Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Sinned123 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:03:
Als de mogelijkheid er is annuleer ik meteen mijn bestelling bij amazon.de en bestel ik hem via Sony zelf.
Heb al eerder een persoonlijk geconfiguurde laptop bij ze besteld en is toen goed bevallen.

Bovendien ze kunnen echt niet maken om direct bestelde bestellers niet als eerste te bedienen met een console.

Dit zou denk ik ook betekenen dat ze meer dan voldoende voorraad hebben tijdens de launch.
In de winkel heb je denk ik wel meer kans op koppelverkoop.
Dat is een aanname die je uiteraard best zou kunnen maken, je denkt namelijk in eerste instantie dat een fabrikant eerder voor zichzelf de meeste units veiligstelt, nog voordat ze aan de retailers denken. Toch weet ik niet helemaal of dit in de praktijk ook echt zo geweldig uit zal pakken..

..Mensen gaan massaal pre-orders plaatsen bij Sony zelf, vervolgens zitten zij met het volgende probleem (VB: 10.000 pre-orders, 2000 beschikbare units, dit omdat zij niet op zoveel pre-orders hadden gerekend), echter hebben ze naar de retailers al 8000 units gestuurd, waar het aantal pre-orders in totaal op 5000 lag; uitkomst is dan dat Sony een tekort van 8000 units heeft, waar de retailers een overschot van 3000 hebben. Gevolg hiervan kan zijn dat mensen hun pre-order bij Sony zelf annuleren en liever een Media Markt of een Saturn binnenlopen en daar zsm hun unit veiligstellen/kopen.

Ik zeg niet dat dit echt zo zal gaan lopen, maar dit is best een scenario wat voor zou kunnen komen, daarom zou ik niet zo 1-2-3 ervan uitgaan dat een pre-order bij Sony veiliger of beter zou zijn dan een pre-order bij een retailer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
OP updates
- Rode lijnen weggehaald, maakte het niet overzichtelijker
- Tabellen hadden eerst geen rand, nu hebben ze een witte (oldlace) rand - dit brengt hopelijk meer overzicht
- Informatie toegevoegd
- 'Foto' gallerij op de schop, binnenkort ook meer plaatjes van de console zelf (en headset) in de OP
-- Verbruikt flink minder bandbreedte als je de OP laadt
-- Nette rand eromheen
-- Op foto klikken brengt je naar een ruwweg 1024 x 683 versie: snelle laadtijd en genoeg om details te zien
-- Hieronder zie je een voorbeeld van hoe het eerst was versus hoe het nu is

OUD

(Klik op plaatjes voor high-res versie)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IoWkMEys.jpg   Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bgm6TGNs.jpg   Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MvnZWGDs.jpg   Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gpydcJBs.jpg   Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9vHGLXHs.jpg   Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zoSn9FGs.jpg

Je vindt hieronder de nieuwe variantie: échte thumbnails (in plaats van grote plaatjes en deze dan in grootte beperken doormiddel van width- en height-tags. Daarnaast ook randjes om de plaatjes en als je op de plaatjes klikt wordt je niet meer doorverwezen naar 2400 x 1600 plaatjes; deze geven veel detail, maar er zijn veel personen die zulke hoge resoluties niet fijn vinden. De middenweg: 1024 x 683; niet een superhoge resolutie, maar goed genoeg om details te zien en herkennen.
NIEUW
Ze verwijzen nog niet allemaal correct en/of helemaal niet

Gallerij: DualShock 4
Klik op foto voor hogere resolutie
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G8jIR84.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hc5SHtP.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1YpWYDl.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a4c9fG9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/304xGmc.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MRjHfQA.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/99oqiPU.jpg/img%5D%20%5Bimg%20border=1%20width=100%20height=67%5Dhttp://i.imgur.com/1BbLBHr.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ufnTnvj.jpg

Andere updates...
...komen eraan! Alle 'gallerijen' gaan op de schop, maar dit kost nog wat tijd. Daarnaast wordt er nog gekeken naar verschillende groottes thumbnails.

Verder incoming:
- PlayStation 4 Eye gaat op de schop, o.a. officiële PlayRoom filmpje van Sony komt erin
- PlayGo
- Gaikai
- PlayStation App
- [Nog niet zichtbaar in OP:] Multimedia

"Launch Games" is helemaal niet meer up-to-date en bevat oude informatie. Dit wordt aangepast zodra ik er tijd voor (en zin in) heb, maar het wordt ook gewaardeerd als iemand anders het wilt doen :9

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 30-06-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mooie OP & updates!

Dat wordt hier zeker geapprecieerd :)
Keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

ik heb nog geen PS4 ge preordered. ik wil even de battlefield 4 vergelijking met de xbox one afwachten.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:36
swopdark schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:02:
ik heb nog geen PS4 ge preordered. ik wil even de battlefield 4 vergelijking met de xbox one afwachten.
En console die 8(?) jaar mee gaat niet pre-orderen omdat je m eerst wilt vergelijken met een 'launchgame.' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
dutchgio schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:04:
[...]

En console die 8(?) jaar mee gaat niet pre-orderen omdat je m eerst wilt vergelijken met een 'launchgame.' :+
Ik denk dat hij bedoelt dat hij eerst even wilt afwachten welke next-gen versies hem beter bevalt (of dat nou graphics, gameplay, social integration of wat dan ook is). Ik neem aan dat qua graphics beide consoles minstens gelijk, al dan niet in het voordeel van de PS4, uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit verbaasd me eigenlijk erg weinig. Microsoft doet het ook met de Xbox One en het is denk ik ook een voorzichtige eerste stap richting de digital-only markt.

Je kunt nu in principe zonder naar een winkel toe te gaan of bij een online dozenschuiver zoals Bol.com een PS4 te bestellen een console in huis halen en daarna je games via PSN kopen en downloaden.
Is er iets mis met je PS4 kun je rechtstreeks met Sony de RMA afhandelen.

Maar ze doen het slim door het optioneel te houden. Ze kunnen nu inzichtelijk krijgen hoeveel animo er is om een PS4 direct bij Sony te bestellen. Ben ook benieuwd hoeveel mensen hun games enkel nog via PSN gaan aanschaffen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

dutchgio schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:04:
Als je het zo zegt klink het inderdaad wel raar en zal een launch game misschien weinig verschil laten zien maar gezien het hardware verschil zal er toch wel iets merkbaar zijn qua tectures of framerate. Ook hoe het psn zich gaat houden tegeover xbox live nu plus verplicht is wil ik wel ff zien.

Ik heb al playstations gekocht en gespeeld vanaf de eerste tomb raider

en die hard.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=v3RU52jaOBk]

Daarvoor natuurlijk de supernintendo en de nintendo 64.

En heb ook tijdens het PS2 tijdperk twee xboxen gekocht (en een dreamcast) om resp halo en halo 2 te kunnen spelen (tussen de delen de eerste verkocht).

De PS3 gekocht bij launch voor €599,- en met jaloerse ogen gears of war zien releasen op de xbox 360. paar maanden later een xbox 360 gekocht met halo 3 en gears of war. Na halo te hebben uitgespeeld heb ik de xbox360 niet veel meer aangeraakt. En uiteindelijk verkocht.

Ik heb er over zitten denken om de volgende generatie de xbox als main console te kopen en dan de ps4 erbij te halen voor de exclusives. Zoals ik het deed met de PS3. Op de xbox360 waren de meeste multiplatformers helaas wel beter qua framerate en resolutie dus nu wil ik gaan voor de console met de mooiste multiplatform games. De PS4 lijkt hierin de duidelijke winnaar straks maar ik wil het eerst met eigen ogen zien voordat ik tussen de 400 en 500 euro ga uitgeven. exclusives zullen op beide sytemen weer gewoon top zijn.

Waarschijnlijk zal ik ze uiteindelijk dus weer alletwee kopen. Maar eentje zal natuurlijk gebruikt worden om het groas van de games op te spelen en de ander enkel voor wat exclusive games.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

<3

Heb dat spel echt enorm veel gespeeld. Voornamelijk deel 1, daarna 3 en tenslotte 2 :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

uchiha tijntje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:05:

<3

Heb dat spel echt enorm veel gespeeld. Voornamelijk deel 1, daarna 3 en tenslotte 2 :)
ja echt he! zo vet was dit! ik weet nog dat ik bij een vriend voor het eerst dit zag terwijl ik thuis met een super nintendo zat te spelen.... men eerste kennismaking met 3d games... :9~ _/-\o_ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Btw is er al iets bekend over randapparatuur (toetsenbord, evt muis, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Heb er zelf nog niet veel over gelezen of gehoord. Volgens mij konden stuurtjes van de PS3 nog wel gewoon gebruikt worden.

Ik hoop echter dat ze het gebruik van toetsenbord en muis voor het spelen van games bemoeilijken. Gewoon ieder een gelijk speelveld met gelijke controllers :P.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-06-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Het gaat mij dan ook niet om het gamen zelf, maar voor zoeken van games in de store of messaging, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Lijkt mij dat dat gewoon gaat? Is toch met de huidige PS3 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
we zullen zien ik heb altijd wel een toetsenbord op overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Uniciteit schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:31:
OP updates
- 'Foto' gallerij op de schop, binnenkort ook meer plaatjes van de console zelf (en headset) in de OP
-- Verbruikt flink minder bandbreedte als je de OP laadt
-- Nette rand eromheen
-- Op foto klikken brengt je naar een ruwweg 1024 x 683 versie: snelle laadtijd en genoeg om details te zien
-- Hieronder zie je een voorbeeld van hoe het eerst was versus hoe het nu is

OUD

(Klik op plaatjes voor high-res versie)

Je vindt hieronder de nieuwe variantie: échte thumbnails (in plaats van grote plaatjes en deze dan in grootte beperken doormiddel van width- en height-tags. Daarnaast ook randjes om de plaatjes en als je op de plaatjes klikt wordt je niet meer doorverwezen naar 2400 x 1600 plaatjes; deze geven veel detail, maar er zijn veel personen die zulke hoge resoluties niet fijn vinden. De middenweg: 1024 x 683; niet een superhoge resolutie, maar goed genoeg om details te zien en herkennen.
NIEUW
Ze verwijzen nog niet allemaal correct en/of helemaal niet

Gallerij: DualShock 4
Klik op foto voor hogere resolutie
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Misschien ook een idee om even een afbeeldingen galerij van de PS4 zelf toe te voegen? mist toch wel een beetje in een OP over de PS4 :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 15:15
Man, man, man. Op één-of-andere manier voel ik me toch weer dat jongere mannetje wat zo enthousiast was over the Playstation 3 en de XB360 en de toenmalige next-gen. Graphics zouden bizar worden, nog nooit gezien. Ik heb minutenlang kunnen staren naar de screenshots van 2 Days To Vegas, ik konkel smullen van die "screenshots".

Nu, negen jaar later, is het spel er nog steeds niets en hebben we dat niveau aan graphics amper bereikt. Desondanks ben ik toch aardig enthousiast dit keer.

Twee maanden geleden hebben mijn vriendin en ik fiks geïnvesteerd in een nieuwe woonkamer met compleet nieuwe electronica. Sindsdien is de PC een beetje aan het vergaan het meeste zit ik nu achter de TV met geluid op hoog.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
PS4 nu te bestellen via Sony (beschikbaar vanaf eind december)

http://www.sony.nl/product/ps4-consoles/playstation-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil eigenlijk even wachten op de bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:40
Seph schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:28:

Je bent me net voor. Dat is wellicht een tegenvaller. Zouden ze dit doen omdat er nog geen officieel nieuwsbericht naar buiten is gekomen, of gaat dit straks het nieuwsbericht zijn?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sony.nl/product/ps4-games/kzshadowfalps4nl
Toch 70 euro voor de spellen? Of niet de definitieve prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Ik denk dat ze de uiterste datum hebben genomen en dat de PS4 waarschijnlijk eerder leverbaar is. (Hij moet natuurlijk ruim voor de feestdagen, dus waarschijnlijk eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
Seph schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:28:

Beetje teleurgesteld bij checkout:
Verwachte levering:
02 januari - 03 januari

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ja het lijkt mij sowieso wel krom als ze echt op de laatste dagen december/eerste dagen januari gaan mikken. Lijkt me toch dat je het product in ieder geval voor de Kerstdagen in de winkel heb willen liggen, aangezien dat gelijk een enorme verkoop-boost geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
EricNL schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:00:
[...]

Je bent me net voor. Dat is wellicht een tegenvaller. Zouden ze dit doen omdat er nog geen officieel nieuwsbericht naar buiten is gekomen, of gaat dit straks het nieuwsbericht zijn?
Reken er maar niet op dat de PS4 pas eind december leverbaar is. Ze willen de exacte release datum nog even geheim houden en daarom zeggen ze voor nu pas eind december. Ik heb de PS4 afgelopen weekend besteld bij de lokale Mediamarkt plus aanbetaling van 10%. Ik was nummer 6 (wat me erg meeviel) op de lijst, dus dat moet wel goed komen. :) Ik heb nog geen games gereserveerd, die pik ik op de release dag wel op. De prijs van de nieuwe controller valt me trouwens ook erg mee. Ook leuk dat er nu geluid uit komt zoals bij de Wii controller.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:59:
Een preorder omzetten naar een bundel lijkt me geen probleem, dus je kan beter maar alvast reserveren en wijzigen als het moet.
zwembroek schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:09:
De prijs van de nieuwe controller valt me trouwens ook erg mee. Ook leuk dat er nu geluid uit komt zoals bij de Wii controller.
Ik ben benieuwd naar de toegevoegde waarde van geluid uit de controller. Kan wel geinig zijn dat als bijvoorbeeld je geweer in een spel leeg is, dat je de controller hoort klikken :P

[ Voor 44% gewijzigd door SToRM666 op 01-07-2013 10:14 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
SToRM666 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:12:
[...]

Ik ben benieuwd naar de toegevoegde waarde van geluid uit de controller. Kan wel geinig zijn dat als bijvoorbeeld je geweer in een spel leeg is, dat je de controller hoort klikken :P
Geluid uit de Wii controller werkt best goed. Krijg je soort surround effect van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:59:
Als je pas over een jaar een PS4 wilt is dat een goed idee :+

Bundels met games zijn er in het begin nooit. Er zijn wat vage geruchten dat er een bundel komt met een PSeye en Kack als game omdat dat de configuratie is zoals Sony hem initieel wou aanbieden.
Reken er maar niet op dat de PS4 pas eind december leverbaar is. Ze willen de exacte release datum nog even geheim houden en daarom zeggen ze voor nu pas eind december.
Dat hoop ik dan ook maar want eind december zou wel een tegenvaller zijn ik hoop dat we op de Gamescon een echte datum te horen krijgen. Verder vraag ik me ook af hoe slim het is om nu een "fictieve" datum te gaan gebruiken komt vast weer een hoop gezeur/speclatie van :P

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 01-07-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
[...]

Reken er maar niet op dat de PS4 pas eind december leverbaar is. Ze willen de exacte release datum nog even geheim houden en daarom zeggen ze voor nu pas eind december. Ik heb de PS4 afgelopen weekend besteld bij de lokale Mediamarkt plus aanbetaling van 10%. Ik was nummer 6 (wat me erg meeviel) op de lijst, dus dat moet wel goed komen. :) Ik heb nog geen games gereserveerd, die pik ik op de release dag wel op. De prijs van de nieuwe controller valt me trouwens ook erg mee. Ook leuk dat er nu geluid uit komt zoals bij de Wii controller.
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Toevallig liep ik precies op de dag binnen dat de pre-order mogelijk was bij onze lokale MediaMarkt, en ik ben zelfs nummer 2! Voor de zekerheid nog even nagevraagd hoe ze te werk gaan met de pre-orders: Wie het eerst heeft ge pre-orderd kan hem als eerst ophalen. Nu snapt iedereen wel dat dat niet op die volgorde is, maar wel op de aantallen.

Over de games en accessoires maak ik mij niet zo zorgen. Ik zorg in ieder geval dat ik de dag van de release vrij heb, dus bij opening van de Mediamarkt hoop ik mijn PS4 mee te kunnen nemen te samen met:
- Headset
- Extra Controller
- Oplaadstation (mits te koop)
- Fifa 14
- Watch_Dogs

Ik heb al meerdere plaatjes en specs voorbij zien komen over de inhoud van de PS4. Ik kan hem zo snel niet terugvinden, maar weet iemand of er ook een HDMI kabel wordt mee geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:54
Bol heeft hem ook verplaatst naar 31-12-2013
http://www.bol.com/nl/p/s...errer=ADVNLTWE00201200099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Op Gamescon krijgen we de daadwerkelijke release te horen. Nog even geduld hebben dus....

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
CR1691 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:20:
Op Gamescon krijgen we de daadwerkelijke release te horen. Nog even geduld hebben dus....
Wanneer is de Gamescon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
EricNL schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:22:
[...]

Wanneer is de Gamescon?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sp7UuND.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
EricNL schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:22:
[...]

Wanneer is de Gamescon?
Moeilijk he ff googlen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Godsamme zeg. Ik zat nog te twijfelen of ik er gewoon even bij zou zetten dat ik even te lui was om te Googlen. Anyways: MIJN DIEPSTE EXCUSES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

CR1691 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:20:
Dat is een gerucht en niet bevestigd. hoewel het wel een mooie plek is om in de spotlight zo'n aankondiging te doen.

Holiday 2013 is genoemd en dat is dus tussen oktober en december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de bundels er in het begin ook al waren.
Ach ja, even op m'n volgende salaris wachten en pre-orderen dan maar ;3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Op de Sony Store kan je hem inmiddels reserveren. Ook games en accessoires. Gezien de prijzen (€69 voor een game) ga ik waarschijnlijk ergens anders reserveren.

Ik denk dat ze er nog mee bezig zijn. Aardig wat foutjes nog op de site ;)
http://www.sony.nl/product/ps-playstation-4

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

bronce schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:16:
[...]

Geluid uit de Wii controller werkt best goed. Krijg je soort surround effect van.
Voor surround heb je een receiver + speakers. Wat je hoort is geluid uit je handen. Zoals (al genoemd) het klikken van het herladen van een wapen (indien ze dit natuurlijk toepassen).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik ben over. Ik heb een PlayStation 4 mét PlayStation 4 Camera ge-pre-ordered, bij Sony zelf. Als de camera mij de komende tijd niet echt aantrekt, dan kan ik 'm altijd nog annuleren. Ik wacht eigenlijk vooral nog af hoe de camera precies gebruikt gaat worden in combinatie met het OS (swipes, stemherkenning, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Gek ik was bij MM den haag en daar wilde ik ook pre-orderen, maar dat ging heel raar. Ik vroeg het zo, en buiten het feit dat ze heel ongeïntresseerd reageerde liep ik mee naar een computer waar ze een apart tekst file voor mij maakte en naam en nummer noteerde.

Maar er was niet echt een lijst, er hoefde niet aanbetaald te worden, en had er ook weinig vertrouwen is als ik het zo zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Bij mediamarkt staat nu ook een exactere datum.
http://www.mediamarkt.nl/...html?et_cid=44&et_lid=108

Hier wordt de datum 6-11-13 getoond bovenin.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Valt me wel op bij sony dat de camera er wel bij staat onder accessoires, maar de stand om hem recht op te zetten dan weer niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
bronce schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:16:
[...]

Dat is een van de dingen van de Wii die inderdaad echt iets toevoegde, wel leuk dat dat ook door andere consoles wordt overgenomen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:08
Net helaas mijn preoder maar geanuleerd, heeft niets met ps4 te maken maar meer financieel. En toch even wat andere betere levens keuzes gemaakt voor nu ;)
Maar denk begin volgend jaar haal ik hem wel, of misschien tegen de tijd van release alsnog als het me lukt :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Waarom laat je de pre-order niet staan, als je hem misschien toch nog rond release wilt hebben (ergens waar je niet hoeft aan te betalen) ? Ik weet ook nog niet of ik het financieel helemaal red tegen die tijd, maar annuleren kan altijd nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
nioz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:45:
Waarom laat je de pre-order niet staan, als je hem misschien toch nog rond release wilt hebben (ergens waar je niet hoeft aan te betalen) ? Ik weet ook nog niet of ik het financieel helemaal red tegen die tijd, maar annuleren kan altijd nog :)
Precies hoe ik erin sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Xentor schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:06:
Bij mediamarkt staat nu ook een exactere datum.
http://www.mediamarkt.nl/...html?et_cid=44&et_lid=108

Hier wordt de datum 6-11-13 getoond bovenin.
Ik zou er nog niet teveel vanuit gaan; er is officieel nog helemaal niks bekend gemaakt.

Trouwens, OP update.

- PlayStation 4 Camera/Eye gedeelte is herschreven, nu wordt ook het officiële "PlayRoom" filmpje getoond
- Kleine pre-order link bovenaan: "Pre-order bij de Sony Online Store", alle officiële partners komen daar te staan (maar tot dusver is alleen de Sony Online Store een 'officiële partner')
- Tabellen (met alle informatie) nemen nu niet meer de hele breedte in beslag, maar zijn iets minder breed en gecentreerd; dit is een stuk overzichtelijker

Morgen: meer updates
- PlayGo
- Alle galerijen worden geüpdatet naar de nieuwe stijl
- PlayStation 4 hardware galerij (want die is er nog helemaal niet)

Verder incoming, maar waarschijnlijk niet morgen:
- Gaikai
- PlayStation App

"Launch Games" is helemaal niet meer up-to-date en bevat oude informatie. Dit wordt aangepast zodra ik er tijd voor (en zin in) heb, maar het wordt ook gewaardeerd als iemand anders het wilt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 23:40
joffrey19 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:06:
Gek ik was bij MM den haag en daar wilde ik ook pre-orderen, maar dat ging heel raar. Ik vroeg het zo, en buiten het feit dat ze heel ongeïntresseerd reageerde liep ik mee naar een computer waar ze een apart tekst file voor mij maakte en naam en nummer noteerde.

Maar er was niet echt een lijst, er hoefde niet aanbetaald te worden, en had er ook weinig vertrouwen is als ik het zo zag.
Jongen die bij MM Utrecht werkte zei dat ze nog geen pre-orders doen. Ze hebben blijkbaar nog geen officiële release date en prijs gekregen van Sony, waardoor ze geen pre orders aannemen. Waarschijnlijk is er wel een nachtopening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Silversin schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:27:
[...]

Jongen die bij MM Utrecht werkte zei dat ze nog geen pre-orders doen. Ze hebben blijkbaar nog geen officiële release date en prijs gekregen van Sony, waardoor ze geen pre orders aannemen. Waarschijnlijk is er wel een nachtopening.
Ik benadruk dit even: Ga er niet van uit dat bij iedere Media Markt er wel of niet een nachtopening plaatsvind, evenals het geval dat je er niet vanuit moet gaan dat je tot nu toe bij iedere Media Markt zomaar een pre-order kan plaatsen. Vraag het in beide gevallen even na ;)

Media Markt Rijswijk neemt al wel PS4 pre-orders aan met een aanbetaling van 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:08
nioz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:45:
Ja is ook zo, maar ik kijk gewoon rond die tijd weer waar ik sta.
Kan altijd nog winkels afspeuren :P
Maar moest dit gewoon even doen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MM winkels zijn individueel gerund vandaar dat aanbiedingen/folders ook altijd per filiaal zijn, en een filiaaleigenaar/manager zal dus ook zelf bepalen of hij een nachtopening doet.

Als mijn Game mania een nachtopening doet (heb ik een preorder lopen) dan ga ik hem zeker 's nachts halen dat lijkt me wel een keer leuk. Maar goed in communiceren zijn ze niet, khad via twitter gevraagd of ze garanderen dat ze day 1 leveren... nooit een reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:57:
MM winkels zijn individueel gerund vandaar dat aanbiedingen/folders ook altijd per filiaal zijn, en een filiaaleigenaar/manager zal dus ook zelf bepalen of hij een nachtopening doet.

Als mijn Game mania een nachtopening doet (heb ik een preorder lopen) dan ga ik hem zeker 's nachts halen dat lijkt me wel een keer leuk. Maar goed in communiceren zijn ze niet, khad via twitter gevraagd of ze garanderen dat ze day 1 leveren... nooit een reactie op gehad.
Dat kunnen ze niet garanderen, ze zijn afhankelijk van wat ze binnen gaan krijgen van Sony. Als er heel veel vraag is verdeelt Sony de consoles en kun je mis grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 13:53
ik hoop ook dat er hier ergens een nachtrelease is (Utrecht) maar ik verwacht het wel.

Heb een reservering bij saturn staan maar mochten die geen nachtrelease doen kan ik altijd nog switchen. Games en extra controller hoef ik niet te reserveren neem ik aan.. ik neem me wel een dag vrij met de release dat weet ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:57:

Zo'n garantie kunnen ze een klant ook nooit geven, ze doen waarschijnlijk hun best om dit wel mogelijk te maken, maar als zij jou die garantie nu gaan geven (met nog heel, heel weinig info van Sony uit over de consoles en nog 0 informatie over de voorraad die ze krijgen) en er wordt uiteindelijk niet aan die belofte voldaan, dan ben jij boos en ga je klagen bij Game Mania dat ze een slechte service hebben en onduidelijk en alles.

Probeer het over pakweg 2-3 maanden nog een keer, hoogstwaarschijnlijk is er dan ook bij hun meer informatie over het wel en wee rondom de PS4 Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 10:05

Satom

Verzamel ervaringen

Ik heb hem ook ge-pre-orderd bij Bol.com, voor mij geen nacht-release. Verwacht dat ik gewoon op school zit op het moment van levering. Als ik pech heb is er zelfs niemand thuis en moet ik een dag extra wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ProfoundValue schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:15:
[...]

Zo'n garantie kunnen ze een klant ook nooit geven, ze doen waarschijnlijk hun best om dit wel mogelijk te maken, maar als zij jou die garantie nu gaan geven (met nog heel, heel weinig info van Sony uit over de consoles en nog 0 informatie over de voorraad die ze krijgen) en er wordt uiteindelijk niet aan die belofte voldaan, dan ben jij boos en ga je klagen bij Game Mania dat ze een slechte service hebben en onduidelijk en alles.

Probeer het over pakweg 2-3 maanden nog een keer, hoogstwaarschijnlijk is er dan ook bij hun meer informatie over het wel en wee rondom de PS4 Launch.
Nouhja ze zouden iig de moeite moeten nemen om te reageren op vragen anders krijgen ze die klagende klanten op voorhand al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:14:
[...]

Nouhja ze zouden iig de moeite moeten nemen om te reageren op vragen anders krijgen ze die klagende klanten op voorhand al :P
Daar heb je helemaal gelijk in, ik zou hoe dan ook altijd een antwoord geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Releasedatum bij Sony nederland is "eind december"

Prijs: * € 399,99 Incl. BTW
Reserveer uw PS4 nu!
Beschikbaar vanaf eind december

Beetje laat als je het mij vraagt.
De meeste speculaties en geruchten neigen naar 12 november.
Of gaan ze dan pas in december leveren?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja daar gaat het de laatste 2 pagina's al over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ze zullen proberen MS op het verkeerde been te zetten en dan tijdens GamesCom plots de aankondiging dat de PS4 eind oktober komt :P

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 01-07-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Chaoss schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:47:
Ja daar gaat het de laatste 2 pagina's al over :P
*Dutchgio kan het allemaal niet bijhouden.* :'(
SToRM666 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:08:
Ze zullen proberen MS op het verkeerde been te zetten en dan tijdens GamesCom plots de aankondiging dat die eind oktober komt :P
Net als de aankondiging: elke keer roepen dat ze niet de eerste willen zijn en geeen haast hebben en dan ineens: BOEM! Evenementje in New York.

[ Voor 48% gewijzigd door dutchgio op 01-07-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

dutchgio schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:08:
Net als de aankondiging: elke keer roepen dat ze niet de eerste willen zijn en geeen haast hebben en dan ineens: BOEM! Evenementje in New York.
nieuws: Sony-ceo hint op onthulling PlayStation 4 na aankondiging nieuwe Xbox

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:45
Ik ben dus benieuwd wanneer dat ding uit gaat komen. Heb niet gepreorderd. Twijfelde gisteren heel erg. Maar ja. Denk dat ik maar gewoon een winkel in loop en kijk wat er gebeurt. Vooralsnog niet eens een datum.

[ Voor 84% gewijzigd door dangerpaki op 02-07-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:08

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik wacht met de aanschaf, uiteindelijk koop ik hem wel, dit zal wellicht 2e-hands worden. Persoonlijk gezien ervaar ik dat als niet zo heel erg :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Uniciteit schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:09:
[...]

Ik zou er nog niet teveel vanuit gaan; er is officieel nog helemaal niks bekend gemaakt.

Trouwens, OP update.

- PlayStation 4 Camera/Eye gedeelte is herschreven, nu wordt ook het officiële "PlayRoom" filmpje getoond
- Kleine pre-order link bovenaan: "Pre-order bij de Sony Online Store", alle officiële partners komen daar te staan (maar tot dusver is alleen de Sony Online Store een 'officiële partner')
- Tabellen (met alle informatie) nemen nu niet meer de hele breedte in beslag, maar zijn iets minder breed en gecentreerd; dit is een stuk overzichtelijker

Morgen: meer updates
- PlayGo
- Alle galerijen worden geüpdatet naar de nieuwe stijl
- PlayStation 4 hardware galerij (want die is er nog helemaal niet)

Verder incoming, maar waarschijnlijk niet morgen:
- Gaikai
- PlayStation App

"Launch Games" is helemaal niet meer up-to-date en bevat oude informatie. Dit wordt aangepast zodra ik er tijd voor (en zin in) heb, maar het wordt ook gewaardeerd als iemand anders het wilt doen
Datum is ondertussen op de website ook alweer weggehaald. Maarja laten we gewoon hopen op een release die nog redelijk optijd is :). Oktober of begin november.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

EDGE magazine heeft haar keuze ook al gemaakt zo lijkt het:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hofwaY7.jpg

Wel stevig ballen hebben om als magazine zo uitgesproken op de cover dit soort zaken te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
swopdark schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:13:

[afbeelding]

Wel stevig ballen hebben om als magazine zo uitgesproken op de cover dit soort zaken te roepen.
Au, zeker omdat Edge redelijk goed bekend staat en zelfs onder de journalisten als reverentie wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Xentor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:40:
[...]
Datum is ondertussen op de website ook alweer weggehaald. Maarja laten we gewoon hopen op een release die nog redelijk optijd is :). Oktober of begin november.
Staat nog steeds: Beschikbaar vanaf eind december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

swopdark schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:13:

[afbeelding]

Heb toch even als TheTekk moeten reageren op de bash van de frontpage vermelding hiervan. Kon het niet laten. :>

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zie dit niet op de t.net frontpage staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-07-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Van Edge, sorry :)

http://www.edge-online.co...es-road-to-ruin/#comments

[ Voor 79% gewijzigd door SkyStreaker op 02-07-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk al, leek me al wat vreemd dat t.net dit als nieuws zou posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Chaoss schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:37:
Denk al, leek me al wat vreemd dat t.net dit als nieuws zou posten :P
Niet als het bericht anti ps4 zou zijn geweest, dan was er een kans dat ze het "en passant". zouden hebben gemeld bij een ander consolenieuwtje. Tweakers.net (en haar reaguurders) heeft een geschiedenis van lichte voorkeur naar het xbox platform gehad.

Sony en haar PS3 heeft altijd stevig tegen de stroom in moeten zwemmen door domme beslissingen en ongelukkige uitspraken van Sony zelf. Nu MS ditzelfde lijkt te ondergaan zie je ook gefrustreerde reacties in het grote xbox topic en op frontpage omdat ze vinden dat er zaken niet juist worden belicht door de journalisten etc... welkom in de oceaanwereld die de PS3 al 6 jaar aan het bezwemmen is.

Ikzelf vind het als PS3 bezitter wel een frisse wind dat er niet aan alle stoelpoten gezaagd wordt terwijl je overal ongeinformeerde artikelen en forum posts ziet verschijnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Officieel:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/res/images/image/41/1237491066941.jpg

Ik neem trouwens aan dat ze bedoelen dat je 'm op de releasedatum in huis hebt, in plaats van dat hij 'pas' op de releasedatum wordt verzonden. De Duitse en Franse publicaties hebben het namelijk over "geleverd" in plaats van "verzonden".

Er worden trouwens ook steeds meer games toegevoegd bij de Sony Online Store (maar ze zijn nog niet allemaal te bestellen). Gisteren stond FIFA 14 voor de PS4 er bijvoorbeeld nog niet op:

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/2606/3d1520001ea85733e4c03686e171a1ca.jpeg

[ Voor 20% gewijzigd door Uniciteit op 02-07-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:53
Uniciteit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:34:
[...]

Officieel:

[afbeelding]

Ik neem trouwens aan dat ze bedoelen dat je 'm op de releasedatum in huis hebt, in plaats van dat hij 'pas' op de releasedatum wordt verzonden. De Duitse en Franse publicaties hebben het namelijk over "geleverd" in plaats van "verzonden".
Geleverd en verzonden is in veel gevallen hetzelfde. Gezien dit soort paketten vaak 's nachts aan de post worden overgedragen en direct diezelfde dag nog worden gedistribueerd. Zo was mijn Wii U bijv. om iets in de trend van 3:07 in de ochtend overgedragen aan postNL, lag het volgens Track&Trace rond 6 uur nog in hun distributiecentrum en werd het 11:30 bezorgd.

Is ook de reden dat je tot 22:00 kunt bestellen bij veel bedrijven, en alsnog de volgende dag in huis hebben. Verzending en ontvangst is dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25
Nu maar hopen dat de desbetreffende pakketdienst niet staakt die dagen na de release. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:27
SkyStreaker schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:33:
[...]

Heb toch even als TheTekk moeten reageren op de bash van de frontpage vermelding hiervan. Kon het niet laten. :>
Die Liam waar je op reageert is trouwens een Nederlander. Zie hem vaak pro Xbox reacties geven op gamekings.tv, zoals dat Xbox veel vettere exclusives zou hebben en van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:27
Trouwens over het OP. De plaatjes van de controller zijn minder high res dan ze ervoor waren en je kan er op maar vier klikken, waarvan de links ook niet kloppen. En ik mis high res plaatjes van de console zelf. Voor de rest top OP ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat een gezever over grammatica :P

IGN interview met Jack Tretton, niet veel nieuws te vermelden maar wel aardig om te kijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Grappig dat hij nu wel weer zegt dat de prijs al maanden van tevoren bepaald is.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 02-07-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wel een puntje kritiek op de OP.

Bij de inhoudsgave staan bijvoorbeeld

Welkom, Release & Prijs, Het Systeem etc onderstreept.

Dit wekt de indruk dat het een link is of klikbaar zodat je ook naar dat hoofstuk op de pagina gaat.

In de praktijk blijkt dat echter niet zo te zijn.

Suggestie:

Niet onderlijnen, of klikbaar maken.

Lijkt te zijn aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 02-07-2013 19:01 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Destianto schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:57:
Wel een puntje kritiek op de OP.

Bij de inhoudsgave staan bijvoorbeeld

Welkom, Release & Prijs, Het Systeem etc onderstreept.

Dit wekt de indruk dat het een link is of klikbaar zodat je ook naar dat hoofstuk op de pagina gaat.

In de praktijk blijkt dat echter niet zo te zijn.

Suggestie:

Niet onderlijnen, of klikbaar maken.

Lijkt te zijn aangepast.
Haha, ja ik ben met de OP aan het klooien op het moment.

Wat inmiddels al is gedaan is:

- Alle galerijen aangepast: echte thumbnails + meer overzicht
- PS4 galerij toegevoegd (want die was er nog niet :+ )
- Inhoudsopgave gemaakt: klik op het onderwerp en je wordt er meteen naar toegebracht
- Alle secties 'compatibel' gemaakt met de inhoudsopgave

Ik ben trouwens nog niet helemaal tevreden met de 'lay-out' van de inhoudsopgave. Ik vind het op het moment nog iets te druk ogen, dus de inhoudsopgave zal in de komende tijd wel weer een ander design krijgen (ik weet alleen nog niet hoe :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Iedereen loopt nu wel te pre-orderen maar achten jullie de kans groot dat de PS4 snel uitverkocht zal zijn ?

Leuk leesvoer over de vorige generatie, van de 1.000.000 units werder er de eerste 2 dagen in Europa 600.000 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Destianto schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:32:
Iedereen loopt nu wel te pre-orderen maar achten jullie de kans groot dat de PS4 snel uitverkocht zal zijn ?

Leuk leesvoer over de vorige generatie, van de 1.000.000 units werder er de eerste 2 dagen in Europa 600.000 verkocht.
Dat zal volledig afhangen van de productie yields, daar zullen ze nu van juni-juli-augustus mee bezig zijn om vervolgens in augustus te beslissen waar ze de PS4 gaan lanceren en hoeveel PS4s er dan naar een gebied worden gestuurd.

Sony lijkt nu vooral de Verenigde Staten voorrang te geven: ze hebben daar op het moment veel momentum en de PS4 loopt daar voor (qua pre-orders) op de Xbox One. Dit is een gebied waar ze de afgelopen generatie heel veel marketshare verloren zijn, dus ze zullen daar zeker alle pre-orders vervullen en waarschijnlijk ook nog een flinke voorraad aanleggen voor de feestdagen.

Aan de andere kant is Europa ook een high-priority gebied voor Sony. Ik herinner me nog berichten dat Microsoft Europa wilt veroveren en dat Sony Europa kosten wat kost wilt vasthouden.

Het is dus moeilijk in te schatten of, en zo ja, hoe snel de PS4 uitverkocht zal zijn. Daarnaast is het effect van smartphones en tablets moeilijk in te schatten.

Ik heb 'm in ieder geval ge-pre-ordered bij Sony's online store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Modbreak:De gehele grammatica discussie hoort niet in dit topic thuis. Daarnaast is dit topic voor discussies betreft de PS4, geen vergelijkingen met bijvoorbeeld de Xbox One..

[ Voor 72% gewijzigd door Sn0wblind op 03-07-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Feedback kan je direct aan de mod zelf kwijt of in het feedback topic.

[ Voor 90% gewijzigd door Sn0wblind op 03-07-2013 11:14 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Destianto schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:32:

Tot nu toe lijkt het erop dat Sony voor een wereldwijde release gaat of met iets van 2 weken tussen Amerika en europa, dit betekend dat ze veel units beschikbaar moeten hebben. Daarnaast is de prijs van de PS4 200 euro goedkoper en lopen de pre orders als een malle.

Allemaal ingrediënten die er voor zorgen dat in mijn ogen de kans op een uitverkorenchte PS4 erg groot is, ik heb ze voor de zekerheid een pré order lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik verwacht ook dat de PS4 het bij de release veel beter gaat doen dan de PS3. De prijs is inderdaad een stuk lager en daarbij hangt er een veel betere 'sfeer' rond de release van de PS4 dan bij de PS3 het geval was.
Daarnaast zal dit waarschijnlijk de eerste echte next-gen console zijn die gereleased gaat worden, wat ook te zien kan zijn in de verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 03-07-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 07:34
Ik heb de PS4 bij GameMania Venlo gereserveerd, en van tevoren had ik gedacht dat er niet veel mensen in Venlo zitten die zouden pre-orderen. Maar toen ik belde zeiden ze dat ze rond de 50 PS4 pre-orders hadden en ongeveer 20 Xbox One pre-orders. Dit was een week na de E3 ofzo.
Ik ben er dus bang voor of ik hem op release op kan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als er meer info over een echte release datum van Sony is zal ik ook eens met de Gamemania bellen waar ik gereserveerd heb. Ik heb ongeveer 4 dgn na de E3 gereserveerd bij filiaal Heerenveen... ik verwacht (en hoop) dat daar niet veel pre-orders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ik heb nog geen pre-order lopen.
vind het daar nu nog wat te vroeg voor.
en zou het ook geen ramp vinden als ik m niet direct op de launchdag heb.
als maar te overzien is wanneer de volgende batch weer komt, en dit niet maanden later is.
maar ik hoorde ook al dat de xbox een verplichte update krijgt vanaf dag 1 door de geschrapte DRM functies eruit te halen, wat dus zou betekenen dat ie al in productie is en Microsoft geen tijd en moeite meer neemt om zelf alle tot nu toe geproduceerde units te gaan updaten.
dus als Sony ook nu al bezig is moeten ze wel behoorlijk wat kunnen produceren tot november. want die vraag die is er wel, maar of het aanbod genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwachten jullie dat de lijst met Launch Games de aankomende maanden nog wordt uitgebreid ?

Ik heb afgelopen maandag ook een order geplaats bij Sony zelf, maar er zit niet echt iets tussen waar ik erg enthousiast over ben.

Wat wordt jullie Launch game, en waarom ? Is het niet allemaal een beetje van hetzelfde met mooiere graphics, of hebben jullie nu al iets gezien dat zich echt onderscheid ten opzichte van current gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik haal sowieso Killzone en Watch Dogs. DriveClub krijg ik omdat ik PS+ heb.
Daarnaast koop er misschien nog wat PSN spellen bij. Andere spellen zoals Knack koop ik wel als de prijs wat gezakt is.

[ Voor 125% gewijzigd door SToRM666 op 03-07-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Destianto schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:22:
Verwachten jullie dat de lijst met Launch Games de aankomende maanden nog wordt uitgebreid ?

Ik heb afgelopen maandag ook een order geplaats bij Sony zelf, maar er zit niet echt iets tussen waar ik erg enthousiast over ben.

Wat wordt jullie Launch game, en waarom ? Is het niet allemaal een beetje van hetzelfde met mooiere graphics, of hebben jullie nu al iets gezien dat zich echt onderscheid ten opzichte van current gen.
Ja, Sony heeft een tijd geleden al aangegeven op de GamesCom nog meer te gaan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij wordt het Battlefield 4 en Killzone. Als het geld meezit misschien ook nog wel een jaartje PS+ (in plaats van korter) en Knack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ben overigens wel benieuwd in hoeverre de driveclub versie op PS+ verschilt van de retail versie ... zeker is dat de PS+ versie niet volledig is, maar in hoeverre valt nog af te wachten. Overigens ik koop driveclub sowieso als retail ... ik hou niet van games waar content is uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 13:53
Destianto schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:22:

battlefield! en ik verwacht ook wel fifa :)

gelijk optimaal gebruik maken van playstation plus.

[ Voor 3% gewijzigd door El_V op 03-07-2013 13:34 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.