AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Alle carbines, shotguns en DMR's zijn class onafhankelijk. Ik zeg dan ook dat enkel de engineer toegang heeft tot PDW's, niet dat engineers enkel toegang hebben tot PDW'snaaitsab schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:52:
[...]
Zijn die semi-auto snipers en een paar carbine's niet class onafhankelijk geworden? Lijkt me zeer sterk dat de engi opgescheept zitten met enkel PDW's, als je een beetje grotere maps heb is zo'n PDW knap waardeloos.
Zoek eens wat recente informatie op. Genoeg soldaten die momenteel in oorlogsgebieden zitten en die klagen over de 5,56mm kogels. Ze zijn niet echt geschikt voor afstanden boven de 300 meter terwijl ze juist vechten op afstanden van 300 tot 900 meter. Daarnaast verliest hij zoveel kracht op die afstanden dat de schade echt mee valt. Ja, op 50 meter doet het flinke schade maar op 500 meter heeft het zoveel kracht verloren dat zo'n kogel een stuk minder schade doet en iemand meerdere kogels nodig kan hebben voor hij neer gaat.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:02:
.....wut? Als je geraakt wordt door een 5.56 is er weinig tot geen mogelijkheid tot doorvechten hoor. Ook hoeft de kogel daar niet voor te 'kantelen'. 5.56 veroorzaakt ook al een flinke bullet cavity. 7.62 wordt tegenwoordig steeds minder gebruikt omdat het idd te zwaar in gewicht is en ook overkill in meeste situaties aangezien 5.56 meer dan genoeg schade aanricht. Beetje hetzelfde verhaal waarom 9mm veel meer gebruikt wordt voor handwapens dan bijv .45
En dat is dus de praktijk ervaring van soldaten die er op dit moment mee vechten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Want PDW zijn echte close combat guns en niet zoals in het filmpje van Lvlcap medium range guns dus het het logisch dat hij niet heel effectief is.
De hipfire van sommige PDW's is wel heerlijk
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ah de toon is gelijk gezet met de eerste zin. Fijn discussiëren wordt dit.Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:28:
Zoek eens wat recente informatie op. Genoeg soldaten die momenteel in oorlogsgebieden zitten en die klagen over de 5,56mm kogels. Ze zijn niet echt geschikt voor afstanden boven de 300 meter terwijl ze juist vechten op afstanden van 300 tot 900 meter. Daarnaast verliest hij zoveel kracht op die afstanden dat de schade echt mee valt. Ja, op 50 meter doet het flinke schade maar op 500 meter heeft het zoveel kracht verloren dat zo'n kogel een stuk minder schade doet en iemand meerdere kogels nodig kan hebben voor hij neer gaat.
En dat is dus de praktijk ervaring van soldaten die er op dit moment mee vechten.
Anyway, 5.56 is idd minder effectief na 300 meter maar het grootste probleem is dat de verkeerde wapens worden gebruikt in bepaalde situaties. Als troepen confrontaties aangaan met afstanden langer dan 300 meter moeten de designated marksmen of wapens als 240B ingezet worden ipv met z'n allen met de carbines proberen de vijand aan te gaan. 7.62 heeft simpelweg te weinig voordeel ten opzichte van zijn gewicht. Als de NATO landen een nieuwe round kiezen zal het zeker geen 7.62 worden, eerder een intermediate tussen de 5.56 en 7.62.
Daarnaast klopte jouw informatie over kogel kantelen niet. Je kan wel gaan schreeuwen dat ik recente informatie moet op zoeken maar dat heeft daar niks mee te maken. De 5.56 heeft (binnen zijn bereik) genoeg kracht om een tegenstander uit te schakelen. Net als de 7.62 dat ook binnen zijn bereik heeft, echter is dat bereik gewoon groter.
Als je hier normaal over wilt discussiëren is dat prima maar van die gebiedende wijs zinnen mag je bewaren voor in de kroeg met je vrienden.
Prima.
Ben je nu werkelijk zo enorm gevoelig?tikkietrugjaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:46:
Ah de toon is gelijk gezet met de eerste zin. Fijn discussiëren wordt dit.
Dat klopt, alleen troepen krijgen nu een carbine met 5,56mm uitgedeeld terwijl vrijwel alle confrontaties die ze aan gaan op die afstanden plaats vinden. Feit is dat de 5,56mm nu niet meer voldoet en te weinig schade aanricht omdat gevechten over te grote afstanden plaats vinden. In de huidige situatie levert de 5,56mm te weinig schade op.Anyway, 5.56 is idd minder effectief na 300 meter maar het grootste probleem is dat de verkeerde wapens worden gebruikt in bepaalde situaties. Als troepen confrontaties aangaan met afstanden langer dan 300 meter moeten de designated marksmen of wapens als 240B ingezet worden ipv met z'n allen met de carbines proberen de vijand aan te gaan. 7.62 heeft simpelweg te weinig voordeel ten opzichte van zijn gewicht. Als de NATO landen een nieuwe round kiezen zal het zeker geen 7.62 worden, eerder een intermediate tussen de 5.56 en 7.62.
Ik schreeuw nergens, ik zeg enkel dat recente informatie aantoont dat de 5,56mm niet meer geschikt is juist vanwege de afstand in de huidige gevechten. Binnen zijn bereik is hij inderdaad voldoende, maar daar vinden de meeste gevechten niet plaats.Daarnaast klopte jouw informatie over kogel kantelen niet. Je kan wel gaan schreeuwen dat ik recente informatie moet op zoeken maar dat heeft daar niks mee te maken. De 5.56 heeft (binnen zijn bereik) genoeg kracht om een tegenstander uit te schakelen. Net als de 7.62 dat ook binnen zijn bereik heeft, echter is dat bereik gewoon groter.
Wat betreft de kogel die kantelt, de 5,56mm kan juist zoveel schade veroorzaken omdat de kogel binnen een lichaam zijn eigen weg kan kiezen. De kogel kan best iemand z'n schouder in gaan maar uiteindelijk in zijn onderrug naar buiten komen. Of sterker nog, uit zijn voet.
Dit is een normale manier van discussieren, je bent gewoon behoorlijk lichtgeraakt.Als je hier normaal over wilt discussiëren is dat prima maar van die gebiedende wijs zinnen mag je bewaren voor in de kroeg met je vrienden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vergelijk dan ook meteen even de 50. cal van de Barrett M82A3 die ook in BF4 zitTsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:58:
[...]
Dat is niet zo gek, er zitten 9mm kogels in dat wapen.
[afbeelding]
Left to right: 7.62mm NATO, 5.56mm NATO and 9mm NATO cartridges.

PSN: Von_Smallhausn
Nee hoor, ik waardeer het alleen als mensen mij met respect behandelen aangezien ik dat bij hen ook doe. Tegen mensen zeggen dat ze zich eerst maar eens moeten inlezen is verre van netjes. Ik begrijp dat het internet een goed medium is om fel uit de hoek te komen maar het is handig om te realiseren dat velen daar aanstoot aan geven.Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:05:
Ben je nu werkelijk zo enorm gevoelig?
De confrontaties die de troepen aan gaan hangt nogal van het oorlogstheater af. Afghanistan heeft veel berggebied waardoor de afstanden best kunnen oplopen. Irak daarentegen of iets recenter, Syrie is een gebied waar veel meer urban conflict is en de afstanden soms niet meer dan een straat breed of lang zijn. in Afghanistan zullen daarom meer DMR's moeten worden ingezet of zaken zoals mortars, Javelins of airstrikes om de vijand aan te gaan. De carbines die alle troepen krijgen moeten een all-round wapen zijn met zo weinig mogelijk nadelen. In die rol is de 5.56 geschikter dan de 7.62 vanwege de voordelen zoals minder eigen gewicht, minder recoil, minder zware wapens nodig, meer ammunitie per soldaat mogelijk, etc.Dat klopt, alleen troepen krijgen nu een carbine met 5,56mm uitgedeeld terwijl vrijwel alle confrontaties die ze aan gaan op die afstanden plaats vinden. Feit is dat de 5,56mm nu niet meer voldoet en te weinig schade aanricht omdat gevechten over te grote afstanden plaats vinden. In de huidige situatie levert de 5,56mm te weinig schade op.
Dat schreeuwen sloeg op je eerste zin.Ik schreeuw nergens, ik zeg enkel dat recente informatie aantoont dat de 5,56mm niet meer geschikt is juist vanwege de afstand in de huidige gevechten. Binnen zijn bereik is hij inderdaad voldoende, maar daar vinden de meeste gevechten niet plaats.
Wat betreft de kogel die kantelt, de 5,56mm kan juist zoveel schade veroorzaken omdat de kogel binnen een lichaam zijn eigen weg kan kiezen. De kogel kan best iemand z'n schouder in gaan maar uiteindelijk in zijn onderrug naar buiten komen. Of sterker nog, uit zijn voet.
Zie hierboven voor argumentatie voor de 5.56.
Dat fragmenteren van een kogel komt niet altijd voor (ligt aan de samenstelling van de kogel) en is ook helemaal niet nodig. Zodra een kogel het lichaam binnen gaat gaat de afremming van de kogel door het weefsel met zoveel energie gepaard dat er een grote tijdelijke en kleinere permanente 'bullet cavity' onstaat. Dit effect alleen al is genoeg om een doel neer te halen. Enkele schoten center mass is alles wat je nodig hebt.
Toegegeven 7.62 geeft grotere cavities maar zoals gezegd weegt dat niet op tegen de nadelen van de round.
Ik ben het daar niet mee eens. Je zegt tegen een docent toch ook niet iets in de trend van 'he ga anders ff wat artikelen lezen' als je van mening bent dat hij het niet bij het juiste eind heeft? En nee, ik zie mijzelf niet als een docent maar wel als iemand waar je niet mee in de kroeg hangt en dus formeler mee communiceert.Dit is een normale manier van discussieren, je bent gewoon behoorlijk lichtgeraakt.
Prima.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ben ik met je eens. De discussie die wij zojuist hadden (hebben?) was ook niet gelinkt aan BF. Realisme zoek ik eigenlijk nooit in spellen behalve race of sims zoals ARMA idd.naaitsab schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:42:
Discussies over realisme van wapens/voertuigen in games leidt tot nergens dus ik denk niet dat het zin heeft om daar over verder te gaanHet main-gun van de littlebird is ook zeer dodelijk maar in BF3 moet je zowat je hele "clip" leeg schieten om wat te noemen. Als je meer om realisme geeft is ARMA wellicht een beter spel.
Nog een laatste opmerking voordat deze thread weer door gaat over BF: moderne wapens werken niet meer met clips maar met magazijnen (mags). Clips gebruikte ze in WW2 (herinner je t PLINK geluid nog uit Band of Brothers enzo?
Prima.
Verre van netjes? Ik zeg enkel dat je misschien wat recente informatie op moet zoeken, ik zie niet in hoe dat niet netjes kan zijn of gezien kan worden als "fel uit de hoek komen". Ik zou het buiten internet ook zeggen tegen mijn collega's of managers.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:39:
Nee hoor, ik waardeer het alleen als mensen mij met respect behandelen aangezien ik dat bij hen ook doe. Tegen mensen zeggen dat ze zich eerst maar eens moeten inlezen is verre van netjes. Ik begrijp dat het internet een goed medium is om fel uit de hoek te komen maar het is handig om te realiseren dat velen daar aanstoot aan geven.
Het hangt inderdaad sterk van het oorlogstheater af maar de huidige gevechten waar daadwerkelijk westerse grondtroepen bij betrokken zijn spelen zich af op die afstanden. Ook in Irak zijn het veel lange afstand gevechten en weinig door to door gevechten.De confrontaties die de troepen aan gaan hangt nogal van het oorlogstheater af. Afghanistan heeft veel berggebied waardoor de afstanden best kunnen oplopen. Irak daarentegen of iets recenter, Syrie is een gebied waar veel meer urban conflict is en de afstanden soms niet meer dan een straat breed of lang zijn. in Afghanistan zullen daarom meer DMR's moeten worden ingezet of zaken zoals mortars, Javelins of airstrikes om de vijand aan te gaan. De carbines die alle troepen krijgen moeten een all-round wapen zijn met zo weinig mogelijk nadelen. In die rol is de 5.56 geschikter dan de 7.62 vanwege de voordelen zoals minder eigen gewicht, minder recoil, minder zware wapens nodig, meer ammunitie per soldaat mogelijk, etc.
De 5,56mm levert inderdaad een prima bullet cavity op wanneer je uit gaat van de afstanden waar deze kogel voor bedoelt is. Echter op grotere afstanden is de impact een stuk lager waardoor de kogel minder schade aan richt en de bullet cavity gewoon niet groot genoeg is. Een 5,56mm heeft niet de stopping power van een 7,62mm aangezien de force of impact gewoon veel lager is. De round heeft inderdaad nadelen maar zeker in het huidige theater zijn er genoeg situaties waarbij er daadwerkelijk behoefte is aan zo'n round.Zie hierboven voor argumentatie voor de 5.56.
Dat fragmenteren van een kogel komt niet altijd voor (ligt aan de samenstelling van de kogel) en is ook helemaal niet nodig. Zodra een kogel het lichaam binnen gaat gaat de afremming van de kogel door het weefsel met zoveel energie gepaard dat er een grote tijdelijke en kleinere permanente 'bullet cavity' onstaat. Dit effect alleen al is genoeg om een doel neer te halen. Enkele schoten center mass is alles wat je nodig hebt.
Toegegeven 7.62 geeft grotere cavities maar zoals gezegd weegt dat niet op tegen de nadelen van de round.
Nou ik ben nog nooit iemand op een (game)forum tegen gekomen die staat op een formelere manier van communiceren en hier aanstoot aan neemt.Ik ben het daar niet mee eens. Je zegt tegen een docent toch ook niet iets in de trend van 'he ga anders ff wat artikelen lezen' als je van mening bent dat hij het niet bij het juiste eind heeft? En nee, ik zie mijzelf niet als een docent maar wel als iemand waar je niet mee in de kroeg hangt en dus formeler mee communiceert.
Waar wil je dan over discussieren? Het spel is nog niet uit en veel meer dan wat Youtube filmpjes kijken en "ooh wat vet" roepen kunnen we toch ook niet?naaitsab schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:42:
Discussies over realisme van wapens/voertuigen in games leidt tot nergens dus ik denk niet dat het zin heeft om daar over verder te gaanHet main-gun van de littlebird is ook zeer dodelijk maar in BF3 moet je zowat je hele "clip" leeg schieten om wat te noemen. Als je meer om realisme geeft is ARMA wellicht een beter spel.
Het gaat ook niet om realisme, het gaat er om dat de PDW's in Battlefield zwakker zijn omdat ze een kleiner caliber kogels afschieten. De reden hiervoor is omdat PDW's de lichtere wapens zijn die tank bestuurders bijvoorbeeld bij zich dragen en gebruiken als ze de tank uit moeten vluchten.
PDW's moeten niet "on par" zijn met assault rifles en carbines, je moet echt het damage verschil merken.
Het is jammer dat de voordelen van kleinere wapens niet terug komen in het spel. Of in ieder geval niet zoals het wel zou kunnen zoals snelheid tijdens het lopen bijvoorbeeld.
Tja, de eerste grote shooters waren ook WW2 shooters dus die naam is blijven hangentikkietrugjaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:08:
Nog een laatste opmerking voordat deze thread weer door gaat over BF: moderne wapens werken niet meer met clips maar met magazijnen (mags). Clips gebruikte ze in WW2 (herinner je t PLINK geluid nog uit Band of Brothers enzo?)
Ik hoef nergens over de discussiëren maar die kaliber discussie heeft weinig met BF4 te maken omdat zoals we weten het allemaal verre van realistisch is. Vandaar dat ik het nut er niet zo van zieTsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:10:
Waar wil je dan over discussieren?
if (!coffee) {
Work = false; }
Ok, laten we het er dan op houden dat we op dat punt van mening verschillen. Verschil in normen en waarden zeg maar en dat bedoel ik niet CDA neerbuigend.Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:10:
Verre van netjes? Ik zeg enkel dat je misschien wat recente informatie op moet zoeken, ik zie niet in hoe dat niet netjes kan zijn of gezien kan worden als "fel uit de hoek komen". Ik zou het buiten internet ook zeggen tegen mijn collega's of managers.
Afgezien van bepaalde delen van Afghanistan kan ik even niet bedenken waar er een situatie is met hele grote afstanden tussen de partijen. In de steden (van bijv Afgh.) vallen kleine groepjes insurgents bepaalde doelen aan zoals ambassades en politiebureaus maar dat is allemaal CQB. In gebieden zoals Mali zijn het dorpjes/steden die straat voor straat worden schoongeveegd.Het hangt inderdaad sterk van het oorlogstheater af maar de huidige gevechten waar daadwerkelijk westerse grondtroepen bij betrokken zijn spelen zich af op die afstanden. Ook in Irak zijn het veel lange afstand gevechten en weinig door to door gevechten.
Je zegt Irak grote afstanden, het enige wat ik me dan kan voorstellen zijn 1 of 2 snipers (AK's met een scope, als ze geluk hebben een Druganov) die een outpost aanvallen maar daar wordt al vaak een DMR tevoorschijn gehaald. Het aanvallen van een patrouille zou kunnen maar waar je dan tegenaan loopt is dat de meeste tegenstanders niet goed genoeg getraind zijn om echt van een afstand te schieten waar de 7.62 zich zou kunnen distantiëren van de 5.56. Wat eerder gebeurt is een IED om daarna in de chaos, van redelijk dichtbij, de overlevers aan te vallen.
Ja stopping power geloof ik eerlijk gezegd niet in. De kogel moet gewoon vitale delen (zenuwen/aderen/organen) raken waardoor het doel neer gaat. Dan mag het doel best nog wat doorlopen, het is niet alsof hij 1 a 2 meter in de buurt staat/looptDe 5,56mm levert inderdaad een prima bullet cavity op wanneer je uit gaat van de afstanden waar deze kogel voor bedoelt is. Echter op grotere afstanden is de impact een stuk lager waardoor de kogel minder schade aan richt en de bullet cavity gewoon niet groot genoeg is. Een 5,56mm heeft niet de stopping power van een 7,62mm aangezien de force of impact gewoon veel lager is. De round heeft inderdaad nadelen maar zeker in het huidige theater zijn er genoeg situaties waarbij er daadwerkelijk behoefte is aan zo'n round.
Misschien had ik het woord formeel niet moeten gebruiken. Ik bedoelde alleen wat minder ouwe jongens krentebrood dan met vrienden.Nou ik ben nog nooit iemand op een (game)forum tegen gekomen die staat op een formelere manier van communiceren en hier aanstoot aan neemt.
Maar goed, ik zal voortaan jouw posts wat minder formeel lezen. Tegemoetkoming van mijn kant zullen we maar zeggen.
Prima.
Iedere klasse met een shotgun, PDW of zelfs een Carbine is nuttig in TDM/Domination, zolang je maar veel kills maakt.beuker19 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:44:
Dat de Engineers nu PDW's heeft maakt ze in ieder geval ook nuttiger in domination en TDM.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dat is dus zeer de vraag. En kogel van een pistool of een PDW doet aanzienlijk minder schade dan een 5,56mm kogel. Een kleinere kogel veroorzaakt minder impact en minder schade. Nu gebruikt de P90 wel grotere kogels (vervanging voor 9mm kogels) en is speciaal gericht op armor penetration.naaitsab schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:29:
[...]
Ik hoef nergens over de discussiëren maar die kaliber discussie heeft weinig met BF4 te maken omdat zoals we weten het allemaal verre van realistisch is. Vandaar dat ik het nut er niet zo van zieAls je aan het ontvangt eind van een P90 staat leg je in RL net zo hard het loodje als een M416.
Er zijn toch aardig wat situaties waarbij de taliban gebruik maakt van 7,62 kogels in hun AK47 en de Britse soldaten niet genoeg kunnen aanrichten. Ik lees toch diverse verhalen waar duidelijk naar voren komt dat de 5,56 niet genoeg schade aanricht tegen een tegenstander die door blijft vechten als hij gewond is.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:32:
Afgezien van bepaalde delen van Afghanistan kan ik even niet bedenken waar er een situatie is met hele grote afstanden tussen de partijen. In de steden (van bijv Afgh.) vallen kleine groepjes insurgents bepaalde doelen aan zoals ambassades en politiebureaus maar dat is allemaal CQB. In gebieden zoals Mali zijn het dorpjes/steden die straat voor straat worden schoongeveegd.
Je zegt Irak grote afstanden, het enige wat ik me dan kan voorstellen zijn 1 of 2 snipers (AK's met een scope, als ze geluk hebben een Druganov) die een outpost aanvallen maar daar wordt al vaak een DMR tevoorschijn gehaald. Het aanvallen van een patrouille zou kunnen maar waar je dan tegenaan loopt is dat de meeste tegenstanders niet goed genoeg getraind zijn om echt van een afstand te schieten waar de 7.62 zich zou kunnen distantiëren van de 5.56. Wat eerder gebeurt is een IED om daarna in de chaos, van redelijk dichtbij, de overlevers aan te vallen.
Als iemand na impact direct neer gaat is dat toch een stuk fijner dan dat hij nog even wat kan doorlopen en kan reageren.Ja stopping power geloof ik eerlijk gezegd niet in. De kogel moet gewoon vitale delen (zenuwen/aderen/organen) raken waardoor het doel neer gaat. Dan mag het doel best nog wat doorlopen, het is niet alsof hij 1 a 2 meter in de buurt staat/loopt
Maar veel kills maken gaat wel makkelijker met een carbine of assault rifle dan een PDWIndy91 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:40:
Iedere klasse met een shotgun, PDW of zelfs een Carbine is nuttig in TDM/Domination, zolang je maar veel kills maakt.
Nou ja, in CQB mag ik graag met de MP7 en M5K (MP5K) spelen. Maar deze PDW's gebruik ik dan enkel op zeer korte afstandenTsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:50:
[...]
Maar veel kills maken gaat wel makkelijker met een carbine of assault rifle dan een PDW
Vraagje, is het de moeite waard om te wachten met het kopen van een nieuwe kaart tot aan de game release (nieuwe ATI kaarten)?
Of kan ik beter een kaart kopen uit de huidige generatie, die nu een stuk voordeliger zijn?
En zo ja welke, ATI of NVIDIA?
Hopelijk kan iemand me een goed advies geven!
Gr,
DX
Budget: Max 400 euro, moet me huidge 6950's vervangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Protax op 13-09-2013 13:48 ]
Maar je vraag past niet echt in dit topic he ondanks de reden.
[ Voor 31% gewijzigd door JT888 op 13-09-2013 13:55 ]
De HD7970's gaan tegenwoordig voor € 330,00 de deur uit. Hier zit ook een een "Never Settle Gold" product van AMD bij.dx5314 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:46:
Goedemiddag,
Vraagje, is het de moeite waard om te wachten met het kopen van een nieuwe kaart tot aan de game release (nieuwe ATI kaarten)?
Of kan ik beter een kaart kopen uit de huidige generatie, die nu een stuk voordeliger zijn?
En zo ja welke, ATI of NVIDIA?
...
Budget: Max 400 euro, moet me huidge 6950's vervangen.
Wat is "Never Settle Gold": dit zijn 3 gratis games uit een door AMD vastgestelde lijst van games.
Als ik jou was, zou ik heel even wachten dat BF4 ofwel in de AMD "Never Settle Gold" bundle zit, ofwel gratis bij een AMD videokaart zit.
De SAS en andere partijen zoals SEALs ed. vallen een beetje buiten de andere armed forces aangezien zij andere soorten engagements aangaan. Afhankelijk van de missie uiteraard maar over het algemeen lopen die gasten met veel minder gear rond aangezien zij meestal korte missies doen. Dat is dus missiegebied in, missie uitvoeren en weer weg. Zij kunnen dus dingen meenemen waar de gemiddelde grunt geen ruimte voor heeft, denk bijvoorbeeld aan shaped/breach charges als ze ergens een exfiltration doen. Dit betekent dat zij ook meer ammo mee kunnen nemen als ze dat denken nodig te hebben.Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:50:
Er zijn toch aardig wat situaties waarbij de taliban gebruik maakt van 7,62 kogels in hun AK47 en de Britse soldaten niet genoeg kunnen aanrichten. Ik lees toch diverse verhalen waar duidelijk naar voren komt dat de 5,56 niet genoeg schade aanricht tegen een tegenstander die door blijft vechten als hij gewond is.
Daarnaast plaats ik zo mijn vraagtekens bij dit artikel aangezien die specops gasten helemaal niet vast zitten aan bepaalde wapens en/of kalibers. Het is geen COD waar je vantevoren een wapenkast open trekt en dan eens gaat bedenken wat je meeneemt die dag maar ze hebben wel veel meer keuze.
Dat is altijd fijn. Maar als dat de enige voorwaarde is voor het gebruikte ammunitie dan zou iedereen met .50cal rondlopen. Het gaat om de gulden middenweg van gewicht, recoil, etc en effectiveness van de round.Als iemand na impact direct neer gaat is dat toch een stuk fijner dan dat hij nog even wat kan doorlopen en kan reageren.
Prima.
Haha, die krijg ik ook vandaag, ik weet niet waarvoor, maar inderdaad handig voor Premium!Cartman! schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:45:
Vanwege een klein fokop bij EA kreeg ik laatst een mail over een ticket van customer support een jaar of anderhalf geleden. Als excuus zit er een code bij voor 20% korting, daar ga ik mooi Premium mee bestellen. Toch netjes van EA
Field upgrades uitleg:
Assault met M416 en defensive perkline.
Recon met G36C en recon perkline.
Of full frontal assault of sneaky spec-ops stijl
Er komen dus weer een soort perks als in bc2 zoals sprint.
De game heb ik maanden terug al gepreorderd, zit echt in dubio.
Wat zou je qua prijs/prestatie krijgen met die nieuwe ATI serie?
Zeker gezien ze 3GB onboard geheugen aanraden, en dat hebben de huidige kaarten amper!
Dat lees ik dus op meerdere plekken... Denk dat het slimmer is om even te wachten!spookz0r schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:19:
Mijn 7950 heeft al moeite met BF3...
En anders kan ik altijd nog een Nvidia kaart pakken
Wat is moeite?spookz0r schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:19:
Ik heb zelf een 7950 dus ben benieuwd wat jij met moeite bedoeld
Ultra? High? Med? Low?
120 fps? 60 fps?
Maxed-out op Full-HD is anders geen probleem voor een HD7950. Probeer je inclusief AA op een nog hogere resolutie te spelen ofzo? Of verwacht je 200FPS+?spookz0r schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:19:
RPG-7 kan locken op voertuigen? SMAW kan locken op voertuigen? Javalin is niet langer FAF?beuker19 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:09:
Hier nog een filmpje met alle bazooka's en een nieuwe pick-up
[video]

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2013 21:19 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Gewoon wachten lijkt me het verstandigst. Draait het niet kijk je naar wat anders draait het wel dan lekker zo laten.dx5314 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:
[...]
Zeker gezien ze 3GB onboard geheugen aanraden, en dat hebben de huidige kaarten amper!
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik maak uit je post op dat je het idee hebt dat het allemaal makkelijker is geworden. Ik zie zelf wat anders in het filmpje en als ik het met BF3 vergelijk zie ik het volgende:D4NG3R schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:56:
RPG-7 kan locken op voertuigen? SMAW kan locken op voertuigen? Javalin is niet langer FAF?
Really Dice? Really!?
* De Javalin is in BF3 juist een FAF, omdat je na het verkrijgen van de lock kon vuren en de Javalin vervolgens altijd hit. Nu moet je na de lock deze zien te behouden, wat je kwetsbaarder maakt. De Javalin is dus moelijker geworden.
* De SMAW kan alleen locken op laser designated targets. Als er geen laser pointer is dan werkt hij net als in BF3, alleen is er bij de SMAW geen drop-over-distance. De SMAW is in BF4 dus iets makkelijker geworden. De damage is echter lager dan die van de RPG, daar waar ze in BF3 nog gelijk aan elkaar waren.
* De RPG is eigenlijk precies gelijk aan BF3 aangezien hij ook in BF4 de drop-over-distance heeft. Bijkomend voordeel is wel het kunnen locken op een laser designator. In de hele serie van missisles is de RPG dus het "moeilijkst" *) en heeft deze dan ook de meeste damage.
*) Aan iedereen: het is niet nodig te gaan posten dat je l33t met de RPG bent. Dat ben ik ook (kuch!) en ik weet dat het kan.
Mbt locken: als een teammember zich toewijdt aan het locken van voertuigen, waarom zou dat dan niet mogen doorwerken in de missiles? Kan me herinneren uit BFBC2 dat je met de RPG (naam van andere missle vergeten) ook kon locken op voertuigen waar een designated laser op zat, dus heel schokkend vind ik het niet.
Al met al vind ik de oplopende verhouding damage en "skill" level er met deze missiles goed uit zien.
[ Voor 27% gewijzigd door Unomomentodado op 13-09-2013 22:28 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 13-09-2013 22:30 ]
Er is niks nada noppes bekend of DX11.1 merkbare prestatiewinst gaat opleveren in BF4, áls het al wat oplevert verwacht geen wonderen. Wacht dus gewoon tot er meer bekend is voor je mogelijk onnodige stappen gaat ondernemen. Dat gebeuren rond Nvidia is ook erg vaag, de 680 schijnt het wel te draaien dus waarom de 670 dan niet, moet het eerst nog zien allemaal.Jovas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:40:
Wat jammer is is dat mijn GTX 670 geen volledige DX 11.1 gaat ondersteunen. Misschien binnenkort toch maar een HD 9970 of 8970 wat het ook moge worden..
if (!coffee) {
Work = false; }
Het hele idee van een RPG is juist dat het een goedkoop wapen is zonder fancy techniek. Ja een RPG zou ook bestuurd kunnen worden via draad en wellicht ook locken via een laser designator maar het past gewoon niet bij het beeld van dat wapen.Unomomentodado schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:21:
* De RPG is eigenlijk precies gelijk aan BF3 aangezien hij ook in BF4 de drop-over-distance heeft. Bijkomend voordeel is wel het kunnen locken op een laser designator. In de hele serie van missisles is de RPG dus het "moeilijkst" *) en heeft deze dan ook de meeste damage.
BETA idd ja. Ze gaan BF4 geloof ik wel met nieuwe AMD kaarten bundelen. Maar inderdaad als het niet nodig is, ik speel trouwens ook alleen BF3, en dan 4. Denk dat ik nog wel wat voor de GTX 670 terug kan krijgen, maar toch weer een hoop geld..naaitsab schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:58:
[...]
Er is niks nada noppes bekend of DX11.1 merkbare prestatiewinst gaat opleveren in BF4, áls het al wat oplevert verwacht geen wonderen. Wacht dus gewoon tot er meer bekend is voor je mogelijk onnodige stappen gaat ondernemen. Dat gebeuren rond Nvidia is ook erg vaag, de 680 schijnt het wel te draaien dus waarom de 670 dan niet, moet het eerst nog zien allemaal.
spookz0r schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:19:
dx5314 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:
[...]
Onzin ik heb zelf een HD7950 (3GB) en ik pak minimaal 60fps maar zelfs veel meer dan dat met fraps (niet tijdens opnemen). Maar ik zou wel even de nieuwe serie kaarten afwachten als je een nieuwe kaart wilt kopen. Ik draai bovendien Custom Ultra, 4x AA, 8x AF en HBAO uitgeschakeld draait super.dx5314 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:22:
[...]
Dat lees ik dus op meerdere plekken... Denk dat het slimmer is om even te wachten!
En anders kan ik altijd nog een Nvidia kaart pakken
Goeie video van levelcap over die field upgrades
Sprint (perk) zit ook in BF3 he en nee ze bewaren het blauw voor het laatst als grote verassingNLsandman schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:06:
Nog steeds geen color grading, ik hoop echt dat de final er ook zo uit gaat zien.
Er komen dus weer een soort perks als in bc2 zoals sprint.
[ Voor 81% gewijzigd door JT888 op 14-09-2013 02:29 ]
Met de HD7970 die ikzelf heb, haal ik 60+ fps in de multiplayer mappen met de volgende settings:dx5314 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:
[...]
- HD7970 is OC'ed,1050Mhz Core
- 1080P
- Utra settings
- 4xMSAA, FXAA maxed out
- AF Maxed out
- HBAO off
In BF3 met 4xMSAA, FXAA maxed out en 16AF presteert de HD7970 Ghz edition on par met GTX770 en is sneller dan GTX680.
Pro's HD7970Ghz edition t.o.v. GTX680/GTX770:
- Je hebt nu een AMD systeem (6950 CF). Wil je geen reinstall te doen i.v.m. conflicterende nVidia drivers, kan je beter een AMD videokaart kopen.
- Meer videogeheugen: AMD HD7970GHz hebben standaard 3 GB. De nVidia GTX680/770 hebben standaard 2 GB. Wil je een 4GB GTX680/770 dan kost deze fors meer dan de AMD HD7970Ghz.
- 3 gratis games (Never Settle bundle)
GTX680 2GB: vanaf 290 Euro
HD7970Ghz 3GB: vanaf 325 Euro
GTX770 2GB: vanaf 335 Euro
Als het echt een grote upgrade was hadden ze het wel DX12 genoemdJovas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:53:
[...]
BETA idd ja. Ze gaan BF4 geloof ik wel met nieuwe AMD kaarten bundelen. Maar inderdaad als het niet nodig is, ik speel trouwens ook alleen BF3, en dan 4. Denk dat ik nog wel wat voor de GTX 670 terug kan krijgen, maar toch weer een hoop geld..
Bij windows 7 moet je wel heel erg gaan stuntelen wil je een herinstall moeten doen als je een andere GPU installeert. Anders na uninstall nog even een driver cleaner tooltje eroverheen gooien.Indy91 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:56:
• Je hebt nu een AMD systeem (6950 CF). Wil je geen reinstall te doen i.v.m. conflicterende nVidia drivers, kan je beter een AMD videokaart kopen.
Dit kan ik (tegenwoordig) echt geen valide argument noemen
Zet op nummer 1 maar waardeloze driversFonta schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:59:
And how about the cons?
Bij een review op Tweakers kon je zien dat 4GB vs 2GB Vram geen fluit uitmaakt in BF3, zal bij BF4 niet veel anders zijn. 2GB is voor het overgrote deel van de gamers prima. Bij meerdere schermen zal je het wel nodig hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door naaitsab op 14-09-2013 09:11 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
EDIT: ATV in de lift confirmed
En ze maken het ook nog eens makkelijker om kamikaze piloot te spelen

[ Voor 26% gewijzigd door Kiwi op 14-09-2013 11:18 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
http://blogs.battlefield....-to-bf4-vehicle-gameplay/
Met o.a.:
Critical Hit! (and How to Recover from It)
We’ve also applied some changes to the way that vehicles become disabled and how they recover. In Battlefield 3 your vehicle became disabled when its total health was depleted by a certain amount, rendering you basically immobile and in need of an Engineer to get it back up and running, otherwise the vehicle would burn away and explode. This changed a lot about vehicle combat in Battlefield for the better, but there were still some things about the system we didn’t like, based on how players reacted. Primarily, it always felt like you had to abandon the vehicle when becoming disabled, even though there’s always the possibility of still winning the fight. And if there’s no Engineer nearby, the vehicle is most likely going to explode anyway, so there’s not a lot of reason to stay in the vehicle.
So in Battlefield 4 we’ve added a new mechanic we call the Critical Hit. Anytime a vehicle takes a hit, we check the amount of final damage that was dealt, after the angle and zone checks. If the damage was high enough, it’s a Critical Hit, and the vehicle acts much like they did in Battlefield 3, losing power in tanks or having loss of control in aircraft – but this effect is temporary, and the vehicle recovers automatically after a few seconds.
The critical hit damage threshold is carefully tweaked alongside the damage zones and glancing-hit scaling on each vehicle, in a way that promotes playing smart as both a vehicle operator, and in an anti-vehicle role. This new concept of temporary critical hits means that we keep the sense of impending danger that a damaged vehicle brings – while still allowing for brave drivers to regain control and keep fighting.
Hit’em Where it Hurts: Mastering Vehicle Damage
Key to taking down enemy vehicles in Battlefield 4 is of course to know the most effective ways to damage them. The vehicle damage systems are similar to those in Battlefield 3 but we’ve balanced and fine-tuned it and fixed some problems. Take MBTs (Main Battle Tanks) for instance. Just like in Battlefield 3, they have the strongest armor of any combat vehicle in the game, but only in the front of the vehicle, while the back of the MBT has the weakest armor of any combat vehicle. Then on the sides they have standard armor, the same as the other tanks have all around.
Even though the MBT is the only tank with strong and weak spots like this, it still matters how you approach any tank with anti-tank weapons. A straight shot, perpendicular to the face of the vehicle where the impact occurs, will deal the most damage. A shot at a more “glancing” angle will deal less damage. So steady aim, ambushing and flanking heavy vehicles is the key to taking them down.
In Battlefield 4 we’ve also added a new “top” zone to all of the combat-oriented tanks, which also takes into account at what angle the impact has occurred. The FGM-148 (Javelin) missile, and the vehicle-based laser guided missiles will all naturally achieve a devastating top-attack hit when responding to teammates laser-designated targets. You can also achieve this with an RPG if you are firing from the right position, like a strategic hiding place on a rooftop or by paradropping from above.
Take to the Skies: Unique Air Combat Roles
It wouldn’t be Battlefield without the ability to get into a jet or helicopter and help out your team from above. One challenge we faced when tweaking the airborne vehicles in Battlefield 4 was to clearly define their roles.
For instance: in Battlefield 3, Fighter Jets and Attack Jets were fairly homogenous and shared the same unlocks. They were both practically the same class, with few differences. In Battlefield 4, we’ve updated the Fighter Jet class to Stealth Jets with two new vehicles not present in Battlefield before (including the Chinese J-20), and their customization options now focus on air-to-air fighting. Attack Jets now have their own set of unlocks which focus on air-to-ground capabilities.
As for helicopters, the scout, transport and attack helicopters return and their unique roles are also defined in different ways. The scout helicopter is faster and more agile in Battlefield 4 and works well against infantry and light vehicles, and the attack helicopter can easily take out armored vehicles with the co-operation of a skilled co-pilot. The transport helicopter is, as always, the ultimate squad team play vehicle. Piloting the helicopters can perhaps be somewhat of a challenge, but is also very rewarding for those who dare take to the sky. And of course, you’ll always have the new Test Range to perfect your flying skills in, before taking on the all-out war.
ik heb nu die 670 dc2top versie.. die presteert toch wel een stuk beter dan een normale 670?
is het de moeite waard om deze gpu te upgrade?? miss beter mijn huidige cpu/mobo te upgraden..
dit is nu een amd phenon II x4 965 met asus m4a79xtd evo bordje..
iemand raad?
Indy91 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:56:
[...]
Met de HD7970 die ikzelf heb, haal ik 60+ fps in de multiplayer mappen met de volgende settings:Hoe presteert de HD7970Ghz t.o.v. HD6970 (iets sneller dan HD6950): http://www.computerbase.d...force-gtx-760-im-test/26/
- 1080P
- Utra settings
- 4xMSAA, FXAA maxed out
- AF Maxed out
- HBAO off
In BF3 met 4xMSAA, FXAA maxed out en 16AF presteert de HD7970 Ghz edition on par met GTX770 en is sneller dan GTX680.
Pro's HD7970Ghz edition t.o.v. GTX680/GTX770:Prijzen:
- Je hebt nu een AMD systeem (6950 CF). Wil je geen reinstall te doen i.v.m. conflicterende nVidia drivers, kan je beter een AMD videokaart kopen.
- Meer videogeheugen: AMD HD7970GHz hebben standaard 3 GB. De nVidia GTX680/770 hebben standaard 2 GB. Wil je een 4GB GTX680/770 dan kost deze fors meer dan de AMD HD7970Ghz.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Dat klinkt wel goed. Altijd irritant als je een tankgevecht won maar wist dat je je voertuig achter moest laten omdat hij disabled was.Unomomentodado schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:16:
Volgens mij is deze update op Battlelog nog niet gepost:
http://blogs.battlefield....-to-bf4-vehicle-gameplay/
Met o.a.:
[...]
Offtopic; Kan met heel veel spellen:beuker19 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:07:
Voor de Console players een goede actie
http://battlelog.battlefi...ew/buy-now-upgrade-later/
http://www.psx-sense.nl/1...s4-games-nader-uitgelegd/
http://www.guru3d.com/art...hz_edition_review,21.htmlNickrsd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:19:
Hoe is een Asus 670 gtx DC2Top.. t.o.v. van een amd 7970 ghz edition?
GTX 670 is sneller.
http://www.guru3d.com/art...tcu_ii_top_review,19.htmlik heb nu die 670 dc2top versie.. die presteert toch wel een stuk beter dan een normale 670?
~4% zou ik nou niet "een stuk beter" noemen, factory overclocks gaan zelden ver genoeg om het prijsverschil waar te maken.
Google de volgende keer even zelf AUB
Als je wil upgraden, zal je meteen iets snels uit de Intel stal moeten gaan halen, zoals de i5-3570 of de i5-4670, waar je dus ook een moederbord voor nodig zal hebben evenals mogelijk een nieuwe koeler (boxed cooler is niet veel waard). Je kan ook opteren voor een Core i7-3770 of i7-4770 maar deze gaan marginaal sneller zijn tov. de eerstgenoemde i5's. Wel zou een hexcore i7 een upgrade zijn, maar dan praat je al over heel andere bedragen.is het de moeite waard om deze gpu te upgrade?? miss beter mijn huidige cpu/mobo te upgraden..
dit is nu een amd phenon II x4 965 met asus m4a79xtd evo bordje..
Dan zit je makkelijk over de 300€ dus de vraag stelt zich dan eerder of je niet gewoon beter een extra GTX 670 DCII TOP erbij neemt: pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 (DC2T = TOP versie).
[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 14-09-2013 13:50 ]
Een i7 is toch helemaal niet nodig? Een goede i5 is al zat. Het is inderdaad wel prijzig, en of je er zoveel verschil mee kan bereiken... Een extra GPU lijkt mij inderdaad beter.Phuncz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:54:
Als je wil upgraden, zal je meteen iets snels uit de Intel stal moeten gaan halen, zoals de i7-3770 of de i7-4770, waar je dus ook een moederbord voor nodig zal hebben evenals mogelijk een nieuwe koeler (boxed cooler is niet veel waard).
Op zich wel en dat dacht ik ook toen ik mijn i5-4670K kocht, maar blijkbaar kan de Frostbite engine goed schalen met veel cores en in dit geval maakt zelfs Hyperthreading iets uit. Nu is het zo dat een goede i5-3470 of i5-4670 inderdaad ook wel goed is he, maar ik had wel de keuze voor een i7-4770K gemaakt als ik dit geweten had.TerrorKiwi schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:19:
Een i7 is toch helemaal niet nodig? Een goede i5 is al zat.
Blijkbaar lees ik nu tegenstrijdige berichten dat HT inderdaad niet beter is voor FPS, maar ook niet noodzakelijk slechter, het maakt dus weinig uit dus een Core i5-3570 of i5-4670 zal inderdaad ruim voldoende zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Phuncz op 14-09-2013 13:49 ]
Bf4 kan dan wel veel op BF3 lijken maar er zijn toch wel verschillen.naaitsab schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:52:
[...]
Gewoon wachten lijkt me het verstandigst. Draait het niet kijk je naar wat anders draait het wel dan lekker zo laten.
Frostbite laad te de hele map in 1 keer in hoe hoger de kwaliteit van de textures des te hoger het vram gebruik.
In BF3 leken de mappen wel groot maar een groot deel was niet speelbaar (outlined) het onspeelbare gedeelte was dan ook een stuk minder gedetailleerd. (Hierdoor blijft het vram gebruik beperkt)
In BF3 kan ik alles op maximaal zetten tot 1080P echter lukte dit niet op 2560x1440 omdat het vram gebruik dan boven de 2GB uit kwam met frame drops en hickups tot gevolg.
In BF4 zijn de mappen een stuk groter en het te bespelen veld ook, daarnaast zijn de textures nog gedetailleerder.
Het zal ongeveer hier op neerkomen:
BF3 t/m 1080P Ultra 2GB vram, daarboven 3GB vram.
BF4 t/m 1680x1050 Ultra 2GB vram, daarboven 3GB vram.
Je zal BF4 dus prima kunnen spelen met 2GB vram, je blijft echter dan wel beperkt tot "high quality" op 1080P en je zult niet veel AA/AF e.t.c. kunnen gebruiken.
Met SLI/crossfire blijf je tegen de zelfde beperkingen aanlopen echter heb je dan op "high" wel meer fps.
Een extra 2GB vram kaartje er bij prikken voor Ultra zal dus geen zin hebben.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Mijn 4770K op 4.4ghz presteert beter met HT uit dan HT aan, het scheelt weinig, maar gemiddeld hogere en consistentere gameplayPhuncz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:23:
[...]
Op zich wel en dat dacht ik ook toen ik mijn i5-4670K kocht, maar blijkbaar kan de Frostbite engine goed schalen met veel cores en in dit geval maakt zelfs Hyperthreading iets uit. Nu is het zo dat een goede i5-3470 of i5-4670 inderdaad ook wel goed is he, maar ik had wel de keuze voor een i7-4770K gemaakt als ik dit geweten had.
1 november: PC, Xbox 360, PS3
21 november: Xbox One
29 november: PlayStation 4
Datums zijn hetzelfde voor Madden NFL 25 en FIFA 14 btw.
bron
Daar hoop ik ook op. ik ben namelijk druk bezig om een pc weer samen te stellen.Phuncz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:09:
Persoonlijk hoop ik het meeste erop dat AMD snel met nieuwe GPU's uitkomt, zodat de GTX 780 ietsje daalt in prijs. Kans is toch klein dat ik een AMD neem deze keer maar het zal wel de prijs een klein beetje kunnen drukken.
ik heb mijn laptop nu weer aangesloten, (gedeelde netwerk zodat me xbox360 weer internet heeft)
joost mag het weten waarom de standaard dongel het niet doet. maar het werkt nu wel
kan ik BF3 spelen op de Xbox360. Straks GTA V en FIFA 14 ga ik later dit jaar nog bestellen.
twijfel tussen PC en Xbox360. momenteel ondanks dat ik geen echte Game pc heb, kan ik me nog vermaken
Alleen na fieldperks ofzo iets (in het filmpje van LvlCap) viel me erg tegen. Geen enkele class begin met AMMO
Al met al kijk ik nu meer uit naar GTA V dan naar BF4
Angelo NL / Global Cargo VTC
25 September geeft amd even persconferentie waar waarschijnlijk de 9970 worst aangekondigdPhuncz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:09:
Persoonlijk hoop ik het meeste erop dat AMD snel met nieuwe GPU's uitkomt, zodat de GTX 780 ietsje daalt in prijs. Kans is toch klein dat ik een AMD neem deze keer maar het zal wel de prijs een klein beetje kunnen drukken.
Thanks, dat is nog eens een nuttige post!Indy91 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:56:
[...]
Met de HD7970 die ikzelf heb, haal ik 60+ fps in de multiplayer mappen met de volgende settings:Hoe presteert de HD7970Ghz t.o.v. HD6970 (iets sneller dan HD6950): http://www.computerbase.d...force-gtx-760-im-test/26/
- 1080P
- Utra settings
- 4xMSAA, FXAA maxed out
- AF Maxed out
- HBAO off
Pro's HD7970Ghz edition t.o.v. GTX680/GTX770:Prijzen:
Besloten nog een paar weekjes te wachten, zodat ik wat meer centjes heb en dan direct een nieuwe GPU + grotere SSD te kopen.
Ik ga sowieso voor een kaart van de nieuwe generatie...
Dat geheugengedoe moet je niet al te serieus nemen, want de aanbevolen GPU's voor BF4 hebben zelf maar 2GB. Of dit effectief nut gaat hebben, zul je over een paar weken zien als de beta verschijnt, dan kun je een realistischer beeld scheppen. Doorgaans is het effect van meer dan 2GB op een GPU zwaar overdreven extreme settings en natte-vinger werk. Binnenkort weten we of die vlieger ook nog opgaat voor BF4.
Maar ik neem aan dat die nieuwe kaarten van ATI toch veel sneller zijn?
Ze worden toch niet voor niets, net uitgebracht voor de game verschijnt...
Kan nergens info vinden over die nieuwe kaarten
Ik gok op een Nvidia'tje, een paar rebrands (ouwe kaarten nieuw nummertje) en wellicht een nieuwe chip voor 1 of 2 (dure) nieuwe modellen. Nvidia weet ook dat ze met de huidige serie een goede bang-for-buck lijn op de markt hebben dus AMD zal ook iets aan de kosten moeten doen. Uiteindelijk blijft het stuivertje wisselen, ik blijf het een persoonlijke voorkeur vinden.Phuncz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:40:
Dat weten we binnenkort pas, het kan ook tegenvallen. Ik hoop het niet, gezonde concurrentie is voor de consument altijd goed want dan zijn de prijzen beter. Maar ik zou er geen 20€ op durven te verwedden want het is verdacht stil van AMD hun kant.
if (!coffee) {
Work = false; }
Wat je eigenlijk vergeet is dat de 7970 met gemak richting de 1150~1300 mhz te overclocken is, en het geheugen tot de range 1500-1900. Te bedenken dat de std clocks 925/1375 zijn en die van de ghz edition 1000/1400.Phuncz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:13:
dx5314: als ik zou kunnen kiezen tussen een GTX770 die véél sneller is dan een HD 7970 GE, zou ik elke keer opnieuw kiezen voor de GTX770, de GTX760 is al sneller dan de HD 7970 GE op Full HD resolutie, de GTX 770 is nóg eens een heel stuk sneller.
Dat geheugengedoe moet je niet al te serieus nemen, want de aanbevolen GPU's voor BF4 hebben zelf maar 2GB. Of dit effectief nut gaat hebben, zul je over een paar weken zien als de beta verschijnt, dan kun je een realistischer beeld scheppen. Doorgaans is het effect van meer dan 2GB op een GPU zwaar overdreven extreme settings en natte-vinger werk. Binnenkort weten we of die vlieger ook nog opgaat voor BF4.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dit is volgens mij precies wat AMD gaat doen, een GTX 770 is ook "maar" een opgefokte GTX 680.fynrd1 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:42:
[...]
Wat je eigenlijk vergeet is dat de 7970 met gemak richting de 1150~1300 mhz te overclocken is, en het geheugen tot de range 1500-1900. Te bedenken dat de std clocks 925/1375 zijn en die van de ghz edition 1000/1400.
Met een beetje geluk kan de "nieuwe" high end single kaart van AMD net de GTX770 bijhouden en zullen de dual variant wel tegen de 780 en de Titan zetten.
Als je perse 1080P ultra en alles maxed wil spelen kan BF4 nog wel eens een duur spelletje worden.
Maar heb je nou echt AA/AF e.t.c. nodig in MP?
Ik heb dit altijd uitstaan omdat ik het toch niet merk (te druk aan het vechten) en liever smooth gameplay heb.
Denk dat het meer een marketing stunt van AMD is... om extra kaarten te pushen, EA doet daar natuurlijk graag aan mee als het maar extra $ oplevert...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Een GTX 770 kan ook overclockenfynrd1 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:42:
[...]
Wat je eigenlijk vergeet is dat de 7970 met gemak richting de 1150~1300 mhz te overclocken is, en het geheugen tot de range 1500-1900. Te bedenken dat de std clocks 925/1375 zijn en die van de ghz edition 1000/1400.
En dan krijg je zoiets met zelfs de reference kaarten:

(1920x1080 benchmarks ter vergelijking)
Ik betwijfel of de HD 7970 GE nog steeds mee kan. Sowieso is hij niet sneller met beide op default clocks en hij is niet sneller met beide overgeclocked. Nu lopen de verschillen niet zover uit elkaar meer als je inderdaad gaat overclocken, maar dan moet je dat ook doen en geluk hebben dat je voorbij de 20% GPU overclock geraakt.
Laat het duidelijk zijn dat ik niet kijk naar merk of logo maar naar resultaat. Ik heb nu een AMD GPU en de volgende wordt waarschijnlijk een Nvidia omdat die momenteel gewoon sneller zijn (GTX 780 past in mijn toekomstige mITX case) en de drivers momenteel algemeen beter zijn. Dit kan allemaal veranderen binnenkort en ik raad de mensen ook aan te wachten om te upgraden tot ten vroegste midden oktober om te upgraden omdat als AMD iets beters heeft heb je ofwel een betere keuze ofwel gaan de Nvidia kaarten in prijs omlaag en koop je misschien een Titan voor niet veel meer dan een GTX 780.
[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 15-09-2013 09:15 ]
Open beta begint op 1 oktober. Over de gesloten beta is nog niet veel bekend.
De vraag is of EA niet gewoon de data hebben verwisseld in hun artikelAmanoo schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:33:
Is het volgende al eens gepost? http://www.joystiq.com/20...r-1-xbox-one-and-ps4-ver/
Open beta begint op 1 oktober. Over de gesloten beta is nog niet veel bekend.
Nog 10 dagen en dan komt amd met nieuws over de 9000 series.dx5314 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:20:
[...]
Maar ik neem aan dat die nieuwe kaarten van ATI toch veel sneller zijn?
Ze worden toch niet voor niets, net uitgebracht voor de game verschijnt...
Kan nergens info vinden over die nieuwe kaarten
http://nl.hardware.info/n...s-persevenement-duiken-op
[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 15-09-2013 12:41 ]
http://www.twitch.tv/eapolska
Comment van beste Poolse team op het ESL forum:
"http://www.twitch.tv/eapolska/b/461312475 - domination gameplay starts around 2:10:05. I was there alongside UNIVERSE's silver, mmisiek and Sanctum. First impression is actually quite good despite the map which just felt bad - middle high ground with a few houses from which you can basically see everything around you up to other two flags. Spawns are quick and you can only spawn on squad members or randomly. From what I have noticed random spawns are always near border of the map on the back of flags - I just hope there will be more than 5 so a lockdown and holding spawns won't be so easy. Tickets are bleeding fast, for a lockdown (3-flag cap) it was about 1 ticket per second. Battlepickups seem like a joke, at least for now, some pistols, USAS-12 with frag rounds (says a lot about DICE view on esport, right), apparently there is also "boost pickup" which multiplies exp points and therefore allows squad to unlock perks faster, but I didn't get around any. Non-flag spawning will probably be considered a minus, but the game feels more squad orientated and this mode will probably end with 2 guys holding flag and other 3 pushing second one or stuff like this. Flags are quite close to each other but even 8/8 was playable meaning there were possibilities to hold certian sectors, flank etc. and of course frag. Still we haven't had that much time to actually look more into it since players were switching after each round."
Maar je hebt geen vergelijking ertussen staan met een geoverclockte 7970. De ghz edition is sinds vorig jaar de nieuwe basis clock en telt daardoor dus niet als OC imo. Deze kaart op 1250/1700 doet net 10% onder van een titan, wat ik wel heel erg netjes vind voor een behoorlijk gedateerde kaart. Het is jammer dat je zo'n enorme OC moet doen om de kaart te laten meetellen, maar met een beetje merk pers je er met gemak 20% meer uit en wat daarboven zit is bonus. Je enige bottleneck is de cooler, of een voltage gelockte bios.Phuncz schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:13:
[...]
Een GTX 770 kan ook overclocken
En dan krijg je zoiets met zelfs de reference kaarten:
[afbeelding]
[afbeelding]
(1920x1080 benchmarks ter vergelijking)
Ik betwijfel of de HD 7970 GE nog steeds mee kan. Sowieso is hij niet sneller met beide op default clocks en hij is niet sneller met beide overgeclocked. Nu lopen de verschillen niet zover uit elkaar meer als je inderdaad gaat overclocken, maar dan moet je dat ook doen en geluk hebben dat je voorbij de 20% GPU overclock geraakt.
Laat het duidelijk zijn dat ik niet kijk naar merk of logo maar naar resultaat. Ik heb nu een AMD GPU en de volgende wordt waarschijnlijk een Nvidia omdat die momenteel gewoon sneller zijn (GTX 780 past in mijn toekomstige mITX case) en de drivers momenteel algemeen beter zijn. Dit kan allemaal veranderen binnenkort en ik raad de mensen ook aan te wachten om te upgraden tot ten vroegste midden oktober om te upgraden omdat als AMD iets beters heeft heb je ofwel een betere keuze ofwel gaan de Nvidia kaarten in prijs omlaag en koop je misschien een Titan voor niet veel meer dan een GTX 780.
Ik ben daardoor eigenlijk wel benieuwd wat AMD ons over 10 dagen gaat voorschotelen. Ik heb zelf geen voorkeur in merk, de kaart moet gewoon zijn min fps boven de 60fps behouden en dan vind ik het prima. De luxe is dan om gewoon een model uit te kiezen die leuk in je kast staat:).
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik zei dan ook niet dat de GE telt als de overclock, maar als je hem in ideale omstandigheden met een goede kaart effectief 1300MHz haalt, heb je 30% hogere klok wat betekent dat je in theorie maximaal 30% hogere performance kunt halen. Dat betekent dat je ongeveer rond dezelfde fps waardes komt als de mild-overgeklokte GTX 770.fynrd1 schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:15:
Maar je hebt geen vergelijking ertussen staan met een geoverclockte 7970. De ghz edition is sinds vorig jaar de nieuwe basis clock en telt daardoor dus niet als OC imo.
Maar dat is in theorie, niet in praktijk. Dit is de praktijk:

(HD 7970 GE OC = boost 1.2GHz)
Ik heb werkelijk geen idee hoe je dat met een 25% hogere clock wilt behalen:Deze kaart op 1250/1700 doet net 10% onder van een titan

Als ik jouw claim voor waar neem en de bovenstaande cijfers voor waar dan betekent dat:
HD 7970 GE: default = 56.8fps --> 20% OC = 62,9fps --> 25% OC = 65,3fps
(20% OC leverde 11% betere resultaten op, voor 25% OC tel ik 15% meer, vrij gul dus)
GTX TITAN: default = 114.7 fps --> -10% = 103.2fps --> 37,9fps verschil
Dus hoe je erbij komt dat een overgeklokte HD 7970 GE bijna zo snel is als een Titan kan niet kloppen, of toch zeker bij Battlefield 3 is het niet waar.
Dat lijkt me idd. de beste instellingIk ben daardoor eigenlijk wel benieuwd wat AMD ons over 10 dagen gaat voorschotelen. Ik heb zelf geen voorkeur in merk, de kaart moet gewoon zijn min fps boven de 60fps behouden en dan vind ik het prima.
Ik wil namelijk een nieuwe GPU halen voor BF3 en ik dacht eraan om wellicht een nieuwe generatie AMD GPU te halen voor rond de 250, zou ik hier mee meer voor mijn geld krijgen dan een GTX 760 of een HD 7950?
Is het slimmer om te wachten voor premium, of komt er ook een aanbieding rond de release van BF4?
Alvast bedankt.
Ryzen 3600 - GTX1060
Ik zou het liefst wel een kaart rond de release willen hebben aangezien mijn huidige HD 5670, dat denk ik niet gaat halen.Daanieyel schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:02:
Als je een nieuwe GPU wilt moet je sowieso gaan voor de nieuwe generatie. Een 760 is zeker een goede keus, maar als je niet heel veel haast hebt zou ik zeker wachten op AMD, goede kans dat die ook met interessante opties komen.
Premium zal waarschijnlijk niet goedkoper zijn bij launch, dus het maakt weinig uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 15-09-2013 18:15 ]
Prijzen zijn op dit moment minimum 40 euro voor premium
> http://www.dlcompare.com/search.php?q=battlefield+4
Minimum 35 bij cjs-cdkeys.com. Heb ik inmiddels ook al besteldSmokingCrop schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:28:
Gewoon nog wachten om premium te kopen,
Prijzen zijn op dit moment minimum 40 euro voor premium
> http://www.dlcompare.com/search.php?q=battlefield+4
Oh, mooi.flippiej schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:15:
[...]
Minimum 35 bij cjs-cdkeys.com. Heb ik inmiddels ook al besteld
Je krijgt zelf een coupon code als je hun facebook ding liked.
(edit: LOL, 50 cent korting

Hebben ze al sleutels dat je kan ingeven in Origin?
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 15-09-2013 20:38 ]
Her en der zwerven verhalen dat Origin keys region locked geworden zijn, dus zou je met een oostblok key enkel in oostblok kunnen spelen. Of dit waar is weten we eind oktober pas maar hou er rekening meeflippiej schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:15:
[...]
Minimum 35 bij cjs-cdkeys.com. Heb ik inmiddels ook al besteld
Ik verwacht niet dat ze duurder worden na de launch dus ik wacht nog even met een Premium key, met EU keys altijd goede ervaring maar RU is het soms foute boel (geen Engels of VPN gedoe)
if (!coffee) {
Work = false; }
Als we ze moeten geloven dan is hij region-lock freenaaitsab schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:50:
[...]
Her en der zwerven verhalen dat Origin keys region locked geworden zijn, dus zou je met een oostblok key enkel in oostblok kunnen spelen. Of dit waar is weten we eind oktober pas maar hou er rekening meeEU keys zijn meestal maar iets duurder.
Ik verwacht niet dat ze duurder worden na de launch dus ik wacht nog even met een Premium key, met EU keys altijd goede ervaring maar RU is het soms foute boel (geen Engels of VPN gedoe)
"Region Lock information
Battlefield 4 Premium is region free and multi-language. The key will merely unlock the content on your game. As a result, it will not affect your current region lock or language preferences. "
Dan nog wacht ik wel eventjes, zie toch niet zo veel voordelen van op dag 1 al premium, kan rustig een paar dagen later ookSmokingCrop schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:54:
[...]
Als we ze moeten geloven dan is hij region-lock free
"Region Lock information
Battlefield 4 Premium is region free and multi-language. The key will merely unlock the content on your game. As a result, it will not affect your current region lock or language preferences. "
if (!coffee) {
Work = false; }
Mja komt vast wel een leuke aanbieding op den duur.naaitsab schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:06:
[...]
Dan nog wacht ik wel eventjes, zie toch niet zo veel voordelen van op dag 1 al premium, kan rustig een paar dagen later ookBetter safe than sorry
Ik heb de BF3 premium destijds met indonesische rupees betaald, was iets van 18 euro
De 1e DLC krijg je sowiezo al bij pre-order, dus ik heb geen haast.
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 15-09-2013 21:10 ]
Die hebben ze ook pas 2 dagen voor release meldt hun autokey systeem.SmokingCrop schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:32:
[...]
Hebben ze al sleutels dat je kan ingeven in Origin?
Enige wat ik me kan bedenken zijn die gold Battlepacks met attachments erin. De 1e non-preorder DLC verwacht ik toch pas over een aantal maanden.unfor schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:09:
[...]
Mja komt vast wel een leuke aanbieding op den duur.
Ik heb de BF3 premium destijds met indonesische rupees betaald, was iets van 18 euro
De 1e DLC krijg je sowiezo al bij pre-order, dus ik heb geen haast.
Via Mexico VPN kan je m geloof ik nu ook voor iets van 25 euro kopen, al betaal ik liever iets meer bij een keyshop via Paypal dan mijn Creditcard gegevens via een VPN
if (!coffee) {
Work = false; }
Wanneer de volgende MAP-DLC uitkomt dan zal ik hem wel kopen. (of als er misschien nog iets anders is wat ik wil hebben waarvoor je premium nodig hebt)
Het lijkt me wel logisch dat de prijzen nog zullen dalen eenmaal het spel effectief uit is en er al weer een maand of langer gepasseerd is.
[ Voor 44% gewijzigd door PainkillA op 15-09-2013 21:25 ]
maar echt de duidelijke verschillen kan ik gewoon niet vinden?
Bij de premium krijg je alle 5 de uitbreidingspakketten? voor 49,99?
wat krijg je dan allemaal bij de deluxe edition? voor 69,99 ? china rising enkelt?
dus dan is de premium beter? voor minder...?
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.