"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Gister rond de 30 aanvallen gedaan (25+ TH sniped, wat al snel 2,5m aan resources is en de rest verlaten basissen).Kern schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:15:
[...]
Hoeveel aanvallen doe je gemiddeld voor dit? Ik kan maar 3x per dag aanvallen als ik op me werk ben.
Zet echt geen zoden aan de dijk maar gelukkig zitten we alweer in het laatste weekje.
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Hoppa! schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:45:
En in plaats daarvan ben ik nu nog steeds ambtenaar. Maar wel lvl 13 archtowers.
Briljant.
Die moet op een tegeltje hahaha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wat betreft het stadhuis, ik heb alles buiten staan dus dat komt wel goed haha.Shineless schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:35:
[...]
Een paar hulpevolle tips:Verder kan je geen spelers zoeken, alleen maar clans. Als je neefje in een clan zit, kan je die clan opzoeken en hem vinden, maar je kan niet onderling communiceren (tenzij je in dezelfde clan zit).
- Laat je TH (town hall) buiten staan, zodoende kan je een gratis schildje van 12 uur ontvangen als je even niet meer kan/wilt spelen.
- Ondanks wat Supercell je doet geloven, zijn cups niet zo waardevol! Het belangrijkste is de loot, ook al "verlies" je een aanval.
- Bewaar je gems om builders te kopen.
- Je mijnen en pompen genereren nooit genoeg om je bouwers bij te houden, je zult de meeste loot moeten halen uit aanvallen
- Belangrijkste tip van allemaal: STOP MET DIT SPELLETJE NU HET NOG KAN!!!
Mijn neefje is aardig fanatiek geweest en heeft alle die gems opgemaakt (heb er nu door wat bomen te kappen weer 23
Zitten jullie in een clan? en heb ik daar voordeel mee?
Hahahaha erg om te zien dat iedereen het stoppen beaamt, zal ik er anders maar snel mee stoppen en een groepssessie met jullie beginnen om er vanaf te komen
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Hoppa! schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:45:
[...]
Ja, het is toch zo. Als ik elke minuut die ik aan dit spel had gespeeld had gebruikt om een extra studie te doen, dan was ik nu waarschijnlijk afgestudeerd als scheikundige, biotechnoloog, natuurkundige, werktuigbouwkundige en econoom.
En in plaats daarvan ben ik nu nog steeds ambtenaar. Maar wel lvl 13 archtowers.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Iemand die wellicht kan helpen met bovenstaand? en is een clan joinen handig voor wat hulp.Ricloo86 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:18:
[...]
Wat betreft het stadhuis, ik heb alles buiten staan dus dat komt wel goed haha.
Mijn neefje is aardig fanatiek geweest en heeft alle die gems opgemaakt (heb er nu door wat bomen te kappen weer 23, real money spendeer ik er niet aan dus hoe kom ik snel aan die dingen?)
Zitten jullie in een clan? en heb ik daar voordeel mee?
Hahahaha erg om te zien dat iedereen het stoppen beaamt, zal ik er anders maar snel mee stoppen en een groepssessie met jullie beginnen om er vanaf te komen
Heb nu 2 bouwdingen lopen en een vol leger, kan dus niets doen nu (beetje statisch dan) of zijn er evengoed dingen die ik kan doen?
Ja, een clan helpt zowel in de aanval als in de defense. Naast dit kan je ook chatten met de clanmembers wat het spel direct een stuk leuker maakt. Meestal liggen de eisen voor een (goede) clan vaak wat hoger.
Je kan best even op global zitten en wat clans proberen te joinen.
PSN: Curvaa_
Als je een clan zoekt, zou je het bij de Tweakers.net clan kunnen proberenRicloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:34:
[...]
Iemand die wellicht kan helpen met bovenstaand? en is een clan joinen handig voor wat hulp.
Heb nu 2 bouwdingen lopen en een vol leger, kan dus niets doen nu (beetje statisch dan) of zijn er evengoed dingen die ik kan doen?
During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.
Achievements? en wat bedoel je met dorp schoonhouden?Famous schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:42:
Achievements doen en je dorp schoonhouden (vooral gemboxes).
Ja, een clan helpt zowel in de aanval als in de defense. Naast dit kan je ook chatten met de clanmembers wat het spel direct een stuk leuker maakt. Meestal liggen de eisen voor een (goede) clan vaak wat hoger.
Je kan best even op global zitten en wat clans proberen te joinen.
Ja maar had ze allemaal al gebruikt (althans mijn neefje haha) dus haal die 500 nu nooit meer. of is er een manier die dingen snel te verdienen (naast kopen want heb niet eens een visaCurva schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:53:
En probeer je gems niet meer te gebruiken om troepen sneller te maken of gebouwen af te kopen, deze kan je beter investeren in bouwhutjes.
Thnx, zal eens informeren!Shineless schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:03:
[...]
Als je een clan zoekt, zou je het bij de Tweakers.net clan kunnen proberen
Het schoonhouden van je Dorp is dat je alle boompjes kapt en de rotsen weghaalt. Dit kost gold of elixer maar soms krijg je er 1-6 edelstenen voor terug.
Mhoa ik zit nu met townhall 6 halverwege en ik ben eigenlijk pas net voor het eerst wat gaan aanvallen voor loot. Zit al bijna aan de 4 workers en ze hebben in de tijd dat ik speel nog nooit stil gezeten. Gewoon snel investeren in je mines/pompen en je hebt zat... kwestie van timen dat er elke dag wel een builder klaar is voordat je shield afloopt en natuurlijk je townhall naar buiten gooien.Shineless schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:35:
[...]
Een paar hulpevolle tips:
- Je mijnen en pompen genereren nooit genoeg om je bouwers bij te houden, je zult de meeste loot moeten halen uit aanvallen
Maar gezien er vanaf townhall 6 wel redelijk veel geld nodig gaat zijn voor je walls ben ik het er wel mee eens dat het vanaf hier wel nodig gaat zijn om geld bij elkaar te spelen.
Thnx, ga ik dat ook maar eens doen.Curva schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:31:
Archievements zijn doelstellingen die je kan halen. Zoals het behalen van 1250 cups. Dit kan je bekijken door rechts onderin op dat vrouwtje te klikken. Dan zie je wat je moet doen en wat je ervoor krijgt.
Het schoonhouden van je Dorp is dat je alle boompjes kapt en de rotsen weghaalt. Dit kost gold of elixer maar soms krijg je er 1-6 edelstenen voor terug.
Lange weg te gaan zie ik al
Ik val volle bak aan haha, maar weet niet wat ik met al die buit moet aangezien mijn workers toch hele tijd bezig zijn. Dus val maar wat aan omdat het anders zo saai is.flippiej schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Mhoa ik zit nu met townhall 6 halverwege en ik ben eigenlijk pas net voor het eerst wat gaan aanvallen voor loot. Zit al bijna aan de 4 workers en ze hebben in de tijd dat ik speel nog nooit stil gezeten. Gewoon snel investeren in je mines/pompen en je hebt zat... kwestie van timen dat er elke dag wel een builder klaar is voordat je shield afloopt en natuurlijk je townhall naar buiten gooien.
Maar gezien er vanaf townhall 6 wel redelijk veel geld nodig gaat zijn voor je walls ben ik het er wel mee eens dat het vanaf hier wel nodig gaat zijn om geld bij elkaar te spelen.
En heb niet het idee als ik aangevallen wordt dat het heel veel uitmaakt, alleen goud en elixer wordt toch gejat?
Die townhall naar buiten gooien snap ik niet helemaal? wat is het nut ervan en waar moet ik hem neerzetten dan?
Als je je townhall buiten je muren zet, zonder dat de defensie hem dekt. Dan kan de tegenstander alleen deze kapot maken. Hierdoor verlies jij wat cups, maar heb je wel een schildje. En ze blijven van je resources af. In ieder geval die kans is groot. Het vernietigen van alleen de townhall wordt ook wel sniper (of TH-snipen) genoemd.Ricloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:45:
Die townhall naar buiten gooien snap ik niet helemaal? wat is het nut ervan en waar moet ik hem neerzetten dan?
Als je townhall kapot gaat krijg je een 12 uur shieldje, waardoor je in die tijd niet aangevallen kan worden. Je resources zijn dus al die tijd zeker veilig. Daarnaast is het eigenlijk ook in het begin handig om er voor te zorgen dat je trophies niet te hard stijgen.Ricloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:45:
[...]
Ik val volle bak aan haha, maar weet niet wat ik met al die buit moet aangezien mijn workers toch hele tijd bezig zijn. Dus val maar wat aan omdat het anders zo saai is.
En heb niet het idee als ik aangevallen wordt dat het heel veel uitmaakt, alleen goud en elixer wordt toch gejat?
Daarnaast maken je tegenstanders vaak gretig gebruik van townhalls die buiten staan om juist zelf trophies te stijgen om zo de 1250 trophy achievement te halen. Makkelijk te slopen en toch weer wat trophies er bij.
Maakt mij nu nog niet heel veel uit als ze wat jatten, jat het wel weer terug haha
wellicht als ik verder ben wel handig om naar te kijken om wat veiliger te zijn.
Hoeveel gems krijg je bij aanvang van het spelletje?
Zit er een beetje over na te denken om opnieuw te beginnen omdat ik met 2 workers speel en echt niet aan die 500 gems ingame ga komen.
Ja als je ze allemaal haalt ben je nog niet bij de 500.mitch187 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:20:
Kijk eens naar de achievement rewards
Dat is bij het eerste niveau; elke achievement heeft drie niveaus met (soms sterk) oplopende rewards. In totaal zijn er wel meer dan 3000 à 4000 gems te verdienen via die weg.Ricloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:25:
[...]
Ja als je ze allemaal haalt ben je nog niet bij de 500.
CoC: MISSeR | Steam: r3veng
Ah, duidelijk!R3veNG schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:28:
[...]
Dat is bij het eerste niveau; elke achievement heeft drie niveaus met (soms sterk) oplopende rewards. In totaal zijn er wel meer dan 3000 à 4000 gems te verdienen via die weg.
En nieuwe niveau gaat in als je de eerste allemaal hebt gehaald?
Ik denk dat je 8687 gems bedoeltR3veNG schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:28:
[...]
Dat is bij het eerste niveau; elke achievement heeft drie niveaus met (soms sterk) oplopende rewards. In totaal zijn er wel meer dan 3000 à 4000 gems te verdienen via die weg.
Het werkt simpelweg per achievement hoor; je moet dus niet alle één-ster-achievements behalen voor alle lvl2-achievements beschikbaar worden.Ricloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:32:
[...]
En nieuwe niveau gaat in als je de eerste allemaal hebt gehaald?
Wow, ik wist dat het er veel waren (daarom ook mijn gok in de range van 3k tot 4k), maar zo veel wist ik niet
CoC: MISSeR | Steam: r3veng
Ik moet nog een paar duizend verdedigingen winnen, nog heel wat x-bows en Inferno's slopen en allebei de War-achievements nog. Maar goed, in alle gevallen ben ik nog redelijk ver van het doel verwijderd.
Nog 563 X-Bows slopen is de eerste.
Thnx voor de info!R3veNG schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:04:
[...]
Het werkt simpelweg per achievement hoor; je moet dus niet alle één-ster-achievements behalen voor alle lvl2-achievements beschikbaar worden.
[...]
Wow, ik wist dat het er veel waren (daarom ook mijn gok in de range van 3k tot 4k), maar zo veel wist ik niet.
denk wel dat het even duurt voordat ik die 500 bij elkaar gesprokkeld heb haha.
wees verstandig! Nu kan het nog! Uninstall COC, vergeet COC en ga verder met je levenRicloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:25:
[...]
Thnx voor de info!
denk wel dat het even duurt voordat ik die 500 bij elkaar gesprokkeld heb haha.
Hahaha die hoor ik meer, en de reden?cypher21 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:26:
[...]
wees verstandig! Nu kan het nog! Uninstall COC, vergeet COC en ga verder met je leven
Je hoeft er geen 24/7 mee bezig te zijn toch, dat bouwen duurt lang genoeg. weet niet wat ik dan moet gaan doen haha
Nou... 24/7 niet, maar gemiddeld toch wel minimaal een uur per dag... dat al sinds september 2013 (er zijn hier iOS gebruikers die al ruim een jaar langer dan dat spelen)Ricloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:29:
[...]
Hahaha die hoor ik meer, en de reden?
Je hoeft er geen 24/7 mee bezig te zijn toch, dat bouwen duurt lang genoeg. weet niet wat ik dan moet gaan doen haha
Wil eigenlijk niet eens weten hoeveel uren dat zijn, iig teveel. Ben nu redelijk gemaxxed TH10, alleen alle boogschutter torens en kanonnen kunnen nog 1 level omhoog.
Achteraf had ik er nooit aan moeten beginnen en had ik die uren nuttiger kunnen besteden...
[ Voor 0% gewijzigd door cypher21 op 10-06-2015 15:33 . Reden: typo ]
Ach je hebt er vast ook wel lol in gehad? daar moet het ook om gaan.cypher21 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:32:
[...]
Nou... 24/7 niet, maar gemiddeld toch wel minimaal een uur per dag... dat al sinds september 2013 (er zijn hier iOS gebruikers die al ruim een jaar langer dan dat spelen)
Wil eigenlijk niet eens weten hoeveel uren dat zijn, iig teveel. Ben nu redelijk gemaxxed TH10, alleen alle boogschutter torens en kanonnen kunnen nog 1 level omhoog.
Achteraf had ik er nooit aan moeten beginnen en had ik die uren nuttiger kunnen besteden...
Game regelmatig op de PS4 (tot vervelends toe voor mijn vriendin;)) en is ook verloren tijd, maar vind het wel leuk om te doen. (in uren is het idd beter om niet te horen hahaha)
oh dat zeker, vooral omdat we met 35 man in een clan zitten waarvan nagenoeg iedereen elkaar kent en er geregeld gezamelijk een biertje + clanwar gespeeld wordt.Ricloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:38:
[...]
Ach je hebt er vast ook wel lol in gehad? daar moet het ook om gaan.
Game regelmatig op de PS4 (tot vervelends toe voor mijn vriendin;)) en is ook verloren tijd, maar vind het wel leuk om te doen. (in uren is het idd beter om niet te horen hahaha)
maar iedereen is daar nu max th9-maxth10 dan is het wel leuk.
Ik zou absoluut iedereen nu afraden het spel te gaan spelen
Dat maakt het ook gezellig en wat socialer (die in-game chat is alleen wel crap)cypher21 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:45:
[...]
oh dat zeker, vooral omdat we met 35 man in een clan zitten waarvan nagenoeg iedereen elkaar kent en er geregeld gezamelijk een biertje + clanwar gespeeld wordt.
maar iedereen is daar nu max th9-maxth10 dan is het wel leuk.
Ik zou absoluut iedereen nu afraden het spel te gaan spelen
Zover ben ik nog laaaaang niet, en weet niet of ik dat uberhaupt wel ga halen.
Ik game ook graag en ik doe ik graag mee met de CW's.
Mijn vrouw kijkt graag tv en haakt daar ook nog eens bij (doet ze goed trouwens
Het is tijdverdrijf voor je vrije tijd. Als je nu overdag dit doet, maar eigenlijk moet werken, dan is het wat anders. Je moet niet je sociale leven en je werkleven etc verwaarlozen om een spelletje te doen. Maar dat geld natuurlijk ook voor alles naast spelletjes.
Ik krijg hooguit een opmerking dat ze CoC wel gespeeld heeft, maar totaal niet snapt waar het over gaat. En al helemaal de CW's.
Die verwaarlozing schuilt wel in dit soort spelletjes.Arunia schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:57:
wat is "verloren tijd".
Ik game ook graag en ik doe ik graag mee met de CW's.
Mijn vrouw kijkt graag tv en haakt daar ook nog eens bij (doet ze goed trouwens).
Het is tijdverdrijf voor je vrije tijd. Als je nu overdag dit doet, maar eigenlijk moet werken, dan is het wat anders. Je moet niet je sociale leven en je werkleven etc verwaarlozen om een spelletje te doen. Maar dat geld natuurlijk ook voor alles naast spelletjes.
Ik krijg hooguit een opmerking dat ze CoC wel gespeeld heeft, maar totaal niet snapt waar het over gaat. En al helemaal de CW's.
Ik zeg altijd tegen mijn vriendin dat gamen mijn hobby en uitlaatklep is, een ander zit 8 uur per week in de sportschool en is dan niet eens thuis
Het nadeel is dat je dan te horen krijgt dat je gamen boven haar verkiest haha.
Moet eigenlijk een chick vinden die nog meer gamed dan ik
Of een vriendin met een hobby.Ricloo86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:19:
[...]
Die verwaarlozing schuilt wel in dit soort spelletjes.
Ik zeg altijd tegen mijn vriendin dat gamen mijn hobby en uitlaatklep is, een ander zit 8 uur per week in de sportschool en is dan niet eens thuis
Het nadeel is dat je dan te horen krijgt dat je gamen boven haar verkiest haha.
Moet eigenlijk een chick vinden die nog meer gamed dan ik
Mijn vrouw gamed wel zo nu en dan, maar heeft meerdere hobbies. Als zij dat doet, dan heb ik mooi ook even tijd om wat met mijn hobbies te doen.
Ja dat heeft die van mij niet zoveel hahahahaArunia schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Of een vriendin met een hobby.
Mijn vrouw gamed wel zo nu en dan, maar heeft meerdere hobbies. Als zij dat doet, dan heb ik mooi ook even tijd om wat met mijn hobbies te doen.
Ach ieder zijn ding, ze doet er niet moeilijk over.
Je doet het omdat je het leuk vind maar het zorgt ook voor rust en ontspanning in je kop. Waardoor je de volgende dag weer fris,fruitig en met volle kracht er tegenaan kan
Zo heeft iedereen wel iets wat hij/zij doet om lichaam en geest te "ontstressen"
Clash On!
Nou..Kern schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:43:
Gamen is geen verloren tijd luitjes..
Je doet het omdat je het leuk vind maar het zorgt ook voor rust en ontspanning in je kop. Waardoor je de volgende dag weer fris,fruitig en met volle kracht er tegenaan kan
Zo heeft iedereen wel iets wat hij/zij doet om lichaam en geest te "ontstressen"
Clash On!
Net even snel een aanval proberen te doen.. Had verkeerde samenstelling, geen queen (in upgrade) en tevens een bijna maxt TH10 tegen. Na de faal had ik geen rust of ontspanning hoor
Ehhh... Misschien moet je een jointje rokenFamous schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:31:
[...]
Nou..
Net even snel een aanval proberen te doen.. Had verkeerde samenstelling, geen queen (in upgrade) en tevens een bijna maxt TH10 tegen. Na de faal had ik geen rust of ontspanning hoor
Naah, houd niet van wiet.
Nog 4,5 dag tot die queen 25 is, dan kunnen we weer een "normale" aanval doen.
aanvallen en zorgen dat je genoeg resources hebt voor de volgende upgrade als ze beschikbaar komenRicloo86 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:51:
Wat doen jullie in de tussentijd als je workers bezig zijn?
Zelf werkenRicloo86 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:51:
Haha moet ook gebeuren inderdaad
Sparen voor het volgende project, natuurlijk. En soms even het spelletje wegleggen.Ricloo86 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:51:
Overigens ben ik al lang in een fase waarin ik mijn werkers nog maar zelden allemaal aan het werk heb. Nu helemaal, omdat ik weer op cups aan het richten ben en mijn resources in de muren steek. Over een dag of 4 heb ik alle werkers vrij, denk ik.
Ja maar heb meer dan genoeg, zelfs als ik aangevallen word halen ze niet alles leeg.Hoppa! schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:36:
[...]
Sparen voor het volgende project, natuurlijk. En soms even het spelletje wegleggen.
Overigens ben ik al lang in een fase waarin ik mijn werkers nog maar zelden allemaal aan het werk heb. Nu helemaal, omdat ik weer op cups aan het richten ben en mijn resources in de muren steek. Over een dag of 4 heb ik alle werkers vrij, denk ik.
Die fase ben ik nog lang niet, zal voorlopig ook wel even duren haha
binnenkort maar eens kijken hoe dat in zijn werk gaat met die clanwars.
Wat betreft clanwars, de meeste clans die doen aan clanwars verwachten wel dat hun leden minstens draken kan maken. Sowieso is het belangrijk om de nadruk meer te leggen op aanvallende upgrades (lab, army camps, spell factory) in plaats van defensieve upgrades (kanonnen, archer towers, mortars).Ricloo86 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:43:
[...]
Ja maar heb meer dan genoeg, zelfs als ik aangevallen word halen ze niet alles leeg.
Die fase ben ik nog lang niet, zal voorlopig ook wel even duren haha
binnenkort maar eens kijken hoe dat in zijn werk gaat met die clanwars.
Dan ga ik daar over paar weken maar eens naar kijken als alles beetje verder is.Shineless schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:17:
[...]
Wat betreft clanwars, de meeste clans die doen aan clanwars verwachten wel dat hun leden minstens draken kan maken. Sowieso is het belangrijk om de nadruk meer te leggen op aanvallende upgrades (lab, army camps, spell factory) in plaats van defensieve upgrades (kanonnen, archer towers, mortars).
Als 'ie bezig is met upgraden: Nee.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:54:
als ik naar th 9 ga, krijg ik dan automatisch een th 9 in clanwar?
Als 'ie klaar is: Ja tuurlijk
Onjuist. Ik kreeg als beginnende th9 twee maal achter elkaar in een cw een th8 tegen me.iBugged schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:06:
[...]
Als 'ie bezig is met upgraden: Nee.
Als 'ie klaar is: Ja tuurlijk
De vraag is op twee manieren te interpreterenTrezzahn schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:36:
Onjuist. Ik kreeg als beginnende th9 twee maal achter elkaar in een cw een th8 tegen me.
Je kunt het hebben over je eigen TH die in de CW inderdaad TH9 wordt dan.
Je kunt het ook hebben over je tegenstander (als je spiegelt), dat kan van alles zijn.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
CLB weet hoe het zit. Slimme gast, hoor.CLB schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:39:
[...]
De vraag is op twee manieren te interpreteren
Je kunt het hebben over je eigen TH die in de CW inderdaad TH9 wordt dan.
Je kunt het ook hebben over je tegenstander (als je spiegelt), dat kan van alles zijn.
Gemiddeld genomen zou je dan als startende th9 een gelijkwaardige th9 of een sterke th8 tegen moeten krijgen, dat is, als het CW-team van de tegenstander dezelfde balans kent tussen sterke en minder sterke spelers.
Ik heb ooit een CW gedaan met een paar redelijk gemaxte TH10 spelers, en verder alleen lage TH's. Dan krijg je echt een bizarre matching, waarbij de lage spelers (beginnend TH6) ineens tegen gemaxte TH 8 worden gezet.
Verwijderd
Wordt de tegenstander gebaseerd op townhall lvl? dus als ik over 4 dagen th9 ben, krijg ik dan zeker een th9 tegen me?
Of is dit irrelevant en ligt het aan de sterkte/het niveau van mijn troepen en defense etc.
waar heb je t over? Welke tegenstander?Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:49:
Ik bedoel de tegenstander.
Wordt de tegenstander gebaseerd op townhall lvl? dus als ik over 4 dagen th9 ben, krijg ik dan zeker een th9 tegen me?
Of is dit irrelevant en ligt het aan de sterkte/het niveau van mijn troepen en defense etc.
De tegenstander is een clan. De vijandelijke clan wordt gezocht op basis van het townhall level en level van verdediging/troepen en dergelijke van jouw hele clan.
Als jij nummer 5 bent van jouw clan, kan een nummer 5 van de vijandelijke clan een sterke TH10 zijn maar kan net zo goed een slappe TH8 zijn, er wordt niet gekeken naar 1 op 1 tegenstanders
Verwijderd
ik bedoel het vijandelijke zelfde nr als ik ben. (dus als ik #5 ben in mijn clan, de #5 in de vijandelijke clan) Ik heb 1x een th9 gekregen als tegenstander toen ik zelf th8 was, verder was hetzelfde nr in de vijandelijke clan gelijk aan mijn th.cypher21 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:58:
[...]
waar heb je t over? Welke tegenstander?
De tegenstander is een clan. De vijandelijke clan wordt gezocht op basis van het townhall level en level van verdediging/troepen en dergelijke van jouw hele clan.
Als jij nummer 5 bent van jouw clan, kan een nummer 5 van de vijandelijke clan een sterke TH10 zijn maar kan net zo goed een slappe TH8 zijn, er wordt niet gekeken naar 1 op 1 tegenstanders
Dat gaf ik al aan, dat heeft er niets mee te makenVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:05:
[...]
ik bedoel het vijandelijke zelfde nr als ik ben. (dus als ik #5 ben in mijn clan, de #5 in de vijandelijke clan) Ik heb 1x een th9 gekregen als tegenstander toen ik zelf th8 was, verder was hetzelfde nr in de vijandelijke clan gelijk aan mijn th.
1 op 1 matchmaking geldt niet in clanwar
Verwijderd
haha thx, wilde alleen even verduidelijken wat ik bedoeldecypher21 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:07:
[...]
Dat gaf ik al aan, dat heeft er niets mee te maken
1 op 1 matchmaking geldt niet in clanwar
Onze top doet vaak mee met de CW en de "mindere" wat minder. We hebben enkele TH9's en die doen enkel de weekend CW mee. Wanneer zij mee doen zie je direct dat we een stuk slechtere tegenstander krijgen.
Zelf (als ik mee doe) krijg ik eigenlijk altijd een max TH10 tegen me en is het hopen dat de heroes niet boven level 30 zitten, dit komt enkel door de top.
In een paar dagen van 38xx gezakt naar 31xx. Hierbij wel in 3 dagen 130k DE gepakt en genoeg om mijn lab inclusief een paar bouwers bezig te houden. Queen aangezet naar 26 en paar AT in de upgrade. Nu eerst die eens max krijgen
Binnenkort denk ik even zakken naar Silver of Gold III en even die defense achievement halen, clanmate had er 400 in een week
[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 15-06-2015 13:56 ]
Netjes! Hier staat sinds gisteren draak 4 aan, omdat het kan... Daarna nog goblin 6 en that's it...Famous schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:54:
Nog drie lab upgrades en dan kan al mijn elixer (eindelijk) in de muren.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Had al even gespiekt bij jeCLB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:56:
[...]
Netjes! Hier staat sinds gisteren draak 4 aan, omdat het kan... Daarna nog goblin 6 en that's it...
Goed bezig! Hier staat jump nu aan en dan moet ik nog draak, goblin en lightning.
Nog even 44 dagen zoet dus, mits ik alles direct kan aanzetten.
Qua duister hoef ik alleen de valkyrie nog, die is nog level 1
Moet alleen alle kanonnen en alle boogschutterstorens nog van 12 naar 13, maar merk dat ik steeds minder speel de laatste weken. Alleen actief clanwar 2x per week en max 3 a 4 aanvallen per dag
Hier gaat nu jump naar Max. Daarna alleen nog een lvl Valkery en een level Lightning. Maar DE gaat in de helden en elixer in de muren. Gebruik die troepen niet, andere prioriteiten dus.Famous schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:01:
[...]
Had al even gespiekt bij je![]()
Goed bezig! Hier staat jump nu aan en dan moet ik nog draak, goblin en lightning.
Nog even 44 dagen zoet dus, mits ik alles direct kan aanzetten.
En voor wat betreft CW Famous, ik doe daar voorlopig nog even niet aan mee. Clan is wel erg okeey trouwens, veel actieve leden en er worden alleen max-troepen gedeeld (een lvl 6 archer af en toe uitgezonderd). Ook wel leuk om even te farmen in Champ.
Had mijn DE troepen op TH9 al max (voor zover dat kon) dus daar had ik al mazzel mee. Verder gebruik ik eigenlijk alleen maar GoWiWi en Barch maar wil lab wel max hebbenHoppa! schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:50:
[...]
Hier gaat nu jump naar Max. Daarna alleen nog een lvl Valkery en een level Lightning. Maar DE gaat in de helden en elixer in de muren. Gebruik die troepen niet, andere prioriteiten dus.
En voor wat betreft CW Famous, ik doe daar voorlopig nog even niet aan mee. Clan is wel erg okeey trouwens, veel actieve leden en er worden alleen max-troepen gedeeld (een lvl 6 archer af en toe uitgezonderd). Ook wel leuk om even te farmen in Champ.
Gelijk heb je, ga zelf nu ook wat meer op heroes richten en laat de CW even voor wat het is.
Clan is inderdaad goed om in te verblijven. Moet zeggen dat ik door hun ook wel makkelijk gestegen ben. De eerste keer dat ik een request deed werd ik direct op mijn vingers getikt dat ik om 2/2/3 moest vragen
Als iemand niet max doneert gewoon even zeggen tegen hem, is waarschijnlijk een nieuwe dan. Leiding wilt ook dat er alleen maar max gedoneerd wordt.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Archers
Zeker als defense heeft die mij al paar keer wat cups opgeleverd. Gewoon King en Queen killen met twee witches en een wiz
[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 15-06-2015 15:21 ]
CoC autisten taal. Ik zat eerder in een clan waar ik gekickt werd omdat ik verkeerd doneerde toen iemand om 2/2/3 vroeg.Tylen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:15:
2/2/3??????
Ik kan niet wachten tot we een keer gaan cuppen. Nr. 2 van Nederland zijn is al best mooi, maar er telt maar 1 plek echt in gaming....Famous schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:59:
[...]
Had mijn DE troepen op TH9 al max (voor zover dat kon) dus daar had ik al mazzel mee. Verder gebruik ik eigenlijk alleen maar GoWiWi en Barch maar wil lab wel max hebben![]()
Gelijk heb je, ga zelf nu ook wat meer op heroes richten en laat de CW even voor wat het is.
Clan is inderdaad goed om in te verblijven. Moet zeggen dat ik door hun ook wel makkelijk gestegen ben. De eerste keer dat ik een request deed werd ik direct op mijn vingers getikt dat ik om 2/2/3 moest vragenZitten wel opeens paar bij die ik nog niet echt ken maar die zullen vanzelf wel weer gaan wanneer er spelers terug komen.
Als iemand niet max doneert gewoon even zeggen tegen hem, is waarschijnlijk een nieuwe dan. Leiding wilt ook dat er alleen maar max gedoneerd wordt.
Maaruh, die Mag-Giver die er nu in zit, dat is toch niet dezelfde als die er normaal zit, of wel? Die heeft toch een veel sterkere basis?
Het werkt dan ook gewoon erg goed! Maar om dan direct mensen te kicken..Hoppa! schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:20:
[...]
CoC autisten taal. Ik zat eerder in een clan waar ik gekickt werd omdat ik verkeerd doneerde toen iemand om 2/2/3 vroeg.
Met cuppen zie je de echte "autisten" pasHoppa! schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:22:
[...]
Ik kan niet wachten tot we een keer gaan cuppen. Nr. 2 van Nederland zijn is al best mooi, maar er telt maar 1 plek echt in gaming....![]()
Maaruh, die Mag-Giver die er nu in zit, dat is toch niet dezelfde als die er normaal zit, of wel? Die heeft toch een veel sterkere basis?
Ze gaan dan ook continu uit de clan als ze defense moeten doen. Momenteel staan we derde maar hebben ook flink wat "noobs" erin nu en volgens mij maar vier 4k spelers momenteel. Wanneer we weer gaan cuppen pakken we de eerste plek wel weer
Nee, enkele mensen hebben hun naam destijds veranderd. Emile heeft daarnaast ook 30 accounts volgens mij dus het blijft gokken en dan is het ook nog de vraag wie er op dat moment op zit
Nu is het op deze manier niet zo erg maar krijg ze soms ook dat mijn troepen klaar zijn terwijl ik al aan het aanvallen ben met een compleet leger. Meer mensen hier last van?

Erger nog, tijdens het spel zelf krijg ik een melding "Hey come back your warriors need a leader"Famous schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:56:
Steeds vaker dat ik een melding krijg terwijl ik gewoon in-game zit.
Nu is het op deze manier niet zo erg maar krijg ze soms ook dat mijn troepen klaar zijn terwijl ik al aan het aanvallen ben met een compleet leger. Meer mensen hier last van?
[afbeelding]
[afbeelding]
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Klopt, maar ik ben bang als ik in een aanval zit dat hij opnieuw laadt en dan is je aanval klaar.Tylen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:44:
Nee geen last van. Je kan hem overigens gewoon naar boven weg swipen he.
Die heb ik dan nog niet gehadSteevo_S schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:41:
[...]
Erger nog, tijdens het spel zelf krijg ik een melding "Hey come back your warriors need a leader"
NS FC: SW 2742 0448 8213
Beetje jammer weer.. Dacht eerst dat het aan iMod lag maar blijkbaar niet dus.cypher21 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:16:
Op de ipad krijg ik idd ook de meldingen als ik in het spel zit. Op android niet.
Ik ben redelijk veel online maar dit probleem ben ik nog niet tegengekomen.Beetje jammer weer.. Dacht eerst dat het aan iMod lag maar blijkbaar niet dus.
Verwijderd
Tijdens het upgraden van de pekka ga ik het laboratorium upgraden met een builder.
Wat gebeurt nu met de upgraden van de pekka? vervalt deze? of loopt deze op de achtergrond door?
Ik heb dit namelijk in het begin een keer gedaan en toen zag ik de progress van de upgrade niet meer (van barbarians was dit toen)
Loop beetje tegen het probleem aan dat ik niet goed weet wat nu een goede indeling is voor mijn dorp, iemand tips?
Zorg dat je je voorraden goed beschermt.
Het gebeurt veel dat het stadhuis buiten de muren wordt gezet. Dit zorgt ervoor dat de kans groter is, dat alleen je stadhuis wordt vernietigd. Op deze manier verlies je bijna geen grondstoffen en heb je wel een schild van 12 uur te pakken.
Vraag om troepen als je offline gaat. Deze troepen kunnen jouw verdediging misschien die ene boost geven zodat de aanvaller niet alles plat legt.
Centraliseer je clan kasteel. Als je je clan kasteel in het midden van de base zet, is het lastiger voor de tegenstanders om de troepen hieruit te lokken.
Een base kun je zelf maken door op de designknop te drukken. Hier kun je je base volledig aanpassen. Enkele sites waar je nog meer voorbeelden kunt vinden:
Clash of Clans Builder
Clash of Clans Tools
Officiële Clash of Clans forum
Verwijderd
Niet dat ik jou persoonlijk niet geloof, maar waar heb je dit vandaan?
Ik lees namelijk allemaal verschillende dingen op internet, en ik heb de keuze mijn townhall upgrade af te kopen, maar ben mijn pekka nog aan het upgraden en wil na het afkopen mijn lab meteen upgraden
Klopt, ik ben ervaringsdeskundigeVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:00:
[...]
Ik lees namelijk allemaal verschillende dingen op internet, en ik heb de keuze mijn townhall upgrade af te kopen, maar ben mijn pekka nog aan het upgraden en wil na het afkopen mijn lab meteen upgraden
Upgrade en lab kunnen dus tegelijk klaar zijn.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:00:
[...]
Dat dus en heb zelf Valks in de upgrade gehad en toen lab geüpgraded. Beiden liepen door en Valks waren klaar toen lab ook klaar was.janvanduschoten schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:08:
[...]
Klopt, ik ben ervaringsdeskundige
Upgrade en lab kunnen dus tegelijk klaar zijn.
www.clashofclansbuilder.comRicloo86 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:23:
Ondertussen weekje onderweg en aardig uitgebreid, en kan ondertussen eventueel wel tweakers clan joinen waar mogelijk.
Loop beetje tegen het probleem aan dat ik niet goed weet wat nu een goede indeling is voor mijn dorp, iemand tips?
Thnx voor de info!Famous schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:29:
ij de farming base ligt de focus op het beschermen van de grondstoffen. Hieronder volgen een aantal punten die handig zijn bij het maken van een farming base.
Zorg dat je je voorraden goed beschermt.
Het gebeurt veel dat het stadhuis buiten de muren wordt gezet. Dit zorgt ervoor dat de kans groter is, dat alleen je stadhuis wordt vernietigd. Op deze manier verlies je bijna geen grondstoffen en heb je wel een schild van 12 uur te pakken.
Vraag om troepen als je offline gaat. Deze troepen kunnen jouw verdediging misschien die ene boost geven zodat de aanvaller niet alles plat legt.
Centraliseer je clan kasteel. Als je je clan kasteel in het midden van de base zet, is het lastiger voor de tegenstanders om de troepen hieruit te lokken.
Een base kun je zelf maken door op de designknop te drukken. Hier kun je je base volledig aanpassen. Enkele sites waar je nog meer voorbeelden kunt vinden:
Clash of Clans Builder
Clash of Clans Tools
Officiële Clash of Clans forum
Zal eens kijken of ik wat kan vinden en uitvoeren.
Voor wat betreft het joinen zal ik vanavond eens kijken, hoe gaat dat in zijn werk?
Wanneer je aan de "eisen" voldoet kan je een request sturen om te joinen. Iemand beoordeelt je dan en laat je toe of niet. Vermeld er wel even je Tweakers gebruikersnaam bij!
Mits je clan castle gebouwd is uiteraard
Komen jullie ook steeds minder basissen tegen met volle pompen en mijnen?? Echt nog maar heel zelden, ongeacht waar ik farm. Ik maak nu ook standaard gewoon aanvalslegers waar ik alles mee gesloopt krijg
Gaat hier al jaar en dag prima, gewoon met cheap-ass barch, niks duur of lang wachten.Hoppa! schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:15:
Komen jullie ook steeds minder basissen tegen met volle pompen en mijnen??
Zit zo rond de 2200 cups
Mijn main army: 4 minions om de TH te snipen
Veder val ik ook nog wel eens met loonion aan voor de grap, maar daar haal ik lang niet zo veel uit als de loot bonus.
Per week haal ik nu ongeveer 300k DE binnen en over het algemeen kan ik 4 lava-muurtjes per dag kopen
Als die heroes nu ook eens sneller klaar zijn dan een week, hoe ik ook niet telkens te wachten tot ze klaar zijn met een volle DE kluis
Met hoeveel aanvallen?Shineless schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:54:
Ik farm nu tussen de 3100 en 3200 cups met een champion schildje.
Mijn main army: 4 minions om de TH te snipen
Veder val ik ook nog wel eens met loonion aan voor de grap, maar daar haal ik lang niet zo veel uit als de loot bonus.
Per week haal ik nu ongeveer 300k DE binnen en over het algemeen kan ik 4 lava-muurtjes per dag kopen![]()
Als die heroes nu ook eens sneller klaar zijn dan een week, hoe ik ook niet telkens te wachten tot ze klaar zijn met een volle DE kluis
Dan kan je namelijk beide heroes non-stop upgraden tot ze beide 31 ofzo zijn.
Ik zit momenteel ook op dat cup niveau maar heb zéér weinig TH's die buiten het dorp staan.
43k per dag is dat namelijk ongeveer, vind ik redelijk veel
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 18-06-2015 20:09 ]
Op een goede dag haal ik 65k DE binnen, normaal tussen de 50k en 60k DE.Famous schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:36:
[...]
Met hoeveel aanvallen?
Dan kan je namelijk beide heroes non-stop upgraden tot ze beide 31 ofzo zijn.
Ik zit momenteel ook op dat cup niveau maar heb zéér weinig TH's die buiten het dorp staan.
43k per dag is dat namelijk ongeveer, vind ik redelijk veel
Gemiddeld vind ik eens in de 12 minuten een base met zijn TH buiten de muren.