Probleem is alleen dat eind van de ronde meestal 20% of meer de server verlaat en er nieuwe mensen joinen. De scramble word dus gedaan op moment dan ronde is afgelopen, waardoor het in eerste instantie op het oog gebalanceerd lijkt. Maar wat nou als er 2 minuten later weer een squadje met vrienden joinen en vervolgens de hele server weer unbalanced maakt, dan blijf je het zelfde probleem houden. Daarom blijft een balans zoeken daarin gewoon extreem moeilijk, anders hadden we uiteraard allang een perfecte autobalancer gehad
Wat ik ook al eerder zei, tijdens de match mensen unstacken en moven tussen beide teams op de ticketbalans te manipuleren en zodoende kunstmatig gelijk te houden en je aan het eind van de ronde niet weet of je nou wel in het winnende team gaat zitten (en daarvoor dus alles hebt gedaan om te winnen) is bij lange na niet hetgeen wat ik in gedachte hebt qua perfecte balancer.
Een actieve admin in de server hebben is overigens ook niet alles... Als je ziet hoe vaak admins uitgescholden worden, omdat ze hun server willen balancen. Dan moet ik echt huilen.
Ik doe zelf altijd even roepen in de server of er vrijwilligers zijn die willen switchen naar verliezende team (maar bijv niet kan omdat playercount gelijk is), als er dan niemand reageert dan ga ik zelf mensen switchen (uiteraard houd ik rekening mee dat mensen in zelfde squad zitten en/of clantag gebruiken). Maar zelfs dan kan je vaak geen goed doen. Leven van een admin gaat in elk geval niet over rozen.
Maar in dit geval gaat de welzijn van server voor op individuele ego's, ik raak liever 1 squadje kwijt in de ronde dan dat hele server voor 50% leeg loopt, omdat tickets 900-0 gaat worden.