Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik denk dat het in de eerste instantie geen bedoelde functie was, maar dat ze het een officiële functie gemaakt hebben nadat ze die 5-console limiet erop gezet hebben.
Je moet wel eerst een keer inloggen op de andere console om de spellen te downloaden, het is niet zo dat je online kunt sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:59:
[...]

Ha, dat is gewoon vet. Had geen idee dat dat kon op psn...Is het echt een "bedoelde" feature of iets wat eigenlijk via een omweggetje dus kan? Vreemd dat sony dit niet naar voren brengt, en ook best vaag dat uitgevers daar niks over zeggen als jij die games gewoon samen tegelijkertijd (en nog eens online zeg je?) kan spelen waarom zou je dan twee games kopen, altijd met een buddy game sharen?
Ik heb nog nooit spellen op PSN gekocht die ook fysiek te krijgen zijn, maar spellen zoals Dungeon Hunter, DLC van Battlefield, Shank, Deathspank etc kan je gewoon tegelijk spelen. En ook online (want DH en BF speel ik met broer en maat, zij hebben de DLC en DH niet gekocht).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:01:
Ik denk dat het in de eerste instantie geen bedoelde functie was, maar dat ze het een officiële functie gemaakt hebben nadat ze die 5-console limiet erop gezet hebben.
Je moet wel eerst een keer inloggen op de andere console om de spellen te downloaden, het is niet zo dat je online kunt sharen.
Dat is toch allang naar een 2 consoles limiet ? http://www.dashhacks.com/...-from-5-devices-to-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is dat zo? Ik heb een aantal spellen die ik met broer speel en een aantal met een vriend. Of is het vanaf datum X naar 2 teruggebracht en geldt dat niet voor oudere spellen?
Edit: volgens het hierboven gelinkte bericht geldt dat inderdaad alleen voor content die na 18 november 2011 gekocht is. Nooit geweten. Jammer, maak hier toch regelmatig gebruik van (en toeval dus dat het goed gaat doordat ik alles maar met één ander deel)

[ Voor 42% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-06-2013 10:18 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Waarom maakt iedereen zich eigenlijk zo druk om tweedehands games en sharren van games. Ik koop altijd mijn spellen nieuw (dan wel via NL/UK sites voor 40 a 50 euro). Volgens mij vergeet iedereen dat er hoop mensen zo'n game maken en die moeten er ook van rond komen. En kom op, in een welvarend land als Nederland kan men best wel 40 euro kwijt voor een game waarin je soms 40 uur aan kan zitten. Dat is dus gewoon 1 euro voor een uurtje fun. Klinkt redelijk naar mij zeggen.

(moest ik even kwijt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:19

Oxigeon

En zo is dat!

[b][message=40441661,noline]Waarom?
Omdat het leven geen bitterbal is. Zou graag willen zie dat alles nog goedkoper wordt. Met de spullen die ik aanbied op mijn werk moet ik ook goedkoper worden willen mensen het kopen. Maak games goedkoper en meer mensen kopen een game. Daarom.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33

Phydomir

Dennis

iSpaceman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:38:
Waarom maakt iedereen zich eigenlijk zo druk om tweedehands games en sharren van games. Ik koop altijd mijn spellen nieuw (dan wel via NL/UK sites voor 40 a 50 euro). Volgens mij vergeet iedereen dat er hoop mensen zo'n game maken en die moeten er ook van rond komen. En kom op, in een welvarend land als Nederland kan men best wel 40 euro kwijt voor een game waarin je soms 40 uur aan kan zitten. Dat is dus gewoon 1 euro voor een uurtje fun. Klinkt redelijk naar mij zeggen.

Ik snap het ook niet. Maar dat komt ook omdat ik nooit 2e hands games koop en ook geen games verkoop als ik er klaar mee ben.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En ik koop 80% van mijn spellen uit de budgetbak, 2e hands of in aanbiedingsrondes op PSN. En 50% van mijn spellen wordt doorverkocht (en 25% geef ik weg).
Ik denk dat ik voor de laatste 10 spellen in totaal nog geen 100 euro betaald heb (merendeels bij wijlen FRS). Batman, ACII, ACIIb, ACIIc, aantal kinderspellen, alles tussen 8 en 12 euro voor betaald.

Het is een efficiente manier om toch weer wat te besparen. En zolang het kan/mag, zal ik het blijven doen. Vergelijk het met films, series en muziek. Wij mogen dit downloaden. Waarom zou ik dan meer betalen dan een usenet abotje voor 7,50 waarmee ik op 150Mbit/s alles naar wens binnen kan halen, in de kwaliteit die ik wil, op het moment dat ik wil, met geluidsspoor dat ik wil, terwijl als ik een film bijvoorbeeld via Videoland of UPC wil kijken, ik 4 euro per film heb en vast zit aan een gestreamde verbinding? Het mag, het kan, dus we doen het :)

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-06-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai

Ik koop ook geen tweede hands games, maar vind wel dat het een mogelijkheid moet blijven.
Of als ze de mogelijkheid willen afschaffen, doe dan de prijs omlaag. €60 voor een game is aardig wat geld, helemaal als je bedenkt dat je over veel games niet meer dan 10uur doet.
Er was laatst nog een interview met een developer, ben zijn naam even kwijt, volgens mij was het de bedenker van Deus Ex, die het hier ook mee eens was.
Games worden gewoon te duur geprijsd terwijl er nog genoeg winst uit gehaald word zelfs als de games €30 of €40 worden. Mensen zullen dan ook sneller een nieuwe game kopen dan tweede hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40

Waarom zou ik 40 euro betalen voor 40 uur fun als ik ook 10 euro kan betalen voor 40 uur fun?
Of waarom zou ik niet 10 euro proberen terug te verdienen als ik dat wil?
Ik snap ik niet dat mensen niet kunnen inzien dat sommige wel graag hun games verkopen of 2e hands kopen. Dat ze dat zelf niet doen, prima, maar dat is niet voor iedereen hetzelfde..

Nederland is een welvarend land, dus we kunnen best 40 euro betalen voor een game.. In de meeste gevallen heb je gelijk.. Maar ik ben van mening dat consumenten altijd kritisch moeten blijven over de prijs (en andere zaken). Als niemand kritisch en is over prijzen, ben ik bang dat prijzen van nagenoeg alles omhoog zal gaan. Daar zit niemand op te wachten, denk ik.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik had waarschijnlijk geen last gehad van de DRM of het always online want ik leen amper games maar mij ging het meer om de principekwestie.

Ik heb voor de game betaald dus ik bepaal zelf wat ik ermee doe, als ik het wil uitlenen aan iemand moet dat gewoon kunnen.

Always online is een restrictie voor een apparaat waarvoor ik veel geld betaald heb waar het dus kan gebeuren dat ik het niet kan gebruiken als ik niet 1x per 24 uur online kom. Het zal misschien niet voorkomen maar het gaat dus om het principe.

Ik ben dus blij dat ze er vanaf gestapt zijn maar ik ga toch voor nog voor PS4 :)

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Euphanasia schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:01:
Ik had waarschijnlijk geen last gehad van de DRM of het always online want ik leen amper games maar mij ging het meer om de principekwestie.

Ik heb voor de game betaald dus ik bepaal zelf wat ik ermee doe, als ik het wil uitlenen aan iemand moet dat gewoon kunnen.

Always online is een restrictie voor een apparaat waarvoor ik veel geld betaald heb waar het dus kan gebeuren dat ik het niet kan gebruiken als ik niet 1x per 24 uur online kom. Het zal misschien niet voorkomen maar het gaat dus om het principe.

Ik ben dus blij dat ze er vanaf gestapt zijn maar ik ga toch voor nog voor PS4 :)
Ik zag er zelfs de voordelen wel van in, ik vind steam fantastisch. Het is alleen voor consoles een ander verhaal, ik neem nog wel eens games mee naar vrienden om daar te spelen, en hoewel dat in theorie wel zou kunnen was het even wachten hoe het zou uitkomen. Wat mij het meeste tegenstaat is toch dat Kinect altijd aangesloten moet zijn, daar heb ik echt geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Ach ondanks de beleidswijziging blijf ik gewoon bij mijn PS4 pre order. De PS4 mag dan bij launch minder exclusives hebben maar de vele studio's die Sony bezit gaan dat nog wel goedmaken :). Bij de 360 werd het na Gears 3 wel heel karig en heb er ook weinig vertrouwen in dat dat heel erg veel beter zal zijn op de One. Bovendien bestaat het merendeel uit shooters en trekken de adventures van ND mij meer eerlijk gezegd.

Goed voor de consument dus maar voor mij blijft mijn beslissing staan.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Ja oké, ik ben er zeker mee eens dat je recht heb om zelf te bepalen wat je met je game gaat doen. Dat neemt niet weg dat ik vind dat sommige games het gewoon verdienen. Als ik bijvoorbeeld GTA V of Last Of Us er bij haal, vind ik gewoon dat die games het verdienen. Ik ben er dan ook mee eens dat niet alle games het volledige bedrag waard zijn (ik wacht meestal de reviews af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Welke game heeft nu de meeste indruk op julie gemaakt op de E3? Voor mij is dat denk ik toch wel The Division. Wat ziet dat er gruwelijk uit zeg en wat een toffe gameplay. Voor mij komt die boven Watchdogs. Ubisoft is hele goede zaken aan het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb me nog niet in de spellen verdiept.

Feli, kbloem *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Meeste indruk moet toch ook wel The Division geweest zijn, het heeft de mogelijkheid om een hele goede game te worden. Ik kijk aan de andere kant wel het meest uit naar Kingdom Hearts III en Mirror's Edge II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kbloem schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:
Welke game heeft nu de meeste indruk op julie gemaakt op de E3? Voor mij is dat denk ik toch wel The Division. Wat ziet dat er gruwelijk uit zeg en wat een toffe gameplay. Voor mij komt die boven Watchdogs. Ubisoft is hele goede zaken aan het doen...
ten eerste gefeliciteerd met je verjaardag. Vind dit een zeer lastige vraag. Heb tijdens de E3 meer geamuseerd met de "consolewar". Maar om toch maar een lijstje te plaatsen bij deze.

1. Watch Dogs - Lijkt me een geweldige game, vooral omdat dit een compleet nieuwe stijl is die we niet eerder hebben gezien. Wel weet ik niet wat ik ervan moet verwachten en of het steeds in de herhaling gaat vallen.

2. Lastig. Of Battlefield 4, of The Division. Ga maar voor The Division, mooie MMO welke compleet nieuw is in zijn genre. En daardoor Battlefield 4 op plaats nummer 3

3. Battlefield 4... Upgrade van Battlefield 3 met nieuwe stuff. Lijkt me een geweldige game te worden welke ik ook zeker bij de release ga halen.

4. Niet echt een game maar PSN+. Puur omdat ik het nodig heb bij de PS4 een must buy bij aankoop PS4. Daarbij krijg ik dan ook nog de game Drive Club. Dus een win-win situatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Voor mij (in volgorde):

1. Watch_Dogs
2. Kingdom Hearts III (nog niks over gezien, maar alleen de aankondiging is al genoeg voor mij.)
3. Battlefield 4

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:35
1. Killzone: Shadow Fall
2. Destiny
3. The Order 1866
4. Infamous Second Son

En wat blijf ik toch benieuwd naar de Naughty Dog PS4 game... En de nieuwe IP waar Guerilla aan werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De E3 heeft qua games eigenlijk geen echte indruk op me weten te maken.

Dit komt meer omdat het handje vol games dat ik speel, de consoles meestal willen pushen en daardoor pas op een later stadium hun titels lanceren.

Natuurlijk zijn de nieuwe spel elementen in Watch Dogs leuk om te zien, maar qua gameplay is het voor mij weer een nieuwe open wereld game.

Daarnaast zijn die games meestal zo groot, dat ik me halverwege meestal toch weer snel verveel omdat het allemaal hetzelfde is. ( ga daar naar toe, volg die persoon, schakel hem / haar uit, blaas dit op, beroof de bank etc. )

Het enige dat er voor mij een beetje vernieuwend uitzag terwijl ik totaal geen shooters speel ( en ook niet van plan ben ) is BF4, het instorten van een gebouw, en de impact die dat had op de omgeving was interresant.

Titels als Final Fantasy en Dark Souls zullen zoals gebruikelijk weer een eeuwigheid op zich laten wachten (NextGen).

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vond de tech demo van The Dark Sorcerer wel erg indrukwekkend.
Daarnaast kijk ik erg uit naar Watch Dogs, inFamous, Killzone en The Division.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
The Division en Destiny voor mij, ik hou wel een beetje van die rpg, shooter, mmo combinatie.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Watch dogs lijkt me een mooie game, ziet er zowel grafisch als qua gameplay echt next gen uit en de hop in - hop out multiplayer lijkt me ook een leuke vernieuwing. Ik denk dat ik watchdogs bij de release van de PS4 ga halen.

Killzone spreekt me grafisch en qua nieuwe gameplay elementen ook erg aan maar ik heb nog nooit een kz game gespeeld of zelfs een shooter op de ps3, dus voormij is dat meer een game voor als hij afgeprijsd is of 2de hands voor een paar tientjes.

AC Black flag spreekt me qua setting wel aan maar is een beetje hetzelfde geval als kz alleen deel 1 gespeeld op de pc en die was te repetetief, voor mij ook een game voor de eerste prijsverlaging of 2de hands.

The division vond ik zeer indrukwekend maar die komt pas inde loop van volgend jaar uit. Destiny zag er ook goed en veelbelovend uit maar is ook voor 2014

Driveclub ga ik natuurlijk proberen met mijn PS+ abbonement.

En omdat ik wel van platform games houdt spreekt Knack me ook aan.

Dus Watchdogs koop ik bij de release, Killzone en AC Black flag hou ik in de gaten knack koop ik misschien ook bij delease. En op termijn zijn er genoeg interresante games om in de gaten te houden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:10:

AC Black flag spreekt me qua setting wel aan maar is een beetje hetzelfde geval als kz alleen deel 1 gespeeld op de pc en die was te repetetief, voor mij ook een game voor de eerste prijsverlaging of 2de hands.
Je hebt echt wat gemist. AC1 was inderdaad heel erg repetitief, maar AC2 en Brotherhood waren echt fantastische games. Heb me er geen moment mee verveeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb ook AC 1 op de pc gespeeld en vond dat te repetetief. Een maand of twee terug heb ik bij de wijlen FRS AC2, 2b en 2c opgepikt (uit de 2e hands bakken, voor resp. 8, 10 en 12 euro :) ). Ben inmiddels met deeltje 2c bezig en moet zeggen dat me dat heel goed bevalt. Ik haal 3 nog wel uit de budgetbak voor de PS3 en AC4 gaat er komen voor de PS4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
kbloem schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:
Sinds de E3 Watchdogs, The Division , battlefield 4 en Desteny in pre-order staan. De strijd gaat een beetje tussen the division en Battlefield 4. bij de laatste had ik echt zo iets van ...nee die wolkenkrabber kan niet om :D en bij de 1e was het algemene gevoel gewoon erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik kijk het nog even aan bij Battlefield 4. Het ziet er goed uit, en die neerstortende wolkenkrabber is natuurlijk mooi om te zien. Ik vraag me alleen af hoe dynamisch het is. Als het elke keer op precies dezelfde manier gaat neervallen, en als dat het enige gebouw is dat in kan storten, is de nieuwigheid er al snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33

Phydomir

Dennis

Ik vond The Division echt het hoogte punt van de E3. Gameplay zag er heel gaaf uit. Hopelijk zal de gameplay straks ook zo zijn, dus lekker rustig aan doen tussen de actie door. Niet dat rennen en vliegen wat je tegenwoordig veel ziet.
Watch Dogs staat al een tijd hoog op mijn lijstje en heeft op de E3 niet teleur gesteld.
Van de nieuwe games vond ik ook Destiny erg tof ogen. Met dat public event deed het me erg denken aan Guild Wars 2 maar dan als FPS.

Het wordt sowieso een mooi game jaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:02:
Ik kijk het nog even aan bij Battlefield 4. Het ziet er goed uit, en die neerstortende wolkenkrabber is natuurlijk mooi om te zien. Ik vraag me alleen af hoe dynamisch het is. Als het elke keer op precies dezelfde manier gaat neervallen, en als dat het enige gebouw is dat in kan storten, is de nieuwigheid er al snel af.
Ik denk eigenlijk wel dat die toren elke keer omkiept op hetzelfde moment en op dezelfde manier. Ze gaan dat echt niet doen als er een paar keer op geschoten wordt. Want lijkt me dat dan direct in de 1e minuut van de game dat ding down gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Misschien handig om erbij te vermelden waar het over gaat? ;)

Nog meer PS4 gameplay bij Jimmy Fallon, deze keer Watch_Dogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Misschien handig om erbij te vermelden waar het over gaat? ;)

Nog meer PS4 gameplay bij Jimmy Fallon, deze keer Watch_Dogs.
Staat er toch gewoon....Jimmy Fallon's Video Game Week: "Watch Dogs" Demo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

baronruud schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:14:
[...]

Staat er toch gewoon....Jimmy Fallon's Video Game Week: "Watch Dogs" Demo ;)
Ehm, ik zie alleen maar een Youtube url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:16:
[...]

Hier is gewoon het fimpje zelf te zien. Instellingen niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:16:
[...]

[delete]

[ Voor 34% gewijzigd door DeBaroN op 20-06-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Inderdaad, mijn excuses. In Safari werkt het niet, in Chrome wel.

Aangaande de gameplay die ze laten zien, word ik niet direct heel enthousiast. Dat hou ik maar op wat ze gekozen hebben om te laten zien en de onkunde van Fallon :P Ook nog wel e.e.a. aan te optimaliseren gezien de framerate en pop-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat is die Jimmy Fallon toch een onnoemelijke prutser. Volgens mij doet hij het expres. In plaats van dat hij gewoon even laat zien hoe die missie afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah volgens mij zijn de games die hij in zijn show speelt ook de enige games die hij speelt, elke keer als die gast een controller beet heeft verprutst hij het... het stukje Killzone wat hij speelde was nog veel tenenkrommender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Maar hij laat wel iets zien.... Ook al is het idd zwaar irri!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:39
Wat betreft de games die het meest indruk op mij gemaakt hebben tijdens de E3:
1. The Division
2. Watchdogs
3. BF4
4. MGS 5 (Als ze de kwaliteit van de getoonde trailer kunnen evenaren.)
baronruud schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:52:
Maar hij laat wel iets zien.... Ook al is het idd zwaar irri!
Eensch

[ Voor 32% gewijzigd door Jackal131 op 20-06-2013 14:54 ]

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:41:
Tjah volgens mij zijn de games die hij in zijn show speelt ook de enige games die hij speelt, elke keer als die gast een controller beet heeft verprutst hij het... het stukje Killzone wat hij speelde was nog veel tenenkrommender.
Geloof ik niet zo in. Volgens mij is hij best wel een gamer, anders ga je er geen aandacht aan geven in je eigen show. Hij doet zich gewoon dom voor zodat dat simpele Amerikaanse publiek er hartelijk om moet lachen. Die lantaarnpaal rijdt hij bijvoorbeeld echt wel expres omver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Gezien ik net als vele andere hier een PS4 heb gepre-orderd op Bol.com was ik erg benieuwd of je de PS4 op de release dag in huis hebt. Gisteren heeft een werknemer van Bol.com dit bevestigd. _/-\o_

Vraag:Vraag: Ik wil PS4 hier gaan bestellen, maar ben ik er dan zeker van dat ik hem op de zelfde dag krijg wanneer de PS4 uitkomt?

Antwoord: Hallo, Als je de PS4 bestelt bij ons, dan krijg je de PS4 op de dag van release thuis geleverd. Gr. Kefas

Bron (zie kopje vragen en antwoorden): http://www.bol.com/nl/p/s...troller/1004004013539792/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
PS4 besturingssysteem is een gemodificeerde versie van FreeBSD 9.0
http://www.psx-sense.nl/1...e-versie-van-freebsd-9-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildewouter
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 10:44
G4mert schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:16:
Gezien ik net als vele andere hier een PS4 heb gepre-orderd op Bol.com was ik erg benieuwd of je de PS4 op de release dag in huis hebt.
Misschien dat het helpt: toen ik mijn PS3 bestelde bij Bol.com (ongeveer drie maanden voor release) heb ik hem ook gewoon netjes op de dag van release binnen gekregen. Dus wat dat betreft prima service daar. Ik denk dat ik hem dit keer in de winkel haal. Heb je hem gelijk in je handen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 18:38
Auw las net het bericht van de concurrentie !

bye bye Cloud computing ... en Auw Auw Auw ze maken nu wel een diepe buiging in het stof zeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jackal131 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:53:
4. MGS 5 (Als ze de kwaliteit van de getoonde trailer kunnen evenaren.)
Die extended trailer van MGS had gamplay beelden en ook dat zag er erg indrukwekkend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:43
Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Die extended trailer van MGS had gamplay beelden en ook dat zag er erg indrukwekkend uit.
Heb zelfs ergens gelezen dat de beelden die we zagen nog voor de current gen consoles was....
Als dat zo is dan damn!!
http://www.insidegamer.nl...-solid-5-moet-60fps-halen
Volgens Kojima waren de beelden die we op E3 zagen vooral afgestemd op de Xbox 360- en PS3-versie. "We gebruiken de PC om de Fox Engine te bouwen. We houden de huidige generatie als richtlijn aan. Maar toen kwam de nieuwe generatie."

[ Voor 34% gewijzigd door v8power67 op 20-06-2013 15:39 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:37:
[...]

Heb zelfs ergens gelezen dat de beelden die we zagen nog voor de current gen consoles was....
Als dat zo is dan damn!!
Dat klopt niet. Die engine zou current-gen compatible zijn, maar de beelden die we zagen zijn echt niet van een current-gen console.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lijkt me ook een beetje sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:43
http://www.insidegamer.nl...-solid-5-moet-60fps-halen
Volgens Kojima waren de beelden die we op E3 zagen vooral afgestemd op de Xbox 360- en PS3-versie. "We gebruiken de PC om de Fox Engine te bouwen. We houden de huidige generatie als richtlijn aan. Maar toen kwam de nieuwe generatie."
staat er echt :P

Geloof het ook niet zo, maar toch wie weet.

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 20-06-2013 15:54 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Afgestemd. En dat is wat insidegamer er van maakt. In die Kojima quote staat richtlijn. Daar bedoelt ie mee dat die engine ook op de huidige generatie moet draaien, niet dat de beelden die je zag huidige gen beelden zijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43

PBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ah, eindelijk bevestiging! Binnenkort maar eens een dagje vrij aanvragen :9
Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:33:
MGS5 was ik even vergeten, maar die vond ik er ook wel zeer goed uitzien!

[ Voor 77% gewijzigd door SToRM666 op 20-06-2013 16:21 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ik denk niet dat echt in de buurt komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Is onzin, zoals op bol ook al staat 'dit is een fictieve releasedatum'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Je kan een PS3-controller niet op de PS4 gebruiken, maar kan je een PS4-controller wel op de PS3 gebruiken? Ik heb gezocht maar kan niks vinden.
Zou wel ideaal zijn, ipv voor de PS3 dan nog de verouderde brakke DualShock3 te kopen gewoon de fijnere DS4.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

roachzz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:22:
[...]

We zullen zien. Duikt namelijk op meerdere webshops op en werknemers claimen promo materiaal gehad te hebben met diezelfde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:35
13 november is dan ook geen onwaarschijnlijke datum. Black Friday valt namelijk op de 29ste, en Sony zal die datum niet willen missen binnen de VS. Een weekje of 2 daarvoor release is dan ook goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Zal sowieso wel november worden inderdaad. Vlak voor de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MacorgaZ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:23:
Je kan een PS3-controller niet op de PS4 gebruiken, maar kan je een PS4-controller wel op de PS3 gebruiken? Ik heb gezocht maar kan niks vinden.
Zou wel ideaal zijn, ipv voor de PS3 dan nog de verouderde brakke DualShock3 te kopen gewoon de fijnere DS4.
Ik kan het me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Watchdogs kwam toch ook 19 of 21 november uit, andere game ook rond die dagen, dus die release zal wel kloppen.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:34:
[...]

Ik kan het me haast niet voorstellen.
Het zou in theorie eigenlijk wel kunnen. Firmware update voor de "light bar" (zodat je weet welke user nr. 1/2/3/4 is). Verder gewoon:

- Touchpad (KLIK gedeelte) als "select" knop
- "OPTIONS" knop als start-knop

En dan ben je er eigenlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Daarnaast wilde Sony een release in Holiday Season 2013.
The Christmas season,[1][2] also called the holiday season[3][4] or simply the holidays in the United States and Canada, is an annual festive period recognized in Western culture and Western-influenced cultures that is generally considered to run from late November to early January
bron: Wikipedia

En op 13 november zit je dus tegen de start van het Holiday Season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

MacorgaZ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:34:
Watchdogs kwam toch ook 19 of 21 november uit, andere game ook rond die dagen, dus die release zal wel kloppen.
Volgens mij zijn dat de datums voor currentgen. Zag net nog een video waar ze zeggen dat hij op nextgen komt op de dag dat de console uit is. Dus kan net zo goed 10dec zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:38:
Daarnaast wilde Sony een release in Holiday Season 2013.

[...]

bron: Wikipedia

En op 13 november zit je dus tegen de start van het Holiday Season
Yep, oktober telt eigenlijk ook als Holiday Season.

Het schijnt ook dat de PS4 in de VS op 29 oktober lanceert: dat is bijna een hele maand eerder dan de Xbox One.

EDIT GameMania heeft trouwens aangekondigd dat de PlayStation 4 driemaal zo vaak is ge-pre-orderd als de Xbox One [Nederland + België samengeteld].

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 20-06-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

roachzz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:22:
[...]

dat vind ik eerder onzin, een groot bedrijf als media markt laat echt niet 100'den van die posters drukken met een onjuiste datum, waarom zouden ze? Dan kunnen ze er evengoed "release" november 2013" neerzetten, dan krijgen ze iig geen gezeik met klanten omdat ze niet leveren op de "beloofde" datum.

En een medewerker van de ToysXL had ook al reclame materiaal met deze datum voorbij zien komen. 13 nov. lijkt me ook gewoon een realistische datum.
Uniciteit schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:40:
Ik heb in de OP het gedeelte "PlayStation Plus" toegevoegd. Ik heb geprobeerd om zo duidelijk mogelijk te zijn, maar daarnaast ook aandacht geschonken aan de functionaliteiten die PS+ niet vereisen.
Waarom staan er geen afbeeldingen van de PS4 console zelf in de OP? ik zie mooie afbeeldingen van de controller en de PSeye staan maar geen van de console zelf?
Uniciteit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:43:

EDIT GameMania heeft trouwens aangekondigd dat de PlayStation 4 driemaal zo vaak is ge-pre-orderd als de Xbox One [Nederland + België samengeteld].
XBone gaat nu aan een inhaal slag beginnen stond vandaag al bovenaan op Amazone.

Interessant interview met Rami Ismail van Flambeer (indy dev.) over Sony en hoe ze met indy developers omgaan: http://www.gamekings.tv/v...uftrausers-en-indiegames/

[ Voor 46% gewijzigd door Chaoss op 20-06-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja en 4 of 5 PS4 bundels in de top 20. Welke zal de meeste aantallen hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26

Sandyman538

SandstorM [148839]

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:52:
Ik haal 3 nog wel uit de budgetbak voor de PS3 en AC4 gaat er komen voor de PS4!
Ter info AC3 voor 20 Euro

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:37:
[...]

dat vind ik eerder onzin, een groot bedrijf als media markt laat echt niet 100'den van die posters drukken met een onjuiste datum, waarom zouden ze? Dan kunnen ze er evengoed "release" november 2013" neerzetten, dan krijgen ze iig geen gezeik met klanten omdat ze niet leveren op de "beloofde" datum.

En een medewerker van de ToysXL had ook al reclame materiaal met deze datum voorbij zien komen. 13 nov. lijkt me ook gewoon een realistische datum.

[...]

Waarom staan er geen afbeeldingen van de PS4 console zelf in de OP? ik zie mooie afbeeldingen van de controller en de PSeye staan maar geen van de console zelf?

[...]

XBone gaat nu aan een inhaal slag beginnen stond vandaag al bovenaan op Amazone.

Interessant interview met Rami Ismail van Flambeer (indy dev.) over Sony en hoe ze met indy developers omgaan: http://www.gamekings.tv/v...uftrausers-en-indiegames/
Het is dus gewoon de datum die ze van Bol hebben overgenomen. Sony heeft MM zelfs dringend verzocht de posters weer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Vrijwel alle Indie developers die ik hoor spreken zich lovend uit over Sony. Er zitten daar blijkbaar een handvol mensen die echt de taal van developers spreken en zelf ook echt fanatiek gamer zijn (Mark Cerny en Adam Boyes om er twee te noemen).

Jonathan Blow (The Witness) is ook erg positief en Phil Phish (Fez) is erg uitgesproken en zegt dat Fez 2 niet op de XBone uit zal komen: http://www.polygon.com/20...launch-platforms-not-xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:08:
[...]

Het is dus gewoon de datum die ze van Bol hebben overgenomen. Sony heeft MM zelfs dringend verzocht de posters weer te verwijderen.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PU heeft de Media Markt gebeld.

http://www.pu.nl/artikelen/nieuws/ps4-release-datum-gelekt/
UPDATE: We hebben voor de zekerheid even met de Mediamarkt gebeld om te vragen hoe dit zit. Zelf hadden ze de datum van Bol.com gehaald, waar dezelfde datum te vinden is/was. Inmiddels zijn de posters verwijderd, nadat Sony UK heeft geklaagd. Het lijkt er dus op dat 13 november niet de datum is en we nog even moeten wachten tot we een echte releasedatum hebben. Wie weet krijgen we die tijdens de Gamescom…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Ja, dat kan al jaren, mits het spel in de store gekocht is. En sinds een jaar is dat beperkt tot maximaal 5 andere consoles.
Je info is out-dated.
Het waren vroeger 5 andere consoles.
Dat hebben ze al even geleden aangepast naar 2 consoles, de games van voor die wijziging kunnen nog wel op 5 consoles.
Ze hebben tegelijkertijd website gelanceerd waarin je al je consoles kan verwijderen van je psn account.

Niet alle spellen werken trouwens tegelijkertijd, FIFA bijvoorbeeld niet dacht ik.

Bron:
http://blog.eu.playstatio...t-on-playstation-network/

[ Voor 9% gewijzigd door Sinned123 op 20-06-2013 20:51 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:35
Dus het PS4 OS is freeBSD 9.0 gebaseerd? Dat zou echt goed nieuws zijn. BSD varianten worden gezien als een van de meest stabiele OS'en, stabieler als Linux zelfs. Mac OSX is bv. ook in essentie een BSD variant, net als iOS. Dat belooft ook wat voor de filesystems dat de PS4 zal ondersteunen. Zijn we waarschijnlijk meteen van FAT32 af. Kunnen we misschien UFS of ZFS verwachten. Interessant. Ben je ook meteen van de 4GB filelimit af, en in het geval van ZFS krijg je een self-healend filesystem, perfect tegen bad sectors.

Ook heb je in potentie dan een aantal meest gebruikte apps die je kunt overnemen van FreeBSD. Zoals mailapplicaties en browsers. Of gewoon een android emulator erop. Heeft Sony ook meteen de PS Suite erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had Sony Nederland het niet over de kerstdagen gehad voor de release?
Dat de PS4 in de VS half november uitkomt is logisch maar hier is kerst belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter

Die lijst waar jij naar doelt is van de afgelopen 24 (of 48?) uur. Je vergeet echter één ding: er komen meerdere PS4 bundels in de top 10 voor, maar er is slechts één bundel (namelijk de standaard) voor de Xbox One.
Collectief verkoopt de PS4 dus nog steeds meer, wat ook duidelijk wordt in de lijst van bestverkochte game producten in 2010.

http://www.amazon.com/gp/...mes/?tag=viglink129408-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:13:
Had Sony Nederland het niet over de kerstdagen gehad voor de release?
Dat de PS4 in de VS half november uitkomt is logisch maar hier is kerst belangrijk.
Nee, Sony Nederland heeft niks gezegd. De launch in Europa is overal gelijktijdig en is, vooralsnog, "Holiday 2013", wat neerkomt op:

- Oktober
- November
- December

Er wordt vervolgens één datum in die drie maanden voor heel Europa gekozen (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Uniciteit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:36:
[...]

Nee, Sony Nederland heeft niks gezegd. De launch in Europa is overal gelijktijdig en is, vooralsnog, "Holiday 2013", wat neerkomt op:

- Oktober
- November
- December

Er wordt vervolgens één datum in die drie maanden voor heel Europa gekozen (uitzonderingen daargelaten).
Kijkend naar de release van de PS, PS2 en PS3 zit een patroon in: altijd op een vrijdag en een-na-laatste week van de maand november, behalve bij de PS3 welke in maart was in Europa was. PS4 zou dan op 22 november dit jaar gereleased worden. Dit is waarschijnlijk direct in het vaarwater en kielzog van de concurrent. Ik vermoed dat je dit als fabrikant niet wilt (ik ben geen marketingstrateeg). Sony heeft inmiddels al aangeven dat ze een tekort hebben. Gefrustreerde klanten kiezen dan uit impuls de concurrent. Ideaal zou zijn een release zodanig voor de concurrent dat je als fabrikant in staat bent om minimaal een keer opnieuw een winkel met PS4's te kunnen bevoorraden. Oktober of vroeg in November? :) B)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Uniciteit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:34:
[...]

Die lijst waar jij naar doelt is van de afgelopen 24 (of 48?) uur. Je vergeet echter één ding: er komen meerdere PS4 bundels in de top 10 voor, maar er is slechts één bundel (namelijk de standaard) voor de Xbox One.
Collectief verkoopt de PS4 dus nog steeds meer, wat ook duidelijk wordt in de lijst van bestverkochte game producten in 2010.

http://www.amazon.com/gp/...mes/?tag=viglink129408-20
Dat snap ik, ik bedoelde ook niet dat de XBone de PS4 nu in 1 dag al ingehaald zou hebben maar blijkbaar hebben de wijzigingen van Microsoft er wel voor gezorgd dat de XBone nu wel volop gereserveerd wordt. Ik ga er vanuit dat de hoogste piek van PS4 reserveringen nu wel geweest is, dus zal xbox langzaam inlopen.
Arx schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:39:
[...]

Kijkend naar de release van de PS, PS2 en PS3 zit een patroon in: altijd op een vrijdag en een-na-laatste week van de maand november, behalve bij de PS3 welke in maart was in Europa was. PS4 zou dan op 22 november dit jaar gereleased worden. Dit is waarschijnlijk direct in het vaarwater en kielzog van de concurrent. Ik vermoed dat je dit als fabrikant niet wilt (ik ben geen marketingstrateeg). Sony heeft inmiddels al aangeven dat ze een tekort hebben. Gefrustreerde klanten kiezen dan uit impuls de concurrent. Ideaal zou zijn een release zodanig voor de concurrent dat je als fabrikant in staat bent om minimaal een keer opnieuw een winkel met PS4's te kunnen bevoorraden. Oktober of vroeg in November? :) B)
Om een of andere reden heb ik het gevoel dat Sony November ook niet gaat halen, Microsoft is duidelijk geweest over de release datum als Sony het voor elkaar zou krijgen om de release een maand eerder te doen, dus eind oktober, dan hadden ze dat, lijkt mij, ook wel tijdens de E3 bekend gemaakt. Als ze met een bekendmaking waren gekomen "release 20 oktober" dan was die zaal helemaal gek geworden, maar ze doen er juist erg geheimzinnig over, beetje ontwijkend zelfs voor mijn gevoel alsof ze wel zoveel mogelijk pre-orders binnen te halen (en dus potentiele XBone kopers) maar wel met een latere release komen. Ik kan ook geen reden bedenken waarom ze geen release datum bekend maken als voor hun een datum haalbaar is die de consument als positief ervaart (dus oktober of november), waarom dat niet bekend maken als het al wel intern bekend zou zijn?

Ik hoop dat ik het verkeerd heb natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Volgens mij is het juist andersom. In plaats van pre-orders verzamelen voordat ze de datum bekend maken, gebruiken ze het aantal pre-orders om de datum vast te stellen. Zo hebben ze een beter idee naar de vraag, en kunnen ze de aanlevering hopelijk beter inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Metalkai schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:39:
Volgens mij is het juist andersom. In plaats van pre-orders verzamelen voordat ze de datum bekend maken, gebruiken ze het aantal pre-orders om de datum vast te stellen. Zo hebben ze een beter idee naar de vraag, en kunnen ze de aanlevering hopelijk beter inplannen.
Goed mogelijk. Daarnaast hebben ze aangegeven ook nog te kijken naar de productie yields: als deze hoog uitvallen dan is óf de release eerder óf kans op wereldwijde release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja misschien dat ze op Gamescon eindelijk een datum bekend gaan maken, duurt helaas nog 2 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Chaoss schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:53:
nouhja misschien dat ze op Gamescon eindelijk een datum bekend gaan maken, duurt helaas nog 2 maand.
"On sale now" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Metalkai schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:39:
Hier kan ik mee inkomen. Echter waar willen ze dit mee vergelijken op dit moment. Zoals ik al eerder aangaf ergens in dit discussietopic heb ik met een afdelingsmanager van de MediaMarkt gepraat. Die zei me dat de meeste pre-orders pas 1-2 maanden voor de release geplaatst worden. Lijkt me dat voor die tijd allang een releasedatum bekend is.
Om een of andere reden heb ik het gevoel dat Sony November ook niet gaat halen, Microsoft is duidelijk geweest over de release datum als Sony het voor elkaar zou krijgen om de release een maand eerder te doen, dus eind oktober, dan hadden ze dat, lijkt mij, ook wel tijdens de E3 bekend gemaakt. Als ze met een bekendmaking waren gekomen "release 20 oktober" dan was die zaal helemaal gek geworden, maar ze doen er juist erg geheimzinnig over, beetje ontwijkend zelfs voor mijn gevoel alsof ze wel zoveel mogelijk pre-orders binnen te halen (en dus potentiele XBone kopers) maar wel met een latere release komen. Ik kan ook geen reden bedenken waarom ze geen release datum bekend maken als voor hun een datum haalbaar is die de consument als positief ervaart (dus oktober of november), waarom dat niet bekend maken als het al wel intern bekend zou zijn?
Hier ben ik eigenlijk ook wel een beetje bang voor. Ze gaan het gewoon niet halen en om de negatieve vibe niet erin te krijgen maken ze dat nu nog niet bekend (want dan staan ze op hetzelfde nivo als Microsoft). Al vind ik het dan wel raar dat sommige winkels zoals beweerd wordt wel al promo materiaal hebben.

Al hoop ook ik natuurlijk dat dit niet zo is

[ Voor 46% gewijzigd door Oxigeon op 21-06-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Natuurlijk gaan ze het wel halen. Je kondigt zoiets groots niet voor niets aan. Wellicht dat ze niet aan de vraag kunnen voldoen, maar ik ga er gewoon vanuit dat pre-orders dit jaar nog uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:00:
Natuurlijk gaan ze het wel halen. Je kondigt zoiets groots niet voor niets aan. Wellicht dat ze niet aan de vraag kunnen voldoen, maar ik ga er gewoon vanuit dat pre-orders dit jaar nog uitgeleverd worden.
Dat weet ik nog niet zo heel zeker. Ze zullen zich hard in de vingers snijden als ze Niet dit jaar zullen komen. Maar als Microsoft zegd 21 november kan Sony uiteraard niet zeggen 20 februari of iets dergelijks.

Zelfde dat Microsoft zegt €500,- en dat Sony zegt €400,-. Ik weet het niet, maar ik zou het best geloven dat Sony die prijs een uur voor de presentatie nog heeft gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:36:
[...]

- Oktober
- November
- December

Dan is dat weer veranderd of heeft tweakers lopen zwetsen.

nieuws: PlayStation 4 wordt regiovrij en krijgt vervangbare hdd

Sony Nederland bevestigt dat de PS4 rond de feestdagen in Nederland beschikbaar komt voor 399 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oxigeon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:04:
[...]

Dat weet ik nog niet zo heel zeker. Ze zullen zich hard in de vingers snijden als ze Niet dit jaar zullen komen. Maar als Microsoft zegd 21 november kan Sony uiteraard niet zeggen 20 februari of iets dergelijks.

Zelfde dat Microsoft zegt €500,- en dat Sony zegt €400,-. Ik weet het niet, maar ik zou het best geloven dat Sony die prijs een uur voor de presentatie nog heeft gewijzigd.
Nee, maar je weet ook niet zeker of je straks wel of niet tegen een boom aan loopt. We hebben nog een GamesCom waar ze nog dingen gaan bekend maken, en er is geen enkel teken wat erop wijst dat ze het niet gaan halen.

Off: en Dude, zegd? Really? Ik hoop echt dat de T en de D op je toetsenbord door een lollige collega zijn omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:14:
[...]

Dan is dat weer veranderd of heeft tweakers lopen zwetsen.

nieuws: PlayStation 4 wordt regiovrij en krijgt vervangbare hdd

Sony Nederland bevestigt dat de PS4 rond de feestdagen in Nederland beschikbaar komt voor 399 euro.
Wat ik tevens eigenlijk een beetje raar vind is dat Sony UK Media Markt op de vingers doet tikken. Waarom doet Sony Nederland dit niet gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik denk dat Sony UK binnen de EU de hoofddivisie is, en Sony NL meer uitvoerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Oxigeon schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:04:
[...]

In het interview van The Verge met Sony van een paar dagen geleden werd aangegeven dat Sony vanaf het begin €399 als prijspunt hadden bepaald.
Met een apparaat waarvan je denkt dat je er tientallen miljoenen van verkoopt doe je niet zomaar 100 euro van de prijs af.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Shiver23 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:17:
[...]

In het interview van The Verge met Sony van een paar dagen geleden werd aangegeven dat Sony vanaf het begin €399 als prijspunt hadden bepaald.
Met een apparaat waarvan je denkt dat je er tientallen miljoenen van verkoopt doe je niet zomaar 100 euro van de prijs af.
Het hoeft ook niet zomaar te zijn gebeurd. Uiteraard weten die 2 concurenten meer van elkaar dan wat wij ervan weten. Weet zeker dat Sony een soort van Plan B had klaarliggen.

Wat als Microsoft met een prijs van €450-€500 komt. Nouja, dan zetten wij plan B in werking en bieden wij hem aan voor €400. Dit hoeft echt niet een paar uur van te voren vergaderd te zijn.

Maar kan zoals jij zegt dat ze de prijs uiteraard al vast hadden staan op €399 :D

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 21-06-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:27

RMX

Ik gok dat Sony waarschijnlijk ook dezelfde prijs had omdat de camera er standaard bijgeleverd zou worden.
Deze hebben ze nu geschrapt, want niet verplicht, waardoor het een stuk goedkoper is als de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Shiver23 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:17:
[...]

Er gingen geruchten dat Sony verschillende presentaties had voorbereid afhankelijk van het verhaal van de Xbox One. Dat het 'falen' van Microsoft's PR-Machine het Sony zo makkelijk had gemaakt hadden ze denk ik ook niet durven hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

SkyStreaker

Move on up!

Deze tegengekomen, natuurlijk OT, enigszins, maar puur ter info.

Onzijdige en niet negatieve weergave:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MLPe57O.png

[ Voor 53% gewijzigd door SkyStreaker op 21-06-2013 13:06 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Hele mooie vergelijking maar ik mis toch zaken als bijvoorbeeld de cloud computing en de esram van de xboxone.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vinand schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:53:
Hele mooie vergelijking maar ik mis toch zaken als bijvoorbeeld de cloud computing en de esram van de xboxone.
Cloud kan PS4 ook gewoon, dus niet echt van toegevoegde waarde.

En het is nog maar de vraag of eSRAM het gat naar GDDR5 gaat overbruggen. Hangt meer van de devs af. Desalniettemin had het erin kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Vinand schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:53:
Waarschijnlijk mist cloud computing omdat dat meer game-gebonden is dan console-gebonden. De esram van de X1 zou er wel bij moeten staan ja.
Pagina: 1 ... 22 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.