[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.252 views

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:50:
[...]

Gast het waren jou woorden, je zegt net dat het om de damage gaat en nu haal je weer andere zaken erbij.
Wat is nou het probleem met het gedrag van een wapen ?
ik kan ook gewoon termen noemen die te maken hebben, maar heb je ook argumenten of voorbeelden waarom er iets mis is hieraan ?
Ik heb genoeg duidelijk voorbeelden gegeven waarom dat invloed zou moeten hebben.
en als je over nadenkt lijkt me het meer dan logisch wat die termen zouden kunnen beteken per gevecht close/med/long situatie.

Verwijderd

Laat ik de discussie een draai gegeven: what about the lean feature..
moeten sommige mensen niet ragen over deze feature of zo aka cod. :P

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 00:39
Waarom moet alles zo negatief opgevat worden bij jou? Kan je geen posts plaatsen met nieuwe leuke info of kan je niet vertellen over nieuwe features die je wel leuk vindt?

Verwijderd

SgtCaffran schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:08:
Waarom moet alles zo negatief opgevat worden bij jou? Kan je geen posts plaatsen met nieuwe leuke info of kan je niet vertellen over nieuwe features die je wel leuk vindt?
ik ben niet negatief hoor? maar er zijn standaard cod haters in deze topic toch haha

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:28
Deze topic?

Taalkundig is dit correct. Het is een leenword en mag met zowel deze als dit worden worden gecombineerd.

[ Voor 84% gewijzigd door Gropah op 13-09-2013 00:45 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:48:
[...]
:O punt d: I eat you for breakfast, ga iets zinnings toevoegen of zo als je geen kritiek kan hebben op een battlefield game.
Het enige dat jij "toevoegt" is uit de lucht gegrepen "kritiek" en trolling. Het is dat ik mensen in dit forum niet kan ignoren en de admins hier houden toch geen rekening met trolls, dus ik doe gezellig verder :)

Verwijderd

gunplay = damage, movement/bewegingen lijkt me toch een ander verhaal.
En tja als je denk dat ik casual ben, daarom sta ik dan ook zonder enige moeite in de top 3 als ik wil in een public server.
Nou whooptiefuckingdoo, dat is moeilijk. Oh wacht, PUBLIC server zei je. Nee, dát is natuurlijk een eitje.
Even voor jouw beeldvorming: ik speel voor de leut, ik speel meestalmet de slechtere wapens, voor de vergezochte kills (c4 jeepjes en boobytraps in krappe infantry kaarten FTW) en ik walg van tryhards met M16s.

Maar als ik m'n best een klein beetje doe en met een M16a3 speel kom ik in pub servers met gemak ronde na ronde na ronde aan een MVP1/2/3 ribbon. Beetje rondjes huppelen M16-lamen, defib kietelen aan liggende teamies en hop, alweer een rondje MVP 1 2 of 3. No skill required.

Als de argumenten over gun balance van Tsu en Pykow komen weet je drie dingen zeker: 1. er is over nagedacht, 2. de feiten kloppen en 3. ze weten hoe het spel werkt.

Als jij met een AR in BF3 niet in staat bent om ten minste 3 kills op rij te maken voor je moet reloaden moet je leren mikken. Ik kan het, en ik kan niet bijzonder goed mikken. Als je mijn stats bekijkt op battlelog zie je iemand wiens accuracy zwaar lijdt onder het gebruik van belt-fed LMGs op bipod (wel lekker veel suppression ribbons >:) ) en desondanks kan ook ik met gemak op Seine of Bazaar met een M16 meekomen en zelfs winnen. Het enige wat daar voor nodig is is dat je een klein beetje nadenkt over hoe je speelt, vijanden af en toe flankt en dat zij geen m16 hebben, waardoor jij elk duel kunt winnen.

De gunplay in BF2 was kut. BF3 doet een hoop dingen fout, het balancen van de m16a3 en jets voorop, maar de gunplay is niet alleen goed, die is geweldig, vergeleken met zo ongeveer elk spel wat ik verder ken. Spreiding, terugslag, de tijd die je kogels nodig hebben om aan te komen en wonderwel de detectie waar ze terechtkomen op het lichaam (niet óf ze raken, want díé detectie is fucked up) werken prima en als ze daar helemaal niets aan veranderen is het nog steeds de best gesimuleerde kogelregen buiten ARMA die je kopen kunt dit jaar.

Verwijderd

En daarom ga ook niet verder op jou in, want je komt met niks
Je heb het over de M16 dit en dat maar ik speel met de AEK :? :P
en ik kan gewoon 3 kills maken hoor met de aussalt ;) maar om volledige squad wipe te realiseren heb ik de g19 silencer met zijn 900 rpm ;) !

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 11:23 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:27
3 man met 1 mag is tegenwoordig meer afhankelijk van de lag in de server dan van skill imo. Gezien je op de consoles geen lag-o-meter hebt, heb je het ook niet direct door maar vaak zat 3 magazijnen voor 1 klootviool nodig gehad omdat ie op mijn beeld een totaal andere positie had of dat ie wel hitmarkers kreeg maar minder/geen damage ervan kreeg verwerkt.

Als ik ook met een M60 na meerdere bodyshots maar een assist van 25 oid krijg, dan weet je gewoon dat er iets niet klopt.

Vind overigens van de laatste spectator-filmpjes die zijn verschenen, dat er nog aardig wat lag in zit. Weet niet of dat komt omdat een spectator geen voorrang heeft op de net-pakketjes, maar vind het wel zorgwekkend.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 11-09-2013 11:21 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:20:
3 man met 1 mag is tegenwoordig meer afhankelijk van de lag in de server dan van skill imo. Gezien je op de consoles geen lag-o-meter hebt, heb je het ook niet direct door maar vaak zat 3 magazijnen voor 1 klootviool nodig gehad omdat ie op mijn beeld een totaal andere positie had of dat ie wel hitmarkers kreeg maar minder/geen damage ervan kreeg verwerkt.
network smoothing moet je omlaag doen ;) dat scheelt nogal!
gunplay = damage, movement/bewegingen lijkt me toch een ander verhaal.
Gunplay is niet enkel damage van een wapen. Het gaat om het spelen met guns, alles met betrekking tot bewegen van spelers tot gedrag van wapens en omgeving.
En tja als je denk dat ik casual ben, daarom sta ik dan ook zonder enige moeite in de top 3 als ik wil in een public server. Maar helaas speel ik meestal voor de fun, want BF wordt toch nauwlijk competitive gespeeld dus het heeft ook geen meerwaarde om de game mechanics heel goed onder te knie te krijgen.

Just let'us run and gun :>
Ja ik denk dat je een casual speler bent. En dat maakt verder ook niet uit aangezien vrijwel iedereen hier een casual speler is. We zitten op een forum met vrijwel uitsluitend casual spelers. Alleen als ik dan zulke discussies zie dan denk ik dat sommige mensen de cijfertjes misschien iets te serieus nemen.

Jezelf als pro speler zien is misschien wel de grootste valkuil in dit spel. Dat je daadwerkelijk moet letten op de minieme verschillen en dat je daadwerkelijk moet rekenen hoeveel mensen je per clip dood kan schieten. In de praktijk blijken die minieme stat verschillen een stuk minder uit te maken. Wanneer je wel of niet gaat reloaden blijkt voor de meeste spelers een stuk minder relevant te zijn aangezien ze toch niet lang genoeg leven om al hun clips leeg te schieten. Wapens kunnen een verschil maken aangezien die stats aardig kunnen verschillen. Maar de kleinere verschillen tussen wapens krijgen soms wel iets te veel aandacht naar mijn idee.

Evenals de hele discussie over gunplay die in BF2 beter zou zijn. De casual speler zal echt niet zoveel verschil gaan maken en juist voor hem is de gunplay in BF3 een stuk beter omdat al die vage truukjes niet meer mogelijk zijn. Bunnyhoppen, dolphin diven,... allemaal dingetjes die gewoon geen groot voordeel meer bieden.

BF3 heeft een zeer solide gunplay. Wapens zijn accuraat in de juiste handen maar oneindig sproeien levert een vreselijk vervelend wapen op om mee te spelen. Ja soms denk ik dat ze misschien iets teveel spayen vergeleken met hun real life counterparts maar dat is gameplay wise weer een goede beslissing.

Ik kom weinig situaties tegen waarbij ik het idee heb dat ik in BF2 een ander resultaat had kunnen neerzetten vergeleken met BF3. En als dat al voorkomt is dat doordat de rest van de gameplay in BF2 gewoon anders was. Verschuilen en posities innemen werkte veel beter doordat je geen last had van destruction en materiaal dat kogels door laat gaan.

Mijn ervaring is dat ik me veel meer ben gaan richten op cijfertjes in het spel. In BFBC2 ben ik meer in aanraking gekomen met fora waar inhoudelijk diep op situaties werd ingegaan en in BF3 werd dit enkel sterker. En ben ik er echt beter door gaan spelen? M'n scores suggereren van niet. Soms vraag ik me niet af of we veel te veel op de cijfers letten en er geen rekening mee houden dat we slechts casual spelers zijn. We zijn geen pro's, ook al willen sommigen dat nog zo graag.
Het is "de topic" dus ook "deze topic". Je kan "dit" enkel gebruiken bij woorden waar "het" als lidwoord gebruikt wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• vinom
Kijk, weer wat geleerd vandaag ;)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:38

Pykow

Angelo OTR

Even iets anders en vooral gericht op de community (dus iedereen hier)
bekijk deze video:

Zoveel herkenbaar over de Battlefield community.
lees daarna dit topic terug en je ziet het allemaal een keertje langskomen.

Console VS pc

of andere games zoals CoD erbij te halen in een discussie
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:03:
Laat ik de discussie een draai gegeven: what about the lean feature..
moeten sommige mensen niet ragen over deze feature of zo aka cod. :P
en zo zijn er nog een hoop punten die besproken worden.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:26:
[...]

Gunplay is niet enkel damage van een wapen. Het gaat om het spelen met guns, alles met betrekking tot bewegen van spelers tot gedrag van wapens en omgeving.

[...]

Ja ik denk dat je een casual speler bent. En dat maakt verder ook niet uit aangezien vrijwel iedereen hier een casual speler is. We zitten op een forum met vrijwel uitsluitend casual spelers. Alleen als ik dan zulke discussies zie dan denk ik dat sommige mensen de cijfertjes misschien iets te serieus nemen.

Jezelf als pro speler zien is misschien wel de grootste valkuil in dit spel. Dat je daadwerkelijk moet letten op de minieme verschillen en dat je daadwerkelijk moet rekenen hoeveel mensen je per clip dood kan schieten. In de praktijk blijken die minieme stat verschillen een stuk minder uit te maken. Wanneer je wel of niet gaat reloaden blijkt voor de meeste spelers een stuk minder relevant te zijn aangezien ze toch niet lang genoeg leven om al hun clips leeg te schieten. Wapens kunnen een verschil maken aangezien die stats aardig kunnen verschillen. Maar de kleinere verschillen tussen wapens krijgen soms wel iets te veel aandacht naar mijn idee.

Evenals de hele discussie over gunplay die in BF2 beter zou zijn. De casual speler zal echt niet zoveel verschil gaan maken en juist voor hem is de gunplay in BF3 een stuk beter omdat al die vage truukjes niet meer mogelijk zijn. Bunnyhoppen, dolphin diven,... allemaal dingetjes die gewoon geen groot voordeel meer bieden.

BF3 heeft een zeer solide gunplay. Wapens zijn accuraat in de juiste handen maar oneindig sproeien levert een vreselijk vervelend wapen op om mee te spelen. Ja soms denk ik dat ze misschien iets teveel spayen vergeleken met hun real life counterparts maar dat is gameplay wise weer een goede beslissing.

Ik kom weinig situaties tegen waarbij ik het idee heb dat ik in BF2 een ander resultaat had kunnen neerzetten vergeleken met BF3. En als dat al voorkomt is dat doordat de rest van de gameplay in BF2 gewoon anders was. Verschuilen en posities innemen werkte veel beter doordat je geen last had van destruction en materiaal dat kogels door laat gaan.

Mijn ervaring is dat ik me veel meer ben gaan richten op cijfertjes in het spel. In BFBC2 ben ik meer in aanraking gekomen met fora waar inhoudelijk diep op situaties werd ingegaan en in BF3 werd dit enkel sterker. En ben ik er echt beter door gaan spelen? M'n scores suggereren van niet. Soms vraag ik me niet af of we veel te veel op de cijfers letten en er geen rekening mee houden dat we slechts casual spelers zijn. We zijn geen pro's, ook al willen sommigen dat nog zo graag.

[...]

Het is "de topic" dus ook "deze topic". Je kan "dit" enkel gebruiken bij woorden waar "het" als lidwoord gebruikt wordt.
Grotendeels mee eens maar je weet me standpunt dus ;) hoe ik het graag wil zien, dat mensen harder worden beloond voor flanken/goed mikken en daarom zijn wijzingen in de time to kill op basis van RoF en damage heel belangrijk.
Pykow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:30:
bekijk deze video:
[video]

Console VS pc

[...]

haha lekker toevallig, maar het is toch zo iedereen is fan van ze eigen game. maar sommige zijn gewoon zeer door geslagen daar in! persoonlijk stuur ik geen mailtjes naar mensen hoor om ze weg te houden van BF !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 11:40 ]

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:25:
[...]

network smoothing moet je omlaag doen ;) dat scheelt nogal!
Dat kan dus niet op console ;)

Verder zit er wel wat tussen Pro gamer en Casual gamer, namelijk de hardcore gamer. Iemand die dagelijks speelt is misschien geen pro-gamer (als in: je verdient er je geld niet mee), maar een casual gamer ook zeker niet. Om iedereen hier maar meteen weg te zetten als casual gamer (wat net geen n00bs meer zijn) vind ik wel wat ver gaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Martinspire op 11-09-2013 11:36 ]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 18:27
edit: vage dubbelpost, sorry

[ Voor 96% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 11-09-2013 11:39 ]

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:37:
De core gunplay van BF3 is in mijn ogen prima geslaagd. Casual spelers kunnen meekomen en genoeg mogelijkheden voor betere spelers om te excelleren. Het enige nadeel is dat weapon balance gewoon een tikkeltje vreemd is. Te grote verschillen tussen de goede wapens en de slechte wapens.
De gunplay is inderdaad geweldig, maar de weapon balance van BF3 is een beetje doorgeslagen in de richting van hoge RPM + controleerbere recoil = win. Wat mij betreft hadden ze meer mogen spelen met de damage drop-off tussen wapens en de mondingsnelheid van kogels of meer differentiatie tussen de invloed van aim onder supression. Te veel wapens lonen gewoon totaal niet en er is geen enkel voordeel voor low RPM wapens.

Wellicht dat ze ook iets hadden kunnen doen met iets lagere spread met hogere zoom scopes oid. Want het loont nu gewoon niet om iets anders dan RDS of de kobra erop te zetten.

Maar het is moeilijk, te lage damage per kogel en je hebt weer irritante bulletsponges, te veel damage per kogel en het wordt weer te makkelijk voor de spray 'n pray casuals. Zoals nu ook in hardcore een beetje het geval is, het concept is gaaf van intensere vuurgevechten maar helaas vertaalt het zich in campen en sprayen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:34:
Hoe ik het graag wil zien, dat mensen harder worden beloond voor flanken/goed mikken en daarom zijn wijzingen in de time to kill op basis van RoF en damage heel belangrijk.
In shooters wordt je altijd beloond door goede movement, zo ook in BF3. Dat is minstens zo belangrijk als welke gun je hebt, zo niet belangrijker. Goed positioneren, goede timing en de juiste beslissingen maken is precies wat goede spelers onderscheid van slechte. Aimen kan iedereen leren, maar goed tactisch inzicht is een vereiste als je écht goed wilt spelen.

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:20:
Tja, ik weet een beetje hoe die netwerkcode werkt dus ik tik vier of vijf kogels af en schiet de volgende neer. Als hde eerste onverhoopt toch nog leeft krijgt die wel een kogeltje mee van de daardoor langere burst naar de volgende speler :+
Als ik ook met een M60 na meerdere bodyshots maar een assist van 25 oid krijg, dan weet je gewoon dat er iets niet klopt.
Mjah, mijn ervaring met de M60 (m'n 1e wapen zowel in tijd als in kills) is toch wel dat een hoop van die full-auto bodyshots gewoon geen bodyshots waren omdat het ding echt bezopen spread heeft als je geen bipod gebruikt. Daarnaast heb je dan óók nog het probleem dat je een kleine 100 msec vertraging hebt als je geluk hebt en een goeie verbinding, dat helpt ook niet heel erg op zich.

Als je gun to gun staat met iemand en je verliest met een lage assist terwijl je wel bloed én hitmarkers zag, dan was het netcode. Als je één hitmarker ziet van je vijf schoten, dan was er ook nog wat mis ;)

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:39:

In shooters wordt je altijd beloond door goede movement, zo ook in BF3. Dat is minstens zo belangrijk als welke gun je hebt, zo niet belangrijker. Goed positioneren, goede timing en de juiste beslissingen maken is precies wat goede spelers onderscheid van slechte. Aimen kan iedereen leren, maar goed tactisch inzicht is een vereiste als je écht goed wilt spelen.
Zeker maar de wapens zijn nog steeds eenheidsworst door het hele ROF gebeuren!
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:34:
Grotendeels mee eens maar je weet me standpunt dus ;) hoe ik het graag wil zien, dat mensen harder worden beloond voor flanken/goed mikken en daarom zijn wijzingen in de time to kill op basis van RoF en damage heel belangrijk.
Harder worden beloofd? Het is te gemakkelijk om flink te backrapen. Zeker met de juiste sideweapons. Een goede aanval in de rug of van de zijkant is altijd effectief. Juist het grote probleem hier is zaken zoals het verschijnen op de minimap. TTK in deze situatie is in mijn ervaring juist het minste probleem.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:39:
De gunplay is inderdaad geweldig, maar de weapon balance van BF3 is een beetje doorgeslagen in de richting van hoge RPM + controleerbere recoil = win. Wat mij betreft hadden ze meer mogen spelen met de damage drop-off tussen wapens en de mondingsnelheid van kogels of meer differentiatie tussen de invloed van aim onder supression. Te veel wapens lonen gewoon totaal niet en er is geen enkel voordeel voor low RPM wapens.
Dat is zeker waar. De afwegingen zoals RPM versus accuracy zouden persoonlijke afwegingen moeten zijn, niet iets wat door het spel al bepaald is.
Wellicht dat ze ook iets hadden kunnen doen met iets lagere spread met hogere zoom scopes oid. Want het loont nu gewoon niet om iets anders dan RDS of de kobra erop te zetten.
Het is zeker jammer dat scopes zo weinig voordeel bieden. Met een red dot is snipers killen iets te makkelijk, een Acog voegt weinig toe.
Maar het is moeilijk, te lage damage per kogel en je hebt weer irritante bulletsponges, te veel damage per kogel en het wordt weer te makkelijk voor de spray 'n pray casuals. Zoals nu ook in hardcore een beetje het geval is, het concept is gaaf van intensere vuurgevechten maar helaas vertaald het zich in campen en sprayen
Het is inderdaad erg lastig. Te hoge damage werkt camping in de hand. Dat zie je in shooters zoals Arma. Realistische damage zorgt er voor dat je zo veel mogelijk achter cover wilt zitten en niet in het open veld wilt zijn. Zeer realistisch en zeer spannend maar wel een totaal andere gameplay.
Precies, een op een ben ik niet extreem sterk maar juist positie kiezen is een van mijn sterkere kanten. Vooral objecten gebruiken als blokkades om snel grote afstanden te overbruggen, meesten houden daar amper rekening mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:40:
[...]

Tja, ik weet een beetje hoe die netwerkcode werkt dus ik tik vier of vijf kogels af en schiet de volgende neer. Als hde eerste onverhoopt toch nog leeft krijgt die wel een kogeltje mee van de daardoor langere burst naar de volgende speler :+
dus jou standaard is 5/6 kogels verbruik per kill? dat is knap! je ammo clip is dan 25 zeg maar?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 11:49 ]

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:43:
[...]

Harder worden beloofd? Het is te gemakkelijk om flink te backrapen. Zeker met de juiste sideweapons. Een goede aanval in de rug of van de zijkant is altijd effectief. Juist het grote probleem hier is zaken zoals het verschijnen op de minimap. TTK in deze situatie is in mijn ervaring juist het minste probleem.
Beloond! maar meestal zit je aan de 10/7 kogels per kill door de spread, als het een 4vs1 situatie backerape is. Denk ik van hmmm in de the good old days 8x burst and still had bullets to spare :)

Ik zie liever dat die bliepjes statisch is op de minimap dat geeft je wat flexibiliteit in plaats van dat bliepje je gewoon voor 3 seconden volgt. Maar daar voor hebben we ook de suppressor dus eigenlijk zie ik het probleem dan weer niet.

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:40:
[...]

Dat is leuk als je er van op aan kunt als je hitmarkers ook daadwerkelijk damage opleveren. Verder heb je met een beetje lag (wat je op console al snel hebt doordat je er gewoon geen feedback op hebt) al erg veel last
[...]

Mjah, mijn ervaring met de M60 (m'n 1e wapen zowel in tijd als in kills) is toch wel dat een hoop van die full-auto bodyshots gewoon geen bodyshots waren omdat het ding echt bezopen spread heeft als je geen bipod gebruikt. Daarnaast heb je dan óók nog het probleem dat je een kleine 100 msec vertraging hebt als je geluk hebt en een goeie verbinding, dat helpt ook niet heel erg op zich.

Als je gun to gun staat met iemand en je verliest met een lage assist terwijl je wel bloed én hitmarkers zag, dan was het netcode. Als je één hitmarker ziet van je vijf schoten, dan was er ook nog wat mis ;)
Ik zie meerdere hitmarkers met bloed en toch loopt die gast dan gewoon verder (of schiet me zelfs dood). Ik heb aardig wat voorbeelden over hoe slecht de netcode werkt op console, maar feit blijft dat je er gewoon niet van op aan kunt dat elke kogel die jou gun verlaat ook daadwerkelijk bij die ander zijn poppetje raakt of damage oplevert. Er zit soms erg veel vertraging tussen waardoor de locaties van spelers gewoon niet meer kloppen, plus dat je lokaal wel hitmarkers kunt krijgen maar dat die niet worden verzonden of geaccepteerd.

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:09:
Beloond! maar meestal zit je aan de 10/7 kogels per kill door de spread, als het een 4vs1 situatie backerape is. Denk ik van hmmm in de the good old days 8x burst and still had bullets to spare :)

Ik zie liever dat die bliepjes statisch is op de minimap dat geeft je wat flexibiliteit in plaats van dat bliepje je gewoon voor 3 seconden volgt. Maar daar voor hebben we ook de suppressor dus eigenlijk zie ik het probleem dan weer niet.
Misschien moet je gewoon leren mikken? Het is nog steeds zo dat vier kogels van een M16A4 een enemy neer halen. Je moet enkel wel zorgen dat al die kogels raak zijn inderdaad. Bij de M16A2 had je in BF2 3 kogels nodig voor een tegenstander zonder armor en vijf kogels voor een tegenstander met armor. Tegen de meeste tegenstanders had je alsnog twee bursts nodig en dat is nu ook zo.

Enige is nu dat de wapens wellicht iets meer spread hebben maar dat is voor een goede speler ook geen enkel probleem om te counteren. Vier tegenstanders neerschieten met een enkele clip moet een goede speler gewoon kunnen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
bekijk deze video:
[video]
Dit is dus precies waar ik echt totaal klaar mee ben.
Ik ben z'n 2 jaar geleden overgestapt van de X360 naar de PC en ik ben z'n 2.5 jaar geleden definitief gestopt met CoD. CoD werd gewoon veel te slecht voor mij en er was totaal geen uitdaging meer. Volgens de eeuwige BF2 elitist fanboys mag ik dus geen BF spelen omdat ik BF2 nooit online heb gespeeld. Die game staat gewoon op mijn PC maar ik ben er gewoon nooit ingekomen. Iedereen in dit topic die wel eens met mij heeft gespeeld weet dat ik echt wel een idee heb wat ik doe. ;)

Het kan mij werkelijk geen f*ck schelen welke game je voor BF speelden. Het maakt geen bal uit of het TF2, Halo, CoD, Arma, Quake or whatever het was. Het enige dat me interesseert is dat je de moeite neemt om het spel te leren zodat je kan proberen je team te helpen. Dat is ook het hele probleem met BF3. Ik heb de game voor de PC dus ik heb geen idee hoe het bij consoles precies zit maar CoD PC is gewoon totaal leeggestroomd ten tijde van BF3. De statistieken liegen niet, CoD op de PC is bijna dood wat niet vreemd is als je kijkt wat Activision gedaan heeft. Iets met geen dedicated servers en cheaters. O-)

Er zitten gewoon veel voormalige CoD spelers in BF3. Het probleem is alleen niet dit. Het probleem zit hem erin dat ze gewoon geen idee hebben hoe je de game moet spelen en dat niemand ze helpt. DICE helpt ze niet omdat er in BF3 niks wordt uitgelegd en de "BF2 veteran" is al helemaal waardeloos omdat je van hun moet oprotten. Een tijd geleden toen ik nog veel speelden nam ik vaak gewoon het commando van een team op me. Gewoon via de chat en dan simpele bevelen zoals neem dit MCOM eerst, let op die en die flank etc. Raad eens? Het werkte verdomt goed. Een team van 16 man heeft gewoon al een leider nodig en dit is ook de rede dat ik hoop dat commander geen totale mislukking wordt.

Dan kijk ik af en toe nog wel eens in CoD topics en dan zie ik nog wel eens BF fanboy posts. Serieus mensen, kappen want je zet alleen jezelf voor lul en je geeft die game die je zo geweldig vind een slechte naam. :/

Dan nog de gungameplay. Het is echt niet perfect in BF3. Zoals al eerder gezegd had DICE meer met dropoff ranges moeten doen en het lijkt erop dat ze dezelfde fout weer gaan maken. Dan hadden ze van mij iets minder spread en iets meer recoil mogen doen maar dat is mijn mening. Dat gezegd, welke game heeft nou betere gunmechanics? Welke game heeft nou zulke diepe statistieken, recoil en variatie?
Wordt een kort lijstje...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:31:
[...]
Dat is leuk als je er van op aan kunt als je hitmarkers ook daadwerkelijk damage opleveren. Verder heb je met een beetje lag (wat je op console al snel hebt doordat je er gewoon geen feedback op hebt) al erg veel last
Op de PC is het wel zo dat hitmarker = geregistreerde hit. Dus het kan wél voorkomen dat ik vier hitmarkers krijg en dan alsnog dood ben, maar dan is het dus lag omdat de andere gewoon eerder schoot en de netcode dat niet soepel weergeeft. Dat komt veel voor en is érg irritant, omdat je het gevoel hebt je uit een lastige situatie te schieten en dan toch nog het loodje legt ondanks dat je de ander volgas in z'n dop schoot.

Wat NIET kan is dat ik op iemand aan het vuren ben, vier hitmarkers krijg en hij dan toch levend wegkomt als ik zelf nergens aan sterf. Het kan zijn dat hij de hoek om is voor hij sterft, of achter een muurtje, maar dood gaat hij. In zoverre heb ik op de PC geen last dat je hitmarkers ziet die geen hit waren geweest als je nog geleefd had toen je vuurde. Het kan alleen voorkomen dat je hit eigenlijk kwam uit een schot dat je niet gelost kan hebben omdat je dood hoorde te zijn en daarom dus niet telt - dat is wel wezenlijk iets anders.
[...]
Ik zie meerdere hitmarkers met bloed en toch loopt die gast dan gewoon verder (of schiet me zelfs dood). Ik heb aardig wat voorbeelden over hoe slecht de netcode werkt op console, maar feit blijft dat je er gewoon niet van op aan kunt dat elke kogel die jou gun verlaat ook daadwerkelijk bij die ander zijn poppetje raakt of damage oplevert. Er zit soms erg veel vertraging tussen waardoor de locaties van spelers gewoon niet meer kloppen, plus dat je lokaal wel hitmarkers kunt krijgen maar dat die niet worden verzonden of geaccepteerd.
Dan werkt de netcode tussen PC en console dus anders. Dat is op zich niet raar, aangezien je met consoles toch tegen behoorlijke beperkingen oploopt qua rekenkracht en vooral ook betrouwbaarheid van de verbinding als je een client voor host laat spelen. Op de PC is het dus niet zo'n issue, mede dankzij dedicated servers.
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:46:
[...]
dus jou standaard is 5/6 kogels verbruik per kill? dat is knap! je ammo clip is dan 25 zeg maar?
Nee, ik kan niet zo best mikken dus mijn standaard verbruik met een assault rifle ligt wat hoger - ik spray weleens wat mis. Maar als mijn fijne motoriek het doet (dat is vaker niet dan wel het geval) dan kom ik op kleine maps zeker wel met 5 of 6 kogels per kill weg ja, en lukt het vaak genoeg om met één clipje vier man om te leggen. Je moet alleen wel realiseren dat als je de eerste paar kogels gelost hebt je op de volgende moet gaan schieten, ook al staat de eerste nog. De grote reden bij mij dat ik meer dan die 6 kogels per kill nodig heb is dat m'n fijne motoriek niet of nauwelijks werkt, 80% van de tijd. Niet dat het wapen te zwak is.

In het dagelijks spelen speel ik trouwens sowieso met de M60 of M39 en dan moet je überhaupt geen 6 hitmarkers nodig hebben tenzij je op écht flinke afstand zit.
DanielWW2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:48:Dat gezegd, welke game heeft nou betere gunmechanics? Welke game heeft nou zulke diepe statistieken, recoil en variatie?
Wordt een kort lijstje...
Ehm,
- ARMA reeks,
- S.T.A.L.K.E.R. reeks,
eh....
Volgens mij was 'm dat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 13:09 ]

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:58
bekijk deze video:
[video]

Console VS pc

[...]

Nou ik voel mij hier op geen enkele manier door aangesproken :X
Persoonlijk aanval doen we hier niet
Natuurlijk word er geklaagd over pc's vs consoles , over Noob guns , hackers , fanboys en al die shit maar ik geloof niet de de BF community slechter is als de CoD community.
Denk dat het er meer aanligt welk volk er reageert op youtube filmjes ;)
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:06:
Ehm,
- ARMA reeks,
- S.T.A.L.K.E.R. reeks,
eh....
Volgens mij was 'm dat.
Daar noem je ook net 2 hele andere games op ARMA = Sim en Stalker een RPG.
Nu een echte competitive game ?
En arma is trouwens ook niet echt om naar huis te schijven maar dat is mijn mening ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Gropah op 13-09-2013 00:46 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Dit hoge school schieten met 3 en soms wel 4 is per clip voor mij niet weggelegd. Speel hoofdzakelijk met de famas. Dus grote knullen onder ons probeer het ook eens met de famas om 3 a 4 kills te maken met 1 clip. Meestal zie ik eidereen met de m etjes lopen want dat speelt zo makkelijk. _/-\o_

• DaniëlWW2
  • Niet online
beuker19 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:10:
Natuurlijk word er geklaagd over pc's vs consoles , over Noob guns , hackers , fanboys en al die shit maar ik geloof niet de de BF community slechter is als de CoD community.
Ik heb jaren op het CoD forum gezeten, daar z'n 13.500 posts gemaakt wat mij in de top 5 van de biggest posters bracht op het CoD forum. CoD is erger maar niet veel. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

TecTo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:14:
Dit hoge school schieten met 3 en soms wel 4 is per clip voor mij niet weggelegd. Speel hoofdzakelijk met de famas. Dus grote knullen onder ons probeer het ook eens met de famas om 3 a 4 kills te maken met 1 clip. Meestal zie ik eidereen met de m etjes lopen want dat speelt zo makkelijk. _/-\o_
Dat is met de FAMAS ook redelijk mogelijk zolang je maar rekening houd met de beperkingen van dat wapen. Een van de beperkingen is de nauwkeurigheid op lange afstanden. Het grootste probleem is eigenlijk het beperkte magazijn van de FAMAS F1, slechts 25 kogels.

Het enige vreemde met de FAMAS is dan ook dat DICE expres de verouderde variant in het spel gestopt heeft en niet de moderne variant die in BF2 te zien was. De F1 variant in het spel wordt inderdaad door het Franse leger gebruikt maar puur omdat vervanging te duur is. Waarom dan ook die variant in BF3 stoppen terwijl de G2 al vele jaren beschikbaar is en al ruim 10 jaar lang door de Franse marine gebruikt wordt?
Waarom expres verouderd wapentuig in het spel stoppen?

Verwijderd

Nope. Beide games met betere wapen physics dan in BF3. Dat is het hele lijstje volgens mij, en zoals je ziet zit er inderdaad niets tussen wat ook maar enigszins geschikt is voor serieus multiplayer.
En arma is trouwens ook niet echt om naar huis te schijven maar dat is mijn mening ;)
100% mee eens. De lijst bevat dan ook alleen games met betere wapenphysics, niet betere games ;)

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:40:
[...]

Misschien moet je gewoon leren mikken?
d:)b nee echt ik kan mikken hoor.
Maar blijkbaar kunnen mensen hier in dit topic, continu met hun aussalt wapen 5 kogels gebruiken zonder verspilling in automatic stand. BF3 werd ook meer spray/pray in cqc door de RoF waar in BF2 controle beter werd beloond.

Maar einde discussie, het valt nu letterlijk in de herhaling als ik elke keer moet zeggen ik kan wel mikken en moet een battlelog score tonen :/

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:06:
[...]

Op de PC is het wel zo dat hitmarker = geregistreerde hit. Dus het kan wél voorkomen dat ik vier hitmarkers krijg en dan alsnog dood ben, maar dan is het dus lag omdat de andere gewoon eerder schoot en de netcode dat niet soepel weergeeft. Dat komt veel voor en is érg irritant, omdat je het gevoel hebt je uit een lastige situatie te schieten en dan toch nog het loodje legt ondanks dat je de ander volgas in z'n dop schoot.
Dit heb ik ook wel vaak, maar meestal gebeurd het zo dat iemand nog met een hele andere animatie bezig was (bv een reload) en je toch neerschiet. Sure, uiteinderlijk is het wel te verklaren, maar het is gewoon irritante lag
Wat NIET kan is dat ik op iemand aan het vuren ben, vier hitmarkers krijg en hij dan toch levend wegkomt als ik zelf nergens aan sterf. Het kan zijn dat hij de hoek om is voor hij sterft, of achter een muurtje, maar dood gaat hij. In zoverre heb ik op de PC geen last dat je hitmarkers ziet die geen hit waren geweest als je nog geleefd had toen je vuurde. Het kan alleen voorkomen dat je hit eigenlijk kwam uit een schot dat je niet gelost kan hebben omdat je dood hoorde te zijn en daarom dus niet telt - dat is wel wezenlijk iets anders.
Dat gebeurd dus soms wel en is gewoon irri. Of dan heb je wat hitmarkers gehad en heb je uiteindelijk een hele lage assist. Dan weet je gewoon dat er iets niet klopt.
[...]

Dan werkt de netcode tussen PC en console dus anders. Dat is op zich niet raar, aangezien je met consoles toch tegen behoorlijke beperkingen oploopt qua rekenkracht en vooral ook betrouwbaarheid van de verbinding als je een client voor host laat spelen. Op de PC is het dus niet zo'n issue, mede dankzij dedicated servers.
Op consoles zijn het ook dedicated servers, maar het grote verschil zit hem er waarschijnlijk in dat je op de pc ook autokicks hebt voor hoge ping, plus dat je kunt zien wie er laggen (en wat je eigen ping is). Op de PC heb je dan ook niet vaak dat je last hebt van lag, puur omdat er minder laggers in de servers zitten.

Je hebt soms gewoon niet door dat er iemand uit Australië of Japan in de server zit, waardoor de hele balans naar zijn gootje gaat en de netcode staat te trippen. Als je een lage ping hebt, heb je er enorm veel last van.
[...]
Het vreemde is overigens dat je vaak als je een game nieuw inkomt eigenlijk weinig last hebt, maar de volgende game heb je hetzelfde als de rest die er ook langer in zit: je ping lijkt vele malen hoger. Ik weet niet precies hoe of wat, maar mijn gevoel zegt dat je ping wordt gelijk getrokken met het gemiddelde van de server.

Maar als je nou eens fatsoenlijk servers kunt managen op consoles, moet het ook geen issue meer zijn. Gebrek aan lag-o-meter plus geen rcon tools is gewoon enorm storend. Je kunt niet een gemakkelijk berichtje sturen waarom iemand wordt geteamswitched of gekicked (wie verzonnen heeft dat teamswitchen de melding geeft "you have been killed by an admin" moeten ze een nekschot geven) en meer van dat soort dingen.

Het is fijn dat je op consoles nu dingen kunt instellen als maprotatie of serverinstellingen (zij het wat basic) maar van server management kun je gewoon niet spreken en dat zorgt ervoor dat de hele sfeer online en de netcode naar zijn gootje is.

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:32:
[...]

Maar blijkbaar kunnen mensen hier in dit topic, continu met hun aussalt wapen 5 kogels gebruiken zonder verspilling in automatic stand. BF3 werd ook meer spray/pray in cqc door de RoF waar in BF2 controle beter werd beloond.

Maar einde discussie, het valt nu letterlijk in de herhaling als ik elke keer moet zeggen ik kan wel mikken en moet een battlelog score tonen :/
Wellicht overschat jij jezelf teveel en komen veel misverstanden daar vandaan?

Tevens zitten hier geen mensen die constant 5 kogels per tegenstander nodig hebben, dat zou betekenen dat ze een accuracy van 100% hebben. Maar daar staat tegenover dat het in BF2 ook niet zo was dat je constant 5 kogels per tegenstander nodig had aangezien mensen daar ook geen 100% accuracy hadden.
Ik zie in ieder geval geen groot verschil tussen de flanking mogelijkheden in BF2 en die in BF3, in beide games heeft de flanker genoeg mogelijkheden om kills te maken.

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:37:

Op consoles zijn het ook dedicated servers, maar het grote verschil zit hem er waarschijnlijk in dat je op de pc ook autokicks hebt voor hoge ping, plus dat je kunt zien wie er laggen (en wat je eigen ping is). Op de PC heb je dan ook niet vaak dat je last hebt van lag, puur omdat er minder laggers in de servers zitten.
Omdat DICE zo'n leuke hybride Client/server hitmodel hebben geintroduceerd hebben zelfs laggers nu soort van klein voordeel

Terwijl als je het puur houd op serverside, dan hebben lagers geen invloed op de server maar heb jij alleen profijt van omdat zei de data een stuk later binnen krijgen.

---edit---
Zelfs zou iemand een ping van 150 hebben dat is nog steeds maar 0.015 sec ;)
Dus er iets meer aan de hand met de server netcode van BF3.

Misschien maakt het ook nog uit dat je maar 30 FPS heb en de engine er 0.033 sec overdoet om een frame te calculeren, maar je ik weet niet hoe ze die packethandeling/frame handeling doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 14:07 ]

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:43:
[...]

Wellicht overschat jij jezelf teveel en komen veel misverstanden daar vandaan?
Misschien ;)
nou ben benieuwd wat ze met me AEK-971 hebben gedaan in BF4 :>

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:40

Kiwi

Gadgetfreak

DanielWW2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:48:
[...]

Een tijd geleden toen ik nog veel speelden nam ik vaak gewoon het commando van een team op me. Gewoon via de chat en dan simpele bevelen zoals neem dit MCOM eerst, let op die en die flank etc. Raad eens? Het werkte verdomt goed. Een team van 16 man heeft gewoon al een leider nodig en dit is ook de rede dat ik hoop dat commander geen totale mislukking wordt.
Waarom luisteren ze naar jou wel :( Ik heb het serieus vaak geprobeerd, maar het maximale aantal spelers wat meedoet is iets van 3. Ik vind het erg jammer, maar daarom ben ik ook een clan gejoined. Ook al ben je maar met zijn 3/4en (soms zelfs 2), het gaat ineens stukken beter :) . Via chat zal je het halve team nodig hebben om iets te kunnen beginnen.

Ik heb veel vertrouwen in Commander mode, als je maar genoeg beloond wordt. DICE ziet ook wel dat de teamplay ver te zoeken is in een public match, ze weten waarschijnlijk heel goed hoe ze het kunnen oplossen. Uiteindelijk komen we er wel! (Al is het in Battlefield 28 :+ )

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

[...]

Nou ik voel mij hier op geen enkele manier door aangesproken :X
Wat een kansloze huilebalk die gast lijkt Ace Lightning wel :+
Denk dat het er meer aanligt welk volk er reageert op youtube filmjes ;)

[...]

Ik zou me ook niet aangesproken voelen als ik jou was :+

CoD zitten rage kinderen en mensen met een hele grote ego :P
bij BF keuren ze alle andere shooters af en als je het niet begrijpt ben je een noob.
heeft niks met de reacties op youtube te maken, maar ook op andere forums. lees maar eens het forum door op battlelog. je lacht je soms kapot.

ik denk dat na BF3, alleen Counter-strike nog een competitive game is met een beetje verschillende variatie.
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:32:
[...]

jij kan natuurlijk wel mikken, met dit soort discussies heb je een gemiddelde acc. van 23% minimaal.
als je rond de 18% en 19% zit, dan kan je redelijk mikken, maar schiet je nog veel mis.

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:05:
jij kan natuurlijk wel mikken, met dit soort discussies heb je een gemiddelde acc. van 23% minimaal.
als je rond de 18% en 19% zit, dan kan je redelijk mikken, maar schiet je nog veel mis.
Dat is al een argument dat prullenbak kan.

Misschien schiet ik wel op mensen omdat ik verdomd ammo kistje nodig heb want natuurlijk heel logisch klinkt, of ik spray even omdat ik de tegenstanders af van me wil houden tot ik volledig ben geheald.
dus je acc verhaal gaat niet echt op.

• DaniëlWW2
  • Niet online
TerrorKiwi schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:51:
[...]

Waarom luisteren ze naar jou wel :( Ik heb het serieus vaak geprobeerd, maar het maximale aantal spelers wat meedoet is iets van 3. Ik vind het erg jammer, maar daarom ben ik ook een clan gejoined. Ook al ben je maar met zijn 3/4en (soms zelfs 2), het gaat ineens stukken beter :) . Via chat zal je het halve team nodig hebben om iets te kunnen beginnen.
Het lukt ook niet altijd maar wel redelijk vaak. Het helpt ook dat ik wel eens een game begin met 10 kills ofzo voordat ik dood ga. :P
En als ik nog speel dan join ik A.W.E.S.O.M.-0 nog wel eens. Zorgt ook voor wat niveau. :+

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

DanielWW2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:22:
[...]

Het lukt ook niet altijd maar wel redelijk vaak. Het helpt ook dat ik wel eens een game begin met 10 kills ofzo voordat ik dood ga. :P
En als ik nog speel dan join ik A.W.E.S.O.M.-0 nog wel eens. Zorgt ook voor wat niveau. :+
Ik sta ook vaak wel bovenaan, soms inderdaad met grote verschillen met de rest, maar er wordt niet veel op de chat gelet denk ik. Dat licht misschien ook aan hardcore squad rush (of rush), daar spelen meer mensen in clans, waardoor ze zich op TS etc. focussen, en niet de chat. Ik join ook steeds vaker spelers die ik vaker tegenkom, die herkennen je speelstijl, en jij herkent die van hun. Dat helpt mij ook nog wel eens :)

EDIT: Gameplay met alle LMG's van BF4:

[ Voor 6% gewijzigd door Kiwi op 11-09-2013 15:28 ]

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 20:50

ye-roon

knaak

Jaaaa, klinkt allemaal erg goed die guns. En de omgevings geluiden. Jammer dat de MG4 zo kort in beeld was, die klonk verruit het lekkerst. En de 240B lijkt de sterkste te zijn op het moment. Maja, gissen en dus wachten tot de game uit is :) Hopelijk is de volgende video van lvlcap de pdws van de engi, giiive moar infos about the UMP45 en UMP9.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Gissen... ze moeten gewoon even de data files uitlekken, daar staat al die informatie in. Zo komt Symthic volgens mij ook aan al die data. Weten we al wat het beste wapen is voor het spel uit komt :+

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 11-09-2013 16:39 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:39:
Gissen... ze moeten gewoon even de data files uitlekken, daar staat al die informatie in. Zo komt Symthic volgens mij ook aan al die data. Weten we al wat het beste wapen is voor het spel uit komt :+
is er dan zoeits al het ''beste'' wapen? Dice zou toch zo bezig zijn geweest om alles zoveel mogelijk te balanceren? of zou er weer een nieuwe m16a3 komen? :/ hoop t nie

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• A.W.E.S.O.M.-0
spartacusNLD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:42:
[...]
is er dan zoeits al het ''beste'' wapen? Dice zou toch zo bezig zijn geweest om alles zoveel mogelijk te balanceren? of zou er weer een nieuwe m16a3 komen? :/ hoop t nie
Er is ALTIJD allround een beste wapen, of je moet voor de CS methode willen. 4 bruikbare wapens en de rest kapotnerfen.

• DaniëlWW2
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:39:
Sterker nog, iemand heeft een programma geschreven waarmee je alle weaponstats uit BF3 kan lezen. Toen ging deze experimenteren en bleek er totaal geen bescherming te zijn in BF3. Dat was de BF3 filetweaker. ;)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

DanielWW2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:58:
[...]

Sterker nog, iemand heeft een programma geschreven waarmee je alle weaponstats uit BF3 kan lezen. Toen ging deze experimenteren en bleek er totaal geen bescherming te zijn in BF3. Dat was de BF3 filetweaker. ;)
1 van de redenen waarom BF3 competitief gezien, niet populair is.
Netcode is slecht en de filetweaker die men gebruikt zorgt voor een oneerlijk gevoel.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:46:
[...]

Er is ALTIJD allround een beste wapen, of je moet voor de CS methode willen. 4 bruikbare wapens en de rest kapotnerfen.
Er is inderdaad altijd 1 wapen die er boven uitsteekt en waar iedereen over gaat ragen.
zo was volgens mij de M416 erg populair in Bad company 2.

• A.W.E.S.O.M.-0
Pykow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:18:
[...]

Netcode is slecht en de filetweaker die men gebruikt zorgt voor een oneerlijk gevoel.

Er is inderdaad altijd 1 wapen die er boven uitsteekt en waar iedereen over gaat ragen.
zo was volgens mij de M416 erg populair in Bad company 2.
Tegenwoordig valt het wel mee hoor met de damage modifier, dat hebben ze toch redelijk effectief weten te stoppen en dat is volgens mij ook niet een reden waarom competitief BF3 niet populair is.

De voornaamste reden is dat competitief BF3 totaal niet aantrekkelijk is om te kijken. Je ziet het maar vanuit 1 perspectief en zelfs als je meerdere viewpoints hebt zoals de Daskro en Brett FX casts, dan nog is de verloop van het potje eigenlijk niet te volgen. Zelfs als je heel goed bekend bent met het spel, de maps en de meestgebruikte strategiën is het nog heel moeilijk om het potje te volgen en om spanning te voelen.

Daarnaast wijkt 5v5 conquest gameplay zoveel af van normale pub potjes dat het een behoorlijke tijdsinvestering vereist om er goed in te worden. Zelf heb ik het ook een tijdje een kans gegeven, maar ik vind het lang zo leuk niet. Afgezien dat tegen high-skilled spelers spelen wel gaaf is, de gameplay zelf is totaal niet verslavend naar mijn idee. Daarom verwacht ik ook veel van elimination of conquest domination op goede maps. Nu zijn het twee totaal verschillende werelden. Ik ken massa's spelers die fantastisch zijn in ESL maar gemiddeld met 32 spelers (evt met vehicles) of andersom.

Wat de beste gun in BC2 betreft weet ik het niet zo goed, maar volgens mij was de burst M16 daar ook de meest gebruikte assault rifle. Al kon je met de UZI of UMP het heel goed opnemen tegen een assault rifle en dat is in BF3 bepaald niet het geval. Nu de PDW's engineer exclusive worden heb ik goede hoop dat die balans weer een beetje hersteld wordt.

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 17:08
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:56:
[...]

Tegenwoordig valt het wel mee hoor met de damage modifier, dat hebben ze toch redelijk effectief weten te stoppen en dat is volgens mij ook niet een reden waarom competitief BF3 niet populair is.

De voornaamste reden is dat competitief BF3 totaal niet aantrekkelijk is om te kijken. Je ziet het maar vanuit 1 perspectief en zelfs als je meerdere viewpoints hebt zoals de Daskro en Brett FX casts, dan nog is de verloopt van het potje eigenlijk niet te volgen. Zelfs als je heel goed bekend bent met het spel, de maps en de meestgebruikte strategiën is het nog heel moeilijk om het potje te volgen en om spanning te voelen.

Daarnaast wijkt 5v5 conquest gameplay zoveel af van normale pub potjes dat het een behoorlijke tijdsinvestering vereist om er goed in te worden. Zelf heb ik het ook een tijdje een kans gegeven, maar ik vind het lang zo leuk niet. Afgezien dat tegen high-skilled spelers spelen wel gaaf is, de gameplay zelf is totaal niet verslavend naar mijn idee. Daarom verwacht ik ook veel van elimination of conquest domination op goede maps. Nu zijn het twee totaal verschillende werelden. Ik ken massa's spelers die fantastisch zijn in ESL maar gemiddeld met 32 spelers (evt met vehicles) of andersom.
Heel erg mee eens ;). Verschil met bf3 en bf4 is dat er waarschijnlijk een matchmaking tool voor domination 5v5 komt. Waardoor het verschil tussen pub en e-sport een stuk kleiner wordt. (bv cs go en lol).
Plus het feit dat de spectator tool heel veel hotkeys heeft voor de shoutcaster, waardoor het een stuk overzichtelijker wordt.
Waar ik meest benieuwd naar ben is de map lay-out van de overige vanilla maps.
Netcode is op heel veel punten beter gemaakt, waardoor de algemene latencies 30-50% lager zijn.
Plus balans is veel beter. Je wordt beloont op skill, dus at4 veel damage en lock-on heel weinig. Meer info later deze week van veel youtubers.
Ik zie zelf dat bf4 gewoon erg veel heeft geleerd van bf3. Veel bugs weg (hopelijk niet veel nieuwe), de maps die getoond zijn, hebben veeeel betere map lay-outs, betere balans in attachments, wapens, voertuigen etc. Het enige waar ik voor vrees, is dat de second screen toestand gehackt wordt, waardoor mensen een maphack op 24 inch naast hen kunnen draaien.
Maar betere matches voor bf4 in ieder geval. Nog maar 2 weekjes :D.

Mvg,
crazybas Head EU bf ESL.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou heb het spel gereserveerd voor me vriendin. Zal mij benieuwen ze heeft het er al dagen zo niet weken erover.
Grafisch zeker een hoogstandje. Benieuwd naar de gameplay ervan.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• DaniëlWW2
  • Niet online
Pykow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:18:
[...]

Ja want de filetweaker stoppen zorgde er voor dat cheaters opeens magisch verdwenen. O-)
Er waren al cheats voor de BF3 beta, ik verwacht ze voor de BF4 beta en ze zijn er nog steeds. Die file tweaker stoppen was uiteindelijk niks meer dan de makkelijkste cheats stoppen en ondertussen naaide DICE ook nog iedereen die een spel met een normaal kleurenpalet kon waarderen. PB, PBB en GGC zijden dat het geen cheat was wat het ook niet omdat er zeker nadelen aan zaten. Het was ook nog eens veel rustiger voor je ogen en ik merkte dat ik langer kon spelen zonder vermoeidheid. Een van de redenen dat ik denk ik geen colonel 100 meer ga worden. :X

Verwijderd

DanielWW2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:47:
[...]

Ja want de filetweaker stoppen zorgde er voor dat cheaters opeens magisch verdwenen. O-)
_O- tja waarom denk je dat mass kill hack mogelijk was! ik ga me afvragen of ze de zelfde basis fout gaan maken net als in BF2 dat de commander client side wordt..

Krijgen we voertuigen drop spam in BF4 :+

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:57:
[...]

_O- tja waarom denk je dat mass kill hack mogelijk was! ik ga me afvragen of ze de zelfde basis fout gaan maken net als in BF2 dat de commander client side wordt..

Hacken via de tablet. ;p
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:56:
Wat de beste gun in BC2 betreft weet ik het niet zo goed, maar volgens mij was de burst M16 daar ook de meest gebruikte assault rifle. Al kon je met de UZI of UMP het heel goed opnemen tegen een assault rifle en dat is in BF3 bepaald niet het geval. Nu de PDW's engineer exclusive worden heb ik goede hoop dat die balans weer een beetje hersteld wordt.
offtopic:
Volgens mij ging het van de M60 naar M16/AN94 naar AR's in het algemeen in BC2. Maar lekker boeiend als je ook de M1 Garand hebt. 8)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:55
[...]

Mag toch hopen dat ze bij BF4 iets met crc en md5 gedaan hebben om dit tegen te gaan. Of iets met versleutelde bestanden, dit is best wel knullig :X

if (!coffee) {
Work = false; }

• beuker19
Oud nieuws :(

[ Voor 89% gewijzigd door beuker19 op 11-09-2013 23:26 ]

• Martinspire
Dus er zit geen M60 meer in BF4? -O- de enige LMG met een schitterend geluid en dan houden ze alleen de proppenschieters over :(

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
[...]

_O- tja waarom denk je dat mass kill hack mogelijk was!
Dit was mogelijk omdat BF3 grotendeels (alles behalve de voertuigen) client sided is.
De server gaf alle locaties door aan de client als deze vervolgens schoot op die locatie>> kill >> server >> killed client

Als een speler dus lag heeft kun jij dus op meerdere plaatsen tegelijk zijn, op jouw locatie en de oude locatie die doorgegeven is aan de speler met lag.
Voor die speler is jouw positie nog steeds valide en jij denkt wtf cheater dit kan niet.

Cheat: locaties zijn bekend>> zeg dat je op al die locaties geschoten hebt >> server >> alle vijandelijke clients dood.
Client sided hitreg ftl!

In BF2 werd door de server beslist wat de exacte locatie van een speler of vijand was, daarom had je daar een "voordeel" als je een lage ping had.

De commander mode in BF4 heeft geen anticheat (tablet) en is zeer waarschijnlijk ook clientsided, zou me helemaal niets verbazen als deze functie zwaar misbruikt gaat worden.

Of je het nu leuk vindt of niet dit komt wel omdat het een "console port" is, daar is zo goed als alles client sided.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• beuker19
Martinspire schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:35:
Dus er zit geen M60 meer in BF4? -O- de enige LMG met een schitterend geluid en dan houden ze alleen de proppenschieters over :(
De M60 is door het leger in de US vervangen door de M240b.
Volgens mij zijn alle ''oude'' guns er uit en alles want nu nog gebruikt zit er in.
En misschien komen ze wel terug in Second Assault :)

• Martinspire
beuker19 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 01:14:
[...]

De M60 is door het leger in de US vervangen door de M240b.
Volgens mij zijn alle ''oude'' guns er uit en alles want nu nog gebruikt zit er in.
En misschien komen ze wel terug in Second Assault :)
Erg jammer, er zit nu geen gun meer in (de PKP is ook minder luid) die je aan de andere kant van de map ook kunt horen :'(

Naja goed, ik ben bijna bij de 100 service stars voor de M60 in BF3 dus dat is wel een mooi afscheid dan :+

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 12-09-2013 01:32 ]

spartacusNLD schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:42:
[...]

Ik zou nu niet verwachten dat DICE geen gigantische fuckup gaat maken ;) Nee er zal ongetwijfeld wel een wapen komen wat het beste is. Je kan balanceren dat elk wapen in een andere situatie nuttig is of met een andere speelstijl maar ik denk niet dat DICE zo goed zal zijn. Wapens zoals de M16A3 in BF3 zijn ook in vrijwel alle situaties beter, dat zal in BF4 niet anders zijn.

• naaitsab
Battlefield 4 won’t feature the M16A3, apparently
*O*

Voor de mensen die denken dat de M16A3 realistisch is zoals ie is, ga 1 keer schieten met zo'n apparaat en je weet waarom er geen ene moer van klopt :p Hopelijk zijn er nu wat meer overal goeie wapens met verschillende eigenschappen in plaats van 1 OP wapen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 21:36

• CB org
naaitsab schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:18:
Battlefield 4 won’t feature the M16A3, apparently
*O*

Voor de mensen die denken dat de M16A3 realistisch is zoals ie is, ga 1 keer schieten met zo'n apparaat en je weet waarom er geen ene moer van klopt :p Hopelijk zijn er nu wat meer overal goeie wapens met verschillende eigenschappen in plaats van 1 OP wapen.
m16a3 zit gewoon in het spel, alleen deze build had per ongeluk 2 x de naam 16a4 ;). Slecht journalistiek weer eens.

EDIT: Zo te zien had hij zijn gedachten weer veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door CB org op 12-09-2013 10:22 ]

• naaitsab
CB org schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:37:
[...]

m16a3 zit gewoon in het spel, alleen deze build had per ongeluk 2 x de naam 16a4 ;). Slecht journalistiek weer eens.
According to Battlefield 4 multiplayer lead designer (and weapons expert) Alan Kertz, the A3 full auto version will not be in the game when it launches
:+

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:44:
Zelfs zou iemand een ping van 150 hebben dat is nog steeds maar 0.015 sec ;)
Eh... Dat van die zelfoverschatting, waar iemand op wees? Je ping is in milliseconden. 1000 msec is is één sec. Dus 150 msec is 0,150 sec.
Niet 0,015.

Graag gedaan.

• CB org
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:57:
[...]

Eh... Dat van die zelfoverschatting, waar iemand op wees? Je ping is in milliseconden. 1000 msec is is één sec. Dus 150 msec is 0,150 sec.
Niet 0,015.

Graag gedaan.
Zoals te zien was in bad company 2 is ping niet alles. Zelfs met een ping van 15ms hadden de meeste een latency van 80-90. Dus iemand met een ping van 150ms met lekker alles op ultra kan een latency hebben van 0.22 seconden. Wat veel is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:57:
[...]

Niet 0,015.

Graag gedaan.
;w Of je kan het gewoon rekenfout noemen! misschien zijn je verhalen zelf beetje zelf overschatting over je kills duckyofdeath

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 10:40 ]

Verwijderd

CB org schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:07:
[...]
Zoals te zien was in bad company 2 is ping niet alles. Zelfs met een ping van 15ms hadden de meeste een latency van 80-90. Dus iemand met een ping van 150ms met lekker alles op ultra kan een latency hebben van 0.22 seconden. Wat veel is.
De uiteindelijke netto vertraging tussen dingen die gebeuren op de server en op een client is inderdaad veel hoger dan alleen de ping. Nou is de netcode van BF3 niet helemaal identiek aan BC2, maar sowieso heb je toch wel het één en ander aan zaken die gelijk blijven waardoor de vergelijking best bruikbaar is:

Als je schiet met een ping van 30 op een kerel met ene ping van 60, dan is tegen de tijd dat jouw kogel op zijn scherm z'n hoofd verlaten heeft er al wel 30+60+één frame op de server vergaan. Als de server op 30 fps rendert is dat de eerder genoemde 33 msec. dus je netto vertraging is, bij die goede omstandigheden, al 123 msec. En dát is lang genoeg dat je het merkt. En dat is bij goede omstandigheden.

Met een ping van 150 msec aan beide clients ga je dus richting de halve seconde. Tegen de tijd dat jij op je client ziet dat je tegenstander schiet, ben je op de server al dood.

Ping is zeker niet alles, maar het is mede door de wat onhandige manier waarop BF3 om lijkt te gaan met latency vanaf de client wel een behoorlijke hap van het latency verhaal. Het zou geen voordeel moeten opleveren om een hoge ping te hebben, en toch gaat het allemaal veel beter als je je network smoothy hoog zet en je ping kunstmatig opvoert. Althans, op de PC - op de consoles heb ik geen idee.

• beuker19
CB org schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:37:
[...]

EDIT: Zo te zien had hij zijn gedachten weer veranderd.
Nee de m16a3 zit niet in de game !!!!
Alleen de burst variant de m16a4 dus.

[ Voor 30% gewijzigd door beuker19 op 12-09-2013 10:41 ]

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56

Verwijderd

Zucht kan niet wachten tot ik weer is kan rondlopen als een spec op
met motion mines/c4 en de ACE21 of ACE 52

• beuker19
Hier een filmpje met alle PDW's

Zit leuk spul tussen :P

En hier een filmpje over de nieuwe mortar

[ Voor 30% gewijzigd door beuker19 op 12-09-2013 15:44 ]

• Gundogan

Gundogan

beuker19 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:44:

[video]

Zie ik nou aan het einde (@ 10:00) dat je niet kan voorkomen dat iemand geknifed wordt door op de knifer te schieten? :-(

• beuker19
Gundogan schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:03:
[...]

Zie ik nou aan het einde (@ 10:00) dat je niet kan voorkomen dat iemand geknifed wordt door op de knifer te schieten? :-(
Denk dat de animatie al te ver was en je dus al dood bent.
Net als in BF3 tot een bepaald kunt kun je nog gered worden maar als je in de animatie al neergestoken bent valt er niet veel meer te redden net als in het echt ;)

• Gundogan

Gundogan

beuker19 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:45:
[...]

Denk dat de animatie al te ver was en je dus al dood bent.
Net als in BF3 tot een bepaald kunt kun je nog gered worden maar als je in de animatie al neergestoken bent valt er niet veel meer te redden net als in het echt ;)
Zal het wel zijn ja. Wel erg lang invulnerability frames dan. :)

• beuker19
Gundogan schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:47:
[...]

Zal het wel zijn ja. Wel erg lang invulnerability frames dan. :)
Dat is soms wel kut met die animaties je bent ook niet te raken als je in het over iets heen springen animatie zit :(
Maar als je er een klein beetje rekening mee houd en iets later schiet is het geen probleem.
Hoop wel dat het in BF4 beter is als in BF3

Zo'n typische "bug" die al in flink wat delen zit en nog steeds niet aangepakt is. Typisch DICE.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Who cares of de M16A3 in de game zit, zodra er een ander wapen gemiddeld beter ervaren wordt, wordt dat de nieuwe M16A3 in BF4.

• naaitsab

[video]

P90 *O*

[video]
Wow, dat is wel heel erg slecht uitgevoerd :+ Dat mortar/t-ugs/mav plaatsings-syteem van BF3 was naadje maar dit is wel heel erg simpel :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Het is simpel maar ook een stuk minder effectief. Je hebt een stuk minder rounds, je kan niet oneindig een plek blijven bestoken. Vraag me alleen af hoe het in rush gaat werken, dat is nu net een game mode waarbij dit misschien te sterk kan zijn als een MCOM niet overdekt is.
In ieder geval is de mortar geen camp wapen meer, denk dat ze dat vooral wilde veranderen. Nu lijkt hij daadwerkelijk nuttig.

• DaniëlWW2
  • Niet online

[video]
Hoe bedoel je extreem lame explosivespam? :/
Op deze manier gaat de mortar Rush totaal verpesten.

• naaitsab
Tsurany schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:33:
Het is simpel maar ook een stuk minder effectief. Je hebt een stuk minder rounds, je kan niet oneindig een plek blijven bestoken. Vraag me alleen af hoe het in rush gaat werken, dat is nu net een game mode waarbij dit misschien te sterk kan zijn als een MCOM niet overdekt is.
In ieder geval is de mortar geen camp wapen meer, denk dat ze dat vooral wilde veranderen. Nu lijkt hij daadwerkelijk nuttig.
Een mortar is ontworpen als "camp" wapen, je gaat niet met zo'n ding van 40 kilo op je mik naar de frontlinie lopen en elk schot verplaatsen, je zet 'm neer bestookt doelen en daarna ga je naar je volgende punt.

Lijkt nu meer op een m320 dan een mortier imho.

if (!coffee) {
Work = false; }

naaitsab schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:40:
[...]

Een mortar is ontworpen als "camp" wapen, je gaat niet met zo'n ding van 40 kilo op je mik naar de frontlinie lopen en elk schot verplaatsen, je zet 'm neer bestookt doelen en daarna ga je naar je volgende punt.

Lijkt nu meer op een m320 dan een mortier imho.
Ja en zoals hij op die manier in BF3 zat was voor de meesten geen zak aan. Mensen zaten enkel te campen met dat ding terwijl ze niks nuttigs deden. Dan liever een soort remote artillery systeem op deze manier. Wellicht niet 100% realistisch maar wel een stuk leuker.

• beuker19
Only in BF4

_O-

• naaitsab
Tsurany schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:45:
[...]

Ja en zoals hij op die manier in BF3 zat was voor de meesten geen zak aan. Mensen zaten enkel te campen met dat ding terwijl ze niks nuttigs deden. Dan liever een soort remote artillery systeem op deze manier. Wellicht niet 100% realistisch maar wel een stuk leuker.
Als je hier ook 4 hits mee moet krijgen zal het ook niet gebruikt gaan worden, ding was bij BF3 iig kapot generft buiten hardcore om zinloos.
Weer zo'n CoD Youtuber :+

if (!coffee) {
Work = false; }

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:58
Zo'n actie is dagelijkse kost in BF, maar zon CoD'er is dat natuurlijk niet gewend dus die maakt er gelijk een filmpje van.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Whahaha! Ook helemaal blij met zijn 4 kills. Verwacht ie nu een killstreak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Heftig filmpje hoor, bwhaha. Zo speciaal is het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Het valt me trouwens ook op hoe zwak sommige PDW's zijn (MX4).

Lol @ 4:24, zijn kill wordt nog genakt ook. Daarom zijn die assists counts as kill dus zo mooi.

[ Voor 60% gewijzigd door Kiwi op 13-09-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerrorKiwi schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:37:
Het valt me trouwens ook op hoe zwak sommige PDW's zijn (MX4).
Dat is niet zo gek, er zitten 9mm kogels in dat wapen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ESdnptS7nINTkAmXOLyHolVP/full.jpg
Left to right: 7.62mm NATO, 5.56mm NATO and 9mm NATO cartridges.

De kogel is vele malen kleiner dan een kogel uit een assault rifle of carbine. De kracht achter zo'n kogel is door zijn formaat ook een stuk kleiner waardoor de impact een stuk minder is.
Zelfde is het verschil tussen 7,62mm NATO en 5,56mm NATO. Eerstgenoemde draagt veel meer kracht over aan zijn doel en heeft een veel hogere impact. De 5,56mm is daarentegen weer sneller doordat hij kleiner is. Echter verliest hij wel weer sneller zijn kracht doordat hij veel sneller vertraagt. Tevens is hij gevoeliger voor externe invloeden zoals wind. Op lange afstanden, boven de 300m, is een 7,62mm te prefereren.
Nadeel van zwaardere munitie is ook dat de kracht om hem af te vuren hoger is waardoor het wapen moeilijker onder controle te houden is. Tevens is het gewicht hoger waardoor je minder munitie mee kan tillen.
Een 5,56mm kogel moet, wanneer het een lichaam treft, gaan kantelen om veel schade te veroorzaken. Doet hij dat niet is het mogelijk dat zijn slachtoffer gewoon door kan gaan met vechten. Een 7,62mm kogel heeft nier een stuk minder last van.

Nu is het zo dat de 9mm nog veel kleiner is dan de 5,56mm kogel waardoor impact nog verder afneemt en het makkelijker is een schot van een dergelijke kogel te overleven en door te vechten.
Wapens met dergelijke munitie zijn echt bedoelt voor korte afstanden tegen tegenstanders die geen kogelwerende vesten dragen. PDW's moeten licht zijn en makkelijk mee te nemen, ze zijn niet bedoelt om op grotere afstanden nog schade te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik weet dat het ook zo is, maar de game moet natuurlijk ook wel gebalanced blijven. Ik doelde er ook meer op dat ze zwakker waren vergeleken met BF3. De P90, UMP-9 en CZ-3A1 leken mij de enige wapens die nog íets kunnen aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In BF3 zijn er ook maar zeer weinig PDW's die iets toevoegen. Over het algemeen ben je beter af met een assault rifle, carbine of LMG. En nu carbines voor iedereen beschikbaar komen kunnen PDW's ook zwakker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Laatst online: 24-09 00:39
Maar PDW's zijn engi only dus het zou wel leuk zijn als er nog wat uit te richten valt met die wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Volgensmij zijn de PDW's niet meer engineer-only, volgensmij is het allround geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
SgtCaffran schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:35:
Maar PDW's zijn engi only dus het zou wel leuk zijn als er nog wat uit te richten valt met die wapens.
PDW's en shotguns zijn altijd al class onafhankelijk geweest. Engineers hebben in BF3 als class weapons carbines.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerrorKiwi schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:40:
Volgensmij zijn de PDW's niet meer engineer-only, volgensmij is het allround geworden.
PDW's waren allround en engineers speelden met carbines. Nu is het andersom, carbines zijn allround en enkel engineers hebben de PDW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:50:
[...]

PDW's waren allround en engineers speelden met carbines. Nu is het andersom, carbines zijn allround en enkel engineers hebben de PDW's.
Zijn die semi-auto snipers en een paar carbine's niet class onafhankelijk geworden? Lijkt me zeer sterk dat de engi opgescheept zitten met enkel PDW's, als je een beetje grotere maps heb is zo'n PDW knap waardeloos.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

tot nu toe heb ik in ieder geval veel infanterie beelden gezien, en dat doet me goed. Wel een beetje bezorgd over de Support met de mortars. Zie het al voor me met een 64pl TDM, en 10 mortar spelers die elk 5 mortars heel kort achter elkaar kunnen schieten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 24-09 18:09
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:58:
Een 5,56mm kogel moet, wanneer het een lichaam treft, gaan kantelen om veel schade te veroorzaken. Doet hij dat niet is het mogelijk dat zijn slachtoffer gewoon door kan gaan met vechten. Een 7,62mm kogel heeft nier een stuk minder last van.
.....wut? Als je geraakt wordt door een 5.56 is er weinig tot geen mogelijkheid tot doorvechten hoor. Ook hoeft de kogel daar niet voor te 'kantelen'. 5.56 veroorzaakt ook al een flinke bullet cavity. 7.62 wordt tegenwoordig steeds minder gebruikt omdat het idd te zwaar in gewicht is en ook overkill in meeste situaties aangezien 5.56 meer dan genoeg schade aanricht. Beetje hetzelfde verhaal waarom 9mm veel meer gebruikt wordt voor handwapens dan bijv .45

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:50:
[...]

Dit was het inderdaad, zat niet echt na te denken 8)7 . Dat wordt dus engineer met een DMR spelen.
Pagina: 1 ... 48 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.