Niets speciaals. Ik mag het hopen dat zowat iedere game de komende 5 jaar op 60fps en Full HD draait. Anders konden we wat mij betreft evengoed bij deze generatie blijvenUniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:45:
Het is bevestigd dat Assasin's Creed 4: Black Flag op de PlayStation 4 (Xbox One is niet confirmed) op 1080p resolutie á 60 frames per seconde draait.
Release was een 60GB model met 1 DS.
599,-
599,-
[ Voor 53% gewijzigd door DeBaroN op 12-06-2013 15:52 ]
Ik denk dat de meeste console gamers tevreden zouden zijn met 1080p 30fps en later deze generatie misschien ook wel weer 720p, zolang dat dan maar 60 fps.PixelShooter schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:50:
[...]
Niets speciaals. Ik mag het hopen dat zowat iedere game de komende 5 jaar op 60fps en Full HD draait. Anders konden we wat mij betreft evengoed bij deze generatie blijven
Je weet dat hij ook daadwerkelijk Hermen Hulst heet, niet Herman?kazuka schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:41:
[...]
Leuk interview (hoewel ze hem aankondigen als Hermen ipv Herman) . Toch mooi dat een Nederlander en Nederlandse studio zo'n prominente rol speelt bij de PS4 launch. Zijn Engels is overigens erg goed, hij weet het goed over te brengen. Hoop dat Tweakers ook nog een interview met hem doet in onze taal.
Ze hebben dus bewust gekozen voor 1080p met 30fps om de game er zo mooi mogelijk uit te laten zien.
Dat zou wel heel fijn zijn gezien de brakke framerate van AC op de huidige consoles (sub 30)Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:45:
Het is bevestigd dat Assasin's Creed 4: Black Flag op de PlayStation 4 (Xbox One is niet confirmed) op 1080p resolutie á 60 frames per seconde draait.
Ps4/switch gamer
Nu welbram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:52:
[...]
Je weet dat hij ook daadwerkelijk Hermen Hulst heet, niet Herman?
PS3 was bij de release dan eigenlijk ook wel een tikkeltje te hoog geprijst om het nog leuk te houden eigenlijkuchiha tijntje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:48:
Dan vallen mij de prijzen van deze generatie echt mee
[ Voor 5% gewijzigd door BM op 12-06-2013 15:56 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
De PS2 was ook niet mals. Ik stond toch mooi met fl. 1100 in de Music Store op de dag van release =/. Na inflatie is dat een knap bedrag.
De PS4 is gewoon goedkoop
PS3: €699,-
PS2: fl 1150,-
Maar ook als je naar andere consoles kijkt:

Vraag me af of het wel klopt want hier staat dat de PS3 499usd koste maar volgens mij was die in Amerika ook 699usd. En die PS2 voor 299usd snap ik ook niet
.... dus ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is.

Vraag me af of het wel klopt want hier staat dat de PS3 499usd koste maar volgens mij was die in Amerika ook 699usd. En die PS2 voor 299usd snap ik ook niet
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2013 16:30 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Klopt wel. PS3 was bij launch beschikbaar in twee modellen: $499 en $599. Enige nadeel was dat het $499 model een extreem kleine voorraad had vergeleken met het $599 model.
Heb wel van m´n ´fouten´ geleerd, als er een duurder pakket komt met grote HD haal ik die ipv de kleinste
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ik heb destijds 1100 gulden voor een PS2 betaald. Was de dollar zo hoog toen of klopt die PS2 prijs niet?
PSN: Shiver23
Het schijnt dat je de HD van de PS4 gewoon weer kunt vervangen en met een PS+ abbo is je hd altijd te klein dus upgraden naar een 2TB maarSon Goku schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:38:
Heb wel van m´n ´fouten´ geleerd, als er een duurder pakket komt met grote HD haal ik die ipv de kleinste
Schijnt? Is gewoon zo:Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:48:
[...]
Het schijnt dat je de HD van de PS4 gewoon weer kunt vervangen en met een PS+ abbo is je hd altijd te klein dus upgraden naar een 2TB maar
https://twitter.com/yosp/statuses/344364530333274112
[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 12-06-2013 16:51 ]
Verwijderd
http://www.gamespot.com/n...ch-date-and-price-2568701Shiver23 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:46:
Ik heb destijds 1100 gulden voor een PS2 betaald. Was de dollar zo hoog toen of klopt die PS2 prijs niet?
Wat een heerlijke archiefbak toch, dat internet!
Maar de dollar stond toen wel rond de 2,40 gulden. Tax erbij en creatief afronden en nog een paar honderd gulden erbij en je bent er. We klagen tegenwoordig maar het was veel erger!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 17:03 ]
Verwijderd
Zou je er niet gewoon een externe HDD aan kunnen hangen zoals bij de Wii U? Hoef ik niet te kloten in de PS4 want geheid dat ik wat sloop.
Bijna goed, maar geen DS bij de release
Volgens Sony was het toen niet mogelijk om DS in de bluetooth controller te stoppen. Was toen iets met wat patenten oid?
Als ze zo'n systeem maken als bij de PS3 al dat meevallen, klepje aan de zijkant verwijderen, 2 schroefjes losdraaien en je kon zo de bracket met de HD eruit trekken. De hele behuizing hoeft er niet voor open (ivm de garantie mag je die niet eens openen)Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:57:
Zou je er niet gewoon een externe HDD aan kunnen hangen zoals bij de Wii U? Hoef ik niet te kloten in de PS4 want geheid dat ik wat sloop.
Jup, idd. Heb zelfs nog een sixaxis hier liggenpezevenK- schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:59:
[...]
Bijna goed, maar geen DS bij de release
Volgens Sony was het toen niet mogelijk om DS in de bluetooth controller te stoppen. Was toen iets met wat patenten oid?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Dan zou ik het zelfs moeten kunnenChaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:00:
[...]
Als ze zo'n systeem maken als bij de PS3 al dat meevallen, klepje aan de zijkant verwijderen, 2 schroefjes losdraaien en je kon zo de bracket met de HD eruit trekken. De hele behuizing hoeft er niet voor open (ivm de garantie mag je die niet eens openen)
Ik wil hem meteen hebben maar aan de andere kant worden de early adopters vaak genaaid omdat je een behoorlijke kale aanbieding krijgt terwijl een paar maanden wachten ( moeilijk
) voor dezelfde prijs misschien een spel erbij of een extra controller brengt...
Even mijn vrienden opwarmen alleen. Hoewel ik de PS4 sowieso koop. Nu hebben de meeste ook een 360, pech voor hen dan maar.
Even mijn vrienden opwarmen alleen. Hoewel ik de PS4 sowieso koop. Nu hebben de meeste ook een 360, pech voor hen dan maar.
[ Voor 19% gewijzigd door AMARONE op 12-06-2013 17:48 ]
Verwijderd
Aangezien eind van het jaar GT5 voor de PS3 uitkomt en er in februari nog 2 JRPG's voor de PS3 wacht ik eerst wat er nog meer gaat komen voor de PS4 want Driveclub word ik niet enthousiast van. Dat is me net effe teveel social geneuzel.
Willen mensen die niet weten hoe ze early adopters schrijven een andere benaming gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 12-06-2013 17:23 ]
"vroegtijdige aanschaffer" ?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
DriveClub krijg je toch sowieso gratis bij PS+ in het eerste jaar dat de ps4 uit isVerwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:22:
Aangezien eind van het jaar GT5 voor de PS3 uitkomt en er in februari nog 2 JRPG's voor de PS3 wacht ik eerst wat er nog meer gaat komen voor de PS4 want Driveclub word ik niet enthousiast van. Dat is me net effe teveel social geneuzel.
Hehe prima.SkyStreaker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:24:
"vroegtijdige aanschaffer" ?
Waarschijnlijk een lite versie ja. PS+ version, staat er geloof ik bij.SmokingCrop schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:26:
[...]
DriveClub krijg je toch sowieso gratis bij PS+ in het eerste jaar dat de ps4 uit is
Verwijderd
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er tijd aan ga besteden of HDD ruimte ga verspillen. Ben nog niet bepaald onder de indruk geraakt van de gameplay en graphics. Heb gisteren een filmpje gezien op youtube met een gesprek met diverse ontwikkelaars er bij en het is social dit, sharen dat. Daar pas ik dus voor.SmokingCrop schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:26:
[...]
DriveClub krijg je toch sowieso gratis bij PS+ in het eerste jaar dat de ps4 uit is
Ah.. nu ja, je krijgt allesinds een heleboel spellen doorheen de jaren.bram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:30:
[...]
Waarschijnlijk een lite versie ja. PS+ version, staat er geloof ik bij.
“The only difference between the PS Plus edition and the boxed retail is that there’s a slightly scaled down version of content…
“We haven’t released specific details about what we’re going to refine for the PS Plus Edition yet, but in terms of the gambit of features, you’re going to be able to issue challenges, you’re doing to be able to do asynchronous online races, you’re going to have all of the single player content in terms of events. The specifics we haven’t gone into yet but you’re going to have the full gaming experience.”
Gouldstone claims that content was cut from the PS Plus Edition in order to get the downloadable version “immediately into someone’s hands”, rather than for commercial reasons. Cut content is expected – although not confirmed – to include certain cars and tracks.
“This game is huge,” he continues, “and to have the full scale download as the initial [PS plus] release, it was a conscious decision to make it as slick as possible.”
Ik vind het maar zwak dat ze het een te groot spel vinden om die downloadbaar te zetten en dat dat een van de redenen zou zijn. Dat je de mensen dan laat kiezen..

[ Voor 71% gewijzigd door SmokingCrop op 12-06-2013 17:41 ]
Het zou eventueel kunnen dat winkels zelf een pakket maken. Bijvoorbeeld met een spel en een controller erbij. En dan een setprijsje maken. Bij coolblue staan er ook "pakketten" op de website waarbij je korting hebt een op een controller of een PS EYE. http://www.consoleshop.nl...__utmv=-&__utmk=146297524Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:37:
[...]
vraag me wel serieus af of die pakket A/B/C een verzinsel van Saturn zelf zijn of dat er echt meerdere pakketten komen bij launch. de PS3 was er ook maar in 1 smaak en volgens mij de PS2 ook.
Maar zoals het nu is komt er vanuit sony 1 pakket.
[ Voor 19% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 12-06-2013 17:56 ]
Fuck, inderdaad zegbram1984 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:22:
Willen mensen die niet weten hoe ze early adopters schrijven een andere benaming gebruiken?
Een pakket voor 450 met een extra controller en/of game zou ik wel waarderen trouwens.
[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 12-06-2013 17:51 ]
Eigenlijk vrij bizar als je kijkt hoeveel die dan alsnog verkocht is in vergelijking met de andere consoles rond die prijsklasse.Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:25:
[afbeelding]
Vraag me af of het wel klopt want hier staat dat de PS3 499usd koste maar volgens mij was die in Amerika ook 699usd. En die PS2 voor 299usd snap ik ook niet.... dus ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is.
AMARONE schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:50:
[...]
Fuck, inderdaad zegAutomatisch vernederlandsen he
offtopic:
Hetzelfde voor "undercover" wat mij door merg en been gaat als het uitgesproken wordt als: "undercuffer"
Hetzelfde voor "undercover" wat mij door merg en been gaat als het uitgesproken wordt als: "undercuffer"

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
De PS3 was 599 euro/dollar. Ik had verwacht dat de PS4 499 ging zijn, dus 399 valt me wel heel erg mee. Ik ben benieuwd of Sony met die prijs nog wel winst maakt op de console zelf.Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:25:
[afbeelding]
Vraag me af of het wel klopt want hier staat dat de PS3 499usd koste maar volgens mij was die in Amerika ook 699usd. En die PS2 voor 299usd snap ik ook niet.... dus ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is.
[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 12-06-2013 19:15 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Klopt die schaal? Ziet er mooi uit hoor. Vind het erg jammer van online, maar ik denk dat op dan duur de ps4 hier ook wel staat.
vast niet, volgens mij worden consoles bijna altijd met verlies verkocht of voor ongeveer de de kostprijs vd hardware dus dan schieten ze er bij in qua R&D.SToRM666 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:14:
[...]
De PS3 was 599 euro/dollar. Ik had verwacht dat de PS4 499 ging zijn, dus 399 valt me wel heel erg mee. Ik ben benieuwd of Sony met die prijs nog wel winst maakt op de console zelf.
Zelfs de PS3 werdt destijds met zijn 699,- met verlies verkocht dat kwam vooral door de BluRay drive (een standalone BR speler koste destijds ook ongeveer 5-700 euro)
PS4 is wel extreem klein dan
volgens mij is de X1 nog een tikje dikker dan dat ie op die afbeelding staat ook.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik denk dat dit mijn eerste PS gaat worden
Alleen ben ik een beetje de PC gewend, qua muis en toetsenbord. Dat zal waarschijnlijk nog wel een gevecht worden.. en de PS4 krijgt full hd games, zover ik begrepen heb?

yup meeste games waarvan het nu bekend is zijn 1080P
En een controller is voor racegames en platform games veel relaxter en een Thirth person shooter/actie games als Uncharted gaan ook lekkerder na een korte gewennings periode, analoge triggers en besturing is erg relaxt.
Shooters blijft erg wennen met een controller, toch geeft het ee beter gevoel om de trigger van een controller over te halen dan te point en klikken met een muis
En een controller is voor racegames en platform games veel relaxter en een Thirth person shooter/actie games als Uncharted gaan ook lekkerder na een korte gewennings periode, analoge triggers en besturing is erg relaxt.
Shooters blijft erg wennen met een controller, toch geeft het ee beter gevoel om de trigger van een controller over te halen dan te point en klikken met een muis
Full-HD games!? Dat zijn alle games al op de PS3 en Xbox 360 zelfsSatom schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:30:
Ik denk dat dit mijn eerste PS gaat wordenAlleen ben ik een beetje de PC gewend, qua muis en toetsenbord. Dat zal waarschijnlijk nog wel een gevecht worden.. en de PS4 krijgt full hd games, zover ik begrepen heb?

Weet iemand of 1GB aan RAM wel genoeg is voor het OS van de PS4? Om het lekker soepel te laten lopen? De PS3 menu's kunnen soms achterlijk traag zijn..
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
was dat maar waaredgarf28 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:35:
[...]
Full-HD games!? Dat zijn alle games al op de PS3 en Xbox 360 zelfs

Ik zal het zo even testen op mijn PS4BroWohsEdis schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:36:
Weet iemand of 1GB aan RAM wel genoeg is voor het OS van de PS4? Om het lekker soepel te laten lopen? De PS3 menu's kunnen soms achterlijk traag zijn..
En FIFA vindt ik op de console ook beter spelen dan PCChaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:35:
yup meeste games waarvan het nu bekend is zijn 1080P
Oei.. ik heb veel gemist op gebied van consolesedgarf28 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:35:
[...]
Full-HD games!? Dat zijn alle games al op de PS3 en Xbox 360 zelfs
ach , weet je voordeel van een console, t.o.v pc en wil er geen rel mee veroorzaken is lekker relaxed op de bank, via hdmi op grote tv ipv monitor , aangesloten op mijn onkyo versterker , 5.1 geluid... hmm genieten van de sfeer dus.
Toch wat anders dan op een computer kamer met mindere speakers... en minder groot scherm. Geen bank om op te hangen etc...
maar pc heeft ook weer andere voordelen !
komt wel goed, heb nu voor het eerst een pre order gedaan ipv afwachten dus ben best wel blij. Ik hoop .... dat ze eigenlijk voor deze generatie final fantasy vii een remake van maken.. Zou zo onwijs gaaf zijn !
maar ja ... dat zal wel niet gebeuren !
Toch wat anders dan op een computer kamer met mindere speakers... en minder groot scherm. Geen bank om op te hangen etc...
komt wel goed, heb nu voor het eerst een pre order gedaan ipv afwachten dus ben best wel blij. Ik hoop .... dat ze eigenlijk voor deze generatie final fantasy vii een remake van maken.. Zou zo onwijs gaaf zijn !
PC's en consoles hebben beide voordelen, maar ik denk dat voor de meeste console gamers het inderdaad gewoon het gemak is.
Gewoon lekker hangen, op een groot scherm games spelen, geen zorgen over drivers, games die uitkomen werken eigenlijk vrijwel altijd gegarandeerd, etc.
Gewoon lekker hangen, op een groot scherm games spelen, geen zorgen over drivers, games die uitkomen werken eigenlijk vrijwel altijd gegarandeerd, etc.
De grens tussen pc's en consoles is er eigenlijk al niet meer. Ik kan mij niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik gedoe had met drivers of games die niet speelden. De voordelen die jij opnoemt zijn ook prima te realiseren met een pc. Het enige verschil is dat een pc duurder is dan een console (al komen er veel kosten bij een console, duurdere games, controllers, dat soort dingen).Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:04:
PC's en consoles hebben beide voordelen, maar ik denk dat voor de meeste console gamers het inderdaad gewoon het gemak is.
[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 12-06-2013 20:07 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Je kan ook gewoon heel die tv setup op je pc aansluiten..Gandalf68 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:01:
ach , weet je voordeel van een console, t.o.v pc en wil er geen rel mee veroorzaken is lekker relaxed op de bank, via hdmi op grote tv ipv monitor , aangesloten op mijn onkyo versterker , 5.1 geluid... hmm genieten van de sfeer dus.
Sinds september (eerste game pc in huis) heb ik nog nooit last gehad met een installatie van een spel die niet werkte? (zijn toch al aardig wat spellen dankzij humblebundle, amazon sales & steam sales + key shops)Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:04:
Als je Geforce experience installed dan zijn drivers updaten even gemakkelijk als een update uitvoeren op de ps3
[ Voor 40% gewijzigd door SmokingCrop op 12-06-2013 20:10 ]
Je geeft zelf al aan game PC dus die zal wel op Windows 7 (ofSmokingCrop schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:07:
[...]
Je kan ook gewoon heel die tv setup op je pc aansluiten..
[...]
Sinds september (eerste game pc in huis) heb ik nog nooit last gehad met een installatie van een spel die niet werkte? (zijn toch al aardig wat spellen dankzij humblebundle, amazon sales & steam sales + key shops)
Als je Geforce experience installed dan zijn drivers updaten even gemakkelijk als een update uitvoeren op de ps3
Maar dat alles is ook iets wat met de PC ook een mogelijkheid isGandalf68 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:01:
Het enige fijne aan een console naar mijn mening is, gelijktijdig het grootste wat uitgevers kwalijk te nemen is, de complete lack aan support van PC development.
Die geforce experience kan je dan ook gewoon draaien?
Die paar spellen dat ik nog een paar jaar geleden installed had op de nu reeds oude pc (zeker geen game pc), waren ook altijd zonder problemen
Die paar spellen dat ik nog een paar jaar geleden installed had op de nu reeds oude pc (zeker geen game pc), waren ook altijd zonder problemen
Dat is zeker.. beste voorbeeld moet wel Fifa zijn..psychodude schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:12:
[...]
Het enige fijne aan een console naar mijn mening is, gelijktijdig het grootste wat uitgevers kwalijk te nemen is, de complete lack aan support van PC development.
[ Voor 51% gewijzigd door SmokingCrop op 12-06-2013 20:13 ]
Ik heb hem gereserveerd bij Bol.com. Heb er wel vertrouwen in dat ik hem redelijk vlot binnen zal krijgen na launch. Nedgame doe ik niet meer, daar kreeg ik in de tijd van de Wii na ruim 2 maanden mijn geld maar terug omdat ze het nog steeds niet op voorraad hadden.
Verwacht dankzij het APU ontwerp persoonlijk heel veel op big compute gebied waarbij veel taken zoals physics en AI gedeeld zullen worden met de gpu. Dit is ook een punt waar we de PS4 in het begin de pc's voorbij kunnen zien streven(Nvidia's PhysX is meer voor de show omdat ze er niet vanuit kunnen gaan dat iedere pc dit kan). Daarnaast is de afstand die overbrugd moeten worden met een losse grafisch kaart natuurlijk ook veel groter.
Dit betekent waarschijnlijk ook weer dat we over een jaartje of twee heerlijk kunnen gaan gamen op een budget game pc met integrated graphics.
Verwacht dankzij het APU ontwerp persoonlijk heel veel op big compute gebied waarbij veel taken zoals physics en AI gedeeld zullen worden met de gpu. Dit is ook een punt waar we de PS4 in het begin de pc's voorbij kunnen zien streven(Nvidia's PhysX is meer voor de show omdat ze er niet vanuit kunnen gaan dat iedere pc dit kan). Daarnaast is de afstand die overbrugd moeten worden met een losse grafisch kaart natuurlijk ook veel groter.
Dit betekent waarschijnlijk ook weer dat we over een jaartje of twee heerlijk kunnen gaan gamen op een budget game pc met integrated graphics.
Hoezo FIFA? Wat voor support mis je daar? Ik dacht dat de console en pc versie van die game voor een heleboel hetzelfde was.SmokingCrop schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:12:
Die geforce experience kan je dan ook gewoon draaien?
[...]
Dat is zeker.. beste voorbeeld moet wel Fifa zijn..
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Topic geüpdated
OP is geüpdated met o.a. geüpdate technische specificaties, gebruikersinterface, PlayStation 4 Eye, DualShock 4, Launch Games
Launch Games releasedatums kloppen, uiteraard, nog niet en niet alle games staan erop vanwege de drukke E3.
Coming up next: PlayStation Plus. Gaikai. PlayGo. PlayStation App.
En dan heb ik het meeste wel gecoverd, denk ik
---------------------------------------------------------------------------------------
Uit de beginpost:
OP is geüpdated met o.a. geüpdate technische specificaties, gebruikersinterface, PlayStation 4 Eye, DualShock 4, Launch Games
Launch Games releasedatums kloppen, uiteraard, nog niet en niet alle games staan erop vanwege de drukke E3.
---------------------------------------------------------------------------------------
Uit de beginpost:
Ik denk dat ik op deze manier alle belangrijke onderwerpen aan het licht breng, op een redelijke geordende manier. Goed idee? Niet te veel? Mis ik nog iets? Ik hoor het graag!Deze beginpost is in verschillende onderwerpen gedeeld.
Tussen elke onderwerp (bijvoorbeeld "Introductie & snelle informatie" & "Meer specifieke informatie over de console en accessoires") loopt een rode lijn. Dit maakt het hopelijk makkelijker om door het topic te navigeren.
Je kunt dus gemakkelijk direct informatie opzoeken waar jij naar opzoek bent.
Introductie & snelle informatie
- Welkom
- De Release (en prijs)
- Het Systeem: de PlayStation 4
Meer specifieke informatie over de console en accessoires
- Het Systeem: de PlayStation 4
- De Controller: DualShock 4
- De Camera: PlayStation 4 Eye
Software en opvallende functies
- De Gebruikersinterface (besturingssysteem)
- PlayStation Plus
- PlayGo
- Gaikai
- PlayStation App
Games
- Launch Games (alle games die vóór Kerst 2013 uitkomen)
- Exclusieve Content
Overig
- De Specificaties (gedetailleerd)
- Topic Updates
[ Voor 74% gewijzigd door Uniciteit op 12-06-2013 21:17 ]
Chapeau! Erg mooie en gedetailleerde OP! Dat mag wel eens gezegd wordenUniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:00:
Topic geüpdated
Edit: Zie DM voor feedback
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Heb hem weken geleden al besteld bij gamemania.
En heb daar geen spijt van! Hopelijk weten we snel wanneer de precieze launchdate in nederland is
En heb daar geen spijt van! Hopelijk weten we snel wanneer de precieze launchdate in nederland is
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik zal eerst een andere tv moeten aanschaffen. Mijn huidige is een HD-ready. Dan heb ik niet erg veel aan die vernieuwde graphics van de PS4.......
Als je TV 1080i aankan, ga je ook niet zoveel verschil zien hoorPs3gamer91 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:21:
Ik zal eerst een andere tv moeten aanschaffen. Mijn huidige is een HD-ready. Dan heb ik niet erg veel aan die vernieuwde graphics van de PS4.......
Die van mij is HD-ready, heb hem al sinds 2007 en ga hem echt niet weg doen
[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 12-06-2013 21:24 ]
Sowieso zullen games op niet-full HD (maar wel HD ready) ook mooier zijn op een PS4, aangezien je niet per se de resolutie hoeft te verhogen voor betere graphics.SkyStreaker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:24:
[...]
Als je TV 1080i aankan, ga je ook niet zoveel verschil zien hoorTenzij je erg dicht op de TV zit
EA zegt elk jaar weer dat PC versie identiek is aan de console versie, maar toch bewegen de spelers op de console een stuk soepelerMrVegeta schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:32:
[...]
Hoezo FIFA? Wat voor support mis je daar? Ik dacht dat de console en pc versie van die game voor een heleboel hetzelfde was.

[ Voor 7% gewijzigd door Satom op 12-06-2013 21:30 ]
Ja, dat dacht ik ook. Tot ik de PS3 (met GT5) eens op de 1080p tv van mijn ouders aansloot. Mind was blown. Ziet er echt beter uit.SkyStreaker schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:24:
[...]
Als je TV 1080i aankan, ga je ook niet zoveel verschil zien hoorTenzij je erg dicht op de TV zit
Heeft dat niet met de Hz te maken dan..? Nieuwere tv's downscalen de hz naar 60 voor betere effecten. Ik weet niet of de mijne dat doet. Maar dat terzijde.Cyleo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:36:
[...]
Ja, dat dacht ik ook. Tot ik de PS3 (met GT5) eens op de 1080p tv van mijn ouders aansloot. Mind was blown. Ziet er echt beter uit.
Vergeet ook niet dat de meeste full-hd tv's tegenwoordig LCD zijn. De native resolutie is erg belangrijk voor een LCD scherm, ga je ervan af dan ziet het beeld er al gauw uitgewassen en onscherp uit.
Denk dat je dit verschil misschien nog wel meer merkt op een paar meter afstand dan het hogere aantal pixels.
Denk dat je dit verschil misschien nog wel meer merkt op een paar meter afstand dan het hogere aantal pixels.
Het lijkt erop dat de PS4's schaars zullen zijn bij de launch. Wat denken jullie?
Ik las namelijk op NeoGAF dat mensen die hem bij Amazon gepre-orderd hebben nu al te horen krijgen dat ze niet bij de eerste batch zitten. Het bericht wat je nu krijgt als je op Amazon besteld:
'Thanks for being patient, the launch edition ran out within a few minutes of its availability, I'm afraid yours is the standard edition, but not to worry, the standard version of the PlayStation 4 is identical to the Launch Edition. Due to high demand, we cannot guarantee Release-Date Delivery on the standard version of the PlayStation 4. We will deliver the standard version of PlayStation 4 as close to its release date as possible'
Zelf heb ik gistermiddag op Bol.com de PS4 gepre-orderd. Ik dacht dat ik hem dan makkelijk op de release dag in huis heb... not so sure anymore
Ik las namelijk op NeoGAF dat mensen die hem bij Amazon gepre-orderd hebben nu al te horen krijgen dat ze niet bij de eerste batch zitten. Het bericht wat je nu krijgt als je op Amazon besteld:
'Thanks for being patient, the launch edition ran out within a few minutes of its availability, I'm afraid yours is the standard edition, but not to worry, the standard version of the PlayStation 4 is identical to the Launch Edition. Due to high demand, we cannot guarantee Release-Date Delivery on the standard version of the PlayStation 4. We will deliver the standard version of PlayStation 4 as close to its release date as possible'
Zelf heb ik gistermiddag op Bol.com de PS4 gepre-orderd. Ik dacht dat ik hem dan makkelijk op de release dag in huis heb... not so sure anymore

Wat is dan het verschil tussen launch edition en standard edition? Alleen maar dat de ene de eerste batch is? Ik heb nog niks gehoord van verschillende edities.
Daar zit geen verschil in. Het betekend alleen dat als je de Launch edition hebt je hem gegarandeerd op de release datum in huis hebt. Deze 'versie' verkopen ze nu dus niet meer..Metalkai schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:03:
Wat is dan het verschil tussen launch edition en standard edition? Alleen maar dat de ene de eerste batch is? Ik heb nog niks gehoord van verschillende edities.
bron: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=586426
[ Voor 6% gewijzigd door G4mert op 12-06-2013 22:07 ]
Lijkt mij dat ie vast wel ergens te krijgen is op de dag van release. Ik ga ook niet pre-ordenen, koop het t.z.t wel ergens.G4mert schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:01:
Het lijkt erop dat de PS4's schaars zullen zijn bij de launch. Wat denken jullie?
Zijn er kinderziektes te verwachten? ( niemand kan in de toekomst kijken ..) Zou het reëel zijn?
iets meer of minder dan wat we met de huidige generatie hebben gehad.. of misschien evenveel... m'n glazenbol zit in de vaatwasser. Zal zo nog eens kijken.Ps3gamer91 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:12:
Zijn er kinderziektes te verwachten? ( niemand kan in de toekomst kijken ..) Zou het reëel zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 12-06-2013 22:15 ]
39
http://www.gamasutra.com/...s_No_more_online_pass.php
Geen online passes in first party games!
Hulde aan Sony!
Geen online passes in first party games!
Hulde aan Sony!
[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 12-06-2013 22:23 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
ach nu draait de os op 50 mb ofzo? met stevige vertraging als je ingame bent. Met de next gen is er een aparte custom chip bezig alles z.g. "instant" te maken met de hulp van twee van de 8 jaguar cpu'sBroWohsEdis schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:36:
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Ik zit op 4,5 meter van mijn 46" LCD af en heb 400 Hz en wordt allesbehalve wild van de graphics bij GT5. Voor de PC heb ik een HD ready van 32" en dat levert een prima beeld op. Afstand is bepalend en met 720P heb je met de PS4 ook een prachtig beeld.TheDukemaster schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:48:
Vergeet ook niet dat de meeste full-hd tv's tegenwoordig LCD zijn. De native resolutie is erg belangrijk voor een LCD scherm, ga je ervan af dan ziet het beeld er al gauw uitgewassen en onscherp uit.
Is je 46" tv Full-HD? Want dan zit je i.m.o. echt te ver van je tv. Wij zitten hier op 3 meter van ook een 46" tv waar, als we iets Full-HD's kijken, het er op 2 meter een stuk scherper uit ziet. Waarmee ik wil zeggen dat wij op 3 meter al te ver zitten.
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom ik mijn tv of bankstel halverwege de kamer zou moeten zetten. Mijn kamer is 5 meter breed en ik heb geen zin om mijn kamer in twee te verdelen. Als ik bv Studio Voetbal kijk kan ik de stoppels bij Waterreus perfect van elkaar onderscheiden.
De tv is idd Full HD.
De tv is idd Full HD.
Goede ogen heb je dan.
Misschien toch eens mijn ogen laten nakijken
.
Misschien toch eens mijn ogen laten nakijken
[ Voor 10% gewijzigd door Fleximex op 12-06-2013 22:43 ]
pssst hij had een verrekijker bij de hand dus vandaar dat hij de stoppels kon tellen 
Kijk daar wordt ik nu blij van... zo wie zo vindt ik surround sound veel toevoegen aan films of games !Geluidsondersteuning 7.1 Surround Sound
[ Voor 48% gewijzigd door Gandalf68 op 12-06-2013 22:52 ]
Ziet er strak uit hoor ! Complimenten!Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:00:
Topic geüpdated
Uit de beginpost:
[...]
Ik denk dat ik op deze manier alle belangrijke onderwerpen aan het licht breng, op een redelijke geordende manier. Goed idee? Niet te veel? Mis ik nog iets? Ik hoor het graag!
Ik mis alleen bij "het Systeem: de PlayStation 4" wat foto's van de console.
Misschien nog een spacing aan het eind van de tekst (en overige headers) om wat meer ruimte te maken tot de rand?
Zou je eigenlijk het licht van de DS4 ook kunnen dimmen? Ik kan mij voorstellen dat het behoorlijk gaat reflecteren..
Flickr PSN ID= cheironnl
Ziet er goed uit hoor! Miste wel nog dat de harde schijf van de PS4 500GB aan opslagruimte zal hebben en Destiny is natuurlijk geen launchtitel, maar is bevestigd voor 2014.Uniciteit schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:00:
Topic geüpdated
Ik denk dat ik op deze manier alle belangrijke onderwerpen aan het licht breng, op een redelijke geordende manier. Goed idee? Niet te veel? Mis ik nog iets? Ik hoor het graag!
Ik hoop het, maar anders zal ik waarschijnlijk gewoon iets voor plakken. Aangezien ik toch niet van plan ben een PS Eye aan te schaffen, zal ik weinig missen.cheiron schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:52:
Zou je eigenlijk het licht van de DS4 ook kunnen dimmen? Ik kan mij voorstellen dat het behoorlijk gaat reflecteren..
De headers zijn vanaf nu gecentreerd. Ik had al van een paar mensen gehoord dat ze de tekst van de headers liever helemaal of links of in het midden zagen. Aangezien links er niet uitziet, ben ik voor het midden gegaan.Frank J. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:51:
[...]
Ziet er strak uit hoor ! Complimenten!
Ik mis alleen bij "het Systeem: de PlayStation 4" wat foto's van de console.
Misschien nog een spacing aan het eind van de tekst (en overige headers) om wat meer ruimte te maken tot de rand?
Ik heb daarnaast een rode rand tussen elk 'onderwerp' toegevoegd. Je ziet nu in een flits wanneer een onderwerp begint en eindigt.
Tot slot: geen zorgen, foto's van de PlayStation 4 komen eraan en zullen in vergelijkbare vorm als de foto's van de PS4 Eye en DualShock 4 in de beginpost worden gezet.
Bedankt voor je feedback!
1) 500 GB opslagruimte heb ik er net bijgezet, bedankt voor de opmerking!WickedWizard schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:00:
[...]
Ziet er goed uit hoor! Miste wel nog dat de harde schijf van de PS4 500GB aan opslagruimte zal hebben en Destiny is natuurlijk geen launchtitel, maar is bevestigd voor 2014.
2) Yep, Destiny hoort niet meer bij die lijst. De lijst van launch games wordt geüpdatet ná E3 als we de meeste game-aankondigingen hebben gehad.
Ook jij, bedankt voor de feedback!
It's only got infinite power from the cloud.Microsoft has touted the Xbox One's cloud-computing capabilities, promising that the system's hardware resources can be freed up by accessing remote servers that handle AI and physics calculations. Those remote computations, Microsoft says, will allow the Xbox One, unlike the Xbox 360, to become more powerful over time.
Sony Computer Entertainment's Shuhei Yoshida says that the PlayStation 4 can tap into similar technology, offloading processes that are typically handled locally to the cloud.
Yoshida said that "of course" PS4 developers will be able to take advantage of cloud-based computing for their titles.
"Linking, matchmaking... there are already many computations being done on the cloud side," Yoshida said, adding that there are limitations to what processes can be offloaded to a remote computer, due to latency and bandwidth.
Asked whether cloud-based computing technology would face issues of adoption, since Sony does not require an online connection for PS4, Yoshida said, "No."
"We don't believe every title needs that," he said. "But if your title needs [an] online connection to provide some online features: Go for it."
When Sony unveiled the PlayStation 4, it focused on using cloud-based technology for the delivery of streaming games, instant-play demos and the ability to let a friend on the internet take over gameplay on your PlayStation 4. Microsoft's implementation of cloud-based computing emphasized tapping into "variable number of transistors in the cloud."
Gaikai's cloud service is coming to PlayStation 4 sometime in 2014 after the console's initial launch.
Niet dat ik veel vertrouwen heb in de 'power of the cloud' verhalen van zowel Sony als Microsoft, maar het is wel fijn om te horen dat Sony in ieder geval - ook in dit gebied - competitief zal zijn tegenover Microsoft.
[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 13-06-2013 00:16 ]
Verwijderd
Cloud marketing term 2012 voor pc en nu console 2013 voor gaming !!Uniciteit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:15:
[...]
It's only got infinite power from the cloud.
Niet dat ik veel vertrouwen heb in de 'power of the cloud' verhalen van zowel Sony als Microsoft, maar het is wel fijn om te horen dat Sony in ieder geval - ook in dit gebied - competitief zal zijn tegenover Microsoft.
Ach ja, wie weet halen we er op de duur wel echt voordeel uit!Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:19:
[...]
Cloud marketing term 2012 voor pc en nu console 2013 voor gaming !!
In ander nieuws, PlayStation 4 uitverkocht bij Amazon, sommige GameSpot winkels:
- Sony verwacht een tekort aan PlayStation 4's, dit deden ze voor de E3 nog niet maar pre-orders zijn schijnbaar enorm gestegen, waardoor de verwachting omhoog is bijgesteld
- Een gedeelte van de GameStop winkels accepteert geen PlayStation 4 pre-orders meer, omdat de vraag het toegezegde aanbod overstijgt
- Amazon's "Day One"-editions zijn compleet uitverkocht, alle nieuwe orders kunnen niet met garantie op launchdag worden uitgeleverd.
- GameStop wilt zoveel mogelijk PlayStation 4's kopen als Sony aan ze kan leveren: "Jack Tretton, head of Sony Computer Entertainment of America, said GameStop Corp. executives had told him the company would buy "every single unit" Sony can manufacture if it could."
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 13-06-2013 00:25 ]
cloud.... Andere term voor we weten zelf niet eens waar het precies staat.
Pure marketing, als je iemand vraagt het uit te leggen lukt het niet eens fatsoenlijk.
Pure marketing, als je iemand vraagt het uit te leggen lukt het niet eens fatsoenlijk.
Ben toch blij dat ik hem ge pre-orderd heb... nu hopen dat Gamemania hem wel kan leveren
ik zie echt al zo'n gedoe ontstaan als met de Wii destijds die was hier ook nergens te krijgen in de week van de launch. dat heeft echt weken geduurd voordat je die gewoon in de winkel kon halen.
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 13-06-2013 00:31 ]
Hmm..ik ga strijden voor een PS4 bij de lauch als een hongerige afrikaan voor zijn eten zou doen als ik de verhalen moet geloven..

Edit, en gamelijst (via NeoGAF)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
| | Game name | Xbox One | PS4 | PC | 360 | PS3 | |---------------------------------------+----------+------+------+------+--------| | Assassin's Creed 4: Black Flag | X | X | X | X | X | | Basement Crawl | | X | | | | | Battlefield 4 | X | X | X | X | X | | Below | X | | | | | | Blacklight: Retribution | | X | X | | | | Call of Duty: Ghosts | X | X | X | X | X | | Carmageddon: Reincarnation | X | X | | | | | Contrast | | X | X | | | | Crimson Dragon | X | | | X | | | Cyberpunk 2077 | X | X | X | | | | D4 | X | | | | | | Daylight | X | X | | | | | DC Universe Online | | X | X | | | | Dead Rising 3 | X | | | | | | Deep Down | | X | | | | | Destiny | X | X | | X | X | | Diablo 3 | | X | X | X | X | | Doki-Doki Universe | | X | | | X | | Don't Starve | | X | X | | | | Dragon Age: Inquisition | X | X | X | X | X | | Driveclub | | X | | | | | Dying Light | X | X | | | | | Fantasia: Music Evolved | X | | | X | | | FIFA 14 | X | X | X | X | X | | Final Fantasy 14: A Realm Reborn | | X | X | | X | | Final Fantasy 15 | X | X | | | | | Forza Motorsport 5 | X | | | | | | Galak-Z | | X | X | | | | Halo | X | | | | | | Hohokum | | X | | | X | | Infamous: Second Son | | X | | | | | Just Dance 2014 | | | | | | | Killer Instinct | X | | | | | | Killzone: Shadow Fall | | X | | | | | Kinect Sports Rivals | X | | | | | | Kingdom Hearts 3 | | X | | | | | Knack | | X | | | | | LocoCycle | X | | | X | | | Lords of the Fallen | X | X | | | | | Mad Max | X | X | X | | | | Madden NFL 25 | X | X | | X | X | | Marc Ecko's Getting Up 2 | X | | | X | | | Mercenary Kings | | X | X | | | | Metal Gear Solid V: The Phantom Pain | X | X | | X | X | | Minecraft: Xbox One Edition | X | | X | X | | | Mirror's Edge 2 | X | X | X | | | | NBA 2K14 | X | X | X | X | X | | NBA Live 14 | X | X | | | | | Need for Speed: Rivals | X | X | X | X | X | | Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty! | | X | | | X | | Outlast | | X | X | | | | PlanetSide 2 | | X | X | | | | Plants vs. Zombies: Garden Warfare | X | | X | | | | Powerstar Golf | X | | | | | | Primal Carnage: Genesis | | X | X | | | | Project Spark | X | | | X | | | Project: Heart and Soul | | X | X | | | | Quantum Break | X | | | | | | Ray's The Dead | | X | X | | | | Rocketbirds 2: Evolution | | X | X | | | | Ryse: Son of Rome | X | | | | | | Secret Ponchos | | X | | | | | Shadow Warrior | X | X | | | | | Skylanders: Swap Force | X | | | | | | Sniper Elite 3 | X | X | X | | | | Sunset Overdrive | X | | | | | | Super Motherload | | X | X | | | | The Crew | X | X | X | | | | The Elder Scrolls Online | X | X | X | | | | The Evil Within | X | X | X | X | X | | The Order: 1886 | | X | | | | | The Pinball Arcade | X | X | | X | X | | The Witcher 3: Wild Hunt | X | X | X | | | | The Witness | | X | X | | | | Thief | X | X | X | X | X | | Tiny Brains | | X | X | | | | Titanfall | X | | X | | | | Tom Clancy's The Division | X | X | | | | | Transistor | | X | X | | | | Trials Fusion | X | X | | | | | UFC | X | X | | | | | War Thunder | | X | X | | | | Warframe | | X | X | | | | Warhammer 40,000: Eternal Crusade | | X | X | | | | Watch Dogs | X | X | X | X | X | | Wolfenstein: The New Order | X | X | X | X | X | | Zoo Tycoon | X | | | X | | | Zumba Fitness: World Party | X | | | X | | |---------------------------------------+----------+------+------+------+--------| | | 54 X | 65 X | 42 X | 23 X | 20 X | |
[ Voor 112% gewijzigd door Uniciteit op 13-06-2013 00:50 ]
Het was al aardig laat toen ik de persconferentie keek maandagnacht , maar Sony heeft toch heel Planetside 2 niet genoemd ? Aangezien mijn verouderde pc het spel niet kan draaien was dat voor mij zo ongeveer de system seller 
Iemand een idee waarom Sony dat spel niet in the spotlight heeft gezet zoals Xbox wel met world of tanks deed ?
Wanneer moet je bij Gamemania eigenlijk betalen ? Als de prijs is vastgesteld of als je hem ophaalt ?
Iemand een idee waarom Sony dat spel niet in the spotlight heeft gezet zoals Xbox wel met world of tanks deed ?
Heb hem sinds 24 mei ook in pre-order staan en sinds vandaag ook maar bij Bol.com , maar als Amazon en andere grote winkels nu al gaan zeuren dat ze te weinig kunnen leveren houd ik mijn hart vast.Chaoss schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:30:
Ben toch blij dat ik hem ge pre-orderd heb... nu hopen dat Gamemania hem wel kan leverenik zie echt al zo'n gedoe ontstaan als met de Wii destijds die was hier ook nergens te krijgen in de week van de launch. dat heeft echt weken geduurd voordat je die gewoon in de winkel kon halen.
Wanneer moet je bij Gamemania eigenlijk betalen ? Als de prijs is vastgesteld of als je hem ophaalt ?
[ Voor 50% gewijzigd door Beakzz op 13-06-2013 00:58 ]
Jammer dat Gaikai pas ergens in 2014 moet komen. Vooral omdat de mogelijkheid om PS3-games erop te spelen waarschijnlijk gaat betekenen dat na de release van de PS4 de PS3 nog minder waard wordt. Nu duurt die daling in tweedehands straatwaarde mogelijk langer. Voor die paar exclusives die ik interessant vind kijk ik namelijk liever de kat uit de boom dan dat ik een paar honderd euro aan een console besteed. Ik zie dus vooral uit naar de release van de PS4 omdat ik graag voor een paar tientjes een PS3 wil hebben.
Nou daar komt het volgende blunder van MS: http://www.nu.nl/tech/349...kt-mogelijk-per-land.html
Ze zouden dus mogelijk ook nog een beperking leggen op de console zelf. Deze zou dan alleen games uit het land waar de console zelf gekocht kunnen afspelen.
Ik weet niet of het helemaal klopt. Het zou theoretisch kunnen zoals ze het op nu.nl brengen. Of ze het ook gaan implementeren is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat maakt allemaal al niet meer uit. Ze staan alweer negatief in de media.
Ik hoop dat ze een keer goed afgestraft worden bij MS. Dit is namelijk altijd de typische houding geweest van ze. Eerst een markt opentrekken voor zichzelf met heel veel geld en 'omkoperij' van bedrijven, en vervolgens tegen de wil en wensen van gebruikers van die markt dingen doorduwen die alleen maar baat hebben voor MS zelf. Ze hebben al zo vaak markten of overgenomen technologie/software verpest. Word eens tijd dat ze goed afgestraft worden.
Ze zouden dus mogelijk ook nog een beperking leggen op de console zelf. Deze zou dan alleen games uit het land waar de console zelf gekocht kunnen afspelen.
Ik weet niet of het helemaal klopt. Het zou theoretisch kunnen zoals ze het op nu.nl brengen. Of ze het ook gaan implementeren is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat maakt allemaal al niet meer uit. Ze staan alweer negatief in de media.
Ik hoop dat ze een keer goed afgestraft worden bij MS. Dit is namelijk altijd de typische houding geweest van ze. Eerst een markt opentrekken voor zichzelf met heel veel geld en 'omkoperij' van bedrijven, en vervolgens tegen de wil en wensen van gebruikers van die markt dingen doorduwen die alleen maar baat hebben voor MS zelf. Ze hebben al zo vaak markten of overgenomen technologie/software verpest. Word eens tijd dat ze goed afgestraft worden.
"Gelukkig hebben we heeft onze concurrent een product voor mensen zielige jankers die om wat voor reden dan ook geen internetverbinding hebben; het heet de Xbox 360 Sony PS4"
Nu zal ik me weinig druk maken om al die eisen met online gezeur... maar Kinect trekt me niet (kost dus enkel geld en tsja... hij moet aangesloten zijn maar waarvoor?!
Ze hebben mij met de laatste opmerking in elk geval richting de PS4 geduwd.. Iemand toevallig een idee over hoe de controller is in verhouding met de DS3? Controller is namelijk de primaire reden waarom ik vrijwel alle games nu op de 360 haal... en amper op mijn PS3 wat uitvoer...
Zal nog wel te vroeg zijn maar wie weet heeft iemand al wat over de controller gemeld tov. de PS3/Xbox360/XboxOne controller?
Nu zal ik me weinig druk maken om al die eisen met online gezeur... maar Kinect trekt me niet (kost dus enkel geld en tsja... hij moet aangesloten zijn maar waarvoor?!
Ze hebben mij met de laatste opmerking in elk geval richting de PS4 geduwd.. Iemand toevallig een idee over hoe de controller is in verhouding met de DS3? Controller is namelijk de primaire reden waarom ik vrijwel alle games nu op de 360 haal... en amper op mijn PS3 wat uitvoer...
Zal nog wel te vroeg zijn maar wie weet heeft iemand al wat over de controller gemeld tov. de PS3/Xbox360/XboxOne controller?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Hey, is Kingdom Hearts III nu toch PS4 exclusive?Uniciteit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:44:
Edit, en gamelijst (via NeoGAF)
code:
1 2 3 4 5 | Game name | Xbox One | PS4 | PC | 360 | PS3 | |---------------------------------------+----------+------+------+------+--------| | Kingdom Hearts 3 | | X | | | | |---------------------------------------+----------+------+------+------+--------| | | 54 X | 65 X | 42 X | 23 X | 20 X |
Voor de wehkamp bestellers onder ons hij is nu inmiddels ook daar te pre-orderen !
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Kijk, thanks! Pre-order is geplaatst, aangezien ik daar wel met een acceptgiro kan betalen, en bij Bol niet. Ik begin Bol echt een kutbedrijf te vinden overigens, vooral als het om klantcontact en prijzen gaat. Al hun reacties op mail bestaan uit concept antwoorden die ze alleen maar hoeven te copy-pasten, en hun games zijn veel te duur. Maar dat terzijde.
@Thalaron: de DS4 is een stuk groter, heeft fijnere triggers, langere "handpalmhouders" , een vernuftig touchpad (Killzone maakt er veelvuldig gebruik van), en holle pookjes. Het lijkt dus aannemelijk dat deze een stuk fijner vasthoudt dan de DS3 (waar ikzelf overigens geen enkel probleem mee heb). Als je de Xbox controller fijner vindt, zal er altijd nog de optie komen om een third party controller met dat design te halen.bram1984 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:42:
Kijk, thanks! Pre-order is geplaatst, aangezien ik daar wel met een acceptgiro kan betalen, en bij Bol niet. Ik begin Bol echt een kutbedrijf te vinden overigens, vooral als het om klantcontact en prijzen gaat. Al hun reacties op mail bestaan uit concept antwoorden die ze alleen maar hoeven te copy-pasten, en hun games zijn veel te duur. Maar dat terzijde.
edit: Sorry voor de dubbelpost.
Wicked verwacht niet dat wehkamp er veel binnen krijgt maar we zijn er op tijd bij , denk dat ik zelfs de eerste ben haha
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Misschien een idee om in de openingspost bij de games die uitkomen (van sony zelf bv ) een klein miniatuurtje te maken van you tube filmpjes van het spel als een soort video wall ?
complimenten voor de OP trouwens.
complimenten voor de OP trouwens.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen