PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Chaoss schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:17:
[...]
jah je kan hem ook in een schoenendoos neer zetten dat past ook

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Zet 'm dan meteen vast in de bankschroef.Chaoss schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:17:
[...]
jah je kan hem ook in een schoenendoos neer zetten dat past ook
lijkt me dat die voet gewoon goed moet passen, en dat betwijfel ik door de diagonale vorm vd PS4, want anders heeft die voet ook geen nut.
Ik hoop nog steeds op 13-11-2013Chaoss schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:21:
Vraag me af wanneer de daadwerkelijke productie gaat beginnen en hoeveel voorraad ze van plan zijn op te bouwen voor de wereldwijde release... overigens is nog steeds niet bekend wanneer die release is.
Weekje voor de Xbox One release? Lijkt mij wel een goed idee..
-
PSN id: NL_SToRM
Dat zal echt wel meevallen. Alleen de Die-Hard gamers gaan een console reserveren. De rest begint pas een week van tevoren met het reserveren van een console als ik de gamezaken mag geloven. Tevens doen zeer veel mensen op meerdere plaatsen een reservering plaatsen. Geen wonder dat je er dan zeer veel krijgt. Maar om de een of andere reden ga ik gewoon de dag van de release hier de MediaMarkt binnen en staat er een pallet of 5 waar ik er zo een van kan afpakken.Edd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:19:
[...]
... Dit leek me toch ook best wel een aardig inkoppertje??![]()
Het zal mij inderdaad erg benieuwen hoe het de aankomende weken/maanden gaat lopen met de pre-orders en in hoeverre Sony de vraag aankan.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Marketing 101baronruud schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:12:
Voorraad PS4-consoles is mogelijk schaars, pre-order wel zo slim
http://www.psx-sense.nl/1...rs-pre-order-wel-zo-slim/
En werkt dan dan?
JaSToRM666 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:25:
Hmmm... misschien toch maar een preorder plaatsen dan
Te laat! als je geluk hebt krijg je hem 2 maand na de releaseSToRM666 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:25:
Hmmm... misschien toch maar een preorder plaatsen dan
Marketing 2.0: niet claimen dat er schaarste komt, maar daadwerkelijk zorgen dat er schaarste komt door gewoon niet meer Playstations te versturen. kleine batches per week naar elke winkelPWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:26:
[...]
Marketing 101Claim dat er schaarste kan komen, voortvloeiend uit succes.
[ Voor 56% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2013 14:35 ]
Tja, of je ziet het als een next gen console voor een zeer scherpe prijs zonder enige vorm van restricties die gelijktijdig met de concurrent op de markt gaat komen. Ik snap wel waarom het aantal pre-orders explosief groot zou kunnen zijn.PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:26:
[...]
En werkt dan dan?
[...]
Ja
Idd, dat is het.PWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:26:
[...]
En werkt dan dan?
[...]
Ja
Misschien kan MS beter ook zo'n berichtje eruit doen
Ook vanuit de US komen berichten dat pre-orderen al bijna niet meer mogelijk is. Een teken dat Sony zichzelf goed verkocht heeft op zowel de persconferentie in februari als op de E3.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
http://youtube.com/AwesomeRemco
Bij een winkel, als ik jou was zou ik het bij de FRS doen.AwesomeRemco schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:35:
Waar raden jullie aan om hem te pre orderen?
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2013 14:37 ]
Al lang gebeurdbaronruud schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:33:
[...]
Idd, dat is het.
Misschien kan MS beter ook zo'n berichtje eruit doen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Standaard berichtjes die Sony en MS al maanden hebben klaar liggen.The US arm of Amazon has already sold out of its Xbox One pre-order stock, some five months before the console is set to go on sale.
Suggesting that the next-gen console could be in hot demand and short supply when it hits retailers this November, Microsoft has revealed that Amazon, one of the key sellers of the console, has already sold out of its pre-order allocation.
"The fact that we have Amazon US already sold out on pre-order, got a lot of people in the company excited," Chris Lewis, Microsoft’s Vice-President of Interactive Entertainment Business for Europe said
[ Voor 50% gewijzigd door PWM op 14-06-2013 14:37 ]
Ik heb hem zelf bij de Wehkamp staan. Heb daar ooit een game ge pre orderd en die kreeg ik een paar dagen voor de release thuis hehe, en nu hopend dat de meeste hardcore game nerdsAwesomeRemco schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:35:
The first casualty in war is always the truth...
Komt niet geloofwaardig overPWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:36:
[...]
Al lang gebeurdhttp://www.trustedreviews...-out-at-certain-retailers
Ik denk dat Microsoft gewoon hun productieaantallen voor de launch heeft teruggeschroefd.. Zo maak je natuurlijk ook een tekort..
-
Bij een lokale game winkel. Veel mensen gaan naar de grotere winkelketens, waarbij ik de kans groots acht dat de PS4 daar het snelst uitverkocht is. Ik zou wel eerst navragen of ze al veel pre-orders hebben staan.AwesomeRemco schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:35:
De kleinere winkels zullen ook minder aangeleverd krijgen (neem ik aan).
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hm, Playstation 4.. Sorry meneer, die zijn uitverkocht.. Maar misschien kan ik u interesseren in een mooie zwarte doos, genaamd Xbox One. Die kan veel meer dan een Playstation 4.. Je kan er zelfs mee TV kijken!AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:56:
Op 24 december haast ik me veel te laat naar het dorp, om daar de Saturn in te duiken en alsnog een exemplaar mee te kunnen nemen. Ik ben niet van de pre-orders.
Sorry, kon het niet laten
Zelf heb ik hem nu gepre-ordered bij de Wehkamp, want:
1. Geen zin om stad en land af te gaan om er eentje te bemachtigen als die uit is
2. Kon betalen met acceptgiro.. Aanbetalen doe ik niet aan
3. Thuisbezorgd, dus geen zorgen om winkeltijden e.d. Iets met werk enzo
-
Wat dat betreft loop je inderdaad ook risico. Als kleine winkels maar 1 of 2 systemen binnenkrijgen?Jackal131 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:44:
[...]
Bij een lokale game winkel. Veel mensen gaan naar de grotere winkelketens, waarbij ik de kans groots acht dat de PS4 daar het snelst uitverkocht is. Ik zou wel eerst navragen of ze al veel pre-orders hebben staan.
De kleinere winkels zullen ook minder aangeleverd krijgen (neem ik aan).
Ik heb mijn pre-order bij amazon.de staan. Ik hoefde nog niet te betalen, dus annuleren kan altijd nog als ik er geen een krijg bij de launch. Amazon.com schijnt zoveel pre-order gehad te hebben, dat ze de boel al verdeeld hebben. Bij sommige mensen is de pre-order omgezet in een 'day one' unit, wat inhoudt dat zij zeker zijn van levering bij de launch, iedereen die later was heeft pech.
Hier moet Sony alles aan doen om dit te halen inderdaad. Dan is er al helemaal geen houden meer aan qua verkopenEdd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:24:
[...]
Ik hoop nog steeds op 13-11-2013
Weekje voor de Xbox One release? Lijkt mij wel een goed idee..
Van mij mag het een dagje eerder. Woensdagen komen mij nooit goed uitAMARONE schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:12:
[...]
Hier moet Sony alles aan doen om dit te halen inderdaad. Dan is er al helemaal geen houden meer aan qua verkopen
PSN: Finally_Chris
If so, so be it. Hij komt vast wel een keer in de winkel te liggen. Heb geen haast, de wereld vergaat niet en de PS3 doet het prima.Edd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:00:
[...]
Hm, Playstation 4.. Sorry meneer, die zijn uitverkocht..
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Weet iemand hoe het bij de groothandels ( Makro en dergelijke ) zat met het beschikbaar komen van de PS3 toen en PS4 nu? Is dat ook gewoon op de eerste dag een kleine voorraad?CR1691 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:12:
[...]
Van mij mag het een dagje eerder. Woensdagen komen mij nooit goed uit.
Toen de Wii uitkwam heb ik ook heel wat intertoys enzo afgebeld "we hebben er maar 10 binnengekregen" dus inderdaad als er echt schaarste komt, wat me niet vreemd lijkt, dan kunnen lokale winkels echt hele kleine zendingen per week krijgen.nioz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:03:
[...]
Wat dat betreft loop je inderdaad ook risico. Als kleine winkels maar 1 of 2 systemen binnenkrijgen?
Je kunt er hele theorieën op loslaten waar je het beste kunt reserveren maar ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik heb bewust gekozen voor een winkel waar ik kan afhalen anders ben ik weer afhankelijk van de post (moet er de hele dag iemand thuis zijn etc.)
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2013 15:25 ]
Ik weet het niet maar als Sony werkelijk een schaarste gaat creeren kunnen ze zichzelf echt wel eens in de vingers gaan snijden. Kan ook zomaar zijn dat veel mensen dan overstappen naar de X1Chaoss schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:22:
[...]
Toen de Wii uitkwam heb ik ook heel wat intertoys enzo afgebeld "we hebben er maar 10 binnengekregen" dus inderdaad als er echt schaarste komt wat me niet vreemd lijkt dan kunnen lokale winkels echt hele kleine zendingen per week krijgen.
Je kunt er hele theorieën op loslaten waar je het beste kunt reserveren maar ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik heb bewust gekozen voor een winkel waar ik kan afhalen anders ben ik weer afhankelijk van de post (moet er de hele dag iemand thuis zijn etc.)
Ik denk niet dat Sony een schaarste wil creëren. Het lijkt er gewoon op dat er meer vraag is dan waar Sony op gerekend heeft.Oxigeon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:24:
[...]
Ik weet het niet maar als Sony werkelijk een schaarste gaat creeren kunnen ze zichzelf echt wel eens in de vingers gaan snijden. Kan ook zomaar zijn dat veel mensen dan overstappen naar de X1
Tjah je weet niet hoeveel ze kunnen produceren, ze zullen nu druk bezig zijn de productie te regelen maar stel dat Sony een voorraad van 250.000 of 500.000 kan en wil opbouwen dan is dat verdeeld over de hele wereld nog niet veel.Oxigeon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:24:
[...]
Ik weet het niet maar als Sony werkelijk een schaarste gaat creeren kunnen ze zichzelf echt wel eens in de vingers gaan snijden. Kan ook zomaar zijn dat veel mensen dan overstappen naar de X1
Het opbouwen van een voorraad kost enorm veel geld, een fabrikant en alle toeleveranciers moeten wel betaald worden en zo'n fabriek poept er echt geen half miljoen PS4 uit in een maand, sterker nog Sony gaat echt geen productielijn op laten zetten om in het begin heel veel PS4's te maken terwijl je weet dat de vraag daarna afneemt en je dus met overcapaciteit komt te zitten. De enige oplossing is dus voorraad opbouwen, wat betekend dat je geld moet gaan uitgeven aan apparaten die je voorlopig nog niet verkoop, je moet ze opslaan wat ook weer geld kost. En het belangrijkste het kost tijd om die voorraad op te bouwen en die tijd moet er wel zijn.
Als ze volgende maand beginnen met productie dan kan Sony in November een paar miljoen PS4 op vooraad hebben liggen maar ik denk niet dat ze al zover zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2013 15:37 ]
En daarbij ben ik ook voorzichtig met dergelijke hardware en de manier waarop deze vervoerd wordt...
Ik denk dat als iemand perse een PS4/One wilt niet snel zal overstappen.Oxigeon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:24:
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 14-06-2013 16:02 ]
Serieus, al moet ik 2 maanden langer wachten. Bij mij komt er never nooit een X1 in. Dat beleid van MS vind ik echt heel erg slecht en een hoog "fuck you" gehalte richting de consumenten hebben. Tel daarbij de hogere prijs op en de games waar ik weinig tot niks mee heb, en de keuze is erg makkelijk.Oxigeon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:24:
[...]
Bram, echt, moet je nou de hele dag overal waar het kan laten weten dat je echt geen xone neemt? Dat is voor iedereen al tijden duidelijk en het wordt op zijn minst vreselijk irritant.
[ Voor 49% gewijzigd door Slaapje op 14-06-2013 16:22 ]
To dare is to do
Als Gamemania mij belt dat ik hem de nacht voor de release om 12 uur 's nachts op kan halen doe ik het ookSToRM666 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:00:
en het ophalen van de console heeft op zich ook wel iets
PSN: Finally_Chris
Deze meneer vertelde mij dat de pre-order vrijblijvend is en dat er helemaal geen aanbetaling gedaan hoeft toch worden. Ook niet over enkele weken.
Voor de zekerheid vroeg ik nog of er al meer informatie was over de hoeveelheid bestellingen: dit is gigantisch. Ik heb gisterochtend een pre-order gedaan bij Gamemania, en hij gaf aan dat er nu al bij hen gigantisch veel pre-orders gedaan zijn, dat ik dus ver onderaan de lijst zou staan dat ik hem mogelijk niet op de release dag heb. Hij gaf verder wel aan dat Sony vaak erg snel is met leveringen, en vaak ook veel, maar de run op de PS4's is vermoedelijk niet bij te houden.
Een week voor de release bel ik ze nogmaals, omdat ze me dan mogelijk ook kunnen vertellen of ik er 1 op de release dag op kan halen.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Zelfs in het PS4 topic kan hij maar niet over de X1 ophouden. Waar het hart van vol isSlaapje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:20:
Denk dat er voldoende mensen zijn die het weinig uitmaakt zolang het maar de nieuwe generatie is.
Bram, echt, moet je nou de hele dag overal waar het kan laten weten dat je echt geen xone neemt? Dat is voor iedereen al tijden duidelijk en het wordt op zijn minst vreselijk irritant.
@ hieronder. Dan kunnen we concluderen dat wij verschillende interpretaties hebben van de definitie onderbouwend
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-06-2013 16:45 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Overdrijven is ook een vak hè. Heb je nog meer voorbeelden van vandaag of gisteren? Of roep je maar wat?Slaapje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:20:
Denk dat er voldoende mensen zijn die het weinig uitmaakt zolang het maar de nieuwe generatie is.
In het X1 topic doe ik gewoon onderbouwend mee met een aantal gesprekken, dus tevens geen idee waar jij het over hebt.uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Zelfs in het PS4 topic kan hij maar niet over de X1 ophouden. Waar het hart van vol is

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 14-06-2013 16:39 ]
Bedankt voor de info ik heb disndag middag (rond 14u) besteld bij Gamemania ik hoop maar dat ik een stuk hoger op de lijst sta bij mijn filliaalEricNL schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:27:
Zojuist even gebeld met Gamemania (Roosendaal):
Deze meneer vertelde mij dat de pre-order vrijblijvend is en dat er helemaal geen aanbetaling gedaan hoeft toch worden. Ook niet over enkele weken.
Voor de zekerheid vroeg ik nog of er al meer informatie was over de hoeveelheid bestellingen: dit is gigantisch. Ik heb gisterochtend een pre-order gedaan bij Gamemania, en hij gaf aan dat er nu al bij hen gigantisch veel pre-orders gedaan zijn, dat ik dus ver onderaan de lijst zou staan dat ik hem mogelijk niet op de release dag heb. Hij gaf verder wel aan dat Sony vaak erg snel is met leveringen, en vaak ook veel, maar de run op de PS4's is vermoedelijk niet bij te houden.
Een week voor de release bel ik ze nogmaals, omdat ze me dan mogelijk ook kunnen vertellen of ik er 1 op de release dag op kan halen.
Misschien dat het filiaal niet eens veel uitmaakt. distributie centrum van GM zal misschien X aantal PS4's binnen krijgen en die verdelen over de filialen naar evenredigheid met het aantal reserveringen dus dat een filiaal met 75 reserveringen meer Ps4's krijgt dan een filiaal met 10 reserveringen?
[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2013 17:28 ]
"ik heb hem daar besteld" en "ik heb hem daar gepreordered".
Het ging zo goed jongens
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
dit beter: PS4 is eg goet jonge veel beter dan die XBone/spybox van M$ jongeuh!dvdkiwi schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:29:
Kiwi hoopt niet dat dit topic tot aan de release van de PS4 enkel gevuld wordt met
"ik heb hem daar besteld" en "ik heb hem daar gepreordered".
Het ging zo goed jongens
Maar zinnen van die strekking heb ik de laatste tijd wel erg vaak gelezen. Zo vaak dat het wel waar móet zijn. Toch?
Degenen die neigen naar Xbox zitten in het Xbox One topic, degenen die neigen naar PS4 zitten in dit topic
In game-topics gaat het de eerste 20-30 pagina's ook altijd over wie wat waar bested heeft en wie hem al binnen heeft of over 2 dagen gaat ophalen.
Noem me een zeurpietje, maar ik verwacht wat anders in een (PS4 discussie) topic
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 14-06-2013 17:36 ]
Maar het duurt nog een half jaar he, en ik denk niet dat er nog heel veel nieuwe info over de PS4 zelf naar buiten komt, anders dan wat we al weten.
Dus 6 maanden pre-order-praat nog
[ Voor 15% gewijzigd door OptiBenz1 op 14-06-2013 17:51 ]
Die $399 van de Amerikaanse verkoop is echter wel zonder belasting, dus daar komt sowieso nog een bedrag bovenop. Samen met de verzendkosten zal je dus wel ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen, en moet je zeer waarschijnlijk ook nog langer wachten totdat je het ontvangt.Ps3-Opt1fl3x schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:50:
Ik had een vraagje betreffend bestellen. Kom je niet goedkoper uit als je het vanuit amerika ofzo besteld? Kost toch 400 dollar omgerekend naar euro's is dat ongeveer 300 euro. Met verzendkosten enzo lijkt het me dat je nog goedkoper uit bent. Is toch handig meegenomen die 50 +/- euro's voor een extra game
Maar ik denk dat het een kwalitatief goed product zal worden, Sony heeft natuurlijk al ervaringen opgedaan met de de PS3 en hebben van huis uit goede kwalitatief goede producten in de consumenten electronica , dat zal ze geen windeieren hebben gelegd bij de productie ervan (zou me niks verbazen als dat ding voor 90 % uit eigen producten bestaat.
Nu nog een mooie afstandsbediening erbij en ik kan mijn blu ray speler naar boven verplaatsen.
Inderdaad. Invoercalculator, daar kun je zien dat het misschien nog wel duurder is om hem in te voerenMetalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:52:
[...]
Die $399 van de Amerikaanse verkoop is echter wel zonder belasting, dus daar komt sowieso nog een bedrag bovenop. Samen met de verzendkosten zal je dus wel ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen, en moet je zeer waarschijnlijk ook nog langer wachten totdat je het ontvangt.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Zal lijkt me wel bovenaan de lijst staan hier in almere. .
Verwijderd
Blu-ray? Dat is zo 2012.Gandalf68 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:53:
Zal ook maar een duit in het zakje doen , heb hem ge pre -orded bij Mediamarkt, en was behoorlijk boven aan de lijst
Maar ik denk dat het een kwalitatief goed product zal worden, Sony heeft natuurlijk al ervaringen opgedaan met de de PS3 en hebben van huis uit goede kwalitatief goede producten in de consumenten electronica , dat zal ze geen windeieren hebben gelegd bij de productie ervan (zou me niks verbazen als dat ding voor 90 % uit eigen producten bestaat.
Nu nog een mooie afstandsbediening erbij en ik kan mijn blu ray speler naar boven verplaatsen.
Er zou goede MKV functionaliteit in moeten zitten, maar dat zie ik helemaal bij een Sony console niet gebeuren.
Nee, Ik heb een PS4 gekocht voor bij mn VitaPs3-Opt1fl3x schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:27:
Ik kan nietIemand die een vita gaat aanschaffen door de Ps4?
Zit er eerlijk gezegd ook nog aan te denken om een PS3 te kopen, toch wel leuke games op en ik heb al PSN+..
-
Gewoon bij de Mediamarkt naar binnen gelopen? Ik hoor namelijk verschillende verhalen dat je bij de ene Mediamarkt wel kan pre-orderen, en bij de ander weer niet. Ik wil morgen zelf ook even naar de Mediamarkt om te kijken of ik hem kan pre-orderen.Gandalf68 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:53:
Zal ook maar een duit in het zakje doen , heb hem ge pre -orded bij Mediamarkt, en was behoorlijk boven aan de lijst
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
In principe hebben mensen die op de pre-orderlijst staan wel prioriteit boven de mensen die na launch de winkel binnenlopen lijkt me. Bij de GameMania word je iig netjes gebeld of je je reservering nog wil ophalen.Ps3-Opt1fl3x schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:59:
Pre orderen geeft toch ook geen garantie? Dus zoveel verschilt het toch niet met het gewoon halen na de release?
Ik mag graag genieten van Blu Ray, met 7.1 geluid, en de leuke extra's die je er bij kunt bekijken, Spit zo'n disc dan ook helemaal uit, en krijg je vaak intr. achtergrond info over een film te zienbram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:11:
[...]
Blu-ray? Dat is zo 2012.![]()
Er zou goede MKV functionaliteit in moeten zitten, maar dat zie ik helemaal bij een Sony console niet gebeuren.
MkV is zo 2013.... ik gebruik holodeck joh
maar ik snap je punt hoor
gewoon naar binnen gelopen (Rotterdam Alexandrium ) en gereserveerd, bon gehad, wordt gebeld en gemaild en op de hoogte gehouden van veranderingen etc.. Gaat wel goed komen denk ik zoEricNL schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:36:
[...]
Gewoon bij de Mediamarkt naar binnen gelopen? Ik hoor namelijk verschillende verhalen dat je bij de ene Mediamarkt wel kan pre-orderen, en bij de ander weer niet. Ik wil morgen zelf ook even naar de Mediamarkt om te kijken of ik hem kan pre-orderen.
Natuurlijk geeft dat wel garantie als ze bij een winkel 100 pre orders hebben waarvan jij nr 55 bent en ze krijgen 75 consoles binnen met de release dan heb jij een console en iemand die daar dan de winkel binnenloopt niet. Een winkel zal altijd eerst alle pre-orders voorzien voordat ze aan gewone klanten gaan verkopen.Ps3-Opt1fl3x schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:59:
Pre orderen geeft toch ook geen garantie? Dus zoveel verschilt het toch niet met het gewoon halen na de release?
Je hebt geen garantie als je nu pas reserveert bij een winkel waar al een flinke pre-order lijst is dat je er dan ook daadwerkelijk een op de release dag krijgt.
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2013 23:40 ]
Natuurlijk komt die! Alleen niet bij de launch. Ze gaan de X86 (Xbox 360) versie optimaliseren voor de Next Gen (PC, Xbox One en PS4) en brengen deze ergens half 2014 uit, en de PC versie misschien nog wel later. Dit is wat ik denk.Jobbie schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:52:
Ik hoop trouwens nog steeds dat GTA V naar de PS4 gaat komen... Wishful thinking, of niet uitgesloten.? Ik vind niets via Google...
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
die pc/ps4/xbone port zal er wel komen ja, de 360 is geen x86 trouwens.Jumpman schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:03:
[...]
Natuurlijk komt die! Alleen niet bij de launch. Ze gaan de X86 (Xbox 360) versie optimaliseren voor de Next Gen (PC, Xbox One en PS4) en brengen deze ergens half 2014 uit, en de PC versie misschien nog wel later. Dit is wat ik denk.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Pers. vindt ik hem te veel gericht op; de amerikaanse markt waar ik denk dat hij het wel goed gaat doen... maar als ze heel hard roepen van 1 apparaat voor alles..en je moet alsnog je tvsetup box gebruiken voor doorlussen... spreek je jezelf toch wel even tegen.
maar de toekomst zal dat gaan uitwijzen. WAt niet weg neemt dat ook daar goede games op; gaan komen !
Vooralsnog neig ik meer naar de PS4 bij launch. Dat interface filmpje vind ik erg tof en ik zie daar veel mogelijkheden in. Uiteindelijk zal ik wel beide console gaan bezitten. Launch games en de prijs zullen bepalend zijn in de uiteindelijke beslissing.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik moest 10% aanbetalen en stond als nummer 4 op de lijst. Volgens de mevrouw aan de klantenservice heeft elke winkel een rectificatie ontvangen over de leverdatum (wat dus eigenlijk eind 2013) zou zijn. Wat dit dus betekend weet ik niet
Kwam wel dit tegen, weet niet of het waar is..Jobbie schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:52:
Ik hoop trouwens nog steeds dat GTA V naar de PS4 gaat komen... Wishful thinking, of niet uitgesloten.? Ik vind niets via Google...
http://www.gta5cheats.com/gta-5-ps4-xbox-one-not-happening/
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Vergeet niet, dat indien je een console import, je er hier geen garantie op hebt. Mocht hij dus kapot gaan heb je een flink problemen (terugzenden naar usa is erg duur), en in Amerika heb je maar 90 dagen (?) garantie?Metalkai schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:52:
[...]
Die $399 van de Amerikaanse verkoop is echter wel zonder belasting, dus daar komt sowieso nog een bedrag bovenop. Samen met de verzendkosten zal je dus wel ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen, en moet je zeer waarschijnlijk ook nog langer wachten totdat je het ontvangt.
Daarnaast zijn blu-rays wel region locked, dus zou je die ook moeten importeren.
[ Voor 6% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 15-06-2013 17:56 ]
Ps4/switch gamer
en 399USD = 305,- bij import betaal je + 21% btw dus zit je alweer op 370,- nou poe wat worden wij in nederland dan genaaid met €399,-
toch jammer dat men niet één lijn trekt daar, ik hoefde niks aan te betalen ...kreeg keurig print mee dat ik gereserveerd heb en wordt gebeld, cq ge emaild als er wat is !Oxigeon schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:13:
Vandaag eventjes naar de MediaMarkt geweest voor een reservering. Volgens de klantenservice zou iedere MediaMarkt er vanaf moeten weten. Anders gewoon even zeggen dat je met de klantenservice hebt gebeld dan bekijken ze het direct in hun systeem.
Ik moest 10% aanbetalen en stond als nummer 4 op de lijst. Volgens de mevrouw aan de klantenservice heeft elke winkel een rectificatie ontvangen over de leverdatum (wat dus eigenlijk eind 2013) zou zijn. Wat dit dus betekend weet ik niet
Werd me vertelt dat via het hoofdkantoor is afgesproken eigenlijk geen aanbetaling te doen. Waarom.... omdat er anders mensen zijn die op 50 plaatsen pre-orderen en ze met een overschot ps4's blijven zitten.Gandalf68 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:20:
[...]
toch jammer dat men niet één lijn trekt daar, ik hoefde niks aan te betalen ...kreeg keurig print mee dat ik gereserveerd heb en wordt gebeld, cq ge emaild als er wat is !
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door psychoclown op 16-06-2013 13:06 ]
Maar waar zijn in godsnaam de 360 games??01. The Last of Us (Playstation 3)
02. FIFA 13 (Playstation 3)
03. Call of Duty Black Ops 2 (Playstation 3)
04. Assassin’s Creed 3 (Playstation 3)
05. Donkey Kong Country Returns 3D (Nintendo 3DS)
06. Skylanders Giants (Nintendo Wii)
07. Far Cry 3 (Playstation 3)
08. Animal Crossing New Leaf (Nintendo 3DS)
09. Lego City Undercover (Nintendo 3DS)
10. Battlefield 3 (Playstation 3)
Is dit eens lijst van meest online gespeeld of meest verkocht?bram1984 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:26:
Mooi om te zien dat de PS3 ook nog volop als een malle gaat. Dit is de NL top 10.
[...]
Maar waar zijn in godsnaam de 360 games??
Als dit meest verkocht is vind ik het toch vrij netjes dat fifa daar nog steeds in staat.
Natuurlijk is het meest verkocht ... heb je een Donkey Kong Country Returns 3D online?Oxigeon schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:58:
[...]
Is dit eens lijst van meest online gespeeld of meest verkocht?
Als dit meest verkocht is vind ik het toch vrij netjes dat fifa daar nog steeds in staat.
Euh net andersom lijkt me? Door een aanbetaling te vragen voorkom je juist dat mensen op meerdere plaatsen gaan reserverenOxigeon schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:49:
[...]
Werd me vertelt dat via het hoofdkantoor is afgesproken eigenlijk geen aanbetaling te doen. Waarom.... omdat er anders mensen zijn die op 50 plaatsen pre-orderen en ze met een overschot ps4's blijven zitten.
Nou idd... Als je nagaat dat het nog minimaal 5-6 maanden gaat duren voordat hij uitkomt.Ps3-Opt1fl3x schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:40:
Moet echt stoppen met het lezen van ps4 niews enzo.. KAN NIET MEER WACHTEN

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 15-06-2013 22:30 ]
Maakt niet uit of je het nu hier of nog erger in het Xbox One topic plaatst.
over de Ps4 is ook veel te melden maar het is hier niet noodazzk de ene na de andere brand te moeten/willen blussen omdat het hele internet (onterecht) over de ONE heenvalt. PS4 lijkt gewoon erg op model ps3 en we hebben nieuwe hardware (waarvan de specs bekend zijn) en nieuwe games te bespreken.
Ikzelf ben vooral erg geinterreseedr in de DS4 controller. Bijna alle sites en previews zijn lovend en dat voor een controller waabij de vorige over het algemeen als inferieur aan de 360 controller werd genoemd. Sony heeft op alle vlakken geluisterd naar de consument en dit lijkt zich te gaan uitbetalen... de ONE lijkt compleet het tegenovergestelde te hebben gedaan en ook dit lijkt zich uit te betalen.
[ Voor 49% gewijzigd door psychoclown op 16-06-2013 13:04 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik begrijp zoiets zelf niet echt.
Als je aandeelhouder bent ja dan zou ik het ook doen maar bij de XboxOne begrijp ik het gewoon niet.
Dat met die cloud is voor mijn gevoel trouwens puure onzin.
Zelfde onzin verhaal dat EA bij SimCity vertelde, dat men altijd online moest zijn omdat desktops niet genoeg rekenkracht hebben enzo. Nadat iemand het gehacked had en foutloos offline kon spelen zei iemand van Maxis dat er inderdaad geen berekeningen door de servers gedaan worden.
En al zou het wel werken dan ga ik er van uit dat bijna alle devs het niet gaan gebruiken.
En er is geen verwarring betreffende online en DRM.
De uitspraken die MS doet zijn echt niet de dag ervoor effe vlug in elkaar gezet. Daar werkt een heel team van mensen aan.
De enige hoop die je nu denk ik kunt hebben is dat Sony in de komende maanden niet alsnog de fout in gaat met iets (want op het moment is het gewoon te perfect).
[ Voor 30% gewijzigd door psychoclown op 16-06-2013 13:05 ]
http://uk.ign.com/wikis/p...aystation_4_Launch_Titles
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Er zijn daar een aantal mensen in het topic aanwezig, waarvan je zou denken dat ze wel heeeel veel aandelen hebben. Alles wat krom is wordt recht gepraat en als je daarvan niet overtuigd bent, dan ben je een Sony fanboy en moet je uit het topic blijven. En daar gaat het dan zo 3 pagina's over.Deadsy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:05:
[...]
Ik begrijp zoiets zelf niet echt.
Als je aandeelhouder bent ja dan zou ik het ook doen maar bij de XboxOne begrijp ik het gewoon niet.
(en dan hebben we Bram nog die ook af en toe nog een beetje olie op het vuur gooit
Ja het is wat voorspelbaar daar. Ik denk, ik lever ook nog een constructieve bijdrage, (bv dat hele 'rendering in the cloud' gezeik wat ontkrachten), maar dan 'snap ik het niet'Jackal131 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:37:
[...]
Er zijn daar een aantal mensen in het topic aanwezig, waarvan je zou denken dat ze wel heeeel veel aandelen hebben. Alles wat krom is wordt recht gepraat en als je daarvan niet overtuigd bent, dan ben je een Sony fanboy en moet je uit het topic blijven. En daar gaat het dan zo 3 pagina's over.
(en dan hebben we Bram nog die ook af en toe nog een beetje olie op het vuur gooit)
Het is gewoon zo jammer dat sommige mensen zo fanatiek achter marketing bullshit aanlopen. Dat zijzelf wellicht blij zijn met hun aanschaf, prima, maar de horde lurkers die niet reageert maar wel meeleest en denkt "ah! de xbox one gaat renderen in de cloud! dus dan zijn ze veel sneller dan ps4!", dat vind ik dan wel weer wat sneu. Maar ja, c'est la vie.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Mooi lijstje. Alleen, waar ga ik de tijd vandaan halen om Assassin's Creed IV: Black Flag, Killzone Shadow Fall, Watch Dogs en NBA 2K14 te spelen.Ralf Bimbo schreef op zondag 16 juni 2013 @ 07:40:
Misschien handig voor in de TS.. een lijst met launch (window) games volgens IGN:
http://uk.ign.com/wikis/p...aystation_4_Launch_Titles
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik doel hierbij niet op tegenover gestelde zaken als drm, 24/7 online, want dat zijn so to speak ontbrekende aspecten die we nu in de hedendaagse consoles al hebben.
Wat is nu echt beter aan de ps4 naast de specs en het regio open gebeuren?
Daarnaast wat anders: Komt er nou een mogelijkheid om me tablet met ps4 games te gebruiken, zoals xbox dat nu doet d.m.v. smartglass? Ik wil bijv. niet een ps vita hiervoor benodigd te hebben, omdat dit nogal vendor locking achtig is.
Dit is eigenlijk al sinds de PS2/N64, PS3/XB360 eigenlijk heel eenvoudig. Vrij weinig. Kijk wat de 360 en PS3 nu aan games aan kunnen, dat is toch gewoon gelijkwaardig. Het draait wat mij betreft om de exclusieve games. Bij de launch zit er niet veel verschil in de games en dus is voor mij toch de lagere prijs het belangrijkste argument om voor de PS4 te gaan.PacinoAllstars schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:00:
Wat is nu echt beter aan de ps4 naast de specs en het regio open gebeuren?
De PS4 heeft een soft-realtime OS, laat devs dicht op de hardware programmeren, de XBox1 heeft een hypervisor lopen waarop de game OS draait, niet een realtime OS. Het probleem met een hypervisor based systeem is dat je switches op de hardware ervoor zorgen dat bv caches, registers, pipelines, allemaal leeg zijn wanneer je weer terug komt (of althans, daar moet je van uit gaan), immers de hardware is gebruikt door een ander OS. Dit in combinatie met een snellere GPU, sneller ram en door het gebrek aan bullshit ook meer memory vrij voor games (er lopen geen 3 os-en in de PS4), maakt het dat de PS4 qua performance erg veel potentie heeft, veel meer dan de xbox 1.PacinoAllstars schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:00:
Wat vinden jullie naast GDDR5 zoveel beter aan de ps4 i.t.t. de xbox one?
De PS4 heeft de support van een groot aantal studios die bewezen hebben goede games te maken, nl. Sony's eigen studios. De XBox 1 heeft dat niet. Ze hebben wel studios maar behalve Forza en Halo is de lijst met AAA titels die die studios hebben afgeleverd niet zo groot. De 3rd parties kunnen niet om de PS4 heen dus die komen wel, net als op de PS3.
De PS4 lijkt een systeem gericht op de gamer. De Xbox 1 lijkt een systeem gericht op de huiskamer van een familie. Als gamer wil ik een systeem dat een game systeem is, niet een systeem dat me helpt met tv kijken, wat ik toch nauwelijks nog doe (behalve nieuws en wat formule 1)
Voor mij is de PS4 een betere deal, want ik heb niets met Kinect en de features die gericht zijn op TV integratie zijn voor de europese markt niet interessant, waardoor ik dus EN meer betaal voor een xbox1 EN ook nog eens voor features die ik niet gebruik, EN dat de console zwakker is qua hardware. Aangezien ik jaren geleden al geleerd heb niet meer in MS marketing te geloven, kan de cloud de xbox1 hier niet redden, in mijn ogen, en dus is de PS4 een goedkoper, beter, meer toegespits op wat ik verwacht van een console, product dan de xbox 1.
Is afwachten. Sony kennende zullen ze vita pushen hiervoor, maar ze weten ook wel dat 'het 2e scherm' beter werkt wanneer je gewoon support levert voor standaard telefoons. Ik moet overigens nog zien of het uberhaupt iets wordt. Immers je kunt maar naar 1 scherm tegelijk kijken. Ik zie meer toepassing voor een 'companion app' voor een console game, bv wat Ubisoft van plan is met the division: dat je op een phone/tablet 'mee kunt spelen' maar dan bv meer als coordinator (dus niet zelfde experience met 3d visuals).Daarnaast wat anders: Komt er nou een mogelijkheid om me tablet met ps4 games te gebruiken, zoals xbox dat nu doet d.m.v. smartglass? Ik wil bijv. niet een ps vita hiervoor benodigd te hebben, omdat dit nogal vendor locking achtig is.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Overigens zul je wel een smartphone en tablet kunnen gebruiken voor extra features in games, zoals al gedemonstreerd is in een PS Eye tech-demo en in The Division.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Net als Sony zijn eigen studio's heeft zijn er zat Microsoft exclusive ontwikkelaars. Op de E3 nog aangekondigd dat Insominac games (van Ratched & Clank o.a.) exclusive naar de XBOne gaat. Je ziet echter aan beide kanten dat dit steeds minder wordt. Dat de E3 persconferentie van Microsoft begint met de nieuwe MGS zegt wat dat betreft al genoeg.EfBe schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:14:
[...]
De PS4 heeft de support van een groot aantal studios die bewezen hebben goede games te maken, nl. Sony's eigen studios. De XBox 1 heeft dat niet. Ze hebben wel studios maar behalve Forza en Halo is de lijst met AAA titels die die studios hebben afgeleverd niet zo groot.
Het lijstje exclusieve games wordt steeds kleiner.
Als ik de plannen goed begrepen heb willen ze met de XBOne een apparaat neer zetten wat straks als enige onder je tv komt te staan. Echt een alles-in-één machine. Dat is misschien niet geheel nieuw maar voor een machine die in zijn core een spelcomputer is wel. Voor mij persoonlijk hoeft dit niet maar het is wel een duidelijke visie.bram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:21:
Wat doen ze nieuw dan, behalve de gebruiker beperken?
YouTube: The PlanetSide 2 "Special Ops" Show - PS4
- Eerste console game ooit met 1000+ online spelers.
- SOE heeft een dedicated PS4 team voor Planetside 2.
- Het spel zal geoptimaliseerd worden voor de PS4 hardware en zorgt ervoor dat de game er hetzelfde uit ziet als high/ultra settings op de PC versie.
- Ze gaan voor een release bij de launch van de PS4
- De PS4 versie krijgt eigen servers, vooralsnog geen cross platform met de PC spelers vanwege muis/keyboard en controller verschillen
- Alle updates die uitgerold worden voor de PC versie zullen vrij snel daarna ook voor de PS4 versie uitgerold worden
- Eerste gameplay beelden worden getoond op 1 augustus op SOE Live: http://www.soe.com/soelive
- Je kunt Planetside 2 op je Vita spelen via Remote Play.
Klinkt allemaal erg veelbelovend
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen