Edit: Even thread op Battlelog aangemaakt:
http://battlelog.battlefi...view/2955064763103992718/
Nu afwachten of anderen er baat bij hebben...
Mogelijke fix voor high CPU usage waardoor je lagt met een goede PC. Lijkt voor mij te werken. Deze fix nog niet op Battlelog of waar dan ook tegengekomen.
Ik heb even wat gespeeld en hoewel ik hier en daar nog wel even korte frame drops had, was het lang niet zo erg dat ik de game moest verlaten. Straks zal ik eens een ganse match uit spelen om te kijken of het wel degelijk gans opgelost is, maar tot dusver is dit de enigste fix die voor mij lijkt te helpen.
Laat me weten als dit bij iemand anders ook werkt.
Technische uitleg:
Bij mij stond mijn Page File (ook Virtual Memory genoemd in de screenshot) size namelijk op 1024 MB gelockt, wat normaal voldoende zou zijn. Dit deed ik omdat je normaal gezien een page file van > 1024 MB groot nooit nodig zou moeten hebben, omdat ik al 8 GB RAM geheugen heb (lees: ruim genoeg).
Een Page File zou normaal
(correct me if im wrong) enkel gebruikt moeten worden als je RAM geheugen te klein is waardoor er data tussen je RAM geheugen en je HDD/SSD geheugen geswapt moet worden.
Als je die Page File op System Managed zet, zal je OS standaard een bepaalde grootte van je HDD/SSD voor zich reserveren, of die het nu nodig heeft of niet. Bij mij neemt die standaard 8 GB (wat eigenlijk absurd veel is.)
Daarom wordt in vele SSD-tips-artikels aanbevolen om je Page File size op een fixed size te zetten (stond op 1 GB in mijn geval) om zo maar liefst 8 - 1 = 7 GB te besparen.
Voor zover ik weet zijn er in het verleden nog WEL programma's geweest die problemen gaven als je page file size NIET op System Managed staat. Dan denk ik aan Photoshop.
Maar dit betekent dat de bepaalde applicatie niet degelijk ontwikkeld is en steunt op het aanwezig zijn van een grote allocatie voor de page file, wat normaal NIET nodig zou zijn als je veel RAM geheugen hebt.
(8 GB RAM in mijn geval, en BF4 gebruikt lang niet al die RAM zie ik...)
Update:
CPU en MEM usage op moment dat het vlot loopt:
Maar nu had ik daarnet terug extreme lag toen ik mijn headphones gebruikt. Bij gebruik van normale speakers lijk ik geen issues te hebben, tot nu toe.
[
Voor 10% gewijzigd door
Asgaro op 05-10-2013 17:27
]