(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
eymey schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:42:

Ieder netwerk (behalve schijnbaar dus dat van Portaal) is gewoon open voor iedere partij die apparatuur wil plaatsen in POP's, tegen vanuit de OPTA gereguleerde tarieven. Dat blijkbaar geen enkele partij dit doet en gewoon bij KPN / ITNS inkoopt, daar kan KPN echt niets aan doen.
No offence maar heb je wel eens gezien hoe groot die oude POP's zijn?
Ik weet hoe groot ze zijn staat er hier 1 op de hoek, ook heb ik de kleine kast(POP) open gezien en deze zit stamp vol.
Er kan dus helemaal niets meer bij, dus ja...
Een VLAN vanaf de FTU naar de ISP routen lijkt me nou ook niet zo'n probleem en dit is gewoon mogelijk als ze dit maar willen, hier wringt de schoen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Overigens, @nick: Welk punt probeer je eigenlijk te maken met je link naar het artikel over de potentiele capaciteit van glas? Er staat weliswaar dat deze niet 'onbegrensd' is (en vooral bepaald wordt door de apparatuur en de marktvraag) maar er staat verder helemaal niet bij wat die capaciteit dan zou moeten zijn (waarschijnlijk nog steeds hoger dan men met Docsis 4 of toekomstige iteraties van dat systeem zal gaan halen).
op het moment is het al gelukt 101 Tbit/s te halen over glas. Dat is vele malen hoger wat er nu wordt aangeboden... in de meeste complete wijken.... . Docsis 4 zie ik nog geen snelheden bij staan, dus geen idee wat ik met die opmerking moet.

Bij de storing die we hadden met tv heb ik wel het vermoeden dat er nu al 2 fibers binnen komen, 1 voor tv (en radio?), en 1 voor telfeoon/internet. In een klein stukje kabel dat ik los heb bewaard voor een speekbeurt van mijn zoon (?) zie ik ook een blauwe en een groene plasticje zitten. Blijkbaar is het goedkoper 2 iets langzamere fibers te leggen dan 1 wat duurdere, of wordt het modem op die manier goedkoper.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

leuk_he schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:41:
[...]
Bij de storing die we hadden met tv heb ik wel het vermoeden dat er nu al 2 fibers binnen komen, 1 voor tv (en radio?), en 1 voor telfeoon/internet. In een klein stukje kabel dat ik los heb bewaard voor een speekbeurt van mijn zoon (?) zie ik ook een blauwe en een groene plasticje zitten. Blijkbaar is het goedkoper 2 iets langzamere fibers te leggen dan 1 wat duurdere, of wordt het modem op die manier goedkoper.
Er zijn inderdaad 2 vezels aangelegd. Bij XMS ontvang je op 1 vezel alle 'digitale' diensten en op de ander vezel zit de 'analoge' tv. XS4All/KPN gebruikt geloof ik maar 1 vezel, maar die leveren dan ook geen analoge tv over glas.

Is het iemand trouwens wel eens gelukt om een doorstuur adres in te stellen, of het wachtwoord van de e-mail te veranderen in MijnXMS?

Als ik probeer in te loggen op webmail krijg ik de volgende melding:
Geachte klant, Het kan voorkomen dat uw username password niet wordt herkend.
Wij adviseren u om in de MijnXMS omgeving het wachtwoord te wijzigen naar een nieuw wachtwoord.
En in de MijnXMS omgeving krijg ik consequent op alles wat ik probeer de melding: Server fout. Probeer het op een later tijdstip nog eens.

En dat de afgelopen twee maanden. Heb dus ook geen idee of er belangrijke dingen in die e-mail box binnenkomen (zoals facturen enzo) :|

[ Voor 30% gewijzigd door Devil op 17-03-2013 22:04 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:39:
[...]

No offence maar heb je wel eens gezien hoe groot die oude POP's zijn?
Ik weet hoe groot ze zijn staat er hier 1 op de hoek, ook heb ik de kleine kast(POP) open gezien en deze zit stamp vol.
Er kan dus helemaal niets meer bij, dus ja...
Een VLAN vanaf de FTU naar de ISP routen lijkt me nou ook niet zo'n probleem en dit is gewoon mogelijk als ze dit maar willen, hier wringt de schoen.
Een VLAN vanaf de NT naar de ISP routen wordt zeker al gedaan. Dat is namelijk precies wat KPN doet met het Wholesale MultiPlay aanbod (WMP, dus zonder de +) en ook met 'kaal' WBA.

Echter, dan is dus nog steeds KPN de operator die ook bepaalt hoe dat werkt. In dit geval: ISP moet een knooppunt krijgen aan de PPP concentrator van KPN en de router die bij de consument wordt uitgerold moet PPP over VLAN 6 ondersteunen.

Daarom zou je ook moeten willen dat andere providers hun apparatuur kunnen plaatsen, zodat er helemaal geen afhankelijkheid van Wholesale transportdiensten van KPN.

Ik had verder inderdaad begrepen dat de "oude POP's" nogal krap zijn. Maar ik neem aan dat je het hier dus over Portaal gebied. En daar zal de schoen dan ook wel wringen voor wat betreft Portaal gebieden.

Echter, de Area- en City POP's in andere gebieden (Almere, Zeewolde, Ermelo, Nijkerk, Putten, Leeuwarden, etc. etc.) zijn groot genoeg.
leuk_he schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:41:
[...]

op het moment is het al gelukt 101 Tbit/s te halen over glas. Dat is vele malen hoger wat er nu wordt aangeboden... in de meeste complete wijken.... . Docsis 4 zie ik nog geen snelheden bij staan, dus geen idee wat ik met die opmerking moet.

Ik weet niet aan wie je je vraag in Alinea 1 precies richt, maar ik reageerde met mijn reactie op Nick, die het genoemde artikel aanhaalde om de bewering "dat glasvezel schier onbeperkte bandbreedte heeft" te ontkrachten.

Oftewel, ook ik ben het er mee eens dat glasvezel zoals dat door Reggefiber is aangelegd zeker nog meerdere snelheidsupgrades moet kunnen ondergaan. Volgens mij is op dit moment, met huidige technieken en met de eigenschappen van de door Reggefiber in woningen aangelegde vezels, al 10 gigabit mogelijk (even los van het kostenaspect).

Wat betreft docsis 4: Ik meen ooit gelezen te hebben (kan het alleen helaas niet meer vinden) dat o.a. UPC al bezig is geweest met experimenteren met de opvolger van het huidige DOCSIS 3.

Verder, zoals paar reacties boven deze reactie ook al door een andere GoT'er wordt aangegeven: De aanwezigheid van meerdere vezels heeft niet zo zeer met "1 dure versus meerdere goedkope vezels" te maken, maar gewoon met de wens om meerdere typen diensten te kunnen leveren.

Providers zoals XMS, en andere providers die televisiediensten van Glashart Media leveren, gebruiken de ene vezel voor IP-diensten (internet, interactieve TV en bellen) en de andere vezel voor CATV diensten.

CATV houdt in dit geval in: analoog, fm en een basispakket via dvb-c.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 17-03-2013 22:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is er ook binnen die wholesale dienstverlening van KPN nog genoeg vrijheid. Tele2 maakt bijvoorbeeld alleen van "kaal" WBA gebruik (en levert zelf z'n IPTV dienst). Vodafone gebruikt het platform van Glashart Media / ITNS maar heeft zelf de overeenkomsten met zenders en contentleveranciers gesloten waardoor ze al andere pakketten leveren dan anders ISP's die 100% GHM onder 100% GHM-agentuur leveren.
Alleen KPN Multicast streams

Verwijderd in "Tele2 op glasvezel"

In theorie kan het alleen als je Uni-cast streams gebruikt. Volgens mij heeft Glashart media dat al eens getest in het verleden met ARD HD en ZDF HD op het WMP+ netwerk. Het resultaat is jouw wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0512 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:11:
Ik heb sinds 1 maart geen xms meer. Ik heb netjes op 28 januari opgezegd, omdat ik verhuisd ben waar geen glasvezel beschikbaar is. Ik heb van xms ook een brief ontvangen waarin vermeld staat dat ik per 1 maart 2013 geen klant meer ben.

Eind februari krijg ik een email met de rekening voor maart 2013. Ik heb mijn bank het geld laten terugstorten. En ik heb hievan melding gemaakt bij xms, telefonisch en per mail.

Wat blijkt ik krijg nu een eerste herinnerings nota of ik binnen 20 dagen even wil betalen want anders komt
er 10 euro extra bij. Zal ik nu alsnog het bedrag betalen, zodat ze dit weer aan mij kunnen terug betalen of niet. Persoonlijk zeg ik ze kunnen mijn rug op en mijn buik weer af. Ze lopen zelf administratief achter.

Ik heb altijd het xms topic altijd wel gevolgd maar nooit wat geschreven. Succes met jullie xms abonnement.
Omdat je abonnement op 1 maart wordt opgezegd worden alle processen tot die datum uitgevoerd, ook het proces van factureren. Je zal deze maand de eindafrekening ontvangen met daarop een correctie tot 1 maart zodat je niet teveel hebt betaald, de factuur zal worden verrekend met eventueel openstaande facturen.

Kan je ons via een DM je adresgegevens sturen dan zullen we dit extra controleren met onze collega's van de financiële administratie. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:35:
[...]

Inmiddels liggen we nog steeds plat van af maandag 11 maart. Dit is alweer de 6de dag.
En de helpdesk, die is gewoon gesloten in het weekeind :(

Je zou bijna terug gaan naar UPC
Kan je ons via een DM je adresgegevens sturen? we zoeken graag uit wat de huidige stand van zaken is. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag Tweakers,

Ik heb vanochtend de nieuwe DNS-server in een deel van het PacketFront geconfigureerd i.s.m. met mijn zeer gewaardeerde collega Sjakie-Operator. We gaan dit stapsgewijs doen om te blijven monitoren hoe de DNS zich houdt.

De nieuwe DNS-server is als primary geconfigureerd en zal met de eerste DHCP-renewal aangepast worden.

Zojuist dus uitgerold:

* Alle "Static-IP klanten"
* Arnhem
* Hilversum
* Leiden

Graag jullie ervaringen.

Als er updates/uitbreidingen zijn ,zal ik die ook hier posten

Fijne week verder vanaf mijn zonovergoten werkplek, 8)

O.
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:29:
[...]

het is altijd verstandig om lokaal ook te cachen!

Ik weet niet precies hoe de eerste check (dnstime.php) werkt. Mogelijk via javascript? Maar de waardes die hij terug geeft zijn niet heel betrouwbaar. Krijg dezelfelde waardes welke jij poste als ik hem gebruik. Terwijl wanneer ik van de Linux prompt met dnsperf/etc uitgebreide testen doe veel snellere tijden meet.

Zelfs met een simpel one-line-tje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[username@nms3.rsn-hq ~]$ for dnsquery in {1..25}; do dig @37.251.1.100 nu.nl.|grep time; done
;; Query time: 11 msec
;; Query time: 4 msec
;; Query time: 3 msec
;*SNIP*
[username@nms3.rsn-hq ~]$ ping 37.251.1.100
PING 37.251.1.100 (37.251.1.100) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 37.251.1.100: icmp_seq=1 ttl=60 time=3.96 ms
64 bytes from 37.251.1.100: icmp_seq=2 ttl=60 time=3.86 ms
64 bytes from 37.251.1.100: icmp_seq=3 ttl=60 time=3.84 ms

Het grootste gedeelte van het latency zit in transporteren/wachten dat de pakketen aankomen. De ping tijd is namelijk net geen 4ms. De DNS server zelf is er 0.5-1ms mee bezig. Dit geld natuurlijk alleen voor cache hits. Alles daarbuiten (11ms hier als eerste voor een .nl) wat opgezocht moet worden kan oplopen. soms tot wel enkel honderden ms. Maar dan praten we over DNS server welke ver weg staan en geraadpleegd moeten worden.

De meeting welke je naar 8.8.8.8 gedaan hebt ljikt me ook nog steeds te snel. Want het lijkt me sterk dat de 8.8.8.8 DNS server sneller (lees netwerk technisch gezien) te bereiken is dan 37.251.1.100 . Maar als je die pingt dan weten we het ;) .

De check van Gibson is wel een goede eerste test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:03:
Hier in Nijmegen doen veel dvb-c kanalen het ook niet. Nl1 tot en met één doen het niet. NL HD doet het dan weer wel. Maar dus helaas geen Tournee generale :(

Edit: analoog doet het inderdaad nog wel. En wat mij betreft ook wat ruis.
Even voor de goede orde, sinds zaterdagavond doen ze het gelukkig weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:15:
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb vanochtend de nieuwe DNS-server in een deel van het PacketFront geconfigureerd i.s.m. met mijn zeer gewaardeerde collega Sjakie-Operator. We gaan dit stapsgewijs doen om te blijven monitoren hoe de DNS zich houdt.

De nieuwe DNS-server is als primary geconfigureerd en zal met de eerste DHCP-renewal aangepast worden.

Zojuist dus uitgerold:

* Arnhem
* Hilversum
* Leiden

Graag jullie ervaringen.

O.

[...]
Gaat dit (uiteindelijk) ook doorgevoerd worden voor de Genexis gebieden?
Ik zit in een Genexis gebied en ben de DNS al even aan het testen voor Sjakie-Operator. (Lijkt tot nu toe prima te werken ;) ).

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:49:
[...]

Gaat dit (uiteindelijk) ook doorgevoerd worden voor de Genexis gebieden?
Ik zit in een Genexis gebied en ben de DNS al even aan het testen voor Sjakie-Operator. (Lijkt tot nu toe prima te werken ;) ).
Jazeker.

Weet alleen niet wat de planning is om dit op Genexis in productie te doen.
Denk dat het niet lang meer zal duren want we willen uiteraard wel vooruit. :)

Maar wat voor ons nog veel belangrijker is, is dat hij prima blijft werken als er ook echt load op komt te staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08
Uiteindelijk zal dit wel gaan werken voor alle Telfort aansluitingen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:02:
Uiteindelijk zal dit wel gaan werken voor alle Telfort aansluitingen... :z
Zou dat ook gelden voor de Mail en News server? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Leuk leesvoer, geen idee of dit hier al eens eerder gepost is, ik ontdekte hem net pas, maar de echte glasvezelkenners hebben hem vast al gelezen:

http://www.ftthplatform.n...012_105x210_04-defdef.pdf

:)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:04:
[...]

Alleen KPN Multicast streams

Verwijderd in "Tele2 op glasvezel"

In theorie kan het alleen als je Uni-cast streams gebruikt. Volgens mij heeft Glashart media dat al eens getest in het verleden met ARD HD en ZDF HD op het WMP+ netwerk. Het resultaat is jouw wel bekend.
OK, thanks voor de aanvulling/correctie.

Maar goed, bij mijn weten gebruiken ze verder wel hun eigen platform.

Toch duidt ook jouw correctie er wel weer op dat er dus zeker behoefte is aan de mogelijkheid om ook eigen apparatuur te kunnen plaatsen. Hoop dat men dan nog eens iets gaat doen aan die Portaal POP's.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemiddag Tweakers,
Zojuist dus uitgerold:

* Leiden

Graag jullie ervaringen.
O.
Die zonovergoten werkplek is hier helaas nu veranderd in een verregende werkplek.
De auto DNS in mijn router geeft nu aan:
DNS1: 37.251.1.100
DNS2: 188.142.0.22

De automatische aanpassing is dus aangekomen en tot nu toe gaat het goed.
@nick: Welk punt probeer je eigenlijk te maken met je link naar het artikel over de potentiele capaciteit van glas? Er staat weliswaar dat deze niet 'onbegrensd' is (en vooral bepaald wordt door de apparatuur en de marktvraag) maar er staat verder helemaal niet bij wat die capaciteit dan zou moeten zijn (waarschijnlijk nog steeds hoger dan men met Docsis 4 of toekomstige iteraties van dat systeem zal gaan halen).
Docsis 4 haalt de 1 Gbits ook ( in het lab) maar dat doet er niet toe.
Ik bedoelde met onbegrensd in de uitingen van menig glasvezel operator, dat er toch een limiet aan zit, onbegrensd betekent ongelimiteerd maar zelfs aan de snelheid van het licht zit een limiet.(Flauw ik weet het)
Maar op dit moment bestaan er geen lasermodulators en demodulators ( of ze zijn zo duur dat ze onbetaalbaar zijn) die de volledige capaciteit van de vezel zelf kunnen benutten.
De vezel zelf is de snelweg, maar de op en afritten zijn op dit moment dusdanig begrensd dat het volledige potentieel van de snelweg niet benut kan worden.
Onbegrensd wekt de indruk dat er geen limiet is, maar die is er wel: die van de modulator en de demodulator,welliswaar vele malen hoger dan coax ( al vraag ik me af of dat ooit in de consumentenmarkt gezet gaat worden) maar wel degelijk een limiet.
Men kan het potentieel dat de vezel biedt niet benutten omdat er een hardware matige begrenzing is, de apparatuur dat het licht over die vezel kan verzenden en ontvangen.
Ik probeer er niet steeds een vezel/ coax welles/nietes van te maken dus zo moet je dat niet opvatten.
En wat betreft je vrije marktwerking dus nogmaals: Er zijn nog genoeg ISP's die niet zijn over genomen door KPN (Tweak, Vodafone, Fype, Solcon, Tele2, etc.). Dat ze bijna allemaal in meer of mindere mate alsnog gebruik maken van diensten die door KPN worden geleverd is juist een gevolg van die marktwerking (niet lonend om zelf apparatuur te plaatsen bij de huidige vraag van consumenten).
Maar die leveren hier dus niet over glas.
Er is hier maar 1 beschikbare leverancier: XMS.
Geen Tweak, geen Vodafone, geen Solcon, zelfs al zouden die gebruik maken van het Reggefiber netwerk, ze zijn er niet.
Dat is dus niet overdrijven.
Bovendien, door het niet aanpassen van wijkpops en hardware thuis (DRG-600) is het onbeperkte glasvezel van kpn/reggefiber zelfs beperkter dan dat van Ziggo die met gigabit router 125 mbits download biedt, zelfs mijn eigen koperen UTP netwerk in huis ( Cat 6) is sneller dan het onbeperkte glasvezelnetwerk ;) ( ong. 300-400 mbits... )

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 18-03-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:11:
[...]
Omdat je abonnement op 1 maart wordt opgezegd worden alle processen tot die datum uitgevoerd, ook het proces van factureren. Je zal deze maand de eindafrekening ontvangen met daarop een correctie tot 1 maart zodat je niet teveel hebt betaald, de factuur zal worden verrekend met eventueel openstaande facturen.
Dat lijkt me dan XMS zijn fout. TOT is nu eenmaal niet tot EN MET.

Als je opzegt dan word het opgezegd aan het eind van de maand, dus 28 feb, 23:59:59 en niet ergens op 1 maart.

Lijkt me dan ook niet meer als logisch dat jullie zorgen dat de financieen niet toch doorvoeren om dan aan het eind te verrekenen. Zeg nou niet, ja maar als iets voor een datum dan bla bla ...... Je hebt een maand opzeg termijn, dat lijkt me genoeg om de boel op de juiste manier stop te zetten.

Ik zou het gevecht aangaan en precies doen wat Nick deed. Meer mensen zouden dat moeten doen, dan leren de bedrijven het eens een keer.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:11:
[...]

Kan je ons via een DM je adresgegevens sturen dan zullen we dit extra controleren met onze collega's van de financiële administratie. -Tim
Tim je kent me, we hebben elkaar ook al eens aan de foon gesproken,en je weet mijn intentie om jullie niet te willen afbranden, maar feitelijk is dit onzin, een klant is ten allen tijden gemachtigd om tot 56 kalenderdagen na een incasso zijn incasso te storneren.
Als hij daarna het juiste bedrag overmaakt, staat hij wettelijk in zijn recht.
Het is niet zo dat als een facturering de datum van opzeggen overschrijdt de klant verplicht is om het bedrag na opzegging te betalen alleen omdat die factuur die datum heeft, de factuur wordt nietig nadat de datum van opzeggen is overschreden en een bedrijf mag geen kosten berekenen voor elke handeling die ze doet na het verstrijken van contractdatum om alsnog het bedrag te incasseren tenzij het een vordering is van voor die datum, het bedrijf doet dit voor eigen rekening omdat er geen overeenkomst meer bestaat.
Jullie sturen volgens mij de facturen rond de 29e en zijn dan ook verplicht gewoon het aantal dagen tot het einde van de betreffende maand op die factuur te berekenen want je wist al dat de overeenkomst zou stoppen.
De enige legale kosten die na het verstrijken van de overeenkomst in rekening gebracht mogen worden zijn die van de telefonie omdat jullie die niet van te voren kunnen inschatten.
Dat het makkelijker is om het achteraf te verrekenen,geef ik grif toe, maar dit sneuvelt bij elke rechter.
Technisch gezien is de overeenkomst gestopt, en de klant heeft aan zijn betalingsverplichting tot die datum voldaan en hoeft niet akkoord te gaan met betalingen over dagen waarin hij geen overeenkomst meer met jullie heeft met dan aan het eind van de maand een correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Maar die leveren hier dus niet over glas.
Er is hier maar 1 beschikbare leverancier: XMS.
Geen Tweak, geen Vodafone, geen Solcon, zelfs al zouden die gebruik maken van het Reggefiber netwerk, ze zijn er niet.
Dat is dus niet overdrijven.
Bovendien, door het niet aanpassen van wijkpops en hardware thuis (DRG-600) is het onbeperkte glasvezel van kpn/reggefiber zelfs beperkter dan dat van Ziggo die met gigabit router 125 mbits download biedt, zelfs mijn eigen koperen UTP netwerk in huis ( Cat 6) is sneller dan het onbeperkte glasvezelnetwerk ;) ( ong. 300-400 mbits... )
Daarom hield ik dus ook een slag om de arm voor wat betreft Portaal ;-)

Als ik fast-server goed begrijp zijn blijkbaar de meeste POP's in zulke gebieden zo klein dat er geen andere operators bij kunnen. En wellicht dus zelfs nieteens apparatuur (desnoods van KPN) om voor andere providers (wholesale) toegang mogelijk te maken.

Maar in de basis is Reggefiber dus wel open (alleen Portaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:10:
[...]

Als ik fast-server goed begrijp zijn blijkbaar de meeste POP's in zulke gebieden zo klein dat er geen andere operators bij kunnen. En wellicht dus zelfs nieteens apparatuur (desnoods van KPN) om voor andere providers (wholesale) toegang mogelijk te maken.

Portaal is niet gesloten hoor. Er zijn diverse gebieden waar bijv.ook Concepts wordt geleverd.op WGDO via PacketFront apparatuur. Amersfoort, Hilversum, Soest en Soesterberg zijn hier voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, maar feit blijft dat het in div. gebieden dus nog steeds wel 'gesloten' is..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
En dat is ook het zure, het kan wel maar ze willen niet... waarom?
Daarnaast kunnen die kleine POP's ook niet even vervangen worden omdat ze in een voetgangers pad staan tegen een garage.
Je kan daar nooit een grote normale pop plaatsen, er is elders wel ruimte maar dan zou je een hele hoop vezels opnieuw moeten leggen.

Ik denk dat dit persoonlijk niet zo snel zal gebeuren, daarom zullen die klanten ook wel bij dochter telfort gedumpt worden? (er is nog geen oplossing)

De enige optie die ik hier zie is om andere ISP's VLAN's te geven en deze elders te droppen, op die manier zou iedere ISP in de oude portaal gebieden haar diensten kunnen aanbieden. (gebeurd al beperkt zoals operatortje aangaf)

Waar ik woon hebben de meeste mensen nu XS4ALL, KPN (DSL) of UPC omdat ze XMS moe zijn, het zou toch mooi zijn als je de meeste van mensen op glas kan zetten en ook weer een stukje marktaandeel van de kabel kan wegsnoepen.
Ieder huis is al voorzien van glasvezel, je kan de mensen dan zo overzetten en je hoeft geen 2 netwerken meer te onderhouden.

Op die manier zitten er meer mensen op glas en dat is goed voor de tvt en je hoeft het kopernet niet meer te onderhouden... win win situatie lijkt mij.

Upgrade het oude systeem naar genexis, en je hebt nog een probleem opgelost :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
Het is gewoon onwerkelijk dat er een bundel glas in de grond ligt, en dat er gewoon geen optimaal gebruik van is. En als het zo doorgaat, mensen gaan uitwijken naar alternatieven, terwijl we uiteindelijk toch allemaal
over gaan op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist twee grotere gebieden erbij gezet op PacketFront.

* Nijmegen
* Amersfoort.

O.
Goedemiddag Tweakers,

Zojuist dus uitgerold:

* Arnhem
* Hilversum
* Leiden

Graag jullie ervaringen.

O.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
lekker bezig op de vroege morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Ow, wat een prachtige factuur weer! Nu wordt er bijna twee maanden HBO gecrediteerd (terwijl dat vorige maand al gecorrigeerd was) en wordt ter correctieboeking hetzelfde bedrag als correctie weer als kosten opgevoerd. Onder de streep klopt het uiteindelijk prima, maar het is wel weer een rommeltje...

EDIT: nu ik er nog eens over nadenk: waarschijnlijk had het factureringssyteem vorige maand helemaal niet willen crediteren, maar echt pas deze maand. Vorige maand hebben ze daarom handmatig een correctie bij iedere HBO-opzegger ingeschoten om te voorkomen dat de hel zou losbreken en iedereen zou gaan storneren. Deze maand crediteert het factureringssysteem wel volgens zijn eigen regels en nu moet er dus weer een handmatige positieve tegenboeking plaatsvinden. (let wel: aanname)

[ Voor 44% gewijzigd door ToniW op 19-03-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De factuur komt ook steeds vroeger, komen ze geld tekort bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Inmiddels al 8 dagen totaal geen internet / tv / telefoon meer.
Vrijwel iedere dag gebeld met XMS. Het zou max 5 dagen kunnen duren en ze zouden het direct door geven aan Reggefiber.

Voor de zekerheid ook maar even een mailtje naar Reggefiber gestuurd.
Als antwoord kreeg ik:

Van: support@reggefiber.nl
Aan: *****@***.nl
Datum: 19 maart 2013 om 10:20
Onderwerp: Er is een bericht verstuurd vanaf reggefiber.nl 389**** Contactid [#18****]
Geachte heer, mevrouw Jhead,

Wij betreuren het feit dat u al enige tijd hinder ondervindt van een storing op het glasvezelnetwerk.
Echter dient deze storing door uw provider gemeld te worden bij de storingsafdeling.

Uit ons systeem blijkt dat er nog geen storingsticket binnen is gekomen vanuit uw provider. Wij verzoeken u dus z.s.m. contact met hen op te nemen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Melanie *****
Medewerker Customer Service

:'( :'( :'( :'(

@ XMS_webcare je hebt een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
* Thasaidon mompelt iets met broek en afzakken... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:12:
De factuur komt ook steeds vroeger, komen ze geld tekort bij XMS?
Exact wat ik dacht, ik heb het er op nageslagen en de gemiddelde factuurdatum is rond de 27e of 28e, nu al de 19e, helaas zit er voor versturen en incasseren bij mij een klein verschil, ik maak het over rond de 29e of ze dat nou leuk vinden of niet.
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:51:
[...]

Portaal is niet gesloten hoor. Er zijn diverse gebieden waar bijv.ook Concepts wordt geleverd.op WGDO via PacketFront apparatuur. Amersfoort, Hilversum, Soest en Soesterberg zijn hier voorbeelden van.
Maar Leiden niet, sterker, er was een mogelijkheid voor Vodafone en Telfort (laatste misschien wat overbodig) maar in Leiden, op mijn postcode slechts 1 provider, XMS.
eymey schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:10:
[...]

Nou hier in de pop is nog ruimte genoeg en anders past er op zijn gemakkie een pop bovenop ( hij hoeft toch niet perse in de breedte of lengte, je kan ook omhoog, heeft KPN hier ook gedaan.)
Maar als je voor de aanlegfase het in je brochures al hebt over een open netwerk, zou je bij de aanleg ervan,rekening moeten houden met die ruimte.
In elk geval ga ik eens nadenken wat ik ga doen want tussen juni en oktober zit ik weer in griekenland en daar kun je gewoon tussentijds sparen, ik heb daar standaard gigabit glasvezel, 1 dag van te voren bellen en bij aankomst staat er signaal op, en waarom weet ik niet, een kaartje in de bus dat het is aangesloten met een chocolaatje er op, maar ik laat dan echt niet EN ziggo EN xms hier doorlopen als ik er niet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Hier ook nog steeds ellende na de opzegging bij XMS.
Eerst was de opzegging niet goed gegaan waardoor ik maar facturen bleef krijgen.
Nadat webcare zich ermee bemoeide bleek het even goed te gaan en kreeg ik een eindafrekening met een bedrag dat teruggestort zou worden. Uit dat bedrag bleek dat ze ook een door mij gestorneerd bedrag - waar ik intussen alweer twee herinneringen over had gekregen - terug gingen betalen. Er vanuit gaande dat dit bedrag ook daadwerkelijk op mijn rekening zou komen besloot ik dan maar alsnog die laatste factuur (die dus onterecht was afgeboekt en door mij weer gestorneerd) te betalen.
En ja hoor... hebben ze dat voor de leukigheid zelf ook maar gecorrigeerd. Dat kan dan dus blijkbaar wel buiten het systeem om.

Krijg ik net *&%$# weer een factuur via de mail, terwijl ik al vanaf half januari geen klant meer ben.
Dit keer een totaal onbegrijpelijke met allerlei plusjes en minnetjes, welke onder de streep op nul uitkomt.
Echter krijg ik nog wel zo'n 77 euro van XMS.

En ja, ik weet ook wel dat hier meerdere malen gezegd is dat je om problemen te voorkomen niet moet gaan storneren en zo maar ik ben toch potdomme liefdadigheidsinstelling die zomaar even op de gok 77 euro moet afstaan, in de hoop dat je het ooit weer terug gaat krijgen.
Helemaal als het een factuur betreft van een datum dat je al een maand geen abonnee meer bent.

Heb nog geprobeerd te bellen maar na een half uur werd ik er weer uitgegooid. Als laatste middel dus webcare nog maar een mailtje gestuurd, en hier nog maar eens een reactie geplaatst.
Mocht dat niet helpen ga ik maar eens kijken of mijn advocaat nog een vrij uurtje heeft. Kost waarschijnlijk wel meer dan het op zal leveren maar ik ben het gewoon zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
ToniW schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:11:
[...] Onder de streep klopt het uiteindelijk prima, maar het is wel weer een rommeltje...

EDIT: nu ik er nog eens over nadenk: waarschijnlijk had het factureringssyteem vorige maand helemaal niet willen crediteren, maar echt pas deze maand. Vorige maand hebben ze daarom handmatig een correctie bij iedere HBO-opzegger ingeschoten om te voorkomen dat de hel zou losbreken en iedereen zou gaan storneren. Deze maand crediteert het factureringssysteem wel volgens zijn eigen regels en nu moet er dus weer een handmatige positieve tegenboeking plaatsvinden. (let wel: aanname)
Dat denk ik ook. Als iedereen nou eens wat rustiger zou zijn en het automatische systeem zijn gang zou laten gaan dan zou het al een heel stuk eenvoudiger zijn allemaal...

Ja het is een raar systeem, maar uiteindelijk klopt het meestal wel zolang je maar niet handmatig gaat zitten klooien. Maar daar heeft bijna niemand het geduld meer voor lijkt het, en dus wordt het inderdaad een rommeltje. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Het gaat niet alleen om geduld. Je moet het geld ook maar kunnen missen. Voor sommige is 77 euro een heleboel geld.

Edit:

Toch nog een keer geprobeerd te bellen nadat ik van webcare een antwoord kreeg waar ik niet veel mee kon. (waarschijnlijk buiten hun schuld om, omdat het bedrag van de factuur afwijkt van hetgeen er daadwerkelijk is overgemaakt)
Dit keer werd er zowaar binnen tien minuten opgenomen en er is me toegezegd dat het bij de volgende facturering alsnog rechtgetrokken gaat worden. Nog een maand wachten dus, maar als dat betekend dat ik dan echt voorgoed van het hele XMS avontuur verlost ben moet dat maar.

Die aardige mevrouw beloofde ook nog dat ik teruggebeld zou worden maar daar geloof ik al helemaal niet meer in. Maar goed, daar kan zij natuurlijk ook helemaal niets aan doen.

[ Voor 75% gewijzigd door Quibus69 op 19-03-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quibus69 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:18:
Het gaat niet alleen om geduld. Je moet het geld ook maar kunnen missen. Voor sommige is 77 euro een heleboel geld.

Edit:

Toch nog een keer geprobeerd te bellen nadat ik van webcare een antwoord kreeg waar ik niet veel mee kon. (waarschijnlijk buiten hun schuld om, omdat het bedrag van de factuur afwijkt van hetgeen er daadwerkelijk is overgemaakt)
Dit keer werd er zowaar binnen tien minuten opgenomen en er is me toegezegd dat het bij de volgende facturering alsnog rechtgetrokken gaat worden. Nog een maand wachten dus, maar als dat betekend dat ik dan echt voorgoed van het hele XMS avontuur verlost ben moet dat maar.

Die aardige mevrouw beloofde ook nog dat ik teruggebeld zou worden maar daar geloof ik al helemaal niet meer in. Maar goed, daar kan zij natuurlijk ook helemaal niets aan doen.
Je kan je bank / giro altijd opdracht geven een blokkade op het betreffende rekeningnummer te zetten,hierdoor kan er wel teruggestort worden maar geen bedrag meer worden afgeschreven.
Daarnaast kan je via je bank een Melding Onterechte Incasso doen.
Je bank heeft hier een formulier voor.
Indien je kan aantonen dat :
De Incasso-opdracht ten onrechte is ingezonden naar jouw bank. (reeds verlopen overeenkomst)
Of als de Incasso-opdracht niet past binnen het in de machtiging vermelde doel of een hoger bedrag bevat dan vermeld in de machtiging of een extra bedrag betreft dat in de machtiging niet is voorzien en waarvoor je geen expliciete schriftelijke toestemming hebt gegeven.

Je hoeft dus in dit geval geen zaken meer te doen met XMS, je levert het formulier met bewijs stukken in bij je bank en die neemt kontakt op met XMS, als XMS niet kan aantonen dat er ten tijde van de incasso nog een overeenkomst bestond of niet kan aantonen dat het afgeschreven bedrag over terechte posten ging dan zal de bank van XMS het bedrag terug betalen aan jouw bank en terug storten op je rekening, of XMS dat nu wil of niet, en leuk vindt of niet.
Dat kan tot maximaal een jaar na de betwiste afschrijving.
Verder kan je ook je situatie sturen naar het Juridisch Loket die je gratis verder helpen.

Een machtiging is een gunst, geen vrijkaart om maar geld van je rekening te blijven afschrijven, en maar afwachten omdat je provider er anders zo'n moeilijke zaak van maakt dat het je heel veel werk kost, is een overweging die je zelf mag maken,die drempel werpen ze alleen maar op om jou naar hun pijpen te kunnen laten dansen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 19-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
@ Nick39
Bedankt voor je uitvoerige antwoord.
Ik moet bekennen dat ik niet echt op de hoogte ben van de mogelijkheden wat dat betreft.
De eerste keer had ik het dus laten storneren maar omdat ik het de tweede keer zelf (dus min of meer vrijwillig) heb overgemaakt ging dat storneren niet meer.
Contact opnemen met de bank zou inderdaad dan een goede oplossing kunnen zijn maar ik zit met een aantal persoonlijke ongemakken die ik veel belangrijker vind. Voor nu althans.
Die link naar het Juridisch Loket heb ik in ieder geval alvast bij mijn favorieten gezet voor het geval het volgende maand weer/nog niet goed komt. Want het erbij laten zitten ga ik zeker niet doen, zo principieel ben ik dan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik heb problemen met mijn nieuwserver?

Opgelost, probleem lag bij nieuwsserver.

[ Voor 102% gewijzigd door chocka op 19-03-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
@XMS_Webcare

In november heb ik met jullie via PM Usenet opgezegd, dit hebben jullie bevestigd, reden van opzegging is dat na de migratie Usenet zo goed als niet meer werkte, jullie wisten hiervan want jullie verzochten ons te de foutmeldingen en eventuele screenshots te mailen naar webcare@xmsnet.nl

Dit heb ik toen gedaan.

Uiteindelijk heb ik jullie zo`n 20 keer gebeld. Daarnasst nog gemaild, klachtbrief gestuurd.

Maar nog steeds wordt er elke maand Usenet afgeboekt. en wordt er nog steeds niet gereageerd op mijn verzoeken dit op te zeggen.

Is er iets wat jullie kunnen doen, ik ben er een beetje klaar mee,

Automatisch incasso stopzetten resulteert in extra kosten voor handmatig betalen. En als ik handmatig betaal zonder usenet gaan jullie herinneringen sturen voor omdat jullie dit factureren.

Ik sta op dit moment met mijn rug tegen de muur. In December/Januarie heb ik een klachtbrief gestuurd, is aangekomen, maar geen enkele reactie op geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
boekee schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:17:
Automatisch incasso stopzetten resulteert in extra kosten voor handmatig betalen. En als ik handmatig betaal zonder usenet gaan jullie herinneringen sturen voor omdat jullie dit factureren.
Hier het antwoord:
Fiber schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:03:
Als iedereen nou eens wat rustiger zou zijn en het automatische systeem zijn gang zou laten gaan dan zou het al een heel stuk eenvoudiger zijn allemaal...

Ja het is een raar systeem, maar uiteindelijk klopt het meestal wel zolang je maar niet handmatig gaat zitten klooien. Maar daar heeft bijna niemand het geduld meer voor lijkt het, en dus wordt het inderdaad een rommeltje. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Telefonie ligt er hier uit in 6525. Bij draaien nummer krijg ik (een snelle) in gesprekstoon. Als ik ons nummer bel krijg ik melding: "niet in gebruik". Anderen die daar ook last van hebben? Modem heb ik al een keer gereset.

[ Voor 8% gewijzigd door TTV op 19-03-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
chocka schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:02:
[...]

Hier het antwoord:

[...]
Geduld ?

November 7.50 betalen opzeggen bevestiging
December 7.50 betalen meermaals opzeggen bellen geen reactie
Januarie 7.50 betalen meermaals opzeggen meermaals bellen en klachbrief inc credit sturen geen reactie
Februari 7.50 betalen meermaals opzeggen bellen e-mailen en zuchten dat er niets gebeurt
Maart 7.50 betalen bellen opzeggen er gebeurt niets.

Je had het over geduld ?

Nu gaat het om 7.50, maar als het om 175 euro ging, dan had je het denk ook niet meer over geduld.
Het gaat om het princiepe, dat als je 4 maanden belt klaagt brieven stuurt mails stuurt wat allemaal tijd en vooral geld aan belkosten kost en er gebeurt geen ene kloot dan heb je er ook geen vertrouwen in om met handjes over elkaar te gaan zitten wachten tot het zichzelf oplost.

En daar komen we weer ik wil Bellen TV kijken Internetten en betalen daarvoor, maar niet 4 maanden gaan zitten zeiken waarom er steeds usenet gefactureerd word.

[ Voor 36% gewijzigd door boswandeling op 20-03-2013 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:53
Ik heb vandaag de correctiefactuur ontvangen na mijn HBO opzegging. Er was bij mij niets eerder handmatig gecorrigeerd, de factuur was (dus) helemaal ok. Gelukkig!

Ik vraag me wel af waarom er voor gekozen is de factureringscylus zo uit te voeren, met vooraf betalen en een maand achteraf corrigeren. Levert volgens mij alleen maar meer gedoe op, voor klanten en voor XMS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

boekee schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 06:21:
[...]

Geduld ?

November 7.50 betalen opzeggen bevestiging
December 7.50 betalen meermaals opzeggen bellen geen reactie
Januarie 7.50 betalen meermaals opzeggen meermaals bellen en klachbrief inc credit sturen geen reactie
Februari 7.50 betalen meermaals opzeggen bellen e-mailen en zuchten dat er niets gebeurt
Maart 7.50 betalen bellen opzeggen er gebeurt niets.

Je had het over geduld ?

Nu gaat het om 7.50, maar als het om 175 euro ging, dan had je het denk ook niet meer over geduld.
Het gaat om het princiepe, dat als je 4 maanden belt klaagt brieven stuurt mails stuurt wat allemaal tijd en vooral geld aan belkosten kost en er gebeurt geen ene kloot dan heb je er ook geen vertrouwen in om met handjes over elkaar te gaan zitten wachten tot het zichzelf oplost.

En daar komen we weer ik wil Bellen TV kijken Internetten en betalen daarvoor, maar niet 4 maanden gaan zitten zeiken waarom er steeds usenet gefactureerd word.
Stuur ze een laatste aangetekende brief waarin je ze 2 weken de tijd geeft om het op te lossen en het openstaande bedrag terug te storten.

- Doen ze dat niet dan stuur je ze een rekening voor de openstaande kosten. + onkoste vergoede voor de geleden financieele schade en rente.
- Betalen ze niet, dan stuur je een herrinering inclusief 10,- administratie kosten.
- Nog niet betalen dan door sturen naar het incasso buro wat Nick meerdere keren gemeld heeft.

Geef Nick eens een belletje en draai de rollen eens om naar XMS toe.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....
....
Ik sta op dit moment met mijn rug tegen de muur. In December/Januarie heb ik een klachtbrief gestuurd, is aangekomen, maar geen enkele reactie op geweest.
Wat moet ik doen als mijn factuur niet juist is?

Als uw factuur niet juist is, kunt u het beste een e-mail sturen naar factuur@xmsnet.nl. Geeft u duidelijk aan wat er volgens u niet juist is op de factuur. Wij nemen uw e-mail dan in behandeling en binnen 10 werkdagen ontvangt u een reactie van ons. Een correctie wordt op de volgende factuur verrekend.

Toch nog eens een poging wagen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Heb je wel gelezen wat hij vanaf november al gedaan heeft?
Daar staat ook meermaals mailen bij, maar ook bellen.
Je mag er toch wel vanuit gaan dat als je al 5 maanden mailt en belt dat het dan eindelijk eens geregeld zal worden?

Wat dat betreft lijkt XMS administratief nu heel erg op UPC jaren geleden, dat was net zo'n zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:15:
Heb je wel gelezen wat hij vanaf november al gedaan heeft?
Daar staat ook meermaals mailen bij, maar ook bellen.
Je mag er toch wel vanuit gaan dat als je al 5 maanden mailt en belt dat het dan eindelijk eens geregeld zal worden?

Wat dat betreft lijkt XMS administratief nu heel erg op UPC jaren geleden, dat was net zo'n zooi.
Ja ik heb het gelezen, maar heeft hij ook dit gedaan?
En wat was het antwoord, of kwam er geen antwoord?
En bovendien, baat het niet, het schaadt ook niet.
Plus wat ik al eerder geschreven heb, het treft blijkbaar altijd dezelfde personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Jullie hebben het steeds over foute facturen, maar hoe kom ik eigenlijk aan mijn factuur? Heb er nog nooit 1 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:28:
[...]

Ja ik heb het gelezen, maar heeft hij ook dit gedaan?
En wat was het antwoord, of kwam er geen antwoord?
En bovendien, baat het niet, het schaadt ook niet.
Plus wat ik al eerder geschreven heb, het treft blijkbaar altijd dezelfde personen.
Ik ga er van uit dat als hij dit hier post, dat hij het ook gedaan heeft...
En het antwoord van XMS kan ik wel raden... "we zetten het door naar de betreffende afdeling" en je hoort er niets meer van (die ervaring heb ik helaas inmiddels ook).

.
Devil schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:36:
Jullie hebben het steeds over foute facturen, maar hoe kom ik eigenlijk aan mijn factuur? Heb er nog nooit 1 gezien.
Facturen worden als het goed is per mail naar je XMS e-mail account gestuurd.
Daarnaast kun je ze bekijken op http://mijn.xmsweb.nl (na inloggen met je account).

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 20-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XMS_Webcare

In november heb ik met jullie via PM Usenet opgezegd, dit hebben jullie bevestigd, reden van opzegging is dat na de migratie Usenet zo goed als niet meer werkte, jullie wisten hiervan want jullie verzochten ons te de foutmeldingen en eventuele screenshots te mailen naar webcare@xmsnet.nl

Dit heb ik toen gedaan.

Uiteindelijk heb ik jullie zo`n 20 keer gebeld. Daarnasst nog gemaild, klachtbrief gestuurd.

Maar nog steeds wordt er elke maand Usenet afgeboekt. en wordt er nog steeds niet gereageerd op mijn verzoeken dit op te zeggen.

Het is natuurlijk erg vervelend dat we het abonnement nog niet hebben kunnen aanpassen naar de gewenste situatie, helaas is er op dit moment een storing waardoor de aanpassing van het abonnement niet volledig verwerkt kan worden.

Omdat de opzegging niet volledig verwerkt is blijven er kosten in rekening gebracht worden, dit gaan wij uiteraard voor je corrigeren. De correctie kan pas uitgevoerd worden op het moment dat de storing volledig is opgelost en de aanpassing volledig is verwerkt.

We snappen dat je het niet fijn vind om te moeten betalen voor een dienst die je niet (meer) gebruikt, toch willen we je vragen de facturen niet te storneren want (zoals door anderen hier ook gezegd) maakt dat het vaak alleen maar onduidelijker. Zodra de storing is verholpen wordt de correctie alsnog uitgevoerd. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@XMS_Webcare

Dit is wettelijk verboden, XMS MAG geen extra kosten berekenen voor betaling per acceptgiro omdat ze geen alternatieve manier van betalen heeft, je hebt geen vrije keuze want de keuze voor handmatig betalen wordt beboet met kosten voor een acceptgiro.
Sinds mijn advocaat XMS hierop heeft gewezen,berekenen ze het ook niet meer bij mij terwijl ik dus handmatig betaal.
De algemene voorwaarden van XMS zijn hier strijdig met de wet, de wet zegt dat je op zijn minst naast automatische incasso, een tweede gratis keuze moet hebben, zoals de digitale nota/Finbox en dat je daarna pas kosten voor een andere betaling in rekening mag brengen.
Hier zijn in het verleden ook een aantal rechtszaken over geweest.
Nu heb je geen keuze, omdat de keuze voor handmatig betalen gelijk 1 euro zoveel duurder is en dwingt xms je naar een automatische incasso alleen denkt XMS, dat Nick nou gelijk heeft en we die kosten bij hem niet in rekening brengen,betekent nog niet dat we dat bij anderen ook niet hoeven te doen, wat niet weet wat niet deert nietwaar ;)

http://www.consuwijzer.nl...betalingen-met-acceptgiro

Laatste uitspraak rechter:
De rechter ging in zijn uitspraak ook in op deze kwestie in het algemeen:
"Het is immers onredelijk bezwarend te achten om consumenten op straffe van een kostenopslag feitelijk te dwingen tot het afgeven van een machtiging tot automatische afschrijving".

Betaalmogelijkheden
Als een aanbieder de consument de keuze biedt voor twee manieren van betalen, en in de voorwaarden bepaalt dat voor het betalen met acceptgiro een kostenopslag geldt, is zo'n voorwaarde als onredelijk aan te merken.

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 20-03-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Thasaidon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:37:
Facturen worden als het goed is per mail naar je XMS e-mail account gestuurd.
Daarnaast kun je ze bekijken op http://mijn.xmsweb.nl (na inloggen met je account).
Ok dankjewel, die mailbox kan ik niet in en op mijn.xmsweg.nl is het lijstje met facturen leeg. Lijkt die 'storing' die blijkbaar al maanden duurt voor sommige toch positief uit te pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:37:
[...]
Ik ga er van uit dat als hij dit hier post, dat hij het ook gedaan heeft...
En het antwoord van XMS kan ik wel raden... "we zetten het door naar de betreffende afdeling" en je hoort er niets meer van (die ervaring heb ik helaas inmiddels ook).
.....
Ik ga er niet bij voorbaat vanuit dat iemand het juiste email-adres heeft gebruikt, net zo min als dat ik kan raden wat het antwoord van die afdeling dan is.
Maar blijkbaar kunnen anderen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:46:
Sport1 in HD kun je wel vergeten als ze afhankelijk zijn van KPN. KPN en Telfort zelf hebben alleen maar SD kanalen van 3 mbit.

http://forum.kpn.com/t5/T...Formule1-in-HD/td-p/85912

Als KPN een contract heeft om alleen de SD kanalen door te geven kan dat ook nog wel eens even gaan duren.
Reactie van KPN: ( ‎19-03-2013 15:24 )

http://forum.kpn.com/t5/T...geen-HD/td-p/51840/page/2

Dat het nog wel even gaat duren omdat er opnieuw onderhandeld moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
KPN boxen kunnen geen eens echt HD kunnen doorgeven (720P met youtube codec)
Als je Formule 1 of sport kijkt in nep KPN HD streams met 7Mbps dan kom je echt zwaar tekort (je hebt daarvoor wel minimaal 12 tot 14Mbps nodig)
H.w.s. stelt Sport 1 de voorwaarde dat de stream niet aangepast mag worden om de kwaliteit te garanderen.
Als het de beeldkwaliteit of het geluid niet goed is dan gaan mensen klagen bij Sport 1.
Dan houdt het Sport 1 verhaal al snel op bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:35:
KPN boxen kunnen geen eens echt HD kunnen doorgeven (720P met youtube codec)
Als je Formule 1 of sport kijkt in nep KPN HD streams met 7Mbps dan kom je echt zwaar tekort (je hebt daarvoor wel minimaal 12 tot 14Mbps nodig)
H.w.s. stelt Sport 1 de voorwaarde dat de stream niet aangepast mag worden om de kwaliteit te garanderen.
Als het de beeldkwaliteit of het geluid niet goed is dan gaan mensen klagen bij Sport 1.
Dan houdt het Sport 1 verhaal al snel op bij KPN.
Waar haal je die wijsheid vandaan? :?

KPN boxen kunnen prima HD doorgeven. De 19x0 serie (die ik ook ooit nog gebruikt heb) kon dit al prima en ook gewoon met 1080i output .We helaas inderdaad maar met 7 Mbps streams maar het was gewoon 1080i en daar kon je de box ook gewoon op instellen. Wel stond deze standaar op slechts 720p ingesteld.

En de 19x3 en de huidige 18xx kunnen het al helemaal prima aan met zelfs de optie om het beeld te upconverten naar 1080p.

Dus ik snap nog steeds je punt niet helemaal.

Behalve dat je inderdaad gelijk hebt dat KPN gewoon eens met z'n tengels van de (inhoud van) de streams af zou moeten blijven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat stukje was ook als sarcasme naar KPN bedoeld :P

De motorola's kunnen het normaal gewoon aan, alleen KPN houd er een eigen firmware op na i.c.m. crappy streams.

Naar mijn weten kun je overal Sport 1 HD krijgen als deze maar 1:1 doorgegeven wordt, KPN doet dit niet en ze bieden dan ook geen Sport 1 HD aan.
Toevallig? denk het niet, ze kunnen gewoon niet aan de Sport 1 HD voorwaarden voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
n.v.t.

[ Voor 99% gewijzigd door Gangster93 op 20-03-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat zonet even te kijken wanneer mijn contract met XMS afloopt.

Onder de abbo's stond nu ook een nieuwe, wat zou deze inhouden?
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/XMS_studenten.PNG

[ Voor 3% gewijzigd door arjants op 20-03-2013 15:41 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:19:
[...]

Ik ga er niet bij voorbaat vanuit dat iemand het juiste email-adres heeft gebruikt, net zo min als dat ik kan raden wat het antwoord van die afdeling dan is.
Als je er standaard vanuit gaat dat mensen verkeerde adressen gebruiken en toch niet gedaan hebben wat ze hier wel zeggen gedaan te hebben, dan heb je wel een hele negatieve blik op de wereld ;)

Daarnaast, als iemand belt, ga ik er even van uit dat de betreffende medewerker de klant eventueel doorverbind naar de juiste afdeling waar de klant zijn moet met zijn probleem. Of ga je er standaard ook al van uit dat een medewerker je automatisch van het kaste naar de muur stuurt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Thasaidon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:57:
[...] Of ga je er standaard ook al van uit dat een medewerker je automatisch van het kaste naar de muur stuurt? :P
In dit geval durf ik dat niet geheel uit te sluiten... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:20:
[...]

Het is natuurlijk erg vervelend dat we het abonnement nog niet hebben kunnen aanpassen naar de gewenste situatie, helaas is er op dit moment een storing waardoor de aanpassing van het abonnement niet volledig verwerkt kan worden.

Omdat de opzegging niet volledig verwerkt is blijven er kosten in rekening gebracht worden, dit gaan wij uiteraard voor je corrigeren. De correctie kan pas uitgevoerd worden op het moment dat de storing volledig is opgelost en de aanpassing volledig is verwerkt.

We snappen dat je het niet fijn vind om te moeten betalen voor een dienst die je niet (meer) gebruikt, toch willen we je vragen de facturen niet te storneren want (zoals door anderen hier ook gezegd) maakt dat het vaak alleen maar onduidelijker. Zodra de storing is verholpen wordt de correctie alsnog uitgevoerd. -Tim
Hallo Tim,

Ten eerste bedank voor je reactie.

Wat je hierboven vertelt hoor ik ook al vanaf november, maar het blijft van de XMS kant aardig stil, we zijn bijna 4 maanden verder, das meer dan een kwart jaar. Ik maak dubbele kosten omdat ik Usenet moet afnemen van een andere aanbieder.

Ik kan het wel betalen hoor, maar het is echt van de ratten bezeken (van kooten en de bie) dat dit kan en nog erger dat jullie er niets aan kunnen / willen doen.

Zelfs op de klachtbrief waarin ik om creditering vraag, is op de ontvangstbevestiging na nog helemaal niet gereageerd.

Tim, kan je me dan vertellen hoe lang het probleem met jullie administratiesysteem nog moet duren ?

[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 20-03-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:19:
[...]

Sterker nog ik heb in al die telefoontjes 4 helpdeskmedewerkers gesproken die zeiden dat ze het gingen regelenen, en dat ik op de volgende factuur een creditering kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:58:
[...]
Sterker nog ik heb in al die telefoontjes 4 helpdeskmedewerkers gesproken die zeiden dat ze het gingen regelenen, en dat ik op de volgende factuur een creditering kreeg.
Wat was het antwoord dat u kreeg van factuur@xmsnet.nl en hoe heeft u daarop gereageerd, of heeft u op de email daaraan nooit antwoord gekregen?

Ik probeer in het geheel deze zaak niet te bagatelliseren, maar ik begrijp de gang van zaken dus niet.
Uit het bericht hier van webcare snap ik dat er iets niet in orde is met de verwerking van abonnementen.
Is dat in die ruim vier maanden nooit naar voren gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Zijn er meer mensen waarbij de IPTV hapert of ben ik de enige?
Amino en modem al gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:31:
[...]

Wat was het antwoord dat u kreeg van factuur@xmsnet.nl en hoe heeft u daarop gereageerd, of heeft u op de email daaraan nooit antwoord gekregen?

Ik probeer in het geheel deze zaak niet te bagatelliseren, maar ik begrijp de gang van zaken dus niet.
Uit het bericht hier van webcare snap ik dat er iets niet in orde is met de verwerking van abonnementen.
Er is mij gevraagd een klachtbrief op te stellen met de vraag om creditering en er is een mail verstuurd naar klachten@kantoor.xmsnet.nl

Reactie daarop:
Zojuist heb ik u aan de telefoon gesproken, hier zal ik een en ander bevestigen.

XS News
XS News functioneert sinds 20 november 2012 niet meer. Wel wordt het nog in rekening gebracht. Met terugwerkende kracht gaan we dit aanpassen.

Factuur
De volgende factuur, uiterlijk de factuur daarna (in verband met drukte op de financiële afdeling), zal de volledige creditering bevatten voor XS News. Alle gemaakte kosten voor de nieuwsserver worden teruggegeven, vanaf 20 november 2012.

Vragen
Vragen en opmerkingen rondom deze kwestie kunt u het beste stellen in een antwoord op deze mail. Dan komt het in onze administratie direct op de juiste plek en bij de juiste afdeling uit.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice
Even voor de duidelijkheid, na een belletje (maandag) is de dienst nog niet opgezegd, dus zal er op de volgende factuur ook geen creditering gaan plaatsvinden.

Dus ze kunnen me van alles bevestigen, maar de opzegging moet wel worden uitgevoerd, als het nog niet is opgezegd, dan staat het ook volgende maand wéér op de factuur.

[ Voor 3% gewijzigd door boswandeling op 20-03-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:31:Wat was het antwoord dat u kreeg van factuur@xmsnet.nl en hoe heeft u daarop gereageerd, of heeft u op de email daaraan nooit antwoord gekregen?

Juist dat is het vervelende aan dergelijke zaken. Zodra er communicatie ontstaat schijnt XMS nergens iets van te weten. Boekee is al vanaf november 2012 hiermee bezig en nu komt Tim met dat er storing is en het niet kan aanpassen?

Wat hebben zij (XMS) de afgelopen maanden dan zitten doen? O nee, juist nu zij het willen aanpassen hebben ze een storing!!!

Zo ben ik zelf al zes maanden bezig met het vervangen van onze modem wegens een AAAA-bug, waarbij Denan al zoveel input heeft gegeven (waarvoor ik hem zeer dankbaar ben) Maar vanuit XMS vooralsnog totaal niets gebeurd en wat er gebeurd gaat fout. En als er dan communicatie komt, dan is de reactie: "Dat is vreemd. Wat is er nu dan precies het probleem? Modem swaps doen wij alleen bij een probleem en na grondig onderzoek." Dit kwam ook van webcare.

Nee hoor, ik snap iedereen. Maar XMS snap ik niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
chocka schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:12:
[...] Modem swaps doen wij alleen bij een probleem en na grondig onderzoek...
Dan sloop je hem toch gewoon, kortsluiting of zo... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
boekee schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:54:
[...]

Hallo Tim,

Ten eerste bedank voor je reactie.

Wat je hierboven vertelt hoor ik ook al vanaf november, maar het blijft van de XMS kant aardig stil, we zijn bijna 4 maanden verder, das meer dan een kwart jaar. Ik maak dubbele kosten omdat ik Usenet moet afnemen van een andere aanbieder.

Ik kan het wel betalen hoor, maar het is echt van de ratten bezeken (van kooten en de bie) dat dit kan en nog erger dat jullie er niets aan kunnen / willen doen.

Zelfs op de klachtbrief waarin ik om creditering vraag, is op de ontvangstbevestiging na nog helemaal niet gereageerd.

Tim, kan je me dan vertellen hoe lang het probleem met jullie administratiesysteem nog moet duren ?
Ik zit in dezelfe situatie. Ik probeer vanaf januari van de newsserver af te komen. Het uit gezet in mijnxms, daar ook een bevestiging van gehad. Maar ik betaal er nog steeds voor. Nu is het ook niet meer uit te zetten in mijnxms, ik krijg dan meteen een foutmelding. Van webcare ook te horen gekregen dat er een storing is.
Inmiddels ook een klachtenbrief geschreven en gevraagd om restitutie van het teveel betaalde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
lethargy schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:20:
[...]

Ik zit in dezelfe situatie. Ik probeer vanaf januari van de newsserver af te komen. Het uit gezet in mijnxms, daar ook een bevestiging van gehad. Maar ik betaal er nog steeds voor. Nu is het ook niet meer uit te zetten in mijnxms, ik krijg dan meteen een foutmelding. Van webcare ook te horen gekregen dat er een storing is.
Inmiddels ook een klachtenbrief geschreven en gevraagd om restitutie van het teveel betaalde geld.
Mijn XMSweb werkt bij mij wel, maar ik heb geen diensten, dan valt er niets uit te zetten.
Een gebed zonder eind, maar dit is het slechtste bedrijf wat ik ooit heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

jeroen210 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:21:
Hier ook de laatste dagen af en toe haperingen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou natuurlijk een aardige oproep zijn om en masse het afgeschreven bedrag te storneren, of als je per acceptgiro betaalt dat niet te doen; een emailtje aan XMS te sturen met de mededeling dat zolang de facturatie niet op orde is we niet meer betalen.
Maar ik vrees dat weinig abonneés dit ook echt gaan doen en dan wordt het toch min of meer een eenmansactie waar XMS niet echt mee zal zitten.
Denk ook dat het aantal tweakers hier niet meer dan een fractie van het aantal aangeslotenen is, gevoed ook door de lauwe reacties van XMS hier; ze hebben schijnbaar geen enkele haast de problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 19:52
hier ook een "probleem" met de facturering van xms , half februari overgestapt naar ziggo en per 1 april opgezegd.
Gister de nieuwe factuur gekregen en wat staat er ? abonnements kosten van 1-04 t/m 30-04 en dan zeker volgende maand crediteren....... dacht het dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Waarschijnlijk dus wel. En dan heb je nog geluk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:46:
hier ook een "probleem" met de facturering van xms , half februari overgestapt naar ziggo en per 1 april opgezegd.
Gister de nieuwe factuur gekregen en wat staat er ? abonnements kosten van 1-04 t/m 30-04 en dan zeker volgende maand crediteren....... dacht het dus niet
Waarom ontvang ik nog een factuur terwijl ik mijn abonnement heb opgezegd?

In de maand dat u abonnement wordt beëindigd, ontvangt u nog een normale factuur met abonnementskosten voor een nieuwe maand. In de maand nadat uw abonnement is beëindigd ontvangt u de eindfactuur. Hierop worden de vooruitbetaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten voor telefonie en Video on Demand (indien u hier kosten voor heeft gemaakt). Het restant wordt aan u terugbetaald of verrekend met nog onbetaalde facturen.

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, of dat dit sowieso mag, maar je kunt dit weten en dus vooraf bezwaar hiertegen maken en wat minder verrast reageren als ze daadwerkelijk het op deze wijze proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik ben dus weer aan het overwegen om echt over te gaan stappen, alleen het volgende probleem. Als ik usenet al niet opgezegt krijg, hoe zit het dan mij XMS in zijn geheel.

Als ik opzeg laat ik direct automatische incasso vervallen, zodat het niet kan zijn dan de opzegging niet lukt.en ze dus hetzelfde kutgeintje flikken als met Usenet. dat ik straks maanden met dubbele kosten zit omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben.

En met die wetendheid dat ik dan ook nog moet bedelen om mijn Usenet die vanaf November gefactureerd blijft.

Ik ben trouwens 3 weken aan het werk om de hoek waar XMS in Hoofddorp zit. Een kennis zegt, ga er gewoon heen, veel stampij maken en laat desnoods de politie opdraven en daarbij de locale pers. Nou dat gaat wel ver (al is het niet de eerste keer dat ik dat doe), maar je moet ook niet vergeten dat het Pure Diefstal is wat ze nu doen, en het nog legaal is en nog eens dat ze er niets aan kunnen doen.

Een dief die zegt ik steel elke maand 7.50 van je maar ik kan er niets aan doen :) Geef het wel een keer terug als mijn eigen administratie op orde is, maar tot die tijd heb je vette PECH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag Tweakers,

Zojuist dus uitgerold:

* Arnhem
* Hilversum
* Leiden

Graag jullie ervaringen.

O.

[...]
Inmiddels zijn alle PacketFront gebruikers over naar de nieuwe DNS als primary..
Ding houdt zich zeer goed.

Cheers,

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 07:44:
[...]

Inmiddels zijn alle PacketFront gebruikers over naar de nieuwe DNS als primary..
Ding houdt zich zeer goed.

Cheers,

O.
Je bent al weer vroeg en goed bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
boekee schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 06:32:
Ik ben dus weer aan het overwegen om echt over te gaan stappen, alleen het volgende probleem. Als ik usenet al niet opgezegt krijg, hoe zit het dan mij XMS in zijn geheel.

Als ik opzeg laat ik direct automatische incasso vervallen, zodat het niet kan zijn dan de opzegging niet lukt.en ze dus hetzelfde kutgeintje flikken als met Usenet. dat ik straks maanden met dubbele kosten zit omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben.

En met die wetendheid dat ik dan ook nog moet bedelen om mijn Usenet die vanaf November gefactureerd blijft.

Ik ben trouwens 3 weken aan het werk om de hoek waar XMS in Hoofddorp zit. Een kennis zegt, ga er gewoon heen, veel stampij maken en laat desnoods de politie opdraven en daarbij de locale pers. Nou dat gaat wel ver (al is het niet de eerste keer dat ik dat doe), maar je moet ook niet vergeten dat het Pure Diefstal is wat ze nu doen, en het nog legaal is en nog eens dat ze er niets aan kunnen doen.

Een dief die zegt ik steel elke maand 7.50 van je maar ik kan er niets aan doen :) Geef het wel een keer terug als mijn eigen administratie op orde is, maar tot die tijd heb je vette PECH!
Misschien moeten we met een groepje daar naar binnen gaan en ons geld terug eisen.

Ik heb inmiddels contact gehad met de consumentenbond. Zij hebben er een melding van gemaakt, als er meer klachten komen dan kunnen ze er een zaak van maken. Het advies is nu om een aangetekende brief te schrijven en het geld terug te eisen. Maar daar reageren ze bij XMS tot nu toe ook niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 19:40
jeroen210 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:21:
Ik heb ook de laatste dagen haperingen op de tv,dit komt vooral voor als ik boven de computer aanzet.

Het is misschien wel toevallig dat ik sinds twee dagen een nieuwe router heb, de: TP-Link TL-WDR4900
Hier voor had ik een oude Linksys en daar had ik nooit last mee.

Zijn er misschien instellingen in de router die nog moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Bij mij hapert IPTV ook af en toe. Vooral bij dowloaden lijkt het QoS probleem weer terug te zijn. Niet zo erg als dat het was, maar wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
Bubba76 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:42:
[...]

Ik heb ook de laatste dagen haperingen op de tv,dit komt vooral voor als ik boven de computer aanzet.

Het is misschien wel toevallig dat ik sinds twee dagen een nieuwe router heb, de: TP-Link TL-WDR4900
Hier voor had ik een oude Linksys en daar had ik nooit last mee.

Zijn er misschien instellingen in de router die nog moet aanpassen?
Volgens de TP-Link website ondersteunt de TL-WDR4900 IPv6, heb je dat toevallig aan staan? Probeer het eens met IPv6 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel vraagje, is er iets goedkopers dan een slingbox om op mijn tablets tv te kunnen kijken ?
Ik zoek dus een apparaatje dat gewoon video uit en audio uit via wifi verzend maar wat ik ook inklop bij google, ik kan het niet vinden, er hoeft geen tuner,niets in te zitten, gewoon video/audio uit van tv naar een tablet.
Bij de slingbox moet ik dan ook nog een app kopen en het is maar voor incidenteel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Heb je niet toevallig een Synology staan?

http://dvblogic.com/en/products/synology

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb toevallig een Synology staan maar ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken hoe Nick39 tegen geringe kosten daarmee gaat kunnen doen wat hij omschrijft :). Je moet sowieso nog een door dvblogic ondersteunde tuner hebben en de tv-source is ook niet gratis. Ook moet de -pad maar net de streams aan kunnen want op NAS platformen doen ze geen transcoding.

Zelf heb ik hier thuis wel een Sundtek usb-TV stick liggen waar ook een gewone video- en audioingang aan zit en die op een Synology icm. software als "tvheadend" kan werken. Zo'n ding kost ong. € 89

Maar goed, @Nick39, ben bang dat wat jij zoekt gewoon niet bestaat, iig niet spotgoedkoop en ook niet standalone.

Je moet op z'n minst iets hebben dat de audio en video uit je TV of settopbox gaat digitaliseren en dan ook nog kan transcoden naar een formaat dat je -pad als stream kan afspelen.....

Dan zou je dus moeten kijken naar de oplossingen van iON, terratec, hauppauge, etc. Maar dan heb je al vrij snel weer een apparaat waar ook een tuner in zit en het zal niet snel veel goedkoper zijn dan een Sling.

[ Voor 77% gewijzigd door eymey op 21-03-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
lethargy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:42:
[...]

Misschien moeten we met een groepje daar naar binnen gaan en ons geld terug eisen.

Ik heb inmiddels contact gehad met de consumentenbond. Zij hebben er een melding van gemaakt, als er meer klachten komen dan kunnen ze er een zaak van maken. Het advies is nu om een aangetekende brief te schrijven en het geld terug te eisen. Maar daar reageren ze bij XMS tot nu toe ook niet op. :(
Vandaag weer gebeld, zelfde verhaal, eind van de maand zijn de problemen opgelost en krijgt u al uw geld terug.

Mocht ik dat terug krijgen ga ik ze via een aangetekende klachtbrief ook nog een tegemoetkoming vragen voor alle kosten die ik gemaakt heb met bellen.

Dit omdat de eerste 8 telefoontjes maar 5 a 10 minuten effectief waren en de overige 35 a 40 minuten alleen maar in de wacht heb gestaan.

De heb ik het niet over de wachttijd van de overige telefoontjes.

En als meerdere mensen zich geroepen voelen, gaan we gewoon met zijn allen daarheen :) het verdient niet echt de schoonheidsprijs, maar die tijd van coulance is dan ook wel voorbij.

Soms zijn het geen woorden maar daden!

[ Voor 10% gewijzigd door boswandeling op 21-03-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Nick39 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:19:
Simpel vraagje, is er iets goedkopers dan een slingbox om op mijn tablets tv te kunnen kijken ?
Ik zoek dus een apparaatje dat gewoon video uit en audio uit via wifi verzend maar wat ik ook inklop bij google, ik kan het niet vinden, er hoeft geen tuner,niets in te zitten, gewoon video/audio uit van tv naar een tablet.
Bij de slingbox moet ik dan ook nog een app kopen en het is maar voor incidenteel gebruik.
Hi Nick,

Eymey attendeerde mij op de HDHomerun van Silicondust. http://gathering.tweakers...message/39700140#39700140

Ik heb 'm meteen besteld en werkt prima i.c.m. Windows Mediacenter. Als ik je goed gevolgd heb kijk je tv via Ziggo, dus heb je n.a.w. een insteekkaart. Die uitvoering is er ook, de HDhomerun Prime $ 199,--

Volgens de website ondersteunt die ook Android tablets en op het forum van Silicondust.com lees ik over streamen naar de iPad. Werkt i.c.m. Instra TV. Voor de iPad slechts $ 4,99.

Misschien kun je daar mee uit de voeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Leiden 2324 in een uur een stottertje of 15 gezien.

Dit bij een vrijwel ongebruikte internet verbinding.

Ik merk trouwens op dat de ping nog hoger is dan normaal

Eerst was dit naar tweakers.net en enkele andere NL sites 2 ms na die storing dat het beeld heel erg stotterde werd dit stabiel 6ms

Inmiddels stabiel op 10ms

@operatortje

Is vanwege een bepaalde redenen, of heeft het met ondercapaciteit te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Hier in Leiden ping van 5-7 ms. Wel iets hoger dan de 1-4 die ik normaal haal. Verder volle download aan en geen haperingen. 2315 DRG-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 19:40
theblindman schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:05:
[...]

Volgens de TP-Link website ondersteunt de TL-WDR4900 IPv6, heb je dat toevallig aan staan? Probeer het eens met IPv6 uit?
IPv6 uitgezet maar ik heb nog steeds haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Thasaidon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:04:
[...]

Downloaden kan niet, je kunt ze alleen bekijken.
Wil je de gegeven bewaren, dan zul je ze even moeten copy/paste-en en handmatig opslaan.
mmm, eigenlijk is dat best beroerd, want met copy pasta krijg je het natuurlijk nooit netjes in excel of zo, en afdrukken naar pdf wordt ook niet netjes. Kan iemand van XMS zelf mij aangeven waarom hier voor gekozen is? Het moet toch vrij eenvoudig te realiseren zijn dat julllie met de juiste query van de gegevens een pdf maken?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Heeft Glashart Media inmiddels al bedacht wat er met BBC HD gaat gebeuren? Komen BBC 1 en 2 HD beschikbaar, of raken we (weer) een HD-zender kwijt a.s. maandag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:37:
Heeft Glashart Media inmiddels al bedacht wat er met BBC HD gaat gebeuren? Komen BBC 1 en 2 HD beschikbaar, of raken we (weer) een HD-zender kwijt a.s. maandag?
http://www.totaaltv.nl/ni...ij_Ziggo_nog_onzeker.html

Maar bij KPN

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/BBC-2-HD/td-p/85390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruwepitje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01-2023
Zo, weet na ruim een jaar XMS ook sinds gisteren hoe de service en helpdesk is.
Sinds gisterenochtend geen TV-Telefoon-Internet.
Ik zou teruggebeld worden wat gisteren rond 17.00 uur nog steeds niet gebeurd was.
Zelf maar gebeld, wat een arrogante en ongeïnteresseerd houding daar zeg.
Ze weten niks en moet maar geduld hebben. En op een vraag van mij hoe/wanneer het nu opgelost is: weten ze niet en belangrijke mailtjes etc kunnen bv bij openbare gelegenheden zoals bibliotheek.?????
Dus nu nog steeds geen oplossing. Ook geen melding wat procedures zijn of wat ik mag verwachten.
Onkunde!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nick39 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:19:
Nick,
kijk hier eens....
IPTV op je HTPC
hier worden meerdere zaken besproken, waaronder ook de door GerkeP voorgestelde Synology "oplossing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:24:
[...]

Nick,
kijk hier eens....
IPTV op je HTPC
hier worden meerdere zaken besproken, waaronder ook de door GerkeP voorgestelde Synology "oplossing".
Nich heeft helaas geen Glashart TV, maar Ziggo ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal bedankt voor het meedenken over de slingbox en eventuele alternatieven, ze bestaan wel maar zijn duurder, ik moet helaas nog wel eens naar het ziekenhuis en daar hangt een pracht van een tv maar ze hebben geen digitale tv, ze hebben ook een draadloos netwerk zodat ik met een tablet kan kijken,de slingbox streamt de tvbeelden het internet op en met de app kan ik het weer kijken, maar zodra je thuis bent heb je er niet veel meer aan en in die context vind ik hem duur, een beetje telefoon streamt tegenwoordig zijn beelden naar elke tv maar andersom ben ik ze nog niet tegengekomen. Ik heb idd alleen Ziggo TV. Zoek ik op tv android dan krijg ik die leuke stickjes maar daar heb ik er al 3 van,tv streamen worden van die losse zend en ontvangstapparaten waarbij de meesten dan maar zeggen dat dat wifi is, wat met een losse ontvanger weer niet gaat... en er is een mooie blu-ray speler die het kan maar die kost 400 euro,hoewel die natuurlijk even meer functionaliteit geeft.. we zoeken door, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
* Fiber heeft post van XMS gehad...
[...]

Uw glasvezelmodem wordt vervangen voor een nieuwer model waarmee u (in de toekomst) meer kunt halen uit uw glasvezeldiensten.

[...]
Ben benieuwd... Heb nu nog een eerste generatie PacketFront met losse DRG uit 2004 of zo. Ik woon in een oud Portaal gebied, Amersfoort Soesterkwartier, maar het netwerk is hier al wel open. Wat kan zo'n nieuw modem wat de oude niet kan? Enige wat ik me kan voorstellen is Gigabit... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ze zijn dus al met de migratie van de oude gebieden begonnen :)
Misschien kunnen de Operators er iets meer over vertellen?

Zou mooi zijn als je ook ISP keuze (KPN, Tweak, XS4ALL etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
fast-server schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:17:
Ze zijn dus al met de migratie van de oude gebieden begonnen :)
Misschien kunnen de Operators er iets meer over vertellen?

Zou mooi zijn als je ook ISP keuze (KPN, Tweak XS4ALL etc.
Die keuze heb ik al een jaar of wat, dus dat staat hier los van lijkt mij... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Fiber schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:51:
* Fiber heeft post van XMS gehad...

[...]

Ben benieuwd... Heb nu nog een eerste generatie PacketFront met losse DRG uit 2004 of zo. Ik woon in een oud Portaal gebied, Amersfoort Soesterkwartier, maar het netwerk is hier al wel open. Wat kan zo'n nieuw modem wat de oude niet kan? Enige wat ik me kan voorstellen is Gigabit... :z
Enige nadeel zou kunnen zijn als je een fixed ip hebt..? Hopelijk zien ze het niet als een change bedoel ik daarmee..

[ Voor 5% gewijzigd door Meultje op 22-03-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Wanneer gaan ze dit ongeveer doen bij jou?

@Meultje

Het IP zou alleen veranderen als de klant zelf een wijziging aanbracht in de internetdienst, daarnaast leveren KPN, XS4ALL alleen maar een vast IP op de zelfde hardware.
Technisch is het dus geen enkel probleem.

[ Voor 73% gewijzigd door fast-server op 22-03-2013 13:31 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.