BF3 beta was was ook 2 mappen. Dus grote kans dat BF4 Beta ook 2 wordt.naaitsab schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:06:
Zal wel de Gamescom build zijnNog 4 weken voor de closed beta
volgens Reddit gaat het 'Siege of Shanghai' (E3 map) worden, had gehoopt op 'Paracel Storm' (Gamescom map)
er zat toen een wachtwoord op caspian border..PuckStar schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:53:
[...]
BF3 beta was was ook 2 mappen. Dus grote kans dat BF4 Beta ook 2 wordt.
alleen metro was beschikbaar. misschien dat ze dat nu ook doen.
hoop t niet natuurlijk
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Zou kunnen, ze hebben 2 maps laten zien en 1 map geteased, die met de dam.PuckStar schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:53:
[...]
if (!coffee) {
Work = false; }
Het was in ieder geval op de Gamescom gezegd dat de beta in Siege of Shanghai zou zijn, niet dat er geen andere mappen waren. We zullen zien!
BF3 beta op de pc was 2 mappen, dat klopt. Voor ons console gamers was het er maar 1PuckStar schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:53:
[...]
PSN: Von_Smallhausn
Caspian Border werd destijds toch enkel vrijgegeven omdat velen probeerden die mappen te spelen en wachtwoorden werden doorgegeven? Volgens mij was het plan niet om die map vrij te geven.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mooiste zou zijn, dat beide maps beschikbaar gemaakt zouden worden.
Siege of Shanghai laat de levelution zien, daarbij de grote flat instort en Paracel Storm de nieuwste Boat systeem en jets.
Siege of Shanghai laat de levelution zien, daarbij de grote flat instort en Paracel Storm de nieuwste Boat systeem en jets.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik hoop vooral dat de prestatie van de "beta" in orde is, zodat we weten wat voor hardware je nodig hebt om bv. 1920x1080 op 60fps te kunnen draaien. Momenteel met de "alpha" is dat dus nog giswerk natuurlijk. Ik hoop vooral ook dat niet de fatale blunder gemaakt gaat worden dat de "early beta" te druk gaat zijn door een te grote massa aan spelers want ik kan me inbeelden dat bijna iedereen met Premium het gaat willen testen.
Het zou best grappig zijn als de "early beta" stiekem de beta test voor de netwerkcapaciteit van de "beta" is.
Het zou best grappig zijn als de "early beta" stiekem de beta test voor de netwerkcapaciteit van de "beta" is.
Volgens mij is daar niks stiekem aan. De beta is ook gewoon om de nieuwe serverside te testen, en kijken hoe de load is.
---RAWE CEEK!!!---
Ik denk dat daar de hele béta draait om d3e servers te stressen en om je lekker te makenPhuncz schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:13:
Ik hoop vooral dat de prestatie van de "beta" in orde is, zodat we weten wat voor hardware je nodig hebt om bv. 1920x1080 op 60fps te kunnen draaien. Momenteel met de "alpha" is dat dus nog giswerk natuurlijk. Ik hoop vooral ook dat niet de fatale blunder gemaakt gaat worden dat de "early beta" te druk gaat zijn door een te grote massa aan spelers want ik kan me inbeelden dat bijna iedereen met Premium het gaat willen testen.
Nu verdeel je het mooi in 2 groepen dus jehebt niet alles in 1 keer.
En de Beta gaat 's avonds van start in de US maar dan is het 02.00 uur in Europa dus word dat ook mooi verdeeld , want ik ga er vanuit dat niet iedereen in Europa 's nachts gaat wachten tot 2 uur.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik ga er zeker niet op wachten tot 2 uur, ik zal misschien wel de download starten om 2 uur als ik nog wakker ben.beuker19 schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:57:
[...]
Ik denk dat daar de hele béta draait om d3e servers te stressen en om je lekker te maken![]()
Nu verdeel je het mooi in 2 groepen dus jehebt niet alles in 1 keer.
En de Beta gaat 's avonds van start in de US maar dan is het 02.00 uur in Europa dus word dat ook mooi verdeeld , want ik ga er vanuit dat niet iedereen in Europa 's nachts gaat wachten tot 2 uur.
dat hoeft niet dacht ik.. je kan de beta pre-loaden vanaf de 29e toch? (heeft een tijdje in origin gestaan maar is weer weg gehaald)Pykow schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:10:
[...]
Ik ga er zeker niet op wachten tot 2 uur, ik zal misschien wel de download starten om 2 uur als ik nog wakker ben.
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 09-09-2013 11:20 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
DICE en EA hebben contracten met AMD en NVIDIA. Ze gaan BF4 niet optimaliseren, maar verzwaren zodat er meer hardware verkocht wordt. Reken maar dat BF4 20 fps minder draait dan BF3. Dat was vergeleken met BC2 ook zo toen..Phuncz schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:13:
zeer vreemde uitspraak.. bron idd?Jovas schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:30:
[...]
DICE en EA hebben contracten met AMD en NVIDIA. Ze gaan BF4 niet optimaliseren, maar verzwaren zodat er meer hardware verkocht wordt. Reken maar dat BF4 20 fps minder draait dan BF3. Dat was vergeleken met BC2 ook zo toen..

er was tussen BC2 en BF3 grafisch ook veer meer verschil (gewoon wat je kan zien)
het verschil tussen BF3 en BF4 is zover ik kan zien veel minder imho
[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 09-09-2013 11:42 ]
Waarom zouden ze de game met opzet verzwaren, de enigsten die daar baat bij hebben zijn de hardware fabrikanten (of EA & DICE moeten een paar hele grote zakken geld toegeschoven krijgen).
Als je de game met opzet zwaarder gaat maken zullen er minder mensen zijn die de game gaan kopen, niet iedereen koopt voor 1 game even een nieuwe videokaart.
Als je de game met opzet zwaarder gaat maken zullen er minder mensen zijn die de game gaan kopen, niet iedereen koopt voor 1 game even een nieuwe videokaart.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
http://www.guru3d.com/art..._with_boost_review,7.html Zal wel SP zijn voor beide games.vinom schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:30:
En wat is je bron?
Valt op zich wel mee naar mijn mening en als je naar de twee games kijkt, lijken ze misschien wel op elkaar maar bij BF3 kan je duidelijk zeggen: 'ja dat doet je PC meer pijn'. BF4 en BF3 zijn veel meer gelijk uiteraard.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Dat is geen bron voor "DICE en EA hebben contracten met AMD en NVIDIA. Ze gaan BF4 niet optimaliseren, maar verzwaren zodat er meer hardware verkocht wordt."Gundogan schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:03:
[...]
http://www.guru3d.com/art..._with_boost_review,7.html Zal wel SP zijn voor beide games.
Dit is hooguit een bron voor"BF3 is zwaarder dan BFBC2" maar dát zal niemand ontkennen - grafisch is er zeker niet stil gezeten tussen die twee games.
Exact dit.Valt op zich wel mee naar mijn mening en als je naar de twee games kijkt, lijken ze misschien wel op elkaar maar bij BF3 kan je duidelijk zeggen: 'ja dat doet je PC meer pijn'.
Maar goed, Jovas zit altijd te trollen (ook in het BF3 topic) dus ook hier zul je zien dat hij regelmatig grote onzin post. Gewoon negeren, gaat vanzelf weg. En anders speel je een keer een potje met hem, gaat ie wel rage-quitten als je niet doet wat hij zegt
Wat een spookverhaal. Dat games zwaarder worden is alleen maar omdat studios de limiet steeds verder opzoeken omdat ze de mooiste games willen maken. De contacten (zonder r) met de videokaart makers zijn om een geoptimaliseerde driver voor de game uit te brengen voordat de game in de winkel ligt. Vaak zie je nog enkele FPS winst in de nieuwste drivers (zie release notes van videokaart drivers).Jovas schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:30:
[...]
DICE en EA hebben contracten met AMD en NVIDIA. Ze gaan BF4 niet optimaliseren, maar verzwaren zodat er meer hardware verkocht wordt. Reken maar dat BF4 20 fps minder draait dan BF3. Dat was vergeleken met BC2 ook zo toen..
Lol, zet je alu hoedje maar weer af hoor, zulke slechte conspiracies zijn zelfs in films een zeldzaamheid.Jovas schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:30:
[...]
Volg altijd de grote geldstromen wanneer je dit soort onzin hoort. Het grote geld komt echt niet bij AMD en Nvidia vandaan door extra hardware verkopen hoor. Er is DICE/EA alles aangelegen om de game verder te optimaliseren, met name voor de huidige en next-gen consoles. Extra sales van de game en bijbehorende premieum levert ALTIJD meer op dan een percentage afgesproken met hardware fabrikanten. Bovendien,
Het is nagenoeg dezelfde engine, maar dan met twee jaar extra optimalisaties. Als je BF3 meer dan prima kan draaien, dan zal dat met BF4 ook gewoon het geval zijn. Wellicht dat ze in de ultra settings wat nieuwe fancy (en nutteloze, uinput-lag-verhogende) settings toe zullen voegen zoals ook bij BF3 hebben gedaan, maar dat is het dan wel.
Verwijderd
Nou, ze zouden die engine behalve fors optimaliseren ook veel harder aan het werk zetten met meer physics, meer destructability, meer effecten en meer post-processing, dus niet gek opkijken als BF4 straks toch nog flink wat zwaarder is dan BF3. En een stuk mooier.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:55:
[...]
Het is nagenoeg dezelfde engine, maar dan met twee jaar extra optimalisaties. Als je BF3 meer dan prima kan draaien, dan zal dat met BF4 ook gewoon het geval zijn. Wellicht dat ze in de ultra settings wat nieuwe fancy (en nutteloze, uinput-lag-verhogende) settings toe zullen voegen zoals ook bij BF3 hebben gedaan, maar dat is het dan wel.
Maar goed, daar gebruiken we dan ook een PC voor, voor die mooiheid.
De besturing met muis+tobo speelt voor mij een belangrijkere rol dan de mooiheid, maar ik moet zeggen dat BF4 er wel erg mooi uitziet.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:56:
[...]
Maar goed, daar gebruiken we dan ook een PC voor, voor die mooiheid.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Verwijderd
kuchA.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:55:
[...]
Lol, zet je alu hoedje maar weer af hoor, zulke slechte conspiracies zijn zelfs in films een zeldzaamheid.
Ik hou het nieuws niet meer zo bij de laatste tijd
Leuk filmpje
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Dat sommetje wil ik dan wel eens zien want voor een triple-A titel gaat dat never-nooit-niet uitkunnen. Dan moeten Nvidia en AMD dus DICE/EA uit eigen zak de lagere verkoop van BF4 compenseren met een risico-opslag. Oftewel betekent dit dat de extra sales die door Nvidia/AMD gerealiseerd worden (door BF bewust zwaarder te maken) nóg meer geld opbrengt. Bovendien moet EA/DICE dan ook nog aan kunnen tonen dat zij verantwoordelijk zijn voor de extra verkoop van Nvidia en AMD...
Al met al veel te omslachtig en veel te risicovol voor zo'n toptitel als BF4, daar gaat geen enkele investeerder mee akkoord. Het bereik is nu juist maximaal, meer platformen beschikbaar dan ooit en elk platform is van maximale omvang (next-gen daargelaten).
Verwijderd
Dit is ook een mythe vergelijkbaar met UFO´s..
Mensen met een low/mid budget systeem horen ook graag wat ze willen horen, als het maar niet hun schuld is dat de next-gen AAA titel niet 100% draait op hun "verouderde" pc.
Het is nu eenmaal een stapsgewijze evolutie, een mid-budget pc ging vroeger ook 4-5 jaar mee om te gamen, nu staan we technologisch iets verder en gaat een mid-budget pc maar 2 jaar mee aangezien de meeste AAA titels om de 2 jaar voor vernieuwing ( Nieuwe engine / Mechanics / Graphics .. ) zorgen.
Mensen met een low/mid budget systeem horen ook graag wat ze willen horen, als het maar niet hun schuld is dat de next-gen AAA titel niet 100% draait op hun "verouderde" pc.
Het is nu eenmaal een stapsgewijze evolutie, een mid-budget pc ging vroeger ook 4-5 jaar mee om te gamen, nu staan we technologisch iets verder en gaat een mid-budget pc maar 2 jaar mee aangezien de meeste AAA titels om de 2 jaar voor vernieuwing ( Nieuwe engine / Mechanics / Graphics .. ) zorgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 15:12 ]
Verwijderd
https://www.google.nl/sea...ei=NcgtUuC5L86l0wX4o4GQCw
wat er precies er van geworden weet ik niet meer.. maar sommige personen hadden er ineens last van (teamspeak) rond die tijd
Verwijderd
Eh, wat? Dit is mijn eerste PC die langer dan drie jaar blijft, alle andere zijn elke anderhalf tot twee jaar vervangen omdat ze de totale dood stierven als je een modern spel wilde spelen. Ik heb sinds ik deze PC kocht 4 jaar terug twee keer de videokaart vervangen, dat is het enige. Daarvan was de laatste vervanging dit weekend, en dat is dan voornamelijk omdat ik op een 30"scherm speel. In 1080p was het nog láng niet nodig geweest te upgraden.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:07:
De PC Gaming markt heeft juist een aantal jaren op z'n reet gezeten qua investeringsdwang. Als je PC goed genoeg was voor Crysis 1 op een behoorlijk niveautje kon je er ook Crysis 2 op spelen en 3 loopt ook nog wel als je alles op low gooit. COD is al járen niet meer van deze tijd qua engine en graphics en de echt heftige PC games zijn PC only.
Sinds de introductie van de Xbox en PS2 is het juist doordat er veel voor consoles wordt gemaakt wat vervolgens naar PC wordt geport een hoop tijd vergaan waarin de PC markt helemaal geen serieuze upgrades nodig had om mee te kunnen komen. Toen de X360 en PS3 kwamen zag je ineens een forse stijging in de specs voor game PCs omdat console titels nu simultaan op PC en Consoles uitkwamen met de op dat moment behoorlijke graphics van de consoles. Thans zijn we weer iets van 6 of 7 jaar verder en komen de nieuwe consoles en nu ga je dus weer een opleving zien in vereiste PC specs (want nu de nieuwe consoles de standaard worden gaat daar de hele markt naartoe bouwen) en dan weer een tijdje niets.
Het grote verschil dit keer is wel dat PCs 64bit zijn en alles nu voor multi threading geoptimaliseerd wordt, dus je hebt wel kans dat de komende twee, drie jaar er écht grote verbeteringen komen qua mogelijkheden (en dus ook qua systeemeisen) doordat de voordelen van het hebben van 4 6 of 8 CPU cores benut gaan worden. Maar zodra dat een beetje gedaan is zitten we toch weer te wachten tot de consoles een generatie verder zijn, want de main stream games worden voor console gemaakt en de PC versie is min of meer bijzaak voor de grote studio's.
Inderdaad, vroeger moest ik ook regelmatig een nieuwe GPU of CPU of RAM of... kopen om games te kunnen spelen, max settings waren zelden mogelijk tenzij met toekomstige hardware.
Ik heb 5 jaar gedaan met mijn laatste PC, heb nu pas geupgrade omdat ik het wel eens kon doen, maar niet omdat het moest.
Ik heb 5 jaar gedaan met mijn laatste PC, heb nu pas geupgrade omdat ik het wel eens kon doen, maar niet omdat het moest.
Geen revive naar dat je bent geknifed.
https://twitter.com/Demize99/status/376805193569931265
Verwijderd
Een goeie start. Nu nog pas punten krijgen voor je revive als degene die gerevived is een kill maakt, en de balans tussen medics en alle andere classes is qua score een beetje op orde.beuker19 schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:05:
Geen revive naar dat je bent geknifed.
Waarom ? Ik dacht dat max. 3 revives en een 4 sec. revive voor 100% health al wel genoeg was anders is het misschien beter om de assault class helemaal uit de game te halenVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:10:
[...]
Een goeie start. Nu nog pas punten krijgen voor je revive als degene die gerevived is een kill maakt, en de balans tussen medics en alle andere classes is qua score een beetje op orde.

Moet je even in de zoekmachine een combi van cuda physx crysis 2 vs amd doen. Als het goed is vind je ergens een verhaal. Het is lang geleden dat ik het gelezen heb, maar had te maken met water die onder onder de gehele levels oid lag waar physx relatief gezien weinig moeite mee had, waardoor ze veel hogere framerates haalde dan op een amd kaart. Zoals ik al zei lang geleden dat ik het gelezen heb, dus de werkelijke feiten zijn een beetje verwaterd.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:29:
[...]
Dat sommetje wil ik dan wel eens zien want voor een triple-A titel gaat dat never-nooit-niet uitkunnen. Dan moeten Nvidia en AMD dus DICE/EA uit eigen zak de lagere verkoop van BF4 compenseren met een risico-opslag. Oftewel betekent dit dat de extra sales die door Nvidia/AMD gerealiseerd worden (door BF bewust zwaarder te maken) nóg meer geld opbrengt. Bovendien moet EA/DICE dan ook nog aan kunnen tonen dat zij verantwoordelijk zijn voor de extra verkoop van Nvidia en AMD...
Al met al veel te omslachtig en veel te risicovol voor zo'n toptitel als BF4, daar gaat geen enkele investeerder mee akkoord. Het bereik is nu juist maximaal, meer platformen beschikbaar dan ooit en elk platform is van maximale omvang (next-gen daargelaten).
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Of Assault class "letterlijk" handicappen: om de 5 seconden val je tegen de grond of laat je je wapen vallen.beuker19 schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:20:
[...]
Waarom ? Ik dacht dat max. 3 revives en een 4 sec. revive voor 100% health al wel genoeg was anders is het misschien beter om de assault class helemaal uit de game te halen
Zo overdreven powerful vond ik de assault class nu ook weer niet, dankzij de bugs dat je niet iedereen kan reviven ("pakte" niet) en de delays van het reviven en wapen oppakken hielpen ook niet. Maar dan doel ik vooral in de hectische omgeving van Noshasharoasonoanhar Canals met TDM.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 09-09-2013 16:58 ]
Je chargepacks worden in ongeveer 20 seconden gecharged, de nerfs vallen dus nog wel meebeuker19 schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:20:
[...]
Waarom ? Ik dacht dat max. 3 revives en een 4 sec. revive voor 100% health al wel genoeg was anders is het misschien beter om de assault class helemaal uit de game te halen
1-shot kill bij een bodyshot. Gelukkig wel een pickup.
Wel fail dat (op dit moment) de wapens elke keer op dezelfde plek spawnenThe weapons categorized as Battlefield 4 Battle Pickup gun only have a limited ammo capacity, usually 3 clips, and cannot be resupplied with the Ammo box like all other weapons.
Furthermore, when the ammo depletes, players will lose the weapon and revert to their primary rifle (or SMGs etc.). Players cannot switch from the Battle Pickup weapon to their primary weapon — once the weapon has been picked up, it has to be used or dropped by the player.http://bf4central.com/battlefield-4-battle-pickup-weapons/

if (!coffee) {
Work = false; }
Heb je daar een bron van ?TerrorKiwi schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:01:
[...]
Je chargepacks worden in ongeveer 20 seconden gecharged, de nerfs vallen dus nog wel mee
Want dat wist ik niet
Want dan maakt het nut van maar 3 chargepacks eigenlijk direct ongedaan en snap ik het dan ook niet
Dat is toch juist de bedoelingnaaitsab schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:50:
Wel fail dat (op dit moment) de wapens elke keer op dezelfde plek spawnen

Het geeft je extra punten/objectives om voor te vechten en dat was de bedoeling van Dice
[ Voor 28% gewijzigd door beuker19 op 09-09-2013 19:07 ]
Het doel van een pickup is dat de speler deze OP wapens niet standaard tot de beschikking heeft, dat haal je nu aardig onderuit door het steeds op dezelfde plek te doen. Een zelfde systeem was er bij scavenger ook maar daar spawnde een random wapen op vaste spawn plekken.beuker19 schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:05:
[...]
Dat is toch juist de bedoeling![]()
Het geeft je extra punten/objectives om voor te vechten en dat was de bedoeling van Dice

Die 3GB Vram is nog best pittig, beetje vreemd om 2 GPU's aan te raden die 2GB Vram hebben, wellicht een tikfout.
[ Voor 17% gewijzigd door naaitsab op 09-09-2013 20:08 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Zou het nog nut hebben om windows 8 te installeren? Ik draai nu windows 7 ultimate...
directx 11.1 wordt alleen door win8 gesupport, zal dan wel door frostbite 3 worden gebruiktSgtCaffran schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:34:
Zou het nog nut hebben om windows 8 te installeren? Ik draai nu windows 7 ultimate...
voldoe aan alle recommended
Samsung Flip 7
Wat en of dat iets oplevert moet nog bewezen wordentobitronics schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:50:
[...]
directx 11.1 wordt alleen door win8 gesupport, zal dan wel door frostbite 3 worden gebruikt
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
W8 niet geschikt voor de deskoptvinom schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:50:
Weinig to geen nut. Als je nu lekker werkt met Windows 7, zou ik daar bij blijven.

wrom niet geschiktVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:09:
[...]
W8 niet geschikt voor de deskoptteveel hybrid
Samsung Flip 7
W8 leverde bij mij ook enigszins problemen met gebruikte programma's dus ik ben weer terug naar W7. Ik kan me niet voorstellen dat w7 merkbaar slechter gaat lopen dan w8. Het zou misschien ietsie ietsie beter gaan door de dx 11.1 maar kom op, dat merk je alleen als je het direct naast elkaar gaat houden.
Daarnaast een punt; als je minimaal continu 60fps wil draaien (zoals ik), dan ga je 'm toch niet op ultra pleuren. Ik zit zelf in de aanbevolen categorie dus ik weet dat het in ieder prima is om te spelen.
Overigens ben ik wel benieuwd naar je bron, of is dit weer s een speculatie door iets of iemand?
Daarnaast een punt; als je minimaal continu 60fps wil draaien (zoals ik), dan ga je 'm toch niet op ultra pleuren. Ik zit zelf in de aanbevolen categorie dus ik weet dat het in ieder prima is om te spelen.
Overigens ben ik wel benieuwd naar je bron, of is dit weer s een speculatie door iets of iemand?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
MSDN: Direct3D 11.1 Features (Windows)Mu.siQ schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:29:
http://www.guru3d.com/new...rove_cpu_performance.html
Ik draai nu ook gewoon op 60+ FPS op 1440p met ultra, gewoon een goeie GPU kopen
Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor de DX11.1 API naar Windows 7 wordt geport door 'hackers'
[ Voor 19% gewijzigd door naaitsab op 09-09-2013 21:33 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
De interface..dave1972 schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:27:
[...]
wrom niet geschiktwerkt als een zonnetje bij mij ( 8.1)
Bedoelde de bron van de specsnaaitsab schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:31:
[...]
MSDN: Direct3D 11.1 Features (Windows)
http://www.guru3d.com/new...rove_cpu_performance.html
Ik draai nu ook gewoon op 60+ FPS op 1440p met ultra, gewoon een goeie GPU kopen
Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor de DX11.1 API naar Windows 7 wordt geport door 'hackers'
Hmm daar heb je een puntje, al moet ik zeggen dat ik er nu wel aan gewend ben tevens is die start button weer terug en dat scheelt wel een jasje, ik heb btw de gtx660 dus ultra zal miss niet gaan maar high of med op zeker

Samsung Flip 7
https://www.facebook.com/battlefield.naMu.siQ schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:34:
[...]
Bedoelde de bron van de specsdat 11.1 verhaal geloof ik best
Indien je naar de Nederlandse site gaat, even North-America aanvinken als pagina.
if (!coffee) {
Work = false; }
Thanks
Altijd even checken!
Overigens een hoop mensen die met die W8 x64 eis niet super blij zijn zie ik, haha. Nou ja prima, mijn w7 x64 gaat er ook nog niet af
Die pickup weapons lijken me wel nice, maar ben wel benieuwd hoe ze dit gaan vormgeven met spawnen, zoals het filmpje ook al aangeeft.
Overigens een hoop mensen die met die W8 x64 eis niet super blij zijn zie ik, haha. Nou ja prima, mijn w7 x64 gaat er ook nog niet af
Die pickup weapons lijken me wel nice, maar ben wel benieuwd hoe ze dit gaan vormgeven met spawnen, zoals het filmpje ook al aangeeft.
Volgens de requirements moet m'n imac met 680mx (2gb) het ook prima aan moeten kunnen. Een 660 gfx is op papier trager
Ik voldoe gelukkig ook aan de eis: een i7 920 op 4Ghz met een 7870 erbij. Wel heb ik iets gehoord over bepaalde effecten die input-lag veroorzaken bij BF3, weet iemand hier iets vanaf?
Wil overigens graag op ultra spelen voor de mooie graphics, hoop dat er dan nog wat fps overblijven...
Wil overigens graag op ultra spelen voor de mooie graphics, hoop dat er dan nog wat fps overblijven...
[ Voor 22% gewijzigd door SgtCaffran op 09-09-2013 22:27 ]
ik draai nu BF3 @ 1920 *1080 @ medium / high op 45 fps.. (specs van mijn systeem staan onder dit bericht)
zal dat veel veranderen gezien de specs die net gepost zijn hierboven?
zal dat veel veranderen gezien de specs die net gepost zijn hierboven?
Dat weten we niet want minimum/recommended configuration is zeer wisselvallig wat ermee bedoeld wordt. Voor sommige uitgevers is minimum echt het absolute minimum om de game op de allerlaagste settings nog te kunnen spelen op 30fps, voor andere uitgevers is het dan weer de minimum vereiste hardware voor 60fps op 720p te krijgen met medium settings. Recommended is al even willekeurig.
Ga er toch wel vanuit dat je met "recommended" high settings rond de 60 fps kan trekken. Voldoe aan de eisen inclusief win8.
Dus ik ben er klaar voor
.
Dus ik ben er klaar voor
[ Voor 4% gewijzigd door Trixh op 09-09-2013 22:37 ]
Ik ben qua recommended specs helemaal klaar op GPU na (heb nu 7850), maar die was ik toch van plan om te vervangen met launch voor een nieuwe Radeon 9000 serie kaart of een vergelijkbare nvidia als AMD blijkt te zuigen
Volgensmij merk je tussen een 7850 en een 7870 niet héél veel prestatie verschil.
Ik ga de recommended specs zeker wel halen
Ik ga de recommended specs zeker wel halen
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
100% recommended.naaitsab schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:19:
[afbeelding]
Die 3GB Vram is nog best pittig, beetje vreemd om 2 GPU's aan te raden die 2GB Vram hebben, wellicht een tikfout.
Dit gaat de TS in.
Trouwens, de minimal specs zijn hetzelfde voor GPU en CPU als BF3. Dus als je BF3 kan draaien dan zou BF4 ook moeten. Ik vermoed dat BF3 ultra nu gewoon high gaat worden en dat er een nieuwe ultra is. Goed genoeg voor mij, ik heb nog fps over op ultra BF3.
Oh en wie heeft anno 2013 nou nog een functionele 8800gt?

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2013 23:59 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mensen, de minimum en recommended requirements zijn doorgaans toch voor de single player?
De multiplayer is voornamelijk CPU intensive tov de single player, iig met BF3 en dat zal met BF4 niet heel veel anders zijn. Als je BF3 soepel kan draaien dan doet BF4 het ook meer dan prima.
De multiplayer is voornamelijk CPU intensive tov de single player, iig met BF3 en dat zal met BF4 niet heel veel anders zijn. Als je BF3 soepel kan draaien dan doet BF4 het ook meer dan prima.
- DaniëlWW2
- Niet online
Minimal wel, recommended is denk ik toch echt meer voor MP.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:25:
Mensen, de minimum en recommended requirements zijn doorgaans toch voor de single player?
Oh en BF3 is zeker CPU intensief maar ook RAM, vram en GPU intensief.
Als je recomended specs hebt of in de buurt zit dan kan je MP aan. Minimal specs en dan net de SP, MP kan je vergeten.
Oh en aangezien recomended nog wel eens high settings betekent vind ik dit best.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
3GB Vram?? Lijkt me sterk, wellicht om de nieuwe AMD kaarten te promoten die waarschijnlijk bijna allemaal 3GB zullen hebben tegenover bv de GTX 770 met 2GB.
Anders is het wel erg zuur..
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
- DaniëlWW2
- Niet online
Sommige mappen in BF3 vragen al 1.5gb+ vram. 2gb+ voor sommige mappen in BF4 zou mij totaal niks verbazen.jezzer schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:41:
3GB Vram?? Lijkt me sterk, wellicht om de nieuwe AMD kaarten te promoten die waarschijnlijk bijna allemaal 3GB zullen hebben tegenover bv de GTX 770 met 2GB.
Ja dan zijn mensen met een high end NVIDIA kaart de sjaak maar mensen met de 1.5gb vram GTX580 waren dat ook al bij BF3.
Valt wel mee hoor nog nooit geen last van gehad met mijn GTX580.DanielWW2 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:43:
[...]
Sommige mappen in BF3 vragen al 1.5gb+ vram. 2gb+ voor sommige mappen in BF4 zou mij totaal niks verbazen.
Ja dan zijn mensen met een high end NVIDIA kaart de sjaak maar mensen met de 1.5gb vram GTX580 waren dat ook al bij BF3.
Altijd op Ultra met 60fps+ gehad op 1680x1050
- DaniëlWW2
- Niet online
Ook op Oman?beuker19 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:57:
[...]
Valt wel mee hoor nog nooit geen last van gehad met mijn GTX580.
Oman ultra met 4xMSAA vind mijn 7950 op 1440x900 namelijk niet lief.
Zonder MSAA is het ook geen constante 60+ fps.
BF3 neemt standaard al het Vram in beslag, ook al is het niet nodig.
Of het nu een kaart met 1gb vram is of een 7970 met 6gb, tijdens testen wordt het geheugen bij beiden geheel in beslag genomen maar zonder enig verschil in performance.
Nu lijkt het zo dat je daadwerkelijk die 3gb nodig heb en als je daar onder zit zou je dat dus moeten gaan merken
Of het nu een kaart met 1gb vram is of een 7970 met 6gb, tijdens testen wordt het geheugen bij beiden geheel in beslag genomen maar zonder enig verschil in performance.
Nu lijkt het zo dat je daadwerkelijk die 3gb nodig heb en als je daar onder zit zou je dat dus moeten gaan merken
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb het eens getest een tijd terug. Oman was z'n 1.6 a 1.7GB vram, Caspian z'n 1.4GB en andere mappen z'n 1.2 a 1.3gb. No way dat je ooit bij 2GB vram komt in BF3. Oke nooit Amored kill gestest maar ik betwijfel of het daar wel kan.jezzer schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 01:20:
BF3 neemt standaard al het Vram in beslag, ook al is het niet nodig.
Toen ik nog een 5850 had probeerde ik veel settings uit. Zodra ik over de 1gb vram ging kreeg ik enorme framedrops. De boosdoeners in BF3 zijn MSAA en ultra textures. Er is wel degelijk een verschil tussen 1gb vram en 2gb vram kaarten in BF3...
Omdat je op een lage resolutie speelt. Op 1200p en alle franjes zie ik op oman met gemak de 2.5gb. Die 3gb voelt opeens niet meer zo comfortabel aan als ik eerlijk ben. Hopelijk brengt Amd een flinke opvolger uit.DanielWW2 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 02:21:
[...]
Ik heb het eens getest een tijd terug. Oman was z'n 1.6 a 1.7GB vram, Caspian z'n 1.4GB en andere mappen z'n 1.2 a 1.3gb. No way dat je ooit bij 2GB vram komt in BF3. Oke nooit Amored kill gestest maar ik betwijfel of het daar wel kan.
Toen ik nog een 5850 had probeerde ik veel settings uit. Zodra ik over de 1gb vram ging kreeg ik enorme framedrops. De boosdoeners in BF3 zijn MSAA en ultra textures. Er is wel degelijk een verschil tussen 1gb vram en 2gb vram kaarten in BF3...
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Zal ik het eens anders zeggen jullie hardware boertjes 
Vanaf vandaag heb ik helemaal geen PC meer.
Tenminste voorlopig staat hij te draaien als server op mijn werk, omdat de hoofdserver eruit is geklapt.
dus nu kan ik thuis niet meer gamen
of youtube kijken op een PC 
Gelukkig ga ik twee dagen met me vriendin weer op pad en ondertussen een nieuwe pc samenstelling.
Het is nu 4:08 en ben nog druk bezig met de installatie van de server
geweldige job heb ik hahaha
Tenminste voorlopig staat hij te draaien als server op mijn werk, omdat de hoofdserver eruit is geklapt.
dus nu kan ik thuis niet meer gamen
Gelukkig ga ik twee dagen met me vriendin weer op pad en ondertussen een nieuwe pc samenstelling.
Het is nu 4:08 en ben nog druk bezig met de installatie van de server
Scheelt mischien met AMD vs nvidia?fynrd1 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 02:45:
[...]
Omdat je op een lage resolutie speelt. Op 1200p en alle franjes zie ik op oman met gemak de 2.5gb. Die 3gb voelt opeens niet meer zo comfortabel aan als ik eerlijk ben. Hopelijk brengt Amd een flinke opvolger uit.
Ik game op 2560x1440 (670 SLI) HIer blijft het VRAM verbruik op ultra hangen rond de 1800-1950MB, Zelden zie ik hem pieken na 2GB.
Gooi de res. hem lager op 1080 dan daalt het verbruikt richting de 1400-1500.
Voordeel op hogere res, dat je eventueel wat spul omlaag kan gooien. Net zoals AA ect. dat zie je amper op een hoge res.
HeyDanielWW2 schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:52:
[...]
100% recommended.![]()
Dit gaat de TS in.
Trouwens, de minimal specs zijn hetzelfde voor GPU en CPU als BF3. Dus als je BF3 kan draaien dan zou BF4 ook moeten. Ik vermoed dat BF3 ultra nu gewoon high gaat worden en dat er een nieuwe ultra is. Goed genoeg voor mij, ik heb nog fps over op ultra BF3.
Oh en wie heeft anno 2013 nou nog een functionele 8800gt?
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Een nieuwe pc samenstellen voelt toch altijd een beetje alsof je een kind met Sinterklaas/Kerst bentPykow schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 04:08:
Zal ik het eens anders zeggen jullie hardware boertjes
dus nu kan ik thuis niet meer gamenof youtube kijken op een PC
Het is nu 4:08 en ben nog druk bezig met de installatie van de servergeweldige job heb ik hahaha
Ik heb al zin in de exclusieve beta maar hopelijk is dat geen geval download servers/gameservers continu plat.
Ik zag het verschil tussen high en ultra ook niet tijdens een potje, behalve als je gaat sightseeën maar daar speel ik geen Battlefield voormukkel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:59:
[...]
Scheelt mischien met AMD vs nvidia?
Ik game op 2560x1440 (670 SLI) HIer blijft het VRAM verbruik op ultra hangen rond de 1800-1950MB, Zelden zie ik hem pieken na 2GB.
Gooi de res. hem lager op 1080 dan daalt het verbruikt richting de 1400-1500.
Voordeel op hogere res, dat je eventueel wat spul omlaag kan gooien. Net zoals AA ect. dat zie je amper op een hoge res.
Ik hou het nog steeds op een tikfout, beetje lomp om 2 kaarten als aanbevolen neer te zetten die minder vram hebben dan je aanbeveelt. Beetje zeggen dat een Polo voldoende is maar 400 pk is aanbevolen, beetje vaag
if (!coffee) {
Work = false; }
Eens, gelukkig heb ik 2 x 3GB alleen waarom Windows 8 ipv Windows 7? Ken bijna niemand die vrijwillig van Windows 7 naar Windows 8 is gegaan.Martinspire schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:01:
Die 3gb ram is ook wel handig als je bedenkt dat je meer gadgets, attachments, camo's en wapens in het spel hebt zitten. Dat neemt toch ook wel weer wat meer geheugen in.
Dat zal vanwege de nieuwe DirectX support zijn. Plus dat Win8 iets sneller is met een SSD bv.Versteegrob schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:44:
[...]
Eens, gelukkig heb ik 2 x 3GB alleen waarom Windows 8 ipv Windows 7? Ken bijna niemand die vrijwillig van Windows 7 naar Windows 8 is gegaan.
Ligt ook aan de resolutie denk ik;beuker19 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:57:
[...]
Valt wel mee hoor nog nooit geen last van gehad met mijn GTX580.
2560x1600 op High (geen Ultra en AA en AF op 2x) zijn er bij mij regelmatig wat framedrops naar de 30 fps en soms lager op m'n GTX580 als er 64 man staan te sproeien, bunnyhoppen ect.
Net optijd, want ik ben nu bezig met een nieuwe systeem aan het samenstellen.
mijn huidige gamebak is nu de server op de zaak.
mijn huidige gamebak is nu de server op de zaak.
Heb sinds vorige week een nieuwe pc
Alleen nog een nieuwe videokaart

[ Voor 3% gewijzigd door Sinus_rhythm op 10-09-2013 11:15 ]
Mijn systeem is van vorig jaar augustus. ik ga de GTX670 eruit halen en verkopen.
Want een server kan gewoon gebruik maken van de CPU videochip en dat scheelt ook weer in de stroomkosten.
Nu ga ik een PC samenstellen met een i7 (ik ben van i7 naar i5 gegaan en ik merkte het verschil enorm met specifieke programma's) en een videokaart met minimaal 4GB.
Want een server kan gewoon gebruik maken van de CPU videochip en dat scheelt ook weer in de stroomkosten.
Nu ga ik een PC samenstellen met een i7 (ik ben van i7 naar i5 gegaan en ik merkte het verschil enorm met specifieke programma's) en een videokaart met minimaal 4GB.
Mijn oude systeem was van 2007
.. Een leuke q6600 met 4 gb ram alleen de videokaart heb ik tussentijds vervangen was in 2007 een HD2900XT en later een HD 6950..
Bf3 draait nu al een stuk beter
Mijn CPU is een i7-860 van 3 jaar geleden met 8GB ram, zou het prijs/performance-technisch veel zin hebben die te vervangen voor een nieuwe i7 (en nieuw mobo daarbij)? Je zit toch weer met zo'n 400e aan kosten. De GPU is een Radeon 5850, die vervangen zet meer zoden aan de dijk denk ik, wat denken jullie?
Van de week BF4 gepreordered ook trouwens, had nog een bon van bol.com en m'n vrouw had nog €2,50 korting van bol.com gekregen voor d'r verjaardag
Van de week BF4 gepreordered ook trouwens, had nog een bon van bol.com en m'n vrouw had nog €2,50 korting van bol.com gekregen voor d'r verjaardag
Meeste voordeel haal je uit het vervangen van je videokaartCartman! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:36:
Mijn CPU is een i7-860 van 3 jaar geleden met 8GB ram, zou het prijs/performance-technisch veel zin hebben die te vervangen voor een nieuwe i7 (en nieuw mobo daarbij)? Je zit toch weer met zo'n 400e aan kosten. De GPU is een Radeon 5850, die vervangen zet meer zoden aan de dijk denk ik, wat denken jullie?
Ja, ik was sowieso van plan die te vervangen maar twijfel of het zin heeft de CPU ook te vervangen..
Ah, vrijwel dezelfde situatie hier.Sinus_rhythm schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:25:
Mijn oude systeem was van 2007.. Een leuke q6600 met 4 gb ram alleen de videokaart heb ik tussentijds vervangen was in 2007 een HD2900XT en later een HD 6950..
Ook in 2007 een systeem gekocht. (Was mijn eerste zelf samengestelde build. Heb het wel door de winkel laten in elkaar steken.)
Intel Q6600, 4 GB ram, nVidia 8800 GTX. Waren allemaal de toppers van die tijd.
Intussen 1-2 jaar geleden een upgrade gedaan: naar Intel i5 3570k, 8 GB ram, ATI Radeon 6950 1 GB, met 128 GB SSD. Terug gekozen voor de best performance per price van die tijd.
Ben weer zoet voor 4-5 jaar.
Ik upgrade lang niet zo regelmatig zoals ik anderen hier hoor doen. Maar ik hoef dan ook niet elke game op uber high leet graphics te hebben om de game leuk te vinden.
De reden dat ik PC gaming verkies is vooral mouse & keyboard en 1080p resolutie in elke game. Plus mods en gewoon de openheid van het platform waardoor je leuke indies hebt. En natuurlijk STEAM SALES.
[ Voor 13% gewijzigd door Asgaro op 10-09-2013 11:43 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Een 8800gt die werkt. Its a miracle.Low-Tech schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:20:
[...]
HeyIk maak nog steeds gebruik van een 8800GT (vorig jaar zelfs vervangen met idem exemplaar) op een core 2 duo en speel BF3 zonder al teveel issues (ok wel alles op medium voor 1920x1200)
Ik had hiervoor een intel i7-860, 6GB ram en GTX 460.
die kreeg later veel last van bluescreens en was uiteindelijk niet meer mee te werken.
mijn huidige game pc was een intel i5-3550, 6GB ram en GTX 670.
nu ga ik voor een intel i7-4770 , 8GB RAM en videokaart met 3 a 4GB vram.
Hierbij de topic: Pykow in "Game PC MAX. 1200 euro"
Het is helaas zo snel, ik had liever nog 2 jaartjes met me PC gedaan, maar nu zit er wat haast bij.
Vervelen doe ik me niet
ik heb nog een Xbox360 met BF3 en GTA V straks.
volgende week ben ik heel de week van huis en deze week ben ik nog maar 3 dagen thuis ongeveer.
die kreeg later veel last van bluescreens en was uiteindelijk niet meer mee te werken.
mijn huidige game pc was een intel i5-3550, 6GB ram en GTX 670.
nu ga ik voor een intel i7-4770 , 8GB RAM en videokaart met 3 a 4GB vram.
Hierbij de topic: Pykow in "Game PC MAX. 1200 euro"
Het is helaas zo snel, ik had liever nog 2 jaartjes met me PC gedaan, maar nu zit er wat haast bij.
Vervelen doe ik me niet
volgende week ben ik heel de week van huis en deze week ben ik nog maar 3 dagen thuis ongeveer.
Ik vraag mij af of die 3 GB RAM ook op gaat voor een 1920x1080 resolutie. Lijkt mij nogal overdreven voor die resolutie, bovendien zijn de meeste kaarten uitgerust met 2 GB RAM.
3G ram zal wel voor drie schermen zijn
Samsung Flip 7
Puur voor gamen, nee. Doe je er ook andere zware taken mee, zoals video bewerking of rendering dan is het zeker het upgraden waard.Cartman! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:39:
Ja, ik was sowieso van plan die te vervangen maar twijfel of het zin heeft de CPU ook te vervangen..
Prik gewoon een 2e 670 erbijPykow schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:20:
Mijn systeem is van vorig jaar augustus. ik ga de GTX670 eruit halen en verkopen.
if (!coffee) {
Work = false; }
VRAM werkt niet cumulatief, als je 2 kaarten erin prikt met 2 GB per stuk is er nog steeds maar 2 GB beschikbaar.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.