Dat is een aanname die je uiteraard best zou kunnen maken, je denkt namelijk in eerste instantie dat een fabrikant eerder voor zichzelf de meeste units veiligstelt, nog voordat ze aan de retailers denken. Toch weet ik niet helemaal of dit in de praktijk ook echt zo geweldig uit zal pakken..Sinned123 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:03:
Als de mogelijkheid er is annuleer ik meteen mijn bestelling bij amazon.de en bestel ik hem via Sony zelf.
Heb al eerder een persoonlijk geconfiguurde laptop bij ze besteld en is toen goed bevallen.
Bovendien ze kunnen echt niet maken om direct bestelde bestellers niet als eerste te bedienen met een console.
Dit zou denk ik ook betekenen dat ze meer dan voldoende voorraad hebben tijdens de launch.
In de winkel heb je denk ik wel meer kans op koppelverkoop.
..Mensen gaan massaal pre-orders plaatsen bij Sony zelf, vervolgens zitten zij met het volgende probleem (VB: 10.000 pre-orders, 2000 beschikbare units, dit omdat zij niet op zoveel pre-orders hadden gerekend), echter hebben ze naar de retailers al 8000 units gestuurd, waar het aantal pre-orders in totaal op 5000 lag; uitkomst is dan dat Sony een tekort van 8000 units heeft, waar de retailers een overschot van 3000 hebben. Gevolg hiervan kan zijn dat mensen hun pre-order bij Sony zelf annuleren en liever een Media Markt of een Saturn binnenlopen en daar zsm hun unit veiligstellen/kopen.
Ik zeg niet dat dit echt zo zal gaan lopen, maar dit is best een scenario wat voor zou kunnen komen, daarom zou ik niet zo 1-2-3 ervan uitgaan dat een pre-order bij Sony veiliger of beter zou zijn dan een pre-order bij een retailer