Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:15:
Goedemiddag Tweakers,
Ik heb vanochtend de nieuwe DNS-server in een deel van het PacketFront geconfigureerd i.s.m. met mijn zeer gewaardeerde collega Sjakie-Operator. We gaan dit stapsgewijs doen om te blijven monitoren hoe de DNS zich houdt.
De nieuwe DNS-server is als primary geconfigureerd en zal met de eerste DHCP-renewal aangepast worden.
Zojuist dus uitgerold:
* Alle "Static-IP klanten"
* Leiden
Graag jullie ervaringen.
Als er updates/uitbreidingen zijn ,zal ik die ook hier posten
Fijne week verder vanaf mijn zonovergoten werkplek,
O.
Die zonovergoten werkplek is hier helaas nu veranderd in een verregende werkplek.
De auto DNS in mijn router geeft nu aan:
DNS1: 37.251.1.100
DNS2: 188.142.0.22
De automatische aanpassing is dus aangekomen en tot nu toe gaat het goed.
eymey schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:42:
@nick: Welk punt probeer je eigenlijk te maken met je link naar het artikel over de potentiele capaciteit van glas? Er staat weliswaar dat deze niet 'onbegrensd' is (en vooral bepaald wordt door de apparatuur en de marktvraag) maar er staat verder helemaal niet bij wat die capaciteit dan zou moeten zijn (waarschijnlijk nog steeds hoger dan men met Docsis 4 of toekomstige iteraties van dat systeem zal gaan halen).
Docsis 4 haalt de 1 Gbits ook ( in het lab) maar dat doet er niet toe.
Ik bedoelde met onbegrensd in de uitingen van menig glasvezel operator, dat er toch een limiet aan zit, onbegrensd betekent ongelimiteerd maar zelfs aan de snelheid van het licht zit een limiet.(Flauw ik weet het)
Maar op dit moment bestaan er geen lasermodulators en demodulators ( of ze zijn zo duur dat ze onbetaalbaar zijn) die de volledige capaciteit van de vezel zelf kunnen benutten.
De vezel zelf is de snelweg, maar de op en afritten zijn op dit moment dusdanig begrensd dat het volledige potentieel van de snelweg niet benut kan worden.
Onbegrensd wekt de indruk dat er geen limiet is, maar die is er wel: die van de modulator en de demodulator,welliswaar vele malen hoger dan coax ( al vraag ik me af of dat ooit in de consumentenmarkt gezet gaat worden) maar wel degelijk een limiet.
Men kan het potentieel dat de vezel biedt niet benutten omdat er een hardware matige begrenzing is, de apparatuur dat het licht over die vezel kan verzenden en ontvangen.
Ik probeer er niet steeds een vezel/ coax welles/nietes van te maken dus zo moet je dat niet opvatten.
En wat betreft je vrije marktwerking dus nogmaals: Er zijn nog genoeg ISP's die niet zijn over genomen door KPN (Tweak, Vodafone, Fype, Solcon, Tele2, etc.). Dat ze bijna allemaal in meer of mindere mate alsnog gebruik maken van diensten die door KPN worden geleverd is juist een gevolg van die marktwerking (niet lonend om zelf apparatuur te plaatsen bij de huidige vraag van consumenten).
Maar die leveren hier dus niet over glas.
Er is hier maar 1 beschikbare leverancier: XMS.
Geen Tweak, geen Vodafone, geen Solcon, zelfs al zouden die gebruik maken van het Reggefiber netwerk, ze zijn er niet.
Dat is dus niet overdrijven.
Bovendien, door het niet aanpassen van wijkpops en hardware thuis (DRG-600) is het onbeperkte glasvezel van kpn/reggefiber zelfs beperkter dan dat van Ziggo die met gigabit router 125 mbits download biedt, zelfs mijn eigen koperen UTP netwerk in huis ( Cat 6) is sneller dan het onbeperkte glasvezelnetwerk

( ong. 300-400 mbits... )
[
Voor 4% gewijzigd door
Nick39 op 18-03-2013 16:00
]