[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
agoNITE schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:28:
[...]

Je krijgt BF4 straks in ieder geval gratis bij bepaalde AMD/ATi kaarten:

Battlefield 4 to be Bundled with AMD Cards
In dat geval heb ik bij voorbaat al een nieuwe ATI kaart te koop, ongebruikt in de verpakking met garantie. Zonder Battlefield 4 /3

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
naaitsab schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:55:
[...]

Ik had 'm retail al 2 dagen van te voren in huis O-) Moest toen de hele avond werken en hij lag bij de buren, kon iig de volgende dag (1 dag voor launch) wel gewoon spelen.

Heb nooit een spel pre-order bij Origin gedaan maar ik neem aan dat ze een vergelijkbaar systeem als Steam gebruiken. Als er op 29 oktober ineens een paar honderdduizend keer een gig of 14 gedownload wordt gaan die servers in rook op :p

Als ze slim zijn patchen ze gewoon de beta files, scheelt weer een paar gig voor de premium mensen. Volgens mij komt er ook nog een open beta na de premium/pre-order beta.
We hebben het hier wel over EA hoor. ;)
En het lijkt me inderdaad een goed idee om bij release het topic te splitsen in consoles en PC.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
Meestal haal ik op release dag mijn files met 6MB/s binnen via origin dus dat is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
DanielWW2 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:46:
[...]

We hebben het hier wel over EA hoor. ;)
En het lijkt me inderdaad een goed idee om bij release het topic te splitsen in consoles en PC.
Ik denk dat je zelfs nog wel een splitsing kunt maken tussen PS3/4 en X360/1. Als ik even terugdenk naar vorige pagina's uit het console topic, dan was dat ook knap frustrerend. Splitsing nextgen/currentgen lijkt me niet echt handig want dan krijg je nog steeds irritante fanboy discussies.
Nouja we zien wel. Duurt nog een paar maanden en voorlopig gaat het nog wel netjes hier toch? :)

Er is even wat alpha info met wat benchmarks. Prima imo. Hoeft geen 20 pagina's te duren, maar vind het wel interessant om te zien hoe de nieuwe versie draait. Ik vraag me alleen wel af of het straks niet verder omlaag gaat als de omgeving ook wat textures krijgt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:02
Made me laugh a bit :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YiIeq1B.png
(Dat is degene die de trailers maakt voor Battlefield..en Star Wars :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:31
Phuncz schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:16:
[...]

Frostbite draait toch echt wel beter op Nvidia momenteel hoor.
Dat maakt niet uit, als AMD DICE en EA meer betaalt draait het beter op AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Het wil alleen maar zeggen dat de game getest en ontwikkeld wordt op een AMD kaart.
Tuurlijk zal het dan ietsjes beter draaien op een AMD kaart, maar ga er niet vanuit dat daar een wereld van verschil inzit met een Nvidia kaart.

zolang je de nieuwe genaratie kaarten gebruikt, komt het allemaal wel goed.
minimaal een Nvidia 500 serie.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:35

Kiwi

Gadgetfreak

Zal het mogelijk zijn om op 1080p te spelen en te recorden met 60fps als ik 2x Sapphire HD7950 3gb with boost heb? Ik kan momenteel 60+fps spelen op BF3 Ultra, met één kaart, dus ik dacht dat het wel zou lukken met twee op BF4 + recorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
TerrorKiwi schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:06:
Zal het mogelijk zijn om op 1080p te spelen en te recorden met 60fps als ik 2x Sapphire HD7950 3gb with boost heb? Ik kan momenteel 60+fps spelen op BF3 Ultra, met één kaart, dus ik dacht dat het wel zou lukken met twee op BF4 + recorden.
Dat blijft nu nog gokken, we weten niet hoe BF4 met Crossfire omgaat. Maar neem aan dat dit geen probleem moet zijn. Ligt er natuurlijk ook aan waarmee je record en wat voor encoding.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verkapte kijk mijn hardware post..

Enigste voordeel wat AMD mogelijk kan hebben is dat bij de launch de drivers al beter geoptimaliseerd zijn voor AMD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

brilsmurfffje schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:13:
[...]

Verkapte kijk mijn hardware post..

Enigste voordeel wat AMD mogelijk kan hebben is dat bij de launch de drivers al beter geoptimaliseerd zijn voor AMD kaarten.
Daar gaat het niet om, ik wil gewoon weten of dit genoeg is, aangezien ik van die graphs een beetje droevig werd. Het heeft ook niks te maken met AMD of Nvidia, alleen of het genoeg zou zijn. Dat kan ik lastig vragen zonder er bij te vermelden wat de videokaart is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je koopt gewoon decoder die de stream opneemt kost je een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:28:
[...]

of je koopt gewoon decoder die de stream opneemt kost je een stuk minder.
Of je koopt gewoon een 780/Titan en gebruikt shadowplay :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:28:
Made me laugh a bit :P
[afbeelding]
(Dat is degene die de trailers maakt voor Battlefield..en Star Wars :) )
No AI fish? :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ben wel benieuwd hoe BF4 draait op een 680mx, die in m'n iMac'je zit :) BF3 draait op 1440p ultra in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Of je koopt gewoon een 780/Titan en gebruikt shadowplay :p
o.O was dat?

--edit--

Oeh een ingebouden decoder! dat klinkt best sexy

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat is een nieuwe feature van Nvidia. De 'echte' 7xx series (GK110) kaarten kunnen encoden in H.264 en dit opslaan tijdens gamen. Wat ik heb gehoord is dat dit nagenoeg geen extra rekenkracht en dus fps kost.

Er staat dat het met een Kepler kaart zou moeten kunnen maar volgens mij hebben enkel de GK110 die H.264 hardware matige encoder aan boord.

edit: link werkt niet lekker met UBB op got:
http://www.tomshardware.c...video-recorder,23060.html

[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 26-06-2013 13:34 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Dat is een nieuwe feature van Nvidia. De 'echte' 7xx series (GK110) kaarten kunnen encoden in H.264 en dit opslaan tijdens gamen. Wat ik heb gehoord is dat dit nagenoeg geen extra rekenkracht en dus fps kost.

Er staat dat het met een Kepler kaart zou moeten kunnen maar volgens mij hebben enkel de GK110 die H.264 hardware matige encoder aan boord.
ja had het gelezen :) ! klinkt zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Maar ik neem aan dat een decoder ál het beeld op neemt en niet alleen de window van de game, en dat is dan weer niet de bedoeling :) Ik gebruik Dxtory, en het werkt tot nu toe helemaal top!

[ Voor 11% gewijzigd door Kiwi op 26-06-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
TerrorKiwi schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:38:
Maar ik neem aan dat een decoder ál het beeld op neemt en niet alleen de window van de game, en dat is dan weer niet de bedoeling :) Ik gebruik Dxtory, en het werkt tot nu toe helemaal top!
Natuurlijk wel, waarom zou je Windows/desktop willen capturen indien je windowed speelt ?
Shadowplay word via de Geforce experience aangestuurd bij bepaalde games dus ik ga ervan uit dat het met hooks werkt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Dan zou het wel een mooie feature zijn. Jammer dat ik zo graag bij AMD wil blijven (met als reden dat ik van 4 nummertjes houd in plaats van 3). En Dxtory werkt ook erg fijn, dus zo'n groot probleem is het allemaal niet :)
Maar ik sta elke dag meer te popelen om Battlefield 4 te spelen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
TerrorKiwi schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:20:
Jammer dat ik zo graag bij AMD wil blijven (met als reden dat ik van 4 nummertjes houd in plaats van 3).
Ik mag toch hopen dat dit een grap is, anders mag je jezelf wel eens achter je oren gaan krabben waar je in godsnaam mee bezig bent :+

“I think Bad Company had a better level of destruction than Battlefield 3 and we are the first to admit that. Battlefield 3 didn’t necessarily deliver what we wanted it to be on the destruction level so we’re upping that.”
http://www.edge-online.co...-commander-mode-and-more/

Was dat al gepost? Hopelijk meer huisjes te mollen :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 16:13

ronalddus

Buffalo77

Bij Bad Company had je vaak losse huisjes/gebouwtjes die er vaak hetzelfde uitzagen. Ik verwacht niet dat je, bij de vertoonde map, bij BF4 veel meer kan slopen.
Misschien inderdaad 3 of 4 punten, zoals de wolkenkrabber of 1 pilaar

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik had ook weer ergens in een interview gelezen dat ze juist niet voor BC2 stijl hadden gekozen, maar voor de BF3 stijl. En @naaitsab, dat is natuurlijk niet de échte reden, maar ik ben wel om een of andere reden gehecht aan AMD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Interessante info vanuit de alpha-bestanden (van de alpha test die nu gaande is):
  • Naast flashbangs en indecinary grenades waarschijnlijk ook smokegrenades (zonder m320) en burstgrenade (meerdere fragmenten die ontploffen)
  • Mogelijk 20x en 40x scopes (voor de echte campers)
  • De huidige squadperks gaan dus naar je soldaat persoonlijk, maar naast de huidige lijkt er een healboost en squadsharing specialization bij te komen.
  • Tank krijgt waarschijnlijk Apfsds (soortgelijk van wat een LAV nu ook kan krijgen), canister, heatseeker, cannon, he shell, rocketairburst (snellere rockets?) en iron fist (zou RPG's mid-air moeten kunnen slopen?)
  • Nieuwe modussen naast Conquest, Rush, SqDM, TDM en Domination: Elimination (soort CS denk ik), Obliteration (?) en Playground (al kan dat laatste ook een testmodus zijn voor het team zelf)
Bron en lijst: http://battlefieldo.com/t...les-show-off-feats.10448/

Verder nog wat meer wapens en mogelijke voertuigperks al zit daar weinig schokkends bij (zal waarschijnlijk ook weer wat anti-sea stuff bij zitten. Onderaan nog wat SP-mapname spoilers dus ik zal ze niet toevoegen.

Vraag me af wat die Obliteration is. Misschien iets van 1 squad tegen de rest? Zo lang uithouden ofzo?
Ik denk niet dat die Playground een echte modus gaat zijn, al is dat natuurlijk wel welkom. Beetje oefenen enzo. Misschien ook nog gewoon met bots erbij zodat je nog wat te doen hebt (ala BFBC2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou mooi zijn als Playground gewoon een manier is om een bepaalde map een uur lang te spelen waarna de volgende map komt. Geen puntentelling en geen objectives maar gewoon aanklooien met z'n allen. Een echte playground dus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Lijkt mij ook wel. Zou helemaal geweldig zijn als je met meerdere mensen kunt aankloten, maar een test/leermodus lijkt me ook al erg wenselijk. Als ze daar dan ook een fatsoenlijke tutorial neerzetten en de objectives en class-eigenschappen uitleggen, is dat erg fijn (drop ammo, drop health, recon != fulltime sniper, etc)

offtopic:
Congrats trouwens :)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 27-06-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou in ieder geval ideaal zijn om filmpjes te maken, lekker geen gezeur met objectives en wat dan ook. Instant respawn aan of gewoon op commando assets kunnen laten spawnen, nog beter.

Thnx :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
De M82 is er ook. Dus een semi auto 0.50 cal sniper. Dan nog een 40x scope erop en diehard campen. :')

Er zitten wel twee leuke wapens tussen. De Zweedse Ak 5c en de Tsjechische CZ-805. Beide AR's en beide nieuw voor zover ik weet.
Oh en gefeliciteerd Tsu. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-06-2013 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Hooguit een script en ik vind niet dat dice zich bezig moet houden met het bashen van CoD.
Zolang CoD een omzet heeft van 1 miljard dollar en bf3 een omzet had van 500 miljoen dollar dan kan dice
beter hun tijd in bf4 steken inplaats van grapjes via twitter te verspreiden.

Frostbite heeft ook zijn problemen, haken achter een stoeptegel, dood gaan omdat je in het water springt, tanks die driften, bomen die met stam en al bewegen, soldaten die een zonne bril dragen die het omgekeerde met de zon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielWW2 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 03:20:
De M82 is er ook. Dus een semi auto 0.50 cal sniper. Dan nog een 40x scope erop en diehard campen. :')

Er zitten wel twee leuke wapens tussen. De Zweedse Ak 5c en de Tsjechische CZ-805. Beide AR's en beide nieuw voor zover ik weet.
Oh en gefeliciteerd Tsu. ;)
Dan moet die M82 wel lekker werken tegen voertuigen. Busjes van een kilometer afstand verrot knallen met een sniper :D Of heli's uit de lucht pompen met dat ding oOo

Thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:51:
[...]

Dan moet die M82 wel lekker werken tegen voertuigen. Busjes van een kilometer afstand verrot knallen met een sniper :D Of heli's uit de lucht pompen met dat ding oOo
Die heli is misschien wel leuk. Liever geen "busjes" snipen graag. Zo beloon je op een heuvel zitten de campen. ;)
NLsandman schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:07:
[...]

Hooguit een script en ik vind niet dat dice zich bezig moet houden met het bashen van CoD.
Zolang CoD een omzet heeft van 1 miljard dollar en bf3 een omzet had van 500 miljoen dollar dan kan dice
beter hun tijd in bf4 steken inplaats van grapjes via twitter te verspreiden.
Ik kan me nog een tijd herrineren waar games bedoelt waren om je te vermaken. O-)
Het gaat mij echt niet om die Fish AI zelf maar het zou gewoon meesterlijk zijn als DICE met frostbite 3.0 fish AI kwam. :+
Oh en het is niet dat DICE geen gevoel voor humor heeft.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QJp4JBUYRhc]
Frostbite heeft ook zijn problemen, haken achter een stoeptegel, dood gaan omdat je in het water springt, tanks die driften, bomen die met stam en al bewegen, soldaten die een zonne bril dragen die het omgekeerde met de zon doet.
Totdat de beta komt maak ik me daar geen zorgen om. Tot dusver lijkt DICE verrassend goed te hebben geluisterd naar de enorme waslijst aan klachten. Ik heb niet het gevoel dat ze dingen zomaar laten liggen voor de BF4 die problematisch waren in BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
aardige info van shosho over de bf4 alpha:
  • Dat sprayen veel minder effectief is (vooral zonder ads)
  • Sommige wapens liggen los op de map
  • Animaties en mechanics zijn wat trager dan in bf3 en dus ook lastiger om te bunnyhoppen
  • Sommige vlaggen hebben shutters die je dicht kunt doen waar ook geen kogels door kunnen komen (net als die paaltjes en lift dus meer dynamische elementen)
  • 6 c4 per paal om die toren neer te krijgen
  • RPG kan ook locken bij de PLD (laser lock van recon), waar de javalin zelf ook voertuigen kan locken
  • Bij snipers kun je de scope instellen op de afstand zodat je geen drop hebt (deze wordt dan meegecalculeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Sniper zeroing wut. Lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

De Second Assault DLC (oude maps) zal waarschijnlijk een XBOX One exclusive worden, in die zin dat hij eerder beschikbaar zal zijn. Net als met BF3 en PS3 dus. Hij schijnt later ook gewoon voor PC en consoles te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 19:23
TerrorKiwi schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:37:
De Second Assault DLC (oude maps) zal waarschijnlijk een XBOX One exclusive worden, in die zin dat hij eerder beschikbaar zal zijn. Net als met BF3 en PS3 dus. Hij schijnt later ook gewoon voor PC en consoles te komen.
Dat had ik niet anders verwacht .
Anders had de community/fanbase ze dat niet in dank afgenomen.
Maar het is wel lachwekkend kunnen alle Metro noobs bf4 kopen voor Metro _O-
En alle console gebruiken komen er eindelijk achter waarom metro een noob/grind map is :o
Want het is voor de console user's natuurlijk wel nieuw metro/caspian 64p :P

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:00
TerrorKiwi schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:37:
Ik las het gisteren ja, wel weer lekker makkelijk oude maps recyclen. Ze zeggen wel wat over CoD maar BF is ook lekker bezig de laatste tijd ;) Gaat natuurlijk wel tijd inzitten, maar je kan het niet vergelijken met een DLC met nieuwe maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
R0y. schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:46:
[...]

Ik las het gisteren ja, wel weer lekker makkelijk oude maps recyclen. Ze zeggen wel wat over CoD maar BF is ook lekker bezig de laatste tijd ;) Gaat natuurlijk wel tijd inzitten, maar je kan het niet vergelijken met een DLC met nieuwe maps.
Hoezo? Is niks met "best offs" recyclen imho, hebben ze bij de 1e DLC van BF3 ook gedaan. Heb de maps weinig gespeeld maar vond het wel grappig. Zou liever maps uit 1942/2142 remaked zien, BF3 is nog te snel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:46:
[...]

BF 1942 had Wake island.
CoD kopieert zelf het kopiëren en namaken van mappen van BF. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 20:00
naaitsab schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Hoezo? Is niks met "best offs" recyclen imho, hebben ze bij de 1e DLC van BF3 ook gedaan. Heb de maps weinig gespeeld maar vond het wel grappig. Zou liever maps uit 1942/2142 remaked zien, BF3 is nog te snel.
Die kreeg je gratis met je pre-order, dit is toch niet het geval (dat is China Rising?)? Hier word gewoon geld voor gevraagd (b2k hadden ze ook gewoon gratis moeten geven imo, gelijk goed voor de naam van DICE)

Maar dat is mijn mening, hoeft niet iedereen het mee eens te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
Iryl schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:00:
Denk zelf dat we beter nu 1 topic kunnen houden zodat alle informatie over de game op 1 plaats blijft, na release lekker PC/Current Gen/Next Gen opsplitsen.
Lijkt me een puik plan, zolang de PC gamers het geleuter over systeemspecs nu ff achterwege laten.
Dus het topic game-inhoudelijk houden.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Jeroenimoes schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:23:
[...]

Lijkt me een puik plan, zolang de PC gamers het geleuter over systeemspecs nu ff achterwege laten.
Dus het topic game-inhoudelijk houden.
Het vervelende/lastige voor de console gamers is het feit dat specs en games bij PC hand in hand gaan. Draait spel X op videokaart Y is voor een console'er totaal niet relevant maar voor een PC'er wel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:15:
[...]

Het vervelende/lastige voor de console gamers is het feit dat specs en games bij PC hand in hand gaan. Draait spel X op videokaart Y is voor een console'er totaal niet relevant maar voor een PC'er wel.
Dan posten die mensen dat maar hier :) Hoeft niet perse in hetzelfde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Ik begrijp dat de PC specs voor PC spelers belangrijk zijn. BF4 is tot de release date alleen nog niet te koop en een discussie over de benodigde specs is dus totaal niet te voeren. Ergens tussen de huidige BF3 minimale vereisten en de meest-uber-gamer-pc zal BF4 kunnen draaien en dat is zo'n breed spectrum met evenveel BF4 instellingen (aliassing, post-processing, etc.) dat een discussie erover nutteloos is.

Edit: @ABaelemans, bedankt voor het aanmaken van een apart topic

[ Voor 7% gewijzigd door Unomomentodado op 28-06-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik hoop toch echt dat in BF4 er een fatsoenlijk balans systeem komt als er geen admins zijn om dit te doen.

Zie bijvoorbeeld dit potje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dpBBVx8XKPcfZkTWTpmdcm2P/medium.jpg

Dit gaat helemaal nergens over en is voor beide teams niet leuk. De gasten met de hoge score's zijn ook geen eens cheaters.

Waarom niet gewoon bij dikke onbalans de 2 besten en 2 slechtste van beide teams omwisselen oid. Ik hoop echt dat dit in BF4 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
PilatuS schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:05:
Ik hoop toch echt dat in BF4 er een fatsoenlijk balans systeem komt als er geen admins zijn om dit te doen.

Zie bijvoorbeeld dit potje:
[afbeelding]

Dit gaat helemaal nergens over en is voor beide teams niet leuk. De gasten met de hoge score's zijn ook geen eens cheaters.

Waarom niet gewoon bij dikke onbalans de 2 besten en 2 slechtste van beide teams omwisselen oid. Ik hoop echt dat dit in BF4 beter is.
Ik hoop dat ze wat doen aan exploits, hoeveel "pro's" wel niet bovenaan staan door massaal gebruik te maken van glitches o.a. headglitch en revivetrains.

Al heb ik zelf in meerdere potjes een ratio van 24:0 gehaald in air. Als je in team retard zit en een goeie heli of tank squad tegen je hebt dan wordt het vervelend. Daar veranderd een skill-balancer niet zo veel aan. Dat is een groot nadeel van sub 24 speler potjes als er 1 of 2 personen in zitten die goed zijn en rest niet dan is het prijsjes schieten.

Een skill-blancer vind ik op zich wel een goed idee, als team A 9 lvl 10 spelers heeft en team B 3 lvl 145 spelers dan is dat van mij apart goed gebalanced. Mis die lvl 10 gaste geen sqm van 1000 en k/d 3:0 maar dat is niet zo moeilijk controleren :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:30:
[...]

Ik hoop dat ze wat doen aan exploits, hoeveel "pro's" wel niet bovenaan staan door massaal gebruik te maken van glitches o.a. headglitch en revivetrains.

Al heb ik zelf in meerdere potjes een ratio van 24:0 gehaald in air. Als je in team retard zit en een goeie heli of tank squad tegen je hebt dan wordt het vervelend. Daar veranderd een skill-balancer niet zo veel aan. Dat is een groot nadeel van sub 24 speler potjes als er 1 of 2 personen in zitten die goed zijn en rest niet dan is het prijsjes schieten.

Een skill-blancer vind ik op zich wel een goed idee, als team A 9 lvl 10 spelers heeft en team B 3 lvl 145 spelers dan is dat van mij apart goed gebalanced. Mis die lvl 10 gaste geen sqm van 1000 en k/d 3:0 maar dat is niet zo moeilijk controleren :p
Als ze er een balancer in zouden steken moeten ze wel rekening houden met clans, mensen met dezelfde clantag zouden in het zelfde team moeten blijven. Niets is zo vervelend als met je vrienden wat te spelen en om de zoveel tijd wordt er iemand geautobalanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Ik denk dat het balanceren van players in bf3/4 het moeilijkste is wat er is want het is van zoveel factoren afhankelijk bijv.
• Spm
• K/D
• Skill
• Wel of geen clan(vrienden)
• Welke class speel je het meest
• Speel je veel of weinig in voertuigen
• Speel je veel voor objective / of loop je soms ook te trollen maar ben je wel heel goed
• Welke maps speel je veel
En probeer daar maar is een goede balans op te vinden die je het liefst ook nog samen met je maten laat spelen(want ik leave bijv. de server die naar elk rondje onze(mensen met wie ik samen speel of ken via GoT)door elkaar schud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het grootste probleem van Battlefield 3 is dat wanneer er ook maar een kleine onbalans is, dit vaak doorslaat naar een baserape/baselock. Dat merk ik op zowel noobservers als op een server zoals AnR. Sterker nog, op laatstgenoemde komt baserape gemiddeld vaker voor.

Een (bijna) perfecte balans is nooit haalbaar. Je kunt natuurlijk wel een creatief algoritme bedenken op basis van stats en dergelijke, maar uiteindelijk gaat het toch niet zo werken als je verwacht. Veel te complex. Daarnaast weet een script niet wie bij elkaar horen omdat ze vrienden zijn. Het moet denk ik anders opgelost worden. Het winnende team heeft altijd alles in handen (vlaggen, voertuigen, toegangsroutes) en is zo onverslaanbaar bij een baselock. Er moeten juist meer mogelijkheden komen voor het gerapete team om weer terug te slaan.

Je zou een base bijvoorbeeld op kunnen delen in 2 stukken die op enige afstand van elkaar liggen, zodat er een grotere kans is dat je uit de basis kunt komen. Of je zou het verliezende team een gunship kunnen geven die over de hele map vliegt, zodat gedropte soldaten random vlaggen kunnen overnemen en het spel weer openbreken. Een soort 'reinforcements' dus. Dat maakt het weer spannend voor beide partijen. Ik verlies liever een spannend potje dan dat ik win met een baserape.

Helaas is de mapopbouw en voertuigkeuze ook niet altijd even geweldig van Dice. Bijvoorbeeld de tank/apc op Bazaar rush en de aanvalsheli op Kaisar Railroad CTF zijn totaal ondoordacht. Soms vraag ik me wel eens af of Dice zelf wel eens Battlefield speelt. Sommige ontwerpkeuzes slaan de plank finaal mis. Hopelijk doen ze dat bij 4 beter. Verder is het wel een leuk spelletje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Als ze nu eens beginnen met alleen te balancen als je dood bent dan zou ik al tevreden zijn.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

beuker19 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:37:
Ik denk dat het balanceren van players in bf3/4 het moeilijkste is wat er is want het is van zoveel factoren afhankelijk bijv.
• Spm
• K/D
• Skill
• Speel je veel voor objective / of loop je soms ook te trollen maar ben je wel heel goed
En probeer daar maar is een goede balans op te vinden die je het liefst ook nog samen met je maten laat spelen(want ik leave bijv. de server die naar elk rondje onze(mensen met wie ik samen speel of ken via GoT)door elkaar schud :(
Balance in Battlefield 3 is al behoorlijk goed als je het mij vraagt.
Ok de Medic en engineer zijn de 2 sterkste classes en de support en sniper mogen een kleine buff krijgen.
Sniper minder last van suppression en de LMG's wat accurater maken en je hebt alles perfect gebalanceerd.
Een slechte team hebben, kunnen ze niet veranderen of aanpakken.

Alleen de jets zijn in BF3 behoorlijk overpowerd en zorgen voor een baserape, maar als je deze maps vermeid heb je echt een goed gebalanceerde game waar ze voor mij alleen nog de netcode (gisteren 3x dood gegaan terwijl ik wegdook achter een muur) en wanneer je over objecten springt te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

pafdaddy schreef op zondag 30 juni 2013 @ 01:06:
Als ze nu eens beginnen met alleen te balancen als je dood bent dan zou ik al tevreden zijn.
Dat is helaas de crappy mods voor de game, hier kan DICE niet zoveel aan doen vrees ik. Tenzij ze zelf een goede balancer introduceren.
Bee.nl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 01:06:
Het grootste probleem van Battlefield 3 is dat wanneer er ook maar een kleine onbalans is, dit vaak doorslaat naar een baserape/baselock.
[...]
Of je zou het verliezende team een gunship kunnen geven die over de hele map vliegt, zodat gedropte soldaten random vlaggen kunnen overnemen en het spel weer openbreken. Een soort 'reinforcements' dus. Dat maakt het weer spannend voor beide partijen. Ik verlies liever een spannend potje dan dat ik win met een baserape.
Dit dus. Maar het hele base "ecosystem" moet aangepakt worden.
1. het probleem ontstaat dat de bases bijna altijd maar 1 chokepoint hebben, waardoor land vehicles geen kans maken.
2. omdat air vehicles overal kunnen, schieten ze vrolijk alles en nogwat wat geland is of in de enemy base staat aan gort.
3. door de beperkte range van de non-mobile AA (Anti Air) en de infantry-equiped AA en AT (Anti Tank), zijn jets, heli's en tanks vaak uit bereik tenzij je team ineens wél magisch samenwerkt.

Mogelijke oplossingen:
- één base met voertuigen verder weg van de battlefield, één base met infantry spawn point korterbij de battlefield
- base AA véél efficienter maken en enkel bij de voertuigen plaatsen
- no-fly zone base met voertuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:09
Pykow schreef op zondag 30 juni 2013 @ 08:37:
[...]

Alleen de jets zijn in BF3 behoorlijk overpowerd en zorgen voor een baserape, maar als je deze maps vermeid heb je echt een goed gebalanceerde game waar ze voor mij alleen nog de netcode (gisteren 3x dood gegaan terwijl ik wegdook achter een muur) en wanneer je over objecten springt te verbeteren.
Vergeet niet het vast blijven zitten tussen objecten en de verschrikkelijk brakke hitboxes van spawnbeacons en vooral soflams.
Na zo'n ding 10x gelocked te hebben met een guided missile, waarna je de raket er vol bovenop ziet landen, staat dat ding er nog.
Echt een van de grootste ergernissen in de game voor mij (naast de brakke netcode, het springen over objecten en gasten die totaal niet door hebben waar ze mee bezig zijn).

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
AdmiralSnipe schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:09:
[...]

Vergeet niet het vast blijven zitten tussen objecten en de verschrikkelijk brakke hitboxes van spawnbeacons en vooral soflams.
Na zo'n ding 10x gelocked te hebben met een guided missile, waarna je de raket er vol bovenop ziet landen, staat dat ding er nog.
Echt een van de grootste ergernissen in de game voor mij (naast de brakke netcode, het springen over objecten en gasten die totaal niet door hebben waar ze mee bezig zijn).
Heb je het dan over de PC of console? Guided missile op een soflam/beacon is bij mij toch altijd een hit. Schieten op zo'n spawn beacon slaat inderdaad nergens op. Meestal pak ik maar m'n mesje anders ben je weer een (half) magazijn kwijt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

naaitsab schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Heb je het dan over de PC of console? Guided missile op een soflam/beacon is bij mij toch altijd een hit. Schieten op zo'n spawn beacon slaat inderdaad nergens op. Meestal pak ik maar m'n mesje anders ben je weer een (half) magazijn kwijt.
Jongens die beacon neerhalen of andere stuf is 1 magnum shot, wat is het probleem ?
je moet wel weten waar je moet schieten net iets eronder en dan is het boem hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Pykow schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:40:
je moet wel weten waar je moet schieten
Dat is nou precies het probleem, als je dat ding vol op de behuizing raakt gebeurt er niks 8)7
Voor zo'n miljoenen titel zitten er toch net even te veel slordige foutjes in. Waaronder dit soort grappen en blijven steken. Hopen dat ze dit soort dingetjes bij BF4 wel goed oppakken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
• Spm
• K/D
• Skill
Helemaal mee eens, het is gewoon extreem moeilijk om teams te balanceren. Uiteindelijk blijft doel van game om de pot te winnen. Of het nou 900-0 is of winnen met 3-0 is inderdaad een groot verschil, je hebt momenteel wel een balancer die een ronde kan balanceren door goede spelers te unstacken en te moven naar het verliezende team en zo de ticketbalans enigszins zo te manipuleren dat de match gaat eindigen in een klein ticketverschil. Echter vind ik dit persoonlijk echt een schijtsysteem, niet omdat spelers gebalanced worden maar om het feit dat de ronde dusdanig wordt gemanipuleerd dat het vrij weinig zin heeft om uberhaupt een poging te wagen om te winnen. Aangezien de kans bijna 100% is dat je geunstacked gaat worden en gebalanceerd gaat worden naar het andere team en dus vervolgens weer opnieuw kan beginnen. En dit alles om een gebalanceerde ronde te krijgen. Kortom, jouw squad kan al het werk doen en alle vlaggen pakken om vervolgens naar de andere team gebalanced te worden om vervolgens weer alle werk te gaan doen. De vraag is dan nog maar of je aan het einde dus in het winnende team zit...

Het blijft een team game, als mensen weigeren om het spel te spelen zoals het hoort en dus objective based te spelen, dan verdiend zo'n team gewoon om te verliezen. Dan komt daar ook nog eens bij zoals beuker19 aanhaalt, dat je als je met je vrienden speelt ook nog eens keer opgedeeld kan worden wat min of meer zijn doel voorbij schiet als je samen met vrienden wilt spelen. Vanuit mijn kant switchen we 9 van de 10x naar verliezende team, om al die ellende te voorkomen dat men niet kan switchen, of terug gebalanced worden. Als je dan de pot weet om te draaien en vervolgens word je squad dus opgedeeld, dan krijg je er al snel de pest in en dat is voor mij ook reden genoeg om een server te zoeken die geen autobalance plugin heeft die door een nsb admin is ingesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
[...]

Jongens die beacon neerhalen of andere stuf is 1 magnum shot, wat is het probleem ?
Magnum is wel heel overdreven aangezien die dingen maat 10hp hebben. Een M9 of een MP443 is al meer dan voldoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
[...]

Spawnbeacon gaat vaak wel neer met een guided missile.
Als ik infantry speel knife ik spawnbeacons trouwens, gaat vaak een stuk sneller dan wanneer je erop gaat lopen schieten.
Ik heb het vooral over de soflam, die dingen zijn echt raar.
Probeer maar eens vanuit een scout heli zo'n ding neer te halen, vooral wanneer ze schuin op een rots staan.
Op Damavand Peak rush heb je bijna altijd wel een groep campende recons die na een tijdje soflams gaan plaatsen op de rotsen daar.
Heb vaak genoeg gehad dat ik 10 guided rockets op zo'n ding heb afgeschoten maar dat ik dan alleen recons kill die naast dat ding liggen, maar met de soflam zelf gebeurt niks.
Vervolgens is het ook nog niet makkelijk om dat ding met het maaigeweer op de heli kapot te krijgen want je kunt nog zo hard sproeien, vaak gebeurt er nog niks (vooral als je van een klein afstandje moet schieten om buiten bereik van de AA gun te blijven).

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 30-06-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
• Spm
• K/D
• Skill
Ik denk dat het niet zo moelijk hoeft te zijn.

Als het ticket verschil bijvoorbeeld meer dan 20% wordt dan de 2 beste en 2 slechte spelers van het ene naar het andere team. Als die in een squad of clan zitten wat mij betreft dan gelijk 4 man wisselen. Om te bepalen welke spelers goed en slecht zijn zou ik niet verder gaan dan de top 2 van het winnende team en de 2 spelers met de laagste score van het team dat het aan verliezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
PilatuS schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Ik denk dat het niet zo moelijk hoeft te zijn.

Als het ticket verschil bijvoorbeeld meer dan 20% wordt dan de 2 beste en 2 slechte spelers van het ene naar het andere team. Als die in een squad of clan zitten wat mij betreft dan gelijk 4 man wisselen. Om te bepalen welke spelers goed en slecht zijn zou ik niet verder gaan dan de top 2 van het winnende team en de 2 spelers met de laagste score van het team dat het aan verliezen is.
Ja, lekker om dat te doen terwijl de match aan de gang is.
Sta je bovenaan omdat jij tenminste wel iets nuttigs doet en dan wordt je als "beloning" het verliezende team ingegooid (wat heel irritant is kan ik je vertellen).
Als het zo zou werken zou je toch niet meer je best willen doen om in de top 3 komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:53:
[...]

Sta je bovenaan omdat jij tenminste wel iets nuttigs doet en dan wordt je als "beloning" het verliezende team ingegooid (wat heel irritant is kan ik je vertellen).
Als het zo zou werken zou je toch niet meer je best willen doen om in de top 3 komen te staan?
Liever dit dan hoe sommige potjes verlopen. Binnen 10 min op Kharg Island alleen nog maar baserapen omdat het verliezende team niet eens meer van spawn af kan komen. Ik sta bijna altijd eerste en vind het niet erg om dan naar het verliezende team te moeten. Als ik zelf naar het verliezende team zou kunnen gaan dan zou ik dat doen, maar dat is niet eens mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bevat die 3 golden package ?
Want mits daar niets van waarde in zit voor in game of iets leuks voor mee te spelen ga ik toch voor de gewone editie .
Maar maybe iemand die het weet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
PilatuS schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:58:
[...]

Liever dit dan hoe sommige potjes verlopen. Binnen 10 min op Kharg Island alleen nog maar baserapen omdat het verliezende team niet eens meer van spawn af kan komen. Ik sta bijna altijd eerste en vind het niet erg om dan naar het verliezende team te moeten. Als ik zelf naar het verliezende team zou kunnen gaan dan zou ik dat doen, maar dat is niet eens mogelijk.
Aan het begin van een ronde zou het idd niet zo'n probleem zijn, maar ik heb al een aantal keren gehad dat ik terwijl de match al over de helft was opeens naar het verliezende team geswitched wordt waardoor het bijna onmogelijk wordt om van het verliezende team een winnaar te maken.
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:02:
Wat bevat die 3 golden package ?
Want mits daar niets van waarde in zit voor in game of iets leuks voor mee te spelen ga ik toch voor de gewone editie .
Maar maybe iemand die het weet .
Van de Battlefield website:

Battlepacks voegen gloednieuwe mogelijkheden en spannende toevalselementen toe aan het multiplayer-progressiesysteem van Battlefield 4. Tijdens hun multiplayer-carrière krijgen spelers Battlepacks met willekeurige combinaties van nieuwe camo's, dogtags, messen, XP-bonussen en nog veel meer! Deze items voegen aanpassingsmogelijkheden toe, zodat spelers hun personage nog persoonlijker kunnen maken op het strijdveld.

Ik las verder ergens dat er bronzen, zilveren en gouden packs komen afhankelijk van de rang van de speler, dus in de gouden packs zullen waarschijnlijk eerder goede items zitten dan in de bronzen en silveren.
Je kan battlepacks ook via Origin kopen waneer de game uitkomt dus dat die 3 golden packs bij een preorder is niet iets heel exclusiefs.

[ Voor 41% gewijzigd door AdmiralSnipe op 30-06-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daarom zou het denk ik ook handig zijn om naar de ticketbalans te kijken. Wordt dat verschil groot dan moet er geswitched worden.

Het valt mij gewoon op dat er maar weinig potjes zijn waarbij er balans is. In winning team vind ik er geen lol aan en in het verliezende team al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
PilatuS schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:31:
Daarom zou het denk ik ook handig zijn om naar de ticketbalans te kijken. Wordt dat verschil groot dan moet er geswitched worden.

Het valt mij gewoon op dat er maar weinig potjes zijn waarbij er balans is. In winning team vind ik er geen lol aan en in het verliezende team al helemaal niet.
Zijn servers die die al doen "Ticket difference to significant, scrambling teams next round"

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
rickyy schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Zijn servers die die al doen "Ticket difference to significant, scrambling teams next round"
Probleem is alleen dat eind van de ronde meestal 20% of meer de server verlaat en er nieuwe mensen joinen. De scramble word dus gedaan op moment dan ronde is afgelopen, waardoor het in eerste instantie op het oog gebalanceerd lijkt. Maar wat nou als er 2 minuten later weer een squadje met vrienden joinen en vervolgens de hele server weer unbalanced maakt, dan blijf je het zelfde probleem houden. Daarom blijft een balans zoeken daarin gewoon extreem moeilijk, anders hadden we uiteraard allang een perfecte autobalancer gehad :)

Wat ik ook al eerder zei, tijdens de match mensen unstacken en moven tussen beide teams op de ticketbalans te manipuleren en zodoende kunstmatig gelijk te houden en je aan het eind van de ronde niet weet of je nou wel in het winnende team gaat zitten (en daarvoor dus alles hebt gedaan om te winnen) is bij lange na niet hetgeen wat ik in gedachte hebt qua perfecte balancer. :)

Een actieve admin in de server hebben is overigens ook niet alles... Als je ziet hoe vaak admins uitgescholden worden, omdat ze hun server willen balancen. Dan moet ik echt huilen. :P
Ik doe zelf altijd even roepen in de server of er vrijwilligers zijn die willen switchen naar verliezende team (maar bijv niet kan omdat playercount gelijk is), als er dan niemand reageert dan ga ik zelf mensen switchen (uiteraard houd ik rekening mee dat mensen in zelfde squad zitten en/of clantag gebruiken). Maar zelfs dan kan je vaak geen goed doen. Leven van een admin gaat in elk geval niet over rozen. :+

Maar in dit geval gaat de welzijn van server voor op individuele ego's, ik raak liever 1 squadje kwijt in de ronde dan dat hele server voor 50% leeg loopt, omdat tickets 900-0 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:53:
[...]

+1 Als het ooit zo zou werken hoeft het voor mij niet meer.
Balancing is niet zo evident. Je moet altijd rekening houden met het plezier van de klant. Als ik 20 - 0 sta, ik blaas drie doosjes op en wordt dan als "beloning" naar het verliezende team gezet (telkenmaal) dan wordt het alt+f4 en frustraties alom. Op het eind van de ronde zou men wel beter moeten analyseren wie het grote verschil maakte en het eerlijker verdelen voor de volgende ronde. Dat is iets dat tot nu toe niet genoeg aanwezig is vind ik persoonlijk.

Maar dan zit je nog altijd met het probleem tijdens de rondes. Ik heb er geen goede oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Ben ik gisteren een potje BF3 aan het spelen, zie ik rechtsonderaan plotseling verschijnen...

"Rienspy is playing Battlefield 4 Alpha"

Dat kan dus al? Moest je pre-orderen of zo? Zal het die rare Belg zelf eens vragen...

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik ben het absoluut niet eens met de voorgestelde maatregel: 'beste 2 spelers van het winnende team naar het verliezende team'. Je drukt zo de hardcore, goede speler het spel uit. Waarom? Het is, zoals hierboven gezegd, echt niet leuk als jij degene bent die tijdens de match alle moeite doet om te kunnen winnen en je volledig inzet voor het team en vervolgens, een paar minuten voor het einde van de match, pardoes in het verliezende team wordt geplaatst. Je hebt dan goedgezegd je eigen loss teweeggebracht. Gebeurt dat één keer, goed dan, maar als het balancing systeem op die manier gaat werken, zal het dezelfde groep spelers keer op keer treffen. Dan is de lol er snel af.

Wel kan eventueel de data uit de vorige match gebruikt worden om het de volgende ronde beter te verdelen, maar in geen enkel geval moet dat de huidige match beïnvloeden! Het is toch volstrekt onlogisch om spelers te straffen omdat ze goed zijn?

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirtySanchez schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:13:
Ben ik gisteren een potje BF3 aan het spelen, zie ik rechtsonderaan plotseling verschijnen...

"Rienspy is playing Battlefield 4 Alpha"

Dat kan dus al? Moest je pre-orderen of zo? Zal het die rare Belg zelf eens vragen...
EA heeft onlangs uitnodigingen gestuurd dacht ik. Je moet dit dan wel toelaten via een of andere instelling naar het schijnt. Eentje die ik niet direct terug heb gevonden.
Ik denk niet dat je nu nog een uitnodiging kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:39:
[...]

EA heeft onlangs uitnodigingen gestuurd dacht ik. Je moet dit dan wel toelaten via een of andere instelling naar het schijnt. Eentje die ik niet direct terug heb gevonden.
Ik denk niet dat je nu nog een uitnodiging kan ontvangen.
Eén van de voorwaarden was dat je aangemeld moest zijn voor Battlefield nieuwsbrief (dit kan je ergens in origin of je origin account instellen).

Voor de rest is het naar mijn mening gewoon 100% random gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Foodie88 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:03:
Ik ben het absoluut niet eens met de voorgestelde maatregel: 'beste 2 spelers van het winnende team naar het verliezende team'. Je drukt zo de hardcore, goede speler het spel uit. Waarom? Het is, zoals hierboven gezegd, echt niet leuk als jij degene bent die tijdens de match alle moeite doet om te kunnen winnen en je volledig inzet voor het team en vervolgens, een paar minuten voor het einde van de match, pardoes in het verliezende team wordt geplaatst. Je hebt dan goedgezegd je eigen loss teweeggebracht. Gebeurt dat één keer, goed dan, maar als het balancing systeem op die manier gaat werken, zal het dezelfde groep spelers keer op keer treffen. Dan is de lol er snel af.

Wel kan eventueel de data uit de vorige match gebruikt worden om het de volgende ronde beter te verdelen, maar in geen enkel geval moet dat de huidige match beïnvloeden! Het is toch volstrekt onlogisch om spelers te straffen omdat ze goed zijn?
Het idee is dat dit nou juist niet de laatste paar minuten gebeurt maar alleen in het eerste deel zodat er balans in het potje komt. De laatste paar minuten heeft toch geen nut en is nogal kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:59:
[...]

Het idee is dat dit nou juist niet de laatste paar minuten gebeurt maar alleen in het eerste deel zodat er balans in het potje komt. De laatste paar minuten heeft toch geen nut en is nogal kansloos.
ik heb me mond al zo vaak vies gemaakt over dit onderwerp..

Het is gewoon een simpel reken sommetje,

KD en SPM = value daarna tel je alle value bij elkaar dan heb je een team value en deze value mag niet groter zijn dan bijv 50 tegen over het andere team..

En oh de K/D haters, with shock paddle's doesn't win you the match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op zich hoort er geen loze K/D hate te zijn, maar bij BF3 was het wel eerder regel dan uitzondering dat men CTF speelde als TDM en dat gaat gewoon niet. Je moet gewoon bewust zijn van de objectives, als je ze totaal negeert, dan speel je geen team-game maar gewoon solo je eigen game. En laat daar ironisch "Team"DM het meest geschikte voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Het komt bij mij weinig voor dat ze me overzetten naar het andere team.
misschien dat jullie op verkeerde servers spelen of iets dergelijks.
Wat er wel regelmatig gebeurd, is dat ik zelf niet kan team switchen naar me vrienden.
dan staat er weer. bigger team of winning team, terwijl we dan net 3 seconde bezig zijn en ik nog niet eens gespawned ben.
Phuncz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:40:
Op zich hoort er geen loze K/D hate te zijn, maar bij BF3 was het wel eerder regel dan uitzondering dat men CTF speelde als TDM en dat gaat gewoon niet. Je moet gewoon bewust zijn van de objectives, als je ze totaal negeert, dan speel je geen team-game maar gewoon solo je eigen game. En laat daar ironisch "Team"DM het meest geschikte voor zijn.
K/D hate zie je meestal bij spelers die een slechte score hebben en denken dat het rennen van punt naar punt erg objectief spelen is. of je nu solo speelt of met een team, je speelt vrijwel altijd objectief of je moet een sniper speler zijn in de bergen of voertuigen gebruiken als een taxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 20:43
Haha! Cod Ghost, Levelution? ....heel orgineel:

De map speelt zich af in een vernielde wolkenkrabber die op het punt staat van instorten. Terwijl je speelt zullen schokgolven ervoor zorgen dat de wolkenkrabber steeds verder vernietigd wordt en dat de routes zullen veranderen.

Bron:
http://www.psx-sense.nl/1...che-map-free-fall-gratis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
baronruud schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:40:
Haha! Cod Ghost, Levelution? ....heel orgineel:

De map speelt zich af in een vernielde wolkenkrabber die op het punt staat van instorten. Terwijl je speelt zullen schokgolven ervoor zorgen dat de wolkenkrabber steeds verder vernietigd wordt en dat de routes zullen veranderen.

Bron:
http://www.psx-sense.nl/1...che-map-free-fall-gratis/
Misschien niet, maar ze hadden tijdens de X1 #reveal al gemeld dat ze dynamische maps gingen toevoegen. Dus ze waren er al wel langer mee bezig. Dat Levolution was ook pas op de E3 bekend geworden, dus in die zin was Dice later, maar ik vind niet dat je echt van originaliteit kunt spreken als dergelijke zaken al wel eerder zijn gedaan. In zekere zin was de lift bij de Hotelmap (op dat dak, ben even naam kwijt) in Black Ops 2 ook al "dynamisch".

Toch juich ik het zeker toe. Het maakt het allemaal weer wat heftiger en zorgt ervoor dat de omgeving wat meer leeft. Vooral in Call of Duty vond ik het altijd wel een nadeel dat het hele level nooit leefde. Bij BF3 heb je tenminste nog dat de bomen op en neer gaan en je dus niet meteen moet gaan schieten op alles wat beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik moet de game nog steeds pre-orderen maar zit te twijfelen over de versie. Premium gaat er sowieso wel weer komen. Die battlepacks, tjah, gaat dat zo'n voorsprong opleveren? Kan het me nauwelijks voorstellen. Er zijn toch altijd mensen die beter/sneller zijn dan ik, maar ook zeker slechtere. Toch, wel leuk

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Mu.siQ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:17:
Ik moet de game nog steeds pre-orderen maar zit te twijfelen over de versie. Premium gaat er sowieso wel weer komen. Die battlepacks, tjah, gaat dat zo'n voorsprong opleveren? Kan het me nauwelijks voorstellen. Er zijn toch altijd mensen die beter/sneller zijn dan ik, maar ook zeker slechtere. Toch, wel leuk
ook al ben je niet zo goed, met battlepack heb je wel meer items om mee te spelen en om vrij te spelen en dat is alleen maar leuker.

natuurlijk kan je de normale versie kopen en wachten op premium over paar maanden.
dan ben je zeker goedkoper uit, maar persoonlijk heb ik alles gelijk vanaf het begin.
stel je voor dat daar net die ene wapenunlock inzit die je persoonlijk heel erg fijn vindt.

de battlepacks bevatten zoals bekend, wapen unlocks,camo's en mesjes etc.
bij de wapen unlocks moet je denken aan de groene laser ipv de standaard rode versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Pykow schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:57:
[...]
ook al ben je niet zo goed, met battlepack heb je wel meer items om mee te spelen en om vrij te spelen en dat is alleen maar leuker.

natuurlijk kan je de normale versie kopen en wachten op premium over paar maanden.
dan ben je zeker goedkoper uit, maar persoonlijk heb ik alles gelijk vanaf het begin.
stel je voor dat daar net die ene wapenunlock inzit die je persoonlijk heel erg fijn vindt.

de battlepacks bevatten zoals bekend, wapen unlocks,camo's en mesjes etc.
bij de wapen unlocks moet je denken aan de groene laser ipv de standaard rode versie.
Ach dat is eigenlijk best leuk. Wel even wachten een leuke actie om de deluxe edition te bestellen dan. Geld heb ik wel, maar het moet vast en zeker goedkoper kunnen. Ja uiteindelijk duurder, maar ach, ik heb niet te klagen financieel :P

Inderdaad, unlocks is gewoon chill :)

*edit* mweh, 60 ballen :(

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

na 60 niet hoor, met een beetje speurwerk zit je onder de 40.
Vorige week nog, kon je hem bij de wehkamp bestellen voor 37.50. (met kortings code)
Nu zonder code 45,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Mu.siQ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:17:
Wederom, eerst beta (demo), dan denken over een pre-order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Na je weet gewoon dat BF4 een toppertje wordt en je deze toch koopt.

Pre-orderen bij origin voor 59-69 => Nee
Een pre-ordertje van +/- 35-40 euro => Waarom niet?
Veel goedkoper wordt het de komende tijd toch niet.

Meer kun je er niet van maken, als BF3 niet je spel is, ja dan moet je met je tengeltjes van 4 afblijven.
Als je juist honderden uren versleten hebt in bf3, zul je dit ook gaan doen in 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Eens even kijken, 450+ uur in BF4 maar toch geen pre-order.
Je kan ook een dag van tevoren pre-orderen. Lijkt me heel wat logischer aangezien we toch een beta (demo) krijgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Pykow schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:22:
K/D hate zie je meestal bij spelers die een slechte score hebben en denken dat het rennen van punt naar punt erg objectief spelen is. of je nu solo speelt of met een team, je speelt vrijwel altijd objectief of je moet een sniper speler zijn in de bergen of voertuigen gebruiken als een taxi.
Op zich maakt het niet uit of je een sniper bent die in de bergen zit, zolang hij maar iets in het voordeel van objectives doet en/of SOFLAM support geeft. Of hoe ik het eens heb gedaan: dirtbike nemen bij start op Nebandan Flats, via brede omweg rijden naar zijkant enemy basis (flag, CTF), spawn beacon in huisje op 150m afstand van flag en je team uitnodigen te spawnen terwijl jij als sniper aan de zijkant de aanvallers richting spawn beacon neerhaalt.

Leuk zou het zijn als je team dan ook effectief zouden cappen en niet TDM spelen... |:( |:( |:(

Die ronde hebben we dus verloren natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:13:
[...]

ik heb me mond al zo vaak vies gemaakt over dit onderwerp..

Het is gewoon een simpel reken sommetje,

KD en SPM = value daarna tel je alle value bij elkaar dan heb je een team value en deze value mag niet groter zijn dan bijv 50 tegen over het andere team..

En oh de K/D haters, with shock paddle's doesn't win you the match.
Dat is dus echt waardeloos moet je alle metro/CQ spelers ook serieus nemen zeker :+
Kijk liever ook nog even naar de objective/voertuig score en enz.
Maar wat ik al eerder heb aangegeven balans is bf3 is onmogelijk omdat BF zo divers is in tegenstelling tot COD waar alle maps klein zijn en je maar met max. 8 vs. 8 speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:41:
[...]

Dat is dus echt waardeloos moet je alle metro/CQ spelers ook serieus nemen zeker :+
Maar wat ik al eerder heb aangegeven balans is bf3 is onmogelijk omdat BF zo divers is in tegenstelling tot COD waar alle maps klein zijn en je maar met max. 8 vs. 8 speelt
Je kan gewoon map based KD/SPM doen hoor?
SPM is je score per minuut en dat betekend ook hoe effectief jij bent per minuut.
En met je K/D kan gekeken worden hoe efficiënt je er dus mee om gaat, en dat je niet per minuut 30 seconden dood bent.

Dus als ze telkens 3/4 revives hebben gemaakt maar daarna leuk dood knikkeren, maakt dat hem niet echt een goeie speler

En zelfs onder de metro spelers heb je betere spelers dan de gemiddelde omdat ze nog steeds super goed kunnen timen en smoke gebruiken om the pushen alleen om in hun rug te backstabben.

De eerste rollentrap in het begin is super belangrijk omdat iedereen de andere rollentrap neemt..
Genoeg killstreaks daar gemaakt...

En tja ik had ook door kunnen rennen naar de vlag maar deze move is te verleidelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

beuker19 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:41:
[...]

en dan hebben we het nog niet over jet piloten die ontiechelijke hoge scores halen.
of snipers met hoge kd's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Benieuwd hoe BF4 op mijn systeempje zal draaien met 3 monitoren. BF3 draait zeer soepel op ultra.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Waar blijft die Closed-Beta? ;w Als ze het slim doen zetten ze er een maand of 1-2 tussen voor de release, dan hebben ze nog tijd om de feedback te verwerken, iets wat ze claimen te doen (E3 gesprekken)

Open-Beta is meer een publiekstrekker dus ik verwacht dat die redelijk ver richting oktober zal uitkomen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

verwacht maar dat het 1 maand voor de release online komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Pykow schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:10:
verwacht maar dat het 1 maand voor de release online komt
Dat was met BF3 ook zo geloof ik, hebben ze dus ook geen moer met de feedback gedaan. Wellicht wat hele kleine dingetjes zoals respawn tijd aanpassen maar verder niks.

Mag hopen dat ze van het massale commentaar van de BF community wel geleerd hebben om de beta nu wat eerder te zetten en wel wat met de feedback te doen. Ze hebben dit keer ook een Alpha vrij gegeven dus heb er wel iets meer vertrouwen in.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

naaitsab schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:15:
[...]

Dat was met BF3 ook zo geloof ik, hebben ze dus ook geen moer met de feedback gedaan. Wellicht wat hele kleine dingetjes zoals respawn tijd aanpassen maar verder niks.

Mag hopen dat ze van het massale commentaar van de BF community wel geleerd hebben om de beta nu wat eerder te zetten en wel wat met de feedback te doen. Ze hebben dit keer ook een Alpha vrij gegeven dus heb er wel iets meer vertrouwen in.
ho ho de Medic is van blank naar zwart gegaan na de beta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het even terug te brengen op balance. Wat als men nu in plaats van het wisselen van spelers het verliezende team extra reinforcements geeft. Dit kan onder de vorm gaan van:
  • Extra tickets (als het spelers aantal niet gelijk loopt, zo kan het verliezende team een beetje compenseren totdat er nieuwe spelers joinen)
  • Een extra AA (Als er wordt gemerkt dat de jets/helikopters van het andere team domineren)
  • Een dropship (Als alle vlaggen ingenomen zijn door het andere team)
  • Een extra tank (Als het armor van het andere team domineert)
  • Lagere respawn tijden (Het armor van het verliezende team respawnt sneller dan dat van het winnende team)
Ik denk dat op deze manier de frustratie die je krijgt als je van team veranderd verwijnt, ook krijgt het verliezende team een kans om terug te komen en staat het winnende team voor een nieuwe uitdaging (Ik zelf zou als winnend team het liever willen opnemen tegen wat extra tanks, of moeten opletten voor het dropship dan blijven baserapen). Wat ook misschien handig is is dat iedere basis een soort van radar zou hebben die alles in de buurt spot, zo zijn basesrapers ook in een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:49:
Om het even terug te brengen op balance. Wat als men nu in plaats van het wisselen van spelers het verliezende team extra reinforcements geeft. Dit kan onder de vorm gaan van:
  • Extra tickets (als het spelers aantal niet gelijk loopt, zo kan het verliezende team een beetje compenseren totdat er nieuwe spelers joinen)
  • Een extra AA (Als er wordt gemerkt dat de jets/helikopters van het andere team domineren)
  • Lagere respawn tijden (Het armor van het verliezende team respawnt sneller dan dat van het winnende team)
Ik denk dat op deze manier de frustratie die je krijgt als je van team veranderd verwijnt, ook krijgt het verliezende team een kans om terug te komen en staat het winnende team voor een nieuwe uitdaging (Ik zelf zou als winnend team het liever willen opnemen tegen wat extra tanks, of moeten opletten voor het dropship dan blijven baserapen). Wat ook misschien handig is is dat iedere basis een soort van radar zou hebben die alles in de buurt spot, zo zijn basesrapers ook in een nadeel.
_/-\o_ Ik ben hier voor, maak de match ook gelijk dynamischer. Ik wil idd ook niet als winning team base rapen, ik wil spelen en zou het niet erg vinden als een dik verliezend team extra tickets/vehicles krijgt. Ook als ik in het dik verliezende team zit zou het mooi zijn om op deze manier een comeback te kunnen maken zodat de match spannender wordt. Dit moet dan alleen worden ingezet als er een groot verschil is, niet bij kleinere verschillen. Want nu zie je na een paar minuten (of soms al na een paar seconden....) welk team wint en welk team niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Xtr3me4me schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:43:
Benieuwd hoe BF4 op mijn systeempje zal draaien met 3 monitoren. BF3 draait zeer soepel op ultra.
Zeer soepel? Dan draai je zeker SLU/Crossfire of een Titan/ 780?

Draai zelf Crossfire en dan werkt het lekker met 3 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Pykow schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://29.media.tumblr.com/tumblr_lltzgnHi5F1qzib3wo1_400.jpg
:+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:49:
Vind het zeer leuke idee, maar het klinkt meer als survival game mod :+
ben zelf nog steeds voor player balance ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Pykow schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Als dat het enige is wat ze met de feedback hebben gedaan... Had zelf ook het gevoel dat er met de open-beta geen moer met de feedback was gedaan, meeste dingen zullen idd wel opgelost/veranderd worden door de Alpha- en Closed Beta-fase.

Pagina: 1 ... 25 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.