Martinspire schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:57:
Een gunship kan prima, maar volgens mij was ie dit keer ook automatisch. De Commander kan hem oproepen, waarna dat ding gaat schieten. Verder stond er ook in beeld "Gunship incoming", waardoor de Igla's gepakt kunnen worden om hem uit de lucht te schieten. Met 64 man (of 32 per team) heb je er altijd wel een paar die daarmee kunnen lopen. Zelf ben ik altijd fan van de RPG geweest (ook tegen choppers

), maar het grote probleem was eerder dat er náást de gunship nog veel meer rondreed of vloog waardoor je je er niet goed op kon concentreren. Ook de infrarood maakte dat ding echt te krachtig.
Mijn huidige hekelpunt (naast de lag) zijn de overpowered jets. Je maakt in een tank of LAV gewoon helemaal geen kans tegen zo'n ding als ie niet constant wordt aangepakt (wat dus vaak niet gebeurd). Gister ook weer zo'n gast met 51k jet kills (met de mapswitch was ie weer weg) die gewoon niet dood te krijgen is omdat die met 2 kogels je jet kon killen en met 5 een tank. Geen rocketpods oid, nee gewoon de normale kogels. Het was een Duitser, dus echt laggy kon die ook niet zijn.
Verder mag ik hopen dat ze ook wat gaan doen aan de mensen die toch buiten de map kunnen zitten. Ik snap echt niet dat er niet een box boven en onder de map wordt gezet waarin je gewoon meteen dood bent. Out of bounds of whatever. Metro heeft daar bijvoorbeeld veel last van gehad, maar ook Bazaar en andere maps. Of je moet zorgen dat je meer plekken kunt bereiken (en niet alleen met de spawnbeacon).
Commander kan inderdaad gunship laten spawnen die rondjes vliegt om 1 vlag. Zal dus niet hele speelveld verkrachten, tevens vliegt dat ding op zo'n hoogte dat je je shells meer moet leaden dan in BF3 en het voor grondtroepen+airforce ook een stuk moeilijker wordt om neer te halen.Als je dat middelste gebouw in Siege of Shangai neemt, doe dat x2 en dan nog een beetje erbij...Zo hoog vliegt die gunship

. Daarnaast van wat ik in de alpha footage heb kunnen zien, zodra gebouw is neergestort is visibility ongeveer 0,0. Mag hopen dat ze van Battlefield 3 geleerd hebben
Dat een jet je met 2 kogels neerschiet is wel een beetje overdreven, hoe dichter je op cockpit schiet des te meer damage doe je en uiteraard leer je dat mikken vanzelf aan over tijd. Tevens een tank neerschieten met 5 kogels is gewoon niet mogelijk als deze 100% is. Een hele clip (dus tot dat ie overheat) disable je ook geen tank mee. Dat iemand met 50K kills in een jet moeilijk is neer te halen vind ik persoonlijk niet meer dan logisch. Je mag toch hopen dat je na 50K kills toch wel wat ervaring hebt met vliegen en dus alle mogelijkheden kan benutten om niet dood te gaan. Dat het voor iemand die geen ervaring in de jet heeft lastig is om daar wat aan te doen ben ik het ook met je eens, maar zeker niet onmogelijk.
Tevens is de LAV-AD één van de beste zo niet de beste voertuig om jet whores op afstand te houden. Zolang je maar niet op één plek blijft campen en minimap vergroten zodat als je in de lucht kijkt, je even goed overzicht houd op de map van naderende tanks en dergelijke. Na jet en heli 100 service stars gehaald te hebben ben ik nu bezig met MAA (ondertussen 71SS) en ik kan echt wel tegenstand bieden, zie vaak dat ze paar raketten spammen om vervolgens net zo hard weer om te keren zodat ik ze niet in één run kan disablen. Echter die paar rockets die hij afschiet heeft totaal geen effect en mobiel blijven is key. Net zoals cover gebruiken. Begint pas vervelend te worden als air samen werkt (2jets of jet+heli combo), maar dan vind ik het ook niet meer dan normaal dat je in het nadeel bent, je vecht dan namelijk tegen 2 voertuigen.
Pykow schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:09:
[...]
Alleen jet piloten zeggen dat het mee valt, omdat ze te dom zijn om het te begrijpen.
[...]
Op de PC heb je al 64 spelers en de gunship, maar toch blijft de gunship een ramp meestal.
ik moet gewoon verplicht met een igla rond lopen. Een gunship is zo neer te halen, maar ze maken zo verschrikkelijke easy kills, dat het gewoon niet leuk is.
en jets zijn goed neer te halen met een MBT op de PC als je ze maar ziet aankomen.
ik heb het niet over de jets in rush, want die dingen zijn zo sterk dat je er niks tegen kan doen.
daarom speel ik dus ook nooit Rush
Wat ook mooi zal zijn in BF4, is als je na het einde van een rondje kan zien wat de volgende map gaat worden. maps met jets vermijd ik gewoon standaard.
oja ben wel blij dat ik in me eentje speel en niet op een lan party ofzo. want ik denk als er een jet piloot mij neerhaalt dat ik op die gast zou afvliegen en een trap tegen zijn pc zou geven, volgens mij is dat de enigste mogelijkheid om een jet neer te halen, is door hun pc kapot te maken

Tenminste dat is hoe DiCE ze in de game hebt gezet

Na alle nerfs is gunship echt niet zo heel sterk meer als dat ie was toen AK net uit was. Voor MAA is het appeltje eitje, idem ditto voor heli + jet.aangezien ding geen kant op kan. Daarnaast heeft fast spawn ook geen effect meer op respawn tijd van gunship. Al met al heb ik er echt serieus waar nog NOOIT last van gehad, ook niet als ik op de grond speel

. (Ik heb dan wel het begin van gunship era gemist, waar die op Rush een totale chaos kon creëren).