[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:00

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Jeroenimoes schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:53:
[...]

Heb je mss meer info over dat ranking systeem? Zal wel een cijfertje zijn zoals momenteel skill level wordt gemeten. Ben wel benieuwd welke factoren van invloed zijn op je commanderscore...
Gewoon je overal rank. LVL 30 heeft voorrang op een speler met LVL 29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Hoogste rank heeft voorrang, mits je je aanmeld als commander in het begin van het spel.
Tenminste zo was het bij BF2 ook, werkte goed dus zal wel on aangetast zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Hadespuiter schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:10:
[...]
Persoonlijk sta ik op het punt om een nieuw kaartje te halen en twijfel tussen een GTX760 en 770. De 760 kun je prima BF3 @ 1080p ultra op spelen, maar gaat ie dat ook doen met BF4 of moet je dan een 770 hebben?
Ik heb dezelfde keus moeten maken bij mijn nieuwe pc en heb gekozen voor de GTX770, waarom? De GTX760 (van Nvidia zelf) draait BF3 op max 1080p met ongeveer 60FPS, wat net voldoende is. De GTX770 heeft nog 10FPS over. Gezien BF4 op ultra meer zal vragen dan BF3 wilde ik graag veilig zitten en heb ik de (Palit) GTX770 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Daar is een apart topic voor, Brut...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:00
beuker19 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:15:
[...]
Er komt een ranking systeem voor de commander(soort van reputatie)
Dus de trolling noobs zijn gauw genoeg weg ;)
Hoop eigenlijk dat de tablet versie console only is O-)
De commander functie is wordt toch alleen beschikbaar voor PC's?
Ik had begrepen dat de consoles geen commander zouden krijgen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Jackal131 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:48:
[...]

De commander functie is wordt toch alleen beschikbaar voor PC's?
Ik had begrepen dat de consoles geen commander zouden krijgen.
Jawel, PC en next-gen consoles. Dice is nog aan het kijken of ze het ook naar current-gen gaan doorzetten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Jeroenimoes schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:57:
Daar is een apart topic voor, Brut...
Een topic over de te verwachten benodigde specs voor BF4? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
TheBrut3 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:29:
[...]

Ik heb dezelfde keus moeten maken bij mijn nieuwe pc en heb gekozen voor de GTX770, waarom? De GTX760 (van Nvidia zelf) draait BF3 op max 1080p met ongeveer 60FPS, wat net voldoende is. De GTX770 heeft nog 10FPS over. Gezien BF4 op ultra meer zal vragen dan BF3 wilde ik graag veilig zitten en heb ik de (Palit) GTX770 gekozen.
Als casual BF speler hoef ik niet persé constant 60fps te hebben. Rond de 40-50 vind ik al prima.
Een 760 zou voor mij dus al kunnen voldoen maar het blijft koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

naaitsab schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:06:
[...]

Jawel, PC en next-gen consoles. Dice is nog aan het kijken of ze het ook naar current-gen gaan doorzetten.
Ze willen de commander mode op alle consoles uitbrengen met dezelfde ervaring.
Nu is het alleen te zwaar voor op de current consoles, omdat er rechtsonder een livefeed is van de vlag of squadleader die je bekijkt, dat maakt het lastig heeft 1 van de ontwikkelaars uitgelegd.

maar je hebt gelijk vooral op de PC en next-gen en ik denk toch dat merendeel voor de nieuwe generatie gaat of de PC versie.
TheBrut3 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:29:
[...]

niemand weet nog precies hoe de game zal draaien het zijn alleen maar speculaties.
maar de GTX770 moet voldoende zijn om de game goed te laten draaien, maar denk ook aan een krachtige CPU. BF3 is daar ook erg gevoelig voor. maar we kunnen er niks zinnigs over zeggen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Pykow schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:57:
[...]
niemand weet nog precies hoe de game zal draaien het zijn alleen maar speculaties.
maar de GTX770 moet voldoende zijn om de game goed te laten draaien, maar denk ook aan een krachtige CPU. BF3 is daar ook erg gevoelig voor. maar we kunnen er niks zinnigs over zeggen.
CPU afhankelijk op 1080p ultra incl. 4xmsaa? Welnee. Sterker nog, zelfs 2 van de 4 CPU cores uitschakelen
en de kloksnelheid bijna halveren maakt geen fluit uit voor de performance.

http://www.bit-tech.net/h...ld-3-technical-analysis/7

[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 09-07-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is toch Battlefield 3 ? Ik zou die conclusie nog niet trekken voor BF4 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hadespuiter schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:36:
[...]

CPU afhankelijk op 1080p ultra incl. 4xmsaa? Welnee. Sterker nog, zelfs 2 van de 4 CPU cores uitschakelen

Probeer dat eens in multiplayer, zeker dat je verschil gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Yup, battlefield 3 is behoorlijk zwaar voor de cpu in multiplayer.

als je alles maxxed out zet ben je met een 770 nog wel gpu limited, maar als je aa deferred en ambient occlusion uit zet ben je waarschijnlijk cpu limited.

maakt allemaal niet zo heel veel uit, als je hogere fps wilt en je bent cpu limited kan je mesh lager zetten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
haarbal schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:23:.
als je alles maxxed out zet ben je met een 770 nog wel gpu limited, maar als je aa deferred en ambient occlusion uit zet ben je waarschijnlijk cpu limited..
Dat bedoelde ik dus, op ultra + 4xmsaa (=maxed out) voldoet iedere moderne multi-core cpu, ook in multiplayer. Verschillen tussen CPU's zijn nihil.
Mensen die CPU afhankelijkheid opmerken hebben de grafische settings niet maxed out staan.

Of dit in BF4 nog steeds het geval gaat zijn zullen we later zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hadespuiter schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:36:
[...]

Alweer die waardeloze benchmarks? :/
Die zijn van SP. De SP komt niet eens in de buurt van MP qua eisen. Verder weet ik uit ervaring dat een lichte OC enorme framerate increases geeft. Mijn i5 750 van 2.66 naar 3.3 en hoppa, 20+ fps erbij en een veel hogere minimal fps. BF3 is zwaar voor zowel de CPU, de GPU en RAM omdat die meer dan 4GB vraagt bij ultra. Verder heb je ook een 2GB vram GPU nodig voor ultra settings. Het zou mij niks verbazen als 2GB te weinig gaat zijn voor BF4. Ik weet niet waar zoveel mensen vandaan halen dat BF4 helemaal niet zo veel mooier is dan BF3 maar ze hebben het allemaal gruwelijk fout. Niet alleen zijn de textures van de E3 footage etc al beduidend beter dan BF3 maar de details zijn enorm verbeterd. Dat kost fps, en vram. Die instortende wolkenkrabber kost CPU, de destructie kost CPU, de zee op dit niveau gaat een belachelijke landing aan CPU, ram, vram en GPU kosten.

Dit is ook waarom ik nu al helemaal klaar ben met alle wat gaat BF4 ultra draaien discussie. Het zou mij niks verbazen als de Geforce Titan het maar nauwelijks trekt op Ultra met MSAA...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik ben van een Q9450 naar een i5 4670k gegaan en het verschil was enorm. Van zo'n 30-40 in Gulf of Oman 64p naar 60-80.

En dat is een 4670k op stock snelheid. Zal is kijken wat ie doet op 4.2ghz

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
@DanielWW2 en ricky, jullie spelen met 4xMSAA & Ultra settings op 1080p of hoger en merken dan een enorme fps boost door een andere CPU/clockspeeds?

Voor wat betreft ricky lijkt me 4xMSAA & Ultra al sowieso niet kunnen omdat een GTX460 - volgens sig - dat niet trekt in BF3.

[ Voor 54% gewijzigd door Hadespuiter op 10-07-2013 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

rickyy schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 01:52:
Ik ben van een Q9450 naar een i5 4670k gegaan en het verschil was enorm. Van zo'n 30-40 in Gulf of Oman 64p naar 60-80.

En dat is een 4670k op stock snelheid. Zal is kijken wat ie doet op 4.2ghz
Hmm interessant. Ik ben van een QX6850 naar een i5-4670K gegaan, maar BF3 niet getest. Misschiens eens opnieuw installen als ik Dead Island heb afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ik had hiervoor een I7-860 met GTX460 en haalde op medium tussen de 50 - 70 FPS.
nu heb ik een i5-3550 met GTX 670 en haal op medium tussen de 80 - 110 fps ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Hadespuiter schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 03:04:
@DanielWW2 en ricky, jullie spelen met 4xMSAA & Ultra settings op 1080p of hoger en merken dan een enorme fps boost door een andere CPU/clockspeeds?

Voor wat betreft ricky lijkt me 4xMSAA & Ultra al sowieso niet kunnen omdat een GTX460 - volgens sig - dat niet trekt in BF3.
Ik kan met 4xMSAA spelen, maar dan daalt mijn fps naar gemiddeld 40/50 ipv 70. Ik wissel tussen settings, als ik iemand wil inmaken zet ik alles op low, als ik relaxed wil spelen zet ik wat dingen op high. Alleen Mesh en SSOA hebben impact op de fps, textures (ultra werkt niet met 1GB kaart) en andere settings doen niet zoveel, hooguit 5fps tussen low en ultra.

Met een Q9450 en 4xMSAA kreeg ik hooguit 30fps.

Deze GTX460 is overigens een flink stuk sneller dan een standaard. Waar een 460 normaal op 650mhz draait staat deze op 870. Volgens benches een tikkie sneller als een 470.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Hadespuiter schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 03:04:

Ultra, 4xMSAA met een 7950 @1000/6000 op 1440x900.
20+ fps erbij door een oc van 2.66 naar 3.3. Dat lijkt me een gevalletje CPU bottleneck. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Geen beta voor pc en xbox in europa:
https://help.ea.com/artic...e-beta-access-information

Quote:
3. In what regions will the Exclusive Beta be available?The Battlefield 4 Exclusive Beta will be available world-wide across all platforms, however only Xbox 360 and PC players in Asian regions--including those in Japan and Korea--will be able to gain Beta access.
WTF !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:24
priemt schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:38:
Geen beta voor pc en xbox in europa:
https://help.ea.com/artic...e-beta-access-information

Quote:
3. In what regions will the Exclusive Beta be available?The Battlefield 4 Exclusive Beta will be available world-wide across all platforms, however only Xbox 360 and PC players in Asian regions--including those in Japan and Korea--will be able to gain Beta access.
WTF !
Leuk voor degenen die BF3 Premium of MoH Warfighter LE hebben en daarmee dachten deel te kunnen nemen aan de beta... (als het echt zo is).

~edit: Die dikgedrukte zin kun je op verschillende manieren interpreteren, toen ik het voor de eerste keer snel doorlas, las ik het alsof alleen Xbox 360 en PC spelers in Azie kunnen deelnemen aan de Beta, maar je kunt het ook zo opvatten dat in Azie alleen de Xbox en PC meedoen aan de Beta.

De Nederlandse EA helpdesk doet het laatste vermoeden:

https://help.ea.com/nl/ar...e-beta-access-information

In welke regio's is de exclusieve beta-toegang beschikbaar?
De exclusieve beta van Battlefield 4 is overal ter wereld en op alle systemen beschikbaar, maar in de Aziatische regio's --inclusief Japan en Korea-- is de beta-toegang uitsluitend beschikbaar op Xbox 360 en PC."

[ Voor 36% gewijzigd door AdmiralSnipe op 11-07-2013 11:51 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik hoop t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Lees nog maar eens goed. In Azië dus geen beta op de PS3.

Dit had er eigenlijk moeten staan: "however, in Asian regions only Xbox 360 and PC players--including those in Japan and Korea--will be able to gain Beta access."

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Foodie88 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:23:
Lees nog maar eens goed. In Azië dus geen beta op de PS3.

Dit had er eigenlijk moeten staan: "however, in Asian regions only Xbox 360 and PC players--including those in Japan and Korea--will be able to gain Beta access."
Vreemd, in Azië is de PlayStation markt veel groter dan Xbox. Als resultaat zal Microsoft de Xbox One waarschijnlijk niet of verlaat uit gaat brengen in o.a. Japan. Je zou eerder PC en PS3 verwachten en Xbox niet.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:24
naaitsab schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:29:
[...]

Vreemd, in Azië is de PlayStation markt veel groter dan Xbox. Als resultaat zal Microsoft de Xbox One waarschijnlijk niet of verlaat uit gaat brengen in o.a. Japan. Je zou eerder PC en PS3 verwachten en Xbox niet.
Of de PS3 markt is daar zo groot vergeleken met de PC en XBOX markt dat er dan te veel mensen toegang krijgen tot de beta.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

DanielWW2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:37:
[...]

Ultra, 4xMSAA met een 7950 @1000/6000 op 1440x900.
20+ fps erbij door een oc van 2.66 naar 3.3. Dat lijkt me een gevalletje CPU bottleneck. :+
gek he met evenveel pixels als een glas in lood raam vakken heeft :+

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
superwashandje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:17:
[...]

gek he met evenveel pixels als een glas in lood raam vakken heeft :+
Zelfs dan nog. Het verschilt ook enorm per map. Ik heb een frameratecap van 80 ingesteld om Vsync uit te kunnen houden. (75hz monitor)
Metro gaat zonder richting de 200 fps in de tunnel. Metro is dan ook een zeer slecht voorbeeld. :P
Gulf of Oman blijft de zwaarste met in de 50 fps. Die map is gewoon CPU bottlenecked en niet z'n beetje ook.

Verder zijn er onderhand genoeg mensen die al hebben aangegeven in het BF3 topic dat ze enorme fps winsten maakte door een nieuwe CPU.

Over die beta. Het is gewoon zeer slordig opgeschreven. Verder krijgt Europa echt wel de Beta. DICE moet hem natuurlijk ook kunnen spelen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

ja sowieso lijkt me de cpu in multiplayer vele malen belangrijker dan in single player dus ik geloof best dat de performance duidelijk omhoog gaat hoor :) heb mijn i5 750 pas vervangen voor een 4670k dus ik ben denk ik ook klaar voor BF4 :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Dat een CPU belangrijk is in multiplayer trek ik in twijfel. Alsof een CPU moeite zou hebben met wat netcode.
De slechtste CPU is nog altijd duizend keer sneller in het uitvoeren van code dan een internetverbinding aan kan leveren tijdens een multiplay game.

Pas als iemand me keiharde cijfers kan overleggen op
1080p of hoger met 4xmsaa + ultra settings ben ik overtuigd.

[ Voor 19% gewijzigd door Hadespuiter op 11-07-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hadespuiter schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:47:
Dat een CPU belangrijk is in multiplayer trek ik in twijfel. Alsof een CPU moeite zou hebben met wat netcode.
De slechtste CPU is nog altijd duizend keer sneller in het uitvoeren van code dan een internetverbinding aan kan leveren tijdens een multiplay game.

Pas als iemand me keiharde cijfers kan overleggen op
1080p of hoger met 4xmsaa + ultra settings ben ik overtuigd.
Offtopic allemaal... maar het is gewoon een feit... lees dit maar eens door:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1654043

[ Voor 190% gewijzigd door yinx84 op 11-07-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Dat zijn benchmarks zonder 4xmsaa en zelfs niet op ultra. Logisch dat er dan een cpu bottleneck is.

Nogmaals, Ik wil keiharde cijfers zien wanneer de videokaart maximaal wordt gestressed, dus MET 4xMSAA & Ultra. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Dat heeft weinig zin met zo'n alpha. Wacht tot de beta die in september komt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:07
Weet niet zeker of deze al gepost is maar voor de zekerheid:

http://www.onlinekeystore...ield-4-CD-KEY-ORIGIN.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Martinspire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:07:
Dat heeft weinig zin met zo'n alpha. Wacht tot de beta die in september komt.
Wacht tot de game uitkomt en ga dan pas je hardware updaten.
ga niet van te voren je pc upgraden om er later achter te komen dat je mis zat met je configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Koopje! Is zoiets 100% save? En kan je met zo'n key het spel via Origin downloaden?

[ Voor 9% gewijzigd door DJH op 11-07-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
DJH schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:53:
[...]

Koopje! Is zoiets 100% save? En kan je met zo'n key het spel via Origin downloaden?
Ik vind het via zulke sites toch een risico. Gebeurt niet veel, maar er worden wel eens keys gebanned van buiten je regio.
Koop zelf regelmatig op dat soort sites, maar alleen games waar ik geen honderden uren in ga stoppen.
Ik heb hem laatst zelf voor diezelfde prijs via GMG pre-ordered, dat is wel een officiele reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Als de PC lui nu al blijven doorgaan over systeemspecs, start ik zometeen al direct een apart console topic.

Er is een apart topic aangemaakt om over specs, framerates en andere meuk te praten. Dit topic is puur inhoudelijk bedoeld...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Alleen maar speculaties.
Inhoudelijk lullen over BF4 gaat niet werken zolang de open beta er nog niet is ;)

Beetje door een glazen bol staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Jeroenimoes schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:04:
Als de PC lui nu al blijven doorgaan over systeemspecs, start ik zometeen al direct een apart console topic.

Er is een apart topic aangemaakt om over specs, framerates en andere meuk te praten. Dit topic is puur inhoudelijk bedoeld...
Dit is nog niks. Wacht maat tot de beta komt. ;)
Ik vind het nu voorbarig om het steeds over specs te hebben maar het is ook voorbarig om nu al het topic te splitsen. Dat lost helemaal niks op. DICE houd gewoon de lippen stijf op elkaar en dat blijft de hele zomer zo denk ik. Dus het is slap ouwehoeren of in september dit topic uit die diepte van de tweakers.net forumkerkers halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Jeroenimoes schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:04:

Welkom bij tweakers, waar mensen praten over hardware omdat ze van tweaken houden.
Console is toch niet zo intressant om over te praten. we weten al wat er gaat komen, het is alleen wachten op de release.
op de consoles zeggen jullie alleen maar hij draait niet goed of wel goed en op de PC gaan we tweaken en upgraden, systemen vergelijke zodat we weten met welke hardware en settings het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Ik weet niet of deze al bekend was:

Battlefield 4 25-1 Killstreak in the tank - E3 Alpha Footage!
YouTube: Battlefield 4 25-1 Killstreak in the tank - E3 Alpha Footage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
yinx84 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Offtopic allemaal... maar het is gewoon een feit... lees dit maar eens door:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1654043
Op de 2e pagina trekt de topicstarter zijn eigen conclusie al krom. Tevens kan live gameplay nooit een goede benchmark zijn, die gameplay is altijd anders. Al doe jij precies hetzelfde (bijna onmogelijk), je tegenstanders doen dat niet.
ok just did 2 benchmark runs at 4.5 ghz

Frames
40442
Time (ms)
300000
Min
83
Max
185
Avg
134.807

Frames
40363
Time (ms)
300000
Min
82
Max
188
Avg
134.543

pretty consistent results

here was my first test i did yesterday at 4.2 ghz

Frames
40855
Time (ms)
300000
Min
70
Max
201
Avg
136.183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

mij boeien de cijfers niet helemaal. ik wil maar 1 ding weten.
ik heb een 60hz monitor, dus wil dat me game 60 FPS afspeelt op een zo hoogmogelijke setting. kom tie onder de 60FPS, dan ga ik me settings naar beneden zetten, netzo lang dat me FPS gelijk is aan me scherm voor geen tearing of minder soepelere gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Laatst online: 18-09 22:33
Tearing ga je niet tegen dat ligt aan de frametimes van de videokaart (de tijd die nodig is om één beeld op te bouwen).

Mij boeit het onwijs of de PS4 ultra settings met een minimum van 60 FPS en met sterke frametimes op 1080p worden geproduceerd. Ik kan er namelijk ook voor kiezen dat geld in mijn PC te steken in de vorm van een gtx 760.

Bovendien is het relevant voor de toekomst. Als je van plan bent de komende 4 jaar met de ps4 te doen en indien die console fabrikanten weer sneaky 8 jaar met een console willen doen dan wil je er ook zeker van zijn dat je power in huis hebt en dat ontwikkelaars echt wat met de hardware kunnen.

Ik ben nu aan het afwegen. Het enige wat mij kan overtuigen is duidelijke data dat weergeeft dat de PS4 next gen, en dus mijn geld waard is. En BF4 is een prachtige benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Voor de mensen die nog een goedkope phisical edition willen, is misschien iets veiliger... (???)

http://www.informatique.nl/667348/battlefield-4-pc.html

Ik heb niets te maken met de winkel zelf, dit is geen reclame oid ik probeer alleen mensen te helpen een paar euros te besparen, aangezien het toch niet toegestaan is hoor ik het wel en verwijder het zo snel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Kan je net zo goed hier bij deze winkel halen. Als het goed is krijg je dan toegang tot de beta als het de echte deluxe edition is. Beetje vaag is t wel.. http://www.yourgamezone.nl/PC-Battlefield-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

IngamerX schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:19:
Tearing ga je niet tegen dat ligt aan de frametimes van de videokaart (de tijd die nodig is om één beeld op te bouwen).
Daarvoor bestraat er V-sync :) Synchroniseert verversingssnelheid van je monitor met de GPU output.
Geen stugge FPS limmiter. En no more mister Tearing.

Om toch een hogere FPS te hebben kun je eventueel je monitor OC-en.
Ik krijg de mijne stabiel op 74hz, dat scheelt je met V-sync toch weer 14 fps :)

Een collega heeft een mooie Koreaanse ips. Standaard 60hz, maar kan stabiel 120+ halen.
2560*1440 <3 Dit lijkt me een mooi kerst cadeau voor over een paar maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

FPS limiter heeft niet het grote nadeel van V-sync:

V-sync:
GPU 60-inf fps = TFT 60 fps
GPU 30-59 fps = TFT 30 fps
GPU 20-30 fps = TFT 20 fps

FPS-limiter geeft gewoon alle frames door tot de ingestelde FPS. V-sync werkt enkel met refresh rate gedeeld door gehele getallen, daarom ga je bij zelfs 59 fps al direct naar 30 fps.

Er is ook adaptive V-sync, die V-sync (bij bv. 60Hz) boven 60 fps activeert maar onder de 60 fps deze deactiveert.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 14-07-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

maar een FPS limmiter synchroniseert niets, dus nog steeds kant op tearing. beetje nutteloos om een limmiter in te stellen voor dit probleem. Je gooit je GPU gebruik (en daarom warmte) omlaag.
Niets meer niets minder.

Je gebruikt inderdaad alleen Vsync als je FPS constant boven je verversingssnelheid zit.
Er is meer kant op tering als als FPS>refresh.
refresh>fps geeft amper tot geen tearing. Daarom springen veel gamers ook na de 120Hz monitortjes.
Geen Vsync nodig + eventuele input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tearing gebeurt enkel bij framerate hoger dan de refresh rate, dat is dus geen nadeel voor een FPS limiter. Je praat alsof een laag GPU verbruik iets slechts is. Sommige scenes zijn gewoon niet zo zwaar voor je GPU en dan is het leuk dat ie niet continu aan 100% belasting zit, ook al is er maar een deel van nodig.

Het heeft ook helemaal niets te maken met kans, het is gewoon wiskunde:
FPS > refresh = tearing
FPS <= refresh = geen tearing

Frame limiter zorgt ervoor dat het heel simpel wordt:
FPS > refresh = cap, geen tearing
FPS <= refresh = geen tearing

V-sync zorgt voor andere issues:
FPS >= refresh = cap, geen tearing
FPS < refresh = halvering of lager van FPS

Ik raad je aan om je eens te verdiepen in de materie want volgens jou lijkt frame limiting nutteloos te zijn en V-sync dé oplossing, terwijl V-sync juist véél slordiger is met prestaties én verbruik, terwijl het één probleem vervangt door een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Op FPS lager dan je refreshrate zonder v-sync kun je ook gewoon screen tearing hebben, doordat niet elke frametime gelijk is.
In principe heb je altijd wel screen tearing zonder v-sync, ook al limit je je fps op de refreshrate.

v-sync synchroniseert elke frame met de refreshrate van je monitor, en zonder die synchronisatie kun je op 30/60/120 fps ook gewoon screen tearing krijgen.

maargoed, v-sync zorgt voor een vertraging doordat het frames buffered, waardoor een snelle first person shooter bijna onspeelbaar word.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 14-07-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ga weg man. Ik hoef me niet te verdiepen in de materie.
Ik zeg ook niet dat een laag GPU gebruik slecht is... lezen...
Daarbij typ je precies hetzelfde als ik daarvoor...

Het zorgt inderdaad voor een vertraging, maar dat is in de huidige games amper merkbaar.
Tenminste de games die ik speel. BF3, Metro LL, bioshock. Dead space,

Als je rig niet in staat is om constant de refreshrate van je monitor of hoger te leveren, dan is vsync niet van toepassing. Zoals reeds ook gezegd.

Maar ja ik hoef je schijnbaar niets te vertellen aangezien je alles al weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
mukkel schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:24:
[...]

Een collega heeft een mooie Koreaanse ips. Standaard 60hz, maar kan stabiel 120+ halen.
2560*1440 <3 Dit lijkt me een mooi kerst cadeau voor over een paar maanden :P
Uiteraard niet verkeerd zo'n monitor echter op die resolutie moet je wel of je settings redelijk laag hebben staan of fors investeren in GPU(s) om boven de 60fps uit te komen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Met zo'n monitor ben je eigenlijk al verplicht of een SLI / Cros opstelling te nemen.
Anders is het wat zonde :)

Je zou het evnt.als je een nvidia gpu hebt al kunnen testen voor aanschaf.
Even via controlpanel een eigen resolutie aanmaken en die in windows en ingame selecteren.
Het oogt niet goed :P maar ja je kan wel even de het resultaat zien in fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Edit: mijn broertje is hier op vakantie en zit zijn vragen hier te stellen.

Sorry

[ Voor 83% gewijzigd door da_PSI op 14-07-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Als BF3 redelijk draait zal BF4 ook redelijk draaien, veel zwaarder dan BF3 zal het echt niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Hahah ik begrijp helemaal niks van de ruzie over wel of geen v-sync maar ik weet wel als iedereen even wacht op de beta, er iets wel duidelijk kan worden gezegd over de system requirements.
Dus, gewoon even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Wat je ook doet, als je serieus wilt meespelen in een mp fps moet je nooit maar dan ook nooit met vsync spelen. Als je de extra input-lag door vsync niet merkt, ben je simpelweg niet ervaren of goed genoeg.

Maar de hele framerate op 1080p op ultra discussie is sowieso nu nog veel te voorbarig en nutteloos. Er is wat dat betreft niets af te leiden uit de (pre-)alpha builds. Die zijn er voornamelijk om de gameplay te testen, grafische optimalisaties vinden pas later in het ontwikkeltraject plaats.

Het is en blijft dezelfde engine die ook nu weer op de oude consoles moet draaien zij het met minder spelers, de stap zal niet groter zijn dan van BC2 naar BF3. Alle extra opsmuck die ze er in zullen stoppen kan waarschijnlijk ook uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:05:
Wat je ook doet, als je serieus wilt meespelen in een mp fps moet je nooit maar dan ook nooit met vsync spelen. Als je de extra input-lag door vsync niet merkt, ben je simpelweg niet ervaren of goed genoeg.
Lol niet ervaren genoeg?
Ik speel al FPS sinds de komst van wolfenstein 3D in 1992 en heb diverse jaren in MOH AA & COD clanbase league's gegamed. Niet dat ik God der gamers ben, maar zeker niet onervaren.

In oudere games of met met name een systeem die de vsync niet lekker aan kan, dan merk je ja.
Maar anders..neuh.. ja ietsje maar niet stoorbaar. Dan stoort een slechte ping of "gamers" met draadloos spul meer.

Maar om weer ontopic te komen.
Het enige wat ik hoop is dat ze BF4 wat meer optimaliseren.
Grote mappen / 64players trekt heel het GPU gebruik in SLI naar beneden.
Leunt erg op CPU... of krom geprogrammeerd.
GPU usage dropt hier bv in Caspian 64man drastisch naar ongeveer 60%....(Vsync uit)
Dit icm met een 2600K @ 4.6, opkrikken naar 5 help ook niets.

Dus.. van mij mogen ze iets meer focussen op de 64 (+) mappen.
Zal natuurlijk op een zijspoor staan aangezien consoles geen 64slots hebben... en ja enkel iets doen voor de PC communitie loopt de laatste jaren ook niet erg vlot. |:(

[ Voor 32% gewijzigd door mukkel op 14-07-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:05:
Ik merk de inputlag van MSAA maar ik vertik het gewoon om uit te zetten. :P
Niet slecht voor iemand die nu 2 jaar op PC speelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
DICE is currently testing BF4 multiplayer with 70+ players.

Lijkt me vrij waardeloos, tenzij de maps veel groter worden. Als je bijvoorbeeld in caspian border met 64 man zit is dat al veel te veel om even lekker met een heli of tank aan de slag te gaan zonder binnen 3 minuten weer te moeten respawnen.

Al is een map zoals metro met infantry only met 70 man wel weer grappig om eens te doen :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je groot wil kun je beter games als Arma proberen.

Arma op de nextgen consoles lijkt me wel wat.

Bf 4 ga ik zeker spelen op mijn Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
De reden klinkt vrij logisch: nieuwe squads hebben 5 man waardoor 70 beter uitkomt.
Het zou me niet verbazen als ze dit ook door gaan voeren. Lijkt me beter dan terug gaan naar 60. Nu de balans nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Denk eerder 72 of hoger 70 rond is onlogisch.
1 commander per team met 70 en je zit met spelers op 39 vs 39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
mukkel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:16:
Ja ok, 70 spelers en 2 commanders maakt 72 natuurlijk, maar die commander kun je niet neerschieten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik weet niet of hier de commander het zelfde opgezet is als in bf2.

In bf2 is het gewoon een speler in het veld met commander opties / menu.
Kun je gewoon neerschieten. Zou hier de zelfde opzet wel hebben.

Helaas waren er ook veel "commanders" die gewoon normaal gingen gamen en enkel de functies voor zichzelf gebruikte... of om de dubbel punten te graaien als het team gewonnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Er is al bevestigd dat je als commander niet in de game zelf staat. Het is dus niet zoals in BF2 dat je als commander in je basis moet blijven camperen en hopen dat je niet wordt doodgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

oow das ruk, Lijkt me niet echt iets om dan commander te zijn.

Voorheen kon je tussendoor nog wat kloten. 8) Of gewoon wat kills maken tijdens het wachten tot euv ect weer klaar stond.

Enkel puur commander lijkt me niets. dan maar gewoon knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Kan je niet spelen en dan een tablet erbij pakken voor commander?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
mukkel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:16:
Mijn telraam spreekt je tegen. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
naaitsab schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:58:
Kan je niet spelen en dan een tablet erbij pakken voor commander?
Jewel, maar je staat dus niet meer op de battlefield. De kans is dus kleiner dat iemand het er maar bij doet of dat ie alleen zichzelf zit te helpen (al is het niet uitgesloten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:09:
[...]

Jewel, maar je staat dus niet meer op de battlefield. De kans is dus kleiner dat iemand het er maar bij doet of dat ie alleen zichzelf zit te helpen (al is het niet uitgesloten natuurlijk).
Lijkt mij wel zo goed toch. Dan kan een Commander zich ook echt goed richten op het Commander zijn en wordt dan dus niet afgeleid van zijn taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Martinspire schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:09:
[...]

Vond dat systeem van BF2 dan beter. Lijkt me geen fluit aan om het hele potje enkel commander te kunnen spelen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

TheBrut3 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:09:
[...]

Mijn telraam spreekt je tegen. 7(8)7
hahaha oops |:( |:( |:(
Hoe de fck kom kom ik op 39.... :o in m'n gedachte stiekem een 80slots gemaakt denk ik :+
70 kan dus wel gewoon met een even aantal spelers.

Maar dan toch heb je 34 "spelers" mis je toch 1 speler voor squads van 5.
Dan toch maar een 72 slots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
naaitsab schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Vond dat systeem van BF2 dan beter. Lijkt me geen fluit aan om het hele potje enkel commander te kunnen spelen.
Niet in een fun potje, maar in een CW lijkt het me wel makkelijk. Dan kan je, als commander, 100% focussen op het aansturen van je clan. Nu gebeurd dat er maar een beetje bij terwijl die persoon zelf zit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
TheBrut3 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:58:
[...]
Niet in een fun potje, maar in een CW lijkt het me wel makkelijk. Dan kan je, als commander, 100% focussen op het aansturen van je clan. Nu gebeurd dat er maar een beetje bij terwijl die persoon zelf zit te spelen.
Nou, ik denk dat op publics de commander de nieuwe recon/bolt action sniper klasse wordt qua populariteit, oftewel 70% van spelers op een publicserver gaan op de commander positie loeren. Ik houd m'n hart vast en kijk absoluut niet uit naar de commander, nu al wordt het gros van de potjes verloren door te veel snipers in je team, dat gaat dus lachen worden als je dan ook nog afhankelijk bent van het strategisch inzicht van zo'n doedelzak is je team.... Dezelfde doedelzak die het ook geen probleem vindt om met z'n sniper vanaf de eerste tot de laatste seconde de spawnarea niet te verlaten, heeft er ook geen problemen mee om een kwartiertje point and click als commander te spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:07:
[...]

Nou, ik denk dat op publics de commander de nieuwe recon/bolt action sniper klasse wordt qua populariteit, oftewel 70% van spelers op een publicserver gaan op de commander positie loeren. Ik houd m'n hart vast en kijk absoluut niet uit naar de commander, nu al wordt het gros van de potjes verloren door te veel snipers in je team, dat gaat dus lachen worden als je dan ook nog afhankelijk bent van het strategisch inzicht van zo'n doedelzak is je team.
Neen, dit gaat volgens mij wel meevallen hoor.

Ten eerste:
In BF2 werd er naar mijn beleving ook niet bepaald gevochten om een Commander functie. Ik kan me nog zat potjes herinneren dat mijn team commander-loos was en dat ik dan tenslotte de Commander functie op me heb genomen om mijn team alsnog te ondersteunen.

En ja, je had van die doedelzakken die gingen meevechten in een tank of enkel hun eigen clanleden hielp, maar dat viel verhoudingsgewijs wel mee. Zeker als er vote kick werd losgelaten op zo'n doedelzak Commander.

Ten tweede:
De Commander heeft in BF4 enkel de functie om ondersteuning te bieden aan zijn team. Hij kan dus niet méér actief meedoen (zoals in BF2 wel mogelijk was) in de strijd. De Commander zal dientengevolge meer toegewijd zijn aan het pure ondersteunen van je team.

Ten derde:
Commander functie kan nu enkel vanuit Tablets bestuurd worden. Dus die 70% van de spelers die op de Commander functie liggen te loeren, zal wat mij betreft wel meevallen. De meeste BF4 spelers willen toch veel liever actief vanuit de 1e persoon perspectief willen spelen, vanachter hun PC/console. ;)

Als DICE ook nog een vote-kick functie in heeft gebouwd om een "slechte commander" te kunnen kicken, zou ik redelijk optimistisch zijn over de commander functie in BF4.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 23:55
Indy91 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:54:
[...]

Ten derde:
Commander functie kan nu enkel vanuit Tablets bestuurd worden. Dus die hordes spelers die op de Commander functie willen spelen zal wel meevallen. De meeste BF4 spelers willen toch actief vanuit 1e persoon willen spelen, vanachter hun PC/console.
Is dit eigenlijk bevestigd? Voor zover ik gelezen had was het een mogelijkheid om het op tablet te spelen, maar kan dit evengoed op je pc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Indy91 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:54:
[...]
Neen, dit gaat volgens mij wel meevallen hoor.

Ten eerste:
In BF2 werd er naar mijn beleving ook niet bepaald gevochten om een Commander functie. Ik kan me nog zat potjes herinneren dat mijn team commander-loos was en dat ik dan tenslotte Commander op me heb genomen om mijn team alsnog te ondersteunen.

En ja, je had van die doedelzakken die gingen meevechten in een tank of enkel hun eigen clanleden hielp, maar dat viel verhoudingsgewijs wel mee. Zeker als er vote kick werd losgelaten op zo'n doedelzak Commander.
Tsja, de BF2 'community' is niet te vergelijken met die van BF3, in elk geval op de pc. Het is te toegankelijk en te eenvoudig en te goedkoop geworden voor te veel mensen die 'vroeger' nooit een pc game aan de praat zouden hebben gekregen of die niet zomaar een game-pc van hun ouders zouden hebben gekregen.
Ten tweede:
De Commander heeft in BF4 enkel de functie om ondersteuning te bieden aan zijn team. Hij kan dus niet méér actief meedoen (zoals in BF2 wel mogelijk was) in de strijd. De Commander zal dientengevolge meer toegewijd zijn aan het pure ondersteunen van je team.
Drie kwart van mijn teamgenoten op random public servers zijn ook puur en alleen maar bezig voor eigen kills en totaal niet met het ondersteunen van het team of de objectives. De commander zou net zo goed een veredelde mortar speler kunnen zijn die uitsluitend Tomahawks zit te spammen.....
Ten derde:
Commander functie kan nu enkel vanuit Tablets bestuurd worden. Dus die hordes spelers die op de Commander functie willen spelen zal wel meevallen. De meeste BF4 spelers willen toch actief vanuit 1e persoon willen spelen, vanachter hun PC/console.
Hoe kom je hier bij? DICE heeft op de E3 gewoon aangegeven dat de commander mode ook op een PC, console of zelfs telefoon te spelen is.
Als DICE ook nog een vote-kick functie in heeft gebouwd om een "slechte commander" te kunnen kicken, zou ik redelijk optimistisch zijn over de commander functie in BF4.
Het zou mooi zijn, maar reken er maar op dat daar eerst een plug-in voor moet komen vanuit de community. Ze hebben namelijk een soort van commander ranking ontwikkeld, het is even afwachten hoe dat precies geïmplementeerd gaat worden.

Boven alles hoop ik dat het een server optie is om de commander uit te schakelen zodat er gewoon keus is als het niet goed uitpakt. Hopelijk zit ik er helemaal naast en werkt het fantastisch, ik ben alleen sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:22:
[...]
Hoe kom je hier bij? DICE heeft op de E3 gewoon aangegeven dat de commander mode ook op een PC, console of zelfs telefoon te spelen is.
Oké, my bad. :) Ik dacht het ergens gelezen te hebben.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik hoop dat je als commander ook berichten kunt sturen als textmessage naar je teamleden. Zo van "kom van je hol af en ga eens naar objective B" :P
Maar goed, we zullen zien. Verwacht wederom niet echt een fulltime job.
Als het ook gewoon op een PC te draaien is, lijkt me dat wel handig. Of op de Xbox via Smartglass. Dus niet verplicht als tablet-app.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
naaitsab schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:36:
DICE is currently testing BF4 multiplayer with 70+ players.

Lijkt me vrij waardeloos, tenzij de maps veel groter worden. Als je bijvoorbeeld in caspian border met 64 man zit is dat al veel te veel om even lekker met een heli of tank aan de slag te gaan zonder binnen 3 minuten weer te moeten respawnen.

Al is een map zoals metro met infantry only met 70 man wel weer grappig om eens te doen :+
Gewoon 128 players Back to Metro. :P
Maar het lijkt me eigenlijk wel wat. 64 players is nu al zoooo lang de standaard en het werkt niet met 5 man squads. 6 spelers toevoegen is vrijwel verwaarloosbaar en zo heeft iedereen een full squad. De nieuwe consoles zullen het ook wel aankunnen, de PS3 en XBOX 360 zullen dan misschien naar 30 gaan om ook gebalanceerde squads te hebben. Verder vind ik Caspian border met 64 players helemaal niet zo druk. De helft licht toch op een heuvel te snipen. :X

Verder maak ik me over die commander ook geen zorgen. Zelfs een hardcore bushwookie kan bedenken dat een tomahawk op iemand gooien nuttig is maar een tomahawk op 4 mensen nog nuttiger is. Bushwookie will tomahawk dus beveelt hij iedereen om points te cappen. :+
Verder zie ik de meeste mensen niet lang in commander duiken omdat het denk ik snel saai kan worden. Ik zie teamplayers het al snel overnemen en dan is het wel goed. Ik denk dat na z'n 2 weken tot een maand alle bushwookies gewoon weer op de heuvel liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Wanneer ik in BF2 de commander mode speelde ( dat was niet al te vaak maar toch ) Was ik gewoon full time bezig op de overlaymap om alles zo goed mogelijk aan te sturen. De artillery te plaatsen, de UAVS te uppen maar ook gewoon 3d spots te doen wanneer die UAV weer offline was.

Als je een beetje normaal als commander speelde betekende dit gewoon dat je het gehele potje daar mee bezig was. Je had geen tijd om ff trigger happy rond te lopen. Zowel, dan deed je het gewoon verkeerd. Enige was misschien de achterste vlag verdedigigen waar je lag als er niemand wat deed.

Ik vind het persoonlijk dus een goede keuze dat de commander zich alleen focust op het commanderen en niet op het schieten. Hierdoor haal je die idioten gelijk weg die er geen geduld voor hebben en zullen mensen die het "leuk" vinden deze rol vaker op zich nemen wat ten gunste van het team komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

jantje 2 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:36:
Wanneer ik in BF2 de commander mode speelde ( dat was niet al te vaak maar toch ) Was ik gewoon full time bezig op de overlaymap om alles zo goed mogelijk aan te sturen. De artillery te plaatsen, de UAVS te uppen maar ook gewoon 3d spots te doen wanneer die UAV weer offline was.

Als je een beetje normaal als commander speelde betekende dit gewoon dat je het gehele potje daar mee bezig was. Je had geen tijd om ff trigger happy rond te lopen. Zowel, dan deed je het gewoon verkeerd. Enige was misschien de achterste vlag verdedigigen waar je lag als er niemand wat deed.

Ik vind het persoonlijk dus een goede keuze dat de commander zich alleen focust op het commanderen en niet op het schieten. Hierdoor haal je die idioten gelijk weg die er geen geduld voor hebben en zullen mensen die het "leuk" vinden deze rol vaker op zich nemen wat ten gunste van het team komt.
Helemaal mee eens.
in de tijd van BF2 speelde ik veel Ghost Town zonder voertuigen en geen commander. puur op infantry gameplay, wat echt leuk was in deze city map. Grandbazaar in combinatie met Seine crossing komt in de buurt hoe ghost town was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Martinspire schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:33:
Ik hoop dat je als commander ook berichten kunt sturen als textmessage naar je teamleden. Zo van "kom van je hol af en ga eens naar objective B" :P
Tekst messages dienen dan wel fel gekleurd te zijn, en dan enkel zichtbaar voor SquadLeaders.
Indien ik immers druk aan het gamen ben, heb ik geen tijd voor tekstmessages te lezen.

Handiger zou zijn: Ingame Voice chat kanaal tussen Commander en Squadleaders, net zoals in BF2.
Pykow schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:47:
[...]
in de tijd van BF2 speelde ik veel Ghost Town zonder voertuigen en geen commander. puur op infantry gameplay, wat echt leuk was in deze city map. Grandbazaar in combinatie met Seine crossing komt in de buurt hoe ghost town was.
Ghost Town en Warlord waren de meest gespeelde (geliefde) mappen in BF2: Special Forces.
Lekker traangasgranaten werpen in de smalle steegjes en vlaggen. Of vanaf daken, enemy vehicles bestoken met RPG's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB org
  • Laatst online: 11-08 17:08
Eerste week van november zal de Benelux bf4 ESL sectie starten voor mensen die het leuk vinden om wedstrijden te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

CB org schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:13:
Eerste week van november zal de Benelux bf4 ESL sectie starten voor mensen die het leuk vinden om wedstrijden te spelen.
Ik wacht eerst de netcode af en de animaties wanneer je over object springt, voordat ik weer een kijkje ga nemen in ESL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Boagriuz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:55:
Ik weet niet of deze al bekend was:

Battlefield 4 25-1 Killstreak in the tank - E3 Alpha Footage!
YouTube: Battlefield 4 25-1 Killstreak in the tank - E3 Alpha Footage!
Mooie video. Geeft een aardig overziciht van hoe de multiplayer in BF4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Ik weet niet of deze alpha benchmarks al voorbij zijn gekomen maar als deze kloppen, maak je borst dan maar nat. Zelfs een Titan heeft het niet makkelijk @1080p VHQ + 4xMSAA.

http://www.bf4blog.com/ba...a-gpu-and-cpu-benchmarks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een paar aspecten wat bij mij dan in het hoofd schieten:
- momenteel bijna geen textures dus geheugengebruik is momenteel veel lager.
- tijdens "publieke" Alpha tests worden vaak oude versies van de engine gebruikt (niet geoptimaliseerd)
- meestal draaien er debuggers in de achtergrond die de prestaties benadelen
- GPU-hardwarefabrikanten hebben nog geen enkele optimalisatie gedaan

Dus kunnen we er iets nuttigs uit opmaken ? Eigenlijk niet, buiten dat de alpha veel zwaarder is voor hardware dan BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Gewoon wachten tot de beta deze herfst en dan pas oordelen of de game kan draaien op je systeem.
een Alpha van BF3 draaide ook niet geweldig en had veel FPS drops met mij GTX460. maar toen de beta uitkwam, draaide alles soepel op medium settings.
Dit zal ook wel weer gebeuren bij BF4. Grafisch is de game het zelfde gebleven, alleen ze hebben meer interactie ingebouwd. als led borden die aangaan, detectie poortjes die gaan piepen, gebouw die helemaal neerstort en de map daarmee veranderd qua layout en kleuren. Daarvoor zou je systeem iets meer kracht moeten hebben.

BTW voor de mensen die Battlefield 4 nog niet besteld hebben.
Origin heeft vandaag een actie als je BF4 nu besteld, dan krijg je voertuigen unlocks in Battlefield 3.
Dus voor al die Battlefield 3 heli gunners. GET YOUR TV MISSLE !!!

Als je de standaard editie koopt krijg je 35 upgrades voor alle voertuigen op de grond. IFV,MBT,MAA.
koop je de Deluxe editie dan krijg je 73 voertuigen upgrades voor zowel alle voertuigen op de grond als in de lucht.
Echter wel rekening mee houden dat Tank Destroyer uitgesloten is van deze vehiclepack.

BRON

[ Voor 36% gewijzigd door Pykow op 17-07-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:58
Ik ga gewoon 2 accounts aanmaken, tablet voor mijn neus en mijzelf helpen terwijl ik als ground-unit dood en verderf zaai, omdat ik mijn eigen commander ben.

Hah!

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Thamell schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:25:
Ik ga gewoon 2 accounts aanmaken, tablet voor mijn neus en mijzelf helpen terwijl ik als ground-unit dood en verderf zaai, omdat ik mijn eigen commander ben.

Hah!
Mag je ook 2 keer het spel aanschaffen :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maar dan is ie wel het baasje als uber-commander en uber-soldaat ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Hah!
Je weet toch dat Battlefield 3 al moeite heeft om met 2 pc's op hetzelfde netwerk dezelfde server te joinen ;)
Tenminste PC versie dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:23

Hah!
Gewoon 2 keer het spel kopen om commander te spelen ;(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zie nog wel een hoop objecten die overeind blijven staan na een schot van een tank geïncasseerd te hebben. Blijft dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Hah!
EA en DICE houden je niet tegen :)
Pagina: 1 ... 27 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.