunnen zetten of is dit toch wel een stukje moeilijker dan bij de PS4? Ik weet namelijk dat het kan, maar misschien is de software nu moeilijker of makkelijker over te zetten. Niet dat ik bang ben dat hij niet snel genoeg is, maar als ik me ergens aan ergerde bij de PS3 dan was het wel het irritante geluid van de HDD (de console stond naast mijn hoofd :-( ).
er zit al 500 gb in ;)
en vervangen is net zo makkelijk als met de ps3!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sn0wblind schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:51:
[...]

Ik zou toch maar even langs gaan, naar mijn weten moet iedereen een klein bedrag betalen voor het confirmen van de preorder.
Yup iedereen moet bij Gamemania 50 euro aanbetalen als je dat niet voor een bepaalde datum doet dan wordeservering geannuleerd.

Ik kreeg eerst een sms en een paar dagen later kreeg ik de brief, als je nog niets gehoord hebt dan zou ik zeker even langs je afhaalfilliaal gaan.

Leuke preview van Killzone op de t.net FP trouwens, ik wordt steeds enthousiaster over deze game! Wordt misschien dan de eerste Killzone die ik ga halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2013 13:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Phydomir schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:48:
[mbr]knip[/]

Dus, kom ik bij het opruimen van het oud papier ineens een brief van GameMania tegen |:(

Morgen maar even langs gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach je hebt nog 3 weken om die aanbetaling te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ben benieuwd wat er met Singstar (DLC) gaat gebeuren. Heb een aardig kapitaal aan gedownloade nummers, die ik het liefste op de PS4 straks zou "inladen" opdat ik niet mijn PS3 in de woonkamer hoef te houden. Anders is het maar zo, maar dat moeten we maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 18:41
Je kan trouwens ook gewoon betalen zonder brief. Gewoon even langsgaan en dan zoeken zij jou order op adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Ik zit ook al sinds mijn pre order te denken om de standaard hdd te vervangen door een SSD (wellicht 1 van 1TB) Maar ik kan nergens vinden of dit mogelijk zou zijn en als het zou kunnen dat het net zo makkelijk zou gaan als een gewone HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik ben ook benieuwd of dat wel echt enorme prestatie verschillen gaat opleveren zoals bv mappen die sneller laden etc, want waarom anders een ssd? of vanwege het energieverbruik of eventueel geluid?
Heb echt geen idee wat een ssd in een PS4 gaat doen dus als ik jullie was zou ik het toch nog even afwachten :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pino85 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:03:
Ik ben ook benieuwd of dat wel echt enorme prestatie verschillen gaat opleveren zoals bv mappen die sneller laden etc, want waarom anders een ssd? of vanwege het energieverbruik of eventueel geluid?
Heb echt geen idee wat een ssd in een PS4 gaat doen dus als ik jullie was zou ik het toch nog even afwachten :)
Ik heb vorig jaar mijn gewone HDD door een SSD vervangen in mijn PC. Ook heb ik een SSD in mijn popcorn hour c-300 zitten (naast een gewone HDD) De snelheidsverschillen (vooral in de PC) zijn extreem groot. Mits het besturingssysteem van de PS4 er een beetje goed mee om gaat kan het best veel verschil maken.

Ter illustratie: Op de PC met skyrim heb ik laadschermen van hooguit 2 seconden of soms helemaal niet. De tips die in die laadschermen staan heb ik dan ook nog nooit volledig gelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

SSD's zijn toch wel smaller/platter? Die van mij wel in ieder geval. Vraag me af of dat makkelijk gaat passen. En vraag me ook af of het uberhaupt heel veel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
PBP schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:12:
SSD's zijn toch wel smaller/platter? Die van mij wel in ieder geval. Vraag me af of dat makkelijk gaat passen. En vraag me ook af of het uberhaupt heel veel zin heeft.
Inderdaad. De SSD's zijn over het algemeen best veel kleiner. Dus vandaar ook mijn nieuwsgierigheid. misschien dat een een SSD bracket oid voor voor de PS4 op de markt komt? Welk formaat HDD gaat er in de PS4? 2.5inch? 3.5inch? Zoals je ziet zijn er nog veel vragen onbeantwoord. :)

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 26-08-2013 00:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydw
  • Laatst online: 10-12-2024
Killzone Shadow Fall Multiplayer gameplay draait in 60 Frames per seconde.

https://twitter.com/EboltGG/statuses/370519927624855552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

pino85 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:03:
Op de PS3 heeft een SSD geen merkbaar snelheidsvoordeel. Dit komt omdat de data versleuteld wordt opgeslagen en de encryptie/decryptie de bottleneck is. Niet de snelheid van de HDD/SSD. Kan me voorstellen dat dit bij de PS4 heel anders werkt dus dat je met een SSD wel verschil merkt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

BF4, net zoals waarschijnlijk de meeste games die komende jaren uitkomen, draait gewoon op 60fps.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
witeken schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:29:
BF4, net zoals waarschijnlijk de meeste games die komende jaren uitkomen, draait gewoon op 60fps.
Waarschijnlijk, maar als dit op een 720p resolutie is dan is dit toch op zijn minst teleurstellend. Ze hebben nog eventjes om dit recht te trekken, maar ik verwacht geen 1080p en 60 FPS.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat zou wel heel erg jammer zijn, niet echt waar je deze generatie op zit te wachten. Lars Gustavsson is echter wel iemand die het weet, dus het is geen vaag gerucht.

Ik heb liever dat ze 2-3 maanden extra arbeid verzetten op hem native 1080p te laten draaien, dan met een halfbakken oplossing te komen. Anders kan je net zo goed de PS3/360 versie gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18
Wat type schijf past er dan in? Notebook/Desktop? Gezien de Ps3 een Notebook heeft ga ik er van uit dat het ook in de ps4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41
Spacey23 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:34:
[...]

Waarschijnlijk, maar als dit op een 720p resolutie is dan is dit toch op zijn minst teleurstellend. Ze hebben nog eventjes om dit recht te trekken, maar ik verwacht geen 1080p en 60 FPS.
Dan ligt het toch echt aan de developer als ze dat niet voor elkaar krijgen. Maar lukt het niet dan zou het idd ronduit teleurstellend zijn.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
PWM schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:52:
Dat zou wel heel erg jammer zijn, niet echt waar je deze generatie op zit te wachten. Lars Gustavsson is echter wel iemand die het weet, dus het is geen vaag gerucht.

Ik heb liever dat ze 2-3 maanden extra arbeid verzetten op hem native 1080p te laten draaien, dan met een halfbakken oplossing te komen. Anders kan je net zo goed de PS3/360 versie gaan halen.
Inderdaad, zo denk ik er ook over....
Eigenlijk moet Microsoft en Sony het ze verplichten. Tenzij het natuurlijk echt niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Heeft de game DRIVECLUB eigenlijk een versus/split-screen/local multiplayer modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
AtlAntA schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:59:
[...]

Ik zit ook al sinds mijn pre order te denken om de standaard hdd te vervangen door een SSD (wellicht 1 van 1TB) Maar ik kan nergens vinden of dit mogelijk zou zijn en als het zou kunnen dat het net zo makkelijk zou gaan als een gewone HDD.
Dat is duurder dan de PS4, zelfs duurder dan de X1 :o . Dan weet je ook meteen waarom die er niet in zit.
Ik zou trouwens flink meer betalen voor een SSD ingebouwd. Liever een SSD van 250GB dan een normale van 500GB.
Gemiste kans dat de optie er niets is om hem zo bij aanschaf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Teunke7 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:58:
Heeft de game DRIVECLUB eigenlijk een versus/split-screen/local multiplayer modus?
Ik weet het niet zeker, maar aangezien de mensen van Driveclub redelijk wat nadruk hebben gelegd op het sociale aspect, zou het me niet verwonderen als Driveclub zo'n modus heeft.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Inanna schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:48:
[...]

Zal wel mee vallen, veel bioscoopfilms schijnen 1080p te zijn.
nee, dat is eerder 2k resolutie. anders zou dat de bestands grootte van de film niet verklaren 500gb-800gb zijn de meeste films toch wel vaak.

zelfs dvd is nog prima te kijken, ik verbaasde over black hawk down op het doek. dat zag er nog erg goed uit, wel iets flets. want tja wel dvd.

en een console aansluiten kan prima. Het is dan wel een vereisten dat je kabels trekt tot in de zaal, want de controller wil je dan nog wel via bluetooth laten werken.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zwembroek schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

Inderdaad, zo denk ik er ook over....
Eigenlijk moet Microsoft en Sony het ze verplichten. Tenzij het natuurlijk echt niet mogelijk is.
Vreemd genoeg schijnt BF4 op de XO wel op 1080P te draaien. de resolutie van de PS4 scchijnt ergens tussen de 720P en 1080P te zitten

maar triest idd, van een launch titel vindt ik het nog enigszins acceptabel, maar imho moeten alle games die daarna uitkomen gewoon op 1080P draaien. Kheb het altijd een teleurstelling gevonden dat de meeste games op de PS3 niet verder dan 480P kwamen...

Als uitelindelijk blijkt dat de meeste games op de PS4 niet verder dan 720P komen dan zou dat voor mij echt een giga afknapper zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ach, ze hebben nog wel even..
het zal mij niks verbazen als de uiteindelijke versie wel gewoon op 1080p draait.

technisch gezien is de ps4 krachtiger, dus het lijkt me dan ook eerder aan het falen van EA/Dice liggen dat Battlefield (nog) niet op 1080p draait op de ps4 dan aan de console zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
witeken schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:32:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar aangezien de mensen van Driveclub redelijk wat nadruk hebben gelegd op het sociale aspect, zou het me niet verwonderen als Driveclub zo'n modus heeft.
Zo'n modus inbouwen kost klauwe vol geld als ik het goed begrijp. Daarom wil ik het graag weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb zelf nog niet kunnen kijken, maar hier staat een Full HD capture van de Killzine MP beelden:

(LET OP: 950MB)
https://mega.co.nz/#!tZZQ...Rc5C2V4vUbjM43LYJCqyu5pHQ

schijnt er stukken beter uit te zien dan die brakke youtube filmpjes :P Ben benieuwd! vanavond ff bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:13:
Ik heb zelf nog niet kunnen kijken, maar hier staat een Full HD capture van de Killzine MP beelden:

schijnt er stukken beter uit te zien dan die brakke youtube filmpjes :P Ben benieuwd! vanavond ff bekijken.
Youtube compressie is voor 1080p zo'n 5Mbps dacht ik, dat is inderdaad te zien (artifacts in de vorm van blokjes). Ik download 1080p content daarom ook graag met een bitrate van 10Mbps-15Mbps. Captures zijn vaak 20Mbps.
Maar de link werkt niet: "The file you are trying to download is no longer available."
De link is verkort en daardoor werkt ie niet want er staan drie puntjes in de link.

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 26-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:50:
ach, ze hebben nog wel even..
het zal mij niks verbazen als de uiteindelijke versie wel gewoon op 1080p draait.

technisch gezien is de ps4 krachtiger, dus het lijkt me dan ook eerder aan het falen van EA/Dice liggen dat Battlefield (nog) niet op 1080p draait op de ps4 dan aan de console zelf..
Nu mis ik in de gehele discussie 1 ding, draait op op de xbone wel op 1080p of ook 720p?
Want als ie daar wel 1080p draait, dan is het zeker falen van de kant van EA.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Fleximex schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:20:
Maar de link werkt niet: "The file you are trying to download is no longer available."
De link is verkort en daardoor werkt ie niet want er staan drie puntjes in de link.
Link aangepast, werkt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Vreemd genoeg schijnt BF4 op de XO wel op 1080P te draaien. de resolutie van de PS4 scchijnt ergens tussen de 720P en 1080P te zitten

maar triest idd, van een launch titel vindt ik het nog enigszins acceptabel, maar imho moeten alle games die daarna uitkomen gewoon op 1080P draaien. Kheb het altijd een teleurstelling gevonden dat de meeste games op de PS3 niet verder dan 480P kwamen...

Als uitelindelijk blijkt dat de meeste games op de PS4 niet verder dan 720P komen dan zou dat voor mij echt een giga afknapper zijn.
Schijnt? hoe kom je aan die info, want als ik me niet vergis is er niks bekend over de XBO versie. Dus ook in dit geval kan je vanuit gaan dat de One niet op 1080p draait.

Je bent wel erg aan het Doom denken. Zelfs de developers van Dice zeggen dat hij hoger dan 720p draait en niet op 720p zelf. Alle andere games die zijn aangekondigd, draaien allemaal in 1080p 30/60 fps.

Battlefield is niet alles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Heb je daar een linkje van? Dat zou wat zijn hey X1 wel en PS4 niet. Dat zou ik een über naai streek vinden.
En ik ga er echt niet van uit dat PS4 games niet verder komen dan 720P. Anders zit die Cerny ook maar wat uit zijn nek te lullen.

(Offtopic) Ik heb die Gamescom presentatie van Microsoft gezien en vond het heel raar om daar Phil Harrison te zien spreken over de X1, terwijl hij precies hetzelfde deed bij de PS3 launch.

[ Voor 13% gewijzigd door zwembroek op 26-08-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daarnaast, ze hebben nog 2 maanden om de PS4 en XBO versie te optimaliseren en polishen, iets wat volgens mij veel devs doen aan het einde van een ontwikkel traject. Ik maak me er absoluut geen zorgen over. Het zal niet zo mooi worden als de PC versie, dat is en blijft toch het lead platform voor BF4, maar het zal een hele flinke stap zijn t.o.v. de 360 en PS3 versie.

De PS4 mag dan wel een stuk eenvoudiger voor te ontwikkelen zijn maar Cerny heeft ook meerdere keren aangegeven: ' Easy to learn, difficult to master'. Een BF5 bijvoorbeeld zal er verwacht ik weer een stuk beter uit zien, tegen die tijd kennen de devs de PS4 een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:31:
[...]

Link aangepast, werkt nu wel.
nee hoor werkt nog steeds niet! toch bedankt voor het posten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:13:

so dat ziet er wel heel erg vet uit! die belichting en alle rook effecten zijn echt strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:03:
[...]

nee hoor werkt nog steeds niet! toch bedankt voor het posten. d:)b
My bad .. hij is hem nu aan het binnenslepen! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:40
Bitfighter schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

nee, dat is eerder 2k resolutie. anders zou dat de bestands grootte van de film niet verklaren 500gb-800gb zijn de meeste films toch wel vaak.

zelfs dvd is nog prima te kijken, ik verbaasde over black hawk down op het doek. dat zag er nog erg goed uit, wel iets flets. want tja wel dvd.

en een console aansluiten kan prima. Het is dan wel een vereisten dat je kabels trekt tot in de zaal, want de controller wil je dan nog wel via bluetooth laten werken.
Grootste film die ik tot nu toe heb gehad is overigens de HFR versie van The Hobbit en die was 660 gig voor een 2k resolutie.
Gemiddeld zijn bioscoopfilms rond the 120 a 180 gig :). Soms uitschieters naar 250 wanneer er een 2D en 3D versie op de DCP staat. Films als Star Trek schieten dan omhoog naar 280 maar The Hobbit is de grootste tot nu toe geweest, in iedergeval op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

JorisTheWise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Grootste film die ik tot nu toe heb gehad is overigens de HFR versie van The Hobbit en die was 660 gig voor een 2k resolutie.
Gemiddeld zijn bioscoopfilms rond the 120 a 180 gig :). Soms uitschieters naar 250 wanneer er een 2D en 3D versie op de DCP staat. Films als Star Trek schieten dan omhoog naar 280 maar The Hobbit is de grootste tot nu toe geweest, in iedergeval op mijn werk.
Geheel offtopic, maar vind het nu eenmaal rete interessant, hoelang duurt het dan voor zo'n film over een glasverbinding heen is?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:37
MeNTaL_TO schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:25:
[...]

Geheel offtopic, maar vind het nu eenmaal rete interessant, hoelang duurt het dan voor zo'n film over een glasverbinding heen is?
Bij ons komen ze een harde schijf langsbrengen met de film erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
JorisTheWise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

En 4k dan? Want die zouden dan echt meerdere TB's kunnen kosten. Mag nog wel een goed algoritme voor komen wil je dat gaan streamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Veel mensen die hier lyrisch over zijn, maar ik vind het er niet uitzien. Dacht eerst dat ik op 360p zat te kijken. Of ligt het aan de compressie van youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
spl3ndr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:19:
[...]

Veel mensen die hier lyrisch over zijn, maar ik vind het er niet uitzien. Dacht eerst dat ik op 360p zat te kijken. Of ligt het aan de compressie van youtube?
Dat ligt voor een groot deel aan youtube. 1080p streams van youtube zien er ook niet uit full screen op een HD resolutie.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
spl3ndr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:19:
[...]

Lyrisch? Heb ik nergens gemerkt nog. Ik vind het er zelf ook niet best uit zien, maar in dit geval komt het wel door Youtube. Ze mogen van mij trouwens die foto's achter de auto wel weglaten, dat is echt irritant.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De stream is 720p30 met een bitrate van ~2.5Mbit/s.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
Hoe wordt de PS4 controller geleverd met of zonder laadkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Met kabel natuurlijk. Je kunt niet zonder kabel, dus die hoort standaard in de doos te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:02:
Met kabel natuurlijk. Je kunt niet zonder kabel, dus die hoort standaard in de doos te zitten.
Ik heb er een los gekocht vandaar deze vraag :). Het kan ook zijn dat Sony een tweede kabel los verkoopt. Bedankt voor het antwoord. ;)
Pagina: 1 ... 39 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.