Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.511 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Wat ik bij mezelf gemerkt heb is dat je eigen motivatie meespeelt bij de overweging zo'n cursus in eigen tijd te doen.

Toen ik pas bij Logica werkte was ik nog flink gemotiveerd (net als mijn directe teamleden destijds). Gaandeweg werd mij duidelijk dat dit niet werd beloond (ik miste de wisselwerking) en werd mijn motivatie dermate minder dat ik niet meer bereid was om ook maar een enkel uur aan eigen tijd in het bedrijf te stoppen. Het feit dat ik er jaar na jaar niks bijkreeg in de salarisronden droeg daar in steeds sterkere mate aan bij. Een soort van neerwaardse spiraal. Uiteindelijk ben ik bij Logica weggegaan en dat is goed geweest voor mijn eigen gemoedsrust.

Nu ben ik werkzaam in het buitenland en voel me weer gewaardeerd. Mijn motivatie is weer terug en als mijn werkgever me vraagt om wat extra's te doen heb ik er geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Precies..!! Ik denk dat je daar een belangrijk punt te pakken hebt... Paar jaar geleden had je nog het "schouders eronder" en zorgen dat we er met zijn allen goed uitkomen principe... En dat is afgelopen jaren flink afgebrokkeld....

Motivatie voor CGI is tegenwoordig ver te zoeken.... Het is dat ik een leuke klant en opdracht hebt... Dat is mijn sterke motivatie om iedere dag nog naar het werk te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

DirectZ schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:20:
Uiteindelijk zal blijken dat iedereen netjes voor 1 juli zijn cursus gedaan heeft...
Dachutniet. Ik heb geen uitnodiging gezien.
Waar trek je als member de lijn he..?? Nu is het 5 uren... Wanneer begin je ECHT de hakken in het zand te steken..?? Bij een cursus van 10 uren privétijd..?? Of 20..??
Je onderschat je collega's. Iedereen om me heen steekt een dikke vinger op als ze er niets voor terugkrijgen. De meesten komen tegenwoordig na 9 binnen en zijn voor 5 weer weg. Meetings in eigen tijd...?

Zelf werd ik vandeweek weer eens gevraagd cursus te geven. Gaat niet gebeuren zonder
  • billable code voor het aanpassen en geven van de training, ook voor avonduren
  • fatsoenlijk eten
  • schriftelijke garantie dat dit niet ten koste gaat van mijn utilization factor
Ik weet wel dat ik mijn 40 uurtjes maak... Daar bovenop nog 10 uren in de auto zit... En dat CGI niet voor mij kan bepalen/weten dat ik nog ergens (vrije) tijd over heb om dit soort dingen te gaan doen... Onder het mom: "Ja maar het zijn MAAR 5 uurtjes, daar heb je vast wel ergens een gaatje voor..."
Nee dus. die heb je niet. Daar word je niet voor betaald en dat moet je dus ook gewoon volhouden. Het is jammer dat ziekte van je utilization factor afgaat anders zou je daarvoor een dagje geplande griep in de maand kunnen gebruiken.. })
Is dat typisch Nederlands..?? Iets typisch CGI's..?? Typisch iets waar deze bestuurder ook rekening mee houd..?? (paar weken dit geneuzel aanhoren en gewoon doorgaan..??)...

Persoonlijk denk ik jammer genoeg het laatste..... :(
Kijk naar de verloopcijfers, dan weet je ook wat veel mensen die hart voor de zaak hadden inmiddels hebben gedaan. Ik ga ze niet posten, maar ik denk dat Recruitment bijgestelde KPI's gaat krijgen en Ron aan het eind van het jaar iets heeft uit te leggen.

De "klagers" hier waren toevallig vaak mensen met het meeste commitment.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Ik heb het momenteel te druk om te klagen. :)

Verloopcijfers... hoorde laatst wat in de wandelgangen en vond ze knap schokkend.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Wijnands schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:57:

Verloopcijfers... hoorde laatst wat in de wandelgangen en vond ze knap schokkend.
Kan je het wel verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:21
peter00 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:52:
[...]

[...]

Nee dus. die heb je niet. Daar word je niet voor betaald en dat moet je dus ook gewoon volhouden. Het is jammer dat ziekte van je utilization factor afgaat anders zou je daarvoor een dagje geplande griep in de maand kunnen gebruiken.. })

[...]
Dat ziekte ten laste gaat van je utilization-factor is een alarmerend gegeven. Wordt deze factor alleen gebruikt voor variabel loon (bonussen) of ook voor je beoordeling en daarmee de ontwikkeling van je vaste loon?

In het laatste geval wordt er een principiele grens overschreden. Ziekte is werkgeversrisico. Als je zelf wilt opdraaien voor de gevolgen van ziekte, wordt je wel ZZP-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:08:
[...]

Dat ziekte ten laste gaat van je utilization-factor is een alarmerend gegeven. Wordt deze factor alleen gebruikt voor variabel loon (bonussen) of ook voor je beoordeling en daarmee de ontwikkeling van je vaste loon?

In het laatste geval wordt er een principiele grens overschreden. Ziekte is werkgeversrisico. Als je zelf wilt opdraaien voor de gevolgen van ziekte, wordt je wel ZZP-er.
Ziekte gaat ten koste van je PPP. Daarmee wordt het samen met training (krijgen of geven) alsmede niet rolgebonden offerte-support gelijkgesteld aan idleness.

bottom line: als je niet direct geld oplevert krijg je ook geen PPP, ongeacht de reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:01
DirectZ schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:46:
Precies..!! Ik denk dat je daar een belangrijk punt te pakken hebt... Paar jaar geleden had je nog het "schouders eronder" en zorgen dat we er met zijn allen goed uitkomen principe... En dat is afgelopen jaren flink afgebrokkeld....

Motivatie voor CGI is tegenwoordig ver te zoeken.... Het is dat ik een leuke klant en opdracht hebt... Dat is mijn sterke motivatie om iedere dag nog naar het werk te gaan...
Hier hetzelfde, naast 40u + 10+ uur reistijd vraag ik ook overal een code voor, want tja, je administratie moet toch kloppen? En voor het extra werk word ik toch niet beloond. Ja je TL zegt wel : "als je dit en dat doet zul je zeer gewaardeerd worden". uhhhh dat heb ik de laatste jaren gemerkt. Ik ben in "the dream van CGI" gestapt maar die dream is meer een nachtmerrie geworden. En die heren managers, die komen om 10u en zitten om 16:00 bier te zuipen op kantoor, en ja dat heb ik echt meegemaakt. Voor hun is het makkelijk zeggen: "ah dat doe je er toch wel even bij?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:30:
[...]

Ziekte gaat ten koste van je PPP. Daarmee wordt het samen met training (krijgen of geven) alsmede niet rolgebonden offerte-support gelijkgesteld aan idleness.

bottom line: als je niet direct geld oplevert krijg je ook geen PPP, ongeacht de reden
Wel zo consequent. Niet billable, geen PPP. Management ook niet, neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
peter00 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:30:
[...]

Idd, dat zal je leren niet productief te zijn ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:04:
[...]

Kan je het wel verklaren?
Ja, als die cijfers inderdaad correct zijn dan denk ik wel een verklaring te hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Wijnands schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:27:
[...]

Ja, als die cijfers inderdaad correct zijn dan denk ik wel een verklaring te hebben ja.
nou, vertel ! (PM mag ook, ben ook wel benieuwd naar de cijfers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503454

Montifaud schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:36:
[...]
nou, vertel ! (PM mag ook, ben ook wel benieuwd naar de cijfers)
Waarom zijn 'we' (MT) hier nou niet net zo cummunicabel over als de hosana verhalen en spam van recruitment (erg stil de laatste weken trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Anoniem: 503454 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:39:
[...]

Waarom zijn 'we' (MT) hier nou niet net zo cummunicabel over als de hosana verhalen en spam van recruitment (erg stil de laatste weken trouwens).
dat is toch een beetje de algemene "managementstijl" in de westerse wereld tegenwoordig?

"feed them shit and keep them in the dark" :/

http://www.urbandictionar...erm=mushroom%20management

[ Voor 9% gewijzigd door Montifaud op 09-04-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:27:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, die cijfers. Zou je ze mij via DM willen laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29

elsinga

=8-)

Hier idem.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Het is geen verassing, door de introductie van de nieuwe AV en mobiliteitsbeleid was te verwachten dat consultants weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

de daling is begin 2013 al ingezet. Het is een trend die vrij lineair is. Per saldo negatief, maand op maand. Als je een goede band met je TL of PL hebt, kun je die cijfers gewoon opvragen. Mochten ze dat weigeren kun je refereren aan de alomgeprezen transparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Vroegâh kreeg je per practice nog per maand een overzicht van het aantal wat zal starten en vertrekken. MT zou deze cijfers weer moeten verspreiden en scheelt weer via via via kanalen.

Is het verloopt te groot? Jammer dan MT...en probeer nu maar de rest te behouden.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:44
Op de practice meetings krijg ik nog altijd netjes te zien wie er gaan / komen en hoeveel procent verloop er is over heel CGI nederland. Evenals satisfaction nummertjes van members van de afgelopen kwartalen. Wordt verder in mijn mening niet geheimzinnig over gedaan als je het wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik wacht het mailtje van Ron over die trainingen nog eventjes af. En laat het er gewoon op aan komen. Zonder code gaan we ze gewoon niet doen.

Zal mij benieuwen of je daar een onder verwachting voor kunt scoren op je jaarlijkse review. Wanneer: klant tevreden, overige (vakinhoudelijke) trainingen gedaan, billability objective gehaald, altijd netjes met je uren et cetera.

Als ze dat willen doen dan mogen ze dat doen, maar dan is er geen enkele motivatie voor CGI meer op te brengen... En dan na deze klus maar eens even om me heen kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Anoniem: 503454 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:39:
[...]

In het kader van de transparantie is de hoeveelheid collega's een goed bewaard geheim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Als CGI ldap/active directory gebruikt is het vrij eenvoudig om zelf het personeelsverloop bij te houden.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

niet helemaal juist. De Onrendabelen staan daar ook in en er is niet makkelijk een onderscheid te maken. Leuk voor de totalen, maar de populatie die wegloopt zijn op dit moment de billables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Op de practice meetings krijg ik nog altijd netjes te zien wie er gaan / komen en hoeveel procent verloop er is over heel CGI nederland. Evenals satisfaction nummertjes van members van de afgelopen kwartalen. Wordt verder in mijn mening niet geheimzinnig over gedaan als je het wilt weten.
Tijdens de laatste practice meeting die ik heb meegemaakt bediende de PL zich van een aantal aantoonbare leugens. Over het verloop, over het budget voor training en over een groot offerte traject dat we hadden verloren. Je moet zeker niet alles geloven wat ze zeggen en belangrijke zaken kun je beter verifiëren.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
doordat CGI de kernwaarden "'openheid, eerlijkheid, en gelijkheid" niet hanteert lopen er veel collega''s weg. Doodzonde en ook onnodig als je het mij vraagt.

Eerlijkheid duurt nog altijd het langst. Jammer dat sommige managers zich genoodzaakt voelen om het principe "keep them in the dark and feed them with shit" te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
DirectZ schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:58:

Zal mij benieuwen of je daar een onder verwachting voor kunt scoren op je jaarlijkse review. Wanneer: klant tevreden, overige (vakinhoudelijke) trainingen gedaan, billability objective gehaald, altijd netjes met je uren et cetera.
Dat zou dan ook meteen het einde van de review voor zijn. Als ik toch niet beoordeelt word en het alleen maar een spelletje is hoeft mijn manager niet meer langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538411

Zijn teamleads eigenlijk ook formeel "managers"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Anoniem: 538411 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:14:
Nope. Members met extra administratieve taken.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Donde schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:16:
[...]

Nope. Members met extra administratieve taken.
Soort van teamsecretaresse 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:47

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 538411 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:14:
Ja, voor alles waarover in de Gele Rode Gids staat dat je dat met je manager moet regelen, bv als je je ontslag wil indienen.
En een aantal zitten op een fast track richting level 4.... en een aantal hopen dat :+

Over de verloop: ik ben per eind vorige maand vertrokken. In mijn vertrek ronde zaten er 23, als ik het dreigmailtje moest geloven.
(je krijgt buiten alle dreigmails van de Carfleet dat ze je salaris gaan vasthouden, ook vanuit de automatisering nog een dreigmail dat ze je eindafrekening vast houden als je je laptop en/of telefoon niet op tijd inlevert. Dat mailtje is bedoeld voor je manager, maar iedereen op de lijst wordt ge-CC't.)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom stel ik de vraag ook. In communicatie wordt telkens gesproken over dat je zaken met je manager moet afstemmen. In de reacties hier lees ik ook vaak dat consultants een gesprek hebben met hun manager. Daarmee wordt toch de teamlead bedoelt?

Zijn teamleads die level 4 zijn wel manager volgens jou Avotar en level 3 teamleads niet? Lijkt mij onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

naast het verloop worden er ook overzichtjes gepubliceerd met KPI's.
Grappig dat de kleur van CGI ook rood is. })

Daar gaat mn bonus dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 538411 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:48:
Daarom stel ik de vraag ook. In communicatie wordt telkens gesproken over dat je zaken met je manager moet afstemmen. In de reacties hier lees ik ook vaak dat consultants een gesprek hebben met hun manager. Daarmee wordt toch de teamlead bedoelt?

Zijn teamleads die level 4 zijn wel manager volgens jou Avotar en level 3 teamleads niet? Lijkt mij onzin.
Nee Easymedia, als dat hetgeen wat je eruit haalt dan niet. Dat zou inderdaad onzin zijn.

Wat je zegt klopt, overal waar staat manager, moet je teamlead lezen.

Wat ik er verder meer mee bedoelde, was dat een groot aantal TLs het ziet als een eerste stap naar hoger management. En dat dat voor sommigen niet helemaal terecht is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 541469

Wijnands schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:57:

ik heb die ook gehoord, X keer hoog als normaal toch...als Ron zich verbaast, dan moet hij echt zijn management functie neerleggen en iets anders doen...

by the way ik ben ook aan het onderhandelen met een bedrijf >:)

X is een even getal groter dan 2

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 541469 op 10-04-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505320

Anoniem: 541469 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:27:
[...]

ik heb die ook gehoord, bijna 4 keer hoog als normaal toch...als Ron zich verbaast, dan moet hij echt zijn management functie neerleggen en iets anders doen...

by the way ik ben ook aan het onderhandelen met een bedrijf >:)
Zitten we met z'n allen niet op een zinkend schip? Ron zit nu in Canada de H1 cijfers te verdedigen tegenover Serge & Mike? Benieuwd waar hij mee terugkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als hij terug is komt er weer een all-staff-call met een hoog tjakka gehalte, aka de vioolist die blijft maar doorspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:14
De laatste officiële cijfers die ik hoorde hadden het over een verloop van minder dan 10% dus dat lijkt mij dan behoorlijk mee te vallen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Anoniem: 505320 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:52:
Ron zit nu in Canada de H1 cijfers te verdedigen tegenover Serge & Mike? Benieuwd waar hij mee terugkomt!
z'n ontslagbrief? :w
Liquidatieplan ? :7

vragenvragenvragen..... :?

ik denk nog steeds dat CGI een klantenportfolio heeft gekocht om Canadese kant-en-klaar produkten aan te verpatsen. Dat verklaart ook de focus op alleen grote klanten, en niet per se de meest winstgevende.

Wij T&M vulling gaan gewoon CGI belgie achterna.

[aluhoedje]
Dat we al zijn afgeserveerd mag mede blijken uit het feit dat we niet eens bij de "CGI football world series" in Londen worden uitgenodigd, en zelfs de Frogs wel. Bang dat we winnen zeker :)F
[/aluhoedje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Metaalhoofd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:02:
De laatste officiële cijfers die ik hoorde hadden het over een verloop van minder dan 10% dus dat lijkt mij dan behoorlijk mee te vallen
Gemaskeerd? Ik heb één keer cijfers kunnen inzien, en dat gaf een duidelijke krimp te zien over een heel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505320

Wij vragen, NL-MT draait! In mei zijn er door het hele land 'Q2 Town Hall Meetings die we organiseren voor alle Members in Nederland'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metaalhoofd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:02:
10% was voorspelling voor het hele jaar
maar we zitten nu inderdaad net onder 10% voor eerste kwartaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Als jullie het hebben over een verloop van 10%, wat bedoelen jullie dan precies?

(1) 10% van de oorspronkelijke werknemerpopulatie heeft ontslag genomen?
(2) 10% van de oorspronkelijke werknemerspopulatie is vervangen door nieuw bloed?
(3) de totale werknemerspopulatie is met 10% afgenomen?
(4) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat interessanter is, bij 10 per kwartaal kom ik op 35% op jaarbasis uit - met de grote aanname dat het verloop dan constant blijft wat natuurlijk een gevaarlijke is.
Reden voor daling van verloop in de toekomst: De eerste assertiefste groep is nu wel weg en recruitment sterkt aan.
Reden voor stijging van verloop in de toekomst: Een grote groep zingt de huidige opdracht uit (want leuk werk) en ziet dan pas hoe de vlag erbij hangt.
Afgaande op de extreem kleine a-selecte groep CGI'ers in dit forum durf ik geen voorspelling te doen :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lurker1 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:57:
Als jullie het hebben over een verloop van 10%, wat bedoelen jullie dan precies?

(2) 10% van de oorspronkelijke werknemerspopulatie is vervangen door nieuw bloed?
(4) ???
het gaat om 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:51:
Wat interessanter is, bij 10 per kwartaal kom ik op 35% op jaarbasis uit - met de grote aanname dat het verloop dan constant blijft wat natuurlijk een gevaarlijke is.
Reden voor daling van verloop in de toekomst: De eerste assertiefste groep is nu wel weg en recruitment sterkt aan.
Reden voor stijging van verloop in de toekomst: Een grote groep zingt de huidige opdracht uit (want leuk werk) en ziet dan pas hoe de vlag erbij hangt.
Afgaande op de extreem kleine a-selecte groep CGI'ers in dit forum durf ik geen voorspelling te doen :+
er wordt ook flink gerecruit... echter de populatie neemt af, terwijl men wilt groeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
Lurker1 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:57:

(4) ???
het verloop van 10% heeft hier betrekking op het percentage vertrokken werknemers members t.o.v. het totale personeelsbestand, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is dan het meetmoment van het totale personeelsbestand, is dat 01-01-2014?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181220

Anoniem: 538411 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:19:
Wat is dan het meetmoment van het totale personeelsbestand, is dat 01-01-2014?
Ik neem aan 1 oktober 2013, de start van het fiscale jaar voor CGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
franssie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:51:
Wat interessanter is, bij 10 per kwartaal kom ik op 35% op jaarbasis uit
Het klinkt misschien raar voor een bemanningslid van het zinkende schip, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog leuk zou vinden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lurker1 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:34:
[...]

Het klinkt misschien raar voor een bemanningslid van het zinkende schip, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog leuk zou vinden ook.
Klinkt inderdaad vreemd, maar verklaar eens waarom je het leuk vind dat er misschien 35% (waaronder ikzelf per 1 mei) aan het eind van het jaar vertrokken is. Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:14
Misschien verwacht hij dan meer waardering omdat hij blijft.
Of hij is een ramptoerist die op een gegeven moment tegen Ron wil zeggen 'I told you so'.
Of hij denkt dat het NLMT een volkomen andere koers gaat varen om het tij te keren, een koers waarbij de AV juist weer beter zullen worden.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik zou het dan in dat geval toch erg jammer vinden als het eens zo prachtige bedrijf CMG na overgenomen te zijn door Logica, en nu door CGI, in Nederland op die manier ten onder zou gaan...

[ Voor 15% gewijzigd door Perenor op 10-04-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
CMG is toch al lang ten onder. Het laatste spoortje CMG is een jaar of 8 geleden al verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik ben vorig jaar bij CGI weggegaan en bij een ander groot IT bedrijf in dienst gegaan. Af en toe twijfel of ik de goede beslissing heb genomen maar dan lees ik dit forum en dan word ik weer helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudolphus schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:07:
Ik ben vorig jaar bij CGI weggegaan en bij een ander groot IT bedrijf in dienst gegaan. Af en toe twijfel of ik de goede beslissing heb genomen maar dan lees ik dit forum en dan word ik weer helemaal blij.
Waar zit die twijfel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Van het ene naar het amdere grote IT bedrijf, is dat niet een beetje als oude wijn in nieuwe zakken?

Wat ik heb vernomen van Cap is nogal vergelijkbaar met CGI (bestaande AV openlijk ter duscussie stellen, nergens budget voor, weinig vooruitzichten etc). Atos lijkt er ook al op. Sogetisten klinken een fractie positiever, maar ook dat is volgens mij geen hele andere wereld. Ik vind het in ieder geval een opmerkelijke carrierestap. Zie meer mensen naar kleinere bedrijven gaan, of uit de detachering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Anoniem: 181220 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:36:
[...]

Klinkt inderdaad vreemd, maar verklaar eens waarom je het leuk vind dat er misschien 35% (waaronder ikzelf per 1 mei) aan het eind van het jaar vertrokken is. Ben wel benieuwd
Vanwege de manier waarop CGI mij vorig jaar als trouwe, winstgevende, niet-veeleisende werknemer meerdere malen heeft geschoffeerd, zit ik nog steeds vol woede. Het zou een soort van genoegdoening geven als de "boeman" binnen afzienbare tijd aan zijn absurde beleid ten onder zou gaan.
Ik heb absoluut niet de illusie dat de omstandigheden voor de blijvers beter zullen worden. Vandaar dat ik na mijn huidige klus ook zal vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:36:
[...]

Vanwege de manier waarop CGI mij vorig jaar als trouwe, winstgevende, niet-veeleisende werknemer meerdere malen heeft geschoffeerd, zit ik nog steeds vol woede. Het zou een soort van genoegdoening geven als de "boeman" binnen afzienbare tijd aan zijn absurde beleid ten onder zou gaan.
Ik heb absoluut niet de illusie dat de omstandigheden voor de blijvers beter zullen worden. Vandaar dat ik na mijn huidige klus ook zal vertrekken.
Die boosheid is wel herkenbaar, maar dan nog is het scenario wat je schetst gewoon heel heel eng. Dat zou namelijk inhouden dat je in een jaar of wat gewoon de helft van je collega's hebt zien vertrekken... meer zelfs als je je bedenkt dat het inclusief de nieuwe aanwas is.

Maar ik kan je zeggen dat ik, na anderhalve week uit dienst te zijn, geen last meer heb van mijn rug en heerlijk slaap. Je zou er bijna wat van gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

peter00 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:12:
[...]

[aluhoedje]
Dat we al zijn afgeserveerd mag mede blijken uit het feit dat we niet eens bij de "CGI football world series" in Londen worden uitgenodigd, en zelfs de Frogs wel. Bang dat we winnen zeker :)F
[/aluhoedje]
Dat zijn we wel?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:20:
Zie meer mensen naar kleinere bedrijven gaan, of uit de detachering.
Nadeel daarvan lijkt me dat je zo snel een hele grote vis in een heel klein vijvertje voelt. Een van de prettige dingen aan werken voor een groot bedrijf vind ik juist dat het zeer simpel is om een vakgenoot te vinden waar je op hetzelfde niveau mee kan sparren en dat er ook genoeg mensen rondlopen waar je wat van kan leren.

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wijnands schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:15:
[...]

Nadeel daarvan lijkt me dat je zo snel een hele grote vis in een heel klein vijvertje voelt. Een van de prettige dingen aan werken voor een groot bedrijf vind ik juist dat het zeer simpel is om een vakgenoot te vinden waar je op hetzelfde niveau mee kan sparren en dat er ook genoeg mensen rondlopen waar je wat van kan leren.

Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt natuurlijk nooit voor een hele populatie spreken/generaliseren voor elk klein bedrijf, maar de mensen die ik de afgelopen jaren heb zien weg gaan naar kleine bedrijven, dat waren absoluut (de) toppers van ons bedrijf(of in potentie) die als eerste zijn gegaan, en waarvan ik het jammer vind dat ze geen collegas meer zijn. Dus persoonlijk denk ik dat dit allemaal wel mee valt, ook omdat kleine bedrijven vaak de krenten uit de pap (kunnen) plukken. maar hangt ook af van je vakgebied en bedrijf waar je wil/gaat uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door SithWarrior op 11-04-2014 08:24 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
SithWarrior schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:19:
[...]
Je kunt natuurlijk nooit voor een hele populatie spreken/generaliseren voor elk klein bedrijf, maar de mensen die ik de afgelopen jaren heb zien weg gaan naar kleine bedrijven, dat waren absoluut (de) toppers van ons bedrijf(of in potentie) die als eerste zijn gegaan, en waarvan ik het jammer vind dat ze geen collegas meer zijn. Dus persoonlijk denk ik dat dit allemaal wel mee valt, maar hangt ook af van je vakgebied en bedrijf waar je wil/gaat uiteraard.
En ik hoor nog steeds de nodige goeie collega's klagen. Heel wat daarvan zijn driftig op zoek. Ik heb ook al collega's in den lande gesproken die naar klanten wilden overstappen, en waarvan dat gewoon tegengehouden is. Dat snap ik toch echt niet. Want dat zouden, mits het uit elkaar gaan op een goeie manier gebeurt, later heel goeie ambassadeurs voor ons zijn bij de klant.

Daarnaast zijn er ook collega's naar middelgrote partijen overgestapt die juist wel veel mensen op technisch vlak - zowel infra als SD hebben - meerdere tientallen.

Wat ik wel merk is dat het voor die middelgrote partijen bij de echt grote klanten alsnog moeilijker is om grote opdrachten en mantelcontracten te scoren, waardoor we bij CGI nog erg interessante opdrachten kunnen doen op inhoudelijk vlak. En er zijn ook nog steeds goeie collega's die wel blijven. Juist vanwege het aspect dat Wijnands noemt - sparren met je naaste (leuke) collega's en de mogelijkheid op die interessante assignments.

[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 11-04-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373526

Wijnands schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:15:
[...]

Of zie ik dat verkeerd?
Dat valt wel mee, denk ik. Het voordeel van een bedrijf als CGI is dat ze mensen op alle niveau's in bijna alle vakgebieden hebben. Dat wordt in een bedrijf van pakweg 400 man al een stuk lastiger, alhoewel er zeker voldoende "zware jongens" rondlopen. Bij mijn huidige werkgever lopen de nodige ex-Logicanen rond, en dat waren niet de "kneusjes" (excusez le mot) maar de zeer gewaardeerde en ervaren collega's die altijd billable waren. En wat betreft opdrachten: ook dat valt in praktijk reuze mee. Ik vind het juist weer eens leuk om bij MKB-klanten te komen (een gebied dat CGI compleet negeert!), waar je in je uppie de specialist van alles bent en een heel projectje trekt, van begin tot eind, waar je bij een grote klant meestal slechts een radertje in het geheel bent. En kleinere IT-bedrijven hebben vaak ook grote klanten. Zo kom je bij ons de nodige klanten tegen die in de nederlandse top 50 van grootste bedrijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
avotar schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 07:22:
[...]
Die boosheid is wel herkenbaar, maar dan nog is het scenario wat je schetst gewoon heel heel eng. Dat zou namelijk inhouden dat je in een jaar of wat gewoon de helft van je collega's hebt zien vertrekken...
Tot een jaar geleden vond ik het erg jammer dat ons personeelsbestand steeds verder inkromp, en hoopte ik van harte dat er betere tijden in het verschiet lagen. Stiekem hoopte ik nog steeds dat de oude CMG-tijden (openheid, eerlijkheid, met z'n allen voor één doel gaan, loon naar werken krijgen) zouden herleven. De eerste annual meeting van CGI gaf mij enig vertrouwen dat het goed zou kunnen komen.
Maar CGI is er de afgelopen twaalf maanden met vlag en wimpel in geslaagd mij tegen zich in het harnas te jagen. Ik doe nu alleen nog maar mijn best voor de klant. Dat CGI daar over mijn rug geld aan verdient, zonder dat daar enige vorm van waardering tegenover staat, is mij een grote doorn in het oog. Daarom wil het na deze klus ook z.s.m. voor gezien houden.
Ik sta bekend als iemand die niet snel boos wordt, maar CGI is nu echt een paar stapjes te ver gegaan. Daarom voelt elke collega die vertrekt voor mij als een kleine overwinning. Ik weet ook wel dat dat kinderachtig is, maar zo voel ik het nu eenmaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Lurker1 op 11-04-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:45:
[...]

Tot een jaar geleden vond ik het erg jammer dat ons personeelsbestand steeds verder inkromp, en hoopte ik van harte dat er betere tijden in het verschiet lagen. Stiekem hoopte ik nog steeds dat de oude CMG-tijden (openheid, eerlijkheid, met z'n allen voor één doel gaan, loon naar werken krijgen) zouden herleven. De eerste annual meeting van CGI gaf mij enig vertrouwen dat het goed zou kunnen komen.
Maar CGI is er de afgelopen twaalf maanden met vlag en wimpel in geslaagd mij tegen zich in het harnas te jagen. Ik doe nu alleen nog maar mijn best voor de klant. Dat CGI daar over mijn rug geld aan verdient, zonder dat daar enige vorm van waardering tegenover staat, is mij een grote doorn in het oog. Daarom wil het na deze klus ook z.s.m. voor gezien houden.
Ik sta bekend als iemand die niet snel boos wordt, maar CGI is nu echt een paar stapjes te ver gegaan. Daarom voelt elke collega die vertrekt voor mij als een kleine overwinning. Ik weet ook wel dat dat kinderachtig is, maar zo voel ik het nu eenmaal.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552738

Ik ga het einde van mijn interessante klus niet afwachten. Klant wil me als zzp'er inhuren, maar ik ga dat niet doen als CGI er ook maar iets aan over zou houden. Daarom druk bezig ander werk te regelen. Sparren kan ik in mijn netwerk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Lurker1 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:45:
[...]

Damn, je weet precies te verwoorden hoe ik me ook voel. Maar dan ook echt 100%. Bij mij hoeven ze zonder compensatie echt niet meer aan te komen. Verder is de klant koning, en CGI is niet meer voor mij dan een uitzendbureau dat mijn salaris betaalt.. en ik weet niet of dat kinderachtig is Lurker, je wordt keer op keer geschoffeerd en tja, een keer is het genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Ik sluit me aan bij Lurker en Montifaud. Bij mij 2 jaar nadat ik bij Logica ben weggegaan nog steeds hetzelfde gevoel. Er komt echter in mijn geval nog bij dat ik door bepaalde managers (onterecht) ben geschoffeerd en hoewel ik over het algemeen niet haatdragend ben, ik deze personen absoluut geen goede toekomst toewens. Dat is vooral omdat deze personen meenden vanuit een zekere machtspositie dit te kunnen permitteren. Ik reken het in dit geval ook Logica zwaar aan dat dit soort personen door hun worden gesteund.

En het klinkt misschien kinderachtig, maar bij een van deze personen heb ik gezien dat ie als 50+ er geen baan meer had en dat gaf me een heel goed gevoel: boontje komt om z'n loontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590503

-delete-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 590503 op 11-04-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dames en Heren mail van Cuno al gezien :) ik zou bijna zeggen, lees tweakers, is ook anoniem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Anoniem: 541469 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:15:
Dames en Heren mail van Cuno al gezien :) ik zou bijna zeggen, lees tweakers, is ook anoniem
Welke mail van Cuno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 13:45

Reneger

Wie? IK?

Mail? Ik ben gelocked momenteel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geen mail gezien. Heb ook m'n handen vol gehad de hele ochtend. Zit nu even mail in te halen maar zit niks van Cuno bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook geen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Same here....niets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook niet .... zal wel zijn ingetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503454

Anoniem: 541469 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:15:
Strekking van de mail?
In grote lijnen hè, we zitten hier op een openbaar forum (en je hebt natuurlijk de compliance ondertekend ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Zal wel een trol zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Even een ander vraagje....wie is Cuno eigenlijk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Montifaud schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:40:
[...]

Even een ander vraagje....wie is Cuno eigenlijk ???
voorzitter OR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken je Cuno niet.. foei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foei? da's Cujo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 13:45

Reneger

Wie? IK?

Conjo? Das heul wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo... het was me het weekje wel! Nu een glas met iets alcoholisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Eens, Proost!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Zoist. In weken niet zo produktief geweest. Heb wel bier verdiend.

на здоровье B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
на здоровье, dat klinkt mee als vodka! :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Flesje Salitos komt er aan. Hmmmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Nog één keer met de tankpas een weekendje skiën en genieten van de laatste après ski. ;) Proost!!!

[ Voor 12% gewijzigd door ESPACE op 11-04-2014 22:00 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
/me groet jullie vanuit een pub in Luxemburg

Alcohol is niet het antwoord, maar helpt wel
om de vraag te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Besloten dat ik geen wekker ga zetten, lekker uitslapen, op m'n gemak ontbijten, uitchecken en dan naar huis!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:19:
Besloten dat ik geen wekker ga zetten, lekker uitslapen, op m'n gemak ontbijten, uitchecken en dan naar huis!!
En ... lekker uitgeslapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
ESPACE schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:56:
Nog één keer met de tankpas een weekendje skiën en genieten van de laatste après ski. ;) Proost!!!
Dat is effe de vraag: kunnen we per 1 mei niet meer tanken op onze huidige pas, of krijgen we een nieuwe ???
Is de pas dan geblokkeerd of worden de kosten achteraf teruggevorderd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Kan me niet herinneren dat het officieel is gecommuniceerd? Heb ik een mailtje gemist oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00
Gaat het nog door dan?
Of zijn ze er achter gekomen dat de members betalen voor 13K prive km's en het niet uitmaakt of dat in het buitenland gebeurd of niet.
Of zijn ze nog bezig met contractonderhandelingen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, was er wel aan toe. 2 dagen heel erg hard gewerkt maar met resultaat. Blije klant en collega's geholpen!

Wat me er aan doet denken... hebben wij nog een collega ergens die Linux echt begrijpt tot op het tunen van de kernel? Ik heb liever geen subco en via lara is het onmogelijk om het verschil te zien tussen iemand die goed is met linux servers en iemand die echt snapt wat er diep in de server aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Montifaud schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:04:
[...]

Dat is effe de vraag: kunnen we per 1 mei niet meer tanken op onze huidige pas, of krijgen we een nieuwe ???
Is de pas dan geblokkeerd of worden de kosten achteraf teruggevorderd ??
Dat is allemaal nog steeds onduidelijk. Het gerucht gaat dat vanaf 1 mei de prive kilometers in het buitenland niet meer vergoed worden (ook voor bestaande leasecontracten niet). Meer dan dat is mij ook niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb je een GPS-tracker aan boord? Zo niet, dan gaat het hooguit over de tankbeurten in het buitenland.

A propos, een niet-vergoede tankbon valt fiscaal onder de kosten die je maakt in relatie tot privegebruik. Deze bon kost je netto dus de helft (binnen de grenzen van de bijtelling en met medewerking van salarisadminustratie omdat bijtelling in LB wordt geadministreerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iemand een linkje naar het relevantie belastingdienst verhaal wat er nou wel en niet onder valt?

Pagina: 1 ... 147 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.