Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 23:29

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik vond het een leuke aflevering, leuke koppeling met de actualiteiten. Alleen een beetje onrealistisch met een flightsimulator een jumbo jet landen.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ach ja, het blijft een tv serie met een beperkt budget. Ik moet toegeven, het was wel erg schraal. In principe zou het wel mogelijk moeten zijn though.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Het duurde even, maar ben helemaal bij. :) Deze serie bevalt me wel. Soms wordt er enkel gewoon met termen gestrooid om met termen te strooien, maar ach. Daar doe je niets aan.

Soms ook wat rare limieten, als zo'n "bluejack" limiet. Als je al iets hebt waarmee je draadloos elke telefoon kan overnemen, dan zal dat echt niet gelimiteerd zijn tot 1 persoon per toestel.
Elvhenk schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:07:
Root heeft een ontzettend irritante stem in elk geval. Goeie actrice om zo irritant te zijn. :P
Wut, nee, haar stem is echt. O+ :9~

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Nieuwe villain geïntroduceerd ook al moet ik zeggen dat ik het tot nu toe zwakjes vind. Een beetje een; Boehoe ik maak je kapot omdat je met mij bemoeide!

Vond ik Root toch leuker :P

Anyway hoorde ik het goed dat de stem van 'The voice' Mark Valley was? Of zit ik er helemaal naast? Online kon ik het niet echt terugvinden :P

[ Voor 10% gewijzigd door Teckna op 26-02-2014 17:47 . Reden: verkeerde acteur naampje gepaste :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
Ik interpreteerde het toch anders. Meer als: je bent een redelijk grote bedreiging voor mij (gezien hoe je opereerd), en daarom hou ik je goed in het oog/hoor je nog van mij.

Het zal wss wel leuker worden de komende afleveringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou de CGI en eigenlijk de rest ook viel niet mee. Lelijke computer applicaties, lelijke headset, nep schietpartij, geen echte vechtpartij. Nep setting en nep actrice. Die sleutelhanger even pikken alsof je dat niet ziet. Het viel dus erg tegen, speelde ook vast mee omdat ik het na True Detective heb gekeken. Toch lijkt de kwaliteit van Person of Interest minder te worden. De vorige keer met dat vliegtuig was ook al erg nep.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:47:
Nou nou de CGI en eigenlijk de rest ook viel niet mee. Lelijke computer applicaties, lelijke headset, nep schietpartij, geen echte vechtpartij. Nep setting en nep actrice. Die sleutelhanger even pikken alsof je dat niet ziet. Het viel dus erg tegen, speelde ook vast mee omdat ik het na True Detective heb gekeken. Toch lijkt de kwaliteit van Person of Interest minder te worden. De vorige keer met dat vliegtuig was ook al erg nep.
Eigenlijk vond ik de laatste paar afleveringen goed vermakelijk, met name omdat ze het grote verhaal bleven behandelen. Maar deze aflevering kwam erg low budget over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ach ik vind het nog steeds wel leuk. Het is ook een budgetserie, maar van de budgetseries is het wel de beste momenteel. Alleen dacht ik dat het seizoen al op was ofzo omdat er zo lang niks nieuws meer kwam. Hoe veel afleveringen komen er nog?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:00:
Ach ik vind het nog steeds wel leuk. Het is ook een budgetserie, maar van de budgetseries is het wel de beste momenteel. Alleen dacht ik dat het seizoen al op was ofzo omdat er zo lang niks nieuws meer kwam. Hoe veel afleveringen komen er nog?
Banshee is ook een budget serie maar die weten met weinig toch een stuk leukere dingen te doen de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:12:
[...]

Banshee is ook een budget serie maar die weten met weinig toch een stuk leukere dingen te doen de laatste tijd.
Lees hier ook wat meer over het budget van Banshee. Toch ben 99% zeker dat Banshee meer budget heeft per aflevering dan Person of Interest (veel meer afleveringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Mooie aflevering om het nieuwe personage te introduceren, en zie je ook onmiddelijk hoe iedereen maar weer aan elkaar gelinkt is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

In het begin had ik even een wtfje -waar is reece?!- en toen zag ik de datum. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 11:05
Krizzie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:45:
In het begin had ik even een wtfje -waar is reece?!- en toen zag ik de datum. :+
Dat had ik toch wel vrij snel in de gaten aan de hand van de rewind meteen na/tijdens de intro. Dat was wel opvallend van "we gaan meteen terug in de tijd". Alhoewel het verhaal dan nog even draaide totdat je Finch weer in die rolstoel zag en je dan "2010" te zien kreeg.

Wel weer een erg vette EP, met een hoop oude verhalen die weer terug komen. Laptop in China, die man wat we vorig seizoen al zagen met Kara toen zij in China in het ziekenhuis lag na die aanslag. Die vrouw wat ook in die EPs van die andere machine zat (Samaritan) en de connectie met de rest van die mensen wat van the machine weten. Op het einde Saw. Indirect in die flash forward dan ook nog eens het laten zien hoe Finch & Reece zich in het ziekenhuis tegenkomen (het niet vermoorden van Casey wat de sympatie van Finch wekt? en met de dood van Dillinger dus een logische opvolger, alhoewel Finch Reece dus al kon/op het oog had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:24
Ja netjes samengevat, top aflevering weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ergens halverwege is er wat computercode te zien op het scherm van Finch. Als echte Tweaker moet ik dan toch even kijken of ik er iets van snap. Deze keer was het niet genoeg om er veel mee te kunnen maar 1 ding viel me op, ze gebruiken poort 9987. Die wordt ook gebruikt door de "Little Big Brother"-trojan. :)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:30:
Ergens halverwege is er wat computercode te zien op het scherm van Finch. Als echte Tweaker moet ik dan toch even kijken of ik er iets van snap. Deze keer was het niet genoeg om er veel mee te kunnen maar 1 ding viel me op, ze gebruiken poort 9987. Die wordt ook gebruikt door de "Little Big Brother"-trojan. :)
dan komt ie vast wel hier langs binnenkort :)
http://moviecode.tumblr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een nieuw personnage introduceren dat dood gaat :p, maar wel een leuke aflevering. We weten nu hoe Reece gescout is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:13
Volgens mij bedoelt hij Casey :)

Ik vind de serie tot nu toe nog steeds beter worden elke aflevering, mag hopen dat ze het niveau vast kunnen houden :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Ja lijkt me ook Casey, gaat nog wel wat afleveringen mee, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

En vervolgens zien we hem niet terug in de volgende aflevering. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Afgelopen aflevering vond ik wel grappig met Root die weer alles door kreeg en dan doodleuk een batterij aan Lionel geeft om zijn brandalarm ermee te voorzien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Nu online
kwam niet meer bij van haar gesprek met Fusco op het politiebureau waar zij kwam aankakken met FBI credentials en een gerechtelijk bevel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Ja ik hou ook wel van dit soort afleveringen. Het duwt het verhaal weer wat verder, en het is natuurlijk altijd fijn om weer naar Amy Acker te kunnen kijken :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Heerlijk hoe droog John ook kan zijn. :D

Op een (persoon en) auto vallen van tig hoog en dan reageren alsof het de normaalste zaak van de wereld is. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
"Finch, wat is the ETA of Captain America." :')
Weer eens lekker drome humor in de aflevering :)

[ Voor 34% gewijzigd door GermanPivo op 27-03-2014 21:10 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Aardige aflevering, maar natuurlijk compleet onrealistisch dat Shaw kalmpjes aan smoke grenades het UN gebouw in kan schieten. En natuurlijk nog onrealistischer dat ze er zo makkelijk in komen.
Ook dat Reece en Finch zich voordoen als advocaten en doodsimpel inzage krijgen in het dossier van die kerel...
Voor het eerst stoorde ik mij wel aan de gemakzucht die de schrijvers zich soms permitteren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Precies, dit was wel erg ongeloofwaardig allemaal ineens. Neemt niet weg dat het ook deze week best wel weer vermakelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Weer enorm gelachen vannacht. Humor van de hoogste plank. Reece die meermaals wordt geslagen en koffers die iets te veel zijn gevuld met de "heavy stuff". Soms is het iets tè... Maar ik kan er echt nog steeds smakelijk om lachen.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Was een mooie aflevering. Ik gok dat Root geretasked is naar het beschermen van het land tegen terroristische dreigingen nu de andere afdeling stilgelegd is wegens Vigilance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
wsitedesign schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:52:
Was een mooie aflevering. Ik gok dat Root geretasked is naar het beschermen van het land tegen terroristische dreigingen nu de andere afdeling stilgelegd is wegens Vigilance...
Dat vraag ik me af, want als ze de machine uit zetten kunnen Harold en Root ook niks meer. Maarja even afwachten tot de volgende aflevering.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Nu online
Maar hoe kunnen ze de machine uit zetten dan? De machine is overal sinds eind vorig seizoen en de regering beheert haar niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:49

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Volgens mij is de Machine niet helemaal uitgezet, maar hebben ze het primaire communicatiekanaal afgesloten. Oftewel, de Machine kan nergens meer terecht met de relevant numbers, vandaar - dat ik net als wsitedesign aangeeft denk - dat Root nu die informatie krijgt.

M.a.w :
Afbeeldingslocatie: http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20140402120543/pediaofinterest/images/1/1b/POI_319_Assigning_to_Tertiary_Operations.png.

De analog interface uit het plaatje is Root.

[ Voor 32% gewijzigd door Ozzy op 03-04-2014 11:33 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Nu online
aaaah die heb ik even gemist denk ik.. klinkt logisch dan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Dan doet ze haar naam ook eer aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Hmm zit inderdaad wat in. Moest haast ook wel :P anders hadden ze niks meer te doen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Jawel hoor, de machine weer vinden en aanzetten voordat die andere groep het doet, oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Huh, ze hebben toch die andere machine gestopt?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Krizzie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:03:
Huh, ze hebben toch die andere machine gestopt?
Nee (ik was ook even in de war), zie wat Ozzy zegt. Op het plaatje in dezelfde post staat trouwens "Threat to admin 65(?)%". Normaal gesproken bestudeer ik die plaatjes niet; komt de threat to admin veel vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Nu online
Ultra schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:04:
[...]

Nee (ik was ook even in de war), zie wat Ozzy zegt. Op het plaatje in dezelfde post staat trouwens "Threat to admin 65(?)%". Normaal gesproken bestudeer ik die plaatjes niet; komt de threat to admin veel vaker voor?
ja maar niet zo hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wsitedesign schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:52:
Je bedoelt dat Root echt voor de FBI werkt? Dat idee had ik niet, ik dacht dat ze gewoon met behulp van de machine aan dat pasje komt en zich overal doorheen bluft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Laatst online: 09:49

Ozzy

Marzman schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:01:
[...]

Je bedoelt dat Root echt voor de FBI werkt? Dat idee had ik niet, ik dacht dat ze gewoon met behulp van de machine aan dat pasje komt en zich overal doorheen bluft.
Nee, de machine heeft 3 taken/operaties/kanalen.

Voor de aflevering:

Primary : relevant numbers. Dit ging naar Control/FBI/Shaw's oude werkgever, de overheid. Anti-terrorisme.
Contingency : irrelevant numbers. Dit zijn de persons of interest die Finch krijgt. Door Nathan Ingram last second toegevoegd.
Tertiary : een derde categorie nummers die Root krijgt. Soms worden dit de "necessary numbers" genoemd.

Na de aflevering:
Primary : compromised, rerouted/retasked naar tertiary/analog interface
Contingency : irrelevant numbers. Dit zijn de persons of interest die Finch krijgt.
Tertiary : necessary + relevant? In dit geval zou Root dus de relevant numbers krijgen.

PS. Northern Lights is de Machine van Finch.

Althans, dit is zoals ik het zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Marzman schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:01:
[...]

Nah Root werkt inderdaad niet voor de FBI en ze is een van de beste social engineers maar omdat de overheid nu geen terroristische aanslagen meer wilt voorkomen via het systeem heeft het systeem een 'backupplan' in werk gesteld waar root nu de terroristen uit de weg ruimt, als ik alles een beetje goed begrepen heb in de afgelopen aflevering.

Overigens heb ik niet het idee dat de machine nog uitgezet kan worden omdat ik de machine ala matrix style overal en nergens zit nu. (De machine heeft zichzelf 'free' gemaakt)

Anyway voor mij is root een van de beste karakters in deze hele serie. Ben benieuwd wat er gebeuren gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 23:28
Ik heb weer smakelijk genoten van de laatste aflevering, en kan weer niet wachten tot de volgende.
Blijf het toch raar vinden dat De Machine Root niet gestuurd heeft naar die congressman...

En vind het ook zo fantastisch dat ze PRISM benoemen in hun afleveringen :p

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Root zou inderdaad een logischere keuze zijn geweest als het doel was die congresman om te leggen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik snapte (op het einde) ook niet dat het niet root is geweest die naar de congressman is gestuurd. Vooral omdat de machine 'praat' met root waardoor root exact zou weten wat er aan de hand zou zijn. Root had ook geen seconde getwijfeld, en de machine had dit moeten weten.

Ik vraag mij wel af of de machine nu veel mensen wilde beschermen, of uiteindelijk maar eentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gezeur van Harrold sloeg ook nergens op. Trouwens Harrold is geen admin meer (hij had nu ook een geel kader) in de ogen van het systeem en zal dus niet meer door root en het systeem extra worden beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
Beetje trage aflevering, maar wel 1 die er aan zat te komen zoals Finch zei. Die acteur die Greer speelt is echt perfect voor de rol. Nog twee afleveringen in dit seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MuddyMagical schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:26:
Beetje trage aflevering, maar wel 1 die er aan zat te komen zoals Finch zei. Die acteur die Greer speelt is echt perfect voor de rol. Nog twee afleveringen in dit seizoen!
Ik las gisteren dat die acteur, John Nolan, is getrouwd met Kim Hartman, Helga van Allo Allo. En hij is de oom van Johnatan Nolan, de maker/bedenker van PoI.

Maar ik vond dit wel een goede aflevering. En geeft heel duidelijk aan waar de laatste 2, 3 afleveringen van het seizoen over zullen gaan. Ook dat root die servers even heeft meegenomen is interessant. Zouden ze proberen om die voor the machine in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MuddyMagical schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:26:
Traag? Er gebeurd nu veel meer als in het begin toen ze steeds een niet relevant nummer gingen redden.

Is er al een tweede seizoen bevestigd eigenlijk? Dat is altijd een beetje afwachten bij dit soort series.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
Marzman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:49:
[...]

Traag? Er gebeurd nu veel meer als in het begin toen ze steeds een niet relevant nummer gingen redden.

Is er al een tweede seizoen bevestigd eigenlijk? Dat is altijd een beetje afwachten bij dit soort series.
2e seizoen?
Seizoen 3 is nu bijna afgelopen (nog 2 afl) en seizoen 4 is al bevestigd voor september.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lol, ok. Maar een 4e seizoen is dus bevestigd. Voor mijn gevoel zit er niet echt een hele lange break tussen de seizoenen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Marzman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:16:
Lol, ok. Maar een 4e seizoen is dus bevestigd. Voor mijn gevoel zit er niet echt een hele lange break tussen de seizoenen.
Het verschil in tv seizoenen / zomerseizoen is ook steeds kleiner aan het worden doordat (naar mijn idee) series steeds vaker een tussentijdse break hebben ipv dat het wekelijks doorloopt. Vroeger had je ook dat er aan het einde van een tv seizoen en het zomerseizoen nog een paar weken was dat er vrijwel niets nieuws beschikbaar kwam. Dat gat is steeds kleiner aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

LOL, Shaw tegen Control: Long time no gunfire.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 15:16
Wat een einde.

Kan niet wachten op het volgende seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Inderdaad, wat een einde :o

Ik kan ook niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42

Koekfabriek

King Billy on the wall

Dus als ik het goed begrijp?

spoiler:
Desmond heeft gewonnen, hun machine is nu online. 7 mensen (wie zijn die andere naast: root, Harrold, Shae en John?) zijn een soort van onzichtbaar door de machine. Zijn ze nu van plan om de nieuwe machine kapot te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Haha "Dont be evil my ass" een regelrechte verwijzing naar Google's 'Dont be evil' motto (die ze inderdaad aardig hebben laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Spoiler is niet meer nodig... Door 7 servers in het datacentrum van de machine van Decima te plaatsen hebben ze inderdaad 7 personen die, als ze zich naar hun nieuwe identiteit gedragen, onzichtbaar (als in onlinkbaar met oude identiteiten) zijn voor de machine.

De 7 personen zijn dus Root, Harold, Shaw (Niet Shae, die is van GoT ;) ), Reese en de 3 hackers die root hielpen voor de machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Koekfabriek schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:17:
Dus als ik het goed begrijp?

spoiler:
Desmond heeft gewonnen, hun machine is nu online. 7 mensen (wie zijn die andere naast: root, Harrold, Shae en John?) zijn een soort van onzichtbaar door de machine. Zijn ze nu van plan om de nieuwe machine kapot te maken?
Het ging niet om winnen zoals Root ook zegt, maar om overleven. Door het aansluiten van die 7 servers zijn ze alle 7 beschermt en 'onzichtbaar' voor Samaritan. Die andere naast Harold, Shaw, John en Root zijn volgens mij die techneuten die Root geholpen hebben om die servers klaar te maken.
Dit geeft ook een opening voor volgend seizoen om samen met die gasten een deuk in Samaritan te slaan. Al denk ik dat Samaritan evil gaat worden als Decima echt opdrachten gaat aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Wat een heerlijke aflevering. Ik kijk erg uit naar het volgende seizoen.
Ook mooie muziek tijdens de aftiteling, Exit Music (For a Film) van Radiohead :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Mooie finale! Dit vind ik ook wel een aardige review van IGN. Daarbij ook enthousiaste reacties over de serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MuddyMagical schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:04:
[...]

Het ging niet om winnen zoals Root ook zegt, maar om overleven. Door het aansluiten van die 7 servers zijn ze alle 7 beschermt en 'onzichtbaar' voor Samaritan. Die andere naast Harold, Shaw, John en Root zijn volgens mij die techneuten die Root geholpen hebben om die servers klaar te maken.
Dit geeft ook een opening voor volgend seizoen om samen met die gasten een deuk in Samaritan te slaan. Al denk ik dat Samaritan evil gaat worden als Decima echt opdrachten gaat aannemen.
Evil gaat worden?
Ze schieten nu al mensen zonder enige vorm van proces neer midden op straat omdat Samaritan zegt dat ze een treath zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

RocketKoen schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:18:
[...]

Evil gaat worden?
Ze schieten nu al mensen zonder enige vorm van proces neer midden op straat omdat Samaritan zegt dat ze een treath zijn.
Heb je de serie überhaupt wel gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Phyxion schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:51:
[...]

_O- echt he :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Phyxion schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:51:
[...]

Als iets "evil gaat worden" impliceer je dat het nu nog niet evil is...
Je zou kunnen argumenteren dat het niet de machine was die evil was maar zijn gebruiker (decima). Maar hij is niet echt op een lieve manier bezig geweest sinds de AI is aangezet. Tenzij jouw idee van een ideale maatschappij is dat mensen zonder proces op straat worden neergeschoten door de overheid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
De overheid zou ze ook gewoon kunnen oppakken hé, maar als ze dan met een wapen zwaaien (zoals die vrouw die tijdens het proces "griffier" speelde), dan schieten ze ze neer.

En verder was er natuurlijk ook nog die recente "aanslag" van Vigilance, waardoor ik vermoed dat de overheid ze liever direct elimineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
RocketKoen schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:18:
[...]

Evil gaat worden?
Waarschijnlijk geeft de machine van Harold exact dezelfde suggestie alleen heeft hij de output beperkt tot alleen het nummer zodat er altijd een menselijke beslissing genomen wordt.
Samaritan vindt ik niet evil op het moment. De mensen die zich er door laten leiden en commanderen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harold is toch zo slim? Wat een domme gast was het toch ook om die senator te laten gaan. Als hij dat niet had gedaan was die andere machine niet online gekomen en was het oude gerechtsgebouw niet opgeblazen. Het vreemde was ook toen zijn ex werd gekidnapt (iemand die op geen enkele manier belangrijk was) John opeens wel iedereen mocht neerschieten als ze zijn ex zouden aanraken. Hoezo meten met twee maten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:28:
Harold is toch zo slim? Wat een domme gast was het toch ook om die senator te laten gaan. Als hij dat niet had gedaan was die andere machine niet online gekomen en was het oude gerechtsgebouw niet opgeblazen. Het vreemde was ook toen zijn ex werd gekidnapt (iemand die op geen enkele manier belangrijk was) John opeens wel iedereen mocht neerschieten als ze zijn ex zouden aanraken. Hoezo meten met twee maten?
Harold ging er altijd vanuit dat de machine nummers geeft met de bedoeling om levens te redden, niet te ontnemen. Vandaar dat hij dus, zelfs met die senator, niet wou doden. Dat is ook de reden waarom Reese & Shaw altijd immobiliseren, tenzij in uiterste nood.

Of het een slimme beslissing was, is natuurlijk een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:28:
Dat is een bekend filosofisch vraagstuk.
Zou je 1 (onschuldige) bejaarde vermoorden als je daarmee een miljoen mensen red?
Zo ja, ook als je maar 1000 mensen red?
Zo ja, ook als je maar 2 mensen red?
Zo ja, ook als je een kind moet vermoorden om 2 bejaarden te redden?
Of wat als je een crimineel moet vermoorden om een onschuldige te redden?
enz. enz.

En als je dan ergens Nee zegt, waarom leg je daar dan de grens?
En als je niemand zou vermoorden. zou je zelfs hitler niet vermoorden als je ineens in 1939 was en de kans had?

Het is heel moeilijk om "good guy" te zijn :P En als je toch probeert nooit iemand kwaad te doen kan dat dus veel ergere dingen tot gevolg hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RocketKoen schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:59:
[...]

Als iets "evil gaat worden" impliceer je dat het nu nog niet evil is...
Je zou kunnen argumenteren dat het niet de machine was die evil was maar zijn gebruiker (decima). Maar hij is niet echt op een lieve manier bezig geweest sinds de AI is aangezet. Tenzij jouw idee van een ideale maatschappij is dat mensen zonder proces op straat worden neergeschoten door de overheid.
Evil in dit opzicht is denk ik meer 'voor eigen gewin'. Harolds machine heeft dat trouwens ook al gedaan (zichzelf verhuizen bijvoorbeeld, daar was de machine niet voor bedoeld)

Misschien dat het volgende seizoen zoiets wordt als die laatste terminatorfilm, maar dan met mensen ipv robots die de orders uitvoeren (dat zagen we eigenlijk al een beetje bij het neerknallen van mensen, lijkt me trouwens niet dat er zo veel terroristen tegelijk rondlopen in een stad. Want de machines controleren nog steeds niet de hele VS maar slechts een stad toch?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat van "een stad" was alleen voor de testronde van Samaritan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Terminator 3 was ook het eerste wat in mij op kwam toen ik de aflevering zag.

We kunnen niks meer doen, behalve overleven. (= Laatste scene Terminator 3)

Ik ben heel erg benieuwd naar het volgende seizoen! :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 02:13:
[...]

Evil in dit opzicht is denk ik meer 'voor eigen gewin'. Harolds machine heeft dat trouwens ook al gedaan (zichzelf verhuizen bijvoorbeeld, daar was de machine niet voor bedoeld)

Misschien dat het volgende seizoen zoiets wordt als die laatste terminatorfilm, maar dan met mensen ipv robots die de orders uitvoeren (dat zagen we eigenlijk al een beetje bij het neerknallen van mensen, lijkt me trouwens niet dat er zo veel terroristen tegelijk rondlopen in een stad. Want de machines controleren nog steeds niet de hele VS maar slechts een stad toch?)
Aan het eind van de aflevering zie je dat Samaritan online komen in verschillende steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En Root zegt nog heel duidelijk dat de servers van Samaritan overal verspreid staan (dus niet alleen in die ene stad). Dat was het zelfs het hele punt van deze episode ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
maar samaritan is toch niet anders dan een krachtige console waarmee je zeg maar queries kan afvuren op de data die northen light (de machine van finch) verzameld?

Het is dus volgens mij niet zo dat er 2 totale infrastructuren zijn?

Er is 1 infrastructuur met al die camera's etc, dat is finch zijn machine en die schil eroverheen is samaritan?

Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat de cameras alleen de feed zijn en dat er 2 supercomputers (of meer met Samaritan op meerdere plaatsen op de wereld)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Samaritan is een cluster met servers, net zoals "the machine" (van Harold). De servers staan over de hele wereld verspreid en er is meerdere keren gesproken over het stukje AI in beide machines waardoor het zeker niet alleen een domme database zou zijn. Alleen is de machine van Harold gecrippled door hemzelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 19-05-2014 19:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

clusters is een betere manier om het te zeggen ja :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RocketKoen schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:42:
Dat is een bekend filosofisch vraagstuk.
Zou je 1 (onschuldige) bejaarde vermoorden als je daarmee een miljoen mensen red?
Zo ja, ook als je maar 1000 mensen red?
Zo ja, ook als je maar 2 mensen red?
Zo ja, ook als je een kind moet vermoorden om 2 bejaarden te redden?
Of wat als je een crimineel moet vermoorden om een onschuldige te redden?
enz. enz.

En als je dan ergens Nee zegt, waarom leg je daar dan de grens?
Ja, ja, ja, nee, ja.
Reden: DALY's!

Je kan het ook omdraaien, voor de politiek-correcte mensen die niemand willen vermoorden: dan wil je dus een miljoen mensen laten doodgaan om 1 onschuldige te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
dus de feeds zijn in deze niets anders dan datastores van nsa etc waar ze samaritan toegang tot gaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
PacinoAllstars schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:06:
dus de feeds zijn in deze niets anders dan datastores van nsa etc waar ze samaritan toegang tot gaven?
Zoals 'the machine' dat ook heeft, toegang tot alle beveiligingscamera's inclusief die van de overheid. Dat werd in de aflevering 'Beta' toch wel duidelijk? Bijvoorbeeld in de scene dat ze over straat lopen en dat ze moeten wachten tot het licht op rood springt en de camera dus inactief wordt zodat ze niet worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
ravenger schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:13:
[...]

Zoals 'the machine' dat ook heeft, toegang tot alle beveiligingscamera's inclusief die van de overheid. Dat werd in de aflevering 'Beta' toch wel duidelijk? Bijvoorbeeld in de scene dat ze over straat lopen en dat ze moeten wachten tot het licht op rood springt en de camera dus inactief wordt zodat ze niet worden gezien.
Ja is allemaal leuk en aardig, maar alsof de overheid 1 lijntje heeft lopen waar ze eenvoudig autorisaties op kunnen geven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:18

Damian

Insane Obtrusion

PacinoAllstars schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:41:
[...]

Ja is allemaal leuk en aardig, maar alsof de overheid 1 lijntje heeft lopen waar ze eenvoudig autorisaties op kunnen geven......
|:( dude. Het is en blijft TV.

Ik vond de laatste aflevering echt geniaal. Ben echt heel benieuwd waar we naar toe gaan.. Full attack op Samaritan dan maar he ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• RobertMe
And they're back, met meteen een erg sterke EP. Boel is meteen opgefrist met de beelden van Samaritan in plaats van the machine. Alleen hebben ze volgensmij wat te veel opgefrist en had "Prof. Whistler" ergens in de EP, op dat dak, een ander kapsel ten opzichte van de rest van de EP.

• azerty
Vond het een mooie seizoensstart :)

Geen GSM's meer kunnen gebruiken (omdat Samaritan deze kan tappen), maar overschakelen op een mesh-network privaat communicatienetwerk :D

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een betere seizoenstart dan TBBT imo. Laat mooi de consequenties zien van Samaritan die echt live is terwijl de machine nog steeds via andere middelen het quatro voorziet van intel. Wel heel toevallig dat ze dan tegen Ali de telcowinkeleigenaar aanlopen om te eindigen met iPhones die op een eigen netwerk zitten :D En dan ook Reese die de desk van Carter inneemt na een reasignment :o Snap wel dat Fusco zoiets had van: wat flikken ze me nu.

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:06
Joosie200 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:08:
Wel heel toevallig dat ze dan tegen Ali de telcowinkeleigenaar aanlopen om te eindigen met iPhones die op een eigen netwerk zitten :D
In de episode zei Harold volgens mij dat hij dacht dat The Machine hen niet zomaar naar Ali stuurden, maar specifiek hem gekozen heeft OM zijn netwerk. Hoe dan ook, mooi manier om een nieuw, veilig communicatiesysteem te introduceren.

Ik blijf het een zeer vermakelijke serie vinden. _/-\o_

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ja en een nieuwe plek van waaruit ze onzichtbaar kunnen opereren.
Ik zat er gelijk weer goed in.

[ Voor 4% gewijzigd door Elvhenk op 25-09-2014 17:32 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vanmiddag als eerste gekeken. :) Een goed begin van het seizoen.

Verwijderd

Topicstarter
De hele nieuwe sfeer van Samaritan vind ik ook heel cool gedaan. Je ziet nu ook dat Greer de admin is en hij die met het systeem via zijn smartphone communiceert. Dit zijn de nieuwe symbolen die het systeem gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ik51SoA.png
Meer info op: http://personofinterest.wikia.com/wiki/Samaritan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een coole uitzending weer met de deelneemster aan het spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, ik wist niet dat het weer begonnen was :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005

The_Worst

Unox

Wel een aardige aflevering. Je zag wel mijlenver aankomen dat Samaritan de opdrachtgever zou zijn maar voor de rest een onderhoudende aflevering. Mooie nieuwe hideout ook.

Tevens schijnen de makers bevestigd te hebben dat er geen puur 'villain-of-the-week' - afleveringen meer komen. Het zal nu altijd (deels) te maken hebben met de hoofdlijnen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mooie uitbouw van aflevering 1 de tweede aflevering. Ben wel benieuwd hoe ze hun dekmantels dan gaan behouden naar Samaritan toe, nu Clair overgestapt is en een asset is geworden. Ze wordt dus de nieuwste arch enemy van Harold, eentje die net zo eenvoudig dingen weet te decrypten/encrypten en wat niet meer? Ergens had ik het idee toen al die spec ops uitgeschakeld werden het toch nog Reese en Shaw waren met twee snipers, zelfs toen de smartphone over ging > had verwacht dat Finch haar dan duidelijk had gemaakt dat ze toch een purpose had. Maar het was Samaritan in the end. In elk geval een beter begin van een nieuw seizoen dit dan menig andere serie die een nieuw seizoenstart kennen deze maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

The_Worst schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:27:
Tevens schijnen de makers bevestigd te hebben dat er geen puur 'villain-of-the-week' - afleveringen meer komen. Het zal nu altijd (deels) te maken hebben met de hoofdlijnen.
Echt? Heb je daar ook een bron van? Ik ben altijd voorstander van minder case of the week namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:00:
De hele nieuwe sfeer van Samaritan vind ik ook heel cool gedaan. Je ziet nu ook dat Greer de admin is en hij die met het systeem via zijn smartphone communiceert. Dit zijn de nieuwe symbolen die het systeem gebruikt.
[afbeelding]
Meer info op: http://personofinterest.wikia.com/wiki/Samaritan
Ook leuk is dat Greer de oom is van Jonathan Nolan :)

Van mij hoeven er geen cases of the week meer te komen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Erg sterke afleveringen inderdaad! Ben benieuwd of Clair terug gaat komen en vooral of ze het niveau van deze twee eps vast kunnen houden! :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 13:38
Iemand hier aflevering 4 al gezien? Ben zeer benieuwd. Ik vind de serie steeds beter worden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Aflevering 3 vond ik geniaal hoe Reese sjans heeft met zijn chef, maar vooral hoe Finch de godfather uithangt met Root :D Geen een badguy gelooft dat ie een vlieg kwaad doet en hij is ze verbaal toch mooi de baas hehe. En Bear samen met Shaw maken ook een goede combo :Y
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste