Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:35
Vinand schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:53:
Hele mooie vergelijking maar ik mis toch zaken als bijvoorbeeld de cloud computing en de esram van de xboxone.
De grote vraag is, welke rol zal cloud computing echter uiteindelijk gaan spelen? Als we één ding hebben geleerd de afgelopen jaren is het wel dat developers en uitgevers altijd de makkelijkste weg kiezen, en in veel gevallen er niet voor wordt gekozen om daadwerkelijk meerdere verschillende edities uit te brengen.

Dit is iets wat bijv. erg sterk naar voren komt bij PS3/Xbox 360 games welk pure kloons zijn, en vervolgens een PC port krijgen waarbij nog niet eens fatsoenlijk keyboard / mouse support ingebouwd wordt.

Dat wetende, hoe waarschijnlijk wordt het om plotseling voor één console je game dusdanig op te bouwen dat er een deel in de cloud verzorgd wordt? Een leuk concept van Microsoft, maar ik verwacht er momenteel vrij weinig van. Pas zodra Sony middels Gaikai de zelfde mogelijkheid zal gaan aanbieden, denk ik dat developers er echt iets mee gaan doen.

En daarmee gezegd hebbende, gezien het mogelijke hardware voordeel ten faveure van Sony zal het mij ook niet verbazen als zij een bewuste keuze hebben gemaakt of zullen maken om Gaikai voorlopig niet als cloud platform in te zetten op soortgelijke wijze als Microsoft doet met Xbox Live. Al is het enkel maar om te voorkomen dat developers voor Xbox One games de cloud aldaar dusdanig kunnen benutten om tot een gelijke performance te komen.

Daarnaast is natuurlijk een 2e issue met het gehele cloud gebeuren dat games niet dusdanig ontwikkeld kunnen worden dat cloud computing nodig is. De community wenst dat namelijk niet, sterker nog accepteert het niet. Iedereen hier heeft de kritiek op titels als Diablo III en SimCity gedurende het afgelopen jaar bijv. wel gezien. Er zullen weinig developers zijn welk zich daar nogmaals aan zullen branden op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:09
Microsoft heeft gezegd dat ze de Xbox One ook op de lange termijn willen steunen. Maar als ik zie dat de PS4 Gaikai heeft aangekondigd en dat de HDD is te vervangen (in 2018 ofzo zullen SSD's echt niet meer duur zijn) dan lijkt de PS4 toch wat beter voor de lange termijn. Ook op papier lijkt de PS4 hardware krachtiger.
Zou me niets verbazen als Sony over 6 jaar een PS4 slim heeft met standaard een SSD erin en ook een officiële PS4 SSD als soort van accessoires verkoopt. I.i.g. dat zou ik doen als ik Sony was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
psychodude schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:13:
[...]

De grote vraag is, welke rol zal cloud computing echter uiteindelijk gaan spelen? Als we één ding hebben geleerd de afgelopen jaren is het wel dat developers en uitgevers altijd de makkelijkste weg kiezen, en in veel gevallen er niet voor wordt gekozen om daadwerkelijk meerdere verschillende edities uit te brengen.

Dit is iets wat bijv. erg sterk naar voren komt bij PS3/Xbox 360 games welk pure kloons zijn, en vervolgens een PC port krijgen waarbij nog niet eens fatsoenlijk keyboard / mouse support ingebouwd wordt.

Dat wetende, hoe waarschijnlijk wordt het om plotseling voor één console je game dusdanig op te bouwen dat er een deel in de cloud verzorgd wordt? Een leuk concept van Microsoft, maar ik verwacht er momenteel vrij weinig van. Pas zodra Sony middels Gaikai de zelfde mogelijkheid zal gaan aanbieden, denk ik dat developers er echt iets mee gaan doen.

En daarmee gezegd hebbende, gezien het mogelijke hardware voordeel ten faveure van Sony zal het mij ook niet verbazen als zij een bewuste keuze hebben gemaakt of zullen maken om Gaikai voorlopig niet als cloud platform in te zetten op soortgelijke wijze als Microsoft doet met Xbox Live. Al is het enkel maar om te voorkomen dat developers voor Xbox One games de cloud aldaar dusdanig kunnen benutten om tot een gelijke performance te komen.

Daarnaast is natuurlijk een 2e issue met het gehele cloud gebeuren dat games niet dusdanig ontwikkeld kunnen worden dat cloud computing nodig is. De community wenst dat namelijk niet, sterker nog accepteert het niet. Iedereen hier heeft de kritiek op titels als Diablo III en SimCity gedurende het afgelopen jaar bijv. wel gezien. Er zullen weinig developers zijn welk zich daar nogmaals aan zullen branden op korte termijn.
Klopt ik ben het helemaal met je eens. Ik zie dat cloud gebeuren ook als een gigantische PR stunt om hun duurdere console te kunnen verantwoorden ten opzichte van de console van Sony. Ik denk ook dat mensen vaak niet stil staan bij de nadelen van cloud computing:

1. Always online is required. Oftewel Forza spelen zonder internet waarbij deze geimplementeerd is in de game gaat gewoon niet werken.

2. Afhankelijk van internet verbinding snelheid. Een groot deel van de wereld heeft nog geen stabiele connectie mogelijkheden. Gelijk een groot deel buiten spel gezet door MS...

3. Games worden afhankelijk van xbox Live service. Dit was gisteren ook weer uit de lucht gegaan. Dus zodra er een storing aan de kant van MS is, dan ben je gelijk niet meer in staat om de game te proberen icm cloud computing.

Ze gooien het alleen zo veel op het cloud gebeuren om gewoon het marketing gat te "dichten" in specs met de PS4. Tot nu toe voorspel ik alleen dat de Xbox fans er hardcore in zullen gaan geloven zoals ik al hier op het forum enkele voorbeelden van gezien heb.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

SkyStreaker

Move on up!

Vinand schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:30:
[...]

2. Afhankelijk van internet verbinding snelheid. Een groot deel van de wereld heeft nog geen stabiele connectie mogelijkheden. Gelijk een groot deel buiten spel gezet door MS...
Dit had ik ook geopperd op gamekings.tv (al is daar de discussie waarde..... discutabel :P ) en ben daar op afgeschoten dat dat onzin is. Je kan imho ook maar zoveel met een marginale verbinding nietwaar?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
Volgens nu.nl 13 November 2013 verkrijgbaar in NL. Week voor Xbox One dus.

http://www.nu.nl/games/35...ijgbaar-in-nederland.html

[ Voor 30% gewijzigd door Stylax op 21-06-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Is gisteren al gepost en tevens weer ontkracht. Gerucht dus en niet bevestigd door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:19

Oxigeon

En zo is dat!

Nu.nl altijd als eerste met het laatste nieuws. Behalve vandaag dus. Want dit 'nieuws" is bijna 24uur oud.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
SkyStreaker schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:32:
[...]

Dit had ik ook geopperd op gamekings.tv (al is daar de discussie waarde..... discutabel :P ) en ben daar op afgeschoten dat dat onzin is. Je kan imho ook maar zoveel met een marginale verbinding nietwaar?
hoe zit het dan met de latency en de ping van de gegevens die je binnenkrijgt. Ik denk dat dit ook behoorlijk locatie en verbinding afhankelijk is en dat het zeer zeker ook een behoorlijk effect zal hebben op de uiteindelijke user experience van de cloud computing...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Muziek of random achtergronddingen kunnen best uit een cloud komen maar voor bv grafische dingen lijkt dat me pointless. Ik heb een 40mbit DSL verbinding maar daarmee nog altijd een latency van >20ms, volgens mij is dat op de schaal waar een CPU/GPU op werkt een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jheroun schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:18:
Muziek of random achtergronddingen kunnen best uit een cloud komen maar voor bv grafische dingen lijkt dat me pointless. Ik heb een 40mbit DSL verbinding maar daarmee nog altijd een latency van >20ms, volgens mij is dat op de schaal waar een CPU/GPU op werkt een eeuwigheid.
De periode van 2GHz, waar een beetje proc zo op geklokt is, is (2*10^9)^-1 = 0.5*10^-9 sec. Dat is dus een halve nanoseconde. Dat is dus de orde waarin ze werken.

Ping van een beetje verbinding is zoals je zegt 20ms. Dat is dus een 7 ordes hoger, dus in de tientallen miljoen keer zo langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
misschien is het al voorbij gekomen in dit topic maar ik kan nergens vinden hoeveel stroom onder load de ps4 gaat gebruiken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42

Edd

Volgens mij is dat nog niet bekend.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

z0rk0l schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:20:
misschien is het al voorbij gekomen in dit topic maar ik kan nergens vinden hoeveel stroom onder load de ps4 gaat gebruiken. Iemand een idee?
Zal wel vergelijkbaar zijn aan de eerste versies van de PS3 en 360, 150 tot 200W gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Genoeg PS4 bij shops.
http://www.psx-sense.nl/1...stuk-groter-dan-verwacht/

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 21-06-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 18:40

beuker19

Killerbeuker is so OP

Weet niet of dit al was gepost maar het wel zeer interessant.
Dit is dus PS+
YouTube: PlayStation Plus on PS4 - All You Need To Know

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Volgens het artikel geld dat alleen voor Gamestop, er zijn nog geen berichten bekend van andere retailers dat die ook deze toezegging van Sony hebben gehad.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 18:51
Bartjuh schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:44:
[...]

Zal wel vergelijkbaar zijn aan de eerste versies van de PS3 en 360, 150 tot 200W gok ik.
Dat denk ik niet, beiden gebruiken nu een APU op 28nm terwijl de PS3 een CELL B.E. en RSX los had beiden op 90nm. Daarnaast waren dat toen echt super high-end specs bij aankondiging en is de PS4 puur qua hardware nu eerder mid-range (als je het vergelijkt met een nVidia GTX TITAN, die overigens 2x zo duur is als de hele PS4 ;) ), in de tussentijd is er veel meer focus geweest op stroombesparing en dergelijke en aangezien de PS4 kleiner is dan de PS3 (die een hoop koeling nodig had) en zelfs PS3 Slim ga ik er sterk vanuit dat deze veel minder koeling nodig heeft en dus aanzienlijk minder stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:50
http://www.eurogamer.net/...r-cell-style-game-for-ps4

Noooo....Next-gen wipeout was al een jaar tot anderhalf in ontwikkeling voor de PS4.... En nog een andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Trishul schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:10:
http://www.eurogamer.net/...r-cell-style-game-for-ps4

Noooo....Next-gen wipeout was al een jaar tot anderhalf in ontwikkeling voor de PS4.... En nog een andere game.
Erg zonde ja, WipeOut voor de PS4 was dus al 18 maanden in ontwikkeling. Het zou me overigens niet verbazen als ze dat project overdragen aan Evolution Studios, aangezien daar ook voormalig Psygnosis mensen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Kan me er niet druk om maken, ik vind weinig aan wipeout :+

Zo te lezen verkopen zowel de PS3 als de XO beter dan voorgaande consoles:
http://www.psx-sense.nl/1...-records-neer-bij-amazon/ , waarbij de PS4 natuurlijk het meeste besteld is tot nu toe.

[ Voor 65% gewijzigd door Chaoss op 23-06-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Goed nieuws: Sony gaat meer PS4-titels aankondigen op de Gamescom, ben benieuwd :)

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 23-06-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42

Edd

Maar.... dat duurt nog 2 maanden... :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:50
hehe, dat ligt voor de hand:

-Guerilla werkt aan een nieuwe, onbekende IP al een tijdje
-Santa Monica studios al een tijdje aan een nieuwe game
-Naughty Dog idem
-Sony Bend Studios (bekend van Syphon Filter & Uncharted Golden Abyss) idem
-Waar werkt Team Ico aan? The Last Guardian voor PS4?
-Waar werkt Project Siren aan sinds ze Gravity Rush hebben afgeleverd?
-SCE London studios werkt aan een game dat gebruikt maakt van de PSeye
-Media Molecule is zeker wel bezig met een nieuw PS4 project, naast Tearaway voor de Vita...
-SCE San Diego is ook aan een nieuwe game bezig: Wikipedia: SCE San Diego Studio Hopelijk een next-gen The Mark of Kri :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 18:40

beuker19

Killerbeuker is so OP

Trishul schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:18:
[...]

-Naughty Dog idem
-Media Molecule is zeker wel bezig met een nieuw PS4 project, naast Tearaway voor de Vita...
-SCE San Diego is ook aan een nieuwe game bezig: Wikipedia: SCE San Diego Studio Hopelijk een next-gen The Mark of Kri :9~
En dan missen we nog Jrpg's
Hoop op eigenlijk nog een Ni no kumi of Deamon souls :o of iets in die richting

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sony and Atlus... I beg you for Persona 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Trishul schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:18:
[...]

-Naughty Dog idem
Als je nagaat dat dat allemaal studio's zijn die in het verleden geode tot zeer goede games gemaakt hebben dan komt er nog heel wat! Ben benieuwd maar idd het gaat nog 2 lange maanden duren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Vinand schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:29:
Sony and Atlus... I beg you for Persona 5!
Een nieuwe DQ, SUIKODEN, SMT, ARC, GRADIUS e.d. gaat er zeker in. Het lijkt wel of jrpg is uitgestorven. Maar goed. Eerder over gehad.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die game van Santa Monica hebben ze toch op de E3 laten zien? The Order 1886 toch?

Verder een nieuwe Guerilla en Naughty Dog game. Dat wordt echt kwijlen met de Gamescom. :)

En mijn PS3 kan ik ook nog niet verkopen, want er komt nog DLC van The Last Of Us aan.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 24-06-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
http://n4g.com/news/12889...polygons-just-for-the-set

Das wel heel knap. Ben echt benieuwd, project van ze komt pas op zijn vroegst ergens eind 2014, en als dit al op 4gb liep, laat staan wat ze kunnen na hoop optimalisatie, en ook nog eens de overige 3gb ram erbij :D
Damn quantic dream is echt baas :D dalijk beyond 2 souls, en heavy rain was episch. Heb er zin in, zal ongetwijfeld weer fenomenaal worden wat ze gaan laten zien :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:47:
Die game van Santa Monica hebben ze toch op de E3 laten zien? The Order 1886 toch?

Verder een nieuwe Guerilla en Naughty Dog game. Dat wordt echt kwijlen met de Gamescom. :)

En mijn PS3 kan ik ook nog niet verkopen, want er komt nog DLC van The Last Of Us aan.
The Order 1886 is van Ready at Dawn (wel in samenwerking met Santa Monica), dus heb hoop dat SM zelf ook nog met een nieuwe game zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
v8power67 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:05:
http://n4g.com/news/12889...polygons-just-for-the-set

Das wel heel knap. Ben echt benieuwd, project van ze komt pas op zijn vroegst ergens eind 2014, en als dit al op 4gb liep, laat staan wat ze kunnen na hoop optimalisatie, en ook nog eens de overige 3gb ram erbij :D
Damn quantic dream is echt baas :D dalijk beyond 2 souls, en heavy rain was episch. Heb er zin in, zal ongetwijfeld weer fenomenaal worden wat ze gaan laten zien :)
Aangezien die relatief kleine set al 4GB in beslag neemt, dan gaan ze die kwaliteit dus niet in een volledig level kunnen steken? Of kan dit wel als ze streamen of iets dergelijks?
Ik vind het in ieder geval een erg indrukwekkende tech demo. Als je kijkt naar de tech demo die Quantic Dream toendertijd voor de PS3 had en dat deze ook overtroffen is door latere games, dan staat ons nog veel goeds te wachten in de komende generatie :9

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 24-06-2013 12:40 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:12
Blijkbaar draait PS4 op FreeBSD https://t.co/UKNVErnJd8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 21:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Nu lees ik weer ergens het gerucht dat dit de release datum is van de PS4:
Afbeeldingslocatie: http://www.psu.com/media/articles/image/thelastofus_screen1.jpg

Het lijkt me sterk maar het zou wel erg vet zijn :P

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 24-06-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zou erg origineel gevonden zijn maar geloof ik er ook weinig van :P Ook wel erg vroeg trouwens, 17 oktober. Dat zou ruim een maand voor de XBO zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha ja, die datum komt in de game meerdere malen langs. Zou echte briljante PR zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Chaoss schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:42:
Nu lees ik weer ergens het gerucht dat dit de release datum is van de PS4:
[afbeelding]

Het lijkt me sterk maar het zou wel erg vet zijn :P
Dat lijkt mij inderdaad ook sterk. Het zou wel een mooie actie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op maandag 24 juni 2013 @ 05:00:
[...]

Een nieuwe DQ, SUIKODEN, SMT, ARC, GRADIUS e.d. gaat er zeker in. Het lijkt wel of jrpg is uitgestorven. Maar goed. Eerder over gehad.
Gradius heb ik deze generatie ook echt gemist. We hebben niet eens een HD versie voorbij zien, maar Konami heeft deel 6 al enige tijd geleden in de koelkast gezet.

De AAA JRPG's zijn mijns inziens gewoonweg te duur om te maken. Het vergt bergen meer werk en kost meer dan een spel uit een willekeurig ander genre vanwege de vertaalperikelen. Ze zijn daarnaast ook niet heel populair geweest in de afgelopen generatie, dus de vraag is maar of de investeringen worden terugverdiend. Mocht je een liefhebber zijn van het genre, dan viel er maar weinig te genieten de afgelopen generatie. Slechts mondjesmaat komen ze nu op de markt.

Ik weet dat je de PS4 Eye los dient te kopen bij de PS4, maar wat is de functie ervan bij aanvang? Ik heb namelijk de indruk dat er nauwelijks games voor zijn bij de release en dat het dus veelal dient als element van het sociale aspect van de console. Kan ik dan niet eventueel gewoon de oude PS(3) Eye gebruiken?

Verder vroeg ik me af of al bekend is of PS3 headsets compatible zullen zijn. Dat een low budget variant niet ondersteund wordt, kan ik me indenken, maar headsets vanaf, zeg 100 euro, zou ik toch liever wel compatible zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Standaard functionaliteit is dat de PS4 je controller "herkent" maar dat is alleen nuttig als je met meerdere controllers speelt dus met 2 man of party games oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sony gaat nog minimaal 1 nieuwe game aankondigen op de Gamescom (ik ga uit van meer dan 1, maar goed).

http://www.gamer.nl/nieuw...e-op-gamescom-in-augustus

Hopelijk een nieuwe titel van Naughty Dog.

Uncharted 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik zou niet te hoge verwachtingen hebben.

Het zal waarschijnlijk een of andere indie game zijn, een titel als Uncharted 4 zouden ze echt wel op E3 laten zien. Europa blijft nog altijd een beetje het ondergeschoven kindje op games gebied.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Onderschat Gamescon niet, die beurs wordt steeds groter is al groter/belangrijker dan de Tokio gameshow.

En eerder was dit bericht al gepost: Sony gaat meer PS4-titels aankondigen op de Gamescom

Dus ik verwacht zelfs meer dan 1 titel, daarnaast heeft Sony aangegeven dat ze zich op Gamescon ook veel meer op de Vita gaan richten. En Uncharted 4 zou niet echt een verassing meer zijn... dat ligt gewoon in de lijn der verwachtingen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 24-06-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Komt denk ik doordat Europa nu eindelijk ook iets heeft op dit gebied en dat het niet alleen voor de Journalistiek/Games-zakenwereld bestemd is, ook voor het gewone publiek, althans - heb ik mij laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

Phydomir

Dennis

Ik denk eerder Jak IV dan Uncharted op GamesCon. Waar ik trouwens denk ik maar eens een kijkje ga nemen. Is niet zo heel ver weg van hier. Wil die PS4 (en XB1) controllers wel eens even uitproberen :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

We zouden haast een soort, ehm, "T-net PS4 gamescom"-groep kunnen maken. Wellicht met hulp van Tweakers zelve dat we er wat makkelijker in kunnen sluisen? Met een leuk groepje allemaal erheen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door SBanga1976 op 24-06-2013 20:58 . Reden: Onjuist forum ondewerp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
SkyStreaker schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:00:
We zouden haast een soort, ehm, "T-net PS4 gamescom"-groep kunnen maken. Wellicht met hulp van Tweakers zelve dat we er wat makkelijker in kunnen sluisen? Met een leuk groepje allemaal erheen? :P
Je zou ook kunnen proberen een kaart proberen te bemachtigen voor de "persdag" van Gamescom op woensdag 21 augustus. Afgelopen vrijdag maakte Gamescom bekend dat er een gelimiteerd aantal kaarten van de deelnemende organisaties in de losse verkoop komen. De verkoop start op Maandag 1 Juli.

Zie link:
http://www.gamescom.de/de...hannel=kmeigen&language=d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben er 2 jaar geleden geweest maar hou er rekening mee dat het stervens druk zal zijn daar. Ik liep destijds letterlijk lepeltje-lepeltje daar, gewoon niet leuk meer en hield het na een uur voor gezien en ben maar Keulen zelf ingeweest. Ik verwacht dat het nu niet minder druk zal zijn met die nieuwe consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

kazuka schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:20:
Ik ben er 2 jaar geleden geweest maar hou er rekening mee dat het stervens druk zal zijn daar. Ik liep destijds letterlijk lepeltje-lepeltje daar, gewoon niet leuk meer en hield het na een uur voor gezien en ben maar Keulen zelf ingeweest. Ik verwacht dat het nu niet minder druk zal zijn met die nieuwe consoles.
Ook op de donderdag/vrijdag?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:04
Ben twee keer naar GamesCom geweest voor EA en het is maar goed dat ik was uitgenodigd want op de beurs is werkelijk waar één grote mensenmassa. Rij voor FIFA 13 vorig jaar was zo'n 2.5 uur, voor een potje van 8 minuten. Battlefield was in 2011 nog erger, met een rij die gesloten werd op het moment dat de wachttijd 5.5 uur was. Verwacht dus niet dat je zomaar even kan spelen.
Ook verwacht je veel ingame beelden te zien van verschillende games via videoschermen, maar het enige wat je ziet is de dagen daarvoor getoonde GamesCom trailer voor een game.
Mijn advies is dan ook om niet te gaan, tenzij je er naar toe wilt gaan om door flinke massa's bezweette Duitsers te lopen of wilt zien hoe de beurs eraan toe gaat, want aan spelen zal je niet tot nauwelijks toekomen. Ook denk ik dat met de Next Gen in aankomst het nóg drukker wordt op de beurs. Het is ook niet zo dat het op de doordeweekse dagen rustiger is, want je bent écht niet de enige die dat hoopt, waardoor het er alsnog erg druk is.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Is het wél aan te raden als je een pers pas kunt regelen? Dan hoef je toch niet te wachten op die rijen vol met zwetende Duiters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

iPodKiller schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:45:
Is het wél aan te raden als je een pers pas kunt regelen? Dan hoef je toch niet te wachten op die rijen vol met zwetende Duiters?
Perspas kun je 9/10 keer toch niet krijgen of wel? Meestal moet je laten zien dat je bij een of ander bedrijf/site werkt. En moet je een aantal artikelen laten zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja, dat klopt. Je moet kunnen aantonen dat je journalistiek werkt doet of een site hebt.

Wordt moeilijk ja zo'n pas regelen.

Deze FIFA gamer heeft namens sweetpatch ook een perspas gefixed voor de E3 en heeft een interview afgenomen met Hjerpseth. Opmerkelijk is dat hij pas 5k abbonees heeft.

Het kan dus wel in principe, maar moeilijk.

[ Voor 56% gewijzigd door iPodKiller op 25-06-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:04
Ik zelf ben ook twee keer uitgenodigd voor FIFA, omdat ik bij een FIFA community "werk" (FIFA Benelux). Als community word je als ik me niet vergis alleen uitgenodigd (als site, welke dan zelf afgevaardigde(n) regelt). Je geeft als voorbeeld Sweetpatch aan, welke net als FIFA Benelux, al vele jaren een community is met contacten met EA. Het lijkt mij dan onwaarschijnlijk dat elke site zomaar een uitnodiging krijgt of deze aan kan vragen.
Perskaart lijkt me hetzelfde verhaal, waarschijnlijk moet je al jaren bezig zijn en ik denk al eerder contacten hebt gehad EA.

Maar als jij kan aantonen dat jij een journalist bent voor een bepaalde site, kan je het altijd proberen om een uitnodiging te krijgen.

Puur uit interesse, voor wat voor game/uitgever wil je naar de GamesCom?

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wat denk je zelf? Voor FIFA natuurlijk :)

En leuk dat je bij FIFA Benelux werkt, kijk er af en toe ook wel eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het kan, dan zou ik het niet laten. Ik ben de afgelopen drie jaar geweest en de zaterdag en zondag lekker wat anders gaan doen (dierentuin, stad, zwembad). Overigens merk ik wel op dat de persdag op de beursdagen daarna lang niet altijd voorrang geeft. Het hangt er dan net vanaf welke persoon je treft.

Verder kan ik je zeggen dat ook de pers- en relatiedag met de jaren steeds drukker is geworden. Ook dan zul je dus geregeld gewoon moeten wachten, al is de rij aanzienlijk kleiner.

Btw, gezien het belang van deze beurs zie ik Sony best wel eens een grote aankondiging doen op deze beurs. LittleBigPlanet werd ook voor het eerst getoond in Keulen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 09:25 . Reden: back ontopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Dit jaar waren er een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor op de persdag die je als normale bezoeker kon kopen voor gamescom.

Ik heb er 2 weten bemachtigen, ik ben benieuwd of het op deze manier wat beter te doen is met betrekking tot de wachttijden.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben niet claustrofobisch aangelegd, zit meer dan 30 keer per jaar in het vliegtuig, stap in liften en kan prima tegen kleine ruimtes.

Maar op de Gamescom kreeg ik die gevoelens wel. Allemachtig wat is dat druk zeg. Op sommige smallere stukken lijkt het wel sardientjes in een blik :p Leuk om een keer mee te maken, maar zoals met zoveel dingen, kan je thuis achter internet waarschijnlijk meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03
Voor de fans van Socom 1 en 2 is er een kickstarter project bezig om deze game terug te krijgen op de PS4 en PC op kickstarter. De game gaat H-Hour heten en word gemaakt door de originele makers van de Socom series (deel 1 en 2 dus de goeie versies).

http://www.kickstarter.co...632/h-hour-worlds-elite-0

Hopen dat ze het halen, ben wel weer toe aan een goeie hardcore shooter op de console, is eens wat anders dan de meeste run and gun shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Kraanwater schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:41:
Voor de fans van Socom 1 en 2 is er een kickstarter project bezig om deze game terug te krijgen op de PS4 en PC op kickstarter. De game gaat H-Hour heten en word gemaakt door de originele makers van de Socom series (deel 1 en 2 dus de goeie versies).

Hopen dat ze het halen, ben wel weer toe aan een goeie hardcore shooter op de console, is eens wat anders dan de meeste run and gun shooters.
Hij komt toch pas naar de PS4 als ze 2 miljoen bij elkaar hebben toch? Lijkt me dat ze dat niet meer gaan halen. Heb socon destijds ook kapot gespeeld op de PS2. Je kreeg er toen nog zoon headset bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
Oxigeon schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:21:
[...]

Hij komt toch pas naar de PS4 als ze 2 miljoen bij elkaar hebben toch? Lijkt me dat ze dat niet meer gaan halen. Heb socon destijds ook kapot gespeeld op de PS2. Je kreeg er toen nog zoon headset bij :P
2 ton ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Volgens mij moet je verder door naar onderen scrollen dan in dat lijstje bij de rewards. En staat er duidelijk onder de regel

---------2.000.000---------
We brengen hem naar de Next-Gen consoles/PS4
Of althans iets wat hierop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Sorry ik zie het echt niet :S ... ik kijk er volgens mij gruwelijk overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gusev schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:36:
Sorry ik zie het echt niet :S ... ik kijk er volgens mij gruwelijk overheen
Hierzo, helemaal onderaan.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Yup my bad, had eroverheen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Ja ze moeten 2 ton halen. Ik denk wel dat het gaat lukken, sinds de laatste week gaat het echt rap en Kickstarten projecten staan erom bekent om de laatste paar dagen veel geld op te halen. Ook veel sites/bekende youtubers pikken het project pas nu op en daardoor is er de laatste 3 dagen alweer 40k extra binnen gehaald. Ook leuk is dat David Sears gewoon aanspreekbaar is voor vragen/opmerkingen, heb nu al een aantal keer contact met hem gehad en je kan merken aan hem dat die echt de core van Socom wil benaderen alleen dan in een next gen jasje.

En de PS4 is al bevestigd dat ze hem hiervoor gaan maken, laatst is er een Q en A op twitch geweest en hier bevestigde hij al dat de game gewoon op de PS4 komt als ze de 2ton hebben gehaald.

[ Voor 14% gewijzigd door Kraanwater op 25-06-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:53:
Ik ben niet claustrofobisch aangelegd, zit meer dan 30 keer per jaar in het vliegtuig, stap in liften en kan prima tegen kleine ruimtes.

Maar op de Gamescom kreeg ik die gevoelens wel. Allemachtig wat is dat druk zeg. Op sommige smallere stukken lijkt het wel sardientjes in een blik :p Leuk om een keer mee te maken, maar zoals met zoveel dingen, kan je thuis achter internet waarschijnlijk meer zien.
Dat wil ik wil geloven ja, was de Gamescom 1 of 2 jaar terug niet overvol geraakt een keertje? Er stonden rijen en rijen met mensen die allemaal erin wouden,

edit: Ah hier gevonden!

http://www.gamer.nl/nieuw...en-wegens-te-grote-drukte

Maar dat was toen ook met BF3, dat was toch zo vet toen.. Iedereen wou als een gek BF3 zien na die E3 gameplay destijds.

Maar ik ga zeker eens een pers pas regelen, heb van een goede contact te horen gekregen dat hij namens zijn game site een pers pas kan regelen, als ik er eentje kan regelen en het echt lukt, dan zou dat mooi zijn!

Gewoon lekker 1 dag idd naar de gamescom en dan weg van alle drukte en Keulen eens ontdekken! Als ik een pers pas heb, zo niet, dan blijf ik lekker thuis, ik weet 100% dat het erger gaat worden dan bij 2011 het geval was, het is next gen tijd! Ik zou daar geen geduld voor hebben man, uren in de rij voor games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik kwam een leuk plaatje tegen op de subreddit van de PS4.
Misschien wel handig voor sommige mensen die geen HDMI op hun monitor hebben.

Ook blijkt dat de game audio gewoon uit de 3.5mm jack van de controller komt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IrboTYQ.png

[ Voor 42% gewijzigd door japie06 op 25-06-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

DS4 en XO controller naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uP4KpSg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
D-pad van de xbox 360 ziet er weer slecht uit en xbox logo ziet er maar "raar" uit hoop dat de release versie iets beter oogt.

Bij de PS4 vind ik dan weer dat de ronde vormen waar de dpad en knoppen opzitten "klein" lijken tegenover PS3 of ligt dat aan mij?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Ik vind de DualShock 3 verschrikkelijk als ik deze vast heb. Nou moet ik zeggen dat ik geen console heb en dus niet dagelijks deze controller vast hou. Ik krijg direct kramp in mijn duimen bij de DualShock 3.

Nou moet ik zeggen de veranderingen die ze hebben aangebracht bij de DualShock4 zijn volgens mij echt perfect. Handvaten groter, sticks korter (!) én verder uitelkaar (!!) èn niet meer bol (!!!). Nu zijn er uiteraard nog meer wijzigingen maar dit zijn echt dingen waar ik tegen aanliep bij het vast houden van de DualShock3. De triggers van de DualShock 4 lijken mij ook perfect zo.

Kan niet wachten tot ik de controller vast hou :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik hoop juist dat ik nu met de DualShock4 goed kan spelen. De DS3 was voor mij perfect, en nu de DS4 wat groter is geworden hoop ik dat ik er goed gebruik van kan maken. *heeft nogal kleine handen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Metalkai schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:24:
Ik hoop juist dat ik nu met de DualShock4 goed kan spelen. De DS3 was voor mij perfect, en nu de DS4 wat groter is geworden hoop ik dat ik er goed gebruik van kan maken. *heeft nogal kleine handen*
Hehe, voor mij juist het tegenovergestelde :P. Zo zie je maar weer, smaken verschillen :).
Gelukkig went het uiteindelijk toch wel.

[ Voor 4% gewijzigd door ndonkersloot op 25-06-2013 19:32 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik hd niet zo heelv eel last van de DS3 maar na lange of intensieve seelsessies kreeg ik wel kramp in mijn klauwen :P ik heb vrij lange vingers dus ik denk wel dat ik veel aan de verbeteringen van de DS4 heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38
DS4 ziet er gewoon veel groter uit dan de Xbone controller, of lijkt dit alleen maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat is die controller lelijk :{ Ik vind de oude echt veel mooier.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Exirion schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:12:
liever iets op de looks inleveren en een gigantische stap qua ergonomie dan een "mooie" controller en dat laatste is subjectief ik vind hem helemaal niet lelijk en zeker stukken mooier dan de xbone controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ach ja. Slechter dan de DS1/DS2DS3 kan het niet zijn. Wat dat betreft vind ik de X360 controller echt stukken fijnen. Ben erg benieuwd naar de DS4. Lijkt een goede stap vooruit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind DS4 juist veel mooier eruit zien dan de oudere controllers.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De DS3 vind je serieus mooier? Als er iets lelijk is, is dat ding het wel. Bolle pookjes en van die korte armieterige grips. Ik kan er goed mee overweg, daar niet van. Maar het ding verdient allesbehalve de schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah en deze ziet er iig kwalitatief veel beter uit, de DS3 is van dat el cheapo plastic! dat ze daar ooit 60 euro voor hebben durven vragen. Dit matachtige plastic ziet er veel beter uit.

Valt me ook op dat de d-pad van de XO controller er nogal miezerig uitziet en die XYAB knopjes ogen ook wat goedkoop... heerlijk dat je dat hier kunt zeggen zondar dat er een XO aanhanger in je nek springt om je te vertellen dat die knopjes wel "cloud computing mogelijkheden hebben" :P

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 25-06-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000

Exirion

Gadgetfetisjist

Chaoss schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:29:
Tjah en deze ziet er iig kwalitatief veel beter uit, de DS3 is van dat el cheapo plastic! dat ze daar ooit 60 euro voor hebben durven vragen. Dit matachtige plastic ziet er veel beter uit.
Nou, zal wel aan mij liggen dan, maar ik vind juist dit nieuwe ding er uitzien als een el cheapo brouwsel van een of andere Chinese electronicaboer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:40

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als het gaat lukken, en ze kunnen het waarmaken om Socom 2-achtige gameplay naar de next-gen te brengen ben ik bereid zelfs 100,- voor het spel neer te leggen. Ik roep al jaar en dag dat er tegenwoordig bijna geen shooters meer zijn waarvoor je tactiek of skills nodig hebt. De drempel van Call of Duty is in de loop der jaren dermate verlaagd, dat tegenwoordig kinderen van 6 het spel doodleuk doorlopen.

Socom 2 is tot op de dag van vandaag voor mij persoonlijk nog steeds de beste online shooter. Het vereiste tactiek en skills. Ik kan me nog een keer een clan battle herinneren waarin we met z'n allen in de ondergrondse "bunker" (volgens mij in Enowapi) de lampen hadden uitgeschoten en bij alle ingangen mijnen hadden gelegd. Tegenstander kwam vervolgens binnen en binnen 20 seconden was ronde 1 gewonnen.

Wat zou dat geweldig zijn, "Socom 2 HD" op de PS4!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Exirion schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:54:
[...]

Nou, zal wel aan mij liggen dan, maar ik vind juist dit nieuwe ding er uitzien als een el cheapo brouwsel van een of andere Chinese electronicaboer.
Dat denk ik ja. Glimmend zwart plastic heeft over het algemeen een goedkopere uitstraling dan mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17

Oh man, wat heb ik dat veel gespeeld. Misschien wel de eerste kickstarter die ik ga ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
EricNL schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:11:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als het gaat lukken, en ze kunnen het waarmaken om Socom 2-achtige gameplay naar de next-gen te brengen ben ik bereid zelfs 100,- voor het spel neer te leggen. Ik roep al jaar en dag dat er tegenwoordig bijna geen shooters meer zijn waarvoor je tactiek of skills nodig hebt. De drempel van Call of Duty is in de loop der jaren dermate verlaagd, dat tegenwoordig kinderen van 6 het spel doodleuk doorlopen.

Socom 2 is tot op de dag van vandaag voor mij persoonlijk nog steeds de beste online shooter. Het vereiste tactiek en skills. Ik kan me nog een keer een clan battle herinneren waarin we met z'n allen in de ondergrondse "bunker" (volgens mij in Enowapi) de lampen hadden uitgeschoten en bij alle ingangen mijnen hadden gelegd. Tegenstander kwam vervolgens binnen en binnen 20 seconden was ronde 1 gewonnen.

Wat zou dat geweldig zijn, "Socom 2 HD" op de PS4!
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben helemaal klaar met de shooters van tegenwoordig. De enige game die mij een soort gelijke ervaring heeft gegeven is arma, alleen daar zijn de mappen een stuk groter dus het was meer lopen en minder schieten. Na nu al een tijdje het project te volgen komt het wel naar voren dat ze het socom gevoel gaan geven, ze hebben nu al een paar mensen aangetrokken om de stem van de community te zijn (suckmyturban misschien ken je die wel). Ik wacht nog op me CC maar ik ga deze kickstarter zeker pledgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26

Sandyman538

SandstorM [148839]

EricNL schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:11:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als het gaat lukken, en ze kunnen het waarmaken om Socom 2-achtige gameplay naar de next-gen te brengen ben ik bereid zelfs 100,- voor het spel neer te leggen. Ik roep al jaar en dag dat er tegenwoordig bijna geen shooters meer zijn waarvoor je tactiek of skills nodig hebt.
Wat ook (naar mijn idee) veel beter geregeld was, was de online ranking. Gewoon op basis van je skills kreeg je een rang, verkloot je daarna 4 potjes werd je gewoon weer een rang lager gezet. Zo kun je ook veel beter zien of iemand een echt goede speler was of gewoon iemand met veel vrije tijd (prestige master...) ;)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Sandyman538 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:22:
[...]

Wat ook (naar mijn idee) veel beter geregeld was, was de online ranking. Gewoon op basis van je skills kreeg je een rang, verkloot je daarna 4 potjes werd je gewoon weer een rang lager gezet. Zo kun je ook veel beter zien of iemand een echt goede speler was of gewoon iemand met veel vrije tijd (prestige master...) ;)
Ja inderdaad! Ik heb zo mijn best moeten doen om de "Eagle" te halen. Afgezien van de rank-cheaters vond ik het wel een goed systeem. Daarnaast vond ik het clan-systeem ook strak geregeld. Je maakt een clan, en stuurt mensen een invite. Daarnaast kon ook niemand je Clan-tag "stelen", dus had je ook niet van die kinderachtige pubers die dan bij de "beste" clan wilde horen. Gelukkig hebben ze al aangegeven een aantal verschillende game-modes er in te gooien, want ik kan me zo voorstellen dat het massale publiek niet zit te wachten op:

- Om de beurt Voice-chatten (lamme duim krijgen van het Cirkeltje ingedrukt houden)
- Geen respawn systeem (dood = dood, wacht maar op de volgende ronde)
- Geen EXP en Killstreaks (als de main game-modes er één wordt met kill streaks dan hoeft het voor mij al niet meer)

Ik roep het eigenlijk al jaren tegen een maat van me. Er hoeft eigenlijk maar 1 ding te gebeuren: Remaster Socom 2 in een HD pakketje en optimaliseer hier en daar wat en je hebt een game die veel mensen gerust opnieuw voor 50-60 euro kopen. Verander niks aan de gameplay, want dat is juist waarom iedereen deze Kickstarter nu ook hyped.

Ik had nog niet eens een Kickstarter account, maar ik heb deze zonder te twijfelen direct aangemaakt en $15 ge-pledged. Ik heb me zeker vermaakt met de Battlefields, CoD's en ook Counter-Strikes, maar er heeft voor mij nog geen enkele online shooter kunnen tippen aan Socom 2.

[ Voor 6% gewijzigd door EricNL op 26-06-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb Socom nooit gespeeld, maar wat is er precies zo tof aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
bram1984 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:43:
Ik heb Socom nooit gespeeld, maar wat is er precies zo tof aan?
Één woord: de gameplay.

Socom was een 3rd person shooter. Het principe blijft natuurlijk hetzelfde: Moord je tegenstanders uit, plant de bom of defuse de bom. Maar het was voornamelijk de balans in de game die erg goed was (op enkele overpowered guns na, maar als je die gebruikte werd je gelijk "ge-vote-kicked" :P).

En je had tenminste skills nodig om je tegenstanders neer te leggen. Waar je in CoD met een LMG rustig 200 kogels in het rond kan sproeien op 2 km afstand, gaat je dat in Socom echt niet lukken. Je moest ook daadwerkelijk mikken.

En natuurlijk de uitspraak der uitspraken in Socom: GREEN UP!

[ Voor 7% gewijzigd door EricNL op 26-06-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
En 2 a 3 kogels was je gewoon dood. Ook de teamplay werd echt gedaan, waar veel games het proberen voor elkaar te krijgen dat mensen samen gingen werken deden ze het in Socom wel. Alle kinderen werden vaak uit een game gevote en lastige mensen idem dito, het wat gewoon een hechte community die het speelde iedereen kende elkaar en iedereen speelde serieus mee. Als je erover nadenkt was die game zijn tijd ver vooruit, er zaten zoveel goeie dingen in (rank systeem) dat ik eigenlijk niet kan begrijpen dat dit ooit over is genomen naar andere shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Kraanwater schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:15:
En 2 a 3 kogels was je gewoon dood. Ook de teamplay werd echt gedaan, waar veel games het proberen voor elkaar te krijgen dat mensen samen gingen werken deden ze het in Socom wel. Alle kinderen werden vaak uit een game gevote en lastige mensen idem dito, het wat gewoon een hechte community die het speelde iedereen kende elkaar en iedereen speelde serieus mee. Als je erover nadenkt was die game zijn tijd ver vooruit, er zaten zoveel goeie dingen in (rank systeem) dat ik eigenlijk niet kan begrijpen dat dit ooit over is genomen naar andere shooters.
Niet te vergeten het clan-systeem wat ik eigenlijk nooit meer terug heb gezien. Echt een clan kunnen beheren via het spel.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
EricNL schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Één woord: de gameplay.

Socom was een 3rd person shooter. Het principe blijft natuurlijk hetzelfde: Moord je tegenstanders uit, plant de bom of defuse de bom. Maar het was voornamelijk de balans in de game die erg goed was (op enkele overpowered guns na, maar als je die gebruikte werd je gelijk "ge-vote-kicked" :P).

En je had tenminste skills nodig om je tegenstanders neer te leggen. Waar je in CoD met een LMG rustig 200 kogels in het rond kan sproeien op 2 km afstand, gaat je dat in Socom echt niet lukken. Je moest ook daadwerkelijk mikken.

En natuurlijk de uitspraak der uitspraken in Socom: GREEN UP!

[video]
Appeltaart voordat het spel begon :P

Ik weet nog wel dat ik mijn tv zo verneukt had ingesteld zodat ik alle mines kon zien liggen omdat ik daar telkens in liep. Dan met de silenced M4A1 rondlopen, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Tijd om een Socom topic te starten en hie maar weer ontopic te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

SOCOM _/-\o_ . Ik heb die game kapot gespeeld. Echt onbegrijpelijk hoe erg die game door de jaren heen verneukt is. Wel allerlei andere remakes van ps2 games. Hoe simpel kan het zijn, alle socom fans wllen socom2 in hd. Meer hoeven ze niet te doen. Hopelijk geeft Sony die game op de PS4 een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Kan iemand mij helpen dan met een H-Hour topic te maken? Ik ben namelijk niet zo goed in start posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Kraanwater schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:06:
Kan iemand mij helpen dan met een H-Hour topic te maken? Ik ben namelijk niet zo goed in start posts.
DM gestuurd. Laten we inderdaad voor H-Hour een nieuw topic maken en hier weer terug gaan naar de PS4 discussie :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W6DjEor.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Uniciteit op 26-06-2013 19:25 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 64 Laatste