Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Just dance 2014 is wel heeeeel erg exclusive.. Is er nog niets bekend over die titel?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:24
Misschien aanvulling op OP (complimenten nog daarvoor) voor de camera:
Hij krijgt een eigen poort, kost je geen USB poort.
https://twitter.com/yosp/status/344922236794306562

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 13-06-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hier een video item over de DS4. Ik vind het echter vreemd dat hij zegt dat de grips kleiner zijn geworden, terwijl deze volgens mij juist groter zijn geworden. Verder zijn de triggers en de sticks flink verbeterd. Het touchpad werkt ook als knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Jobbie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 06:39:
[...]

Hey, is Kingdom Hearts III nu toch PS4 exclusive?
Lijkt me een fout op de lijst, naar mijn weten is het nog steeds een PS4 en X1 titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ben benieuwd of ik mijn Singstar content (200 nummers) over kan zetten en of de Singstar PS2 en PS3 games backwards compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
De PS4 is niet backwards compatible met oudere games, dus het lijkt me niet dat de oudere Singstar games gaan werken. Volgens mij geld hetzelfde voor alle DLC, deze zullen ook niet werken op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:18
In de OP wordt trouwens gesteld dat het "Vrij uitwisselen of verkopen van games zonder beperkingen" mogelijk is.

Dit is een beetje misleidend toch? Zo vrij als dat de tekst doet vermoeden is het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
omnom schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:22:
In de OP wordt trouwens gesteld dat het "Vrij uitwisselen of verkopen van games zonder beperkingen" mogelijk is.

Dit is een beetje misleidend toch? Zo vrij als dat de tekst doet vermoeden is het volgens mij niet.
Zo vrij is het wel, al zou er eigenlijk bij moeten staan dat het alleen voor disk-based games geld. Voor digitale games geld dit inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

omnom schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:22:

Het woordje fysiek moet erbij that's all. digitale content heb je nooit eerder kunnen verkopen/uitlenen ook niet op de de ps3 dus mensen weten hoe dat zit.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Ik zit echt te twijfelen wat ik nu moet doen. Ik hoor al van veel mensen dat de pre-orders niet meer aan te slepen zijn, en dat het zelfs nu al zo ver is dat je de PS4 mogelijk niet meer op de release-dag binnen krijgt. Aanstaande zaterdag maar eens naar de MM dan om te kijken of ik daar nog kan reserveren.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Waar heeft iedereen hem hier gepre-ordert? Ik zie veel bol.com langs komen, staan die erom bekend om op de release dag te leveren? Is er niet een shop die een nacht launch heeft? Kan me vaag herinneren dat gamemania of mediamarkt zoiets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wehkamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:18
Metalkai schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Zo vrij is het wel, al zou er eigenlijk bij moeten staan dat het alleen voor disk-based games geld. Voor digitale games geld dit inderdaad niet.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Eerste PlayStation 4 bundels duiken op bij GameStop
http://www.psx-sense.nl/1...s-duiken-op-bij-gamestop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:29:
Waar heeft iedereen hem hier gepre-ordert? Ik zie veel bol.com langs komen, staan die erom bekend om op de release dag te leveren? Is er niet een shop die een nacht launch heeft? Kan me vaag herinneren dat gamemania of mediamarkt zoiets doet?
Ik heb hem inderdaad bij Bol.com. Spellen heb ik altijd op de dag van release, consoles daar nog nooit besteld (met launch dan). Ik gok dat als ze vooraf aanmeldingen hebben ze daar wel de voorraad op afstemmen.

Grotere voordeel vind ik de acceptgiro, ik ga niet nu al 400 Euro lappen voor iets wat ik dan november in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wordt dus € 460,- met een game. Een losse PS4 met een game uit een online shop is dus goedkoper, ervan uitgaande dat de prijsstelling hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Jammer dat het nou net de twee games zijn die mij niks interesseren. Ik zou liever een Watch_Dogs bundle hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Jobbie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 06:39:
[...]

Hey, is Kingdom Hearts III nu toch PS4 exclusive?
Nope, al brachten ze het wel zo (en toen was ik om :P, niet dat ik nu nog weer zal wisselen, maar toen was het voor mij echt klaar).
baronruud schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:21:
Misschien aanvulling op OP (complimenten nog daarvoor) voor de camera:
Hij krijgt een eigen poort, kost je geen USB poort.
https://twitter.com/yosp/status/344922236794306562
Waar zit die port dan? Op de achterkant heb ik hem niet gezien, geen enkele USB-poort zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Denk dat ik heb bij de Mediamarkt of gamemania ga pre-orderen..dan kan ik de winkel uit lopen met me doos, ook altijd een leuk nerd gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Cyleo schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Waar zit die port dan? Op de achterkant heb ik hem niet gezien, geen enkele USB-poort zelfs.
De camera zit in de AUX port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb ivm alle preorders op Bol.com maar gekozen voor Wehkamp. Hopelijk is dit de juiste gok en heb ik hem daardoor eerder. Er is daar ook de mogelijkheid om met acceptgiro te betalen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is de prijs van games in de PS Store.
Nu is het vaak zo dat games veel duurder zijn om te kopen vanuit de PS Store, BF3 was bijvoorbeeld €10 duurder bij release en de prijzen dalen amper. Far Cry 3 was bijvoorbeeld ~€70, duurder dan alle winkels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:42:
Denk dat ik heb bij de Mediamarkt of gamemania ga pre-orderen..dan kan ik de winkel uit lopen met me doos, ook altijd een leuk nerd gevoel :P
+ je hoeft niet de hele dag voor de voordeur gaan liggen hijgen tot het PostNL busje aan komt rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
De prijzen zullen wel niet veel verschillen met nu. Blijf het stom vinden dat digitale games net zo duur, of duurder zijn dan fysieke games, ook al zitten er geen kosten van disks en doosjes bij. Alleen maar omdat de retailers anders boos worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pinjataaa schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:43:
Ik heb ivm alle preorders op Bol.com maar gekozen voor Wehkamp. Hopelijk is dit de juiste gok en heb ik hem daardoor eerder. Er is daar ook de mogelijkheid om met acceptgiro te betalen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is de prijs van games in de PS Store.
Nu is het vaak zo dat games veel duurder zijn om te kopen vanuit de PS Store, BF3 was bijvoorbeeld €10 duurder bij release en de prijzen dalen amper. Far Cry 3 was bijvoorbeeld ~€70, duurder dan alle winkels..
Dat is de prijs die je betaalt voor het in je sofa blijven zitten en het gemak. Daar gaat echt geen verandering in komen. En ze willen de markt voor fysieke retailers niet slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Edd

Zo.. Ook net even gepreorderd bij de Wehkamp, want daar mag ik wel gewoon met acceptgiro bestellen ;)
Nu natuurlijk hopen dat ik m op launch-dag binnenkrijg, alhoewel ik het ook niet erg zou vinden als dat niet het geval zal zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Edd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:03:
Zo.. Ook net even gepreorderd bij de Wehkamp, want daar mag ik wel gewoon met acceptgiro bestellen ;)
Nu natuurlijk hopen dat ik m op launch-dag binnenkrijg, alhoewel ik het ook niet erg zou vinden als dat niet het geval zal zijn.
Net toch maar ook bij de Wehkamp een bestellin geplaats, wel zo handig dat acceptgiro gedoe. En hopelijk hebben zij wel wat exemplaren over hehe. Wil het risico niet lopen dat ik een winkel inloop en alles al gereserveerd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Net toch maar ook bij de Wehkamp een bestellin geplaats, wel zo handig dat acceptgiro gedoe. En hopelijk hebben zij wel wat exemplaren over hehe. Wil het risico niet lopen dat ik een winkel inloop en alles al gereserveerd is :+
Ik kan hem niet volledig via acceptgiro laten bezorgen. Komt dat omdat ik pas net een account heb gemaakt bij Wehkamp:

Op dit moment is het voor jou niet mogelijk deze bestelling na ontvangst te betalen. Om de bestelling snel in huis te hebben vragen we je het volledige bedrag van € 404.95 vooruit te betalen. Betaal je direct met iDEAL, dan wordt de bestelling na afronding direct gereed gemaakt voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Had ik ook bij Wehkamp, maar nu kan het bij mij dus wel. Bij Bol lukt je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

EricNL schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:16:
[...]

Ik kan hem niet volledig via acceptgiro laten bezorgen. Komt dat omdat ik pas net een account heb gemaakt bij Wehkamp:

Op dit moment is het voor jou niet mogelijk deze bestelling na ontvangst te betalen. Om de bestelling snel in huis te hebben vragen we je het volledige bedrag van € 404.95 vooruit te betalen. Betaal je direct met iDEAL, dan wordt de bestelling na afronding direct gereed gemaakt voor verzending.
Vaag, ik heb net ook pas een nieuwe account aangemaakt en toen kon het wel. Zal wel via postcode gaan ofzo? Ik kon bij bol.com ook niet via acceptgiro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Zelf had ik het via bol.com geprobeerd, maar lukte me niet vanwege postcode en/of historie van bestellingen denk ik. Daarna ook nog via Toysxl.nl, kun je ook met acceptgiro betalen, maar eigenlijk hetzelfde verhaal. Bij wehkamp heb ik wel iets vaker wat besteld en ook duurder spul met acceptgiro betaald. Dus waarschijnlijk dat het voor mij daar geen probleem is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Blijft toch een gok waar je het beste kunt pre-ordereren, er is echt niets over te zeggen welke retailers een grote voorraad toebedeeld krijgen en ik neem aan dat Sony het een beetje verdeeld n.a.v. de grote/afzet van een retailer. Maar als ik nu al lees dat grote retailers als Amazon al aangeven dat ze waarschijnlijk niet meer op day 1 kunnen leveren dan zegt dat genoeg :P

Ik heb via internet een pre-order geplaatst bij Gamemania en hoefde geen aanbetaling te doen. Als ik vantevoren nog een mail/telefoontje krijg dat ik een aanbetaling moet doen en ze kunnen me dan ook enige garanties geven dan betaal ik graag een paar tientje aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 13-06-2013 11:31 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Welke games gaan jullie bij launch halen? Ik ga voor Watch_Dogs en Knack. Wat een coole game is die laatste :+!

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Chaoss schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:30:
Blijft toch een gok waar je het beste kunt pre-ordereren, er is echt niets over te zeggen welke retailers een grote voorraad toebedeeld krijgen en ik neem aan dat Sony het een beetje verdeeld n.a.v. de grote/afzet van een retailer. Maar als ik nu al lees dat grote retailers als Amazon al aangeven dat ze waarschijnlijk niet meer op day 1 kunnen leveren dan zegt dat genoeg :P
Bij Gamespot nemen ze ook geen pre orders meer aan. Ze vrezen voor tekorten :P. Hopelijk krijgen we geen Wii verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door CR1691 op 13-06-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CR1691 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:31:
Welke games gaan jullie bij launch halen? Ik ga voor Watch_Dogs en Knack. Wat een coole game is die laatste :+!
Sowieso Watch_Dogs en Killzone misschien. Maar ik denk dat je wel een aardig aantal uur met WD bezig bent, dus misschien blijft het daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kheb even gegoogled ben wel benieuwd naar actuele pre-order cijfers van de PS4 en XO maar kan niets vinden van bv Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Chaoss schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:45:
Kheb even gegoogled ben wel benieuwd naar actuele pre-order cijfers van de PS4 en XO maar kan niets vinden van bv Amazon.
Geen cijfers, maar wel :

http://www.pushsquare.com...er_sonys_press_conference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen bundels maar product combinaties. De echte bundels komen volgend jaar pas verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

CR1691 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Geen bundels maar product combinaties. De echte bundels komen volgend jaar pas verwacht ik.
Verwacht ik ook. Tevens voor die prijzen kun je de console beter los kopen en via een online winkel een game erbij bestellen ben je veel goedkoper uit.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:44
Ik verwacht eigenlijk toch wel een paar 4K games. Polyphony heeft GT5 al in 4K getoond, draaiend op vier aan elkaar gekoppelde PS3's. En laat de gpu van de PS4 nu makkelijk 4x zoveel power hebben als de RSX van de PS3, en dan laten we de drastische toename in bandbreedte even buiten beschouwing. Waarschijnlijk zal Polyphony dan wel met een GT op de PS4 komen die ondersteuning heeft voor 4K, voor de beperkte Japanse markt. Hier in Europa spelen de meesten 'm gewoon op 1080p dan. Ik bedoel, de bandbreedte van 176GB/s van het Vram is genoeg voor 4K immers. Battlefield 3 draait ook aardig in 4K op een enkele GTX680, met natuurlijk niet de allerhoogste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exorcist schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:11:
Ben benieuwd of ik mijn Singstar content (200 nummers) over kan zetten en of de Singstar PS2 en PS3 games backwards compatible zijn.
Metalkai schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:18:
De PS4 is niet backwards compatible met oudere games, dus het lijkt me niet dat de oudere Singstar games gaan werken. Volgens mij geld hetzelfde voor alle DLC, deze zullen ook niet werken op de PS4.
Ik denk dat dit wel mogelijk is. Op de PS3 download je immers ook alleen een Singstar app uit de store (gratis) en de discs van PS2 en PS3 gebruik je alleen voor de nummers die erop staan (de meeste nummers in mijn collectie zijn digitaal aangeschaft). Ik ga er vanuit dat een vergelijkbare app voor PS4 beschikbaar komt, en dat PS2, PS3 en PS4 discs kunnen worden gebruikt voor de muziek (naast digitale downloads).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Of jullie pre-orderen deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

CR1691 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:31:
Met Knack en driveclub ga ik me wel een tijdje vermaken. BF4 op de pc kapot spelen en dan wachten totdat andere top titels uitkomen, ondertussen AC; black flag ook op de Pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bij mij zal het waarschijnlijk ook Watch_Dogs zijn, al ligt het er nog een beetje aan hoe de controls zijn op een console. Als de PC controls beter zijn en het geen brakke port is, dan ga ik hem voor de PC kopen.
Knack lijkt me ook een leuke game, maar niet echt één waar je heel erg lang mee bezig zal zijn. Heb dan liever een open-world game omdat je daar meestal langer mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Was MGS5 nou X1 Exclusive? Anders gaat die er voor mij ook z.s.m. bij komen zodra de PS4 er staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
EricNL schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:31:
Was MGS5 nou X1 Exclusive? Anders gaat die er voor mij ook z.s.m. bij komen zodra de PS4 er staat!
Nope.. hij komt op beide consoles!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

MGS5 niet direct bij de launch beschikbaar of wel soms? die komt er dan ook gelijk in! en verder zijn er geen open world games beschikbar bij de launch? Destiny en Division zou ik ook wel willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:44:
MGS5 niet direct bij de launch beschikbaar of wel soms? die komt er dan ook gelijk in! en verder zijn er geen open world games beschikbar bij de launch? Destiny en Division zou ik ook wel willen!
Watch_Dogs is een launch-title, en dat is open world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik mis toch een beetje een goede splitscreen titel. Allemaal single players met online multiplayers, daar heb ik de pc al voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jumpiefox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:44:
MGS is toch een timed exclusive voor de XO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Chaoss schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:57:
[...]

MGS is toch een timed exclusive voor de XO?
Nee, hij komt ook voor de PS4. De PS3 en Xbox 360 versie zijn hiervan ook in ontwikkeling.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
De volgende games komen bij mij dan sowieso voor de PS4:
- MGS5
- CoD: Ghosts
- BF4
- Watch_Dogs

En wellicht Knack ook nog wel, vind dat er toch wel erg grappig uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ontzettend gave PS4 commercial:

YouTube: Greatness Awaits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sony over waarom online gaming $5 per maand gaat kosten:
In an interview with CVG at E3, Yoshida explained the move was necessary to maintain a high quality service and facilitate improvements and expansions.

"That's [was] a big decision," he said, "what we internally discussed and decided is that we will continue the free access to online play on PS3 and Vita, so that's clear. But because on PS4 the online connectivity features such as second screen, auto downloads and share features - these are one big pillar of the PS4 experience and we will continue to invest in this area to expand and improve these online features and services.

"If we keep giving away online access for free, the natural pressure is that we have to cut down on the cost to provide this free service. But that's conflicting with our goal of being able to provide very robust and great online services going forward. So we decided that on PS4, because we want to continue to invest and improve our new services, we've asked the most engaged consumers in the online activities to share the burden with us so that we can continue to invest."

"To make the pain a little bit less we will continue to offer free content with instant game collections, discounts and early access to betas on PS4 as well," Yoshida continued.

"So at the beginning we typically picked from older games for the instant game collection on Vita and PS3, but because everything is new on PS4 we decided to make a smaller version of Drive Club with all the online features open, included in that instant game collection on day one.

"In addition to that we add one digital game every month, so they get high quality indie games as well on top of what they get on PS3 and Vita. So hopefully that makes people's decision easy to join PS Plus."

During the press conference Sony confirmed PlayStation Plus memberships will carry over to PlayStation 4, so current members will have access to all of the benefits across PS3, PS Vita and PS4 for one price.

Sony later confirmed in a Tweet that PS4 users that aren't Plus members "can still enjoy single-player games and access to media services won't require Plus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Uniciteit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:16:

[...]
Wel een interessant iets dat niet dikgedrukt staat: "we decided to make a smaller version of Drive Club with all the online features open" als PS+ welkomsgeschenk.

Smaller version.. dus niet de volledige game?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Volgens mij stond deze er maandag al op... Dus OUD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nope, maar dat was eigenlijk al een beetje bekend. Er stond PS Plus version bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Vind het nog steeds niet leuk dat je nu moet betalen voor online gamen, al begrijp ik hun redenering maar al te goed.
Ik speel alleen niet vaak multiplayer, en wanneer ik het doe is het vaak voor 1 weekend en niet vooraf geplanned. Nu zal ik dus niet meer spontaan online kunnen gamen, want ik zal dan eerst een maand van PS+ moeten aanschaffen. Ik ga namelijk geen subscriptie laten lopen als ik het toch nauwelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:46:
De prijzen zullen wel niet veel verschillen met nu. Blijf het stom vinden dat digitale games net zo duur, of duurder zijn dan fysieke games, ook al zitten er geen kosten van disks en doosjes bij. Alleen maar omdat de retailers anders boos worden.
Als de retailers boos worden loopt Sony de kans dat de retailers geen PS4 meer gaan verkopen als ze er daarna toch niets meer aan gaan verdienen. Dat heeft Sony met de PSP Go al aan de hand gehad en willen ze niet nog een keer.
Maar Nintendo heeft het anders gedaan en wellicht dat Sony en MS gaan volgen. Een grote keten in de UK verkoopt downloadcodes voor de eShop van Nintendo en zit daarmee onder de prijs van wat Nintendo vraagt, zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Metalkai schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:41:
Vind het nog steeds niet leuk dat je nu moet betalen voor online gamen, al begrijp ik hun redenering maar al te goed.
Ik speel alleen niet vaak multiplayer, en wanneer ik het doe is het vaak voor 1 weekend en niet vooraf geplanned. Nu zal ik dus niet meer spontaan online kunnen gamen, want ik zal dan eerst een maand van PS+ moeten aanschaffen. Ik ga namelijk geen subscriptie laten lopen als ik het toch nauwelijks gebruik.
Dan zouden ze eigenlijk ipv maandabo/jaarabo een tijdabo moeten invoeren ofzo. een Onlinetegoedkaart.
Dus jij koopt onlinetegoedkaart van 10uur bijvoorbeeld. FF 2 uurtjes online gamen en je hebt nog 8uur over.

@bram1984 hieronder:
bram1984 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:53:
Dat zou ik echt kut vinden. Ben je met een lekkere streak bezig, knalt je game eruit omdat je tegoed op is.
Das waar, niet aangedacht... :+

[ Voor 19% gewijzigd door DeBaroN op 13-06-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat zou ik echt kut vinden. Ben je met een lekkere streak bezig, knalt je game eruit omdat je tegoed op is. En anders neem je toch 3 maanden voor € 15,- met al die gratis games die je erbij krijgt. Is toch geen geld. Of beter nog 1 maandje voor € 5,-. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 23:19
Nu kost plus 50 euro per jaar, ik vind dat niet veel (1 keer een verkeersboete is al net zoveel), zeker gezien de games die ik nu gratis heb.

Ik game soms maanden niet maar heb toch plus. Juist dan is het nu handig. De laatste 5 gespeelde games zijn altijd up to date, nooit lang wachten als je een keer zin heb om te gamen.

Ik denk dat er wel een PS4 komt, Ziet er prima uit en mooie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
bram1984 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:53:
Dat zou ik echt kut vinden. Ben je met een lekkere streak bezig, knalt je game eruit omdat je tegoed op is. En anders neem je toch 3 maanden voor € 15,- met al die gratis games die je erbij krijgt. Is toch geen geld. Of beter nog 1 maandje voor € 5,-. Prima.
Het moet dan ook een optie blijven. Dat jij het geen probleem vind om geregeld subscription te betalen omdat je toch veel online speelt, moet niet betekenen dat iemand die misschien 2 uur per maand online speelt ook per maand moet betalen. Dat is gewoon teveel weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
DaTimMan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:55:
Nu kost plus 50 euro per jaar, ik vind dat niet veel (1 keer een verkeersboete is al net zoveel), zeker gezien de games die ik nu gratis heb.

Ik game soms maanden niet maar heb toch plus. Juist dan is het nu handig. De laatste 5 gespeelde games zijn altijd up to date, nooit lang wachten als je een keer zin heb om te gamen.

Tja.. Zo kun je alles bagitaliseren, maar het zijn simpelweg kosten die er 10 jaar terug niet waren.
Ik begrijp wel dat je er veel voor terug krijgt en dat er onkosten worden gemaakt voor online gamen..
Ik wil daarmee ook niet zeggen dat het onredelijk is om het te vragen. Maar het argumenten 'het kost maar 2 pilsjes in de maand' en 'het kost maar 1 verkeersboete per jaar' veranderd niets aan het feit dat het extra kosten zijn waar niet iedereen op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Same here.
Ik heb ook PSN+ genomen voornamelijk vanwege de games (op de Vita). Dat ik straks hiermee met de PS4 online kan spelen is alleen maar mooi meegenomen.
Voor de 360 heb ik ook weleens een aantal maanden Live Gold gehad, puur om online te kunnen spelen. Maar eigenlijk doe ik dat te weinig om hier een jaarabonnement voor af te sluiten. Nu met de gratis games die je bij PSN+ krijgt vond ik het wel waard en heb zo al aardig wat leuke games mogen spelen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

baronruud schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:47:
[...]

Dan zouden ze eigenlijk ipv maandabo/jaarabo een tijdabo moeten invoeren ofzo. een Onlinetegoedkaart.
Dus jij koopt onlinetegoedkaart van 10uur bijvoorbeeld. FF 2 uurtjes online gamen en je hebt nog 8uur over.

@bram1984 hieronder:

[...]
Dit is dus ontzettend kut in de praktjk :P Dit hadden ze bij de MMO Ragnarok online, en elke zndag was daar het main event om castles te stormen. regelamtig screenshots gezien van mensen die dus daar bezig waren en precies op een kritiek moment was hun gametime op en werden ze dus in een lockscreen gegooid en konden ze niet verder spelen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Bokkie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Dit is dus ontzettend kut in de praktjk :P Dit hadden ze bij de MMO Ragnarok online, en elke zndag was daar het main event om castles te stormen. regelamtig screenshots gezien van mensen die dus daar bezig waren en precies op een kritiek moment was hun gametime op en werden ze dus in een lockscreen gegooid en konden ze niet verder spelen.
Aan de andere kant, een beetje plannen verhelpt dat probleem ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Edd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:01:
[...]

Same here.
Ik heb ook PSN+ genomen voornamelijk vanwege de games (op de Vita). Dat ik straks hiermee met de PS4 online kan spelen is alleen maar mooi meegenomen.
Voor de 360 heb ik ook weleens een aantal maanden Live Gold gehad, puur om online te kunnen spelen. Maar eigenlijk doe ik dat te weinig om hier een jaarabonnement voor af te sluiten. Nu met de gratis games die je bij PSN+ krijgt vond ik het wel waard en heb zo al aardig wat leuke games mogen spelen.
Same here, had al een psvita met een + abbonement dus ik krijg er alleen nog meer bij voor hetzelfde geld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Metalkai schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Aan de andere kant, een beetje plannen verhelpt dat probleem ook weer.
Niet op alle slakken zout leggen doet dat ook

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de servers, het onderhoud en de energie moet ook betaald worden. En aangezien Sony niet in de positie verkeerd om dat allemaal uit eigen zak te betalen snap ik dit wel. Daarnaast krijg je voor die 5 tientjes per jaar een veelvoud aan games terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Zoals ik ook al zei, ik snap het maar al te goed, maar ik ben er niet blij mee. Ik zal waarschijnlijk al mijn online gaming maar op de PC doen en de PS4 compleet offline houden. Buiten online gaming om vind ik de online functies toch niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:11:
Tja, de servers, het onderhoud en de energie moet ook betaald worden. En aangezien Sony niet in de positie verkeerd om dat allemaal uit eigen zak te betalen snap ik dit wel. Daarnaast krijg je voor die 5 tientjes per jaar een veelvoud aan games terug.
Al heb ik wel een idee dat de games die ze gaan aanbieden steeds minder worden. Of dat zeg ik eigenlijk verkeerd. Heb een idee dat het na verloop van tijd alleen maar Indiegames gaan worden wat dus eigenlijk allemaal niet zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Oxigeon schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Al heb ik wel een idee dat de games die ze gaan aanbieden steeds minder worden. Of dat zeg ik eigenlijk verkeerd. Heb een idee dat het na verloop van tijd alleen maar Indiegames gaan worden wat dus eigenlijk allemaal niet zo duur zijn.
Ik verwacht dat ze spelers willen laten kennismaken met franchises, zodat ze eerder geneigd zijn om evt. vervolgen te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah de PS4 wordt al verkocht tegen de kostprijs of mischien ook wel met verlies. Als ze dan ook nog eens een giga netwerk/serverpark in de lucht moeten houden is het niet vreemd dat de Playstation divisie al jaren verlies draait.

Maar mensen willen altijd voor een dubbeltje op de eerst rang zitten... je kunt toch niet verwachten dat Sony maar verlies blijft draaien en alles maar gratis aan blijft bieden? dan zijn er over X jaar geen Playstation producten/services meer, heb je dat liever?

En voor die 50 euro krijg je zoveel meer dan alleen online gamen... een koopje! dus gewoon doen!

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 13-06-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Coolblue verkoopt ook de Playstation 4 als dit nog niet al gemeld was.
http://www.coolblue.nl/zo...d%3A1&query=playstation+4
Ook de camera (daar voor maar 50 euro) en de controller zijn al te pre-orderen.

Als je op de console drukt zie je dat Coolblue ook bundels heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 13-06-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
aicaramba schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:00:
[...]

Tja.. Zo kun je alles bagitaliseren, maar het zijn simpelweg kosten die er 10 jaar terug niet waren.
Ik begrijp wel dat je er veel voor terug krijgt en dat er onkosten worden gemaakt voor online gamen..
Ik wil daarmee ook niet zeggen dat het onredelijk is om het te vragen. Maar het argumenten 'het kost maar 2 pilsjes in de maand' en 'het kost maar 1 verkeersboete per jaar' veranderd niets aan het feit dat het extra kosten zijn waar niet iedereen op zit te wachten.
10 Jaar terug kreeg je ook geen gratis games.
Metalkai schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Het moet dan ook een optie blijven. Dat jij het geen probleem vind om geregeld subscription te betalen omdat je toch veel online speelt, moet niet betekenen dat iemand die misschien 2 uur per maand online speelt ook per maand moet betalen. Dat is gewoon teveel weggegooid geld.
Ik zou eerlijk gezegd niet eens meer weten wanneer ik voor het laatst online heb gespeeld. Misschien een half jaar geleden? En toch heb ik Plus. Gratis games voor mijn PS3 en Vita, wat wil ik nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ondertussen wel even een pre-order geplaatst bij Gamemania. Zal wel te laat zijn en het pas later krijgen, maar goed. Anders word het nog later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe nog helemaal geen preorder. Ik wacht eerst op het gemak wat er verder nog gaat komen aan games, er komt nog genoeg voor de PS3 uit en als ik in februari de PS4 heb als FF XIV uitkomt vind ik het ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
bram1984 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:40:
[...]

10 Jaar terug kreeg je ook geen gratis games.
Zoals ik al zeg.. Ik zeg niet dat het de kosten niet waard is.. Ik zeg alleen dat niet iedereen er op zit te wachten.. En ik zeg dat ik de argumenten zoals '2 pilsjes per maand minder drinken' slechte argumenten vind.

10 jaar terug was er ook geen online spel op de consoles, dus dat is reden om wél services als PS+ te hanteren.

Mocht ik een PS4 kopen (ik ben een pc gamer, maar twijfel of ik misschien een PS4 wil proberen) dan zou ik PS+ zeker nemen. Ik probeer wel dingen van twee kanten te bekijken en ik kan me indenken dat niet iedereen blij is met de extra kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 23:19
aicaramba schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:47:
[...]

Zoals ik al zeg.. Ik zeg niet dat het de kosten niet waard is.. Ik zeg alleen dat niet iedereen er op zit te wachten.. En ik zeg dat ik de argumenten zoals '2 pilsjes per maand minder drinken' slechte argumenten vind.

10 jaar terug was er ook geen online spel op de consoles, dus dat is reden om wél services als PS+ te hanteren.

Mocht ik een PS4 kopen (ik ben een pc gamer, maar twijfel of ik misschien een PS4 wil proberen) dan zou ik PS+ zeker nemen. Ik probeer wel dingen van twee kanten te bekijken en ik kan me indenken dat niet iedereen blij is met de service..
Bij een Xbox heb je ook live nodig om online te kunnen, hier is tussen de 2 dan weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DaTimMan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Bij een Xbox heb je ook live nodig om online te kunnen, hier is tussen de 2 dan weinig verschil.
Ben ik het niet mee eens ik vindt PS+ op dit moment nogal wat meer bieden door alle gratis games (ook voor de PS3 en Vita). En ik ken XBL verder niet maar een optie als snachts automatisch je updates binnenhalen is ook echt een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Laatst online: 24-09 21:03
Ik weet niet of het hier al langs is gekomen maar Sony is lekker bezig met het bashen van Microsoft.

www.xboxdone.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Kraanwater schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:22:
Ik weet niet of het hier al langs is gekomen maar Sony is lekker bezig met het bashen van Microsoft.

www.xboxdone.com
Vind het een leuke actie. Maar neem niet aan dat het een actie van sony is. Lijkt me echt een beetje overdreven. Kan ook een of andere grapjas zijn die gewoon die site aan die van Sony heeft gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ja net als die advertentie "We also use your television..... for gaming", waarvan veel mensen nog steeds denken dat deze door Sony gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Kraanwater schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:22:

www.xboxdone.com
Is niet van Sony.
Sterker nog, iemand heeft het op Microsofts naam aangevraagd?

Domain name: xboxdone.com

Registrant Contact:
Microsoft Corporation
Domain Administrator ()

Fax:
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052
US

Administrative Contact:
Microsoft Corporation
Domain Administrator ()
+1.4258828080
Fax: +1.5555555555
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052
US

Technical Contact:
Microsoft Corporation
Domain Administrator ()
+1.4258828080
Fax: +1.5555555555
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052
US

Status: Locked

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vind ik eigenlijk helemaal geen leuke grapjes. Stel je hebt zelf een eigen bedrijf en iemand gaat je belachelijk maken onder je "eigen" adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Laatst online: 24-09 21:03
Ja dat snap ik, alleen hoe moeilijk is het om naar je consumenten te luisteren? Als dat al te lastig is krijg je dit soort dingen van mensen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Kraanwater schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:32:
Ja dat snap ik, alleen hoe moeilijk is het om naar je consumenten te luisteren? Als dat al te lastig is krijg je dit soort dingen van mensen op het internet.
Daar moet ik je natuurlijk ook gelijk in geven. Meestal koopt toch wel iedereen het product dan. Maar heb echt een idee dat zeer veel mensen overstappen van console dit keer. Ik voorspel dan ook een groot tekort van de PS4 de eerste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
Trishul schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:12:
Ik verwacht eigenlijk toch wel een paar 4K games. Polyphony heeft GT5 al in 4K getoond, draaiend op vier aan elkaar gekoppelde PS3's. En laat de gpu van de PS4 nu makkelijk 4x zoveel power hebben als de RSX van de PS3, en dan laten we de drastische toename in bandbreedte even buiten beschouwing. Waarschijnlijk zal Polyphony dan wel met een GT op de PS4 komen die ondersteuning heeft voor 4K, voor de beperkte Japanse markt. Hier in Europa spelen de meesten 'm gewoon op 1080p dan. Ik bedoel, de bandbreedte van 176GB/s van het Vram is genoeg voor 4K immers. Battlefield 3 draait ook aardig in 4K op een enkele GTX680, met natuurlijk niet de allerhoogste settings.
Ik verwacht het eigenlijk niet. Bijna geen 4K TV's. FullHD gaming is nog niet eens main stream. Laat staan 4K. Misschien dat een enkele game als vlaggenpaardje dat gaat laten zien, puur met het doel om te zeggen kijk we kunnen 4K. Maar echt main stream zal het niet worden. Want er zijn bijna geen ondersteunende TVs je legt jezelf er alleen maar restricties mee op om een fatsoenlijke framerate te halen op 4K die toch niet getoond kan worden omdat het merendeel van de mensen niet een TV heeft die het ondersteunt.
Uniciteit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:16:

[...]
Natuurlijk onzin. $5 per maand vragen om zogenaamde kosten te dekken maar wel elke maand een game weggeven?!?! Ik heb nog nooit een PS3 game (hoe oud dan ook) voor €5 in een opruimingsbak gezien. Zoals ik al eerder zei. Dit is gewoon een manier van klantenbinding. Voordat je een PS4 verlaat zul je toch denken dat je een abo hebt nog voor de komende zoveel maanden.
Dat ze share en als reden gebruiken voor extra kosten kan ik nog begrijpen. Maar auto update is natuurlijk onzin. Zijn precies dezelfde updates die je met een non-PS+ abo binnenhaalt alleen nu doet je console het automatisch. Heeft dus niets met extra serverkosten te maken. En dat second screen heeft volgens mij ook niet heel veel met servers te maken maar zoals ik het begrijp gewoon met bepaalde streaming vanaf je console naar een tablet of iets dergelijks.
$5 is niet veel. Maar ze moeten er niet een lomp verhaal omheen hangen. Gewoon eerlijk zijn.

Kijk en op zich prima. Want veel games die ik het niet waard vind om meteen nieuw te kopen wacht ik straks ook gewoon mee tot ze op PS+ komen als gratis game. Dan speel ik ze dan wel. Games die ik per se wil omdat ik ze langer wil spelen en online wil spelen. Die koop ik gewoon als disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.gamer.nl/nieuw...uw-stopzetten-online-pass

Goed nieuws :) wat we eigenlijk al wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
dangerpaki schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:20:
[...]

Ik verwacht het eigenlijk niet. Bijna geen 4K TV's. FullHD gaming is nog niet eens main stream. Laat staan 4K. Misschien dat een enkele game als vlaggenpaardje dat gaat laten zien, puur met het doel om te zeggen kijk we kunnen 4K. Maar echt main stream zal het niet worden. Want er zijn bijna geen ondersteunende TVs je legt jezelf er alleen maar restricties mee op om een fatsoenlijke framerate te halen op 4K die toch niet getoond kan worden omdat het merendeel van de mensen niet een TV heeft die het ondersteunt.

[...]

Natuurlijk onzin. $5 per maand vragen om zogenaamde kosten te dekken maar wel elke maand een game weggeven?!?! Ik heb nog nooit een PS3 game (hoe oud dan ook) voor €5 in een opruimingsbak gezien. Zoals ik al eerder zei. Dit is gewoon een manier van klantenbinding. Voordat je een PS4 verlaat zul je toch denken dat je een abo hebt nog voor de komende zoveel maanden.
Dat ze share en als reden gebruiken voor extra kosten kan ik nog begrijpen. Maar auto update is natuurlijk onzin. Zijn precies dezelfde updates die je met een non-PS+ abo binnenhaalt alleen nu doet je console het automatisch. Heeft dus niets met extra serverkosten te maken. En dat second screen heeft volgens mij ook niet heel veel met servers te maken maar zoals ik het begrijp gewoon met bepaalde streaming vanaf je console naar een tablet of iets dergelijks.
$5 is niet veel. Maar ze moeten er niet een lomp verhaal omheen hangen. Gewoon eerlijk zijn.

Kijk en op zich prima. Want veel games die ik het niet waard vind om meteen nieuw te kopen wacht ik straks ook gewoon mee tot ze op PS+ komen als gratis game. Dan speel ik ze dan wel. Games die ik per se wil omdat ik ze langer wil spelen en online wil spelen. Die koop ik gewoon als disk.
Ik denk dat je één ding onderschat, een netwerk zoals PSN (en later Gaikai) kost ook een hoop geld en dáár heeft hij het over.

Die games die ze weggeven zijn wel goede games (qua metacritic score), maar (ik gok) zijn games uit eigen huis waarop ze toch bijna niets meer verdienen en/of samenwerking met ontwikkelaar om meer aandacht te genereren.

Stel je voor dadelijk na een paar maanden een miljoen PS4 eigenaren die $5 per maand betalen. 5 miljoen per maand voor onderhoud, investeren en (natuurlijk ook wel) wat winst

Nee, wat ze weggeven zal ze amper iets kosten, maar het onderhouden van services, software, servers, etc. kost weldegelijk een flink smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Uniciteit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:31:
[...]
Die games die ze weggeven zijn wel goede games (qua metacritic score), maar (ik gok) zijn games uit eigen huis waarop ze toch bijna niets meer verdienen en/of samenwerking met ontwikkelaar om meer aandacht te genereren.
Het zijn echt geen games uit eigen huis ;)
Ben nu bezig met Hitman Absolution & Kingdoms of Amalur. Beide niet van Sony :P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Meekoh schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:58:
[...]

Het zijn echt geen games uit eigen huis ;)
Ben nu bezig met Hitman Absolution & Kingdoms of Amalur. Beide niet van Sony :P
Yep: daarom kan het ook een samenwerking met een ontwikkelaar of uitgever zijn. :9 'T is goede reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
Is er al iets bekend over de PS4 als mediaspeler?
De PS3 is helaas voor mij nooit echt het mediasysteem geworden dat ik hoopte dat het zou worden. Waren externe tools voor nodig, en echt snel was dat niet als je bijvoorbeeld wilde spoelen.

Zou voor mij echt een meerwaarde zijn als je bv. mkv's direct kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24

SkyStreaker

Move on up!

Ik zie MKV's niet gebeuren. Omdat dat juist een containerformat is die erg populair is bij de piraterij-scene.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17

Ik heb ook PS+, destijds genomen zodat ik Music Unlimited goedkoop kon kopen en sindsdien ben ik om. Iedere maand 2 games van hoge kwaliteit is echt fantastisch, daarnaast hoef ik verder bijna geen games meer te kopen (It's amazing Jack, Wow!).

Maar oprecht, ik heb zoveel topgames gespeeld door + die ik anders niet had gespeeld, ik ben echt blij dat ik het heb en heb sindsdien al 2x voor 90 dagen verlengt, en nu voor een jaar. Ook ik vond in het begin het onzin, maar die gratis games maken het echt waard, en het is alsnog iets goedkoper dan Xbox Live. Daarnaast kost het onderhouden van zo'n serverpark nu eenmaal een dikke bak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50

Pinjataaa

Hit me!

Cyleo schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:03:
[...]

Ik heb ook PS+, destijds genomen zodat ik Music Unlimited goedkoop kon kopen en sindsdien ben ik om. Iedere maand 2 games van hoge kwaliteit is echt fantastisch, daarnaast hoef ik verder bijna geen games meer te kopen (It's amazing Jack, Wow!).

Maar oprecht, ik heb zoveel topgames gespeeld door + die ik anders niet had gespeeld, ik ben echt blij dat ik het heb en heb sindsdien al 2x voor 90 dagen verlengt, en nu voor een jaar. Ook ik vond in het begin het onzin, maar die gratis games maken het echt waard, en het is alsnog iets goedkoper dan Xbox Live. Daarnaast kost het onderhouden van zo'n serverpark nu eenmaal een dikke bak geld.
Precies, en doordat er betaald gaat worden zal de kwaliteit van het netwerk en de snelheid van de downloads ook flink verbeteren. Ze gaan de opbrengst immers investeren in PSN.
Maar voor mensen die weinig gamen kan ik het wel begrijpen dat het een beetje teleurstellend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 20:40
tsja en 2 biertjes en je hebt het er uit .. dus relatief gezien is het gewoon onzin... zelfs een maaltijd (uitgezonderd happy meal maar dat is dacht ik ook al bijna 4 euro voor een holle kiesvulling ) bij MC kost al meer...

Ik ben gewoon blij met de openheid van Sony, het gevarieerde gamelandschap wat ze creeren , Microsoft is niet echt origineel te noemen (begrijp me goed ik heb een xbox360 ) en moet het hebben van Halo (wat mij persoonlijk nooit heb kunnen boeien heb deel 1 uit gespeeld ... ) en het late Forza. Daar in tegen vond ik little big Planet briljant en apart !

De hard drive is zelf te vervangen :) en nog wat plus punten.

Leuk van de X1 dat je alles kan bedienen maar dan heb je alsnog je tv tuner nodig om van tv te wisselen..staan er dus alsnog 3 apperaten te draaien..hoezo toegevoegde waarde..

Dan hebben we het nog maar niet over de regio lock want als ze willen kunnen ze dus per land bepalen hoeveel je gaat betalen voor een spel. Denk je slim te zijn koop je hem in bv duitsland voor 40 euro... helaas... duitse code dus werkt niet in nederland waar je de volle mep kan betalen. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
Uniciteit schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:31:
[...]

Ik denk dat je één ding onderschat, een netwerk zoals PSN (en later Gaikai) kost ook een hoop geld en dáár heeft hij het over.

Stel je voor dadelijk na een paar maanden een miljoen PS4 eigenaren die $5 per maand betalen. 5 miljoen per maand voor onderhoud, investeren en (natuurlijk ook wel) wat winst

Nee, wat ze weggeven zal ze amper iets kosten, maar het onderhouden van services, software, servers, etc. kost weldegelijk een flink smak geld.
Ik begrijp wel dat zo'n netwerk veel geld kost hoor. Ik denk alleen niet dat Sony die kosten eruit haalt met PSN+.

Ik ben het er niet mee eens dat het alleen maar games uit eigen huis zijn die ze weg doen. En al zou dat zo zijn. Daar zitten natuurlijk ook gewoon developerskosten aan. Door die 'gratis' weg te geven bij PS+ elke maand zijn ze daar ook gewoon kosten aan kwijt. Dat is echt wel meer dan $5. Dus ik vraag me nou af hoeveel ze daadwerkelijk overhouden aan de abonnementsbijdrage van PSN+. Kijk $5 per gebruiker en dan bijvoorbeeld op een totaalbedrag komen is prima. Maar die miljoen gebruikers maken natuurlijk ook kosten binnen PSN+, namelijk al die gebruikers die zo'n maandelijkse game binnen harken.

Wat wel zo is, is dat ze met het abonnement mensen vastzetten aan een maandelijkse 'aankoop' (hoewel tegen een belachelijk lage prijs) van een game. Normaliter is dat natuurlijk niet zo, niet iedereen koopt elke maand een game. Geven ze hierbij games weg dan is dat allemaal 'extra' verkopen, ook al is dat voor een lage prijs.
  • Stel game X, inmiddels al zo veel verkocht en populair dat het z'n eigen kosten allang heeft gedekt: weggeven op PSN+ na 9 maanden? Prima, als je dan zo'n populaire game niet gekocht hebt zou je het waarschijnlijk toch niet doen. Dus alleen maar exra winst want ze boren een markt aan die anders de game niet zou kopen (misschien download deze markt het nu ook niet, maar de $5 is al binnen).
  • Stel game Y, slecht verkopend. Nou zet maar op PSN+. Dekt misschien z'n eigen kosten niet. Maar goed, daarmee minimaliseer je weer wel de verliezen, want waarschijnlijk downloadt niemand de baggergame, maar de $5 zijn wederom binnen.
Ik denk dat Sony op deze manier een markt aanmaakt die een game gaat kopen/downloaden die ze anders niet zouden kopen of downloaden en daarmee dus een percentage van inkomsten van de developers krijgen die er anders niet zouden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 13-06-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
dangerpaki schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:15:
[...]

Ik begrijp wel dat zo'n netwerk veel geld kost hoor. Ik denk alleen niet dat Sony die kosten eruit haalt met PSN+.

Ik ben het er niet mee eens dat het alleen maar games uit eigen huis zijn die ze weg doen. En al zou dat zo zijn. Daar zitten natuurlijk ook gewoon developerskosten aan. Door die 'gratis' weg te geven bij PS+ elke maand zijn ze daar ook gewoon kosten aan kwijt. Dat is echt wel meer dan $5. Dus ik vraag me nou af hoeveel ze daadwerkelijk overhouden aan de abonnementsbijdrage van PSN+. Kijk $5 per gebruiker en dan bijvoorbeeld op een totaalbedrag komen is prima. Maar die miljoen gebruikers maken natuurlijk ook kosten binnen PSN+, namelijk al die gebruikers die zo'n maandelijkse game binnen harken.

Wat wel zo is, is dat ze met het abonnement mensen vastzetten aan een maandelijkse 'aankoop' (hoewel tegen een belachelijk lage prijs) van een game. Normaliter is dat natuurlijk niet zo, niet iedereen koopt elke maand een game. Geven ze hierbij games weg dan is dat allemaal 'extra' verkopen, ook al is dat voor een lage prijs.
  • Stel game X, inmiddels al zo veel verkocht en populair dat het z'n eigen kosten allang heeft gedekt: weggeven op PSN+ na 9 maanden? Prima, als je dan zo'n populaire game niet gekocht hebt zou je het waarschijnlijk toch niet doen. Dus alleen maar exra winst want ze boren een markt aan die anders de game niet zou kopen (misschien download deze markt het nu ook niet, maar de $5 is al binnen).
  • Stel game Y, slecht verkopend. Nou zet maar op PSN+. Dekt misschien z'n eigen kosten niet. Maar goed, daarmee minimaliseer je weer wel de verliezen, want waarschijnlijk downloadt niemand de baggergame, maar de $5 zijn wederom binnen.
Ik denk dat Sony op deze manier een markt aanmaakt die een game gaat kopen/downloaden die ze anders niet zouden kopen of downloaden en daarmee dus een percentage van inkomsten van de developers krijgen die er anders niet zouden zijn.
Bedankt voor je erg inhoudelijke (en doordachte) reactie. ;)

Ik weet zelf niet hoe het kostenplaatje van Sony eruit ziet, maar ik neem aan (en mag toch hopen) dat er in ieder geval wordt verdiend aan die $5 per maand en dat ze er geen verlies op maken.

Ik denk dat Sony vooral games (metacritic 70+) in PS+ gooit die

- óf niet meer goed verkopen (in andere woorden: verkopen zijn ingezakt)
- óf games die door indies zijn ontwikkeld (die zijn denk ik eerder bereid om een game na een tijdje via PS+ 'gratis' weg te doen in ruil voor de gratis aandacht en marketing)

Wat je al met het huidige PS+ ziet, is dat er ook heel veel PS3 games zijn weggeven die enkel op PSN beschikbaar waren. Ik vermoed dat vooral de verkopen van dat soort games zijn ingezakt en dat de ontwikkelaar deze games 'vrij beschikbaar' stelt voor media-aandacht en wellicht om nog iets aan DLC te verdienen. :)

Ik weet het verder ook niet, maar het lijkt mij dat Sony in ieder geval geen verliesmaakt op de service. Sterker nog, het lijkt mij vrij sterk dat Sony er in ieder geval íets aan verdient [winst] (al is het maar $0.50 per maand).

EDIT: Ik kom toevallig net een artikel tegen over PS+. Best wel interessant: http://www.gamasutra.com/...tation_plus_good_for_.php

PS+ is interessant voor Sony omdat je dan klanten aan je product bindt, het is interessant voor uitgevers (en in mindere mate ontwikkelaars) want die maken deals met Sony voor gratis PS+ games (schijnbaar wordt voor elke game apart onderhandeld) en het is interessant voor ontwikkelaars (en in minder mate uitgevers) omdat de fanbase van de ontwikkelaar groeit + ontwikkelaars krijgen veel meer feedback van gamers.

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 13-06-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 22-09 22:23
ik vraag me af, wanneer de bundles gaan komen?
Ik wil hem al gaan pre-orderen maar wil wel een leuke bundle.
Ik zag btw bij gamestop een leuke bundle maar ja geld alleen daar...
Pagina: 1 ... 16 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.