(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.408 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:26
Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.boekee.net/var/resizes/Public%60s/xms_actie.jpg?m=1381420273

Toen ik deze folder binnenkreeg moest ik meteen aan HBO denken :)

Wat zou er gebeuren als ik het aan zou vragen ? dan zouden ze het natuurlijk niet werken omdat ik al bijna een jaar een lopende order heb (nog van hbo) vervolgens zou ik me weer op alle mogelijke manieren moeten afmelden om vervolgens na die 2 maanden het gewoon gefactureerd te krijgen, en vervolgens weer maanden te bellen en te dreigen en smeken op restutie. Uiteindelijk de dienst nooit geleverd te zullen krijgen, maar wel veel uren bezig zijn je centen terug te krijgen

DUS dat gaan we maar niet doen, wel jammer maar had graag met deze actie mee gedaan.

Moraal van dit verhaal is: "kijken hoe anderen (ook niet iedereen) gebruik kunnen maken van een actie en jij eigenlijk naast de boot valt.

Het is een beetje wazig, maar moest elke keer weer lachen als ik onder het logo van XMS "de glasvezelprovider" zie staan.

Eigenlijk zou daar moeten staan "de glasvezelproviderdiegeenreetgeeftomzijnklanten"
dat hebben ze namelijk al bewezen

[ Voor 11% gewijzigd door boswandeling op 10-10-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Over Amino's gesproken...

Ik heb tijdens de actie een A140 aangeschaft, maar volgens mij is de "Glashart Media Custom Remote" niet lekker.
Als ik namelijk op Vol+ druk, gaat het volume van de STB omlaag. Klik ik op Vol-, dan gaat het volume omhoog.
Die zelfde "draaiing" zit ook in de Prog+ en Prog- knoppen. Bij de Prog- zap ik een kanaal omhoog, dus bv van 3 naar 4, bij Prog+ een kanaal omlaag, bv van 4 naar 3.
En op het numerieke gedeelte zit ook een "draaiing" in de 3 en 4. Klik ik op de 3, dan zie ik een 4 in beeld verschijnen en zapt ie naar Rtl4, klik ik op 4, dan zie ik een 3 in beeld verschijnen en zapt ie naar NL3.

Daarnaast krijg ik het ook niet voor elkaar om het tv volume met de stb remote te bedienen (zoals ik dat bij de A110 wel kon). Ik heb alle 24 Samsung codes geprobeerd, maar helaas.

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt?
De batterijen zijn het niet, die zijn net vervangen en ook is er geen nieuwere firmware voor de STB.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 10-10-2013 17:58 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:17
reset je ab eens met de code 3 of 4 keer 0 ?

Lijkt erop dat je ab behoorlijk van slag is

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18
boekee schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:55:
[afbeelding]

Toen ik deze folder binnenkreeg moest ik meteen aan HBO denken :)

Wat zou er gebeuren als ik het aan zou vragen...?
* Fiber waagt zich er niet aan... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
White_Collar schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:03:
reset je ab eens met de code 3 of 4 keer 0 ?

Lijkt erop dat je ab behoorlijk van slag is
Net geprobeerd, maar mocht niet baten...
OK+TV knop, wachten op 2x knipper, dan na 3x 0 brand het ledje wat langer.
Zelfde voor OK+STB knop, wachten op 2x knipper, dan na 3x 0 brand het ledje wat langer.
Maar beide heeft geen effect op de draaiing in de knoppen.

Wat wel geholpen heeft is dat ik nu WEL het tv volume kan bedienen via de stb ab ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 10-10-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Thasaidon schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:57:
Over Amino's gesproken...

Ik heb tijdens de actie een A140 aangeschaft, maar volgens mij is de "Glashart Media Custom Remote" niet lekker.
Als ik namelijk op Vol+ druk, gaat het volume van de STB omlaag. Klik ik op Vol-, dan gaat het volume omhoog.
Die zelfde "draaiing" zit ook in de Prog+ en Prog- knoppen. Bij de Prog- zap ik een kanaal omhoog, dus bv van 3 naar 4, bij Prog+ een kanaal omlaag, bv van 4 naar 3.
En op het numerieke gedeelte zit ook een "draaiing" in de 3 en 4. Klik ik op de 3, dan zie ik een 4 in beeld verschijnen en zapt ie naar Rtl4, klik ik op 4, dan zie ik een 3 in beeld verschijnen en zapt ie naar NL3.

Daarnaast krijg ik het ook niet voor elkaar om het tv volume met de stb remote te bedienen (zoals ik dat bij de A110 wel kon). Ik heb alle 24 Samsung codes geprobeerd, maar helaas.

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt?
De batterijen zijn het niet, die zijn net vervangen en ook is er geen nieuwere firmware voor de STB.
dit heb ik ook een keer gehad toen ik met tv codes heb lopen klote ennigste oplossing was een nieuwe afstandbediening had dit met me m450 heb hem toen kunnen wisselen bij een xms winkel

was ook toen ik samsung codes van me tv aan het proberen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:14:
[...]

* Fiber waagt zich er niet aan... :z
Ik zou het ook niet doen,beseft men alleen dan niet dat door de gebrekkige administratie het ze klanten kost en gemiste inkomsten van mensen die pakketten niet durven te activeren... een beetje manager zou hier op inspringen,maar goed, de manager die het klantenpanel beloofde is ook al weer weg.
Blijkbaar telt alleen het mogelijke aantal aansluitingen ( homes passed ) en niet het aantal clienten die daadwerkelijk diensten afnemen.
Complot theorie die ik voorbij zag gaan, men wil zo weinig mogelijk xms klanten met oude contracten bij Telfort, da's alleen maar lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22

Sagat

Is pappa x2!

Het is heel triest, maar same here
*ziet folder*
1e reactie ''Hee das wel leuk
gevolgd door 'maar......Afmelden is moeilijk lastig, ellende LAAT MAAR'

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

Ik kreeg hem ook, a.s. maandag is de oplevering van XS4ALL. Zal ik denk ik maar geen gebruik van gaan maken dus :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
De kans dat je het überhaupt geleverd krijgt is ook al niet groot, zou het idd niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Hehe, ik had PRECIES hetzelfde! Leuk, maar ik ga het niet riskeren. Net als dat ik HBO toen niet geriskeerd heb... Erg dat we allemaal zo denken he... Kan je nagaan hoe goed XMS het verpest heeft.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alsof dat XMS nog wat zal uitmaken of verbeteren :). XMS bestaat niet meer.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Met HBO ging het bij mij bijna fout (mijn.xmsnet deed het toen niet). Met veel pijn en moeite (bellen/mailen) afgemeld en de rekening is toen door ingrijpen van Webcare nog op tijd gecorrigeerd. Maarja, geen Webcare meer dus: vooral NERGENS aan zitten binnen je abonnement om administratieve problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Darkangle schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:36:
[...]

Als je er voor moet inschrijven dan word dat niets; een gewaarschuwd mens telt voor twee.

HBO comes to mind, met alle ellende voor diegene die zich opgegeven hadden voor een gratis peek.
*kuch* wijst naar datum *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Moraxv schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:29:
[...] mijn.xmsnet deed het toen niet...
Toen niet of nog steeds niet...? O-)

(En dat is een serieus bedoelde vraag aan de 'echte techneuten' hier... :) )

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jups werkt hier ook niet, zie mijn screenshots een pagina eerder... Lopende order, al vanaf vorig jaar december ;-) geen diensten.

Ik zal nooit meer iets extra of nieuws afnemen, alles is al naar de klote, maar de rekening klopt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10 22:01
boekee schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:41:
Jups werkt hier ook niet, zie mijn screenshots een pagina eerder... Lopende order, al vanaf vorig jaar december ;-) geen diensten.

Ik zal nooit meer iets extra of nieuws afnemen, alles is al naar de klote, maar de rekening klopt tenminste.
Zodra we een manier hebben gevonden om Verimatrix in TVHeadend te krijgen, hoeft dat ook niet meer :+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Maar dagen voor de buis films kijken is toch ook een beetje saai. Heb geen idee of 1 van jullie dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
dewaal schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:05:
Maar dagen voor de buis films kijken is toch ook een beetje saai. Heb geen idee of 1 van jullie dat wel doet.
Eigenlijk kijk ik nagenoeg nooit live TV. Laat staat FIlm1. Daarvoor heb ik Sickbeard, Couchpotato en Spotweb.

De enige reden waarom ik zo actief bezig ben met IPTV, is omdat het kan, en het leuk is om dat helemaal zelf te tweaken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
_BLAST3R schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Zodra we een manier hebben gevonden om Verimatrix in TVHeadend te krijgen, hoeft dat ook niet meer :+..
*kuch kuch* sorry ik verslik me ff :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ligt IPTV er uit? Ik stream helemaal niets meer...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
ari3 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:24:
Ligt IPTV er uit? Ik stream helemaal niets meer...
Werkt hier prima... (3812)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
1333 niks aan de hand

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gaan we 13 november over ?

Uw pakket Internet (100/100Mbit)
Startdatum contract 15 juni 2009
Einde contract 13 november 2013

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:52

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da's je maand opzegtermijn :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ah ik vond het al erg vaag

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-10 16:30
Ik heb momenteel een probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Momenteel heb ik een abonnement bij XMS en maak gebruik van interactieve televisie mbv een Amino 140
Gezien ik ook TV wilde kijken op mijn slaapkamer heb ik 2e hands een Amino 130m gekocht die icm een andere provider was gebruikt. Toen ik deze ging aansluiten wilde hij meteen updaten. Dit heb ik ook gedaan en daarna kon ik zonder problemen TV kijken. Vandaag zie ik dat ding ineens knipperen en krijg alleen Loading in beeld. Hij boot dus niet meer. Op internet zeggen ze dat het updaten dan fout is gegaan. Maar kan het zijn dat hij nog een update binnen heeft geprobeerd te halen die afgebroken is?
Hij knippert nu 2x en dan 3x. Dat betekent volgens een handleiding die ik op internet heb gevonden "multicast group not found". Ik snap niet zo goed wat er aan de hand is. Is dat ding nou afgeschreven? :|

Mijn Amino 140 werkt overigens nog steeds goed, dus aan XMS zal het niet liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door K3ke op 16-10-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:10
Hier heb je wat meer info :www.settopbox.sk/amino/Install_Upgrade.pdf‎ .
Hier in de pdf staan ook de blinking/flash codes in.

Oeps laat maar ik heb je bericht niet goed gelezen |:(

[ Voor 17% gewijzigd door tita_tovenaar op 16-10-2013 09:12 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Het wil bij de amino's nog wel eens helpen om op een andere verbinding de software in te laden.

Zo kreeg je bij het old school xms huis Amersfoort de echte allerlaatste versie van glashart media die niet altijd uitgerold was. Dit kwam omdat er een vpn tunnel was die rechtstreeks naar het iptv interne netwerk van glashart media ging. De verbinding ging trouwens over 1 gebundelde adsl lijn :P Maar dat was vaak niet snel genoeg :P

Misschien even lief je buurman of buurvrouw aankijken om de 130 op gang te helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 16-10-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57
Op advies van mijn rechtsbijstand verzekering ga ik een aangetekende brief sturen. Echter zie ik alleen een postbusnummer. Zijn hier mensen die ervaring hebben met een aangetekende brief naar een XMS ?(postbusnummer)

Komt dat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik heb ook ooit eens zo'n brief verstuurd en mij is door XMS verzekerd dat aangetekende post naar die postbus aan komt.
Ik heb toen iig wel een reactie gehad op die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een aangetekende brief naar een XMS ?(postbusnummer)
Een aangetekende brief kun je gewoon versturen naar een postbus. Er wordt dan een speciale kaart in de postbus gelegd waarna aan het loket de aangetekende stukken kunnen worden opgehaald. Uiteraard wordt er dan voor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
tita_tovenaar schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:11:
Hier heb je wat meer info :www.settopbox.sk/amino/Install_Upgrade.pdf‎ .
Hier in de pdf staan ook de blinking/flash codes in.

Oeps laat maar ik heb je bericht niet goed gelezen |:(
Je link doet het niet...
Ospravedlňujeme sa, ale požadovaná stránka nebola nájdená
Oftewel, een 404 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

Nog even mijn XMS > XS4ALL overstap ervaring (Wijchen, 6601):

Afgelopen maandag was de overstap datum, en rond een uur of 6 had ik al geen XMS diensten meer. Geen last van want ik sliep toch nog :P Balen dat ik pas de volgende dag een afspraak had met de monteur om XS4ALL aan te sluiten.

Gezien ik de NTU van XS4ALL al had gekregen, toch eens gaan kijken bij de FTU. Schroefje aan de onderkant los, kapje eraf, fiber eruit klikken, NTU eraf schuiven, nieuwe erop, fiber weer vastklikken: Online!

Had ik eigenlijk een paar uur eerder moeten doen ;) Niet dat ik offline was al die tijd, had nog een USB 3G dongel liggen, en die kan je in de Fritzbox stoppen zodat je gewoon online kan als je geen verbinding hebt. Wel traag, en 200MB limiet voor de gratis XS4ALL Mobiel Internet, maar toch :P

En uiteraard de monteur dus maar afgezegd, was immers al volledig online, inclusief TV.
Al met al soepel verlopen. Als ik de NTU eerder had omgezet was ik al veel sneller online was geweest. Nu was ik een paar uur "offline".

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Thasaidon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:51:
Ik heb ook ooit eens zo'n brief verstuurd en mij is door XMS verzekerd dat aangetekende post naar die postbus aan komt.
Ik heb toen iig wel een reactie gehad op die brief.
buzzlightyear schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

Een aangetekende brief kun je gewoon versturen naar een postbus. Er wordt dan een speciale kaart in de postbus gelegd waarna aan het loket de aangetekende stukken kunnen worden opgehaald. Uiteraard wordt er dan voor getekend.
Oké tnx. Was echt van mening dat dit niet goed zou gaan. Vanmiddag gaat de brief richting XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K3ke schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:29:
Ik heb momenteel een probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Momenteel heb ik een abonnement bij XMS en maak gebruik van interactieve televisie mbv een Amino 140
Gezien ik ook TV wilde kijken op mijn slaapkamer heb ik 2e hands een Amino 130m gekocht die icm een andere provider was gebruikt. Toen ik deze ging aansluiten wilde hij meteen updaten. Dit heb ik ook gedaan en daarna kon ik zonder problemen TV kijken. Vandaag zie ik dat ding ineens knipperen en krijg alleen Loading in beeld. Hij boot dus niet meer. Op internet zeggen ze dat het updaten dan fout is gegaan. Maar kan het zijn dat hij nog een update binnen heeft geprobeerd te halen die afgebroken is?
Hij knippert nu 2x en dan 3x. Dat betekent volgens een handleiding die ik op internet heb gevonden "multicast group not found". Ik snap niet zo goed wat er aan de hand is. Is dat ding nou afgeschreven? :|

Mijn Amino 140 werkt overigens nog steeds goed, dus aan XMS zal het niet liggen.
PM mij even je postcode/huisnummer en laat je Amino gewoon eraan hangen.
Als je op WGDO netwerk zit kan ik wel iets voor je doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerk61 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:26:
Op advies van mijn rechtsbijstand verzekering ga ik een aangetekende brief sturen. Echter zie ik alleen een postbusnummer. Zijn hier mensen die ervaring hebben met een aangetekende brief naar een XMS ?(postbusnummer)

Komt dat wel aan?
Los van de andere antwoorden: Zoek in dit topic even Nick39 op en stuur evt een PB. Kan je melden dat hij een zeeeeer ruime ervaring heeft in het sturen van (aangetekende) brieven naar XMS.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

Los van de andere antwoorden: Zoek in dit topic even Nick39 op en stuur evt een PB. Kan je melden dat hij een zeeeeer ruime ervaring heeft in het sturen van (aangetekende) brieven naar XMS.
Helaas wel, je krijgt inderdaad wel een kaartje met een handtekening hoewel het me ook verschillende keren is gebeurd dat de aangetekende brief terug kwam omdat degene die de postbus leegt blijkbaar weigerde te tekenen.
Stand is 18 aangetekende brieven ( die van de advocaat werden overigens wel opgehaald) waarvan 3 terug omdat men blijkbaar weigerde het bij de balie op te halen danwel ervoor te tekenen, waarop ik op 2 antwoord heb gekregen.
Overigens stuurt XMS nooit iets aangetekend retour.
Mail naar klachten@kantoor.xmsnet.nl wil ook nog wel eens helpen.
Ook kan je het gewone adres gebruiken:
Xtra Media Services
Jupiterstraat 42 -60
2132HD
Hoofddorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-10 12:47
ik heb nu 1 maand XMS
wil een tablet kopen(samsung 10 inch) maar lees hier dat er nog al wat problemen zijn met het kijken van tv op een tablet,doen of niet doen?
ben wel wat teleurgesteld want ik dacht dat XMS zoveel meer bandbreedte had ,dat ik veel meer zenders in HD zou krijgen,je kunt wel een extra HD pakket bestellen maar dat vind ik raar.
HD is toch zo'n beetje de standaard en een provider zou toch alles standaard in HD moeten aanbieden of niet?
Net als in een restaurant ,als je friet krijgt, is er altijd mayo bij en je zou niet hoeven te betalen voor extra mayo want in NL is het normaal.
Daarbij vind ik dat je onderhand zelf je eigen TV pakket moet kunnen samenstellen en niet allerlei troep krijgt waar je nooit naar kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:52
@hierboven; had je beter Plinq kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22

Sagat

Is pappa x2!

Mijn ervaring met de samsung galaxy tab 2 (10") was iig dramatisch, het apparaat zelf viel tegen door (gebrek aan) snelheid, maar de xms app draaide er ook vreslijk slecht op. Traag en veel crashes.

Voor wat betreft je analogie, volgens mij krijg je bij de meeste restaurants idd wel frietsaus, maar als je meer wil mag je mooi ook meer betalen.
Volgens mij hebben de meeste providers dit exact hetzelfde gedaan, je krijgt een basis aanbod en als je
iets anders wilt mag je betalen. Plinq biedt inderdaad wel vrijheid om te kiezen wat je zelf wilt.

Ik stoor me overigens weinig aan verschil hd/non hd bij regulier tv kijken. Het valt me wel altijd op bij uitzending gemist, dat vind ik echt verschikkelijk dat daar zo'n groot kwaliteits verschil inzit.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Vodafone biedt ook wat meer HD zenders in het basispakket geloof ik...

Een eigen pakket samenstellen hebben we al vaker gevraagd. maar dat krijg je niet en ook niet bij de concurrentie. Dat zou gewoon te duur worden en content aanbieders maken liever 'package deals'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:58:
@hierboven; had je beter Plinq kunnen kiezen.
Want? Die leveren voor 95% hetzelfde KPN Wholesale pakket als XMS hoor..over glasvezel dan. Over XDSL is een ander verhaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
Fox Sports gemist:
Vanaf *nu* staat voor XMS/Lijbrandt de nieuwe Fox Sports Gemist live. Deze vervangt de oude Eredivisie live app (die om welbekende redenen niet meer live kan staan, Fox Sports is nu tenslotte de baas geworden).

Specs:
- Wedstrijden en clubtv bekijken in een gemist omgeving
- Zowel eredivisie wedstrijden als internationale competities
- De app herkent het abonnement. Heeft een klant "fox sports international" dan krijgt de klant alle internationale wedstrijden gratis, maar moet hij betalen voor de eredivisie wedstrijden. Etc.
- Ook klanten *zonder* fox sports abonnement hebben toegang tot de gemist app. Zij moeten echter voor alles betalen.

Opmerkingen:
- De tarieven zijn de prijzen van Fox Sports
- Fox levert de content met een specifieke bitrate aan. Wij hebben daar geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:52
Barre73 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:58:
[...]

Want? Die leveren voor 95% hetzelfde KPN Wholesale pakket als XMS hoor..over glasvezel dan. Over XDSL is een ander verhaal denk ik.
Ging ook meer om de zenderkeuze :). (volgens mij max €2.50 voor een setje zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Nick39 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:52:
[...]

Helaas wel, je krijgt inderdaad wel een kaartje met een handtekening hoewel het me ook verschillende keren is gebeurd dat de aangetekende brief terug kwam omdat degene die de postbus leegt blijkbaar weigerde te tekenen.
Stand is 18 aangetekende brieven ( die van de advocaat werden overigens wel opgehaald) waarvan 3 terug omdat men blijkbaar weigerde het bij de balie op te halen danwel ervoor te tekenen, waarop ik op 2 antwoord heb gekregen.
Overigens stuurt XMS nooit iets aangetekend retour.
Mail naar klachten@kantoor.xmsnet.nl wil ook nog wel eens helpen.
Ook kan je het gewone adres gebruiken:
Xtra Media Services
Jupiterstraat 42 -60
2132HD
Hoofddorp
Tnx.. Stuur 'm nogmaal op maar dan naar dit adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:08:
[...]

Ging ook meer om de zenderkeuze :). (volgens mij max €2.50 voor een setje zenders).
Ja, maar dat bedoelde ik ook. Volgens mij kan je met een Plinq abonnement via Reggefiber glasvezel (dus het Glashart Media pakket) niet al die losse pakketjes kiezen die Plinq op haar website presenteert. Ze geven zelf ook aan dat het aanbod kan verschillen per adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweigerde aangetekende brieven zijn ook goed. De ontvanger kiest er in zo'n geval zelf voor om de brief niet te accepteren en jij mag de brief gewoon als verzonden beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Iemand die ook Teamspeak 3 server draait en sinds een aantal dagen poort 9987 niet meer kan gebruiken ?
Zal wel aan mij liggen maar ik wil alles uitsluiten

Teamspeak Server = teamspeak.xs2data.nl
Draai op 9987 9988 9989 server Poort 10011 en 30033 werken wel
Overigens web/ftp draait op dezelfde server, met gemapte poorten zonder probleem

Intern is die teamspeak wel te gebruiken, maar het lijkt ergens dus fout te gaan vanaf internet door router naar server.

Bind IP van teamspeak is 0.0.0.0 kan dus vanaf alles connectie krijgen, en heeft ook al een jaar gewerkt.

Router reboot gegeven, server reboot gegeven, alles nalopen, maar vanaf de een op de andere dag werken de 998x poorten niet meer

[ Voor 64% gewijzigd door boswandeling op 18-10-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
check even of de anti ddos van teamspeak niet te strak staat afgesteld.

Sinds een recente versie hebben ze de dat flink lopen opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
boekee schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:56:
Iemand die ook Teamspeak 3 server draait en sinds een aantal dagen poort 9987 niet meer kan gebruiken ?
Zal wel aan mij liggen maar ik wil alles uitsluiten

Teamspeak Server = teamspeak.xs2data.nl
Draai op 9987 9988 9989 server Poort 10011 en 30033 werken wel
Overigens web/ftp draait op dezelfde server, met gemapte poorten zonder probleem

Intern is die teamspeak wel te gebruiken, maar het lijkt ergens dus fout te gaan vanaf internet door router naar server.

Bind IP van teamspeak is 0.0.0.0 kan dus vanaf alles connectie krijgen, en heeft ook al een jaar gewerkt.

Router reboot gegeven, server reboot gegeven, alles nalopen, maar vanaf de een op de andere dag werken de 998x poorten niet meer
Hier iig geen problemen met de teamspeak server. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
pejoar schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:25:
ik heb nu 1 maand XMS
wil een tablet kopen(samsung 10 inch) maar lees hier dat er nog al wat problemen zijn met het kijken van tv op een tablet,doen of niet doen?
ben wel wat teleurgesteld want ik dacht dat XMS zoveel meer bandbreedte had ,dat ik veel meer zenders in HD zou krijgen,je kunt wel een extra HD pakket bestellen maar dat vind ik raar.
HD is toch zo'n beetje de standaard en een provider zou toch alles standaard in HD moeten aanbieden of niet?
Net als in een restaurant ,als je friet krijgt, is er altijd mayo bij en je zou niet hoeven te betalen voor extra mayo want in NL is het normaal.
Daarbij vind ik dat je onderhand zelf je eigen TV pakket moet kunnen samenstellen en niet allerlei troep krijgt waar je nooit naar kijkt
Je zult idd een 10" moeten kopen, want volgens mij draait die app niet op 7" of er zijn dan veel problemen mee (van wat ik ervan gehoord heb).
Persoonlijk zou ik echter geen samsung kopen, zelfs de nieuwe Tab3 heeft maar een dualcore 8)7 terwijl tegenwoordig de quadcore standaard is.

Ik zelf heb een Asus Transformer TF300T (quadcore ;)) en daar werkt de app zelf prima mee. Enige probleem wat ik af en toe ervaar is dat tijdens het kijken de app ineens roept dat er "wat fout gegaan is" en ik geen stream meer krijg. Dan moet ik een andere zender kiezen en daarna evt weer terug naar de zender die ik keek, en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Laatst online: 20-10 12:47
bedankt voor de reacties,,heb nog met ze gebeld en het lijkt als of je alleen met een ipad3 of ipad4 tv kunt kijken(android loopt niet lekker en w8 gaat niet)
ik vind een ipad4 wel duur dus ik hoopte met een laptop tv te kunnen kijken maar dat gaat ook niet.
zit dus vast aan mijn jaarcontract.overweeg nu om dan maar digitenne te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Mocht je in een WGDO gebied zitten, dan is dit draadje misschien (nog) een optie voor je.
IPTV op je HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Thasaidon schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 08:49:
Mocht je in een WGDO gebied zitten, dan is dit draadje misschien (nog) een optie voor je.
IPTV op je HTPC
Idd, in combinatie met een Android tablet kun je dan met TVHGuide live TV kijken via TVHeadend. Heb je alle kanalen die je ook via TVHeadend hebt lopen, incl. TV gids als je dat werkend krijgt met TVHeadend. Werkt perfect! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
_BLAST3R schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:44:
[...]

Idd, in combinatie met een Android tablet kun je dan met TVHGuide live TV kijken via TVHeadend. Heb je alle kanalen die je ook via TVHeadend hebt lopen, incl. TV gids als je dat werkend krijgt met TVHeadend. Werkt perfect! :>
Cool dit werkt ook goed op m'n Samsung Galaxy SIII Mini, bedankt voor de tip.
Gelijk gekeken of er zoiets was voor m'n iPad en waarempel: TVHClient.
Kan hiermee ook alle opnames bekijken die ik met TVHeadend gemaakt heb.
Tevens kan ik hiermee opnamen programmeren.

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
_BLAST3R schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:44:
[...]

met TVHGuide live TV kijken via TVHeadend.
ff off-topic, maar thx voor de trigger! Had al een tijdje TVheadend op de NAS draaien en deed er eigenlijk niet zoveel meer mee. Met deze App wordt het toch weer wat leuker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ola, zijn er trouwens problemen met het mozaïek kanaal (PC 6828)? Heb het topic al heel lang niet meer gevolgd, dus ben niet helemaal meer bij, maar kon zo 1,2,3 niets vinden.
Wat er bij mij gebeurd is dat wanneer ik naar het mozaïek kanaal ga (om zo snel te kunnen swicthen naar een andere zender) het beeld op zwart blijft, en daarna weer vrolijk terug springt naar het kanaal naar wat ik zat te kijken. Heb al eens geprobeerd of het met een firmware update te verhelpen was, maar niet dus. Mijn STB is een 140.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Net even getest, ik gebruik hem verder nooit, maar bij mij is het mozaïek kanaal inderdaad ook dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idem dito hier (8121), zij het met Concepts maar dat maakt niks meer uit tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Vanavond met 'n aantal vrienden op een aantal BF3 server geweest. We wilde op een gegeven moment naar Band Of Brothers U.K. TRUE HARDCORE IP-adres: 193.93.45.77:25200 maar ik kwam er niet op. Ik kreeg het laad scherm te zien, daarna disconnect. De rest van mijn vrienden konden zonder enig probleem op deze server komen (UPC+Ziggo)

Ik dacht, laat ik eens pingen/tracert, krijg ik alleen maar time-outs. En tracert stopt na 9 hops met ook time-outs.

Wilde nog met een andere DNS beginnen, maar dat test ik morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Jerk61 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:49:
Vanavond met 'n aantal vrienden op een aantal BF3 server geweest. We wilde op een gegeven moment naar Band Of Brothers U.K. TRUE HARDCORE IP-adres: 193.93.45.77:25200 maar ik kwam er niet op. Ik kreeg het laad scherm te zien, daarna disconnect. De rest van mijn vrienden konden zonder enig probleem op deze server komen (UPC+Ziggo)

Ik dacht, laat ik eens pingen/tracert, krijg ik alleen maar time-outs. En tracert stopt na 9 hops met ook time-outs.

Toevallig zag ik net je post, direct geprobeerd zowel ping als tracert werkt gewoon.
Ping 4x 12ms
Ik gebruik de DNS van Google...... die van xms niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-10 14:01

Midas.e

Is handig met dinges

Jerk61 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:49:

Even voor je getest, (ziggo, xms en transip) alle stoppen na rtr-01.maid.v4.custdc.net (109.74.250.243) 70.044 ms 77.231 ms 77.221 ms

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:54
Een DNS heeft toch niets te maken met het pingen naar een IP-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Caelorum schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:14:
Een DNS heeft toch niets te maken met het pingen naar een IP-adres?
Correct. Dus het kan niet aan DNS liggen. Eerder aan de peering/routing op dat moment. Kan best zijn dat de routing van de anderen op dat moment via een andere peer liepen dan de route waar Jerk61 (XMS) via probeert te verbinden. Het kan zijn dat deze peer offline is. Gevolg: je route strandt en je krijgt een time-out.

Voorbeeld: UPC loopt het meerendeel naar die host via Openpeering. Als XMS dan (bijvoorbeeld) via NL-IX probeert te gaan, en dat gaat niet, zal het niet mogelijk zijn te verbinden via XMS. Maar dit is dus helemaal afhankelijk van het pad wat op dat moment gekozen is tussen de routers, en de beschikbare peerings daartussen.

Vervolgens is het hopen dat het een tijdelijke onderbreking is.

[ Voor 22% gewijzigd door _BLAST3R op 24-10-2013 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Fiber schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:57:
Net even getest, ik gebruik hem verder nooit, maar bij mij is het mozaïek kanaal inderdaad ook dood.
ok, thanks. Ligt het ieg niet aan mij. Gebruik het ook niet vaak aangezien ik sowieso in het algemeen niet verder kom dan de eerste 3 netten, maar voor Family Guy op CC maak ik een uitzondering ;) En dan is snel zappen via het mozaiek wel gemakkelijk

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-10 23:01
Zou KPN er dan toch voor zorgen dat de glasvezel bandbreedte echt goed benut wordt voor DTV?
5.1 geluid en geen aanpassingen/compressie op TV signaal?

Totaal TV(18-10-2013) KPN wil beeldkwaliteit via glasvezel verbeteren. http://www.totaaltv.nl/ni...glasvezel-verbeteren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, TotaalTV heeft dat ook maar (via via) opgepikt uit enkele posts die (al wat eerder) in het KPNGlasvezel topic voorbij zijn gekomen.

Er loopt onder een groep testgebruikers of intern (daar wil ik even af zijn) een test van wat KPN "IPTV 3.0" noemt. Met o.a. hogere HD bitrates. Zaken als 5.1 of "geen hercompressie of encryptie" worden niet specifiek genoemd.

Het feit dat KPN ook niets officieel aan de pers wil bevestigen zegt mij dat het allemaal nog heel erg in een "we weten het nog niet" fase zit.

Maar één testgebruiker meldt bv. 16 mbit voor een gemiddelde HD-zender. Dat lijkt me wel wat vreemd want een gemiddelde Nederlandse HD zender zie ik via DVB-C van ITNS, UPC of Ziggo eigenlijk nooig boven de 11-13 komen. En die komen gewoon kant en klaar voor doorgifte uit het NOB/Technicolor/Ericsson.

Nou kan het natuurlijk zijn dat er ook nog feeds met nóg meer bandbreedte (of zelfs compleet ongecomprimeerd) zijn waar providers wat mee kunnen. Maar dat lijkt me ook wel sterk. Ongecomprimeerd in de productiestraat bij bv. RTL of NPO is als ik het me goed herinneren al gauw 1,5 gigabit/s. Dan moet KPN wel hele dikke lijntjes hebben liggen van het mediapark of andere bronnen naar z'n encodeerstraat.

Maar goed, niets is onmogelijk natuurlijk. Maar het is dus nogal speculatief allemaal.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:49:
Mja, TotaalTV heeft dat ook maar (via via) opgepikt uit enkele posts die (al wat eerder) in het KPNGlasvezel topic voorbij zijn gekomen.
[....]
Maar goed, niets is onmogelijk natuurlijk. Maar het is dus nogal speculatief allemaal.
Misschien vaste bitrate in plaats van VBR, maar als de stream 13 mbit van het NOB komt heeft het weinig zin om het te upgraden naar 16 mbit, wat er niet is kun je ook moeilijk aanvullen.
Het is een mooie term iptv V3.0 maar op Google kan ik er weinig over terug vinden,het lijkt me meer dat KPN veel hoort dat men zegt dat de bitrate laag is, dus komen we met een hoge bitrate en we noemen dat IPTV V3.00, het zegt alleen weinig over het signaal.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je verschil ziet tussen 13 mbit en 16 mbit, maar nu kan men roepen,we hebben de hoogste bitrate... het lijkt me meer een verkooppraatje, die 16 mbit kan men nu ook aanbieden. ( Net als de zelf verzonnen term HD+ )
Het protocol bestaat dus wel,maar het nut ervan.... opgeklopte melk wordt geen slagroom.,laten ze eerst maar eens gewoon die echte 13 mbits leveren en van de bron afblijven in plaats van weer alles door een encoder te halen, een SD stream minder compresseren en voila, we hebben 16 mbits, is het kwaliteit, nee !

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 25-10-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En herinnert u zich deze nog...???

MxStream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:41:
En herinnert u zich deze nog...???

MxStream
Mja.. eerst inloggen op die page, en dan pas had je internet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL, MxStream ja :). Toen de markt nog zodanig was dat ADSL echt een welkome ontwikkeling was naast de vaak instabiele verbindingen van kabel internet (iig bij UPC). En nog nieteens zo heel erg lang geleden (jaartje of 12-13).

Maar is dat nou zo'n issue, die namen? Niemand bij KPN beweert volgens mij dat het een 'standaard' moet zijn. MxStream was gewoon een interne werknaam voor de netwerkdienst ADSL en dat inloggen had er volgens mij ook met name mee te maken dat in die tijd er nog geen routers waren die PPP (over ATM) sessies op konden zetten en waar dat op de computer met een stuk software moest gebeuren. De "MxStream" dienst was de tunnel waarmee je uiteindelijk bij je provider uit kwam.

En "IPTV 3.0", daarvan wordt ook nergens geclaimd dat het een 'standaard' moet worden. Het is gewoon een interne werknaam voor een testproject dat uiteindelijk tot een uitbreiding/verbetering van de dienst genamd "Interactieve TV" via glasvezel moet leiden. HD+ is ook alleen maar bedacht omdat men nou eenmaal ook al "HD" aanbood.

En wat betreft dat IPTV 3.0: Tsja, voorlopig zal het dus bij speculeren blijven. Ik ken ook geen mensen in de broadcast wereld die eventueel zouden kunnen weten of er, naast de 13 mbit NOB/Ericsson h.264 streams (of 8 mbit NOB/Ericsson mpeg2 streams) ook nog 'dikkere' streams bestaan waar KPN wat mee zou kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 25-10-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ik kwam pas bij de kringloop nog een doosje met een MxStream modem oid tegen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
In de tijd dat je van een Speedtouch modem een router kon maken, door wat aanpassingen via telnet te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Belangstelling voor glas ebt weg: http://www.totaaltv.nl/ni...asvezelaansluitingen.html

Van 97.000 naar 1.609.000 aansluitingen en dan slechts 28.000 nieuwe klanten erbij. In totaal zijn er nu 521.000 glasklantjes; net 30%. Er is dus nog voldoende capaciteit om de internet snelheid te verhogen en de TV streams te vebeteren >:)

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Tja... wat bied het meer dan bijvoorbeeld ziggo ?

Het gros van de klanten zijn particulieren die niets met upload doen, maar wel een snelle download willen en vooral niet teveel betalen.

XMS bied op dit moment 100 mbit download daar gaat nog IPTV af a 20 Mbit Upload is 100 mbit en een pluspunt is full duplex.

Ziggo bied 150 Mbit aan met 15 Mbit upload.

Het is gewoon niet aantrekkelijk om over te stappen van ziggo naar glas, omdat er decoders moeten komen + dat niet overal UTP in huis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik vindt dat tekort door de bocht. Ziggo is ook niet heilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
White_Collar schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:36:
Neu, maar heeft het een stuk beter op orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
White_Collar schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:36:
Zeker niet. En UPC ook niet.

Maar voorlopig gaat het met glas niet echt de goede kant op. Kabelboeren slaan terug en glasproviders reageren te stroperig. Ik vrees dat er straks overal een peperduur netwerk ligt waar slechts een minderheid gebruik van maakt.

Ik stelde al op het vodafone draadje dat de glasproviders hun hand met superlatieven als netwerk van de toekomst en superieure beeld- en geluidskwaliteit een beetje overspeeld hebben. Ik zou tegen ze zeggen: walk the talk. Kom niet steeds met smoesjes dat glas nog nieuw is en de boel nog wat moet uitkristalliseren. Dat wil de wijfelende klant helemaal niet horen. Zorg gewoon voor AANTOONBARE voordelen van glas.

De kabelboeren reageren binnen korte tijd op marktveranderingen. Waarschijnlijk hebben die wel vooruitgepland.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Glas was op een gegeven moment veel meer vooruitstrevend dan COAX

Maar dat is alweer een tijdje geleden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat noem je "een tijd geleden"? Ziggo zit pas sinds een jaar of 2 qua downloadsnelheden op een concurrerende positie met de 100 mbit max. van de glas providers. En dan bedoel ik dus rond de 100 mbit op een prijspijl dat niet veel hoger is dan 100 mbit op glas.

En UPC heeft pas sinds recent z'n 120 mbit internetsnelheid gekoppeld aan het alles in 1 pakket van rond de 50 mbit. Ook hebben ze pas sinds ongeveer een half jaartje eindelijk het aan analoog equivalente basispakket ook op DVB-C onversleuteld gemaakt (iets wat XMS en co al sinds het toevoegen van de DVB-C dienst aan CATV doen, enkele jaren terug).

"Een tijdje geleden" is nogal relatief in telecomland.

Het enige wat echt een constante (en storende) faal is in het glasvezel verhaal is de slechts matig tot redelijke streams van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Discovery channel HD hapert hier. 6605
Meer mensen die dit probleem ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Geen idee. BBC1 (F1) doet het hier prima. (3812, A110)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10 19:57
Gangster93 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:27:
Discovery channel HD hapert hier. 6605
Meer mensen die dit probleem ook hebben?
Exact datzelfde probleem heb ik via Ziggo de laatste tijd ook regelmatig, waarschijnlijk dus een probleem in de signaalaanlevering naar alle aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
FlorisD schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:31:
[...]

Exact datzelfde probleem heb ik via Ziggo de laatste tijd ook regelmatig, waarschijnlijk dus een probleem in de signaalaanlevering naar alle aanbieders.
Bedankt voor het melden, ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ambilight schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:28:
[...]

Zeker niet. En UPC ook niet.

Maar voorlopig gaat het met glas niet echt de goede kant op. Kabelboeren slaan terug en glasproviders reageren te stroperig. Ik vrees dat er straks overal een peperduur netwerk ligt waar slechts een minderheid gebruik van maakt.

Ik stelde al op het vodafone draadje dat de glasproviders hun hand met superlatieven als netwerk van de toekomst en superieure beeld- en geluidskwaliteit een beetje overspeeld hebben. Ik zou tegen ze zeggen: walk the talk. Kom niet steeds met smoesjes dat glas nog nieuw is en de boel nog wat moet uitkristalliseren. Dat wil de wijfelende klant helemaal niet horen. Zorg gewoon voor AANTOONBARE voordelen van glas.

De kabelboeren reageren binnen korte tijd op marktveranderingen. Waarschijnlijk hebben die wel vooruitgepland.
Idd, van alles wat "beloofd" werd over glas is bar weinig terecht gekomen en van het potentieel wat glas heeft, word gewoon geen gebruik van gemaakt.
En nu het KPN is, welke geen onderscheid lijkt te maken tussen zijn verschillende netwerken (ADSL, Fiber, etc), ben ik bang dat er ook in de toekomst niets gedaan zal worden met de potentie van glas.

Ik vind het dan ook niet raar dat kabelboeren de vezelboeren zo makkelijk "overtreffen", daar hoeven ze nauwelijks moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00
Laatst was het tv-signaal hier opeens heel zwak. Internet en telefonie deden het nog gewoon.
Vanochtend is het modem (Genexis) vervangen en het werkt weer als vanouds.
Wel apart dat het modem zo selectief dood ging.
Ik moet zeggen dat de klantenservice me prima heeft geholpen. Af en toe een positief geluid mag ook wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:52

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb weer eens een ander ip gehad zonder enige aanleiding.
Dus weer de pv logging naar z'n grootje en diverse servers onvindbaar tot ik het andere ip zag.
Da's helemaal Xms :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Ik probeer voor mijn ouders mijn oude decoder Samsung H360R DVB-C aan te sluiten voor hun nieuwe tv.
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6875 kBd
Modulatie: QAM-64
Netwerk ID: 3900

Ik krijg bij veel zenders geen ontvangst, zoals discovery channel, bijna alle duitse zenders etc.
Nederland 1-3 HD

Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
twister00004 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:56:
Ik probeer voor mijn ouders mijn oude decoder Samsung H360R DVB-C aan te sluiten voor hun nieuwe tv...
Zo'n beetje elke nieuwe tv heeft tegenwoordig een eigen ingebouwde DVB-C decoder. Ik zou die gebruiken. En check even of je de juiste instellingen gebruikt. http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/ klik op 'analoog' en zoek je plaats of een plaats dichtbij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Volgens de site heb ik de goede informatie, morgen nog maar eens kijken

[ Voor 80% gewijzigd door twister00004 op 29-10-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige voordeel van Glas vind ik,dat Reggefiber/KPN wel als aanjager werken voor de coax, ik denk niet dat internet en andere diensten zo goed waren bij Ziggo als de fiber er niet was geweest, nu er meer keuze komt moeten de coax providers wel willen ze hun positie niet kwijtraken, alleen zie je nu duidelijk dat Reggefiber/KPN verder niet aan innovatie werkt, het doel is gewoon zoveel mogelijk aansluitingen maken maar voor de huidige abonnees doet men niets,totaal geen moeite om het aanbod te verbeteren,snelheden te verhogen,het is een beetje ingekakt.
Ook de apps, bij Ziggo kan ik zelfs met de mobile telefoon nog tv kijken,met de goedkoopste 7 inch Bart-Smit tablet, mijn oude vertrouwde Advent Vega, het werkt gewoon, ook de Nexus 7.
Ik weet dat Ziggo niet heilig is, maar ik kijk nu al 4 jaar digitale tv via Ziggo en het heeft er hier nog nooit uitgelegen.
Dus glasvezel operators, hou mijn kabel operator maar goed scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:10
@twister00004 : hoe oud is die Samsung,ik zag nl dat ze vanaf 2006 oid geleverd werden?
Het kan nl wezen dat de firmware van dat ding te oud is en dus kan hij niet alles meer feilloos of spelen.Ik heb nl een oudere loewe Xelos en die gaf ook problemen met de overstap na glas.
Heb toen de firmware laten updaten en nu speelt hij op de Mpeg4 (paar onbelangrijke kanalen)na alles af.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
@twister: DVB-C is een schil om een videofeed zodat IP over coax getransporteerd kan worden. Als je die schil uitpakt zit er gewoon een mpeg2 (wgdo) of mpeg4(wmp+) inhoud in. Indien je tv erg oud is kan het inderdaad zijn dat hij niet kan omgaan met mpeg4. Met ene beetje geluk is een firmware update zoals tita deed mogelijk. Maar in de praktijk zal dat bij een aantal typen niet mogelijk zijn omdat de processor geen mpeg4 ondersteuning heeft. Softwarematig is dat niet op te lossen, die CPUtjes hebben te weinig power om dat softwarematig op te vangen als de hardware decoding unsupported is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twister00004 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:56:
Ik probeer voor mijn ouders mijn oude decoder Samsung H360R DVB-C aan te sluiten voor hun nieuwe tv.
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6875 kBd
Modulatie: QAM-64
Netwerk ID: 3900

Ik krijg bij veel zenders geen ontvangst, zoals discovery channel, bijna alle duitse zenders etc.
Nederland 1-3 HD

Iemand een idee hoe dit komt?
Je kan proberen uit te sluiten dat het aan de sterkte van het signaal ligt door de TV analoog aan te lsuiten. Dus geen decoder of niks, en dan zenders te gaan zoeken. Dus echt de oude manier..

Als je dan wel alles netjes krijgt (zij het niet zo mooi scherp) dan ligt het niet de sterkte van het signaal. Dus niet aan de glasvezelkabel of je interne bekabeling. Dan moet het in de decoder zitten.

Komt het analoge signaal nou ook niet goed door met veel storing, sneeuw etc, dan zou ik de oorzaak eerst in de bekabeling binnenshuis zoeken.

Of is het zo dat je een aantal zenders prima ziet maar een groot aantal ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Samsung decoder H360R DVB-C is een HD decoder waarvan de software volledig compatible is met de dvb-c specs en ook gewoon op dit moment alle zenders van Ziggo kan laten zien,zowel HD als SD, met scart uit ( dan geen hd) en HDMI.
Heeft weinig met de tv te maken, dit is gewoon een goed werkende decoder.
Ik zou wel ff laten scannen zonder smartcard van ziggo er in, en hem even terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
twister00004 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:42:
Volgens de site heb ik de goede informatie, morgen nog maar eens kijken
Weet je zeker dat je de frequentie en modulatie in de goede eenheid hebt ingevuld?
Dus niet dat hij vraagt om frequentie in Hz ipv Mhz en symbol rate in Bs ipv kBs?

Het verschil is nogal wat namelijk.. En dat heb ik gemerkt bij TVHeadend :-)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De frequentie dient met nullen te worden aangevuld, dus 304.000, de symbol rate en Qam staan standaard al op de goede waarde.
(Symbol rate: 6875 kBd en Modulatie: QAM-64 dus.)

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 29-10-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 10-10 14:29
Sinds een week of 2 xms, onder contract van oude bewoner nog.
Maar ik haal momenteel maar 0.12 Mbs, hebben er meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Het is vandaag gelukt met digitale tv.... Wat blijkt de Samsung 46F5300 heeft inderdaad een ingebouwde DVB-C decoder. Zat nogal in het menu weggewerkt en had er overheen gekeken, zelfde gegevens overgenomen en alles werkt nu prima! Zelfs opnemen op een externe HD via usb en timeshiften gaat goed. Wel makkelijker zo zonder die externe Samsung decoder, ook al had ik alles via 1 afstandsbediening werkend gemaakt, wat meer error free :) Me ouders snappen er al helemaal niks van als iets niet werkt.

P.S. 6875 kBd ipv kBs volgens mij vraagt het instellingen menu om kBs, moet ik dan wat anders invullen?
0 ervoor of erachter? Alle zenders werken nu wel.
Pagina: 1 ... 38 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.