Ik zie Newman N2 staan bij het model. Kan je dan gewoon apps zoals foursquare installeren of moet je eerst nog je build.prop aanpassen?Greveldinges schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:57:Custom ROM -- CyanogeN2 1.0
Op basis van de officiële 0.14_4.1 is dit CyanogeN2 1.0. Ik deel m'n privé-projectje hierbij met jullie, aangezien het egoïstisch is om het voor mezelf te houdenHeb aardig wat tijd in deze ROM gestoken, dus ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Lijst met tweaks/veranderingen :
- Apex Launcher is default
- CM10 bootanimatie
- CM10 wallpaper
- CM10 APN Lijst
- Apollo (CM10) + DSP Manager (CM10)
- Chinese crapware verwijderd
- Standaard Nederlandse taal en tijdzone
- Camera/screenshot geluiden verwijderd
- Google Apps
- Root
- Notificatie LED gefixt (erg basic) *
* De notificatie LED werkt wel, maar er zijn maar 2 kleuren LEDjes in onze N2's. Hierdoor werken niet alle kleuren, en gaan bij sommige kleuren beide LEDjes branden. Ook knipperen de LEDjes niet, maar dit heeft volgens mijn bevindingen amper/geen invloed op de batterijduur. Thanks to CosmicDan from Xtreamer![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Het beste is upgraden vanaf een oudere 4.1 ROM, installeer met CWM!
Vergeet ook niet je /data en dalvik cache te wipen!
DOWNLOAD
Betaalde apps fixen
Foursquare zojuist even getest, krijg 'm gewoon geïnstalleerd en geopendCedricD schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:02:
[...]
Ik zie Newman N2 staan bij het model. Kan je dan gewoon apps zoals foursquare installeren of moet je eerst nog je build.prop aanpassen?
:)
Oké thnx! Straks eens flashen!Greveldinges schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:07:
[...]
Foursquare zojuist even getest, krijg 'm gewoon geïnstalleerd en geopend
Hij doet het bij mij niet, kan mijn google account niet koppelen. Een of andere accountbeheerder loopt vast.. Wipen helpt niet. Heb nu de nieuwste xeniua9 erop.
[ Voor 28% gewijzigd door Bokkiej op 08-06-2013 17:47 ]
Geen android settings aanwezig? Google account Forced Closed steeds.Greveldinges schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:57:Custom ROM -- CyanogeN2 1.0
Op basis van de officiële 0.14_4.1 is dit CyanogeN2 1.0. Ik deel m'n privé-projectje hierbij met jullie, aangezien het egoïstisch is om het voor mezelf te houdenHeb aardig wat tijd in deze ROM gestoken, dus ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Lijst met tweaks/veranderingen :
- Apex Launcher is default
- CM10 bootanimatie
- CM10 wallpaper
- CM10 APN Lijst
- Apollo (CM10) + DSP Manager (CM10)
- Chinese crapware verwijderd
- Standaard Nederlandse taal en tijdzone
- Camera/screenshot geluiden verwijderd
- Google Apps
- Root
- Notificatie LED gefixt (erg basic) *
* De notificatie LED werkt wel, maar er zijn maar 2 kleuren LEDjes in onze N2's. Hierdoor werken niet alle kleuren, en gaan bij sommige kleuren beide LEDjes branden. Ook knipperen de LEDjes niet, maar dit heeft volgens mijn bevindingen amper/geen invloed op de batterijduur. Thanks to CosmicDan from Xtreamer![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Het beste is upgraden vanaf een oudere 4.1 ROM, installeer met CWM!
Vergeet ook niet je /data en dalvik cache te wipen!
DOWNLOAD
Betaalde apps fixen
Ik denk dat er nog wat kinderziektes inzit.
Hmm, zal hem offline halen en zelf even kijken wat er aan de hand is, bedankt voor de feedback!dCY schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:59:
[...]
Geen android settings aanwezig? Google account Forced Closed steeds.
Ik denk dat er nog wat kinderziektes inzit.
Edit
Ik heb zelf ook problemen na het terug flashen van 0.00E via fastboot en daarna mijn ROM. Ik ga voor een iets andere aanpak, ik sluit de problemen zoveel mogelijk uit door gapps en root niet te integreren, maar als losse zip beschikbaar te maken voor versie 1.0. Bij een volgende versie zal ik het weer integreren in m'n ROM. Verwacht vanavond laat/morgenochtend een werkende ROM.
[ Voor 37% gewijzigd door Greveldinges op 08-06-2013 18:55 ]
Ik wilde je rom ook even testen en heb hetzelfde probleem. Forced close en vervolgens na invoer accountgegevens een melding dat er geen betrouwbare verbinding met de server tot stand kan worden gebracht. Ben benieuwd naar de volgende versie. Bedankt iig voor alle tijd en moeite die je er in steekt!Greveldinges schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:01:
[...]
Hmm, zal hem offline halen en zelf even kijken wat er aan de hand is, bedankt voor de feedback!
Edit
Ik heb zelf ook problemen na het terug flashen van 0.00E via fastboot en daarna mijn ROM. Ik ga voor een iets andere aanpak, ik sluit de problemen zoveel mogelijk uit door gapps en root niet te integreren, maar als losse zip beschikbaar te maken voor versie 1.0. Bij een volgende versie zal ik het weer integreren in m'n ROM. Verwacht vanavond laat/morgenochtend een werkende ROM.
Prut, mijn N2 heeft weer hetzelfde defect al waar ik hem eerder voor terug heb moeten sturen. Dat wordt weer een aantal weken/maanden wachten voordat ik hem terug krijg uit China. Jammer, ik had 4.1.1. net prettig ingesteld.
Kak, zo raakt je voordeel ook wel weg... mooie timing met de paid apps die net werken...
Idd, opsturen zal me weer 27 euro kosten. Ik heb nu maar een HTC One gekocht (16% kortingsactie) dus wanneer ik de N2 weer heb zal die in de la verdwijnen als rezervetoestel.
Verwijderd
Had de mijne dus ook terug gebracht en zou nieuwe krijgen ,maar heb vandaag geld terug gekregen want nieuwe kon nog wel een tijdje duren.Heb ik mazzel dealtje gehad Galaxy s4 gekocht 2 weken oud voor een super prijs 300 euro ja daar zei ik geen nee tegen,ondaks dat ik geen samsung fan ben.
Maar moet eerlijk toegeven toestel draait fantastisch.
Maar moet eerlijk toegeven toestel draait fantastisch.
Het lijkt erop dat iemand anders hetzelfde idee als ik had, ik hoef geen rom meer te maken 
http://vondroid.com/threa...ike-rom.10692/#post-36309
hmmz... daar staat niet bij dat hij op de 0.14 is gebaseerd. Hoe weten we dat zeker?Greveldinges schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:06:
Het lijkt erop dat iemand anders hetzelfde idee als ik had, ik hoef geen rom meer te maken
Verder vind ik de info een beetje summier... Hoe weet je bij dit soort gasten zeker of ze er niet spyware etc. zelf ingebouwd hebben?
Ik heb ook Xenius9 er op staan, tot op heden erg tevreden!Bokkiej schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:43:
Hij doet het bij mij niet, kan mijn google account niet koppelen. Een of andere accountbeheerder loopt vast.. Wipen helpt niet. Heb nu de nieuwste xeniua9 erop.
De N2 die ik (op 6 april) bij pandawill heb besteld is helaas nooit aangekomen. Inmiddels heb ik gelukkig wel mijn geld via paypal terug gehad. Ik had echter al wel 2 covers voor de N2 gekocht waar ik nu dus niets meer aan heb. Ik heb een zwarte en een blauwe. Laat maar weten als ik er iemand blij mee kan maken. Voor €2 / stuk doe ik ze voor je op de post.

@ jslaman: lullig voor je. Mijn Freelander is wel binnengekomen onlangs dus ik wil je wel van die hoesjes afhelpen. Stuur maar een PB.
Verder: gisteravond mijn eerste stappen gezet in de wondere wereld van custom firmware op de Freelander zetten. In het verleden wel met mijn HTC Diamond en Desire gedaan, maar ik merkte al snel dat die kennis helemaal was weggezakt...
Met de info hier en op Vondroid is er wel uit te komen, maar dat je er als leek niet zo maar uitkomt snap ik wel. Bijna alle stap voor stap handleidingen bleken in mijn situatie net iets anders uitgevoerd te moeten worden:
- De bootloader drivers heb ik uiteindelijk bij Microsoft vandaan moeten halen, de zip bestandjes op de diverse fora kreeg ik niet op het android device geïnstalleerd (ik heb een 64 bit Win7 machine, misschien heeft dat ermee te maken).
- Gedonder om de exploit voor root access binnen te halen omdat MS Security Essentials het als virus identificeerde.
- In de .zip van de laatste CWM (6.0.3.0) staat niet meer de CWM-Windows.bat zoals in de uitleg staat. De executable die ik wel gebruikte verrastte me met een Spaanse interface.
- Daarna ging ik zelf in de fout door niet alle drie de data/cache bestanden te wipen via CWM, waardoor de launchers in Xenius9 continu bleven herstarten.
Maarrrrr... uiteindelijk heb ik nu een vlot lopende Xenius9 op mijn Freelander, nog geen fouten kunnen ontdekken (behalve het scrambled bootscreen). Nu kan ik stapje voor stapje 't ding naar mijn smaak aanpassen.
Verder: gisteravond mijn eerste stappen gezet in de wondere wereld van custom firmware op de Freelander zetten. In het verleden wel met mijn HTC Diamond en Desire gedaan, maar ik merkte al snel dat die kennis helemaal was weggezakt...
Met de info hier en op Vondroid is er wel uit te komen, maar dat je er als leek niet zo maar uitkomt snap ik wel. Bijna alle stap voor stap handleidingen bleken in mijn situatie net iets anders uitgevoerd te moeten worden:
- De bootloader drivers heb ik uiteindelijk bij Microsoft vandaan moeten halen, de zip bestandjes op de diverse fora kreeg ik niet op het android device geïnstalleerd (ik heb een 64 bit Win7 machine, misschien heeft dat ermee te maken).
- Gedonder om de exploit voor root access binnen te halen omdat MS Security Essentials het als virus identificeerde.
- In de .zip van de laatste CWM (6.0.3.0) staat niet meer de CWM-Windows.bat zoals in de uitleg staat. De executable die ik wel gebruikte verrastte me met een Spaanse interface.
- Daarna ging ik zelf in de fout door niet alle drie de data/cache bestanden te wipen via CWM, waardoor de launchers in Xenius9 continu bleven herstarten.
Maarrrrr... uiteindelijk heb ik nu een vlot lopende Xenius9 op mijn Freelander, nog geen fouten kunnen ontdekken (behalve het scrambled bootscreen). Nu kan ik stapje voor stapje 't ding naar mijn smaak aanpassen.
Deze handleiding is toch wel aardig volledig?uitsmijtert schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:01:
@ jslaman: lullig voor je. Mijn Freelander is wel binnengekomen onlangs dus ik wil je wel van die hoesjes afhelpen. Stuur maar een PB.
Ten aanzien van je eerste punt: de drivers dienen niet op het Android device geïnstalleerd te worden (of ik begrijp je misschien verkeerd
Waarvoor had je het CWM-Windows.bat bestand nodig?
Xenius9 draait inderdaad zeer goed, ook geen klachten (op scrambled boot screen na idd).
Die stappen lijken inderdaad meer op wat ik tegenkwam... ik heb de noob friendly collection of how-to's gebruikt op Vondroid.zerocool82 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:21:
[...]
Deze handleiding is toch wel aardig volledig?
Ten aanzien van je eerste punt: de drivers dienen niet op het Android device geïnstalleerd te worden (of ik begrijp je misschien verkeerd). De drivers staan trouwens ook in deze post, mocht iemand anders ze nog nodig hebben.
Waarvoor had je het CWM-Windows.bat bestand nodig?
Xenius9 draait inderdaad zeer goed, ook geen klachten (op scrambled boot screen na idd).
Ik bedoelde drivers voor windows idd, het android device 1.0 in Windows device management (heb ik idd niet eenduidig opgeschreven)
CWM-windows.bat stond ook genoemd in de noob-friendly blabla
Vondroid blijf ik wel ff volgen, updates op Xenius9 zal ik wel installeren denk ik!
Mijn N2 heeft de geest gegeven 
Gisteravond voor het slapen aan de lader gehangen en vanochtend kwam hij niet meer uit standby.
Ik heb de accu er even uit gehaald en daarna startte hij weer op. Echter het scrambled bootscreen verscheen niet direct, maar werd langzaam opgebouwd van boven naar beneden.
na een minuut gaat het scherm weer op standby en daar komt hij niet uit.
Hij is er tot nu toe (20x proberen) 1x doorheen gekomen. Het unlockscreen was toen op z'n kop en gespiegeld, na een paar seconden normaal en toen heb ik de telefoon heel even kunnen gebruiken.
Daarna kwam hij weer niet uit standby.
Ik kom ook niet in recovery modus.
Zou een recovery via de pc nog mogelijk zijn of iets dergelijks?
Gisteravond voor het slapen aan de lader gehangen en vanochtend kwam hij niet meer uit standby.
Ik heb de accu er even uit gehaald en daarna startte hij weer op. Echter het scrambled bootscreen verscheen niet direct, maar werd langzaam opgebouwd van boven naar beneden.
Hij is er tot nu toe (20x proberen) 1x doorheen gekomen. Het unlockscreen was toen op z'n kop en gespiegeld, na een paar seconden normaal en toen heb ik de telefoon heel even kunnen gebruiken.
Heb je ws hetzelfde hardwareprobleem als mij, wanneer je een centimeter boven het midden van de onderkant (hard) op het scherm duwt merk je waarschijnlijk dat het beeld wel goed weergegeven wordt.Pusherman_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:11:
Mijn N2 heeft de geest gegeven
WTF! hij doet het weer... ik heb er inderdaad even hard op gedrukt en bam het beeld kwam gewoon terug.Chris.nl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:39:
[...]
Heb je ws hetzelfde hardwareprobleem als mij, wanneer je een centimeter boven het midden van de onderkant (hard) op het scherm duwt merk je waarschijnlijk dat het beeld wel goed weergegeven wordt.
Wat nu? wachten tot het weer gebeurt en hem dan maar terugsturen onder garantie?
Verwijderd
Ik zou graag de hoesjes van je willen overnemen. 4 euro is prima. Even mailen voor de details?jslaman schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:04:
De N2 die ik (op 6 april) bij pandawill heb besteld is helaas nooit aangekomen. Inmiddels heb ik gelukkig wel mijn geld via paypal terug gehad. Ik had echter al wel 2 covers voor de N2 gekocht waar ik nu dus niets meer aan heb. Ik heb een zwarte en een blauwe. Laat maar weten als ik er iemand blij mee kan maken. Voor €2 / stuk doe ik ze voor je op de post.
Misschien een hele stomme mogelijkheid, maar kan het niet met de batterij te maken hebben? Is misschien een goedkopere oplossing dan opsturen. Het lijkt mij ook geen causaal verband hebben, maar de batterij levert wel meer rare onverklaarbare problemen op.Pusherman_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:44:
[...]
WTF! hij doet het weer... ik heb er inderdaad even hard op gedrukt en bam het beeld kwam gewoon terug.
Wat nu? wachten tot het weer gebeurt en hem dan maar terugsturen onder garantie?
Dat dacht ik ook, maar waarom heeft drukken op het beeldscherm (net zoals bij chris.nl) dan een (tijdelijke) oplossing?dangerousp schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:44:
[...]
Misschien een hele stomme mogelijkheid, maar kan het niet met de batterij te maken hebben? Is misschien een goedkopere oplossing dan opsturen. Het lijkt mij ook geen causaal verband hebben, maar de batterij levert wel meer rare onverklaarbare problemen op.
hij heeft het nu af en toe weer. Ik vermoed dat het probleem blijvend is. Al is het een losse connector die ik zelf makkelijk kan fixen, dan schroef ik hem wel even open. Dat is makkelijker dan opsturen.
Weet jij uiteindelijk wat het probleem bij jou was, Chris.nl?
/edit
ik zie nu dat er een heel topic over is op Voindroid:
http://vondroid.com/threa...roblem.8305/#.Ubrl7eEVOWh
eerst maar eens de tips proberen uit dat topic.
Er is een nieuwe accu naar me op weg, dus ook even kijken of dat het oplost.
Verder spreken ze over een accu kalibratie (hoe doe ik dat eigenlijk?). Klinkt wel als logisch, aangezien het probleem kwam na de N2 een nacht aan de lader te laten...
Als dat niet helpt, dan probeer ik dit eventueel nog wel:
So I went to radioshack, picked up torx drivers, undid all the screws, pulled the casing, pressed all the ribbons down, and tightened all the screws back down. Problem solved.
[ Voor 30% gewijzigd door Pusherman_ op 14-06-2013 11:47 ]
Pff.. nu maar hopen dat anderen dit probleem niet krijgen..
Ik had um destijds losgeschroefd en alle ribbons nagekeken, maar dat hielp niet. Misschien dat een 2e accu helpt maar bij mij werd de klacht steeds erger, zeker als ie een paar uur in de broekzak heeft gezeten.
Nu ga ik hem direct weer terugsturen en er niet eerst zelf aan knutselen, zoals ik schreef heb ik nu de HTC One dus mis ik de N2 eigenlijk geen moment... Straks is het voor mij een mooi rezervetoestel.
Als je wil zou ik je ook een rezerve accu (nieuw), 2e lader en torxset kunnen opsturen, mag je die uitproberen of overkopen. DM maar als je geen maand wil wachten op accu vanuit China.
Nu ga ik hem direct weer terugsturen en er niet eerst zelf aan knutselen, zoals ik schreef heb ik nu de HTC One dus mis ik de N2 eigenlijk geen moment... Straks is het voor mij een mooi rezervetoestel.
Als je wil zou ik je ook een rezerve accu (nieuw), 2e lader en torxset kunnen opsturen, mag je die uitproberen of overkopen. DM maar als je geen maand wil wachten op accu vanuit China.
Dat is een heel vriendelijk aanbodChris.nl schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:45:
Ik had um destijds losgeschroefd en alle ribbons nagekeken, maar dat hielp niet. Misschien dat een 2e accu helpt maar bij mij werd de klacht steeds erger, zeker als ie een paar uur in de broekzak heeft gezeten.
Echter de 2e accu is al onderweg, torx en bureaulader heb ik al
Schijnt door oververhitting te komen als ik het zo lees.. ook het 'massage' gedeelte geprobeerd? http://vondroid.com/threa...em.8305/page-2#post-32236
ja.. dat heeft het wat verminderd, maar dat voorkomt niet dat het terugkomt..dangerousp schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:13:
Schijnt door oververhitting te komen als ik het zo lees.. ook het 'massage' gedeelte geprobeerd? http://vondroid.com/threa...em.8305/page-2#post-32236
als ik nu iets harder op een bepaalde plek op het scherm druk, dan verschijnen de strepen weer in beeld
Nieuwe Xenius9 (weer op basis van .14): http://vondroid.com/threa...e.10604/page-3#post-36644
Overigens, rot om al het hardwaregezeik te horen! Als dat zo doorgaat wordt het straks nog stil in het topic
Camera focus button vind ik wel handig, de rest... ach...added:
-LED notification patch
- 15 levels sound patch
-outgoing call on low batt patch (not tested)
- focus button for camera working patch
- hardware keys vibro patch
- long press back key kill current app patch
- reboot menu more options patch
-call recorder store data to sdcard
- paid apps market fix
run XposedInstaller and press install\update and then reboot
run XposedInstaller , go to modules and set Play Store Disable Encryption and then reboot
sorry for bad english
framework with No rotation for lock screen
Overigens, rot om al het hardwaregezeik te horen! Als dat zo doorgaat wordt het straks nog stil in het topic

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkiej op 14-06-2013 17:32 ]
Clubvibe, de zwarte heb ik na die aankoop dubbel, dus die kun je weer van mij overnemen. Stuur maar een PB.jslaman schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:07:
hoesjes zijn verkocht aan uitsmijtert.
Het updaten naar 4.1 ging goed
Ook de root en Gapps werd succesvol geinstalleerd.
Daarna ging het fout.
XposedInstaller gaf een foutmelding.
Wat erger is, is dat de foon nu niet meer toegankelijk is.
De computer ziet hem niet meer en ook het sd kaartje is volgens Newman beschadigd.
Met andere kaartjes hetzelfde.
Pfff, was ik er maar niet aan begonnen ...
Iemand een idee?
Ook de root en Gapps werd succesvol geinstalleerd.
Daarna ging het fout.
XposedInstaller gaf een foutmelding.
Wat erger is, is dat de foon nu niet meer toegankelijk is.
De computer ziet hem niet meer en ook het sd kaartje is volgens Newman beschadigd.
Met andere kaartjes hetzelfde.
Pfff, was ik er maar niet aan begonnen ...

Iemand een idee?
Alles wipen in cwm? Wat voor foutmelding gaf xposedinstaller?
Hard reset en opnieuw proberen? Maar idd, achteraf gezien voegt 4.1 weinig toe voor het gedonder wat je ondervind. Zelf vond ik het wel jammer dat de captieve knoppen geen trilstand hadden (al is dat wellicht op te losse met een app). Je kan ook downgraden naar v0.15 en vervolgens weer v0.29 pakken.
[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 16-06-2013 23:52 ]
Hm, er verscheen een lap tekst waarvan ik de inhoud niet meer kan achterhalen.Bokkiej schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:37:
Alles wipen in cwm? Wat voor foutmelding gaf xposedinstaller?
Bellen en internetten gaat nog, kan alleen niets installeren.
Even van de schrik bekomen en dan maar opnieuw beginnen ...
Er is een zipje ergens op vondroid waarmee je die trilstand weer terugkrijgtChris.nl schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:50:
Hard reset en opnieuw proberen? Maar idd, achteraf gezien voegt 4.1 weinig toe voor het gedonder wat je ondervind. Zelf vond ik het wel jammer dat de captieve knoppen geen trilstand hadden (al is dat wellicht op te losse met een app). Je kan ook downgraden naar v0.15 en vervolgens weer v0.29 pakken.
Beste allemaal,
Ik heb vandaag mijn Newman N2 binnen gekregen en heb hiervan de firmware wat geupdated. Nu is het helaas zo ver dat mijn IMEI nummer is veranderd en dit is waar ik vast loop.
Er staat op Vondroid (http://vondroid.com/threa...er-i20.5041/#.UcIZavn0F8G) dat je eerst moet downgraden en dat je daarna de met die uitleg de IMEI aan kan passen.
Het downgraden wil niet lukken omdat wanneer ik begin met stap 7 de flash.bat run, deze een foutmelding geeft (cannot load...). Overigens heeft mijn telefoon een zwart scherm met witte letters als ik Vol- en de power button ingedrukt houd.
Nou heb ik geprobeerd mijn IMEI te veranderen zonder te downgraden maar dan krijg ik niet eens de juiste Com Port in de phonetool.
Ik hoop dat een van jullie mij hier misschien mee zou kunnen helpen.
Groeten, Tim
EDIT:
Oke, ik ben nu zo ver dat ik wel de goeie flash.bat heb voor het downgraden (heb er gister overheen gekeken) maar nu geeft hij alleen maar een <waiting for device>.
Ik heb vandaag mijn Newman N2 binnen gekregen en heb hiervan de firmware wat geupdated. Nu is het helaas zo ver dat mijn IMEI nummer is veranderd en dit is waar ik vast loop.
Er staat op Vondroid (http://vondroid.com/threa...er-i20.5041/#.UcIZavn0F8G) dat je eerst moet downgraden en dat je daarna de met die uitleg de IMEI aan kan passen.
Het downgraden wil niet lukken omdat wanneer ik begin met stap 7 de flash.bat run, deze een foutmelding geeft (cannot load...). Overigens heeft mijn telefoon een zwart scherm met witte letters als ik Vol- en de power button ingedrukt houd.
Nou heb ik geprobeerd mijn IMEI te veranderen zonder te downgraden maar dan krijg ik niet eens de juiste Com Port in de phonetool.
Ik hoop dat een van jullie mij hier misschien mee zou kunnen helpen.
Groeten, Tim
EDIT:
Oke, ik ben nu zo ver dat ik wel de goeie flash.bat heb voor het downgraden (heb er gister overheen gekeken) maar nu geeft hij alleen maar een <waiting for device>.
[ Voor 9% gewijzigd door timpy007 op 20-06-2013 08:09 ]
Ik heb deze ROM wat aangepast.
Changelog van die ROM:
- LED notification patch
- 15 levels sound patch
- outgoing call on low batt patch (not tested)
- call recorder store data to sdcard
- paid apps market fix
Topic op Vondroid hier.
Changelog van mijn ROM:
- Android 4.2 Camera
- Andere bootanimatie
- ExynosAbuse 1.4 geinstalleerd
Download mijn ROM hier.
Voor de mensen die geen geluid willen hebben bij het nemen van foto's en het maken van filmpjes: flash dit.
Ik heb hem gewoon kunnen flashen zonder iets te wipen. Ik draaide wel al op een Android 4.1 ROM
Bij mij werkt hij soepel, weet niet of dat overal zo zal zijn. Laat ons hopen. Altijd eerst backuppen (via Clockworkmod Recovery), dat is het veiligst.
Heb hem niet geupload op d-h.st, maar wel op een eigen server. Als de link down is moet je maar eens schreeuwen, dan upload ik hem wel ergens anders.
Changelog van die ROM:
- LED notification patch
- 15 levels sound patch
- paid apps market fix
Topic op Vondroid hier.
Changelog van mijn ROM:
- Android 4.2 Camera
- Andere bootanimatie
Download mijn ROM hier.
Voor de mensen die geen geluid willen hebben bij het nemen van foto's en het maken van filmpjes: flash dit.
Ik heb hem gewoon kunnen flashen zonder iets te wipen. Ik draaide wel al op een Android 4.1 ROM
Bij mij werkt hij soepel, weet niet of dat overal zo zal zijn. Laat ons hopen. Altijd eerst backuppen (via Clockworkmod Recovery), dat is het veiligst.
Heb hem niet geupload op d-h.st, maar wel op een eigen server. Als de link down is moet je maar eens schreeuwen, dan upload ik hem wel ergens anders.
Beste allemaal,
Het is mij gelukt om m'n IMEI nummer er weer op te krijgen, het bleek dat Windows 8 niet zo goed samenwerkt met dit geheel.
Nu heb ik alleen nog de volgende problemen;
- M'n toestel maakt geen connectie met het internet.
- Geen Playstore. Ik heb hiervan de guide gevolgd op vondroid maar dat werkt voor mij blijkbaar niet. Ik kan geen local update doen want deze zegt dat er geen update package is. Het opstarten met Vol+ en power switch geeft alleen de optie 'apply update from ADB'.
Hoe kan ik de market op een andere manier installeren??
Zal ik hiervoor alsnog compleet voor moeten downgraden naar versie 00.15?
Hier is de system info van m'n telefoon; http://img24.imageshack.us/img24/6596/kvt.png
Ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.
Het is mij gelukt om m'n IMEI nummer er weer op te krijgen, het bleek dat Windows 8 niet zo goed samenwerkt met dit geheel.
Nu heb ik alleen nog de volgende problemen;
- M'n toestel maakt geen connectie met het internet.
- Geen Playstore. Ik heb hiervan de guide gevolgd op vondroid maar dat werkt voor mij blijkbaar niet. Ik kan geen local update doen want deze zegt dat er geen update package is. Het opstarten met Vol+ en power switch geeft alleen de optie 'apply update from ADB'.
Hoe kan ik de market op een andere manier installeren??
Zal ik hiervoor alsnog compleet voor moeten downgraden naar versie 00.15?
Hier is de system info van m'n telefoon; http://img24.imageshack.us/img24/6596/kvt.png
Ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.
Internet: niet via wifi of via je mobiele internet? In het geval van de laatste moet je misschien een APN instellen of als je Vodafone hebt, hen op twitter opzoeken en vragen naar ( ??? zie elders in dit topic, iets met een office bundel ofzo).
Playstore: er staan her en der op vondroid verschillende manieren, waarschijnlijk ook voor jouw situatie, maar die weet ik zo ook niet allemaal uit mijn hoofd
Sowieso moet je de passende hebben voor je Android versie, 4.1 heeft een andere nodig dan 4.0. Ik hoor je verder niet over CWM, dat is ook een optie om het te installeren. Dat werkt net als een nieuwe rom flashen.
De eerste dingen die in mijn hoofd opkomen. Succes!
Playstore: er staan her en der op vondroid verschillende manieren, waarschijnlijk ook voor jouw situatie, maar die weet ik zo ook niet allemaal uit mijn hoofd
De eerste dingen die in mijn hoofd opkomen. Succes!
[ Voor 30% gewijzigd door Bokkiej op 20-06-2013 21:32 ]
Ja, CWM is ook nog een optie maar dat lukte me ook niet om te installeren (http://vondroid.com/threa...covery.5157/#.UcNdDPn0HTp). Ik liep vast bij gedeelte 4, de CWM-windows.bat, deze kan ik nergens vinden.
Ik ben nu bezig met het toestel terug te flashen naar 00.15, zorgen dat daar alles werkt en dan verder omhoog werken en CWM proberen te installeren.
Daar loop ik natuurlijk ook weer vast. Hij heeft de drivers van Android 1.0 niet. Als ik in m'n apparaatbeheer de driver wil updaten en hem verwijs naar de adb_driver folder ziet hij hem hier ook niet. Ik zie op 't internet dat je het android_usb.inf bestand aan moet passen naar de waarde van de hardware-id.
Dit is de eerste keer dat ik aan het flashen ben dus mijn excuses hiervoor =].
EDIT:
Ik heb de goeie drivers gevonden en heb hem momenteel gedowngrade naar 00.15.
Hij wil me nog steeds niet verbinden met het internet maar voor de rest ziet het er goed uit.
Wie weet word ik er ooit nog eens handig in...
Ik ben nu bezig met het toestel terug te flashen naar 00.15, zorgen dat daar alles werkt en dan verder omhoog werken en CWM proberen te installeren.
Daar loop ik natuurlijk ook weer vast. Hij heeft de drivers van Android 1.0 niet. Als ik in m'n apparaatbeheer de driver wil updaten en hem verwijs naar de adb_driver folder ziet hij hem hier ook niet. Ik zie op 't internet dat je het android_usb.inf bestand aan moet passen naar de waarde van de hardware-id.
Dit is de eerste keer dat ik aan het flashen ben dus mijn excuses hiervoor =].
EDIT:
Ik heb de goeie drivers gevonden en heb hem momenteel gedowngrade naar 00.15.
Hij wil me nog steeds niet verbinden met het internet maar voor de rest ziet het er goed uit.
Wie weet word ik er ooit nog eens handig in...
[ Voor 13% gewijzigd door timpy007 op 20-06-2013 22:15 ]
Bij cwm moet je een andere .bat hebben want de uitleg is voor 6.0.2.9. Staat ook ergens in dat topic verstopt, ik liep zelf wen maand of wat geleden tegendezelfde onduidelijkheid aan
Thanks! Voor het eerst vanaf 4.0.3 maar eens proberen.CedricD schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:43:
Ik heb deze ROM wat aangepast.
Changelog van die ROM:
- LED notification patch
- 15 levels sound patch
- paid apps market fix
Topic op Vondroid hier.
Changelog van mijn ROM:
- Android 4.2 Camera
- Andere bootanimatie
Download mijn ROM hier.
Paar vraagjes:
Staat de normale camera app er ook nog op? Ik wil namelijk wel 13 megapixel gebruiken.
Kan ik foto's maken ook al is de batterij bijna leeg?
Zit hier een camera patch bij? Weet niet precies wat het is, maar heb erover gelezen. Wat is het eigenlijk?
Zitten die extra fls bestanden er ook bij?
Knippert/werkt de LED ook bij bijvoorbeeld Whatsapp?
Screenshots van de ROM?
In the window.
Oke, ik zal hier binnenkort naar zoeken. Het zal er vast wel ergens bij staan.Bokkiej schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:11:
Bij cwm moet je een andere .bat hebben want de uitleg is voor 6.0.2.9. Staat ook ergens in dat topic verstopt, ik liep zelf wen maand of wat geleden tegendezelfde onduidelijkheid aan
Ik heb hem daarnet terug geflashed naar 00.15 (ik deed iets te lang over de edit van de vorige post).
Het enige wat nu nog niet werkt is het internet, moet ik daarvoor in de VPN of APN instellingen zijn?
EDIT:
En met een simpele APN instelling is het probleem verholpen. Hartelijk dank voor je hulp Bokkiej
[ Voor 8% gewijzigd door timpy007 op 20-06-2013 22:25 ]
Aangezien ik inmiddels zo gewend ben aan een groot scherm (had hiervoor een Desire Z 3,7") en ik echt niet weer een maand dat trage lel wil gebruiken terwijl ik m'n N2 voor RMA naar China terugstuur, heb ik maar de Nexus 4 besteld vandaag op ibood...
Ik heb dan mooi even de tijd om te kijken hoe die bevalt en dan na een maandje kan ik mooi vergelijken.
Wellicht verkoop ik daarna m'n (nieuwe of gerepareerde) N2 wel of ik verkoop de Nexus 4 weer.
Wel jammer eventueel, want ik vind het klooien met de N2 wel erg leuk, ondanks dat het me ook veel frustratie oplevert. En dit forum is natuurlijk best gezellig
Ik hou jullie op de hoogte en blijf in de tussentijd natuurlijk wel meelezen. De Nexus ontvang ik namelijk pas over ruim 2 weken.
Ik heb dan mooi even de tijd om te kijken hoe die bevalt en dan na een maandje kan ik mooi vergelijken.
Wellicht verkoop ik daarna m'n (nieuwe of gerepareerde) N2 wel of ik verkoop de Nexus 4 weer.
Wel jammer eventueel, want ik vind het klooien met de N2 wel erg leuk, ondanks dat het me ook veel frustratie oplevert. En dit forum is natuurlijk best gezellig
Ik hou jullie op de hoogte en blijf in de tussentijd natuurlijk wel meelezen. De Nexus ontvang ik namelijk pas over ruim 2 weken.
Als je vanaf 4.0.3 installeert zal je wel je data en cache moeten wipen denk ik.TomONeill schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:11:
[...]
Thanks! Voor het eerst vanaf 4.0.3 maar eens proberen.
Paar vraagjes:
Staat de normale camera app er ook nog op? Ik wil namelijk wel 13 megapixel gebruiken.
Kan ik foto's maken ook al is de batterij bijna leeg?
Zit hier een camera patch bij? Weet niet precies wat het is, maar heb erover gelezen. Wat is het eigenlijk?
Zitten die extra fls bestanden er ook bij?
Knippert/werkt de LED ook bij bijvoorbeeld Whatsapp?
Screenshots van de ROM?
- Ja, de normale camera app staat er ook op.
- Weet nog niet als je foto's kan trekken met die app als je batterij lager is dan 20%. Met de 4.2 camera moet dat wel mogelijk zijn denk ik.
- Camera heb ik zelf nog niet gepatched want hij werkt gewoon goed bij mij.
- Neen, maar deze kan je hier downloaden (camera patch inclusief).
- LED werkt alvast bij Gmail en SMS'en. Ikzelf heb geen Whatsapp dus kan het niet testen (België loopt hierin achter want de sms'en zijn hier toch gratis
)

Bedankt CedricD voor je antwoorden en de screenshots. Ziet er goed uit op de screens.
Hoe heb je trouwens die touch knoppen vibro gefixt? Ik kan het nergens op Vondroid vinden.
Ik had 'm geflashed, maar kreeg eerst een soort crash te zien en daarna het Tweakers boot logo. Daar bleef ie helaas op hangen. Had 't niet helemaal goed gedaan geloof ik, want CWM was ook gelimiteerd (kon niet zelf een zip kiezen, kon geen Nandroid backup maken enz).
Nadat ik CWM opnieuw had geïnstalleerd heb ik de officiële ROM kunnen installeren, want ik dacht dat de jouwe niet zou werken.
Achteraf gezien gaat ie 't denk ik nu wel doen, maar ik heb alle oude instellingen al terug gezet, dus dan pas ik het maar handmatig aan.
Als ik 'm nu aanzet krijg ik eerst weer die crash te zien en dan het Newman logo en start ie gewoon door. Het is dus niet zo erg, maar het staat niet zo mooi. Is daar een fix voor?
Hoe heb je trouwens die touch knoppen vibro gefixt? Ik kan het nergens op Vondroid vinden.
Ik had 'm geflashed, maar kreeg eerst een soort crash te zien en daarna het Tweakers boot logo. Daar bleef ie helaas op hangen. Had 't niet helemaal goed gedaan geloof ik, want CWM was ook gelimiteerd (kon niet zelf een zip kiezen, kon geen Nandroid backup maken enz).
Nadat ik CWM opnieuw had geïnstalleerd heb ik de officiële ROM kunnen installeren, want ik dacht dat de jouwe niet zou werken.
Achteraf gezien gaat ie 't denk ik nu wel doen, maar ik heb alle oude instellingen al terug gezet, dus dan pas ik het maar handmatig aan.
Als ik 'm nu aanzet krijg ik eerst weer die crash te zien en dan het Newman logo en start ie gewoon door. Het is dus niet zo erg, maar het staat niet zo mooi. Is daar een fix voor?
In the window.
Geen idee, dat was blijkbaar gefixt in de ROM waarop ik hem gebaseerd had.
Je kan altijd ook die ROM proberen flashen (linkje)
Dan heb je eigenlijk alles behalve de 4.2 camera en het exclusieve Tweakers.net bootlogo
.
Met die crash bedoel je waarschijnlijk rare strepen op het scherm? Heb ik ook. Geen idee hoe het komt. Zolang hij maar opstart is het voor mij goed
Je kan altijd ook die ROM proberen flashen (linkje)
Dan heb je eigenlijk alles behalve de 4.2 camera en het exclusieve Tweakers.net bootlogo
Met die crash bedoel je waarschijnlijk rare strepen op het scherm? Heb ik ook. Geen idee hoe het komt. Zolang hij maar opstart is het voor mij goed
@CedricD, ja inderdaad. Wie weet komt daar nog wel een fix voor, maar zolang ie boot is het geen probleem 
Cool, een paar dingen gevonden om los te installeren:
Touch knoppen trillen bij aanraking patch:
http://vondroid.com/threa...4.10525/page-2#post-36397
Long-press kill app + uitgebreide powermenu:
http://vondroid.com/threa...4.10525/page-2#post-36566
Cool, een paar dingen gevonden om los te installeren:
Touch knoppen trillen bij aanraking patch:
http://vondroid.com/threa...4.10525/page-2#post-36397
Long-press kill app + uitgebreide powermenu:
http://vondroid.com/threa...4.10525/page-2#post-36566
[ Voor 14% gewijzigd door TomONeill op 21-06-2013 10:53 ]
In the window.
Mijn Newman N2 heeft hetzelfde hardwareprobleem als sommige anderen hier. Ik ga hem daarom terugsturen naar China. Heb echter nog nooit iets terug moeten sturen dus weet niet goed hoe ik hier aan moet beginnen. Iemand tips?
Dan bedoel ik dus i.v.m. verpakking, wat er op de verpakking moet staan etc.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Vervelend zeg... Ik denk toch echt dat het best een een behoorlijke productiefout is, welke bij sommigen naar voren komt (vermoedelijk nadat het toestel erg heet is geworden ofzo).simoncgbn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:41:
Mijn Newman N2 heeft hetzelfde hardwareprobleem als sommige anderen hier. Ik ga hem daarom terugsturen naar China. Heb echter nog nooit iets terug moeten sturen dus weet niet goed hoe ik hier aan moet beginnen. Iemand tips?
Alvast bedankt!
Ik kreeg van Etotalk de volgende instructies voor het terugzenden:
succes man!Please ship it back to us by the address below by registered air mail, don't use fedex or ups or dhl, customs will not allow to import if you ship it by those services. Please make sure not using too big package to pack it, make the package as small as possible. Please also pack it as hard to open as possible because if the package is too difficult to open, customs will not check it.
Een echte CM10!
Helaas werken er nog een aantal belangrijke zaken niet, maar het begin is er! Belooft veel goeds
Helaas werken er nog een aantal belangrijke zaken niet, maar het begin is er! Belooft veel goeds
Greveldinges schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:58:
Een echte CM10!
Het is toch al iets. Als ze deze versie kunnen volledig werkend krijgen dan hoop ik dat ze snel kunnen overschakelen naar CM10.1Werkt wel:
* Network (bellen, internet)
* Camera (groene vingers, maar normaal FOTA)
* Geluid
* HW (behalve verlichting)
* Sensoren
* Vibration feedback
* CP
* GPS
* Te bevestigen ...
Werkt niet:
* Wi-Fi
* Bluetooth
* Video-opname
* Scripts
* Sommige instellingen in het menu
* Te bevestigen ...
Troubles:
* Valt soms uit het netwerk
* Wanneer u op de knop (of klemmen), de machine begint te gedragen oneigenlijk gebruik (bijvoorbeeld moeilijk om het menu reset ontgrendelen en open)
* En nog veel meer aan de heap ...
Bedankt!Pusherman_ schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:20:
[...]
Vervelend zeg... Ik denk toch echt dat het best een een behoorlijke productiefout is, welke bij sommigen naar voren komt (vermoedelijk nadat het toestel erg heet is geworden ofzo).
Ik kreeg van Etotalk de volgende instructies voor het terugzenden:
[...]
succes man!
Heb het zelf ook bij Etotalk besteld, dus ik zal deze raad zeker al opvolgen.
Heb 'm zojuist even geinstalleerd, en hij zit inderdaad vol met bugs. Niet voor een eerste release natuurlijk, vind het al een hele prestatie dat ze het werkend hebben gekregen! Even een opsomming van dingen waar aan gewerkt moet worden op dit moment :CedricD schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:09:
[...]
[...]
Het is toch al iets. Als ze deze versie kunnen volledig werkend krijgen dan hoop ik dat ze snel kunnen overschakelen naar CM10.1
- De ROM is ontzettend laggy op sommige momenten
- Google Apps installeren wel, ik krijg m'n account wel geactiveerd maar vervolgens blijft Play laden
- Geluid van alleen het linker kanaal werkt over de speaker (was ook in standaard ROM?)
- Unlockt soms niet
- Camera is groen en video werkt niet
- Ik zie maar de helft van m'n gallerij
- Knoppen lichten niet op en trillen niet
- Prestatie-instellingen werken niet
- Wifi en BT werken niet
- GPS werkt bij mij niet
- Heb maximaal bereik, nog nooit gehad met de N2 hier thuis
- Bijna alle CM10-instellingen werken, erg handig!
- Android 4.1.2 ipv 4.1.1
- Notificatie LED werkt (niet getest)
- Themechooser
En wat is het verschil nu tussen Android 4.1.1 en 4.1.2?
Beter beveiligd, bugs opgelost (Ik geloof ook de Play Store bug waarbij je betaalde apps niet kunt installeren) en optimalisaties, verder was het eigenlijk een update van google voor de Nexus 7's powermanagement.
Tell me if i'm wrong
Tell me if i'm wrong
Geniaal! Ik vind CyanogenMod echt heel tof. Ik heb het op m'n tablet staan en dat werkt als een trein. Die CM opties zijn ook prachtig. Ik hoop dat dit verder ontwikkeld wordt en wie weet wel officieel ondersteund gaat worden (lees: automatische OTA updates).
De link werkt trouwens niet
De link werkt trouwens niet
In the window.
Het zal wel een tijd duren voor het stabiel is of alles werkt.
Verder, een DIY Rom: http://vondroid.com/threa...ller-is-the-binary.11039/ . Als ik zijn Engels goed begrijp, kan je zelf je launchers en apks erin bakken.
Verder, een DIY Rom: http://vondroid.com/threa...ller-is-the-binary.11039/ . Als ik zijn Engels goed begrijp, kan je zelf je launchers en apks erin bakken.
Ik heb sinds deze week het probleem dat verschillende apps direct crashen (gratis apps) na opstarten (waarschijnlijk met GoogleAPPS te maken) en dat de Newman aangeeft dat mijn wifi netwerk niet in bereik is terwijl hij naast mijn router ligt... Enkel opstarten lost dit laatste probleem op. Nog niet voldoende tijd gehad om na te gaan waardoor het probleem wordt veroorzaakt, maar misschien weer een goede reden om de Newman opnieuw te flashen
Heb 't even bekeken, lijkt gewoon een installer voor verschillende launchers die werkt via Aroma in CWM, niet veel bijzonders..Bokkiej schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:38:
Het zal wel een tijd duren voor het stabiel is of alles werkt.
Ik heb (de aangepaste) Xenius9 (met paid apps fix etc) tweemaal geflasht, telkens hetzelfde probleem (als met de vorige versie 14 van Xenuis9).. Wel wifi, maar het niet kunnen vinden van mijn eigen netwerk (terwijl dit eerder met deze fw zonder problemen heeft gewerkt). Nu Xtreamer Joyz ICS (3.6.18) geïnstalleerd en wifi werkt weer naar behoren! Fw ziet er verder ook goed uit, even een paar dagen aanzien. Ik stoor in elk geval niet aan het XT bootscreen etc. Voor mij in elk geval geen JB meer voorlopig. Bij elke fw tot nu toe nog wel clocksync moeten installeren om de tijd goed te krijgen...
[ Voor 4% gewijzigd door zerocool82 op 23-06-2013 10:41 ]
Ik heb ook sinds een paar dagen m'n Newman N2, en hij bevalt goed, lekker snel en mooi groot scherm.
Ik kon 'm niet rooten met ExynosAbuse-v1.40, maar met Framaroot lukte het wel.
Het enige probleem is als ik 'm in het Recovery menu heb zie ik alleen wipe data / cache en update zip from ADB. En niet update zip from sdcard. Als ik dan update zip from adb kies moet ik de zip laden naar m'n tel. maar hoe doe ik dat? En als ik via de settings naar local update ga vind ie het bestand update.zip niet ondanks dat ie in de root van m'n sd-kaart staat.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Ik kon 'm niet rooten met ExynosAbuse-v1.40, maar met Framaroot lukte het wel.
Het enige probleem is als ik 'm in het Recovery menu heb zie ik alleen wipe data / cache en update zip from ADB. En niet update zip from sdcard. Als ik dan update zip from adb kies moet ik de zip laden naar m'n tel. maar hoe doe ik dat? En als ik via de settings naar local update ga vind ie het bestand update.zip niet ondanks dat ie in de root van m'n sd-kaart staat.
Inmiddels is mijn microsim geactiveerd, dus ik blij mijn Freelander i20 in gebruik nemen. Eerder had ik al via WiFi de apps/launcher e.d. geinstalleerd (er voor gekozen om de firmware origineel te laten, ik ben toch niet zo'n poweruser), maar helaas wil hij niet syncen met mijn google account! 
Na veel proberen en rotzooien heb ik de factory reset gedaan vanuit het privacy menu. Dit resette inderdaad alles, maar ik kreeg geen vraag om een google account in te voeren. Ook bij het toevoegen van een nieuwe account is er geen mogelijkheid tot het toevoegen van een google account (alleen 'E-mail' en 'Zakelijk').
Iemand een idee wat hier mis gaat?
Na veel proberen en rotzooien heb ik de factory reset gedaan vanuit het privacy menu. Dit resette inderdaad alles, maar ik kreeg geen vraag om een google account in te voeren. Ook bij het toevoegen van een nieuwe account is er geen mogelijkheid tot het toevoegen van een google account (alleen 'E-mail' en 'Zakelijk').
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
heb je gapps geïnstalleerd?EMP schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:11:
Inmiddels is mijn microsim geactiveerd, dus ik blij mijn Freelander i20 in gebruik nemen. Eerder had ik al via WiFi de apps/launcher e.d. geinstalleerd (er voor gekozen om de firmware origineel te laten, ik ben toch niet zo'n poweruser), maar helaas wil hij niet syncen met mijn google account!
Je moet even CWM opnieuw installeren. Als het goed is krijg je als je naar de CWM recovery gaat ook geen CWM logo te zien in het midden van het scherm. Ik denk dat je een Android poppetje met een rood kruisje op de achtergrond van het CWM menu ziet. Dat had ik namelijk ook en toen ik 'm opnieuw installeerde, was het gewoon goed en had ik alle opties.wouters84 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:43:
Ik heb deze gebruikt:
http://vondroid.com/threa...y.5157/page-16#post-30809
directe download: http://vondroid.com/attachments/bokkie-zip.2106/
Dank je wel voor de tip! In de zip staat een update.zip. Neem aan dat ik die over 0.14 kan flashen samen met de fla en camera bestanden?temintyd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:15:
00.16 is uit : link
en ook al een Xenius9 custom 00.16: link
Er lijkt ook een MIUI V5 rom te zijn (als ik het goed begrijp): link
[ Voor 31% gewijzigd door TomONeill op 24-06-2013 16:51 ]
In the window.
Ik heb een aantal google apps geinstalleerd zoals maps en gmail. De laatste twee doen het ook prima.
Bij het openen van de play store (die er standaard op staat) vraagt hij om mijn gmail inloggegevens. Deze heb ik netjes ingevoerd (alleen geskipped bij creditcard gegevens en google+).
Gmail doet het goed, maar de contactslijst en agenda zijn nog helemaal leeg. Online via gmail kan ik wel de contacts en agenda inzien.
Ik weet niet wat ik nou mis, maar een telefoon zonder contacts is best onhandig
Overigens staat bij 'instellingen' --> 'Synchronisatie-instellingen' --> 'Google tekentje met mijn email' de synchronisatie van 'App-gegevens', 'Gmail' en 'Persoonsgegevens' alledrie enabled, en ik heb 'Nu synchroniseren' ook al gedaan.
Bij de Agenda staat overigens bij de beschikbare agenda's alleen Local Account, geen gmail agenda. Zo ook bij de contacts, alleen Alle contacten, Phone, Sim en Aanpassen...
edit:
Moet ik er misschien een apart topic voor maken...?
Moet ik er misschien een apart topic voor maken...?
[ Voor 25% gewijzigd door EMP op 24-06-2013 18:54 ]
My anime addiction.
Geen probleem, wouters84.
EMP, hoe heb je die Google Apps geïnstalleerd? Misschien moet je ze even opnieuw installeren door dit met CWM te flashen (choose zip from sdcard).
EMP, hoe heb je die Google Apps geïnstalleerd? Misschien moet je ze even opnieuw installeren door dit met CWM te flashen (choose zip from sdcard).
In the window.
De play store stond al voorgeinstalleerd, daarin stonden de andere apps.TomONeill schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:40:
Ik ga morgenavond deze link uitproberen, alvast bedankt
My anime addiction.
Omdat mijn signaal bleef wegvallen (pincode 3x per dag opnieuw ingeven) heb ik gedowngrade naar een 00.29 rom. Het probleem bleef echter aanhouden. De BP software was blijkbaar ook weer "abc". Deze dan geflasht naar de versie die in de officiele 00.29 update.zip stak en nu al 3 dagen zonder signaalverlies.temintyd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:44:
Zojuist geupdate van 00.0E naar de nieuwste 00.14 (stock), ook de BP en camera firmware geflasht.
Zit nog steeds met volgende 2 problemen:
- een aantal keer per dag valt mijn gsm signaal weg, moet dan PIN code terug ingeven.
Ik denk (niet zeker) dat dit probleem ontstaan is na update van 00.29 naar 00.0E (ook BP update)
- automatische tijd/tijdzone staat een uur verkeerd. Dit los ik voorlopig op met ClockSync
Het ligt dus denk ik aan de BP firmware.
Ik ga nu een Jelly Bean ROM proberen zonder ook de BP te updaten.
Hallo allemaal,
Ik had nog een paar vraagjes met betrekking tot de accu en ik vroeg mij af of jullie hier ook last van hebben.
Als ik de telefoon leeg laat lopen en hem vervolgens weer aan de oplader leg/aan zet zijn de datum en tijd gereset... Ook gaat de accu drain niet gelijkmatig volgens het toestel maar dat maakt niet zo veel uit.
Nou heb ik vanmorgen iets vervelenders ontdekt. Ik heb mijn toestel gister op 10% accu uitgezet en aan de lader gehangen, en toen ik vanmorgen weer ging kijken was m'n notificatie LED nog rood aan het branden (niks raars eigenlijk) maar ik kreeg hem niet opgestart. Na even kloten met de accu en de oplader kreeg ik hem aan en bleek dus dat hij helemaal was leeg gelopen over de nacht in plaats van opgeladen...
Persoonlijk vind ik dit een beetje een rare gebeurtenis...
Ik heb nu de 00.14 JB ROM erop staan en volgens mij nog de BP van 00.29 ICS.
Nu ik het zo in aan het tikken ben kan ik mij ergens wel voorstellen dat software van twee verschillende ROM's en bovenal van twee verschillende android varianten wel problemen kan geven.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Ik ga hem vanmiddag updaten naar de Xenius9 variant van 00.16 (kijken wat hij er allemaal mee gedaan heeft) en dan gelijk de BP's. Hopen dat dit het gedoe oplost =].
Ik had nog een paar vraagjes met betrekking tot de accu en ik vroeg mij af of jullie hier ook last van hebben.
Als ik de telefoon leeg laat lopen en hem vervolgens weer aan de oplader leg/aan zet zijn de datum en tijd gereset... Ook gaat de accu drain niet gelijkmatig volgens het toestel maar dat maakt niet zo veel uit.
Nou heb ik vanmorgen iets vervelenders ontdekt. Ik heb mijn toestel gister op 10% accu uitgezet en aan de lader gehangen, en toen ik vanmorgen weer ging kijken was m'n notificatie LED nog rood aan het branden (niks raars eigenlijk) maar ik kreeg hem niet opgestart. Na even kloten met de accu en de oplader kreeg ik hem aan en bleek dus dat hij helemaal was leeg gelopen over de nacht in plaats van opgeladen...
Persoonlijk vind ik dit een beetje een rare gebeurtenis...
Ik heb nu de 00.14 JB ROM erop staan en volgens mij nog de BP van 00.29 ICS.
Nu ik het zo in aan het tikken ben kan ik mij ergens wel voorstellen dat software van twee verschillende ROM's en bovenal van twee verschillende android varianten wel problemen kan geven.
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Ik ga hem vanmiddag updaten naar de Xenius9 variant van 00.16 (kijken wat hij er allemaal mee gedaan heeft) en dan gelijk de BP's. Hopen dat dit het gedoe oplost =].
Die accu problemen kun je zo oplossen:
1. Installeer Battery Calibration.
2. Laadt de accu tot 100% op.
3. Open de app en druk op de knop.
4. Zet de telefoon uit.
5. Haal de accu eruit voor een paar minuten.
6. Druk een paar keer (lang) op de aan/uit knop.
7. Doe de accu terug in de telefoon.
Of dit het probleem met de datum en tijd oplost weet ik niet. Nadat je dit doet moet je in ieder geval wel je tijd en datum instellen, want blijkbaar "vergeet" de telefoon die informatie wanneer de accu eruit is gehaald.
1. Installeer Battery Calibration.
2. Laadt de accu tot 100% op.
3. Open de app en druk op de knop.
4. Zet de telefoon uit.
5. Haal de accu eruit voor een paar minuten.
6. Druk een paar keer (lang) op de aan/uit knop.
7. Doe de accu terug in de telefoon.
Of dit het probleem met de datum en tijd oplost weet ik niet. Nadat je dit doet moet je in ieder geval wel je tijd en datum instellen, want blijkbaar "vergeet" de telefoon die informatie wanneer de accu eruit is gehaald.
In the window.
Dankje, ik zal het proberen.
M'n toestel vergeet de tijd niet als ik de accu even een paar seconden eruit haal, maar waarschijnlijk ligt dat aan een restantje elektriciteit die zich dan nog in het toestel bevind.
M'n toestel vergeet de tijd niet als ik de accu even een paar seconden eruit haal, maar waarschijnlijk ligt dat aan een restantje elektriciteit die zich dan nog in het toestel bevind.
Ik denk dat mijn gapps inderdaad niet goed geinstalleerd waren.TomONeill schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:40:
Inmiddels gekozen om de firmware toch te upgraden naar Newman_N2_00.29_ota, met behulp van de guided op Vondroid ben ik daar uitgekomen.
GAPPS staat nu alleen nog steeds niet op mijn telefoon, ook geen (play)store. Ik heb deze guide geprobeerd te volgen, maar ik zie niet hoe ze dat gedaan krijgen op een kale 0.29 firmware.
Ik heb geen store, (volgens mij) geen root-rechten en geen root-explorer, nodig voor de beschreven stappen.
De link van TomONeill is lees ik voor Android veris 4.1.2 of 4.1.1, maar 0.29 is nog versie 4.0.3, en tevens heb ik geen CWM en geen mogelijkheid om dit te installeren.
Hoe moet ik nou de Google apps (m.n. sync & store) installeren?
My anime addiction.
EMP, Chris.nl heeft al een mooie guide hier op het forum staan, heb je die al geprobeerd?
Ik hieb hieronder het linkje naar de post staan;
Chris.nl in "[Newman N2] Ervaringen en Discussie"
EDIT:
Sorry, had nog niet gezien dat Chris.nl die link in datzelfde bericht had staan
EDIT:
[ Voor 17% gewijzigd door timpy007 op 26-06-2013 19:16 ]
Ik gebruik een 4.1 Jelly Bean rom op mijn Newman N2 die in de build.prop het toestel als een SGS3 identificeert. Geeft blijkbaar wel een probleem met bepaalde apps (De Lijn en Railtime) die ervoor met de 4.0.4 ROM wel lukte.
Iemand zelfde probleem of kan iemand zijn default Newman N2 build.prop effe delen?
Iemand zelfde probleem of kan iemand zijn default Newman N2 build.prop effe delen?
Jaa, dat is het! Alles lijkt nu weer te werken!timpy007 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:10:
EMP, Chris.nl heeft al een mooie guide hier op het forum staan, heb je die al geprobeerd?
EDIT:
Hel erg bedankt Chris.nl, timpy en iedereen van dit topic
My anime addiction.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met screen protectors op een scherm gooien?
Ik heb vandaag 6 van die dingen binnen gekregen maar er is iets mis met mijn methode of die krengen zijn er gewoon niet op te krijgen. Het resultaat nu is nog net niet te vergelijken met bubbeltjesplastic...
Heb er nog 4 over dat wel maar ik vroeg me af of iemand hier misschien een geheime techniek heeft.
Of is het gebruik van screen protectors met het Gorilla Glass overbodig?
Nu ik het er hier toch over heb, weet iemand wanneer die Militar case van de Xtreamer JoyZ eens op de markt komt?
Ik heb vandaag 6 van die dingen binnen gekregen maar er is iets mis met mijn methode of die krengen zijn er gewoon niet op te krijgen. Het resultaat nu is nog net niet te vergelijken met bubbeltjesplastic...
Heb er nog 4 over dat wel maar ik vroeg me af of iemand hier misschien een geheime techniek heeft.
Of is het gebruik van screen protectors met het Gorilla Glass overbodig?
Nu ik het er hier toch over heb, weet iemand wanneer die Militar case van de Xtreamer JoyZ eens op de markt komt?
Niet met dit toestel, maar (ooit) met mijn Nokia 5800 deed ik het alsvolgt:timpy007 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:46:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met screen protectors op een scherm gooien?
- Screenprotector in een hoek losmaken
- In een (makkelijke) hoe beginnen, zorgen dat hij helemaal recht zit, dan dat hoekje goed vastdrukken
- Vanuit die hoek rustig de rest van de screen-protector er langzaamaan 'opwrijven'
- Hiermee doorgaan totdat hij er helemaal op zit.
Met de laatste opwrijf-actie goed zorgen dat er geen lucht onder komt, daarom ook steeds maximaal 1 vinger-dikte (liefst minder) er op wrijven. Als er dan een luchtbelletje onder komt, is dat vlakbij waar je de protector nog los hebt, en dan kun je het luchtbelletje er die kant op uitwrijven.
Suc6!
My anime addiction.
Dat is weer net iets anders dan dat ik het deed, ik zette de bovenkant er goed op en trok hem vanaf daar recht erop. Om vervolgens wanneer hij erop zat de luchtbelletjes eruit te drukken door ze naar de zijkant te werken (wat dus obviously niet lukte).
Ik zal jouw manier nog wel proberen.
Is het trouwens een idee om een andere screen protector er overheen te gooien. Ik heb er nog 2 voor mijn Nexus 7 liggen. Om die er dan overheen te gooien en aan de zijkanten er vanaf te snijden en ook (zeer voorzichtig) rondom het speakertje. Hoewel dat mij niet het beste idee lijkt zou het wel zomaar het mooiste resultaat kunnen geven.
Is het trouwens een idee om een andere screen protector er overheen te gooien. Ik heb er nog 2 voor mijn Nexus 7 liggen. Om die er dan overheen te gooien en aan de zijkanten er vanaf te snijden en ook (zeer voorzichtig) rondom het speakertje. Hoewel dat mij niet het beste idee lijkt zou het wel zomaar het mooiste resultaat kunnen geven.
Beste plaats om screenprotectors aan te brengen is een badkamer waar net iemand zich in heeft gedoucht. Door de vochtigheid in de kamer ligt al het stof op de grond en dwarrelt het niet vrij rond.timpy007 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:10:
Dat is weer net iets anders dan dat ik het deed, ik zette de bovenkant er goed op en trok hem vanaf daar recht erop. Om vervolgens wanneer hij erop zat de luchtbelletjes eruit te drukken door ze naar de zijkant te werken (wat dus obviously niet lukte).
Het aanbrengen van een screenprotector volgens de Raymond van Barneveld-methode gaat je nooit lukkentimpy007 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:46:
Ik draai nu Xenius9 versie 14, en ben er erg tevreden over, alleen niet over de GPS. Heb vandaag 45 minuten hardgelopen met GPS aan, en kreeg geen fix. Hebben meer mensen hier last van, en wat is er aan te doen?
edit: Nu een stuk gefietst en toen kreeg ik wel snel een fix. Misschien dat het moeilijk ging omdat het de eerste keer GPS verbinding was.
edit: Nu een stuk gefietst en toen kreeg ik wel snel een fix. Misschien dat het moeilijk ging omdat het de eerste keer GPS verbinding was.
[ Voor 27% gewijzigd door wouters84 op 27-06-2013 23:17 ]
Ik krijg een fix als ik buiten sta binnen de 10 seconden.wouters84 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:03:
Ik draai nu Xenius9 versie 14, en ben er erg tevreden over, alleen niet over de GPS. Heb vandaag 45 minuten hardgelopen met GPS aan, en kreeg geen fix. Hebben meer mensen hier last van, en wat is er aan te doen?
Lig ik in mijn bed (er is nog een verdiep boven mij) dan heb ik een fix binnen de halve minuut.
Nieuwe Android 4.3 Camera app:
http://www24.zippyshare.com/v/27632072/file.html
via:
http://www.androidplanet....ieuwe-android-4-3-camera/
via:
Fout bij parseren geeft hij bij mij aan.
Editie: na opnieuw downloaden werkt het wel
Editie: na opnieuw downloaden werkt het wel
[ Voor 37% gewijzigd door Bokkiej op 28-06-2013 19:29 ]
Cool. Werkt bij mij, ook 13 megapixel en 1080p. Het nadeel is dat de 360 panorama view foto's maken bij mij niet lijkt te werken.
In the window.
Er is een nieuwe CM10 uitgebracht, met een aantal fixes. Er zijn echt een enorm aantal bugs gefixed, de ROM is niet meer laggy, GAPPS werken prima, GPS werkt prima, Bluetooth werkt prima, unlockt perfect, camera werkt prima (alleen nog geen 1080p video recording), knoppen lichten op, en ik zie nu gewoon m'n hele galerij! Het enige dat mij nog weerhoudt om niet over te stappen, is dat wifi nog niet werkt... Dit is een enorm gemist voor mij, aangezien ik maar een beperkte data-bundel heb, zoals veel mensen in Nederland. De ROM werkt verder echt bijzonder goed, ben supertevreden! Alleen toch maar even weer terug naar 0.16, heb wifi toch wel hard nodigGreveldinges schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:38:
[...]
Heb 'm zojuist even geinstalleerd, en hij zit inderdaad vol met bugs. Niet voor een eerste release natuurlijk, vind het al een hele prestatie dat ze het werkend hebben gekregen! Even een opsomming van dingen waar aan gewerkt moet worden op dit moment :Er zijn ook een aantal voordelen t.o.v. de stock ROM, maar deze wegen natuurlijk nog totaal niet op tegen de nadelen. Hier een (kort) lijstje :
- De ROM is ontzettend laggy op sommige momenten
- Google Apps installeren wel, ik krijg m'n account wel geactiveerd maar vervolgens blijft Play laden
- Geluid van alleen het linker kanaal werkt over de speaker (was ook in standaard ROM?)
- Unlockt soms niet
- Camera is groen en video werkt niet
- Ik zie maar de helft van m'n gallerij
- Knoppen lichten niet op en trillen niet
- Prestatie-instellingen werken niet
- Wifi en BT werken niet
- GPS werkt bij mij niet
- Heb maximaal bereik, nog nooit gehad met de N2 hier thuis
- Bijna alle CM10-instellingen werken, erg handig!
- Android 4.1.2 ipv 4.1.1
- Notificatie LED werkt (niet getest)
- Themechooser
link
[ Voor 5% gewijzigd door Greveldinges op 28-06-2013 14:29 ]
Ik ben op zich erg tevreden met .16. Alleen de vertraging bij unlocken en dat de internet verbinding soms weg valt en dat alleen een reboot oplossing biedt is wat we me soms erg irriteert.Greveldinges schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:28:
[...]
Er is een nieuwe CM10 uitgebracht, met een aantal fixes. Er zijn echt een enorm aantal bugs gefixed, de ROM is niet meer laggy, GAPPS werken prima, GPS werkt prima, Bluetooth werkt prima, unlockt perfect, camera werkt prima (alleen nog geen 1080p video recording), knoppen lichten op, en ik zie nu gewoon m'n hele galerij! Het enige dat mij nog weerhoudt om niet over te stappen, is dat wifi nog niet werkt... Dit is een enorm gemist voor mij, aangezien ik maar een beperkte data-bundel heb, zoals veel mensen in Nederland. De ROM werkt verder echt bijzonder goed, ben supertevreden! Alleen toch maar even weer terug naar 0.16, heb wifi toch wel hard nodig
link
even de energiebesparende 2g stand aanzetten (en evt direct weer uit) is ook voldoende voor de verbinding die wegvalt. Dat kan je wrs. met een widget ofzo op je homescreen ook doen als je even zoekt. Handig is inderdaad anders maar het aantal probleempjes wordt wel steeds minder gelukkig.
Hji werkt wel bij mij, maar als ik op de volumeknoppen druk dan maakt ie een foto, en ik kan niet met de volumeknoppen inzoomen en ik kan verder in het menu ook geen zoom functie ontdekken.Pusherman_ schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:01:
Nieuwe Android 4.3 Camera app:
via:
Misschien pinch to zoom? Moet 'm zelf nog even testen, maar heb weinig tijd op het moment.wouters84 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:11:
[...]
Hji werkt wel bij mij, maar als ik op de volumeknoppen druk dan maakt ie een foto, en ik kan niet met de volumeknoppen inzoomen en ik kan verder in het menu ook geen zoom functie ontdekken.
Je hebt gelijk! Verder wordt onze telefoon blijkbaar ook officieel ondersteund door MIUI. Dat samen met CM maakt dat ik toch weer wat enthousiaster wordt over de ROM toekomst. Hopelijk gaan die allebei 100% werken. Ik snap alleen niet zo goed waarom die twee op 4.1 gebaseerd zijn, is 4.2 toch lastiger om op onze telefoon te ondersteunen? Heeft dat dan tr maken met het feit dat de officiële rom ook pas op 4.1 zit?
Editie: ik zie dat MIUI sowieso 4.1 based is. Aanlokkelijk om over te stappen, MIUI en CM heb ik toch hoger zitten dan your average rom bakker.
Editie: ik zie dat MIUI sowieso 4.1 based is. Aanlokkelijk om over te stappen, MIUI en CM heb ik toch hoger zitten dan your average rom bakker.
[ Voor 15% gewijzigd door Bokkiej op 30-06-2013 23:40 ]
De MIUI v5 ROM is vrij bagger vind ik. Alles werkt wel, maar het systeem is erg laggy en ik krijg constant problemen met de refresh rate van het scherm lijkt wel. Sommige stukken van het beeld worden later bijgewerkt dan andere stukken, en dat is erg irritant. Dit probleem hebben andere 4.1 roms ook, alleen bij MIUI is het een tikje erger. Op 4.0 heb ik deze problemen nooit gehad, wel vreemd eigenlijk. De MIUI 3.2.22 build werkt trouwens erg goed, loopt heerlijk vlot en geen glitches of problemen gehad. Alleen mis je natuurlijk wel de notification LED, maar daar valt mee te leven.Bokkiej schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:09:
Je hebt gelijk! Verder wordt onze telefoon blijkbaar ook officieel ondersteund door MIUI. Dat samen met CM maakt dat ik toch weer wat enthousiaster wordt over de ROM toekomst. Hopelijk gaan die allebei 100% werken. Ik snap alleen niet zo goed waarom die twee op 4.1 gebaseerd zijn, is 4.2 toch lastiger om op onze telefoon te ondersteunen? Heeft dat dan tr maken met het feit dat de officiële rom ook pas op 4.1 zit?
Verwijderd
Begrijp ik goed dat de laatste MIUI versie 3.6.28 laggy is bij jou? Ik krijg namelijk de indruk dat de mensen op Vondroid daar geen last van hebben. Bovendien hebben ze nette Antutu scores (14k+). Ik ben altijd al wel MIUI fan geweest, ook al is er wat lack. Alleen in het 4.0 tijdperk vond ik de MIUI roms erg buggy op de newman. Ik draai overigens nog steeds 00.29 al krijg ik wel het idee dat de 4.1 Roms nu toch echt wat toe voegen en stabiel genoeg zijn. Zijn hier nog mensen die op 4.0 draaien?
Jup, de laatste MIUI is erg laggy bij mij. Heb BP 00.13, dus misschien heeft het daar mee temaken, al lijkt dat me sterk. Heb gewoon alle 3 wipes gedaan (dalvik cache, cache en data) dus daar ligt het niet aan. De lag opzich viel nog mee, maar het is lang niet zo soepel als andere ROMs. Had ook in antutu 14500/14700, maar het was geen prettige ervaring. Draai lekker weer 00.16_4.1, al vind ik 4.0 ROMs nog steeds beterVerwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:14:
Begrijp ik goed dat de laatste MIUI versie 3.6.28 laggy is bij jou? Ik krijg namelijk de indruk dat de mensen op Vondroid daar geen last van hebben. Bovendien hebben ze nette Antutu scores (14k+). Ik ben altijd al wel MIUI fan geweest, ook al is er wat lack. Alleen in het 4.0 tijdperk vond ik de MIUI roms erg buggy op de newman. Ik draai overigens nog steeds 00.29 al krijg ik wel het idee dat de 4.1 Roms nu toch echt wat toe voegen en stabiel genoeg zijn. Zijn hier nog mensen die op 4.0 draaien?
crap.. m'n N2 doet nu niets meer.. alleen nog het gekleurde scherm bij opstarten. dat duurt een minuut en dan gaat het uit en gebeurt er niets.
Ik hoopte 'm eigenlijk nog even te gebruiken tot m'n Nexus 4 volgende week komt en ik 'm voor RMA kan opsturen.
Iemand een idee/tip om hem nog even aan de praat te krijgen zodat ik m'n zooi kan backuppen?
Ik hoopte 'm eigenlijk nog even te gebruiken tot m'n Nexus 4 volgende week komt en ik 'm voor RMA kan opsturen.
Iemand een idee/tip om hem nog even aan de praat te krijgen zodat ik m'n zooi kan backuppen?
Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.