Ik wilde net dezelfde posten 
Ziet er goed uit
Ziet er goed uit
[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 26-06-2013 19:42 ]
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 26-06-2013 19:42 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
http://nl.hardware.info/nieuws/34725/playstation-4-duikt-op-voor-550-euroEind februari kondigde Sony de PlayStation 4 aan, al kregen we de daadwerkelijke console niet te zien. Wel werd de interne technologie volledig uit de doeken gedaan, maar een prijs en datum voor de daadwerkelijke lancering hield Sony achter de hand. Een paar weken voor de aankondiging beweerde auteurs van een Japanse krant overigens dat de PlayStation 4 voor omgerekend 349 tot 399 euro in de winkels zou komen te liggen.
Nu blijkt die prijs echter iets te optimistisch ingeschat: enkele Duitse webshops (waaronder Alternate) hebben de vierde versie van Sony's console opgenomen in hun assortiment voor bedragen tussen de 550 en 630 euro. Deze aanschafkosten zijn wat geloofwaardiger, aangezien de PlayStation 3 bij zijn lancering ook een prijskaartje had van meer dan 600 euro.
De PlayStation 4 zal waarschijnlijk niet heel goedkoop zijn om te maken, want AMD heeft een speciale APU gemaakt exclusief voor deze console. Deze 8-core Jaguar-processor is namelijk gecombineerd met enorm snel 8 GB GDDR5-werkgeheugen, waar zowel de CPU als videokaart gebruik van kunnen maken
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Verwijderd
hadden we maar een tijdmachineGandalf68 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:06:
[...]
http://nl.hardware.info/nieuws/34725/playstation-4-duikt-op-voor-550-euro
Lijkt me erg stug, denk dat het duurste onderdeel nog wel de grafisch chip is, en aangezien ze groot toonden wat de prijs was, en benadrukte 100 dollar / Euro onder de Xbox one zouden ze net zo'n fiasco slaan als Microsoft met hun DRM verhaal en het plots weer omgooien !
FIFA Benelux Administrator
[ Voor 23% gewijzigd door iPodKiller op 27-06-2013 02:12 ]
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Die standaard, die er voor ieder model vanaf de PS2 is geweest, is altijd een accessoire geweest die je los aan kon schaffen.MyUtd4Life schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:54:
Die standaard om de PS4 verticaal neer te zetten zou toch niet meegeleverd worden, of ben ik nou gewoon verkeerd?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Zit er bij de Wii U ook gewoon standaard bij.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:01:
Netjes met hdmi kabel erbij! Dat hebben we nog niet eerder gezien.
die heb je voor de ps3 toch ook niet nodig?AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:30:
[...]
Die standaard, die er voor ieder model vanaf de PS2 is geweest, is altijd een accessoire geweest die je los aan kon schaffen.
Ik zeg ook niet of je m wel of niet nodig hebt, ik geef alleen aan dat die er nooit standaard (dutchgio schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:14:
[...]
die heb je voor de ps3 toch ook niet nodig?
door de lichte buiging naar binnen vanaf de zijkanten staat ie prima horizontaal bij mij.
wellicht de ps4 niet, maar zoals ie er nu uitziet lijkt het meer de standaard te worden dat ie horizontaal staat dan verticaal ''ligt'', en dan lijkt het me logischer dat die ''standaard'' bij de verpakking van de ps4 in zit.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hij is niet "standaard"AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:22:
[...]
Ik zeg ook niet of je m wel of niet nodig hebt, ik geef alleen aan dat die er nooit standaard () bijgezeten heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door CrackSlet op 27-06-2013 11:33 ]
Verwijderd
Ik doelde dan ook op playstation. Bij de rest weet ik het niet.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:05:
[...]
Zit er bij de Wii U ook gewoon standaard bij.
Bij de PS2 heb ik toendertijd een horizontale standaard bijgekocht. Die had eigenlijk totaal geen nut, maar het stond wel goed bij de PS2AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:30:
Die standaard, die er voor ieder model vanaf de PS2 is geweest, is altijd een accessoire geweest die je los aan kon schaffen.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 27-06-2013 12:29 ]
Verwijderd
zal daar nog iets nuttigs in te melden zijn?iSpaceman schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:09:
Voor de diehards, Mark Cerny gaat nu een presentatie geven
http://blog.eu.playstatio...ps4-live-at-gamelab-2013/
Ik ben snel afgehaakt, volgens mij gaat het meer over zijn carrière ipv PS4Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:29:
[...]
zal daar nog iets nuttigs in te melden zijn?
Verwijderd
Goeie presentatie!iSpaceman schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:09:
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
De xbone gebruikt esram ofzo, niet edram, en is stuk trager dan edram.witeken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:11:
Is edram sneller? Ik dacht dat de edram van de Xbox1 in het meest optimistische scenario nog steeds een stukje trager was dan gddr5?
Verwijderd
light eraan hoeveel je erin wilt investeren hewiteken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:11:
Is edram sneller? Ik dacht dat de edram van de Xbox1 in het meest optimistische scenario nog steeds een stukje trager was dan gddr5?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 13:15 ]
Verwijderd
misschien kunnen die dingen in crossfire over een paar jaarv8power67 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:16:
Maar de presenatie gaf mij het geveol dat ze echt naar een betere toekomst aan het werken zijn, krijg veel vertrouwen, en door het werken met veel 3rd party en 1st party developers is de ps4 geworden wat het nu is(wordt) en ik denk dat dat in het voordeel van sony zal uitkomen. Dat plus dat ze de snelste console hebben op de markt zal ze geen windeieren leggen gok ik zo
Tweakblog van de maand
Uniciteit schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:41:
Laatste gerucht is dat Sony oorspronkelijk een model van $499 zou uitbrengen (i.p.v. $399). Je zou dan o.a. een PS4 Eye en Knack erbij krijgen.
SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:43:
http://www.ign.com/articl...rice?utm_campaign=fbposts
Dus ze zaten initieel ook op de prijs van MS, maar door weghalen van de camera en wat verdere prijsverlaging, kom je dus op 399.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 27-06-2013 18:41 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 27-06-2013 18:42 ]
Ik denk dat dat wat te positief gedacht is. Bij mij zou het waarschijnlijk in de doos blijven zitten en stof verzamelen.Chaoss schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:41:
Als je zo'n ding hebt ga je hem ook automatisch gebruiken, sowieso voor de standaard "wie heeft welke controller in zijn handen" features, nu zijn die kleurtjes op de controllers gewoon nutteloos.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Heb het helaas gemist maar begreep dat het binnenkort ook op Youtube komt.iSpaceman schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:09:
[ Voor 13% gewijzigd door kazuka op 28-06-2013 06:35 ]
Lijkt me inderdaad een interessante presentatie.“Everyone we sat down with knew we were asking for feedback of PS4″, he admitted. “The number one piece of feedback was that the system had to be unified, one pool, and that if we had the money to spend we should invest it in an expensive GPU.”
[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 27-06-2013 22:44 ]
Tweakblog van de maand
[ Voor 3% gewijzigd door Silversin op 28-06-2013 00:28 ]
Ik denk dat hij met dat voorbeeld eerder wilt zeggen: in het verleden pushten we voor awesome hardware die veel kon bereiken, maar ook erg complex was. Het gevolg: veel tijd nodig om games te ontwikkelen, en de 'full potential' is niet direct beschikbaar.Silversin schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:27:
Lol, "No exotic hardware" en dan geeft hij gelijk het voorbeeld van edram. Als ze die opmerking niet hadden gekregen werd het edram denk ik ipv Gddr5.
Het was inderdaad wel een extreem interessante presentatie en, in ieder geval voor mij (en zo te lezen ook voor jou), geeft het wel meer 'hoop' omdat je de 'personen achter de PS4' beter 'leert kennen'.Ik denk voor iedereen die nog twijfelt tussen een One en PS4 het een must see presentatie is. Had nog twijfels bij mn ps4 pre-order, die zijn nu helemaal weg
PSN: Finally_Chris
Goeie tip, die ga ik zeker eens kijken als ik tijd hebkazuka schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:21:
En hij staat nu ook op Youtube: YouTube: Mark Cerny "The Road to PS4" - 'No Hum, No Pajama' Edition @ gamelabs 2013
Absolute aanrader om te kijken.
woa de manier waarop hij praat vind ik maar irritant beetje zeurderig ofzoCR1691 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:28:
Cerny is dan ook een heerlijke prater om naar te luisteren. Die man weet waar hij het over heeft en is er oprecht enthousiast over.
Boeiend inderdaad! Mooi om te zien hoe ze de omslag hebben gemaakt van een aanpak vanuit de ivoren toren naar een intensieve samenwerking met de partners.kazuka schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:21:
[...]
En hij staat nu ook op Youtube: YouTube: Mark Cerny "The Road to PS4" - 'No Hum, No Pajama' Edition @ gamelabs 2013
Absolute aanrader om te kijken.
Flickr PSN ID= cheironnl
Tweakblog van de maand
[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 28-06-2013 11:38 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Tweakblog van de maand
Het punt is dat er een bepaalde hoeveelheid van die camera's verkocht moet zijn voordat iedere ontwikkelaar er belang aan geeft. Ook kan een ontwikkelaar er nu niet vanuit gaan dat iedere persoon er ééntje heeft. Hierdoor moeten er in het spel mogelijkheden zijn om dezelfde opdracht te voltrekken met de camera en zonder de camera waardoor je waarschijnlijk meer half bakken oplossingen tegen gaat komen.witeken schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:46:
De mensen die de Ps camera willen zullen die gewoon kopen.
Die groep kan dan mooi een X1 of een Wii halen. Ik ben erg blij dat ik geen geld hoef te lappen voor iets waarvan ik de toegevoegde waarde niet zie. En als ik die op termijn wel zie, kan ik de Eye voor een paar tientjes los kopen.uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:27:
Ondanks dat ik het vanuit marketingtechnisch aspect begrijp vind ik het jammer dat ze deze keuze voor de PS Eye hebben gemaakt en niet een zo compleet mogelijk pakket lanceren. Ze hadden met de DS4 duidelijk voorgesorteerd op de aanwezigheid van de PS Eye. Nu ontwikkelaars deze zekerheid niet hebben zal er dus in de praktijk ook weinig mee gebeuren. Niet dat ik zelf persoonlijk een groot fan ben van bewegingstechnieken, maar er is natuurlijk een grote groep die dit wel bijzonder leuk vind. Kijk alleen maar al naar het succes van de Wii.
Nee, nu zullen ontwikkelaars niet halfbakken camera opties toevoegen, die ze alleen vanuit een marketing technisch oogpunt anders hadden toegevoegdwalletje-w schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:49:
[...]
Het punt is dat er een bepaalde hoeveelheid van die camera's verkocht moet zijn voordat iedere ontwikkelaar er belang aan geeft. Ook kan een ontwikkelaar er nu niet vanuit gaan dat iedere persoon er ééntje heeft. Hierdoor moeten er in het spel mogelijkheden zijn om dezelfde opdracht te voltrekken met de camera en zonder de camera waardoor je waarschijnlijk meer half bakken oplossingen tegen gaat komen.
Wauw. Moet wel erbij zeggen keek het op mn galaxy s3 maar damn wat ziet edat er fris en scherp uit. Echt mooie graphics en vooral ook smoothe animations. Dit is echt next gen !! En moet zeggen infamous games boeide me vaak niet zo maar dit zit er wel heel tof uit.
Ik vind het totaal niet "next gen" zet de game maar naast The division dan ziet het er echt niet uit. Het ziet er leuk uit maar meer niet. Saaie textures, doffe kleurtjes..ziet er totaal niet "echt" uit.v8power67 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:52:
[...]
Wauw. Moet wel erbij zeggen keek het op mn galaxy s3 maar damn wat ziet edat er fris en scherp uit. Echt mooie graphics en vooral ook smoothe animations. Dit is echt next gen !! En moet zeggen infamous games boeide me vaak niet zo maar dit zit er wel heel tof uit.
The first casualty in war is always the truth...
Ben ik het niet mee eens, veel particles, mooie lichteffecten. gedetailleerde schaduwen, soepele bewegingen van het karakter. The Division is een hele andere stijl. de sfeer en uitstraling van SS is een keuze heeft verder niets met wel/geen next gen te maken.Jumpiefox schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:54:
[...]
Ik vind het totaal niet "next gen" zet de game maar naast The division dan ziet het er echt niet uit. Het ziet er leuk uit maar meer niet. Saaie textures, doffe kleurtjes..ziet er totaal niet "echt" uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 28-06-2013 16:02 ]
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-06-2013 16:01 ]
Maar is een game pas next-gen als graphics er nog 'echter' uit zien? Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Alhoewel de graphics tegenwoordig belangrijk zijn, gaat het toch - voor mij - om het totaalplaatje. Zo kunnen gamewerelden groter en uitgebreider zijn, maar het gaat ook om het platform zelf.
Ik zal is het beste , maar lezen als vind ik het besteuchiha tijntje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:27:
Het beste is gewoon om een compleet pakket aan te bieden. We hebben gezien met de move en kinect dat dit anders gewoon niet optimaal wordt gebruikt. Dat is gewoon zonde, aangezien het echt niet om een grote investering gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-06-2013 16:59 ]
Je bracht het als een feit terwijl ik het meer een mening vind (vorige reactie ff te snel ingetikt)uchiha tijntje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:58:
Je eerste zin snap ik niet, maar dat terzijde.
Als het een compleet pakket is dan kunnen ontwikkelaars er vanuit gaan dat iedereen het heeft en loont het voor de ontwikkelaar ook meer om daar tijd en geld in te stoppen. Indien de toepassing van dergelijke functies niet als positief ervaren wordt door de meerderheid van de gamers, dan zullen ontwikkelaars daar ongetwijfeld op inspelen. Denk bijvoorbeeld aan de sixaxis in het begin van de ps3. Dat werd in het begin om de haverklap als functie gebruikt, maar werkte vaak voor geen meter en gamers vonden het vaak ook niets. Uiteindelijk is het of niet meer aanwezig in games of juist op een goede manier gebruikt.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
ah inderdaad, 2 pagina's geleden als linkChaoss schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:39:
Interessante presentatie ja maar die was op de vorige pagina algepost
PSN-id: Chrasher
[ Voor 13% gewijzigd door EfBe op 29-06-2013 11:36 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
[ Voor 39% gewijzigd door Uniciteit op 30-06-2013 01:57 ]
Verwijderd
Waarom moet het of/of zijn?Kraanwater schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:23:
Ik heb liever veel nieuwe gameplay elementen dan alleen maar Graphics waar veel game makers zich tegenwoordig op richten. Wat heb ik aan een game die hetzelfde doet als op de PS2/PS3 maar er mooier uitziet?! Ik speel liever een game die er minder uitziet maar me wel weet te verassen in gameplay elementen.
Das voor het eerst, maar ik denk dat de meeste "hardcore" fans inmiddels al een pre-order bij een winkel hebben lopen.
Dit is natuurlijk ook al een stap om de retail buiten spel te zetten vanaf de PS5. Het heeft alleen maar voordelen voor Sony. Makkelijke distributie, je weet precies wat er besteld is (geen dubbele pre-orders meer bij ketens), hogere marge, etc. etc.
Je laat het overkomen als een nadeel. De grootste computerleverancier van de wereld is hiermee wel de grootste geworden zonder dat de klant het als onplezierig ervaart (met de rotorische aanname dat ze het anders niet gekocht hadden). Maar realistisch gezien blijft de grootste afzetmarkt van Sony de consumentenelectronica. Het buitenspel zetten van de leverancier zal daarom waarschijnlijk niet snel gebeuren. Consumenten willen nu eenmaal hun potentiele bravia eerst in de mediamarkt zien.PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:02:
[...]
Dit is natuurlijk ook al een stap om de retail buiten spel te zetten vanaf de PS5. Het heeft alleen maar voordelen voor Sony. Makkelijke distributie, je weet precies wat er besteld is (geen dubbele pre-orders meer bij ketens), hogere marge, etc. etc.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Ik zie het juist als enorm voordeel voor Sony
[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 30-06-2013 12:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
-
PSN: Shiver23
Ik denk niet dat je zelf kan customiseren, want dat kan op dit moment in de Verenigde Staten ook niet (en daar is hij, via Sony, al wél te pre-orderen).Sinned123 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:03:
Als de mogelijkheid er is annuleer ik meteen mijn bestelling bij amazon.de en bestel ik hem via Sony zelf.
Heb al eerder een persoonlijk geconfiguurde laptop bij ze besteld en is toen goed bevallen.
Bovendien ze kunnen echt niet maken om direct bestelde bestellers niet als eerste te bedienen met een console.
Dit zou denk ik ook betekenen dat ze meer dan voldoende voorraad hebben tijdens de launch.
In de winkel heb je denk ik wel meer kans op koppelverkoop.
[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 30-06-2013 19:29 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq