Sony heeft vandaag aangekondigd dat de adviesprijs voor triple A games niet omhoog gaat en $59.99 blijft.
Bron please?Uniciteit schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:25:
Sony heeft vandaag aangekondigd dat de adviesprijs voor triple A games niet omhoog gaat en $59.99 blijft.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Vanaf 1:43 lijkt het alsof er in ieder geval niet met de analoge sticks wordt getypt, maar dat de cursor beweegt door de touchpad aan te raken of door de move functionaliteit te gebruiken. Naar mijn idee gaat het iets te "vloeiend" qua beweging om bewogen te zijn met de sticks.Phydomir schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:01:
Nog even over dat touchpad op de controller. Zou het daarmee ook mogelijk zijn om te schrijven? Zoals die nieuwe Audi ook heeft. Dat je dus een letter op je touchpad schrijft en dat de console dat vertaald naar "typen". Ik heb niemand daar over gehoord maar dat lijkt me nou echt een handig iets.
Edit: het lijkt er op dat hij de controller beweegt om te typen, dus move besturing mogelijk?
[ Voor 5% gewijzigd door vaagisdenaam op 18-06-2013 13:38 ]
Daar staat dan wel "launch-window games" en "first party", allebei niet onbelangrijk.
jah de prijs van thirth party games hebben zowel Sony als Microsoft niets over te zeggen, als EA of Ubisoft een game voor 99,95 op de markt willen brengen hebben ze dat recht.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja, maar je mag toch aannemen dat de prijzen gelijk blijven dan. Het blijft hetzelfde als de huidige generatie daar kan third party ook hun games voor 80euro verkopen als ze willen.vaagisdenaam schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:02:
[...]
Daar staat dan wel "launch-window games" en "first party", allebei niet onbelangrijk.
Dat klopt, en ik denk ook niet dat andere uitgevers willen concurreren met sony 1st party als die ook nog eens beter geprijsd zijn, maar ik wil alleen zeggen dar er eigenlijk buiten sony games dus nog niks vaststaat.PBP schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:08:
[...]
Ja, maar je mag toch aannemen dat de prijzen gelijk blijven dan. Het blijft hetzelfde als de huidige generatie daar kan third party ook hun games voor 80euro verkopen als ze willen.
Ik koop mijn games tegenwoordig toch niet meer in de winkel. Die hebben vaak prijzen van 60 of 65
. Ik wacht wel tot hij op mijn deurmat ploft voor 15euro minder
Ik verwacht niet dat de games duurder zullen worden. De concurrentie c.q. prijzenslag tussen de (talloze) webshops is enorm, dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien.
Ik koop juist vaak zelden games die net uit zijn, ik wacht meestal 1 a 2 jaar en koop ze dan in de gameshop voor 15 - 30 euro (nieuw of 2dehands) en ruil uitgespeelde games weer inPBP schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:14:
Ik koop mijn games tegenwoordig toch niet meer in de winkel. Die hebben vaak prijzen van 60 of 65. Ik wacht wel tot hij op mijn deurmat ploft voor 15euro minder
Huidige PlayStation Plus leden kunnen vanaf dag één al gebruik maken van hun Plus lidmaatschap op de PS4. De game Driveclub wordt gratis aan hen beschikbaar gesteld met enige restricties. Dat is niet het enige voordeeltje wat ze gelijk mee kunnen pikken.
Sony Computer Entertainment UK baas Fergal Gara sprak met Official PlayStation Magazine UK en laat daarin weten dat PS Plus members meer voordelen zullen krijgen ten opzichte van niet PS Plus members. Een van die voordelen zal zijn dat het eindelijk mogelijk zal zijn om Cross Game Chat te ervaren op de PS4.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Alhoewel XV waarschijnlijk voor het jaartal staat waarin we dit exemplaar mogen verwachten, heeft onderstaande video op 1080p toch wel weer een behoorlijke indruk op me achtergelaten.
De overgang van de crystal toon engine naar de luminous studio engine ziet er als een geslaagde zet uit.
De overgang van de crystal toon engine naar de luminous studio engine ziet er als een geslaagde zet uit.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dus als ik 1 maand voor de launch PS PLUS koop voor mn playstation 3 krijg ik op de ps4 Driveclub gratis?
Blijf natuurlijk een echte hollander, en ps plus komen moet toch, dus een maandje eerder in ruil voor Driveclub lijkt me een goede deal
Ja, maar je mag niet meer die content spelen als je abonnement niet verlengd is. Je kunt de content spelen/gebruiken zolang je abo loopt, net zoals nu voor de PS3 en Vita.dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:17:
[...]
Dus als ik 1 maand voor de launch PS PLUS koop voor mn playstation 3 krijg ik op de ps4 Driveclub gratis?
Blijf natuurlijk een echte hollander, en ps plus komen moet toch, dus een maandje eerder in ruil voor Driveclub lijkt me een goede deal
En het is een aangepaste versie van DriveClub, volgens mij is nog niet echt bekend wat de verschillen zijn met de gewone versie maar ik denk dat de PS+ versie vooral gericht is op het online gebeuren.
Waarom 1 maand voor de launch? Als het je alleen om DC gaat, dan koop je het toch wanneer je je PS4 hebt? Iedere PS+ abonnee krijgt DC+, niet alleen mensen die al lid waren.dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:17:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Chester op 18-06-2013 16:27 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Heel het spel is toch vooral gericht op het online spelen ? tenminste, de grenzen tussen single en multi moeten totaal verdwijnen in het spel volgens de makers.Chaoss schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:25:
En het is een aangepaste versie van DriveClub, volgens mij is nog niet echt bekend wat de verschillen zijn met de gewone versie maar ik denk dat de PS+ versie vooral gericht is op het online gebeuren.
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. PS+-ers kunnen sowieso online gamen. En door dit te doen, krijg je meteen een mooie groep racers online.Chaoss schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:25:
PSN: Shiver23
Gifjes worden hier over het algemeen niet gewaardeerd, zeker niet als ze 10MB zijn...
[ Voor 87% gewijzigd door Gropah op 18-06-2013 21:19 ]
Effe lachen 

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
Mwoah, hoogmoed komt voor de val zei mijn oma altijd. Zolang er exclusives zijn voor de Xbox die mensen aantrekken kan de PS4 het voor hen schudden. Over een jaar kun je pas iets zeggen, alleen preorders zeggen ook niet al te veel over normale aankopen na de launch.
heb ik eventjes mooi nieuws. Alle stuurtjes wat ook op de PS3 werken zullen ook op de PS4 werken.
bron: psx-sense.nl
Driveclub is een ambitieus project van Evolution Studios dat bij de lancering van de PlayStation 4 beschikbaar zal zijn. De studio heeft veel ervaring met racegames dus ook deze racer is veelbelovend en inhoudelijk zullen we er binnenkort uitgebreider op in gaan. We hebben de game immers op de E3 kunnen spelen.
Inmiddels hebben we wel wat meer details ontvangen en dat is dat de studio onder andere als doel heeft gesteld om de game op 60 frames per seconde te laten draaien. De E3 demo draaide nog op 30 frames per seconde, maar zonder beloftes te maken is 60 hun doel. Of ze dat gaat lukken zullen we eind dit jaar zelf kunnen ontdekken.
Verder zal de game alle PlayStation 3 en PlayStation 4 stuurwielen ondersteunen. Vooral de ondersteuning van PlayStation 3 stuurwielen is een fijne mogelijkheid voor de game, zo hoef je immers niet een nieuwe te kopen als je net de PlayStation 4 hebt aangeschaft.
Hoewel de ondersteuning voor PlayStation 3 stuurwielen nog niet 100% definitief is kunnen we daar zo goed als zeker vanuit gaan, aldus de studio. Verder bevestigde Evolution Studios nog dat de game Remote Play voor de PlayStation Vita zal ondersteunen zolang je een internetverbinding hebt.
Hoppa weer een plus 1 voor ps4 vs xbox one. Xbox one ondersteund niets van de xbox 360 en de vraag is ook of de stuurtjes wel ondersteund worden. Grote kans van niet want fanatec heeft nu nog geen duidelijkheid of ze wel of niet ondersteund worden. Blij te weten dat mijn fatanec PWTS en logitech g25 weer werken op mn toekomstige ps4 !!!Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:54:
heb ik eventjes mooi nieuws. Alle stuurtjes wat ook op de PS3 werken zullen ook op de PS4 werken.
[...]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dat is zeker goed nieuws, dan kan ik de G25 weer eens van onder het stof halen
PSN id: NL_SToRM
Als hoogmoed voor de val komt, dan heeft juist Microsoft een probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:53:
Mwoah, hoogmoed komt voor de val zei mijn oma altijd. Zolang er exclusives zijn voor de Xbox die mensen aantrekken kan de PS4 het voor hen schudden. Over een jaar kun je pas iets zeggen, alleen preorders zeggen ook niet al te veel over normale aankopen na de launch.
Verwijderd
Ik heb het meer over iedereen die denkt dat de PS4 de X1 weg gaat vagen of denkt dat de PS4 superieur is aan de X1 en dat daardoor de X1 niet gaat verkopen.ymmv schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:09:
[...]
Als hoogmoed voor de val komt, dan heeft juist Microsoft een probleem.
Over een jaar weten we meer.
Idd er wordt nu gedaan of iedereen die het nieuws nu een beetje volgt al voor de PS4 gekozen heeft, maar Hier op GoT en bv ook op Gamekings.tv merk je aan de reacties dat heel veel mensen die nu een X360 hebben ook weer een XOne gaan nemen. Misschien dat iin het begin de verkoopcijfers in het voordeel van de PS4 zullen zijn maar ik denk dat over bv 2-3 jaar dat de verkopen aardig gelijk zijn.
Die kans bestaat natuurlijk altijd.. Want op zich sta ik ook wel open voor een One, maar niet nu. Ik denk dat ik de prijsdalingen afwacht en uiteraard ook de games.Chaoss schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:41:
maar ik denk dat over bv 2-3 jaar dat de verkopen aardig gelijk zijn.
Maar op dit moment ben ik een beetje klaar met de X360 en vind dat Microsoft op bepaalde gebieden de Marketing/Toekomstvisie niet geheel naar mijn smaak heeft ingezet... En dan heb ik het niet alleen over de Xbox One
-
Battlefield 4 staat anders op Origin voor een niet misselijke 69.99 EUR ... dat vind ik persoonlijk echt veelste duurUniciteit schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:25:

In de VS lijkt het tij toch aardig te keren. Als je naar die haastig afgeblazen Amazon-poll kijkt, is het animo voor de Xbox One aardig bekoeld. In NL had de PS3 al een voorsprong, die trend zal alleen versterkt worden. Omdat de Xbox One dit jaar maar in 21 landen te koop zal zijn en dan nog maar mondjesmaat vanwege produktieproblemen, heeft Sony een uitgelezen kans om vanaf dag 1 een voorsprong op te bouwen. En die kans zullen ze zeker grijpen.Chaoss schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:41:
Idd er wordt nu gedaan of iedereen die het nieuws nu een beetje volgt al voor de PS4 gekozen heeft, maar Hier op GoT en bv ook op Gamekings.tv merk je aan de reacties dat heel veel mensen die nu een X360 hebben ook weer een XOne gaan nemen. Misschien dat iin het begin de verkoopcijfers in het voordeel van de PS4 zullen zijn maar ik denk dat over bv 2-3 jaar dat de verkopen aardig gelijk zijn.
Verwijderd
Tja, de 360 had ook een voorsprong op de PS3 en kijk hoe de verkopen nu zijn.
Als beide consoles in de winkel liggen en alle games bekend zijn voor het eerste half jaar kan het er weer heel anders uitzien. Polls zeggen sowieso weinig, zeker als MS de X1 na bv een jaar 5 tientjes in prijs verlaagd kan het er heel anders uit gaan zien.
Maar de tijd zal het leren of de polls gelijk gaan krijgen.
Als beide consoles in de winkel liggen en alle games bekend zijn voor het eerste half jaar kan het er weer heel anders uitzien. Polls zeggen sowieso weinig, zeker als MS de X1 na bv een jaar 5 tientjes in prijs verlaagd kan het er heel anders uit gaan zien.
Dat is de Digital Deluxe edition. De Standard Edition is 59,99JT888 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:53:
[...]
Battlefield 4 staat anders op Origin voor een niet misselijke 69.99 EUR ... dat vind ik persoonlijk echt veelste duur
-
Weet je dat zeker ? want er staat dik boven STANDARD EditionEdd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:00:
[...]
Dat is de Digital Deluxe edition. De Standard Edition is 59,99
En als ik PC selecteer krijg ik de 59,99 prijs maar bij X1 en PS4 niet
Oeps...JT888 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:06:
[...]
Weet je dat zeker ? want er staat dik boven STANDARD Edition
En als ik PC selecteer krijg ik de 59,99 prijs maar bij X1 en PS4 niet
Inderdaad, als je een console-versie selecteer, wordt de prijs 69,99..
Maar gelukkig geldt deze prijs ook voor de X360 en PS3. Dus wat dat betreft wordt de next-gen prijs gelijk aan de huidige generatie
-
Ik vraag me dan toch af welke studio's voor die enorme ommekeer moeten gaan zorgen. Zelfs Bungie is overgelopen. Ik ben heel benieuwd.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:59:
Van mij mogen ze allebei blijven bestaan we worden er immers niet beter van "minder keuze" als er weer een speler uit de console wereld verdwijnt.
ook al is het maar 10 EUR verschil met wat ik nog wel acceptabel vind voor een console game. Nu maar hopen dat winkels zoals Media Markt de game lekker in de aanbieding gooien tijdens de launch.
Veel geld voor een spelletjeEdd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:11:
[...]
Oeps...![]()
Inderdaad, als je een console-versie selecteer, wordt de prijs 69,99..
Maar gelukkig geldt deze prijs ook voor de X360 en PS3. Dus wat dat betreft wordt de next-gen prijs gelijk aan de huidige generatie
[ Voor 67% gewijzigd door JT888 op 18-06-2013 23:27 ]
dubbel post

[ Voor 95% gewijzigd door JT888 op 18-06-2013 23:27 ]
Volgens mij was het al bevestigd dat die advertentie of nep, of niet van Sony zelf was. De datum die erop staat zal dan ook hoogstwaarschijnlijk een gok zijn.
Kheb wat gezocht maar kon er verder niets over vinden.
Er wordt nu net gedaan alsof goede verkoopcijfers gelijk staan aan kwaliteit. Het is uiteraard belangrijk maar neem bijvoorbeeld de oude Wii, deze console heeft fantastische verkoopcijfers maar de console trekt mij helemaal niet (m.u.v. een aantal 1st party titels) en dit heeft naar mijn mening de orginaliteit van Nintendo niet ten goede gedaan (WiiU) wat ik software en hardwarematig een zeer matige console vind.
Van mij mag de Xboxone net zoveel verkopen als de PS4, dit werkt uit eindelijk in het voordeel van de consument.
Van mij mag de Xboxone net zoveel verkopen als de PS4, dit werkt uit eindelijk in het voordeel van de consument.
Het is geen advertentie van Sony, het was de uitslag van een enquete die The Sun hield onder zijn lezers. Het is een tabloid dus hun info zal wel niet kloppen. Wel interessant om te zien dat ook hier de Xbox One een pleefiguur slaat. Idem ditto voor alle enquetes die gehouden zijn (Amazon, Jeux Video, IGN, NeoGaf, etc)Metalkai schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:32:
Volgens mij was het al bevestigd dat die advertentie of nep, of niet van Sony zelf was. De datum die erop staat zal dan ook hoogstwaarschijnlijk een gok zijn.
Ik vind in deze dat iedereen misschien wat te snel voorbij gaat hoe sterk het Playstation merk is, zelfs met een dure PS3 en een Sony die niet helemaal wist wat ze nou wilden is die console toch aardig terecht gekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:59:
Nu Sony weer de gamer voorop zet en een sterke console op de markt brengt met genoeg vernieuwingen in het voordeel van de gamer zie ik de PS4 vanaf het begin weer oude tjden doen herleven en die voorsprong niet weggeven.
Redenen dat PS3 zo sterk is teruggekomen, zijn natuurlijk o.a. de zeer sterke line-up met exclusives en het feit dat er een Blu-ray speler in zit. Wellicht speelde het gratis online gebeuren ook mee.
Blu-ray en betaalmodellen krijgen ze nu echter allebei, daar waar Plus momenteel meer waar voor je geld biedt. Ik ga er verder gevoeglijk vanuit dat de exclusives line-up net zo sterk, zo niet sterker wordt doorgezet, en zie zodoende geen enkele reden voor de X1 de enorme achterstand, die ze nu aan het oplopen zijn, nog goed te maken (ook niet gezien het gebrek aan top first party studio's zoals Sony deze heeft).
Blu-ray en betaalmodellen krijgen ze nu echter allebei, daar waar Plus momenteel meer waar voor je geld biedt. Ik ga er verder gevoeglijk vanuit dat de exclusives line-up net zo sterk, zo niet sterker wordt doorgezet, en zie zodoende geen enkele reden voor de X1 de enorme achterstand, die ze nu aan het oplopen zijn, nog goed te maken (ook niet gezien het gebrek aan top first party studio's zoals Sony deze heeft).
Feit dat de PS3 terugkwam heeft een aantal zaken:bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:06:
Redenen dat PS3 zo sterk is teruggekomen, zijn natuurlijk o.a. de zeer sterke line-up met exclusives en het feit dat er een Blu-ray speler in zit. Wellicht speelde het gratis online gebeuren ook mee.
- De PS3 was te duur in het begin tov de X360 op dat moment
- De PS3, kwam te laat uit waardoor de X360 een voorsprong kon opbouwen
- Voordeel was wel dat er een Blu-ray speler inzit/inzat
Je ziet dat toen de prijs omlaag ging de verkopen flink deden stijgen.
Tegenwoordig is de PS3 goedkoper dan de Xbox 360. Dat is volgens mij ook al best een tijdje zo..Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:51:
Neemt niet weg dat ik van de week een nieuwe PS3 voor een leuk prijsje op de kop heb weten te tikken..
-
Precies. En nu zijn ze vanaf de launch € 100,- goedkoper en komen ze ongeveer gelijktijdig uit. Win-win dus.Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:51:
[...]
Feit dat de PS3 terugkwam heeft een aantal zaken:
Enigste probleem dat ik op dit moment voorzie is dat ik van mijn PS3 af moet voor ik de PS4 koop. Ik game er nog steeds op... maar zodra ik een PS4 heb zal de PS3 aan de kant geschoven worden. echter wanneer moet ik die verkopen wil ik er nog wat centjes voor krijgen? Zou het beste nu zijn aangezien de markt nu nog niet wordt overspoeld. Maar dan kan ik de hele vakantie niet meer gamen.
Na de vakantie is er weer meer aanbod in de markt (lijkt mij)
Tjah of gewoon bewaren, kun je altijd nog eens je PS3 games spelen.
Ik heb het tegenovergestelde ik heb al iets van 4 maand geen PS3 meer omdat die kapot is gegaan, ik zit er steeds tegenaan te hikken om een andere te kopen. Je koopt al voor 160-190 een gebruikte 500gb maarja de PS4 komt er aan... goed duurt nog wel een half jaar.
Op dit moment vermaak ik me wel op de PC en de Vita maar ik heb ook 10-15 disc games in de kast staan die ik zonder PS3 nooit meer kan spelen. Ik zit er toch sterk aan te denken toch maar een PS3 te kopen heb ik zolang nog een console en tzt zet ik dat ding wel op zolder. altijd leuk om over 20 jaar nog eens onder het stof vandaan te halen
Ik heb het tegenovergestelde ik heb al iets van 4 maand geen PS3 meer omdat die kapot is gegaan, ik zit er steeds tegenaan te hikken om een andere te kopen. Je koopt al voor 160-190 een gebruikte 500gb maarja de PS4 komt er aan... goed duurt nog wel een half jaar.
Op dit moment vermaak ik me wel op de PC en de Vita maar ik heb ook 10-15 disc games in de kast staan die ik zonder PS3 nooit meer kan spelen. Ik zit er toch sterk aan te denken toch maar een PS3 te kopen heb ik zolang nog een console en tzt zet ik dat ding wel op zolder. altijd leuk om over 20 jaar nog eens onder het stof vandaan te halen
Mensen, het is "enige".Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:58:
Enigste probleem dat ik op dit moment voorzie is dat ik van mijn PS3 af moet voor ik de PS4 koop. Ik game er nog steeds op... maar zodra ik een PS4 heb zal de PS3 aan de kant geschoven worden. echter wanneer moet ik die verkopen wil ik er nog wat centjes voor krijgen? Zou het beste nu zijn aangezien de markt nu nog niet wordt overspoeld. Maar dan kan ik de hele vakantie niet meer gamen.
Ik denk dat er na de PS4 launch nog voldoende markt is voor de PS3 hoor. Wellicht kun je er nu 5 tientjes meer voor vangen, maar het is echt niet zo dat niemand ineens geen PS3 wilt straks. Integendeel zelfs, denk ik. Een hoop mensen zullen de Uncharted trilogy nog wel eens willen spelen, net als games als Heavy Rain en The Last Of Us. Moet geen probleem zijn.
Lol, over 20 jaar schijt je op graphics van de ps3Chaoss schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:03:
Tjah of gewoon bewaren, kun je altijd nog eens je PS3 games spelen.
Over 20 jaar kun je hem verkopen als retro consoleOxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:07:
[...]
Lol, over 20 jaar schijt je op graphics van de ps3
Persoonlijk denk ik dat het niet zo'n vaart zal lopen. Tuurlijk zullen er in het begin meer PS3's vrijkomen, maar als je even geduld hebt zal dat ook weer afzwakken.
-
boeiend? heb hier ook een nes en snes staan, waarom wegdoen? is veel leuker om te bewaren en om de paar decennia weer eens te proberen.Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:07:
[...]
Lol, over 20 jaar schijt je op graphics van de ps3
De vraag is natuurlijk ook, wat gaat Gaikai daarin betekenen?bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:07:
[...]
Mensen, het is "enige".
Ik denk dat er na de PS4 launch nog voldoende markt is voor de PS3 hoor. Wellicht kun je er nu 5 tientjes meer voor vangen, maar het is echt niet zo dat niemand ineens geen PS3 wilt straks. Integendeel zelfs, denk ik. Een hoop mensen zullen de Uncharted trilogy nog wel eens willen spelen, net als games als Heavy Rain en The Last Of Us. Moet geen probleem zijn.
Als Gaikai ons in staat stelt in 2014 al de meeste van dit soort populaire titels te streamen, en over 20 jaar vrijwel de gehele playstation catalogus te kunnen spelen, dan is een oudere console redelijk overbodig geworden.
True, maar er zullen nog voldoende mensen zijn die voor hun kleine spruit een oude PS3 van € 75,- een stuk aantrekkelijker vinden dan een PS4 van € 300,-.psychodude schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:56:
[...]
De vraag is natuurlijk ook, wat gaat Gaikai daarin betekenen?
Als Gaikai ons in staat stelt in 2014 al de meeste van dit soort populaire titels te streamen, en over 20 jaar vrijwel de gehele playstation catalogus te kunnen spelen, dan is een oudere console redelijk overbodig geworden.
En het feit dat die niet veel duurder al dan niet goedkoper was dan een alleen een blu-ray speler.Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:51:
[...]
Feit dat de PS3 terugkwam heeft een aantal zaken:
Sterker nog: ik werkte toen in de winkel. De goedkoopste Blu-ray speler die we hadden staan was een model van Samsung. Die zat op iets van € 1499,-.
Ik poets mijn oude consoles op en zet ze op een leuk plekje neer. Geen denken aan dat ik men SNES, 64, GameCube en 360 ga verkopen :D! Bovendien hebben alle consoles wel een reeks die ik meerdere keren wil spelen. Zonde om dan een console te verkopen.
PSN: Finally_Chris
Echter, de strijd tussen blu-ray en HD-DVD was toen nog niet beslecht in het voordeel van blu-ray.dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:41:
[...]
En het feit dat die niet veel duurder al dan niet goedkoper was dan een alleen een blu-ray speler.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
ach ik denk dat goede en verfrissende games voor een groot deel het succes van de PS3 hebben bepaald nadat ze in het begin veel te duur waren !
Blu Ray kost voor de fabrikanten geen drol meer
dus vandaar dat Microsoft deze nu ook heeft. Sony heeft altijd een sterk handje er van gehad om goede games op zijn console te hebben maar ook een gevarieerd bod.
de xbox360 had ook geen echt goede platform games , en het hele gedoe met Rare zou daar voor moeten zorgen maar dat werd een flop van de eerste orde.
Als ik aan Sony denk... Jax en Dexter, ape escape, munch oddysee, Uncharted, Little big Planet. Spyro , Crash Bandicot. om maar eens een paar voorbeelden te noemen van de afgelopen Playstations. wipe out is ook zo'n lekker apart spel !
Ik zou alleen nog eens een remake willen zien van Black , die was op de xbox wel gaaf !
Blu Ray kost voor de fabrikanten geen drol meer
de xbox360 had ook geen echt goede platform games , en het hele gedoe met Rare zou daar voor moeten zorgen maar dat werd een flop van de eerste orde.
Als ik aan Sony denk... Jax en Dexter, ape escape, munch oddysee, Uncharted, Little big Planet. Spyro , Crash Bandicot. om maar eens een paar voorbeelden te noemen van de afgelopen Playstations. wipe out is ook zo'n lekker apart spel !
Ik zou alleen nog eens een remake willen zien van Black , die was op de xbox wel gaaf !
Interessant Interview met Scott Rohde van Sony over de E3-presentatie, ontwikkeling en richting van de PS4.
PSN: Shiver23
Spyro nooit echt gedaan. Maar lijkt me toch wel gaaf als ze die op de PS4 nog eens gaan uitbrengen met zeer goede graphics.Gandalf68 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:29:
ach ik denk dat goede en verfrissende games voor een groot deel het succes van de PS3 hebben bepaald nadat ze in het begin veel te duur waren !
Blu Ray kost voor de fabrikanten geen drol meerdus vandaar dat Microsoft deze nu ook heeft. Sony heeft altijd een sterk handje er van gehad om goede games op zijn console te hebben maar ook een gevarieerd bod.
Zou inderdaad leuk zijn, wat dat betreft speel ik van links naar rechts , en sta open voor alles , niet dat ik alles leuk vindt maar dat terzijde
Klopt en het feit dat Sony ervoor gekozen heeft om blu-ray in de PS3 te gooien heeft ervoor gezorgd dat hun de oorlog op dat vlak gewonnen hadden. Dat was namelijk het kritieke besluit geweest van Sony.Jackal131 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:04:
[...]
Echter, de strijd tussen blu-ray en HD-DVD was toen nog niet beslecht in het voordeel van blu-ray.
Dit heeft er natuurlijk ervoor gezorgd dat dit ten koste ging van de game markt, maar daar hebben ze snel van kunnen herstellen.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Helemaal mooi waren de statistieken toen de PS3 al een jaartje uit was, en de 360 nog wat langer.... welke console verkocht het meest? De PS2.bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:57:
[...]
True, maar er zullen nog voldoende mensen zijn die voor hun kleine spruit een oude PS3 van € 75,- een stuk aantrekkelijker vinden dan een PS4 van € 300,-.
Je moet niet vergeten dat er ook andere markten zijn... Zuid-Amerika, Azië, Afrika, Oost-Europa... waar mensen minder te besteden hebben.
Oxigeon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:40:
[...]
Spyro nooit echt gedaan. Maar lijkt me toch wel gaaf als ze die op de PS4 nog eens gaan uitbrengen met zeer goede graphics.
En vergeet vooral: Sly Coopyer (Sly Raccoon) niet!
[ Voor 6% gewijzigd door EricNL op 19-06-2013 12:41 ]
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
yep , dat is maar een deel van de games waarin Sony zich de afgelopen tijd heeft onderscheiden.
[YouTube: http://youtu.be/Csr6ahk5RMg]
Jimmy Fallon is een droplul wat games betreft
maar er zitten wel wat leuke gameplay beelden van Knack in dit stukje, ik krijg eigenlijk steeds meer zin in Knack!
Jimmy Fallon is een droplul wat games betreft
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-06-2013 14:50 ]
laat maarChaoss schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:50:
[video]
Jimmy Fallon is een droplul wat games betreftmaar er zitten wel wat leuke gameplay beelden van Knack in dit stukje, ik krijg eigenlijk steeds meer zin in Knack!
[ Voor 12% gewijzigd door WickedWizard op 19-06-2013 14:55 . Reden: ninja-edit ]
En vergeet het pareltje medievil niet!!EricNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:41:
[...]
Crash Bandicoot
![]()
Spyro the Dragon
(Één van mijn meest gespeelde spellen op de PS1)
En vergeet vooral: Sly Coopyer (Sly Raccoon) niet!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Interessante en kritische hands-on van de titels die speelbaar waren op PS4 dev-hardware:
http://www.eurogamer.net/...nds-on-with-playstation-4
Lijkt erop dat de eerste lichting games voor 1080p met 30fps kiezen en wat mooiere graphics, ten koste van 60fps. Driveclub en Knack komen er niet zo goed vanaf, Infamous en Killzone vond men juist weer behoorlijk indrukwekkend.
Lijkt erop dat de eerste lichting games voor 1080p met 30fps kiezen en wat mooiere graphics, ten koste van 60fps. Driveclub en Knack komen er niet zo goed vanaf, Infamous en Killzone vond men juist weer behoorlijk indrukwekkend.
Mja vind de vergelijking tussen forza (circuit racer dus niet open road/world) en driveclub(wel open world/road) beetje dom, fm4 liep ook op 720p/60fps, Het is een circuit racer, en haalt heel veel trucjes uit om dus 60fps te halen. Dat zal in fm5 echt niet anders zijn, en wie gameplay video's van fm5 heeft gezien zal erkennen ziet er niet bizar veel beter dan fm5 uit.
Waar driveclub nog weinig van bekend is, en las ergens dat ze van plan zijn toch 60fps te willen halen. Ook is niet duidelijk hoe recent de builds waren die gespeeld werden.
Waar driveclub nog weinig van bekend is, en las ergens dat ze van plan zijn toch 60fps te willen halen. Ook is niet duidelijk hoe recent de builds waren die gespeeld werden.
Klopt, er moeten ook niet teveel conclusies aan getrokken worden. De build van Driveclub was 35% complete. Ze hebben nog een aantal maanden voor optimalisaties. Het is wel zo dat bij elke launch van consoles de 1e games vaak niet representatief zijn voor wat een console echt kan, voornamelijk vanwege tijdsdruk, niet definitieve dev-kits en het feit dat developers moeten wennen aan de nieuwe hardware.
Het feit dat Infamous er nu al zo goed uit ziet en pas in 2014 launched bevestigd dat beeld wel voor mij.
Het feit dat Infamous er nu al zo goed uit ziet en pas in 2014 launched bevestigd dat beeld wel voor mij.
Ja precies.
En ik wil dalijk wel een vergelijking zien als Gran Turismo op ps4 komt, is al bekend ze gaan voor full 1080p en 60fps, en die dan vergelijken met een current fm game, dan kun je pas echt een conclussie maken.
Dit is als tdu2 vergelijken met fm4. Slaat nergens op natuurlijk
Kijk wel heel erg uit naar idd infamous en andere 2014 games, die zullen denk ook wel echt potentie gaan tonen van de ps4.
En ik wil dalijk wel een vergelijking zien als Gran Turismo op ps4 komt, is al bekend ze gaan voor full 1080p en 60fps, en die dan vergelijken met een current fm game, dan kun je pas echt een conclussie maken.
Dit is als tdu2 vergelijken met fm4. Slaat nergens op natuurlijk
Kijk wel heel erg uit naar idd infamous en andere 2014 games, die zullen denk ook wel echt potentie gaan tonen van de ps4.
Hier en daar wel een beetje gezeur moet ik zeggen. 3 Killzones lang wordt er gezeurd over dat het allemaal grijs en donker is maar nu wordt dat opeens gemist. En de meerdere referenties naar Killer Instinct, een behoorlijk basic beat-em-up met leuke graphics snap ik al helemaal niet.kazuka schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:01:
Interessante en kritische hands-on van de titels die speelbaar waren op PS4 dev-hardware:
Verder wordt vind ik het een beetje nutteloos het te hebben over de performance van (pre-) alpha releases.
[ Voor 7% gewijzigd door cheiron op 19-06-2013 15:32 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Pre order geplaatst bij de Wehkamp.
Poging 1:
Helaas moet ik u mededelen dat de aflevering van uw bestelde goederen vertraging heeft opgelopen en niet op de afgesproken datum zal worden geleverd.
Inmiddels is een brief aan u verzonden. Ik wil u vragen de brief af te wachten.
Mijn excuses voor het eventuele ontstane ongemak.
Status: Geannuleerd.
Poging 2:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij wehkamp.nl!
Om uw bestelling zonder vertraging uit te kunnen leveren zijn wij genoodzaakt een vooruitbetaling van
€ 405 aan u te vragen.
Die zijn niet helemaal goed bij hun hoofd denk, volledige bedrag vooruit betalen terwijl er voor acceptgiro is gekozen.
Gelukkig nog 2 andere pre orders staan
Poging 1:
Helaas moet ik u mededelen dat de aflevering van uw bestelde goederen vertraging heeft opgelopen en niet op de afgesproken datum zal worden geleverd.
Inmiddels is een brief aan u verzonden. Ik wil u vragen de brief af te wachten.
Mijn excuses voor het eventuele ontstane ongemak.
Status: Geannuleerd.
Poging 2:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij wehkamp.nl!
Om uw bestelling zonder vertraging uit te kunnen leveren zijn wij genoodzaakt een vooruitbetaling van
€ 405 aan u te vragen.
Die zijn niet helemaal goed bij hun hoofd denk, volledige bedrag vooruit betalen terwijl er voor acceptgiro is gekozen.

Gelukkig nog 2 andere pre orders staan
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dat komt waarschijnlijk omdat je nog te weinig grotere bestellingen hebt gedaan bij de wehkamp? Ik heb dat hier wel vaker gelezen en dat komt meestal daardoor. Dit is ook vaak bij andere aanbieders met betaling via acceptgiro.Destianto schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:20:
Zelf kon ik daarom niet bestellen bij bol.com en toysxl. Wehkamp was geen enkel probleem, maar ik heb daar wel meer vandaan.
-
Hoorde ik dat filmje van knack die hij bij de ps3 geleverd word (gratis)
YouTube: Jimmy Fallon's Video Game Week: Sony PS4 Demo
Of ik versta het verkeerd
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Volgens mij bedoeld hij dat Knack tegelijk uit is als de hardware, niet dat het gratis meegeleverd wordt.beuker19 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:27:
Hoorde ik dat filmje van knack die hij bij de ps3 geleverd word (gratis)
Miss als wat dat nu als hoax overal posten leveren ze het gratis erbij om de klanten niet teleur te stellen hehehe.
Ik heb in de OP het gedeelte "PlayStation Plus" toegevoegd. Ik heb geprobeerd om zo duidelijk mogelijk te zijn, maar daarnaast ook aandacht geschonken aan de functionaliteiten die PS+ niet vereisen.
Denk dat het geval is ja. Ik had ook geen enkel probleem om te bestellen met acceptigiro.Edd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:20:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat je nog te weinig grotere bestellingen hebt gedaan bij de wehkamp? Ik heb dat hier wel vaker gelezen en dat komt meestal daardoor. Dit is ook vaak bij andere aanbieders met betaling via acceptgiro.
Zelf kon ik daarom niet bestellen bij bol.com en toysxl. Wehkamp was geen enkel probleem, maar ik heb daar wel meer vandaan.
Maar wij bestellen geregeld bij Wehkamp. (vooral de meid
Beetje zuur artikel wel. De games zijn nog lang niet af en veelal zijn E3 demos aparte forks van de code base waar apart aan gewerkt wordt zodat er een afgerond geheel getoond kan worden, je kunt er gewoon niets aan afleiden mbt de eindversie. Dat sommige games op de One (... eightykazuka schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:01:
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Na de beleidsaanpassing van microsoft staat het ps4 vs xbone er wel iets anders voor...
Inderdaad. Microsoft is nu net zo onbetrouwbaar geworden als Sony qua aanpassingen in de toegezegde / aangekondigde functionaliteit van hun producten. Voor de rest is de PS4 nog altijd een kwart goedkoper, heeft snellere hardware, heeft gratis spellen via PS+, een aanmerkelijk betere layout van pookjes en knoppen op de controller (ok, da's een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar toch, symmetrie rules), geen verplichte camera...dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
Na de beleidsaanpassing van microsoft staat het ps4 vs xbone er wel iets anders voor...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zelfs ik al Die-Hard PS2 en PS3 gamer krijg mijn twijfels over de PS4. Ofja... ook weer niet echt. Dit gooien de kansen voor Sony compleet overhoop.dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
Het mooie bij de Xbox is dat je daar nu met 2 man 1 game kan kopen en die met 1 vriend altijd kan spelen (dus een game kost maar de helft. Want je kunt de game delen. Dat kan toch een aardige duit schelen in je portemonnee. Daarbij kun je nu games weer 2e hands verkopen etc.
Van de ene kant lijkt het me ook weer niet zo dat microsoft dit beleid gaat aanpassen de komende jaren. Dit kan natuurlijk ook bij Sony het geval zijn. Maar lijkt mij bij Microsoft veel gevaarlijker. Tevens denk ik dat de kracht van de PS4 veel groter is.
XBOX live gold gaat ook gratis games aanbieden.nderdaad. Microsoft is nu net zo onbetrouwbaar geworden als Sony qua aanpassingen in de toegezegde / aangekondigde functionaliteit van hun producten. Voor de rest is de PS4 nog altijd een kwart goedkoper, heeft snellere hardware, heeft gratis spellen via PS+, een aanmerkelijk betere layout van pookjes en knoppen op de controller (ok, da's een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar toch, symmetrie rules), geen verplichte camera...
[ Voor 21% gewijzigd door Oxigeon op 20-06-2013 09:38 ]
Dat kan niet meer, die functie is er ook uitgehaald.Oxigeon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:38:
[...]
Het mooie bij de Xbox is dat je daar nu met 2 man 1 game kan kopen en die met 1 vriend altijd kan spelen (dus een game kost maar de helft. Want je kunt de game delen. Dat kan toch een aardige duit schelen in je portemonnee. Daarbij kun je nu games weer 2e hands verkopen etc.
Family sharing is het enige pluspunt wat de Xbox one had tegenover de Ps4. Die is nu gewoonweg. Nu heb je eigenlijk twee consoles naast mekaar die een net iets ander aanbod kwa games hebben en voor de rest:dutchgio schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
Xbox one veprlicht kinect + 100euro duurder
Xbox one trager dan de Ps4
MS schiet zichzelf gewoon weer in de voet hehe.
The first casualty in war is always the truth...
Ow haha. Dus het voordeel van de een hebben ze ook weg gehaald. Nouja.. Neiging/denken aan MS is dan nu bij deze dus ook over.Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:39:
[...]
Dat kan niet meer, die functie is er ook uitgehaald.
EDIT: Moet natuurlijk wel zeggen dat ik al een preorder van de PS4 heb staan en ook al heb aanbetaald voor dat ding
[ Voor 19% gewijzigd door Oxigeon op 20-06-2013 09:42 ]
Ja het is een beetje vaag. Ze halen een deel van de nadelen weg (maar laten de Kinect verplicht, waardoor veel mensen het nog steeds niet kopen), maar halen ook alle voordelen weg (waardoor sommige mensen dan maar weer terug gaan naar de PS4 omdat die goedkoper is). Ze schieten er dus eigenlijk niks mee op.Oxigeon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:41:
[...]
Ow haha. Dus het voordeel van de een hebben ze ook weg gehaald. Nouja.. Neiging/denken aan MS is dan nu bij deze dus ook over.
EDIT: Moet natuurlijk wel zeggen dat ik al een preorder van de PS4 heb staan en ook al heb aanbetaald voor dat ding. Dus die PS4 komt toch wel
En uiteindelijk komt het nu dus gewoon neer op de exclusieve titels.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wat jij dacht kan/kon sowieso niet. Het delen zou zo worden ingericht dat er maximaal één instance van de game tegelijk live kon zijn. Wat je dus met PSN spellen ook al jaren hebt, alleen geldt daar zelfs niet dat er maar één tegelijk online hoeft te zijn, daar kan je wel gelijktijdig spelenOxigeon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:41:
[...]
Ow haha. Dus het voordeel van de een hebben ze ook weg gehaald. Nouja.. Neiging/denken aan MS is dan nu bij deze dus ook over.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Uit latere berichten leek het echter alsof de originele eigenaar en één familielid tegelijk hetzelfde spel zouden kunnen spelen. Dit is echter nooit duidelijk gemaakt, dus niemand weet hoe het nu echt zit.AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Wat jij dacht kan/kon sowieso niet. Het delen zou zo worden ingericht dat er maximaal één instance van de game tegelijk live kon zijn. Wat je dus met PSN spellen ook al jaren hebt, alleen geldt daar zelfs niet dat er maar één tegelijk online hoeft te zijn, daar kan je wel gelijktijdig spelen
Wat bedoel je hiermee? Kan je op psn je games sharen en tegelijkertijd spelen?AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Wat jij dacht kan/kon sowieso niet. Het delen zou zo worden ingericht dat er maximaal één instance van de game tegelijk live kon zijn. Wat je dus met PSN spellen ook al jaren hebt, alleen geldt daar zelfs niet dat er maar één tegelijk online hoeft te zijn, daar kan je wel gelijktijdig spelen
Ja, dat kan al jaren, mits het spel in de store gekocht is. En sinds een jaar is dat beperkt tot maximaal 5 andere consoles.Jumpiefox schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:51:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Kan je op psn je games sharen en tegelijkertijd spelen?
Ha, dat is gewoon vet. Had geen idee dat dat kon op psn...Is het echt een "bedoelde" feature of iets wat eigenlijk via een omweggetje dus kan? Vreemd dat sony dit niet naar voren brengt, en ook best vaag dat uitgevers daar niks over zeggen als jij die games gewoon samen tegelijkertijd (en nog eens online zeg je?) kan spelen waarom zou je dan twee games kopen, altijd met een buddy game sharen?AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
[...]
Ja, dat kan al jaren, mits het spel in de store gekocht is. En sinds een jaar is dat beperkt tot maximaal 5 andere consoles.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen