[Multi] H-Hour: World's Elite (New SOCOM)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Mede-auteur:
  • Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04

Kraanwater

H-Hour: World's Elite

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/p480x480/988429_505417716179876_2110976401_n.jpg

Introductie

Ontwikkelaar: SOFs (Special Operations Forces Studios - http://sofstudios.com/)
Publisher:
Platforms: PC & PS4
Genre: Shooter
Engine:
Officiële website: http://www.kickstarter.co...632/h-hour-worlds-elite-0
Release: Demo verwacht eind 2013

Algemene Informatie

H-Hour: World's Elite™ is een tactische, team-based, (militaire) shooter.
Op dit moment loopt de Kickstarter nog, en de verwachting is dat deze ruim gehaald gaat worden.

De lead Game Developer is niemand minder dan David Sears, bekend van SOCOM en SOCOM 2: US Navy Seals. Dat is ook direct de grootste reden waarom H-Hour nu al zo populair is.
David Sears wil juist het spel maken waar de fans (lees: SOCOM-fans) op zitten te wachten: Een online shooter die is opgebouwd vanuit de SOCOM (2) core.
Oftewel: een 3rd person shooter waar de focus meer op tactiek ligt dan op snelheid.

Er is wel duidelijk gezegd dat het geen SOCOM 2 HD remake wordt. Het wordt een nieuw spel, maar juist wat de gameplay van o.a. SOCOM 2 zo sterk maakte zal worden gebruikt in H-Hour.

Kickstarter voortgang:

Afbeeldingslocatie: http://www.kicktraq.com/projects/1687497632/h-hour-worlds-elite-0/minichart.png

Kenmerken:

Wat moet dit spel nu zo speciaal maken, en hoe kan het op tegen de giganten Battlefield en Call of Duty?

SOCOM 1 en SOCOM 2 waren destijds een van de, dan wel niet de, grootste shooters van hun tijd. Deze spellen hebben daarmee ook een zeer grote fan-base gecreeerd.
Deze fan-base schreeuwt eigenlijk al jaren om een nieuwe SOCOM 2, of zelfs een HD remake van SOCOM 2.
De volgende lijst bevat dan ook de speerpunten van dit spel (bron: http://sofstudios.com/):
  • PS4 Confirmed
  • Gemaakt door de Creative Director van S1 and S2 (David Sears)
  • Victory Dancing
  • Custom Taunting
  • Lobby Systeem (Voice and Text Chat Included)
  • Classic Server list view
  • Custom Lobby Rooms
  • No Health Regeneration
  • Private Rooms
  • Prone Dive (David Sears likes the idea, could be added)
  • Grenade Arc
  • Clan System (clan management and support)
  • Clan Page, clan emails
  • No Vehicles
  • Leaning (D-pad lean like old SOCOMs)
  • Third person view default (first person view optional)
  • No Sprint (Analog stick will determine speed like old SOCOMs)
  • Maps designed around one game mode
  • Round based is primary focus (respawns can be made like old SOCOMs)
  • Game speed will be like SOCOM 1 and SOCOM 2 (action is more important than animation)
  • Online 8 v 8 with Spectator mode
  • Urban maps, Rural maps, Desert maps, Arctic maps, Jungle maps
  • NOT a simulator (which means it will play more like SOCOM)
  • Ranking system similar to SOCOM 2

Screens

http://sofstudios.com/index.php?/page/media.html

Trailers

[ Voor 3% gewijzigd door EricNL op 26-06-2013 19:33 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

Leuk zo'n topic. Waar ik ook nog moest denken bij socom 2, de victory dance :D

Filmpje

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
SOCOM 2 heb ik ook de nodige uurtjes aan verspeeld. Hele avonden Crossroads spelen en na de ronde elkaar teamkillen. Vergeet ook 'fragged by backblast' niet. Hilarisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Sandyman538 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:26:
Leuk zo'n topic. Waar ik ook nog moest denken bij socom 2, de victory dance :D

Filmpje
Er is natuurlijk al aangekondigd dat de Victory Dance er ook in zal zitten. Mogelijk zelfs met nieuwe "moves"!
Melniek schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:33:
SOCOM 2 heb ik ook de nodige uurtjes aan verspeeld. Hele avonden Crossroads spelen en na de ronde elkaar teamkillen. Vergeet ook 'fragged by backblast' niet. Hilarisch...
Zit er inderdaad ook in. Ik heb alleen in de start-post de "belangrijkste" speerpunten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op zich ook interesse in het project en ik denk ook niet dat het een probleem zal worden om het target van Kickstarter te halen, maar wat me opviel was dat het target eigenlijk een showcase demo is die je dan financieert, waarbij je dus nog geen game hebt. Pas bij 2 miljoen komt er die PS4 versie waar de vele SOCOM oudgedienden naar uit kijken. Dat gaan ze niet halen, maar aan de hand van hun showcase demo zouden ze eventueel een uitgever kunnen bewegen tot het financiëren van het project, maar het blijft op deze wijze wel wat onduidelijk waar je aan toe bent als backer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Klopt. De 200k target is voor het maken van de demo. Echter heeft David ondertussen al meerdere keren aangegeven er geen twijfel over te hebben dat de PS4 versie (oftewel: een volledige game) er gaat komen.

Hoe ik het tot nu toe heb begrepen heeft hij ontzettend veel financieerders (spelling?) achter de hand die natuurlijk eerst een begin willen zien. Als de verwachtingen uit komen gaat H-Hour storm lopen, en zullen ze echt gaan concurreren met Battlefield en Call of Duty.

BTW: De meeste Kickstarters krijgen de laatste 5 dagen een goeie boost. Ik twijfel er ook niet aan dat ze ruim over de 200k gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door EricNL op 27-06-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Bedankt EricNL voor het aanmaken van het topic!

Ik wacht nog steeds op me CC om geld te doneren, mochten mensen geen CC hebben wees niet getreurd als de kickstarter target is gehaald gaan ze op hun website ook nog geld binnenhalen middels paypal.

En er is weer een nieuwe video! Hier word nog even duidelijk wat ze precies willen en dat ze echt voor het socom gevoel gaan

[ Voor 27% gewijzigd door Kraanwater op 28-06-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Inmiddels loopt de Kickstarter tegen de 150k aan met nog 9 dagen te gaan. Kom op mede Tweakers. Iedereen die Socom 1 & 2 heeft gespeeld zou dit toch moeten trekken.

Misschien een idee om een tabelletje te maken met Tweaker-backers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Ik wacht nog steeds op me CC, duurt allemaal zolang bij die banken tegenwoordig. Ik ben van plan 150 dollar te doneren voor de beta en het speciale forum lijkt me ook interessant, krijg je meer een kijk met de status van de game en er word beter naar je input geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Kraanwater schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:28:
Ik wacht nog steeds op me CC, duurt allemaal zolang bij die banken tegenwoordig. Ik ben van plan 150 dollar te doneren voor de beta en het speciale forum lijkt me ook interessant, krijg je meer een kijk met de status van de game en er word beter naar je input geluisterd.
Mooi! En het totale bedrag maakt eigenlijk nog niet eens zo uit. Alle beetjes helpen.
Ik sta op dit moment op $110, maar ik denk dat ik ook verhoog naar $150, maar dat is wel mijn max. Als ze het waar kunnen maken verdient dit spel het gewoon. David Sears heeft goud in handen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Jeuj, zag dit topic nog niet. Goed initiatief. Volg het de hele dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Titelfix gedaan :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
We zitten op 160k *O* . We kunnen er nu wel van uit gaan dat er naar 10 jaar eindelijk eens een nieuwe socom op de markt komt! Ik heb gisteren nog contact gehad met David Sears en mocht die in NL komen vroeg die of ik hem wou rondleiden voor inspiratie in maps, mocht het zo ver zijn dan is het misschien leuk om dit te doen met medetweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ja zeker :D Hoor het graag als het zo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Kraanwater schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 10:27:
We zitten op 160k *O* . We kunnen er nu wel van uit gaan dat er naar 10 jaar eindelijk eens een nieuwe socom op de markt komt! Ik heb gisteren nog contact gehad met David Sears en mocht die in NL komen vroeg die of ik hem wou rondleiden voor inspiratie in maps, mocht het zo ver zijn dan is het misschien leuk om dit te doen met medetweakers!
Ik hou mij dan absoluut aanbevolen!

Inmiddels zijn ze over de 175k gegaan. Ik heb ook wat geruchten opgevangen dat er enkele "groepen" (socom fans, clans, etc.) samenwerken en proberen 30k bij elkaar te halen. Hoeveel hiervan dan waarheid is weet ik niet.

Het is eigenlijk bizar hoeveel mensen dit project op de voet volgen. Het is eigenlijk een project voor een demo. Als de 200k is bereikt hebben "we" nog helemaal niets. Maar ik krijg wel het gevoel dat het heel hard gaat met de ontwikkeling als de financien rond zijn.

Als de 200k bereikt is kan de demo worden gemaakt, en deze wordt getoont aan "grote" investeerders. Als dat allemaal goed gaat zal de ontwikkeling voor de volledige PC/PS4 versie gestart worden.

Het is lang geleden dat ik zo geïnteresseerd was in een spel. Ik denk dat het ook komt omdat ik tot op de dag van vandaag SOCOM 2 de beste online shooter ooit vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb samen met een maat zoveel avonden samen doorzitten halen. Samen met 2 tv's in de woonkamer zitten en schrikken als de server restart was (was 7 uur in de ochtend). Deze ervaring heb ik nog nooit gehad met andere shooters en ik heb er veel geprobeerd. Arma komt nog redelijk in de buurt alleen het is jammer genoeg iets minder arcade achtig als Socom, waar je in socom na een minuut al in de actie zit kan het met Arma soms wel een uur duren. Is er eigenlijk al wat bekent wanneer ze ongeveer de bèta willen vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kraanwater schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:10:
Is er eigenlijk al wat bekent wanneer ze ongeveer de bèta willen vrijgeven?
Als ik het project goed lees heb je voor 2 ton een showcase demo, en heb je een miljoen nodig voor een alpha level met alle 'features in place'. Dus ik denk dat je behoorlijk vooruit loopt en dat er nog lang geen beta is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Socom 2 _/-\o_
Socom 3 ook nog gekocht maar dat was het gewoon net niet.

Ik heb geen CC dus kan niet doneren, maar dit is voor mij alleen maar meer reden om een PS4 te gaan kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
En de $200.000 is inmiddels gehaald met nog 4 dagen te gaan. Oftewel: 4 "bonus-dagen". Uiteraard blijft het principe staan: hoe meer hoe beter.

Daarnaast heeft SOFStudio's ook aangegeven het volledige spel wellicht in 2014 nog net te kunnen releasen. Als het dus tot een volledige release komt, dan zal dit (voor alsnog) Q4 2014 / Q1 2015 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Jup en over de 220k :) Echt tof man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk hebben ze het eerste stretch goal ook nog gehaald (uitgebreide demo). Ik was eigenlijk heel de kickstarter vergeten i.v.m. onverwachtse zaken in privésfeer. Ik zie ook nog geen Paypal-optie, dus op dit moment kan ik ze verder even niet supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Je kan vanaf vandaag ook met paypall doneren, ik had een CC aangevraagd maar tot op heden nog steeds niet binnen. Gelukkig kun je nu via paypall betalen dus kan alsnog geld overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kraanwater schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:25:
Je kan vanaf vandaag ook met paypall doneren, ik had een CC aangevraagd maar tot op heden nog steeds niet binnen. Gelukkig kun je nu via paypall betalen dus kan alsnog geld overmaken.
Dit is alleen nog de komende 28 dagen geldig, hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraanwater schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:25:
Bedankt voor het melden! Dat ga ik dan ook maar doen.

EDIT: backed! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firelock
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:36
Om misschien het topic weer een nieuw leven in te blazen, er is ondertussen een pre-alpha video uitgekomen.

Ik kan niet wachten op dit spel. Ik heb naast BF3 op dit moment geen shooter die mij interesseert. Als ik dit filmpje zie krijg ik direct het oude SOCOM 2 gevoel. _/-\o_

Steam: Lelocky - Origin - Lelocky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Steam beta is beschikbaar voor de earlybirds :*)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog andere backers van dit Kickstarter-project actief? Krijgen jullie met enige regelmaat updates? Ik heb naast deze game nog twee andere games ondersteund en daar ontving ik zo ongeveer maandelijks een e-mail van. Van dit project heb ik al maanden niets meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePlateau
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
Dat gaan we hier op het forum niet doen, net als crossposten

[ Voor 82% gewijzigd door BM op 09-02-2021 07:22 ]

Pagina: 1