Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:22
Droge gif:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibgKhpKJb4BIuP.gif

[ Voor 47% gewijzigd door Fleximex op 11-06-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iLFFqpZxPbqPs.gif

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
kaasaanfiets schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:42:
Ik lees overal dat de PS4 sneller zou zijn dan de XBone , maar wat voor bewijzen zijn daar precies voor?

Ik geloof best dat 8GB DDR3 langzamer is dan 8GB DDR5 bij pc's maar hoeveel heeft dit daadwerkelijk invloed op een console en de games?

Ook lees ik bij de XBone: CPU 8 Core Microsoft Custom CPU (gebaseerd op AMD Jaguar, maar met bv 32MB eSram)
Tegenover de: Main CPU Custom low power x86-64 AMD "Jaguar", 8 cores
Secondary CPU Vermoedelijk kant-en-klare smartphone/tablet CPU

Maar het zegt mij allemaal zo weinig, in hoeverre hebben die betere specs resultaat op de kwaliteit van de games? De PS3 was toch ook sneller dan de 360? maar ik heb het idee dat dezelfde games er ook ongeveer even mooi uitzagen. (of heb ik dit helemaal fout?)
Dit is wel een aardige analyse: http://www.anandtech.com/...compared-to-playstation-4
The result is a 33% reduction in compute power, from 1.84 TFLOPs in the PS4 to 1.23 TFLOPs in the Xbox One. We’re still talking about over 5x the peak theoretical shader performance of the Xbox 360, likely even more given increases in efficiency thanks to AMD’s scalar GCN architecture (MS quotes up to 8x better GPU performance) - but there’s no escaping the fact that Microsoft has given the Xbox One less GPU hardware than Sony gave the PlayStation 4. Note that unlike the Xbox 360 vs. PS3 era, Sony's hardware advantage here won't need any clever developer work to extract - the architectures are near identical, Sony just has more resources available to use.
disclaimer voordat er mensen overstuur raken ;) XBone is nog steeds flink sneller dan de xbox360 en zal ongetwijfeld ook mooie en leuke games krijgen. Specs zeggen niet alles.

[ Voor 30% gewijzigd door nioz op 11-06-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Zijn er ook Dedis beschikbaar voor bepaalde PS4 games of is dit alleen voor de XBone?

64pl via p2p (BF4 bijv) gaat het niet worden. Dus of de PS4 krijgt een lagere player cap of er komen ook dedi's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Ook interessant imho, komt er een nieuwe wipeout? Heb op iedere PS wipeout gespeeld en met nog betere graphics moet dat helemaal een feest worden *O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W4yMc1B6aOASqfL4GSzu0TSp/full.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Sharky op 11-06-2013 23:11 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:03
Concreet houdt de hele discussie over PS4 en XboxOne qua power dus is dan ze beiden een bijna identieke architectuur hebben en dus helemaal (bijna) geen extra optimalisaties nodig zijn om de extra power van de PS4 te gebruiken.
Helaas denk ik alleen dat zoals altijd developers de makkelijke uitweg gaan kiezen. Namelijk 1 versie porten. Dus in dit geval qua graphics wat de XboxOne aan kan omdat dat het minste platform zou zijn qua power. En vervolgens maar gewoon zeggen dat de PS4 versie ipv 30fps op 45fps draait. Daar zal het denk ik voor de grootste gedeelte van de games op eindigen.

Ik denk dat dus dat die extra power van de PS4 met name in frame rates te zien zal zijn en niet in visuele kwaliteit zelf qua verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door dangerpaki op 11-06-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Bij first party games ga je dat verschil echt wel merken hoor.. Vooral Uncharted en The Last of Us zien er briljant uit en halen alles uit de power van de PS3.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 23:38
Achja tot nu toen heb ik niks gezien wat een high end pc niet kan dus is dit de kleinste stap voorwaarts ooit in een generatie volgens mij. Ik zal zeker niet op een pc gaan spelen dus ik ben blij met een nieuwe console , maar van mij had het €750 mogen zijn met een poepie meer power.

Nu lijkt het allemaal heel wat , maar dit moet weer 5-7 jaar mee.

Als deze post doet lijken dat ik er geen zin in heb .... Niks van waar, want ik kan niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Had nog gehoopt dat GTA V voor next-gen zou worden aangekondigd... Daardoor kan ik eigenlijk next-gen ook nog wel even uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11
dangerpaki schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:33:
Concreet houdt de hele discussie over PS4 en XboxOne qua power dus is dan ze beiden een bijna identieke architectuur hebben en dus helemaal (bijna) geen extra optimalisaties nodig zijn om de extra power van de PS4 te gebruiken.
Helaas denk ik alleen dat zoals altijd developers de makkelijke uitweg gaan kiezen. Namelijk 1 versie porten. Dus in dit geval qua graphics wat de XboxOne aan kan omdat dat het minste platform zou zijn qua power. En vervolgens maar gewoon zeggen dat de PS4 versie ipv 30fps op 45fps draait. Daar zal het denk ik voor de grootste gedeelte van de games op eindigen.

Ik denk dat dus dat die extra power van de PS4 met name in frame rates te zien zal zijn en niet in visuele kwaliteit zelf qua verschil.
Op de PC is het al jaren normaal dat een game afhankelijk van de GPU er anders uit kan zien. Dat principe geldt straks ook voor PC, PS4 en Xbone-games: ze hebben dezelfde engine, dezelfde assets, maar de ontwikkelaars kunnen door het bijstellen van een grote verscheidenheid aan grafische of engine-opties een game schalen voor de gebruikte hw. De PC draait dan in ultra, de PS4 in ultra of high en de Xbone in high/normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:28
dangerpaki schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:33:

Ik denk dat je dat verschil nu juist wel heel makkelijk gaat zien doordat de architectuur van beide gewoon hetzelfde is waarbij ze de PS4 dus heel simpel mooier kunnen maken.

Wel mooi bij de PS3 ( en meteen het grote nadeel van die moeilijke Cell ) is dat ze nu met The last of us pas echt alles eruit weten te persen...Dat zal bij de PS4 een stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11
Sharky schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:10:
Ook interessant imho, komt er een nieuwe wipeout? Heb op iedere PS wipeout gespeeld en met nog betere graphics moet dat helemaal een feest worden *O*
Er komt geen nieuwe WipeOut. Sony heeft SCE Studio Liverpool vorig jaar opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:28
ymmv schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:06:
[...]

Er komt geen nieuwe WipeOut. Sony heeft SCE Studio Liverpool vorig jaar opgeheven.
Dan kan het alsnog toch worden overgenomen door een andere studio van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
Ik zie in de OP PES2014 staan als aangekondigd.
Ik had juist gelezen dat Konami PES2014 liet schieten voor de 3DS,Vita,xbox one en ps4.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sinned123 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:22:
Ik zie in de OP PES2014 staan als aangekondigd.
Ik had juist gelezen dat Konami PES2014 liet schieten voor de 3DS,Vita,xbox one en ps4.
Yep, als één of twee pagina's geleden is aangegeven: lijst met (launch) games is incompleet/incorrect en wordt ná de E3 geüpdatet als de meeste informatie naar buiten is gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
TurkWizardGezer schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:53:
[...]

Dat heb je helemaal verkeerd begrepen dan, het is net het omgekeerde, de Xbox One heeft een powerbrick a la 360, dat is gebleken uit de fotos die Wired had gepubliceerd toen de One bekend gemaakt werd. De PS4 heeft de adapter inbegrepen.
Ow, dat is echt awesome dan. Ik vraag me dan wel af waarom de One zoveel meer ruimte nodig heeft. Zou toch geen hitteproblemen opleveren voor de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Cyleo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:37:
[...]

Ow, dat is echt awesome dan. Ik vraag me dan wel af waarom de One zoveel meer ruimte nodig heeft. Zou toch geen hitteproblemen opleveren voor de PS4?
Dat zal vast ook nog wel iets te maken hebben met de TV functionalliteit (HDMI-in enzo :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Was het niet eerder gezegd dat het geheugen van de PS4 minder warmte genereert dan het geheugen van de X1? Is dit waar of maar een gerucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Metalkai schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:41:
Was het niet eerder gezegd dat het geheugen van de PS4 minder warmte genereert dan het geheugen van de X1? Is dit waar of maar een gerucht?
Ik had dit ook ergens gelezen, geen idee of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Geen idee trouwens of het al bekend was, maar afmetingen: 275mm × 53mm × 305 mm en hij weegt 2.8 kg.

[ Voor 144% gewijzigd door Uniciteit op 12-06-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:46:
Geen idee trouwens of het al bekend was, maar afmetingen: 275mm × 53mm × 305 mm en hij weegt 2.8 kg.
Weet niet of dit al eerder in deze thread gepost is (zag het in 1 van de vele E3 threads in ieder geval), maar hier een vergelijking van de X1 en PS3 in formaat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n3bWtwW.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Metalkai schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:57:
[...]

Weet niet of dit al eerder in deze thread gepost is (zag het in 1 van de vele E3 threads in ieder geval), maar hier een vergelijking van de X1 en PS3 in formaat.

[afbeelding]
Ik neem aan dat je PS4 bedoelt, want dat is het design van de PS4 en Xbone? :9

Trouwens: hands-on time!
http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Demo met allerlei korte spelletjes met wat je met de DualShock 4 kan doen en met de PS4 Camera.

Wat mij is opgevallen:

- PS4 Camera herkent gewoon mensen (dus niet alleen de lightbar)
- Precisie weet ik niet, maar je kon een robot 'kietelen' door alleen met je vingers te bewegen, dus redelijk accuraat lijkt mij
- PS4 Camera herkent ook mensen die de controller niet vasthebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:00:
[...]

Ik neem aan dat je PS4 bedoelt, want dat is het design van de PS4 en Xbone? :9
*kuch* Inderdaad. Zo gewend om PS3 te schrijven na zes (zeven?) jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wow (eigenlijk wel ff op youtube kijken in 1080p):

dat moment dat het overgaat van cgi naar ingame beelden was ik wel even onder de indruk van de grafische kwaliteit.

[ Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 01:11 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Scott Rohde, software product development head for Sony Worldwide Studios America: "We're not going to allow online pass."
We've already come right out and said we're not going to allow online pass. And the word "allow" is key there. Specifically with online, with PS+ requiring a charge to play online, we would not want any publisher [to charge.]

In general, we're all businesses. Sony or Microsoft is never going to be able to tell EA or Activision exactly what they can do. What we like to say at PlayStation is that we set the precedent. The way we are approaching this is that we want this to be extremely consumer-friendly, extremely retailer-friendly, and extremely publisher-friendly. My personal opinion is that it's hard for me to believe that any major publisher is going to put an extra set of used DRM onto game titles because that wouldn't put them in a good spot, right?
"That's just something that we've always wanted to do," says Rohde. "It's not a plan that changed based on what Microsoft has been saying over the past month or two. It's just, 'Oh, I guess we should emphasize this now,' because it's a serious point of advantage for us. So let's have a little fun with it, basically."
The PR person staffing the meeting went as far as to say "it's just like PS3."

"That's the easiest way to say it -- it's the same," replied Rohde. "It's just like it's always was, is the easiest way to say it. Better, in fact, because online pass, in the future we're going away from that." EA had already abandoned online passes, but Sony has continued to use them in 2013 titles for its existing platforms.
Damn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:22
Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:00:
[...]
Trouwens: hands-on time!
http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Demo met allerlei korte spelletjes met wat je met de DualShock 4 kan doen en met de PS4 Camera.

Wat mij is opgevallen:

- PS4 Camera herkent gewoon mensen (dus niet alleen de lightbar)
- Precisie weet ik niet, maar je kon een robot 'kietelen' door alleen met je vingers te bewegen, dus redelijk accuraat lijkt mij
- PS4 Camera herkent ook mensen die de controller niet vasthebben
Dat zag er wel heel vet uit en al meteen best wel slick. Heb ik met de Kinect nog niet zo realtime gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:39
Hier de interactieve 3d rendering van PS4 + DS4:
https://sketchfab.com/show/b7LzIm8JrnPw4GBDOMBNGYc39qM

[ Voor 49% gewijzigd door DeBaroN op 12-06-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Fleximex schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:44:
[...]

Dat zag er wel heel vet uit en al meteen bet wel slick. Heb ik met de Kinect nog niet zo realtime gezien.
Eerst maar eens in de praktijk proberen... de oude PSeye en move controller zagen er in filmpjes van sony ook behoorlijk soepel uit, ik heb ooit een setje gekocht maar eignelijk nooit echt gebruikt omdat het in de praktijk toch minder goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:40

Oxigeon

En zo is dat!

Als ik onderstaand filmpje bekijk van de controller zie ik dus eigenlijk direct waar ik al bang voor was. Als je (goed) kijkt zie je in het beeldscherm constant het lampje van de controller. Nu zal dat wel meevalen als de omgeving om je heen redelijk licht is. Maar wat als het donker is om je heen en donker is in de game? Dan heb je dus constant het blauwe lampje in beeld

YouTube: Sony PlayStation 4, DualShock 4 controller and gaming hands-on | Engadget at E3

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Beakzz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:48:
Achja tot nu toen heb ik niks gezien wat een high end pc niet kan dus is dit de kleinste stap voorwaarts ooit in een generatie volgens mij. Ik zal zeker niet op een pc gaan spelen dus ik ben blij met een nieuwe console , maar van mij had het €750 mogen zijn met een poepie meer power.

Nu lijkt het allemaal heel wat , maar dit moet weer 5-7 jaar mee.

Als deze post doet lijken dat ik er geen zin in heb .... Niks van waar, want ik kan niet wachten ;)
De kleinste stap van 512 MB memory naar 8000 MB, welja joh. Kijk eens naar onderstaande en noem het nogmaals een kleine stap. Uncharted ziet er gewoon als 8 bit uit, vergeleken met dit. We gaan nu gewoon naar fotorealistisch toe, dat vind ik toch wel een flinke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:10:
[...]

De kleinste stap van 512 MB memory naar 8000 MB, welja joh. Kijk eens naar onderstaande en noem het nogmaals een kleine stap. Uncharted ziet er gewoon als 8 bit uit, vergeleken met dit. We gaan nu gewoon naar fotorealistisch toe, dat vind ik toch wel een flinke stap.

[video]
Het ís de kleinste stap vooruit in graphics tot nu toe. PS1 naar PS2, en PS2 naar PS3 waren veel grotere stappen. Ja, tuurlijk, het word mooier, realtischer, en wat niet meer. Maar de echte revolutie in graphics is er imho niet. Het is een gezonde evolutie. Net als dat de stap van SD video naar HD een grote was, maar die van HD naar 4K veel kleiner zal zijn.

En fotorealistisch? Neuh, de komende tijd echt nog niet :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Fleximex schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:44:
[...]

Dat zag er wel heel vet uit en al meteen bet wel slick. Heb ik met de Kinect nog niet zo realtime gezien.
lol...wat dacht je van eye pet (herkent ook gewoon je hand ) , of voor xbox kinectimals werkt ook gewoon het zelfde. dus zo nieuw en verbeterd is dit niet echt.. :|

maar tis wel fijn dat ontwikkelaars dit meer onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Was me al aan het afvragen hoe ze dit gingen doen. Maar zoals omschreven staat in de reacties op psx-sense. Ze gaan geen launch-game weggeven op dag 1. Dus maar een free-to-play versie :P

PSX-sense.nl
In een interview die Videogamer.com gehouden heeft met Evolution Studios is het één en ander naar voren gekomen over de Driveclub PS Plus editie. Evolution Studios bevestigde tegenover hun dat de PlayStation Plus versie niet zoveel content bevat als de ‘normale’ retail versie van de game. Voor de mensen die het nog weten, alle PS Plus leden met een PS4 krijgen de game Driveclub gratis aangeboden.
Enfin, de reden voor minder content is om de game sneller beschikbaar te maken voor de gamer, omdat het om een downloadbare versie gaat, aldus Evolution Studios. Je kunt alleen nog steeds gewoon van alle content genieten die de game zo mooi maakt zo meldt men. Wat er specifiek ontbreekt in de versie ten opzichte van de gewone versie wil men nog niet zeggen.
Het leek ze dus simpelweg geen goed idee om zo’n grote enorme game als gratis PS Plus download meteen aan te bieden aan iedereen, iets wat we op zich kunnen begrijpen. We hopen alleen wel dat er een addtionele content pack uitkomt om de ontbrekende content, wat het ook moge zijn, later alsnog toe te kunnen voegen aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 15:48
Weet iemand toevallig of het geluid van de controller ook per player nu gaat?

Wat ik dus bedoel, als je split screen speelt op de PS3 - is het geluid geshared. Als er dus een vijand vlak bij player 1 zit, weet je niet of die bij player 1 of player 2 zit (wat geluid betreft).

Dus, word het geluid met de PS4 "gesplit" en naar de desbetreffende controller gestuurd zodat beiden hun eigen audio "kanaal" hebben?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tpcVL3l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

BM

Moderator Spielerij
gerwim schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:32:
Weet iemand toevallig of het geluid van de controller ook per player nu gaat?

Wat ik dus bedoel, als je split screen speelt op de PS3 - is het geluid geshared. Als er dus een vijand vlak bij player 1 zit, weet je niet of die bij player 1 of player 2 zit (wat geluid betreft).

Dus, word het geluid met de PS4 "gesplit" en naar de desbetreffende controller gestuurd zodat beiden hun eigen audio "kanaal" hebben?

[afbeelding]
Zou een geinige feature zijn, maar ik vermoed dat de controller alleen de chat audio doorstuurt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Het ís de kleinste stap vooruit in graphics tot nu toe. PS1 naar PS2, en PS2 naar PS3 waren veel grotere stappen. Ja, tuurlijk, het word mooier, realtischer, en wat niet meer. Maar de echte revolutie in graphics is er imho niet. Het is een gezonde evolutie. Net als dat de stap van SD video naar HD een grote was, maar die van HD naar 4K veel kleiner zal zijn.

En fotorealistisch? Neuh, de komende tijd echt nog niet :)
Tja, het is maar net hoe je het ziet.

Ik vind de stap van KZ van PS3 naar PS4 indrukwekkender, dan de stap van PS2 naar PS3. Vooral de grootschaligheid van de maps en het aantal details. KZ op de PS3 blijft toch een shooter op een kleinere schaal, net als op de PS2.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LQgogxMgcpA]

Daarnaast is het misschien nog veel te vroeg om te zeggen dat de stap kleiner is. We hebben nu pas de eerste wave games gezien. Zie die Sony tech demo met die wizard bijvoorbeeld. Ik vind dat echt een gigantische stap en ja, fotorealistisch. Als je van een afstandje kijkt, zou je denken dat het echt is.

En kijk ook eens naar die GTA -> Watch_Dogs comparisons. Op met name animatie gebied maken we echt gigantische sprongen (1 naar 2 is natuurlijk ook groot: top down naar 3rd person), wapperende jassen, natte broeken, traplopen wat in The Division heel mooi gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 12:04
PS4 gepreorderd bij Nedgame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:26
Ik ben voor het eerst overtuigd om een Playstation kopen, heb er nooit een gehad van de vorige generaties. Maar aangezien ik geen bedrijf wil dat bepaald wanneer ik 'mijn' games mag spelen ga ik dit keer voor de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik wacht nog even met pre-orderen. Niet omdat ik niet zeker wil dat ik het wil hebben (want ik wil er zeker één), maar meer omdat ik mogelijk nog meer dingen heb deze maand die ik wil kopen. Zal waarschijnlijk volgende maand een pre-order plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
myReact

Ik zag trouwens laatst meerdere malen iemand vragen stellen aan een developer (dacht ik) over de PS4.
Waar ik ontzettend benieuwd naar ben is hoe het Trophy systeem op de PS4 in elkaar zit.
- Wordt dit weer één grote onoverzichtelijke lijst?
- Blijft de 3 seconden delay er in tussen het daadwerkelijk unlocken en de pop-up

Ben ik veels te vroeg met deze vragen, of is er iets of iemand bij wie ik deze vraag zou kunnen stellen?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Metalkai schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:26:
Ik wacht nog even met pre-orderen. Niet omdat ik niet zeker wil dat ik het wil hebben (want ik wil er zeker één), maar meer omdat ik mogelijk nog meer dingen heb deze maand die ik wil kopen. Zal waarschijnlijk volgende maand een pre-order plaatsen.
Er zijn genoeg winkels waarbij je niet vooruit hoeft te betalen.

Hoe eerder je je Pre-order plaatst, des te groter wordt de kans dat je er eentje krijgt bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 12:04
Net wat Chaoss hierboven meld ik heb hem gepreorderd met optie om hem af te halen in de winkel en dan betaal je gewoon daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 13:25
Pre-order betekent voor mij niet dat ik geld uit moet geven. Volgens mij kun je een pre-order kostenloos plaatsen. Bij mijn lokale gameboer in ieder geval.

Als ik jou was zou ik dus gewoon nu een pre-order plaatsen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 15:48
Ik heb zelf bij Bol.com besteld met een acceptgiro. Hoef ik pas te betalen als ik hem daadwerkelijk in huis heb (en dan heb je zelfs nog een betalingstermijn van 30 dagen, maar lijkt me handig dat je alvast wat geld opzij zet ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
EricNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:27:
myReact

Ik zag trouwens laatst meerdere malen iemand vragen stellen aan een developer (dacht ik) over de PS4.
Waar ik ontzettend benieuwd naar ben is hoe het Trophy systeem op de PS4 in elkaar zit.
- Wordt dit weer één grote onoverzichtelijke lijst?
- Blijft de 3 seconden delay er in tussen het daadwerkelijk unlocken en de pop-up

Ben ik veels te vroeg met deze vragen, of is er iets of iemand bij wie ik deze vraag zou kunnen stellen?
Gewoon interesse: waarom ben je hier ontzettend benieuwd naar? Dit is voor mij echt wel het laatste wat ik boeiend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog niet voorbij zien komen hier, 5 minuten gameplay van Infamous: Second Son

Ziet er erg goed uit moet ik zeggen, mooie particle effects en lighting:

YouTube: inFAMOUS Second Son - Official E3 Gameplay Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Daar hebben jullie wel een punt. Het is zo lang geleden dat ik iets anders dan games heb gepre-ordered (en dan altijd online), dat ik eigenlijk helemaal vergeten was dat je ook kan pre-orderen zonder voor te betalen.
Nu nog even een goede winkel zoeken om een pre-order te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Metalkai schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:44:
Daar hebben jullie wel een punt. Het is zo lang geleden dat ik iets anders dan games heb gepre-ordered (en dan altijd online), dat ik eigenlijk helemaal vergeten was dat je ook kan pre-orderen zonder voor te betalen.
Nu nog even een goede winkel zoeken om een pre-order te plaatsen.
Daar ben ik nu ook og naar op zoek. Probleem is dat Mycom en Dixons wel ondersteunen dat je het kan afhalen in de winkel... Maar die hebben de PS4 nog niet op de site staan haha. Verder kan het bij Nedgame ook geloof ik. Verder kan ik ook geen andere winkelketens bedenken. MediaMarkt onderstend dit bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Gewoon interesse: waarom ben je hier ontzettend benieuwd naar? Dit is voor mij echt wel het laatste wat ik boeiend vind.
Ik hield bij de Xbox ontzettend van het "compleet uitspelen van spellen". En daarmee dus ook alle Achievements unlocken. Het geeft gewoon een soort van voldoening. Bij de PS3 had je dan wel trophies, maar de delay vond ik zelf irritant, en de "interface" (voor zover je dat een interface mocht noemen) vond ik bijzonder brak. Vandaar dat ik er gewoon in ben geinterresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

kazuka schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:41:
Nog niet voorbij zien komen hier, 5 minuten gameplay van Infamous: Second Son

Ziet er erg goed uit moet ik zeggen, mooie particle effects en lighting:

YouTube: inFAMOUS Second Son - Official E3 Gameplay Video
Ziet er dope uit! Gameplay zag er ook strak uit, wordt een leuk spelletje denk ik zo.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Ik vind de stap van KZ van PS3 naar PS4 indrukwekkender, dan de stap van PS2 naar PS3. Vooral de grootschaligheid van de maps en het aantal details. KZ op de PS3 blijft toch een shooter op een kleinere schaal, net als op de PS2.

[video]

Daarnaast is het misschien nog veel te vroeg om te zeggen dat de stap kleiner is. We hebben nu pas de eerste wave games gezien. Zie die Sony tech demo met die wizard bijvoorbeeld. Ik vind dat echt een gigantische stap en ja, fotorealistisch. Als je van een afstandje kijkt, zou je denken dat het echt is.

En kijk ook eens naar die GTA -> Watch_Dogs comparisons. Op met name animatie gebied maken we echt gigantische sprongen (1 naar 2 is natuurlijk ook groot: top down naar 3rd person), wapperende jassen, natte broeken, traplopen wat in The Division heel mooi gebeurt.
Jah ik vind het ook te kort door de bocht om te zeggen dat de stap van de huidige next-gen consoles de kleinste ooit is. Als je dit filmpje ook ziet dan durf ik wel te stellen dat in sommige gevallen de stap van PS3 naar 4 groter is dan van PS1-2 of 2-3.

Bijvoorbeeld Killzone shadow, die ziet er echt heel erg goed uit en die stap is imho groter dan van KZ 1 naar 2. Als je bijvoorbeeld kijkt hoe die wereld leeft door de grote hoeveelheid rommel die er rond waait, overal om je heen gebeurd wel wat.

Datzelfde zie ik ook bij TC: The Division de wereld is veel sfeervoller doordat hij veel uitgebreider "ingericht" is er kunnen simpelweg veel meer objecten en particles gerenderd worden. die game ziet er imho nog beter ui dan wathdogs.

En in alle games valt mij op dat de belichting op een of andere manier beter/sfeervoller is.
Oxigeon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Daar ben ik nu ook og naar op zoek. Probleem is dat Mycom en Dixons wel ondersteunen dat je het kan afhalen in de winkel... Maar die hebben de PS4 nog niet op de site staan haha. Verder kan het bij Nedgame ook geloof ik. Verder kan ik ook geen andere winkelketens bedenken. MediaMarkt onderstend dit bijvoorbeeld niet.
Bij Gamemania heb ik besteld, die doen aan afhalen en ik hoefde niet vooruit te betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TajTaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
De benen van die main char staan maar raar, zo constant open. Vreemde 'stance' imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
Paar pagina's terug ook al een keer gevraagd, maar kan je je 'oude' turtle beach/tritton headset aansluiten op de PS4? Of is dit nog niet duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ChrisLNFF schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:
Paar pagina's terug ook al een keer gevraagd, maar kan je je 'oude' turtle beach/tritton headset aansluiten op de PS4? Of is dit nog niet duidelijk?
lijkt me wel ding sluit je toch gewoon aan via bluetooth of bekabeld via een audio aansluiting? ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat niet meer werkt.

de PS4 controller heeft een 3,5mm aansluting voor een oordopje maar dat is alleen voor voice/chat. en niet voor het totale geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:04:
[...]

lijkt me wel ding sluit je toch gewoon aan via bluetooth of bekabeld via een audio aansluiting? ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat niet meer werkt.

de PS4 controller heeft een 3,5mm aansluting voor een oordopje maar dat is alleen voor voice/chat. en niet voor het totale geluid.
Lijkt mij ook dat het alleen voor voice-chat is. En uiteraard zal hij alleen maar 1 plug (of jack hoe dat heet volgens mij) moeten hebben. je hebt namelijk maar 1 aansluiting en niet 2 zoals bijvoorbeeld op een pc (mic en ears (groen en roze))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
Zou mooi zijn, bij de Xone kan dit namelijk al niet meer. Beetje zonde van zo'n headsetje a la 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
ChrisLNFF schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:11:
Zou mooi zijn, bij de Xone kan dit namelijk al niet meer. Beetje zonde van zo'n headsetje a la 80 euro.
Nog erger voor de personen die een Astro headsetje hebben á 200 of 300 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
TajTaj schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:55:
De benen van die main char staan maar raar, zo constant open. Vreemde 'stance' imo.
Dit ja. Haalt zoveel van de immersie weg. Is ook bij de vorige delen zo. Wie staat er nu continue zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:13:
[...]

Dit ja. Haalt zoveel van de immersie weg. Is ook bij de vorige delen zo. Wie staat er nu continue zo?
Ronaldo :P

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
http://uk.gamespot.com/e3...ll-e3-stage-demo-6409831/
Is deze al langsgekomen? Interview van Gamespot met Herman Hulst en wat exclusieve Killzone beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Is deze al voorbij gekomen? Is een leuk filmpje van de controller in combinatie met de camera: http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Ik moest even wennen aan het design, maar ik vind de PS4 nu wel erg mooi moet ik zeggen. Ik ben ook erg benieuwd naar de controller, aangezien het voor het eerst is dat ze het design echt aangepakt hebben.
Ik vind het trouwens wel een klein minpuntje dat de PS4 geen USB-aansluitingen achteraan heeft.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:28

Maxow

Hidden Sound System

Wel een fancy ding die controller, met al die sensoren. Vet filmpje van engadget! Grappige 'mini-games' zijn het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hoe zit het nu eigenlijk met backwards compatible? Kun je oude PS3 games nog op een PS4 spelen? Er was destijds nog wat sprake van een online dienst die zoiets mogelijk maakte ofzo.
Denk dat ik wel een PS4 koop maar als ik niks meer aan oude games heb dan ga ik die langzaam aan eens in de verkoop gooien (kan beter nu dan als de PS4 uit is). Denk niet dat ik twee consoles blijf houden. Als die games nog wel te spelen zijn dan houd ik ze, echt veel zal het toch niet meer opleveren en dan is het leuker om ze nog een keer te spelen bij verveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 2014 kun je via Gaikai een deel van de PS3 games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Om me even te mengen in de discussie over de te kleine sprong deze keer. Als ik dat eerder geposte vergelijkingsfilmpje zie ben ik het er helemaal mee eens dat deze sprong het kleinst lijkt op het eerste zicht. Tuurlijk het ziet er beter uit (zou maar erg zijn) maar ik denk dat er zoveel meer is om naar te kijken dan het eerste zicht. De animaties, de belichting, (de AI, maar voorlopig nog niet veel van gezien), de meer open werelden en details (vooral de minder in het ook springende dingen). Ik denk dus wel dat er op gameplay gebied en immersie nu veel extra mogelijk is, ook al lijken de graphics niet een gigantische sprong gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:06:
Vanaf 2014 kun je via Gaikai een deel van de PS3 games spelen.
Hoe werkt dat dan? Je stopt je disc erin en die Gaikai app (of geintegreerd in het OS) gaat die game in PS4-code naar je streamen. Of moet je ze daar opnieuw kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Zo net bij de media markt langsgeweest en gereserveerd, eerste keer dat ik wat reserveer , wachte meestal af dus ik zeg ....laat er maar nog veel meer info komen de komende tijd ik heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Hoe werkt dat dan? Je stopt je disc erin en die Gaikai app (of geintegreerd in het OS) gaat die game in PS4-code naar je streamen. Of moet je ze daar opnieuw kopen?
Zou het niet weten. Ik verwacht dat het met je PSN account te maken heeft en aan de hand daarvan wordt er bepaald welke games naar jou gestreamed gaan worden. Zal zoiets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
Klopt de releasedatum van de PS4: op de sites van Bol.com en Mediamarkt staat 13-11-2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gandalf68 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:15:
Zo net bij de media markt langsgeweest en gereserveerd, eerste keer dat ik wat reserveer , wachte meestal af dus ik zeg ....laat er maar nog veel meer info komen de komende tijd ik heb er zin in :)
En moet je daar betalen als je hem reserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
nee , en als er wijzigingen komen in prijs / pakket etc krijg je een email ! is nog te kort dag om te zien wat voor actie ze gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gandalf68 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:48:
nee , en als er wijzigingen komen in prijs / pakket etc krijg je een email ! is nog te kort dag om te zien wat voor actie ze gaan doen :)
Dan moet ik een dezer dagen ook maar eens langsgaan denk ik. Komt zich toch niet op een week lijkt me. Kom er vrijdag of zaterdag toch wel in de buurt :D. En als het toch niets kost kan ik hem ook net zo goed hier reserveren idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:05:
Hoe zit het nu eigenlijk met backwards compatible? Kun je oude PS3 games nog op een PS4 spelen? Er was destijds nog wat sprake van een online dienst die zoiets mogelijk maakte ofzo.
Denk dat ik wel een PS4 koop maar als ik niks meer aan oude games heb dan ga ik die langzaam aan eens in de verkoop gooien (kan beter nu dan als de PS4 uit is). Denk niet dat ik twee consoles blijf houden. Als die games nog wel te spelen zijn dan houd ik ze, echt veel zal het toch niet meer opleveren en dan is het leuker om ze nog een keer te spelen bij verveling.
PS3 games gaan via Gaikai lopen. Console is zelf niet backwards compatible, dus je discs zal de console niet lezen.

Zelf wel nagedacht over een preorder, maar nog niet de knoop doorgehakt. Ik wil toch wel graag een extra controller en Killzone erbij, maar tegelijkertijd ga ik volgend jaar een verre reis maken en mag de auto binnenkort weer naar de keuring, dus ik moet nog wat geld achter de hand houden.

Op Twitter las ik iets over een mogelijke Killzone bundel, maar het lijkt momenteel meer een gerucht. Ik kan er namelijk geen bevestiging van terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PS3 heeft in het begin ook geen bundels gehad, die kwamen as na een jaar met de prijsdrop naaf 399,-

of was de PS3 toen al 1,5 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Volgens mij heb ik mijn PS3 nog voor 600,- gekocht incl. Motorstorm, Resistance en een extra controller. Ik weet niet meer hoe lang dat na de launch was, maar dat was nog wel een originele phat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die pack ook gehaald voor iets meer dan 400 euro (na 15% jubileumkorting Bart Smit) en dat was een phat 60GB met BC ongeveer een jaar na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 03-10 12:43

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:04:
[...]
Is dit ook al bevestigd/defintief? Dat is wel jammer, als het voor het totale geluid zou zijn zou het echt te gek zijn :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Son Goku schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:38:
[...]

Is dit ook al bevestigd/defintief? Dat is wel jammer, als het voor het totale geluid zou zijn zou het echt te gek zijn :)
Niet bevestigd. Je kan het volgens mij (maar dit is ook niet bevestigd) op twee standen zetten:

- (Cross) voice chat
- Gamegeluiden
(- Gamegeluiden + (cross) voice chat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:28:
Ik heb die pack ook gehaald voor iets meer dan 400 euro (na 15% jubileumkorting Bart Smit) en dat was een phat 60GB met BC ongeveer een jaar na release.
Dus dan is hij in 1 jaar tijd €200,- gezakt. oftewel 30%. Lijkt me sterk dat met een prijs van €400,- dit keer de prijs met 30% daalt. Dan zou hij na een jaar ongeveer €280,- kosten. Dat kost de PS3 nu nog na al die jaren. Dus de pricedrop na een jaar zal +/- 50-75 euro zijn als ik dat zo mag schatten.
Niet bevestigd. Je kan het volgens mij (maar dit is ook niet bevestigd) op twee standen zetten:

- (Cross) voice chat
- Gamegeluiden
(- Gamegeluiden + (cross) voice chat?)
Kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat de gamegeluiden door de controller gaan. Dan gaan die toch veels te snel leeg naar mijn mening... Of zit ik nu gruwelijk mis?

[ Voor 24% gewijzigd door Oxigeon op 12-06-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:28:
Volgens mij was het echt 600 euro, tenzij je hem veel later hebt gehaald dan ik?

Hier hebben ze het ook over 599 euro: http://n4g.com/news/50855...motorstorm-and-resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Volgens mij was het echt 600 euro, tenzij je hem veel later hebt gehaald dan ik?

Hier hebben ze het ook over 599 euro: http://n4g.com/news/50855...motorstorm-and-resistance
Dus maakt het geen reet uit of je nu koopt of over 1 jaar. Enigste is dat de "kinderziektes" eruit zijn na 1 jaar. De prijs zal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:01

ikookhier

>hijdiehieris<

nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:23:
Volgens mij heb ik mijn PS3 nog voor 600,- gekocht incl. Motorstorm, Resistance en een extra controller. Ik weet niet meer hoe lang dat na de launch was, maar dat was nog wel een originele phat.
Klopt die heb ik ook gehaald.Was 6 maanden na de launch.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:16
Oxigeon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Dus maakt het geen reet uit of je nu koopt of over 1 jaar. Enigste is dat de "kinderziektes" eruit zijn na 1 jaar. De prijs zal hetzelfde zijn.
Maakt dus wel uit want dan heb je er een spel en soms een controller extra bij. Wat dus wel zeker 100 euro is. De prijs van de PS3 is na anderhalf jaar wel met 200 euro gedaald. Ik heb destijds bij de launch een ps3 gekocht voor 600 euro en via garantie omdat hij kapot ging 600 terug gekregen en voor 400 een nieuwe kunnen kopen inclusief spel en extra controller.

Ik verwacht ook dat de PS4 niet zo snel in prijs zal dalen. De huidige prijs is al zeer scherp zeker in vergelijking met de ps3 nu nog.

Over de PS4 ik heb nog geen filmpje gezien met de interface, ben ik nou zo blind of hebben ze dat nog niet laten zien?

[ Voor 17% gewijzigd door walletje-w op 12-06-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De prijs van de PS3 is toen relatief snel gedaald omdat de verkopen gewoon vies tegenvielen, pas toen de prijs 399 + 2 games was ging hij lopen als een trien.

Je kunt wel nagaan dat de hudige prijs van 399,- veel langen stand zal houden er is gewoon geen ruimte vor een prijsdaling.... maar ik gok dat de PS4 ook wel goed zal verkopen dus dan is er voor Sony geen reden voor een prijsdaling.
walletje-w schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:02:
[...]

Over de PS4 ik heb nog geen filmpje gezien met de interface, ben ik nou zo blind of hebben ze dat nog niet laten zien?
Jawel deze:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6mTFOVQsjB0]

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
walletje-w schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:02:
[...]

Maakt dus wel uit want dan heb je er een spel en soms een controller extra bij. Wat dus wel zeker 100 euro is. De prijs van de PS3 is na anderhalf jaar wel met 200 euro gedaald. Ik heb destijds bij de launch een ps3 gekocht voor 600 euro en via garantie omdat hij kapot ging 600 terug gekregen en voor 400 een nieuwe kunnen kopen inclusief spel en extra controller.

Ik verwacht ook dat de PS4 niet zo snel in prijs zal dalen. De huidige prijs is al zeer scherp zeker in vergelijking met de ps3 nu nog.

zat toevallig deze net te bekijken:
http://youtu.be/VaPnrKWc03Q

Edit: altijd te laat, zie hierboven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Oxigeon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat de gamegeluiden door de controller gaan. Dan gaan die toch veels te snel leeg naar mijn mening... Of zit ik nu gruwelijk mis?
Dat beetje geluid streamen kost niet bizar veel stroom hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:55
Net bij saturn geweest. Pré order gedaan. Hij had pakket a/b/c maar geen info erbij of prijsverschillen. Moest 5 euro aanbetalen! Ik hoor het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:16
Ah interessant. Minder mooi als de XMB van de ps3 maar veel beter als dat kinderlijke menu van de PS vita.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Infamous: Second Son plaatje, zat verstopt in de Greatness Awaits trailer:
https://playstation.thism...son/hires/son_hires_1.jpg

Idem dito voor een blueprint van The Order: 1886. Een blueprint van een 'sentinel':
https://playstation.thism...ueprint_sentinel_five.jpg

Exclusieve PS4 soundtrack (voor Greatness Awaits trailers):
https://playstation.thismoment.com/static/audio/ps4.mp3

Verstopte YouTube video die niet publiek zichtbaar is tenzij je de URL weet. "Gateways to Greatness Exclusive Content NBA 2K14"
YouTube: Gateways to Greatness Exclusive Content NBA 2K14

YouTube: PlayStation

Ga zelf ook op zoek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 12:50

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:49:
[...]

[video]

http://www.gametrailers.c...th-gameplay-demo--stream-

Gameplay van Thief op de ps4. Zo'n grote revolutie is het dus niet altijd ;).

En wat betreft tech demos... Bij iedere launch hebben we tech demos gezien waarvan de kwaliteit soms pas tegen het einde van de levensloop van de console werden gehaald... En soms helemaal niet... :) Dus tech demos neem ik altijd met een korreltje zout :)

The Division en Watch Dogs zien er uiteraard erg goed uit :). Zeker veel beter dan de huidige generatie, maar had niet anders verwacht... Die generatie is toch alweer 8 jaar oud. Dus vind het ook meer een evolutie dan revolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-06-2013 15:31 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:19:
Net bij saturn geweest. Pré order gedaan. Hij had pakket a/b/c maar geen info erbij of prijsverschillen. Moest 5 euro aanbetalen! Ik hoor het wel :)
vraag me wel serieus af of die pakket A/B/C een verzinsel van Saturn zelf zijn of dat er echt meerdere pakketten komen bij launch. de PS3 was er ook maar in 1 smaak en volgens mij de PS2 ook.
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:30:
Gameplay van Thief op de ps4. Zo'n grote revolutie is het dus niet altijd ;).
Nee maar dat ligt dan helemaal aan de devs als die niet gebruik maken van de nieuwe capaciteiten dan zal het nooit een grote stap worden ik denk dat je dat vooral in het begin zult zien bij titels die uitkomen op de current-gen en next-gen consoles.

[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn Phat hat 1 controller, inFamous en Little Big Planet erbij zitten. Voor 400 euro meen ik.

edit: nee, dat meen ik niet, dat weet ik zeker. Want een maand later werd hij voor 300 euro aangeboden en ik baalde daar aardig van.

[ Voor 41% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-06-2013 15:39 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:39:
Mijn Phat hat 1 controller, inFamous en Little Big Planet erbij zitten. Voor 400 euro meen ik.
dat kan, maar dat was 100% zeker niet bij launch, dat was na een jaar ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:29:
http://uk.gamespot.com/e3...ll-e3-stage-demo-6409831/
Is deze al langsgekomen? Interview van Gamespot met Herman Hulst en wat exclusieve Killzone beelden.
Leuk interview (hoewel ze hem aankondigen als Hermen ipv Herman :P) . Toch mooi dat een Nederlander en Nederlandse studio zo'n prominente rol speelt bij de PS4 launch. Zijn Engels is overigens erg goed, hij weet het goed over te brengen. Hoop dat Tweakers ook nog een interview met hem doet in onze taal.

Ze hebben dus bewust gekozen voor 1080p met 30fps om de game er zo mooi mogelijk uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
kazuka schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:41:
Zijn Engels is overigens erg goed, hij weet het goed over te brengen. Hoop dat Tweakers ook nog een interview met hem doet in onze taal.
Wel zwaar Nederlands accent, zoals bijna elke nederlander die engels spreekt :P Je kan vaak zo horen of iemand nederlands is of niet wanneer je iemand engels hoort praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:50:
[...]

November 2007, ik heb net de mail even opgezocht =). Adviesprijs 499,- minus die 15% korting bij Bart Smit. Het was ook wel een echt goede deal want ik herinner me dat ik eigenlijk een arme student was maar deze niet 'kon' laten liggen. First world problems zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Het is bevestigd dat Assasin's Creed 4: Black Flag op de PlayStation 4 (Xbox One is niet confirmed) op 1080p resolutie á 60 frames per seconde draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:43:
[...]

November 2007, ik heb net de mail even opgezocht =). Adviesprijs 499,- minus die 15% korting bij Bart Smit. Het was ook wel een echt goede deal want ik herinner me dat ik eigenlijk een arme student was maar deze niet 'kon' laten liggen. First world problems zullen we maar zeggen.
Dat is dus een jaar na release? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dan vallen mij de prijzen van deze generatie echt mee :)

Pagina: 1 ... 14 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.