[quote]Ircghost schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:58:
Bedankt!
Ik heb de gebruikte code doorstreept.
Bedankt!
Ik heb de gebruikte code doorstreept.
[ Voor 3% gewijzigd door glennvho op 28-05-2013 11:22 ]
[ Voor 3% gewijzigd door glennvho op 28-05-2013 11:22 ]
[ Voor 8% gewijzigd door rgras op 28-05-2013 18:45 ]
Nee dat is Colonel 100 a.k.a. "Shitbucket" uit de BFF video's op YouTube :R0y. schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:03:
[afbeelding]
Er was geen plaats meer in de heli?![]()
Nou al een paar keer die bug gezien, dat je iemand door de lucht ziet schieten achter een chopper
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat moet ik me voorstellen met 3d scopes?Adanteh schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:31:
Even een lijstje dingen uit de stream
- Direct vanuit de Editor missies plaatsen op Steam Workshop (En subscriben (Automagiche updates) kan ook). Komt waarschijnlijk een paar weken nadat de beta begint
- 3D scopes.
- Stance indicator
- Green team (Independent)
- Nieuwe voertuigen; mi-48, commanche, strider (Ifrit/Hunter maar voor Green), en transport truck
- Beta over ongeveer 3 weken
- Geen altis. Misschien in de dev branch van de beta, maar zeker niet bij het begin.
- Titan: AT / Anti air launcher
- Modules / Sync met triggers verbeterd.
Ow vet Domination! Zoveel gespeeld in Arma 2, jammer dat ik nooit een leuk team kon vinden. Dat zou helemaal mooi zijn.Adanteh schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:06:
Heb op een ander forum ook nog maar even een uitleg gedaan over het hoe en wat van Domination, wat misschien voor nieuwe mensen in Arma 3 ook nog wel interessant is. Domination in Arma 3 is eigenlijk precies hetzelfde
http://forum.bug-community.com/Thread-Andere-Missies
Volgens mij was het dat je scope als pincture-in-picture gerendered wordt, dus je zit je scope ingezoomd maar ook de omgeving blijft zichtbaar, niet zoals nu dat je hele scherm zwart is. Daarnaast worden alle objecten zoals gras ook netjes meegerendered.
Dat is het niet. Picture in Pictures scopes zou betekenen dat alleen je scope is ingezoomd en je verder dus niet inzoomt. Verder klopt je uitleg wel. zo werkten heel veel scopes eerst in Arma. Nu werken ze meer zo. Zoals je ziet wordt er alleen nog steeds buiten de scope ook ingezoomt, wat natuurlijjk niet klopt. PiP scopes zou betekenen dat je puur en alleen inzoomt bij de scope.MonkeySandwich schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:10:
[...]
Volgens mij was het dat je scope als pincture-in-picture gerendered wordt, dus je zit je scope ingezoomd maar ook de omgeving blijft zichtbaar, niet zoals nu dat je hele scherm zwart is. Daarnaast worden alle objecten zoals gras ook netjes meegerendered.
[ Voor 7% gewijzigd door Adanteh op 03-06-2013 00:18 ]
Ik vermaak me erg veel met domination, als je op een goede server speelt (lees: mensen die het serieus nemen) is het erg leuk.. leuker dan wasteland imoMonkeySandwich schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:10:
[...]
Nog tips voor servers om dit spel beter onder de knie te krijgen? Ben al bezig geweest op de Wasteland server van JoSchaap en heb me nu een doel gesteld om gunstore snipers op te zoeken en te besluipen, maar ben tot nu toe niet zo succesvol geweest. Maar ik zoek ook nog wat mogelijkheden die het Arma gevoel wat beter naar voren brengen?
Verwijderd
Leuk interview, niet alleen over Arma 3 e.d. maar ook over het werken bij een gamestudio en hun filosofie e.d. Thanks voor de linkSchnoop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:53:
Leuk interview met een Nederlandse medewerker van Bohemia bij gamekings:
http://www.gamekings.tv/v...lvr.it&utm_medium=twitter
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 11:06 ]
a.k.a. The Sequenz Pounder
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Gaaf! In Arma heb ik een poging gewaagd om een Dakar mod op te starten. Groote map zonder steden en zie maar hoe je aan de andere kant komt. Uiteraard zonder GPSSchnoop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:15:
Ik ben trouwens op zoek naar mensen die zin hebben/interesse om mij te helpen met mijn race scripts.
Het alleen werken is vooral lastig vanwege het testen. Daarnaast is extra hulp altijd welkom omdat daarmee de release enkel vooruit geschoven wordt.
Indien je interesse hebt / meer wilt weten check deze post dan even:
http://forums.bistudio.co...69&viewfull=1#post2406769
Ze zitten nog steeds met dezelfde engine bugs en daarnaast draait alles op dit moment op 404 Wasteland versies en laten we heel eerlijk zijn: Dat stelt weinig voor vergeleken met Sa-Matra. Vooral cleanup en dergelijke is rampzalig. Toen met die Utes versie eigenlijk daar vooral tijd aan besteed. Het laten draaien van Wasteland stelt niet zoveel voor, maar het fixen van die nogal beperkte 404 dingen kost veel meer tijd. Probleem is alleen dat ik de ballen verstand heb van scripting en je op een gegeven moment dus niet zo veel meer kan.Da_maniaC schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:35:
Zojuist liep ik ook tegen een nieuwe showcase aan van de All in Arma (AiA) mod voor Arma 3.
Ziet er erg indrukwekkend uit moet ik zeggen.Alle Arma 2 content (indien je de game hebt) toegankelijk voor de Arma 3 engine:
[video]
Kan niet wachten tot ze de laatste kleine bugs fixen om het eens goed te spelen!
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ziet er erg goed uitJoSchaap schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:52:
even snel een intro gemaakt voor de nieuwe GoT wasteland v2 (Arma3)
Er is enorm veel tijd in gaan zitten. maar dan heb je ook wat
YouTube: Arma3 - GoT Wasteland V2 Changes and features
zodra de stable branch ook de snipers heeft gaat ie live/public
Heb het daar toch vaak naar m'n zin hoor..Ircghost schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:15:
Was inderdaad domination op de bella server.
je zult in de lach schieten maar die server die constant vol zit draait op een VPS bij TransIP.nl (XL variant)Nickbn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:10:
Ik zat gisteren met het honeybadger-InternetRelayChatSpook op een Italiaanse server, maar oh oh oh wat een pastazooitje was dat. Er was werkelijk geen "lasagna" van te maken (insert ongemakkelijke stilte wachtend op luidkeels gelach hier). Stelletje, "Pizzabakkers"...
En dan verlang ik zo naar onze redder in nood, hoop in bange dagen en admin extraordinaire superieure haute hereaux:JoSchaap
om ook eens een keer een andere missie dan "Wasteland JoSchaap Superedition 48.5 mint
" te hosten zodat we ook lekker een goed lopende server hebben voor andere missies. Of dat Joschaap zijn serverspecs met de wereld deelt zodat de kwaliteit van de rest van de Arma3Alpha servers omhoog gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 04-06-2013 19:36 ]
Heb het daar als ik speel ook vaak naar me zin, maar die server draait wel vaak voor geen bout.
Klopt, 2 dagen terug was de server weer weg voor een uur. Kon hem net ook weer niet vindenIrcghost schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:50:
[...]
Heb het daar als ik speel ook vaak naar me zin, maar die server draait wel vaak voor geen bout.
Ik loop er altijd al over te zeiken, maar het grootste voordeel van Arma is ook een gigantisch nadeel. Iedereen kan dan wel zijn eigen servers hosten en missies maken / aanpassen, maar dat resulteert in dat 90% van de servers vaak heel erg buggy zijn, overspoelt worden met cheaters, kindjes en pizzabakkers en je geen enkele manier hebt om nu te kijken wat wel en niet fatsoenlijke servers zijn. Sterker nog, als ik een Barbie Dressup gamemode maakt, waar het doel is om nieuwe kleren te kopen en ik noem hem "Domination v120 west CQ ultradeluxe" dan zou je het verschil niet zien met een 'echte' domination server. Als ik er dan ook nog een keer honderd mods toe laat, die best wel wat toe kunnen voegen aan de gameplay, dan moet je dit ook maar uitvogelen door trial en error? Hoe weet je nu welke mods een server toe laat? Geen idee! Hoe weet ik nu hoe een server er bij staat? Hoe weet ik überhaubt wat een bepaalde missie inhoud? Wat is er anders dan de 'standaard' gamemode. Zijn er admins aanwezig? Hoe lang is de missie al bezig? Hoe zien de teams / squads er uit?Nickbn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:10:En dan verlang ik zo naar onze redder in nood, hoop in bange dagen en admin extraordinaire superieure haute hereaux:JoSchaap
om ook eens een keer een andere missie dan "Wasteland JoSchaap Superedition 48.5 mint
" te hosten zodat we ook lekker een goed lopende server hebben voor andere missies. Of dat Joschaap zijn serverspecs met de wereld deelt zodat de kwaliteit van de rest van de Arma3Alpha servers omhoog gaat.
Welke heb je dan? 5, 10 of 25 pm?JoSchaap schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:35:
[...]
je zult in de lach schieten maar die server die constant vol zit draait op een VPS bij TransIP.nl (XL variant)
dus echt dedicated is het niet
op de dev branch zitten een aantal uitstekende domination servers met actieve admins die kunnen restarten
versie 7 oid die speelt momenteel het lekkerst
How does this work?
[ Voor 28% gewijzigd door JoSchaap op 05-06-2013 22:21 ]
Die van JoSchaap? Is die er dan?MonkeySandwich schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:21:
Wasteland word steeds gaver JoSchaap, net weer even een lekker potje op de DEV sever gespeeld en het ging niet heel slecht, een paar mooie kills, eindelijk een sniper beslopen en afgemaakt. Jammer dat ik binnen een half uurtje mijn fully pimped EBR weer kwijt was...
Later nog 2 lui in guillies in CQB verrast in één van de stranddorpjes (volgens mij de zelfde als die mij eerder mn EBR afhandig maakte) helaas crashte de game tijdens het looten van de eerste...
Waarop moet ik zoeken om die Domination server te vinden? Want als ik zocht op Domination kon ik geen public DEV server vinden...
Nee in het algemeen, zal wat beter moeten zoeken blijkbaar.
DOM werkt bij mij iig, het lijstje is klein hoor met DEV.. maar je moet gewoon geluk hebben. Zoals mij ervaring hierboven al staat met BELLA.. heb toch zo'n 15 uur plezier gehad op die server, en in een half uurtje sla ik totaal omMonkeySandwich schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:27:
[...]
Zoek je in titelnaam of in mission naam?MonkeySandwich schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:27:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door rgras op 06-06-2013 19:10 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Nickbn op 07-06-2013 00:31 . Reden: Gehakt of kebab, het blijft een moeilijk euvel ]
[ Voor 37% gewijzigd door JoSchaap op 07-06-2013 12:09 ]
Tof! Vanavond eens uitproberen als ik op tijd thuis benJoSchaap schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:05:
ik heb als test een nieuwe missie draaien op beide servers met een snelle day/night cycle
geen idee wat de impact is op de FPS dus er kunnen hier en daar wat bugs in zitten.
beide servers draaien op dev build,
server #1 - full dedi op zakelijk glas van kpn
server #2 - vps XL bij transip.nl
verder 100% gelijk qua inrichting, missie en config
[afbeelding]
[afbeelding]
Santchels ook vaak.. Zo irritant!JoSchaap schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:22:
wat domination betreft blijf ik liever gewoon een speler.
Ik heb er veel te veel plezier in om daar ook aan de ontwikkelkant mee aan de slag te gaan.
Tijdens wasteland potjes blijf je als ontwikkelaar toch op bugs letten e/d
ik wil mn speelplezier voor domation niet verzieken door daar ook al in te duiken
op bella komt overigens wel veel tuig. al meerdere malen gehad dat mensen 2 granaten droppen bij de ammobox en dan snel disconnecten voor ze ontploffen.
Probleem is dat je er niet zo veel tegen kunt doen naar mijn idee. In Arma is het gewoon heel erg makkelijk om met een paar granaten en satchels de hele server over hoop te gooien. Even een heli met een paar man er in killen, terwijl die net een tijdje hebben lopen vliegen is natuurlijk echt niet fijn. Zelfde geldt voor rammen en alles. In Arma2 zie je helaas heel veel mensen die even in een tank alle helicopters om ver rijden, om vervolgens alle andere vehicles even kapot te schieten en de resterende ammo nog wat te legen op rondlopende spelers. Als je zo'n iemand dan kickt ben je misschien van die speler af, maar je moet vervolgens wel wachten op alle respawns, groepen weer bij elkaar krijgen... of worse, stuk voor stuk alle vehicles gaan repairen, wrakken opruimen, you name it. Het lijkt mij toch wel interessant om met wat mensen te kijken naar een domination server waar je dat soort dingen zoveel mogelijk voorkomt. Daarom Jo, dat "wat domination betreft blijf ik liever gewoon een speler" mag van mij wel veranderenJoSchaap schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:22:op bella komt overigens wel veel tuig. al meerdere malen gehad dat mensen 2 granaten droppen bij de ammobox en dan snel disconnecten voor ze ontploffen.
Cool was al bang dat ik het niet meer kon terug kijken.JoSchaap schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:21:
inderdaad en net op de stream hebben de devs ook een hoop nieuwe content laten zien zoals een nieuwe missie en ALTIS!
terugkijken kan hier: http://www.twitch.tv/arma3official/b/414291657

[ Voor 42% gewijzigd door R0y. op 08-06-2013 23:04 ]
Danku, ga er zo is mee aan de slagAdanteh schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:44:
Als ze het niet toelaten: Ja.
Dat is één van mijn grootste problemen met Arma. Hoe weet je of ze het toelaten? Dat weet je dus niet
Dat soort mods zijn eigenlijk essentieel, zeker als je first person only hebt en een beetje fatsoenlijk met teams will spelen
[ Voor 13% gewijzigd door R0y. op 09-06-2013 12:40 ]
Ik had het met de BELLA server, niet zo zeer de HUD mod maar kreeg allerlei meldingen over Community Base Addon (CBA) die volgens armaholic nodig is om de HUD te draaien.Ircghost schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:24:
ik gebruik het tot nu toe best vaak, nog niet gekicked
[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 09-06-2013 22:36 ]

Hoe groot is die mod dan bijvoorbeeld? Want als je een server inlaad moet je altijd wel iets van 4mb downloaden, heb ook al wel grotere bestanden gezien.. In de tijd van van ET heb ik zelfs wel eens 1Gb gedownload, dus het kan primaAdanteh schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:43:
Altijd leuk met die mods
Overigens komen er toch wel weer toffe dingen aan voor missies:
[afbeelding]
Nadeel blijft dat je dus mensen allemaal die mod moet laten downloaden om je server te laten joinen. Zou natuurlijk tof zijn als je gewoon een Wasteland server in een lijst ziet staan, meteen ziet dat die mod er gebruikt word (En als je er op klikt je een kleine popup krijgt met een screenshot en wat korte informatie) en zodra je joined word ie automagisch gedownload. Tada, in één keer een mooi independent team er bij.
Die mod is nog niet uit, dus geen idee hoe groot hij is. Overigens worden de missie files nu via de server gedownload, wat dus niet snel gaat. Je kan het ook van een andere server af laten downloaden (Dus gewoon dat bestand ergens uploaden en dat scheelt weer). Gemiddelde internetsnelheid in Nederland is zo'n 8 mbit. Overigens is het dan ook een kwestie van één keer een mod downloaden klaar is kees. Sure, het is allemaal niet instant, maar als nog HEEL veel sneller dan dat gedrocht van een PLay WithSix installeren (Waar dan heel veel mods weer niet tussen staan) of alles handmatig gaan downloaden en aanzetten.Ircghost schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:41:
[...]
Hoe groot is die mod dan bijvoorbeeld? Want als je een server inlaad moet je altijd wel iets van 4mb downloaden, heb ook al wel grotere bestanden gezien.. In de tijd van van ET heb ik zelfs wel eens 1Gb gedownload, dus het kan prima.
My badJoSchaap schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:59:
Nee de missies hebben een hardcoded timer en doen niets met de ingame tijd

Coding 4 Fun!
Opzet is ook net even anders... Je moet 't eerder zien als een spel waar je met een paar (vertrouwde) vrienden/community missies op simuleert, op een passworded, al dan niet LAN server, niet een BF/CoD mainstream shooter.Vincenz0 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:31:
Sorry dat ik een beetje flip, heb al een jaar er op zitten met het ontwikkelen van een network engine, voor mijn nieuwe game en ik kijk wanhopig naar deze rommel vragende hoe ze een professionele game durven te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 11-06-2013 10:37 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq