[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.251 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:36:
Mijn CPU is een i7-860 van 3 jaar geleden met 8GB ram, zou het prijs/performance-technisch veel zin hebben die te vervangen voor een nieuwe i7 (en nieuw mobo daarbij)? Je zit toch weer met zo'n 400e aan kosten. De GPU is een Radeon 5850, die vervangen zet meer zoden aan de dijk denk ik, wat denken jullie?
Nee. Ik heb een i7-960 met 12 GB en ik heb van het weekend m'n gtx580 door een gtx770 vervangen, en dat geeft een bijna verdubbelde framerate op drukke stukken terwijl alles nu op High staat en voorheen op Low.

Voor Battlefield is je CPU nog niet de bottleneck.
beuker19 schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:05:
[...]
Heb je daar een bron van ?
Want dat wist ik niet :) dacht dat het via een ammobox ging .
Want dan maakt het nut van maar 3 chargepacks eigenlijk direct ongedaan en snap ik het dan ook niet :(
Ik heb hier ook geen bron van maar ik meende dit ook gelezen te hebben, is ook de reden dat ik de "nerf" van de medic class niet bepaald "nervig" vind. Vandaar dat je wat mij betreft pas punten moet krijgen als de revive nut gehad heeft.
Axelfoley007 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:06:
[...]
Lichgt ook aan de resolutie denk ik;

2560x1600 op High (geen Ultra en AA en AF op 2x) zijn er bij mij regelmatig wat framedrops naar de 30 fps en soms lager op m'n GTX580 als er 64 man staan te sproeien, bunnyhoppen ect.
2560x1600 op een GTX580 is doenlijk op 40~60 fps als je AA helemaal uitzet en alles op low zet. Anisotropic filtering kun je dan wel rustig op 8x laten staan, dat doet echt geen zier met je performance en maakt wél veel uit voor je visuals op grote kaarten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nee joh, niets leuker dan een veld in te rennen en achter elkaar mensen te blijven reviven. Gewoon een hele ronde 100% paddlen. Een slimme tegenstander zal jou dan niet omleggen, want die ziet dat je meer, waarschijnlijk gedesoriënteerde, slachtoffers voor hem tot leven wekt >:)

Een van de grootste beperkingen aan BF3 vind ik trouwens dat je geen shockpaddle kills kan maken :(

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:55
reemprive schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:18:
VRAM werkt niet cumulatief, als je 2 kaarten erin prikt met 2 GB per stuk is er nog steeds maar 2 GB beschikbaar.
Dat is al jaren zo en neem aan common knowledge maar ik geloof niet dat je meer dan 2GB nodig hebt voor een enkel scherm in BF3/4. Als je 3 schermen draait op 1600p is de Titan uiteraard een veel betere keuze.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:25:
Een van de grootste beperkingen aan BF3 vind ik trouwens dat je geen shockpaddle kills kan maken :(
Als je zo goed met die paddles was als je denkt dan wist je dat dat een kwestie is van de knop inhouden en tegen iemand aan blijven houden. Na een seconde krijg je dan wel degelijk die kill. En een enorme e-penis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 18:27
Voor de mensen die twijfelen over hardware upgrades: als je BF3 goed kan spelen, dan zal BF4 ook prima draaien. Het zal voornamelijk meer eye-candy en fancy instellingen zijn in de allerhoogste settings. Op low/med zal er niet zoveel veranderen aangezien de huidige consoles dezelfde performance moet hebben als nu BF3.

Maarja, als je inderdaad drie schermen met alles maxed out wilt draaien in een bezopen resolutie.... :)
Cartman! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:36:
Mijn CPU is een i7-860 van 3 jaar geleden met 8GB ram, zou het prijs/performance-technisch veel zin hebben die te vervangen voor een nieuwe i7 (en nieuw mobo daarbij)? Je zit toch weer met zo'n 400e aan kosten. De GPU is een Radeon 5850, die vervangen zet meer zoden aan de dijk denk ik, wat denken jullie?
Qua geld kan het absoluut niet uit om die i7-860 te vervangen, dat ding zou alles nog meer dan prima moeten kunnen draaien. Maar BF is wel een zware CPU intensieve game, een overclock kan merkbare performance opleveren. Dat zou ik eerst proberen voordat je aan upgraden gaat denken.

Toen ik overstapte van een Q9550@3,94 (toch geen kinderachtige game cpu) naar een i5 4670 @3,8 ging de min en avg frames met meer dan 25 frames vooruit. Draai nu op low/med settings minimaal 110+ met een 6870 op 1050p. Zowel in 64 player close quarter madness als op Oman, voorheen was de min op 75/80 fps oid in de meest hectische momenten. Alle settings die de zichtbaarheid verkleinen of inputlag veroorzaken zal ik toch nooit gebruiken.

Misschien dat ik de aankoop van een videokaart ook nog wel even uitstel. Hangt er een beetje vanaf of directx 11.1/11.2 daadwerkelijk meerwaarde heeft. Voorheen viel dat altijd nog vies tegen. RivalXfactor heeft het er in een video over dat het in theorie extra frames op moet leveren, mits goed geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb m'n i7-860 die standaard op 2.7GHz draait al sinds ik hem hem op 3GHz en veel hoger wil ie niet zonder veel te heet te worden. Toch maar eens kijken naar een nieuwe i5, begreep dat een i7 voor BF4 niet veel zin zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Cartman! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:36:
Ik heb m'n i7-860 die standaard op 2.7GHz draait al sinds ik hem hem op 3GHz en veel hoger wil ie niet zonder veel te heet te worden. Toch maar eens kijken naar een nieuwe i5, begreep dat een i7 voor BF4 niet veel zin zal hebben.
2,7? Standaard is het toch al 2,8? Als ik het forum mag geloven moet een 860 vrij eenvoudig richting de 4 Ghz te krijgen zijn. Wellicht dat je een nieuwe koeler erop moet zetten, maar dat is altijd nog een stuk goedkoper en overclocken is nog leuk ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Versteegrob schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:44:
[...]

Eens, gelukkig heb ik 2 x 3GB alleen waarom Windows 8 ipv Windows 7? Ken bijna niemand die vrijwillig van Windows 7 naar Windows 8 is gegaan.
2 x 3GB? Kaarten in cros tellen geheugen niet op he :) Het blijft gewoon 3GB.
En ja ik ben een van de weinige die vrijwillig naar 8 is gesprongen.
In het begin kon je voor 15 pleurie een legale versie hebben.
Ik ben nog nergens tegenaan gelopen met gaming.
Loopt net zo lekker als in W7. Mensen zijn alleen bang voor verandering en blijven vsthouden aan een startknop ie je vrijwel nooit nodig hebt.

Maar dat is een andere discussie :P Daar is dit topic niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Weet ik, de 2 kaarten AMD 7970 zijn bedoelt voor EyeFinity en het werkt perfect met BF3. Kan iedereen over 3 weken de beta spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
als iemand een goeie nl how to weet om te over clocken I5 3570 K dan hou ik me aanbevolen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
dave1972 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:18:
als iemand een goeie nl how to weet om te over clocken I5 3570 K dan hou ik me aanbevolen :)
Lol, dat is niet zo moeilijk hier op tweakers. :)

Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zit er serieus over te twijfelen om BF4 voor de console te halen, puur en alleen omdat dat origin zo klote werkt. Elke keer als ik wil spelen moet ie allerlei updates binnehalen ofzo, en dan word ik weer eruit gekicked opeens. Dat battlelog werkt echt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
mukkel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:08:
[...]
Loopt net zo lekker als in W7. Mensen zijn alleen bang voor verandering en blijven vsthouden aan een startknop ie je vrijwel nooit nodig hebt.

Maar dat is een andere discussie :P Daar is dit topic niet voor.
Heeft niks met bang zijn voor verandering te maken, W8 is gewoon zo on-productief als maar kan. Vind je het gek dat de zakelijke markt W8 mijd als de pest. Getuige de (zeer) slechte verkopen en vele downloads van startmenu tools hebben de meeste mensen waaronder ik wel behoefte aan een degelijk startmenu en geen tablet georiënteerde kermisattractie.
dave1972 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:18:
Indien je voor gamen wil overclocken, doe geen moeite. Je CPU is een dusdanig kleine speler in spel prestatie dat je hoogstens 2 a 3 fps winst zal krijgen. Als je al winst krijgt, als je OC niet helemaal lekker zit op o.a. de PCI-E bus heb je zelfs kans dat je FPS inzakt of vastloopt.
Zijn zat benchmarks op internet te vinden dat je CPU upgraden/overclocken veel minder/geen nut heeft dan een nieuwe GPU voor games.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:58
Il 2 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:32:
Ik zit er serieus over te twijfelen om BF4 voor de console te halen, puur en alleen omdat dat origin zo klote werkt. Elke keer als ik wil spelen moet ie allerlei updates binnehalen ofzo, en dan word ik weer eruit gekicked opeens. Dat battlelog werkt echt voor geen meter.
:')
Nou ik kan mij in geen van jou gevallen herkennen.
Battlelog vind ik beter dan bijna elke in-game browser.
Er is niet vaker een update dan bijv. Steam en dat er uit kicken heeft niets met Origin te maken maar met Punkbuster :)
Maar als ik je zo hoor en je het allemaal te moeilijk vind zal ik hem ook op de console halen.
lekker op de ps3/360 met 12vs12 naar een kartelrandjes feest zitten kijken op 30fps in 720p _O-

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
naaitsab schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:35:
[...]

Heeft niks met bang zijn voor verandering te maken, W8 is gewoon zo on-productief als maar kan. Vind je het gek dat de zakelijke markt W8 mijd als de pest. Getuige de (zeer) slechte verkopen en vele downloads van startmenu tools hebben de meeste mensen waaronder ik wel behoefte aan een degelijk startmenu en geen tablet georiënteerde kermisattractie.

[...]

Indien je voor gamen wil overclocken, doe geen moeite. Je CPU is een dusdanig kleine speler in spel prestatie dat je hoogstens 2 a 3 fps winst zal krijgen. Als je al winst krijgt, als je OC niet helemaal lekker zit op o.a. de PCI-E bus heb je zelfs kans dat je FPS inzakt of vastloopt.
Zijn zat benchmarks op internet te vinden dat je CPU upgraden/overclocken veel minder/geen nut heeft dan een nieuwe GPU voor games.
_/-\o_ bedankt

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Totaal niet mee eens. Ja, voor het gros van de games en met name de console ports uit het recente verleden, heeft het overclocken van je CPU weinig nut. Maar dedicated PC games zoals Civilization, Arma II & III, Total War, BF3 etc etc belasten de CPU heel erg zwaar en daar kan een goede overclock significante winst opleveren.

Als je je goed inleest, kleine stapjes neemt en niet zomaar wat probeert, dan kan er met overclocken niets verkeerd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Windows 8 is juist véél productiever als de vorige versies. Je moet alleen wel weten hoe je ermee moet werken. Het shortcut menu wanneer je met de muis naar links onder gaat en linkermuis knop in drukt is ideaal! Daarnaast is het heerlijk om start knop op je toetsenbord in te drukken en gelijk intypen wat je wilt opstarten.

Het probleem dat Windows 8 slecht verkoopt is omdat iedereen bang is voor het startscherm en te eigenwijs om anders te gaan werken. Vooral dat laatste. Productiviteit, efficentie of betrouwbaarheid is niet belangerijk. Mensen zijn het een bepaalde manier gewend en willen dat op deze bepaalde manier blijven doen. Er zijn ook nog zat gebruikers die zitten op XP. Volgens jou redenatie zou iedereen op Windows 7 moeten zitten.

Wees nou eerlijk, hoe vaak gebruik je het startmenu zonder dat je direct weet welke applicatie je wilt starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Geen probleem. Bij de meeste spellen waaronder ook BF3/4 is je CPU gewoon "uit zijn neus aan het vreten" tijdens gamen, terwijl je GPU op 100% staat te beuken. Daarom adviseer ik gamers ook om geld te steken in een GPU en niet de CPU. Upgraden van een 1e generatie i5 naar 4e generatie + moederbord zal echt veel minder opleveren dan dat geld in een nieuwe/extra GPU steken.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:51:
[...]
Totaal niet mee eens. Ja, voor het gros van de games en met name de console ports uit het recente verleden, heeft het overclocken van je CPU weinig nut. Maar dedicated PC games zoals Civilization, Arma II & III, Total War, BF3 etc etc belasten de CPU heel erg zwaar en daar kan een goede overclock significante winst opleveren.
Zelfs 'dedicated' PC games maken weinig tot geen gebruik van je CPU kracht om te helpen met renderen. Als dit wel zou kunnen zou je bij de nieuwe Intel series een serieuze FPS boost moeten zien maar ik merk echt 0,0 winst tov mijn 2600K. Hou voor de lol met een loggingtool maar eens de load van je cores/threads in de gaten op BF3 zal je wellicht verbazen hoe weinig deze belast worden.

Zijn her en der benchmarks met verhouding CPU OC en FPS te vinden, zal je zien dat het zeer weinig uitmaakt. In ieder geval niet merkbaar.
Als je je goed inleest, kleine stapjes neemt en niet zomaar wat probeert, dan kan er met overclocken niets verkeerd gaan.
Je zal niet de eerste zijn die zijn vcore op auto laat staan en de boel in de soep laat draaien :+ Zo maar wat doen is imho het domste wat je kan doen met overclocken, jezelf eerst zeer goed inlezen is stap 1 en als stap 2 zou ik zeggen probeer eens met een oud setje in plaats van je PC, niet zo'n ramp als het wel fout gaat.
Deveon schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:53:
[...]

Windows 8 is juist véél productiever als de vorige versies. Je moet alleen wel weten hoe je ermee moet werken. Het shortcut menu wanneer je met de muis naar links onder gaat en linkermuis knop in drukt is ideaal! Daarnaast is het heerlijk om start knop op je toetsenbord in te drukken en gelijk intypen wat je wilt opstarten.
Dat je een menu hebt waar je 3 uur aan het zoeken bent door die achterlijke indeling helpt uiteraard echt voor je productiviteit :+ Dat typen en opstarten werkt ook weer half, als je settings wil openen moet je weer een ander deel openen, dat soort dingetjes zijn echt een ergernis.
Mensen zijn het een bepaalde manier gewend en willen dat op deze bepaalde manier blijven doen. Er zijn ook nog zat gebruikers die zitten op XP. Volgens jou redenatie zou iedereen op Windows 7 moeten zitten.
XP en 7 zijn redelijk aan elkaar gelijk, die hele metro interface komt zomaar uit de lucht vallen, vooral oudere kunnen daar slecht mee overweg. Tenminste de meeste al niet alle klanten bij ons klagen steen en been over metro en dat zijn voornamelijk wat oudere mensen (boven de 40)
Wees nou eerlijk, hoe vaak gebruik je het startmenu zonder dat je direct weet welke applicatie je wilt starten?
Niet vaak maar als ik de helft niet kan vinden of als ik wel eens wat moet zoeken moet ik door een berg icoontjes heen, nee dank je. Dan had ik wel een tablet gekocht :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
WAT!!!!!! nou ligt battlelog alweer plat?het is en blijft een zootje met die battlelog.

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
beta-ark schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:24:
WAT!!!!!! nou ligt battlelog alweer plat?het is en blijft een zootje met die battlelog.
Nee hoor ;)

Hier een preview van alle Assault Rifles :9~

[ Voor 26% gewijzigd door beuker19 op 10-09-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
naaitsab schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:08:
[...]

Geen probleem. Bij de meeste spellen waaronder ook BF3/4 is je CPU gewoon "uit zijn neus aan het vreten" tijdens gamen, terwijl je GPU op 100% staat te beuken. Daarom adviseer ik gamers ook om geld te steken in een GPU en niet de CPU. Upgraden van een 1e generatie i5 naar 4e generatie + moederbord zal echt veel minder opleveren dan dat geld in een nieuwe/extra GPU steken.

[...]

Zelfs 'dedicated' PC games maken weinig tot geen gebruik van je CPU kracht om te helpen met renderen. Als dit wel zou kunnen zou je bij de nieuwe Intel series een serieuze FPS boost moeten zien maar ik merk echt 0,0 winst tov mijn 2600K. Hou voor de lol met een loggingtool maar eens de load van je cores/threads in de gaten op BF3 zal je wellicht verbazen hoe weinig deze belast worden.

Zijn her en der benchmarks met verhouding CPU OC en FPS te vinden, zal je zien dat het zeer weinig uitmaakt. In ieder geval niet merkbaar.
Bij battlefield hangt het af van je settings en welke fps je wilt halen, arma is bijna altijd cpu limited bij gangbare cpu/gpu combinaties, vaak zie je maar 30 a 40% gpu load. Total war is ook zo'n cpu hog.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 14:17

Kiwi

Gadgetfreak

Gameplay van alle Assault Rifles:

[ Voor 43% gewijzigd door Kiwi op 10-09-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Oooh fijn! Thanks!

De guns klinken wel bijzonder prettig, sowieso is het geluid echt weer een goede verbetering t.o.v. BF3. :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:34:
[...]

Nee hoor ;)

Hier een preview van alle Assault Rifles :9~
[video]
oh het wordt weer AEK-971 vs m16A3 vs AC 23.
Voor de rest teveel crappy wapens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet de M416 niet ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Maar door het zien van die gameplay krijg ik nog meer zin in BF4 :P
En die map ziet er ook super tof uit.

@Ace heb je het filmpje wel bekeken die Famas is weer echt een beest en de M16 is burst only ;)
En die Aug is ook wel heel bruut.

https://twitter.com/LevelCapGaming/status/377244610948378624

[ Voor 49% gewijzigd door beuker19 op 10-09-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik noem de M416 niet omdat de rate of fire net iets te laag is ;) voor de rest prima wapen maar het mis net die edge.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:56:
Maar door het zien van die gameplay krijg ik nog meer zin in BF4 :P
En die map ziet er ook super tof uit.

@Ace heb je het filmpje wel bekeken die Famas is weer echt een beest en de M16 is burst only ;)
En die Aug is ook wel heel bruut
De M16A3 BF2 was ook burst only ;) maar toch schoot hij zowat elk wapen wegm behalve de AEK-101 in CQC daar was hij net iets zwakker.

Maar omdat je snel 2x burst kon doen had je veel meer controle :) en kon gerichter schieten
FAMAS vreet teveel kogels maar CQC 1vs1 is hij duidelijk de winnaar :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:59:
[...]

Ik noem de M416 niet omdat de rate of fire net iets te laag is ;)
In zo'n open map als Parcel is de M416 toch wel een leuk wapen :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:06:
[...]

In zo'n open map als Parcel is de M416 toch wel een leuk wapen :p
:P Ik baseer mijn overlevingskans niet op de battlefield of het een leuk wapen is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 16:02

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Mijn broertje heeft exact dezelfde videokaart, dezelfde monitor, net zoveel ddr3 in zijn PC zitten als ik alleen een AMD CPU in plaats van de overclockte i5 in mijn PC, We hadden tegelijk een GTX 760 erin gezet, hij haalt alleen 15 tot 20 fps minder dan ik op exact dezelfde map in BF3(ultra settings). De enige variabele dat verschilde tijdens het testen was de CPU. Ook van een Q9550 naar een i5 2500K maakte voor mij een gigantisch verschil bij BF3. Om nog maar te zwijgen over een overstap van een dual naar quadcore CPU met exact dezelfde cores bij BFBC2. CPU maakt wel degelijk een flink verschil, zie bijvoorbeeld ook dit draadje:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1654043

Bovendien is het grote voordeel van Ivy- tov Sandy Bridge met name te vinden in de GPU prestaties en het energieverbruik. Om die reden vind ik het zelf vrij nutteloos om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:10:
[...]

:P Ik baseer mijn overlevingskans niet op de battlefield of het een leuk wapen is haha
Je begrijpt wel wat ik daar mee bedoel :+ Op die map lijkt me iets als een M5k niet zo handig, een M416 of G3A3 zal je meer aan hebben vanwege de wat langere afstanden.
reemprive schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:16:
[...]
CPU maakt wel degelijk een flink verschil, zie bijvoorbeeld ook dit draadje:
Bij sommige games maakt het verschil, het gros merk je geen fluit van die paar extra fps.
Bovendien is het grote voordeel van Ivy- tov Sandy Bridge met name te vinden in de GPU prestaties en het energieverbruik. Om die reden vind ik het zelf vrij nutteloos om over te stappen.
Kijk eens naar de videoconversie en OpenGL prestatie van Haswell tov Sandy Bridge. Mijn standaard gelockde 4770k haalt 50% hogere score in OpenGL benchmarks dan mijn 4ghz 2600k. Maar zo lang games OpenGL niet goed ondersteunen heb je daar wederom geen zak aan. enfin genoeg offtopic hierover :p

Nog precies 3 weken tot 1 oktober *O* Beta/demo time :+

Poll: Topic per 1 oktober (Beta) afsplitsen?
Ja
Nee
Eind oktober (Release)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387665&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Dan doel ik op PC en Consoles afsplitsen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 17:12

Pykow

Angelo OTR

ik heb op mijn PC Windows 7 terug moeten zetten, omdat ik geen windows 8 key had liggen en zeker wil weten dat SQL Server 2008 Enterprise zou gaan werken.
Damn dan pas merk je dat windows 8 echt een heel stuk sneller is dan windows 7.

van HDD naar SSD was al een flinke boost, maar van SSD windows 7 naar SSD windows 8 is ook erg heftig.
Dus ik begrijp de systeem eisen wel, daarnaast is er ook gesproken over de nieuwe directX 11.2 ondersteuning van de nieuwe AMD kaarten (later ook Nvidia), die de CPU meer zal belasten dan de GPU.
ik ben mijn pc nu aan het regelen en misschien behoud ik mijn huidige videokaart GTX670, maar ik ga wel over naar een i7 4770 en een nog snellere SSD Samsung EVO van 250GB.
dit zal zeker een kleine boost geven. over een jaar vervang ik mijn videokaart dan wel weer.

Ow topics mogen van mij gesplits worden hoor, als console speler geloof ik graag dat het te technisch is en dat je liever heel eenvoudig een cd erin stopt of de game download om dan de game te kunnen spelen.
en niet wilt praten over hardware, betere randapparatuur en dat soort dingen.
Helaas is Battlefield voor jullie echt een PC game en geen poort (of tenminste het is geen slechte poort en beter op de PC in de zin van meer instellingen en grafisch dan de huidige generatie)

ik speel nu voorlopig Battlefield 3 op de Xbox360 tot dat mijn pc terug is.
Gelukkig heeft het geen haast, omdat ik de laatste tijd niet meer zoveel game.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:41:
[...]

:')
Nou ik kan mij in geen van jou gevallen herkennen.
Battlelog vind ik beter dan bijna elke in-game browser.
Er is niet vaker een update dan bijv. Steam en dat er uit kicken heeft niets met Origin te maken maar met Punkbuster :)
Maar als ik je zo hoor en je het allemaal te moeilijk vind zal ik hem ook op de console halen.
lekker op de ps3/360 met 12vs12 naar een kartelrandjes feest zitten kijken op 30fps in 720p _O-
Extra leuk: BF4 zou op de consoles ook battlelog gaan gebruiken, dus daar gaat hij sowieso lol mee hebben... al dat geld, wasted :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

naaitsab schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:23:
Bij sommige games maakt het verschil, het gros merk je geen fluit van die paar extra fps.
Inderdaad, BF3 was wel berucht hoeveel verschil je kon hebben met een betere CPU in multiplayer. Maar dat is dan ook de uitzondering op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:41:
[...]

Inderdaad, BF3 was wel berucht hoeveel verschil je kon hebben met een betere CPU in multiplayer. Maar dat is dan ook de uitzondering op de regel.
Mwah berucht... ja Battlefield 3 had baad bij een snelle CPU en velen hadden destijds gewoon een verouderde CPU. Maar om nou te zeggen dat een snellere CPU echt wat oplevert. Zolang je CPU niet te zwaar verouderd was maakte het niet veel uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
nieuws: Battlefield 4 krijgt bijna zelfde systeemeisen als voorganger
Ik zei het toch??
Maar nee, ik werd voor gek uitgemaakt hier.

Phuncz in "[Multi] Battlefield 4"

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 10-09-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30

BF3 is juist het enige spel waarbij mijn cpu ( i5 2500k ) 100% belast wordt, bij andere spellen hangt de cpu rond de 25%.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben0s op 10-09-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ligt er aan wat ze met recommended bedoelen :p De een vind 1080p op medium met 40 fps prima en de andere zoekt high op 60+fps. Dat 2e kan je op je buik schrijven met een GTX660.

Eigenlijk zegt het dus niks tenzij ze vermelden onder welke omstandigheden het minimum/aanbevolen is. Zal me niks verbazen als Dice in die 2 jaar gesleuteld heeft aan de engine waardoor dezelfde systeemeisen nodig zijn voor de grotere maps/eyecandy maar dat weten we 31 oktober pas zeker.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Recommended zegt inderdaad vrijwel niets, maar daar gaat mijn post ook niet over :)
Ik moet gewoon even mijn gelijk aantonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 19:00
Gaat het afsplitsen dan als de huidige BF3 topics? Want dan kun je eigenlijk meteen ook de splitsing tussen Xbox en PS maken lijkt me. Gezien dat verder ook niet echt fantastisch ging (wel minder strijd dan in het eerdere topic, maar toch nog niet echt vlekkeloos).

Ik wil overigens wel de Xbox-kant bijhouden mochten we in 3en splitsen. Anders het console topic wel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Martinspire schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:14:
Gaat het afsplitsen dan als de huidige BF3 topics? Want dan kun je eigenlijk meteen ook de splitsing tussen Xbox en PS maken lijkt me. Gezien dat verder ook niet echt fantastisch ging (wel minder strijd dan in het eerdere topic, maar toch nog niet echt vlekkeloos).

Ik wil overigens wel de Xbox-kant bijhouden mochten we in 3en splitsen. Anders het console topic wel.
Ach 30fps=30fps (ps3/360) en 720p=720p (X1/Ps4) dus het zal wel meevallen :+
Maar game technisch zijn de Ps3/360 hetzelfde en de X1/Ps4 ook dan zal ik eerder kiezen voor
Bf4 next-gen en BF4 current-gen topic want het zou negens op slaan om een PS3/4 of een 360/X1 BF4 topic te hebben :)

Of nog een mogelijkheid Pc/X1 en PS4 (Next-Gen) vs 360/Ps3 topic (Current-Gen) BF4 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor gek uitgemaakt? Mwah ik zie 1 persoon die zegt dat je beter niks kan melden als je gokt. Jij had destijds geen bron en geen extra informatie. Althans, niet voor zover ik kan zien. Zo gek is het dan niet dat dit in twijfel getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 00:39
Leuk filmpje! Ben benieuwd naar alle attachments! Vind het altijd jammer als je moet kiezen tussen attachments omdat je maar twee slots hebt, terwijl die prima samen zouden kunnen.

edit@hieronder: Daar doelde ik ook op, het worden er zelfs vier: optic, barrel, accessory, underbarrel. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door SgtCaffran op 10-09-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Volgens mij heb je er nu al 1 meer dan in BF3 dus dat is al beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Martinspire schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:14:
Dan bied ik me aan als mede-auteur van het PC topic :p

Consoles moeten jullie zelf maar even een poll over maken, eventueel in overleg met de mods.
3 topics (current, next-gen, PC) of 5 (gesplitst) is wellicht wat veel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

SgtCaffran schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:57:
Leuk filmpje! Ben benieuwd naar alle attachments! Vind het altijd jammer als je moet kiezen tussen attachments omdat je maar twee slots hebt, terwijl die prima samen zouden kunnen.

edit@hieronder: Daar doelde ik ook op, het worden er zelfs vier: optic, barrel, accessory, underbarrel. _/-\o_
WOW _/-\o_ wist dit niet eens :) wel vet :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Wel verdomt weinig recoil bij sommige wapens :/ M16 nepzooi all-over.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

naaitsab schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:14:
[...]

Het blijft een multiplatform game + long range gevechten zijn niet ongebruikelijk. Dan kan je niet met massieve hoeveelheden recoil aankomen. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
[...]

Welke wapens bedoel je dan? De SCAR-H lijkt behoorlijk wat recoil te hebben.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Gundogan schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:24:
[...]
Het blijft een multiplatform game + long range gevechten zijn niet ongebruikelijk. Dan kan je niet met massieve hoeveelheden recoil aankomen. :)
Ze spelen op de PC, zie niet in waarom daar rekening met consoles gehouden moet worden :p Kwestie van wat getalletjes in de game settings veranderen en hopla recoil gaat omhoog/omlaag.
Avioto schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:26:
[...]

Welke wapens bedoel je dan? De SCAR-H lijkt behoorlijk wat recoil te hebben.
O.a. M416 en dat wapen wat ie even verderop gebruikt, sub-21 of iets dergelijks. Maar moet het eerst zelf ondervinden, geen idee hoeveel uur deze makker erin heeft zitten maar hij valt volgens mij wel onder de goede speler categorie.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
LvLCap is zeker wel een goede speler. Hij geeft vaak tutorials. Dus ik denk dat hij in het filmpje al recoil compensation gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

is dat zo erg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Doet niet echt ten goede aan de spelervaring als je steeds door elke willekeurige noob neergeschoten wordt omdat er geen recoil is, beetje moeilijkheidsgraad mag er ook wel zijn.
Maar again moet het eerst zelf ondervinden, kan zijn dat ie goed is met compenseren.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:05:
[...]

Doet niet echt ten goede aan de spelervaring als je steeds door elke willekeurige noob neergeschoten wordt omdat er geen recoil is, beetje moeilijkheidsgraad mag er ook wel zijn.
Maar again moet het eerst zelf ondervinden, kan zijn dat ie goed is met compenseren.
Tja ik vind dat ze de hele gunplay moeten veranderen naar BF2 weer wat meer skilled was :) maar kan niet alles hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

is t niet een idee om voor de beta een tweakers teamspeak te maken ofzo? bestaat de tweakers clan nog?

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 10-09-2013 21:45 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:45:
is t niet een idee om voor de beta een tweakers teamspeak te maken ofzo? bestaat de tweakers clan nog?
Die bestaat niet meer. Iedereen zit nu op http://www.bug-community.com/teamspeak/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:14:
[...]

Tja ik vind dat ze de hele gunplay moeten veranderen naar BF2 weer wat meer skilled was :) maar kan niet alles hebben :(
Ja want dat was zo geweldig :O
BF3 doet 1 ding het allerbeste en dat is Gunplay voor de rest zijn er zeker zaken die beter hadden gekund/gemoeten.
Maar jij bent toch een :'( eerste klas is het niet hier dan wel op Battlelog ;)
Ik snap niet dat jij nog niet dagelijks een uur of 5 Bf2 speelt als het zo geweldig is.
En al helemaal niet dat je straks nog BF4 koopt van het slechte EA/Dice want als ik het allemaal zo slecht vind kocht ik niets meer van hun.

[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 10-09-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:59:
[...]

Ja want dat was zo geweldig :O
BF3 doet 1 ding het allerbeste en dat is Gunplay voor de rest zijn er zeker zaken die beter hadden gekund/gemoeten.
tja als jij jij vind dat je standaard na1 kill eigenlijk al moet reloaden een vooruitgang noemt kwa gunplay, is een persoonlijke smaak.

Als je tegen meerdere tegenstander ben je gewoon dik in het nadeel ook al flank je ze in vergelijking met BF2 dat je met 1 aussalt clip max 6 mensen kon killen is het hier hoog uit 3.

Dat noem ik nog een aardig gunplay verschilletje dat ten goede komt voor de slechtere spelers

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:01:
[...]

tja als jij jij vind dat je standaard na 1 kill eigenlijk al moet reloaden een vooruitgang noemt kwa gunplay..
is een persoonlijke smaak.
Je kan in Battlefield 3 heel gemakkelijk meerdere mensen neerhalen met een assault rifle, je moet gewoon wat leren mikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

[...]

Ja logisch. Haswell en Ivy zijn klok voor klok amper sneller dan een 2600k omdat de verbeteringen in andere dingen zijn gaan zitten.
Als je echter afkomt van een CPU ouder dan Sandy (en helemaal indien ouder dan de generatie daar weer voor), dan ga je echt wel wat merken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:12:
[...]

Je kan in Battlefield 3 heel gemakkelijk meerdere mensen neerhalen met een assault rifle, je moet gewoon wat leren mikken ;)
_O- ik kan mikken http://battlelog.battlefi...lereport/show/1/68490460/
Volgens snap je me punt niet... ;)

De standaard kill bij BF3 is 10 kogels als je kan mikken in BF2 als je kan mikken is dat 6 kogels.
40% minder ammo vebruik scheelt nogal in 1 vs meerdere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat noem ik nog een aardig gunplay verschilletje dat ten goede komt voor de betere teamspelers
FTFY !

Maar als je vind dat je teveel hits nodig hebt, ga je toch gewoon Hardcore spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:18:
[...]

FTFY !

Maar als je vind dat je teveel hits nodig hebt, ga je toch gewoon Hardcore spelen ?
FTFY?

hardcore is niet het zelfde ;) want de time to kill/spray/cone of fire/rate of fire/accuracy per wapen/accuracy penalty/damage is nogal anders in BF2.

hardcore is best het rare eendje in BF3 vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Sorry maar als ik een spel koop in 2013 dan wil ik niet dat de mechanics hetzelfde zijn als een spel uit 2005. Ik hoop dat je begrijpt dat elke verandering invloed heeft op de balans van het spel. De wapens, granaten, tanks, jets, heli's, klassen, maps, alles.

Ik krijg het idee dat ze bij BF4 goed hebben gekeken naar de balans en ik geef ze graag de mogelijkheid om dit spel richting perfect te krijgen, al zullen er altijd irritatie puntjes zijn.

Dus kan iedereen misschien ophouden met het vragen om BF2 gameplay? Het gaat toch niks uitmaken of je dat hier post of niet, geef ze gewoon de kans om de beste Battlefield ooit te maken en wacht met oordelen totdat je het spel hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
[...]

tja als jij jij vind dat je standaard na1 kill eigenlijk al moet reloaden een vooruitgang noemt kwa gunplay, is een persoonlijke smaak.

Als je tegen meerdere tegenstander ben je gewoon dik in het nadeel ook al flank je ze in vergelijking met BF2 dat je met 1 aussalt clip max 6 mensen kon killen is het hier hoog uit 3.

Dat noem ik nog een aardig gunplay verschilletje dat ten goede komt voor de slechtere spelers
Nee hoor als Assault kun je met 31 kogels minimaal 5 tegenstanders neer halen en maximaal 7.
En als je headshots maakt nog meer :Y
Maar dat heeft denk ik meer met je skill te maken heeft want jij hebt maar met meer dan 20 wapens 100 kills dus ben jij wel de laatste die dat kan beoordelen.
Waar van de meeste ook nog de easy to use zijn :')
http://battlelog.battlefi.../Krysiss/stats/186822634/

Kijk dat jij nog steeds in het verleden leeft is niet erg maar kom ons er niet mee lastig vallen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Rechtstreeks adres voor in teamspeak is ts.bug-community.com
Hier zitten we trouwens nog steeds dagelijks BF3 te spelen.
Dus als je alvast wat muscle memory wilt kweken voor BF4 en dat niet alleen wilde doen bende ge van harte welkum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Fonta schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:54:
[...]

Rechtstreeks adres voor in teamspeak is ts.bug-community.com
Hier zitten we trouwens nog steeds dagelijks BF3 te spelen.
Dus als je alvast wat muscle memory wilt kweken voor BF4 en dat niet alleen wilde doen bende ge van harte welkum :D
:> danku hoor.. moet je niet eerst de clan joinen ofzo..
me headset is kapot dus moet ff nieuwe bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:23:
FTFY?

hardcore is niet het zelfde ;) want de time to kill/spray/cone of fire/rate of fire/accuracy per wapen/accuracy penalty/damage is nogal anders in BF2.

hardcore is best het rare eendje in BF3 vind ik ;)
Tja, wat wil je dan? :? Hier zeuren dat de game niet is als BF2? :? BF3 is ook van begin af aan totaal anders geweest als BF2. Ik snap je hele punt niet. Als je BF2 zoveel beter vindt dan BF3 of strakjes BF4, wie houdt jou dan tegen om weer BF2 te gaan spelen? ;)
spartacusNLD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:57:
[...]

Nope, waarom zou zoiets een verplichting moeten zijn dan? :?

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
[...]

Nee hoor je mag je registreren maar niets moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtCaffran schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:45:
Sorry maar als ik een spel koop in 2013 dan wil ik niet dat de mechanics hetzelfde zijn als een spel uit 2005. Ik hoop dat je begrijpt dat elke verandering invloed heeft op de balans van het spel. De wapens, granaten, tanks, jets, heli's, klassen, maps, alles.

Ik krijg het idee dat ze bij BF4 goed hebben gekeken naar de balans en ik geef ze graag de mogelijkheid om dit spel richting perfect te krijgen, al zullen er altijd irritatie puntjes zijn.

Dus kan iedereen misschien ophouden met het vragen om BF2 gameplay? Het gaat toch niks uitmaken of je dat hier post of niet, geef ze gewoon de kans om de beste Battlefield ooit te maken en wacht met oordelen totdat je het spel hebt gespeeld.
Zeg ik dan het de BF2 mechanics moet kopieren..
Ik vind de gunplay gewoon grotendeels gewoon een beloning voor slechtere spelers in vergelijking met BF2. ik zou graag gunplay willen zien waar je beloond wordt voor het flanken zonder dat je na 2 tegen standers weer moet reloaden.

En hoe ze dat nou voor elkaar krijgen kan me een roest wezen ik wil gewoon wat diepte zien kwa gunplay en hoe je dus met meerdere tegenstanders om ga als je in het nadeel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

CptChaos schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:58:
[...]
Nope, waarom zou zoiets een verplichting moeten zijn dan? :?
noujah :9 weet ook niet echt.. beetje vanuit gegaan ofzo :z

@hieronder: komt goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 10-09-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
[...]

Joinen? Inschrijven is totaal niet verplicht.
Iedereen is welkom en ook als je andere games zoals bijvoorbeeld Payday, LOL, Counterstrike, COD, Arma etc etc etc wilt spelen.
Echter als je bij ons tits and asses topic wil, dan heb je wel een forum accountje nodig.
Een werkende headset is inderdaad wel erg handig om te kunnen communiceren op TS :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
reemprive schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:16:
[...]

Mijn broertje heeft exact dezelfde videokaart, dezelfde monitor, net zoveel ddr3 in zijn PC zitten als ik alleen een AMD CPU in plaats van de overclockte i5 in mijn PC, We hadden tegelijk een GTX 760 erin gezet, hij haalt alleen 15 tot 20 fps minder dan ik op exact dezelfde map in BF3(ultra settings). De enige variabele dat verschilde tijdens het testen was de CPU. Ook van een Q9550 naar een i5 2500K maakte voor mij een gigantisch verschil bij BF3. Om nog maar te zwijgen over een overstap van een dual naar quadcore CPU met exact dezelfde cores bij BFBC2. CPU maakt wel degelijk een flink verschil, zie bijvoorbeeld ook dit draadje:

Hier een goede review dat een CPU bijna niks uit maakt. http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html en http://www.bit-tech.net/h...ld-3-technical-analysis/7

Je kan je geld beter in een extra videokaart stoppen, die is namelijk in BF3 of BF4 altijd de beperkte factor.

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 10-09-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:52:
[...]

Nee hoor als Assault kun je met 31 kogels minimaal 5 tegenstanders neer halen en maximaal 7.
En als je headshots maakt nog meer :Y
Maar dat heeft denk ik meer met je skill te maken heeft want jij hebt maar met meer dan 20 wapens 100 kills dus ben jij wel de laatste die dat kan beoordelen.
Waar van de meeste ook nog de easy to use zijn :')
http://battlelog.battlefi.../Krysiss/stats/186822634/

Kijk dat jij nog steeds in het verleden leeft is niet erg maar kom ons er niet mee lastig vallen in dit topic ;)
Het gebruik van de M16A3 in burst mode was gewoon net onder hoofd schieten, daarom had ik het over 6 personen max, want de kans op een headshot was 33% of zo met zo'n schiet strategie. Dus zat je vaak aan de 2x burst.

;) Tja waarom zou ik met een slecht wapen rondlopen als het geen voordeel oplevert in close combat/mid range of long range. zelfs de G3A3 ook al doet hij meer damage per shot maar door de rate of fire maakt gewoon geen donder uit. En ja terwijl in BF2 daar je voordeel er wel mee uit kon halen omdat basis van time to kill anders was.

Deze diepte van gunplay bedoel ik dus, dat is wat ik mis. nu is het gewoon bij de meeste wapens na een kill gewoon een reload. :/ je zou wel gek zijn om niet te reloaden als je de kans had in BF3.

En mensen klagen over de grote kickback van de AEK-971 hoor :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunplay in BF2 was toch zo snel mogelijk naar de grond duiken voor die extreme accuracy die je in die split second kreeg? Of dolphindiven voor accuracy. Of bunnyhoppen met de M320.

Waarom wil je dat terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
[...]

Jah lekker jo, geskillde player en op elk wapen zo'n angled grip. En een M16 is een heel stabiel wapen, heeft niets met nepheid te maken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Laatst online: 22-09 19:35
Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:28:
Gunplay in BF2 was toch zo snel mogelijk naar de grond duiken voor die extreme accuracy die je in die split second kreeg? Of dolphindiven voor accuracy. Of bunnyhoppen met de M320.

Waarom wil je dat terug?
Omdat ervaringen in het verleden als fanatastich gezien worden. Ik had toevallig laatst een x aantal klassiekers om het zacht uit te drukken uit mijn kindertijd gespeeld (is niet heel lang geleden :D) omdat ik het gevoel had dat die games echt te epic voor woorden waren.

Om er even 1 op te noemen (Zelda ocarina of time).

Ik ga nu niet zeggen dat die game slecht is maar de ervaring die ik in mijn geheugen heb opgeslagen werd bij verre niet geëvenaard.

Ja BF2 was goed maar ff serieus mensen BF3 is gewoon beter ook al mag je sommige decisions niet die de devs gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Versteegrob schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:05:
[...]

Hier een goede review dat een CPU bijna niks uit maakt. http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html en http://www.bit-tech.net/h...ld-3-technical-analysis/7

Je kan je geld beter in een extra videokaart stoppen, die is namelijk in BF3 of BF4 altijd de beperkte factor.
En nou optiefen met die singleplayer benchmarks!
Ik word moe van mensen die blijven posten dat BF3/4 niet CPU heavy is, en dan word er doodleuk naar singleplayer benchmarks gewezen.
Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/stories/Test_GPU/Action/Battlefield%203%20Armored%20Kill/test/b3%20ac%20proz%2064%202.png
Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2012/12/BF3-Test-Multiplayer-CPU-Benches-720p.png

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 10-09-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Een uur uncut (oude) gameplay van Gamescom:

[ Voor 7% gewijzigd door Kiwi op 11-09-2013 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:28:

Waarom wil je dat terug?
Zeg ik dat ik dat terug wil, nee!
Leuk voorbeeld hele competitieve scene had gevraagd of DICE canada niet een delay zou moeten inbouwen maar dat je gebonden was aan de prone animatie als in BF1942 waar prone perfect werkte en eigenlijk het zelfde werkte als in BF3, alleen was het in BF1942 ietsje langzamer.

In de begin tijdperk was het inderdaad zo en dat vonden meeste ook belachelijk. maar DICE canada kon het goed verkloten :X. in 1.20 waren ze goed op weg maar daarna mij god eigenwijs dat ze waren :+

Bunnyhoppen hadden ze er allang uit gehaald daar werd je zelfs harder gestraft, want het koste je sprint. en toen hadden we nog limited sprint :+ en op hoger niveau beetje naar de grond duiken werd je dood ;) vooral op een unranked server die altijd strike at karkand draaide! waren leuke goeie potjes.

Maar bunnyhoppen klagen ze in BF3 ook nog steeds over hoor dus :+
Maar nu weer richting het onderwerp BF4 en gunplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorKiwi schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:46:
Een uur uncut gameplay van maandag:
[video]
Weinig nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Meer toegevoegde waarde dan jouw post :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:55:
[...]

Meer toegevoegde waarde dan jouw post :|
Tja ik uit graag me kritiek over casaul gunplay dus :P en met weinig nieuws bedoel ik eerder dat het oud filmpje is ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 23:58 ]

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
TerrorKiwi schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:46:
Een uur uncut gameplay van maandag:
[video]
Dat is van gamescom en niet van de event bij EA HQ.

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

NLsandman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:06:
[...]

Dat is van gamescom en niet van de event bij EA HQ.
Oh, niet gezien :+ Hij stond nieuw bij mijn abonnementen, dus dacht dat ie van maandag was.
Je verwijst wel naar BF2, een spel waarbij de gameplay per patch veranderde en waarbij het eigen maken van bepaalde toestencombinaties belangrijker was voor je overleving dan tactisch inzicht. Ik heb heel wat rare situaties meegemaakt om te zeggen dat ik Battlefield 2 absoluut niet terug hoef in welke vorm dan ook. Daarnaast heb je volgens mij een veel te geromantiseerd beeld van Battlefield 2 qua gunplay want zo sterk was het echt niet.
Maar nu weer richting het onderwerp BF4 en gunplay
Als jij graag over dat onderwerp wilt praten moet je misschien niet constant de vergelijking aangaan met oudere games.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:57:

Tja ik uit graag me kritiek over casaul gunplay dus :P en met weinig nieuws bedoel ik eerder dat het oud filmpje is ;)
Casual gunplay? De gunplay in BF2 was nou niet bepaald "pro" te noemen, verre van zelfs.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Heeft 1 van jullie wel eens BF2 opnieuw gespeeld de afgelopen periode ?
dan merk je pas dat het schieten vergeleken met de games uit deze tijd echt bagger is, dat de netcode verschrikkelijk slecht is en dat jets je met one hit kills neer kunnen halen in een tank.

de netcode is flink verbeterd (nog steeds verschrikkelijk vaak) en jets hebben nu 1,5 run nodig om je neer te halen, (ok je hebt disable waardoor je na 1 run al vrijwel dood bent)

Wat is de definitie van casual gunplay ? Het is geen ARMA !!!
als je dit niet bevalt, kan je ook beter dit topic verlaten. 90% van de games is casual gunplay en daarvan is 70% een matige poort van de console versie.

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:51:
Heeft 1 van jullie wel eens BF2 opnieuw gespeeld de afgelopen periode ?
dan merk je pas dat het schieten vergeleken met de games uit deze tijd echt bagger is, dat de netcode verschrikkelijk slecht is en dat jets je met one hit kills neer kunnen halen in een tank.

de netcode is flink verbeterd (nog steeds verschrikkelijk vaak) en jets hebben nu 1,5 run nodig om je neer te halen, (ok je hebt disable waardoor je na 1 run al vrijwel dood bent)

Wat is de definitie van casual gunplay ? Het is geen ARMA !!!
als je dit niet bevalt, kan je ook beter dit topic verlaten. 90% van de games is casual gunplay en daarvan is 70% een matige poort van de console versie.
;) tja de standaard ini file was ook niet goed ingesteld.
stond op 100 kwa ping gemiddelde, terwijl ik standaard een ping van 20 had. :+ (de refesh rate wanneer hij de pakketjes naar de server stuurt)

als je dat veranderd werkte het perfect beter dan BF3 als je al 1 seconden om de hoek ben en nog steeds dood gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 09:57 ]

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 20:50

ye-roon

knaak

Ik zat net het filmpje van lvlcap te kijken over die assualt rifles. En 2 dingen vielen me daar op.

1) Het fantastische geluid. De wapens en de omgeving en alles klinkt zo veel beter als in BF3. Ik kan niet wachten :)

2) Ik zie een aantal keer voorbij komen: flag possesion 20. Het lijkt er op dat je voor het verdedigen van een vlag, zonder daadwerkelijk kills te maken ook punten gaat krijgen in BF.

En nu hopen op een Engineer filmpje. Ik wil data over de UMP45 en de UMP9. (En de USP).

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:14:
[...]

Je verwijst wel naar BF2, een spel waarbij de gameplay per patch veranderde en waarbij het eigen maken van bepaalde toestencombinaties belangrijker was voor je overleving dan tactisch inzicht. Ik heb heel wat rare situaties meegemaakt om te zeggen dat ik Battlefield 2 absoluut niet terug hoef in welke vorm dan ook. Daarnaast heb je volgens mij een veel te geromantiseerd beeld van Battlefield 2 qua gunplay want zo sterk was het echt niet.

[...]

Als jij graag over dat onderwerp wilt praten moet je misschien niet constant de vergelijking aangaan met oudere games.

[...]

Casual gunplay? De gunplay in BF2 was nou niet bepaald "pro" te noemen, verre van zelfs.
Ik heb helemaal geen romantisch beeld over uit ik had toch uit gelegd over die voorbeeld van die delay.
Want heb je wel is de headshot factor getest van BF3 die slaat pas nergens op,
Aas je alleen de hoofd ziet en je krijgt de hit het nog steeds geen headshot |:( hoe romantisch is dat.
En de toetsencombinaties zijn nog steeds even belangrijk hoor alleen volgen ze eindelijk animatie op en de accuracy penalty worden nu wel goed uit gedeeld door het systeem.

ik zeg nog een keer ik heb eerder over de damage model van de gun zelf en niet over dat rare prone gebeuren/delay/crouch dat bugged was als hell na 1.51

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

unfor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:41:
[...]

En nou optiefen met die singleplayer benchmarks!
Ik word moe van mensen die blijven posten dat BF3/4 niet CPU heavy is, en dan word er doodleuk naar singleplayer benchmarks gewezen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie het niet zo hoor...

Met die Intel Core i5 2500K kun je klaarblijkelijk prima mee komen. Dat was ten tijde van z'n release de beste CPU qua prestaties/kosten die je kon krijgen voor gamen. De i5 3570K en 4670K hebben dat stokje weer steeds overgenomen in diezelfde prijs categorie.

Dus dan valt het toch wel mee met het CPU gebruik? Je gaat toch ook niet gamen met een i3 of andere goedkope CPU.
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:08:
ik zeg nog een keer ik heb eerder over de damage model van de gun zelf en niet over dat rare prone gebeuren/delay/crouch dat bugged was als hell na 1.51
Dus het enige wat je eigenlijk wilt is dat guns wat meer damage doen? Met de rest van de gunplay heeft het helemaal niks te maken?

Ach, kan me er niet te druk om maken. Mensen met skill kunnen zich nog steeds prima onderscheiden. Het zijn juist de mensen die maar net iets beter zijn dan het gemiddelde die zich niet echt kunnen onderscheiden. Maar dat is logisch in principe.

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:17:
[...]

Dus het enige wat je eigenlijk wilt is dat guns wat meer damage doen? Met de rest van de gunplay heeft het helemaal niks te maken?

Ach, kan me er niet te druk om maken. Mensen met skill kunnen zich nog steeds prima onderscheiden. Het zijn juist de mensen die maar net iets beter zijn dan het gemiddelde die zich niet echt kunnen onderscheiden. Maar dat is logisch in principe.
Denk je nou dat het simpel de damage is? Het hele gedrag van de wapen, dat is dus rate of fire/time to kill/damage/accuracy/accuracy penalty/spread/kickback/cone of fire/recoil/reload/silencer

en de rest dat is true

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als het spel je niet aanstaat en toelaat zoveel te klagen is ofwel:
a. je leven héél erg slecht, ga naar een therapeut
b. de game héél erg slecht, speel een andere game
c. ben je een enorme whiner, zie punt a.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
TheNephilim schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:11:
[...]

Ik zie het niet zo hoor...

Met die Intel Core i5 2500K kun je klaarblijkelijk prima mee komen. Dat was ten tijde van z'n release de beste CPU qua prestaties/kosten die je kon krijgen voor gamen. De i5 3570K en 4670K hebben dat stokje weer steeds overgenomen in diezelfde prijs categorie.

Dus dan valt het toch wel mee met het CPU gebruik? Je gaat toch ook niet gamen met een i3 of andere goedkope CPU.
De 3570K en 4670K zijn maar marginale upgrades, zeker als je overclockt, want door de thermal interface en het ontwerp komen de latere chips op een lagere "max" clock uit. Bij spellen is de per-core performance vaak doorslaggevend als je een quadcore hebt, de 2500K is daar gewoon nog steeds heel dicht bij de top.

Als een spel met een 2500K een stuk beter draait dan met een phenom II dan kan je gerust zeggen dat een spel zwaar is voor de cpu. En battlefield is zwaar voor de cpu, ok, niet als je mesh op low zet en op 2560x1600 draait, maar als je graag 120 fps wilt kan je mesh niet op max zetten, zelfs niet met een 2500K op 5 GHz.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:25:
[...]

Denk je nou dat het simpel de damage is? Het hele gedrag van de wapen, dat is dus rate of fire/time to kill/damage/accuracy/accuracy penalty/spread/kickback/cone of fire/recoil/reload/silencer

en de rest dat is true
Jij hebt het eerst over gunplay en komt nu met damage. Dat je vroeger zoveel meer man kon doden per clip. Kijk als dit nou van een pro speler vandaan zou komen zou ik het nog serieus kunnen nemen maar een casual speler die zo gaat klagen over damage model dit, spead en kickback dat... moeten we dat nu serieus nemen?
No offence maar het was vroeger echt niet zoveel beter. Het is niet alsof het nu onmogelijk is om fatsoenlijke killing sprees te halen. Je moet wat meer rekening houden met individuele wapens maar dat dit is afgezwakt is juist goed. De core gunplay van BF3 is in mijn ogen prima geslaagd. Casual spelers kunnen meekomen en genoeg mogelijkheden voor betere spelers om te excelleren. Het enige nadeel is dat weapon balance gewoon een tikkeltje vreemd is. Te grote verschillen tussen de goede wapens en de slechte wapens.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 11-09-2013 10:45 ]

• SgtCaffran
En het voegt helemaal niks toe aan het battlefield 4 topic... Dus kunnen we ophouden met deze discussie, het spel gaat toch niet veranderd worden en als je het niks vindt dan mag je van mij best een ander spel spelen.

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:34:
Als het spel je niet aanstaat en toelaat zoveel te klagen is ofwel:
a. je leven héél erg slecht, ga naar een therapeut
b. de game héél erg slecht, speel een andere game
c. ben je een enorme whiner, zie punt a.
:O punt d: I eat you for breakfast, ga iets zinnings toevoegen of zo als je geen kritiek kan hebben op een battlefield game.
Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:37:
[...]

Jij hebt het eerst over gunplay en komt nu met damage. Dat je vroeger zoveel meer man kon doden per clip. Kijk als dit nou van een pro speler vandaan zou komen zou ik het nog serieus kunnen nemen maar een casual speler die zo gaat klagen over damage model dit, spead en kickback dat... moeten we dat nu serieus nemen?
gunplay = damage, movement/bewegingen lijkt me toch een ander verhaal.
En tja als je denk dat ik casual ben, daarom sta ik dan ook zonder enige moeite in de top 3 als ik wil in een public server. Maar helaas speel ik meestal voor de fun, want BF wordt toch nauwlijk competitive gespeeld dus het heeft ook geen meerwaarde om de game mechanics heel goed onder te knie te krijgen.

Just let'us run and gun :>

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:25:
[...]

en de rest dat is true
Gast het waren jou woorden, je zegt net dat het om de damage gaat en nu haal je weer andere zaken erbij.
Wat is nou het probleem met het gedrag van een wapen ?
ik kan ook gewoon termen noemen die te maken hebben, maar heb je ook argumenten of voorbeelden waarom er iets mis is hieraan ?

Ik ben het met Tsurany eens dat goede spelers zich makkelijk kunnen onderscheiden in Battlefield.
Helaas heb je genoeg admins die je de laatste tijd alleen maar kicken als je even beter speelt dan een gemiddelde speler, maar dit hoort er gewoon bij. Je moet gewoon iedere wapen begrijpen. games zijn om te leren hoe een wapen reageert en wat de beste tactieken zijn in de game om beter te kunnen worden.
SgtCaffran schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:40:
En het voegt helemaal niks toe aan het battlefield 4 topic... Dus kunnen we ophouden met deze discussie, het spel gaat toch niet veranderd worden en als je het niks vindt dan mag je van mij best een ander spel spelen.
in grote lijnen blijft de game hetzelfde inderdaad en dat is helemaal niet erg.

als de gunplay je echt niet ligt, kan je beter een andere game gaan spelen, dat is hetzelfde dat ik niet heel veel CoD speel (ja ik speel het wel zo nu in de paar maanden) maar die autoaimbot die erin zit is vervelend op de PC.

Pagina: 1 ... 47 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.