Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik wilde net dezelfde posten :P
Ziet er goed uit :)

[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 26-06-2013 19:42 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:38

Superkiwi

Hoi doei

Nice!!
Ik hoop stiekem dat ze hier ook een titanium blauwe gaan uitbrengen :P
Daar heb ik nu 2 dualshocks van, erg tof kleurtje!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Eind februari kondigde Sony de PlayStation 4 aan, al kregen we de daadwerkelijke console niet te zien. Wel werd de interne technologie volledig uit de doeken gedaan, maar een prijs en datum voor de daadwerkelijke lancering hield Sony achter de hand. Een paar weken voor de aankondiging beweerde auteurs van een Japanse krant overigens dat de PlayStation 4 voor omgerekend 349 tot 399 euro in de winkels zou komen te liggen.

Nu blijkt die prijs echter iets te optimistisch ingeschat: enkele Duitse webshops (waaronder Alternate) hebben de vierde versie van Sony's console opgenomen in hun assortiment voor bedragen tussen de 550 en 630 euro. Deze aanschafkosten zijn wat geloofwaardiger, aangezien de PlayStation 3 bij zijn lancering ook een prijskaartje had van meer dan 600 euro.

De PlayStation 4 zal waarschijnlijk niet heel goedkoop zijn om te maken, want AMD heeft een speciale APU gemaakt exclusief voor deze console. Deze 8-core Jaguar-processor is namelijk gecombineerd met enorm snel 8 GB GDDR5-werkgeheugen, waar zowel de CPU als videokaart gebruik van kunnen maken
http://nl.hardware.info/nieuws/34725/playstation-4-duikt-op-voor-550-euro

Lijkt me erg stug, denk dat het duurste onderdeel nog wel de grafisch chip is, en aangezien ze groot toonden wat de prijs was, en benadrukte 100 dollar / Euro onder de Xbox one zouden ze net zo'n fiasco slaan als Microsoft met hun DRM verhaal en het plots weer omgooien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Dat is een artikel van 2 maanden geleden ;).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je wilt zeggen.
Je komt met artikel van maanden terug

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
oeps ... ik zag dat artikel bij hardware info staan..en dacht wtf... foutje.... (krijg je als je in de nachtdienst zit ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:06:
[...]

http://nl.hardware.info/nieuws/34725/playstation-4-duikt-op-voor-550-euro

Lijkt me erg stug, denk dat het duurste onderdeel nog wel de grafisch chip is, en aangezien ze groot toonden wat de prijs was, en benadrukte 100 dollar / Euro onder de Xbox one zouden ze net zo'n fiasco slaan als Microsoft met hun DRM verhaal en het plots weer omgooien !
hadden we maar een tijdmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:36
Voeding in de PS4. Geen extern blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zwaar is het dan met voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Laatst online: 23-09 21:04
Die standaard om de PS4 verticaal neer te zetten zou toch niet meegeleverd worden, of ben ik nou gewoon verkeerd?

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zal wel weer zo'n accessoire zijn, hier staat die er iig niet tussen, van Sony zelf
http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/130611a_e.pdf :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fzE8AQL.png

[ Voor 23% gewijzigd door iPodKiller op 27-06-2013 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Ik heb ook besloten voor de PS4 te gaan, nadat ik op zich ook wel enthousiast was over de XBone. (Het lijkt mij zo mooi om m'n PC met XBMC de deur uit te doen en dat dit ook op de console kan draaien, maar dat is een ander verhaal)

Belangrijkste argumenten zijn toch wel:
- PS4 is goedkoper
- Ben PS3 al gewend, en vind de X-Box controllers gewoon niet prettig in de hand liggen

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MyUtd4Life schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:54:
Die standaard om de PS4 verticaal neer te zetten zou toch niet meegeleverd worden, of ben ik nou gewoon verkeerd?
Die standaard, die er voor ieder model vanaf de PS2 is geweest, is altijd een accessoire geweest die je los aan kon schaffen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes met hdmi kabel erbij! Dat hebben we nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:01:
Netjes met hdmi kabel erbij! Dat hebben we nog niet eerder gezien.
Zit er bij de Wii U ook gewoon standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:21
AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:30:
[...]

Die standaard, die er voor ieder model vanaf de PS2 is geweest, is altijd een accessoire geweest die je los aan kon schaffen.
die heb je voor de ps3 toch ook niet nodig?
door de lichte buiging naar binnen vanaf de zijkanten staat ie prima horizontaal bij mij.
wellicht de ps4 niet, maar zoals ie er nu uitziet lijkt het meer de standaard te worden dat ie horizontaal staat dan verticaal ''ligt'', en dan lijkt het me logischer dat die ''standaard'' bij de verpakking van de ps4 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dutchgio schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:14:
[...]

die heb je voor de ps3 toch ook niet nodig?
door de lichte buiging naar binnen vanaf de zijkanten staat ie prima horizontaal bij mij.
wellicht de ps4 niet, maar zoals ie er nu uitziet lijkt het meer de standaard te worden dat ie horizontaal staat dan verticaal ''ligt'', en dan lijkt het me logischer dat die ''standaard'' bij de verpakking van de ps4 in zit.
Ik zeg ook niet of je m wel of niet nodig hebt, ik geef alleen aan dat die er nooit standaard (:P) bijgezeten heeft.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Ik zeg ook niet of je m wel of niet nodig hebt, ik geef alleen aan dat die er nooit standaard (:P) bijgezeten heeft.
Hij is niet "standaard" :+

Sorry, kon m niet laten. Voor mij persoonlijk hoeft hij er ook niet bij te zitten, als ik m haal zet ik m toch horizontaal neer.

[ Voor 17% gewijzigd door CrackSlet op 27-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Voor de diehards, Mark Cerny gaat nu een presentatie geven

http://blog.eu.playstatio...ps4-live-at-gamelab-2013/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:05:
[...]

Zit er bij de Wii U ook gewoon standaard bij.
Ik doelde dan ook op playstation. Bij de rest weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:30:
Bij de PS2 heb ik toendertijd een horizontale standaard bijgekocht. Die had eigenlijk totaal geen nut, maar het stond wel goed bij de PS2 :P

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 27-06-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal daar nog iets nuttigs in te melden zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:29:
[...]

zal daar nog iets nuttigs in te melden zijn? :P
Ik ben snel afgehaakt, volgens mij gaat het meer over zijn carrière ipv PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Gaat nu vooral over de gedachtegang en ontwikkeling van de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie presentatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
Grappig om te horen dat ze dus ook van plan waren om edram te gebruiken, maar ze om het developers makkelijker te maken dus gewoon een pool gddr5 namen. En dat ze dus ipv 1000gb/s nu 176gb/s hebben. Maar daardoor omdat het makkelijker is dus meer voordeel halen uit gddr5 dan het snellere edram.
Denk dat ze een goeie keuze hebben gemaakt :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Is edram sneller? Ik dacht dat de edram van de Xbox1 in het meest optimistische scenario nog steeds een stukje trager was dan gddr5?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
witeken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:11:
Is edram sneller? Ik dacht dat de edram van de Xbox1 in het meest optimistische scenario nog steeds een stukje trager was dan gddr5?
De xbone gebruikt esram ofzo, niet edram, en is stuk trager dan edram.
32MB of ESRAM (102GB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Het edram zelf is sneller, maar ook een stuk kleiner. Wat er in de edram staat kan snel geladen worden, maar wat erbuiten staat is dan weer langzamer (tenminste, dat begreep ik eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:11:
light eraan hoeveel je erin wilt investeren he ;)
het was voor de xbox one trouwens eSRAM

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Maar de presenatie gaf mij het geveol dat ze echt naar een betere toekomst aan het werken zijn, krijg veel vertrouwen, en door het werken met veel 3rd party en 1st party developers is de ps4 geworden wat het nu is(wordt) en ik denk dat dat in het voordeel van sony zal uitkomen. Dat plus dat ze de snelste console hebben op de markt zal ze geen windeieren leggen gok ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:16:
Maar de presenatie gaf mij het geveol dat ze echt naar een betere toekomst aan het werken zijn, krijg veel vertrouwen, en door het werken met veel 3rd party en 1st party developers is de ps4 geworden wat het nu is(wordt) en ik denk dat dat in het voordeel van sony zal uitkomen. Dat plus dat ze de snelste console hebben op de markt zal ze geen windeieren leggen gok ik zo ;)
misschien kunnen die dingen in crossfire over een paar jaar _O- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dus wat Nvidia met Volta wilt doen?

nieuws: Volta-gpu verschijnt in nieuwe Nvidia-roadmap

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Laatste gerucht is dat Sony oorspronkelijk een model van $499 zou uitbrengen (i.p.v. $399). Je zou dan o.a. een PS4 Eye en Knack erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:41:
Laatste gerucht is dat Sony oorspronkelijk een model van $499 zou uitbrengen (i.p.v. $399). Je zou dan o.a. een PS4 Eye en Knack erbij krijgen.
SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:43:
http://www.ign.com/articl...rice?utm_campaign=fbposts

Dus ze zaten initieel ook op de prijs van MS, maar door weghalen van de camera en wat verdere prijsverlaging, kom je dus op 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah dat je een spel schrapt snap ik, er is toch altijd een hele groep mensen die het spel niet leuk vinden en dus het gevoel hebben dat ze daar voor niets voor betalen.

Het schrappen van de PsEye vind ik minder slim, die controller met zijn ingebouwde led is toch vna dei PSeye afhankelijk, je kunt er leuke dingen mee doen maar devs gaan er nu geen gebruik van maken omdat maar een kleine groep zo'n ding heeft.

De PsEye heeft een verkoopprijs van 49,95 dan hadden ze toch een totaal pakket van 439,95 of 424,95 kunnen maken was imho slimmer geweest.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Maar dan ga je ook een grote groep mensen met een camera opzadelen die ze toch niet gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 27-06-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je zo'n ding hebt ga je hem ook automatisch gebruiken, sowieso voor de standaard "wie heeft welke controller in zijn handen" features, nu zijn die kleurtjes op de controllers gewoon nutteloos.

En als 100% van de PS4 eigenaren zo'n ding heeft weet je ook zeker dat de features door de devs gebruikt gaan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 27-06-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Chaoss schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:41:
Als je zo'n ding hebt ga je hem ook automatisch gebruiken, sowieso voor de standaard "wie heeft welke controller in zijn handen" features, nu zijn die kleurtjes op de controllers gewoon nutteloos.
Ik denk dat dat wat te positief gedacht is. Bij mij zou het waarschijnlijk in de doos blijven zitten en stof verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

Phydomir

Dennis

Tenzij je forceert dat hij altijd aan staat. Maar ja, dat wordt ook niet gewaardeerd zo blijkt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Tja meest gehoorde klacht bij de vita met unchartered was dat de touchpad teveel gepusht werd.
Beide mediums werken gewoon te langzaam als direct input, hoe minimaal ze de vertraging ook kunnen krijgen het blijft er altijd meer inzitten dan de knoppen op de controller.

Ik zou zowel kinect als ps eye puur voor party gaming houden.
En eerlijk gezegd lijkt me de kinect daarvoor beter geschikt en bovendien goedkoper (geen extra controllers).
Jammer dat de ps3 en straks ps4 exclusives me veel meer trekken dan die van Microsoft. En er dus voorlopig zeker geen xbox one zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Kinect zou het helemaal worden ... nou ik vindt dat het gebruik en implementatie ervan tot nu toe bagger is... zie het meer als een gadget dan een nuttige toevoeging , ook de ps eye etc een toevoeging maar niet iets essentieels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

het actief pushen van een nieuw hardware speeltje is op zijn minst discutabel te noemen. Aan de ene kant is het standaard maken van een camera een slimme zet in het breed kunnen aanbieden van motion games. Hierbij heeft kinect nog eens het voordeel dat je met alleen de camera klaar bent en bij de ps3/4 voor een optimale ervaring ook een move constroller nodig hebt.

Dansgames hebben op de xbox one gelijk een enorme pool aan mogelijke gebruikers terwijl dezelfde game op de de PS4 straks gewoon veel duurder is wand je moet er een camera en move controller bij kopen. Denk bijvoorbeeld een demo van een dansgame is die door alle xbox one gebruikers gespeeld kan worden terwijl deze demo op de PS4 slechts een zeer klein percentage van de gebruikers zal bereiken.

Aan de andere kan richt Sony zich op gamers met de PS4 en de meeste van deze gamers willen/kopen geen kinect of move omdat ze die games niet leuk vinden. Het bieden van de keuze aan de consument is gewoon ook een goede beslissing maar legt wat restricties op voor de toekomst. Gamemakers als Mediamolecule zullen zijn zachtst niet erg gelukkig zijn geweest met deze last minute wijziging van Sony.

Toch vind ik het fijner om 100 euro minder te betalen voor een sterkere console. en later te mogen kiezen als ik dan echt een move wil gebruiken.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb het helaas gemist maar begreep dat het binnenkort ook op Youtube komt.
Hier is echter wel een korte samenvatting in tekst over Cerny's verhaal:

http://www.thesixthaxis.c...rties-during-pre-ps3-era/

Erg interessant, hij heeft het over de fouten die Sony maakte bij de PS2 en PS3, over het ontwikkel proces voor de PS4 en dat o.a. Rockstar, Ubisoft, EA en Activision actief hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de PS4.

Kan trouwens makkelijk een hele dag naar Cerny luisteren, die man kan het zo goed overbrengen en is eigenlijk een genie. Wist overigens niet dat het geen medewerker van Sony is, hij wordt blijkbaar ingehuurd.

En hij staat nu ook op Youtube: YouTube: Mark Cerny "The Road to PS4" - 'No Hum, No Pajama' Edition @ gamelabs 2013

Absolute aanrader om te kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door kazuka op 28-06-2013 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Leuke quote:
“Everyone we sat down with knew we were asking for feedback of PS4″, he admitted. “The number one piece of feedback was that the system had to be unified, one pool, and that if we had the money to spend we should invest it in an expensive GPU.”
Lijkt me inderdaad een interessante presentatie.

Edit: bedankt voor de YT-link.

[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 27-06-2013 22:44 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
Lol, "No exotic hardware" en dan geeft hij gelijk het voorbeeld van edram. Als ze die opmerking niet hadden gekregen werd het edram denk ik ipv Gddr5.

Ik denk voor iedereen die nog twijfelt tussen een One en PS4 het een must see presentatie is. Had nog twijfels bij mn ps4 pre-order, die zijn nu helemaal weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door Silversin op 28-06-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Silversin schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:27:
Lol, "No exotic hardware" en dan geeft hij gelijk het voorbeeld van edram. Als ze die opmerking niet hadden gekregen werd het edram denk ik ipv Gddr5.
Ik denk dat hij met dat voorbeeld eerder wilt zeggen: in het verleden pushten we voor awesome hardware die veel kon bereiken, maar ook erg complex was. Het gevolg: veel tijd nodig om games te ontwikkelen, en de 'full potential' is niet direct beschikbaar.

Als je nou voor 'iets minder' hardware gaat, dan mis je wel net dat 'exotische', maar kunnen ontwikkelaars wel vanaf day 1 al een groot deel van de hardware benutten en liggen de ontwikkeltijden veel lager (dus: of meer focus op kwaliteit mogelijk, of eerder klaar [waardoor wellicht weer eerder aan nieuwe games kan worden begonnen]).

Hij zegt het zelf al: in dit geval is 176 GB/s 'groter' dan 1088 GB/s. :)
Ik denk voor iedereen die nog twijfelt tussen een One en PS4 het een must see presentatie is. Had nog twijfels bij mn ps4 pre-order, die zijn nu helemaal weg :)
Het was inderdaad wel een extreem interessante presentatie en, in ieder geval voor mij (en zo te lezen ook voor jou), geeft het wel meer 'hoop' omdat je de 'personen achter de PS4' beter 'leert kennen'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

interessante presentatie! zeker die moeite om te bekijken als je wat meer achtergrond informatie wilt over de ontwikkel geschiedenis van Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Cerny is dan ook een heerlijke prater om naar te luisteren. Die man weet waar hij het over heeft en is er oprecht enthousiast over.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Goeie tip, die ga ik zeker eens kijken als ik tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

CR1691 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:28:
Cerny is dan ook een heerlijke prater om naar te luisteren. Die man weet waar hij het over heeft en is er oprecht enthousiast over.
woa de manier waarop hij praat vind ik maar irritant beetje zeurderig ofzo :P maar die man is gewoon briljant waarschijnlijk een van de belangrijkere mensen in de games industrie zeker op het gebied van Playstation. En hij heeft wel een interessant verhaal te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
Boeiend inderdaad! Mooi om te zien hoe ze de omslag hebben gemaakt van een aanpak vanuit de ivoren toren naar een intensieve samenwerking met de partners.

Wat mij wel verbaasde is dat hij aangaf dat de Xone aanpak met edram om termijn sneller zou kunnen zijn dan de huidige PS4 aanpak. Of heb ik niet goed begrepen dat "de andere aanpak" die van Xone was?

@Witeken: Ah, dan snap ik het :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als ik dit zie heeft Sony erg hard samengewerkt met de studio's. Hij zegt zelf met meer dan 30 studio's en presentaties van 8 uur, sinds 2008. Sony heeft dus echt naar de devs geluisterd. Maar ik wist al deels dat Sony naar hen had geluisterd door hun "conversations with creators". Hij noemt zelfs indie-devs, terwijl het beleid van MS op dit moment indie devs tegenwerkt. Verder had MS ook nog het used game-beleid, waar zelfs de uitgevers niet enthousiast over waren.

@cheiron: Ik dacht dat eerst ook, maar de Xbox1 gebruikt esram, geen edram. Dat is bij de theoretisch hoogste snelheid nog trager dan de Ps4.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Blijkbaar wordt dit de eerste officiële bundel van de PS4:

Afbeeldingslocatie: http://img.psx-sense.nl/images/file/img_51ccb34a7b9ee.jpg

Van mij mag deze bundel bij de launch beschikbaar zijn/komen, als de prijs dan een beetje scherp is neem ik deze bundel liever dan de kale !

maar dan moet hij wel goedkoper zijn dan 499,- want 100 euro extra voor de camera + 1 game is niet echt een scherp voordeel. De camera kost in NL los 50,- dus dan betaal je 50 voor Knack en dat is niet echt eens scherpe prijs. want daar kun je hem los ook voor krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 28-06-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
Op welke manier gaat knack dan gebruik maken van de ps eye ? Daar kan ik namelijk niks over vinden. Als die bundel voor €450 in de winkel komt te liggen wil ik er nog wel over nadenken, maar het is zeker geen game die ik moet ! hebben. (iig wat ik tot nu toe heb gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Laatst online: 14:55
topic aangemaakt voor de nieuwe Socom (H-Hour)!

[Multi] H-Hour: World's Elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Knack maakt volgens mij helemaal geen gebruik van de PSeye.

Maar de PS4 en controller zijn in eerste instantie zo ontworpen dat er voor de werking zoals Sony het in gedachte had/heeft een PSeye nodig is. Sony zou eerst net als Microsoft deze pack uitbrengen incl camera maar om een stuk goedkoper dan de XBone te zijn hebben ze de kale versie op de markt gebracht.

Knack ljkt mij wel een toffe game, kreeg er toch een beetje R&C vibe van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja dat de controller zo uitgedacht ia weet ik , maar het is toch een rare keuze om een bundel te maken met de ps eye en er dan geen game bij te stoppen die er echt iets mee doet ?

Misschien dat er bii gamescom een hoop duidelijk wordt , want tot nu toe heeft Sony volgens mij nog niks laten zien wat met dat ding functioneert. Tot nu toe schuif ik het in de hoek "niet boeiend" vlak naast de kinect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ondanks dat ik het vanuit marketingtechnisch aspect begrijp vind ik het jammer dat ze deze keuze voor de PS Eye hebben gemaakt en niet een zo compleet mogelijk pakket lanceren. Ze hadden met de DS4 duidelijk voorgesorteerd op de aanwezigheid van de PS Eye. Nu ontwikkelaars deze zekerheid niet hebben zal er dus in de praktijk ook weinig mee gebeuren. Niet dat ik zelf persoonlijk een groot fan ben van bewegingstechnieken, maar er is natuurlijk een grote groep die dit wel bijzonder leuk vind. Kijk alleen maar al naar het succes van de Wii.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De mensen die de Ps camera willen zullen die gewoon kopen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:37
witeken schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:46:
De mensen die de Ps camera willen zullen die gewoon kopen.
Het punt is dat er een bepaalde hoeveelheid van die camera's verkocht moet zijn voordat iedere ontwikkelaar er belang aan geeft. Ook kan een ontwikkelaar er nu niet vanuit gaan dat iedere persoon er ééntje heeft. Hierdoor moeten er in het spel mogelijkheden zijn om dezelfde opdracht te voltrekken met de camera en zonder de camera waardoor je waarschijnlijk meer half bakken oplossingen tegen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:27:
Ondanks dat ik het vanuit marketingtechnisch aspect begrijp vind ik het jammer dat ze deze keuze voor de PS Eye hebben gemaakt en niet een zo compleet mogelijk pakket lanceren. Ze hadden met de DS4 duidelijk voorgesorteerd op de aanwezigheid van de PS Eye. Nu ontwikkelaars deze zekerheid niet hebben zal er dus in de praktijk ook weinig mee gebeuren. Niet dat ik zelf persoonlijk een groot fan ben van bewegingstechnieken, maar er is natuurlijk een grote groep die dit wel bijzonder leuk vind. Kijk alleen maar al naar het succes van de Wii.
Die groep kan dan mooi een X1 of een Wii halen. Ik ben erg blij dat ik geen geld hoef te lappen voor iets waarvan ik de toegevoegde waarde niet zie. En als ik die op termijn wel zie, kan ik de Eye voor een paar tientjes los kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

walletje-w schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Het punt is dat er een bepaalde hoeveelheid van die camera's verkocht moet zijn voordat iedere ontwikkelaar er belang aan geeft. Ook kan een ontwikkelaar er nu niet vanuit gaan dat iedere persoon er ééntje heeft. Hierdoor moeten er in het spel mogelijkheden zijn om dezelfde opdracht te voltrekken met de camera en zonder de camera waardoor je waarschijnlijk meer half bakken oplossingen tegen gaat komen.
Nee, nu zullen ontwikkelaars niet halfbakken camera opties toevoegen, die ze alleen vanuit een marketing technisch oogpunt anders hadden toegevoegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vicieuze cirkel, jij ziet de toegevoegde waarde niet omdat er nog maar weinig leuke functies voor zijn, Devs gaan er niet veel tijd (en dus geld) aan besteden om leuke toepassingen te ontwikkelen omdat de install base erg laag is.

Die cirkel is alleen te doorbreken door elke PS4 Standaard met camera te leveren.

Als sony was gekomen met een PS4 voor 424,99 "incl gratis PSeye" dan had je er bijna geen mens over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Tja wat jij als nadeel ziet , ziet een ander weer als voordeel. Nu moeten de ontwikkelaars ook een alternatieve besturing bedenken voor het deel wat ze met de ps eye willen besturen en kan ik lekker rustig op de bank blijven zitten. Bewegen doe ik op mijn werk al genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het beste is gewoon om een compleet pakket aan te bieden. We hebben gezien met de move en kinect dat dit anders gewoon niet optimaal wordt gebruikt. Dat is gewoon zonde, aangezien het echt niet om een grote investering gaat.

Verder ben ik nog niet zo overtuigd van Knack, zojuist weer wat gameplay beelden opgezocht, maar van wat ik tot nu toe heb gezien redelijk repetitief qua gameplay. Zie in ieder geval niet zo heel veel gameplay verschillen tussen een relatief kleine knack en een zeer grote knack :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nieuwe Second son Gameplay in 1080P:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Chaoss schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:39:
Nieuwe Second son Gameplay in 1080P:
[video]
Wauw. Moet wel erbij zeggen keek het op mn galaxy s3 maar damn wat ziet edat er fris en scherp uit. Echt mooie graphics en vooral ook smoothe animations. Dit is echt next gen !! En moet zeggen infamous games boeide me vaak niet zo maar dit zit er wel heel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

v8power67 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:52:
[...]

Wauw. Moet wel erbij zeggen keek het op mn galaxy s3 maar damn wat ziet edat er fris en scherp uit. Echt mooie graphics en vooral ook smoothe animations. Dit is echt next gen !! En moet zeggen infamous games boeide me vaak niet zo maar dit zit er wel heel tof uit.
Ik vind het totaal niet "next gen" zet de game maar naast The division dan ziet het er echt niet uit. Het ziet er leuk uit maar meer niet. Saaie textures, doffe kleurtjes..ziet er totaal niet "echt" uit.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Waarom moet het er 'echt' uit zien? Next-gen betekend niet dat alles er zo 'echt' mogelijk eruit moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jumpiefox schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:54:
[...]

Ik vind het totaal niet "next gen" zet de game maar naast The division dan ziet het er echt niet uit. Het ziet er leuk uit maar meer niet. Saaie textures, doffe kleurtjes..ziet er totaal niet "echt" uit.
Ben ik het niet mee eens, veel particles, mooie lichteffecten. gedetailleerde schaduwen, soepele bewegingen van het karakter. The Division is een hele andere stijl. de sfeer en uitstraling van SS is een keuze heeft verder niets met wel/geen next gen te maken.

SS ziet er indrukwekkend uit, dit is gewoon next gen gaming.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 28-06-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

The Division zag er dan ook wel echt heel erg cool uit. Met name de mate van detaillering was echt stoer om te zien. Het schieten van een autoruit bijvoorbeeld. The Division is dan ook de Multiplatform game waar ik het meeste naar uitkijk..

Heb me wel vermaakt met de 1e infamous, maar dat was naar mijn beleving ook een goede balans tussen adventure en actie. Indien Seconds Son dezelfde balans heeft en niet doorslaat naar actie, wat in deze clips wel erg naar voren komt, lijkt het me wel interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-06-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Jumpiefox schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:54:
[...]

ziet er totaal niet "echt" uit.
Maar is een game pas next-gen als graphics er nog 'echter' uit zien? Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Alhoewel de graphics tegenwoordig belangrijk zijn, gaat het toch - voor mij - om het totaalplaatje. Zo kunnen gamewerelden groter en uitgebreider zijn, maar het gaat ook om het platform zelf.

PlayStation 4 (en de Xbox One) doen dit beiden voor mij. Allebei hebben ze een modern, fris besturingssysteem (met, naar mijn mening, innovatieve manieren van besturing [handgebaren]), meer kracht (zowel GPU als CPU), harde schijf, digital-only mogelijkheden, beginnen met spelen tijdens het downloaden, (vanaf 2014) Gaikai streaming, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Mja ik persoonlijk vond het er gewoon erg goed uitzien, idd de particals en lekker scherp.
Maar als ik een keuze had zou ik bv liever een spel met de graphics van RDR (die zag er op xbox 360 al echt super strak uit) en dan bv heel amerika als map. Misschien iets meer AA en hogere resolutie. Maar juist nu met meer geheugen in de consoles kunnen open wereld spellen lekker groot worden, met veel details.
Maar idd the division zag er ook echt heel strak uit, maar ben benieuwd hoe groot dat spel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Laatst online: 14:55
Ik heb liever veel nieuwe gameplay elementen dan alleen maar Graphics waar veel game makers zich tegenwoordig op richten. Wat heb ik aan een game die hetzelfde doet als op de PS2/PS3 maar er mooier uitziet?! Ik speel liever een game die er minder uitziet maar me wel weet te verassen in gameplay elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:27:
Het beste is gewoon om een compleet pakket aan te bieden. We hebben gezien met de move en kinect dat dit anders gewoon niet optimaal wordt gebruikt. Dat is gewoon zonde, aangezien het echt niet om een grote investering gaat.
Ik zal is het beste , maar lezen als vind ik het beste :+

Een hele groep gamers zit niet op die functies te wachten en daarom (nogmaals) ben ik blij dat het er niet standaard bij zit dus ben ik niet verplicht het te gebruiken en voelen ontwikkelaars zich niet verplicht het te gebruiken. Zo zit ik nu op de Vita af en toe op het scherm te drukken terwijl een knop gewoon 10x beter had gewerkt. Maar nee iedereen op de vita heeft een touchscreen dus gebruiken zal je het ;)

Als Sony nu zelf 1 of 2 games uitbrengt waar iedereen gelijk de meerwaarde van de ps eye ziet (of iig een groot deel van de consumenten) dan gaat die Ps eye vanzelf hard verkopen en als er genoeg zijn gaan er genoeg goede games voor komen. En die paar eigenwijzen (waaronder ik waarschijnlijk ) kunnen dan lekker games met alleen de controller spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Je eerste zin snap ik niet, maar dat terzijde.

Als het een compleet pakket is dan kunnen ontwikkelaars er vanuit gaan dat iedereen het heeft en loont het voor de ontwikkelaar ook meer om daar tijd en geld in te stoppen. Indien de toepassing van dergelijke functies niet als positief ervaren wordt door de meerderheid van de gamers, dan zullen ontwikkelaars daar ongetwijfeld op inspelen. Denk bijvoorbeeld aan de sixaxis in het begin van de ps3. Dat werd in het begin om de haverklap als functie gebruikt, maar werkte vaak voor geen meter en gamers vonden het vaak ook niets. Uiteindelijk is het of niet meer aanwezig in games of juist op een goede manier gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-06-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:58:
Je eerste zin snap ik niet, maar dat terzijde.

Als het een compleet pakket is dan kunnen ontwikkelaars er vanuit gaan dat iedereen het heeft en loont het voor de ontwikkelaar ook meer om daar tijd en geld in te stoppen. Indien de toepassing van dergelijke functies niet als positief ervaren wordt door de meerderheid van de gamers, dan zullen ontwikkelaars daar ongetwijfeld op inspelen. Denk bijvoorbeeld aan de sixaxis in het begin van de ps3. Dat werd in het begin om de haverklap als functie gebruikt, maar werkte vaak voor geen meter en gamers vonden het vaak ook niets. Uiteindelijk is het of niet meer aanwezig in games of juist op een goede manier gebruikt.
Je bracht het als een feit terwijl ik het meer een mening vind (vorige reactie ff te snel ingetikt)

Het is duidelijk wat jij er van denkt en misschien heb je wel gelijk , maar ik sla liever die periode over dat ontwikkelaars het te pas en te onpas gaan toepassen. Het begin van de PS3 heb ik lichtelijk overgeslagen (zat in het Xbox kamp :+ ) , maar zou nu ook totaal geen game kunnen noemen die goed gebruik maakt van de sixaxis ? (volgens mij alleen flower ? ) of heb ik wat gemist ?

De praktijk laat meestal zien dat ontwikkelaars op zoek gaan naar mogelijkheden als de optie er in zit. En dat geeft helaas meestal niet iets waar je op zit te wachten. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel van iemand die echt een goed idee heeft hoe het toegepast moet worden , maar die zijn schaars.

Naja , hier kunnen we tot het eind der tijden over door discusieren, maar ik geloof dat onze meningen te ver uit elkaar liggen en misschien kom ik in de toekomst nog eens terug op het nut van de ps eye/ kincect 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Interessante vid & is dit de Steve Jobs van Sony or wut? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Interessante presentatie ja maar die was op de vorige pagina algepost :P

En ik geloof niet dat deze man zo'n klootzak is als Steve jobs, en Cerny is niet eens in dienst bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Goed nieuws op twee fronten voor de PS4 vanuit het xbox kamp:

http://www.eurogamer.net/...er-in-production-hardware

De engineers van Microsoft hebben "ineens" ondekt dat hun 32mb esram op de GPU twee keer zo snel is dan gedacht 8)7 Dus ipv 102 gb/sec naar 192 gb/sec....

wacht ff: 102 x 2 is toch 204 gb/sec?? Hoe zit dit? De GPU clockspeed is waarschijnlijk verlaagd van 800mhz naar 750hmz! De geruchten over de slechte yields bij productie zijn dus waar en de geruchten over een mogelijke downclock om yields te verhogen zijn zeer aannemelijk geworden met deze nieuwe informatie!

Goed nieuws want waar het trage geheugen van de xbox one de ps4 in sommige manieren kunnen had tegenhouden bij multiplatformers aangezien het geheugen van de PS4 veel sneller is dan dat van de xbox one.

Naar daar nu bij dat de clock van de one mogelijk verder is verlaagd is het gat in performace van de GPU is van 1,2 tflops (xbox one) vs 1,8 tflops (ps4) naar 1,1 tflops vs 1,8 tflops gegaan.

Het gat is van 0,6 tflops naar 0,7 tflops gegaan terwijl het bruikbare geheugen op de ps4 nog steeds sneller is.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb gisteren ook die presentatie van Cerny gekeken. Leuk om eens te zien en ik wist eigenlijk niet dat hij al zo lang bij PlayStation betrokken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:39:
Interessante presentatie ja maar die was op de vorige pagina algepost :P
ah inderdaad, 2 pagina's geleden als link :p
Niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 07:00

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als die kloksnelheid echt met 50Mhz verlaagd is, dan vermoed ik dat daardoor ook de CPU wat trager is geworden van de XBOne.

GPU, CPU en Edram zitten op dezelfde "Die" (APU).
De GPU draait op 750Mhz en dan zal de CPU volgens mij op 1.5Ghz (750x2) draaien.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat artikel van Leadbetter op Eurogamer geeft mooi aan wat voor gebrek aan kennis die gast heeft. Cerny geeft in zijn presentatie mooi aan waarom de Xbox One setup precies niet de juiste keuze is en Leadbetter gaat, de xbox fanboy die hij is, daar finaal aan voorbij en doet lekker mee aan het creatief boekhouden qua bandbreedtes. :)

Ach ja. In de praktijk zal men echt wel wat gebruik gaan maken van dat stukje eDRam, maar het nadeel zit hem er in hoe je het vult. Dat moet echt over de bus, die je dan niet voor iets anders kunt gebruiken. En daar zit hem nu net de crux.

Over de downclock: ik denk dat de CPU dan ook gedownclocked wordt idd, ivm bussnelheden zodat je cpu/gpu en andere support chips mooi in sync kunt blijven laten lopen op de bus(sen).

[ Voor 13% gewijzigd door EfBe op 29-06-2013 11:36 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HAGvh44.png

Afbeeldingslocatie: http://nl.playstation.com/media/UxWv7ixF/nl_NL2.png

[ Voor 39% gewijzigd door Uniciteit op 30-06-2013 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraanwater schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:23:
Ik heb liever veel nieuwe gameplay elementen dan alleen maar Graphics waar veel game makers zich tegenwoordig op richten. Wat heb ik aan een game die hetzelfde doet als op de PS2/PS3 maar er mooier uitziet?! Ik speel liever een game die er minder uitziet maar me wel weet te verassen in gameplay elementen.
Waarom moet het of/of zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Das voor het eerst, maar ik denk dat de meeste "hardcore" fans inmiddels al een pre-order bij een winkel hebben lopen.

Ben benieuwd of ze binnenkort actief reclame gaan maken voor de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Denk dat het bij de PS store dan wel 100% zekerheid heeft dat je hem gelijk krijgt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit is natuurlijk ook al een stap om de retail buiten spel te zetten vanaf de PS5. Het heeft alleen maar voordelen voor Sony. Makkelijke distributie, je weet precies wat er besteld is (geen dubbele pre-orders meer bij ketens), hogere marge, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:02:
[...]

Dit is natuurlijk ook al een stap om de retail buiten spel te zetten vanaf de PS5. Het heeft alleen maar voordelen voor Sony. Makkelijke distributie, je weet precies wat er besteld is (geen dubbele pre-orders meer bij ketens), hogere marge, etc. etc.
Je laat het overkomen als een nadeel. De grootste computerleverancier van de wereld is hiermee wel de grootste geworden zonder dat de klant het als onplezierig ervaart (met de rotorische aanname dat ze het anders niet gekocht hadden). Maar realistisch gezien blijft de grootste afzetmarkt van Sony de consumentenelectronica. Het buitenspel zetten van de leverancier zal daarom waarschijnlijk niet snel gebeuren. Consumenten willen nu eenmaal hun potentiele bravia eerst in de mediamarkt zien. :) Toekomst van Sony zit wel in de digitale distributie, met alle voordelen vandien.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Arx schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:19:
[...]

Je laat het overkomen als een nadeel.
Ik zie het juist als enorm voordeel voor Sony ;) De consument heeft er ook geen echte last van. Als ik Sony was zou ik hetzelfde doen :)

EDIT: Ik heb overigens ook geen medelijden met de retail die consoles verkopen. Het zijn letterlijke doorgeefluiken. Over het algemeen is er zeer weinig kennis aanwezig, krijg je advies op basis van hun persoonlijke voorkeur en als er iets kapot is, verwijzen ze direct door naar Sony/MS/Nintendo.

Een winkel heeft anno 2013 imho alleen zin als het toegevoegde waarde heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 30-06-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van een winkel is wel dat er bv een demo unit kan staan. Kan me ook voorstellen dat ouders die hun kids voor de kerst een PS willen geven die toch ook eerst wel in het echt zouden willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
\Een winkel heeft nut als het verstand van zaken heeft, het een goede service biedt en luistert naar de klant.

Nadeel met grotere winkelketens is dat personeel gemiddeld genomen ongemotiveerd is, er alleen komt voor de centjes en geen hart voor de zaak heeft.

Gevolg, ongeïnteresseerde houding naar de klant, die slechte informatie krijgt en denkt van.... bekijk het maar en niet meer terug komt.

Een zaak waar ze moeite voor je doen, aandacht aan je besteden en service bieden daar komt men graag voor terug ! Er is gewoonweg teveel personeel verloop die dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is een winkel waar het personeel verstand van zaken heeft buiten een game zaak om? Je zou er van verschieten als je ziet hoeveel consoles er buiten een game zaak om verkocht worden. Ik geloof er geen bal van dat meer dan de helft van de consoles via een zaak als Game mania verkocht wordt. Ook Saturn, MM, Bart Smit en Intertoys verkopen genoeg consoles en handhelds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 13:31

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind het wel mooi dat Sony dit zo doet. De PS4 komt er sowieso, maar aangezien ik vrijwel alleen maar Gran Turismo speel en deel 6 nog op de PS3 uitkomt zou ik niet zo snel op releasedag of in de maanden erna naar de winkel gaan om een PS4 te kopen. Dat ding komt er vanzelf wel een keertje. Als het echter zo makkelijk word gemaakt om 'met 1 druk op de knop' bij Sony zelf zo'n ding te bestellen die op releasedag gewoon voor de deur staat... Tja, op mij werkt zoiets wel. Ik koop ook gewoon liever direct bij Sony zelf.

Electronica winkels zijn alleen maar goed voor aanbiedingen en budgetbakken. Het is lang geleden dat ik iets niet via internet heb gekocht.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15

Edd

Ik denk dat Sony het over dezelfde boeg zal gooien als met de Vaio-laptops. Ja, je kan een Vaio-laptop in de winkel kopen, echter kun je ze online zelf samenstellen met onderdelen die niet in de winkel-versies zitten. Voor de PS4 zal dat gaan richting aparte bundels met bijv. een grotere HDD of misschien met SSD, terwijl dit niet in de winkel-versies beschikbaar komt.
En uiteraard tegen een concurrerende prijs, waarbij met af en toe een actie heeft met leuke kortingen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Als de mogelijkheid er is annuleer ik meteen mijn bestelling bij amazon.de en bestel ik hem via Sony zelf.
Heb al eerder een persoonlijk geconfiguurde laptop bij ze besteld en is toen goed bevallen.

Bovendien ze kunnen echt niet maken om direct bestelde bestellers niet als eerste te bedienen met een console.

Dit zou denk ik ook betekenen dat ze meer dan voldoende voorraad hebben tijdens de launch.
In de winkel heb je denk ik wel meer kans op koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Morgen dan ook misschien meer duidelijk over eventuele bundels bij Sony, of combideals.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sinned123 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:03:
Als de mogelijkheid er is annuleer ik meteen mijn bestelling bij amazon.de en bestel ik hem via Sony zelf.
Heb al eerder een persoonlijk geconfiguurde laptop bij ze besteld en is toen goed bevallen.

Bovendien ze kunnen echt niet maken om direct bestelde bestellers niet als eerste te bedienen met een console.

Dit zou denk ik ook betekenen dat ze meer dan voldoende voorraad hebben tijdens de launch.
In de winkel heb je denk ik wel meer kans op koppelverkoop.
Ik denk niet dat je zelf kan customiseren, want dat kan op dit moment in de Verenigde Staten ook niet (en daar is hij, via Sony, al wél te pre-orderen). ;)

In de VS kan je toevoegen:

- DualShock 4
- PS4 Eye/Camera
- Killzone: Shadow Fall
- #DriveClub
- Knack
- Infamous: Second Son

Dat laatste is natuurlijk wel mooi, want de enige (voor zover ik weet) die nu pre-order voor games accepteert is Bol.com voor €69.99. Ik verwacht dat Sony 'gewoon' voor €59.99 gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 30-06-2013 19:29 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.