(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik lees hier en daar wat over iptv (HD)streams die vervangen zijn door de kpn varianten met slechtere bitrate. Ik kom niet zo 123 wijs uit alle berichten, maar ik heb het idee dat de HD-zenders achteruit gegaan zijn hier in regio Dordrecht. Is er een manier om te checken welke streams wij binnenkrijgen?
Ben benieuwd of het alleen een vermoede is, of ook daadwerkelijk achteruit is gegaan.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
fast-server schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:29:
Wanneer gaan ze dit ongeveer doen bij jou?

@Meultje

Het IP zou alleen veranderen als de klant zelf een wijziging aanbracht in de internetdienst, daarnaast leveren KPN, XS4ALL alleen maar een vast IP op de zelfde hardware.
Technisch is het dus geen enkel probleem.
Ja, je hebt gelijk, intern veranderd er niets dus zolang je eigen mac-adres hetzelfde blijft zou 't geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
fast-server schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:29:
Wanneer gaan ze dit ongeveer doen bij jou...?
Over een week of twee, begin April. Ik heb geen vast IP, dus dat boeit niet.

Ik heb dus ook geen idee of die vervanging alleen bij mij is, of bij de hele wijk. Het zou eventueel ook nog een nasleep kunnen zijn van de vervanging van de voeding, een maand of wat geleden, maar dat staat niet in de brief. Het enige wat daar in staat is het: '(in de toekomst) meer kunnen halen uit uw glasvezeldiensten.' Ik vraag me dus nu af wat dat inhoudt... O-)

[ Voor 44% gewijzigd door Fiber op 22-03-2013 13:46 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:31:
Ik lees hier en daar wat over iptv (HD)streams die vervangen zijn door de kpn varianten met slechtere bitrate. Ik kom niet zo 123 wijs uit alle berichten, maar ik heb het idee dat de HD-zenders achteruit gegaan zijn hier in regio Dordrecht. Is er een manier om te checken welke streams wij binnenkrijgen?
Ben benieuwd of het alleen een vermoede is, of ook daadwerkelijk achteruit is gegaan.
Dordrecht is WGDO, Nederland x, RTL x en de SBS zenders zou je nog in dezelfde kwaliteit moeten hebben (dat zijn geen knp streams).
Op welke zenders zie je verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:43:
[...]

Dordrecht is WGDO, Nederland x, RTL x en de SBS zenders zou je nog in dezelfde kwaliteit moeten hebben (dat zijn geen knp streams).
Op welke zenders zie je verschillen?
Nou, voor m'n gevoel zijn het juist die zenders die achteruit zijn gegaan :? Gezichten hebben minder detail voor m'n gevoel. Alsof de amino 140 geen 1080 output geeft (instellingen staan goed). Heb wel recent de amino firmware bijgewerkt (ging weer paar versies omhoog).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:20:
[...]

Die keuze heb ik al een jaar of wat, dus dat staat hier los van lijkt mij... O-)
Dat is bijzonder, want nu zou je enkel de keuze mogen hebben uit WGDO ISP's (VDF, CICT).
Na de omzetting kunnen ook de WBA SP's ook leveren op je adres (dus KPN, XS4ALL etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Tutti-frutti schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:53:
[...]

Nou, voor m'n gevoel zijn het juist die zenders die achteruit zijn gegaan :? Gezichten hebben minder detail voor m'n gevoel. Alsof de amino 140 geen 1080 output geeft (instellingen staan goed). Heb wel recent de amino firmware bijgewerkt (ging weer paar versies omhoog).
Na een firmware updat gaan je beeld instellingen terug naar sd.
Na elke firmware update moet je handmatig je beeld instellingen weer terug zetten.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Geen idee, maar die keuze heb ik dus al een jaar of wat, sinds een migratie die volgens mij door Denan is aangestuurd: KPN, XS4ALL, Tweak, Vodafone, Telfort, Lijbrandt en nog een paar. In totaal 102 mogelijke pakketten volgens https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/ Gek genoeg geen Concepts meer.

Een jaar of wat geleden stond daar alleen XMS met een handvol paketten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik zie net dat ik hier in Arnhem ook fieber als provider kan kiezen met een vast IP :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

White_Collar schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:47:
[...]

Na een firmware updat gaan je beeld instellingen terug naar sd.
Na elke firmware update moet je handmatig je beeld instellingen weer terug zetten.
Daar was ik me van bewust, de instellingen staan dus gewoon op 1080ip.

edit: Ik hou het er maar op dat het niet is veranderd en ik het alleen maar dacht, of misschien naar uitzendingen keek die niet worden opgenomen in HD.

[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-03-2013 15:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:51:
* Fiber heeft post van XMS gehad...

[...]

Ben benieuwd... Heb nu nog een eerste generatie PacketFront met losse DRG uit 2004 of zo. Ik woon in een oud Portaal gebied, Amersfoort Soesterkwartier, maar het netwerk is hier al wel open. Wat kan zo'n nieuw modem wat de oude niet kan? Enige wat ik me kan voorstellen is Gigabit... :z
Ingebouwde glazenwasser ? ;) ik ben er niet zo blij mee als ze dat hier ook komen gaan doen, mijn DRG-600 werkt nu goed, weinig zin in weer iets anders... of je krijgt een experia hahaha... nou dan is het hiet toch echt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Ik vermoed dat ik nu ook een DRG-600 krijg. Scheelt in ieder geval weer een los DRG kastje voor telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week is de webmail van XMSnet via SSL bereikbaar:

https://webmail.xmsnet.nl -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:51:
* Fiber heeft post van XMS gehad...

[...]

Ben benieuwd... Heb nu nog een eerste generatie PacketFront met losse DRG uit 2004 of zo. Ik woon in een oud Portaal gebied, Amersfoort Soesterkwartier, maar het netwerk is hier al wel open. Wat kan zo'n nieuw modem wat de oude niet kan? Enige wat ik me kan voorstellen is Gigabit... :z
Ik heb toch al meerdere keren gemeld een paar maanden geleden dat ze met een mega migratie bezig zijn?
Alle packetfronts gaan eruit, genexis 1 gigabit modems erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
White_Collar schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:28:
[...]
Ik heb toch al meerdere keren gemeld een paar maanden geleden dat ze met een mega migratie bezig zijn?
Alle packetfronts gaan eruit, genexis 1 gigabit modems erin.
Jij denkt dus dat ik van een eerste generatie PacketFront met losse DRG direct over ga op een Gigabit Genexis...? Zou wel cool zijn, hoewel de 100/100 die ik nu heb al zwaar overkill is voor mijn gebruik...

Ik ben benieuwd, over een week of twee weten we het zeker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:34:
[...]

Jij denkt dus dat ik van een eerste generatie PacketFront met losse DRG direct over ga op een Gigabit Genexis...? Zou wel cool zijn, hoewel de 100/100 die ik nu heb al zwaar overkill is voor mijn gebruik...

Ik ben benieuwd, over een week of twee weten we het zeker... :)
Ik gok van wel. :)
Lijkt mij wel logisch, Waarom zouden ze anders de packetfront komen vervangen? Kost anders super veel geld om eerst een oud model op te hangen, om vervolgens een paar jaar later weer langs te komen om het weer te vervangen. Ik denk dat Reggefiber dat probeert te voorkomen om het direct in 1 keer goed te doen.
Als ze daarvoor niet kiezen, dan zie je ze over een paar jaar weer :+

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 22-03-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:40:
[...]

Ik gok van wel. :)
Lijkt mij wel logisch, Waarom zouden ze anders de packetfront komen vervangen? Kost anders super veel geld om eerst een oud model op te hangen, om vervolgens een paar jaar later weer langs te komen om het weer te vervangen. Ik denk dat Reggefiber dat probeert te voorkomen om het direct in 1 keer goed te doen.
Als ze daarvoor niet kiezen, dan zie je ze over een paar jaar weer :+
Welnee, ze halen eerst de mijne weg, zijn ze van mijn gezeur af en die krijgt Fiber dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:13:
Sinds deze week is de webmail van XMSnet via SSL bereikbaar:

https://webmail.xmsnet.nl -Tim
Zo zo, gaan jullie eindelijk mee in de tijd. _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Welnee, ze halen eerst de mijne weg, zijn ze van mijn gezeur af en die krijgt Fiber dan :p
hahahaha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Niks mis mee, altijd binnen gestaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:56:
Niks mis mee, altijd binnen gestaan... ;)
Van een oud mannetje geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:57:
[...]

Van een oud mannetje geweest ...
_/-\o_ ik zeg nicks O-)
Dan is de slingbox goedkoper, maar met de door mij gekozen blue ray doet het ding ook nog wat als ik gewoon thuis ben ( bedankt voor het meezoeken).

[ Voor 49% gewijzigd door Nick39 op 22-03-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kijk ook eens naar de BD-E8300, die kan hetzelfde maar heeft een kleinere hdd en kost vanaf €279 ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:01:
[...]

Kijk ook eens naar de BD-E8300, die kan hetzelfde maar heeft een kleinere hdd en kost vanaf €279 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Weet iemand hier of je een amino M540PVR moet afmelden bij XMS als je deze wil verkopen?
Zou een beetje zuur zijn als een ander de box koopt en op mijn kosten films gaat lopen bestellen.
Of gebeurd de registratie op de FTU?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Er is geen registratie of zo. Rekeningen gaan per adres/aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Maar ze registreren je mac en mijn gegevens en adres staan nu in de box, weet niet of dat veranderd als je de box aansluit op een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Je adres staat niet in die box maar op de servers van XMS. Mijn A110 geeft ook gewoon mijn adres weer op het scherm, maar dat zit echt niet in het ding zelf. Als die authentication servers in storing liggen is hij mijn adres opeens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat snap ik, de vraag is dan ook hoe deze registratie gebeurd. (MAC of via de FTU/aansluiting)

Zal maandag wel even contact opnemen met XMS met het verzoek deze box te ontkoppelen van mijn gegevens i.v.m. verkoop.
Mocht het dan toch mis gaan dan heb ik liever wel een stukje bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Laat ik het dan zo zeggen: Er worden al jarenlang Amino's gebruikt en ik heb nog nooit ergens gehoord dat iemand de rekening van een ander kreeg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Over een week of twee, begin April. Ik heb geen vast IP, dus dat boeit niet.

Ik heb dus ook geen idee of die vervanging alleen bij mij is, of bij de hele wijk. Het zou eventueel ook nog een nasleep kunnen zijn van de vervanging van de voeding, een maand of wat geleden, maar dat staat niet in de brief. Het enige wat daar in staat is het: '(in de toekomst) meer kunnen halen uit uw glasvezeldiensten.' Ik vraag me dus nu af wat dat inhoudt... O-)
en welke wijk is dat in leiden, hier in stevenshof niets nog. buiten dat mijn drg module telefonie dood is
geen lijn signaal meer en lampjes die heel dof branden (is al ticket van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Ik woon niet in Leiden, maar in Amersfoort, Soesterkwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa...3e dag geen Internet, TV en Telefoon.
Wat een incompetente bende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
Ik zou maar even nadenken voor ik deze aanschaf.
Zie:
productreview: Samsung BD-E8500 review door patrick191280
En lees ook de reacties maar even. Er zijn meer mensen die niet zo'n positieve ervaring hebben......

[ Voor 10% gewijzigd door dspijkers op 23-03-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Haha schitterend verhaal, "zeg GAST" :D
Zou deze functionaliteit met een dreambox (of een clone) met dvb-c tuner ook niet werken door de Ziggo kaart?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 09:48
Zijn er meer mensen waarbij de Amino erg slecht op de afstandsbediening reageert?

Met een IR Repeater: IR Repeater heb ik voor 4 euro het probleem opgelost. Wat een verademing!!

Ook bij de buren wordt geklaagd, ik ken zelfs iemand die om deze reden overgestapt is op UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
@fast-server: via mijn xms kan je waarschijnlijk 'interactieve televisie' uitzetten (€ 5 euro), dat verwijderd het signaal. Vervolgens kan je je amino verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

echtp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:27:
Zijn er meer mensen waarbij de Amino erg slecht op de afstandsbediening reageert?

Met een IR Repeater: IR Repeater heb ik voor 4 euro het probleem opgelost. Wat een verademing!!

Ook bij de buren wordt geklaagd, ik ken zelfs iemand die om deze reden overgestapt is op UPC!
Ja! Ik moet vaak meerdere keren drukken, of de afstandsbediening echt helemaal op de amino richten. Maar dat heeft een tv ook, alleen valt het dan niet zo op, omdat de tv niet onder de tv op een kastje staat ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Devil schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Ja! Ik moet vaak meerdere keren drukken, of de afstandsbediening echt helemaal op de amino richten. Maar dat heeft een tv ook, alleen valt het dan niet zo op, omdat de tv niet onder de tv op een kastje staat ;)
Is al een oud probleem waarover in de voorgaande topics pagina's lang gediscussieerd is. Het heeft te maken met de plaatsing van je Amino en je type tv scherm. Sommigen geven interferentie of zo. Staan ook een paar regels over in de OP van dit topic. De oplossing van 'echtp' mag wat mij betreft zo toegevoegd worden aan de OP, maar is helaas ook weer geen garantie dat die bij iedereen gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dspijkers schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:16:
[...]

Ik zou maar even nadenken voor ik deze aanschaf.
Zie:
productreview: Samsung BD-E8500 review door patrick191280
En lees ook de reacties maar even. Er zijn meer mensen die niet zo'n positieve ervaring hebben......
Online kopen en kijken, dan heb ik een wettelijke termijn voor geld terug zonder gezeik ;) er zijn zat mensen die zeggen, dit kan niet, dat kan niet,terwijl er ergens elders iets aangezet moet worden, maar ik hou e.e.a. wel in mijn achterhoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echtp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:27:

Geen last van bij A110; wel een keer batterijen moeten vervangen toen de ab duidelijk trager ging functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er wel ontzettend veelbelovend uit zeg! Ook het feit dat hij 2 tuners heeft en blijkbaar ook CI+ .....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
eymey schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:24:
[...]

Ziet er wel ontzettend veelbelovend uit zeg! Ook het feit dat hij 2 tuners heeft en blijkbaar ook CI+ .....
Alleen heb je dan hetzelfde issue als bijvoorbeeld bij een vergelijkbaar LG model: Je CI+ module kan niet 2 zenders tegelijk decoderen.

Gevolg is dus dat je de dual-tuner alleen kunt gebruiken indien minstens 1 van de 2 afgestemde zenders zonder encryptie is. Bij GHM maakt dit dus niet uit, omdat alles unencrypted is, maar als je een (glas)provider hebt die (extra) pakketten met encryptie aanbied dan heb je dus een probleem in bepaalde omstandigheden.

Alternatief is wat Loewe deed, encrypted opnemen en later ''decoderen', maar dat geintje ging dankzij wat wijzigingen niet meer op.... (Ik meen dat Ziggo de keywissel sneller gezet heeft, ipv wat Loewe verwachtte, waardoor de key niet meer werkte als ie s nachts ging decoderen)

Afaik werkt het opnemen van 2 encrypted streams alleen op (bv) een humax met ingebouwde irdetco lezer. (dus geen CI+ slot)

Los daarvan, boven de aanschaf van die Samsung oid komt dus nog een CI+ module.

En met een Nagravision oplossing (UPC) heb je hier ook weinig aan...al weet ik niet hoe dat exact zit kwa decoding enz. Een Humax is dan iig geen optie.

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 23-03-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Lukt het iemand deze site nu te bekijken?

http://www.veronicatv.nl/programmas/formule-1/sport/live

Na ruim 30 minuten maar weer opgeheven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
Ja hoor, lukt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Vermoedens dat er iets fout gaat. maar geen idee wat?

tracert www.nkon.nl

Traceren van de route naar www.nkon.nl [178.21.114.188]
via maximaal 30 hops:

1 Algemene fout.

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:06

Nakebod

Nope.

Het scheelt, die site is waarschijnlijk gewoon down.
http://www.downforeveryoneorjustme.com/www.nkon.nl

Veronica doet het hier gewoon.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
chocka schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:11:
Vermoedens dat er iets fout gaat. maar geen idee wat?

tracert www.nkon.nl

Traceren van de route naar www.nkon.nl [178.21.114.188]
via maximaal 30 hops:

1 Algemene fout.

De trace is voltooid.
Veronica doet het wel, nkon niet

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Ik kwam net een twitpick tegen die Sport1 fans vermoedelijk een warm gevoel geven >:)

http://twitpic.com/cdzws2/full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
Ik begrijp uit dit forum dat we allemaal overgaan naar Telfort? Is er al bekend wanneer dat gaat gebeuren? En wanneer krijgt iedereen de mindere kwaliteit tv? (Ik woon in Zeewolde).
Mindere tv kwaliteit zou voor mij een reden zijn weer terug te gaan naar UPC. Wat teleurstellend allemaal. Toen XMS hier kwam werden ons gouden bergen voorgespiegeld, NIKS van terechtgekomen en nu dus weer terug bij af.... Sorry dat ik zo zuur klink maar ben gewoon erg teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:42:
[...]

Alleen heb je dan hetzelfde issue als bijvoorbeeld bij een vergelijkbaar LG model: Je CI+ module kan niet 2 zenders tegelijk decoderen.

Gevolg is dus dat je de dual-tuner alleen kunt gebruiken indien minstens 1 van de 2 afgestemde zenders zonder encryptie is. Bij GHM maakt dit dus niet uit, omdat alles unencrypted is, maar als je een (glas)provider hebt die (extra) pakketten met encryptie aanbied dan heb je dus een probleem in bepaalde omstandigheden.

Alternatief is wat Loewe deed, encrypted opnemen en later ''decoderen', maar dat geintje ging dankzij wat wijzigingen niet meer op.... (Ik meen dat Ziggo de keywissel sneller gezet heeft, ipv wat Loewe verwachtte, waardoor de key niet meer werkte als ie s nachts ging decoderen)

Afaik werkt het opnemen van 2 encrypted streams alleen op (bv) een humax met ingebouwde irdetco lezer. (dus geen CI+ slot)

Los daarvan, boven de aanschaf van die Samsung oid komt dus nog een CI+ module.

En met een Nagravision oplossing (UPC) heb je hier ook weinig aan...al weet ik niet hoe dat exact zit kwa decoding enz. Een Humax is dan iig geen optie.
Loewe kon idd niet afspelen en decoderen tegelijk en ging dus 's nachts decoderen, aangezien de keywissel op 2 uur staat nu,kan dat niet meer,daar is Loewe van te voren voor gewaarschuwd.
In mijn geval zou ik het opnemen en afspelen niet gebruiken, het gaat me om het blu-ray deel en het kunnen uitzenden van beelden die met een tablet kunnen worden opgevangen, ik heb 3 ci+ modules liggen.
Maar ik ga dus niet van 2 encrypted streams opnemen,het gaat mij om het live gedeelte, ik heb 2 ongebruikte dvd-recorders liggen.
Feitelijk gebruik ik dus: afspeel deel voor blu-ray, streaming deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post123men
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11-2020
Hier 3825 werken alle on demand diensten (HBO en Moviemax) niet. Allen foutmelding code 9.
Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
echtp schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:10:
Ik begrijp uit dit forum dat we allemaal overgaan naar Telfort? Is er al bekend wanneer dat gaat gebeuren? En wanneer krijgt iedereen de mindere kwaliteit tv? (Ik woon in Zeewolde).
Mindere tv kwaliteit zou voor mij een reden zijn weer terug te gaan naar UPC. Wat teleurstellend allemaal. Toen XMS hier kwam werden ons gouden bergen voorgespiegeld, NIKS van terechtgekomen en nu dus weer terug bij af.... Sorry dat ik zo zuur klink maar ben gewoon erg teleurgesteld.
Zeewolde is WGDO gebied en daarvan is eigenlijk nog niet echt iets geroepen qua XMS en Telfort overgang.

Waarom ga je dan niet over naar een andere glasprovider die in Zeewolde levert via WGDO en niet wordt samengevoegd met Telfort?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Barre73 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:21:
[...]

Zeewolde is WGDO gebied en daarvan is eigenlijk nog niet echt iets geroepen qua XMS en Telfort overgang.

Waarom ga je dan niet over naar een andere glasprovider die in Zeewolde levert via WGDO en niet wordt samengevoegd met Telfort?
Het e.e.a. heeft ook te maken met lopende projecten (vraag-bundeling) waarbij merknamen (als XMS) gebruikt worden die later over gaan naar Telfort. Dus in het begin zullen producten van Telfort nog naast die van de ´oude´ merken worden verkocht. Van Concepts weet ik bv. dat dit nog tot Q3 van dit jaar zal worden verkocht.

Dit staat echter los van de techniek en het verhaal rond om de TV streams. Als je in een netwerk hangt dat vroeger WDGO hete wil dit niet meer zeggen dat je andere of betere TV streams ontvangt.
De provider Solcon wil o.d.m. hierom los komen van GHM en heeft nu een eigen TV platform gebouwd (net als Tele2 al had gedaan) welke ze vanaf 2 april gaan uitrollen voor hun V-DSL gebruikers en in een later stadium voor hun FttH klanten. De STB die ze gaan gebruiken zijn de Dune. Dat even als fun fact tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
trankilo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:19:
[...]

Het e.e.a. heeft ook te maken met lopende projecten (vraag-bundeling) waarbij merknamen (als XMS) gebruikt worden die later over gaan naar Telfort. Dus in het begin zullen producten van Telfort nog naast die van de ´oude´ merken worden verkocht. Van Concepts weet ik bv. dat dit nog tot Q3 van dit jaar zal worden verkocht.

Dit staat echter los van de techniek en het verhaal rond om de TV streams. Als je in een netwerk hangt dat vroeger WDGO hete wil dit niet meer zeggen dat je andere of betere TV streams ontvangt.
De provider Solcon wil o.d.m. hierom los komen van GHM en heeft nu een eigen TV platform gebouwd (net als Tele2 al had gedaan) welke ze vanaf 2 april gaan uitrollen voor hun V-DSL gebruikers en in een later stadium voor hun FttH klanten. De STB die ze gaan gebruiken zijn de Dune. Dat even als fun fact tussendoor.
dat is niet hun eigen platform, Solcon koopt dat ook in. Alleen niet bij GHM ;)
Maar het is wel Solcon-branded, en een aantal functies zijn/worden op verzoek van Solcon geimplementeerd.
overigens ziet de gui er wel netjes uit, persoonlijk mooier dan die van de Amino's

Wbt XMS (en aanverwanten): t is niet Telfort die de TV kwaliteit bepaald, dat is GlasHartMedia. Als hun besluiten eea om te zetten (of te encrypten) hebben de providers die dat doorverkopen dat maar te slikken.

Maar goed, bedenk wel dat dat heel wat voeten in aarde heeft, in de WGDO gebieden komt bv de A110 regelmatig voor.... En die zullen ze (gok ik) niet zomaar even allemaal omgooien.

Als je puur voor de kwaliteit gaat is UPC nu al beter, alleen in de WGDO gebieden is het gelijkwaardig. In de WMP+ gebieden is UPC al (marginaal) beter. Sommige zenders iets hogere bitrate, en geen gestripte audiostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
DJSmiley schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:31:
[...]

dat is niet hun eigen platform, Solcon koopt dat ook in. Alleen niet bij GHM ;)
Maar het is wel Solcon-branded, en een aantal functies zijn/worden op verzoek van Solcon geimplementeerd
Dat zou best kunnen, weet daar net te weinig van omdat ik met hun sales heb gesproken, en die zijn per definitie niet technisch ;) Ergens deze maand zal ik bij hun een introductie van het platform bijwonen en kan ik er meer over zeggen.
Wbt XMS (en aanverwanten): t is niet Telfort die de TV kwaliteit bepaald, dat is GlasHartMedia. Als hun besluiten eea om te zetten (of te encrypten) hebben de providers die dat doorverkopen dat maar te slikken.

Maar goed, bedenk wel dat dat heel wat voeten in aarde heeft, in de WGDO gebieden komt bv de A110 regelmatig voor.... En die zullen ze (gok ik) niet zomaar even allemaal omgooien.
Hier weet ik dan toevallig weer wel wat van. Mij hoef je niet uit te leggen wie GHM is ;) De 110 gaat er iid uit. Het product is gewoonweg te oud en sluit niet meer aan bij de dienstverlening van GHM. De meeste 110´s zijn gekregen en na het 1 (of 2) jaar-contract heeft de ISP ook geen verplichting meer om deze te ondersteunen. Men verwacht dat er slechts enkele klanten zijn die ze een 140 moeten sturen na de change. Waarbij ook klanten kunnen besluiten over te stappen waarbij ze een STB in bruikleen krijgen (Telfort propositie). Maar zoals gezegd, het is een dynamische omgeving.
Als je puur voor de kwaliteit gaat is UPC nu al beter, alleen in de WGDO gebieden is het gelijkwaardig. In de WMP+ gebieden is UPC al (marginaal) beter. Sommige zenders iets hogere bitrate, en geen gestripte audiostreams.
Wat betreft UPC is het verhaal ook weer iets genuanceerder. Kwaliteit meet de eindgebruiker (de consument in dit topic) ook in stabiliteit en continuiteit van de dienstverlening. Na de ingebruikname van qam256 ondervinden UPC klanten daar echter hinder in. Dat levert al een tijd een stroom overstappers op die na 5 mediaboxen al blij zijn met een mpeg-4 stream die de hele avond gewoon werkt....

Ik kreeg net op mn kop dat ik geen uitspraken over WDGO ed. mag doen. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

trankilo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:07:
[...]

Ik kreeg net op mn kop dat ik geen uitspraken over WDGO ed. mag doen. Meh.
Stel je eens voor dat een klant informatie over de toekomst (met Telfort) zou krijgen, dat kan natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
elwinvangestel schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:37:
Heeft Glashart Media inmiddels al bedacht wat er met BBC HD gaat gebeuren? Komen BBC 1 en 2 HD beschikbaar, of raken we (weer) een HD-zender kwijt a.s. maandag?
Op de site van Lijbrandt Telecom staat nu het volgende:

"Op 26 maart 2013 wordt op het IPTV platform (interactieve TV) de zender BBC HD vervangen door BBC ONE HD."

http://www.lijbrandt-tele...en-Interactieve-Televisie

Zou betekenen dat we na 2.5 jaar eindelijk BBC One HD krijgen, maar dat we nu juist zonder BBC Two HD komen te zitten, daar waar we gewend waren de belangrijkste BBC2-programma's altijd op BBC HD te kunnen volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
Barre73 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:21:
[...]

Dank voor jullie antwoorden! Voor mij is tv-kwaliteit het belangrijkst. Als dat via glasvezel kan, des te beter. Maar glas is niet uniek qua download en de upload is minder belangrijk voor mij (en voor 90% van de klanten).
Maar hoe weet ik welke provider welke kwaliteit streams aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
[...]
De meeste 110´s zijn gekregen en na het 1 (of 2) jaar-contract heeft de ISP ook geen verplichting meer om deze te ondersteunen. Men verwacht dat er slechts enkele klanten zijn die ze een 140 moeten sturen na de change. Waarbij ook klanten kunnen besluiten over te stappen waarbij ze een STB in bruikleen krijgen (Telfort propositie). Maar zoals gezegd, het is een dynamische omgeving.
De IPTV settopboxen worden uitgegeven namens glashart media door de ISP, alle mensen hebben wel ten degen betaald voor deze box en veel doen dat nog steeds (5 euro per maand)
Glashart media geeft aan een hoogwaardig product te leveren, je mag dan verwachten dat de gebruikte IPTV settopbox dat ook is.

Dan kom je op een stukje verplichting (gebruiksduurverwachting) uit wat boven de wettelijke garantie valt (buiten de door jouw zogenaamde 1 of 2 jaar)

gebruiksduurverwachting Beeld :
Hoog - Midden - Laag 7 jaar - 6 jaar - 5 jaar

Onder de groep ‘Beeld’ vallen televisies, settop-boxen, home cinemasets en satelliettuners.

Bron: http://www.uneto-vni.nl/g...duurverwachting-uneto-vni (juridisch wordt dit ook aangehouden!)

Als er iets gaat veranderen waardoor deze IPTV settopboxen niet meer werken dan moeten deze IPTV settopboxen zonder kosten vervangen worden.

Jammer genoeg proberen ze hier onderuit te komen, het blijft ook altijd het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:26:
[...] alle mensen hebben wel ten degen betaald voor deze box en veel doen dat nog steeds (5 euro per maand)
[...]
Ik weet niet of dát argument stand houdt...
Dan zou ik ook kunnen argumenteren dat ik gratis internet en iptv heb, maar wel 50 euro per maand moet betalen voor gebruik van de Genexis.
Hm...

Verder ben ik het wel met je eens dat er op de providers een langere zorgplicht rust dan de duur van je abbo, mede in het licht van de verwachtingen die zijn gewekt.
En volgens mij heeft bijvoorbeeld Lijbrandt tot in de zomer van 2011 110's uitgeleverd, dus die (na)zorgplicht heeft Telfort m.i. nog wel een poosje. Hoewel 5 jaar me dan wel erg lang lijkt (maar volgens mij hebben we dat gesprek al eens gevoerd hier ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
...

De 110 gaat er iid uit. Het product is gewoonweg te oud en sluit niet meer aan bij de dienstverlening van GHM. De meeste 110´s zijn gekregen en na het 1 (of 2) jaar-contract heeft de ISP ook geen verplichting meer om deze te ondersteunen. Men verwacht dat er slechts enkele klanten zijn die ze een 140 moeten sturen na de change. Waarbij ook klanten kunnen besluiten over te stappen waarbij ze een STB in bruikleen krijgen (Telfort propositie). Maar zoals gezegd, het is een dynamische omgeving.

...
Oh...
dus als klant van het 1e uur, die toen zijn stb verplicht was te kopen, word ik nu wederom verplicht weer een nieuwe stb aan te schaffen omdat XMS (gaat) besluiten die 110 maar niet meer te ondersteunen?

Of ik moet "overstappen" naar een nieuwe contract (waarbij ik gelijk weer een jaar vast zit) en dan extra gaan betalen om de stb in bruikleen te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 25-03-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt hij toch helemaal niet? Waar zie jij dat hij zegt dat mensen die in het verleden er al eentje hebben aangeschaft, nu weer een nieuwe moeten aanschaffen? Hij heeft het alleen over een nieuwe opsturen.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 25-03-2013 08:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:57:
Dat zegt hij toch helemaal niet? Waar zie jij dat hij zegt dat mensen die in het verleden er al eentje hebben aangeschaft, nu weer een nieuwe moeten aanschaffen? Hij heeft het alleen over een nieuwe opsturen.

Oftewel: 8)7 |:(
dat zegt hij wel...
... en na het 1 (of 2) jaar-contract heeft de ISP ook geen verplichting meer om deze te ondersteunen...
ze hebben geen verplichting meer deze te ondersteunen. En voor iets wat ze niet meer ondersteunen zullen ze ook geen vervangende stb gaan uitleveren.

Ik zal dus óf over moeten naar "de Telfort propositie", óf weer zelf een stb moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zolang het orderning systeem van ispfabriek op zijn gat ligt (sinds december) kunnen ze je weinig maken. ;)
En dat baseer ik op het feit dat het sinds december onmogelijk is om je contract online te wijzen en/of aanvullende in of uit te schakelen.

[ Voor 39% gewijzigd door White_Collar op 25-03-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Zoals verwacht is inderdaad de factuur deze maand eerder (vandaag) afgeschreven, mag toch hopen dat dit een uitzondering is en men volgende maand weer gewoon aan het eind van de maand de factuur afschrijft. Ik heb dit nu bij alle andere vaste lasten ook zo, zodat dit er pas af gaat zodra het salaris binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Phoolie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:50:
Zoals verwacht is inderdaad de factuur deze maand eerder (vandaag) afgeschreven, mag toch hopen dat dit een uitzondering is en men volgende maand weer gewoon aan het eind van de maand de factuur afschrijft. Ik heb dit nu bij alle andere vaste lasten ook zo, zodat dit er pas af gaat zodra het salaris binnen is.
Hier dus ook, net voor dat mijn salaris binnen was, dus nu voor het eerst in 3 jaar tijd een negatief saldo op de rekening :-(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Momenteel ondervind ik 2 problemen.

Email
Ik laat gmail mijn xmsmail importeren, maar ik zie zeer regelmatig verbindingsfouten die door gmail gemeld worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Mon, Mar 25, 2013 at 6:13 AM     Connection Error. 
Server returned error "Connection timed out: There may be a problem with the settings you added. Ple..."
Mon, Mar 25, 2013 at 12:52 AM    Connection Error. 
Server returned error "Connection timed out: There may be a problem with the settings you added. Ple..."
Sun, Mar 24, 2013 at 10:37 PM    Connection Error. 
Sun, Mar 24, 2013 at 9:34 PM     No mails fetched.
Sun, Mar 24, 2013 at 6:54 PM     Connection Error. 

Hij heeft dus nu maar 1x kunnen checken in de laatste 24+ uur. Mails komen dus wel binnen, maar hij faalt dus meer en deel van de tijd. (ik zie dit niet bij andere import accounts in gmail)

Onbereikbaarheid telefonie
Wij worden regelmatig gebeld op ons mobiele nummer nadat iemand ons xms nummer heeft gebeld met de melding dat we niet bereikbaar zijn (mensen krijgen melding dat nummer niet in gebruik is).
Vaak als ik het dan zelf probeer werkt het weer, maar heb het al meegemaakt dat ik inderdaad ook die onbereikbaarheids-toon. Dit is al minimaal anderhalve maand aan de gang. Waar zou dit aan kunnen liggen? Modem is in de tussentijd al paar keer van stroom geweest welke het probleem niet oplost.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
odo966 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:00:
[...]

Op de site van Lijbrandt Telecom staat nu het volgende:

"Op 26 maart 2013 wordt op het IPTV platform (interactieve TV) de zender BBC HD vervangen door BBC ONE HD."

http://www.lijbrandt-tele...en-Interactieve-Televisie

Zou betekenen dat we na 2.5 jaar eindelijk BBC One HD krijgen, maar dat we nu juist zonder BBC Two HD komen te zitten, daar waar we gewend waren de belangrijkste BBC2-programma's altijd op BBC HD te kunnen volgen...
Bijzonder. Maar goed, beter dan dat BBC HD gewoon verdwijnt. We krijgen er in ieder geval wat voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

@Tutti-frutti:
ik heb precies dezelfde fouten in mijn gmail logs. Ik gebruik die XMS-mail gelukkig alleen voor de factuur, het is geen probleem voor me, maar ik vind het wel vrij jammerlijk dat het zo vaak faalt.
En voor de telefonie heb ik een mooie oplossing: gewoon niemand je nummer vertellen en de stekker uit het apparaat laten ;) Jammer alleen dat het zo niet werkt voor de meeste mensen hier die wel gebruik maken van de vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tutti-frutti schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:58:
Onbereikbaarheid telefonie
Wij worden regelmatig gebeld op ons mobiele nummer nadat iemand ons xms nummer heeft gebeld met de melding dat we niet bereikbaar zijn (mensen krijgen melding dat nummer niet in gebruik is).
Vaak als ik het dan zelf probeer werkt het weer, maar heb het al meegemaakt dat ik inderdaad ook die onbereikbaarheids-toon. Dit is al minimaal anderhalve maand aan de gang. Waar zou dit aan kunnen liggen? Modem is in de tussentijd al paar keer van stroom geweest welke het probleem niet oplost.
Dit probleem heb ik sinds twee weken ook op 1 adres. Er is geen kiestoon te horen op mijn telefoon, en als je het nummer draait krijg je een nummer is niet in gebruik melding.

Enige oplossing is de stroom van het modem en er weer op. Dit heb ik voor de tweede keer moeten doen.
Als ik het volgende week weer moet doen, ga ik bellen naar de helpdesk, al vraag ik mij af of dat nut heeft.

3823 amersfoort

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 25-03-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thasaidon:
Niet om je argument als onzin terwijde te schuiven, maar als je de destijds betaalde prijs van de 110 deelt door het aantal maanden dat je sindsdien niet hebt betaald voor het (basis?) iptv pakket, op wat voor bedrag per maand kom je dan uit?

Ik denk nl dat dit een relevante wegingsfactor wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:39:
@ Thasaidon:
Niet om je argument als onzin terwijde te schuiven, maar als je de destijds betaalde prijs van de 110 deelt door het aantal maanden dat je sindsdien niet hebt betaald voor het (basis?) iptv pakket, op wat voor bedrag per maand kom je dan uit?

Dat denk ik ook. Als mijn A110 het straks niet meer doet dan wordt dat zeker een reden om eens verder te gaan kijken naar een andere ISP. Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en dat het nog wel even zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

White_Collar schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Dit probleem heb ik sinds twee weken ook op 1 adres. Er is geen kiestoon te horen op mijn telefoon, en als je het nummer draait krijg je een nummer is niet in gebruik melding.

Enige oplossing is de stroom van het modem en er weer op. Dit heb ik voor de tweede keer moeten doen.
Als ik het volgende week weer moet doen, ga ik bellen naar de helpdesk, al vraag ik mij af of dat nut heeft.

3823 amersfoort
Dit heb ik tot nu toe maar 1x hoeven doen, toen ik daadwerkelijk zelf hoorde dat ik onbereikbaar was. In andere gevallen was ik alweer bereikbaar toen ik het testte. Dus de telefonieverbinding lijkt zichzelf wel te herstellen, maar geen idee hoe lang dit duurt.

Er zijn zeker geen mogelijkheden om een of andere log van het genexis modem uit te lezen?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:38:
[...]

3823 amersfoort
Voor ik mijn "nieuwe" DRG kreeg had ik een schakelklok op de voeding van de oude DRG staan, om 06.00 schakelde die uit en om 06.05 weer aan, dat was voldoende om de diensten "up" te houden, een soort van tijdsgeplande reset, denk dat die 5 minuten wel korter konden maar ik was bang dat als ik de tijd verkortte ik misschien de voeding van de DRG zou opblazen, dit heeft 4 maanden gewerkt tot de DRG werd vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap hoor XMS, nu al voor de 5e dag geen Internet-Tv-Telefoon en Radio.
Je mag als klant gewoon afwachten wanneer het eens opgelost wordt.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit aan XMS begonnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:06:
Knap hoor XMS, nu al voor de 5e dag geen Internet-Tv-Telefoon en Radio.
Je mag als klant gewoon afwachten wanneer het eens opgelost wordt.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit aan XMS begonnen ben.
Ik snap je frustratie, maar kan je toelichten wat je tot nu toe hebt gedaan qua melden/communicatie met XMS?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tutti-frutti schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:53:
[...]
Er zijn zeker geen mogelijkheden om een of andere log van het genexis modem uit te lezen?
Bij mij weten zijn die logs alleen beschikbaar voor Reggefiber noc eerste lijn (en hoger) en ispfabriek derde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:08:
[...]

Ik snap je frustratie, maar kan je toelichten wat je tot nu toe hebt gedaan qua melden/communicatie met XMS?
Donderochtend al gebeld omdat alle de diensten eruit liggen. Kan helemaal niks!
Inmiddels al 5x ZELF contact gehad met de klantenservice.
Van 'uw wordt vandaag teruggebeld" en "binnen 48 uur wordt er teruggebeld" tot wat ik vandaag te horen kreeg "u wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld"
Schijnbaar hebben ze de "klacht" bij de netwerkbeheerder gelegd.
Ze verrekken gewoon om mij op de hoogte te houden en een tijd/dag aan te geven wanneer ik gewoon weer netjes krijg waarvoor ik betaal: Internet-TV-telefoon en Radio.

Gewoon de opmerking van: we hebben de klacht genoteerd en meer kunnen we niet doen. Daar heb ik helemaal niks aan. Zoals het er nu uit ziet duurt dus een klacht oplossen dik een week??? En geen internet, telefoon en TV

Alles bij elkaar heb ik het nog gewoon netjes omschreven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
  • Laatst online: 23-04-2018
Join the club, ik heb sinds afgelopen dinsdag geen Internet/Telefoon/IPTV. Vanochtend wederom gebeld met de helpdesk en omdat het nu meer dan 5 dagen duurt is de storing wederom ingeschoten bij de netwerkbeheerder. Tot op heden nog steeds niets vernomen, het is eigenlijk van den zotte (ook ik hou me netjes).

Wel vernomen dat de netwerkbeheerder een 'lichte' achterstand heeft...........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:39:
@ Thasaidon:

Ik snap wat je bedoeld, maar als ik over zou gaan naar het "Telfort gebeuren" zit ik als bestaande klant ineens weer vast aan een jaarcontract. Afgezien van het feit dat ik dus ook meer zou gaan betalen per maand.
Je word dus behandeld alsof je een nieuwe klant bent, maar je hebt geen recht op "de nieuwe klanten aktie" waarbij je gratis een HD decoder krijgt. :9

Dus qua kosten als wegingsfactor...
Ja, waar ik de stb toen voor gekocht heb is een "schijntje" vergeleken met wat ik per maand had moeten betalen aan "Basis pakket IPTV". Maar de stb die ik dan nu aan zou moeten schaffen is wel 2x zo duur.
En de vrouw zal het echt niet goed vinden om 170,- uit te geven aan een stb zolang de HTPC het ook nog doet. ;)

Maar over wegingsfactoren gesproken...
Voor mij weegt het feit dat ik met een HTCP ook kan kijken door het hele huis op alle pc's (WGDO en dus zonder verimatrix) nog altijd het zwaarst. Nee dat is geen officiële ondersteunde feature, dat weet ik, maar het kan nu nog wel.
Gaan ze de bende versleutelen, dan zal ik of 4 stb's moeten kopen (à 170,-) of over moeten gaan als "nieuwe klant" en 4 van die dingen moeten huren. Want er moet natuurlijk wel op iedere slaapkamer (en woonkamer) tv gekeken worden. ;)

Ik heb dus ook geen zin om weer aan een jaarcontract vast te zitten als "oude trouwe klant". Want als ze gaan encrypten ben ik gewoon weg. Tenzij ze tv kijken op pc dan inmiddels al mogelijk gemaakt hebben, maar daar heb ik een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Incompetente bende.
Het kan er bij niet in dat als ik contact hebt met XMS er vanuit XMS geen contact gelegd kan worden met de netwerkbeheerder om netjes terug te koppelen hoe lang het nog duurt.
Afspraken die ze met de netwerkbeheerder hebben over de termijn wanneer het wel of niet opgepakt gaan worden boeien mij als klant helemaal niet.
Ik betaal XMS dus wil gewoon netjes op de hoogte gehouden worden wanneer mijn klacht verholpen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Thasaidon schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:31:
Gaan ze de bende versleutelen, dan zal ik of 4 stb's moeten kopen (à 170,-) of 4 van die dingen moeten huren. Want er moet natuurlijk wel op iedere slaapkamer (en woonkamer) tv gekeken worden.
Daar heb je DVB-C toch ook nog voor? Ja ok, je kan niet ALLE zenders ontvangen, maar dat is vaak toch ook niet nodig op alle TV's.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:22:
[...]

Donderochtend al gebeld omdat alle de diensten eruit liggen. Kan helemaal niks!
Inmiddels al 5x ZELF contact gehad met de klantenservice.
Van 'uw wordt vandaag teruggebeld" en "binnen 48 uur wordt er teruggebeld" tot wat ik vandaag te horen kreeg "u wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld"
Schijnbaar hebben ze de "klacht" bij de netwerkbeheerder gelegd.
Ze verrekken gewoon om mij op de hoogte te houden en een tijd/dag aan te geven wanneer ik gewoon weer netjes krijg waarvoor ik betaal: Internet-TV-telefoon en Radio.

Gewoon de opmerking van: we hebben de klacht genoteerd en meer kunnen we niet doen. Daar heb ik helemaal niks aan. Zoals het er nu uit ziet duurt dus een klacht oplossen dik een week??? En geen internet, telefoon en TV

Alles bij elkaar heb ik het nog gewoon netjes omschreven nu.
Dat is heel zuur ja :/
Vind het zorgwekkend dat de netwerkbeheerder geen "spoedjes" kan afwerken. Communcatie en controle op voortgang is aan XMS, waar eventueel ook het probleem kan liggen.

Ik spreek zelf niet uit ervaring, ooit is per ongeluk (bleek later) mijn glasvezel verwisseld met een andere in de pop. Dat was op dezelfde dag van melden nog opgelost, werd ook binnen half uur gebeld door een reggefiber installateur die daarna 2 maal is langsgeweest. Zo zou het toch ook (nogsteeds) moeten kunnen? Ik hoop dat jullie problemen snel verholpen worden!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Luuk1983 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Daar heb je DVB-C toch ook nog voor? Ja ok, je kan niet ALLE zenders ontvangen, maar dat is vaak toch ook niet nodig op alle TV's.
Ja DVB-C kan, maar dan moet ik ook weer kosten maken.
Er word nu overal gekeken via een PC. Dus nieuwe stb's of DVB-C modullen... ik moet dan extra kosten maken.
En volgens mij gaat DVB-C over de coax? Die moet ik dan ook weer door het hele huis gaan trekken, want ik heb wel utp liggen, maar geen coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Phoolie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:50:
Ik ben al jaren gewend aan afschrijven op of rond de 24e, het is nu dus weer 'normaal' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Dat is heel zuur ja :/
Vind het zorgwekkend dat de netwerkbeheerder geen "spoedjes" kan afwerken. Communcatie en controle op voortgang is aan XMS, waar eventueel ook het probleem kan liggen.
Precies. Als ik tegenwoordig via internet een pakje in China bestel dan kan ik precies traceren waar het pakje in het bestelproces is. Bij een storing bij XMS ben je aan de goden afgeleverd wanneer er ooit eens iemand je belt om het probleem op te lossen. Dat is wat me enorm stoort.
Dan nog liever een telefoontje met de melding dat er over ... dagen iemand aan de deur staat om het op te lossen dan gewoon helemaal geen communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dan nog liever een telefoontje met de melding dat er over ... dagen iemand aan de deur staat om het op te lossen dan gewoon helemaal geen communicatie.
Dat zou je inderdaad denken, maar als er gebeld zou worden met de mededeling; "We kunnen het pas over 2 weken verhelpen, sorry eerder gaat niet", dan wordt je ook niet vrolijk en ontstaat er tevens een discussie. Bedrijven kiezen dan helaas voor de makkelijkste weg, helemaal geen communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:44:
[...]

Dat zou je inderdaad denken, maar als er gebeld zou worden met de mededeling; "We kunnen het pas over 2 weken verhelpen, sorry eerder gaat niet", dan wordt je ook niet vrolijk en ontstaat er tevens een discussie. Bedrijven kiezen dan helaas voor de makkelijkste weg, helemaal geen communicatie.
Eens, dan zou ik ook niet vrolijk worden maar dan wist ik in ieder geval nog iets.
Een paar dagen zonder Tv is nog wel te doen maar internet is echt een ander verhaal.
Dat is wat we wel te horen kregen: als we een zakelijke aansluiting hadden gehad was het al opgelost geweest :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontvang mijn inkomen gelukkig rond de 22ste elke maand.

Het is mij niet duidelijk wanneer de factuur van XMS geïnd wordt; bij mij variëren de data nog al, één keer [mei vorig jaar] op de 24ste, maar verder nooit voor de 25ste. Ook regelmatig pas begin van de volgende maand, extreemste was de 6de.
Inmiddels al zo'n €2500 aan XMS betaald, maar ook deze maand moet ik nog op de incassering wachten, want bij mij is het er vandaag niet afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
OFFTOPIC

@Nick39

Weet jij toevallig of dit een ontevreden XMS klant is ? :P

Tientallen ruiten aan diggelen in Zeeheldenbuurt Leiden
http://www.leidschdagblad...-in-Zeeheldenbuurt-Leiden

Hebben jou ramen het overleefd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:02:
OFFTOPIC

@Nick39

Weet jij toevallig of dit een ontevreden XMS klant is ? :P

Tientallen ruiten aan diggelen in Zeeheldenbuurt Leiden
http://www.leidschdagblad...-in-Zeeheldenbuurt-Leiden

Hebben jou ramen het overleefd ?
Nou er is glas genoeg voor glasvezel laten we dat even vooropstellen, ik ben vandaag even wezen kijken, dure auto's, een leasebak van 60.000 aan puin, afgelopen vrijdag heeft ie de ramen van het buurthuis ingeslagen, ze hebben hem zaterdag vrijgelaten en zondag heeft ie letterlijk bij elk huis de voordeurruiten, de huiskamer ruiten en zo'n beetje elke geparkeerde auto te pakken gehad, overal zitten nu noodruitjes opgeplakt maar voor ieder huis zal opnieuw dubbelglas opgemeten moeten worden want geen raam is gelijk en hij heeft dus dwars door het dubbelglas heengemept.
Ik woon aan de andere kant, ik heb het niet eens gehoord, mijn zoon belde vanochtend (timmerman) of ik nog een plankie nodig had, maar het is een wonder dat er geen gewonden zijn gevallen, wel wat flatscreens kapot,laptops... en bij een iemand stond de baby met zo'n electrisch wipstoeltje en daar lan het glas tussen de beentjes maar gelukkig niet geraakt, tot nu toe is de melding: 1 gewonde kat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06
@MenB @Pabbus
Erg frustrerend dat jullie al een poos geen internet e.d. hebben. Mijn ervaringen met XMS webcare op Twitter zijn erg goed, ik zou daar eens een berichtje achterlaten. Hopelijk helpt dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik begrijp dat er iets gewijzigd is in de mailomgeving.
Waarom wordt dat niet gecommuniceerd?
Voorheen kon je met je verkorte naam inloggen, nu moet dat ineens met je Gebruikersnaam@xmsnet.nl ??????

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
GerkeP schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:16:
Ik begrijp dat er iets gewijzigd is in de mailomgeving.
Waarom wordt dat niet gecommuniceerd?
Voorheen kon je met je verkorte naam inloggen, nu moet dat ineens met je Gebruikersnaam@xmsnet.nl ??????
Ik heb altijd in moeten loggen met volledige mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Sinds vrijdag kan je met SSL je webmail bekijken, heeft het misschien daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
  • Laatst online: 23-04-2018
@musicfreak,

Het is inderdaad erg frustrerend.
Ik heb al contact met Webcare, zij doen hun best, maar tot op heden nog geen resultaat.

In ieder geval bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Conzales schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:44:
[...]

Het grote probleem is de netbeheerder, het maakt niet zo veel uit of je dan bij XMS zit of een andere ISP.
Als er een probleem is wat alleen de netbeheerder kan oplossen dan kun je beter een abonnement elders nemen (ben je sneller online)

Het netbeheer is alleen maar bezig met het ontsluiten van nieuwe gebieden, aftercare voor de reeds aangelegde gebieden is er gewoon niet, dit is al vaker voorbij gekomen.

XMS kan wel aan de netbeheerder vragen wanneer ze het oppakken maar als de netbeheerder dit zelf niet weet dan kunnen ze dit lastig terug koppelen.
Het is gewoon een structureel probleem...

Pagina: 1 ... 9 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.