"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Zal er eens naar kijken, het ging mij er meer om dat aan de specs voldoen nog niet hetzelfde is als werken,Google doet dat zelf ook, op een van mijn tablets kan je via de Market bv Buienradar niet naar een bepaalde tablet sturen, hij blijft grijs, backup ik de APK en zet hem er zo op dan werkt het maar volgens Google is die tablet niet compatible, maar er zijn ook apps waardoor het wel werkt, als ik in de build.prop zeg dat mijn oudere advent Vega een Samsung Galaxy 10.1 is kan ik gewoon upgraden naar Android 4.1 en ziet google hem ook als een Galaxy, misschien werkt dat bij de Nexus ook, hoewel het altijd eigen risico blijft,door de mounts in mijn telefoon om te draaien denkt hij dat mijn 32 gig sd card het telefoongeheugen is en heb ik app2sd niet nodig, maar daar heb ik wel superuser rechten, dus root voor nodig, er kan dus veel meer en als de builder een bitje omdraait om iets te blokkeren en men wil dat niet verhelpen, dan draai ik dat bitje zelf wel omMau_Maus schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:53:
[...]
Werkte het niet als je in de superuser-app tijdelijk temp-unroot deed voor je de app start?
Verwijderd
Ik heb dit ten tijde van de 'oude' app (zonder tv-kijk-mogelijkheid) al doorgegeven aan Webcare, die 'zouden het meenemen' richtig GHM.GerkeP schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:57:
In het geval van de glas hart app is het een setting die ze hebben meegeven. De app werkt alleen met large format, oftewel groter dan 7". Als ze juist hadden geprogrammeerd hadden ze die setting weggelaten en alleen resolutie meegegeven als setting.
Maar daar is (vanzelfsprekend) geen ruk mee gedaan.
Verwijderd
Tja ......HcBlids schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:00:
Mij ip is nu al 2 keer veranderd, ik vind het maar lastig, moet elke keer dingen op nieuw instellen
[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-03-2013 11:15 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Tja, je ip is niet vast, dus kan het veranderen.. dyndns en het komt vanzelf goed..HcBlids schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:00:
Mij ip is nu al 2 keer veranderd, ik vind het maar lastig, moet elke keer dingen op nieuw instellen
Overigens mag ik mezelf wel gelukkig prijzen. Alle IP-veranderingen en leentje buur spelen bij KPN ten spijt, mijn IP-adres bij Lijbrandt op WMP+ (Almere) is al een jaar hetzelfde (zelfs na een verhuizing, volgens mij).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De webmail is hier vanavond bijzonder traag. Ben ik de enige?
Edit: Het spamfilter naar "hoog" gezet, maar helaas geen soelaas.
[ Voor 10% gewijzigd door marigo op 06-03-2013 20:25 ]
Nee, zeker niet. M'n moeder klaagde er ook al over. Afgelopen weekand was de webmail ook niet vooruit te brandenmarigo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:50:
De laatste paar dagen ontvang ik per dag meerdere spam e-mails in mijn xms mailbox. Het filter al aangepast naar medium, maar ik blijf ze ontvangen. Ik het beveiligingsniveau maar aanpassen naar hoog, misschien biedt het een oplossing.
De webmail is hier vanavond bijzonder traag. Ben ik de enige?
Weinig kans. Het enige wat echt helpt is een nieuw 'moeilijk' e-mail adres nemen. (Als je de e-mail van XMS überhaupt wil blijven gebruiken.)marigo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:50:
[...] Ik het beveiligingsniveau maar aanpassen naar hoog, misschien biedt het een oplossing...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Ik zou de hoop maar opgeven en je e-mail ergens anders onderbrengen. XMS e-mail is, net als de meeste andere provider e-mails, altijd al zeer matig geweest en zal dat altijd wel blijven ook denk ik. Niks nieuws onder de zon, dat is al jaren zo en gaat echt niet opeens veranderen.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:14:
Ongelofelijk dat een ISP zo slordig is dat de e-mail slecht functioneert. Ik heb hier al zoveel klachten over gezien dat er toch eindelijk iets aan gedaan zou moeten worden.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
In ander nieuws zie ik bij GHM's "storingen" staan: "In de nacht van 6 op 7 maart tussen 00:00 uur en 06:00 uur wordt er gewerkt aan de aanvoer van de VRT services" http://www.glashartmedia.nl/Algemeen/Storingen/
Benieuwd of dit werk aan de aanvoer ook een verbetering van de kwaliteit inhoudt.
Geen glasvezel beschikbaar
Helaas, op uw adres zijn geen glasvezel-diensten van Telfort leverbaar.
M3/SR+/White/zwart/19inch/Besteld:17-9/RN:18-9/VIN:8-11/SMS:29-11/Levering:7-12
Hier idem...jurinho123 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:35:
Vorige week was glasvezel van telfort nog bij mij beschikbaar als XMS klant maar vanaf vandaag staat er het volgende:
Zou het dan toch zo zijn dat XMS blijft zoals het nu is voor ons?Thasaidon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Hier idem...
[...Geen glasvezel beschikbaar
Helaas, op uw adres zijn geen glasvezel-diensten van Telfort leverbaar.]
[ Voor 19% gewijzigd door jurinho123 op 07-03-2013 11:40 ]
M3/SR+/White/zwart/19inch/Besteld:17-9/RN:18-9/VIN:8-11/SMS:29-11/Levering:7-12
Maar het gekke is dat Telfort op mijn adres opeens wel met heel veel pakketten is toegevoegd aan: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/. XMS staat er ook nog steeds tussen, Concepts lijkt weg.
De Telfort site zelf zegt dus dat er niets beschikbaar is...

Overigens staan Tweak, XMS, Concepts, Lijbrandt, Kick, Vodafone en Fieber ook als beschikbaar.
En Fieber lijkt de enige te zijn die ook "vast IP" aanbied.
Het enige wat ik niet kan vinden is of de Amino voor IPTV meegeleverd word of niet.Inbegrepen :
geavanceerd draadloos modem/router:
Draytek Vigor 2130N*
Draytek Vigor 1000N*
Genexis OCG 120 M2X*
Gratis basis installatie door eigen monteur**
Overstapservice:
Naadloze overgang van XDSL zonder down-time
1 vast ip adres <<<<<-----
30/30 - 50/50 - 100/100 glasvezel internet verbinding
[ Voor 58% gewijzigd door Thasaidon op 07-03-2013 12:19 ]
Enige echte verschil is dat Telfort een goedkope (40 Euro) 50/50 plus telefoon optie biedt voor mensen die geen tv willen. Bij XMS zit je dan direct aan 100/100 voor 46 Euro. (Wat overigens bij Telfort weer iets duurder is voor 50 Euro.)
Telefoontikken afkopen is bij Telfort wel weer duurder, 15 Euro ipv 10,50 Euro.
Ik heb het modem al even van stroom gehad. Het ledje van TV brandt ook niet, geen idee of deze hoort te branden en welk signaal dit representeert (iptv werkt namelijk wel).
Regio Dordrecht.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen, of moet ik maar de xms klantenservice gaan bellen
Bedankt. Had inderdaad ook even in andere glashart topics kunnen checken. Genoeg meldingen zo te zien, maar dus sinds gisteren al... slechte zaak dat het weer de nodige tijd in beslag neemt.Fiber schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:27:
Bellen, al denk ik dat ze al wel op de hoogte zijn. Zie ook: Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"
Verwijderd
Voor deze caching server doen we geen zaken met Bind/Named. Maar er zit genoeg geheugen in de machine om het vanuit memory te doen. nadeel (en dat is ook wat je nu ziet) is dat er nog niet veel cache in zit.fast-server schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:30:
Goed initiatief
Average response time of DNS Server 37.251.1.100 is: 0.1493
Average response time of DNS Server 8.8.8.8 is: 0.0271
Response tijd is stabiel, omzettingstijd is echter alleen nog een beetje aan de trage kant.
Draaien jullie de named_dump.db vanuit de HDD een SSD of uit het geheugen?
Onze ervaring op het productie platform is dat +80% van de query's uit cache komen. Onze lab testen lieten een 4-5ms responce tijd hiervoor zien. En daar hopen we dan ook de winst vandaan te halen. De Google DNS servers zijn natuurlijk altijd goed gevult met ontzetende veel entry's in cache en zullen daar ook goed in scoren. Naarmate onze cache ook gevult raakt zal deze het ook veel beter gaan doen.
Alleen begrijp ik niet hoe je aan een responce tijd komt van 0.15 versus 0.0.27. Vooral die laatste is echt heel goed! Zou jij ook eens een traceroute/ping willen doen en willen posten? Zit je wel op ons netwerk?
Verwijderd
bedankt voor het testen. Zodra alles naar wens is en we zeker weten dat er genoeg performance winst is en hij stabiel draait (het belangrijkste, maar na een paar miljard DNS queries mag je daar wel van uitgaan eigenlijk) ga ik de DNS gegevens welke we via DHCP uitdelen aanpassen.Nick39 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:37:
[...]
Dus dat zouden jullie moeten veranderen zodat bij permanent in gebruik nemen de router via automatisch DHCP de nieuwe ip nummer(s) van de DNS krijgt.
De response tijd lijkt me dus sneller.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 14:19 ]
Ik test meestal met externe "tools" zoals http://network-speed.com/dnstime.php of die van http://www.grc.com/dns/benchmark.htm
1
2
3
4
5
6
7
8
| traceroute to 37.251.1.100 (37.251.1.100), 30 hops max, 60 byte packets 1 192.168.4.1 (192.168.4.1) 0.695 ms 0.673 ms 0.655 ms 2 188-142-112-1.FTTH.ispfabriek.nl (188.142.112.1) 1.941 ms 1.913 ms 1.896 ms 3 * * * 4 * * * 5 * * * 6 psw1.asd-tc5.ispfabriek.nl (37.251.1.242) 4.600 ms 9.222 ms 9.399 ms 7 ns4.ispfabriek.nl (37.251.1.100) 3.434 ms !X 3.372 ms !X 3.335 ms !X |
Ik cache zelf ook een hoop lokaal voor een hoop server connecties, scheelt me een hoop server load en request times.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Komt er nog wel een secondary DNS in dezelfde range ?Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:18:
[...]
bedankt voor het testen. Zodra alles naar wens is en we zeker weten dat er genoeg performance winst is en hij stabiel draait (het belangrijkste, maar na een paar miljard DNS queries mag je daar wel van uitgaan eigenlijk) ga ik de DNS gegevens welke we via DHCP uitdelen aanpassen.
Verwijderd
1) Is het mogelijk de zenders in een eigen gewenste volgorde in te stellen? Ik moet nu ver scrollen om bijvoorbeeld naar de BBC te gaan.
2) laatste tijd heb ik steeds vaker last dat bij beeld geen geluid is of dat beeld überhaupt ontbreekt.
Moet dan Amino modem uitzetten, vervolgens op AB naar menu gaan en de software herstellen/opnieuw inladen.
Dank alvast.
2) Welk type Amino?
Dat had ik ook met mijn m540Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:11:
Graag advies:
1) Is het mogelijk de zenders in een eigen gewenste volgorde in te stellen? Ik moet nu ver scrollen om bijvoorbeeld naar de BBC te gaan.
2) laatste tijd heb ik steeds vaker last dat bij beeld geen geluid is of dat beeld überhaupt ontbreekt.
Moet dan Amino modem uitzetten, vervolgens op AB naar menu gaan en de software herstellen/opnieuw inladen.
Dank alvast.
Nieuwe gehad en probleem was er weer.
Heb nu een andere voeding aan de genexys en dat lijkt een oplossing te zijn, maar wil nog niet te vroeg juichen
GerkeP
Afkopen is wel duurder maar dat is voor naar vaste EN mobiele nummer. Als je dus regelmatig naar mobiel belt (of nu niet maar dat wel zou willen) kan dat flink schelen. Zeker als je daardoor bijvoorbeeld je mobiele abonnement naar beneden kan schroeven.Fiber schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:15:
De prijzen zijn redelijk vergelijkbaar, als je onthoudt dat interactieve tv bij XMS 5 Euro extra kost en bij Telfort al in sommige pakketten zit.
Enige echte verschil is dat Telfort een goedkope (40 Euro) 50/50 plus telefoon optie biedt voor mensen die geen tv willen. Bij XMS zit je dan direct aan 100/100 voor 46 Euro. (Wat overigens bij Telfort weer iets duurder is voor 50 Euro.)
Telefoontikken afkopen is bij Telfort wel weer duurder, 15 Euro ipv 10,50 Euro.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Jammer ik vind dat wel echt een gemis, op de 'analoge' tv heb ik gewoon alle kanalen die ik wel eens kijken op de eerste plekken, dat scheelt een hoop zaptijdFiber schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:22:
1) Nee. Je kan proberen het zendernummer te onthouden. Als je de scroll knop (Ch) vasthoudt gaat hij overigens best snel. Of je gebruikt de pijltjes toetsen, dan kun je scrollen tijdens het kijken van een andere zender en je keus bevestigen met OK.
2) Welk type Amino?
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Gelukkig kun je bij XMS óók analoog kijken...Devil schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:43:
[...]
Jammer ik vind dat wel echt een gemis, op de 'analoge' tv heb ik gewoon alle kanalen die ik wel eens kijken op de eerste plekken, dat scheelt een hoop zaptijd
Maar over die vaste volgorde is al heel vaak geklaagd, maar het schijnt niet anders te kunnen. Er zijn wel wat matig werkende halve oplossingen via 'favorieten' bijvoorbeeld. En wellicht dat er via die tablet app ook wel wat meer mogelijk is. Maar dat gebruik ik allemaal niet, dus ik weet het ook niet heel precies.
Verwijderd
We zijn overgestapt naar ZIGGO. Die overstap ging uitstekend en in dit geval ook een compliment aan XMS. Van de eerdere verhalen over problemen met nummerportering hebben wij niets gemerkt.
Na aanmelding bij ZIGGO op zatderdagavond was vandaag ons nummer overgezet.
Dank aan webcare die in een aantal situaties hun best hebben gedaan zaken op te lossen.
Tweakers hier bedankt voor de hulp en reacties en succes bij Telfort!

* Fiber zwaait maar even terug...

Verwijderd
'Hallo Gerke )en anderen)GerkeP schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:51:
[...]
Dat had ik ook met mijn m540
Nieuwe gehad en probleem was er weer.
Heb nu een andere voeding aan de genexys en dat lijkt een oplossing te zijn, maar wil nog niet te vroeg juichen
Ik heb ook een m540
Wat bedoel je met "andere voeding aan de genexys" ?
Groet Piet Hein
Verwijderd
@FiberFiber schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:22:
1) Nee. Je kan proberen het zendernummer te onthouden. Als je de scroll knop (Ch) vasthoudt gaat hij overigens best snel. Of je gebruikt de pijltjes toetsen, dan kun je scrollen tijdens het kijken van een andere zender en je keus bevestigen met OK.
2) Welk type Amino?
Een Amigo m540
Bedankt voor je reactie
Piet Hein
De voeding van de glasvezel modem lijkt bij mij de veroorzaker te zijn van het vastlopen van de m540 ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 01:14:
[...]
'Hallo Gerke )en anderen)
Ik heb ook een m540
Wat bedoel je met "andere voeding aan de genexys" ?
Groet Piet Hein
GerkeP
Verwijderd
Ik kreeg vanmorgen weer genoeg spam binnen op mijn XMS account, dus bij mij werkt het gewoon.Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 09:40:
Is XMS al technisch over op Telfort / KPN? Krijg namelijk geen SMTP meer naar binnen ....
Maar mocht de boel ooit over gaan naar andere smtp servers, dan zullen ze of tijdelijk ook xms daarnaartoe laten verwijzen, en zullen ze de klanten moeten informeren om andere adressen te gebruiken.
(tenminste, daar ga ik even vanuit
[ Voor 28% gewijzigd door Thasaidon op 09-03-2013 09:45 ]
Verwijderd
Werkt gewoon. Loopt toch niet via XMS, neem aan dat je een eigen hosting partij hebt? Poorten zijn iig. gewoon vrij.Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 09:40:
Is XMS al technisch over op Telfort / KPN? Krijg namelijk geen SMTP meer naar binnen ....
43% of all statistics are worthless.
Probeer eens een traceroute naar de server(s) waarmee hij verbindt om te zien of er onderweg een router/server niet meewerkt.
Er hangen twee RIPE probe´s in het netwerk.
https://stat.ripe.net/37.251.0.0%2F17
https://stat.ripe.net/77.175.0.0/16
AS49562:
https://stat.ripe.net/AS49562
Het is een packetfront dacht een DRG600. Volgens mij is het ook alleen een modem inderdaad zonder router.EricJH schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:51:
Wat voor een modem heeft hij? Zie plaatjes in de topic start on te zien wat voor modem.Voor zover ik weet heeft XMS enkel modems zonder routers geleverd.
Probeer eens een traceroute naar de server(s) waarmee hij verbindt om te zien of er onderweg een router/server niet meewerkt.
Ik kan ook via google niet vinden of deze door gebruikers zelf zijn In te stellen mochten er uberhaubt firewall instellingen in zitten. Zal eens kijken waar ik de tracés naar op moet zetten.
Het is geen vergelijking, maar met de Wii heb ik geen problemen met online gamen.
[ Voor 16% gewijzigd door Nowa op 10-03-2013 13:30 ]
Moet ik nu deze entry statisch opgeven of is dit juist een correcte werking t.b.v. e-mail afhandeling?
Verwijderd
Nowa,Nowa schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:29:
Bedankt Thasaidon. Er is er weinig over de exacte configuratie te vinden op internet mbt. Packetfront modems en xms. Maar lijkt er tot nu toe op dat alles gewoon open staat. In dat geval lijken de problemen toch ergens anders in te zitten.
Stuur mij even een DM met je adresgegevens.
Ik heb een vermoeden en wil graag wat proberen dit probleem op te lossen.
O.
Verwijderd
het is altijd verstandig om lokaal ook te cachen!fast-server schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:13:
Sjakie-operator,
Ik test meestal met externe "tools" zoals http://network-speed.com/dnstime.php of die van http://www.grc.com/dns/benchmark.htm
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 traceroute to 37.251.1.100 (37.251.1.100), 30 hops max, 60 byte packets 1 192.168.4.1 (192.168.4.1) 0.695 ms 0.673 ms 0.655 ms 2 188-142-112-1.FTTH.ispfabriek.nl (188.142.112.1) 1.941 ms 1.913 ms 1.896 ms 3 * * * 4 * * * 5 * * * 6 psw1.asd-tc5.ispfabriek.nl (37.251.1.242) 4.600 ms 9.222 ms 9.399 ms 7 ns4.ispfabriek.nl (37.251.1.100) 3.434 ms !X 3.372 ms !X 3.335 ms !X
Ik cache zelf ook een hoop lokaal voor een hoop server connecties, scheelt me een hoop server load en request times.
Ik weet niet precies hoe de eerste check (dnstime.php) werkt. Mogelijk via javascript? Maar de waardes die hij terug geeft zijn niet heel betrouwbaar. Krijg dezelfelde waardes welke jij poste als ik hem gebruik. Terwijl wanneer ik van de Linux prompt met dnsperf/etc uitgebreide testen doe veel snellere tijden meet.
Zelfs met een simpel one-line-tje:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [username@nms3.rsn-hq ~]$ for dnsquery in {1..25}; do dig @37.251.1.100 nu.nl.|grep time; done ;; Query time: 11 msec ;; Query time: 4 msec ;; Query time: 4 msec ;; Query time: 3 msec ;*SNIP* ;; Query time: 4 msec [username@nms3.rsn-hq ~]$ ping 37.251.1.100 PING 37.251.1.100 (37.251.1.100) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 37.251.1.100: icmp_seq=1 ttl=60 time=3.96 ms 64 bytes from 37.251.1.100: icmp_seq=2 ttl=60 time=3.86 ms 64 bytes from 37.251.1.100: icmp_seq=3 ttl=60 time=3.84 ms |
Het grootste gedeelte van het latency zit in transporteren/wachten dat de pakketen aankomen. De ping tijd is namelijk net geen 4ms. De DNS server zelf is er 0.5-1ms mee bezig. Dit geld natuurlijk alleen voor cache hits. Alles daarbuiten (11ms hier als eerste voor een .nl) wat opgezocht moet worden kan oplopen. soms tot wel enkel honderden ms. Maar dan praten we over DNS server welke ver weg staan en geraadpleegd moeten worden.
De meeting welke je naar 8.8.8.8 gedaan hebt ljikt me ook nog steeds te snel. Want het lijkt me sterk dat de 8.8.8.8 DNS server sneller (lees netwerk technisch gezien) te bereiken is dan 37.251.1.100 . Maar als je die pingt dan weten we het
De check van Gibson is wel een goede eerste test.
Verwijderd
Nee, niet in dezelfde range/datacenter. Als het 2e DC klaar is komt daar de 2e te hangen. Zodat we bij fysieke calamietein/network storingen nog via een andere segment een levende DNS hebben.Nick39 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:14:
[...]
Komt er nog wel een secondary DNS in dezelfde range ?
http://news.cnet.com/2100-1001-251427.html
Storingen zijn nooit voor 100% te voorkomen. Maar "best practices" opvolgen kan (meestal) geen kwaad. En laat anderen maar het lesgeld betalenAccording to his research, Weld Pond said all four of Microsoft's domain name servers appear to be located on the same network--sort of like putting all the company's executives on the same airplane.
Beetje laat, maar voor Ziggo is een oplossing: http://www.androidworld.n...72-ziggo-tv-met-root.htmlNick39 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:22:
[...]
Geheel off-topic en je hebt er niets aan, maar bij Ziggo maakt de resolutie weinig uit, als je apparaat geroot is,werkt de Ziggo app niet vanwege de rechten, ik heb 3 tablets en 2 phones maar kan er ook weinig mee want ze zijn allemaal geroot.
GerkeP
Verwijderd
Waren ze bij KPN ook maar zo slim, in de afgelopen 3,5 jaar is het bij mij al zeker 6 keer voorgekomen dat de DNS servers (195.121.1.34 en 195.121.1.66 ) voor langere tijd niet bereikbaar zijn.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:44:
[...]
Nee, niet in dezelfde range/datacenter. Als het 2e DC klaar is komt daar de 2e te hangen. Zodat we bij fysieke calamietein/network storingen nog via een andere segment een levende DNS hebben.
http://news.cnet.com/2100-1001-251427.html
.
De DNS servers van KPN zijn trouwens wel altijd sneller dan alle andere public DNS servers (getest met DNSBench.exe) , maar dan moeten ze het wel altijd doen natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 15:17 ]
Bij UPC was het vroeger hetzelfde. die DNS servers deden het vaker niet dan wel en toen ben ik overgestapt op OpenDNS. Top op heden gebruik ik die zonder enig probleem.
Maar ik moet zeggen dat de nieuwe test server het ook prima doet.
[ Voor 63% gewijzigd door Thasaidon op 11-03-2013 15:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor uw e-mail.
Het klopt dat u een gedeeld IPv4 adres heeft en daarnaast een uniek IPv6 adres op basis van de 6RD techniek.
Helaas is voor uw probleem geen oplossing.
Hierbij willen wij u dan ook de mogelijkheid bieden om uit te kijken naar een andere provider die wel aan uw wensen voldoet.
Zodra u een opzegdatum weet horen wij dat graag van u.
Zie ook Wikipedia: Carrier-grade NAT
[ Voor 10% gewijzigd door Devil777 op 11-03-2013 17:35 ]
Daar wordt je niet vrolijk van inderdaad...
Ik mag toch hopen dat XMS dat soort grappen niet uithaalt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Wauw. Dat ze dat überhaupt durven aan te bieden aan klanten. Stond dit vooraf ergens vermeld in de voorwaarden of iets dergelijks?Devil777 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:33:
Ik heb een conversatie gehad met KickXL waaruit blijkt dat dit niet het geval is.
Bedankt voor uw e-mail.
Het klopt dat u een gedeeld IPv4 adres heeft en daarnaast een uniek IPv6 adres op basis van de 6RD techniek.
Helaas is voor uw probleem geen oplossing.
Hierbij willen wij u dan ook de mogelijkheid bieden om uit te kijken naar een andere provider die wel aan uw wensen voldoet.
Zodra u een opzegdatum weet horen wij dat graag van u.
Zie ook Wikipedia: Carrier-grade NAT
Gelukkig ook even geen spam dus
Verwijderd
Zit je er aan vast voor een jaar?Devil777 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:08:
Het verbaasde mij ook enorm, en ik heb niets in de voorwaarden kunnen vinden. Al zou het erin staan vind ik alsnog niet dat dat rechtsgeldig zou zijn, ik bedoel je bied gewoon een beperkte vorm van internet aan in feite.
En bij XMS kan je alle diensten draaien die je wil.
Verwijderd
Inderdaad even een poort open zetten is er niet meer bij.Fiber schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:41:
[...]
Daar wordt je niet vrolijk van inderdaad...
Ik mag toch hopen dat XMS dat soort grappen niet uithaalt.
https://www.ispam.nl/arch...-nat-als-ipv6-alternatief
KickXL heeft dus de ipv4 adressen op. Bij KickXL lopen diensten volgens mij via Concepts ICT.
Nu heeft KPN ITNS ook enige tijd geleden ook al ipv4 adressen moeten lenen bij KPN zelf.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 19:04 ]
Daarnaast verwacht ik ook dat dit problemen gaat opleveren met sommige diensten. Als je bv vanuit huis bakken beheert, en dus je ip in de firewall openzet, doe je dat meteen voor een hele hoop klanten..
Voor een budgetabbo over een DSL lijntje oid... ok.. mits gecommuniceerd. Voor op een glaslijn? Nee.
Ik snap eigenlijk niet dat een provider dat in een businessmodel rond kan krijgen

In de toekomst zul je er vermoedelijk niet meer onderuit komen, gezien de langzame opkomst van IPv6, maar op dit moment ben je (in negatieve zin) een uitzondering als je dat *nu al* moet aanbieden.
[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 11-03-2013 19:03 ]
Verwijderd
Nou, gewoon verzwijgen
Wel netjes van Kick dat je dan tussentijds weg kan (even afgezien van het gedoe dat dat weer oplevert). Ik ken providers die daar beduidend moeilijker over doen.
OT: zie nu pas de toevoeging bij je naam. Sinds pas?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 19:06 ]
Verwijderd
Inderdaad wel netjes, maar overstappen naar een andere WMP+ provider levert veel downtime op.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:05:
"Ik snap eigenlijk niet dat een provider dat in een businessmodel rond kan krijgen"
Nou, gewoon verzwijgen
Wel netjes van Kick dat je dan tussentijds weg kan (even afgezien van het gedoe dat dat weer oplevert). Ik ken providers die daar beduidend moeilijker over doen.
Die rode nick viel mij ook al een paar dagen op...Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:05:
[...]

Verwijderd
Nu 11 maart voor de zoveelste keer geen mail!
Begin het beu te worden.
Verwijderd
hier ook meel ellende..Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:25:
Melding storing XMS mail staat op 8 maart.
Nu 11 maart voor de zoveelste keer geen mail!
Begin het beu te worden.
"Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver pop.xmsnet.nl antwoordde: + "
Let er wel op dat XMS *geen* static IP adres aanbiedt, dus HTTP hosting is wel mogelijk maar alleen in combinatie met bijvoorbeeld DynDNS !Devil777 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:01:
Vraagje aan XMS klanten: is het bij XMS mogelijk om portforwarding te gebruiken? Dus dat een poort via ipv4 van buitenaf bereikbaar is zoals nodig is voor bittorrent, HTTP hosting en verschillende spelletjes? ik zit nu bij KickXL waarbij dat niet mogelijk is, en ik wil nu echt ZEKER weten dat de volgende provider dit wel kan. Alvast bedankt.
Verder deelt de XMS DHCP maar aan 1 MAC adres een IP adres uit, dus je zult een router met NAT en port forwarding moeten gebruiken, tenzij je server met meerdere NICs gebruikt ipv een router (wat verschillende mensen op dit forum doen; Je servertje draait een HTTP server en verzorgt NAT/port forwarding)
KickXL (van Conceps-ICT) en XMSnet gaan samen verder onder de naam Telfort.Devil777 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:11:
Dat is inderdaad de norm bij consumentenverbindingen, hadden we bij Ziggo ook. Inmiddels denk ik dat XMS wel de beste optie is, lijkt qua aanbod sterk op KickXL. Hopelijk kan het modem dan gewoon blijven staan en hoeft dat niet omgeruild te worden...
Dus als ik jou was zou ik de vraag aan Telfort stellen http://www.telfort.nl/glasvezel voordat je van de regen in de drup beland....

Verwijderd
Voordat je gaat overstappen is het verstandig ook na te vragen wat de overstaptijd gaat worden. Woon je in WGDO gebied dan is dat meestal binnen 1 dag, maar woon je een WMP+ gebied dan gaat dat zo ver ik weet veel nog steeds veel langer duren. Dan kan het zo zijn dat je weer tijdelijk terug moet na Ziggo of ADSL.Devil777 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:11:
Dat is inderdaad de norm bij consumentenverbindingen, hadden we bij Ziggo ook. Inmiddels denk ik dat XMS wel de beste optie is, lijkt qua aanbod sterk op KickXL. Hopelijk kan het modem dan gewoon blijven staan en hoeft dat niet omgeruild te worden...
.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Hier al gekeken? https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/wizkid_niels schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:08:
Hoe zit het precies met de glasvezel lijnen en waar ik glasvezel kan aanvragen...?
Twee/drie weekjes ofzo... Had er hier eigenlijk niets over gelezen en nu kreeg ik een ingeving om het eens te vragen...Thasaidon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:52:
Volgens mij is dat al even hoor...
Zijn trouwens veel nieuwe kanalen bijgekomen sinds 01-03, als ik op mijn PC kijk (wel allemaal geverimatrixt)
Als ik overigens in de playlist kijk, zie ik inderdaad een aantal nieuwe (HD) zenders staan die echter nog niet op de Amino te selecteren zijn, o.a.:
135 ESPN America HD
171 Nickelodeon HD
185 Kindernet/Comedy Central HD
211 MTV HD
227 Xite
228 iConcerts
275 E! Entertainment HD
Die zullen binnenkort wel aangekondigd gaan worden dan wellicht. Wat er dan weer niet tussenstaat is een vervanging voor BBC HD in de vorm van BBC1HD en/of BBC2HD...
Verwijderd
HD pakket Telfortodo966 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:03:
135 ESPN America HD
275 E! Entertainment HD
Die zullen binnenkort wel aangekondigd gaan worden dan wellicht. Wat er dan weer niet tussenstaat is een vervanging voor BBC HD in de vorm van BBC1HD en/of BBC2HD...
http://www.telfort.nl/gla...#open-tab-zenderpakketten submenu HD Extra
Ik zit zelf bij ON (het in Eindhoven actieve zusje van OnsBrabantNet), en tot nu toe kon ik hier altijd wel meepraten over de IPTV-diensten omdat het toch één en hetzelfde GHM-pakket was. XMS, Lijbrandt e.a. worden dan op termijn Telfort is de verwachting, maar bij OBN/ON heb ik dat nog niet zo specifiek horen zeggen. Deze zijn echter wel van Edutel wat inmiddels natuurlijk ook van KPN is, dus wie weet worden wij uiteindelijk ook gewoon Telfort...?
Verwijderd
Raar bij mij ligt er glasvezel, maar de link zegt..."helaas bij u ligt geen glasvezel".Fiber schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:23:
[...]
Hier al gekeken? https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
Edutel gaat ook op in Telfort idd.odo966 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:41:
Oh, lang niet slecht dan dat Telfort... zullen we daar binnenkort mee "gelijkgetrokken" worden wellicht... Of zullen we juist meer van dit soort divergentie gaan zien vanuit die GHM-zenderlijst waarbij bepaalde providers slechts een deel van de zenders in hun pakket hebben?
Ik zit zelf bij ON (het in Eindhoven actieve zusje van OnsBrabantNet), en tot nu toe kon ik hier altijd wel meepraten over de IPTV-diensten omdat het toch één en hetzelfde GHM-pakket was. XMS, Lijbrandt e.a. worden dan op termijn Telfort is de verwachting, maar bij OBN/ON heb ik dat nog niet zo specifiek horen zeggen. Deze zijn echter wel van Edutel wat inmiddels natuurlijk ook van KPN is, dus wie weet worden wij uiteindelijk ook gewoon Telfort...?
Bij coöperatieve netjes als het Portaal netwerk en Onsnet zit echter nog een haakje en een oogje zo links en rechts
Ik heb nu maar overal mijn mailadres gewijzigd naar gmail. De xms mail kan ik niet meer vertrouwen, nu al 4 dagen storing. Die spam op de mail van xms ben ik ook spuugzat.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'xmsweb.nl', Server: 'pop.xmsweb.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
[ Voor 57% gewijzigd door tita_tovenaar op 12-03-2013 21:10 ]
Soms weet ik het ook niet meer.........
Dit topic is gesloten.