Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:06:
[...]
Op de PC is het wel zo dat hitmarker = geregistreerde hit. Dus het kan wél voorkomen dat ik vier hitmarkers krijg en dan alsnog dood ben, maar dan is het dus lag omdat de andere gewoon eerder schoot en de netcode dat niet soepel weergeeft. Dat komt veel voor en is érg irritant, omdat je het gevoel hebt je uit een lastige situatie te schieten en dan toch nog het loodje legt ondanks dat je de ander volgas in z'n dop schoot.
Dit heb ik ook wel vaak, maar meestal gebeurd het zo dat iemand nog met een hele andere animatie bezig was (bv een reload) en je toch neerschiet. Sure, uiteinderlijk is het wel te verklaren, maar het is gewoon irritante lag
Wat NIET kan is dat ik op iemand aan het vuren ben, vier hitmarkers krijg en hij dan toch levend wegkomt als ik zelf nergens aan sterf. Het kan zijn dat hij de hoek om is voor hij sterft, of achter een muurtje, maar dood gaat hij. In zoverre heb ik op de PC geen last dat je hitmarkers ziet die geen hit waren geweest als je nog geleefd had toen je vuurde. Het kan alleen voorkomen dat je hit eigenlijk kwam uit een schot dat je niet gelost kan hebben omdat je dood hoorde te zijn en daarom dus niet telt - dat is wel wezenlijk iets anders.
Dat gebeurd dus soms wel en is gewoon irri. Of dan heb je wat hitmarkers gehad en heb je uiteindelijk een hele lage assist. Dan weet je gewoon dat er iets niet klopt.
[...]
Dan werkt de netcode tussen PC en console dus anders. Dat is op zich niet raar, aangezien je met consoles toch tegen behoorlijke beperkingen oploopt qua rekenkracht en vooral ook betrouwbaarheid van de verbinding als je een client voor host laat spelen. Op de PC is het dus niet zo'n issue, mede dankzij dedicated servers.
Op consoles zijn het ook dedicated servers, maar het grote verschil zit hem er waarschijnlijk in dat je op de pc ook autokicks hebt voor hoge ping, plus dat je kunt zien wie er laggen (en wat je eigen ping is). Op de PC heb je dan ook niet vaak dat je last hebt van lag, puur omdat er minder laggers in de servers zitten.
Je hebt soms gewoon niet door dat er iemand uit Australië of Japan in de server zit, waardoor de hele balans naar zijn gootje gaat en de netcode staat te trippen. Als je een lage ping hebt, heb je er enorm veel last van.
[...]
Het vreemde is overigens dat je vaak als je een game nieuw inkomt eigenlijk weinig last hebt, maar de volgende game heb je hetzelfde als de rest die er ook langer in zit: je ping lijkt vele malen hoger. Ik weet niet precies hoe of wat, maar mijn gevoel zegt dat je ping wordt gelijk getrokken met het gemiddelde van de server.
Maar als je nou eens fatsoenlijk servers kunt managen op consoles, moet het ook geen issue meer zijn. Gebrek aan lag-o-meter plus geen rcon tools is gewoon enorm storend. Je kunt niet een gemakkelijk berichtje sturen waarom iemand wordt geteamswitched of gekicked (wie verzonnen heeft dat teamswitchen de melding geeft "you have been killed by an admin" moeten ze een nekschot geven) en meer van dat soort dingen.
Het is fijn dat je op consoles nu dingen kunt instellen als maprotatie of serverinstellingen (zij het wat basic) maar van server management kun je gewoon niet spreken en dat zorgt ervoor dat de hele sfeer online en de netcode naar zijn gootje is.