Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kinderziektes? boeiend! Sony mag mij nu al wel een dev-kit bezorgen neem ik de kinderziektes voor lief ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

baronruud schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:16:
Poll op Amazon is ook vroegtijdig gestopt. PS4 maar nipt gewonnen 8) :
http://www.cinemablend.co...nds-Poll-Early-56766.html
Beetje overdreven natuurlijk, er zullen vast ook genoeg proteststemmen tussenzitten bijvoorbeeld. Toch geeft dit mooi aan dat ''wij'' helemaal niet op die onzin van MS zitten te wachten.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik vraag me af of mensen die nooit op tweakers of iets dergelijks kijken weten wat ze eigenlijk kopen.
Als ze al altijd Xbox gehad hebben, gaan ze misschien automatisch de volgende kopen zonder zelf maar te kijken naar de ps4?

De sales zullen ook mede daarom gewoon nog steeds heel hoog liggen.. Ookal heb je van die 95% poll taferelen.

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

SmokingCrop schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:37:
Ik vraag me af of mensen die nooit op tweakers of iets dergelijks kijken weten wat ze eigenlijk kopen.
Als ze al altijd Xbox gehad hebben, gaan ze misschien automatisch de volgende kopen zonder zelf maar te kijken naar de ps4?

De sales zullen ook mede daarom gewoon nog steeds heel hoog liggen.. Ookal heb je van die 95% poll taferelen.
Toen ik net de 360 had wist ik dat ik honderd procent voor de nieuwe Xbox zou gaan. Halo en Forza bijvoorbeeld waren spellen die mij over deed halen om de 360 te halen, evenals de vaak betere prestaties van third party games op de box.

Na een tijdje begonnen zaken mij te irriteren, vond dat ik te weinig terugkreeg voor het geld dat ik in Gold stak (werd jaloers op PS+), konden de exclusives mij niet meer bekoren, veel te veel shooters en Kinect meuk.

Tja en toen kwam de One :+. Volgens mij wist ik nog nooit zo snel dat ik de overstap moest maken naar een Playstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Net zoals de afgelopen 2 generaties haal ik gewoon beide consoles. Beide consoles bieden op games gebied nog teveel aantrekkelijke exclusives die ik ook voor de nieuwe generatie niet wil missen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 12:00

TRK

SmokingCrop schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:37:

Ik dacht eerst ook inderdaad van de Xbox One moet ik hebben!
Maar nadat ik de persconferentie heb gezien op de E3, ben ik compleet van gedachte veranderd.
De Playstation 4 is naar mijn mening zoveel beter en heeft meer voordelen tegenover de Xbox One.
Mijn keuze gaat zeker naar de Playstation 4. Watch Dogs!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Watch dogs komt op alle platformen hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik wil er zeker als 1 van de eerste bij zijn.. echter door de crisis en de vele bedrijven die omvallen.. bedenk ik me wel even voordat ik een aankoop doe die pas over 5 maanden geleverd word.. straks breng je je centjes weg. letterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We vallen een beetje in herhaling maar er zijn genoeg webshops en gewone winkels waar je geen of maar een hele kleine aanbetaling van 5-25 euro hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SmokingCrop schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:38:
Watch dogs komt op alle platformen hoor :p
PS4 krijgt echter exclusieve content, net als bij Destiny. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Oh mooi, maar moest Xbox dat gekregen hebben dan was dat nu niet iets wat mij zou overhalen :p
Een uur content en een outfit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En een kans op betere graphics. Easy win. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 10:46
bram1984 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:26:
En een kans op betere graphics. Easy win. ;)
Ik heb nu al zin in de vergelijkingen van Digital Foundry tussen een PS4- en een Xbone-spel. Met een 40-50% krachtigere PS4 heb ik een vaag vermoeden dat de komende jaren een heel eenzijdig beeld zullen laten zien. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Al is het alleen maar omdat third party developers geen gebruik gaan maken van de volledige kracht van de PS4. Waarschijnlijk gaan ze gewoon voor de goedkoopste manier, en ontwikkelen ze voor de minst krachtige console en porten die versie naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Metalkai schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:32:
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Al is het alleen maar omdat third party developers geen gebruik gaan maken van de volledige kracht van de PS4. Waarschijnlijk gaan ze gewoon voor de goedkoopste manier, en ontwikkelen ze voor de minst krachtige console en porten die versie naar de andere.
Waarom niet? Heb je daar een bron voor? Meerdere devs hebben al aangegeven dat er een kans is dat een X1 game op 30 fps of op een lagere resolutie gaat draaien. De architectuur is van beide hetzelfde, dus zo gek zou dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
In het eerste jaar zal er sowieso weinig verschil zijn denk ik. Veel spellen zijn nog cross-generation, dus moet er ook rekening gehouden worden met de XB360 en PS3. Dat betekent dat deze spellen op de XBone en PS4 gewoon 1080p draaien en 60fps, met eventueel wat extra effecten. Pas bij wanneer de nieuwe generatie de focus vormt verwacht ik echte verschillen bij multiplatform titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nioz schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:51:
In het eerste jaar zal er sowieso weinig verschil zijn denk ik. Veel spellen zijn nog cross-generation, dus moet er ook rekening gehouden worden met de XB360 en PS3. Dat betekent dat deze spellen op de XBone en PS4 gewoon 1080p draaien en 60fps, met eventueel wat extra effecten. Pas bij wanneer de nieuwe generatie de focus vormt verwacht ik echte verschillen bij multiplatform titels.
Inderdaad, de echte next-gen titels zullen we vermoed ik pas op de E3 2014 gaan zien verwacht ik. Maar voor de 1e generatie games ziet het er nu al behoorlijk goed uit wat we voorgeschoteld krijgen.

Ik kan echt niet wachten op bijvoorbeeld waar Naughty Dog ons volgend jaar mee gaat verassen, als je ziet wat ze nu nog uit de PS3 krijgen. Dat belooft wat voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Phydomir

Dennis

kazuka schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:11:
[...]

Inderdaad, de echte next-gen titels zullen we vermoed ik pas op de E3 2014 gaan zien verwacht ik. Maar voor de 1e generatie games ziet het er nu al behoorlijk goed uit wat we voorgeschoteld krijgen.

Ik kan echt niet wachten op bijvoorbeeld waar Naughty Dog ons volgend jaar mee gaat verassen, als je ziet wat ze nu nog uit de PS3 krijgen. Dat belooft wat voor de toekomst.
Wat ik bijvoorbeeld zag van AC4 op de next-gen kan ik me echt niet voorstellen dat ze dat ook uit een 360 kunnen persen. Zelfs met het verschil 1080P/60FPS - 720P/30FPS.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 18:38
boxart

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/Sony-Playstation4_Boxart_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lijkt op de doos van de Vita..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Over die datum van 13-11
Euphanasia schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:00:
Henri-Alexander edit: De datum is inmiddels officieel, ik heb in de winkel instore reclamemateriaal van Sony binnen gekregen met deze datum vermeld."
Die Henri Alexander is teamleider en databasemanager bij budgetgaming.nl en werkt bij een ToysXl lijkt me dus wel een redelijk betrouwbare bron.

Snap alleen niet dat nog niemand even een foto van zo'n reclame poster online heeft gegooid. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 17-06-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Zojuist een pre-order gedaan bij de MediaMarkt Bergen op Zoom. Was er als een van de eerste bij, en verkoopmedewerker gaf ook aan officieel van Sony bericht te hebben dat de release op 13-11-2013 is. Zij gaf echter wel aan dat bij mogelijke "bundle-deals" ik nog even gebeld werd, maar daar was verder nog niets over bekend.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:58

Oxigeon

En zo is dat!

EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:50:
Zojuist een pre-order gedaan bij de MediaMarkt Bergen op Zoom. Was er als een van de eerste bij, en verkoopmedewerker gaf ook aan officieel van Sony bericht te hebben dat de release op 13-11-2013 is. Zij gaf echter wel aan dat bij mogelijke "bundle-deals" ik nog even gebeld werd, maar daar was verder nog niets over bekend.
Mooie datum :). Heb hem zaterdag dan ook gepre-orderd... Moest een bedrag van €39,90 aanbetalen. Oftewel 10%. Stond als nummer 4 op de lijst daar.

EDIT: als nog niet veel mensen het weten, en er nog geen reclamemateriaal van hebben gezien kan het natuurlijk ook zijn dat hij maar bij enkele winkels in de verkoop gaat in het begin? Zoals je voorheen bijvoorbeeld speciale editites van Guild Wars 2 bij de Game-Mania en bol.com kreeg?

Zou het dan nu kunnen zijn dat dat Media Markt en ToysXL is omdat we daarvan de informatie nu vrijwel "zeker" weten?

[ Voor 26% gewijzigd door Oxigeon op 17-06-2013 20:18 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

13-11 zou echt heel netjes zijn, da's over 5 maanden. Niet dat ik verder ongeduldig ben hoor :P
Maar als ik dat zo hoor en lees van de MediaMarkt en ToysXL kan dat bijna geen toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn PS4 pre-order bij Bol werd ook al naar 13-11 gezet gisteren (vergeten te cancelen :+ ). Lijkt me dus redelijk zeker dat het zo is :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h9VLJNV7J2pj8sijzPoqGlxM/full.png

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 17-06-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Oxigeon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:15:
[...]

Mooie datum :). Heb hem zaterdag dan ook gepre-orderd... Moest een bedrag van €39,90 aanbetalen. Oftewel 10%. Stond als nummer 4 op de lijst daar.

EDIT: als nog niet veel mensen het weten, en er nog geen reclamemateriaal van hebben gezien kan het natuurlijk ook zijn dat hij maar bij enkele winkels in de verkoop gaat in het begin? Zoals je voorheen bijvoorbeeld speciale editites van Guild Wars 2 bij de Game-Mania en bol.com kreeg?

Zou het dan nu kunnen zijn dat dat Media Markt en ToysXL is omdat we daarvan de informatie nu vrijwel "zeker" weten?
Jup, ik moest bij de Mediamarkt inderdaad ook 10% aanbetalen. Ik ben dan denk ik wel opgelicht, want ik heb 40,- afgerekend i.p.v. 39,99... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
lol, ik helemaal niks, maar er mag nu wel nieuwe info naar buiten komen komende weken.... als we moeten gaan neuzen over pre orders tot over 5 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:58:
[...]

Jup, ik moest bij de Mediamarkt inderdaad ook 10% aanbetalen. Ik ben dan denk ik wel opgelicht, want ik heb 40,- afgerekend i.p.v. 39,99... 8)7
Ik eigenlijk ook maar de gast die me holp heeft de prijs van €400,01 naar 399,- gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Holp? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 20:51
CR1691 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Toen ik net de 360 had wist ik dat ik honderd procent voor de nieuwe Xbox zou gaan. Halo en Forza bijvoorbeeld waren spellen die mij over deed halen om de 360 te halen, evenals de vaak betere prestaties van third party games op de box.

Na een tijdje begonnen zaken mij te irriteren, vond dat ik te weinig terugkreeg voor het geld dat ik in Gold stak (werd jaloers op PS+), konden de exclusives mij niet meer bekoren, veel te veel shooters en Kinect meuk.

Tja en toen kwam de One :+. Volgens mij wist ik nog nooit zo snel dat ik de overstap moest maken naar een Playstation...
Zelfde hier. Heb een 360 en de gedachte was de nieuwe XBOX te halen. Wel die gedachte veranderde snel na de presentaties. :F Wordt dus een PS4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:39
Sovereign schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:19:
[...]
Zelfde hier. Heb een 360 en de gedachte was de nieuwe XBOX te halen. Wel die gedachte veranderde snel na de presentaties. :F Wordt dus een PS4!
En weer iemand bekeerd. MS heeft het missionaris werk voor Sony gedaan >:) .

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Waarom nu zo haatdragend ? je kan hoogstens zeggen dat Microsoft marketing technisch gezien in ieder geval voor Europa geen slimme move heeft gemaakt en dat dat er ook kritiek punten komen uit de Amerikaanse Marine !

Aan hen nu de taak te luisteren en er wat mee te doen (en ja als ze niks doen doen ze ook wat (negeren namelijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:15:
[...]

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de console maar bij 2 zaken in de verkoop gaat terwijl de rest dan nog een week of zo zou moeten wachten. Dan maakt Sony geen vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lijkt me ook niet dat dat gaat gebeuren dan zouden ze gelijk alle andere retailers tegen zich in het harnas jagen, ga er maar vanuit dat de PS4 overal tegelijk verkocht gaat worden.

En ik hoop dat Gamemania een nachtelijke release gaat doen, net als dat ze wel eens met games doen, dan sta ik daar om 12 snachts op de stoep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Chaoss schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:05:
En ik hoop dat Gamemania een nachtelijke release gaat doen, net als dat ze wel eens met games doen, dan sta ik daar om 12 snachts op de stoep :P
Same for me. Bij de Mediamarkt konden ze in ieder geval nog geen antwoord geven of zij een nacht-release gingen doen. Ik kreeg de indruk dat ze het voor CoD: Ghosts wel weer gingen doen, maar dat is niks nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

EricNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 06:40:
[...]

Same for me. Bij de Mediamarkt konden ze in ieder geval nog geen antwoord geven of zij een nacht-release gingen doen. Ik kreeg de indruk dat ze het voor CoD: Ghosts wel weer gingen doen, maar dat is niks nieuws :)
Dat is het hem juist. Als ze het bij CoD Ghost wel doen neem ik aan voor een nieuwe console toch ook. Wel kunnen ze dit alleen maar doen als ze voldoende consoles op voorraad krijgen. Want zeg eerlijk, als jij een eigen zaak had ging je die ook niet open maken voor 10 personen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:48:
[...]

Dat is het hem juist. Als ze het bij CoD Ghost wel doen neem ik aan voor een nieuwe console toch ook. Wel kunnen ze dit alleen maar doen als ze voldoende consoles op voorraad krijgen. Want zeg eerlijk, als jij een eigen zaak had ging je die ook niet open maken voor 10 personen :P
Ik denk dat het valt of staat met pre-orders. Zoals het er nu naar uit ziet, kan ik me eigenlijk niet anders voorstellen dat ketens als Mediamarkt en Gamemania een nacht-release gaan doen. Ondanks het wachten vind ik het toch altijd wel een leuke sfeer hebben, en het is toch altijd leuk om die gezichten te zien van de nog wachtende als jij alvast met je nieuwe console richting huis gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

EricNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:04:
[...]

Ik denk dat het valt of staat met pre-orders. Zoals het er nu naar uit ziet, kan ik me eigenlijk niet anders voorstellen dat ketens als Mediamarkt en Gamemania een nacht-release gaan doen. Ondanks het wachten vind ik het toch altijd wel een leuke sfeer hebben, en het is toch altijd leuk om die gezichten te zien van de nog wachtende als jij alvast met je nieuwe console richting huis gaat :D
Mja met een console en games heb ik dit zelf nooit meegemaakt. Maar stel een bedrijf heeft 100 pre-orders maar kan er maar 15 leveren omdat ze er niet meer binnenkrijgen. Dan ga je toch geen nachtrelease doen? Nouja, natuurlijk heb ik wel liever dat het gebeurd.

Was me gisteren aan het realiseren dat ik 11-11 en 12-11 vrij heb en ik eigenlijk geen vrij kan krijgen op 13-11. Man-o-man... Had beter die laatste er ook nog bij kunnen pakken hhaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:07:
[...]

Mja met een console en games heb ik dit zelf nooit meegemaakt. Maar stel een bedrijf heeft 100 pre-orders maar kan er maar 15 leveren omdat ze er niet meer binnenkrijgen. Dan ga je toch geen nachtrelease doen? Nouja, natuurlijk heb ik wel liever dat het gebeurd.

Was me gisteren aan het realiseren dat ik 11-11 en 12-11 vrij heb en ik eigenlijk geen vrij kan krijgen op 13-11. Man-o-man... Had beter die laatste er ook nog bij kunnen pakken hhaha
Natuurlijk ga je geen extra kosten maken als je maar 10-15 consoles geleverd krijgt, maar ik mag toch hopen dat de ketens Gamemania en Mediamarkt per vestiging toch minimaal 50-100 consoles geleverd krijgen. Maar goed, ik ben van plan 13-11 t/m 15-11 vrij te nemen, dus of ik hem nou snachts op kan halen of niet, zo heel veel maakt het ook niet uit.

Laat ik het zo zeggen: Ik durf er bijna op te wedden dat per vestiging, de eerste 50-100 consoles er op de release dag/nacht al uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:08
Ik zit ook te twijfelen een pre-order te plaatsen. Maar heb ook nog dagen zat dit jaar.
Dus tegen die tijd kan ik ook wel op 13-11 vrij nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
baronruud schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:13:
Ik zit ook te twijfelen een pre-order te plaatsen. Maar heb ook nog dagen zat dit jaar.
Dus tegen die tijd kan ik ook wel op 13-11 vrij nemen....
Als je een klein beetje zekerheid wil om een PS4 op release dag in huis te hebben dan kan ik je aanraden een pre-order te plaatsen. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

EricNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:12:
[...]

Natuurlijk ga je geen extra kosten maken als je maar 10-15 consoles geleverd krijgt, maar ik mag toch hopen dat de ketens Gamemania en Mediamarkt per vestiging toch minimaal 50-100 consoles geleverd krijgen. Maar goed, ik ben van plan 13-11 t/m 15-11 vrij te nemen, dus of ik hem nou snachts op kan halen of niet, zo heel veel maakt het ook niet uit.

Laat ik het zo zeggen: Ik durf er bijna op te wedden dat per vestiging, de eerste 50-100 consoles er op de release dag/nacht al uit gaan.
Als elke vestiging zoveel consoles binnenkrijgt Game-Mania/Media Markt... en dan nog Bol.com (wat er nog veel meer krijgt) zoveel binnenkrijgt kun je toch bijna niet spreken van een tekort. Daarbij weten we natuurlijk ook niet hoeveel apparaten Sony kan maken en leveren voor die tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Het is nog veel te vroeg om al te weten wat men gaat doen, denk dat bedrijven zelf niet weten wat ze krijgen en we weten officieel nog niet eens de data waarop het uitkomt.

Laat staan eventuele leuke acties die men kan opzetten bij de diverse winkel ketens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Gandalf68 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:33:
Het is nog veel te vroeg om al te weten wat men gaat doen, denk dat bedrijven zelf niet weten wat ze krijgen en we weten officieel nog niet eens de data waarop het uitkomt.

Laat staan eventuele leuke acties die men kan opzetten bij de diverse winkel ketens !
Ik denk dat je gerust 13-11 in je agenda mag omcirkelen. Bol.com heeft in plaatst van "2013" de release datum aangepast naar 13-11-2013 en bij onze lokale Mediamarkt werd gezegd dat zij pas sinds dit weekend officieel bericht hebben ontvangen van Sony dat de release op 13-11-2013 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:00
ik denk toch dat die releasedatum die meerdere malen genoemd is bij verschillende winkels toch wel vrijwel zeker vast staat. (edit: staat hierboven dus ook al genoemd)
aantallen weten ze inderdaad nog niet, Nederland zal niet op Sony's nummer 1 staan qua prioriteit dus schaarste is geen groot woord..
maar om nu al te bestellen vind ik ook wat vroeg.
ik wacht nog even af, en ''het addertje onder het gras'' bij Sony is nog niet ten sprake gekomen, als die er uberhaupt is..
Microsoft heeft tot nu toe alle kritiek over zich heengekregen, waardoor Sony er beter voor lijkt te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 18-06-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Edd

dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:47:
ik wacht nog even af, en ''het addertje onder het gras'' bij Sony is nog niet ten sprake gekomen, als die er uberhaupt is..
Dat je dient te betalen voor Online gamen is toch "het addertje onder het gras"? ;)
Je leest berichten dat mensen dat niet leuk vinden, maar toch maar voor lief nemen.

Of verwacht je nog grotere issues??

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Laatst met iemand van MM gesproken en die zei dat de grootte vraag pas 1 maand voor de release is. Nu pre-orderen alleen de fanboys/mensen die er echt mee bezig zijn. De laatste maand komen daar de mensen bij die "niet" weten dat hij 13-11 uitkomt. Zien dat een krantje voorbij komen en denken dan van. Die moet ik hebben. De mensen die dan komen zullen dan waarschijnlijk te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Edd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:51:
[...]

Dat je dient te betalen voor Online gamen is toch "het addertje onder het gras"? ;)
Je leest berichten dat mensen dat niet leuk vinden, maar toch maar voor lief nemen.

Kan altijd dat de verkoopprijs van games naar €70 of €75,- gaat. Zal me eerlijk gezegd ook niet zo verbazen. Iedereen pre-ordert maar weet nog niet wat sony met de games gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 10:28

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Kan altijd dat de verkoopprijs van games naar €70 of €75,- gaat. Zal me eerlijk gezegd ook niet zo verbazen. Iedereen pre-ordert maar weet nog niet wat sony met de games gaat doen.
Het zal me dan eigenlijk nog vrij weinig interesseren wat Sony met de games gaat doen. Ik betaal liever 5 of 10 euro per game meer dan dat ik verplicht wordt om 100 euro meer te betalen vanwege Kinect (die ik persoonlijk gewoon niet wil).

En trouwens, zowel Xbox One als PS4 zijn next-gen. Waarom zouden dan de AAA-multi-platform games (waar de meeste mensen toch voor gaan) duurder zijn op de PS4 dan op de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Die berichten heb ik gemist. Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
In de Mediamarkt webshop is de datum nu ook aangepast naar 13-11-2013:

http://www.mediamarkt.nl/...09,635515.html?langId=-11

Lijkt er steeds meer op dat we een datum hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

RDMA schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:01:
In de Mediamarkt webshop is de datum nu ook aangepast naar 13-11-2013:

http://www.mediamarkt.nl/...09,635515.html?langId=-11

Lijkt er steeds meer op dat we een datum hebben.
Daar stond vorige week inderdaad nog ergens bij dat dit een fictieve datum was en die altijd nog aangepast kon worden. En dat is zoals ik nu kan zien inderdaad weg gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Edd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:51:
[...]

Ik vind het inderdaad niet leuk, maar neem het voor lief..
Het zat er toch al aan te komen en het verbaasd me dan ook niet.
Het leuke is dat je niemand erover hoort klagen want alle kritiek is gericht op de XBONE en het wordt vrij eenvoudig ontkracht met: "de xbox heeft al veel langer een verplichte, betaalde dienst."

Het was een voordeel om de playstation 3 boven de xbox 360 te verkiezen, maar dat is vanaf november niet meer zo.
Als PS+ zo blijft met de gratis games en dergelijke is het het geld meer dan waard. Maar omdat vrijwel iedereen met een ps4 straks PS plus heeft, kan er wel eens het een en ander gaan veranderen aan de dinest. Daar heeft Sony nog geen uitlatingen over gedaan.
Het lijkt me niet dat ze alle mensen met PS plus elke maand gratis games gaan geven, want PS PLUS is nu echt als extra'tje, maar straks is het "mainstream".
Ik denk dat er een aparte, duurdere ps plus dienst komt, of de gratis games verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Het leuke is dat je niemand erover hoort klagen want alle kritiek is gericht op de XBONE en het wordt vrij eenvoudig ontkracht met: "de xbox heeft al veel langer een verplichte, betaalde dienst."

Het was een voordeel om de playstation 3 boven de xbox 360 te verkiezen, maar dat is vanaf november niet meer zo.
Als PS+ zo blijft met de gratis games en dergelijke is het het geld meer dan waard. Maar omdat vrijwel iedereen met een ps4 straks PS plus heeft, kan er wel eens het een en ander gaan veranderen aan de dinest. Daar heeft Sony nog geen uitlatingen over gedaan.
Het lijkt me niet dat ze alle mensen met PS plus elke maand gratis games gaan geven, want PS PLUS is nu echt als extra'tje, maar straks is het "mainstream".
Ik denk dat er een aparte, duurdere ps plus dienst komt, of de gratis games verdwijnen.
Tjah, dan zou ik je aanraden om eens in het "Next-Gen Consoles" topic te gaan kijken. We mogen helaas de 3e Wereldoorlog (X1 vs PS4) niet meer in de console-specifieke topics los laten barsten, maar ik denk dat er op dit moment 1001 argumenten zijn waarom je de PS4 boven de X1 zou kunnen kiezen.

Laat ik het zo zeggen: Voor de presentatie's/aankondigingen had ik mijn hoop en zinnen gezet op de nieuwe Xbox, afgaande wat MS met de 360 heeft neergezet. Uitkomst na de E3: De PS4 pre-order ligt al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
EricNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:09:
[...]

Tjah, dan zou ik je aanraden om eens in het "Next-Gen Consoles" topic te gaan kijken. We mogen helaas de 3e Wereldoorlog (X1 vs PS4) niet meer in de console-specifieke topics los laten barsten, maar ik denk dat er op dit moment 1001 argumenten zijn waarom je de PS4 boven de X1 zou kunnen kiezen.

Laat ik het zo zeggen: Voor de presentatie's/aankondigingen had ik mijn hoop en zinnen gezet op de nieuwe Xbox, afgaande wat MS met de 360 heeft neergezet. Uitkomst na de E3: De PS4 pre-order ligt al klaar.
Ik heb nu ook een playstation, wat de overstap naar de volgende generatie natuurlijk ook makkelijker maakt om opnieuw te kiezen voor Sony.
Ik heb beide presentaties gezien, en inderdaad, Sony heeft het beter voor elkaar.
En toch denk ik dat de kritiek op Sony er ook nog wel komt. Maar waarover... Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Vanaf november niet meer? Eens even kijken..

Kinect en Eye. Kinect verplicht, PS optioneel.
PS4 hardware is beter.
Controllers zijn gelijk, maar PS4 heeft een touchpad.
PS Plus biedt op dit moment veel meer.
PS4 HDD is vervangbaar.
PS4 is backwards compatible via Gaikai.
PS4 is niet regio gebonden.
PS4 heeft geen strenge DRM.
PS4 hoef niet verplicht online.
PS4 heeft remote play via de Vita.
PS4 is € 100,- goedkoper.
PS4 heeft meer en betere eigen studio's en first party studio's ("betere" is inderdaad een mening, maar veel mensen zijn het hier toch wel over eens).
PS4 is geen lompe VHS bak, maar een fijn klein subtiel stukje hardware (hetzelfde geldt voor de Kinect camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Zelfs als alle bovenstaande punten bij Microsoft net zoals bij Sony waren dan zou ik nog steeds voor een PS4 kiezen aangezien de PS3 t.o.v. van de 360 zich meer als 'long-term' console bewezen heeft.
Maarja dat is dus niet zo, dus dan lijkt dit een gewonnen strijd voor mij. Toch denk ik dat hoe het nu is: 50/50 qua consoleverkoop over 5 jaar waarschijnlijk hooguit 'maar' 60/40 in het voordeel van de Playstation is.

Wat mij verbaast is dat mensen die éénmaal per 24 uur bij Microsoft verdedigen en mensen het doen lijken alsof dat voordelen heeft voor persistente online game werelden. En ook dat het voor updates handig is bullshit. Je kan de PS4 ook één keer in de 24 uur aanzetten en dan krijg je ook je auto-updates binnen. Alleen bij Sony wordt dit weer niet verplicht.

[ Voor 30% gewijzigd door Fleximex op 18-06-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik denk dat het net andersom gaat zijn, dat Sony nu meer verkocht gaat hebben, de eerste jaren, maar dat daarna de Xbox One aan inhaal manoeuvre gaat beginnen.

Trouwens een vraag, ik ga wrs sowieso een Xbox One kopen, maar wat is het voordeel aan een vervangbare HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Fleximex schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:27:
Zelfs als alle bovenstaande punten bij Microsoft net zoals bij Sony waren dan zou ik nog steeds voor een PS4 kiezen aangezien de PS3 t.o.v. van de 360 zich meer als 'long-term' console bewezen heeft.
Maarja dat is dus niet zo, dus dan lijkt dit een gewonnen strijd voor mij. Toch denk ik dat hoe het nu is: 50/50 qua consoleverkoop over 5 jaar waarschijnlijk hooguit 'maar' 60/40 in het voordeel van de Playstation is.
De Xbox One zal ook absoluut wel gaan verkopen. Alleen door de gigantische kritiek die MS de laatste weken krijgt wordt de PS4 alleen maar mooier en mooier. Als je daarnaast ook nog eens het nieuws hoort over een mogelijk tekort aan PS4's vanwege de hoeveelheid pre-orders, dan krijg je het gevoel dat er einde dit jaar misschien 1 miljoen X1's verkocht gaan worden, en 50 miljoen PS4's (*uit de lucht gegrepen cijfers*).

Het mes snijd aan twee kanten: hoe slechter console A wordt, hoe beter console B er uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
X-Fighter schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:30:
Ik denk dat het net andersom gaat zijn, dat Sony nu meer verkocht gaat hebben, de eerste jaren, maar dat daarna de Xbox One aan inhaal manoeuvre gaat beginnen.

Trouwens een vraag, ik ga wrs sowieso een Xbox One kopen, maar wat is het voordeel aan een vervangbare HDD?
dat het veeeeel goedkoper is om te upgraden.
Bij die Xbox harde schijven wordt je letterlijk genaaid.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Behalve dat je er een grotere schijf (2TB :9) in kan zetten en daardoor niet steeds geinstalleerde spellen / je muziek collectie / gedownloade films / HTK filmpjes etc hoeft te verwijderen als je iets nieuws wil installeren??

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-06-2013 10:31 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Ah, ja maar bij de Xbox stop je gewoon een externe in... Dus zie daar het probleem niet echt van. Of ja ik vind dat geen echt voordeel van de ps4.

Of kijk bij mijn thuis heb ik een harde schijf op het netwerk staan. 1TB. Daar zet ik al mijn muziek en films op. Mijn 360 communiceert daar mee over het netwerk heen, dus dat is eigenlijk al niet echt een probleem. Stel ik heb te veel games, dan steek je toch een externe schijf in via de usb poort...

[ Voor 51% gewijzigd door X-Fighter op 18-06-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

X-Fighter schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:32:
Ah, ja maar bij de Xbox stop je gewoon een externe in... Dus zie daar het probleem niet echt van. Of ja ik vind dat geen echt voordeel van de ps4.
En kan je op die externe HD je spellen installeren?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Nu online
EricNL schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:30:
[...]

De Xbox One zal ook absoluut wel gaan verkopen. Alleen door de gigantische kritiek die MS de laatste weken krijgt wordt de PS4 alleen maar mooier en mooier. Als je daarnaast ook nog eens het nieuws hoort over een mogelijk tekort aan PS4's vanwege de hoeveelheid pre-orders, dan krijg je het gevoel dat er einde dit jaar misschien 1 miljoen X1's verkocht gaan worden, en 50 miljoen PS4's (*uit de lucht gegrepen cijfers*).

Het mes snijd aan twee kanten: hoe slechter console A wordt, hoe beter console B er uit gaat zien.
Of juist 1 miljoen beide aangezien Sony niet meer kan leveren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

X-Fighter schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:32:
De console staat bij mij in het zicht en dan vind ik het mooier om een interne HDD te vervangen/vergroten dan er een externe aan te hangen. Ik snap dat het voor jou geen voordeel is, maar voor mij wel.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Nu online
Over 5 jaar betaal je misschien nog maar 100 euro voor een snelle 512GB SSD. Ik merk hier op mijn PC waar BF3 op een SSD staat (die zelfs gelimiteerd wordt door SATA 3) echt een gigantisch verschil. Maps laden in 10 seconden in plaats van soms 30 seconden.
Misschien krijg je dadelijk wel een 512GB SSD van Sony zelf, als officiële accessoires.

[ Voor 57% gewijzigd door Fleximex op 18-06-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:33:
[...]

Ja

@Sandyman538: Ja dan heb je wel gelijk, alhoewel volgens mij er een paar usb poorten achteraan zitten bij de xbox dus kan ik het nog weg stoppen. Maar je hebt wel gelijk dat het makkelijker is om intern te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Als ik bovenstaande zo lees dan kunnen we eigenlijk alleen maar concluderen dat Microsoft snoeihard haar eigen ruiten aan diggelen gooit.

- Windows 8 is slecht ontvangen
- Xbox One wordt nu weer slecht ontvangen

Voor mij staat de keuze al vast, ik ga gewoon voor een PS4, ik heb alle Playstations al gehad. 1x een Xbox 1 gehad omdat je daar online Pro Evolution Soccer op kon spelen maar die controllers vond ik dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Even gekscherend: er zijn weinig andere opties dan een inhaalmanoeuvre. Qua pre-orders stelt het niks voor, van wat we nu weten. :+

Wat is het voordeel? Serieuze vraag? Heb je een strak TV meubel, bungelt er een externe HDD aan. Je zou toch denken dat je in de X1 wel de nodige ruimte moet hebben om er zelfs naast de standaard HDD nog eentje extra in te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:38:
[...]

Even gekscherend: er zijn weinig andere opties dan een inhaalmanoeuvre. Qua pre-orders stelt het niks voor, van wat we nu weten. :+

Wat is het voordeel? Serieuze vraag? Heb je een strak TV meubel, bungelt er een externe HDD aan. Je zou toch denken dat je in de X1 wel de nodige ruimte moet hebben om er zelfs naast de standaard HDD nog eentje extra in te kunnen plaatsen.
Ja het is al zoals sandyman zei, maar dat is bij mij geen probleem. Je ziet al mijn hardware niet eens, zit allemaal in een kast, die nooit open moet staan om toch te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:33:
[...]

Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Microsoft heeft al gezegd van wel.
Penello confirmed that the USB 3.0 port is there for external storage, which can be used for everything the internal storage can be used for. That includes game installs and downloads. So, don't fret: adding storage will be just as easy as ever.
http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hard-drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:22:
[...]

Vanaf november niet meer? Eens even kijken..

Kinect en Eye. Kinect verplicht, PS optioneel.
PS4 hardware is beter.
Controllers zijn gelijk, maar PS4 heeft een touchpad.
PS Plus biedt op dit moment veel meer.
PS4 HDD is vervangbaar.
PS4 is backwards compatible via Gaikai.
PS4 is niet regio gebonden.
PS4 heeft geen strenge DRM.
PS4 hoef niet verplicht online.
PS4 heeft remote play via de Vita.
PS4 is € 100,- goedkoper.
PS4 heeft meer en betere eigen studio's en first party studio's ("betere" is inderdaad een mening, maar veel mensen zijn het hier toch wel over eens).
PS4 is geen lompe VHS bak, maar een fijn klein subtiel stukje hardware (hetzelfde geldt voor de Kinect camera).
Bijna alles wat je zegt klopt. :) Alleen raken veel van deze punten mij en ik denk toch vele mensen met mij niet zo hard als vele mensen nu doen doen voorkomen.
Verder zou ik in je lijstje je opmerking over de controller aanpassen. Je noemt wel touch, maar niet de 2 extra feedback in de triggers. Verder je vhs opmerking. Dat is puur smaak. En hoe en wanneer Gaikai komt is ook onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Gakai komt in 2014 (waarschijnlijk) in Amerika. Het is dus niet ondenkbaar dat we in 2015 pas in Europa er gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Bijna alles wat je zegt klopt. :) Alleen raken veel van deze punten mij en ik denk toch vele mensen met mij niet zo hard als vele mensen nu doen doen voorkomen.
Verder zou ik in je lijstje je opmerking over de controller aanpassen. Je noemt wel touch, maar niet de 2 extra feedback in de triggers. Verder je vhs opmerking. Dat is puur smaak. En hoe en wanneer Gaikai komt is ook onduidelijk.
Feedback in de triggers is een leuke gimmik, maar echt veel voegt het niet toe in mijn optiek (de hele trilfunctie zou ik zelfs niet missen). Een touchpad vind ik daarentegen redelijk innovatief. Daar kun je een hoop extra controls aan toewijzen.

Uiterlijk is inderdaad smaak, maar wie wil er nu een zo groot mogelijk en lomp apparaat in z'n meubel hebben staan?

Gaikai gaan ze vanaf volgend jaar uitrollen.

Verder hoeven al deze punten je niet te raken, maar feit blijft dat dit de verschillen zijn waarop mensen hun keuze baseren. Oftewel: er is buiten de games om (ook smaak inderdaad, maar zie mijn opmerking over de studio's) geen enkele reden om voor een X1 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

XBone aanhangers hebben op dit moment nu eenmaal veel recht te praten :P

Die feedback in de triggers is wel tof, zou ik op de DS4 ook willen hebben maar dat is ook echt het enige pluspunt van de XO wat ik kan bedenken. Voor de rest zijn er voor mij genoeg pluspunten voor de PS4 de een wat belangrijker dan de ander maar ze zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Je zegt het zelf al... Behalve games? Lijkt me een vrij cruciaal aspect? En gelet op de prijzen vind ik dat een echte liefhebber van games sowieso in 2014 beide consoles onder hun tv hebben moeten staan... Ipv te kibbelen over welk merk het beste apparaat heeft...

Verder ben ik het niet eens met je opmerking over de controller... Rumble voegt wel degelijk wat toe aan de spelervaring.. Touch zal voornamelijk worden gebruikt als gimmick in veel spellen. Net zoals de six axis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 15:46
Trill functie in je triggers is juist iets wat ik een heel groot voordeel vind tegenover de playstation controller.

In race games als je over ruig terrein/curbes rijdt, in shooters als je aan het schieten bent. RPG's waar je spells langer kan opladen dat het dan langzaam begint te trillen e.d.

Heb momenteel een 360, maar tussen de opvolger loop ik nogal te twijfelen. Ik vind de playstation 3 controller vergeleken met de 360 controller echt een gedrocht. Nu schijnt de PS4 controller een stuk beter te zijn maar bovenstaande functie lijkt me dan weer een stuk gaver dan dat kleine touch schermpje.

Op bijna alles neig ik momenteel naar de PS4 behalve de controller, die van de Xbox One is gewoon awesome :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:01:
En gelet op de prijzen vind ik dat een echte liefhebber van games sowieso in 2014 beide consoles onder hun tv hebben moeten staan... Ipv te kibbelen over welk merk het beste apparaat heeft...
Kibbelen is inderdaad onnodig, smaken verschillen ten slotte. Ik vind het alleen wel onzin om te stellen dat de echte liefhebber sowieso in 2014 beide consoles heeft staan. Ik heb op dit moment een Xbox360, Wii en PS3 staan, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of ik dat komende generatie weer zal doen. De echte exclusives van Microsoft zullen zich voor mij wel echt moeten bewijzen (vorige generatie kwam een deel na een tijdje ook naar de concurrentie en ik krijg ook de indruk dat bijvoorbeeld Titanfall over een jaar ook op de PS4 te spelen zal zijn). Met name omdat er komende generatie voor beide consoles betaald zal moeten worden om online te kunnen spelen, wordt het voor mij wat minder aantrekkelijk om ze allebei te halen. Halo 5 en Quantum Break moeten wel heel goed worden voordat ik voor een paar spellen 500euro neerleg + Live Gold. Ik denk dat ik dan liever over 1 a 2 jaar die 500 euro investeer in mijn PC of een Wii U, omdat die gewoon echt andere speelervaringen bieden dan Microsoft en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Je zegt het zelf al... Behalve games? Lijkt me een vrij cruciaal aspect? En gelet op de prijzen vind ik dat een echte liefhebber van games sowieso in 2014 beide consoles onder hun tv hebben moeten staan... Ipv te kibbelen over welk merk het beste apparaat heeft...

Verder ben ik het niet eens met je opmerking over de controller... Rumble voegt wel degelijk wat toe aan de spelervaring.. Touch zal voornamelijk worden gebruikt als gimmick in veel spellen. Net zoals de six axis.
De grap dan is dat je de PS4 dan op in de input van de X1 kunt aansluiten: "Xbox: Play PS4". :Y)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

De afweging die ik maak voor mijn main platform voor multiplatform games is o.a. gebaseerd op het betalen van mp. De exclusives van de playstation zijn vaak erg goed, maar wel gericht op de SP ervaring. Denk aan heavy rain. Uncharted. The last of us etc. De exclusives van de xbox zijn vaak gericht op MP. Ik ga maar 1 keer betalen voor online gaming. Dus dan zie ik in de X1 de betere keuze. Daarnaast spelen mijn huidig live account, mijn friendslist en de controller een belangrijke rol in de afweging voor het mainplatform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:28:
De afweging die ik maak voor mijn main platform voor multiplatform games is o.a. gebaseerd op het betalen van mp. De exclusives van de playstation zijn vaak erg goed, maar wel gericht op de SP ervaring. Denk aan heavy rain. Uncharted. The last of us etc. De exclusives van de xbox zijn vaak gericht op MP. Ik ga maar 1 keer betalen voor online gaming. Dus dan zie ik in de X1 de betere keuze. Daarnaast spelen mijn huidig live account, mijn friendslist en de controller een belangrijke rol in de afweging voor het mainplatform
Leuk, maar je post dit in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Die vind ik grappig.... Kijk voor de gein eens het x1 topic... en hoe vaak daar de ps4 werd en wordt genoemd...

Iemand geeft aan dat de keuze lastig is om beide systemen aan te schaffen omdat beide betaalde MP hebben. Ik geef enkel aan hoe ik met dit in het achterhoofd mijn afweging heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:08
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:51:
Die vind ik grappig.... Kijk voor de gein eens het x1 topic... en hoe vaak daar de ps4 werd en wordt genoemd...

Iemand geeft aan dat de keuze lastig is om beide systemen aan te schaffen omdat beide betaalde MP hebben. Ik geef enkel aan hoe ik met dit in het achterhoofd mijn afweging heb gemaakt.
Ja, natuurlijk! Dat komt omdat ze balen dat de XGone niet op de PS4 lijkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
tijntje, hou er wel rekening mee dat bij psplus, je gratis games krijgt, instant game collection en kortingen. Daarnaast is het ook nog goedkoper dan XL.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:57:
tijntje, hou er wel rekening mee dat bij psplus, je gratis games krijgt, instant game collection en kortingen. Daarnaast is het ook nog goedkoper dan XL.
Dat gaat Microsoft ook doen met Live.

Nog even over dat touchpad op de controller. Zou het daarmee ook mogelijk zijn om te schrijven? Zoals die nieuwe Audi ook heeft. Dat je dus een letter op je touchpad schrijft en dat de console dat vertaald naar "typen". Ik heb niemand daar over gehoord maar dat lijkt me nou echt een handig iets.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Ik bedoel dat games écht smaak afhankelijk zijn. Daarvan kun je dus niet zeggen dat de ene beter is dan de andere. Van de PS4 weet je echter dat er hoge kwaliteit gaat komen (Naughty Dog en Quantic Dream, om ze nog maar een keer te noemen), en ook nog eens veel meer indie titels, bij de X1 is dat natuurlijk maar afwachten. Quantum Break ziet er veelbelovend uit, maar daar kunnen we nog niks over zeggen. Titanfall lijkt me ook wel tof, maar die komt na 1 jaar waarschijnlijk naar de PS4, van wat ik gelezen hebt. Voor de rest is het allemaal timed exclusive (CoD). :O

Zowel rumble als touch zijn dan gimmiks, laten we het daar op houden. Het lijken me geen aspecten die enorm meespelen in je keuze.

En ik ben een echte liefhebber, maar de X1 komt er bij mij voorlopig niet in, mede door het beleid wat MS voert. Onnacceptabel in mijn optiek. Laat ze het maar voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Is er al bekend hoe psplus er voor de ps4 uit gaat zien? Met de PS3 hadden ze het natuurlijk halverwege de cyclus ingevoerd, waardoor er al onwijs veel content was. Ik kan me niet indenken dat er in het begin veel gratis PS4 games worden weggegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:02:
Is er al bekend hoe psplus er voor de ps4 uit gaat zien? Met de PS3 hadden ze het natuurlijk halverwege de cyclus ingevoerd, waardoor er al onwijs veel content was. Ik kan me niet indenken dat er in het begin veel gratis PS4 games worden weggegeven?
Ook al geven ze in het begin niks weg, PS+ heeft nog altijd een feature dat je volledige games mag proberen. En ik vrees dat ze net als bij Drive Club in het begin vaker met PS+ edities gaan komen. Meer dan een demo, maar minder dan full game. Wanneer ze een wat grotere catalog hebben, kunnen ze weer volledige spellen geven.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bij de Vita zijn ze nu nog bezig om launch-games 'weg te geven' met Plus. Daar zitten best veel toppers tussen, dus ik hoop dat ze bij de PS4 hetzelfde doen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Denk persoonlijk dat het veel Indiegames gaan worden wat ze weg zullen geven. Ze hadden toch al aangekondigd bv Dont Starve aan te bieden? Moet je er wel op letten dat als je PSN abbo is afgelopen je die games ook niet meer kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat is wel erg kort door de bocht er is werkelijk maar 1 franchise op de Xbox die me aanspreekt en dat is Fable. Daar ga ik natuurlijk geen xbox voor kopen en ik beschouw mijzelf wel als een echte liefhebber.
Phydomir schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Is dat zeker? uit de presentatie kon ik opmaken dat ze eenmalig 1 (of 2?) games gaan weggeven aan Live abonnees?

Maar dan nog heeft PS+ betere waar voor zijn geld alleen al omdat ik ook gratis Vita games kan spelen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 18-06-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Toch als een game als Forza naar PS4 zou komen zou ik ook tevreden zijn. En vooral met name het pimpen van je auto's. De mooiste designs etc maken om daarna te verkopen op de marketplace. Oeh, wat was dat heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vlassie1980 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:37:
Als ik bovenstaande zo lees dan kunnen we eigenlijk alleen maar concluderen dat Microsoft snoeihard haar eigen ruiten aan diggelen gooit.

- Windows 8 is slecht ontvangen
- Xbox One wordt nu weer slecht ontvangen

Voor mij staat de keuze al vast, ik ga gewoon voor een PS4, ik heb alle Playstations al gehad. 1x een Xbox 1 gehad omdat je daar online Pro Evolution Soccer op kon spelen maar die controllers vond ik dramatisch.
Ik heb ervaring met de Windows phone en Win 8 voor de desktop, en ik vind dat persoonlijk zeer geslaagde OS'en! Ik heb zelfs een Windows phone gekocht daardoor!

Echter, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n XBOX 1 te kopen. Maar goed, dit gaat off-topic aangezien dit het PS4 topic is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:15
Veel mensen in dit topic gaan wel voorbij aan de standaard (slecht geïnformeerde) consument waar Microsoft het vooral van moet hebben. Natuurlijk wordt er advies gevraagd aan "de gamer"in de familie, maar ik zie nog wel veel consumenten gaan voor een X1 hoor. Als ze reclames zien met hoe de kinect 2 werkt dan gaan ze waarschijnlijk ook als zoete broodjes over de toonbank en ontdekken ze later pas de nadelen die wij nu opnoemen. Of ze zien het zelfs niet als nadeel.

Deze consolewar is in ieder geval nog lang niet gestreden. En daar ben ik blij mee , want als de Ps4 er een jaartje staat moet er gewoon een X1 naast komen te staan :) Heb bij de huidige generatie alleen maar voordelen gehad van alles consoles hebben. Geen game hoeven missen en altijd de beste en goedkoopste versie van een multiplatform kunnen kiezen. En tja gamen kost nu eenmaal geld :p Het blijft hoe dan ook een stuk goedkoper dan mijn andere hobby's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Beakzz schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:18:
Deze consolewar is in ieder geval nog lang niet gestreden. En daar ben ik blij mee , want als de Ps4 er een jaartje staat moet er gewoon een X1 naast komen te staan :) ...
Dat jullie, multi-console gebruikers, zoveel tijd over hebben om dat alles te spelen... :X

Ik wacht waarschijnlijk een jaartje met de aanschaf van de PS4 omdat er nog een heel aantal games in de wachtrij staan om gespeeld te worden op de PS3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Onder andere 1 gratis PS4 game per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 13:08
Phydomir schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Nog even over dat touchpad op de controller. Zou het daarmee ook mogelijk zijn om te schrijven? Zoals die nieuwe Audi ook heeft. Dat je dus een letter op je touchpad schrijft en dat de console dat vertaald naar "typen". Ik heb niemand daar over gehoord maar dat lijkt me nou echt een handig iets.
Schrijven op zo een klein touchpadje :X nee ik hoop op keybord support veel sneller O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JT888 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:01:
[...]

Schrijven op zo een klein touchpadje :X nee ik hoop op keybord support veel sneller O-)
Ik zit niet te wachten op een toetsenbord bij mijn TV. Veel schrijven doe je toch niet en dan lijkt mij een swipe beweging veel effectiever dan naar de juiste letter klikken.

Pagina: 1 ... 20 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.