Wat de E3 inderdaad vooral heeft laten zien is dat 3rd party devs steeds minder echte exclusives uitbrengen. De echte exclusives zullen alleen nog 1st party zijn. Zelfs titanfall blijkt nu toch al niet meer zo exclusive te zijn als in eerste instantie gezegd.Phydomir schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:53:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Net als Sony zijn eigen studio's heeft zijn er zat Microsoft exclusive ontwikkelaars. Op de E3 nog aangekondigd dat Insominac games (van Ratched & Clank o.a.) exclusive naar de XBOne gaat. Je ziet echter aan beide kanten dat dit steeds minder wordt. Dat de E3 persconferentie van Microsoft begint met de nieuwe MGS zegt wat dat betreft al genoeg.
Het lijstje exclusieve games wordt steeds kleiner.
Al gaat dat sowieso al niet lukken, omdat je nog steeds je settopbox moet aansluiten op de X1. Je houdt dus in ieder geval twee apparaten bij je tv.Phydomir schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:53:
[...]
Als ik de plannen goed begrepen heb willen ze met de XBOne een apparaat neer zetten wat straks als enige onder je tv komt te staan. Echt een alles-in-één machine. Dat is misschien niet geheel nieuw maar voor een machine die in zijn core een spelcomputer is wel. Voor mij persoonlijk hoeft dit niet maar het is wel een duidelijke visie.
Misschien een aparte vraag maar gaat dit werken met elkaar? Qua inputs enzo?
Bedankt!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | LG IPS237L Zwart | € 154,- | € 154,- |
1 | Logitech Z-506 | € 68,- | € 68,- |
1 | Sony PlayStation 4 Zwart | € 399,- | € 399,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 621,- |
Bedankt!
Volgens mij moet je kijken naar een speakers set met hdmi/optische ingangiDonkey schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:13:
# Product Prijs Subtotaal 1 LG IPS237L Zwart € 154,- € 154,- 1 Logitech Z-506 € 68,- € 68,- 1 Sony PlayStation 4 Zwart € 399,- € 399,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 621,-
Bedankt!
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Zoals? En kan ik niet gewoon de set op de monitor aansluiten, ik las ook ergens dat ik de set direct op een 'console' kan aansluiten, maar of dat ook op de PS4 kan?beuker19 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:43:
[...]
Volgens mij moet je kijken naar een speakers set met hdmi/optische ingang
@ Phydomir: tja Insomniac. Het is nou niet zo dat die pareltjes aflevert. De first party studio's van Sony zijn gewoon ontzettend goed. En een grensverleggende studio als Quantic Dream blijft gelukkig ook. Destiny en Watch Dogs krijgen exclusieve DLC. Qua games hoeven we zodoende niet bang dat zijn dat Sony grafisch minder wordt, integendeel. En zolang MS geen studio's als Naughty Dog heeft, is voor veel mensen de keuze ontzettend makkelijk.
Vraag mij af of dat nodig is. Zal vast wel ergens te verkrijgen zijn of was de PS3 destijds ook beperkt leverbaar?trix0r schreef op zondag 16 juni 2013 @ 02:08:
Volgende week de PS4 ook meer even in pre-order zetten. Nog nooit gedaan, met geen enkele game of console... maar deze keer met volle overtuiging.
Games pre-order ik ook niet meer, is een paar keer misgegaan en verder gewoon op dag van release in de winkel kunnen ophalen. Een winkel als de Mediamarkt is ook doordeweeks tot 9 uur open. Pre-order is misschien handig voor mensen met beperkt vervoer.
Overigens hoef ik de PS4 niet per se op dag één te hebben, maar e.e.a. is afhankelijk van de games die bij launch beschikbaar zijn. Ik heb GTA5, Watch_Dogs, Battlefield 4 en The Division op m'n lijstje games staan die ik (liefst op next-gen) wil hebben.
Er zijn wel meer verschuivingen, niet allemaal in het nadeel/voordeel van één party.Phydomir schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:53:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Net als Sony zijn eigen studio's heeft zijn er zat Microsoft exclusive ontwikkelaars. Op de E3 nog aangekondigd dat Insominac games (van Ratched & Clank o.a.) exclusive naar de XBOne gaat. Je ziet echter aan beide kanten dat dit steeds minder wordt. Dat de E3 persconferentie van Microsoft begint met de nieuwe MGS zegt wat dat betreft al genoeg.
Het lijstje exclusieve games wordt steeds kleiner.
Bij mij gaat er denk ik een ps4 komen en ik vind het jammer dat ik insomniac games moet missen (hoewel de kwaliteit steeds minder lijkt te worden imo), maar ik ruil op ieder moment graag insomniac voor bungie die nu wél games voor sony gaat maken.
iDonkey schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:13:
# Product Prijs Subtotaal 1 LG IPS237L Zwart € 154,- € 154,- 1 Logitech Z-506 € 68,- € 68,- 1 Sony PlayStation 4 Zwart € 399,- € 399,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 621,-
Bedankt!
De monitor heeft 2x HDMI en het is een mooi schermpje (heb hem ookbeuker19 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:43:
[...]
Volgens mij moet je kijken naar een speakers set met hdmi/optische ingang
PS4 aansluiten via HDMI aan de monitor deze geeft het geluid door aan de monitor.
De speakers sluiten je aan op de monitor via een mini jack naar mini jack (monitor jack naar subwoofer audio in)
Heb de speakers zelf ook gehad toen der tijd en aangesloten op een PS3.
Nu heb ik mijn PC via HDMI aangesloten op de monitor en de speakers zitten direct aan de monitor verbonden dus het werkt verder gewoon hetzelfde met een PS4.
[ Voor 75% gewijzigd door JT888 op 16-06-2013 17:10 ]
Eh ze proberen je in een keurslijf te dwingen , dat is naar mijn mening hun fout en ze houden geen rekening met de Europese en Aziatische markt.SemperEgo schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:02:
Er wordt naar mijn mening wel iets te rap over de Xbone gegaan. Ze doen vanalles nieuw en lijken een toekomstplan te hebben, dit in tegenstelling tot de PS4 die doorgaat met hetzelfde. Of het beter zal uitdraaien dat zeg ik natuurlijk niet, ikzelf ben ook veel meer voor de PS4 op dit moment (combinatie van prijs, vrienden en eindelijk een controller die er iets of wat ergonomisch en bruikbaar uitziet voor de verandering). Maar er valt niet te ontkennen dat de Xbone de meest interessante console is om te volgen, omdat je van de PS4 perfect weet wat te verwachten.
Wat ik begreep is dat je nog steeds je eigen iptv box nodig hebt (en aan moet staan ) om tv te kijken en te bedienen dmv de overlay techniek. Op zich heb je dan 1 handeling minder nodig om te wisselen .. maar het zal nog net zo snel reageren als je iptv set (en bij kpn is dat bv relatief traag , maar dat is alles met digitale tv tegenwoordig )
Verder zijn er hier veel sporten die in Amerika er niet zijn of niet populair dus ik zie ze hier niet echt elke keer weel veel content aan toevoegen als Floris Bovenlander bv punten scoort met Hocky... Daarvoor is de europese markt te veel opgedeeld in segmenten.
Ik snap wel heel goed waar ze heen willen, bediening en interface van je x1 ook op je windows Phone (daar hebben ze een heel groot gat om op te vullen ) en op hun tablets en pc ...ook daar is nog een heel groot gat te vullen.
en ja 10 personen kan je mee delen maar 1 tegelijk anders zouden ze heel dom bezig zijn en hun eigen markt afbreken.
Microsoft haalt er te veel andere dingen bij en wil alles in 1 console krijgen, maar vergeet even gemakshalve waar het om draait , namelijk om games. Het is een spelconsole.. Ben het op zich eens met hun visie dat alles eenduidig (en van ) Microsoft moet zijn echter gaan hun 4 pijlers totaal niet gelijk op en schiet er straks 1 onderdeel boven uit en de rest moet inhalen.... ( PC, Tablet, Phone , Console ) op zich heb je wel een punt dat je moet afwachten
Lelijk die gekleurde PS4 consoles en vast ook niet officieel maar photoshop bewerking door een fan.
Offtopic:
Enige reden voor een X1 zijn de exclusives op alle overige punten heeft PS4 te veel voordelen. MS fans blijven MS fans ondanks de hogere prijs maar dat moeten ze zelf weten. Maar goed dit is het PS4 topic en niet het Nextgen en of X1 vs PS4 topic ...
Offtopic:
Enige reden voor een X1 zijn de exclusives op alle overige punten heeft PS4 te veel voordelen. MS fans blijven MS fans ondanks de hogere prijs maar dat moeten ze zelf weten. Maar goed dit is het PS4 topic en niet het Nextgen en of X1 vs PS4 topic ...
[ Voor 82% gewijzigd door Gropah op 16-06-2013 22:33 ]
De kinect is best een goeie verkoopsfactor hoor. Ik zou het zelf niet moeten hebben, gamen doe je met een controller en niét door te bewegen (JT888 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:14:
Lelijk die gekleurde PS4 consoles en vast ook niet officieel maar photoshop bewerking door een fan.
Offtopic:
Enigste reden voor een X1 zijn de exclusives op alle overige punten heeft PS4 te veel voordelen. MS fans blijven MS fans ondanks de hogere prijs maar dat moeten ze zelf weten. Maar goed dit is het PS4 topic en niet het Nextgen en of X1 vs PS4 topic ...
Desondanks, ik heb die features helemaal niet nodig en het TV gebeuren zal in Nederland waarschijnlijk toch niet werken en hier in België nog minder.
[ Voor 9% gewijzigd door Mavamaarten op 16-06-2013 17:20 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
De PS3 is niet in een keer wereldwijd uitgebracht. Tot nu toe lijkt het er op dat de PS4 wel in een keer wereldwijd gelanceerd wordt. Geen idee hoeveel er beschikbaar komen voor de launch, maar de kans is wel aanwezig dat de PS4 snel uitverkocht is direct na de launch.Tom schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:09:
[...]
Vraag mij af of dat nodig is. Zal vast wel ergens te verkrijgen zijn of was de PS3 destijds ook beperkt leverbaar?
...
Daar heeft nintendo een betere markt voor denk ik met hun games zoals mario en andere Wii games.Mavamaarten schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:19:
[...]
De kinect is best een goeie verkoopsfactor hoor. Ik zou het zelf niet moeten hebben, gamen doe je met een controller en niét door te bewegen () maar voor kinderen en voor in de huiskamer van een gezin, juah ik zie het wel voor me. Ook de HDMI input die de X1 heeft kan handig zijn.
X1 is ook nog te duur denk ik in vergelijking met.
[ Voor 8% gewijzigd door JT888 op 16-06-2013 17:23 ]
men kan roepen wat men wil maar Nintendo heeft er wel voor gezorgd dat er meer bewogen werd door de jeugd mbt console, en vervolgens namen Sony en MS dit over !
En bewegen kan nooit kwaad toch !
En bewegen kan nooit kwaad toch !
Wat knap!
OT: Ik vind best dat motion/camera wat kan toevoegen, zoals het hele splitscreen omwisselen gebeuren, maar ook "de bocht in kijken", mikken in fps, een daadwerkelijke foto als avatar instellen, of een 3d model van je eigen kop op de hoofdpersoon plakken, etc. Maar ik wil het juist niet als echte hoofdfunctie, daarvoor werkt het vaak niet goed genoeg/is het niet leuk genoeg. Het kan best wat toevoegen, maar daar blijft het m.i. ook vaak wel bij.
Wat bijvoorbeeld wel gaaf is, is als je een shooter speelt en je maakt met rechts een werpend gebaar, dat je dan een granaat gooit of zo. Kleine dingen kunnen denk ik wel wat aan de ervaring bijdragen, maar ik hoef echt niet te staan springen of dansen of zo.
Off:
Gaanre OT te blijven en dat geneuzel elders te bespreken, via DM bijvoorbeeld
OT:
Kijk erg uit naar de PS4. Ben ook erg enthousiast geworden sinds de E3
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Vandaag toch maar alvast een preorder gedaan. Ik moest wel al 25 euro vooruit betalen, maar nu heb ik wel zeker op dag 1 een PS4 onder de tv staan 
Naast mij was er nog iemand een formuliertje aan het invullen, dus volgens mij gaan de reserveringen vrij vlot
Naast mij was er nog iemand een formuliertje aan het invullen, dus volgens mij gaan de reserveringen vrij vlot
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 16-06-2013 20:43 ]
PSN id: NL_SToRM
Vast al bekend, maar ik wist het nog niet: F2P games vereisen geen PS Plus. Wederom een hele vette "plus" voor PS4.
Mag ik vragen waar je een pre-order hebt staan? En weet je zeker dat je hem op dag 1 op kan halen?SToRM666 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:35:
Vandaag toch maar alvast een preorder gedaan. Ik moest wel al 25 euro vooruit betalen, maar nu heb ik wel zeker op dag 1 een PS4 onder de tv staan
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Dit vind ik zo jammer.kazuka schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:58:
• De PS4 versie krijgt eigen servers, vooralsnog geen cross platform met de PC spelers vanwege muis/keyboard en controller verschillen
Ik zou het gewoon super vinden als er gewoon keyboard+muis ondersteuning zou zijn op een console.
Ik betwijfel dat een winkel je nu al kan garanderen dat je op release dag een console krijgt wanneer je nu pre-ordered. Vooral omdat de pre-orders bij diverse winkels wel erg vlug gaan.
Want ik denk niet dat winkels nu al weten hoeveel ze precies gaan krijgen voor de release dag.
Maar diverse winkels zullen rond release wel met verhalen komen dat ze minder krijgen dan verwacht etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 16-06-2013 22:29 ]
Inderdaad, dat meldde ik 10 posts terug hier ook albram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:10:
Vast al bekend, maar ik wist het nog niet: F2P games vereisen geen PS Plus. Wederom een hele vette "plus" voor PS4.
Niet dat ik geen PS+ neem maar het is een leuke extra.
zodat je altijd een controller & muis moet gebruiken om goed te kunnen spelen tegen anderen in fps's?Deadsy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:28:
[...]
Dit vind ik zo jammer.
Ik zou het gewoon super vinden als er gewoon keyboard+muis ondersteuning zou zijn op een console.
Nee bedankt, dat is net waarom je een fps op een console speelt. Dat je enkel de controller kunt gebruiken, dus ook de tegenstanders.
Van Warframe weet ik het niet, maar Planetside en DCUO, zijn die niet multiplayer only? Als je dan geen PS+ abo hebt, heb je daar dan toch niets aan?kazuka schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:29:
[...]
Inderdaad, dat meldde ik 10 posts terug hier ook alDus Planetside 2, Warframe en DCUO kan zonder enige vorm van abonnement online gespeeld worden.
And I'm the only one and I walk alone.
... Je hebt geen ps+ abo nodig om die free to play games online te spelen omdat ze free to play zijn.PromoX schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:58:
[...]
Van Warframe weet ik het niet, maar Planetside en DCUO, zijn die niet multiplayer only? Als je dan geen PS+ abo hebt, heb je daar dan toch niets aan?
Dat is het net
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 16-06-2013 22:59 ]
Duidelijk, dat had ik even gemistSmokingCrop schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:59:
[...]
... Je hebt geen ps+ abo nodig om die free to play games online te spelen omdat ze free to play zijn.
Dat is het net
And I'm the only one and I walk alone.
Dat doen ze nu ook al op de PC, dus ik zou me er geen zorgen om maken. Ik denk niet dat ze het hele systeem gaan omgooien voor de console-versie.
Dat klopt niet helemaal hè.SmokingCrop schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:57:
[...]
zodat je altijd een controller & muis moet gebruiken om goed te kunnen spelen tegen anderen in fps's?
Nee bedankt, dat is net waarom je een fps op een console speelt. Dat je enkel de controller kunt gebruiken, dus ook de tegenstanders.
.. wist zelf niet eens dat zo iets bestond voor console.. lol, lame.
Daar heb je al die zogenaamde aimbotters,
anyways, Amazon heeft reeds een bundle met de ps4:
500$ voor PS4 + jaar Pplus abo + battlefield 4 + 'Amazon-exclusive Battlefield 4 "battlepack"'
Het kan ook met Killzone, maar dan zonder DLC
of 460$ voor PS4 + Watch dogs of Knack
Wat dus wil zeggen dat je niet veel moet verwachten van korting bij bundels
Daar heb je al die zogenaamde aimbotters,

500$ voor PS4 + jaar Pplus abo + battlefield 4 + 'Amazon-exclusive Battlefield 4 "battlepack"'
[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2013 07:32 ]
Verwijderd
YouTube: Fragfx v1 vs Fragfx v2SE vs EAGLE EYE vs FRAGnStein by GODJOEYSmokingCrop schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:30:
.. wist zelf niet eens dat zo iets bestond voor console.. lol, lame.![]()
Daar heb je al die zogenaamde aimbotters,![]()
Dat is toch jammer he. Zo kan ik ook een "bundel" op de markt brengen.SmokingCrop schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:30:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zoals al 10.000 keer eerder gezegd: In het begin is de verwachting dat er nog niet gelijk bundels komen. Het gene wat je nu tegenkomt zijn eigenlijk gewoon combinatie's...Phydomir schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:47:
[...]
Dat is toch jammer he. Zo kan ik ook een "bundel" op de markt brengen.
Om de een of andere reden vermoed ik dat de PS4 bij ons later uitkomt. Vind het ook raar dat diezelfde nacht de MediaMarkt bijvoorbeeld een bericht van Sony heeft ontvangen. Een rectificatie over de releasedatum (eind 2013). Dit kan erop wijzen dat hij hier in Nederland later uitkomt.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Probeer BF maar is met een FragFX oid te spelen

COD gaat nog, maar zodra je een voertuig moet besturen

Heb het opgegeven. Gewoon met de DS. Altijd nog het beste overall
Het was ook geen verwijt maar meer een constatering.EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:52:
[...]
Zoals al 10.000 keer eerder gezegd: In het begin is de verwachting dat er nog niet gelijk bundels komen. Het gene wat je nu tegenkomt zijn eigenlijk gewoon combinatie's...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tjah ik weet niet hoor, dan zou ik willen weten wat er letterlijk in die memo stond. November is al eind 2013 en Sony heeft toch vrij duidelijk aangegeven dat het om een gelijktijdige wereldwijde release gaat.... maar die wereldwijde release zou ook pas begin December kunnen zijn.Oxigeon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:22:
Om de een of andere reden vermoed ik dat de PS4 bij ons later uitkomt. Vind het ook raar dat diezelfde nacht de MediaMarkt bijvoorbeeld een bericht van Sony heeft ontvangen. Een rectificatie over de releasedatum (eind 2013). Dit kan erop wijzen dat hij hier in Nederland later uitkomt.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De PS3 heeft ook ondersteuning voor Tobo+Muis. Gaan ze dit er uit slopen in de PS4?
Is overigens afhankelijk van het spel of het ondersteund wordt; in bijv. Dust514 is dit wel het geval.
Is overigens afhankelijk van het spel of het ondersteund wordt; in bijv. Dust514 is dit wel het geval.
Waarschijnlijk zal de PS4 toetsenbord en muis gewoon ondersteunen, maar zoals zo vaak, de games zelf niet. Dit om te voorkomen dat toetsenbord gebruikers een voordeel hebben ten opzichte van controller gebruikers.
Ik heb dat bij Intertoys gedaan, aangezien waar ik woon bijna niets anders is waar je kan preorderen. Voor een MM moet ik al een stuk verder rijden en bij de Free Record Shop ga ik het niet riskeren om een preorder te plaatsen.EricNL schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:29:
Mag ik vragen waar je een pre-order hebt staan? En weet je zeker dat je hem op dag 1 op kan halen?
Ik ben niet 100% zeker dat ik m op dag 1 ga hebben, maar ik heb de preorder nu zo vroeg al gedaan dat ik er toch wel vanuit ga dat dit wel zo is...
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 17-06-2013 10:23 ]
Het zal bij elke winkel wel afwachten zijn. De vraag is blijkbaar zo groot dat er een flinke kans is ontstaan dat sommige winkels misschien helemaal geen apparaten krijgen.
Voor mij is het in ieder geval niet zo'n probleem. Er zijn nog genoeg PS3 games die ik moet spelen, dus ik vermaak me wel totdat ik de PS4 ontvang. Eerder is natuurlijk beter, maar als het een maandje of twee langer duurt zal ik er ook niet mee zitten.
Voor mij is het in ieder geval niet zo'n probleem. Er zijn nog genoeg PS3 games die ik moet spelen, dus ik vermaak me wel totdat ik de PS4 ontvang. Eerder is natuurlijk beter, maar als het een maandje of twee langer duurt zal ik er ook niet mee zitten.
Ik hoop ontzettend dat ik er wel 1 kan bemachtigen op dag 1. Ik heb mijn PS3 en Xbox 360 inmiddels al een tijdje geleden verkocht, en ik zit met smart te wachten op de nieuwe console. Komend weekend nog maar een rondje elektronica zaken om te kijken of er ergens een pre-order te doen is.
Tot nu toe denk ik inderdaad dat het vrij weinig zegt of je een pre-order hebt staan of niet. Bij de retailers is nog niets bekend over leveringen, dus ze kunnen ook niet garanderen dat je er één hebt bij de launch.
Tot nu toe denk ik inderdaad dat het vrij weinig zegt of je een pre-order hebt staan of niet. Bij de retailers is nog niets bekend over leveringen, dus ze kunnen ook niet garanderen dat je er één hebt bij de launch.
Wehkamp? Bol? Game Mania? Of moet je verplicht naar een fysieke winkel? Ik ben voor mijn pre-order mijn bed niet uit geweest.SToRM666 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:19:
[...]
Ik heb dat bij Intertoys gedaan, aangezien waar ik woon bijna niets anders is waar je kan preorderen. Voor een MM moet ik al een stuk verder rijden en bij de Free Record Shop ga ik het niet riskeren om een preorder te plaatsen.
Ik ben niet 100% zeker dat ik m op dag 1 ga hebben, maar ik heb de preorder nu zo vroeg al gedaan dat ik er toch wel vanuit ga dat dit wel zo is...
Zonde dat je nu zo een beetje de beste game van de afgelopen generatie moet missen.EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:30:
Ik hoop ontzettend dat ik er wel 1 kan bemachtigen op dag 1. Ik heb mijn PS3 en Xbox 360 inmiddels al een tijdje geleden verkocht, en ik zit met smart te wachten op de nieuwe console. Komend weekend nog maar een rondje elektronica zaken om te kijken of er ergens een pre-order te doen is.
[ Voor 36% gewijzigd door bram1984 op 17-06-2013 10:35 ]
Ach ja, mijn Xbox 360 heb ik zeker al een jaar geleden verkocht, en de PS3 heb ik een half jaar geleden verkocht. Ik vermaak mij makkelijk een heel jaar met Fifa 13 (in dit geval op PC) dus dat komt wel goed.bram1984 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:34:
Zonde dat je nu zo een beetje de beste game van de afgelopen generatie moet missen.
Ik zit alleen ontzettend te twijfelen. Ik heb een beetje moeite om de PS4 nu al te pre-orderen bij bijvoorbeeld Bol.com aangezien ik dan het volledige bedrag in één keer moet betalen (ik kan/mag geen Acceptgiro doen). Daarnaast denk ik dat Bol.com ook al een gigantische hoop aan pre-orders heeft gekregen waardoor ik hem mogelijk via hen ook niet op launch-day kan verwachten.
Laten we maar hopen dat Sony stiekem al een gigantische hoeveelheid heeft gefabriceerd, want anders gaan ze het echt niet redden ben ik bang...
Ik heb een PS4 gereserveerd op 6 maart bij de GameMania. Ik neem aan dat ik redelijk vooraan op de wachtlijst sta
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Als je bij Gamemania pre-ordered kan je dat doen zonder een voorbetaling te hoeven doen. Ze zullen daar ook flink wat pre-orders hebben ontvangen, dus of je het op launch day krijgt is nog maar de vraag.EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:49:
Ik zit alleen ontzettend te twijfelen. Ik heb een beetje moeite om de PS4 nu al te pre-orderen bij bijvoorbeeld Bol.com aangezien ik dan het volledige bedrag in één keer moet betalen (ik kan/mag geen Acceptgiro doen). Daarnaast denk ik dat Bol.com ook al een gigantische hoop aan pre-orders heeft gekregen waardoor ik hem mogelijk via hen ook niet op launch-day kan verwachten.
Laten we maar hopen dat Sony stiekem al een gigantische hoeveelheid heeft gefabriceerd, want anders gaan ze het echt niet redden ben ik bang...
Heb ik ook bij Bol. Bij Wehkamp kan ik echter wel voor een acceptgiro kiezen. Probeer dat anders eens.EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:49:
[...]
Ach ja, mijn Xbox 360 heb ik zeker al een jaar geleden verkocht, en de PS3 heb ik een half jaar geleden verkocht. Ik vermaak mij makkelijk een heel jaar met Fifa 13 (in dit geval op PC) dus dat komt wel goed.
Ik kan echt nog nergens vinden wat de nieuwe geluidsstandaard wordt. Veel spellen zijn al DTS op de PS3, itt de 360, maar ik zou het graag nu in DTS-HD of Dolby TrueHD willen horen. Zeker omdat we er weer tig jaar mee moeten doen.
Wehkamp heb ik ook al geprobeerd en die gaven mij ook geen mogelijkheid tot acceptgiro (alleen "volledig vooruitbetalen met acceptgiro", oftewel: Dafuq heb ik daaraanbram1984 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:57:
[...]
Heb ik ook bij Bol. Bij Wehkamp kan ik echter wel voor een acceptgiro kiezen. Probeer dat anders eens.

Bij Gamemania heb ik sinds vorige week vrijdag een pre-order staan. Ik heb hen diezelfde dag nog gebeld en ook al konden ze geen zekerheid geven, was de verwachting dat ik eigenlijk al te laat was...
[ Voor 7% gewijzigd door EricNL op 17-06-2013 11:04 ]
Ik wilde eerst ook liever reserveren zonder verplichtingen of voorschot, maar ik vind een klein voorschot betalen wel een mooie manier om een goede telling te hebben van het aantal preorders. Sommige winkels kunnen wel 50 preorders hebben, waar de helft misschien niet eens komt opdagen.
Zoals ik al eerder gezegd had vind ik het eigenlijk wel leuk om de console zelf op te halen. En daarbij moet je bij de post ook maar afwachten of en wanneer die aan de deur komt en je weet ook niet hoe er met de doos omgegaan wordt.bram1984 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:34:
Wehkamp? Bol? Game Mania? Of moet je verplicht naar een fysieke winkel? Ik ben voor mijn pre-order mijn bed niet uit geweest.
Bij Gamemania kan je in ieder geval wel het apparaat in de winkel ophalen. Het is inderdaad voor zo'n apparaat een stuk leuker en veiliger om het zelf op te halen.SToRM666 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:05:
Zoals ik al eerder gezegd had vind ik het eigenlijk wel leuk om de console zelf op te halen. En daarbij moet je bij de post ook maar afwachten of en wanneer die aan de deur komt en je weet ook niet hoe er met de doos omgegaan wordt.
Had die van mij vorige week direct bij de GameMania geannuleerd toen ik bij Bol kon pre orderen, had die pre order bij Game Mania misschien weg kunnen geven aan iemand anders hierSToRM666 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:05:
Zoals ik al eerder gezegd had vind ik het eigenlijk wel leuk om de console zelf op te halen. En daarbij moet je bij de post ook maar afwachten of en wanneer die aan de deur komt en je weet ook niet hoe er met de doos omgegaan wordt.
Verder weet je nooit hoe er met dozen omgegaan wordt. Vanaf groothandel naar de winkel kan er al mee gegooid worden dus ja. Ik wacht graag 13 november (onder voorbehoud) op mijn PS4, in de tussentijd game ik lekker verder op de 360. Geen enkel probleem voor mij.
PSN: Finally_Chris
Hm, ik heb toch liever dat de pakketbezorger onderweg de doos op de grond laat vallen, dan dat ik het zelf doe.. Dan wacht ik wel iets langer, als het moet. Maar om heerlijk te zijn ben ik er niet zo bang voor. Het loopt over het algemeen wel goed.Metalkai schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:06:
[...]
Bij Gamemania kan je in ieder geval wel het apparaat in de winkel ophalen. Het is inderdaad voor zo'n apparaat een stuk leuker en veiliger om het zelf op te halen.
Daarnaast ben ik natuurlijk gewoonweg zelf te lui om naar de winkel te rijden en in de rij te gaan staan wachten
-
Sta nummer 19 bij de Gamemania dus verwacht hem wel op de 1e dag te ontvangen.
Heb hem dan ook al een tijd gereserveerd staan
Heb hem dan ook al een tijd gereserveerd staan
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Tja, het ding zit hoogstwaarschijnlijk in een omdoos met luchtzakken. Ik ben nergens bang voor in ieder geval.
Bij Nedgame staat er nog steeds garantie voor day1 levering
http://www.nedgame.nl/pla...4%29-console+ps3-acc.html
Of ze weten al precies hoeveel ze er krijgen of het is een loze kreet. geen garantie van mij iig
Bij afhalen geen reserveringskosten dus daar heb ik dan ook voor gekozen.
En anders Wehkamp , Bol.com en Gamemania als backup
Het moet me nu gewoon een keer lukken op day 1.
Of ze weten al precies hoeveel ze er krijgen of het is een loze kreet. geen garantie van mij iig
En anders Wehkamp , Bol.com en Gamemania als backup
Ik zal vanmiddag eens bellen naar Nedgame om te vragen hoe het zit. Ik woon ongeveer 50km van Dordrecht af, en ik heb het er best voor over om heen en weer te rijden als ik hem daar op launch-dag af kan halen.Beakzz schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:36:
Bij Nedgame staat er nog steeds garantie voor day1 levering
En anders Wehkamp , Bol.com en Gamemania als backupHet moet me nu gewoon een keer lukken op day 1.
Ik heb voor de zekerheid een pre-order bij ze geplaatst.
[ Voor 3% gewijzigd door EricNL op 17-06-2013 11:45 ]
ik wacht nog even met pre-order tot er een bundle verschijnt met een game. PS4 pre-orderen en dan op release day geen game hebben om erop te spelen, lijkt me ook wat zonde...
Naar de groothandel zal het wel op een pallet binnenkomen vermoed ik en dat gooit wat moeilijkerCR1691 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:08:
Verder weet je nooit hoe er met dozen omgegaan wordt. Vanaf groothandel naar de winkel kan er al mee gegooid worden dus ja. Ik wacht graag 13 november (onder voorbehoud) op mijn PS4, in de tussentijd game ik lekker verder op de 360. Geen enkel probleem voor mij.
Ik ken trouwens iemand die m net bij dezelfde winkel gereserveerd heeft als ik en hij kreeg ook 13 november als release datum te horen. Die datum is hier al eens eerder in het topic bevestigd, dus we mogen er wel vrij zeker van zijn dat dat de datum gaat zijn.
Van zodra dit wat meer bevestigd is ga ik maar al eens een dagje vrij inplannen.
Ja, want iedereen die een PS4 op launch-day heeft koopt natuurlijk ook direct alle 10-25 launch-day-gamessteffex schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:47:
ik wacht nog even met pre-order tot er een bundle verschijnt met een game. PS4 pre-orderen en dan op release day geen game hebben om erop te spelen, lijkt me ook wat zonde...

Geloof me dat er op z'n minst wel 1 spelletje welke je wilt hebben op launch-day gewoon beschikbaar is. En btw, gaat Sony spellen ook niet direct online aanbieden?
Edit:
Mensen ervaring met bestellen bij Amazon. Aangezien dit om een buitenlandse winkel gaat, ben ik benieuwd of je hem via hen ook op launch-day kan verwachten.
[ Voor 12% gewijzigd door EricNL op 17-06-2013 11:54 ]
Dat klopt inderdaad. Tenminste, dat is het plan. Alle games zijn ook digitaal beschikbaar op hetzelfde moment als de fysieke versie.EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:50:
En btw, gaat Sony spellen ook niet direct online aanbieden?
In de Walmart gooien ze ook met iPads dus uitgesloten is het nooitSToRM666 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:48:
[...]
Naar de groothandel zal het wel op een pallet binnenkomen vermoed ik en dat gooit wat moeilijker
Ik ken trouwens iemand die m net bij dezelfde winkel gereserveerd heeft als ik en hij kreeg ook 13 november als release datum te horen. Die datum is hier al eens eerder in het topic bevestigd, dus we mogen er wel vrij zeker van zijn dat dat de datum gaat zijn.
Van zodra dit wat meer bevestigd is ga ik maar al eens een dagje vrij inplannen.
YouTube: WALMART EMPLOYEES THROWING IPADS
13 November is op een woensdag en laat dat nou net eens een schooldag voor mij zijn
Beter was eigenlijk een maand of 4 eerderCR1691 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:01:
[...]
In de Walmart gooien ze ook met iPads dus uitgesloten is het nooit.
YouTube: WALMART EMPLOYEES THROWING IPADS
13 November is op een woensdag en laat dat nou net eens een schooldag voor mij zijn(avondschool). Hopen op een dag eerder of later
.
Holiday season he. Vooral in Amerika kopen gezinnen rond die tijd voor heel veel geld aan cadeautjes. Lijkt mij een mooie periode om een nieuwe console te introduceren. Denk dat het meer met marketing dan met productie te maken heeft. Al zal het productieproces later op gang komen omdat de console later komt natuurlijk.Oxigeon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:05:
[...]
Beter was eigenlijk een maand of 4 eerder. Heb eigenlijk ook geen idee wanneer het ergens zal komen hier. Vraag me eigenlijk ook af waarom dat ze het zolang laten duren. Of zal dit puur liggen aan het productieproces?
Ik had de PS Vita via amazon.fr gekocht (had de beste deal) en die heb ik op launch day gekregen.EricNL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:50:
[...]
Ja, want iedereen die een PS4 op launch-day heeft koopt natuurlijk ook direct alle 10-25 launch-day-games?
Geloof me dat er op z'n minst wel 1 spelletje welke je wilt hebben op launch-day gewoon beschikbaar is. En btw, gaat Sony spellen ook niet direct online aanbieden?
Edit:
Mensen ervaring met bestellen bij Amazon. Aangezien dit om een buitenlandse winkel gaat, ben ik benieuwd of je hem via hen ook op launch-day kan verwachten.
Heb daarom ook nu een bestelling geplaatst via amazon.de (helaas kwam er door het verschil in btw er wel 5euro bij.).
Ik ga er vanuit dat amazon als eerste en het beste word bevooraad als grootste online shop ter wereld.
Geen idee trouwens of amazon europe en amerika losse entiteiten zijn en ze bij amazon ook een afweging maken om meer consoles in Amerika te houden.
Ik vermoed dat het inderdaad wel even duurt voordat je enkele miljoenen(?) consoles klaar hebt liggen die dan ook nog eens afgeleverd moeten worden.Oxigeon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:05:
Beter was eigenlijk een maand of 4 eerder. Heb eigenlijk ook geen idee wanneer het ergens zal komen hier. Vraag me eigenlijk ook af waarom dat ze het zolang laten duren. Of zal dit puur liggen aan het productieproces?
Ik denk niet dat ze PAL consoles in een NTSC regio zullen verkopen, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Ze zijn natuurlijk wel regiovrij, maar je zit nog steeds met boekjes en stroomkabels.Sinned123 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:12:
[...]
Ik had de PS Vita via amazon.fr gekocht (had de beste deal) en die heb ik op launch day gekregen.
Heb daarom ook nu een bestelling geplaatst via amazon.de (helaas kwam er door het verschil in btw er wel 5euro bij.).
Ik ga er vanuit dat amazon als eerste en het beste word bevooraad als grootste online shop ter wereld.
Geen idee trouwens of amazon europe en amerika losse entiteiten zijn en ze bij amazon ook een afweging maken om meer consoles in Amerika te houden.
Maar verder was dat inderdaad ook mijn reden om bij amazon.de te bestellen. Daarnaast zijn die lui echt altijd uitstekend op het gebied van service. Ik heb een keer een ring besteld voor mijn vriendin, bleek het doosje leeg te zijn. Ik heb toen een e-mail gestuurd en dezelfde dag hebben ze zonder vragen een nieuwe verstuurd. Volgens mij zit er een distributiecentrum vlak bij de grens, dus pakketjes gaan ook altijd direct met TNT mee. Hoef je ook niet lang te wachten
Dat lijkt me heel sterk.steffex schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:47:
Ik heb zelf vanochtend bij GameMania gepre-ordered maar mocht ik hem daar niet op dag 1 hebben ga ik gewoon alle winkels langs die ze zouden kunnen verkopen tot ik er één heb. Hier in Arnhem genoeg console verkopers.
Games hetzelfde. Het lijkt mij echt heel sterk dat de games uitverkocht raken.
Is er weer een Spac3 event vanuit tweakers? Was lachen om exclusief de PS3 te kunnen voorproeven in Amsterdam!
Tip: Noem het deze keer gewoon Sp4ce
Tip: Noem het deze keer gewoon Sp4ce
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Daar was ik toen ook bij ja, was een leuke middag
PSNPhydomir schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:47:
[...]
Dat lijkt me heel sterk.
Ik heb zelf vanochtend bij GameMania gepre-ordered maar mocht ik hem daar niet op dag 1 hebben ga ik gewoon alle winkels langs die ze zouden kunnen verkopen tot ik er één heb. Hier in Arnhem genoeg console verkopers.
Games hetzelfde. Het lijkt mij echt heel sterk dat de games uitverkocht raken.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Zit wat in. Op de PC ben ik al helemaal over naar digi downloads maar bij een console vind ik het wel leuk om een kast vol hoesjes het hebben staan.
Dat is alweer een tijdje geleden. Was wel goed geregeld toen.
Later de Playstation topic-rel op GoT moeten we ook niet vergeten
[ Voor 13% gewijzigd door Shiver23 op 17-06-2013 13:07 ]
PSN: Shiver23
De enige games die ik digitaal heb op de PS3 zijn eigenlijk de games die je gratis kreeg na de PSN-hack (wel mazzel dat ik twee accounts had, kon alle vier de games die ik nog niet had downloaden op die manier). Voor de PC is eigenlijk ook 90% digitaal, maar voor een console blijf ik gewoon bij fysiek. Het staat gewoon leuker.
Heb de PS4 in preorder staan, maar ben verder nieuw in het Playstation landschap. Ik neem aan dat je een PSN game niet kan doorverkopen of uitwisselen? Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om voor een fysieke game te gaan.
Niet om te trollen maar zelfs de mariniers van de USA hebben ernstig bezwaar tegen de Xbox One
“De verrassende beslissing om de Xbox One elke 24 uur een online check bij ‘het moederschip’ te laten doen, is om verschillende redenen een veelbesproken topic op internet”, aldus Jay Johnson van de US Navy. “Maar de reden dat ik zelf zo boos ben, is omdat ik en mijn broeders en zusters, nooit de Xbox One kunnen gebruiken als we in het buitenland ingezet worden.”
“Doe dit ons niet aan”, aldus Johnson. “De videogame industrie heeft records gebroken met games die simuleren wat mijn broeders, zusters en ik op dagelijkse basis doen. Sluit ons niet buiten met een verplichte online check. Het zal jullie geld en respect kosten.”
Don Mattrick van Microsoft zei vorige week nog dat gamers die niet de beschikking hebben tot een regelmatige, stabiele internetverbinding, beter gewoon nog op hun Xbox 360 kunnen gamen. Deze uitspraak werd hem niet in dank afgenomen.
Bron : IGN. Nl
Ik gun zowel Microsoft als Sony een gezonde verkoop en concurrentie maar als je dit zo leest en gaat optellen ala 1 en 1 is ...
Moet je als Amerikaans bedrijf wel een heel groot bord voor je hoofd hebben...
“De verrassende beslissing om de Xbox One elke 24 uur een online check bij ‘het moederschip’ te laten doen, is om verschillende redenen een veelbesproken topic op internet”, aldus Jay Johnson van de US Navy. “Maar de reden dat ik zelf zo boos ben, is omdat ik en mijn broeders en zusters, nooit de Xbox One kunnen gebruiken als we in het buitenland ingezet worden.”
“Doe dit ons niet aan”, aldus Johnson. “De videogame industrie heeft records gebroken met games die simuleren wat mijn broeders, zusters en ik op dagelijkse basis doen. Sluit ons niet buiten met een verplichte online check. Het zal jullie geld en respect kosten.”
Don Mattrick van Microsoft zei vorige week nog dat gamers die niet de beschikking hebben tot een regelmatige, stabiele internetverbinding, beter gewoon nog op hun Xbox 360 kunnen gamen. Deze uitspraak werd hem niet in dank afgenomen.
Bron : IGN. Nl
Ik gun zowel Microsoft als Sony een gezonde verkoop en concurrentie maar als je dit zo leest en gaat optellen ala 1 en 1 is ...
Moet je als Amerikaans bedrijf wel een heel groot bord voor je hoofd hebben...

Nope die kun je niet ruilen of verkopen.Masioni schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:38:
Heb de PS4 in preorder staan, maar ben verder nieuw in het Playstation landschap. Ik neem aan dat je een PSN game niet kan doorverkopen of uitwisselen? Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om voor een fysieke game te gaan.
Tot nu toe heb ik ook alle gewone games in de winkel/webshop gekocht maar daarnaast heb ik zat PSN games die alleen op psn te krijgen zijn en natuurlijk alle gratis PS+ games.
Dat is nog niet helemaal zeker trouwens. Er schijnt gepraat te worden over een PSN Marketplace waar je je digitale spullen kunt verkopen. Of dit er ook echt zal komen, en of het ook voor games zal gelden moet nog blijken.Chaoss schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Nope die kun je niet ruilen of verkopen.
Tot nu toe heb ik ook alle gewone games in de winkel/webshop gekocht maar daarnaast heb ik zat PSN games die alleen op psn te krijgen zijn en natuurlijk alle gratis PS+ games.
klopt die geruchten heb ik ook gehoord, maat tot het zover is kun je nog geen PSN games ruilen/verkopen.
De nieuwste games zijn ook vaak duurder op PSN dan fysiek in de winkel.
Vaak worden prijzen van 69,99 gehanteerd in tegenstelling tot 59,99 in fysieke winkels.
Over het doorverkopen:
Een fysieke disc bevat krassen, vlekken, en dergelijke, en verliest waarde naarmate de jaren, als er bijvoorbeeld een opvolger van de game uit komt.
Bij PSN zou je natuurlijk gewoon de game downloaden, dus dan zou je in principe de game ook voor een vrij hoog bedrag moeten kunnen verkopen, want er kunnen geen krassen of gebruikerssporen op zitten.
Vaak worden prijzen van 69,99 gehanteerd in tegenstelling tot 59,99 in fysieke winkels.
Over het doorverkopen:
Een fysieke disc bevat krassen, vlekken, en dergelijke, en verliest waarde naarmate de jaren, als er bijvoorbeeld een opvolger van de game uit komt.
Bij PSN zou je natuurlijk gewoon de game downloaden, dus dan zou je in principe de game ook voor een vrij hoog bedrag moeten kunnen verkopen, want er kunnen geen krassen of gebruikerssporen op zitten.
[ Voor 54% gewijzigd door dutchgio op 17-06-2013 13:49 ]
Toch denk ik wel dat digital downloads de toekomst is en uiteindelijk de fysieke media zal verdwijnen. Dat zag je ook bij de PC gebeuren. Het is alleen de vraag wanneer, kan nog best een poos duren. Wat dat betreft is het moedig wat Microsoft doet, de uitvoering lijkt alleen nogal slecht in elkaar te zetten. Hun communicatie in elk geval wel.
Als we straks Steam achtige omgevingen krijgen op de PS4 en XB1 zou ik dat helemaal niet vervelend vinden. Prijzen zullen dan ook snel zakken na release van games en Summer en Winter sales met aanbiedingen is ook niet verkeerd. Die kant wil Microsoft zo snel mogelijk op lijkt het, het is alleen de vraag of de manier waarop ze het nu aanpakken de juiste is. Dat zullen we pas echt weten als beide consoles al een maand of 6 op de markt zijn.
Als we straks Steam achtige omgevingen krijgen op de PS4 en XB1 zou ik dat helemaal niet vervelend vinden. Prijzen zullen dan ook snel zakken na release van games en Summer en Winter sales met aanbiedingen is ook niet verkeerd. Die kant wil Microsoft zo snel mogelijk op lijkt het, het is alleen de vraag of de manier waarop ze het nu aanpakken de juiste is. Dat zullen we pas echt weten als beide consoles al een maand of 6 op de markt zijn.
tjah marktwerking heh, als er een online markt komt en jij wilt bv Flower verkopen en je zet hem er voor 6 euro op, een ander die ook Flower wil verkopen ziet dat en zal de verkoopprijs op 5,50 zetten etc. Ik geloof niet dat de prijzen van PSN games veel stabieler zullen zijn dan disc versies.
Ik denk ook dat het geld wat je ervoor krijgt digitaal blijft in je PSN account dus dat je het niet als geld op je bank rekening kunt laten storten.
Ik denk ook dat het geld wat je ervoor krijgt digitaal blijft in je PSN account dus dat je het niet als geld op je bank rekening kunt laten storten.
Ik denk dat de kans dat MS dit nog gaat terugdraaien zeer klein is. Ze kunnen eigenlijk niet meer terug, aangezien ze er al een heel systeem omheen gebouwd hebben. En de online checks verlengen naar 48 uur of zelfs nog langer gaat het alleen maar gemakkelijker maken om het systeem te omzeilen.Gandalf68 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:39:
Normaliter verkoop ik oude producten alvorens ik nieuwe aanschaf, maar ik baal er wel een beetje van dat de games waar ik voornamelijk naar uit kijk PS3 titels zijn. ( GTA V, Dark Souls II, Final Fantasy XIII - Lightning Returns )
Over het hele backwards compatible gebeuren ( Gaikai Streaming ) is nog weinig soeps te melden:
* The service won't be available immediately at launch, but rather sometime in 2014.
* When Sony does release it, first in the US. Before rolling out internationally
* it's going to give PS4 and PS3 owners access to a limited library of PS3 games
Naar mijn ervaring komen de sterkste games juist uit aan het eind tijdperk van een generatie consoles.
En alhoewel ik enthousiast ben over de komst van een nieuwe playstation, heb ik nu nog niet echt een game gezien waardoor ik hem echt MOET hebben tijdens de launch.
Over het hele backwards compatible gebeuren ( Gaikai Streaming ) is nog weinig soeps te melden:
* The service won't be available immediately at launch, but rather sometime in 2014.
* When Sony does release it, first in the US. Before rolling out internationally
* it's going to give PS4 and PS3 owners access to a limited library of PS3 games
Naar mijn ervaring komen de sterkste games juist uit aan het eind tijdperk van een generatie consoles.
En alhoewel ik enthousiast ben over de komst van een nieuwe playstation, heb ik nu nog niet echt een game gezien waardoor ik hem echt MOET hebben tijdens de launch.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wat je op smartphones ziet, begint nu ook te komen op de consoles. Koop genoeg apps/games digitaal en je krijgt sneller de neiging bij het systeem te blijven want anders raak je de zorgvuldig opgebouwde collectie kwijt. Het zal zeker zo zijn voordelen hebben, maar ik weiger mij afhankelijk te maken van een bepaald ecosysteem. Ik wil gewoon de vrije keuze hebben om de ene keer voor systeem x te kiezen en de andere keer systeem y. Zonder dat ik daarmee gebonden ben en mijn apps/games niet mee kan nemen. Want dat is voor mij de reden niet aan een Steam-achtig systeem te beginnen: ik wil games kunnen door verkopen. En dat kan niet als ze via PSN aanschaft atm, Microsoft staat straks toe dat je dat wel kunt, maar bij een select gezelschap aan retailers.
Ik heb momenteel een android phone en heb daar welgeteld 2 betaalde apps op draaien: Swiftkey en Poweramp. Dus als ik naar een Windows phone/iPhone over wil verlies ik weinig geld. Dito voor games, ik wil zelf bepalen of ik een tweedehandse game op Ebay/marktplaats slinger of naar de Gamemania en co stap om aldaar mijn game te verkopen. En neem dan nog mee dat je via PSN inderdaad nauwelijks goedkoper uit bent omdat de adviesprijs voor een lange tijd gewoon aangehouden wordt, daar waar retailers AAA+-titels na x maanden in de uitverkoop doen en ik zie atm weinig voordelen in digitale content gelocked in een systeem (zij het nu je eigen account en/of console)
Verder zit ik nu best in dubio. Meteen overstappen of niet. Want die exclusive content voor AC4/WD staat mij wel aan, maar je krijgt nog wel zo weinig terug voor een 360 slim 250GB versie + rits games dat het haast niet de moeite is om te verkopen. Plus dat AC4/WD naast op de PS4/XB1 launchen ook nog op de PS3/360 verschijnen. Kortom.. ik ben goedkoper uit door beide gewoon nog voor mijn 360 aan te schaffen. Maarja, wanneer komt dan het omslagpunt waarop je zegt: ja, doe mij die PS4 maar? Bedoel.. PS3 werd in 2006 uitgebracht, de eerste prijsverlaging was 2009? Nu zet Sony de PS4 scherp geprijsd de markt in, dus kun je denk ik lang wachten tot er een verlaging komt en/of gratis game/controller erbij.
En als ik dan kijk naar het lijstje aan games.. tja, dan loont het wel de moeite om meteen tot aanschaf over te gaan. Met AC4/WD/Fifa14 vermaak ik mij wel totdat er eens keertje GTA V, TC: The Division, The Crew, Uncharted 4, Mirrors Edge 2, BG&E2 e.d. zullen verschijnen voor de PS4. Maarja, die eerste drie kan ik ook wel binnen halen voor mijn 360 en tot dat laatste rijtje aan games echt gaan verschijnen zal ik tzt vast wel tweedehands de PS4 op de kop kunnen tikken. Maar hoe langer je wacht, hoe minder je vangt voor je current gen console. Keuzes, keuzes, lange leve first world problems ey
Meteen overstappen: 400 - 150 max. = 250 bij leggen + AC4/WD/Fifa14 los aanschaffen.
Tweedehands kopen: 350 - 100 max. = 250 bij leggen + AC4/WD/Fifa14 maakt geen verschil uit in the end.
Ik heb momenteel een android phone en heb daar welgeteld 2 betaalde apps op draaien: Swiftkey en Poweramp. Dus als ik naar een Windows phone/iPhone over wil verlies ik weinig geld. Dito voor games, ik wil zelf bepalen of ik een tweedehandse game op Ebay/marktplaats slinger of naar de Gamemania en co stap om aldaar mijn game te verkopen. En neem dan nog mee dat je via PSN inderdaad nauwelijks goedkoper uit bent omdat de adviesprijs voor een lange tijd gewoon aangehouden wordt, daar waar retailers AAA+-titels na x maanden in de uitverkoop doen en ik zie atm weinig voordelen in digitale content gelocked in een systeem (zij het nu je eigen account en/of console)
Verder zit ik nu best in dubio. Meteen overstappen of niet. Want die exclusive content voor AC4/WD staat mij wel aan, maar je krijgt nog wel zo weinig terug voor een 360 slim 250GB versie + rits games dat het haast niet de moeite is om te verkopen. Plus dat AC4/WD naast op de PS4/XB1 launchen ook nog op de PS3/360 verschijnen. Kortom.. ik ben goedkoper uit door beide gewoon nog voor mijn 360 aan te schaffen. Maarja, wanneer komt dan het omslagpunt waarop je zegt: ja, doe mij die PS4 maar? Bedoel.. PS3 werd in 2006 uitgebracht, de eerste prijsverlaging was 2009? Nu zet Sony de PS4 scherp geprijsd de markt in, dus kun je denk ik lang wachten tot er een verlaging komt en/of gratis game/controller erbij.
En als ik dan kijk naar het lijstje aan games.. tja, dan loont het wel de moeite om meteen tot aanschaf over te gaan. Met AC4/WD/Fifa14 vermaak ik mij wel totdat er eens keertje GTA V, TC: The Division, The Crew, Uncharted 4, Mirrors Edge 2, BG&E2 e.d. zullen verschijnen voor de PS4. Maarja, die eerste drie kan ik ook wel binnen halen voor mijn 360 en tot dat laatste rijtje aan games echt gaan verschijnen zal ik tzt vast wel tweedehands de PS4 op de kop kunnen tikken. Maar hoe langer je wacht, hoe minder je vangt voor je current gen console. Keuzes, keuzes, lange leve first world problems ey
Meteen overstappen: 400 - 150 max. = 250 bij leggen + AC4/WD/Fifa14 los aanschaffen.
Tweedehands kopen: 350 - 100 max. = 250 bij leggen + AC4/WD/Fifa14 maakt geen verschil uit in the end.
ik had nog 2 andere random accounts en kon lekker alle 6 de spellen downloadenMetalkai schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:07:
De enige games die ik digitaal heb op de PS3 zijn eigenlijk de games die je gratis kreeg na de PSN-hack (wel mazzel dat ik twee accounts had, kon alle vier de games die ik nog niet had downloaden op die manier). Voor de PC is eigenlijk ook 90% digitaal, maar voor een console blijf ik gewoon bij fysiek. Het staat gewoon leuker.
psn hack ftw
Persoonlijk zal ik wellicht wachten op de grote upgrade voor de ps4 (slim versie ofzo), tegen dan zijn er al een hele reeks exclusives die ik niet op de pc heb kunnen spelen, zijn ze ook een stuk goedkoper & is het de betere versie van de ps4 met wellicht meer opslag ook.Joosie200 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:29:
Wat je natuurlijk niet hebt dan zijn de gratis games die je elke maand zal krijgen via PS+
Nu ja, ik speel voornamelijk op de pc aangezien ik een game pc heb
[ Voor 53% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2013 14:38 ]
Ik zie deze mod edit bij budgetgaming.nl
"Is de release datum officieel? Want bij de persconferentie zeiden ze release datum: Holdiay 2013
Henri-Alexander edit: De datum is inmiddels officieel, ik heb in de winkel instore reclamemateriaal van Sony binnen gekregen met deze datum vermeld."
13-11-2013 staat er bij hun.
Kan iemand dit bevestigen?
"Is de release datum officieel? Want bij de persconferentie zeiden ze release datum: Holdiay 2013
Henri-Alexander edit: De datum is inmiddels officieel, ik heb in de winkel instore reclamemateriaal van Sony binnen gekregen met deze datum vermeld."
Welcome to the League of Draven
Dan gaat de reclamemakerij eindelijk beginnen. Intertoys/Bart Smit die om de alarmpoortjes de posters van de PS4 plakken. Denk eigenlijk ook wel dat dit een realistische datum is.Euphanasia schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:00:
Ik zie deze mod edit bij budgetgaming.nl
Ik heb al verschillende advertenties langs zien komen met de zogenaamde release date erop, en dat zijn tot nu toe allemaal verschillende datums geweest. Hierdoor vertrouw ik al die advertenties niet meer, dus ik ga er maar vanuit dat deze ook vals is.
Ik heb 7 November, 13 November, 15 November, 21 November en 28 November langs zien komen.
Ik heb 7 November, 13 November, 15 November, 21 November en 28 November langs zien komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Metalkai op 17-06-2013 15:04 ]
Ik kom eigenlijk voornamelijk 13-11-2013 tegen dus ik heb ook zo'n vermoeden dat dat de launch-dag gaat worden.
In oktober in Amerika, in Europa in November. Een nagenoeg gelijktijdige wereldwijde launch..Chester schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:09:
Of oktober. Misschien 29 oktober voor een US release, en 13 november in Europa?
-
Poll op Amazon is ook vroegtijdig gestopt. PS4 maar nipt gewonnen
:
http://www.cinemablend.co...nds-Poll-Early-56766.html
http://www.cinemablend.co...nds-Poll-Early-56766.html
vind ik niet leuk. Moet ik wat 2 weken lang op YoutTube naar filmpjes gaan kijken van de PS4Edd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:12:
[...]
In oktober in Amerika, in Europa in November. Een nagenoeg gelijktijdige wereldwijde launch..
Nee, dan kun je 2 weken lang lezen of er kinderziektes zijn en zo ja nog annulerenOxigeon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:16:
[...]
vind ik niet leuk. Moet ik wat 2 weken lang op YoutTube naar filmpjes gaan kijken van de PS4
Ja.. of 2 weken lang jaloers youtube filmpjes kijken..
-
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen