Bontes schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:44:
Hallo allemaal,
Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds zin om deze game te kopen maar met een lichte twijvel.
Dit komt mede door de gebruiker reviews op metacritic die werkelijk, alle kanten op gaan...de een vindt het geweldig en de ander 10x niks. Hieruit baseer ik eigenlijk dat je ervan moet houden of niet, of diegene die het niks vinden zijn te verwend en hebben altijd wel wat te zeuren op games... zou kunnen;)
Ik hou van games waarbij mijn hero progressie maakt dmv betere loot en wapens ala Diablo, ook vindt ik shooters erg leuk en dit lijkt mij een mix van dit alles ? Op Twitch wordt dit spel nog steeds massaal gespeeld en dat is niet voor niks lijkt mij, ondanks de vele kritiek. Mijn vraag is eigenlijk, kom ik als Diablo/fps gamer aan mijn trekken met Destiny ? En 2e vraag, is de game denken jullie te vroeg gereviewd aangezien er nu 2 grote patches voor uitgekomen zijn met wat vernieuwingen (neem ik aan).. is de game al een stuk beter als rond de release? En laatste vraag, klopt (naar wat ik gezien heb) het dat je in Third person view kan spelen, of is dat enkel het ventje met dat schild? Zou namelijk wel tegek zijn zodat je ook een beetje je gear kan zien tijdens het spelen.
Bedankt alvast

wij tweakers zouden ook een review kunnen maken door onze ervaring te mixen
1 Verhaal de stukjes verhaal die je krijgt zijn wel mooi maar aan het einde weet je nog steeds niet veel meer dan in het begin je krijgt echt het gevoel dat er flink in geknipt is
2 het FPS gedeelte
ik vind het spel echt lekker weg schieten net als in Halo het is gewoon erg cool als je headshots maakt
3 Type vijanden je heb grofweg 4 rassen Fallen Hive Vex en Cabal
en daarin verschillende types er komen nieuwe enemy's in de uitbreiding zover ik heb kunnen lezen
had van mij wel meer gemogen.
de AI vind ik best wel goed
4 plekken om heen te gaan
je heb de Aarde daar vind je old Russia waar je verschillende story's kan doen
verder 1 Strike en 1Raid daar en Patrol
de Maan daar heb je ook verschillende Story missie's en 2 Strike missie's en Patrol
Venus ook meerdere story missie's strike en Patrol
en Mars ook meerdere story missie's Strikes en Patrol
je heb ook nog public events die op verschillende plekken kunnen gebeuren en waar je vrij aan bent om aan mee te doen geeft je loot en aanzien
5 verschillende Wapen je heb 3 classes Primary Special en Heavy
Primary zijn hand canon Pulls rifle auto Rifle en Scout rifle
daarin verschillende gradaties en rareties van common Uncommon Rare Legendary en Exotic
Special Weapons Sniper rifle Fusion Rifles en Shotguns
ook daarin verschillende gradaties en rareties
Heavy weapons Rocket launcher en Heavy machine gun
daarin ook verschillende gradaties en rareties
6 Strike's
Strikes zijn Matchmaking 3 players story events die bestaan uit verschillende delen
je kan ze op verschillende niveaus spelen spelen waardoor je ook betere
/ meer loot krijgt
7 Patrol op elke planeet kan je patrol kiezen en kan je rond kijken op alle gebieden die je in de story ok bezocht hier kan je gaan zoeken naar kistjes met loot of lekker knallen op enemy's voor glimmer en engrams
8 Raid op het moment is er nog maar 1 Raid the Vault of Glass minimaal 6 speler level 26+ aanbevolen
geen matchmaking je moet zelf een team samenstellen of je zelf beschikbaar stellen voor een Raid via forums of ingame maar erg leuk om te doen en rewarding als je het haalt
9 PVP ik zelf ben nog niet zo heel veel bezig geweest met PVP maar wat ik gedaan heb is wel leuk ook al ben ik nog erg slecht
je heb verschillende spel types rumble scrimish Control en nog een aantal maar ik laat dit aan anderen over om in te vullen
10 was ik vergeten Character customization je ka nuit 3 verschillende rassen kiezen maar dat is alleen maar looks voor het spelen maakt het niet uit
dan heb je nog 3 verschillende classes Hunter Titan en Warlock
die hebben onderling wel verschillen zeker hun Super Powers maar ook het verschil in armor en agility is verschillend
elke class heeft 2 subclasses die je afzonderlijk kan levelen alleen bij je eerste character kan je pas vanaf level 15 beginnen met je 2de subclass
het levelen gaat opzich vrij snel je kan max level 20 worden maar dan heb je nog niet al je sub class skills vrijgespeeld naa level 20 kan je je hoger worden kwa level doormiddel van betere Armor te dragen
vanaf level 20 kan je armor gebruiken met als extra stat Light en bij +20 light ben je level 21 en daarna elke +11 light extra ga je omhoog
verder heb je nog geld ingame heet het Glimmer je heb het nodig voor upgrades en het kopen van wapens/armor
ook vind je verschillende materialen in game die ook weer nodig heb voor je upgrades
je kan in dit spel geen spullen ruilen/delen/verkopen met anderen
alleen tussen je eigen gemaakte characters max 3 tot nu toe kan je wel je spullen delen
je kan wel je wapen en armor dismantelen daar krijg je dan weer materialen voor terug
nou dit was het even voor mij.
het is vrij beknopt maar geeft je misschien een kleine indruk van het spel
er zitten nog meer dingen in maar dat mogen anderen uitleggen.