Ik ben benieuwd wat de games gaan kosten, PS4 heeft nu toch wel mijn voorkeur, maar ik vind 60euro voor een game gewoon te veel als pc gamer.
Ik was sowieso al van plan om PS+ te verlengen, dus nu het ook op de PS4 werkt is dat alleen maar een betere reden om ermee door te gaan.
Ze spreken over de PS+ Edition, dus ik verwacht een afgeslankte versie van de volledige game.Oxigeon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:17:
Ik vind Sony een beetje simpel omgaan met DriveClub. Lijkt wel of het een veredelde PSN game is. Ze zeggen er redelijk weinig over. En het geval dat je hem "gratis"krijgt vind ik eigenlijk al genoeg zeggen. Neem aan dat deze game in de winkelrekken komt te liggen voor €30-€40. Vraag me anders af waarom ze hem weggeven.
PSN id: NL_SToRM
Misschien dat er ook wel een paar PS3 games geport worden naar de PS4. Daarnaast had je ook nog een storm van indie games die aangekondigt werden, dus daar zullen we er ook zeker een paar onder PS Plus terug zien.PBP schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:30:
[...]
Vergeet ook de PS3 nog niet. Denk dat die ook nog aardig wat titeltjes krijgen van PS+. Die kan je dan wel niet op je PS4 spelen maar toch. Ben tot dusver dik tevreden met PS+. Nu nog de tijd ergens vandaan halen om al die games te spelen
Dan moet je als PC gamer je games misschien eens online bestellen. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel betaald. Van de week iets van € 47,- betaald voor The Last Of Us.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:39:
Ik ben benieuwd wat de games gaan kosten, PS4 heeft nu toch wel mijn voorkeur, maar ik vind 60euro voor een game gewoon te veel als pc gamer.
Inderdaad. In het begin toen de PS3 nog niet zo lang uit was kon je dergelijke prijzen eigenlijk enkel in de USA of Engeland vinden, maar de Nederlandse shops zijn tegenwoordig ook al zeer goed bezig met de prijzen
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 11-06-2013 16:43 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Een launch game is niet per definitie een AAA titel. Eerst maar eens afwachten wat het wordt met die game.TheDukemaster schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:15:
[...]
Je bedoelt zoals Driveclub die je vanaf de eerste dag gratis krijgt?
Maar het lijkt me sterk dat een game als LBP of BF binnen 3 maanden na de release al gratis weggegeven zal gaan worden.
Denken jullie dat Beyond: Two Souls naar de Ps4 komt?
Ik heb nu namelijk een Ps3 en wil een Ps4 halen. Maar omdat Beyond: Two souls pas 8 oktober uit komt, zou ik hem toch wel op de Ps4 willen spelen.
Ik heb nu namelijk een Ps3 en wil een Ps4 halen. Maar omdat Beyond: Two souls pas 8 oktober uit komt, zou ik hem toch wel op de Ps4 willen spelen.

ooh damn, neogf is ook weer bezig.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen. Wellicht toch wat PS3 games opnieuw opbouwen voor de PS4?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:25:
Maand 2, 3 en 4 krijgt Sony nogsteeds een probleem, tenzij ze uit eigen stal nog wat mindere pareltjes hebben liggen. Vanaf een half jaar kunnen we Killzone gaan verwachten.
Flickr PSN ID= cheironnl
Haha, briljant. Het waren ook echt die 3 minuten en toen wist ik: Microsoft is klaar.
Kan iemand even duidelijkheid geven..
Als ik PS+ koop waarbij ik dan zowel een PS3 en een PS4 heb. Kan ik de PS+ gebruiken voor beide consoles? Ik neem aan van wel, want ik had ooit gelezen dat je PSN account meegaat. Houdt dit dan ook in dat je zowel "gratis" games krijgt voor de PS3 als de PS4?
Als ik PS+ koop waarbij ik dan zowel een PS3 en een PS4 heb. Kan ik de PS+ gebruiken voor beide consoles? Ik neem aan van wel, want ik had ooit gelezen dat je PSN account meegaat. Houdt dit dan ook in dat je zowel "gratis" games krijgt voor de PS3 als de PS4?
Op al je vragen: ja :-)RRCreations schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:21:
Heeft iemand een 720p youtube filmpje van de conferentie. Die van Sony is echt geen 720p en als dat wel het geval is, dan zijn dat de meest trieste beelden ooit.
Ja, en ook voor PS Vita.RRCreations schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:21:
Je hebt dus maar één PS+ abonnement nodig.
Dat was gewoon de kwaliteit van de stream. Tenzij men een echt opgenomen filmpje van de sessie online zet, zul je ze niet beter krijgen. De filmpjes die je nu overal ziet hebben minstens al 1 maal transcoding gehad...Robkazoe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:48:
Heeft iemand een 720p youtube filmpje van de conferentie. Die van Sony is echt geen 720p en als dat wel het geval is, dan zijn dat de meest trieste beelden ooit.
[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 11-06-2013 17:51 ]
Zit nog wat dingen terug te kijken van de Sony presentatie maar er wordt als release toch wel heel duidelijk holiday season gezegd, ik hoop niet dat de PS3 pas in december uitkomt, dat zal de beschikbaarheid ook niet ten goede komen 
Beetje mid November zou mooi zijn, hoe eerder hoe beter!
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Je mag toch hopen dat ze tegelijkertijd met de stream ook de persconferentie opgenomen hebben.
Opgenomen en online zetten (kost veel resources op hoge kwaliteit bij 2 uur) is niet hetzelfde
. Lijkt mij vrij sterk dat dit de top prioriteit is op het moment dat het event (E3) zelf nog loopt.
Verwijderd
Volgens Sony Nederland zou het rond de feestdagen zijn.Chaoss schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:51:
Zit nog wat dingen terug te kijken van de Sony presentatie maar er wordt als release toch wel heel duidelijk holiday season gezegd, ik hoop niet dat de PS3 pas in december uitkomt, dat zal de beschikbaarheid ook niet ten goede komen
Verwijderd
Als je een goede marketingafdeling hebt hoeft dat geen probleem te zijn, dan wil je alles in de juiste kwaliteit laten zien. Hoeveel tijd kost het om het naar een PC up te loaden en dan op youtube te zetten? Ze hebben echt wel een mannetje over bij Sony.Paprika schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:52:
Opgenomen en online zetten (kost veel resources op hoge kwaliteit bij 2 uur) is niet hetzelfde. Lijkt mij vrij sterk dat dit de top prioriteit is op het moment dat het event (E3) zelf nog loopt.
Tja, schijnbaar is > 12 uur niet genoeg, dus of ze zijn het niet met je eens, of ze nemen zich toch gewoon rustig de tijd, waarmee ze het dus ook niet eens zijn...
De livestream van de Xbox One was voor 90% van de tijd gewoon in 720p. Dan moet achteraf iets online zetten toch ook gewoon in 720p kunnen. Dit is echt te slecht voor woorden. Ik kijk wel de trailers van de games, die zijn toch ongecomprimeerd.
I see what you did there. Das zeker over die gast die met 9 PS3's rondliep in z'n huis, terwijl er massale schaarste in Amerika was?Mars18 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:08:
Mooie prijs 400 euro. Iedergeval geen 500-600 euro. Nu maar afwegen of ik er gelijk 9 zou gaan kopen. Design vind ik wel mooi.
En dan dit. The memories.
Op elke pagina MOET dit filmpje gewoon gepost worden.bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:57:
[...]
Spuit 389. Die stond er vanochtend om 5 uur al op en is pas een keer of 10 gepost.
Bij deze...
Als ze voor de holidays willen launchen dan moeten ze haast wel voor black friday launchen in de US anders loop je gewoon gigantische verkoop mis op 1 van de markten. Dus ja, mid november zou mooi zijnChaoss schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:51:
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 11-06-2013 18:10 ]
Inderdaad, voor black friday in de US. Of dat echter ook voor ons zo is weet ik niet. Voor Sinterklaas zou ik mooi vinden.
Verwijderd
Holiday Season start eind november, Black Friday kunnen ze dus gewoon meepakken en dan zijn wij 3 weken later aan de beurt.
Black Friday is 29 nov. voor NL zou het iig gunstig zijn als de PS3 lekker ingekocht kan worden voor sinterklaas maar dan is 29 nov al aan de late kant.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 11-06-2013 18:13 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ik denk dat ze in Japan niet veel op hebben met Sniklaas en dat de PS4 voor onder de kerstboom het ook wel goed gaat doen.
Volgens mij komt de PS4 eerst in de U.S. en Europa en later pas in Japan.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:15:
Ik denk dat ze in Japan niet veel op hebben met Sniklaas en dat de PS4 voor onder de kerstboom het ook wel goed gaat doen.
Wanneer gaat de TS geupdate worden?
Ik heb een vraagje, is het mogelijk om bij de games een link te zetten naar de topics die op tweakers bestaan hiervoor?
Klikken op de gamenaam herleid bv naar de topic op het tweakers forum.
Voor Destiny: [Multi] Destiny Deel 1
Wie is er ook super excited na de E3 gameplay presentatie van Bungy mbt Destiny?
Ik heb een vraagje, is het mogelijk om bij de games een link te zetten naar de topics die op tweakers bestaan hiervoor?
Wie is er ook super excited na de E3 gameplay presentatie van Bungy mbt Destiny?
[ Voor 6% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-06-2013 18:44 ]
Vanavond komt er een grote update.Frank J. schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:43:
Wanneer gaat de TS geupdate worden?![]()
Over je verzoek met een linkse naar een Tweakers topic voor een bepaalde game: goed idee, maar nog even kijken of ik dat doe. Een up-to-date PS4 games lijst met goede informatie is namelijk een hoop werk.
Haha je lijkt mijn werkgever wel. Die zegt altijd goed idee ! Gaan we niet doenUniciteit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:46:
[...]
Vanavond komt er een grote update.
Over je verzoek met een linkse naar een Tweakers topic voor een bepaalde game: goed idee, maar nog even kijken of ik dat doe. Een up-to-date PS4 games lijst met goede informatie is namelijk een hoop werk.
Jack Tretton geeft net aan in GT interview dat 3th party publishers zelf de DRM mogen regelen en dat Sony dat niet tegen gaat houden. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Gewoon weer hetzelfde als PS3 met online passes vermoed ik.mats schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:12:
Jack Tretton geeft net aan in GT interview dat 3th party publishers zelf de DRM mogen regelen en dat Sony dat niet tegen gaat houden. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Hij bevestigd ook net dat The Last Guardian nog niet dood is maar ook nog onduidelijk is wanneer er meer info over komt, voor wat dat waard is.
Yep. Sony's standpunt is duidelijk: wij hebben geen DRM/used games systeem voor jullie gemaakt. Als jullie (publishers) per se DRM erin willen stoppen, dan moeten jullie dit rechtstreeks in de game stoppen.PBP schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:13:
[...]
Gewoon weer hetzelfde als PS3 met online passes vermoed ik.
Nu is dat toch ook al zomats schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:12:
Haha, ik zeg niet dat we 't niet gaan doen. Ik zeg: misschien wel, misschien niet. Het is een hoop werk. Neem de volgende lay-out die ik hanteer:Frank J. schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:51:
[...]
Haha je lijkt mijn werkgever wel. Die zegt altijd goed idee ! Gaan we niet doen
LAUNCH GAMES Alle games die tegelijkertijd met de PS4 of in ieder geval vóór kerstmis worden uitgebracht. | ||||
---|---|---|---|---|
Game | Ontwikkelaar Uitgever | Releasedatum | Exclusief? | YouTube trailer |
GAME 1 (witte achtergrond) | DEVELOPER HIER (LINK) PUBLISHER HIER (LINK) | 01/11/2013 | Exclusieve content PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC | X |
GAME 2 (grijze achtergrond) | DEVELOPER HIER (LINK) PUBLISHER HIER (LINK) | 04/11/2013 | Only on PS4 | X |
GAME 3 (witte achtergrond) | DEVELOPER HIER (LINK) PUBLISHER HIER (LINK) | 22/11/2013 | Only on PlayStation PS4, PS3, PSV | X |
GAME 4 (grijze achtergrond) | DEVELOPER HIER (LINK) PUBLISHER HIER (LINK) | 06/12/2013 | PS4, XBO, PS3, X360, PC | X |
Je moet met zoveel rekening houden:
- Lijst gesorteerd op releasedatum < handmatig veel werk
- Releasedatum bij sommige games hetzelfde? Dan sorteren op alfabet < handmatig veel werk
- Wit-grijs-wit-grijs achtergrond < handmatig veel werk
- Websites van ontwikkelaars en uitgevers opzoeken om te gebruiken < niet moeilijk, maar kost wel tijd
- YouTube trailer URL opzoeken < makkelijk
Dan nog de platforms. Je hebt in de lijst vier soorten games:
- Normale ultiplatform games (zie "GAME 4")
- Multiplatform games, maar wel met exclusieve content voor PS4 (zie "GAME 1")
- Semi-multiplatform games, maar alleen voor PlayStation apparaten (zie "GAME 3")
- Exclusieve games, alleen voor PlayStation 4 (zie "GAME 2")
Tot slot, als er meerdere platforms zijn dan hanteer ik de volgende lijst:
PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC, iOS, Android
Oftewel:
[NEXT-GEN], [NEXT-GEN], Wii U, [CURRENT-GEN], [CURRENT-GEN], PC, [MOBIEL], [MOBIEL]
Wat eigenlijk is onder verdeeld in:
[CONSOLES (PS4/XBO/WIIU/PS3/360)], [PC (= PC)], [REST (= MOBIEL = iOS/Android)]
Waarom een vaste volgorde? Iedereen die dan door de lijst kijkt zal deze volgorde (hopelijk) herkennen en daardoor is het een stuk makkelijker om te zien of een game naar een bepaald platform komt.
-----------------------------
Dit is dus al een hoop werk om goed uit te zoeken en om er vervolgens ook een mooie lijst van te maken. Jij wilt er dan ook nog Tweakers-topics bij gooien: goed idee, maar dat kost nog meer werk; de huidige PS4 launch lijst loopt al achter.
Uiteraard, als je wilt mag je de lijst zelf wel in elkaar zetten en de komende maanden helemaal up-to-date huoden (dat betekent ook: goed opletten dat sommige games niet multiplatform zijn gegaan of juist exclusive en of er niet exclusieve content voor PS4 is bijgekomen).
[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 11-06-2013 19:38 ]
Ik ben de presentatie van de PS4 van vannacht aan het kijken.. Een ding dat me opvalt is dat de volgorde van presentaties wat ongelukkig is gekozen.
Waar ze bij driveclub een heel verhaal over het social gebeuren vertelde, alles samen doen en alles delen.
Werd bij de presentatie erna direct een betoog voor vrijheid en privacy gehouden.. Alles sharen overgaan in privacy.. Een beetje tegenstrijdig.
Later in de presentatie wordt verteld over het geweldige aantal polygonen dat ze kunnen bewerkstelligen met de PS4, om zo tot geweldige gezichtsuitdrukkingen te komen.
De presentatie erna werd er gepraat over de 'the tyrrany of the polygon'..
Beetje rare volgorde gekozen IMO.
Waar ze bij driveclub een heel verhaal over het social gebeuren vertelde, alles samen doen en alles delen.
Werd bij de presentatie erna direct een betoog voor vrijheid en privacy gehouden.. Alles sharen overgaan in privacy.. Een beetje tegenstrijdig.
Later in de presentatie wordt verteld over het geweldige aantal polygonen dat ze kunnen bewerkstelligen met de PS4, om zo tot geweldige gezichtsuitdrukkingen te komen.
De presentatie erna werd er gepraat over de 'the tyrrany of the polygon'..
Beetje rare volgorde gekozen IMO.

Holy shit, de Xbox one is HUGE!
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Denk er ook over om dit keer voor de PlayStation te gaan. Deze generatie ben ik voor de Xbox gegaan, maar ik mis wel een aantal games die ik erg graag zou willen spelen op de PS3. Daarnaast ben ik niet echt een fps fan en gezien de meeste IP's van Xbox nou juist dat genre zijn....
Wel verbaast het me hoe er hier wordt gepraat over dat dit de genadeslag is voor MS, ik denk toch echt dat ze hier goed doorheen komen en een mooi product gaan neerzetten. Die reacties zullen voornamelijk door de diehard fans van Sony worden geplaatst, maar toch.. Beestje triest.
Wel verbaast het me hoe er hier wordt gepraat over dat dit de genadeslag is voor MS, ik denk toch echt dat ze hier goed doorheen komen en een mooi product gaan neerzetten. Die reacties zullen voornamelijk door de diehard fans van Sony worden geplaatst, maar toch.. Beestje triest.
To dare is to do
Heeft iemand de keynote al gevonden in de PS Store? Kan echt nooit meer wat vinden in die Store nu na dat redesign, vreselijk.
Er is helemaal geen thema voor de E3..
Vorige jaren alleen maar.
Er is helemaal geen thema voor de E3..

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Moet zeggen dat ik de setup met de indie developers die hun eigen game stonden te spelen erg cool gedaan vond.
Flickr PSN ID= cheironnl
Van wat ik heb begrepen is het wel zo dat bij de One de powerbrick in de console is verwerkt, bij de PS4 is dat nog niet duidelijk. Echter, gebaseerd op het verleden verwacht ik hem gewoon verwerkt. Vraag me af waarom de XbOne zoveel ruimte nodig heeft.
Cooling:Cyleo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:07:
[...]
Van wat ik heb begrepen is het wel zo dat bij de One de powerbrick in de console is verwerkt, bij de PS4 is dat nog niet duidelijk. Echter, gebaseerd op het verleden verwacht ik hem gewoon verwerkt. Vraag me af waarom de XbOne zoveel ruimte nodig heeft.
http://www.wired.com/gadg...nt-photos/#slideid-138497
Waarschijnlijk stiller dan wat de PS4 zal zijn zodat mensen er geen bezwaar tegen hebben de Xbox One 24/7 aan te hebben staan.
Ik heb juist begrepen dat het andersom is? Dat de ps intern is verwerkt en de xbox extern en dat terwijl ie zo freaking huge isCyleo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:07:
[...]
The first casualty in war is always the truth...
Ja, ik denk ook dat de meesten hier en op andere forums vergeten dat zij over het algemeen niet tot de 'mainstream' consumenten behoren. Ik bedoel, wie kijkt er nou naar die E3 presentatie streams et cetera? Ja ik, maar mijn vrienden (die toch ook niet vies zijn van een spelletje) bijvoorbeeld niet. Die ervaren het heel anders en kopen console X of Y gewoon omdat je er Fifa of CoD op kan spelen en omdat iemand anders er ook 1 heeft. Uiteraard kan je CoD en Fifa op beide consoles spelen, maar het is al mazzel hebben als ze dat door hebbenSlaapje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:50:
Denk er ook over om dit keer voor de PlayStation te gaan. Deze generatie ben ik voor de Xbox gegaan, maar ik mis wel een aantal games die ik erg graag zou willen spelen op de PS3. Daarnaast ben ik niet echt een fps fan en gezien de meeste IP's van Xbox nou juist dat genre zijn....
Neemt niet weg dat ik persoonlijk onder andere de focus op games wel kan waarderen, gekoppeld aan de betere specs. Het is alleen niet zo dat iedereen hiervan op de hoogte is of dat heel belangrijk vindt.
Is volgens mij ook zo. Ik hoop wel dat de PS4 een beetje stil is. Om eerlijk te zijn heb ik liever een koelkast met externe voeding als hij daardoor stiller is. Voeding van mijn XB360 ligt ook gewoon ergens onder mijn TV meubel uit het zicht.Jumpiefox schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:43:
[...]
Ik heb juist begrepen dat het andersom is? Dat de ps intern is verwerkt en de xbox extern en dat terwijl ie zo freaking huge is
[ Voor 14% gewijzigd door nioz op 11-06-2013 20:50 ]
Misschien een mogelijkheid om een top 10 uitgebreid neer te zetten en het overige wat klein schaliger? Top 10 samen laten stellen om de x tijd door een poll?Uniciteit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:34:
[...]
Haha, ik zeg niet dat we 't niet gaan doen. Ik zeg: misschien wel, misschien niet. Het is een hoop werk. Neem de volgende lay-out die ik hanteer:
LAUNCH GAMES
Alle games die tegelijkertijd met de PS4 of in ieder geval vóór kerstmis worden uitgebracht.Game Ontwikkelaar
UitgeverReleasedatum Exclusief? YouTube trailer GAME 1 (witte achtergrond) DEVELOPER HIER (LINK)
PUBLISHER HIER (LINK)01/11/2013 Exclusieve content
PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PCX GAME 2 (grijze achtergrond) DEVELOPER HIER (LINK)
PUBLISHER HIER (LINK)04/11/2013 Only on PS4 X GAME 3 (witte achtergrond) DEVELOPER HIER (LINK)
PUBLISHER HIER (LINK)22/11/2013 Only on PlayStation
PS4, PS3, PSVX GAME 4 (grijze achtergrond) DEVELOPER HIER (LINK)
PUBLISHER HIER (LINK)06/12/2013 PS4, XBO, PS3, X360, PC X
Je moet met zoveel rekening houden:
- Lijst gesorteerd op releasedatum < handmatig veel werk
- Releasedatum bij sommige games hetzelfde? Dan sorteren op alfabet < handmatig veel werk
- Wit-grijs-wit-grijs achtergrond < handmatig veel werk
- Websites van ontwikkelaars en uitgevers opzoeken om te gebruiken < niet moeilijk, maar kost wel tijd
- YouTube trailer URL opzoeken < makkelijk
Dan nog de platforms. Je hebt in de lijst vier soorten games:
- Normale ultiplatform games (zie "GAME 4")
- Multiplatform games, maar wel met exclusieve content voor PS4 (zie "GAME 1")
- Semi-multiplatform games, maar alleen voor PlayStation apparaten (zie "GAME 3")
- Exclusieve games, alleen voor PlayStation 4 (zie "GAME 2")
Tot slot, als er meerdere platforms zijn dan hanteer ik de volgende lijst:
PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC, iOS, Android
Oftewel:
[NEXT-GEN], [NEXT-GEN], Wii U, [CURRENT-GEN], [CURRENT-GEN], PC, [MOBIEL], [MOBIEL]
Wat eigenlijk is onder verdeeld in:
[CONSOLES (PS4/XBO/WIIU/PS3/360)], [PC (= PC)], [REST (= MOBIEL = iOS/Android)]
Waarom een vaste volgorde? Iedereen die dan door de lijst kijkt zal deze volgorde (hopelijk) herkennen en daardoor is het een stuk makkelijker om te zien of een game naar een bepaald platform komt.
-----------------------------
Dit is dus al een hoop werk om goed uit te zoeken en om er vervolgens ook een mooie lijst van te maken. Jij wilt er dan ook nog Tweakers-topics bij gooien: goed idee, maar dat kost nog meer werk; de huidige PS4 launch lijst loopt al achter.
Uiteraard, als je wilt mag je de lijst zelf wel in elkaar zetten en de komende maanden helemaal up-to-date huoden (dat betekent ook: goed opletten dat sommige games niet multiplatform zijn gegaan of juist exclusive en of er niet exclusieve content voor PS4 is bijgekomen).
Ik weet nog steeds niet of ik de console mooi of lelijk vind. Maar ik haal er straks wel 1 dat is zeker.
Hoge res album http://imgur.com/a/rxjcu#6
nope juist bij de PS was die ingebouwd, en bij de xbox niet... Ik snap alleen niet waarom de xboxone zoveel moeite heeft met het koelen van een notebook apu... Genereert die E-sram van de Xbox soms zoveel warmte?Cyleo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:07:
[...]
Ze noemde m wel DriveClub PSN Edition ofzo. Kans dat het een uitgeklede versie is.Oxigeon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:17:
[...]
Ik vind Sony een beetje simpel omgaan met DriveClub. Lijkt wel of het een veredelde PSN game is. Ze zeggen er redelijk weinig over. En het geval dat je hem "gratis"krijgt vind ik eigenlijk al genoeg zeggen. Neem aan dat deze game in de winkelrekken komt te liggen voor €30-€40. Vraag me anders af waarom ze hem weggeven.
Denk dat Microsoft sowieso een device wilde die leek op de 'standaard' A/V devices, dat beperkt de design keuzes al enigszins. Verder denk ik dat ze sowieso ten kostte van alles wilden voorkomen dat ze problemen met de hitte kregen zoals bij de 360. Als het helpt, prima imhoVinand schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:08:
[...]
nope juist bij de PS was die ingebouwd, en bij de xbox niet... Ik snap alleen niet waarom de xboxone zoveel moeite heeft met het koelen van een notebook apu... Genereert die E-sram van de Xbox soms zoveel warmte?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tja heeft Microsoft met bakken met geld gekost. Dus geef ze niet ongelijk.
Sony heeft natuurlijk bij alle Fat's ook problemen gehad met de laser, alleen kwam dat meestal na de garantie pas.
Het is af en toe wel bizar dat die paar dollar per console besparing ze af en toe echt bakken meer kost.
Mercedes heeft bijvoorbeeld zijn naam er ook mee vergooid.
Sony heeft natuurlijk bij alle Fat's ook problemen gehad met de laser, alleen kwam dat meestal na de garantie pas.
Het is af en toe wel bizar dat die paar dollar per console besparing ze af en toe echt bakken meer kost.
Mercedes heeft bijvoorbeeld zijn naam er ook mee vergooid.
[ Voor 30% gewijzigd door Sinned123 op 11-06-2013 21:19 ]
Ik hou het al bij launch titelsFrank J. schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:59:
[...]
Misschien een mogelijkheid om een top 10 uitgebreid neer te zetten en het overige wat klein schaliger? Top 10 samen laten stellen om de x tijd door een poll?
Wat ik moeilijk kan vatten is dat Titanfall alleen naar de XBO komt. Toch een EA game, die goed is voor een paar miljoen verkopen per console... Snel gerekend: €50 x 2 mln = €100mln. Hoe kan dat nou?
Simpel: Microsoft betaalt EA meer dan zij in hun ogen zouden verdienen door dat spel op beide consoles uit te brengen.Jobbie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:24:
Wat ik moeilijk kan vatten is dat Titanfall alleen naar de XBO komt. Toch een EA game, die goed is voor een paar miljoen verkopen per console... Snel gerekend: €50 x 2 mln = €100mln. Hoe kan dat nou?
EA maakt zo'n keuze natuurlijk niet vrijwillig, maar krijgt daar behoorlijk wat geld voor van Microsoft.
[ Voor 11% gewijzigd door WickedWizard op 11-06-2013 21:26 ]
Install base is zo goed als nul, dus Titan Fall zal met een beetje geluk enkele honderdduizenden verkopen - niet miljoenen (tenzij ze de game jarenlang blijven pushen). Daarnaast komt het spel ook naar de PC en Xbox 360 en mogelijk (na één jaar?) naar de PS4.Jobbie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:24:
Tot slot: Microsoft heeft een smak met geld neergegooid bij EA.
Sony: Third-Party DRM Refers to Playing Used Games Online Onlymats schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:12:
http://www.gamefront.com/...g-used-games-online-only/
Geen enkel DRM! De DRM waar Jack Tretton bedoelde was online passen, het is aan de publisher om het toe te passen, Sony zal het niet doen, EA heeft ze laten vallen en aangezien Activision ze nooit heeft toegepast is de PS4 een DRM vrije console, in het slechtste geval zal je online passen zien zoals nu.
Lelijk! En Xbox One ook overigens.mavi schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:08:
Ik weet nog steeds niet of ik de console mooi of lelijk vind. Maar ik haal er straks wel 1 dat is zeker.
Snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen om allebei zo'n ouderwetse vierkante bak met lelijke zwart/grijs tint combinatie te kunnen kiezen, ik vind het echt geen gezicht.
PS3 Phat en Xbox 360 Slim, dat zijn nou mooie kasten.
Titanfall komt ook naar de PC en volgens mij ook de X360. Dus wat dat betreft zal het wel meevallen..Jobbie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:24:
-
Titanfall zal later naar de PS4 komen vermoed ik, net zoals Bioshock en Mass Effect uiteindelijk op de PS3 uitkwamen, het zijn timed exclusives en Microsoft doet het al lang.
Ik ben nu nog steeds bezig met de OP. Ik ben nu een stukje aan het schrijven over wat de PlayStation 4 in het kort is... en da's nog best wel moeilijk (om het kort en to-the-point te houden)
Verwijderd
Een gameconsoleUniciteit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:33:
Ik ben nu nog steeds bezig met de OP. Ik ben nu een stukje aan het schrijven over wat de PlayStation 4 in het kort is... en da's nog best wel moeilijk (om het kort en to-the-point te houden)
"De op één na oudste nog aanwezige game console, ontwikkeld door Sony."
klaar
Bekijk het van een typische Sony Sales kantUniciteit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:33:
De PS4 is de Next Gen gameconsole van Sony, uitgewerkt door Sony en de Devs voor de "Die hard" gamer en allround publiek (indie).
ect blabla
Waar ik trouwens naar benieuwd ben is de andere functionaliteit van de PS4. Zoals wat ondersteunt deze aan media etc etc. Daar heeft Sony geen woord over gerept. Terwijl ze bij de PS3 heel veel bla bla hadden over media/entertainment (wat uiteindelijk niets was).
Stel dat ze m ook naar de PS3 & PS4 zouden brengen, dan moet dat toch minstens een paar miljoen verkopen zijn? Ik vind t gewoon apart dat MS zoveel geld ervoor neerlegt.Uniciteit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:26:
[...]
Install base is zo goed als nul, dus Titan Fall zal met een beetje geluk enkele honderdduizenden verkopen - niet miljoenen (tenzij ze de game jarenlang blijven pushen). Daarnaast komt het spel ook naar de PC en Xbox 360 en mogelijk (na één jaar?) naar de PS4.
Tot slot: Microsoft heeft een smak met geld neergegooid bij EA.
En een jaar later naar PS4 was toch al ontkracht?
Verwijderd
MS legt er zoveel geld voor neer omdat die ook gehoord heeft dat ze nauwelijks nog exclusives hebben in tegenstelling tot Sony.
Omdat ze daar ook niet meer op in zetten wat bij de PS3 wel het geval was, het sloeg niet genoeg aan dus gaan ze weer terug in wat wel werkt en dat is primair gamen, en dat zo compleet mogelijk maken.dangerpaki schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:44:
Waar ik trouwens naar benieuwd ben is de andere functionaliteit van de PS4. Zoals wat ondersteunt deze aan media etc etc. Daar heeft Sony geen woord over gerept. Terwijl ze bij de PS3 heel veel bla bla hadden over media/entertainment (wat uiteindelijk niets was).
MS gaat nu proberen op hun manier wat Sony 6/7 jaar geleden ging doen. Ik verwacht wel dat MS een ontzettende grote kans van slagen heeft met het One for all concept ziet er gewoon goed uit en voor de (USA) huis tuin en keuken gebruiker die $ 500 kan missen zal het prima worden evenals voor de gamer aangezien de XBone gewoon compleet is met alles.
Dat heb je helemaal verkeerd begrepen dan, het is net het omgekeerde, de Xbox One heeft een powerbrick a la 360, dat is gebleken uit de fotos die Wired had gepubliceerd toen de One bekend gemaakt werd. De PS4 heeft de adapter inbegrepen.Cyleo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:07:
[...]
Daarnaast was het grote verschil destijds dat BluRay players zeldzaam waren, en dat dan ook echt een selling point had kunnen zijn en tot zekere zin ook geweest is. Tegenwoordig is daarin weinig echt nieuws te brengen. En dat is ook gelijk het issue welk Xbox One deels heeft momenteel. Ze noemen veel features, maar eigenlijk niet echt iets wat nog niet echt mogelijk was.Axelfoley007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:51:
[...]
Omdat ze daar ook niet meer op in zetten wat bij de PS3 wel het geval was, het sloeg niet genoeg aan dus gaan ze weer terug in wat wel werkt en dat is primair gamen, en dat zo compleet mogelijk maken.
MS gaat nu proberen op hun manier wat Sony 6/7 jaar geleden ging doen. Ik verwacht wel dat MS een ontzettende grote kans van slagen heeft met het One for all concept ziet er gewoon goed uit en voor de (USA) huis tuin en keuken gebruiker die $ 500 kan missen zal het prima worden evenals voor de gamer aangezien de XBone gewoon compleet is met alles.
Verwijderd
Ik weet nog dat ik voor die adapter een erker in mijn voorgevel heb laten plaatsenTurkWizardGezer schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:53:
[...]
Dat heb je helemaal verkeerd begrepen dan, het is net het omgekeerde, de Xbox One heeft een powerbrick a la 360, dat is gebleken uit de fotos die Wired had gepubliceerd toen de One bekend gemaakt werd. De PS4 heeft de adapter inbegrepen.
Maar is zijn de PS4 launch exclusives nou zo bijzonder?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:49:
MS legt er zoveel geld voor neer omdat die ook gehoord heeft dat ze nauwelijks nog exclusives hebben in tegenstelling tot Sony.
Infamous 2 ziet er wel tof uit, maar verder? De XBO heeft er ook niet super veel, maar Deadrising 3, FM5 en Titanfall zijn toch bij me blijven hangen...
Ik twijfel duidelijk nog en vooral FM5 en Titanfall vind ik er bijzonder gaaf uitzien... Ik leun desalniettemin vrij hevig naar de PS4 door de vrijheid die de console biedt. Maar exclusives zijn ook wel leuk...
Dat is dan weer een persoonlijk iets. Bijvoorbeeld InFamous en Uncharted (geen launch title) vind ik weer fantastisch, maar games zoals Dead Rising en Forza vind ik weer niks aan (overigens Gran Turismo ook niet, maar dat terzijde).Jobbie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:59:
[...]
Maar is zijn de PS4 launch exclusives nou zo bijzonder?
Infamous 2 ziet er wel tof uit, maar verder? De XBO heeft er ook niet super veel, maar Deadrising 3, FM5 en Titanfall zijn toch bij me blijven hangen...
Ik twijfel duidelijk nog en vooral FM5 en Titanfall vind ik er bijzonder gaaf uitzien... Ik leun desalniettemin vrij hevig naar de PS4 door de vrijheid die de console biedt. Maar exclusives zijn ook wel leuk...
Echt een hele knullige vraag maar hoe gaan jullie de PS4 neerzetten
? Ik vind hem in die standaard (of die losgekocht moet worden geen idee) best tof
.
PSN: Finally_Chris
Als ik kijk naar wat Sony in het laatste jaar van de PS3 nog allemaal aan toptitels uitbrengt, komt het juist wat de exclusives betreft helemaal goed. MS heeft al sinds vorig jaar geen ene fluit uitgeven, terwijl Sony met God of War, Sly Cooper, The Last of Us, Puppeteer, GTA 6, Rain en Beyond: Two Souls op de proppen komt. Plus natuurlijk nog een aantal PS4-exclusives (Killzone, InFamous 3, Knack en DriveClub). Dit is nog maar het topje van de ijsberg.Jobbie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:59:
[...]
Zal hem weer plat neerleggen, net zoals ik dat bij de PSX, PS2 en PS3 deedCR1691 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:09:
Echt een hele knullige vraag maar hoe gaan jullie de PS4 neerzetten? Ik vind hem in die standaard (of die losgekocht moet worden geen idee) best tof
.
Verwijderd
Er zijn voor de PS4 130 titels in ontwikkeling en je moet bij de X1 maar afwachten wat er nog aan exclusives gaat komen na de launch en het eerste jaar. Al hebben ze met Forza wel een voorsprong want eer GT7 verschijnt vrees ik dat we al minstens 3x vuurwerk afgestoken hebben en oliebollen hebben staan bakken.
Wat de PS3 betreft heb je helemaal gelijk. Ik zit nu zelfs te kijken naar een PS3 voor The Last of Us en GT6. De X360 krijgt ook nog wel wat, waaronder FM5 en Titanfall, maar het is mondjesmaat.ymmv schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:09:
[...]
Als ik kijk naar wat Sony in het laatste jaar van de PS3 nog allemaal aan toptitels uitbrengt, komt het juist wat de exclusives betreft helemaal goed. MS heeft al sinds vorig jaar geen ene fluit uitgeven, terwijl Sony met God of War, Sly Cooper, The Last of Us, Puppeteer, GTA 6, Rain en Beyond: Two Souls op de proppen komt. Plus natuurlijk nog een aantal PS4-exclusives (Killzone, InFamous 3, Knack en DriveClub). Dit is nog maar het topje van de ijsberg.
Wat de PS4 betreft zal de tijd het leren. Als launch titels hebben ze ook nog Killzone en Deep Down (thanks OP
psychodude schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:37:
[...]
"De op één na oudste nog aanwezige game console, ontwikkeld door Sony."
klaar.
Axelfoley007 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:38:
[...]
Bekijk het van een typische Sony Sales kant
De PS4 is de Next Gen gameconsole van Sony, uitgewerkt door Sony en de Devs voor de "Die hard" gamer en allround publiek (indie).
ect blabla
Ik heb het kort en simpel gehouden.
OP is nu geüpdated. Dingen die nog komen:
- PlayStation Plus
- Instant Gaming (Gaikai Streaming + "gedeelte downloaden (bijv. 1 level), meteen beginnen met spelen")
Daarnaast nog een opmerking:
- Launch Games gedeelte is niet af en out-of-date, ik zal pas na E3 (volgende week) daar veranderingen brengen
- PlayStation Camera gedeelte bestaat nu alleen uit foto's van camera's, want we weten eigenlijk bijna niet hoe het werkt, behalve dat het minstens hetzelfde kan als het oude PSEye.
Verwijderd
Ik heb een open HiFi meubel en hij kan alleen maar liggen. Het liefst zou ik hem wegstoppen want ik weet niet welke ik lelijker vind, de X1 of PS4.CR1691 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:09:
Echt een hele knullige vraag maar hoe gaan jullie de PS4 neerzetten? Ik vind hem in die standaard (of die losgekocht moet worden geen idee) best tof
.
Deep Down is zeker geen launchtitel Voorlopig is dat zelfs een tech demo. InFamous komt in Q1 2014 uit.Jobbie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:15:
[...]
Wat de PS3 betreft heb je helemaal gelijk. Ik zit nu zelfs te kijken naar een PS3 voor The Last of Us en GT6. De X360 krijgt ook nog wel wat, waaronder FM5 en Titanfall, maar het is mondjesmaat.
Wat de PS4 betreft zal de tijd het leren. Als launch titels hebben ze ook nog Killzone en Deep Down (thanks OP), dus genoeg moois...
Je vind de X1 lelijker.. zo ook weer geregeldVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:15:
[...]
Ik heb een open HiFi meubel en hij kan alleen maar liggen. Het liefst zou ik hem wegstoppen want ik weet niet welke ik lelijker vind, de X1 of PS4.
Persoonlijk vind ik de PS4 mooier dan de X1.. Ik krijg bij de X1 toch echt een VHS-idee.. Waar moet die band in??
-
Moet nog ff kijken, heb niet heel veel ruimte in mijn meubel. Erop staat al center speaker en 2 side speakers. In de vakjes staat de Horizon, Harman Kardon receiver welk een blok á la Xbox One is, en de Wii U. Naast de Wii U een kleine PS2 en ext. HDD. En verder enkel lades in mijn meubelCR1691 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:09:
.
Denk één van de planten naast mijn TV maar weghalen en vervangen door de PS4, of de PS4 gewoon achter een plant laten verschuilen
Xbox 360 krijgt geen fm5 dat is een echte xboned exlusive.Jobbie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:15:
[...]
Wat de PS3 betreft heb je helemaal gelijk. Ik zit nu zelfs te kijken naar een PS3 voor The Last of Us en GT6. De X360 krijgt ook nog wel wat, waaronder FM5 en Titanfall, maar het is mondjesmaat.
Wat de PS4 betreft zal de tijd het leren. Als launch titels hebben ze ook nog Killzone en Deep Down (thanks OP), dus genoeg moois...
Persoonlijk vind ik gt6 er echt stukken beter uitzien dan fm5 desondanks de current gen - next gen verschillen.
Ze bieden echt niets nieuws of nuttigs tot nu toe en ook wat ze bekend gemaakt hebben is hele dikke meh... drivetard ofzo... ze zijn zo sf aanbhet zakken sinds fm2 niet normaal. Maja just my 2 cents
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Maar in de video zag ik toch echt een onscreen menu waarbij de speler tussen wapens kon switchen? Lijkt me dus dat die game de status techdemo ontgroeid is, maar het zou me aan de andere kant niet verbazen als die game uitgesteld wordt... Overigens zien die graphics er ongelooflijk goed uit zeg. Het beste tot nu toe naar mijn mening, samen met killzone.ymmv schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:20:
[...]
Deep Down is zeker geen launchtitel Voorlopig is dat zelfs een tech demo. InFamous komt in Q1 2014 uit.
Naja, hebben we Killzone shadow fall nog. De reden dat ik de PS4 ga halen. Hardcore killzone fan.
[ Voor 18% gewijzigd door Trishul op 11-06-2013 22:30 ]
http://nl.playstation.com/deep-down/Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:28:
[...]
Maar in de video zag ik toch echt een onscreen menu waarbij de speler tussen wapens kon switchen? Lijkt me dus dat die game de status techdemo ontgroeid is, maar het zou me aan de andere kant niet verbazen als die game uitgesteld wordt...
Lijkt mij inderdaad geen techdemo.
Ben trouwens wel benieuwd naar Mad Max, maarja jeugdsentiment he.. Zal wel tegen gaan vallen vrees ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Edd op 11-06-2013 22:30 ]
-
Net even de PRESCO gekeken van Sony en ik moet zeggen, ze maken het wel allemaal waar. Het is gewoon echt een gameconsole geworden en nog eens voor een prima launch prijs.
Ik vind het erg jammer dat Microsoft en Nintendo zo ongelooflijke de plank lijken mis te slaan.
Ik vind het erg jammer dat Microsoft en Nintendo zo ongelooflijke de plank lijken mis te slaan.
Volgens mij was dat gewoon een filmpje waar een klein serverparkje een tijdje op heeft staan stampen, niet eens een techdemo.Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:28:
[...]
Maar in de video zag ik toch echt een onscreen menu waarbij de speler tussen wapens kon switchen? Lijkt me dus dat die game de status techdemo ontgroeid is, maar het zou me aan de andere kant niet verbazen als die game uitgesteld wordt...
Hopelijk zit ik fout en is het ingame, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ha, dat heeft Sony toch allang afgeleerd met de PS3 reveal? No pre-rendered beelden was het motto.haarbal schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:30:
[...]
Volgens mij was dat gewoon een filmpje waar een klein serverparkje een tijdje op heeft staan stampen, niet eens een techdemo.
Hopelijk zit ik fout en is het ingame, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik heb het nog eens bekeken, op zich ziet het er wel uit als een game, maar als die draak op een gegeven moment los gaat, damn. Misschien is het wel ingame, en daarna een beetje opgeleukt.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik lees overal dat de PS4 sneller zou zijn dan de XBone , maar wat voor bewijzen zijn daar precies voor?
Ik geloof best dat 8GB DDR3 langzamer is dan 8GB DDR5 bij pc's maar hoeveel heeft dit daadwerkelijk invloed op een console en de games?
Ook lees ik bij de XBone: CPU 8 Core Microsoft Custom CPU (gebaseerd op AMD Jaguar, maar met bv 32MB eSram)
Tegenover de: Main CPU Custom low power x86-64 AMD "Jaguar", 8 cores
Secondary CPU Vermoedelijk kant-en-klare smartphone/tablet CPU
Maar het zegt mij allemaal zo weinig, in hoeverre hebben die betere specs resultaat op de kwaliteit van de games? De PS3 was toch ook sneller dan de 360? maar ik heb het idee dat dezelfde games er ook ongeveer even mooi uitzagen. (of heb ik dit helemaal fout?)
Ik geloof best dat 8GB DDR3 langzamer is dan 8GB DDR5 bij pc's maar hoeveel heeft dit daadwerkelijk invloed op een console en de games?
Ook lees ik bij de XBone: CPU 8 Core Microsoft Custom CPU (gebaseerd op AMD Jaguar, maar met bv 32MB eSram)
Maar het zegt mij allemaal zo weinig, in hoeverre hebben die betere specs resultaat op de kwaliteit van de games? De PS3 was toch ook sneller dan de 360? maar ik heb het idee dat dezelfde games er ook ongeveer even mooi uitzagen. (of heb ik dit helemaal fout?)
Heb jij The Division al gezien?Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:28:
[...]
Maar in de video zag ik toch echt een onscreen menu waarbij de speler tussen wapens kon switchen? Lijkt me dus dat die game de status techdemo ontgroeid is, maar het zou me aan de andere kant niet verbazen als die game uitgesteld wordt... Overigens zien die graphics er ongelooflijk goed uit zeg. Het beste tot nu toe naar mijn mening, samen met killzone.
Naja, hebben we Killzone shadow fall nog. De reden dat ik de PS4 ga halen. Hardcore killzone fan.
Ps4 heeft een gpu met meer shaders en haald 1, 84tflopskaasaanfiets schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:42:
Ik lees overal dat de PS4 sneller zou zijn dan de XBone , maar wat voor bewijzen zijn daar precies voor?
XbOx one heeft stuk minder en rumour has it heeft hij zelfs maar 0.9tflops.
Ook gaan er rumours dat de cpu van de xbox lager geklokt is. Maar dat moet nog blijken. Zonder verlagingen of underclocking haalt de gpu van xbox 1.2tflops.
[ Voor 79% gewijzigd door v8power67 op 11-06-2013 22:47 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
CPU is identiek, maar heeft de tag 'custom made' vanwege de esRAM.kaasaanfiets schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:42:
GPU is qua architectuur identiek, maar PS4 heeft gewoon meer 'power'.
Het is niet zoals bij de PS3 vs X360 waarbij je een hele moeilijke architectuur had die potentieel heel erg krachtig was (PS3) en de 360 met een makkelijke architectuur maar minder krachtig.
Xbone en PS4 hebben allebei dezelfde architectuur, maar qua GPU kracht en RAM bandwidth is de PS4 dus sneller.
Mwuah, die mening deel ik niet.PuDy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:29:Ik vind het erg jammer dat Microsoft en Nintendo zo ongelooflijke de plank lijken mis te slaan.
Het mooie aan consoles vroeger was het feit dat iedere console eigenlijk echt zijn eigen stijl had. De afgelopen 2 generaties, maar zeer zeker de afgelopen generatie is dat eigenlijk allemaal teniet gedaan. Meerdere consoles zijn gevallen in de jaren '90; Sega, Atari, Commodore.
En je had eigenlijk enkel nog maar 2 stromingen over tussen 2002 tot voor kort. Aan de ene kant Nintendo, aan de andere kant Sony en Microsoft (waarvan de laatste 2 m.u.v. van een klein aantal exclusives niets anders dan hetzelfde te bieden hadden).
Nu lijkt daar eindelijk weer eens verandering in te komen.
Nintendo AAA family friendly games.
Sony AAA games gericht op meer exclusief een volwassen publiek.
Xbox One welk zich meer wilt vestigen als all-round device om de living room experience te verrijken.
En vergeet ook zeer zeker niet:
Steam Box welk PC games richting de woonkamer wilt verplaatsen, en een zeer rijke historie aan gaming met zich mee zal brengen.
Ouya welk tegen een relatief laag tarief indie en oldskool zal leveren.
GameStick welk heel eenvoudig een portable oplossing wilt brengen welk je met gemak in nieuwere TV's kunt pluggen om android games op te spelen.
Uiteraard de opkomst van tablets en smartphones hebben ook zeker geholpen meer variatie te introduceren.
Als consument is dit voor ons uitermate gunstig. Niet langer zijn we namelijk gedwongen indien we willen gamen ons maar aan de wensen van uitgevers aan te dienen passen. Maar kunnen we weer veel gemakkelijker zelf kiezen aan de hand van onze eigen wensen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen