Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Vond de serie al goed, en nu helemaal, echt top!
M'n op 1na favoriete serie dit jaar (...na True Detective)

Wel grappig trouwens dat Sarah Shahi in de serie "Life" Dani Reese heet en nu haar tegenspeler John Reese heet ^^
Leuk dat ze wat langer in een serie zit, want ze heeft wel wat pech gehad met relatief kort lopende series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Leuke twist op het eind, Al die tijd heeft Shaw de Boss vast gehouden. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:24

The_Worst

Unox

Het hoofdverhaallijn en nu ook met The Brotherhood is erg gaaf maar de case-of-the-week-verhaaltjes vind ik nu wel erg matig worden. Het enige echte hoogtepunt zat op het eind met Dominic.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik dacht dat iemand hier vertelde dat er geen case van de week meer zou zijn, maar voorlopig zit het er elke keer toch in inderdaad :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Goed lezen, dat zit er nog wel in maar wel elke week een ontwikkeling in het hoofdverhaal. ;)
The_Worst schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:27:
Tevens schijnen de makers bevestigd te hebben dat er geen puur 'villain-of-the-week' - afleveringen meer komen. Het zal nu altijd (deels) te maken hebben met de hoofdlijnen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 13:38
Ik vond aflevering 3 persoonlijk wat minder, Finch kwam niet echt overtuigend over. Al met al wordt se serie wel steeds beter, al heb ik wel het gevoel dat ze nog steeds een beetje hun draai moeten vinden in het nieuwe seizoen.

En Fusco blijft een baas, by far mijn favoriete personage in deze serie. Na Carter, maar die speelt helaas niet meer mee. Vond ik een van de interessantste personages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben benieuwd wat Elias nu gaat doen zodra ie door heeft dat Samaritan online is. Leukste twist zat op het einde ja en wel heel toevallig om drugsgeld te verbergen in een wasserette. Kun je het letterlijk wit wassen /pun intended :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De twist op het einde was goed, Elias doet ook weer gezellig mee. Het blijft toch mijn meest favoriete serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik vind die samenwerking met Elias apart. Op de een of andere manier hoort het gewoon niet, terwijl aan de andere kant het erg logisch is.

Dat die gast hoofd van de brotherhood was zag ik eigenlijk al de halve aflevering aankomen tho en was niet echt een hele verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Misschien omdat ze Elias op dezelfde manier hebben geïntroduceerd toen? :P

Ik had het overigens niet door (lange werkdag gehad :+ ) vond die kerel helemaal niet het type voor een big boss. Maar goed, dat was Elias ook niet. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joosie200 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:50:
Ben benieuwd wat Elias nu gaat doen zodra ie door heeft dat Samaritan online is. Leukste twist zat op het einde ja en wel heel toevallig om drugsgeld te verbergen in een wasserette. Kun je het letterlijk wit wassen /pun intended :P
Ik denk dat Elias dat al wel door heeft. Het systeem is ook niet echt op zoek naar hem omdat hij geen aanslagen pleegt, je kan zelfs schijnbaar als cover voor dat systeem een crimineel zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Nu pas aflevering 4 gekeken. Leuke twist aan het eind, zat de hele tijd te wachten tot die gast afgeknald zou worden, zelfs op het eind nog....laten we het er maar op houden dat ik ook een beetje moe was :P

Wel weer een jammer momentje als Shaw de gestolen auto dumpt en deze onmogelijk geparkeerd staat met 20cm voor en 20cm achter een auto...zeker met een vorkheftruck er tussen gezet ? :P

Persoonlijk vind ik Fusco en Elias het leukst. Caviezel met z'n CSI gefluister ben ik al een paar seizoenen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:48
- Have you tried the NSA?
We can't hack them, but we can go to the NSA's sources, the back doors. I'll do Google. You take Yahoo.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
mercapto schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:57:
Caviezel met z'n CSI gefluister ben ik al een paar seizoenen zat.
Dan ben je die al sinds het begin zat zeker, zoveel seizoenen zijn er ook weer niet ;)
Gelukkig heb ik nooit CSI gekeken, maar je zal wel Horatio bedoelen, wat zo'n grote karikatuur van zichzelf is....

Het knappe en fijne vind ik juist dat ik geen een character echt zat ben, ze sluiten allemaal wel mooi op elkaar aan.
Lach me helemaal kapot als Finch in z'n badass roll zit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dat was wel een 8) en _/-\o_ moment ja. Dat gevecht tussen Root en Asset numero zoveel die blonde terminator chick, was leuk in beeld gebracht. Had voor even het idee; and on that bombshell, toedeloe en game over voor Root. Maar als zij wel om de haverklap een andere identiteit krijgt, waarom dan ook niet voor de rest? :? Zie :9 vanaf 6:18 tot 6:28 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat een leuk einde, ik ben benieuwd :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 23:29

Ultimation

Het is als Appels en peren

Harold en Root werden wel ineens erg close zo.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al die schietacties elke keer met hulp van The Machine en Samaritan. Soort van wallhack :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mercapto schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:57:

Persoonlijk vind ik Fusco en Elias het leukst. Caviezel met z'n CSI gefluister ben ik al een paar seizoenen zat.
'How do you do that with your voice?'
'What?' 8)7 lol, ze zien er zelf ook de humor van in.

[ Voor 70% gewijzigd door Marzman op 29-10-2014 11:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Reese: Samine/Shaw is not my girlfriend. 'privédetective': why not? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 10:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat was weer een leuke aflevering :)

En die laatste scene... Shaw en Ruth gaan elkaar gezellig de hele nacht 'decontaminaten' :D
Hoop stiekem dat hun 'relatie' nog wat wordt uitgediept :9

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:32:

En die laatste scene... Shaw en Ruth gaan elkaar gezellig de hele nacht 'decontaminaten' :D
Dat was zo leuk om te kijken. Hoop ik inderdaad ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:32:

Root bedoel je? ;)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Shaw is busted, ben benieuwd of Blondinator het loodje gaat leggen de volgende aflevering. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
mwoah, dat was al te verwachten, ik vermoed dat ze niet in de volgende aflevering er al aan gaat maar dat ze haar gaan gebruiken om het hele 'oude' netwerk in kaart te brengen. En dan komt het vanzelf inderdaad tot een grote showdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Spot on :P De manhunt is begonnen, season finale de showdown :P

Wel prachtige aflevering weer, ik leefde zelfs even mee met Elias ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Nieuwste aflevering nog niet gekeken. Maar ik ben erg tevreden over de huidige ontwikkelingen. Dat de grote verhaal lijn zo mooi naar voren komt ben ik erg blij mee. Ergens in het tweede seizoen werd het wat veel herhaling en net op het punt dat ik dacht nu ga ik afhaken kwam de grote verhaallijn weer naar boven en werd het spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
De enige reden om nog te kijken is de concentratie van aantrekkelijke dames in het geheel. Hetzelfde gevoel krijg ik ook steeds meer bij The Blacklist, alleen daar minder dames...

Ik vergelijk het op het moment dan vooral met series die nu ook draaien als The Walking Dead en Homeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
vermakelijk seizoen tot nu toe als je het mij vraagt. Niet geeky 'alleen maar vanwege de dames', maar gewoon vanwege de spanning die er in zit. De beperking door samaritan maakt het allemaal wat dynamischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Wauw de laatste aflevering werkt duidelijk toe naar een finale. Erg benieuwd naar de verdere ontwikkeling. Het voelt echt als een groot schaakspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Holy shit wat een ep.

En waarom nou dat einde :'( :'(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ja het is spannend. Hopen dat de finale nog beter word dan ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Holy wat een aflevering. De seizoenen beginnen altijd wat zwak maar halverwege maken ze het vaak meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mooie aflevering, beetje edge after tomorow, groundhog day zo met die simulaties. Jammer van het einde.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Noooooooooo! :'( En super vette ep tegelijk! :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Bye bye Sameen..... Jammer dit! Maar het werd tijd dat er weer iemand dood ging, gezien de hoog risico 'baan' die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:53
Shaw :'(

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MoiZie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:35:
Bye bye Sameen..... Jammer dit! Maar het werd tijd dat er weer iemand dood ging, gezien de hoog risico 'baan' die ze hebben.
Het klinkt een beetje raar zoals je het omschrijft, maar ik had ook al het dat het zo'n serie was waar de hoofdpersonen nooit wat overkomt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wellicht niet helemaal goed opgelet, maar is ze 100% zeker dood? Wat ik mij herinner is dat ze werd neergeschoten en op de grond lag - en de tijd toen heel langzaam ging, waardoor je door die lange shot met open ogen de indruk kon hebben dat ze door was. Ik reken echter nog op een happy end...

(Is er eigenlijk al iets bekend over een volgend seizoen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De tijd die langzaam ging? Misschien toch nog een simulatie :p (nee, ik heb het 'select' schermpje niet gemist ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nee, Sarah Shahi is zwanger en ze wilden haar niet alleen maar achter een bureau stoppen. Ze kan best nog terugkomen volgens de producers maar dat zal dan nog wel even duren.

Ach, en anders is er altijd nog de goodbye kiss :)
Afbeeldingslocatie: http://ewinsidetv.files.wordpress.com/2015/01/kiss.gif

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Marzman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:40:
[...]

Het klinkt een beetje raar zoals je het omschrijft, maar ik had ook al het dat het zo'n serie was waar de hoofdpersonen nooit wat overkomt.
We hebben wel Carter gehad die er nu niet meer is.

Ik vraag me af of we ellias nog gaan zien of dat dat eigenlijk ook zijn goodbye was in de vorige aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:40

Thapous

Nee toch niet.

Er is wel naar toe gewerkt, en de opbouw naar dat ze dood ging is prima gedaan met samaritan die haar herkende waardoor ze lastiger op straat kon zijn. Jammer is het wel, maar er prima uitgeschreven.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wauw. Ik begon ook te kijken met de gedachte dat dit waarschijnlijk een wat zwakkere ep zou worden (zeker na de mid-season finale), maar blijkbaar konden ze daar met gemak overheen.

Imho was dit zelfs de beste aflevering van PoI tot nu toe! Niet alleen vanwege Shaw, maar ook omdat de machine opeens een karakter begint te krijgen. Als AI in het echt ook zo grappig zal worden, dan vrees ik dat de mensheid zich eerder dood zal lachen dan dat ze zal worden uitgeroeid door andere middelen :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mijn eerste gedachte was gister toch wel: wat een rot aflevering, Sameen die er niet meer is, 3 keer zo'n beetje hetzelfde stukje vanwege die simulaties. Ik ben benieuwd naar de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Hoop toch dat het een simulatie was en dat we in de volgende aflevering de eerste 10 minuten een winnend scenario zien, waarna we daarna het einde van Samaritan zien :P Denk het alleen niet... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 08-01-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Toch lijkt me dit ook een goede serie die zich uitstekend leent voor een slechte afloop van alles. Hoe zwakker de helden worden hoe kleiner en ongeloofwaardiger een eventuele oplossing en vernietiging van Samaritan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
hier een kleine interview, lijkt erop dat ze toch stopt, maar dat het wel een soort van open einde is. Jammer vond het een leuke meid in de serie!

http://extratv.com/2015/0...-dishes-on-shaw-s-future/

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 18:57
Naar mijn idee houden ze het nog een beetje open, voor t geval ze na haar bevalling+verlof, nog weer terug wil komen.

Je hoorde nog wel een afmakende executie schot toen ze met de lift naar boven gingen. Maar de blondine kan dat ook bewust missen om Shaw weer op te lappen/ te martelen om erachter te komen; waar vanuit ze opereren.
Dat zie ik eerder gebeuren, dan dat dit toch achteraf nog een simulatieronde was.

Maar waarschijnlijk is t gewoon gedaan met dr. En is ze zo mooi eruit geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Als je allemaal goed naar de aflevering kijkt, de computer leerde simulaties te draaien en kansberekeningen te doen, je ziet de simulaties qua uitkomst steeds verbeteren, missie voltooid, de meeste 'assets' gered. Echter in de allerlaatste optie, waarin Shaw dood gaat, geeft de computer ook aan dat et geen andere mogelijke 'zetten' meer zijn. Waardoor de laatste de enige mogelijke was, en je moet je dan als kijker voorstellen dat dat de onvermijdelijke zet is die 'The Machine' doet en het team doorheen drukt via Root. Daarom dat laatste stukje met die popup van dat er niet meer mogelijke zetten zijn, checkmate (referentie naar dat schaak stukje)

Dus nee, Shaw gaat niet meer terug komen, die laatste simulatie is wat The Machine gaat doen, en dat is dat.

Toch betrapte ik mezelf dat ik het echt kut vond. Maar wel waardig. Ze werd steeds meer slechts een 'asset' voor het team, en niet die specifieke team member. Waardig afscheid voor Shaw.
(Vond POI eerst altijd vrij ruk, maar kwam meer door het vervelende "problem of the day" gedoe, is gelukkig sinds half seizoen 1 vele malen beter.

[ Voor 17% gewijzigd door xoniq op 09-01-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Vond dit wel één van de betere afleveringen imho. <3

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Ik vond het ook een zeer Shaw waardig einde. Niet lafjes neer geschoten maar gewoon vol in de confrontatie. Ik kan mij persoonlijk ook niet voorstellen dat ze nog wel terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

The Machine had toch camera toegang in het gebouw? Dan zou deze aan Root kunnen doorgeven dat Shaw nog leeft, ben dus ook bang dat het helaas einde oefening is voor haar..

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 07-09 10:34
CRXDelSol schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:00:
Als je allemaal goed naar de aflevering kijkt, de computer leerde simulaties te draaien en kansberekeningen te doen, je ziet de simulaties qua uitkomst steeds verbeteren, missie voltooid, de meeste 'assets' gered. Echter in de allerlaatste optie, waarin Shaw dood gaat, geeft de computer ook aan dat et geen andere mogelijke 'zetten' meer zijn. Waardoor de laatste de enige mogelijke was, en je moet je dan als kijker voorstellen dat dat de onvermijdelijke zet is die 'The Machine' doet en het team doorheen drukt via Root. Daarom dat laatste stukje met die popup van dat er niet meer mogelijke zetten zijn, checkmate (referentie naar dat schaak stukje)
Hmm, de les uit het schaken was toch dat iedereen gelijk is en dat ook the machine met een vorm van bounded rationality zit. Ook al gaat alles nog zo snel.
En dat zag je in de simulaties. In alle simulaties ging het slecht, de laatste gaf op het allerlaatst de assets maar een 2.x% kans geloof ik. En toen kwam powerup Shaw langs, waarmee de kans voor de assets steeg. Ik heb even gezien of Shaw ook een asset was in de vergelijking. Ik dacht van niet.
Dat was de verklaring die ik meepakte. Schaken is in principe een gesloten systeem. De stukken staan op het bord en de regels zijn er. De zich afspelende situatie was er ook één, vanuit het oog van de machine. Echter, de machine wist niet dat Shaw er ook bijzat. (Ze kwam door een rioolbuis ofzo, waar geen camera's zitten, lijkt mij.) Tegelijk zou het dat ook weer sterk maken dat ze niet opeens een asset was. Ze zat niet in het spel, ze was de externe onbekende factor.

Tsja, ik vind het zonde dat Shaw eruit is, toch een mooie personage. Letterlijk en figuurlijk. Harold stoorde ik mij in deze episode toch wel een beetje aan. Alsof hij een klein kind is die opeens iets anders gaat doen: even leuk naar de muur kijken, leuk verhaaltje over auto's en gewoon ongedekt rondlopen. Werkelijk? Nu nog...?

Eerlijk gezegd vond ik de simulaties wat irritant dat teveel daarvan exact hetzelfde was. Start van het verhaaltje, zelfde scene, ... dat hadden ze wat sneller mogelijk houden door minder exact dezelfde inhoud te tonen. Dat met Lionel en Root was dan wel weer grappig. Grapje in de simualatie, ah what the hell, laten we dat maar doen. :D

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dadona schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:46:
[...]

Hmm, de les uit het schaken was toch dat iedereen gelijk is en dat ook the machine met een vorm van bounded rationality zit. Ook al gaat alles nog zo snel.
En dat zag je in de simulaties. In alle simulaties ging het slecht, de laatste gaf op het allerlaatst de assets maar een 2.x% kans geloof ik. En toen kwam powerup Shaw langs, waarmee de kans voor de assets steeg. Ik heb even gezien of Shaw ook een asset was in de vergelijking. Ik dacht van niet.
Dat is dan wel weer raar dat de machine haar gemist heeft. Het is niet vanaf het begin te berekenen misschien, maar ze heeft wel dat hele gebouw moeten doorlopen waar de men die machine kan overal kijken maar merkte Shaw pas op toen ze daar plotseling verscheen (wat je zag aan die berekeningen van overlevingskansen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 07-09 10:34
Dadona schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:46:
[...]
Echter, de machine wist niet dat Shaw er ook bijzat. (Ze kwam door een rioolbuis ofzo, waar geen camera's zitten, lijkt mij.)
;)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
Shaw komt vast wel terug. Eruit ivm zwangerschap (en omdat er een "dode per seizoen" moet zijn schijnbaar, pff) maar in zo'n interview hintten ze wel op terugkomst (hetzij tijdelijk (flashback) of weer (semi-)permanent). We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ah, dat heb ik dan twee keer (in de serie en in jouw tekst) gemist dat ze door een rioolbuis kwam :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Dit nieuwsbericht komt angstig in de buurt van de laatste aflevering...
http://www.nu.nl/internet...heus-onverslaanbaar-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
T0ny schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:12:
Nee hoor, eigenlijk nog totaal niet. Het gaat hier om een programma dat poker met een vast aantal rondes en een vaste inzet kan voorspellen. Er worden geen situaties bij bedacht. Sowieso is het niet te vergelijken met "The Machine" of "Samaritan", want deep learning (waar het in dat artikel over gaat) is maar 1 specifiek onderdeel van wat uiteindelijk AI moet gaan worden (het herkennen van patronen en dat gebruiken om "nieuwe" situaties te "bedenken" ipv helemaal zelf iets bedenken).

Maar het is zeker erg interessant ja :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan zal de machine nog niet ieder potje winnen maar wel kunnen berekenen wat het meeste kans maakt. En als hij dat beter kan dan menselijke spelers dan wint hij op de lange termijn meer potjes. In schaken zal iets minder 'gokelement' zitten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
T0ny schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:12:
Het verhaal deugt niet:
Aan de indrukwekkende pokerprestaties ging een hoop training vooraf. De pokerbot speelde maar liefst een triljoen (één met achttien nullen) potjes poker; meer spelletjes poker dan er gespeeld werden in de hele geschiedenis.

Cepheus deed daar ongeveer twee maanden over, met de hulp van vierduizend processoren die elke seconde zes miljard handelingen in overweging namen. Aan het einde van die pokermarathon bevatte de database meer dan 11 terabyte aan mogelijke handelingen.
10^18e potjes poker in 2 maanden, dat is 190 miljard potjes per seconde. Bij 6 miljard handelingen per seconde, is dat 30 potjes per handeling. Lijkt me een mooie journalist die het niet snapt, of een overdreven verhaal. De bron doet het niet, dus het is niet te controleren.

Ontopic: toffe aflevering Groundhog Day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Ergens kan dat wel kloppen. In de afgelopen aflevering zag je ook dat Harold aan de machine ging vragen hoeveel mogelijke scenario's het had overwogen. De eerste zet van het potje zou de makkelijkste zijn. Zo kan je elk van de pionnen verplaatsen (1 of 2 vakjes) of een van de paarden. Daarmee stopt het ook wel. Maar de volgende zet word al een stuk complexer. Je ziet dat de machine in minder dan een seconde 40.000 zetten had berekend en bekeken. Naar mate het potje vorderde werden de zetten ook steeds sneller omdat de machine de zetten eigenlijk al bepaald had. Na elke zet kan je een bepaald scenario gaan volgen of andere wegstrepen.

Maar dat Shameen ineens zo binnen kon komen wandelen was iets wat de machine (nog) niet berekend had. Het was een onverwachte zet. Anders had de machine haar wel geinstrueerd daarheen te gaan. Het kan ook zijn dat de machine niet wist dat Shameen er was. Want de machine heeft volgens mij geen all-access camera toegang in de stad? Aan het begin van de aflevering moesten Harold en Root de machine toegang geven tot de camera's in het gebouw.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultimation op 11-01-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

The Machine ziet alles wat Samaritan ook ziet. Alleen dat gebouw had een afgesloten camerasysteem wat Finch dus zichtbaar had gemaakt voor alleen The Machine.

Wel apart dat Samaritan daar dan weer niet aan had gedacht (Dan wel een van de menselijke hulpjes)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ultimation schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:05:
Ergens kan dat wel kloppen. In de afgelopen aflevering zag je ook dat Harold aan de machine ging vragen hoeveel mogelijke scenario's het had overwogen. De eerste zet van het potje zou de makkelijkste zijn. Zo kan je elk van de pionnen verplaatsen (1 of 2 vakjes) of een van de paarden. Daarmee stopt het ook wel. Maar de volgende zet word al een stuk complexer. Je ziet dat de machine in minder dan een seconde 40.000 zetten had berekend en bekeken. Naar mate het potje vorderde werden de zetten ook steeds sneller omdat de machine de zetten eigenlijk al bepaald had. Na elke zet kan je een bepaald scenario gaan volgen of andere wegstrepen.

Maar dat Shameen ineens zo binnen kon komen wandelen was iets wat de machine (nog) niet berekend had. Het was een onverwachte zet. Anders had de machine haar wel geinstrueerd daarheen te gaan. Het kan ook zijn dat de machine niet wist dat Shameen er was. Want de machine heeft volgens mij geen all-access camera toegang in de stad? Aan het begin van de aflevering moesten Harold en Root de machine toegang geven tot de camera's in het gebouw.
Het klopt wel wat je zegt maar het werd wel wat anders uitgelegd. De machine durfde geen eerste stap te zetten omdat die juist niet makkelijk is. Die eerste stap heeft nog zoveel mogelijke uitkomsten dat de machine geen keuze kon/durfde te maken. Toen kwam Harold met een verhaaltje tegen de machine dat je soms niet alles kan berekenen en dat je ook na je eerste stap nog vele mogelijkheden hebt om een fout ongedaan te maken. Dus toen duurde het nog maar 8 minuten ofzo voordat de machine zijn eerste stapje heeft gezet. Doordat dit in de tussenfilmpjes getoond werd, vroeg ik me ook gelijk af of dit ook zo zou gaan met de echte simulaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Net gekeken. Vind het ook wel een Shaw waardig einde, in haar last dying seconds gewoon nog even duo vormen met Root. Hoe ze haar entree maakte in die locatie was leuk gedaan. Omdat de machine out of time raakte moest ie wel optie 838,333 nemen om het primaire en secundaire doel zo goed mogelijk tot een succesvol einde te brengen. Toch nog een stukje comic relief wanneer Fusco Root op de bek pakt en Root snel die tekening van de muur haalt voor Harold _/-\o_

En dan de afscheidskus tussen Sameen en Root O+ Toch had ik nog hoop op een open einde ipv afsluitend het laatste schot te horen. Want in een van de simulaties waarbij Reese omkwam bij die serverruimte had ie een granaat in zijn handen onder het mom 'volgens vast protocol' Eigenlijk was dat gelijk aan de situatie met Shaw, ook last resort om de rest veilig te stellen. Ik had dus stiekem de hoop dat Shaw die terminator chick met zich mee zou nemen door haar de granaat te tonen: surprise! *BOOM*

Voor mij was Shaw namelijk altijd al de vrouwelijke versie van Reese, dus van mij had Finch het wel niet mogen redden. Dan bleef de kern van Team Machine :P behouden, want Finch is nog meer een asset voor de machine dan Reese/Shaw imo. En toch was dat de les die Harold de machine voorhield: stel nooit een schaakstuk boven de ander, ze zijn wat mij betreft gelijk aan elkaar. De simulatie waarbij Shaw dus als troef inzetbaar was om de rest weg te krijgen was onafwendbaar, bij gebrek aan andere opties. En toch blijft het jammer, of je nu voor team Root/Sameen of Shaw/Reese was, dat waren killercombo's op hun eigen manier :'( Shaw zal gemist worden om haar sarcastische opmerkingen, haar omgang met Bear en nooit meer zij-aan-zij met Root of Reese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:18

Damian

Insane Obtrusion

Waarom is iedereen zo overtuigd dat Sameen dood is? Die is levend vast veel meer waard voor Team Samaritan dan dood.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:34:
Waarom is iedereen zo overtuigd dat Sameen dood is? Die is levend vast veel meer waard voor Team Samaritan dan dood.
Omdat die suggestie gewekt is? ;) En toch zitten we nu half-season dus ik hoop dat die terminator chick misgeschoten heeft. Want leuk dat ze Sameen nu hebben gedood/gevangen, dan ben je nog niet bij Harold en Root. Beter een inside-mole hebben ala Sameen, dus tja: het leek mij ook logischer voor Team Samaritan om Sameen levend zij het gewond mee te nemen. We zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik hoop nu ook op een stomende lesbo scene met Sameen en Root, maar dat zal er wel niet in zitten denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Niet binnenkort in ieder geval, want eerst moet Sarah Shahi nog bevallen van een tweeling. Of ze daarna terugkomt hangt helemaal af van hoe het verhaal vanaf volgende aflevering loopt. Ik moet jammer genoeg zeggen dat er van die zoen eigenlijk niets te zien was, dus ik hoop ook op meer.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De aflevering van vandaag heet ctrl-alt-delete, vorige if-then-else. Gezien het feit dat Shahi nog moet bevallen en ze met een tweeling op komst niet weet wanneer ze weer terug de set op kan, gaat inhouden dat het nog een lange cliffhanger zal zijn voor we weten hoe het verder gaat. Dus ik ben benieuwd hoe het verhaal zich nu verder ontvouwd zonder Sameen. Gezien de Synopsis op de wiki krijgen we een oude beweging weer te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Wellicht schoot Sameen die Terminator chick wel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ultimation schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:49:
Wellicht schoot Sameen die Terminator chick wel kapot.
Dat kan, maar die terminator chick genaamd Martine had nog zoveel handlangers dat ik niet verwacht dat Sameen na zo'n actie nog er levend maar gewond uit zou komen. Shaw is bad-ass maar in die situatie echt niet zo bad-ass dat ze met tig schotwonden nog vrolijk 5/6 man om zeep helpt. En ja, we zagen nog 2/3 hulzen de grond raken voor het beeld op zwart ging/de liftdeur sloot, dus alles kan. Ze suggereren het een, maar het kan best een andere uitkomst krijgen. Daarom willen we het vervolg ook weten, de klassieke cliffhanger dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Joosie200 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:32:
... Gezien de Synopsis op de wiki krijgen we een oude beweging weer te zien :)
Jaa, ik vroeg me al af wat er met die oude beweging gebeurd was. Ze zouden toch nooit allemaal dood kunnen zijn. Ook vond ik het ondertussen wel tijd worden voor extra steun. Nu hopen dat dat ook een beetje gebeurd. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik had niet verwacht dat ze hem nog zou schieten in Canada, figures :P Het was wel weer een goede aflevering.

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 14-01-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Interessante aflevering en het wordt nog interessanter want we krijgen weer 3 partijen. Ik ben blij dat Control weer terug is, leuk personage.

En inderdaad, had niet verwacht dat ze hem nog zou neerschieten. Had verwacht dat hij een code zou hebben ontwikkeld om Samaritan neer te halen.

[ Voor 34% gewijzigd door The_Worst op 14-01-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het duurde lang voor we onze helden te zien kregen, ik dacht even dat de hele aflevering over de kant van Samaraton ging. Ik had ook niet verwacht dat Control die man neer zou schieten. Ik heb wel het idee dat ze nog van kant gaat switchen (of dood gaat)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ze gaat waarschijnlijk wel van kant switchen. Ze zullen haar waarschijnlijk nodig hebben om Samaritan klein te krijgen en waarschijnlijk zal ze tot haar waarschijnlijke dood een dubbelspion spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
The_Worst schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:26:
Interessante aflevering en het wordt nog interessanter want we krijgen weer 3 partijen. Ik ben blij dat Control weer terug is, leuk personage.

En inderdaad, had niet verwacht dat ze hem nog zou neerschieten. Had verwacht dat hij een code zou hebben ontwikkeld om Samaritan neer te halen.
Ik denk juist dat die 4 "terroristen" code hebben geschreven die Samaritan wil gebruiken om de wereld over te nemen. Control wist bijvoorbeeld niks van het virus dat Samaritan op WallStreet had losgelaten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Marzman schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:36:
Ik had ook niet verwacht dat Control die man neer zou schieten.
Ze heeft twijfels, maar #854 was bedoeld om dat niet te laten blijken.
Ik heb wel het idee dat ze nog van kant gaat switchen (of dood gaat)
Ik denk het ook.

Ik vraag me wel af of die oude dude Samaritan nog onder controle heeft, of dat het al een eigen leven leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:44
RemcoDelft schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:37:
Ik vraag me wel af of die oude dude Samaritan nog onder controle heeft, of dat het al een eigen leven leidt.
Volgens mij wilt hij juist ook geen controle erover toch? Hij is net zoals Root is voor de Machine, hij ziet Samaritan als een god en is bereid te doen wat zijn god tegen hem zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij heeft hij nog niet helemaal door wat de gevolgen daar van zijn, je zag met dode 854 dat Samaritan al helemaal een eigen plan trekt door programmeurs in te huren en die vervolgens te laten vermoorden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
RemcoDelft schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:37:
[...]

Ze heeft twijfels, maar #854 was bedoeld om dat niet te laten blijken.

[...]

Ik denk het ook.

Ik heb het gevoel dat ze wel denkt dat ze mogelijk voorgelogen is, maar dat ze daar niet aan wil omdat ze dan mogelijk 854 mensen heeft neergeschoten die toch niet de bedreiging vormden die zij dacht. E.g dan slaapt ze toch niet meer zo goed 's nachts.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Jaja, Control gaat eg wel over to the light side! :*) Dat vingertje met verf zei genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Elvhenk op 15-01-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
ZpAz schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Ik heb het gevoel dat ze wel denkt dat ze mogelijk voorgelogen is, maar dat ze daar niet aan wil omdat ze dan mogelijk 854 mensen heeft neergeschoten die toch niet de bedreiging vormden die zij dacht. E.g dan slaapt ze toch niet meer zo goed 's nachts.
Ik denk dat RemcoDelft een betere verklaring heeft. Samaritan zou het doorhebben als ze hem niet zou neerschieten. Ze twijfelde ook even maar ze is er slim genoeg voor.

Dat vingertje op het einde maakt wel duidelijk dat ze twijfelt. Nu is het afwachten wat voor kant ze gaat kiezen. Of ze wil samaritan voor zichzelf krijgen. Gaat met Finch samenwerken of is de volgende aflevering dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

De laatste 10 seconden waren het best! :D _/-\o_

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Was een goede aflevering. Maar de hamvraag. Is Sameen nu dood of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ultimation schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:08:
Was een goede aflevering. Maar de hamvraag. Is Sameen nu dood of niet? :)
Laatste 10 sec niet gezien?

Ga er wel vanuit dat ze na haar bevalling weer terug komt. Zo halverwege volgend seizoen ofzo.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

peto84 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:05:
[...]

Laatste 10 sec niet gezien?

Ga er wel vanuit dat ze na haar bevalling weer terug komt. Zo halverwege volgend seizoen ofzo.
Die heb ik gezien. Maar dat zegt uiteindelijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ultimation schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Die heb ik gezien. Maar dat zegt uiteindelijk helemaal niets.
Nou het zegt in ieder geval dat ze nog leeft.
Althans ze zag er best redelijk "in leven" uit naar mijn mening.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Dat is waar. Maar dat betekend niet dat ze het overleefd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 10:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij wil je gewoon niet toegeven dat je niet op hebt zitten letten :P

Ze leeft. Punt.
Jij zei: Is Sameen nu dood of niet? Nee dus.

Wat er nu met haar gaat gebeuren zullen we de komende afleveringen gaan zien.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan heb ik ook niet op zitten letten, volgens mij werd ze behoorlijk doorboord op het einde, niet dood maar overlevingskans 0% zoals de machine het zou zeggen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
De calculaties van de machine kunnen altijd verkeerd zijn. Dat is ook een van de lessen die Harold de machine vertelde in die flashbacks, met het schaken. Een simulatie kan altijd positiever uitpakken (of net negatiever), simpelweg doordat je niet weet wat de 'tegenspeler' zou doen. De machine zal er in dit geval vanuit zijn gegaan dat samaritan niemand van hen levend zou laten, deze aanname blijkt nu dus incorrect te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Interessante episode weer. Samaritan the good guy? En dan opeens een redding door root. Ik ben benieuwd waar het verhaal heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Good Guy tot Samaritan gaat schudden met de 'antfarm', dat hadden we eerder in de aflevering al gezien. Ook het raak schieten was schijnbaar niet de afspraak.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik denk dat Samaritan altijd gaat voor the greater good, maar dan met statische afwegingen waar de menselijke psychologische/etische factor zoals bijvoorbeeld met de Trolley problem er niet is. Als er iemand dood moet om het beoogde doel te bereiken, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Inderdaad. En ik vind de serie er nog beter door worden. Het laat je ook gelijk nadenken voor welke kant jij zou kiezen. Een wereld die werkt doordat hij overal de beste statistische kans voor kan geven is op een bepaalde manier erg aantrekkelijk. Een soort communisme in het verdelen van kansen. Maar gelukkig is dat er ook niet want het zou het leven geen leven meer maken maar een spel, gespeeld bij de regels die veranderen zodra het weer omslaat.

Ik mis nu al wel een poosje de echte skills van Harold. Waarom gaat Harold het gevecht niet aan met Samaritan.

[ Voor 11% gewijzigd door walletje-w op 18-02-2015 22:22 ]

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Harold schijt hem gewoon, en is bang nog meer mensen te verliezen.

• The_Worst

The_Worst

Unox

En de machine is momenteel machtiger omdat deze niet is gebonden aan ethische grenzen in tegenstelling tot 'the machine'.

Het was weer een mooie aflevering, vond alleen de vechtscènes wat minder. Timing klopte net niet volgens mij.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste