Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Lijkt alsof je gelijk hebt inderdaad. Dan kunnen we er verder niks aan doendenan schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
[...]
Daar klagen al een tijdje aardig wat mensen over. Het lijkt erop dat bepaalde content (vooral de minder populaire of alleen regionaal populaire) op 2e/3e rangs servers komt te staan die alleen in specifieke regio's snel werken.
Je ziet het ook goed bij de volgende filmpjes:
YouTube: 20 Minute Kettlebell BootCamp Workout eerste 20 seconden laden rap in, daarna stokt het en buffert hij amper
YouTube: Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. - Trailer 1 (Official) Eerste 60/90 seconden laden speersnel in, daarna gaat het iets langzamer.
Om bandbreedte kosten te besparen heeft youtube btw wel al een tijdje een functionaliteit geïmplementeerd waarbij de eerste minuut altijd snel laad (zo snel mogelijk), maar de daarna overstapt op incremental downloads. Daarmee voorkomen ze dat ze filmpjes van een uur helemaal bufferen terwijl in de praktijk 99% van de kijkers na een minuut al wegklikt. Vooral in het tweede filmpje zie je dat goed.
In other news: Morgen waarschijnlijk leuks nieuws voor TV kijkers
XMS heeft het GHM aanbod, niet het iTV aanbod. Ander platform dus andere propositie.Barre73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:46:
Ja, maar dat staat al in andere topics. Film1 aanbod via KPN... en ITV een jaar gratis ter waarde van 16,50 per maand.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Als ik in de XMS thread roep dat er leuk tv nieuws komt is de kans minimaal (met een kans die al snel richting de nul gaat) dat het iets met KPN/iTV te maken heeft. Daarvoor moet je in de KPN threads zittenBarre73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:10:
Ja, dat weet ik ook wel, maar je had er niet bij gezegd dat dat alleen bij GHM was :-)
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 30-09-2013 22:13 ]
Dat word niets, straks met oud en nieuw!Nick39 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:19:
De deur van de pop, de airco koel leidingen naar het dak ( heen en terug ) plus de thermostaat schakeldraad die de compressor op het dak aan en uit gooit zitten in deze "sok" die in een rooster in die deur verdwijnt.
[...]
De nood airco links van de originele op het dak van de pop, met spanbandjes vastgezet.
[...]
En dan vragen we ons 2 dingen maar niet af, wat gebeurt er als iemand de "sok" molt en de airco het niet meer doet, (wijk de kooi, de zeeheldenbuurt en de omgeving Waardgracht staan op deze pop) of men gaat aan die sok hangen ?? De spanbandjes stellen weinig voor, en zo staat het dus al maanden, plus dat die "nood airco" klinkt als een opstijgende straaljager...
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Laatste paar weken meer ellende gehad dat jaren met UPC. Regelmatig uitval van internet + IPTV.
Soms modem van de spanning, maar vaker komt het signaal automatisch weer terug.
Meer mensen last van? (Nijmegen PC: 6546)
info info info nodig
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
ik niet. pc 6545.Jerk61 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:57:
Begin spijt te krijgen dat ik van UPC overgestapt ben naar XMS. (begin contract 7 september 2013)
Laatste paar weken meer ellende gehad dat jaren met UPC. Regelmatig uitval van internet + IPTV.
Maar ben overdag niet thuis en IPTV gebruik ik amper.
Internet zelden tot nooit problemen en ben al jaren abonnee.
Ook hier nergens last van. Lindenholt, right? Toevallig Glazenholt deelnemer?Jerk61 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:57:
Begin spijt te krijgen dat ik van UPC overgestapt ben naar XMS. (begin contract 7 september 2013)
Hier alles prima. Heb wel één keer gehad dat telefoon er gewoon een dag uit lag, maar nooit problemen met IPTV en/of internet.
Welk abbo heb je? 100/100?
Als je er voor moet inschrijven dan word dat niets; een gewaarschuwd mens telt voor twee.Barre73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:46:
Ja, maar dat staat al in andere topics. Film1 aanbod via KPN... en ITV een jaar gratis ter waarde van 16,50 per maand.
HBO comes to mind, met alle ellende voor diegene die zich opgegeven hadden voor een gratis peek.
Bij mij werkt het Live TV beeld nog steeds niet goed. Hij springt nog steeds automatisch naar Portrait weergavedenan schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:41:
In de Apple App Store is de update van de Glashart Media applicatie voor iOS 7.0 beschikbaar.
Deze update biedt ondersteuning voor iOS 7.0 waarmee het probleem van de Live TV beelden die alleen in Protrait te bekijken waren is opgelost (Live TV beeld kan weer, als van ouds, geroteerd worden tussen Portait en Landscape weergave).
Tevens biedt deze opdate ondersteuning voor tablets met een Retina display
En dat terwijl de Telfort-versie van de app (die al maanden niet bijgewerkt is) het feilloos doet!
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Heeft dat ook niet te maken met je Flash instellingen? Default staan die volgens mij zo dat er maar een bepaalde hoeveelheid data opgeslagen (buffer) mag worden.denan schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
[...]
Daar klagen al een tijdje aardig wat mensen over. Het lijkt erop dat bepaalde content (vooral de minder populaire of alleen regionaal populaire) op 2e/3e rangs servers komt te staan die alleen in specifieke regio's snel werken.
Je ziet het ook goed bij de volgende filmpjes:
YouTube: 20 Minute Kettlebell BootCamp Workout eerste 20 seconden laden rap in, daarna stokt het en buffert hij amper
YouTube: Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. - Trailer 1 (Official) Eerste 60/90 seconden laden speersnel in, daarna gaat het iets langzamer.
Om bandbreedte kosten te besparen heeft youtube btw wel al een tijdje een functionaliteit geïmplementeerd waarbij de eerste minuut altijd snel laad (zo snel mogelijk), maar de daarna overstapt op incremental downloads. Daarmee voorkomen ze dat ze filmpjes van een uur helemaal bufferen terwijl in de praktijk 99% van de kijkers na een minuut al wegklikt. Vooral in het tweede filmpje zie je dat goed.
In other news: Morgen waarschijnlijk leuks nieuws voor TV kijkers
Als je die beperking eraf haalt gaat het een stuk sneller.
Wat ik zie is dat ie idd de 1e minuut als een tierelier naar binnen haalt en daarna wat langzamer gaat, maar nog steeds redelijk snel. Het komt bij mij iig nooit tot stottering of wachten op de buffer.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Zit hier in Nijmegen 6545 en echt nul problemen tot nu toe gehad met XMS, ik zou je buren vragen of ze ook problemen hebben en als ze dat niet hebben zou ik een monteur laten komenJerk61 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:57:
Probeer hem eens te verwijderen en opnieuw te installeren, wellicht dat dat helpt?Dr.Nono schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:05:
[...]
Bij mij werkt het Live TV beeld nog steeds niet goed. Hij springt nog steeds automatisch naar Portrait weergave
En dat terwijl de Telfort-versie van de app (die al maanden niet bijgewerkt is) het feilloos doet!
Per vandaag is film1 bij xms en lijbrandt te bestellen. Het pakket bevat de volgende zenders:
Film1 Première
Film1 Action
Film1 Comedy & Kids
Film1 Spotlight
Film1 Sundance
Premiere,action en spotlight zijn in SD en HD te zien, de rest alleen in SD.
Dit pakket is alleen op de 130 en hoger te zien, dus niet op een Amino110.
Kosten: volgens mij 15 euro met de eerste 2 maanden gratis. Maar pin me daar niet op vast
add: nog wel 1 opmerking -> Er komt nog een Film1 OnDemand omgeving maar deze is nog niet af. Zodra deze dienst af is zal hij geactiveerd worden bij klanten met Film1. De OnDemand omgeving zal zo'n 100/150 recente films van Film1 bevatten en complete seizoenen van series.
[ Voor 122% gewijzigd door denan op 01-10-2013 13:35 ]
yup.Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:19:
Is dat het nieuws ?
Mensen vragen al sinds de start van XMS om Film1 en Sport1. Sport 1 is een paar maanden terug al geactiveerd op het platform maar nu is Film1 er dus ook.
Verwijderd
Ik zie bij glasvezelaanbieders nog nergens het nieuws dat ze er zijn. Waar kun je dan zien dat ze op het netwerk zijn toegevoegd?denan schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:24:
[...]
yup.
Mensen vragen al sinds de start van XMS om Film1 en Sport1. Sport 1 is een paar maanden terug al geactiveerd op het platform maar nu is Film1 er dus ook.
Dat de providers trager zijn met de aankondiging is dan weer niet gek, dat zijn we gewend
Wel een nieuwsbericht voor KPN/XS4ALL/Telfort:
http://www.totaaltv.nl/ni...n,-xs4all-en-telfort.html
Stom foutje @ de KPN site
[ Voor 17% gewijzigd door Nakebod op 01-10-2013 13:35 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Wat er achter zit kan ik je niet vertellen, maar de komst van Netflix heeft wel wat zaken "vloeibaar" gemaakt in het Nederlandse TV landschap. In de basis is dat ook niet interessant, het belangrijkste is dat Film1 nu te bestellen en kijken is.Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:28:
KPN had Sport 1 al langer maar ook geen Film 1 omdat het financieel niet haalbaar was?. Maar zou Film 1 nu met de concurentie van Netflix en straks ook RTL nu water bij de wijn hebben gedaan.
De helpdesk van Lijbrandt en XMS bellen en men kan het pakket voor je activeren. Daarna heb je binnen een paar minuten de zenders.elwinvangestel schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:29:
Ik zie bij glasvezelaanbieders nog nergens het nieuws dat ze er zijn. Waar kun je dan zien dat ze op het netwerk zijn toegevoegd?
Alleen,waarom nu weer een jaarabbo ?
de grote kracht van bv Netflix is dat je het per maand kan nemen ( ook Film 1 bij Ziggo trouwens) en als je even een maandje niet wil, ook goed.
Bij Film1 vind ik het een nadeel dat er maanden niets is, terwijl december bv weer een leuke maand is.
Maar om daar nou een jaar abbo op te nemen ...
Film1 on demand is weinig,voornamelijk oudere films die al bij Film1 op een van de kanalen is geweest.
Idem met HBO, ik was zo blij met de series maar uiteindelijk is het regelmatig niet zo dat een serie gelijk na uitzending in de states te bekijken valt, vaak zijn series al verkocht en dan is de kopende partij de uitzendrechthebbende, en vallen er door derden aangekochte seizoenen tussen uit.
Uiteindelijk Film1 en HBO de deur uitgedaan omdat de content erg tegenvalt.
Netflix is leuk, ik kijk eerst wat er komt, en dan heb ik voor de prijs van een bioskoop kaartje een leuke maand..
Geprobeerd, maar helaas. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik had daarvoor de koppeling voor de zekerheid ook uit de Amino verwijderd.denan schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:07:
[...]
Probeer hem eens te verwijderen en opnieuw te installeren, wellicht dat dat helpt?
Edit: een restart van de iPad heeft het probleem alsnog opgelost!
[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Nono op 01-10-2013 17:56 ]
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Buienradar gaat weer snel doet het weer prima met IE 10.Meultje schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:45:
Hier (Hilversum) ook problemen met Buienradar i.c.m. IE versie 10.0.920016688. Met IE versie 10.0.9200.16686 geen probleem.
Mmmm, nu ook met ...686.. DNS overigens via OpenDNS.
Laat de regen maar komen
Liever even wachten tot na 3 oktober !bruce. schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:01:
[...]
Buienradar gaat weer snel doet het weer prima met IE 10.
Laat de regen maar komen
@Denan, excuus, dacht aan een jaarabbo.
Film1 ook bij xs4all en telfort.
Laten we zeker maar even wachten na drie oktober! ik heb niet voor niets 2,3,4 oktober vrij gevraagd!Nick39 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:57:
[...]
Liever even wachten tot na 3 oktober !
@Denan, excuus, dacht aan een jaarabbo.
Film1 ook bij xs4all en telfort.
De verwachting is morgen een klein beetje regenboekee schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:01:
[...]
Laten we zeker maar even wachten na drie oktober! ik heb niet voor niets 2,3,4 oktober vrij gevraagd!
http://www.weerplaza.nl/nederland/leiden/12552
Had hier ook een dag of wat problemen met Buienradar. Volgens mij is het gewoon een brakke site, die ik desondanks toch vaak meerdere malen per dag bezoek...bruce. schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:01:
[...] Buienradar gaat weer snel...
Nu inderdaad weer zonder haperingen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
| Buienradar ook voor klanten KPN weer goed bereikbaar Inmiddels is Buienradar ook voor klanten van internetprovider KPN weer goed bereikbaar. De afgelopen dagen kampten bezoekers van de website van Buienradar via internetproviders gelieerd aan KPN met moeilijk of niet ladende onderdelen van Buienradar. Inmiddels is de oorzaak achterhaald en opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Indien iemand onverhoopt nog problemen ondervindt horen we dat graag. |
Alleen vrijdag regen.
In het kleine straatje waar ik in woon ben ik de enige die glasvezel heeft. De reden dat ik overgestapt ben is de ervaring van mijn zwager in Wijchen, geen probs, lekker upload. XMS service desk begint standaard: "Router reset" of "PC rechtstreeks om modem zetten".Mithrildor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:58:
[...]
Zit hier in Nijmegen 6545 en echt nul problemen tot nu toe gehad met XMS, ik zou je buren vragen of ze ook problemen hebben en als ze dat niet hebben zou ik een monteur laten komen
Klopt, Glazenholt. Ik heb inderdaad de 100/100, en weet ook dat ik van deze snelheid de eventuele HD stream eraf moet halen. Zonder tv moet ik toch wel in de buurt komen van de 100 down. Ik mag blij zijn als ik een constante heb van 60/70Mbit. ServiceDesk XMS geeft een verlies van een factor 10 aan. Mag niet zeuren als ik "maar" 10MB download i.p.v. de 12,5MB. (bij UPC had ik strak 7,5MB bij een 60Mbit)_BLAST3R schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:21:
[...]
Ook hier nergens last van. Lindenholt, right? Toevallig Glazenholt deelnemer?
Hier alles prima. Heb wel één keer gehad dat telefoon er gewoon een dag uit lag, maar nooit problemen met IPTV en/of internet.
Welk abbo heb je? 100/100?
Eerste week was het perfect. Up en download van 96Mbit, prima verbinding etc. Laatste 2 weken rare disconnects, tv 3x uitgevallen (laatste keer dit weekeinde door de grote storing bij KPN).Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:26:
[...]
ik niet. pc 6545.
Maar ben overdag niet thuis en IPTV gebruik ik amper.
Internet zelden tot nooit problemen en ben al jaren abonnee.
Router kan het aan (Asus RT-AC66u), UTP bekabeling is prima in orde. Monteur is inderdaad een optie.
Vandaag is mij dat ook opgevallen. Het duurde tevens wat langer voordat de STB was opgestart.Mithrildor schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:46:
Menu van mijn amino is sinds vandaag blauw (ipv het rood dat het eerst was) en de abo lijst in de instellingen is op eens een stuk korter. Is er iets veranderd vandaag?
EDIT:
Nu weer rood en de abo pagina is weer terug naar normaal, misschien een voorbode van de overgang naar Telfort?
Telfort een stapje dichterbij?
Ik had van de week dat m'n Amino aan stond toen ik thuis kwam, terwijl ik er 99% zeker van ben dat ik 'm op standby had gezet. Daarvoor ook al een keer, maar zou vanwege een update zijn geweest m.b.t. Fox als ik me niet vergis.marigo schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:38:
[...]
Vandaag is mij dat ook opgevallen. Het duurde tevens wat langer voordat de STB was opgestart.
Telfort een stapje dichterbij?
Verwijderd
Vanmorgen 6:30 geen tv. Rode led.
Op XMS-site werkzaamheden 0 storingen 0
Is wel iemand mee bezig want al tweemaal kort weer groen en daarna weer rood.
Nu 6:51 alweer paar minuten beeld, dus maar afwachten of het blijft.
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden:
De nieuwe videotheek staat live voor XMS en Lijbrandt. Naast een vernieuwde interface die een stuk sneller en intuïtiever werk draait de videotheek ook op een nieuw cloudrender platform van Activevideo. Dit zou de performance van de videotheek enorm moeten verbeteren.
We zijn bij GHM zeer benieuwd naar jullie ervaringen met deze nieuwe omgeving, vooral naar de performance in het weekend. De oude videotheek kreeg het nogal druk de afgelopen periode door de grote toename in videorentals in het weekend. Het nieuwe platform is distributed opgezet en zou schaalbaarder moeten zijn dan de oude omgeving. We monitoren de performance de komende tijd scherp maar horen ook graag hoe jullie de omgeving ervaren.
Opmerkingen over de look en feel (of het gedrag) van de nieuwe userinterface kunnen jullie ook bij mij kwijt
Voor zover ik weet is het voor het toevoegen van een zender niet nodig ook maar iets op de Amino zelf te doen.Meultje schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:42:
[...]
Ik had van de week dat m'n Amino aan stond toen ik thuis kwam, terwijl ik er 99% zeker van ben dat ik 'm op standby had gezet. Daarvoor ook al een keer, maar zou vanwege een update zijn geweest m.b.t. Fox als ik me niet vergis.
Deze haalt gewoon zijn "playlist" op zodra hij start en daar staat vervolgens de nieuwe zender in.
Misschien heb je problemen met je spanning? De default setting van de Amino is om zichzelf aan te zetten na een spanningsdip/aansluiten van stroom.
.
Mooi, maar ik gebruik de videotheek niet.denan schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:15:
Nieuwe videotheek
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden:
De nieuwe videotheek staat live voor XMS en Lijbrandt. Naast een vernieuwde interface die een stuk sneller en intuïtiever werk draait de videotheek ook op een nieuw cloudrender platform van Activevideo. Dit zou de performance van de videotheek enorm moeten verbeteren.
We zijn bij GHM zeer benieuwd naar jullie ervaringen met deze nieuwe omgeving, vooral naar de performance in het weekend. De oude videotheek kreeg het nogal druk de afgelopen periode door de grote toename in videorentals in het weekend. Het nieuwe platform is distributed opgezet en zou schaalbaarder moeten zijn dan de oude omgeving. We monitoren de performance de komende tijd scherp maar horen ook graag hoe jullie de omgeving ervaren.
Opmerkingen over de look en feel (of het gedrag) van de nieuwe userinterface kunnen jullie ook bij mij kwijt
Wat ik wel gebruik is tv kijken via de tablet. Is bovenstaande ook daarop van invloed? Want tijdens "primetime" is het bijna onmogelijk om op de tablet fatsoenlijk tv te kijken. De streams vallen dan constant uit/weg.
[ Voor 47% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2013 09:22 ]
Had je toevallig ook een antwoord op dit stukje?
... Wat ik wel gebruik is tv kijken via de tablet. Is bovenstaande ook daarop van invloed? ...
[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2013 10:04 ]
De streams zouden gewoon stabiel moeten zijn, het streaming platform dat de Ipad streams verzorgt heeft het nog lang niet te druk. Mij zijn in ieder geval geen klachten bekend. Heb je dit wel bij de helpdesk aangemeld?Thasaidon schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:56:
Denan,
Had je toevallig ook een antwoord op dit stukje?
[...]
Selecteerde ik dezelfde zender dan weer opnieuw, of eerst een andere en daarna weer degene waar ik naar keek, dan leek de stream opnieuw opgebouwd te worden en werkte het weer.
Het leek dus op een bandbreedte probleem ergens "op de lijn", maar niet aan mijn kant, want buiten de primetime uren werkte het wel altijd goed en in mijn setup is er geen verschil tussen primetime of niet
Ik had dit ooit al eens aangekaart bij Webcare, maar nooit echt een reactie op gehad.
En inmiddels lijkt Webcare met de noorderzon vertrokken hier.
Maar de vraag was meer uit nieuwsgierigheid
[ Voor 23% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2013 11:04 ]
Op primetime stort bij mij al weken de verbinding in. Ook al aangemeld, maar helaas hoor je daar niets op terug. Ik hoop dat een van de Operatortjes hier eens naar kan kijken. Het is natuurlijk belachelijk dat ik 's avonds afhankelijk moet zijn van de Ziggo aansluiting (die ik eigenlijk alleen zakelijk wil gebruiken) en de kinderen nu standaard al via de Ziggo verbinding gaanThasaidon schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:56:
Ik heb het al een tijdje niet meer gebruikt, maar wat mij opviel was dat het altijd wel lekker werkte, behalve in de "primetime" tijden. Dan viel met enige regelmaat het beeld ineens stil of op zwart.
GerkeP
@thais: Kun je dat nog eens testen dan? Kijk dan ook even hoe het met je overige diensten zit.
Voor zover ik weet draait alles verder prima. En bij mij is er geen verschil tussen primetime of niet.
Soms staat er geen download aan en word er maar op 1 systeem IPTV gekeken en heb ik wel problemen en soms loopt er wel een download en word er op 2 systemen IPTV gekeken en heb ik geen problemen.
De enige gemene deler als er problemen zijn is het tijdstip, primetime.
Of het internet (wat Gerke bedoeld?) ook bij mij instort tijdens primetime zou ik eens moeten bekijken. Normaal kijk ik daar dus niet naar omdat ik tv aan het kijken ben, of probeer te kijken op de tablet
Nog voorkeur voor welke test site ik kan gebruiken?
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 03-10-2013 12:24 ]
Dat weet ik, maar dat gaat toch ook via de gewone verbindingdenan schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:13:
@gerke: thais heeft het over de Ipad streams, niet over de verbinding.
GerkeP
Verwijderd
Heb maar 10 zenders zeg maar de nl zenders rest doet niets.
heb al xms gebelt maar kunnen niets zien . geen storing wordt er gezegt
rest werkt alles wel .
Storingspagina weet van niets: http://xmsnet.nl/storingen
Verwijderd
Gisteren werkte het weer wel, nu alleen 10 kanalen tv en geen radio.
Zal xms zo weer eens bellen, er zou een netwerkbeheerder ingeschakeld worden, het vermoeden was dat de voeding van het modem stuk was.
Ook hilversum hier trouwens
Verwijderd
Volgens hun niets bekend, zou aan de instellingen liggen. Kolder, maar goed, ben blij te zien dat het niet aan mijn apparatuur ligt.
Ook Hilversum, 1215JM
Lijkt er toch op dat er iets kapot is in Hilversum en omgeving. Bellen en je niet laten afschepen lijkt mij het beste. Als er genoeg mensen bellen komen ze wel in actie denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:06:
[...] Zal XMS zo weer eens bellen... [...] Ook Hilversum hier trouwens...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Bij een storing wordt dit allemaal spoediger afgehandeld.
Dus heb je storing? Bellen maar!
Verwijderd
kunnen toch niet je 5 dagen laten wachten. weekend komt er ook nog aan dus wordt nog langer.
maar ja we hebben nog hoopt op xms.
kom op mensen klacht melden .op dit moment maar 3 mensen jammer .zo gaan ze ons mooi laten zitten
met dit probleem.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 20:34 ]
Nee, geen spanningsonderbrekingen gehad. Dan had ik nl. een aantal klokken opnieuw moeten instellen. Ook de UPS geeft geen melding dat die op accu over geschakeld is geweest..Thasaidon schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:19:
[...]
Voor zover ik weet is het voor het toevoegen van een zender niet nodig ook maar iets op de Amino zelf te doen.
Deze haalt gewoon zijn "playlist" op zodra hij start en daar staat vervolgens de nieuwe zender in.
Misschien heb je problemen met je spanning? De default setting van de Amino is om zichzelf aan te zetten na een spanningsdip/aansluiten van stroom.
[...]
Verder geen probleem, was me alleen opgevallen. De eerste keer was dacht ik met overgang naar nieuwe zenderpakket (gelijk trekken KPN), maar zal dan ook een andere oorzaak hebben gehad..?
In ieder geval bedankt voor het meedenken
http://speedtest.operator.nl
Ik zit zelf bij Lijbrandt en haal 95/96 zonder TV\HD streams aan.
[ Voor 20% gewijzigd door NeHoX op 04-10-2013 04:20 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Zal vanavond als de boel weer instort nogmaals testen
GerkeP
Wel via een utp kabel testen, niet wifi...GerkeP schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:25:
Down 96, up slechts 67 op server1 en 72 op server2.
Zal vanavond als de boel weer instort nogmaals testen
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Helder licht
Ik gebruik geen wifi thuis, behalve voor telefoons en tablets. Alles netjes via Cat6a bekabeling
GerkeP
Beide keren was dat toen ik keek naar Comedy Central.
Vervolgens selecteerde ik een andere zender en er was niets meer aan de hand.
Ben de eerste keer gelijk naar boven gerend om een download test te starten, maar daarbij zag ik geen problemen. Gem download rond de 85Mb (Megabit dus) met 1 HD IPTV stream (12,5Mb) aan.
De 1e error was rond een uurtje of 7.
De 2e keer was tegen 8en, maar ook toen zag ik geen rare dingen aan mijn kant.
Van een "dip" heb ik echter niets gemerkt en was ook niets van terug te zien in de grafieken tijdens de download, welke bijna 1 uur gelopen heeft...
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 04-10-2013 09:11 ]
Hmmm ik zal dit eens oppakken met onze assurance mensen. Kun je je gegevens (IP/NAW) even per dm naar me doorzetten?Thasaidon schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:05:
Ik heb gister weer tv kijken via de tablet getest en heb 2x gehad dat ik een "er ging iets mis" melding kreeg waarna de stream stopte.
Beide keren was dat toen ik keek naar Comedy Central.
Vervolgens selecteerde ik een andere zender en er was niets meer aan de hand.
Ben de eerste keer gelijk naar boven gerend om een download test te starten, maar daarbij zag ik geen problemen. Gem download rond de 85Mb (Megabit dus) met 1 HD IPTV stream (12,5Mb) aan.
De 1e error was rond een uurtje of 7.
De 2e keer was tegen 8en, maar ook toen zag ik geen rare dingen aan mijn kant.
Van een "dip" heb ik echter niets gemerkt en was ook niets van terug te zien in de grafieken tijdens de download, welke bijna 1 uur gelopen heeft...
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons/
Deze praktijk blijkt al sinds het begin van glasvezel te bestaan en heeft geen prioriteit binnen KPN/Reggefiber, temeer ze op zoek zijn naar nieuwe klanten en niet geïnteresseerd zijn in het verhuizen van al bestaande klanten! Afdwingen dan maar. Ik kom hier zo bij omdat ik probeerde van XMS te verhuizen naar Vodafone Thuis, maar dat kon niet zonder een periode van minimaal 2 à 4 weken zonder internet.
Volgende als tip gestuurd naar de ACM:
Het is heden ten dagen niet geregeld dat je na je contracttermijn bij een glasvezelprovider makkelijk over kan stappen naar een andere provider. Dit heeft in totaliteit 2 tot 4 weken nodig, waarbij je in deze weken geen gebruik kan maken van de diensten. In mijn ogen past dit niet meer bij de huidige tijd en dient er door een organisatie afgedwongen te worden dat de glasvezelproviders en leveranciers het overstappen tussen dienstverleners stroomlijnen en verbeteren, zodanig dat er geen noemenswaardige dienstenonderbreking meer nodig is. Denk hierbij aan overstappen tussen telefoonaanbieders (met nummerbehoud), overstappen tussen energieleveranciers, maar zelfs de overstap tussen ADSL-leveranciers/providers welke goed zijn geregeld.
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
* Fiber haalt ook over wifi gewoon 93/93 bij een ping van 4 ms en een jitter van 5 ms...
In het Vodafone topic is hier ook al een paar keer een conversatie over geweestDARKviper123 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:04:
Wie wil er nog meer zijn ongenoegen uiten over het moeilijke overstappen van glasvezel naar glasvezel provider. Ik heb zojuist mijn 'tip' gemeld bij het ACM:
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons/
Deze praktijk blijkt al sinds het begin van glasvezel te bestaan en heeft geen prioriteit binnen KPN/Reggefiber, temeer ze op zoek zijn naar nieuwe klanten en niet geïnteresseerd zijn in het verhuizen van al bestaande klanten! Afdwingen dan maar. Ik kom hier zo bij omdat ik probeerde van XMS te verhuizen naar Vodafone Thuis, maar dat kon niet zonder een periode van minimaal 2 à 4 weken zonder internet.
Volgende als tip gestuurd naar de ACM:
[...]
Zie ook bv. deze posts van mij:
eymey in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
eymey in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Gebruiker HoppyF heeft ook al persoonlijk contact gehad met iemand van Consuwijzer (of ACM, dat weet ik ff niet meer). Het kwam er in ieder geval op neer dat men dit al signaleerde, maar dat er nog niet genoeg klachten over binnen komen om echt te gaan dwingen.
ACM vindt het blijkbaar geen probleem dat dit al sinds 2011 een issue is. Overigens kan overstappen tussen verschillende leverstraten van KPN ( bv. van WBA/WMP naar WMP+ of vice versa, of WGDO naar WGDO ) wel, maar WMP+ - WMP+ dus niet.
Iig... hoe meer mensen het melden, hoe beter. En een reactie op mijn klacht bij klachtenkompas.nl en eventueel een nieuwe klacht (je mag mijn klacht copy pasten) gewoon op naam van bedrijf KPN helpt wellicht ook om dit meer zichtbaar te krijgen.
KPN probeert overigens wel serieus de klacht af te handelen (voor mij is de klachtafhandelingsdame ook met Telfort in overleg gegaan) maar loopt natuurlijk al snel vast.
edit: Zie dat je bovenstaande ook al in Vodafone topic hebt gepost
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 04-10-2013 22:23 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik lees het volgende op het Vodafone forum:DARKviper123 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:04:
Wie wil er nog meer zijn ongenoegen uiten over het moeilijke overstappen van glasvezel naar glasvezel provider. Ik heb zojuist mijn 'tip' gemeld bij het ACM:
[...]
Barre73 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Geen melding op XMS storingspagina, en de eerder gemelde problemen met analoge TV in dit draadje zijn alweer van 3 oktober, dus die zullen toch wel weer zijn opgelost...?
Helpdesk gebeld: nee hoor, geen storing bekend, zet het modem maar even uit en aan, en alle splitters er tussen uit.
Toch maar even alles hier uitgezet, splitters eruit, enz. enz., je weet maar nooit.
Helpdesk weer gebeld: er is een regionale of landelijke storing, er wordt hard aan gewerkt. Grrr, zeg dat dan meteen.
De HD ontvanger laten updaten 1-4 keer achter elkaar helpt wel.
Andere HDMI kabel of andere poort op mijn Receiver maakt niet uit.
Modem en ontvanger ook al 1 uur van stroom gehaald werkt niet.
Ook een nieuwe HD ontvanger helpt niet.
Het geluid valt dagelijks weg, beeld is perfect....raar...
Internet gaat als een speer 100/100 en nooit geen problemen.
Wie o wie heeft nog meer ideeen wat het kan zijn, en hoe gaat het signaal naar de ontvanger als aparte stream op een ader van de utp kabel of gestreamt samen met het beeld signaal?
hdcp handshake probleem?Numaga schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:04:
Ik hen nu ook XMS maar sinds de aansluiting vaak wel beeld maar geen geluid via HDMI.![]()
De HD ontvanger laten updaten 1-4 keer achter elkaar helpt wel.
Andere HDMI kabel of andere poort op mijn Receiver maakt niet uit.
Modem en ontvanger ook al 1 uur van stroom gehaald werkt niet.
Ook een nieuwe HD ontvanger helpt niet.
Het geluid valt dagelijks weg, beeld is perfect....raar...
Internet gaat als een speer 100/100 en nooit geen problemen.
Wie o wie heeft nog meer ideeen wat het kan zijn, en hoe gaat het signaal naar de ontvanger als aparte stream op een ader van de utp kabel of gestreamt samen met het beeld signaal?
firmware updaten van de receiver indien mogelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 05-10-2013 16:15 ]
Dus nogmaals: heb je firmware al geupdate van je receiver. Zo ja. Welk type heb je en welke versie draait erop?
[ Voor 85% gewijzigd door White_Collar op 05-10-2013 16:59 ]
GerkeP
Verwijderd
For HDTV programmes, 5.1 surround sound should always be used to enhance the value of the production.
Hdmi-cec issue? Kijk eens if je dat op je receiver uit kunt zetten. (Of pak audio via toslink op)Numaga schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:43:
Als ik geen geluid heb lukt dat wel met de andere bronnen op de receiver. ( PS3,Bluray player en Mediaplayer....ook op dezelfde poort als de HD ontvanger.
Ik nog steeds Usenet en HBO heb welke ik beide al heel veel keer via de bovenstaande wegen heb opgezegd (usenet november vorig jaar en HBO in december vorig jaar omdat ik er allang geen vertrouwen meer in had dat het zou gaan werken)

Een aantal maanden geleden toen ik er echt heel erg klaar mee was heb ik eindelijk restutie gehad, en tegenwoordig krijg ik ze nog steeds op de factuur, maar direct eronder de dienst in credit.
Het is echt een puinzooi als een bijna een jaar later het allemaal nog steeds niet geregeld is. Je zou maar een pluspakket willen opzeggen, ik weet 100% zeker dat ik dan weer maanden bezig ben.
Echt schandalig.
Qua diensten loopt het alweer een tijd stabiel, eigenlijk is er qua internet nooit iets aan de hand, ja het gezeik met Static IP wat uiteindelijk "goed " is opgelost.
Qua IPTV gaat het eigenlijk ook al tijden prima, geen haperingen meer bij zenders, maar als ik video on demand kijk dan gaat alles wel weer stotteren. Daar maak ik gelukkig geen gebruik van.
Wel heb ik een paar weken geleden een paar keer per 3 dagen een melding gehad "authenticatie mislukt" waardoor ik dus alleen het basis pakket kreeg te zien. Maar voor de rest geen problemen.
Wel hinderlijk is dat de Amino a100 zo traag als dikke stront door een trechter is geworden.
Het is Treurig dat een bedrijf als XMS het administratief zo slecht voor elkaar heeft terwijl de diensten de laatste tijd eigenlijk stabiel zijn (zo vaak horen jullie mij niet meer zeiken)
Wat ik me wel afvraag, en ik hoop dat toch linksom of rechtsom ooit te weten te komen is of we ooit uit andere providers kunnen kiezen (Leiden 2324 packetfront gebied)
En of we ooit 1gb modems krijgen.
Op moment van spreken kijk ik een Discovery HD zender en download ik een aantal ISO bestanden.
Oftewel er gaat 20 mbit van mijn 100 mbit download af (terwijl ik toch een 100/100 mbit download heb
[ Voor 36% gewijzigd door boswandeling op 06-10-2013 17:06 ]
Vast wel. Ooit...!boekee schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Wat ik me wel afvraag, en ik hoop dat toch linksom of rechtsom ooit te weten te komen is of we ooit uit andere providers kunnen kiezen (Leiden 2324 Packetfront gebied)...
Vast wel. Ooit...!En of we ooit 1gb modems krijgen...
--- off topic ---GerkeP schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:41:
Bij mij bleek dit een aardingsprobleem te zijn. Ik heb TV en Amono nu op 2 verschillende groepen en sindsdien geen problemen meer.
Zou dat ook helpen met mijn tv en mijn HTPC?
TV wil niet aan als deze is aangesloten op de PC met HDMI
--- off topic
@Denan,
Je hebt een DM.
Mocht je nog meer info willen of iets getest hebben, dan hoor ik het wel.
Ik zou het gewoon proberenThasaidon schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:33:
[...]
--- off topic ---
Zou dat ook helpen met mijn tv en mijn HTPC?
GerkeP
De bedoeling daarvan is dat de tv tegelijk met de pc aan en uit gaat maar ja, het is een Acer he ...
Misschien kan je dit in de bios uit zetten en/of in de tv menu's.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Ook HDMI-CEC gebruik ik niet en ik denk dat mijn TV dat (Aquos Link (Sharp)) niet eens ondersteund (zo oud is hij al
[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2013 11:24 ]
Ik ben in augustus weg gegaan, vorige maand was mijn rekening 0,00 hoewel bij alle verrekende credits nergens staat waarover het gaat, ik heb gevraagd om een nadere specificatie maar dat kan niet.boekee schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:58:
Het verbaasd mij dat bijna een JAAR na de migratie ik na heeel veeel bellen en heeel veeel in de wacht staan... klachtbrieven tweemaal opsturen (januarie en februarie nooit op gereageerd) en mailen
Het is echt een puinzooi als een bijna een jaar later het allemaal nog steeds niet geregeld is. Je zou maar een pluspakket willen opzeggen, ik weet 100% zeker dat ik dan weer maanden bezig ben.
[......]
Echt schandalig.
[....]
Het is Treurig dat een bedrijf als XMS het administratief zo slecht voor elkaar heeft terwijl de diensten de laatste tijd eigenlijk stabiel zijn (zo vaak horen jullie mij niet meer zeiken)
Hoewel ik via de nota via de mail op 0,00 sta ontvang ik nu ook nota's per post en om het vrolijk te maken komen de bedragen niet overeen met de bedragen in de online facturen, ook hier credits waar ik echt niets van kan maken, een van 70 euro terwijl geen enkele dienst dat kost,het moet dus een combinatie zijn maar geen idee wat.
Ik heb zelf de juiste bedragen berekend en die overgemaakt,maar die komen in geen enkele nota terug, dus ook geen idee of die in die als voorbeeld 70 euro zitten.
Vorige week weer een mail van een of ander glasvezel licht bij de administratie dat ik nog recht heb op 17 euro die op mijn rekening gestort gaat worden,maar dat moet eerst verrekend worden met de factuur van december.
Hoezo factuur van december, ik ben al sinds augustus weg.
Ik kan aantonen dat ik alles betaald heb,maar ik kan uiteraard niet meer in "mijn XMS" komen om te zien wat of daar nu staat.
Er is nu een brief uitgegaan dat zonder gespecificeerde nota er geen dubbeltje meer naar XMS gaat, dan mogen er administratie kosten en noem maar op gaan bijkomen,incasso kosten enz enz, uiteindelijk zal de rechter er dan over gaan beslissen, het incassoburo krijgt geen inzage in mijn betalingen want die is voor mij geen partij, ik handel met XMS die zijn zaakjes niet goed op orde heeft.
Al met al gaat dat dus een stevige kostenpost voor XMS worden.
We hebben het hier over verkeerde nota's van Juni, welke misschien op de factuur voor december worden verrekend.
XMS beroept zich op het recht volgens haar eigen algemene voorwaarden op creditering achteraf en debet vooraf,maar die punten zijn strijdig met de wet, dus alles is geblokkeert anders blijft men afschrijven.
ikzelf denk dat het overleden XMS het gewoon een biet is wat er nog klopt,Telfort mag er verder mee straks en dan krijg ik mogelijk rekeningen van hun,terwijl ik er nooit een abbo heb gehad.
Ik ben er in elk geval klaar mee, heb genoeg gebeld,geschreven en gemaild, elke brief van XMS gaat ongeopend terug en elk mailtje wordt gewist, ik heb opgezegd omdat ik helemaal klaar was met die administratie en daar zit ik nu nog aan vast.
Ik moet zeggen dat ik vanwege weg (tot 3 jaar geleden) wekelijks met van alles soorten providers contact had, vaak helpdesken e.d.Nick39 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:13:
[...]
Ik ben in augustus weg gegaan, vorige maand was mijn rekening 0,00 hoewel bij alle verrekende credits nergens staat waarover het gaat, ik heb gevraagd om een nadere specificatie maar dat kan niet.
Hoewel ik via de nota via de mail op 0,00 sta ontvang ik nu ook nota's per post en om het vrolijk te maken komen de bedragen niet overeen met de bedragen in de online facturen, ook hier credits waar ik echt niets van kan maken, een van 70 euro terwijl geen enkele dienst dat kost,het moet dus een combinatie zijn maar geen idee wat.
Ik heb zelf de juiste bedragen berekend en die overgemaakt,maar die komen in geen enkele nota terug, dus ook geen idee of die in die als voorbeeld 70 euro zitten.
Vorige week weer een mail van een of ander glasvezel licht bij de administratie dat ik nog recht heb op 17 euro die op mijn rekening gestort gaat worden,maar dat moet eerst verrekend worden met de factuur van december.
Hoezo factuur van december, ik ben al sinds augustus weg.
Ik kan aantonen dat ik alles betaald heb,maar ik kan uiteraard niet meer in "mijn XMS" komen om te zien wat of daar nu staat.
Er is nu een brief uitgegaan dat zonder gespecificeerde nota er geen dubbeltje meer naar XMS gaat, dan mogen er administratie kosten en noem maar op gaan bijkomen,incasso kosten enz enz, uiteindelijk zal de rechter er dan over gaan beslissen, het incassoburo krijgt geen inzage in mijn betalingen want die is voor mij geen partij, ik handel met XMS die zijn zaakjes niet goed op orde heeft.
Al met al gaat dat dus een stevige kostenpost voor XMS worden.
We hebben het hier over verkeerde nota's van Juni, welke misschien op de factuur voor december worden verrekend.
XMS beroept zich op het recht volgens haar eigen algemene voorwaarden op creditering achteraf en debet vooraf,maar die punten zijn strijdig met de wet, dus alles is geblokkeert anders blijft men afschrijven.
ikzelf denk dat het overleden XMS het gewoon een biet is wat er nog klopt,Telfort mag er verder mee straks en dan krijg ik mogelijk rekeningen van hun,terwijl ik er nooit een abbo heb gehad.
Ik ben er in elk geval klaar mee, heb genoeg gebeld,geschreven en gemaild, elke brief van XMS gaat ongeopend terug en elk mailtje wordt gewist, ik heb opgezegd omdat ik helemaal klaar was met die administratie en daar zit ik nu nog aan vast.
KPN/Ziggo/Xs4all/Solcon/Planet/CCV/Banksys en nog een hele reeks, ik heb een hele boel narigheid gehad, veel gelieg, en ook domme dingen.
Een helpdeskmedewerker die me vroeg of beide aders wel op het ADSL modem waren aangesloten, anders haalde ik maar de halve snelheid.
Tot een casema mederwerker die me vroeg het modem te rebooten, dat gedaan te hebben melde hij me dat ik nu 24 uur moest wachten zodat ze het kunnen uitlezen.
Tot een CCV helpdeskwijfje dat mij vertelde dat op de analoge lijn waarop de PIN zat nog een telefoon zat, dat konden ze meten vanuit hun helpdesk (zat niets dan alleen PIN om en ze KUNNEN het niet eens meten)
Administratieve fouten waren zeker aan de orde, maar werden in 2 maanden meestal opgelost, een helpdeskmedewerker die gewoon eerlijk en behulpzaam is (ook niet altijd maar wel het merendeel)
En ook klachtbrieven waarop gereageerd werd, XMS = helemaal geen reactie, als klant met problemen zoals jou en mij kunnen gewoon de tering krijgen en het zelf uitzoeken.
En het is echt een waardeloos bedrijf, en als ik ooit een directeur van XMS voor me zou staan, zou ik hem dat zonder schaamte vertellen, ik heb hier een ordner met denk wel 100 pagina`s aan belraporten/klachtbrieven/credit verzoeken/beloftes via mail en per brief.
Het heeft nu geen zin meer, dat waardeloze bedrijf is overgenomen, XMS zal in loop der tijd vergaan.
Ik hoop dat er iemand hoog in de organisatie van XMS zit en dit leest, en niet alleen een zeikerige klant ziet, maar een klant die echt als STRONT wordt behandeld. Ik (en Nick39) wordt zelfs niet als nummertje behandeld, je kan als klant gewoon de tering genieten en het zelf uitzoeken.
Heel veel mensen denken nu: waarom ga je dan niet weg, nou dat is heel simpel, zolang de diensten zonder al teveel gezeik werken, en dan heb ik het met name over Internet dan blijf ik. Puur omdat ik glas heb MET semi static IP en het gewoon altijd werkt. En als ik over kon stappen al betaalde ik 20 euro per maand meer
dan zou ik niet eens twijfelen.
En waarom het goed werkt? nou omdat er een aantal mensen hier actief bezig zijn, en echt wel goed werk verrichten. En daar hebben ik en anderen VEEL respect voor
En ik denk dat XMS die respect naar hun ook moeten hebben, want door hun is niet iedereen pleite gegaan.
Zonder over jou te willen oordelen, mijn diensten werkten ook goed,maar als ik zo'n afkeer,werkelijk een afkeer krijg van een bedrijf, dan WIL ik er niets meer mee te maken hebben, al moet ik op een adsl lijntje gaan zitten.boekee schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:30:
[...]
Heel veel mensen denken nu: waarom ga je dan niet weg, nou dat is heel simpel, zolang de diensten zonder al teveel gezeik werken, en dan heb ik het met name over Internet dan blijf ik. Puur omdat ik glas heb MET semi static IP en het gewoon altijd werkt. En als ik over kon stappen al betaalde ik 20 euro per maand meer
dan zou ik niet eens twijfelen.
Ik krijg dat niet in balans met mijn eigen princiepes, gelukkig vielen de diensten van Ziggo enorm mee en zijn ze momenteel op mijn adres zelfs beter dan bij XMS (geen dag spam bv,snellere download, geen settopbox meer nodig en max 5 tv's zonder dat het me mijn download kost..) maar dat had anders kunnen uitpakken, so be it, hoe goed de diensten ook,als het niet gaat en ik er een sch**thekel aan krijg dan is het exit, al moet ik kruipend, maar goed zo hebben we elk onze redenatie en ik ben het verder met je eens, er is geen hond binnen XMS die geinteresseerd is om de boel op te pakken en het te regelen,ik weet zeker dat wij 2 geen uitzondering zijn.
(uitgezonderd die paar die zich hier nog bekommeren om ons
Echter, zoals ik ook al vaker gezegd heb, heb ik met de daadwerkelijke diensten nauwelijks problemen.
En voor de problemen die er zijn/waren heb ik voor mij workarounds gevonden.
Dus zolang ze de IPTV streams in mijn (WGDO) gebied niet encrypten en ik dus via mijn HTPC door het hele huis heen nog IPTV kan kijken op welke pc/laptop dan ook, zal ik nog wel blijven.
Maar als dat verdwijnt, dan ben ik ook weg.
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 08-10-2013 13:02 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Dan nog heb ik er persoonlijk niets aan, aangezien ik wel gewoon nog steeds via mijn media centers wil kijken. En helaas word dat een stuk moeilijker als ze met Verimatrix gaan gooien.Wilde schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:34:
Ze mogen t wel encrypten hoor, zolang je t juiste clientcertificaat hebt..
Maar goed, helaas leven we niet in die wereld. Bij UPC kon ik tot voor kort uberhaupt het gebruik van media centers wel vergeten. Nu bieden UPC en KPN ITNS zo ongeveer hetzelfde ongecodeerde basis dvb-c pakket aan en dat is in ieder geval iets.
Alleen bij Ziggo kan je, in combinatie met oplossingen die zij officieel niet ondersteunen (en ook niet garanderen dat het altijd zal blijven werken), ook het uitgebreide pakket op je media centers gebruiken.
hebben meer mensen hier last van?
helpdesk bellen of mailen doe ik niet meer want zoals al eerder beschreven is dat zonde van je tijd want je krijg toch een partij achtelijke antwoorden dus dat heeft totaal geen zin meer.
stekkers eruit en nieuwe software update gedaan maar helpt niet.
Meer mensen die hier last van hebben?
Aub wel gewoon de helpdesk gebruiken. Als zij geen cases aanmaken voor IPTV komt het nooit bij ons terecht.plaag224 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:59:
sinds een tijdje kost het nogal wat moeite om op discovery channel te komen ,blijft een hele tijd op zwart staan en als je dan eerst even naar een hoger of lager kanaal gaat en weer terug dan doet ie het wel opeens.
helpdesk bellen of mailen doe ik niet meer want zoals al eerder beschreven is dat zonde van je tijd want je krijg toch een partij achtelijke antwoorden dus dat heeft totaal geen zin meer.
add: en ik hoor het probleem nu voor het eerst. Laat ook even je STB type noteren in het ticket.
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 10-10-2013 08:21 ]
Jep, hier al heel lang last van. Maar dan alleen als ik van RTL 4 naar Discovery zap. Als ik dan van Discovery World naar Discovery zap werkt het wel. Is alleen op de Amino 130, niet op de Amino 540.plaag224 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:59:
sinds een tijdje kost het nogal wat moeite om op discovery channel te komen ,blijft een hele tijd op zwart staan en als je dan eerst even naar een hoger of lager kanaal gaat en weer terug dan doet ie het wel opeens.
WGDO of WBA gebied? (en welk streamtype? SD/HD/HD+)elwinvangestel schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:19:
[...]
Jep, hier al heel lang last van. Maar dan alleen als ik van RTL 4 naar Discovery zap. Als ik dan van Discovery World naar Discovery zap werkt het wel. Is alleen op de Amino 130, niet op de Amino 540.
Verwijderd
Zelf bellen werkt overigens ook niet, is direct: piep piep piep. Dit heb ik al 's eerder gehad, echter duurde het toen niet +24 uur.
Ik heb ook wel eens (niet altijd) dat het beeld op zwart blijft staan en er geen audio is (3825, Amersfoort Vathorst).
Bij swichten van zenders. Bijv van RTL naar Discovery HD of BBC One HD.
In het verleden gaf dat ook problemen bij ingeprogrammeerde opnames, opnames resulteerden dan in zwart beeld zonder geluid.
Dit op een Amino 530. Ik heb dit destijds aangemeld bij XMS er werd een vervangende Amino A140 opgestuurd
Echter nooit meer een vervangende Amino (540) met opname functie ontvangen.
Zoals door Elwin gemeld lijkt het op een Amino 540 wel probleemloos te werken.
Ik ben echt heel blij dat ik toen een Amino 540 heb gekregen als vervanging. Qua stabiliteit en snelheid verschillen die twee als dag en nacht.
Ik zit bij OnsBrabantNet, ik denk WGDO?denan schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:01:
[...]
WGDO of WBA gebied? (en welk streamtype? SD/HD/HD+)
Dit topic is gesloten.
![]()